Je staat er inquote:Op maandag 13 september 2004 21:45 schreef Matty___ het volgende:
voeg mij maar toe. sinds 1feb gestopt en nog steeds niet roker
very nice..quote:Op maandag 13 september 2004 22:16 schreef Ils het volgende:
One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.
Nou, ik heb de maand gehaald hoor!
waar halen jullie dit rekenprogamma vandaan?quote:One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.
Ik heb dus excact hetzelfde... 'S ochtends en overdag roken is totaal uit mijn systeem, ik heb er niet eens meer behoefte aan! Maar dan 's avonds, met name als je met meer mensen bent en gezellig aan het kletsen dan krijg ik zo'n zin in een peuk... Maar ik ga me er niet meer aan toegeven, word er toch niet gelukkiger van.quote:Op maandag 13 september 2004 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
En ik worstel nog steeds..overdag niet roken en het heel raar vinden dat mensen roken en het totaal niet missen.Maar zodra de klok na zessen slaat....roken!
Metertje komt van http://www.silkquit.org Link staat ook onderin de Openings Post.quote:Op maandag 13 september 2004 22:48 schreef botterfly het volgende:
waar halen jullie dit rekenprogamma vandaan?
Oeps ik dacht dat jullie daar mee bedoelde dat je even moet inlezenquote:Op dinsdag 14 september 2004 08:46 schreef V2i het volgende:
Metertje komt van http://www.silkquit.org Link staat ook onderin de Openings Post.
hm valt mee, alhoewel het zien roken van andere mensen wel irritaties kan opleveren somsquote:Op maandag 13 september 2004 22:46 schreef tjAb het volgende:
[..]
very nice..
kijk eens wat je dat heeft opgeleverd... 2 dagen en 5 uurtjes....nou als dat het niet waard is!!
op naar de volgende maand..
btw..veel moeite gekost?>
Nu moet je alleen die 2 foto's nog uit je fotoboek verwijderenquote:Op zondag 19 september 2004 23:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Sinds gisteren alweer twee weken gestopt met rokenHet is een ontzettende bevrijding om niet meer constant te hoeven roken. Ook ik ben dmv het boek van Alan Carr gestopt. Als je mij dat vantevoren had verteld dan had ik je midden in het gezicht uitgelachen, maar het is zonder enige moeite gelukt.
Natuurlijk denk ik nog wel eens aan het feit dat ik anders een sigaret had opgestoken (waarom toch altijd die verkleinwoorden als een sigaartje, sigaretje, peukie, rokertje? is het dan minder schadelijk?). Vannacht zelfs nog gedroomd dat ik rookte![]()
Ben er klaar mee, ik hoef niet meer te roken JIPPIEEEEEEE![]()
m-niki is op dreef!quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:22 schreef m-niki het volgende:
tvp!!!
(9 months, 1 week, 5 days rook-vrij!)
enne..sinds vorige week weer gaan sporten en sinds gister gaan dieten (dus ik zal me ook maar even moeten laten zien in het dieet topic) en vandaag meteen al na een dag 1,5 kilo kwijt van de 10 die ik aan gekomen was... !! Joechei!!
Je staat erbij.quote:Op woensdag 22 september 2004 01:28 schreef Gutnre het volgende:
Ik weet niet meer de exacte datum waarop ik gestopt ben, moet het nog eens narekenen.
Ben nu zo'n 3 maanden gestopt iig.
En heb waanzinnig veel geld gespaard, als het inderdaad 3 maanden zijn dan heb ik tussen de 300 en 400 euro bespaard ondertussen, maar ik heb er niks van gemerkt.
quote:Op dinsdag 21 september 2004 01:54 schreef Off-ShoRe het volgende:
ik kan me nauwelijks voorstellen dat je na zon lange tijd nog steeds bijhoudt hoelang je wel niet niet hebt gerookt. Ik rook nu ongeveer een week niet meer en begin echt al een stevige antipathie te ontwikkelen jegens roken. Wil niet weten hoe ik over een half jaar over rokers denk
Met afvallen??quote:Op woensdag 22 september 2004 02:02 schreef Steijn het volgende:
Ik moet nog beginnen.
haha, ja ik bedoel ook niet tegen rokers, maar tegen het roken in het algemeenquote:Op woensdag 22 september 2004 09:28 schreef m-niki het volgende:
[..]
ik kijk zo af en toe even om te kijken hoe lang het alweer is en ben dan steeds weer zoooooo trots op mezelf!!![]()
Ik heb trouwens geen anti-pathie tegen rokers ontwikkeld..ik ben het zelf jaren lang geweest, ik ga mijn eigen fouten als het ware niet projecteren (zo zie ik het tenminste) op een ander..wat die ander doet, moet ie lekker zelf weten ("voowal doowgaan"). Ik ben een keer eerder gestopt (duurde vier maanden) en toen had ik het wel, dat ik heel erg fel tegen rokers was en ook steeds de discussie met ze aanging, bij mij was dat omdat ik eigenlijk niet helemaal overtuigd was van mijn eigen stoppoging..ben toen ook weer heel makkelijk gaan roken.
Deze keer had ik dat gevoel helemaal niet, ik heb ook nu zoiets van: ik begin er nooit meer aan..het past niet meer bij me...
voelt goed![]()
zeker... ik ben vandaag weer begonnen (met stoppen dan hequote:Op woensdag 22 september 2004 21:57 schreef schatje het volgende:
Dat is jammer onlogisch. Ga je het weer opnieuw proberen??
damn! Dat is hard..... het hoort er allemaal bij en we weten allemaal dat zoiets er aan zit te komen (ooit), maar als het dan gebeurt...damn...quote:Op donderdag 23 september 2004 21:33 schreef onlogisch het volgende:
off-shore.. v/d week mn 15-jarige hondje in laten slapen
1 jaar en 8 maanden van gemaakt lieve vrouwquote:Op donderdag 23 september 2004 22:23 schreef Ymke het volgende:
Even spammerdespam
One year, seven months, two weeks, one day, 6 minutes and 58 seconds. 14800 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.075,37. Life saved: 7 weeks, 2 days, 9 hours, 20 minutes.
One week, two days, 23 hours, 19 minutes and 0 seconds. 289 cigarettes not smoked, saving ¤ 40,48. Life saved: 1 day, 5 minutes.quote:Op maandag 27 september 2004 01:17 schreef H4ze het volgende:
FF topic beetje bumpen.
Vandaag de 12e dag zonder sigarettenIk ben al naar 2 feesten geweest, en op geen van beiden gerookt
De trek begint nu wel wat heviger te worden, maar m'n wilskracht is nog altijd groter dan die trek. Dus zet mij maar in de lijst van pupillen :p
Nu nog met je eigen wilskracht.quote:Op maandag 27 september 2004 16:15 schreef Exuimtum het volgende:
Lukte het mij maar om te stoppen. Ik heb het zo vaak serieus geprobeerd. Met Allen Carr, Jan Geurtz enz.![]()
Ok, succesquote:Op dinsdag 28 september 2004 09:55 schreef Fujifilm het volgende:
zet mij maar in het lijstje.. gister om 4 uur laatste gerookt..
gaat me lukken ook.. hiervoor 4 dagen geleden laatste gerookt.. maar nu stop ik echt..
Plaatsje omhoog gezetquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:31 schreef Riann het volgende:
Six months, one day, 5 hours, 31 minutes and 9 seconds. 1852 cigarettes not smoked, saving ¤ 425,01. Life saved: 6 days, 10 hours, 20 minutes.
Informeer eens bij de huisarts voor zyban. Misschien kom je ervoor in aanmerking. Bij mij werkt het goed! Het is geen wondermiddel maar een hulpmiddel. En soms heb je dat nodig. Succesquote:Op maandag 27 september 2004 16:15 schreef Exuimtum het volgende:
Lukte het mij maar om te stoppen. Ik heb het zo vaak serieus geprobeerd. Met Allen Carr, Jan Geurtz enz.![]()
Als stoppen niet lukt en je hebt er een hulpmiddel bij nodig wat is dan het probleem?quote:Op maandag 27 september 2004 18:54 schreef dawg het volgende:
[..]
Nu nog met je eigen wilskracht.
ben ik het mee eens. dat je er hulpmiddelen bij nodig hebt, geeft alleen maar aan dat je het er moeilijker mee hebt. Maar als je er dan alsnog van afkomt, dan is dat toch primaquote:Op woensdag 29 september 2004 00:31 schreef botterfly het volgende:
[..]
Als stoppen niet lukt en je hebt er een hulpmiddel bij nodig wat is dan het probleem?
Het gaat er toch om dat je stopt? Is het zo belangrijk hoe je dat doet? Ik heb bewondering voor mensen die het zo lukt. Mij is het meerdere malen niet gelukt en ik heb mijn toevlucht gezocht tot medicijnen in dit geval. Maar als ik over een tijd de sigaret kan weerstaan ben ik trots op mezelf. En dan maakt het mij niets uit hoe ik dat heb bereikt, als ik het maar bereik.
Ja geinig he, die dromen. Zo zie je maar dat de geestelijke verslaving het moeilijkst is, in ieder geval het meest slepend. De fysieke kant is eventjes doorbijten, maar dan ben je er ook vanaf.quote:Op woensdag 29 september 2004 14:33 schreef Sasandra het volgende:
Even een update: ik ben nu 4 maanden, 3 weken en 6 dagen gestopt.
Het gaat hartstikke goed, meestal. Jammer dat ik een paar kilootjes ben aangekomen.
Ik droom vaak dat ik weer ben gaan roken, en dat ik daar dan (in mijn droom) gruwelijk van baal. Ik ben dan opgelucht als ik wakker word, en merk dat ik nog steeds niet gerookt heb. Hebben meer mensen hier last van?
Jahoorquote:Op woensdag 29 september 2004 23:02 schreef plutarchus het volgende:
Mag ik op het lijstje ? Vanaf maandag 27 september 08:45 niet meer gerookt !!!
Woensdagavond 15 september heb ik m'n laatste gerookt. Dat was toen ik net te horen had gekregen dat m'n opa niet meer uit z'n coma zou komenquote:Op donderdag 30 september 2004 21:05 schreef Off-ShoRe het volgende:
mm h4ze dan ben je ongeveer op hetzelfde moment gestopt als ik. Nu maar zien wie er langer volhoudtMaar inderdaad ook ik heb de grootste waanzin al achter me
Nee, het is stoppen of niet stoppen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:02 schreef pur33 het volgende:
minderen met roken, telt dat ook?
preciesquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 00:00 schreef H4ze het volgende:
[..]
Woensdagavond 15 september heb ik m'n laatste gerookt. Dat was toen ik net te horen had gekregen dat m'n opa niet meer uit z'n coma zou komenIk kreeg ineens de ingeving dat ik maar is moest stoppen met roken. Ik heb toen dus m'n peuk weggooid en 't pakje in de prullenbak
Elke keer als ik weer trek krijg denk ik automatisch aan die avond, en ik steek dan ook geen peuk op. Klinkt misschien heel stom en raar allemaal, maar goed zolang het mij van het roken afhoudt...
![]()
Kan ik je overhalen om die camels niet op te roken?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:35 schreef pur33 het volgende:
mwah, ik heb al vier dagen geen cigaret meer aangeraakt, maar nu ga ik een pakje camel kopen
Staat genoteerd!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:01 schreef broer het volgende:
Zo. Acht maanden. (Mag ik omhoog in het lijstje?) En nog steeds geen behoefte aan sigaretten.
Na ongeveer zestien jaar roken had ik dit niet verwacht.
Ik ben blij dat ik de stap heb gezet.
Dat had ik achteraf ook wel kunnen doen, stoppen op de 1e vd maand. Telt makkelijker.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:09 schreef V2i het volgende:
*update*
Aangezien het weer eens de eerste van een nieuwe maand is:
Nine months, 16 hours, 7 minutes and 46 seconds. 8240 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.380,02. Life saved: 4 weeks, 14 hours, 40 minutes.
200 euroquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:14 schreef Off-ShoRe het volgende:
kloppen die berekeningen eigenlijk wel? Wie geeft er nu bijna 200 euro per maand uit aan roken
Je persoonlijkheid is er vaak vreselijk goed in, uitstellen.quote:Op maandag 4 oktober 2004 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou, ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, per 1 november gaan we weer eens een stoppoging doen.
Wish me luck!
Idd. Heel goed zelfsquote:Op maandag 4 oktober 2004 18:36 schreef schatje het volgende:
[..]
Je persoonlijkheid is er vaak vreselijk goed in, uitstellen.
Succes jongenquote:Op maandag 4 oktober 2004 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Idd. Heel goed zelfs. Maar aangezien ik het eerst pas op 1 januari nog eens wou proberen lijkt het me dat er vooruitgang in zit
.
Je staat in het lijstje, veel sterkte ermee.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 20:02 schreef Exuimtum het volgende:
Per vandaag verplicht door de huisarts ben ik gestopt met roken ivm longaandoening.
Ik heb geen keus en dat is een ferme stok achter de deur!
???quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:45 schreef dawg het volgende:
[..]
Dat had ik achteraf ook wel kunnen doen, stoppen op de 1e vd maand. Telt makkelijker.
Anyway, goed bezig!![]()
Je hebt iig je naam meequote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:07 schreef quiter het volgende:
6 oktober 10:00 2004
Net mijn laatste sigaret uitgemaakt
4 minutes and 0 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,01. Life saved: 0 minutes.
Ik kan wel wat steun gebruiken de komende tijd![]()
Aangepast hoorquote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:06 schreef Doopy-X- het volgende:
eumzz, liev schatje....ik ben sinds 25 juni vorig jaar clean, graag even aanpassen in je lijstje
quote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:03 schreef schatje het volgende:
[..]
Aangepast hoor.
Het lijkt me eerder andersom, ze zeggen toch dat je na een week (1 week tot 3 weken volgens Carr) van je lichamelijke verslaving af bent en dan pas de geestelijke verslaving ..quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:52 schreef Exuimtum het volgende:
Jonge, ik hoop dat het je lukt. Niet proberen, gewoon doen.
Ik gebruik Nicorette 4mg kauwgom. Van ontwenningsverschijnselen heb ik geen last. Je hebt het de eerste weken al moeilijk genoeg met je geestelijke verslaving. De lichamelijke verslaving komt later en die kan tamelijk lastig zijn wat anderen ook zeggen.
Ik heb er werkelijk nooit meer last van , het kan dus ook gewoon over gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:20 schreef turnpike het volgende:
Alcoholist blijf je je hele leven....roker ook.
Die geestelijke verslaving duurt vrij lang en duikt zo af en toe weer eens de kop op, zelfs na vele jaren volgens sommigen.
Hm ik kwam laatst iemand tegen die 20 jaar geleden gestopt was. Maar nu rookt hij weer. Dus het kan wel kloppen. (zelf denk ik ook wel dat dat klopt)quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:20 schreef turnpike het volgende:
Die geestelijke verslaving duurt vrij lang en duikt zo af en toe weer eens de kop op, zelfs na vele jaren volgens sommigen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je hebt gerookt he. Ik (bijna 3 jaartjes gerookt) zal er minder last van hebben dan iemand die 15 jaar heeft gerookt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:20 schreef turnpike het volgende:
Held!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:01 schreef broer het volgende:
Zo. Acht maanden. (Mag ik omhoog in het lijstje?) En nog steeds geen behoefte aan sigaretten.
Na ongeveer zestien jaar roken had ik dit niet verwacht.
Ik ben blij dat ik de stap heb gezet.
van die gelegenheidsrokers snap ik ook niks...je rookt of je rookt niet (zo denk ik erover)...quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:42 schreef Biene het volgende:
Hier ook even een update. Nog steeds gestopt. Alleen had ik vorige week weer een slippertje. Ik dacht dat het wel kon, zo op een feestje roken. Dat ging ook best goed, alleen heb ik er nu wel spijt van dat ik het heb gedaan. De afgelopen week denk ik vaker aan het roken. Niet meer doen, dus.
Hoe doen sommige mensen dat? Alleen in het weekend roken of op een feestje?
Ik kan niet anders dan blij voor je zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2004 22:45 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb er werkelijk nooit meer last van , het kan dus ook gewoon over gaan
Ik denk inderdaad wel dat het scheelt, gewoonten slijpen erin nietwaar ?quote:Op zondag 10 oktober 2004 03:48 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je hebt gerookt he. Ik (bijna 3 jaartjes gerookt) zal er minder last van hebben dan iemand die 15 jaar heeft gerookt.
Maar goed, mijn stats: Three weeks, four days, 3 hours, 45 minutes and 40 seconds. 201 cigarettes not smoked, saving ¤ 39,24. Life saved: 16 hours, 45 minutes.
De trek valt nu gewoon goed te onderdrukken. De moeilijkste momenten blijven de momenten waar anderen er 1 opsteken (na het eten e.d.). Maar ik hou vol![]()
Nou ja, een volgend keer beterquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 10:04 schreef Exuimtum het volgende:
Het is me niet gelukt om te stoppen. Misschien klinkt het zwak, maar ik ben wel eerlijk om het te vermelden. Ik heb mijn best gedaan, maar de hunkering werd mij toch te groot. Op een zwak moment ben ik voor de bijl gegaan.
Sorry
Je staat in het lijstje. Veel succesquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:41 schreef Nokia3310 het volgende:
Aangezien ik nogal vaak in de mist ben gegaan met het stoppen wilde ik pas weer reageren als ik een tijdje gestopt zou zijn. Vandaag 10 dagen gestoptstopdatum: 3 oktober en we gaan het volhouden deze keer!
als je juist nu wel stopt (waarom zou je wachten?) dan laat je jezelf zien dat roken geen invloed heeft op stress of stressvolle situaties en vice versa. Want dat is namelijk aangeleerd gedrag (dat je minder gestressed bent als je een sigaretje rookt en dat je dus in stressvolle situaties onmogelijk zou kunnen stoppen met roken). Het zit tussen je oren. Om aangeleerd gedrag goed af te leren, kan je het best ervaren dat het aangeleerd gedrag fout is (dus proberen niet te roken in stressvolle situaties) jij hebt dus de perfecte speeltuin straks tot je beschikking! Stel je voor dat je daar niet-rokend doorheen komt, wat voor basis je voor jezelf hebt gelegd voor je verdere niet-rokende leven? Je hebt namelijk het beste bewijs ervoor.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:50 schreef Exuimtum het volgende:
Ik ben niet van plan om mij zomaar neer te leggen bij mijn verslaving genoemd Roken.
Ik wacht nog even. Ik krijg een nieuwe baan en mijn leven gaat er verder iets anders uitzien. Als dat in rustig vaarwater zit ga ik zoeken naar een cursus of andere methode om ècht te kappen met roken. Ik houd mijn arts al op de hoogte.
Dat moet je zelf aangeven.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 01:48 schreef Off-ShoRe het volgende:
waarom sta ik bij de pupillen ik rook al langer dan anderhalve maand niet meer
¤3,65 toch?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 06:47 schreef DaMook het volgende:
Sinds vanochtend 6 uurGa het weer eens proberen en hopelijk gaat het nu ook echt lukken
Heb net iig om 5 voor 6 mijn laatste sigaret gerook terwijl ik het pakje met de andere 21 sigaretten aan het verbranden was :0 .
Weet iemand wat chesterfields (25) kosten, ben het nu al vergeten en dat moet ik bij SlikQuit in vullen.
Dat kan wel kloppen jaquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:02 schreef V2i het volgende:
[..]
¤3,65 toch?
Oh euhm..quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 01:13 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen ja, ff invullen dan kan ik ook zien wat ik bespaar
quote:Op donderdag 16 september 2004 16:37 schreef Off-ShoRe het volgende:
knip
Dat magquote:Op zondag 31 oktober 2004 01:01 schreef Mereltje het volgende:
Mag ik in het lijstje van een maand?maandag dus ..
Waaom nietquote:Op maandag 1 november 2004 12:12 schreef schatje het volgende:
Je krijgt toch geen kusje.
Nou, veel succes toegewenstquote:Op maandag 1 november 2004 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vanaf vandaag ben ik dus officieel gestopt. En wegens extreme brakheid ook nog geen enkele behoefte aan een sigaret gehad.
Brennie heeft je er al ingezetquote:Op maandag 1 november 2004 14:29 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
net gestopt
De eerste dagen zijn gewoon het moeilijkst, even doorzetten maar je moet het zelf willen, zij zullen flink balen wanneer jij wel slaagtquote:Op maandag 1 november 2004 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Damn.... We zouden met z'n vieren stoppen, krijg ik net een berichtje: we zitten alweer te roken...
Zwakkelingen!
Dat wel, maar ik had eigenlijk gehoopt dat we elkaar een beetje konden ondersteunen.quote:Op maandag 1 november 2004 22:31 schreef Mereltje het volgende:
[..]
De eerste dagen zijn gewoon het moeilijkst, even doorzetten maar je moet het zelf willen, zij zullen flink balen wanneer jij wel slaagt![]()
quote:Op zaterdag 6 november 2004 17:15 schreef dawg het volgende:
De magische grens van 1 jaar bereikt!!!![]()
![]()
![]()
One year, 18 hours, 4 minutes and 17 seconds. 2934 cigarettes not smoked, saving ¤ 586,80. Life saved: 1 week, 3 days, 4 hours, 30 minutes.
Nu allebei al 1 jaar en 7 maanden gestoptquote:Op maandag 13 september 2004 21:38 schreef schatje het volgende:
Meer dan 1 jaar gestopt:
Berkery ( 1 jaar en 1 maand)
Miss Berkery ( 1 jaar en 1 maand)
ik sta bij 2 maandenquote:Op woensdag 10 november 2004 07:50 schreef Githa het volgende:
zag dat ik nog bij kwartaal stoppers stond maaruh 18 november is dat weer een jaar![]()
![]()
Was de bedoeling but failed iets te impulsief, deze week school aan het afronden volgende week ma klaar dan stop ik na het weekend.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:55 schreef Brennie het volgende:
Lijst is bijgewerkt
The Fella, was je nu al vandaag gestopt?
Ok, laat hier maar even weten dan, wordt je erbij gezet.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:58 schreef thefella het volgende:
[..]
Was de bedoeling but failed iets te impulsief, deze week school aan het afronden volgende week ma klaar dan stop ik na het weekend.
3% ???quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:38 schreef m-niki het volgende:
11 maanden, 1 week, 3 dagen..oh ja en anderhalf uur
nog even en ik zit op een jaar!!!
Slechts 3 % van alle mensen die stoppen met roken zonder hulpmiddelen, houdt dat langer dan een jaar vol...ik ga gewoon heel leuk bij die 3% horen!!!!
WOOOEEEEHAAAAAAAA!!!
ehm...wat dacht je van onderzoeken van STIVORO, NIPO en NVG???quote:Op maandag 15 november 2004 23:53 schreef turnpike het volgende:
[..]
3% ???
Ik vraag me af wie die statistieken sponsort.
Of heeft Maurice de Hond dit "onderzocht" ?
quote:De inzet van ondersteuning verhoogt namelijk de kans op succes aanzienlijk. Zonder ondersteuning is het slagingspercentage (gemeten na één jaar) slechts 7%. Met effectieve hulp kan de slagingskans verdubbeld of zelfs verdrievoudigd worden. http://www.stivoro.nl/persberichten/20031022.html
Slagingspercentages bij het stoppen met roken in 2000
Stopmethode Zonder hulp Hulp van huisarts
Aantal toepassingen 76% 9%
Effectiviteit 1-3% 15-30%
http://www.consumed.nl/roken/stoproken.htm
Ha ! Dat is al andere koek..... :pquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:41 schreef m-niki het volgende:
[..]
ehm...wat dacht je van onderzoeken van STIVORO, NIPO en NVG???
75% van de ex-rokers is cold-turkey gestopt zonder hulp van buitenaf, slechts 3% daarvan houdt dit langer dan een jaar vol.
M.a.w.: 93% van alle mensen die gestopt zijn met roken zonder hulp, rookt weer binnen een jaar!!!
Eerst maar eens door 'google' gooien, de volgende keer, voordat je weer zo'n opmerking het forum opgooit![]()
Uit een nieuwer onderzoek van STIVORO bleek dat van de mensen die stoppen zonder hulp 7% dit vol blijft houden, da's al beter!!
[..]
Dat er iets mis gaat ligt aan jou. Het is namelijk de bedoeling dat je regelmatig een update geeft van hoe het er mee gaat. Ik en Brennie gaan dat niet automatisch voor je bijhouden. Om de hele lijst nu te veranderen is ook geen doen. Dan zouden we helemaal opnieuw moeten beginnen omdat er wel meer mensen zijn die zich niet regelmatig melden. Dan zou er ook niets van kloppenquote:Op donderdag 18 november 2004 17:41 schreef Rollins het volgende:
Ten months, one day, 2 hours, 33 minutes and 49 seconds. 9183 cigarettes not smoked, saving fl 1.515,23. Life saved: 4 weeks, 3 days, 21 hours, 15 minutes.
Ik sta in de lijst van deze post op 4 maanden. Er gaat dus ergens iets mis. Misschien is het een goed idee om gewoon de namen met daarachter de stopdatum te noemen op volgorde van stopdatum. Dat is veel makkelijker bijhouden en er kan ook niks misgaan.
Ik ben overigens ook Cold Turkey gestop, maar wel pas bij poging 20 ofzo.
Wordt stoppen met roken na het lezen van Alan Carr gezien als met of zonder hulpmiddel eigenlijk? Ben trouwens vastbesloten om na een jaar nog bij de stoppers te horenquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:41 schreef m-niki het volgende:
[..]
Uit een nieuwer onderzoek van STIVORO bleek dat van de mensen die stoppen zonder hulp 7% dit vol blijft houden, da's al beter!!
[..]
Hey cool, dan hoor ik ook bij die 3%.quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:38 schreef m-niki het volgende:
11 maanden, 1 week, 3 dagen..oh ja en anderhalf uur
nog even en ik zit op een jaar!!!
Slechts 3 % van alle mensen die stoppen met roken zonder hulpmiddelen, houdt dat langer dan een jaar vol...ik ga gewoon heel leuk bij die 3% horen!!!!
WOOOEEEEHAAAAAAAA!!!
Ik ook! Ik ben op 12 November 1997 gestopt - "Cold Turkey" zonder hulpmiddelen. Ik heb sinds die tijd wel 2 maal gezondigd. 1 keer met Oud-en-Nieuw 2000: Een dikke vette sigaar om vuurwerk aan te steken, en het stond verder natuurlijk wel stoer in smokingquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:34 schreef dawg het volgende:
Hey cool, dan hoor ik ook bij die 3%.![]()
Nog niet, maar wel alvast 11 maanden genoteerdquote:Op donderdag 25 november 2004 20:05 schreef V2i het volgende:
Ten months, three weeks, three days, 19 hours, 3 minutes and 52 seconds. 9893 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.657,21. Life saved: 4 weeks, 6 days, 8 hours, 25 minutes.
Is het al december?
Ik heb dat ook gehad...in je droom een sigaret opsteken. En dan raakte ik in die droom helemaal in paniek, en schaamde ik me dat ik er 1 had opgestoken hahaquote:Op vrijdag 26 november 2004 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De maand komt in zicht voor mij. Hoewel het nog steeds goed gaat droom ik de laatste tijd wel vaak dat ik bijna een sigaret opsteek...
![]()
Ik schaamde me ook al in die droomquote:Op maandag 29 november 2004 16:15 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad...in je droom een sigaret opsteken. En dan raakte ik in die droom helemaal in paniek, en schaamde ik me dat ik er 1 had opgestoken haha.
quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef schatje het volgende:
Grrrrrrrr is alvast opgewaardeerd in het lijstje.
Vandaag dus!quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]Morgen officieel 1 maand
.
Ik begin me ook al steeds meer een niet-roker te voelen in plaats van een roker die probeert niet meer te rokenquote:One month, 9 hours, 16 minutes and 53 seconds. 364 cigarettes not smoked, saving ¤ 72,02. Life saved: 1 day, 6 hours, 20 minutes.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef H4ze het volgende:
Maar goed, er zijn hier in huis toch geen sigaretten meer![]()
Bij mij ook al vanaf het begin. Goed gevoel als je dat laat liggenquote:Op donderdag 2 december 2004 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij mij ligt er al de hele maande een pakje sigaretten naast m'n bed.
*Zich bikkel voelt*
quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:18 schreef Exuimtum het volgende:
Het is me nog niet gelukt om deze destructieve verslaving achter me te laten![]()
Het hele punt bij is als ik lekker zit en een bak koffie voor mijn neus heb. Dan moet ik roken. Ik ben al bezig met het zoeken van professionele hulp. Ik heb wel zo gruwelijk veel zin om te stoppen![]()
Ik heb pas nog een foto gezien van een rokerslong. Weerzinwekkend. Zeg ik terwijl ik zware shag rook. Snap je de clue? Ik word in de nacht ook vaak wakker omdat ik dan even een shaggie kan roken![]()
Ik kan wel zielig zitten te doen, maar ook ik ga binnenkort over die drempel heen. Zeker nog vóór 01-01-2005. Dan post ik hier weer met een weloverwogen besluit en geen poging.
Tot nu toe diep respect aan alle stoppersIk ben "nog" jaloers op jullie!
PS: Ik ga vanavond nog beginnen aan het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz.
Daar zit ik dus ook mee...quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:58 schreef V2i het volgende:
Nieuwjaar gaat leuk worden, maar hoe moet ik nu vuurwerk aansteken zonder sigaret?
Hm wat zou je denken van ik ga het niet wagen maar ik ga het doenquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:10 schreef DarKZeN het volgende:
mhmm misschien ga ik na dit pakje chesterfield ook maar is een poging wagen om te kappen met roken.
iemand tips?
ai das wel zo jahquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:15 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Hm wat zou je denken van ik ga het niet wagen maar ik ga het doenIk wil je niet ontmoedigen maar het eerste vereiste is dat je zelf wel wil stoppen! Iig succes ( ik rook een maandje of 3 niet meer)
gedoemd om te mislukken..quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:19 schreef DarKZeN het volgende:
[..]
ai das wel zo jah![]()
Ik heb na deze peuk er nog 1 over en dan gak proberen er morgen één te roken en dan maar kijken hoelang het goedgaat
quote:Op donderdag 23 december 2004 23:41 schreef Biene het volgende:
Ik ga 3 januari weer stoppen.
Hoezo 'hoop'?quote:Ik hoop dat het me deze keer gaat lukken!
bronquote:Mijn laatste peuk
Rond de komende jaarwisseling proberen weer honderdduizenden rokers van hun verslaving af te komen. Op eigen kracht of met hulpmiddelen. In de apotheek en op internet wemelt het van de afkickmethodes: acupunctuur, laserbehandelingen, nicotinepleisters en groepstherapieën. In NCRV Dokument ‘Mijn laatste peuk’ volgt Claudia Tellegen drie verstokte rokers, Kelly, Ron en Ben, die besloten hebben nu echt te gaan stoppen.
Kelly (24) is 3 maanden zwanger van haar eerste kindje. Ze rookt als sinds haar 15e. Samen met haar man heeft ze al eerder geprobeerd te stoppen. Maar de spanningen liepen hoog op en hun relatie kwam onder zware druk te staan. Dit keer probeert Kelly het helemaal zelf. Voor zichzelf maar vooral voor haar baby. Haar man is trots op haar, maar zelf kan hij het roken niet laten. Hij belooft van nu af aan buiten te gaan roken.
Ron rookte zijn eerste sigaret stiekem met vriendjes op de lagere school. Nu is hij 41 en wil nu eindelijk voor de elfde, en allerlaatste, keer stoppen. Ron’s vrouw en kinderen hebben er schoon genoeg van. En op zijn werk mag hij ook al niet meer roken.
Ben is een vijftiger met een te hoog cholesterolgehalte en rookt. Door zijn dichtgeslibde aderen kan hij niet goed meer lopen. Al twee keer is hij in het ziekenhuis gedotterd. Het ziekenhuis waarschuwt hem nog een keer. Hij moet nu echt stoppen met roken, anders zit hij straks in een rolstoel, zonder benen. Maar of de wijze woorden van de artsen bij Ben aankomen?
Je staat in het lijstje. Veel succes toegewenstquote:Op maandag 3 januari 2005 21:41 schreef FlowDesign het volgende:
* meldt
Gisteren om 21:00 uur laatste sigaret gerookt.
Vorig jaar had ik het van 1 januari tot de carnaval volgehouden (1,5 maand ofzo)
Goed bezig ome Krat!quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:21 schreef Krattenkoning het volgende:
Inmiddels ook al weer een jaar gestopt![]()
One year, 11 hours, 22 minutes and 36 seconds.
7329 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.355,95.
Life saved: 3 weeks, 4 days, 10 hours, 45 minutes.
bedanktquote:
Zonder hoor, na al die maanden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:14 schreef Riann het volgende:
Mij kun je uit het lijstje halen. Ik rook niet elke dag. Maar ik rook wel weer een paar dagen in de week.
Heeeeej gimme!quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:12 schreef gimme.shelter het volgende:
Eb, waarom was je teruggevallen?? Je was zo fanatiek de vorige keer!
Wat een kutverslaving is t toch dat roken.....
Ja, het is en blijft moeilijk! Wat ik ook zo klote vind: ik vind rokers leukere mensen dan niet-rokers.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:23 schreef Eb het volgende:
[..]
Heeeeej gimme!
Ja, toch weer voor de bijl gegaan. Het bewijst maar weer eens dat je gewoon loeisterk moet zijn om het vol te houden zonder verdere hulpmiddelen.
Ook na een half jaar is het risico van weer beginnen net zo groot als na een week.
Maar deze keer betrek ik die ervaring in mijn stoppoging.
Stoppen met roken is niet iets dat je op een dag doet, je moet het iedere dag weer doen.
Iedere dag opstaan en zeggen: en vandaag rook ik ook niet. En als je naar bed gaat: en vandaag heb ik weer niet gerookt en morgen rook ik ook niet.
Ik ben een hardcore verslaafde , neem dat maar van mij aan, maar ik ga het deze keer redden![]()
Same here. Alleen 8 maanden gestopt. Nu rook ik ook weer sinds twee maanden of zo. 3 januari is niet gelukt. Maar ik ga weer voor 1 februari, net als vorige jaar...quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:32 schreef Ils het volgende:
ik was na 2 jaar stoppen ook weer begonnen dus het zegt echt niets nee
nu weer bijna 5 maandjes..
quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Biene het volgende:
3 januari is niet gelukt.
Ik vond het maar een ongezellige bedoeling, Arcee.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:22 schreef Arcee het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, 4 januari is gelukkig wél gelukt.![]()
Bien
Dat heb ik dus ook, ik loop ook regelmatig mee naar buiten als er mensen gaan roken, gewoon voor de gezelligheid.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:49 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Ja, het is en blijft moeilijk! Wat ik ook zo klote vind: ik vind rokers leukere mensen dan niet-rokers.
Haske goed. 1 februari is een uitstekende datum om te stoppen. En je weet dat je het kunt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Biene:
Maar ik ga weer voor 1 februari, net als vorige jaar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |