abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21932946
Meer dan 1 jaar gestopt:

Berkery ( 1 jaar, 1 maand)
broer (11 mnd) *
corr (2 jaar)
Da_Rock (1 jaar, 1mnd) *
dawg (1 jaar, 1 mnd) *
Doopy-X- (1 jaar, 4 mnd) *
Dukhlovi (5 jaar)
faxie (1jaar, 6 mnd ) *
Githa (1 jaar) *
glasbak (3 jaar, 1mnd) *
iiyame (1 jaar, 10 mnd)
Ilona-scuderia (1 jaar, 7 maand) *
Keios (1 jaar, 1 maand)
Krattenkoning (1 jaar) *
Lily (1 jaar en 1 maand) *
Maartena (7 jaar) *
-Maverick -(2 jaar, 10 mnd) *
Meiske78 (2 jaar, 6 mnd) *
Mercy_symbol (1 jaar) *
Miss Berkery (1 jaar, 7 maand) *
m-niki (1 jaar, 1 mnd) *
pebbje (1 jaar, 6 mnd)
pro_jeex (2 jaar) *
raphidae (1 jaar, 6mnd)
Roxxy (2 jaar, 8 mnd)
Shantee (1 jaar) *
spookvrouw (3 jaar) *
Syrek (1 jaar) *
Vava (1 jaar) *
V2i (1 jaar) *
Ymke (1 jaar, 8 mnd) *

Meer dan 6 mnd gestopt:

Beaver (9 mnd) *
Bloodrayne (9 mnd)
Chara (6 mnd) *
Cora (7 mnd) *
Dafje33 (6 mnd) *
Estranged_Dream (7 mnd)
Escape2Dawn (1 jaar)
Ezri (11 mnd) *
irule25 (7 mnd) *
Jumparound ( 10mnd) *
Matty___ (7 mnd) *
Noayla_ (6 mnd) *
Pearly (7 mnd) *
poebeertjuh (7 mnd) *
Ransbal (8 mnd) *
Roache_ (7 mnd) *
Rulin (8 mnd)
Sasandra (6 mnd) *
Shavirah (6 mnd) *
sjak (7 mnd) *
Spindizzy (1 jaar) *
Soundgarden (6 mnd) *
Stargazer(8 mnd) *
stoopkind (7 mnd) *
tjAb ( 6 mnd) *
Toebroodjie (9 mnd)
Tomaz (6 mnd)
trekdrop (7mnd)
Vince22 (7 mnd) *

Kwartaalstoppers:

-B- (3 mnd)
Bayswater (4 mnd) *
B_BOY ( 4 mnd) *
Blixar (3 mnd)
botterfly (3 mnd) *
Darkphorze (3 mnd)
dolfg (4 mnd)
ElCriz (3 mnd) *
Escaflowne (4 mnd) *
Gutnre ( 3 mnd) *
H4ze (3 mnd) *
Ils (5 mnd) *
josje-1956 ( 5 mnd) *
kale_kleuter (3 mnd)
Koala2002 ( 3 mnd) *
Leila (5 mnd)
Malchevia ( 5 mnd) *
mistermaniac (3 mnd)
Rollins (4 mnd) *
SietzeJBL ( 3 mnd) *
Slaapmeisje (3 mnd) *
snaakster (4 mnd) *
Thorka (5 mnd) *
Uncle_Sam (3 mnd) *
Verenjano (3 mnd) *
Weathergirl ( 5 mnd) *

2 Maanden

Grrrrrrrr *
Herkauwer
Mereltje *
Miklo1980
punchdrunk
ray_nl
Shandon_rules

1 maand

AapNootMies *
Babbelzz
BloodyLotte
BMannien
Cassii
Cheshire
ChezMatik
DaBeetle
Doedelzak13
egosho
FokCrash en YoriZ *
grote_oebiedoebie
Hallodagg*
Kanjer
Kore *
Lariekoek
Licko *
Maestrov
Martin_Jager
Moniek
N-joy *
NoXxa *
No0dle
Off-ShoRe *
psy_icon
Spooky4u
Ronnepon *
Ruuud
timmeeeh
Whispers*

Pupillen (weken)

cimbom
Donnie.Darko
Eb *
GreenEyes
Goldwing*
Kaps00ny
Kondros
Kwark *
leolinedance
Miss_Nexhil
Navelpluisje
Nokia3310 *
Omkron
Prince_of_Darkness *
remco00 *
Undergod *
Zwansen

1 jan: Pappie_Culo *
2 jan: Broodjepoep *
3 jan: FlowDesign *
3 jan: DutchTSE *
4 jan: junkiexp *
4 jan: philipnorth *
1 feb: Biene *

Als je in het lijstje wil, zet dan even je stopdatum in dit topic, svp.

Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.

Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.

Wanneer er een * achter je naam staat betekent dat: dat je nieuw bent, of dat je in de lijst gestegen bent qua weken/maanden.

Succes iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 05-01-2005 19:28:15 ]
  maandag 13 september 2004 @ 21:45:13 #2
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_21933125
voeg mij maar toe. sinds 1feb gestopt en nog steeds niet roker
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_21933396
En ik worstel nog steeds..overdag niet roken en het heel raar vinden dat mensen roken en het totaal niet missen.Maar zodra de klok na zessen slaat....roken!
geniet nooit met mate
pi_21933433
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:45 schreef Matty___ het volgende:
voeg mij maar toe. sinds 1feb gestopt en nog steeds niet roker
Je staat er in .
pi_21934058
One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.

Nou, ik heb de maand gehaald hoor!
pi_21934992
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:16 schreef Ils het volgende:
One month, 22 hours, 42 minutes and 11 seconds. 638 cigarettes not smoked, saving € 116,60. Life saved: 2 days, 5 hours, 10 minutes.

Nou, ik heb de maand gehaald hoor!
very nice..
kijk eens wat je dat heeft opgeleverd... 2 dagen en 5 uurtjes....nou als dat het niet waard is!!

op naar de volgende maand..
btw..veel moeite gekost?>
pi_21935069
quote:
waar halen jullie dit rekenprogamma vandaan?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  dinsdag 14 september 2004 @ 01:19:58 #8
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21938449
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
En ik worstel nog steeds..overdag niet roken en het heel raar vinden dat mensen roken en het totaal niet missen.Maar zodra de klok na zessen slaat....roken!
Ik heb dus excact hetzelfde... 'S ochtends en overdag roken is totaal uit mijn systeem, ik heb er niet eens meer behoefte aan! Maar dan 's avonds, met name als je met meer mensen bent en gezellig aan het kletsen dan krijg ik zo'n zin in een peuk... Maar ik ga me er niet meer aan toegeven, word er toch niet gelukkiger van.

We gaan de vierde rookvrije dag in!
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21939884
Deel 23 alweer?

*meldt

Eight months, one week, six days, 7 hours, 44 minutes and 57 seconds. 7719 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.292,83. Life saved: 3 weeks, 5 days, 19 hours, 15 minutes.
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:48 schreef botterfly het volgende:

waar halen jullie dit rekenprogamma vandaan?
Metertje komt van http://www.silkquit.org Link staat ook onderin de Openings Post.
pi_21942413
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 08:46 schreef V2i het volgende:

Metertje komt van http://www.silkquit.org Link staat ook onderin de Openings Post.
Oeps ik dacht dat jullie daar mee bedoelde dat je even moet inlezen
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_21944314
tvp!!!

(9 months, 1 week, 5 days rook-vrij!)

enne..sinds vorige week weer gaan sporten en sinds gister gaan dieten (dus ik zal me ook maar even moeten laten zien in het dieet topic ) en vandaag meteen al na een dag 1,5 kilo kwijt van de 10 die ik aan gekomen was... !! Joechei!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21970656
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:46 schreef tjAb het volgende:

[..]

very nice..
kijk eens wat je dat heeft opgeleverd... 2 dagen en 5 uurtjes....nou als dat het niet waard is!!

op naar de volgende maand..
btw..veel moeite gekost?>
hm valt mee, alhoewel het zien roken van andere mensen wel irritaties kan opleveren soms
pi_21973072
tvp'tje dropped. Nog steeds gestopt . .
pi_21995507
Sinds eergisterennacht gestopt. Nu dus zo langzamerhand 2 volle dagen

Heb het er niet echt moeilijk mee, geen bijverschijnselen of wat dan ook, alleen zo random op een dag krijg ik een keertje weer zin. Gisteren stond ik op het punt om er een te draaien, had de vloei al klaar liggen toen ik ineens dacht NEE. Maar ja ik heb er vertrouwen in
Ik doe hier niet aan mee.
pi_21995580
Off-ShoRe, je staat in het lijstje, veel succes ermee .
pi_21996556
dank je

Misschien hebben mensen die net als ik willen stoppen, wat aan de volgende tips.

Ik baseer mij hierbij op het boek van Allen Carr.

Hij gaat ervan uit dat in je hoofd een denkbeeldig mannetje zit. Dit gozertje doet er alles aan om jou te doen geloven dat jij MOET en ZAL roken. Beschouw hem als je grootste vijand. Elke keer als je denkt 'ik heb nu wel zin damnit' dan is dat het gozertje dat jouw brein zit te hacken. De werkelijkheid is dat jij NIET MOET en NIET ZAL roken. Toch is deze vijand heel erg slim, ookal weet hij dat hij ongelijk heeft. Hij zal je doen denken dat je je iets in je handen moet hebben tegen de verveling. Neej hoor, voordat je rookte was er van zoiets helemaal geen sprake. Toen had je ook niet het idee dat je voortdurend iets miste. Bam, monster - jij: 0-1.
Hij zal je de raarste gedachtenkronkels doen hebben en er ALLES aan doen om jou aan het roken te krijgen. "Och, eentje is niet erg joh, je vindt het vast niet lekker dus verslaafd raak je niet meer". Denk je echt dat die dude dat zou zeggen om je te beschermen? Nee! Weer een poging om je hooked te krijgen. Vertel hem: één is WEL ERG en IK ZAL ME NIET nog een keer bevuilen met die rookmeuk. monster - jij: 0-2
Zo zul je je de hele dag moeten wapenen tegen het monster en elke slag zul je moeten winnen. Het kan 0-30 staan, maar als het 1-30 wordt dan heb jij verloren, ookal ben je zover gekomen. Terwijl ik dit type, merk ik dat het monster mij weer laat denken dat roken toch wel heel lekker is op het moment. NEE, dat IS HET NIET. Het is vies, het betekent dat ik daarna eindeloos weer doorrook, et cetera.
Belangrijk is wel, dat je jezelf toestaat om de hele dag dit gevecht te leveren. Op die manier overtuig jij jezelf er constructief van dat roken BAD is, waardoor je humeur en dergelijke er minder onder lijden. Als je probeert er niet over te denken, dan komt het er op neer dat je dit krijgt: ik denk niet aan roken, mag niet aan roken denken. Dit betekent dat jij denkt: "Ik mag mezelf niet eraan herinneren hoe lekker roken is, ik mag niet aan die heerlijke sigaretten toegeven". Dit wil je NIET! Op die manier barst een keer de bom, want zoveel wilskracht heeft niemand. Ga dus goed met je gedachten om en leer dat monster keer op keer weer mores.
Het monster zal je ook wijsmaken dat je vervanging nodig hebt, zoals snoep of iets dergelijks. Nee hoor, ook dit is weer een briljant plan van het monster. Dit is namelijk zijn idee erachter: als ik jou aan het snoepen krijg, ga je je op een gegeven moment vanzelf wel ergeren aan het gewicht dat je op termijn aankomt en dan zul je op een gegeven moment de afweging maken: roken of snoepen en natuurlijk kies je dan voor roken omdat je daar tenminste niet dik van wordt, en de andere nadelen van roken, die kan ik wel wegpraten door jou te mislijden.
Absoluut niet nodig dus om iets ter vervanging te nuttigen. Had je voor het roken niet nodig, nu ook niet. Tis keer op keer dat slimme kereltje dat de hele dag niets beters te doen heeft dan jou gek te maken.

Hoe groter de verleiding, hoe groter de slag die je het kereltje toebrengt als je hem weerstaat en hoe beter je jezelf er achteraf over voelt. Het kereltje is op een gegeven moment ook overwonnen; hij kan niet jaren strijd blijven leveren als je hem keer op keer verslaat. Elke keer dat je een verleiding weerstaat, wordt hij teruggedrongen. Onthoud dat goed !

Simpelweg komt het er op neer, dat roken gewoon totaal niets voor je doet. Op het moment dat je rookt, ervaar je voor een klein deel de rust en kalmte die niet rokers 24 uur per dag, wakker of niet, etend of niet, ervaren. Jij betaalt dus en riskeert levensgevaar en viezigheid en schaamte, om ervoor te zorgen dat je je ook maar een beetje voelt zoals niet rokers zich voelen. Je zult zeggen 'ja maar niet rokers weten niet hoe lekker het is om te roken'. MIS. WEER het mannetje dat JOU laat denken dat dat zo is. Niet rokers weten PRIMA wat ze 'missen'. Roken is NIET lekker, je wordt er GEEN beter mens van. Het is enkel de nicotine verslaving, die nooit zal ophouden. Eindeloos die behoefte aan nicotine vullen, zonder dat je er wat voor terugkrijgt. Als je het geld ervoor in een put zou gooien, zou je beter af zijn.

Tot slot nog dit: ga er bij het stoppen vanuit dat je ook daadwerkelijk stopt. Dat de mogelijkheid om nog een sigaret te nemen, er gewoonweg NIET is. Dat kan gewoon niet ! Je bent gestopt en dat is een HEEL ERG GOEDE ZAAK. Dus is het onmogelijk om met zoiets goeds en doordachts te stoppen; daarvoor moet je zelf echt al superdom zijn. De enige die jou ervan kan overtuigen dat je WEL moet doorgaan, is wederom dat evil kereltje in je hoofd. Denk nou logisch na: zou jij als weldenkend mens echt zelf je longen willen vergiftigen, geld uitgeven aan datzelfde vergif, je kamer volpompen met ranzige lucht, et cetera? NEE! Dat wil jij helemaal niet! Maar hoe komt het dan, dat je er toch zo vaak aan hebt toegegeven? Omdat het NIET JIJ is, die de dienst heeft uitgemaakt wat dat betreft. Nee, het was dat kereltje. Nu is de tijd gekomen om dat kereltje te laten zien wie de baas is. Welk recht heeft hij om jou te mislijden? Om jij elke dag geld af te troggelen? Om jou gif te laten roken? Om jou elk uur van de dag op te schepen met een idiote drang naar sigaretten? HIJ HEEFT DAT RECHT NIET. Doe er dus wat tegen, het is zo makkelijk om boven dat kereltje te staan. Jij bent oneindig veel intelligenter. Go for it!

[ Bericht 8% gewijzigd door Off-ShoRe op 16-09-2004 17:01:48 ]
pi_22009967
Mmm nu al precies 2 dagen en 2 uur niet gerookt

Wel een aantal erg zware momenten gehad, maar omdat ik er gewoon keihard NEE tegen zeg en met harde hand over mijn gemanipuleerde brein blijf heersen, geef ik niet toe
Tis eigenlijk meer moeilijk omdat ik de drang constant weer moet afslaan. Het roken op zich kan ik wel zonder. Maar geen sprake van dat ik er nog een opsteek!
  † In Memoriam † zondag 19 september 2004 @ 23:00:52 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22069517
Sinds gisteren alweer twee weken gestopt met roken Het is een ontzettende bevrijding om niet meer constant te hoeven roken. Ook ik ben dmv het boek van Alan Carr gestopt. Als je mij dat vantevoren had verteld dan had ik je midden in het gezicht uitgelachen, maar het is zonder enige moeite gelukt.

Natuurlijk denk ik nog wel eens aan het feit dat ik anders een sigaret had opgestoken (waarom toch altijd die verkleinwoorden als een sigaartje, sigaretje, peukie, rokertje? is het dan minder schadelijk?). Vannacht zelfs nog gedroomd dat ik rookte

Ben er klaar mee, ik hoef niet meer te roken JIPPIEEEEEEE
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_22075389
Jaja, weer even een updateje, volgende week ben ik:

4 maanden gestopt!!!! (nu dus zeg maar 3 maanden 3 weken.)

Jeetje wat gaat het toch snel, heb er eigenlijk nooit meer beoefte aan, Alleen toen er een sterfgeval was in de familie, maar toen heb ik natuurlijk ook doorgezet!
Ik kan helaas niet de teller neerzetten, ik zit momenteel op een andere pc. Volgende keer zet ik m er weer bij!

zet 'm op iedereen ! Als ik het kan ....
pi_22076338
quote:
Op zondag 19 september 2004 23:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Sinds gisteren alweer twee weken gestopt met roken Het is een ontzettende bevrijding om niet meer constant te hoeven roken. Ook ik ben dmv het boek van Alan Carr gestopt. Als je mij dat vantevoren had verteld dan had ik je midden in het gezicht uitgelachen, maar het is zonder enige moeite gelukt.

Natuurlijk denk ik nog wel eens aan het feit dat ik anders een sigaret had opgestoken (waarom toch altijd die verkleinwoorden als een sigaartje, sigaretje, peukie, rokertje? is het dan minder schadelijk?). Vannacht zelfs nog gedroomd dat ik rookte

Ben er klaar mee, ik hoef niet meer te roken JIPPIEEEEEEE
Nu moet je alleen die 2 foto's nog uit je fotoboek verwijderen
pi_22084794
Shavirah, ik heb je alvast bij 4 mnd gezet
Zet hem op verder!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_22087924
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 13:22 schreef m-niki het volgende:
tvp!!!

(9 months, 1 week, 5 days rook-vrij!)

enne..sinds vorige week weer gaan sporten en sinds gister gaan dieten (dus ik zal me ook maar even moeten laten zien in het dieet topic ) en vandaag meteen al na een dag 1,5 kilo kwijt van de 10 die ik aan gekomen was... !! Joechei!!
m-niki is op dreef!

Ikzelf steven af naar de 11mnd. Zit nu op 10mnd en 2wkn ongeveer. Zal SilQuit nog eens raadplegen.
pi_22097815
ik kan me nauwelijks voorstellen dat je na zon lange tijd nog steeds bijhoudt hoelang je wel niet niet hebt gerookt. Ik rook nu ongeveer een week niet meer en begin echt al een stevige antipathie te ontwikkelen jegens roken. Wil niet weten hoe ik over een half jaar over rokers denk
pi_22113001
Ten months, two weeks, one day, 21 hours, 14 minutes and 40 seconds. 2567 cigarettes not smoked, saving ¤ 513,35. Life saved: 1 week, 1 day, 21 hours, 55 minutes.
pi_22114766
One month, one week, one day, 21 hours, 53 minutes and 14 seconds. 798 cigarettes not smoked, saving € 145,68. Life saved: 2 days, 18 hours, 30 minutes.

pomtidom
pi_22120726
Ik weet niet meer de exacte datum waarop ik gestopt ben, moet het nog eens narekenen.
Ben nu zo'n 3 maanden gestopt iig.

En heb waanzinnig veel geld gespaard, als het inderdaad 3 maanden zijn dan heb ik tussen de 300 en 400 euro bespaard ondertussen, maar ik heb er niks van gemerkt.
pi_22121088
quote:
Op woensdag 22 september 2004 01:28 schreef Gutnre het volgende:
Ik weet niet meer de exacte datum waarop ik gestopt ben, moet het nog eens narekenen.
Ben nu zo'n 3 maanden gestopt iig.

En heb waanzinnig veel geld gespaard, als het inderdaad 3 maanden zijn dan heb ik tussen de 300 en 400 euro bespaard ondertussen, maar ik heb er niks van gemerkt.
Je staat erbij.
Mocht het toch anders zijn, laat maar weten
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_22121115
Ik moet nog beginnen.
pi_22123093
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:54 schreef Off-ShoRe het volgende:
ik kan me nauwelijks voorstellen dat je na zon lange tijd nog steeds bijhoudt hoelang je wel niet niet hebt gerookt. Ik rook nu ongeveer een week niet meer en begin echt al een stevige antipathie te ontwikkelen jegens roken. Wil niet weten hoe ik over een half jaar over rokers denk

ik kijk zo af en toe even om te kijken hoe lang het alweer is en ben dan steeds weer zoooooo trots op mezelf!!
Ik heb trouwens geen anti-pathie tegen rokers ontwikkeld..ik ben het zelf jaren lang geweest, ik ga mijn eigen fouten als het ware niet projecteren (zo zie ik het tenminste) op een ander..wat die ander doet, moet ie lekker zelf weten ("voowal doowgaan" ). Ik ben een keer eerder gestopt (duurde vier maanden) en toen had ik het wel, dat ik heel erg fel tegen rokers was en ook steeds de discussie met ze aanging, bij mij was dat omdat ik eigenlijk niet helemaal overtuigd was van mijn eigen stoppoging..ben toen ook weer heel makkelijk gaan roken.
Deze keer had ik dat gevoel helemaal niet, ik heb ook nu zoiets van: ik begin er nooit meer aan..het past niet meer bij me...

voelt goed
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
pi_22126005
quote:
Op woensdag 22 september 2004 02:02 schreef Steijn het volgende:
Ik moet nog beginnen.
Met afvallen??
pi_22133235
quote:
Op woensdag 22 september 2004 09:28 schreef m-niki het volgende:

[..]

ik kijk zo af en toe even om te kijken hoe lang het alweer is en ben dan steeds weer zoooooo trots op mezelf!!
Ik heb trouwens geen anti-pathie tegen rokers ontwikkeld..ik ben het zelf jaren lang geweest, ik ga mijn eigen fouten als het ware niet projecteren (zo zie ik het tenminste) op een ander..wat die ander doet, moet ie lekker zelf weten ("voowal doowgaan" ). Ik ben een keer eerder gestopt (duurde vier maanden) en toen had ik het wel, dat ik heel erg fel tegen rokers was en ook steeds de discussie met ze aanging, bij mij was dat omdat ik eigenlijk niet helemaal overtuigd was van mijn eigen stoppoging..ben toen ook weer heel makkelijk gaan roken.
Deze keer had ik dat gevoel helemaal niet, ik heb ook nu zoiets van: ik begin er nooit meer aan..het past niet meer bij me...

voelt goed
haha, ja ik bedoel ook niet tegen rokers, maar tegen het roken in het algemeen Als iemand wil roken moet ie dat vooral doen.
Intussen al zo'n 9 dagen zonder peuk en het gaat erg makkelijk Begin ook weer meer te ruiken enzo je kent het wel
Succes iedereen iig!
  woensdag 22 september 2004 @ 19:14:09 #32
88396 SoundGarden
Down at the upside
pi_22134928
Six months, 20 hours, 2 minutes and 51 seconds. 4620 cigarettes not smoked, saving ¤ 461,98. Life saved: 2 weeks, 2 days, 1 hour, 0 minutes.

Nog steeds rookvrij, maar ik merk wel dat ik het bij anderen steeds meer vind stinken, als er iemand langskomt die gerookt heeft denk ik echt van bwegh dat stinkt. Vorige week zat ik naast iemand die zat te roken, toen ik 's avonds mijn shirt uittrok, vond ik hem echt stinken.

Ze zeggen wel eens dat ex-rokers de ergste anti-rokers zijn, maar volgens mij wordt je dat op de een of andere manier automatisch, omdat ik me altijd voorgenomen had om me er niet aan te gaan storen.
The program of this evening is not new.
You've seen this entertainment trough and through.
You've seen your birth and life and death, you might recall all the rest.
Did you have a good world when you died? Enough to base a movie on?
pi_22135784
Five days, 7 hours, 39 minutes and 38 seconds. 154 cigarettes not smoked, saving ¤ 21,59. Life saved: 12 hours, 50 minutes.

En best wel trots op
Ik moet zeggen dat Zyban prettig werkt. Ik heb wel afkickverschijnselen maar de behoefte naar een sigaret is er niet zo heel heftig. Mijn koffie smaakt anders dat vind ik minder. Voor de rest gaat het eigenlijk wel goed. Het is gewoon raar: na 30 jaar geen sigaretten meer bij je steken.
Bij vorige pogingen vroeg ik dan wel eens aan mijn man of hij sigaretten wilde meebrengen. Dat deed hij dan ook meteen. (Ik was dus heel shaggie). Nu lekker niet en dat komt door de Zyban. Het gaat me gewoon lukken deze keer. Ik kan over een paar weken echt zeggen: Ik rook niet meer.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_22135856
Lijstje is bijgwerkt .
  Moderator woensdag 22 september 2004 @ 19:59:01 #35
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_22136089
* rookt weer

na Five months, two weeks, two days, 20 hours, 39 minutes and 51 seconds. 3397 cigarettes not smoked, saving $560.54. Life saved: 1 week, 4 days, 19 hours, 5 minutes.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_22138973
waarom?
pi_22139184
Dat is jammer onlogisch. Ga je het weer opnieuw proberen??
  Moderator donderdag 23 september 2004 @ 21:33:15 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_22160724
quote:
Op woensdag 22 september 2004 21:57 schreef schatje het volgende:
Dat is jammer onlogisch. Ga je het weer opnieuw proberen??
zeker... ik ben vandaag weer begonnen (met stoppen dan he )

off-shore.. v/d week mn 15-jarige hondje in laten slapen

toen greep ik naar een sigaret

stom i know......

Maar het gaat me wel weer lukken Kheb gelukkig nergens last van en heb er maar een stuk of 15 gerookt
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_22161782
Je staat weer in het lijstje. Veel succes onlogisch .
pi_22162019
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:33 schreef onlogisch het volgende:

off-shore.. v/d week mn 15-jarige hondje in laten slapen
damn! Dat is hard..... het hoort er allemaal bij en we weten allemaal dat zoiets er aan zit te komen (ooit), maar als het dan gebeurt...damn...
heel veel sterkte onlogisch!!
Uit gewoonte heb je weer gerookt waarschijnlijk, nu ben je erachter dat dat niets oplost (dat je daar niet minder verdrietig ofzo van wordt..)

succes met het verder gaan met stoppen (beetje onlogische zin, maar...dat mag wel in dit verband )
pi_22162069
Even spammerdespam

One year, seven months, two weeks, one day, 6 minutes and 58 seconds. 14800 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.075,37. Life saved: 7 weeks, 2 days, 9 hours, 20 minutes.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_22162855
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:23 schreef Ymke het volgende:
Even spammerdespam

One year, seven months, two weeks, one day, 6 minutes and 58 seconds. 14800 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.075,37. Life saved: 7 weeks, 2 days, 9 hours, 20 minutes.
1 jaar en 8 maanden van gemaakt lieve vrouw .
  maandag 27 september 2004 @ 01:17:35 #43
51748 H4ze
wait...what?
pi_22228774
FF topic beetje bumpen.

Vandaag de 12e dag zonder sigaretten Ik ben al naar 2 feesten geweest, en op geen van beiden gerookt De trek begint nu wel wat heviger te worden, maar m'n wilskracht is nog altijd groter dan die trek. Dus zet mij maar in de lijst van pupillen :p
*BURP*
pi_22228875
Ik ben net gestopt. Sinds 13 september 2004 dus. Gaat heel goed trouwens, mis het roken totaal niet.
pi_22232282
quote:
Op maandag 27 september 2004 01:17 schreef H4ze het volgende:
FF topic beetje bumpen.

Vandaag de 12e dag zonder sigaretten Ik ben al naar 2 feesten geweest, en op geen van beiden gerookt De trek begint nu wel wat heviger te worden, maar m'n wilskracht is nog altijd groter dan die trek. Dus zet mij maar in de lijst van pupillen :p
One week, two days, 23 hours, 19 minutes and 0 seconds. 289 cigarettes not smoked, saving ¤ 40,48. Life saved: 1 day, 5 minutes.
Dat de trek heviger begint te worden merk ik ook. Wel lastig soms, ik word er een beetje (veel) shaggie van. Maar ik zet door!
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_22233949
One month, two days, 13 hours, 45 minutes and 53 seconds. 839 cigarettes not smoked, saving ¤ 103,87. Life saved: 2 days, 21 hours, 55 minutes.

En afgelopen vrijdag flink opstap geweest en zelfs de drank kon me niet overhalen om te roken.
Deze week laatste week pleisters en dan moet ik het helemaal zelf doen.
Maar ik heb goede hoop dat het me dit keer gaat lukken.
pi_22234083
Lijstje is bijgewerkt .
  † In Memoriam † maandag 27 september 2004 @ 14:18:40 #48
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_22235779
Oeps schatje, ik zie nu net dat ik de stopdatum er goed bij moet zetten in mijn berichtje: het is dus zaterdag 4 september en dat betekent dat ik alweer meer dan 3 weken niet heb gerookt waar ik voorheen een pakkie per dag wegpafte
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_22236572
Slaapmeisje, je staat bij een maand, ga zo door .
  maandag 27 september 2004 @ 16:15:57 #50
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22238267
Lukte het mij maar om te stoppen. Ik heb het zo vaak serieus geprobeerd. Met Allen Carr, Jan Geurtz enz.
pi_22241936
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:15 schreef Exuimtum het volgende:
Lukte het mij maar om te stoppen. Ik heb het zo vaak serieus geprobeerd. Met Allen Carr, Jan Geurtz enz.
Nu nog met je eigen wilskracht.
pi_22253586
zet mij maar in het lijstje.. gister om 4 uur laatste gerookt..
gaat me lukken ook.. hiervoor 4 dagen geleden laatste gerookt.. maar nu stop ik echt..
Jullie zijn zo kinds
pi_22264282
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 09:55 schreef Fujifilm het volgende:
zet mij maar in het lijstje.. gister om 4 uur laatste gerookt..
gaat me lukken ook.. hiervoor 4 dagen geleden laatste gerookt.. maar nu stop ik echt..
Ok, succes
pi_22264451
Vrijdag a.s. is het 4 weken... zonder wat voor hulp dan ook (afgezien van een hogere snack-inname).
Snoep verstandig, lik m'n reet!
pi_22264690
Edit: Hoooo...laat maar..moet toch eens beter kijken
pi_22268453
Six months, one day, 5 hours, 31 minutes and 9 seconds. 1852 cigarettes not smoked, saving ¤ 425,01. Life saved: 6 days, 10 hours, 20 minutes.
pi_22268692
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 20:31 schreef Riann het volgende:
Six months, one day, 5 hours, 31 minutes and 9 seconds. 1852 cigarettes not smoked, saving ¤ 425,01. Life saved: 6 days, 10 hours, 20 minutes.
Plaatsje omhoog gezet .
pi_22272439
Riann blijft lekker gaan !
pi_22275577
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:15 schreef Exuimtum het volgende:
Informeer eens bij de huisarts voor zyban. Misschien kom je ervoor in aanmerking. Bij mij werkt het goed! Het is geen wondermiddel maar een hulpmiddel. En soms heb je dat nodig. Succes
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_22275697
quote:
Op maandag 27 september 2004 18:54 schreef dawg het volgende:

[..]

Nu nog met je eigen wilskracht.
Als stoppen niet lukt en je hebt er een hulpmiddel bij nodig wat is dan het probleem?
Het gaat er toch om dat je stopt? Is het zo belangrijk hoe je dat doet? Ik heb bewondering voor mensen die het zo lukt. Mij is het meerdere malen niet gelukt en ik heb mijn toevlucht gezocht tot medicijnen in dit geval. Maar als ik over een tijd de sigaret kan weerstaan ben ik trots op mezelf. En dan maakt het mij niets uit hoe ik dat heb bereikt, als ik het maar bereik.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_22284936
Even een update: ik ben nu 4 maanden, 3 weken en 6 dagen gestopt.
Het gaat hartstikke goed, meestal. Jammer dat ik een paar kilootjes ben aangekomen.
Ik droom vaak dat ik weer ben gaan roken, en dat ik daar dan (in mijn droom) gruwelijk van baal. Ik ben dan opgelucht als ik wakker word, en merk dat ik nog steeds niet gerookt heb. Hebben meer mensen hier last van?
A spoonful of sugar...
pi_22285272
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:31 schreef botterfly het volgende:

[..]

Als stoppen niet lukt en je hebt er een hulpmiddel bij nodig wat is dan het probleem?
Het gaat er toch om dat je stopt? Is het zo belangrijk hoe je dat doet? Ik heb bewondering voor mensen die het zo lukt. Mij is het meerdere malen niet gelukt en ik heb mijn toevlucht gezocht tot medicijnen in dit geval. Maar als ik over een tijd de sigaret kan weerstaan ben ik trots op mezelf. En dan maakt het mij niets uit hoe ik dat heb bereikt, als ik het maar bereik.
ben ik het mee eens. dat je er hulpmiddelen bij nodig hebt, geeft alleen maar aan dat je het er moeilijker mee hebt. Maar als je er dan alsnog van afkomt, dan is dat toch prima Daarom heet het ook hulpmiddel Roken hoeft helemaal niet met zo iets edels als Wilskracht of Doorzettingsvermogen beëindigd te worden als je het mij vraagt.

Overigens is ook bij mij de snackconsumptie drastisch omhoog gegaan ik zit echt om de dag aan de m&ms
  woensdag 29 september 2004 @ 14:56:58 #63
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22285445
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:33 schreef Sasandra het volgende:
Even een update: ik ben nu 4 maanden, 3 weken en 6 dagen gestopt.
Het gaat hartstikke goed, meestal. Jammer dat ik een paar kilootjes ben aangekomen.
Ik droom vaak dat ik weer ben gaan roken, en dat ik daar dan (in mijn droom) gruwelijk van baal. Ik ben dan opgelucht als ik wakker word, en merk dat ik nog steeds niet gerookt heb. Hebben meer mensen hier last van?
Ja geinig he, die dromen. Zo zie je maar dat de geestelijke verslaving het moeilijkst is, in ieder geval het meest slepend. De fysieke kant is eventjes doorbijten, maar dan ben je er ook vanaf.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22285452
@ Sasandra, je staat bij de kwartaaltoppers, ga zo door .
pi_22297335
Mag ik op het lijstje ? Vanaf maandag 27 september 08:45 niet meer gerookt !!!
pi_22299880
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:02 schreef plutarchus het volgende:
Mag ik op het lijstje ? Vanaf maandag 27 september 08:45 niet meer gerookt !!!
Jahoor
  donderdag 30 september 2004 @ 18:10:43 #67
51748 H4ze
wait...what?
pi_22312406
2W 1D 18h 7m

Gaat goed! Ik heb van afgelopen zaterdag t/m dinsdag de ergste trek tot nu toe gehad. Maar nog steeds niet zulke trek dat ik er maar 1 opstak gelukkig Ik ben vanaf gisteren zo verkouwen als de @#$@#, dus roken doe ik nu sowieso niet. Gelukkig op 't moment ook totaal geen trek
*BURP*
pi_22312673
Het schiet al op.

10 months, 3 weeks, 3 days, 19 hours, 12 minutes and 46 seconds. 2638 cigarettes not smoked, saving ¤ 527,61. Life saved: 1 week, 2 days, 3 hours, 50 minutes.
pi_22316744
mm h4ze dan ben je ongeveer op hetzelfde moment gestopt als ik. Nu maar zien wie er langer volhoudt Maar inderdaad ook ik heb de grootste waanzin al achter me
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:00:54 #70
51748 H4ze
wait...what?
pi_22322013
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:05 schreef Off-ShoRe het volgende:
mm h4ze dan ben je ongeveer op hetzelfde moment gestopt als ik. Nu maar zien wie er langer volhoudt Maar inderdaad ook ik heb de grootste waanzin al achter me
Woensdagavond 15 september heb ik m'n laatste gerookt. Dat was toen ik net te horen had gekregen dat m'n opa niet meer uit z'n coma zou komen Ik kreeg ineens de ingeving dat ik maar is moest stoppen met roken. Ik heb toen dus m'n peuk weggooid en 't pakje in de prullenbak Elke keer als ik weer trek krijg denk ik automatisch aan die avond, en ik steek dan ook geen peuk op. Klinkt misschien heel stom en raar allemaal, maar goed zolang het mij van het roken afhoudt...
*BURP*
pi_22322054
minderen met roken, telt dat ook?
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
pi_22326402
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:02 schreef pur33 het volgende:
minderen met roken, telt dat ook?
Nee, het is stoppen of niet stoppen.

Zie het minderen als ter voorbereiding voor de dag dat je gaat stoppen .
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:03:46 #73
13857 Nokia3310
pi_22330700
Haal mij maar weer uit het lijstje. Ik weet het, ik ben een zwakkeling maar het LUKT me gewoon nog niet... De tijd is er nog niet rijp voor. Ik ga proberen zo snel mogelijk ECHT te stoppen want eigenlijk geniet ik er niet eens van (en echt goed voor mijn eigenwaarde is het ook niet, stoppen, beginnen, stoppen enz.) Ik meld me wel weer als ik echt gestopt ben
pi_22331406
mwah, ik heb al vier dagen geen cigaret meer aangeraakt, maar nu ga ik een pakje camel kopen
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
pi_22333351
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:00 schreef H4ze het volgende:

[..]

Woensdagavond 15 september heb ik m'n laatste gerookt. Dat was toen ik net te horen had gekregen dat m'n opa niet meer uit z'n coma zou komen Ik kreeg ineens de ingeving dat ik maar is moest stoppen met roken. Ik heb toen dus m'n peuk weggooid en 't pakje in de prullenbak Elke keer als ik weer trek krijg denk ik automatisch aan die avond, en ik steek dan ook geen peuk op. Klinkt misschien heel stom en raar allemaal, maar goed zolang het mij van het roken afhoudt...
precies om te stoppen met roken heb je geen algemeen universeel geweldige motivatie nodig. Maar als je het zwaar krijgt, bedenk dan gewoon dat roken echt helemaal niets voor je doet en dat elke keer als je het gevoel hebt dat het dat WEL doet, dat het dan niet je verstand is dat je dat vertelt, maar het rokersmonstertje in je hoofd

En pur33, ook jij zult nog wel een keer het niet-rokerslicht zien

Ikzelf begin nu ook echt te genieten van het niet rokersschap. Ik merk steeds beter dat ik als ik onder de douche sta maar niet genoeg kan krijgen van de geur van palmolive shampoo bijvoorbeeld en gisteren zat ik een minuut lang onder me oksel naar de deo-lucht te ruiken omdat het zo lekker was
Maar ook het niet meer hoeven zoeken naar je pakje en het gestress als je geen geld meer hebt en toch moet roken is voorbij. Ik hoef me ook niet meer goor te voelen na het opsteken van een peuk, me vingers vertonen geen nare geur meer en ook het tandenpoetsen heeft wat langer effect dan de eerste 5 minuten waarna je weer eens een sigaret opsteekt.

In mijn hoofd komt het roken nog wel eens naar boven, maar de voordelen van het gestopt zijn, zijn zo groot dat ik wel gek zou zijn om er nu nog een op te steken
pi_22334744
*update*

Aangezien het weer eens de eerste van een nieuwe maand is:

Nine months, 16 hours, 7 minutes and 46 seconds. 8240 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.380,02. Life saved: 4 weeks, 14 hours, 40 minutes.

pi_22335027
Oeh Het lukt nog steeds, en ik ben nog steeds trots op mezelf ( ik weet niet wat me overkomt. Gewoon niet meer roken na 30 jaar)
Two weeks, 5 hours, 24 minutes and 0 seconds. 412 cigarettes not smoked, saving ¤ 57,75. Life saved: 1 day, 10 hours, 20 minutes.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_22335072
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:35 schreef pur33 het volgende:
mwah, ik heb al vier dagen geen cigaret meer aangeraakt, maar nu ga ik een pakje camel kopen
Kan ik je overhalen om die camels niet op te roken?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_22335505
@ V2i, genoteerd, ga zo door .
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:01:18 #80
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_22335687
Zo. Acht maanden. (Mag ik omhoog in het lijstje?) En nog steeds geen behoefte aan sigaretten.

Na ongeveer zestien jaar roken had ik dit niet verwacht.

Ik ben blij dat ik de stap heb gezet.
pi_22335943
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:01 schreef broer het volgende:
Zo. Acht maanden. (Mag ik omhoog in het lijstje?) En nog steeds geen behoefte aan sigaretten.

Staat genoteerd!
pi_22336300
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:09 schreef V2i het volgende:
*update*

Aangezien het weer eens de eerste van een nieuwe maand is:

Nine months, 16 hours, 7 minutes and 46 seconds. 8240 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.380,02. Life saved: 4 weeks, 14 hours, 40 minutes.

Dat had ik achteraf ook wel kunnen doen, stoppen op de 1e vd maand. Telt makkelijker.

Anyway, goed bezig!
pi_22348806
One month, two weeks, five days, 12 hours, 42 minutes and 18 seconds. 1010 cigarettes not smoked, saving € 184,43. Life saved: 3 days, 12 hours, 10 minutes.

pi_22356397
kloppen die berekeningen eigenlijk wel? Wie geeft er nu bijna 200 euro per maand uit aan roken
pi_22358739
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:14 schreef Off-ShoRe het volgende:
kloppen die berekeningen eigenlijk wel? Wie geeft er nu bijna 200 euro per maand uit aan roken
200 euro
3,90 per pakje van 20
(200 / 3,90)
51,3 per maand
(51,3 / 30)
1.7 pakje per dag

zondag 3 oktober 2004 @ 00:01:08 #86
689 Thorka
World Princess Pretend
pi_22364390
In dit forum heb ik eens gezegd te willen stoppen, maar dit nooit te kunnem....

Ik ben nu de trotse eigenaar van de volgnede stand op het metertje:

Four months, three weeks, three days, 20 hours, 0 minutes and 18 seconds.
4878 cigarettes not smoked,
saving ¤ 802,51.

stopdatum: 8 mei 2004
pi_22367933
'k Laat weer even van me horen Weet precieze stomdatum alleen niet meer....maar eind mei in ieder geval 2003. Dus nu zo'n 1,5 jaar Makkie
  zondag 3 oktober 2004 @ 07:52:25 #88
79550 Ymke
your ghost
pi_22368269
Ik heb 15.000 sigaretten niet gerookt

One year, seven months, three weeks, three days, 9 hours, 34 minutes and 54 seconds. 15059 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.108,25. Life saved: 7 weeks, 3 days, 6 hours, 55 minutes.

Dat zijn er eigenlijk best wel veel , hoe hoog zou die stapel zijn?
pi_22379448
Vorig jaar heb ik in dit topic ook aangegeven dat ik zou stoppen met roken, maar toen had ik net een paar pagina's gelezen van Allen Carr. Toen bleek dat je moest blijven roken totdat je het boek uithad.. vervolgens heb ik toen bijna niet meer gelezen.
Nu ben ik net een maand geleden weer opnieuw begonnen met het boek en heb het inmiddels uit.. per 1 oktober ben ik gestopt. Eerste dag was een ramp maar het gaat steeds beter.. ik eet alleen ontzettend veel.. Voordeel is dat een groot deel van mijn vrienden ook zijn gestopt en daardoor kunnen we elkaar wat steunen...
Ik hou jullie op de hoogte en succes iedereen!
pi_22379564
Welkom Mereltje en veel succes toegewenst. Je staat in het lijstje .

Ymke: .
  zondag 3 oktober 2004 @ 20:22:22 #91
79550 Ymke
your ghost
pi_22379889
Tot zo bij ER?

pi_22400240
Nou, ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, per 1 november gaan we weer eens een stoppoging doen .
Wish me luck!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22401204
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou, ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, per 1 november gaan we weer eens een stoppoging doen .
Wish me luck!
Je persoonlijkheid is er vaak vreselijk goed in, uitstellen.

klik hier om verder te lezen

.
pi_22401790
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Je persoonlijkheid is er vaak vreselijk goed in, uitstellen.
Idd. Heel goed zelfs . Maar aangezien ik het eerst pas op 1 januari nog eens wou proberen lijkt het me dat er vooruitgang in zit .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22403233
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Idd. Heel goed zelfs . Maar aangezien ik het eerst pas op 1 januari nog eens wou proberen lijkt het me dat er vooruitgang in zit .
Succes jongen .
pi_22419917
3 oktobert om 2.52 .. met uit gaan dus.. weer gerookt.. :S

maar sinds dien niet meer.. alweer 3 dagen niet gerookt

Two days, 11 hours, 42 minutes and 37 seconds. 12 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,05. Life saved: 1 hour, 0 minutes.
Jullie zijn zo kinds
pi_22422243
Je staat in het lijstje Fujifilm, veel succes met stoppen .
pi_22423226
10 months, 4 weeks, 1 day, 18 hours, 8 minutes and 10 seconds. 2678 cigarettes not smoked, saving ¤ 535,54. Life saved: 1 week, 2 days, 7 hours, 10 minutes.

Bijna.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:02:57 #99
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22426606
Per vandaag verplicht door de huisarts ben ik gestopt met roken ivm longaandoening.
Ik heb geen keus en dat is een ferme stok achter de deur!
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:07:54 #100
16715 Mylene
*schatje*
pi_22426718
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:02 schreef Exuimtum het volgende:
Per vandaag verplicht door de huisarts ben ik gestopt met roken ivm longaandoening.
Ik heb geen keus en dat is een ferme stok achter de deur!
Je staat in het lijstje, veel sterkte ermee.

Voor steun kun je altijd in dit topic terecht.
pi_22434171
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:45 schreef dawg het volgende:

[..]

Dat had ik achteraf ook wel kunnen doen, stoppen op de 1e vd maand. Telt makkelijker.

Anyway, goed bezig!
???
want wat is het verschil met stoppen op de (ik noem maar wat) 14e?? Dan ben je elke 14e van de maand weer een maandje extra gestopt..is hetzelfde hoor als op de 1e..

Ik ben op de 2e gestopt van december en (trommelgeroffel) the score until now:
10 months, 4 days, 53 minutes and 16 seconds, amount saved: 1137.41, cigarettes not smoked: 5544, life saved: 2 weeks, 5 days
pi_22434719
Ik ben nog maar een beginneling, vandaag voor het eerst in het cafe geweest en ik kon de verleiding weerstaan.. al blijven de gedachtes aan roken in ups en downs gaan..

Five days, 1 hour, 26 minutes and 54 seconds. 101 cigarettes not smoked, saving ¤ 20,24. Life saved: 8 hours, 25 minutes.
pi_22438036
6 oktober 10:00 2004

Net mijn laatste sigaret uitgemaakt

4 minutes and 0 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,01. Life saved: 0 minutes.

Ik kan wel wat steun gebruiken de komende tijd
6 oktober 10 uur; laatste sigaret :-)
pi_22438195
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 10:07 schreef quiter het volgende:
6 oktober 10:00 2004

Net mijn laatste sigaret uitgemaakt

4 minutes and 0 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,01. Life saved: 0 minutes.

Ik kan wel wat steun gebruiken de komende tijd
Je hebt iig je naam mee
Succes de aankomende week/maand/kwartalen/jaren
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:52:33 #105
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22456535
Jonge, ik hoop dat het je lukt. Niet proberen, gewoon doen.

Ik gebruik Nicorette 4mg kauwgom. Van ontwenningsverschijnselen heb ik geen last. Je hebt het de eerste weken al moeilijk genoeg met je geestelijke verslaving. De lichamelijke verslaving komt later en die kan tamelijk lastig zijn wat anderen ook zeggen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 23:54:04 #106
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22456591
PS: Waar halen jullie die minutenteller vandaan?!
pi_22456876
http://www.silkquit.org/
Daar kun hem vinden!

mijn teller op dit moment
Two weeks, five days, 12 hours, 2 minutes and 0 seconds. 565 cigarettes not smoked, saving ¤ 79,18. Life saved: 1 day, 23 hours, 5 minutes.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  donderdag 7 oktober 2004 @ 00:06:03 #108
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22457028
eumzz, liev schatje....ik ben sinds 25 juni vorig jaar clean, graag even aanpassen in je lijstje
pi_22461459
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 00:06 schreef Doopy-X- het volgende:
eumzz, liev schatje....ik ben sinds 25 juni vorig jaar clean, graag even aanpassen in je lijstje
Aangepast hoor .
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:50:03 #110
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22462100
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:03 schreef schatje het volgende:

[..]

Aangepast hoor .
it's good to back
pi_22472471
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 23:52 schreef Exuimtum het volgende:
Jonge, ik hoop dat het je lukt. Niet proberen, gewoon doen.

Ik gebruik Nicorette 4mg kauwgom. Van ontwenningsverschijnselen heb ik geen last. Je hebt het de eerste weken al moeilijk genoeg met je geestelijke verslaving. De lichamelijke verslaving komt later en die kan tamelijk lastig zijn wat anderen ook zeggen.
Het lijkt me eerder andersom, ze zeggen toch dat je na een week (1 week tot 3 weken volgens Carr) van je lichamelijke verslaving af bent en dan pas de geestelijke verslaving ..
  donderdag 7 oktober 2004 @ 22:20:20 #112
99899 turnpike
pi_22477270
Alcoholist blijf je je hele leven....roker ook.

Die geestelijke verslaving duurt vrij lang en duikt zo af en toe weer eens de kop op, zelfs na vele jaren volgens sommigen.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 22:45:52 #113
79550 Ymke
your ghost
pi_22478026
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:20 schreef turnpike het volgende:

Die geestelijke verslaving duurt vrij lang en duikt zo af en toe weer eens de kop op, zelfs na vele jaren volgens sommigen.
Ik heb er werkelijk nooit meer last van , het kan dus ook gewoon over gaan
pi_22505428
quote:

Hm ik kwam laatst iemand tegen die 20 jaar geleden gestopt was. Maar nu rookt hij weer. Dus het kan wel kloppen. (zelf denk ik ook wel dat dat klopt)
Inspiratieloos!
  zondag 10 oktober 2004 @ 03:48:52 #115
51748 H4ze
wait...what?
pi_22527307
quote:

Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je hebt gerookt he. Ik (bijna 3 jaartjes gerookt) zal er minder last van hebben dan iemand die 15 jaar heeft gerookt.

Maar goed, mijn stats: Three weeks, four days, 3 hours, 45 minutes and 40 seconds. 201 cigarettes not smoked, saving ¤ 39,24. Life saved: 16 hours, 45 minutes.

De trek valt nu gewoon goed te onderdrukken. De moeilijkste momenten blijven de momenten waar anderen er 1 opsteken (na het eten e.d.). Maar ik hou vol
*BURP*
pi_22530311
Hier ook even een update. Nog steeds gestopt. Alleen had ik vorige week weer een slippertje. Ik dacht dat het wel kon, zo op een feestje roken. Dat ging ook best goed, alleen heb ik er nu wel spijt van dat ik het heb gedaan. De afgelopen week denk ik vaker aan het roken. Niet meer doen, dus.
Hoe doen sommige mensen dat? Alleen in het weekend roken of op een feestje?
pi_22530355
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:01 schreef broer het volgende:

Held!
pi_22543512
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:42 schreef Biene het volgende:
Hier ook even een update. Nog steeds gestopt. Alleen had ik vorige week weer een slippertje. Ik dacht dat het wel kon, zo op een feestje roken. Dat ging ook best goed, alleen heb ik er nu wel spijt van dat ik het heb gedaan. De afgelopen week denk ik vaker aan het roken. Niet meer doen, dus.
Hoe doen sommige mensen dat? Alleen in het weekend roken of op een feestje?
van die gelegenheidsrokers snap ik ook niks...je rookt of je rookt niet (zo denk ik erover)...
als ik weer een sigaretje opsteek ben ik vast en zeker weer de lul...en dat wil ik echt niet meer!!

ik wil graag ook een rijtje hoger in het o zo mooi stoplijstje...

ben sinds maandag alweer 6 mnd gestopt....ben er zeer blij mee! (en ook wel een beetje trots op mezelf)
  zondag 10 oktober 2004 @ 23:30:08 #119
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22543994
Gewoon doorleven. De tijd gaat toch wel voorbij. Of je nu rookt of niet. Ik begin er zelfs al een beetje afkeer tegen te krijgen. Ik heb geen zin meer om mezelf langzaam de dood in te jagen.

En tjAb, je mag zeker trots zijn op jezelf! Dat is nou juist denken.
pi_22544710
@ tjAb..
Done
  maandag 11 oktober 2004 @ 14:07:20 #121
99899 turnpike
pi_22552938
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 22:45 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik heb er werkelijk nooit meer last van , het kan dus ook gewoon over gaan
Ik kan niet anders dan blij voor je zijn hoe lang heb je erover gedaan tot het helemaal weg was ?
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 03:48 schreef H4ze het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je hebt gerookt he. Ik (bijna 3 jaartjes gerookt) zal er minder last van hebben dan iemand die 15 jaar heeft gerookt.

Maar goed, mijn stats: Three weeks, four days, 3 hours, 45 minutes and 40 seconds. 201 cigarettes not smoked, saving ¤ 39,24. Life saved: 16 hours, 45 minutes.

De trek valt nu gewoon goed te onderdrukken. De moeilijkste momenten blijven de momenten waar anderen er 1 opsteken (na het eten e.d.). Maar ik hou vol
Ik denk inderdaad wel dat het scheelt, gewoonten slijpen erin nietwaar ?

Ik ben begonnen op de brugklas, ik ben nu 25 dus ik zal zo'n 12 jaar gerookt hebben alhoewel ik tot mijn 15e vooral niet thuis mocht roken. Dus ik reken voor het gemak 10 jaar.
Ik denk er niet buitensporig veel aan, maar ik heb het toch erg moeilijk als iemand naast mij een sigaret opsteekt. Blijkbaar stijgt de rook gelijk richting het gezond-verstandscentrum in mijn hersenen waar het een verdovende uitwerking heeft.
Maar dat ik in mijn dagelijkse doen en laten weinig behoefte heb aan roken, dat stemt mij buitengewoon goed.

[ Bericht 62% gewijzigd door turnpike op 11-10-2004 14:19:17 ]
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 10:04:55 #122
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22569641
Het is me niet gelukt om te stoppen. Misschien klinkt het zwak, maar ik ben wel eerlijk om het te vermelden. Ik heb mijn best gedaan, maar de hunkering werd mij toch te groot. Op een zwak moment ben ik voor de bijl gegaan.

Sorry
pi_22576703
woei, vanavond al weer een maand \o/ En ik voel me er heerlijk bij Echt superblij dat ik die beslissing 4 weken geleden genomen heb. Lekker medelijden hebben met de rokers enzo Geintje wat je doet moet je zelf weten.
Over het algemeen was de vierde week vrij apart. Aan de ene kant had ik heel af en toe echt ZWAAR de behoefte om te roken, aan de andere kant dacht ik er over het algemeen veel minder aan dan in de eerste 3 weken.
Ik merk ook echt dat de behoefte gewoon uitgebannen wordt. Overdags denk ik er steeds minder aan, 's ochtends moet ik er gewoon niet aan denken om te roken en 's avonds zijn het vooral de momentjes waarop ik net ff trek heb, maar ja, dat nemen we gewoon op de koop toe .
pi_22576779
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 10:04 schreef Exuimtum het volgende:
Het is me niet gelukt om te stoppen. Misschien klinkt het zwak, maar ik ben wel eerlijk om het te vermelden. Ik heb mijn best gedaan, maar de hunkering werd mij toch te groot. Op een zwak moment ben ik voor de bijl gegaan.

Sorry
Nou ja, een volgend keer beter .
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 23:41:16 #125
13857 Nokia3310
pi_22587027
Aangezien ik nogal vaak in de mist ben gegaan met het stoppen wilde ik pas weer reageren als ik een tijdje gestopt zou zijn. Vandaag 10 dagen gestopt stopdatum: 3 oktober en we gaan het volhouden deze keer!
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 23:50:00 #126
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22587236
Ik ben niet van plan om mij zomaar neer te leggen bij mijn verslaving genoemd Roken.

Ik wacht nog even. Ik krijg een nieuwe baan en mijn leven gaat er verder iets anders uitzien. Als dat in rustig vaarwater zit ga ik zoeken naar een cursus of andere methode om ècht te kappen met roken. Ik houd mijn arts al op de hoogte.

Van een ding ben ik al zeker. Ik wordt niet rokend oud, maar niet rokend. Ik zie bijvoorbeeld 01-01-2005 als mogelijke candidaat voor mijn nobele actie

Als ik later een vriendin krijg wil ik niet dat ik naar rook stink en dat mijn huis geel ziet van de rook
Stiekem baal ik zo van het roken dat ik er alles voor over heb om er vanaf te komen

Ik zie het niet als falen, maar als een leerschool.
pi_22587518
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:41 schreef Nokia3310 het volgende:
Aangezien ik nogal vaak in de mist ben gegaan met het stoppen wilde ik pas weer reageren als ik een tijdje gestopt zou zijn. Vandaag 10 dagen gestopt stopdatum: 3 oktober en we gaan het volhouden deze keer!
Je staat in het lijstje. Veel succes .
pi_22620433
Oei, das wel schrikken ..

Two years, five months, four weeks, one day, 48 minutes and 0 seconds. 22825 cigarettes not smoked, saving ¤ 4.190,82. Life saved: 11 weeks, 2 days, 6 hours, 5 minutes.

Dit hele gebeuren moet je ff omdraaien ..
Ik rook namelijk sinds April 2002 ongeveer, dus ik heb al veel uitgegeven, en 11wk van me leven verneukt enzo .. Leuk programma ..
Denk niet dat ik kan stoppen, maar wel hulde voor de stoppers hier in dit topic
pi_22629435
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:50 schreef Exuimtum het volgende:
Ik ben niet van plan om mij zomaar neer te leggen bij mijn verslaving genoemd Roken.

Ik wacht nog even. Ik krijg een nieuwe baan en mijn leven gaat er verder iets anders uitzien. Als dat in rustig vaarwater zit ga ik zoeken naar een cursus of andere methode om ècht te kappen met roken. Ik houd mijn arts al op de hoogte.
als je juist nu wel stopt (waarom zou je wachten?) dan laat je jezelf zien dat roken geen invloed heeft op stress of stressvolle situaties en vice versa. Want dat is namelijk aangeleerd gedrag (dat je minder gestressed bent als je een sigaretje rookt en dat je dus in stressvolle situaties onmogelijk zou kunnen stoppen met roken). Het zit tussen je oren. Om aangeleerd gedrag goed af te leren, kan je het best ervaren dat het aangeleerd gedrag fout is (dus proberen niet te roken in stressvolle situaties) jij hebt dus de perfecte speeltuin straks tot je beschikking! Stel je voor dat je daar niet-rokend doorheen komt, wat voor basis je voor jezelf hebt gelegd voor je verdere niet-rokende leven? Je hebt namelijk het beste bewijs ervoor.
Als je pas stopt NA de stressvolle situaties, ga je dus stoppen met de diepgewortelde overtuiging dat niet-roken tijdens stress heel moeilijk is en dat er nu wel even geen sprake is van een stressvolle situatie, en dat je makkelijker kan stoppen daardoor, maar wat gebeurt er dan (als je dat blijft denken) als er wel iets stressvols gebeurd? Dan ben jij de eerste die weer een sigaret opsteekt...het is niet alleen de nicotine die je lichaam uit moet, uiteindelijk draait het vooral om de aangeleerde gedachten en gedragingen die afgeleerd moeten worden (ik hoef niet perse te roken tijdens stress, na het eten, na de sex, tijdens het drinken van alcohol, als al mijn vrienden wel roken etc.)

think about it....en sowieso erg veel succes toegewenst
pi_22677854
One month, 42 minutes and 36 seconds. 870 cigarettes not smoked, saving ¤ 121,92. Life saved: 3 days, 30 minutes.

En ik ben trots op mezelf! Ik mag een plaatsje omhoog in het lijstje!

Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  zondag 17 oktober 2004 @ 12:48:04 #131
16715 Mylene
*schatje*
pi_22677911
Een plaatsje omhoog voor botterfly.

Netjes hoor .
  zondag 17 oktober 2004 @ 16:30:32 #132
13857 Nokia3310
pi_22681945
Gisteren uitgeweest en... niet gerookt! Ik dacht altijd dat uitgaan niet leuk kon zijn zonder te roken, maar gisteren heb ik het tegenedeel bewezen. Superavond gehad, en de volgende dag wakker worden met een goed gevoel!!!

Vandaag twee weken gestopt, mag ik naar de pupillen?
pi_22721093
Two months, six days, 12 hours, 40 minutes and 18 seconds. 1350 cigarettes not smoked, saving € 246,48. Life saved: 4 days, 16 hours, 30 minutes.

het de hele dag denken aan een sigaret neemt af
  donderdag 21 oktober 2004 @ 03:47:43 #134
97290 Verenjano
Koyaanisqatsi
pi_22765297
Score tot nu toe:
One month, one week, 17 hours, 43 minutes and 20 seconds. 452 cigarettes not smoked, saving ¤ 44,83. Life saved: 1 day, 13 hours, 40 minutes.
And still going strong Merk er doordeweeks weinig van, alleen bij vrienden wil de neiging wel eens omhoog kruipen. Enige vervelende zijn een paar dromen waarin ik droom dat ik doodleuk weer een shaggie rol en opsteek..
pi_22838323
De 10de maand komt nu akelig dichtbij
¤1500 trouwens ook

Nine months, three weeks, two days, 11 hours, 32 minutes and 12 seconds. 8924 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.494,63. Life saved: 4 weeks, 2 days, 23 hours, 40 minutes.

pi_22844040
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 12:34 schreef V2i het volgende:

Die smiley, geweldig.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 23:07:01 #137
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_22893594
6 minutes and 13 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving $0.01. Life saved: 0 minutes.

Net begonnen dus! Spontaan, bij het lezen van dit topic. Heb al eerdere pogingen gedaan, maar het wilde maar niet lukken....
Dus vanaf morgen moet ik mn ouders, broertje, schoonzusje en collega's weerstaan...En nog een vol pakje hier naast me.

Dat moet gaan lukken, dit keer is het definitief. Basta!

F means you're fucked
pi_22896022
@Yur, je staat erbij.
Succes
pi_22897276
waarom sta ik bij de pupillen ik rook al langer dan anderhalve maand niet meer
pi_22897393
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 01:48 schreef Off-ShoRe het volgende:
waarom sta ik bij de pupillen ik rook al langer dan anderhalve maand niet meer
Dat moet je zelf aangeven.
Lijkt me niet meer dan logisch
Ik heb het ook druk weet je. ( en Schatje ook, neem ik aan)
Werken, huishouden, sociaal leven, roken,fok checken ( gemiddeld 100 reacties per dag ofzo)

Maarre, zal het even aanpassen hoor.
pi_22913305
Ik kom ook weer iedereen up to date houden:

Five months, one week, five days, 23 hours, 43 minutes and 49 seconds. 3651 cigarettes not smoked, saving ¤ 712,09. Life saved: 1 week, 5 days, 16 hours, 15 minutes.

Jaja gaat goed hoor!!!

Bovendien zijn er door mij nog 2 mensen gestopt JeeeeJ
pi_22918732
Seven months, one day, 4 hours, 54 minutes and 4 seconds. 2152 cigarettes not smoked, saving ¤ 493,80. Life saved: 1 week, 11 hours, 20 minutes.
pi_22919624
Lijstje aangepast, ga zo door .
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 06:47:01 #144
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_22927076
Sinds vanochtend 6 uur Ga het weer eens proberen en hopelijk gaat het nu ook echt lukken

Heb net iig om 5 voor 6 mijn laatste sigaret gerook terwijl ik het pakje met de andere 21 sigaretten aan het verbranden was :0 .

Weet iemand wat chesterfields (25) kosten, ben het nu al vergeten en dat moet ik bij SlikQuit in vullen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_22938450
jeuj ik sta bij de 2 maanden thnx

Two months, two weeks, two days, 18 hours, 29 minutes and 51 seconds. 1555 cigarettes not smoked, saving € 283,86. Life saved: 5 days, 9 hours, 35 minutes.
pi_22939523
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 06:47 schreef DaMook het volgende:
Sinds vanochtend 6 uur Ga het weer eens proberen en hopelijk gaat het nu ook echt lukken

Heb net iig om 5 voor 6 mijn laatste sigaret gerook terwijl ik het pakje met de andere 21 sigaretten aan het verbranden was :0 .

Weet iemand wat chesterfields (25) kosten, ben het nu al vergeten en dat moet ik bij SlikQuit in vullen.
¤3,65 toch?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 01:13:39 #147
50442 DaMook
pi_22948110
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 19:02 schreef V2i het volgende:

[..]

¤3,65 toch?
Dat kan wel kloppen ja , ff invullen dan kan ik ook zien wat ik bespaar

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
pi_22950429
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 01:13 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen ja , ff invullen dan kan ik ook zien wat ik bespaar
Oh euhm..
Dat was de prijs van een pakje chesterfield in 2003

Chesterfield 25 stuks kost tegenwoordig ¤4,60
pi_22953800
One month, one week, six days, 2 hours, 24 minutes and 0 seconds. 1249 cigarettes not smoked, saving ¤ 174,99. Life saved: 4 days, 8 hours, 5 minutes.

Even een up-date: Ik ben nog steeds gestopt en krijg er ook steeds meer vertrouwen in dat het zo blijft. Ik bedoel als ik zeg dat ik niet meer rook is het niet meer om mezelf te steunen maar voel ik het gewoon als een feit. Wat ik niet merk is dat ik me zoveel beter ben gaan voelen. Iedereen roept maar dat je meer lucht krijgt en je je beter gaat voelen enzo . Ik heb dat niet. Ik ruik niet beter en mijn smaakpapillen lijker ook niet beter te werken. Ja mijn koffie heeft een paar weken raar gesmaakt.Ik kan nog net zo moeilijk (of makkelijk) de trap op en af. Maar alles bij elkaar vind ik het wel lekker zo. En zo blijft het ook
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 16:59:27 #150
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_22956403
Nine months, three weeks, four days, 8 hours, 5 minutes and 2 seconds. 7483 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.234,59. Life saved: 3 weeks, 4 days, 23 hours, 35 minutes.

Ik krijg de laatste tijd wel meer zin in een peuk maar ik ben tot nu toe sterker geweest
pi_22961660
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:37 schreef Off-ShoRe het volgende:
knip

Ik ben dankzij dit boek ook alweer meer dan 5 maanden gestopt met roken. Ik heb dit boek aan een vriendin gegeven die nu ook een maand rookvrij is en een collega is er ook mee gestopt na t lezen hiervan. Super!

Ik raad het boek ook ten zeerste aan! Ik heb 9,5 jaar minimaal 1 pakje per dag gerookt, ik heb talloze pogingen gedaan om te stoppen. (de laatste keer voor ik echt stopte was op 1 jan 2004. ik redde het 6 uur)
Ik had ook nooit verwacht dat het nu wel zou lukken en ben soms ook nog steeds erg verbaasd dat het nu wel goed gaat. Ik heb veel mensen doen verbazen haha!

Ik kan zeggen dat ik een niet-roker ben en daar ben ik trots op. Nouja, ik had nog trotser geweest als ik nooit begonnen was En ik hoop dat iedereen de moeite neemt om dit boek te lezen, want: wat is nou 12 euro voor een boek wat je veel geld kan besparen? Waarom zou je het niet lezen? Ook mensen die niet roken maar wel een partner hebben die roken raad ik aan om het boek te lezen omdat je je partner ook veel beter begrijpt als je het boek gelezen hebt. Het is gewoon een interessant boek

Het is echt de moeite waard!!!!!

Iedereen die gestopt is: Hou vol!
Iedereen die gaat stoppen: Succes!

pi_22966804
Mag ik in het lijstje van een maand? maandag dus ..
pi_22968667
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 01:01 schreef Mereltje het volgende:
Mag ik in het lijstje van een maand? maandag dus ..
Dat mag
  maandag 1 november 2004 @ 02:31:03 #154
50442 DaMook
pi_22990462
haal mij er maar weer uit

Binnenkort meer geluk

pi_22991978
10 maanden

Ten months, 8 hours, 17 minutes and 38 seconds. 9160 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.534,36. Life saved: 4 weeks, 3 days, 19 hours, 20 minutes.

10 maanden

* V2i gaat een nieuwe TV aanschaffen van die 1500 euro
pi_22992647
Gefeliciteerd V2i .

.
  maandag 1 november 2004 @ 11:50:41 #157
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22994531
One year, four months, six days, 17 hours, 50 minutes and 17 seconds. 8410 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.640,07. Life saved: 4 weeks, 1 day, 4 hours, 50 minutes.

pi_22995038
Je krijgt toch geen kusje .
  maandag 1 november 2004 @ 12:38:33 #159
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22995605
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:12 schreef schatje het volgende:
Je krijgt toch geen kusje .
Waaom niet
pi_22997889
Vanaf vandaag ben ik dus officieel gestopt. En wegens extreme brakheid ook nog geen enkele behoefte aan een sigaret gehad .
  maandag 1 november 2004 @ 14:29:00 #161
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_22997914
net gestopt
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
pi_23002972
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:38 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Waaom niet
Daarom niet .
pi_23002981
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vanaf vandaag ben ik dus officieel gestopt. En wegens extreme brakheid ook nog geen enkele behoefte aan een sigaret gehad .
Nou, veel succes toegewenst .
pi_23003010
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:29 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
net gestopt
Brennie heeft je er al ingezet .

Ook jij succes toegewenst .
pi_23004471
quote:
Op maandag 1 november 2004 12:38 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Waaom niet

pi_23004546
Oh en ik heb geen TV aangeschaft maar een paar potten verf
pi_23008916
Two months, two weeks, five days, 23 hours, 32 minutes and 24 seconds. 1619 cigarettes not smoked, saving € 295,58. Life saved: 5 days, 14 hours, 55 minutes.
pi_23009707
Damn.... We zouden met z'n vieren stoppen, krijg ik net een berichtje: we zitten alweer te roken...
Zwakkelingen!
pi_23009822
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Damn.... We zouden met z'n vieren stoppen, krijg ik net een berichtje: we zitten alweer te roken...
Zwakkelingen!
De eerste dagen zijn gewoon het moeilijkst, even doorzetten maar je moet het zelf willen, zij zullen flink balen wanneer jij wel slaagt
pi_23010967
quote:
Op maandag 1 november 2004 22:31 schreef Mereltje het volgende:

[..]

De eerste dagen zijn gewoon het moeilijkst, even doorzetten maar je moet het zelf willen, zij zullen flink balen wanneer jij wel slaagt
Dat wel, maar ik had eigenlijk gehoopt dat we elkaar een beetje konden ondersteunen.
  maandag 1 november 2004 @ 23:58:51 #171
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_23012334
Jahoe! Negen maanden niet gerookt.

Als ik van tevoren had gedacht dat ik dat zou halen, was ik wel zwanger geworden.
pi_23013442
Aangepast Broer..
Schatje heeft Ils bij 2 mnd gezet.
Succes allen
  dinsdag 2 november 2004 @ 01:08:24 #173
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_23013512
Goed zeg dat men hier het zo lang volhoudt.

Succes!
The Internets, I needs it..
  dinsdag 2 november 2004 @ 11:15:34 #174
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_23018634
six months (vandaag precies) 5534 cigarettes not smoked.

Ik ben heel erg trots. De kilo's die er in het begin zijn bijgekomen zijn er inmiddels weer af.
Ik voel me als niet-roker echt een stuk beter. Ik heb meer energie, meer zin om te sporten etc.
A spoonful of sugar...
pi_23109156
Two months, three weeks, three days, 11 minutes and 1 second. 1700 cigarettes not smoked, saving € 310,28. Life saved: 5 days, 21 hours, 40 minutes. ( kickje )
pi_23120493
Five days, 9 hours, 27 minutes and 32 seconds. 64 cigarettes not smoked, saving ¤ 12,78. Life saved: 5 hours, 20 minutes.
pi_23123236
De magische grens van 1 jaar bereikt!!!

One year, 18 hours, 4 minutes and 17 seconds. 2934 cigarettes not smoked, saving ¤ 586,80. Life saved: 1 week, 3 days, 4 hours, 30 minutes.
pi_23138743
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 17:15 schreef dawg het volgende:
De magische grens van 1 jaar bereikt!!!

One year, 18 hours, 4 minutes and 17 seconds. 2934 cigarettes not smoked, saving ¤ 586,80. Life saved: 1 week, 3 days, 4 hours, 30 minutes.
Gefeliciteerd dawg!
pi_23200133
Two months, three weeks, six days, 21 hours, 35 minutes and 8 seconds. 1777 cigarettes not smoked, saving € 324,48. Life saved: 6 days, 4 hours, 5 minutes.

ow ow ow ik mag bijna weer een rijtje hoger!
  dinsdag 9 november 2004 @ 21:11:46 #180
46794 Berkery
Fat bastard
pi_23201846
quote:
Op maandag 13 september 2004 21:38 schreef schatje het volgende:
Meer dan 1 jaar gestopt:
Berkery ( 1 jaar en 1 maand)
Miss Berkery ( 1 jaar en 1 maand)
Nu allebei al 1 jaar en 7 maanden gestopt

Miss Berkery is op Fok! beter bekend als Rottdog.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_23203882
Lijstje bijgewerkt, netjes hoor, ga zo door .
  † In Memoriam † woensdag 10 november 2004 @ 07:50:05 #182
81992 Githa
pi_23210621
zag dat ik nog bij kwartaal stoppers stond maaruh 18 november is dat weer een jaar
pi_23239589
ben sinds maandag 8 november gestopt
tschiet al op
pi_23239715
quote:
Op woensdag 10 november 2004 07:50 schreef Githa het volgende:
zag dat ik nog bij kwartaal stoppers stond maaruh 18 november is dat weer een jaar
ik sta bij 2 maanden

ben oktober 2003 gestopt
pi_23240527
Ik ga ook stoppen ben het eigenlijk ook zat ook vieze gestink me huis stinkt me handen worden telkens geel. Me kleren stinken. Het is verrekt koud buiten en mag op me werk niet meer binnen roken. Genoeg redenen om te stoppen. Merk ook dat ik telkens meer en meer ga roken waar ik eerst op 1 pakje per 3 dagen zit heb nu ik nu al gauw bijna 2 pakjes nodig voor 3 dagen.

Ik stop per direct. Scheelt veel geld elke 1,5 dag een pak sjek is toch al gauw Kom toch al gauw op zo'n 80-120 ¤ per maand uit met sigaretten voor in het weekend erbij.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:32:06 #186
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_23240860
Ik ben al een maand gestopt en er komen nog héél wat maanden bij, believe me. De methode van Allen Carr is absoluut een aanrader
Die zoute stokjes...
pi_23247008
Lijst is bijgewerkt
The Fella, was je nu al vandaag gestopt?
pi_23247072
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:55 schreef Brennie het volgende:
Lijst is bijgewerkt
The Fella, was je nu al vandaag gestopt?
Was de bedoeling but failed iets te impulsief, deze week school aan het afronden volgende week ma klaar dan stop ik na het weekend.
pi_23248471
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:58 schreef thefella het volgende:

[..]

Was de bedoeling but failed iets te impulsief, deze week school aan het afronden volgende week ma klaar dan stop ik na het weekend.
Ok, laat hier maar even weten dan, wordt je erbij gezet.
  donderdag 11 november 2004 @ 19:09:39 #190
72710 whispers
verbally copulating
pi_23258198
11 maanden, 1 week, 3 dagen..oh ja en anderhalf uur

nog even en ik zit op een jaar!!!
Slechts 3 % van alle mensen die stoppen met roken zonder hulpmiddelen, houdt dat langer dan een jaar vol...ik ga gewoon heel leuk bij die 3% horen!!!!

WOOOEEEEHAAAAAAAA!!!
pi_23306375
Haal mij maar van de lijst af. Sinds afgelopen dinsdag behoor ik weer tot de rokers. Na ruim 8 maanden gestopt te hebben...
Ik begon door een gelegenheidsroker te worden. Ik begon in het begin van de week al uit te kijken naar het weekend. Ik wist dus dondersgoed dat het fout ging afgelopen. En zie hier, het resultaat.
Ik weet dat het niet voor eeuwig is. Ik wil binnenkort weer gaan stoppen. Voor nu laat ik het even zo. Ik hou jullie op de hoogte van mijn nieuwe stopdatum.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2004 @ 16:03:19 #193
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23308178
Update: nu al 2, 5 maand gestopt met roken

Wel nog steeds af en toe de behoefte om weer te roken en ik droomde vannacht nog dat iedereen die ik ken aan het roken was behalve ik. Heel gek dat ik zo makkelijk ben gestopt door het boek van Alan Carr, maar daarom ook heel verleidelijk om weer even een peukie op te steken. Omdat het nu zo gemakkelijk was om te stoppen denk ik dat ik daarom de volgende keer ook weer makkelijk kan stoppen. Soort mindfuck dus en laat ik dus maar gewoon helemaal niet meer beginnen met roken dan hoef ik ook niet meer te stoppen
pi_23313458
En weer een weekend stappen tussen de rokers bijna moeiteloos overleefd . Het valt me echt 100% mee tot nu toe, bij vorige stoppogingen werd ik altijd knettergek in de kroeg.
  maandag 15 november 2004 @ 23:11:26 #195
51748 H4ze
wait...what?
pi_23342076
Two months, 23 hours, 8 minutes and 25 seconds.

Yeah 2 maanden dus alweer
*BURP*
pi_23342150
Lijstje bijgewerkt .
  maandag 15 november 2004 @ 23:53:38 #197
99899 turnpike
pi_23343377
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 01:38 schreef m-niki het volgende:

Slechts 3 % van alle mensen die stoppen met roken zonder hulpmiddelen, houdt dat langer dan een jaar vol...ik ga gewoon heel leuk bij die 3% horen!!!!

WOOOEEEEHAAAAAAAA!!!
3% ???

Ik vraag me af wie die statistieken sponsort.

Of heeft Maurice de Hond dit "onderzocht" ?
pi_23362720
quote:
Op maandag 15 november 2004 23:53 schreef turnpike het volgende:

[..]

3% ???

Ik vraag me af wie die statistieken sponsort.

Of heeft Maurice de Hond dit "onderzocht" ?
ehm...wat dacht je van onderzoeken van STIVORO, NIPO en NVG???
75% van de ex-rokers is cold-turkey gestopt zonder hulp van buitenaf, slechts 3% daarvan houdt dit langer dan een jaar vol.

M.a.w.: 93% van alle mensen die gestopt zijn met roken zonder hulp, rookt weer binnen een jaar!!!
Eerst maar eens door 'google' gooien, de volgende keer, voordat je weer zo'n opmerking het forum opgooit

Uit een nieuwer onderzoek van STIVORO bleek dat van de mensen die stoppen zonder hulp 7% dit vol blijft houden, da's al beter!!
quote:
De inzet van ondersteuning verhoogt namelijk de kans op succes aanzienlijk. Zonder ondersteuning is het slagingspercentage (gemeten na één jaar) slechts 7%. Met effectieve hulp kan de slagingskans verdubbeld of zelfs verdrievoudigd worden. http://www.stivoro.nl/persberichten/20031022.html

Slagingspercentages bij het stoppen met roken in 2000
Stopmethode Zonder hulp Hulp van huisarts
Aantal toepassingen 76% 9%
Effectiviteit 1-3% 15-30%
http://www.consumed.nl/roken/stoproken.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door m-niki op 16-11-2004 22:01:57 ]
pi_23363246
Three months, three days, 22 hours, 23 minutes and 56 seconds. 1918 cigarettes not smoked, saving € 350,31. Life saved: 6 days, 15 hours, 50 minutes.

pi_23363314
Ils, ik heb er alvast 4 maanden van gemaakt. Wel volhouden hè?? .
pi_23383118
Two months, 6 hours, 27 minutes and 44 seconds. 1776 cigarettes not smoked, saving ¤ 248,92. Life saved: 6 days, 4 hours, 0 minutes.

Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_23387554
AAAAH Ik heb mijn 6-maanden grens gemist!!!
Maar goed, nog steeds prettig gestopt dus

Six months, three days, 1 hour, 10 minutes and 54 seconds. 4115 cigarettes not smoked, saving ¤ 802,62. Life saved: 2 weeks, 6 hours, 55 minutes.

Kan die 800 euro helaas niet terug vinden, waar zou ik dat aan uigegeven hebben
Maar goed, happy happy happy.

Of, die meter klopt niet, of mijn agenda niet. Volgens mijn agenda, die ik overigens exact hetzelfde heb als de meter, ben ik pas volgende week dinsdag 6 maanden gestopt.

Ik hou de meter maar aan, want die heb ik toen gelijk ingevuld. Dus dan zal die wel goed zijn neem ik aan
  donderdag 18 november 2004 @ 16:32:33 #203
99899 turnpike
pi_23404366
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:41 schreef m-niki het volgende:

[..]

ehm...wat dacht je van onderzoeken van STIVORO, NIPO en NVG???
75% van de ex-rokers is cold-turkey gestopt zonder hulp van buitenaf, slechts 3% daarvan houdt dit langer dan een jaar vol.

M.a.w.: 93% van alle mensen die gestopt zijn met roken zonder hulp, rookt weer binnen een jaar!!!
Eerst maar eens door 'google' gooien, de volgende keer, voordat je weer zo'n opmerking het forum opgooit

Uit een nieuwer onderzoek van STIVORO bleek dat van de mensen die stoppen zonder hulp 7% dit vol blijft houden, da's al beter!!
[..]
Ha ! Dat is al andere koek..... :p

Cold Turkey stoppen blijft natuurlijk wel strictly for bikkels.
pi_23406131
Ten months, one day, 2 hours, 33 minutes and 49 seconds. 9183 cigarettes not smoked, saving fl 1.515,23. Life saved: 4 weeks, 3 days, 21 hours, 15 minutes.

Ik sta in de lijst van deze post op 4 maanden. Er gaat dus ergens iets mis. Misschien is het een goed idee om gewoon de namen met daarachter de stopdatum te noemen op volgorde van stopdatum. Dat is veel makkelijker bijhouden en er kan ook niks misgaan.

Ik ben overigens ook Cold Turkey gestop, maar wel pas bij poging 20 ofzo.
  donderdag 18 november 2004 @ 17:51:34 #205
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23406324
Ik ben bijna..lees bijna gestopt met sigaretten, af en toe op straat rol ik me nog een shaggie, maar ik probeer voortaan sigaren bij de hand te hebben. Sigaren smaken me beter, sigaretten smaken nergens naar. Ik probeer ongeveer 3-5 sigaren te roken. Ik rook ook niet continu aan de sigaar, vaak ligt hij een half uur te wachten om aangestoken te worden.

In ieder geval al beter dan 1 pakje marlboro of ander shit. Of ik ooit met sigaren stop? Wie weet, dat ik ooit helemaal rookvrij ben. Sigaren zit ook nicotine in dus in principe is dat ook 1 pot nat, alleen heeft een sigaar wel wat op de een of andere manier.

Ik ga mijn vader na, die is van vaste sigaretten naar shag gegaan en toen sigaren, nu roken we allebei sigaren.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23406455
quote:
Op donderdag 18 november 2004 17:41 schreef Rollins het volgende:
Ten months, one day, 2 hours, 33 minutes and 49 seconds. 9183 cigarettes not smoked, saving fl 1.515,23. Life saved: 4 weeks, 3 days, 21 hours, 15 minutes.

Ik sta in de lijst van deze post op 4 maanden. Er gaat dus ergens iets mis. Misschien is het een goed idee om gewoon de namen met daarachter de stopdatum te noemen op volgorde van stopdatum. Dat is veel makkelijker bijhouden en er kan ook niks misgaan.

Ik ben overigens ook Cold Turkey gestop, maar wel pas bij poging 20 ofzo.
Dat er iets mis gaat ligt aan jou. Het is namelijk de bedoeling dat je regelmatig een update geeft van hoe het er mee gaat. Ik en Brennie gaan dat niet automatisch voor je bijhouden. Om de hele lijst nu te veranderen is ook geen doen. Dan zouden we helemaal opnieuw moeten beginnen omdat er wel meer mensen zijn die zich niet regelmatig melden. Dan zou er ook niets van kloppen .

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 18-11-2004 20:06:57 ]
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 19:14:58 #207
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_23407768
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:41 schreef m-niki het volgende:
[..]
[..]
Wordt stoppen met roken na het lezen van Alan Carr gezien als met of zonder hulpmiddel eigenlijk? Ben trouwens vastbesloten om na een jaar nog bij de stoppers te horen
pi_23429092
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 01:38 schreef m-niki het volgende:

WOOOEEEEHAAAAAAAA!!!
Hey cool, dan hoor ik ook bij die 3%.
  woensdag 24 november 2004 @ 23:01:47 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23554600
Ik ben deze maand 7 jaar geleden gestopt. Maar ik heb wel een paar maanden terug nog een joint gerookt.... jaja in de VS Dat was trouwens pure wiet zonder de verslavende nicotine. Ook niet goed voor een mens natuurlijk zo'n joint, maar het was de eerste in ruim 7 jaar....

Heb ik nu gezondigd? Het was trouwens 1/3e joint want we deelden em met z'n 3-en En het was netjes buiten natuurlijk om anderen niet te last te zijn!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 24 november 2004 @ 23:04:57 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23554711
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:34 schreef dawg het volgende:
Hey cool, dan hoor ik ook bij die 3%.
Ik ook! Ik ben op 12 November 1997 gestopt - "Cold Turkey" zonder hulpmiddelen. Ik heb sinds die tijd wel 2 maal gezondigd. 1 keer met Oud-en-Nieuw 2000: Een dikke vette sigaar om vuurwerk aan te steken, en het stond verder natuurlijk wel stoer in smoking , en 1 keer..... nou ja zie vorige posting
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_23556994
Dag alle niet-rokers

Ik wil binnenkort ook weer tot de groep niet-rokers behoren.

Ben vorig jaar om deze tijd gestopt, en toen na ongeveer 6 maanden weer begonnen met roken. Doodzonde natuurlijk. Alhoewel ik me toen wel flink kut voelde, en dat, gecombineerd met psychisch nog steeds verslaafd te zijn, was dan ook de voornaamste reden was om weer te beginnen.

Maar ik wil weer stoppen, voor mezelf...heb dat boekje van Allan Carr in huis gehaald, veel positieve dingen over gehoord namelijk, en ik ga morgen beginnen met lezen (toch maar de knoop doorgehakt om uberhaupt te beginnen met lezen hehe..).

Wat een kutverslaving ook he? Als je niet rookt smacht je naar een peuk, en als je aan het roken bent wil je er weer van af!
pi_23573581
Ten months, three weeks, three days, 19 hours, 3 minutes and 52 seconds. 9893 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.657,21. Life saved: 4 weeks, 6 days, 8 hours, 25 minutes.

Is het al december?
pi_23575433
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:05 schreef V2i het volgende:
Ten months, three weeks, three days, 19 hours, 3 minutes and 52 seconds. 9893 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.657,21. Life saved: 4 weeks, 6 days, 8 hours, 25 minutes.

Is het al december?
Nog niet, maar wel alvast 11 maanden genoteerd .
pi_23593000
Ben sinds 5 nov gestopt.
pi_23593073
De maand komt in zicht voor mij . Hoewel het nog steeds goed gaat droom ik de laatste tijd wel vaak dat ik bijna een sigaret opsteek...
  maandag 29 november 2004 @ 16:15:44 #216
51748 H4ze
wait...what?
pi_23646406
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De maand komt in zicht voor mij . Hoewel het nog steeds goed gaat droom ik de laatste tijd wel vaak dat ik bijna een sigaret opsteek...
Ik heb dat ook gehad...in je droom een sigaret opsteken. En dan raakte ik in die droom helemaal in paniek, en schaamde ik me dat ik er 1 had opgestoken haha . Wel lekker gevoel als je dan wakker wordt, en 't een droom bleek te zijn
*BURP*
pi_23646788
quote:
Op maandag 29 november 2004 16:15 schreef H4ze het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehad...in je droom een sigaret opsteken. En dan raakte ik in die droom helemaal in paniek, en schaamde ik me dat ik er 1 had opgestoken haha .
Ik schaamde me ook al in die droom ! Maar schijnbaar zit het nog behoorlijk diep, anders zou ik er niet over dromen. Bij vorige stoppogingen had ik dit touwens nooit.
pi_23650021
Grrrrrrrr is alvast opgewaardeerd in het lijstje .
pi_23665137
nog steeds gestopt
pi_23668768
quote:
Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef schatje het volgende:
Grrrrrrrr is alvast opgewaardeerd in het lijstje .
Morgen officieel 1 maand .
pi_23686082
Hoewel ik wel vaker op het FoK!-forum kom heb ik nog nooit echt zo de drang gevoeld om even iets te posten. Naar aanleiding van dit topic heb ik dan toch eindelijk eens een account geregistreerd omdat ik hier even op wilde replyen.

Nadat gister m'n vriendin is gestopt met roken vond ik dat ik het ook moest proberen. Ik heb echt nooit echt de drang gevoeld om te stoppen, gezondheidsredenen hoe waar ook, vind ik eigenlijk niet belangrijk. Wel van belang zijn voor mij de stank en vooral het geld. Ik woon sinds kort voor een half jaar in Engeland waar je 4x zoveel voor een pakje shag betaald. Waar je in nederland 3 euro kan neertellen voor een pakje met 50 gram, kost het hier 4 pond 80 (*1.5=7 euro 20) voor 25 gram... oftewel: gewoonweg onbetaalbaar.
Ik was een flinke roker, toen ik zondag bijvoorbeeld nog 2 pakjes van 20 sigaretten hier heb gekocht heb ik er net iets meer dan 24 uur over gedaan om ze beide op te roken

In ieder geval had ik nooit verwacht door die eerste dag heen te komen, nu dat is gelukt, ga ik verder ermee. Helaas ben ik niet zo fanatiek anti-roken als jullie allemaal, maar ik zie in dat als ik ook gewoon even doorzet en het geld opzij zet, ik straks een mooie vakantie eraan overhoud

Jullie allemaal veel succes met jullie stoppogingen

Ze me maar in het rijtje en ik hou jullie op de hoogte of mijn poging niet mislukt.

One day, 1 hour, 35 minutes and 25 seconds. 31 cigarettes not smoked, saving $11.99. Life saved: 2 hours, 35 minutes.
30 Novermber 2004 gestopt met roken!
pi_23687309
Twee maand en het gaat goed
  woensdag 1 december 2004 @ 09:14:43 #223
97290 Verenjano
Koyaanisqatsi
pi_23687830
Two months, two weeks, three days, 23 hours, 13 minutes and 58 seconds. 959 cigarettes not smoked, saving ¤ 93,86. Life saved: 3 days, 7 hours, 55 minutes.

Mijn naam moet even een stukje omhoog
pi_23689601
Lijstje bijgewerkt .

.
pi_23694408
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Morgen officieel 1 maand .
Vandaag dus!
quote:
One month, 9 hours, 16 minutes and 53 seconds. 364 cigarettes not smoked, saving ¤ 72,02. Life saved: 1 day, 6 hours, 20 minutes.
Ik begin me ook al steeds meer een niet-roker te voelen in plaats van een roker die probeert niet meer te roken .

Het verbaast me nog steeds dat het me tot nu toe zo (relatief) makkelijk afgaat... Eigenlijk verwacht ik stiekem een terugslag.
pi_23705765
Op DIT MOMENT (1:30 2 december) ben ik PRECIES 1 JAAR gestopt!!!

woehoei!!!

Op het naar het volgende jaar!!!!!
pi_23706115
M-niki gefeliciteerd
Je staat nu een plaats hoger!
  donderdag 2 december 2004 @ 15:36:07 #228
51748 H4ze
wait...what?
pi_23715482
Oke...ik ben nu twee maanden, twee weken, en vier dagen gestopt. Maar ik zit nu in m'n tentamenperiode, en als ik aan het leren ben krijg ik ontiegelijk veel zin om te roken. Niet voor de nicotine, maar de handeling. Dat was altijd zo relaxt om te doen tijdens 't leren

Maar goed, er zijn hier in huis toch geen sigaretten meer
*BURP*
pi_23716068
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef H4ze het volgende:

Maar goed, er zijn hier in huis toch geen sigaretten meer

Bij mij ligt er al de hele maande een pakje sigaretten naast m'n bed.

*Zich bikkel voelt *
pi_23727409
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij mij ligt er al de hele maande een pakje sigaretten naast m'n bed.

*Zich bikkel voelt *
Bij mij ook al vanaf het begin. Goed gevoel als je dat laat liggen
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:52:02 #231
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_23728993
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest, eens even zien of ik nog bekende namen tegenkom van toen ik stopte met roken en deze topics me ook hebben geholpen!

I quit smoking ten months, three weeks, six days, 23 hours, 44 minutes and 31 seconds ago. 6659 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,381.90. Life saved: 3 weeks, 2 days, 2 hours, 55 minutes.

Succes aan iedereen die nu stopt! Een goede vriend van mij gaat nu stoppen, ik hoop zoooo dat het hem lukt, ik ga hem iig proberen te helpen op alle manieren die ik kan (en proberen niet belerend over te komen met de hele tijd "je moet dit doen", "je moet denken dat..." etc ). Hij heeft het aan zoveel mogelijk mensen verteld, dat scheelt vast al want dan is het genanter om weer te beginnen.
Zelf ben ik nog steeds heel blij dat ik ben gestopt en heb er geen moment spijt van. Gelukkig ben ik echter niet een actief anti-roker geworden ofzo (dat hoor je ook wel eens, dat mensen die gestopt zijn doorslaan naar de andere kant) en ik heb er ook geen problemen mee in de rook te zitten ofzo... vind het alleen gelukkig niet *lekker* meer.
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:18:45 #232
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_23729376
Het is me nog niet gelukt om deze destructieve verslaving achter me te laten

Het hele punt bij is als ik lekker zit en een bak koffie voor mijn neus heb. Dan moet ik roken. Ik ben al bezig met het zoeken van professionele hulp. Ik heb wel zo gruwelijk veel zin om te stoppen

Ik heb pas nog een foto gezien van een rokerslong. Weerzinwekkend. Zeg ik terwijl ik zware shag rook. Snap je de clue? Ik word in de nacht ook vaak wakker omdat ik dan even een shaggie kan roken

Ik kan wel zielig zitten te doen, maar ook ik ga binnenkort over die drempel heen. Zeker nog vóór 01-01-2005. Dan post ik hier weer met een weloverwogen besluit en geen poging.

Tot nu toe diep respect aan alle stoppers Ik ben "nog" jaloers op jullie!

PS: Ik ga vanavond nog beginnen aan het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz.
pi_23741463
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:18 schreef Exuimtum het volgende:
Het is me nog niet gelukt om deze destructieve verslaving achter me te laten

Het hele punt bij is als ik lekker zit en een bak koffie voor mijn neus heb. Dan moet ik roken. Ik ben al bezig met het zoeken van professionele hulp. Ik heb wel zo gruwelijk veel zin om te stoppen

Ik heb pas nog een foto gezien van een rokerslong. Weerzinwekkend. Zeg ik terwijl ik zware shag rook. Snap je de clue? Ik word in de nacht ook vaak wakker omdat ik dan even een shaggie kan roken

Ik kan wel zielig zitten te doen, maar ook ik ga binnenkort over die drempel heen. Zeker nog vóór 01-01-2005. Dan post ik hier weer met een weloverwogen besluit en geen poging.

Tot nu toe diep respect aan alle stoppers Ik ben "nog" jaloers op jullie!

PS: Ik ga vanavond nog beginnen aan het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz.

daar hoef je geen respect voor te hebben (nou ja...mag wel ), jij kunt het namelijk ook!
Jij bent namelijk degene die 's nachts wakker wordt
jij bent dan degene die een shaggie rookt
jij bent degene die bij de buurtsuper steeds weer nieuwe shag koopt
jij bent degene die een lekker shaggie rolt tijdens de koffie
jij bent degene die typt dat ie graag wil stoppen, terwijl er nog een hijsje genomen wordt

jij doet het zelf, niemand doet het voor je, niemand dwingt je er toe, alleen jij doet dat...
maak er niet zo'n gevecht van tegen jezelf, als jij een shaggie kan rollen, kan je hem ook laten liggen. Verslaving is moeilijk, het is aangeleerd gedrag, maar dat betekent dat je het ook kunt afleren.
Als een boek je daarbij helpt, dan moet je het zeker lezen, maar denk niet dat het boek het voor jou gaat doen (misschien niet bewust, maar onbewust)
Je bent erg vaag over het stoppen, je zegt dat je 'ergens' voor de jaarwisseling wilt stoppen, ga eens bij jezelf na: waarom heb je nog geen vaste datum gesteld? Durf je het niet? Wil je het niet, stoppen? Waarom rook je? Het is zeker belangrijk voor je, anders word je er niet wakker voor midden in de nacht, wat doet roken met je? Word je er blij van? Of juist niet? Je weet dat het schadelijk is, toch ga je door, waarom dan? Het moet iets voor je doen...als je daar achter komt, ook al is het maar een vaag gevoel, dan kan je nog makkelijker stoppen.
Bij mij was het: ik wilde graageen beloning. Ik beloonde mezelf de godganse dag door met roken, na het werken, in de pauze, als ik iets goeds gedaan had etc. Toen ik stopte was het het moeilijkst om geen beloning meer te krijgen, maar ik ben eens goed gaan nadenken waarom ik dan zo graag een beloning nodig dacht te hebben...uiteindelijk ben ik met mezelf overeen gekomen dat ik geen beloning nodig had in de vorm van roken, maar in de vorm van niet-roken! Het is mijn beloning, mijn bewijs dat ik iets heel goed kan!!

Heel veel succes straks!!
  zondag 5 december 2004 @ 14:40:44 #234
67670 Skv
Cynist.
pi_23778067
Ik ben 2 december gestopt (18e verjaardag)
Hou het nog steeds vol
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_23816355
Inmiddels ook al weer een jaar gestopt

One year, 11 hours, 22 minutes and 36 seconds.
7329 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.355,95.
Life saved: 3 weeks, 4 days, 10 hours, 45 minutes.
pi_23896672
al meer dan een maand inmiddels, tgaat goed
pi_23896871
Ik zit nu op 4 maanden en 1 week, al rook ik heel zelden nog wel eens eentje moet ik toegeven, maar het gevoel van 'niet zonder kunnen' is gelukkig weg en dat ga ik ook zo houden
pi_23897338
Lijstje bijgewerkt .

Ga zo door .
pi_23898448
Thanks!
pi_24020493
One year, one month, one week, three days, 21 hours, 22 minutes and 50 seconds. 3255 cigarettes not smoked, saving ¤ 651,02. Life saved: 1 week, 4 days, 7 hours, 15 minutes.
pi_24020584
Genoteerd Dawg .

.
pi_24031549
nog 2 weekjes, nog 2 weekjes...

Eleven months, two weeks, two days, 9 hours, 57 minutes and 0 seconds. 10542 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.765,86. Life saved: 5 weeks, 1 day, 14 hours, 30 minutes.

Nieuwjaar gaat leuk worden, maar hoe moet ik nu vuurwerk aansteken zonder sigaret?
pi_24034810
Three months, 1 hour, 22 minutes and 56 seconds. 2640 cigarettes not smoked, saving ¤ 369,86. Life saved: 1 week, 2 days, 4 hours, 0 minutes.

Alleen de 10 kilo die ik ben aangekomen is minder leuk. Ik merk wel dat mijn spijsvertreing weer wat normaler wordt en dat ik toch weer heel voorzichtig aan het afvallen ben
Ik heb nog wel dagelijks momenten dat ik aan die sigaret denk maar ik kan er steeds beter tegen.
@ V2i nee hoor dat is geen excuus om weer te gaan roken
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
pi_24036966
Gestopt op dinsdag 14 december om 20.00 uur
pi_24037039
@V2i: met een lekkere vanillesigaar? Sorry, niet echt motiverend....Two days, 18 hours, 58 minutes and 9 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,00. Life saved: 0 minutes.
pi_24039821
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:58 schreef V2i het volgende:

Nieuwjaar gaat leuk worden, maar hoe moet ik nu vuurwerk aansteken zonder sigaret?
Daar zit ik dus ook mee...
pi_24154127
Eleven months, three weeks, one day, 8 hours, 58 minutes and 33 seconds. 10721 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.795,80. Life saved: 5 weeks, 2 days, 5 hours, 25 minutes.

Belachelijk eigenlijk! Ik heb bijna 1800 euro niet uitgegeven aan rookwaar (en ik reken nog met 3,35 per pakje en excl. aanstekers e.d.) en ik heb geen idee waar het geld blijft. Ik hou zelfs geen kleingeld meer over tegenwoordig!

Maar goed dat mijn conditie vooruit gaat. Zo hou ik er tenminste nog iets aan over.
pi_24170254
Ik zet het alvast neer. Dan heb ik een soort van hou vast. Na 9 maanden gestopt te zijn rook ik nu weer ruim een maand. Ik ga 3 januari weer stoppen. Ik hoop dat het me deze keer gaat lukken!
pi_24170682
Ik ben dan wel een niet roker, maar merk om me heen hoe moeilijk stoppen is. Mijn complimenten aan degene die er proberen af te komen, top....keep up the good work.
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
pi_24170932
mhmm misschien ga ik na dit pakje chesterfield ook maar is een poging wagen om te kappen met roken.
iemand tips?
pi_24171048
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 00:10 schreef DarKZeN het volgende:
mhmm misschien ga ik na dit pakje chesterfield ook maar is een poging wagen om te kappen met roken.
iemand tips?
Hm wat zou je denken van ik ga het niet wagen maar ik ga het doen Ik wil je niet ontmoedigen maar het eerste vereiste is dat je zelf wel wil stoppen! Iig succes ( ik rook een maandje of 3 niet meer)
Inspiratieloos!
pi_24171126
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 00:15 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Hm wat zou je denken van ik ga het niet wagen maar ik ga het doen Ik wil je niet ontmoedigen maar het eerste vereiste is dat je zelf wel wil stoppen! Iig succes ( ik rook een maandje of 3 niet meer)
ai das wel zo jah
Ik heb na deze peuk er nog 1 over en dan gak proberen er morgen één te roken en dan maar kijken hoelang het goedgaat
pi_24177744
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 00:19 schreef DarKZeN het volgende:

[..]

ai das wel zo jah
Ik heb na deze peuk er nog 1 over en dan gak proberen er morgen één te roken en dan maar kijken hoelang het goedgaat
gedoemd om te mislukken..
"kijken hoelang het goedgaat" Net zoals een ander hierboven al schreef, je wilt stoppen of niet. Anders geef ik je echt weinig kans. Volgens mij heb je faalangst. Gewoon hard zeggen dat je gestopt bent en dan ook daadwerkelijk stoppen. Niet kijken hoelang je het vol gaat houden, maar gewoon volhouden. Als je het wil (en dat is toch echt wel een pré), lukt het een ieder. Daar ben ik van overtuigd. Je moet het zelf willen en niet stoppen omdat iemand anders het doet of jou wil laten stoppen. My opinion.
  vrijdag 24 december 2004 @ 17:44:04 #254
51748 H4ze
wait...what?
pi_24184203
Joohooow Mag ik ff omhoog gezet worden in 't lijstje?

Three months, one week, one day, 17 hours, 39 minutes and 34 seconds.

*BURP*
pi_24184281
Hoi H4ze , gedaan hoor .
  vrijdag 24 december 2004 @ 17:54:32 #256
65918 IBAZ
broeinest
pi_24184414
me is gestopt sind 4 juli 2003.
cold turkey na een alan carr sessie.
pi_24184497
<-- niet gestopt met roken; wel met blowen (na vele jaren )

hulde voor mezelf

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24231590
10 hours, 15 minutes and 56 seconds. 6 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,19. Life saved: 30 minutes.

pi_24231747
Four months, two weeks, 10 hours, 56 minutes and 22 seconds. 2729 cigarettes not smoked, saving € 498,21. Life saved: 1 week, 2 days, 11 hours, 25 minutes.

de laatste tijd krijg ik steeds meer zin om toch weer te roken
pi_24241418
Gelukkig liggen zin hebben en doen mijlenver uit elkaar

Eleven months, three weeks, five days, 19 hours, 17 minutes and 58 seconds. 10854 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.818,06. Life saved: 5 weeks, 2 days, 16 hours, 30 minutes.

Nog 5 daagjes...
  dinsdag 28 december 2004 @ 03:27:38 #261
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_24249800
Ik heb vanavond aangekondigd dat ik op 1 februari - na precies een jaar - weer zou gaan roken. Leek me wel een mooi vooruitzicht. Jaartje niet, jaartje wel, jaartje niet, jaartje wel.

Mijn gesprekspartner vond van niet.

Dus voorlopig blijf ik nog maar even stoppende.

Bijna elf maanden. Hoera!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 december 2004 @ 00:35:17 #262
862 Arcee
Look closer
pi_24289009
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:41 schreef Biene het volgende:
Ik ga 3 januari weer stoppen.
quote:
Ik hoop dat het me deze keer gaat lukken!
Hoezo 'hoop'?

Natuurlijk gaat dat lukken!

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_24310984
spannend! Morgenavond (herstel: vanavond) zullen er weer heel veel mensen stoppen! (gelukkig ook die rochelende Annemiek van de televisie )
ik wens jullie allemaal heeeeel veel succes! Gaat gewoon lukken!!!

Bij mij staat de teller op 1 year, 4 weeks, 16 uur en 34 minuten!! Vorige week zat mijn vriend op de bank te roken (doet hij sporadisch) en het rook zo lekker... en ik zei: aaach, een hijsje! en ik loop er naar toe...en dacht..maar waarom dan eigenlijk?? Heb het gelukkig niet gedaan! Voelde me heel sterk!!
Wel heel veel gedroomd over roken trouwens....en elke ochtend weer superblij dat het maar een droom was
pi_24322686
Iedereen een fijn, voorspoedig en gezond 2005 toegewenst !!

En iedereen die gaat stoppen in het nieuwe jaar:

Heel erg veel succes!!! En hou vol!

Het is een investering in jouw eigen gezondheid!

(En ik ben uieraard ook nog steeds goed bezig )

Six months, two weeks, two days, 6 hours, 42 minutes and 17 seconds. 4981 cigarettes not smoked, saving ¤ 971,69. Life saved: 2 weeks, 3 days, 7 hours, 5 minutes.

Alleen was mijn pc een klein beetje stuk, dus was ook mijn metertje kwijt. Ik heb het maar zo goed mogelijk opnieuw ingevuld..

een mooie stimulans was dat ik 100 euro heb gekregen van mijn aardige buurman. Ik mag het houden, maar wanneer ik ook weer zou beginnen, dan wilt mijn buurman wel die 100 euro terug
pi_24323025
Eleven months, four weeks, two days, 15 hours, 52 minutes and 37 seconds. 10969 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.837,45. Life saved: 5 weeks, 3 days, 2 hours, 5 minutes.

En serieus, ik herinner me de dag dat ik stopte nog als gisteren
1 januari 2004, 01:00

pi_24341248
Two months, 13 hours, 17 minutes and 5 seconds. 738 cigarettes not smoked, saving ¤ 145,88. Life saved: 2 days, 13 hours, 30 minutes.

2 maanden !
pi_24341662
Lijstje aangepast .

Ga zo door allemaal .
pi_24343193
Ik ben een jaar en een week gestopt !
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
  maandag 3 januari 2005 @ 21:33:44 #269
16715 Mylene
*schatje*
pi_24379107
Straks om 23:00 op Ned1:
quote:
Mijn laatste peuk
Rond de komende jaarwisseling proberen weer honderdduizenden rokers van hun verslaving af te komen. Op eigen kracht of met hulpmiddelen. In de apotheek en op internet wemelt het van de afkickmethodes: acupunctuur, laserbehandelingen, nicotinepleisters en groepstherapieën. In NCRV Dokument ‘Mijn laatste peuk’ volgt Claudia Tellegen drie verstokte rokers, Kelly, Ron en Ben, die besloten hebben nu echt te gaan stoppen.

Kelly (24) is 3 maanden zwanger van haar eerste kindje. Ze rookt als sinds haar 15e. Samen met haar man heeft ze al eerder geprobeerd te stoppen. Maar de spanningen liepen hoog op en hun relatie kwam onder zware druk te staan. Dit keer probeert Kelly het helemaal zelf. Voor zichzelf maar vooral voor haar baby. Haar man is trots op haar, maar zelf kan hij het roken niet laten. Hij belooft van nu af aan buiten te gaan roken.

Ron rookte zijn eerste sigaret stiekem met vriendjes op de lagere school. Nu is hij 41 en wil nu eindelijk voor de elfde, en allerlaatste, keer stoppen. Ron’s vrouw en kinderen hebben er schoon genoeg van. En op zijn werk mag hij ook al niet meer roken.

Ben is een vijftiger met een te hoog cholesterolgehalte en rookt. Door zijn dichtgeslibde aderen kan hij niet goed meer lopen. Al twee keer is hij in het ziekenhuis gedotterd. Het ziekenhuis waarschuwt hem nog een keer. Hij moet nu echt stoppen met roken, anders zit hij straks in een rolstoel, zonder benen. Maar of de wijze woorden van de artsen bij Ben aankomen?
bron
  maandag 3 januari 2005 @ 21:41:52 #270
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_24379272
* meldt
Gisteren om 21:00 uur laatste sigaret gerookt.

Vorig jaar had ik het van 1 januari tot de carnaval volgehouden (1,5 maand ofzo)
Age of fruity enlightenment!
  maandag 3 januari 2005 @ 21:45:43 #271
16715 Mylene
*schatje*
pi_24379346
quote:
Op maandag 3 januari 2005 21:41 schreef FlowDesign het volgende:
* meldt
Gisteren om 21:00 uur laatste sigaret gerookt.

Vorig jaar had ik het van 1 januari tot de carnaval volgehouden (1,5 maand ofzo)
Je staat in het lijstje. Veel succes toegewenst .

En dit keer langer volhouden dan tot carnaval .
  maandag 3 januari 2005 @ 21:59:17 #272
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_24379579
Vorig jaar 7 maanden gestopt. Viel me reuze mee. Wel weer begonnen (dat begint ook weer met een sigaretje enzo... je kent het wel)

Dit jaar weer een poging maar nu is het echt afgelopen. Was ook al gestopt met blowen begin oktober vorig jaar. Dus nu echt definitief afgelopen ermee.

Kost me (opnieuw) weinig moeite om niet te roken. Al zou een sigaretje wel lekker zijn

EDIT: gewoon sinds nieuwjaarsdag gestopt bij het wakker worden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_24379825
quote:
Op dinsdag 7 december 2004 10:21 schreef Krattenkoning het volgende:
Inmiddels ook al weer een jaar gestopt

One year, 11 hours, 22 minutes and 36 seconds.
7329 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.355,95.
Life saved: 3 weeks, 4 days, 10 hours, 45 minutes.
Goed bezig ome Krat!

Ik zie dat je een dag voor mijn verjaardag al heel wat geld hebt bespaard?
Waarom dan toch zo'n matig kado voor je allergoeiste vriend?
pi_24384778
Zet me ook maar int rijtje

8 hours, 11 minutes and 49 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,33. Life saved: 5 minutes.

wilde per 1 januari stoppe, maar had er nog 6, die dus ff opgerookt en nu stoppe
gaat me cker lukke, heb het al keer gedaan 3 jaar gelede
ben nu 18 en rook sinds mei 2004 ofzow, dus heb 8 maanden gerookt, nu weet stoppen

(was trouwes niet opnieuw begonne omdat ik er trek in had, maar omdat ik uitging en toch weer begon, waren geen na-effecten van 3 jaar geleden )

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2005 02:14:35 ]
pi_24386159
Zet mij er ook maar bij.
Ik ben om 0500 uur gestopt
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:45:53 #276
16715 Mylene
*schatje*
pi_24388878
Genoteerd heren, veel succes .
  dinsdag 4 januari 2005 @ 12:28:04 #277
54636 Eb
Le Big Mac
pi_24389736
One week, three days, 12 hours, 27 minutes and 10 seconds. 210 cigarettes not smoked, saving ¤ 41,02. Life saved: 17 hours, 30 minutes.

24 december 2004 0.00 uur mijn laatste sigaret gerookt.

Eb is back!
Schatje, mag ik op de lijst?
pi_24390029
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 11:45 schreef schatje het volgende:
Genoteerd heren, veel succes .
bedankt

(op ut moment:
18 hours, 43 minutes and 40 seconds. 3 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,76. Life saved: 15 minutes.)

leef alweer 15 min langer
alleen jammer dat ik zo weinig geld heb bespaard, hier kan ik niet eens van eten
zal ik maar weer beginne dan

haha sorry mensen, zal mezelf niet opfocken
Succes aan alleen die met mij gaan stoppen
pi_24393463
Ben dit jaar ook maar gestopt met roken
moet zeggen dat het tot nu toe prima gaat

Two days, 8 hours, 8 minutes and 47 seconds. 46 cigarettes not smoked, saving ¤ 9,12. Life saved: 3 hours, 50 minutes.
pi_24395885
Ben ik nou weer weg uit de lijst

One week, one day, 18 hours, 10 minutes and 12 seconds. 131 cigarettes not smoked, saving ¤ 24,43. Life saved: 10 hours, 55 minutes.
(27dec)
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:13:40 #281
16715 Mylene
*schatje*
pi_24395931
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:11 schreef remco00 het volgende:
Ben ik nou weer weg uit de lijst
Hoe kom je daar nou bij?? Je staat bij de pupillen weken hoor .
pi_24395944
Mij kun je uit het lijstje halen. Ik rook niet elke dag. Maar ik rook wel weer een paar dagen in de week.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:22:08 #283
16715 Mylene
*schatje*
pi_24396108
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:14 schreef Riann het volgende:
Mij kun je uit het lijstje halen. Ik rook niet elke dag. Maar ik rook wel weer een paar dagen in de week.
Zonder hoor, na al die maanden.

Maar goed, je rookt ook weer niet iedere dag. Probeer dat dan vol te houden .
pi_24396132
Ja ik probeer om weer niet elke dag te gaan roken. Om het dan maar te houden op gezelligheidsroken. Ik rook bijv als ik gezellig met mijn schoonfamilie zit te buurten of met vrienden en als ik op stap ga. En als ik superzenuwachtig ben.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:48:49 #285
54636 Eb
Le Big Mac
pi_24400040
Ik sta nog onder de kwartaalstoppers, maar dat is van een vorige poging.
Dit keer ga ik all the way!
pi_24406977
Eb, waarom was je teruggevallen?? Je was zo fanatiek de vorige keer!
Wat een kutverslaving is t toch dat roken.....
geniet nooit met mate
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:14:50 #287
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_24407000
kan ik verplaats worden naar meer dan 1 jaar ?

ik ben 1 Januari 2004 gestopt en nu nog steeds niet rokend,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:16:33 #288
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_24407021
One day, 3 hours, 10 minutes and 37 seconds. 22 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,53. Life saved: 1 hour, 50 minutes.

Sinds gisterochtend gestopt.
Cold Turkey.
Heb wel zin in een sigaret, heb er ook 2 gerookt in totaal, vind ik al een prestatie vergeleken met ruim een pakje.

Ik ga ervoor!!

Roken = slecht!
pi_24407302
Nog steeds gestopt! ( Rond oud & nieuw was het erg lastig ) Four months, three weeks, two days, 10 hours, 57 minutes and 32 seconds. 2909 cigarettes not smoked, saving € 531,07. Life saved: 1 week, 3 days, 2 hours, 25 minutes.
pi_24407600
ik ben ook nog steeds gestopt
Two days, 57 minutes and 50 seconds. 10 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,99. Life saved: 50 minutes.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2005 10:58:08 ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:23:54 #291
54636 Eb
Le Big Mac
pi_24411211
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:12 schreef gimme.shelter het volgende:
Eb, waarom was je teruggevallen?? Je was zo fanatiek de vorige keer!
Wat een kutverslaving is t toch dat roken.....
Heeeeej gimme!

Ja, toch weer voor de bijl gegaan. Het bewijst maar weer eens dat je gewoon loeisterk moet zijn om het vol te houden zonder verdere hulpmiddelen.
Ook na een half jaar is het risico van weer beginnen net zo groot als na een week.
Maar deze keer betrek ik die ervaring in mijn stoppoging.
Stoppen met roken is niet iets dat je op een dag doet, je moet het iedere dag weer doen.
Iedere dag opstaan en zeggen: en vandaag rook ik ook niet. En als je naar bed gaat: en vandaag heb ik weer niet gerookt en morgen rook ik ook niet.

Ik ben een hardcore verslaafde , neem dat maar van mij aan, maar ik ga het deze keer redden
pi_24411363
ik was na 2 jaar stoppen ook weer begonnen dus het zegt echt niets nee
nu weer bijna 5 maandjes..
pi_24412724
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:23 schreef Eb het volgende:

[..]

Heeeeej gimme!

Ja, toch weer voor de bijl gegaan. Het bewijst maar weer eens dat je gewoon loeisterk moet zijn om het vol te houden zonder verdere hulpmiddelen.
Ook na een half jaar is het risico van weer beginnen net zo groot als na een week.
Maar deze keer betrek ik die ervaring in mijn stoppoging.
Stoppen met roken is niet iets dat je op een dag doet, je moet het iedere dag weer doen.
Iedere dag opstaan en zeggen: en vandaag rook ik ook niet. En als je naar bed gaat: en vandaag heb ik weer niet gerookt en morgen rook ik ook niet.

Ik ben een hardcore verslaafde , neem dat maar van mij aan, maar ik ga het deze keer redden
Ja, het is en blijft moeilijk! Wat ik ook zo klote vind: ik vind rokers leukere mensen dan niet-rokers.
En ik word zo verdomde recalcitrant van die anti-rook maatregelen. Dan wil ik juist roken! En op mijn werk roken de ziekerds niet, de leuke collega's wel. Zie het dan maar es vol te houden.......brr.
Ga dit weekend toch weer kappen! Hoef dan een poosje niet op mijn werk te verschijnen en dat scheelt ook al een hoop.
Iedereen succes gewenst!!!
geniet nooit met mate
pi_24412738
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:32 schreef Ils het volgende:
ik was na 2 jaar stoppen ook weer begonnen dus het zegt echt niets nee
nu weer bijna 5 maandjes..
Same here. Alleen 8 maanden gestopt. Nu rook ik ook weer sinds twee maanden of zo. 3 januari is niet gelukt. Maar ik ga weer voor 1 februari, net als vorige jaar...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 januari 2005 @ 19:22:23 #295
862 Arcee
Look closer
pi_24416376
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Biene het volgende:
3 januari is niet gelukt.

Maar goed, 4 januari is gelukkig wél gelukt.

Bien
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_24420030
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:22 schreef Arcee het volgende:

Maar goed, 4 januari is gelukkig wél gelukt.

Bien
Ik vond het maar een ongezellige bedoeling, Arcee.

!
pi_24420404
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:49 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

Ja, het is en blijft moeilijk! Wat ik ook zo klote vind: ik vind rokers leukere mensen dan niet-rokers.
Dat heb ik dus ook, ik loop ook regelmatig mee naar buiten als er mensen gaan roken, gewoon voor de gezelligheid.
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:30:19 #298
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_24431299
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Biene:
Maar ik ga weer voor 1 februari, net als vorige jaar...
Haske goed. 1 februari is een uitstekende datum om te stoppen. En je weet dat je het kunt.

Kleine tip van vorig jaar: stop aan het begin van de avond. Uurtje of acht. De allereerste 'ellende' blijft dan beperkt tot ongeveer vier uur, want dan ga je toch slapen. Is mij iig goed bevallen.
  donderdag 6 januari 2005 @ 21:57:47 #299
54636 Eb
Le Big Mac
pi_24440343
Vrienden,

Hoe gaat het? Met mij gaat het matig. Maak je geen zorgen ik heb nog steeds niks gerookt, maar ik vind het maar zwaar.
In het begin, de eerste week zullen we maar zeggen, was het een strijd op leven en dood. Toen zat er een sport in om op ieder moment dat ik zin had in een sigaret ( en dat zijn zo'n twintig momenten op een dag) de verleiding te weerstaan. Om te zeggen: NEEEE, ik doe het govd NIET.
Nu zit ik in week 2 en de strijd is veranderd, maar het is nog steeds een strijd. Nu denk ik meer van kijk mij eens een bikkel zijn en ik hou het vol en ik ben sterk en ik zal ze eens wat laten zien.

Maar ik kan soms echt smachten naar die peuk. Gewoon weer eens lekker opsteken en inhalen met die hap. En daarna? Gewoon nog een opsteken en nog een en nog een. Ik kan heel goed roken, ik heb er een talent voor. Het is eigenlijk zonde dat ik dat verloren laat gaan.

Hou vol gvd! Aan de einder daagt het paradijs, waar de lucht helder is, de vrouwen bronstig en de palmen wuivend. Dan zullen de longen zo schoon zijn als het zilte nat en drinken wij een glas op onze gezondheid.

Jezus wat is het leven kut
pi_24451773
Oh, heel herkenbaar! Strerkte, ik kan ook zo goed roken, maar doe het nu niet. Heb mezelf wel beloofd dat ik in het bejaardenhuis weer heel erg mag roken en drinken erbij!!
Dit is een lang tijdelijk reces zeg maar......maar t is zwaar!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:37:12 #301
16715 Mylene
*schatje*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')