Ha ! Dat is al andere koek..... :pquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:41 schreef m-niki het volgende:
[..]
ehm...wat dacht je van onderzoeken van STIVORO, NIPO en NVG???
75% van de ex-rokers is cold-turkey gestopt zonder hulp van buitenaf, slechts 3% daarvan houdt dit langer dan een jaar vol.
M.a.w.: 93% van alle mensen die gestopt zijn met roken zonder hulp, rookt weer binnen een jaar!!!
Eerst maar eens door 'google' gooien, de volgende keer, voordat je weer zo'n opmerking het forum opgooit![]()
Uit een nieuwer onderzoek van STIVORO bleek dat van de mensen die stoppen zonder hulp 7% dit vol blijft houden, da's al beter!!
[..]

Dat er iets mis gaat ligt aan jou. Het is namelijk de bedoeling dat je regelmatig een update geeft van hoe het er mee gaat. Ik en Brennie gaan dat niet automatisch voor je bijhouden. Om de hele lijst nu te veranderen is ook geen doen. Dan zouden we helemaal opnieuw moeten beginnen omdat er wel meer mensen zijn die zich niet regelmatig melden. Dan zou er ook niets van kloppenquote:Op donderdag 18 november 2004 17:41 schreef Rollins het volgende:
Ten months, one day, 2 hours, 33 minutes and 49 seconds. 9183 cigarettes not smoked, saving fl 1.515,23. Life saved: 4 weeks, 3 days, 21 hours, 15 minutes.
Ik sta in de lijst van deze post op 4 maanden. Er gaat dus ergens iets mis. Misschien is het een goed idee om gewoon de namen met daarachter de stopdatum te noemen op volgorde van stopdatum. Dat is veel makkelijker bijhouden en er kan ook niks misgaan.
Ik ben overigens ook Cold Turkey gestop, maar wel pas bij poging 20 ofzo.

Wordt stoppen met roken na het lezen van Alan Carr gezien als met of zonder hulpmiddel eigenlijk? Ben trouwens vastbesloten om na een jaar nog bij de stoppers te horenquote:Op dinsdag 16 november 2004 21:41 schreef m-niki het volgende:
[..]
Uit een nieuwer onderzoek van STIVORO bleek dat van de mensen die stoppen zonder hulp 7% dit vol blijft houden, da's al beter!!
[..]

Hey cool, dan hoor ik ook bij die 3%.quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:38 schreef m-niki het volgende:
11 maanden, 1 week, 3 dagen..oh ja en anderhalf uur
nog even en ik zit op een jaar!!!
Slechts 3 % van alle mensen die stoppen met roken zonder hulpmiddelen, houdt dat langer dan een jaar vol...ik ga gewoon heel leuk bij die 3% horen!!!!
WOOOEEEEHAAAAAAAA!!!

Ik ook! Ik ben op 12 November 1997 gestopt - "Cold Turkey" zonder hulpmiddelen. Ik heb sinds die tijd wel 2 maal gezondigd. 1 keer met Oud-en-Nieuw 2000: Een dikke vette sigaar om vuurwerk aan te steken, en het stond verder natuurlijk wel stoer in smokingquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:34 schreef dawg het volgende:
Hey cool, dan hoor ik ook bij die 3%.![]()

Nog niet, maar wel alvast 11 maanden genoteerdquote:Op donderdag 25 november 2004 20:05 schreef V2i het volgende:
Ten months, three weeks, three days, 19 hours, 3 minutes and 52 seconds. 9893 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.657,21. Life saved: 4 weeks, 6 days, 8 hours, 25 minutes.
Is het al december?

Ik heb dat ook gehad...in je droom een sigaret opsteken. En dan raakte ik in die droom helemaal in paniek, en schaamde ik me dat ik er 1 had opgestoken hahaquote:Op vrijdag 26 november 2004 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De maand komt in zicht voor mij. Hoewel het nog steeds goed gaat droom ik de laatste tijd wel vaak dat ik bijna een sigaret opsteek...
![]()

Ik schaamde me ook al in die droomquote:Op maandag 29 november 2004 16:15 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gehad...in je droom een sigaret opsteken. En dan raakte ik in die droom helemaal in paniek, en schaamde ik me dat ik er 1 had opgestoken haha.

quote:Op maandag 29 november 2004 18:45 schreef schatje het volgende:
Grrrrrrrr is alvast opgewaardeerd in het lijstje.

Vandaag dus!quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]Morgen officieel 1 maand
.
Ik begin me ook al steeds meer een niet-roker te voelen in plaats van een roker die probeert niet meer te rokenquote:One month, 9 hours, 16 minutes and 53 seconds. 364 cigarettes not smoked, saving ¤ 72,02. Life saved: 1 day, 6 hours, 20 minutes.

quote:Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef H4ze het volgende:
Maar goed, er zijn hier in huis toch geen sigaretten meer![]()

Bij mij ook al vanaf het begin. Goed gevoel als je dat laat liggenquote:Op donderdag 2 december 2004 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij mij ligt er al de hele maande een pakje sigaretten naast m'n bed.
*Zich bikkel voelt*

quote:Op vrijdag 3 december 2004 01:18 schreef Exuimtum het volgende:
Het is me nog niet gelukt om deze destructieve verslaving achter me te laten![]()
Het hele punt bij is als ik lekker zit en een bak koffie voor mijn neus heb. Dan moet ik roken. Ik ben al bezig met het zoeken van professionele hulp. Ik heb wel zo gruwelijk veel zin om te stoppen![]()
Ik heb pas nog een foto gezien van een rokerslong. Weerzinwekkend. Zeg ik terwijl ik zware shag rook. Snap je de clue? Ik word in de nacht ook vaak wakker omdat ik dan even een shaggie kan roken![]()
Ik kan wel zielig zitten te doen, maar ook ik ga binnenkort over die drempel heen. Zeker nog vóór 01-01-2005. Dan post ik hier weer met een weloverwogen besluit en geen poging.
Tot nu toe diep respect aan alle stoppersIk ben "nog" jaloers op jullie!
PS: Ik ga vanavond nog beginnen aan het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz.

Daar zit ik dus ook mee...quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:58 schreef V2i het volgende:
Nieuwjaar gaat leuk worden, maar hoe moet ik nu vuurwerk aansteken zonder sigaret?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |