abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23705765
Op DIT MOMENT (1:30 2 december) ben ik PRECIES 1 JAAR gestopt!!!

woehoei!!!

Op het naar het volgende jaar!!!!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_23706115
M-niki gefeliciteerd
Je staat nu een plaats hoger!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  donderdag 2 december 2004 @ 15:36:07 #228
51748 H4ze
wait...what?
pi_23715482
Oke...ik ben nu twee maanden, twee weken, en vier dagen gestopt. Maar ik zit nu in m'n tentamenperiode, en als ik aan het leren ben krijg ik ontiegelijk veel zin om te roken. Niet voor de nicotine, maar de handeling. Dat was altijd zo relaxt om te doen tijdens 't leren

Maar goed, er zijn hier in huis toch geen sigaretten meer
*BURP*
pi_23716068
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:36 schreef H4ze het volgende:

Maar goed, er zijn hier in huis toch geen sigaretten meer

Bij mij ligt er al de hele maande een pakje sigaretten naast m'n bed.

*Zich bikkel voelt *
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23727409
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij mij ligt er al de hele maande een pakje sigaretten naast m'n bed.

*Zich bikkel voelt *
Bij mij ook al vanaf het begin. Goed gevoel als je dat laat liggen
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  vrijdag 3 december 2004 @ 00:52:02 #231
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_23728993
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest, eens even zien of ik nog bekende namen tegenkom van toen ik stopte met roken en deze topics me ook hebben geholpen!

I quit smoking ten months, three weeks, six days, 23 hours, 44 minutes and 31 seconds ago. 6659 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,381.90. Life saved: 3 weeks, 2 days, 2 hours, 55 minutes.

Succes aan iedereen die nu stopt! Een goede vriend van mij gaat nu stoppen, ik hoop zoooo dat het hem lukt, ik ga hem iig proberen te helpen op alle manieren die ik kan (en proberen niet belerend over te komen met de hele tijd "je moet dit doen", "je moet denken dat..." etc ). Hij heeft het aan zoveel mogelijk mensen verteld, dat scheelt vast al want dan is het genanter om weer te beginnen.
Zelf ben ik nog steeds heel blij dat ik ben gestopt en heb er geen moment spijt van. Gelukkig ben ik echter niet een actief anti-roker geworden ofzo (dat hoor je ook wel eens, dat mensen die gestopt zijn doorslaan naar de andere kant) en ik heb er ook geen problemen mee in de rook te zitten ofzo... vind het alleen gelukkig niet *lekker* meer.
  vrijdag 3 december 2004 @ 01:18:45 #232
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_23729376
Het is me nog niet gelukt om deze destructieve verslaving achter me te laten

Het hele punt bij is als ik lekker zit en een bak koffie voor mijn neus heb. Dan moet ik roken. Ik ben al bezig met het zoeken van professionele hulp. Ik heb wel zo gruwelijk veel zin om te stoppen

Ik heb pas nog een foto gezien van een rokerslong. Weerzinwekkend. Zeg ik terwijl ik zware shag rook. Snap je de clue? Ik word in de nacht ook vaak wakker omdat ik dan even een shaggie kan roken

Ik kan wel zielig zitten te doen, maar ook ik ga binnenkort over die drempel heen. Zeker nog vóór 01-01-2005. Dan post ik hier weer met een weloverwogen besluit en geen poging.

Tot nu toe diep respect aan alle stoppers Ik ben "nog" jaloers op jullie!

PS: Ik ga vanavond nog beginnen aan het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz.
pi_23741463
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 01:18 schreef Exuimtum het volgende:
Het is me nog niet gelukt om deze destructieve verslaving achter me te laten

Het hele punt bij is als ik lekker zit en een bak koffie voor mijn neus heb. Dan moet ik roken. Ik ben al bezig met het zoeken van professionele hulp. Ik heb wel zo gruwelijk veel zin om te stoppen

Ik heb pas nog een foto gezien van een rokerslong. Weerzinwekkend. Zeg ik terwijl ik zware shag rook. Snap je de clue? Ik word in de nacht ook vaak wakker omdat ik dan even een shaggie kan roken

Ik kan wel zielig zitten te doen, maar ook ik ga binnenkort over die drempel heen. Zeker nog vóór 01-01-2005. Dan post ik hier weer met een weloverwogen besluit en geen poging.

Tot nu toe diep respect aan alle stoppers Ik ben "nog" jaloers op jullie!

PS: Ik ga vanavond nog beginnen aan het boek "De Opluchting" van Jan Geurtz.

daar hoef je geen respect voor te hebben (nou ja...mag wel ), jij kunt het namelijk ook!
Jij bent namelijk degene die 's nachts wakker wordt
jij bent dan degene die een shaggie rookt
jij bent degene die bij de buurtsuper steeds weer nieuwe shag koopt
jij bent degene die een lekker shaggie rolt tijdens de koffie
jij bent degene die typt dat ie graag wil stoppen, terwijl er nog een hijsje genomen wordt

jij doet het zelf, niemand doet het voor je, niemand dwingt je er toe, alleen jij doet dat...
maak er niet zo'n gevecht van tegen jezelf, als jij een shaggie kan rollen, kan je hem ook laten liggen. Verslaving is moeilijk, het is aangeleerd gedrag, maar dat betekent dat je het ook kunt afleren.
Als een boek je daarbij helpt, dan moet je het zeker lezen, maar denk niet dat het boek het voor jou gaat doen (misschien niet bewust, maar onbewust)
Je bent erg vaag over het stoppen, je zegt dat je 'ergens' voor de jaarwisseling wilt stoppen, ga eens bij jezelf na: waarom heb je nog geen vaste datum gesteld? Durf je het niet? Wil je het niet, stoppen? Waarom rook je? Het is zeker belangrijk voor je, anders word je er niet wakker voor midden in de nacht, wat doet roken met je? Word je er blij van? Of juist niet? Je weet dat het schadelijk is, toch ga je door, waarom dan? Het moet iets voor je doen...als je daar achter komt, ook al is het maar een vaag gevoel, dan kan je nog makkelijker stoppen.
Bij mij was het: ik wilde graageen beloning. Ik beloonde mezelf de godganse dag door met roken, na het werken, in de pauze, als ik iets goeds gedaan had etc. Toen ik stopte was het het moeilijkst om geen beloning meer te krijgen, maar ik ben eens goed gaan nadenken waarom ik dan zo graag een beloning nodig dacht te hebben...uiteindelijk ben ik met mezelf overeen gekomen dat ik geen beloning nodig had in de vorm van roken, maar in de vorm van niet-roken! Het is mijn beloning, mijn bewijs dat ik iets heel goed kan!!

Heel veel succes straks!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  zondag 5 december 2004 @ 14:40:44 #234
67670 Skv
Cynist.
pi_23778067
Ik ben 2 december gestopt (18e verjaardag)
Hou het nog steeds vol
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_23816355
Inmiddels ook al weer een jaar gestopt

One year, 11 hours, 22 minutes and 36 seconds.
7329 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.355,95.
Life saved: 3 weeks, 4 days, 10 hours, 45 minutes.
pi_23896672
al meer dan een maand inmiddels, tgaat goed
pi_23896871
Ik zit nu op 4 maanden en 1 week, al rook ik heel zelden nog wel eens eentje moet ik toegeven, maar het gevoel van 'niet zonder kunnen' is gelukkig weg en dat ga ik ook zo houden
pi_23897338
Lijstje bijgewerkt .

Ga zo door .
pi_23898448
Thanks!
pi_24020493
One year, one month, one week, three days, 21 hours, 22 minutes and 50 seconds. 3255 cigarettes not smoked, saving ¤ 651,02. Life saved: 1 week, 4 days, 7 hours, 15 minutes.
pi_24020584
Genoteerd Dawg .

.
pi_24031549
nog 2 weekjes, nog 2 weekjes...

Eleven months, two weeks, two days, 9 hours, 57 minutes and 0 seconds. 10542 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.765,86. Life saved: 5 weeks, 1 day, 14 hours, 30 minutes.

Nieuwjaar gaat leuk worden, maar hoe moet ik nu vuurwerk aansteken zonder sigaret?
pi_24034810
Three months, 1 hour, 22 minutes and 56 seconds. 2640 cigarettes not smoked, saving ¤ 369,86. Life saved: 1 week, 2 days, 4 hours, 0 minutes.

Alleen de 10 kilo die ik ben aangekomen is minder leuk. Ik merk wel dat mijn spijsvertreing weer wat normaler wordt en dat ik toch weer heel voorzichtig aan het afvallen ben
Ik heb nog wel dagelijks momenten dat ik aan die sigaret denk maar ik kan er steeds beter tegen.
@ V2i nee hoor dat is geen excuus om weer te gaan roken
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_24036966
Gestopt op dinsdag 14 december om 20.00 uur
pi_24037039
@V2i: met een lekkere vanillesigaar? Sorry, niet echt motiverend....Two days, 18 hours, 58 minutes and 9 seconds. 0 cigarettes not smoked, saving ¤ 0,00. Life saved: 0 minutes.
pi_24039821
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:58 schreef V2i het volgende:

Nieuwjaar gaat leuk worden, maar hoe moet ik nu vuurwerk aansteken zonder sigaret?
Daar zit ik dus ook mee...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24154127
Eleven months, three weeks, one day, 8 hours, 58 minutes and 33 seconds. 10721 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.795,80. Life saved: 5 weeks, 2 days, 5 hours, 25 minutes.

Belachelijk eigenlijk! Ik heb bijna 1800 euro niet uitgegeven aan rookwaar (en ik reken nog met 3,35 per pakje en excl. aanstekers e.d.) en ik heb geen idee waar het geld blijft. Ik hou zelfs geen kleingeld meer over tegenwoordig!

Maar goed dat mijn conditie vooruit gaat. Zo hou ik er tenminste nog iets aan over.
pi_24170254
Ik zet het alvast neer. Dan heb ik een soort van hou vast. Na 9 maanden gestopt te zijn rook ik nu weer ruim een maand. Ik ga 3 januari weer stoppen. Ik hoop dat het me deze keer gaat lukken!
pi_24170682
Ik ben dan wel een niet roker, maar merk om me heen hoe moeilijk stoppen is. Mijn complimenten aan degene die er proberen af te komen, top....keep up the good work.
Groen-Witte glorie gaat nooit verloren !!
pi_24170932
mhmm misschien ga ik na dit pakje chesterfield ook maar is een poging wagen om te kappen met roken.
iemand tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')