Hm wat zou je denken van ik ga het niet wagen maar ik ga het doenquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:10 schreef DarKZeN het volgende:
mhmm misschien ga ik na dit pakje chesterfield ook maar is een poging wagen om te kappen met roken.
iemand tips?
ai das wel zo jahquote:Op vrijdag 24 december 2004 00:15 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Hm wat zou je denken van ik ga het niet wagen maar ik ga het doenIk wil je niet ontmoedigen maar het eerste vereiste is dat je zelf wel wil stoppen! Iig succes ( ik rook een maandje of 3 niet meer)
gedoemd om te mislukken..quote:Op vrijdag 24 december 2004 00:19 schreef DarKZeN het volgende:
[..]
ai das wel zo jah![]()
Ik heb na deze peuk er nog 1 over en dan gak proberen er morgen één te roken en dan maar kijken hoelang het goedgaat
quote:Op donderdag 23 december 2004 23:41 schreef Biene het volgende:
Ik ga 3 januari weer stoppen.
Hoezo 'hoop'?quote:Ik hoop dat het me deze keer gaat lukken!
bronquote:Mijn laatste peuk
Rond de komende jaarwisseling proberen weer honderdduizenden rokers van hun verslaving af te komen. Op eigen kracht of met hulpmiddelen. In de apotheek en op internet wemelt het van de afkickmethodes: acupunctuur, laserbehandelingen, nicotinepleisters en groepstherapieën. In NCRV Dokument ‘Mijn laatste peuk’ volgt Claudia Tellegen drie verstokte rokers, Kelly, Ron en Ben, die besloten hebben nu echt te gaan stoppen.
Kelly (24) is 3 maanden zwanger van haar eerste kindje. Ze rookt als sinds haar 15e. Samen met haar man heeft ze al eerder geprobeerd te stoppen. Maar de spanningen liepen hoog op en hun relatie kwam onder zware druk te staan. Dit keer probeert Kelly het helemaal zelf. Voor zichzelf maar vooral voor haar baby. Haar man is trots op haar, maar zelf kan hij het roken niet laten. Hij belooft van nu af aan buiten te gaan roken.
Ron rookte zijn eerste sigaret stiekem met vriendjes op de lagere school. Nu is hij 41 en wil nu eindelijk voor de elfde, en allerlaatste, keer stoppen. Ron’s vrouw en kinderen hebben er schoon genoeg van. En op zijn werk mag hij ook al niet meer roken.
Ben is een vijftiger met een te hoog cholesterolgehalte en rookt. Door zijn dichtgeslibde aderen kan hij niet goed meer lopen. Al twee keer is hij in het ziekenhuis gedotterd. Het ziekenhuis waarschuwt hem nog een keer. Hij moet nu echt stoppen met roken, anders zit hij straks in een rolstoel, zonder benen. Maar of de wijze woorden van de artsen bij Ben aankomen?
Je staat in het lijstje. Veel succes toegewenstquote:Op maandag 3 januari 2005 21:41 schreef FlowDesign het volgende:
* meldt
Gisteren om 21:00 uur laatste sigaret gerookt.
Vorig jaar had ik het van 1 januari tot de carnaval volgehouden (1,5 maand ofzo)
Goed bezig ome Krat!quote:Op dinsdag 7 december 2004 10:21 schreef Krattenkoning het volgende:
Inmiddels ook al weer een jaar gestopt![]()
One year, 11 hours, 22 minutes and 36 seconds.
7329 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.355,95.
Life saved: 3 weeks, 4 days, 10 hours, 45 minutes.
bedanktquote:
Zonder hoor, na al die maanden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:14 schreef Riann het volgende:
Mij kun je uit het lijstje halen. Ik rook niet elke dag. Maar ik rook wel weer een paar dagen in de week.
Heeeeej gimme!quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:12 schreef gimme.shelter het volgende:
Eb, waarom was je teruggevallen?? Je was zo fanatiek de vorige keer!
Wat een kutverslaving is t toch dat roken.....
Ja, het is en blijft moeilijk! Wat ik ook zo klote vind: ik vind rokers leukere mensen dan niet-rokers.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:23 schreef Eb het volgende:
[..]
Heeeeej gimme!
Ja, toch weer voor de bijl gegaan. Het bewijst maar weer eens dat je gewoon loeisterk moet zijn om het vol te houden zonder verdere hulpmiddelen.
Ook na een half jaar is het risico van weer beginnen net zo groot als na een week.
Maar deze keer betrek ik die ervaring in mijn stoppoging.
Stoppen met roken is niet iets dat je op een dag doet, je moet het iedere dag weer doen.
Iedere dag opstaan en zeggen: en vandaag rook ik ook niet. En als je naar bed gaat: en vandaag heb ik weer niet gerookt en morgen rook ik ook niet.
Ik ben een hardcore verslaafde , neem dat maar van mij aan, maar ik ga het deze keer redden![]()
Same here. Alleen 8 maanden gestopt. Nu rook ik ook weer sinds twee maanden of zo. 3 januari is niet gelukt. Maar ik ga weer voor 1 februari, net als vorige jaar...quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:32 schreef Ils het volgende:
ik was na 2 jaar stoppen ook weer begonnen dus het zegt echt niets nee
nu weer bijna 5 maandjes..
quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Biene het volgende:
3 januari is niet gelukt.
Ik vond het maar een ongezellige bedoeling, Arcee.quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:22 schreef Arcee het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, 4 januari is gelukkig wél gelukt.![]()
Bien
Dat heb ik dus ook, ik loop ook regelmatig mee naar buiten als er mensen gaan roken, gewoon voor de gezelligheid.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:49 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Ja, het is en blijft moeilijk! Wat ik ook zo klote vind: ik vind rokers leukere mensen dan niet-rokers.
Haske goed. 1 februari is een uitstekende datum om te stoppen. En je weet dat je het kunt.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef Biene:
Maar ik ga weer voor 1 februari, net als vorige jaar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |