FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Nissan 200SX S13 Part II
#ANONIEMzondag 5 september 2004 @ 00:48
Nou, de 300e post was in Deeltje 1 gedaan

[Project] Nissan 200sx



Dus op naar de volgende

Laatst Geposte Pixxxx

De Schade:


De Reparatie:



De Bestelde Onderdelen:

SR20DET uit een 180SX


Hybrid Intercooler:

IC = 60x30x7,5cm
Ik = 1m78
NFSUndergroundIIzondag 5 september 2004 @ 00:53
Wat heb je in hemels naam gedaan? In de vangrail gezeten ofzo?
#ANONIEMzondag 5 september 2004 @ 00:54
quote:
Op zondag 5 september 2004 00:53 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Wat heb je in hemels naam gedaan? In de vangrail gezeten ofzo?
Mn beste vriend, Noidea reed, na een inschattingsfout, de greppel in, Verdere info staat allemaal in het Gesloten Topic
Vampzzondag 5 september 2004 @ 03:49
mooi project hoor, ik blijf het nog wel ff volgen ook

jochem8zondag 5 september 2004 @ 09:36
Same here. Damn hoop dat dit wat moois gaat worden.
Wh33Lzondag 5 september 2004 @ 14:01
veel suces met het inbouwen van je nieuwe motortje en IC
#ANONIEMzondag 5 september 2004 @ 14:06
quote:
Op zondag 5 september 2004 14:01 schreef Wh33L het volgende:
veel suces met het inbouwen van je nieuwe motortje en IC
Tnx, zal nog wel even duren voordat alle mooie Add-On spulletjes er zijn
jaccozondag 5 september 2004 @ 22:25
de eerste 4 foto's doen het helaas niet meer maar ben zeer benieuwd naar de rest
#ANONIEMzondag 5 september 2004 @ 22:27
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:25 schreef jacco het volgende:
de eerste 4 foto's doen het helaas niet meer maar ben zeer benieuwd naar de rest
Ja dat is Wanadoo die weer over zn limiet is, ben bezig met een Cardomain op te zetten, zodat de foto's gewoon te zien zijn, check morgen weer, dan doen ze het weer
GWDzondag 5 september 2004 @ 22:48
Mijn lievelings auto wat doe je ... hoop dat je er iets moois van maakt, anders moet ik je helaas even komen opzoeken

sterkte, ik lees mee
#ANONIEMzondag 5 september 2004 @ 23:06
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:48 schreef GWD het volgende:
Mijn lievelings auto wat doe je ... hoop dat je er iets moois van maakt, anders moet ik je helaas even komen opzoeken

sterkte, ik lees mee
Don't Worry, hier geen BodyKit fan.
#ANONIEMzondag 5 september 2004 @ 23:07
Als foto's het niet doen, check dan

http://www.cardomain.com/memberpage/681188

Daar worden ze allemaal opgezet, met kleine uitleg erbij
pwndmaandag 6 september 2004 @ 10:04
toch zijn er een hoop mooie bodykits op de markt hoor! Ik ben ook geen bodykit fan maar als ik dit zie http://www.wholehyper.com/89-94N240sxkitspage.html vooral die s13 > s15 front end conversie
#ANONIEMmaandag 6 september 2004 @ 16:20
quote:
Op maandag 6 september 2004 10:04 schreef pwnd het volgende:
toch zijn er een hoop mooie bodykits op de markt hoor! Ik ben ook geen bodykit fan maar als ik dit zie http://www.wholehyper.com/89-94N240sxkitspage.html vooral die s13 > s15 front end conversie
Das ook de bedoeling, S15 Conversion
#ANONIEMdonderdag 9 september 2004 @ 20:01
Kleine Update

Vandaag naar Kleinestaarman gereden en een Voorruit gefixed a 70euro. ook tevens bij de Nissan Dealer een raamrubber setje besteld ( komt maandag binnen ) a 200 euro ongv

Auto staat nu bijna helemaal klaar voor de spuiterij. ze waren vandaag bezig mijn dak te maken ( putjes enz eruit halen ) en de roestplek bij mn raamstijl ( waardoor ik dus een nieuwe voorruit moest hebben ) is nu ook verdwenen, mooi stukkie ingelast en helemaal hersteld. Vleugel is nu ook eraf en achterklep weer helemaal egaal gemaakt.

Hopelijk dus komende week klaar, en dan 4okt naar de RDW in Waddinxveen voor de Herkeuring / APK


Daarna op naar 11okt, Drifting Day ( Niederhein )
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 14:37
Blijft ie wingless? Een wingless S13.5 is fokking geil. Helemaal in het rood.
pAinzaterdag 11 september 2004 @ 15:07
Sterker nog: een plasticloze S13.5 is nog fokking geiler.

Plastic op een S13 .

Maar een tof project hoor, vooral die SR20DET . Al enig idee wat voor Turbo je erop gaat schroeven (als vervanger natuurlijk) ??
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 15:11
Wat kost het om een S15 conversion op een S13 uit te voeren?
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 18:31
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:07 schreef pAin het volgende:
Sterker nog: een plasticloze S13.5 is nog fokking geiler.

Plastic op een S13 .

Maar een tof project hoor, vooral die SR20DET . Al enig idee wat voor Turbo je erop gaat schroeven (als vervanger natuurlijk) ??
Eerst waarschijnlijk ff gewoon tubbie-kitje ( ff testen of alles ok is ), maar uiteindelijjk een Greddy TD-06 TopMounted Turbo-Kit
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 18:33
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 15:11 schreef MikdawG het volgende:
Wat kost het om een S15 conversion op een S13 uit te voeren?
S15 Conversionkit: Glasvezel/Carbon versie
aanschaf: 3000 euro
Verschepen: 500 euro of meer
Lampen-Conversie: 450 euro
Spuiten: 800 euro

Dus totaal komt dan uit rond de 4750 euro ( minimaal )
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 19:08
Gewoon twee lampen, twee fenders, een voorbumper en een motorkap is goedkoper of niet?
Klonkzaterdag 11 september 2004 @ 19:11
ff helemaal offtopic, maar Estolan heb je iets meer info over die drifting day op Niederrhein ?
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 19:13
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:11 schreef Klonk het volgende:
ff helemaal offtopic, maar Estolan heb je iets meer info over die drifting day op Niederrhein ?
Hebben we met SXOC.nl ( de club voor 200SX rijders ) geregeld, oftewel, de baan is bezet
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 19:13
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:08 schreef MikdawG het volgende:
Gewoon twee lampen, twee fenders, een voorbumper en een motorkap is goedkoper of niet?
Uhm als je het los zou kopen bedoel je?

De conversion-kit is al zo dat je het erop kan monteren, gewone S15 onderdelen niet zover ik weet
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 19:50
Die conversion kit is gewoon een setje dat bestaat uit twee lampen, twee fenders, een voorbumper en een motorkap.

Meer is er ook niet nodig... Toch?
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 19:50
Klopt als een huis
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 19:54
Import-fan verkoopt S15 fenders geloof ik, dan koop je een leuk motorkapje, een replica voorbumpertje en dan de lampen nog. Kost volgens mij echt geen ¤3000,-...!
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 19:59
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 19:54 schreef MikdawG het volgende:
Import-fan verkoopt S15 fenders geloof ik, dan koop je een leuk motorkapje, een replica voorbumpertje en dan de lampen nog. Kost volgens mij echt geen ¤3000,-...!
Alleen die van Import-Fan zijn van Plastic, en breken/scheuren wanneer je ze geplaatst hebt. Daarom ZUIGEN ze ook

En aangezien hete en Project Auto is voor Tuning, heb je ook wel een wat lichtere en stevige voorkant nodig ( aangezien de SR ook ietsje zwaarder is ). En daarnaast ga ik niet bezuinigen oo belangrijke dingen
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 20:22
Mja, maar voor ¤3000,- dat kitje terwijl het goedkoper kan (koop dan andere fenders) zou ik niet doen.
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 20:31
Het gaat erom dat je wel een stevige voorkant nodig hebt als je 550pk er onder hebt hangen. en aanegzien ik geen Faky versie van een S15 wil hebben, gaat het wat geld kosten. Ik koop gewoon niks waarvan ik vantevoren al weet dat het stuk gaat onder het transport of montage
MikdawGzaterdag 11 september 2004 @ 20:36
Nee, snap ik ook wel, maar er zijn echt wel goede fenders te krijgen en een stevige urethaan voorbumper zonder dat het je ¤3000 euro in totaal gaat kosten.
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 20:41
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:36 schreef MikdawG het volgende:
Nee, snap ik ook wel, maar er zijn echt wel goede fenders te krijgen en een stevige urethaan voorbumper zonder dat het je ¤3000 euro in totaal gaat kosten.
mag ik vragen hoezo je nu zo moeilijk doet?

Ik zeg toch net dat ik Kwaliteit wil, en een Echte Conversion-Kit. Geld speelt geen rol bij deze auto. gaat ruim 35.000 euro in waarschijnlijk

ik hou niet van Import-Fan en andere Cheap-ass kut kwaliteit spullen, doet mij maar geimporteerde dingen uit Japan ( www.takakaira.com )

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2004 20:41:42 ]
Inorbitzaterdag 11 september 2004 @ 20:49
Woooooooow, dat megavette bruin/grijs naar rood spuiteffect is echt tha bomb man
#ANONIEMzaterdag 11 september 2004 @ 20:51
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:49 schreef Inorbit het volgende:
Woooooooow, dat megavette bruin/grijs naar rood spuiteffect is echt tha bomb man
HAhahaha, nou liever gewoon rood
MikdawGzondag 12 september 2004 @ 01:35
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 20:41 schreef Estolan het volgende:

[..]

mag ik vragen hoezo je nu zo moeilijk doet?

Ik zeg toch net dat ik Kwaliteit wil, en een Echte Conversion-Kit. Geld speelt geen rol bij deze auto. gaat ruim 35.000 euro in waarschijnlijk

ik hou niet van Import-Fan en andere Cheap-ass kut kwaliteit spullen, doet mij maar geimporteerde dingen uit Japan ( www.takakaira.com )
Uit Japan kan je het ook krijgen voor minder dan ¤3000,- (daar worden die wagens immers gebouwd)...

Takakaira is fokking duur trouwens, je kan het beter rechtstreeks importeren via bijv. http://www.kaizousya.tk
ook_gekzondag 12 september 2004 @ 01:49
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:33 schreef Estolan het volgende:

[..]

S15 Conversionkit: Glasvezel/Carbon versie
aanschaf: 3000 euro
Verschepen: 500 euro of meer
Lampen-Conversie: 450 euro
Spuiten: 800 euro

Dus totaal komt dan uit rond de 4750 euro ( minimaal )
Shit ik wist niet dat je dit gebeuren ZO serieus wilde gaan doen.

Wel gaaf hoor. Maar beter ga je dan wel stalling regelen voor je auto
Tjabbozondag 12 september 2004 @ 08:28
tvp
#ANONIEMzondag 12 september 2004 @ 14:22
quote:
Shit ik wist niet dat je dit gebeuren ZO serieus wilde gaan doen.

Wel gaaf hoor. Maar beter ga je dan wel stalling regelen voor je auto
Yup, geld is geen Issue, ik wil gewoon Kwaliteit!

en Stalling maakt me niet zo uit, zal weinig gebeuren
#ANONIEMzondag 12 september 2004 @ 15:46
Ik heb weinig aan http://www.kaizousya.tk

Staat niks op wat je kan kopen voor een 200SX, daarnaast is het nog steeds een Nederlands bedrijf ipv. een Japans bedrijf
MikdawGzondag 12 september 2004 @ 23:33
Maar Kaizousya heeft goede connecties, en rekenen ongeveer dezelfde prijzen als Takakaira maar dan aan huis geleverd (was in ieder geval zo met een Border kit voor de MR2). Ze kunnen alles krijgen.
#ANONIEMmaandag 13 september 2004 @ 17:18
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:33 schreef MikdawG het volgende:
Maar Kaizousya heeft goede connecties, en rekenen ongeveer dezelfde prijzen als Takakaira maar dan aan huis geleverd (was in ieder geval zo met een Border kit voor de MR2). Ze kunnen alles krijgen.
Ik moet geen Nederlands bedrijf, en nee onder de 3000e kan je geen S15 Conversion-Kit krijgen. ga jij er maar 1 zoeken dan
Furbmaandag 13 september 2004 @ 17:32
goed bezig mannen!!

mag ik vragen hoe oud jullie zijn en wat voor werk jullie doen?? ben ik wel nieuwsgierig naar...!!geen vrouw of kinderen zeker?? haha
want dit is allemaal geen goedkoop geintje, maar wel respect voor alle tijd en moeite die jullie erin steken!! ga zo door mannen

ik zit voor mn komende wagen nog te twijfelen tussen civic type R integra type R en silvia S14...

deze S14 is echt mega sexy

#ANONIEMmaandag 13 september 2004 @ 17:35
Estolan = 22, woon op mezelf, ben schilder
NoIdea = 22, woont nog thuis, is nog niet werkende maar wel weer bijna
Furbmaandag 13 september 2004 @ 17:36
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:35 schreef Estolan het volgende:
Estolan = 22, woon op mezelf, ben schilder
NoIdea = 22, woont nog thuis, is nog niet werkende maar wel weer bijna
goh schelen we niet veel dan....
ik ben 21, woon thuis en ben onderhoudsmonteur bij een grote drukkerij

maar is dat allemaal wel op te brengen als je ook een huis te betalen hebt??
MikdawGmaandag 13 september 2004 @ 17:37
Dat is die van Joe Djien.. Is wel vet ja, jammer van die velgen. Gelukkig krijgt hij geile 5Zigens.
#ANONIEMmaandag 13 september 2004 @ 17:38
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:36 schreef Furb het volgende:

[..]

goh schelen we niet veel dan....
ik ben 21, woon thuis en ben onderhoudsmonteur bij een grote drukkerij

maar is dat allemaal wel op te brengen als je ook een huis te betalen hebt??
Uhm Nee

Oftewel als Hobby nemen, en je overige geld erin stoppen

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2004 17:39:36 ]
Furbmaandag 13 september 2004 @ 17:45
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:38 schreef Estolan het volgende:

[..]

Uhm Nee

Oftewel als Hobby nemen, en je overige geld erin stoppen
haha zoiets dacht ik al ja....
zou op zich ook wel zon project willen beginnen, maar ik moet ook over een paar jaar op mezelf dus kan t geld hard gebruiken!!
noideamaandag 20 september 2004 @ 17:31
Eindelijk hij is weer terug, en helemaal gemaakt:






Alleen nog ff de rechter spatlap eraf halen, want hij was er links al af.
En dan hebben ze ook nog een putje in de voorruit gerepareerd, zonder extra kosten.
dnzlmaandag 20 september 2004 @ 17:33
[/img]
Sjoewemaandag 20 september 2004 @ 17:36
Bijna zonde om er dan weer een nieuw front op te maken
#ANONIEMmaandag 20 september 2004 @ 17:57
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:36 schreef Sjoewe het volgende:
Bijna zonde om er dan weer een nieuw front op te maken
Tja S15 Conversion blijft de Droom
Sjoewemaandag 20 september 2004 @ 18:01
Wat opzich ook voor te stellen is. Al heeft 'ie zo glimmend wel een mooi neusje
Verschilt een s15 ook nog eigenlijk behalve de neus?
#ANONIEMmaandag 20 september 2004 @ 18:15
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:01 schreef Sjoewe het volgende:
Wat opzich ook voor te stellen is. Al heeft 'ie zo glimmend wel een mooi neusje
Verschilt een s15 ook nog eigenlijk behalve de neus?
Neus, Koplampen enz


Zo Dus
Vampzmaandag 20 september 2004 @ 18:17
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:15 schreef Estolan het volgende:

[..]

Neus, Koplampen enz

[afbeelding]
Zo Dus
echt....

tjah gewoon super geil man
#ANONIEMmaandag 20 september 2004 @ 18:24
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:17 schreef Vampz het volgende:

[..]

echt....

tjah gewoon super geil man
Vond ik nou ook, het word dan niet precies deze kit, maar het ID van de Lampen ( jaja met Xenon Spots ) en de agressieve bumper ( met daarin mijn Overkill Intercooler ) maakt het wel compleet
Sjoewemaandag 20 september 2004 @ 18:31
Ik zou die oliekoeler en die strijkplank er wel aflaten
#ANONIEMmaandag 20 september 2004 @ 18:37
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:31 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou die oliekoeler en die strijkplank er wel aflaten
Intercooler bedoel je, en die heb je wel nodig
Sjoewemaandag 20 september 2004 @ 18:51
Nee dat blok achterop de motorkap, het lijkt me dat daar subaru stijl een oliekoeler oid onder zit. Ging me meer om die gekker bult.
#ANONIEMmaandag 20 september 2004 @ 19:26
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:51 schreef Sjoewe het volgende:
Nee dat blok achterop de motorkap, het lijkt me dat daar subaru stijl een oliekoeler oid onder zit. Ging me meer om die gekker bult.
Das meer om de lucht onder de kap vandaan te "zuigen"

Ik wil gewoone en Mooie kit, niet dit soort Add-Ons erbij
Ger-Emaandag 20 september 2004 @ 20:06
Ter inspiratie, en vooral bewondering:







#ANONIEMmaandag 20 september 2004 @ 20:59
Leuke Inspiratie, maar das een S14a, dus daar heb ik weinig aan

Btw inspiratie is er niet nodig, het hele plan is al klaar, nu het geld nog
#ANONIEMdinsdag 21 september 2004 @ 19:19
Zal even zeggen wat er allemaal met mijn SX gaat gebeuren:

Motorisch:
- SR20DET Swap ( uit een 180SX met ECU + Kabelboom )
- Greddy TD-06SH 25G Turbine-Kit
- Blitz Nur-Spec R uitlaatlijn
- Cusco Twin Plate Clutch System
- Greddy Oil Cooler-Kit
- Hybrid Intercooler-Kit ( Custom Piping )
- Koyo S14 Alu Rad
- Samco Hoses ( alles vervangen )
- Nismo Engine + Gearbox Mounts
- Red Top 60 Gel Accu

Wegligging:
- Teins Coilovers
- Rotora Big Brake-Kit, 355mm 6Pods
- OZ Superleggera 18" Voor / 19" Achter
- ATS LSD
- Cusco OS Front Strutbrace
- HKS Kansai Front Lower Brace Bar

Electronisch:
- Defi BF 60mm meterset ( Turbodruk, Oliedruk, Olie temp, Benzinedruk, Water temp, Uitlaat Temp )
- Defi Control Unit II
- Defi Link Display VSD-Concept
- Apex AVC-R
- Apex FC
- BEE R Rev-Limiter

Interieur:
- Sparco Evo Black BucketSeats
- Sparco 4punts Gordels
- Sparco Touring/Rally afneembaar Stuurnaaf
- Sparco Lap3 Alu Stuur

Uiterlijk:
- S15 Conversion-Kit ( Xenon Lights, Carbon Hood, Fiberglass Fenders + Bumper )
- Geblindeerde Ramen ( percentage weet ik nog niet )
- Koukie Dual Leds
- Auto volledig Zwart

Verdere plannen zijn nog onduidelijk, waarschijnlijk SR blok tunen met de 2.2L Stroker-Kit van Tomei
_VoiD_dinsdag 21 september 2004 @ 19:44
Zo'n S15 is echt retegeil. Dus dat belooft wat Vooral ook goed dat je wat pk's gaat regelen.
flippie_flinkdinsdag 21 september 2004 @ 20:30
op hoeveel pk wil je ongeveer gaan uitkomen? 400/500 zoiets?
noideadinsdag 21 september 2004 @ 20:31
550pk
#ANONIEMdinsdag 21 september 2004 @ 20:36
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:31 schreef noidea het volgende:
550pk
Moet wel gaan lukken
-Muse-dinsdag 21 september 2004 @ 21:02
als ik et geld had dan wist ik et ook wel ja
-Muse-dinsdag 21 september 2004 @ 21:02
btw; waarom maak je dr geen Sil-80 van? Das pas echt vet
#ANONIEMdinsdag 21 september 2004 @ 21:31
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 21:02 schreef -Muse- het volgende:
btw; waarom maak je dr geen Sil-80 van? Das pas echt vet
Minder mooi
-Muse-dinsdag 21 september 2004 @ 22:17
wel "specialer" want in japan is de sil-80 echt een bijzondere auto...
noideadinsdag 21 september 2004 @ 23:10
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:17 schreef -Muse- het volgende:
wel "specialer" want in japan is de sil-80 echt een bijzondere auto...
Ja maar in Nederland is een s13 met s15 neus wel "specialer".
En de silvia neus is veel te hoekig, vindt ik.
Gutteguttegutwoensdag 22 september 2004 @ 08:27
OMG..waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden?

Ik ben dus een groot 200sx fan en ben nu rustig aan het kijken voor een witte S13a.

Wat ik me nog afvraag: Bestaat er een S13a-> S14a conversie kit?
-Muse-woensdag 22 september 2004 @ 09:12
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:10 schreef noidea het volgende:

[..]

Ja maar in Nederland is een s13 met s15 neus wel "specialer".
En de silvia neus is veel te hoekig, vindt ik.
Allbebei mooi
noideawoensdag 22 september 2004 @ 10:22
quote:
Op woensdag 22 september 2004 08:27 schreef Gutteguttegut het volgende:
OMG..waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden?

Ik ben dus een groot 200sx fan en ben nu rustig aan het kijken voor een witte S13a.

Wat ik me nog afvraag: Bestaat er een S13a-> S14a conversie kit?
Nee er bestaat geen kit voor, tenminste ik heb er nog nooit 1 gezien. Iemand op het sxoc.com forum heeft het zelf gedaan, alleen dat kostte hem erg veel moeite.
Gutteguttegutwoensdag 22 september 2004 @ 10:31
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:22 schreef noidea het volgende:

[..]

Nee er bestaat geen kit voor, tenminste ik heb er nog nooit 1 gezien. Iemand op het sxoc.com forum heeft het zelf gedaan, alleen dat kostte hem erg veel moeite.
Dat is jammer..dan zijn er verschillende opties....
1- Helaas..gewoon een S13a gaan rijden...
2- Zelf aan de gang gaan...
3- Even door sparen en een S14a kopen...

wel gaaf hoe jij het aanpakt wish i had the cash....
noideawoensdag 22 september 2004 @ 10:47
Helaas??? nou ja zeg
Gewoon ff doorsparen voor een s15 conversie kit.
setowoensdag 22 september 2004 @ 11:19
als jullie die 550 pk hebben, kom me dan eens ophalen?
Gutteguttegutwoensdag 22 september 2004 @ 11:58
quote:
Op woensdag 22 september 2004 10:47 schreef noidea het volgende:
Helaas??? nou ja zeg
Gewoon ff doorsparen voor een s15 conversie kit.
Eeeeh.."helaas" dan S13a is gewoon al een fijne auto
En de S15 vind ik niet zo mooi (die conversie dan de originele wel)..
Ik heb die conversie een paar keer online gezien en ik had altijd het gevoel van.... "hij is te log van voren"..."niet meer in proporties"...
Furbwoensdag 22 september 2004 @ 12:07
jij wilde die conversie kit uit japan over laten komen toch??
voor 3000 toch?

bij JDM-per4mance in zoetermeer ligt ie ook voor 3000 euro....
http://82.197.205.212/jdm(...)il.php?productID=780

waarom dan de moeite nemen om m te importeren???
noideawoensdag 22 september 2004 @ 12:23
Ja ligt eraan wat voor materiaal en kwaliteit die fenders zijn.
Want we zijn er al een paar tegengekomen die gewoon goedkope plastic fenders hebben, en snel scheuren.
Furbwoensdag 22 september 2004 @ 12:27
dan zou je ze gewoon eens een mailtje moeten sturen.... dan weet je t gelijk!
noideawoensdag 22 september 2004 @ 12:35
Btw hebben ze dan ook een conversie voor de s13, want die zie ik niet op de site staan, en op die pagina die jij hebt gestuurd, staat s14.
pAinwoensdag 22 september 2004 @ 12:44
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:19 schreef Estolan het volgende:
Zal even zeggen wat er allemaal met mijn SX gaat gebeuren:

Motorisch:
- SR20DET Swap ( uit een 180SX met ECU + Kabelboom )
- Greddy TD-06SH 25G Turbine-Kit
- Blitz Nur-Spec R uitlaatlijn
- Cusco Twin Plate Clutch System
- Greddy Oil Cooler-Kit
- Hybrid Intercooler-Kit ( Custom Piping )
- Koyo S14 Alu Rad
- Samco Hoses ( alles vervangen )
- Nismo Engine + Gearbox Mounts
- Red Top 60 Gel Accu

Wegligging:
- Teins Coilovers
- Rotora Big Brake-Kit, 355mm 6Pods
- OZ Superleggera 18" Voor / 19" Achter
- ATS LSD
- Cusco OS Front Strutbrace
- HKS Kansai Front Lower Brace Bar

Electronisch:
- Defi BF 60mm meterset ( Turbodruk, Oliedruk, Olie temp, Benzinedruk, Water temp, Uitlaat Temp )
- Defi Control Unit II
- Defi Link Display VSD-Concept
- Apex AVC-R
- Apex FC
- BEE R Rev-Limiter

Interieur:
- Sparco Evo Black BucketSeats
- Sparco 4punts Gordels
- Sparco Touring/Rally afneembaar Stuurnaaf
- Sparco Lap3 Alu Stuur

Uiterlijk:
- S15 Conversion-Kit ( Xenon Lights, Carbon Hood, Fiberglass Fenders + Bumper )
- Geblindeerde Ramen ( percentage weet ik nog niet )
- Koukie Dual Leds
- Auto volledig Zwart

Verdere plannen zijn nog onduidelijk, waarschijnlijk SR blok tunen met de 2.2L Stroker-Kit van Tomei
Ziet er erg netjes uit qua onderdelen. Ik had zelf de kit achterwege gelaten, maar och ieder zn ding heh.

Alleen een klein vraagje: waarom OZ Superlegara's?? Ik zou zelf Volk T37's kopen, kosten een lieve duit (16 inch 1700 euro zonder banden @ Hyperperformance in Den Briel), maar dan heb je wel een beetje velgen in de lijn van de auto.

Zucht, ik droom al van mn eigen turbo auto (Mitsubishi EVO II / III / IV of wanneer ik echt geld heb een EVO V met HKS engine erin, 400 BHP standaard ), maar ik moet het nog maar eventjes doen met mn Citroen (Waarschijnlijk word mn nieuwe lease auto wel een turbo auto, Seat Ibiza TDI met chip naar 160 pk, best rap voor zon wagentje en lekker veel torque ).
Furbwoensdag 22 september 2004 @ 12:50
nogmaals.... mail ze even haha

kun je dat gelijk navragen!! ik weet zeker dat ze die S13 conversie ook wel kunnen leveren
ze hebben zelf conversie voor integra 98 -> 01 en die kom je zelden tegen
noideawoensdag 22 september 2004 @ 12:57
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:44 schreef pAin het volgende:

[..]

Ziet er erg netjes uit qua onderdelen. Ik had zelf de kit achterwege gelaten, maar och ieder zn ding heh.

Alleen een klein vraagje: waarom OZ Superlegara's?? Ik zou zelf Volk T37's kopen, kosten een lieve duit (16 inch 1700 euro zonder banden @ Hyperperformance in Den Briel), maar dan heb je wel een beetje velgen in de lijn van de auto.

...
Omdat het goede velgen zijn voor niet al teveel geld. En als je die Volk T37's al 1700 zijn voor 16 inch, hoeveel zijn ze dan voor 18 inch. Want die hebben we nodig voor de 355mm brake kit.
Anders gaat het niet passen.

Als de sx af is, en jij je evo 5 hebt, racen?
Thermowoensdag 22 september 2004 @ 15:10
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:57 schreef noidea het volgende:

[..]

Omdat het goede velgen zijn voor niet al teveel geld. En als je die Volk T37's al 1700 zijn voor 16 inch, hoeveel zijn ze dan voor 18 inch. Want die hebben we nodig voor de 355mm brake kit.
Anders gaat het niet passen.

Als de sx af is, en jij je evo 5 hebt, racen?
Als je een orginele auto probeert te maken denk ik dat je elk onderdeel af wil stemmen op je smaak, en zeker als je zo veel geld erin stop ga je toch niet knippen op de velgen?
De velgen geven een behoorlijke uitstraling, en die volk velgen maken echt heel de auto ongeveer.
Terwijl je die OZ's op elke hoek tegen kom.

Nah, geldbesparing op de velgen moet je niet als je zo veel wil investeren.
#ANONIEMwoensdag 22 september 2004 @ 16:57
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:10 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als je een orginele auto probeert te maken denk ik dat je elk onderdeel af wil stemmen op je smaak, en zeker als je zo veel geld erin stop ga je toch niet knippen op de velgen?
De velgen geven een behoorlijke uitstraling, en die volk velgen maken echt heel de auto ongeveer.
Terwijl je die OZ's op elke hoek tegen kom.

Nah, geldbesparing op de velgen moet je niet als je zo veel wil investeren.
Ik neem OZ niet speciaal omdat ze goedkoper zijn, maar om de rete goeie kwaliteit, niet voor niks gebruikt in de Rally en aangezien ik geen Velgen koop voor het uiterlijk ( aangezien ik een Hekel heb aan Show No Go auto's ), koop ik liever velgen waarvan ik weet dat ze 550pk aan kunnen. Tuurlijk zijn bepaalde velgen mooi, maarja, die worden ook wat sneller gejat.

Conclusie:

Liever sterk en functioneel, dan duur en een showelement ( en maybe niet zo sterk )
pAinwoensdag 22 september 2004 @ 17:10
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:57 schreef noidea het volgende:

[..]

Omdat het goede velgen zijn voor niet al teveel geld. En als je die Volk T37's al 1700 zijn voor 16 inch, hoeveel zijn ze dan voor 18 inch. Want die hebben we nodig voor de 355mm brake kit.
Anders gaat het niet passen.

Als de sx af is, en jij je evo 5 hebt, racen?
Ok, duidelijk . Wat Estolan zegt ben ik het niet helemaal mee eens; volk T37's zitten onder menig zwaar getunede auto en die houden het toch echt goed uit. Daarbij zijn ze imho nog mooier ook, vooral omdat die big brake kit er dan beter uit komt .

Haha, die EVO duurt nog wel heel lang hoor (eerst wachten totdat ik mn lease auto, daarna sparen en wachten totdat ik wat schadevrije jaartjes erbij heb, anders betaal ik heel erg veel verzekeringspremie zeg maar, meer dan ik kan opbrengen ), ik weet niet eens of de SX dan nog leeft. Anders kunnen we hem wel eens gaan testen op Zandvoort / Zolder of nog beter, Nordschleiffe .
#ANONIEMwoensdag 22 september 2004 @ 17:22
Conclusie dus duidelijk ik hou niet zo van Show, Bling shit enz. aangezien de auto zwart word, zijn Titanium velgen ook wel mooi

En het gaat niet echt om exclusief te zijn, dat ben je straks al met zoveel vermogen
pAinwoensdag 22 september 2004 @ 18:13
Ieder zn keus (mijn keus zou absoluut bronze T37's onder een zwarte auto zijn ), desondanks zijn OZ's wel erg goede velgen .

haha, een S15 front op een S13 is zeker niet exclusief??
Gutteguttegutdonderdag 23 september 2004 @ 09:19

Yummie...
Coupedonderdag 23 september 2004 @ 22:43
Leuke SX, maar voer je die plannen ook echt uit of ? Heb van de mensen van SXOC wel gehoord dat je al lang plannen hebt maar niets uitvoert
Vampzdonderdag 23 september 2004 @ 22:56
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:43 schreef Coupe het volgende:
Leuke SX, maar voer je die plannen ook echt uit of ? Heb van de mensen van SXOC wel gehoord dat je al lang plannen hebt maar niets uitvoert
schele je ziet toch dat ie er mee bezig is? Als je nou ff goed gelezen en gekeken had kon je ook zien dat hij nu ff op geld moet wachten?
noideadonderdag 23 september 2004 @ 22:58
Je moet ook niet alles geloven wat je hoort he.
De eerste sx die hij had, was een miskoop (toen waren de plannen er al) die op de snelweg ineens besloot vast te slaan.
Dus op zoek naar een andere, en deze was kort geleden in een ongelukje betrokken, en is nu weer gemaakt.
De plannen kunnen dus nu echt beginnen, en het motorblok is trouwens al onderweg.
Dus als je een beetje grappig probeert te doen ofzo, laat dat maar achterwege.
Vampzdonderdag 23 september 2004 @ 23:20
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:58 schreef noidea het volgende:
Je moet ook niet alles geloven wat je hoort he.
De eerste sx die hij had, was een miskoop (toen waren de plannen er al) die op de snelweg ineens besloot vast te slaan.
Dus op zoek naar een andere, en deze was kort geleden in een ongelukje betrokken, en is nu weer gemaakt.
De plannen kunnen dus nu echt beginnen, en het motorblok is trouwens al onderweg.
Dus als je een beetje grappig probeert te doen ofzo, laat dat maar achterwege.
oh ik probeer zeer zeker niet grappig te doen
#ANONIEMdonderdag 23 september 2004 @ 23:24
quote:
Op donderdag 23 september 2004 23:20 schreef Vampz het volgende:

[..]

oh ik probeer zeer zeker niet grappig te doen
Voortaan dan ff lezen he
-Muse-vrijdag 24 september 2004 @ 09:54
Volgens mij reageerd iemand op een opmerking dieniet naar hem gericht was?
noideavrijdag 24 september 2004 @ 10:32
idd die opmerking van mij was aan Coupe gericht....
Vampzvrijdag 24 september 2004 @ 13:59
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 10:32 schreef noidea het volgende:
idd die opmerking van mij was aan Coupe gericht....
haha ok
#ANONIEMzaterdag 25 september 2004 @ 17:17
Als mensen hier nog Interesse hebben in mijn Motorblok ( CA18DET )

check:

Nissan CA18DET
pAinzaterdag 25 september 2004 @ 17:25
Vraagje: past zoiets in een 100NX??
Tommy_Kuklinskizaterdag 25 september 2004 @ 17:28
nog over die velgen..
OZ zit niet alleen in de Rally maar ook in de F1
Leuk project trouwens, veel succes
alleen geen ongelukjes meer maken he
#ANONIEMzaterdag 25 september 2004 @ 17:33
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:25 schreef pAin het volgende:
Vraagje: past zoiets in een 100NX??
Uhm, ik weet niet of de basis hetzelfde is als bij een 200SX. moet je ff uitzoeken
pAinzaterdag 25 september 2004 @ 17:34
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
nog over die velgen..
OZ zit niet alleen in de Rally maar ook in de F1
Leuk project trouwens, veel succes
alleen geen ongelukjes meer maken he
Uhm, is dat BBS niet??
Tommy_Kuklinskizaterdag 25 september 2004 @ 17:37
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:34 schreef pAin het volgende:

[..]

Uhm, is dat BBS niet??
ook.
O.Z. Racing ook

jochem8zaterdag 25 september 2004 @ 17:39
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:17 schreef Estolan het volgende:
Als mensen hier nog Interesse hebben in mijn Motorblok ( CA18DET )

check:

Nissan CA18DET
Tags vergeten te zetten
pAinzaterdag 25 september 2004 @ 20:29
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ook.
O.Z. Racing ook
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah ja, misschien noem ik BBS omdat Ferrari hebben .

Maar zo te zien rijden Renault en BMW zowiezo op OZ's .
Tommy_Kuklinskizaterdag 25 september 2004 @ 20:46
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:29 schreef pAin het volgende:

[..]

Ah ja, misschien noem ik BBS omdat Ferrari hebben .

Maar zo te zien rijden Renault en BMW zowiezo op OZ's .
Zover ik weet rijden de Michelin teams op OZ's
#ANONIEMzaterdag 25 september 2004 @ 20:52
Jajaja BOEIEND!!!!
pAinzaterdag 25 september 2004 @ 20:54
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:52 schreef Estolan het volgende:
Jajaja BOEIEND!!!!
Eigenlijk wel ja.....
Furbzaterdag 25 september 2004 @ 20:58
genoeg over F1... trug op de SX, das veel interessanter
Tommy_Kuklinskizaterdag 25 september 2004 @ 21:04
sorry
#ANONIEMzondag 26 september 2004 @ 02:15


Leuk om te horen dat het ook bij de F1 gebruikt word, wist ik niet, maar das dan ook gezegd. niet dat er allemaal foto's enzo gepost worden

ook niet voor ideeen en zeker niet foto's van S14's
setowoensdag 29 september 2004 @ 22:16
Reden jullie vanmiddag rond 4 uur toevallig door de Bogaard?

Dan heb ik jullie gespot
#ANONIEMwoensdag 29 september 2004 @ 22:42
quote:
Op woensdag 29 september 2004 22:16 schreef seto het volgende:
Reden jullie vanmiddag rond 4 uur toevallig door de Bogaard?

Dan heb ik jullie gespot
Ik ja, kwam van mn werk af, sta bij Station Rijswijk in de buurt te schilderen
#ANONIEMmaandag 4 oktober 2004 @ 17:04
Vandaag bij de RDW te Waddinxveen geweest voor een Her-keuring ( Gewoon APK dus ). Max 10min is hij bezig geweest, en zelfs geen Uitsoot gemeten


Wel APK gekeurd tot Eind Okt 2005, met geen Enkel Punt

- Mn SR20DET staat op Schiphol op dit moment
- Maandag 11Okt naar Niederrhein, Driften met de SXOC.nl Club, gaan ook 2 Supra's mee en 2 BMW's
- Eind Okt gaan mn CA18DET eruit, die is verkocht dan
VanDreadvrijdag 8 oktober 2004 @ 13:31
Deze moet ik zien alstie af is (pics van tussendoor mag ook )
Ben benieuwd
Is dit van je hobby je beroep en/of vice versa?
noideavrijdag 8 oktober 2004 @ 13:50
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:31 schreef VanDread het volgende:
Deze moet ik zien alstie af is (pics van tussendoor mag ook )
Ben benieuwd
Is dit van je hobby je beroep en/of vice versa?
Tis puur een hobby.
#ANONIEMmaandag 18 oktober 2004 @ 16:25
Komend weekend ( 22 t/m 24 okt ) gaat mijn auto weer voor een tijdje stilstaan, dan gaan we de CA18DET eruit halen en verkopen, foto's volgen
#ANONIEMmaandag 18 oktober 2004 @ 22:19
Ook nog ff wat foto's van mn volgende bestelde Coils ( ook uit Japan )



StefanPdinsdag 19 oktober 2004 @ 21:25
Tein

Mooi man!
Sjoewedinsdag 19 oktober 2004 @ 21:33
Grondige aanpak, deze kar gaat echt heersen.
Heb bewondering voor jullie geduld en doorzettingsvermogen!
setowoensdag 20 oktober 2004 @ 11:01
tein

wanneer gaat de sr20det erin?
#ANONIEMwoensdag 20 oktober 2004 @ 16:30
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 11:01 schreef seto het volgende:
tein

wanneer gaat de sr20det erin?
Yupz Teins

Blok is vandaag binnen gekomen, dus Pics komen eraan. As weekend gaat mn CA18DET er dus uit, dan ff kijken naar wat leuke Add-On spulletjes voor mn SR blok, ds data van Swap is er nog niet
#ANONIEMzondag 24 oktober 2004 @ 00:07
ff kleine Update

SR20DET staat er mooi bij in de Krat
CA18DET is zo goed als verwijderd

2JZ Engine staat klaar voor Custom Swap

Oftewel, 6Lijn!!!!
suprachickzondag 24 oktober 2004 @ 00:37
off topic: blok bijna uit je auto, en een supra gerepareerd!
En dat alles in ? 4 uurtjes tijd?
#ANONIEMzondag 24 oktober 2004 @ 01:23
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 00:37 schreef suprachick het volgende:
off topic: blok bijna uit je auto, en een supra gerepareerd!
En dat alles in ? 4 uurtjes tijd?
Ghehehehe, redelijk offtopic, But Well Okay, it's True
setozondag 24 oktober 2004 @ 11:17
2jz swap?

heb ik iets gemist?
#ANONIEMzondag 24 oktober 2004 @ 20:28
Als het goed is, gaat het nog passen ook
#ANONIEMzondag 24 oktober 2004 @ 20:29
Oftewel


SR20DET te koop


SR20DET Blacktop ( 180SX )
1997
+/- 70.000Km
Ecu + kabelboom / zonder uitlaatspruitstuk en vliegwiel/koppeling.
Sjoewezondag 24 oktober 2004 @ 20:41
Dapper hoor! Dan moet je het gevecht aangaan met de RDW
VanDreadzondag 24 oktober 2004 @ 21:14
een supra blok goeiesmorreges!
doe jij ook konijnen toveren?
ennuh
PICS!!?
Hugsterzondag 24 oktober 2004 @ 23:41
2JZ

hoop inderdaad voor je dat dit gaat passen
#ANONIEMzondag 24 oktober 2004 @ 23:49
Het gaat passen, en zijn er ( zover we op Google gezocht hebben ) al 3 die het hebben, dan wel niet in NL, maar het past


Ennuh, nee ik tover geen konijnen


@ Sjoewe: welk gevecht met de RWD? gewoon ff herkeuring voor 6cillinder, en daarna blok ombouwen voor een mooie Turbo

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2004 23:50:49 ]
Sjoewezondag 24 oktober 2004 @ 23:58
Ik dacht dat een herkeuring krijgen voor mee cilinders zo ongeveer het verrotste is wat er was, omdat er geen typegoedkeuring voor bestaat.
pAinmaandag 25 oktober 2004 @ 00:19
In principe klopt het ook wat Sjoewe zegt, maar je kan het altijd proberen .

Nog belangrijker: wat wil je voor die SR20 hebben??
#ANONIEMmaandag 25 oktober 2004 @ 00:36
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 00:19 schreef pAin het volgende:
In principe klopt het ook wat Sjoewe zegt, maar je kan het altijd proberen .

Nog belangrijker: wat wil je voor die SR20 hebben??
Opzich moet het kunnen, aangeziene r wel meer 6cillinder bakken rondrijden waar eerst een 4cillinder in hing

SR20DET staat te koop in dit topic:
[TK] SR20DET Engine ( Nissan 180SX )

Ps. 2400 euro
Sjoewemaandag 25 oktober 2004 @ 09:38
Als je netjes de remmerij, de uitstoot, de veiligheid idd naleeft, zou het moeten kunnen idd
Als ik jou was zou ik kijken of d'r iets als een handleiding/checklist is bij de RDW, zou het niet op de gok doen.

Het wordt wel een bommetje trouwens
#ANONIEMmaandag 25 oktober 2004 @ 16:14
Hehe, je hoeft alleen je Vering en Remmen te veranderen ( Komen Teins onder en Z32 remmen van een 300ZX ), Custom Engine Mounts, en verder word er niks veranderd

Dus opzich is het gewoon te doen
noideamaandag 25 oktober 2004 @ 17:09
Een tweetal foto's

setomaandag 25 oktober 2004 @ 18:17
Oh het is een non-turbo blok

En die wil je naar turbo ombouwen? Dat is echt SUPER duur

Denk dat je beter de SR20 kan houden sinds die al turbo is
noideamaandag 25 oktober 2004 @ 18:28
Hij wordt eerst gekeurd met dat blok, maar hij wordt gewoon omgewisseld met een turbo blok als die binnen is.
#ANONIEMmaandag 25 oktober 2004 @ 18:43
Of hij word omgebouwd voor een Turbo

maar onze lieve Supra Doktor Arnout gaat dat ff Custom Maken ( waar geld is, zit POWAH ), ghehee 4 cillinder Mietjes
VanDreadwoensdag 27 oktober 2004 @ 18:02
haha eikel

kijk nog zo'n mietje die met een 4 cilinder aan het prutsen was



pAinwoensdag 27 oktober 2004 @ 20:48
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 18:43 schreef Estolan het volgende:
Of hij word omgebouwd voor een Turbo

maar onze lieve Supra Doktor Arnout gaat dat ff Custom Maken ( waar geld is, zit POWAH ), ghehee 4 cillinder Mietjes
Dit geeft mij alleen nog maar meer de drang om jou SX met Supra blok tegen over mijn (toekomstige) EVO met HKS blok te zetten op een track .
#ANONIEMwoensdag 27 oktober 2004 @ 21:20
ghehehe, uhm Die foto was niet met mijn Turbo

hehe,. Tja ik ben straks lekker geen 4 cillinder mietje meer
Tjabbodonderdag 28 oktober 2004 @ 08:59
Het zit je wel hoog he
#ANONIEMdonderdag 28 oktober 2004 @ 20:08
Neuh, maar het gaat wel leuk worden
MikdawGzondag 31 oktober 2004 @ 00:21
Haha wtf, je gaat er een Supra blok inhangen? Cool man... Ben echt benieuwd.
#ANONIEMzondag 31 oktober 2004 @ 00:23
Das wel het plan, het past ook en is gewoon mogelijk
MikdawGzondag 31 oktober 2004 @ 00:24
Dat is origineler dan een SR20.

Ik doe het voorlopig wel met mijn 4-cilindertje.. Heeft genoeg potentieel die 3S-GTE.
Tjabbomaandag 15 november 2004 @ 23:20
En omhoog met die klootzak!

Is de motor nou al van je bierkissie, of staat hij nog steeds werkeloos in de schuur
noideamaandag 15 november 2004 @ 23:32
Eerst wachten op de onderdelen uit Japan voor de sr20, die gaat er dan in. En daarna de 2jz gte
#ANONIEMwoensdag 24 november 2004 @ 17:36
Blok staat nog steeds te koop

Ook op te halen met een Afbetalings regeleling. 50% vooraf betalen, rest op afbetaling
Tommy_Kuklinskidonderdag 2 december 2004 @ 01:33
Hoe gaat het ermee?
Gelukt met de 2JZ-GE voor de omkeuring naar een 6 cil?

p.s.weet je al of ie VVT-i heeft?
Dawnbreakerdonderdag 2 december 2004 @ 01:41
die foto op de vorige pages , die donkergroene S15, vind ik best minder mooi dan de recentste pix van de TS, laat je auto gewoon zo als ie nu is... echt zwaar mooi!
Ultimoradonderdag 2 december 2004 @ 09:57
zeg als die af is hè...

mag ik dan een stukkie meerijden??
noideadonderdag 2 december 2004 @ 11:06
Er blijkt nu eerst dat er een 5m (ook 6cyl uiteraard) bak ingaat, dit is kwa elektronica veel makkelijker in te bouwen. Die komt uit Engeland en is als het goed is over 2 a 3 weken hier.

Maar het is nu nog niet zeker over er nou een 1jz of 2jz inkomt. Als het een 1jz wordt krijgt hij een 2jz stroker kit enz. En waarschijnlijk al een grote single turbo. (mss T88??).
setodonderdag 2 december 2004 @ 11:14
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.
noideadonderdag 2 december 2004 @ 11:17
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:14 schreef seto het volgende:
Geen T88-H?

Ik denk dat je beter voor een T78 kan gaan.


Dat denk ik ook ja, turbo lag bij een T88 is zooooo groot. Maar goed tis maar afwachten eerst moet die motor er nog in.
#ANONIEMdonderdag 2 december 2004 @ 13:33
Bedoeling is dus een 5M-GE blok, dit vanwege het een 2.8i NA blok is
Dus voor een herkeuing van 4 naar 6 cillinders ( op papier ) begin je met een blok met zo min mogelijk vermogen, om zo gezeik met de RDW te ontwijken

Als hij dus eenmaal als een 6 cillinder op mn kentekenpapieren staat, dan gaan we zoeken naar een 1JZ of 2JZ ( maybe 1JZ omdat die iets makkelijker te vinden zijn, en kwa prijs erg veel verschil maakt )

het JZ blok moet dan ook weer aangepast worden, omdat 2 turbo's niet in de Enginebay passen, dus word het een Big Single Turbo, en waarschijnlijk een T66 voor het begin.
De Oliepan moet daarvoor worden aangepast omdat mn swaybar anders in we weg zit.Dus een stuk eruit slijpen, dichtlassen, stuk verbreden, zodat de pan dus over de bar heen valt ( en dat we die niet hoeven te verplaatsen ). er komen betere remmen voor, denk een Z32 conversie ( van de 300zx ) dit vanwege de 2zuiger klauwen ipv 1 die een 200sx S13 heeft. ook de wegligging word verbeterd met Teins Coils, en er komt een Strutbrace om de Enginebay te versterken ( dit allemaal voordat hij naar de RDW gaat ).

Verder een custom ophanging voor de schakelbak, een custom cardan-as ( deel vanuit de bak naar mn std Diff ), custom uitlaat ( 1e deel ), en later nog een LSD

dus auto zal pas weer rond het voorjaar of later weer gaan rijden, maarja dan heb je ook wel wat
Tommy_Kuklinskidonderdag 2 december 2004 @ 13:36
erg gaaf.
Ben benieuwd naar het resultaat
Blijft heilligschennis dat wel

Ik weet trouwens een 5M-GE blok te liggen, hier in Alkmaar, dus als het niet lukt met dat engelse blok, hoor ik het wel.
Nog wel meer dan de 5M ook trouwens
#ANONIEMdonderdag 2 december 2004 @ 13:39
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus
Viper_74donderdag 2 december 2004 @ 13:45
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit
#ANONIEMdonderdag 2 december 2004 @ 13:48
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:45 schreef Viper_74 het volgende:
Zoals ze in TF&TF zeggen...

pop the hood

2JZ engine, no shit


hehe alleen zat die in een MK4, en nu in een hele andere bak
StefanPdonderdag 2 december 2004 @ 21:55
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.
#ANONIEMdonderdag 2 december 2004 @ 23:02
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:55 schreef StefanP het volgende:
Als je een turbo uit het jaar 0 wil die vrijwel niet spoelt moet je de T88 nemen. De T88H is al niet veel beter. De T66 heeft op de 2JZ vaak last van surge dus die zou ik ook niet nemen. Er zijn veel betere turbo's tegenwoordig. SP heeft turbo's die even snel -of zelfs sneller- spoolen als stock, die geen last hebben van surge en goed zijn voor 500+rwhp.


Dat soort techische dingen laat ik lekker voor de Supra Doktor die weet precies wel wat een SX nodig heeft
#ANONIEMdonderdag 2 december 2004 @ 23:05
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom
setodonderdag 2 december 2004 @ 23:28
De T51R is misschien ook wel wat
#ANONIEMdonderdag 2 december 2004 @ 23:34
we zien wel, eerst ff mn auto op kenteken zetten als een 6 cillinder, daarna gaat het project echt beginnen
Tommy_Kuklinskivrijdag 3 december 2004 @ 02:44
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:39 schreef Estolan het volgende:
we hebben er waarschijnlijk 1 compleet uit Rotjeknor, de hele auto dus


Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
Thermovrijdag 3 december 2004 @ 09:39
quote:
Op donderdag 2 december 2004 23:05 schreef Estolan het volgende:
de T88 is inderdaad uit het stenen tijdperk, maar het is wel DE dragrace turbo. en turbos van SP zijn duur

Een PT60 kan bv. xie wel wat ik onderweg tegenkom


Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen
#ANONIEMvrijdag 3 december 2004 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 09:39 schreef Thermo het volgende:

[..]

Duur is het toch wel, kwaliteitsspul is belangrijk.

Besides, wees orgineel Why zou je weer eens met een Garret thuiskomen


zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf
Thermovrijdag 3 december 2004 @ 12:57
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:55 schreef Estolan het volgende:

[..]

zoals ik al zei, Arnout die regelt dat allemaal wel, die weet het meeste er vanaf


Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen
#ANONIEMvrijdag 3 december 2004 @ 13:12
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 12:57 schreef Thermo het volgende:

[..]

Goeie instelling wel, niet doen alsof je er veel van af weet maar gewoon door de specialist laten doen


Ik overleg altijd alles met de Specialist ik moet alleen de centjes neerleggen:P
Furbwoensdag 22 december 2004 @ 23:43
nog vooruitgang geboekt??
#ANONIEMdonderdag 23 december 2004 @ 00:05
nop, mn auto staat stil, 5M-GE blok staat er ook, en Bracket voor verlening van versnellingspook word geregeld

ga vanaf morgen eerst ff 2 weken in de sneeuw zitten in Zwitserland, dus in Januari meer nieuws
Tjabbodonderdag 23 december 2004 @ 08:41
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 02:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je de motor terug tieft in de auto, heb ik er misschien wel interesse in. (MKII ?)
Arnout heeft er een complete MKII staan. een amerikaanse.
hij wil hem misschien slopen. als je interesse hebt moet je hem dat laten weten.

ja of hij sloopt hem omdat hij hem nodig is dan heb je pech.
-Muse-donderdag 23 december 2004 @ 09:40
quote:
Op donderdag 23 december 2004 00:05 schreef Estolan het volgende:
nop, mn auto staat stil, 5M-GE blok staat er ook, en Bracket voor verlening van versnellingspook word geregeld

ga vanaf morgen eerst ff 2 weken in de sneeuw zitten in Zwitserland, dus in Januari meer nieuws
Als je mij maar heel laat daar op de piste
#ANONIEMdonderdag 23 december 2004 @ 11:06
MK2 word als het goed is gesloopt ja

maar de 5M-GE blijft tot ik een JZ blok heb van mij
Edwin_Svrijdag 24 december 2004 @ 11:56
quote:
Op donderdag 23 december 2004 08:41 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Arnout heeft er een complete MKII staan. een amerikaanse.
hij wil hem misschien slopen. als je interesse hebt moet je hem dat laten weten.

ja of hij sloopt hem omdat hij hem nodig is dan heb je pech.
Geloof mij, die MKII wil niemand meer kopen
Fiets-toetervrijdag 24 december 2004 @ 12:07
voor een auto van 20 jaar oud zag hij er nog best aardig uit, hoe het gesteld is met de motor en het onderstel weet ik niet.
SRD_Dondinsdag 4 januari 2005 @ 20:20
is de S15 swap in nederland te koop/importeren? ben wel geintreseerd om een 200sx te kopen.. alleen als de conversie naar s15 (voorkant) mogelijk is.
noideadinsdag 4 januari 2005 @ 20:42
Ja is wel te krijgen, ik ken tenminste 1 project in nederland waar ze zo'n conversie bij hadden.
Geïnporteerd dan wel, je moet wel het omzetten van de lampen meerekenen in de prijs, das ongeveer 400 euro om dat te laten doen.
SRD_Donwoensdag 5 januari 2005 @ 07:36
woow, dat valt mee!! word steeds intressanter
Tjabbowoensdag 5 januari 2005 @ 08:23
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 11:56 schreef Edwin_S het volgende:

[..]

Geloof mij, die MKII wil niemand meer kopen
hehehe. die witte niet nee?
pAinwoensdag 5 januari 2005 @ 11:30
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 07:36 schreef SRD_Don het volgende:
woow, dat valt mee!! word steeds intressanter
Dat is alleen lampen omzetten heh .

Je hebt niet die gehele kit voor 400 euro .
noideawoensdag 5 januari 2005 @ 11:54
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:30 schreef pAin het volgende:

[..]

Dat is alleen lampen omzetten heh .

Je hebt niet die gehele kit voor 400 euro .
Idd alleen het omzetten, als je een goede S15 conversie kit wil, goede kwaliteit fiberglass bumper en zijschermen met een carbon fiber motorkap + koplampen (die dan nog overgezet moeten worden) ben je snel 4000 euro kwijt.
pAinwoensdag 5 januari 2005 @ 12:25
Oftewel het geld dubbel en dwars niet waard. 4000 euro voor een hoopje fiberglass pffffff......

Voor mij geen plastic; mooie velgen en mooi verlagen is al genoeg wat uiterlijk betreft, daarbij is het nog effectief ook .
beschuitwoensdag 5 januari 2005 @ 15:02
tvp
noideawoensdag 5 januari 2005 @ 15:26
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:25 schreef pAin het volgende:
Oftewel het geld dubbel en dwars niet waard. 4000 euro voor een hoopje fiberglass pffffff......

Voor mij geen plastic; mooie velgen en mooi verlagen is al genoeg wat uiterlijk betreft, daarbij is het nog effectief ook .
Tja vind jij, in dit project zal die s15 conversie er pas op het allerlaatst opgaan, dus na al het motorische, ophanghing etc.
Furbwoensdag 5 januari 2005 @ 17:26
klik

hier kun je hem gewoon bestellen.... is een bedrijf uit zoetermeer
er staat geen prijs bij maar de conversie kit voor de S14 is 3000 euro dus ik denk dat die er niet veel naast zal zitten...
pAinwoensdag 5 januari 2005 @ 21:15
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 15:26 schreef noidea het volgende:

[..]

Tja vind jij, in dit project zal die s15 conversie er pas op het allerlaatst opgaan, dus na al het motorische, ophanghing etc.
Men moet inderdaad zelf weten wat voor spulletjes men op zn auto zet .
#ANONIEMzaterdag 8 januari 2005 @ 14:11
Zo het is weer Januari, 2005. en ben terug van mn 2 weken Kerstvakantie in Zwitserland, Zon / Sneeuw en Bier

Binnenkort maar weer gaan sleutelen, i'll keep you up 2 date
#ANONIEMdinsdag 18 januari 2005 @ 00:01
De 5M-GE Engine uit de MK2


Nu nog ff wat pas en meet werk, Motorsteunen omlassen op SX Sub-Frame, Bedrading, en wat overig werk
Tjabbodinsdag 18 januari 2005 @ 00:04
Je zult de motorsteunen wel weer opnieuw moeten overlassen wanneer je naar de 2jz gaat of niet? De 5M en 2JZ hebben volgens mij niet dezelfde ophangpunten.

pfft. veel werk joh
#ANONIEMdinsdag 18 januari 2005 @ 16:39
We hebben nu 2 Sub-Frames. 1tje los en nog 1 onder mn auto, dus straks 1 SF met 5M steunen, en de andere SF met 2JZ steunen:)
Edwin_Sdinsdag 1 februari 2005 @ 14:08
Hier trouwens nog een plaatje van die witte MK II waar de motor uit kwam

#ANONIEMdinsdag 1 februari 2005 @ 16:21
LOL ederwinos, heb je weer niks te doen hehe
Fiets-toeterdinsdag 1 februari 2005 @ 17:40
sommige mensen kom je echt op elk forum tegen

Succes met de ombouw Estolan, ik zag laatst je auto staan, staat wel hoog op z'n pootjes zo zonder motorblok erin
#ANONIEMdinsdag 1 februari 2005 @ 18:01
Ach tja, het duurt ook wel ff, maar dan hebben we ook wat
DeFlipvrijdag 4 februari 2005 @ 00:08
S13's zijn zo sexy
#ANONIEMvrijdag 4 februari 2005 @ 00:44
Meehvrijdag 4 februari 2005 @ 10:26
Niet dat ik iets tegen toyota heb ofzo, maar waarom houden jullie het niet in de familie? Een RB25DET, RB26DETT of een RB30ET met een RB25DET head (RB30DET, skyline GT-R killer ) zouden ook niet in die S13 misstaan
Tjabbovrijdag 4 februari 2005 @ 10:36
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:26 schreef Meeh het volgende:
Niet dat ik iets tegen toyota heb ofzo, maar waarom houden jullie het niet in de familie? Een RB25DET, RB26DETT of een RB30ET met een RB25DET head (RB30DET, skyline GT-R killer ) zouden ook niet in die S13 misstaan
Waarschijnlijk omdat de 2JZ sterkere stock internals heeft.
Daar kun je makkelijker zonder veel extra upgrades toch aan een flink aantal pk's komen.
Meehvrijdag 4 februari 2005 @ 10:56
Hoeveel moet die ongeveer kunnen houden dan? Ik dacht dat de RB's ongeveer 600pk kunnen hebben op hun stock internals (met uitzondering van de RB20DE(T, die zou zo rond de 400pk moeten zitten)).
Tjabbovrijdag 4 februari 2005 @ 11:14
Eerlijk is eerlijk, dat weet ik niet zeker.
Dus ik antwoord daar maar niet op en laat dat over aan mensen die het precies weten.
#ANONIEMvrijdag 4 februari 2005 @ 11:35
Hier nog is de link waarom ik voor 2JZ kies, ook zowieso omdar ik geen mensen ken die 100% verstand van RB blokken hebben, maar wel van JZ ( Arnout )

http://members.shaw.ca/kfgroup/240sx_-_2jz.htm

Ps. 2JZ 850pk STD

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2005 11:37:05 ]
#ANONIEMvrijdag 11 februari 2005 @ 11:49
Paar dagen geleden ff een 200SX S13 Kabelboom overgenomen van iemand. Had die van mij met mn oude blok verkocht als Complete Set, alleen ik had nog ff 2 stekkertjes nodig ( die van Dash )

Dus onze vriendelijke vriend Ederwin ( Edwin_S ) kan binnenkort ff gaan bakken met de 5M-GE en CA18DET Kabelboom, om er 1 geheel van te maken

Schakelbak is ook onderweg uit Engeland, een 2JZ 5Bak met verlengstuk voor de versnellingspook


En de 2 Subframes worden ook zeer snel weggebracht om de 2 motorsteunen Custom te maken voor de EngineSwap
t0nvrijdag 11 februari 2005 @ 13:29
goeieshit!
#ANONIEMvrijdag 11 februari 2005 @ 13:44
Vind ik nou ook moet nu eerst ff die schakelbak afbetalen, daarna kunnen we weer verder puzzelen
Five_Acesvrijdag 11 februari 2005 @ 13:57
Supra's zijn toch ook geleverd met 6 bak? Waarom geen 6 speed dan?
#ANONIEMvrijdag 11 februari 2005 @ 16:16
Omdat we eerst moeten kijken hoe de 5Bak reageerd met mijn Std S13 Diff, + een 6Bak is een heel stuk duurder dan de 5bak, daarnaast moet je met de 6Bak ook veel aanpassen op het motorblok
Tjabbovrijdag 11 februari 2005 @ 18:35
ik neem aan dat bij de 2JZ wel een 6 speed komt?
of hadden we het daar al over. ik ga ervan uit dat we het nog ff over de 5M hebben
#ANONIEMvrijdag 11 februari 2005 @ 18:42
eerst kijken hoe de auto rijd met de 5M-GE en of hij gekeurd word daarna de 2JZ swap met die 5bak, en kijken hoe hij dan rijd, daarna Diff aanpassen en uiteindelijk maybe een 6Bak, maar bij een 6bak zitten wel wat complicaties
#ANONIEMwoensdag 16 februari 2005 @ 01:00
Vandaag weer ff in Haarlem bezig geweest

- Kabelboom gebracht ( de bouw tekening is al klaar, nu nog ff knippen, verlengen en solderen )
- 2JZ-GE ( 5bak ) vandaag binnen, gelijk de Bellhousing van de 5M-GE overgezet, dus nu een 2JZ 5bak met een 5M-GE bellhousing ( voor het 5M-GE blok )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2005 01:02:41 ]
StefanPwoensdag 16 februari 2005 @ 02:52
Gaaf man! Meer foto's zijn altijd goed trouwens. Het is wel een heel werk zo te lezen en je zal nog wel een half jaar bezig zijn. Hoeveel gaat het trouwens ongeveer kosten, een 2JZ in je 200SX? Antwoorden hoeft natuurlijk niet maar ik ben heel benieuwd.
#ANONIEMwoensdag 16 februari 2005 @ 02:56
we zullen binnen 3 weken toch wel gaan passen enz met die 5M-GE motor, als dat gedaan is rijd mn 200SX gewoon ff Std 6lijn 2.8L.

hoeveel het uit eindelijk allemaal gaat kosten is nog niet te zeggen, maybe vinden we een mooie aanbieding voor een 1JZ of 2JZ, maar dat zien we dan wel, als de auto eenmaal gekeurd is.

foto's zal ik dit weekend even maken, niet dat er nog veel te zien valt, maarja
StefanPwoensdag 16 februari 2005 @ 04:39
Ik zou trouwens voor de 2jz gaan, het kost iets meer, maar dan heb je ook wat! Niet dat een 1jz niets is, integendeel het is ook een supermotor, maar je hebt later nooit meer 'had ik misschien toch maar...' als je die 2jz koopt. Een JDM front cut is echter wel zo'n 4000 euro denk ik...
#ANONIEMwoensdag 16 februari 2005 @ 18:33
maybe eerst 1JZ en daarna 2JZ, komt allemaal wel goed. Arnout heeft relaties genoeg om een goed blok te vinden voor niet al te veel centen
DeBastaarddonderdag 17 februari 2005 @ 07:54
Ik ga zaterdag voor die oude SX van Kenji kijken, denk dat Estolan en Noidea wel weten welke ik bedoel
t0ndonderdag 17 februari 2005 @ 08:59
Deze?!



Marktplaats
noideadonderdag 17 februari 2005 @ 09:14
Ja das die inderdaad.
t0ndonderdag 17 februari 2005 @ 10:38
Staat op het StreetlegalHonda forum 'n post over...

Erg goeie en stoere ride!
#ANONIEMdonderdag 17 februari 2005 @ 14:30
vraag me alleen af waarom die zo snel verkocht word weer, hij heeft hem net een maand

en daanaast vind ik hem nogal Duur
t0ndonderdag 17 februari 2005 @ 15:12
oh, dat wist ik niet eens....

leningkje kapotski ofzo?
DeBastaardvrijdag 18 februari 2005 @ 09:48
Die ja, en ik weet waarom dat ie weer verkocht word... Maar dat houden we maar even voor ons zelf hehe..

Duur valt wel mee, hij heeft onderhoud bekend tot begin vorig jaar, zit n nieuwe LUK koppeling op etc. etc.

Die 18" Volk replica's met toyo zijn mooi meegenomen, al denk ik wel dat ik we nog wat aan de prijs moeten doen.

't geld ligt al klaar, en de verzekering is ook zo geregeld =)
#ANONIEMvrijdag 18 februari 2005 @ 15:30
Wat betekend Onderhoud dan? Want Dealer Onderhouden betekend dat het bagger is namelijk

maarja, vind het allemaal vreemd, want Kenji wilde zn SX al heel vaak weg doen, want hij voind het niks. En dan koopt hij een zelfde soort versie met een Andere Neus, dus vraag em af of er echt niet iets mis is met deze bak
DeBastaardvrijdag 18 februari 2005 @ 15:36
Kenji verkocht deze bak omdat hij die Sil80 gekocht heeft...

Of hij het niks vond, weet ik niet omdat hij er toch flink wat aan versleuteld had...
Edwin_Svrijdag 18 februari 2005 @ 15:50
Ederwin de soldeergeit

@Ian, regel effe dat subframe dit weekend, dan zijn we weer een grote stap verder in het project.

@DeBastaard, lijkt me geen slechte aanschaf, is een mooie bak geworden na het verwijderen van de stickers
#ANONIEMvrijdag 18 februari 2005 @ 15:56
Vanaaf Subframes halen, morgen wegbrengen

Btw Ederwinos, GA WERKEN! LOL
noideavrijdag 18 februari 2005 @ 15:59
Ja die oude van Kenji is best goed volgens mij, het demonteren van de spoiler heeft ook geholpen in mijn inziens.
DeBastaardvrijdag 18 februari 2005 @ 16:07
Best mooie wagen hoor,
Al die stickers zijn eraf, spoiler is eraf... alleen die motorkap nog...

Ben nu aan t denken om die kap + dak zwart te laten spuiten, of weer rood omdat hij er nu zo'n vage driehoek ofzo op heeft. en die plekjes waar de spoiler zat nog even bij laten spuiten.
Tjabbovrijdag 18 februari 2005 @ 16:22
Stickers kunnen best stoer staan.

Soms.
#ANONIEMvrijdag 18 februari 2005 @ 16:25
Maarja genoeg weeer over Kenji zn Bak

Eigen Projectpagina dan maar
DeBastaardzaterdag 19 februari 2005 @ 21:41
Hij is nu van mij trouwens =)
#ANONIEMzondag 20 februari 2005 @ 00:44
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:41 schreef DeBastaard het volgende:
Hij is nu van mij trouwens =)
Gefeliciteerd
StefanPmaandag 21 februari 2005 @ 04:53
240SX met 2jz:



#ANONIEMmaandag 21 februari 2005 @ 07:13
ja er zijn er maar een paar op de wereld, max 4 200SX-en

maar gaarna niet allemaal foto's posten van andere bakken, snap het wel, maar niet in mijn Project topic
#ANONIEMdinsdag 22 maart 2005 @ 15:25
Gister waren er weer wat Kado's uit Japan gekomen

jaja mijn TEIN COILS zijn er eindelijk

Instelbare Veerweg ( voor + Achter ) en hoogte verstelbaar, + Camber voor kan je verstellen








Als het goed is kan ik As Weekend ook mn Subframe halen die dan verlast is zodat we de 5M-GE motor kunnen gaan passen

foto's volgen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2005 15:29:43 ]
noideadinsdag 22 maart 2005 @ 17:25
Nee MIJN Tein Coils
#ANONIEMdinsdag 22 maart 2005 @ 17:33
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 17:25 schreef noidea het volgende:
Nee MIJN Tein Coils
not this one
t0ndinsdag 22 maart 2005 @ 18:45
tein
#ANONIEMzondag 24 april 2005 @ 00:28
Eindelijk was het zover, sinds okt 2004 staat mn SX helemaal stil, oh zo alleen, dus nu dit weekend is begonnen met wat dingen te veranderen....


We begonnen de dag met het passen van een Supra onderblok,


aangezien er wat aanpassingen waren gemaakt aan mn subframe ( die ook dus past op het blok ) komen we net een paar cm te kort




Deze moet iets aangepast worden:



Na het geklooi, en uiteraard de foto's, op naar het volgende.....


De Tein Coils!

Origineel!

Voor:


Achter:


Naast Elkaar:



Na Montage:

Voor:


Achter:


Resultaat:





Daarna even mn bumper gedemonteerd om mn Hybrid Intercooler te passen




TNX 2:

- Apie's SupraSport Shop ( AKA Kroki )
- Joor & Edwin_s ( AKA Snok & Doki )
- Food suply by: Fonshof Lunchroom!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2005 00:34:04 ]
Jofunu-kunzondag 24 april 2005 @ 12:08
Past alles nu? Of loop je nog vast met het onderblok?
noideazondag 24 april 2005 @ 12:47
Dat staat erbij he, hij komt een paar cm te kort dus het subframe moet nog iets aangepast worden.
#ANONIEMzondag 24 april 2005 @ 19:11
yup, maar dat word binnenkort weer opgelost. nu weer verder aan de gewone Supra's vd klanten
beschuitdinsdag 3 mei 2005 @ 10:37
super project dit!
suprachickdonderdag 5 mei 2005 @ 02:10
Wat ee kut project, dit wordt nooit wat!
Tjabbodonderdag 5 mei 2005 @ 09:25
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 02:10 schreef suprachick het volgende:
Wat een kut project, dit wordt nooit wat!
Ik hoorde laatst dat de eigenaar dat stiekem ook dacht en uit baldadigheid een gele supra mishandeld had die toevallig in de buurt stond
#ANONIEMdonderdag 5 mei 2005 @ 09:29
Whahahaha,


neh, Tweety roeleert

maar idd project ligt weer even stil, er zijn wat belangrijkere dingen die nu weer af moeten
Tjabbodonderdag 5 mei 2005 @ 09:34
Moet je de motor van ctd uit elkaar trekken? of is dat al gebeurt.
noideadonderdag 5 mei 2005 @ 21:03
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 09:34 schreef Tjabbo het volgende:
Moet je de motor van ctd uit elkaar trekken? of is dat al gebeurt.
Vandaag is de kop van dat blok eraf gehaald, hijs wel een beetje stuk ja.
suprachickvrijdag 6 mei 2005 @ 14:18
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 09:29 schreef Estolan het volgende:


neh, Tweety roeleert
er zijn wat belangrijkere dingen die nu weer af moeten
Precies, Tweety moet af. Doorwerken dus!

Maar eh, je was toch laatst bezig met je blok? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
#ANONIEMvrijdag 6 mei 2005 @ 23:59
ja, binnenkort weer verder
Fiets-toeterzaterdag 7 mei 2005 @ 00:46
Succes
#ANONIEMzaterdag 7 mei 2005 @ 01:22
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:46 schreef Fiets-toeter het volgende:
Succes
ja ga je dan mee helpen?? leer je ook is alvast wat een echte Swap is
suprachickzaterdag 7 mei 2005 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:22 schreef Estolan het volgende:

[..]

ja ga je dan mee helpen?? leer je ook is alvast wat een echte Swap is
Bwahahaha!!
#ANONIEMzondag 8 mei 2005 @ 00:47
#ANONIEMvrijdag 9 september 2005 @ 20:32
Vandaag ff bij Erik mn Subframe opgehaald, jaja stelt allemaal niks voor maar ach






Weer mooi zwart in de Coating
johnwoovrijdag 9 september 2005 @ 20:42
Ik lees een echo
(fok forum zit net onder supras.nl in me bookmarks )
#ANONIEMvrijdag 9 september 2005 @ 20:55
ghehehe heb op 6 verschillende fora mn topic staan
MicHELLovrijdag 9 september 2005 @ 21:18
Wie is Erik? Dat weten ze hier toch niet, muts!
#ANONIEMvrijdag 9 september 2005 @ 21:42
maakt nie uit Kroki, Oki, Doki Snok kennen ze ook nie
noideavrijdag 9 september 2005 @ 21:44
En het is toch een BOUT auto.
#ANONIEMvrijdag 9 september 2005 @ 21:55
haha echt niet, Geen Roest maarja hij rijd idd nog niet
MicHELLovrijdag 9 september 2005 @ 23:54
Is die andere Niks-an al in de happer gegaan?
#ANONIEMzaterdag 10 september 2005 @ 03:19
Bop, de witte en rode staan netje sop hun plek, de grijze staat bij mij
#ANONIEMmaandag 24 oktober 2005 @ 22:51
We zijn weer een druk weekend bezig geweest met het passen van een 7M-GTE onderblok en uiteinde de 5M-GE + JZ schakelbak


hier de foto's

















#ANONIEMmaandag 24 oktober 2005 @ 22:51
alvast bedankt: Kroki, Doki, Bob, Snok


















#ANONIEMmaandag 24 oktober 2005 @ 22:53
















#ANONIEMmaandag 24 oktober 2005 @ 22:53
ff kleine uitleg ( moest van Doki )


op de 1e set foto's zie je dat we voor de 2e keer een 7M onderblok erin proberen te hangen, alleen nu met de oude 7M motorsteunen, blijkbaar staan die 10cm meer naar achteren dan de 5M steunen

Grappig genoeg vallen de steunen precies op de plek vd 2 gleuven oip het subframe, alleen zijn die gleuven te smal


1e prob oplossen: Gleuven moeten breder, dan past het


2e Set foto's

Dan maar op naar de 5M-GE met 2JZ schakelbak eraan. Subframe is aangepast, en de motorsteunen passen er nu netjes in, onder de auto ( de tunnel ) moet wat uitgeslepen worden, zodat de schakelbak ook wat meer vrij kan bewegen.

Master-Rem cill moet er momenteel wel af en aangepast worden, want die zit ff in de weg.


de motor hangt er nu in, ruimte genoeg in de tunnel, maar er moet wel het 1 en ander aangepast worden, zodat alles netjes aansluit etc


Dat vind ik wel genoeg info
Erik_Westerveldmaandag 24 oktober 2005 @ 23:12
het ziet er zeker top uit
#ANONIEMzaterdag 27 mei 2006 @ 20:21
Zo vandaag weer ( sinds okt 2005 ) is wat actie ondernomen


het 5M-GE blok + 2JZ-GE schakelbak hingen er al in, alleen kon mn motorkap dan niet helemaal dicht ( wel in de klik stand maar niet verder )


oftewel, blok er weer uit en kijken wat we kunnen aanpassen.

We moeten de 7M steunen gaan aanpassen zodat het blok nog net 3cm naar de firewall kan, en dat daardoor de motorkap wel dicht kan

de foto's







Als we dat dan gedaan hebben, kan ik mij gaan concenteren op de ophanging vd schakelbak, daarna de cardanas etc etc etc

Tevens heb ik alweer een S14 diff ( met LSD ), S14 remmen ( 4pods klauwen ) en wat andere stuff voor de wegligging aangeschaft. Dit komt er pas onder wanneer het blok etc allemaal klaar is

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2006 20:29:48 ]
Tommy_Kuklinskizondag 28 mei 2006 @ 01:05
waarom een 5M
noideazondag 28 mei 2006 @ 10:30
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
waarom een 5M
Omdat hij em dan kan laten keuren alszijnde een 6 cylinder. Daarna kan er een 2jz single turbo in.
#ANONIEMzondag 28 mei 2006 @ 11:38
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
waarom een 5M
een 5M-GE heeft exact het zelfde aantal PK & NM als het stock 1.8turbo blok


dus je wint er niks mee, maar voor een herkeuring naar 6cyl op kentekenpapieren is het het ideale blok
#ANONIEMzondag 18 juni 2006 @ 17:44
Vandaag even mn nieuwe spul uitgepakt en op de foto gezet

Front TC Arms & Cusco Rear Camber Arms



Kolkiezondag 18 juni 2006 @ 21:50
Fancy stuff 8) .
Tommy_Kuklinskidonderdag 29 juni 2006 @ 19:40
en hoe staat het met dit project?
loopt je 5M al?
#ANONIEMdonderdag 29 juni 2006 @ 19:54
Neuh moet nog mn Motorsteunen laten aanpassen zodat het blok iets lager komt en naar achteren

maar ben laatste 2 weken meer aan mn huisje bezig geweest, en over 3 weken op vakantie. Dus ff geen geld in mn auto pompen. heb vorige week een Harman-Kardon Receiver gekocht, die was al duur genoeg, en heb nu een Bar in mn woonkamer, dus ff zuinig met de centjes.

In augustus weer verder ( dan ben ik terug uit Frankrijk van vakantie )
Tommy_Kuklinskidonderdag 29 juni 2006 @ 22:14
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:54 schreef Estolan het volgende:
Neuh moet nog mn Motorsteunen laten aanpassen zodat het blok iets lager komt en naar achteren

maar ben laatste 2 weken meer aan mn huisje bezig geweest, en over 3 weken op vakantie. Dus ff geen geld in mn auto pompen. heb vorige week een Harman-Kardon Receiver gekocht, die was al duur genoeg, en heb nu een Bar in mn woonkamer, dus ff zuinig met de centjes.

In augustus weer verder ( dan ben ik terug uit Frankrijk van vakantie )
Ik moet zeggen; dat harman spul ziet er proper uit
Heb je eigenlijk al een 2JZ blok?
#ANONIEMdonderdag 29 juni 2006 @ 23:23
Nee, eerst met die 5M gaan rijden, dan alles aanpassen zodat de auto goed rijd, dan 2JZ kopen, special Price, maar moet direct naar Single Tubbie dan ( dus ook naar en AEM Unit ) omdat het anders niet apst

dus dat word wel duur

maar dat zien we dan wel
Tommy_Kuklinskidonderdag 29 juni 2006 @ 23:50
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:23 schreef Estolan het volgende:
Nee, eerst met die 5M gaan rijden, dan alles aanpassen zodat de auto goed rijd, dan 2JZ kopen, special Price, maar moet direct naar Single Tubbie dan ( dus ook naar en AEM Unit ) omdat het anders niet apst

dus dat word wel duur

maar dat zien we dan wel
Wat moet zoiets kosten in totaal?
#ANONIEMdonderdag 29 juni 2006 @ 23:54
geen id
Tjabbovrijdag 30 juni 2006 @ 09:47
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:23 schreef Estolan het volgende:
... maar moet direct naar Single Tubbie dan ( dus ook naar en AEM Unit ) omdat het anders niet apst
Niet de indruk wekken dat een big single een Standalone management systeem nodig heeft he.
Dat is natuurlijk niet zo.
t0nvrijdag 30 juni 2006 @ 09:53
met Apexi kan je 't ook af toch?
#ANONIEMvrijdag 30 juni 2006 @ 17:26
Ja, maar dan naar een AEM zou wat handiger zijn, zowieso heefte en S13 niet al te veel ruimte om meters etc in te bouwen

en de kabelboom is toch helemaal Custom, dan is een AEM EMS een stuk handiger
Tommehvrijdag 30 juni 2006 @ 17:32
Pak eerst eens een bus remmenreiniger en ga de motorruimte eens poetsen!
#ANONIEMvrijdag 30 juni 2006 @ 17:49
er ligt eerst nog is 1cm zand in, in de loop der 1,5jaar erin geblazen

maar zondag ( mits mooi weer ) ga ik hem is beetje opruimen en schoonmaken
noideavrijdag 30 juni 2006 @ 18:00
En nou eindelijk eens die motor erin hangen? Vind het wel eens tijd worden.
BazzoSvrijdag 30 juni 2006 @ 18:04
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:00 schreef noidea het volgende:
En nou eindelijk eens die motor erin hangen? Vind het wel eens tijd worden.
Ben jij nu degene die voor Estolan de kroketjes moet halen ipv andersom?
noideavrijdag 30 juni 2006 @ 18:06
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:04 schreef BazzoS het volgende:

[..]

Ben jij nu degene die voor Estolan de kroketjes moet halen ipv andersom?
Voor mij worden er nooit kroketjes gehaald
En halen doe ik ook niet.
#ANONIEMvrijdag 30 juni 2006 @ 18:56
Hehe het blok hangt er al lang in nu de rest nog
ThaFreakwoensdag 6 september 2006 @ 23:23
topic kan wel een schopje gebruiken hoorde ik
#ANONIEMdonderdag 7 september 2006 @ 07:55
Ghehe, ja staat maybe te koop, eerst interesse peilen, dan beslissing maken
t0ndonderdag 7 september 2006 @ 08:46
Quanta?

En pics/huidige specs...
Zal ik even balletje opgooien hiero..
#ANONIEMdonderdag 7 september 2006 @ 17:16
Onderdelen:

Tein Coils ( HA of Drift versie ): va. 700euro
S14 Diff: 250 euro
S14 Remmenset: 200euro
Greddy TurboTimer: 100euro
Cusco TC-Rods: 150 euro

200SX ( 2 stoelen, S13 diff, Cardan-as, 4 velgen ( + 4 drift velgen ), exclu motor/versnellingsbak ): va. 700euro
#ANONIEMdonderdag 7 september 2006 @ 17:17
foto's staan hier in het topic btw
Metro2005vrijdag 8 september 2006 @ 11:48
Wat een vet project is dit. ik blijf het zeker volgen
#ANONIEMvrijdag 8 september 2006 @ 17:16
ja als ik hem niet verkoop, die beslissing neem ik nog