quote:op woensdag 25 augustus 2004 13:16 schreef dnzl het volgende:
topictitel zegt al genoeg denk ik.
ik ben op zoek naar een stabiel hostingbedrijf welke een aantal dingen ondersteunt:
- ssl certificaten (https://)
- bsmtp
- regelpaneel
- fysiek in nederland
iemand echte aanraders?
heb je zelf ervaring met hun?quote:op woensdag 25 augustus 2004 14:28 schreef renkie het volgende:
www.sohosted.com
quote:op dinsdag 14 september 2004 16:07 schreef madguy het volgende:
is de lycos webcenter aan te raden? ik heb geen super geavanceerde site (tekst en plaatjes), en mijn bezoekers zijn minder dan 100 per dag...
hosting nu vanuit nlquote:op zaterdag 7 augustus 2004 13:30 schreef renesite het volgende:
ja, maar browscap zit niet standaard in php
en e-creative ziet eer wel goed uit
afgezien van de locatie in amerika waar ik tot nu toe enkel negatieve ervaring heb (stomme protaginist )
dat is jouw site?quote:op dinsdag 21 september 2004 16:46 schreef flat_erik het volgende:
[..]
hosting nu vanuit nlzelfde prijzen...
extra:quote:op dinsdag 21 september 2004 17:01 schreef flat_erik het volgende:
mail maar
( :') in de buurt van doetinchem)quote:op vrijdag 24 september 2004 17:58 schreef epona het volgende:
ik wil binnenkort een eigen server plaatsen in een datacentrum (het liefst in de buurt van doetinchem), maar hoeveel kost zoiets nou ongeveer per jaar? en waar moet ik allemaal op letten bij het kiezen van een provider? echt veel dataverkeer heb ik niet nodig; op de server komen een paar kleine sites op te draaien en verder is het meer als hobby.
iemand tips?
40kbps....dat is te traag (vind ik)quote:op vrijdag 24 september 2004 19:02 schreef renesite het volgende:
[..]
(in de buurt van doetinchem)
groningen, amsterdam en rotterdam (en maastricht?) en utrecht zit een data centrum
leaseweb in utrecht, dichtstbij voor jou, moet je eventjes daar kijken, colocated.
maar als het toch alleen hobby is, hoeveel is je upload? eventueel kan je zelf gewoon een pctje als server draaien
dit vind je bij e-creative. je krijgt van mij 1 gb aan webspace ipv 750 mb.quote:op zondag 26 september 2004 18:03 schreef twickelpics.nl het volgende:
hoi, ik ben bezig met een nieuwe site. dit zal een foto site worden dus heb ik een webhosting nodig die niet al te duur is maar toch de volgende eisen heeft:
genoeg dataverkeer : 20 gb ofzo
webruimte rond de 1 gb en later misschien uitbereiden
mysql
subdomeinen
onbeperte ftp accounts...
en wat verder nog standaart bij een webhosting pakket zit. nu wil ik weten waar of bij wie ik dit paketje zo voordelig mogelijk kan krijgen...
stijn
quote:schijfruimte 750 mb
dataverkeer 20 gb
pop3 box 50
email forward onb.
email alias onb.
subdomein 20
database 20
ftp 5
dns
asp, asp.net
php
perl
cgi
frontpage
webstatistieken
webmail
control panel
back-up
set-up kosten ¤ 0,-
domeinnaam gratis
prijs per maand ¤ 15,-
prijs per jaar ¤ 180,-
doetinchem is 't dichtst bij, isp-services. professioneel datacenter en een goed netwerk. plaatsen kan via mij. even voor 't geval je nog zoekende bent.quote:op vrijdag 24 september 2004 19:02 schreef renesite het volgende:
[..]
(in de buurt van doetinchem)
groningen, amsterdam en rotterdam (en maastricht?) en utrecht zit een data centrum
leaseweb in utrecht, dichtstbij voor jou, moet je eventjes daar kijken, colocated.
welcome to the club mijn stage bedrijf heeft daar 5 domeinen en die wil ik binnen kort ook over zetten maar moet nog ff een goede host vinden.quote:op donderdag 26 augustus 2004 11:48 schreef the_comeback-kid het volgende:
goedendag,
in verband met wat gezeur met ladot wil ik mijn domein, www.nieuwstracker.nl, verhuizen naar een andere (lees: betere) hosting. ook de klanten-service is belangrijk en het geheel moet asp en access ondersteunen.
wie adviseert een paar goede hosting-bedrijven, want nieuwstracker was flink op weg om erg populair te worden.
thankx! ik heb transip genomen. meteen een domein geregged, met electronische handtekening bevestig en waarschijnlijk wordt 't morgen tussen 7 en 8 al actief! da's pas snel!quote:op maandag 25 oktober 2004 16:34 schreef funrider het volgende:
[..]
american_nightmare : transip.nl of yourname.nl doet het ook
heb je daar ervaring, ik ben namelijk wel geintereseerd in het nl xl (1500 mb) pakketquote:
hier iemand ervaring mee dan?quote:op woensdag 25 augustus 2004 14:28 schreef renkie het volgende:
www.sohosted.com
het gaat wel om us dollars $quote:op woensdag 10 november 2004 13:55 schreef quarks het volgende:
ik ben sinds kort van deinternetman overgestapt naar mediatemple
de service die zij leveren kunnen maar weinig nederlandse webhosts aan tippen
¤ 120,- per jaar met 250 mb - 15 gb/maand - 10 pop accounts - php / perl / cgi / ssi /ssh - 2 mysql db's - quicktime streaming server enz.. enz..
een van de meest veilige en best bewaakte serverparken (voor particluieren dan)
zeker een aanrader![]()
weet ik, daarom is het nog goedkoperquote:op maandag 15 november 2004 00:15 schreef flat_erik het volgende:
[..]
het gaat wel om us dollars $![]()
ik heb daar veel slechte verhalen over gehoord, maar voor zo'n prijzen kun je ook niet veel service verwachten.quote:op maandag 15 november 2004 07:16 schreef scorpie het volgende:
sohosted.com is een erg goede webhost als ik het mag zeggen, alles word in no time geregeld en mochten er vragen zijn kan je ze bellen/e-mailen waarna je zeer snel antwoord krijgt.
ik had binnen 5 werkdagen een domein + naam gefixed daar.
500mb ruimte, 10mysql/acces db`s, 10 gig fup dataverkeerd....oneindig veel email adressen....do i need to mention more?quote:op maandag 15 november 2004 09:10 schreef quarks het volgende:
[..]
ik heb daar veel slechte verhalen over gehoord, maar voor zo'n prijzen kun je ook niet veel service verwachten.
en 5 werkdagen is echt lang, ik had mijn domein binnen 1 uur actief.
als je een beetje service wil ga je niet op de prijs af, maar op de features.
en, een domeinnaam, alternate domains, mail forwarders, mail responders, spam filter , ssi, ssh, ssl, anonymous ftp, password beveiligde directory en quicktime streaming server, ook niet geheel onbelangrijk lijkt mij.quote:op maandag 15 november 2004 09:30 schreef scorpie het volgende:
[..]
500mb ruimte, 10mysql/acces db`s, 10 gig fup dataverkeerd....oneindig veel email adressen....do i need to mention more?
kijk eerst even op sohosted.com anders voor de verschillende pakketten...
dit zijn sowieso dingen die je niet bij de huis-tuin-keuken hosting provider krijgt.quote:op maandag 15 november 2004 13:41 schreef quarks het volgende:
[..]
en, een domeinnaam, alternate domains, mail forwarders, mail responders, spam filter , ssi, ssh, ssl, anonymous ftp, password beveiligde directory en quicktime streaming server, ook niet geheel onbelangrijk lijkt mij.
maar voor die prijs hoef je ook niet erg veel te verwachten.
ook jammer dat ze iis draaien, ik heb liever zelf volledige controle over de server.
wel leuk voor een hobbyist, maar professioneel lijkt het mij niet de goede host.
mijn voetbalvereniging host daar.... erg duur in vergelijking met andere providers....quote:op dinsdag 16 november 2004 11:43 schreef sherman het volgende:
@kristae, die is van een fok! user
iemand ervaring met: http://www.vevida.nl ?
zou jij me wat anders aanraden?quote:op woensdag 1 december 2004 16:52 schreef renesite het volgende:
pcextreme, hmmm, schijnt wel oke te zijn, hebben wel altijd last van ddos aanvallen (gehad?)
verder is snelheid enzo oké
ik zoek ongeveer dit:quote:op woensdag 1 december 2004 16:57 schreef renesite het volgende:
vevida.nl heeft nu (opeens) een keigoed pakket!
ik wil die ook wel, maar let wel, het is zonder mysql database die 12 euro extra kost, dat is een afknapper voor mij,
sohosted.nl is ook wel oke, maar wat zoek je voor welke prijs dan?
quote:op woensdag 1 december 2004 17:14 schreef jortk het volgende:
bedankt voor je tip
zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met sohosted.nl?
tja, als je persé een goedkope host wilt, dan hoef je ook niet echt kwaliteit te verwachten.quote:op zondag 3 april 2005 12:42 schreef remcodelft het volgende:
een eigen domeinnaam met daarbij een emailadres wat nooit meer vervalt zie ik wel zitten. enige hostingruimte er bij is fijn, maar qua dataverkeer zal ik niet veel gebruiken.
ik vraag me af of mensen ervaring hebben met deze 2 bedrijven:
www.hostingdiscounter.nl een van de goedkoopste die ik kan vinden: 5 euro setupkosten, 1 euro per maand, en 10 euro per jaar voor de domeinnaam. totaal: 27 euro het eerste jaar, daarna 22 euro per jaar. hiervoor krijg ik 100 mb webruimte + 100 mb mailbox en 1 gb dataverkeer per maand.
http://www.10eurohost.nl/ doet het ook niet slecht: 50 mb webruimte, 7 gb dataverkeer, 10 euro per jaar (bij 3 jaar vooruitbetalen) en 10 euro per jaar domeinnaam + 10 euro setupkosten. nadeel van 3 jaar vooruitbetalen is natuurlijk dat ik het kwijt ben als ze failliet gaan.
iemand ervaring?
uiteraard is het ook welkom ook als je andere goedkope hosts weet!
dan ga je duidelijk niet voor kwaliteitquote:op zondag 3 april 2005 17:51 schreef remcodelft het volgende:
imtek ==> ik vroeg niet om een 4 keer zo dure host...
tja, een supportafdeling hebben de meeste welquote:op zondag 3 april 2005 22:37 schreef remcodelft het volgende:
bedankt voor die webhosters.nl-reviews!
wel jammer dat bij 10eurohost dit in de kleine letters moet: "prijzen in euro's, exclusief btw"
de reviews over hostingdiscounter zijn wel erg positief, ik denk dat ik daar voor ga. en inderdaad, ik zoek niet perse "de beste kwaliteit", gewoon een linux-server, met een supportafdeling, dan komt het vast goed:)
www.webzilla.nl :pquote:op donderdag 6 januari 2005 19:55 schreef c3la het volgende:
niet helemaal ontopic maar ik werd hierheen doorverwezen door slarioux:
ik moet een bedrijf hebben dat mijn domeinnaam kan aanvragen en daarvoor een forwarding doet voor zowel de webpagina als voor de mailadressen vanaf mijn domeinnaam. ik zou ook het liefst willen dat mijn domeinnaam (die ik nog moet aanvragen) in beeld blijft als er geforward wordt.
welke bedrijven zijn daar goed in? liefst ook niet al te duur...
hier staan reacties.quote:op zaterdag 23 april 2005 12:58 schreef ubeydullah het volgende:
hoe is ffhosten.nl? onberkt dataverkeer (fup)?
gewoon schrifenlijk melden dat je het contract niet wenst te verlenen (of opzeggen wat het ook is) en de domeinnaam wilt verhuizen naar .............. bedrijf. eventueel met datum erbij. neem aan dat de domeinnaam op jouw naam staan? wel op tijd de domeinnaam verhuizen en dan mag het geen problemen zijn.quote:op dinsdag 31 mei 2005 18:04 schreef fritsvanegters het volgende:
ik wil mijn hostingcontract opzeggen, maar mijn domein behouden en verhuizen.
is er iets speciaals waar ik op moet letten? ik heb namelijk al eens gedonder gehad met domeinen.
bedankt.quote:op dinsdag 31 mei 2005 18:21 schreef jagermaster het volgende:
[..]
gewoon schrifenlijk melden dat je het contract niet wenst te verlenen (of opzeggen wat het ook is) en de domeinnaam wilt verhuizen naar .............. bedrijf. eventueel met datum erbij. neem aan dat de domeinnaam op jouw naam staan? wel op tijd de domeinnaam verhuizen en dan mag het geen problemen zijn.
je verhuisd de domeinnaam naar het nieuwe bedrijf, die regelen het verder met sidn. zelf heb jij niet iets direct met sidn te maken. het is wel zo net vind ik om te melden waar naar toe de domeinnaam verhuisd wordt.quote:op dinsdag 31 mei 2005 18:27 schreef fritsvanegters het volgende:
[..]
bedankt.
staat op mijn naam inderdaad. dat nieuwe bedrijf melden is nodig? of kan ik het ook verlengen via het sidn?
probleem is dat ik mijn host niet voor 100% vertrouw. zij hebben eens een domein van mij niet verlengd, bij stilzwijgende contractverlenging.quote:op dinsdag 31 mei 2005 18:53 schreef jagermaster het volgende:
[..]
je verhuisd de domeinnaam naar het nieuwe bedrijf, die regelen het verder met sidn. zelf heb jij niet iets direct met sidn te maken. het is wel zo net vind ik om te melden waar naar toe de domeinnaam verhuisd wordt.
als jij je domein wilt verhuizen heeft de host er verder niets over te zeggen. ze moeten akkoord gaan volgens de richtlijnen van sidn.quote:op dinsdag 31 mei 2005 19:01 schreef fritsvanegters het volgende:
[..]
probleem is dat ik mijn host niet voor 100% vertrouw. zij hebben eens een domein van mij niet verlengd, bij stilzwijgende contractverlenging.
een nederlandse domeinnaam wordt niet verhuist door de huidige host/deelnemer maar door de nieuwe host/deelnemer "naar zich toe getrokken" om het maar even heel simpel te zeggen.quote:op dinsdag 31 mei 2005 19:01 schreef fritsvanegters het volgende:
[..]
probleem is dat ik mijn host niet voor 100% vertrouw. zij hebben eens een domein van mij niet verlengd, bij stilzwijgende contractverlenging.
strikt genomen zijn ze volgens mij niet verplicht om een bevestiging per post/fax te versturen, denk ook niet dat je dat mag verwachten. daarbij komt ook nog dat een mailbericht al een rechtsgeldigheid heeft.quote:op dinsdag 31 mei 2005 23:23 schreef douchemeermin het volgende:
[..]
een nederlandse domeinnaam wordt niet verhuist door de huidige host/deelnemer maar door de nieuwe host/deelnemer "naar zich toe getrokken" om het maar even heel simpel te zeggen.
de oude host/deelnemer ontvangt daar wel mail over, ter informatie dat de domeinnaam na 2 weken uit hun dns mag. ze hoeven dus niet akkoord te gaan, want ze hoeven er niks mee te doen, behalve nog 2 weken de dns draaien secundary.
ze kunnen het dus niet tegenhouden.
wel raad ik je aan, en lees dit even goed om toch netjes op te zeggen en daar ook een bevestiging van te vragen. als je op internet bijvoorbeeld berichten tegenkomt van exklanten van je oude host die gefactureerd worden voor domeinnamen die de oude host niet meer onder zijn beheer heeft (dat gebeurd bij zat bedrijven), eis dan een bevestiging per fax of schriftelijk (vanwege de rechtsgeldigheid).
ik ben zelf deelnemer sidn en je wilt niet weten wat ik dagelijks hoor aan verhalen hoe sommige bedrijven geld moeten verdienen. dat is echt te triest voor woorden dus doe het zoals bovenstaand en je zit altijd goed.
in zekere mate.quote:op woensdag 1 juni 2005 08:54 schreef jagermaster het volgende:
[..]
strikt genomen zijn ze volgens mij niet verplicht om een bevestiging per post/fax te versturen, denk ook niet dat je dat mag verwachten. daarbij komt ook nog dat een mailbericht al een rechtsgeldigheid heeft.
asp werkt goed, en is gratis te installeren dus dat valt meequote:op woensdag 1 juni 2005 09:26 schreef douchemeermin het volgende:
asp - betrouwbaar - spotgoedkoop
welke van de 3 hoort er niet tussen?
tis een beetje ruim voor een forum maar kijk hier eens.
welk forum gebruik je dan?quote:op woensdag 1 juni 2005 09:27 schreef tjabbo het volgende:
[..]
asp werkt goed, en is gratis te installeren dus dat valt mee
die mssql is zo schreeuwend duur. echt balen!
zet je em toch gewoon om, php is wel wat makkelijker qua hosting.quote:
ik heb de opzegging al verstuurd (moet aan het eind van de maand), maar zonder een bevestiging te vragen. ik heb wel een foto van de brief gemaakt, als extra kopie zeg maar.quote:op dinsdag 31 mei 2005 23:23 schreef douchemeermin het volgende:
wel raad ik je aan, en lees dit even goed om toch netjes op te zeggen en daar ook een bevestiging van te vragen.
jup, ik zit er nu 2 maanden ongeveer en bevalt mij ook heel goedquote:op woensdag 1 juni 2005 12:34 schreef jortk het volgende:
ik zou mensen kunnen aanraden om naar http://www.sohosted.com te kijken
zeer goedkoop zonder downtime..!!
en wat ik erg belangrijk vind... meestal binnen 2 uur antwoord per e-mail
thnx. ik ga er ff naar kijkenquote:op woensdag 1 juni 2005 13:00 schreef douchemeermin het volgende:
[..]
zet je em toch gewoon om, php is wel wat makkelijker qua hosting.
http://snitz2phpbb.sourceforge.net/
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=138563&highlight=snitz
even een snelle snor in google, schijnt wel te doen te zijn als ik dat zo lees.
ik was er bijna beland, maar gelukkig ben ik er weer vanaf, want ze stapelen momenteel probleem op probleem... dagenlang downtime :squote:op woensdag 11 mei 2005 11:50 schreef achterop23 het volgende:
heeft iemand ervaring met http://www.keeponhosting.nl/
het lijkt me erg goedkoop. ik wil vooral php gebruiken (mambo) en het moet op apache draaien.
voor 12 euro per jaar is het ook moeilijk een goede stabiele server neer te zetten. moet toch ergens vandaan komenquote:op zaterdag 4 juni 2005 11:38 schreef achterop23 het volgende:
maar ze zijn nu weer online
in 3 jaar is dit de 1e keer dat hen dit gebeurd
hmm, zie nu pas dat ik degene ben waarop je reageert...
leuk is anders, maar voor 12 euro in het jaar. ach, het doet het nu weer en hun server is rete snel
b-one of bhosted is geloof ik van dezelfde eigenaar als cee-kay hosting. oplichter is dat geloof ik.quote:op vrijdag 17 juni 2005 12:41 schreef woudloper het volgende:
zijn er hier nog mensen die bekend zijn met de diensten van de volgende partijen, te weten:bhosted.nl of b-one webhosting
zelf ben ik op zoek (voor een stichting die weinig geld heeft te besteden) naar een goede (en goedkope) webhoster die ondersteuning biedt voor:php mysql subdomeinen mailadressen ftp toegang
verder wil ik graag minimaal 25 mb gebruiken voor de webhosting en dat ik bij ongeveer 50 bezoekers per dag niet aan het datalimiet ga komen.
hebben er mensen ervaring met één van beide hosting providers en zo ja, zouden jullie deze dan willen delen. ik denk hierbij aan stabilitiet (beschikbaarheid domein, etc.) en ondersteuning vanuit de hosting provider.
over bhosted.nl heb ik het nodige commentaar kunnen vinden bij webhosters.nl en internetten.nl (forum), maar ik heb helemaal geen commentaar kunnen vinden over b-one webhosting. hoop graag wat van jullie te mogen horen...
kijk ook eens naar http://www.sohosted.comquote:op vrijdag 17 juni 2005 15:26 schreef energie het volgende:
[..]
b-one of bhosted is geloof ik van dezelfde eigenaar als cee-kay hosting. oplichter is dat geloof ik.
ik ben zelf ook opzoek naar een webhost bedrijf en was bijna bij cee-kay gegaan, alleen nu is de stekker eruit getrokken zo schijnt het.
de enige alternatief die ik heb gevonden waar ik een goed gevoel bij krijg is www.mediaserve.nl
site in ondertitel draait bij bhosted.quote:op vrijdag 17 juni 2005 16:04 schreef woudloper het volgende:
bedankt voor de alternatieven, maar zijn er ook ervaringscijfers van deze twee hosting providers. nu heb ik namelijk de volgende op mijn lijstje staan en kan moeilijk een keuze maken:bhosted.nl b-one webhosting webhype mediaserve.nl
alleen over bhosted kan ik informatie vinden op de diverse fora, maar over de laatste drie is weinig tot geen informatie qua ervaringscijfers te vinden. hoor het graag...
bhosted heeft php version 4.3.10 dus die valt af dan.quote:op zaterdag 18 juni 2005 23:37 schreef energie het volgende:
ja ik zoek een host die php5 ondersteunt, en mediaserve heeft dat. lastige keuze ik twijfel ook.
ziet er goed uit. heb deze direct aan mijn lijstje toegevoegd. was deze namelijk niet eerder tegenkomen in mijn selectie...quote:op woensdag 22 juni 2005 09:32 schreef boink het volgende:
www.pcextreme.nl
site hieronder is daar gehost, en heb nog nooit problemen. als je een probleem hebt en je post het op hun forum is het heel snel opgelost ( laatste x binnen 6 min ) en ook nog goedkoop!
service gaat het om lijkt me, dat kun je beter meenemen in je totaalplaatje.quote:op woensdag 22 juni 2005 14:02 schreef energie het volgende:
pcextreme, domeinnamen kosten daar veel duurder dan mediaserve
flexservers is goedkoop en dat vind ik al hel wat zeggen.quote:op woensdag 22 juni 2005 15:55 schreef young_david het volgende:
in mijn zoektocht kwam ik vps van flexservers tegen. heeft iemand hier ervaring mee? of vps in het algemeen?
http://www.interlize.net/quote:op woensdag 22 juni 2005 17:06 schreef jortk het volgende:
ik wil ergens supergoedkoop een domein (.nl) registreren, waar kan ik dat het beste doen?
hangt er een beetje vanaf wat er mee gebeuren moet, dns forward, frame forwarding of gewoon forwarding?quote:op woensdag 22 juni 2005 17:06 schreef jortk het volgende:
ik wil ergens supergoedkoop een domein (.nl) registreren, waar kan ik dat het beste doen?
wat is dan een goed alternatief voor vps of dedicated hosting?quote:op woensdag 22 juni 2005 16:57 schreef jagermaster het volgende:
flexservers is goedkoop en dat vind ik al hel wat zeggen.
heb zelf verder geen ervaring met flexservers alleen hebben een aantal klanten van flexservers wel geprobeerd om bij mij ondersteuning te verkrijgen.
vps is niet van flexservers hoor! vps is wat sw-soft heeft gemaakt het bedrijf achter het controlpanel plesk. gewoon ff google of op webhostingtalk.nl kijken. zijn zat aanbieder voor dedicated. http://www.ber-art.nl/ bijvoorbeeld bied ook vps aan dacht ik me te herinneren.quote:op woensdag 22 juni 2005 18:46 schreef young_david het volgende:
[..]
wat is dan een goed alternatief voor vps of dedicated hosting?
ik heb laatst bij flexservers een vps besteld, die van 12,95 per maand... toen ik de betaling met creditcard gedaan had, kon ik binnen een minuut al inloggen met ssh!quote:op woensdag 22 juni 2005 15:55 schreef young_david het volgende:
in mijn zoektocht kwam ik vps van flexservers tegen. heeft iemand hier ervaring mee? of vps in het algemeen?
voor zover ik weet staat vps gewoon voor virtual private server en is het dus niet perse een product van plesk...quote:op woensdag 22 juni 2005 21:13 schreef jagermaster het volgende:
[..]
vps is niet van flexservers hoor! vps is wat sw-soft heeft gemaakt het bedrijf achter het controlpanel plesk. gewoon ff google of op webhostingtalk.nl kijken. zijn zat aanbieder voor dedicated. http://www.ber-art.nl/ bijvoorbeeld bied ook vps aan dacht ik me te herinneren.
vps zelf is niet perse van plesk daar heb je gelijk in. maar als het goed is werkt het bij flexservers via virtuozzo en dat is wel van sw-soft.quote:op woensdag 22 juni 2005 21:33 schreef whoops het volgende:
[..]
voor zover ik weet staat vps gewoon voor virtual private server en is het dus niet perse een product van plesk...
een vps is in feite gewoon een 'jail root'/'chroot'/'virtual machine' whatever, een virtuele pc waarop een os draait...
ze werken inderdaad met virtuozzo, en ik moet zeggen dat het perfect integreert met plesk...quote:op woensdag 22 juni 2005 21:35 schreef jagermaster het volgende:
[..]
vps zelf is niet perse van plesk daar heb je gelijk in. maar als het goed is werkt het bij flexservers via virtuozzo en dat is wel van sw-soft.
dat is ook niet zo gek als het uit het zelfde bedrijf komt met dit doel gemaaktquote:op woensdag 22 juni 2005 21:43 schreef whoops het volgende:
[..]
ze werken inderdaad met virtuozzo, en ik moet zeggen dat het perfect integreert met plesk...
als je de standaard packages gebruikt kan je deze volgens mij gewoon via het control panel installeren, dat weet ik echter niet zeker... ik heb de 'standaard' beveiligingssettings van ze nog niet heel goed bekeken, maar volgens mij zitten de systemen standaard best goed dicht getimmerd... (al ga ik er zelf ook nog zeker even met een 'expert' naar kijken...)quote:op woensdag 22 juni 2005 21:48 schreef jagermaster het volgende:
[..]
dat is ook niet zo gek als het uit het zelfde bedrijf komt met dit doel gemaakt
wat regelt flexservers eigenlijk qua updates en veiligheid? of moet je dat zelf doen? dit omdat er zat mensen een vps hebben daar die een n00b zijn met linux.
ze kunnen dat wel leuk zeggen, maar je hebt root access. dus dat valt nooit te garanderen. als je rootacces hebt kan je handmatig dingen veranderen, zaken installeren en dergelijke. hoe wordt dit gedaan met een kernelupdate en wordt er wel een kernelupdate gedaan? updates van php, mysql apache en dergelijke worden gedaan door plesk.quote:op woensdag 22 juni 2005 21:51 schreef whoops het volgende:
[..]
als je de standaard packages gebruikt kan je deze volgens mij gewoon via het control panel installeren, dat weet ik echter niet zeker... ik heb de 'standaard' beveiligingssettings van ze nog niet heel goed bekeken, maar volgens mij zitten de systemen standaard best goed dicht getimmerd... (al ga ik er zelf ook nog zeker even met een 'expert' naar kijken...)
:edit:
of, zoals ze zelf stellen: "wij houden de beveiliging van uw virtuele server up-to-date." (bron)
en wat wil je er precies mee zeggen? beetje jammer dat er gelimiteerd aantal e-mailaccounts zijn..quote:op woensdag 22 juni 2005 22:13 schreef babsjuh het volgende:
www.hostingregistratie.nl
<knip>
business account:
150 mb schijfruimte
2 gb dataverkeer
25 email accounts
1 mysql database
php support
cgi support
incl. domeinnaam*
¤ 5,- per maand
<knip>
niemand?quote:op donderdag 9 juni 2005 15:00 schreef walfredgeesink het volgende:
hoi, ik ben van plan om voor mijn toekomstige site een nieuwe host te kiezen, ik zit momenteel bij de internetman maar die is toch wel erg duur. nu vond ik deze: http://www.mediatemple.com
ik zag al in dit topic dat iemand er goede ervaring mee had, maar ik heb wat vraagjes:
- heeft verder nog iemand ervaring met mt?
- ik ben geïnteresseerd in het pro pakket (shared server): 1 year $9.95 x 12 $119.40. dit zou omgerekend zo'n 100 euro. komt daar nog wat bij? belastingen ofzo?
ja. sinds kort moet even een mailaccount bijhouden van een server die ook in de us staat. er is een duidelijk verschil te merken met connecten tot de server invergelijking met de server waar mijn eigen spullen opstaan welke in redbus (amsterdam) staat.quote:op donderdag 23 juni 2005 16:09 schreef walfredgeesink het volgende:
[..]
niemand?
iets anders dat we een beetje dwarszit is dat de server fysiek in amerika staat. heeft dit enige merkbare invloed op bijv. snelheid?
bhosted vind ik een erg onduidelijk site. pcextreme is gewoon een budgethoster. neem aan dat je niet kan zeggen dat je het zo duur vind?quote:op dinsdag 5 juli 2005 19:40 schreef woudloper het volgende:
zoals gemeld in deze post was ik bezig met de diverse hosting providers aan het doornemen waar ik een site wil hosten die aan de voorwaarden (eerdere post) voldoen. naar aanleiding van deze reactie (van boink) heb ik pcextreme.nl toegevoegd aan het lijstje.
op dit moment heb ik een shortlist die bestaat uit de volgende twee bedrijven:bhosted.net pcextreme.nl
vraag: zijn er toevallig nog mensen die ervaringen hebben met beide hosting providers en kunnen die mij wellicht vertellen waarom ik percé één van beide moet nemen.
ja, het dataverkeer in amerika is gewoon goedkoper.quote:op woensdag 20 juli 2005 18:21 schreef the_outsider het volgende:
is het echt een groot verschil als de server in amerika staat?
staat er niets over op webhosters.nl? probeer het is op webhostingtalk.nlquote:kent iemand een goede webhost reviews site voor amerika?
als het kan is het in ieder geval af te raden. waarom zou je dit willen? de installatie kost ook ruiimtequote:op woensdag 20 juli 2005 19:41 schreef energie het volgende:
als je een vps huurt, kan je daarop weer vps's servers draaien ?
dat is een vraag die niet te beantwoorden is. er zijn een paar duizend bedrijven die hosting aanbieden.quote:op woensdag 27 juli 2005 11:07 schreef maks129 het volgende:
hey ik wil nu een betalende host kopen welke is nu op dit moment de beste?? goedkoop maar ook weer neit suprslecht!!
alvast bedankt
misschien kan ik iets voor je betekenen! ik ben niet de goedkoopste maar doe zeker mijn best om klanten te houden en tevreden te houden,quote:op woensdag 3 augustus 2005 03:34 schreef vbmot het volgende:
ik ben bezig met een marktplaats achtige site voor de kenyaanse markt. deze wil ik niet daar hosten vanwege de (idioot hoge) prijzen. het is voorlopig nog een hobby projectje dus wil er niet al teveel in investeren. bovendien heb ik nog geen idee hoe groot de markt is. hieruit volgt een aantal eisen/wensen:geen onverwachte kosten. dus zodra de max datalimiet wordt overschreden moet de boel gestopt worden tot de volgende maand. weinig zin in rekeningen van honderden euro's als de site opeens populairder blijkt dan ik dacht makkelijk up te graden naar een hoger/duurder account. php, mysql
ik heb zitten kijken naar lunarpages en sohosting. lunarpages voldoet wel aan de eisen wat betreft de onverwachte kosten, bij sohosting heb ik daar niks over gevonden. nadeel van lunarpages is dat je meteen vrij hoog instapt wat betreft prijs en spec's.
aan zelf hosten heb ik ook nog zitten denken maar volgens mij ben je dan meer kwijt aan stroom dan aan een goedkope hoster.
iemand die me advies kan geven?
quote:
neem aan dat je bedoelt 100 euro per jaar.. de servers staan vast in amerika. verder zullen het grote servers zijn met veel mensen er op en zal er veel aan oversellen gedaan worden. de vraag die je kan stellen is hoeveel mensen zetten die 3 gb ruimte vol en verbruiken 60 gb dataverkeer per maand.quote:op maandag 22 augustus 2005 16:04 schreef genesiz het volgende:
heeft iemand ervaring met http://www.webxtra.nl/
deze bieden voro 100 eur per maand 3gb webspace aan en 60gb aan dataverkeer. daar moet een adertje onder het gras zitten
oversellen is dat ze meer verkopen dan ze hebben. dat kan meestal ook totaal zonder problemen omdat er maar weinig mensen zijn die hun account max. vol hebben staan.quote:op dinsdag 23 augustus 2005 00:47 schreef genesiz het volgende:
ik zet geen 3gb vol maar 60gb aan dataverkeer is voor mij wel nodig. ik maak verschillende filmpjes en deze gaan ook online en zullen daar voor lange tijd blijven staan (+/- 1/2 jaar). dat ze in amerika staan lijkt mij niet zo'n probleem.
wat is oversellen?
ze zijn een beetje aan de prijs. zelf vind ik hostnet een beetje kinderachtig dat ze niet een contract niet een week voor het aflopen ervan beeindigd kon worden zonder een boete te betalen. een opzeg termijn van 2 maanden is toch wel behoorlijk belachelijk naar mijn mening. als je alleen die 5 maanden veel dataverkeer verbruikt en een inschatting kan maken hoeveel ongeveer zou je misschien kunnen overleggen met de hoster om in deze periode meer dataverkeer te hebben?quote:op donderdag 25 augustus 2005 16:58 schreef roönaän het volgende:
okee, de it-manager van een klant wil graag hosten either by hostnet, danwel easynet. behalve dat ze erg duur zijn zie ik niet veel wat in hun voordeel pleit. mis ik iets?
requirements zijn mysql/php en gedurende 5 maanden voldoende traffic om een landelijke campagne tijdschrift/radio/tv te weerstaan.
hmm, ziet er best okee uit, thanks!quote:op donderdag 25 augustus 2005 16:50 schreef remcodelft het volgende:
schorpioen: http://www.qdc.nl/ kan ik aanraden. ik heb het duurste "panel" genomen, en kan alles instellen wat ik wil. rond de 10-15 euro inderdaad.
hallo, ik wilde hier wel even op reageren. ik werk bij webxtra en de servers staan gewoon in redbus amsterdam. maximale gemiddelde load per server is 2.0% max, wanneer dit wordt overschreden dan worden er geen nieuwe websites op de server geplaatst. verder hebben we een bandbreedte van 100mbit en het is waar dat niet iedereen zijn/haar bandbreedte gebruikt, gemiddeld gebruiken de gebruikers 3% van hun beschikbare bandbreedte met een enkeling hier en daar die er soms over heen gaat. ik ga je niet overtuigen, overtuig jezelf, als je wilt dan mag je een pakket naar keuze, gratis en vrijblijvend een week uittesten.quote:op maandag 22 augustus 2005 16:04 schreef genesiz het volgende:
heeft iemand ervaring met http://www.webxtra.nl/
deze bieden voro 100 eur per maand 3gb webspace aan en 60gb aan dataverkeer. daar moet een adertje onder het gras zitten
ik kan je wel helpen.quote:op zaterdag 20 augustus 2005 16:07 schreef flaccid het volgende:
ik zocht iets met genoeg space, 250 mb ofzow, redelijk wat bandwith, en cpanel als het kan! en een goede dns, iemand?
bedankt voor het antwoord.quote:op maandag 29 augustus 2005 15:46 schreef biergod het volgende:
[..]
hallo, ik wilde hier wel even op reageren. ik werk bij webxtra en de servers staan gewoon in redbus amsterdam. maximale gemiddelde load per server is 2.0% max, wanneer dit wordt overschreden dan worden er geen nieuwe websites op de server geplaatst. verder hebben we een bandbreedte van 100mbit en het is waar dat niet iedereen zijn/haar bandbreedte gebruikt, gemiddeld gebruiken de gebruikers 3% van hun beschikbare bandbreedte met een enkeling hier en daar die er soms over heen gaat. ik ga je niet overtuigen, overtuig jezelf, als je wilt dan mag je een pakket naar keuze, gratis en vrijblijvend een week uittesten.
mail: info [at] webxtra [dot] nl
http://www.webxtra.nl/webdesign.phpquote:op maandag 29 augustus 2005 16:11 schreef jagermaster het volgende:
wat leuk als er 2 hosting bedrijven met 2 ongeveer de zelde layouts achter elkaar posten
http://www.webxtra.nl/
http://www.webhype.nl/
dus hiermee wil je zeggen dat webhype het heeft overgenomen?quote:op maandag 29 augustus 2005 16:16 schreef genesiz het volgende:
[..]
http://www.webxtra.nl/webdesign.php
zie onderaan de pagina voor het antwoord op jou aanmerking![]()
als je meer webruimte wil hebben, dan kan ik je onderstaande wel aanbieden (zie ook boven)quote:op maandag 5 september 2005 00:21 schreef biff-tannen het volgende:
ik betaal 60 euro (excl.) per jaar voor 50mb aan webspace (server staat in amsterdam). daarbij heb ik dus php & database ondersteuning wat ik ook nodig heb.
is dit een goede prijs?
ik ben er best tevreden mee, alleen wil ik weten of er ook nog goedkopere zijn.
de jehova's zijn erg actief in dit topic ja :squote:op dinsdag 13 september 2005 09:31 schreef super-muffin het volgende:
mij werd herejezus.nl aangeraden
ik lees even mee.
1) dacht dat zor.in (of zo iets, kan ook wel .nl zijn ofzo) wel goedkoop was, weet niet dat alleen bedoeld is voor resellers. neem is een kijkje op webhostingtalk.nl. daar hebben een aantal topics gelopen van verschillende aanbieders. goedkoper dan iets van 4.5 kan je denk ik niet vinden, maar hou er wel rekening meer dat je dan ook geen service mag verwachten.quote:op dinsdag 13 september 2005 10:07 schreef n-tertainment het volgende:
ok, even 2 concrete vragen dan:
1. waar kun je het goedkoopst een .nl domeinnaam registeren (zonder addertjes onder het gras)
2. wat dien je te doen wanneer je echt actiefs iets wil gaan doen met jouw domeinnaam? (bijv. content, enz)
keeponhosting moet je ver uit de buurt blijven........... zie www.webhosters.nl voor meer klachten.quote:op woensdag 14 september 2005 20:48 schreef jackaars het volgende:
ik heb momenteel mijn websites gehost staan bij keeponhosting (www.keeponhosting.nl) echter sinds vandaag is hun eigen website als mijn website onbereikbaar geworden. weet iemand toevallig meer van dit verhaal af?
zoals ik de website zie (gemaakt van een template) heb ik zoiets van; is het wel een hosting die ook doet wat ze zeggen.quote:op vrijdag 30 september 2005 12:02 schreef #ANONIEM het volgende:
is deze hosting provider goed?
http://www.webhype.nl/hosting.php#hostingoverzicht
ik zit te denken aan het beginnerspakket of kan iemand anders me iets anders aanraden?
wat voor een specs is de server?quote:op vrijdag 30 september 2005 14:02 schreef saban het volgende:
ik weet niet of dit toegestaan, indien niet kan het verwijderd worden
ik heb een server colocated staan in amsterdam.
ik heb een aantal gb dataverkeer over per maand (60gb).
dus heb je een (groot) project lopen (non profit) en is het te duur om een dedicated server of shared account te nemen, wil ik je graag sponsoren.
graag geen gamecrews.
interesse ? mail me
ik vind het zelf een goede prijs. als de service goed is, zit je goed. (ik bedoel als je vragen hebt dat ze bereikbaar zijn een antwoord weten. geen rare adminsitratie hebben ,etc)quote:op maandag 5 september 2005 00:21 schreef biff-tannen het volgende:
ik betaal 60 euro (excl.) per jaar voor 50mb aan webspace (server staat in amsterdam). daarbij heb ik dus php & database ondersteuning wat ik ook nodig heb.
is dit een goede prijs?
ik ben er best tevreden mee, alleen wil ik weten of er ook nog goedkopere zijn.
ik ben er nu nog maar net mee bezig maar ben nu al een provider tegengekomen met 750 mb opslagruimte, 20 gb aan dataverkeer en php, mysql e.d. voor 5 euro per maand (exclusief btw). dat komt dus neer op ongeveer 75 euro per jaar met een gratis domeinnaam registratie... dan zou ik toch om die 15 euro voor zo'n provider kiezen... (en ik heb nagevraagd en heb wel gehoord van iemand die er een tijd een website bij heeft gehad dat het wel goed was).quote:op vrijdag 30 september 2005 16:08 schreef keiichi het volgende:
ik vind het zelf een goede prijs. als de service goed is, zit je goed. (ik bedoel als je vragen hebt dat ze bereikbaar zijn een antwoord weten. geen rare adminsitratie hebben ,etc)
specificaties van een server zeggen niet zoveel. het gaat vooral om wat de belasting van een server is en dat weet je niet als klant als je iets wil aanschaffen.quote:op vrijdag 30 september 2005 14:22 schreef #ANONIEM het volgende:
http://www.10eurohost.nl/linux.php
is dit geen goede provider? zit nu aan het medium of large pakket te denken maar wil eerst wat informatie..
informatie van hen http://www.10eurohost.nl/over.php
tot slot werken wij met zeer krachtige supermicro en dell webservers, met de volgende configuratie: p4 3,0 ghz, 2048 mb geheugen, 2x 80 gb sata harddisks. bij veel van onze conculega's worden servers vaak helemaal volgepropt met hosting accounts, waardoor de performance niet optimaal is. wij plaatsen maximaal 150 accounts op een server, waardoor een server optimaal kan presteren. al onze servers worden dagelijks gebackupped (o.a. configuratiefiles, websites, e-mail users, domeinen en databases).
ik ben een leek op het gebied van betaalde webhosting en heb dit topic al doorgelopen en kwam deze tegen maar vroeg me af of deze wel goed is..
intelcel2,4/512ddr3200/40gbquote:op vrijdag 30 september 2005 16:05 schreef keiichi het volgende:
[..]
wat voor een specs is de server?
http://www.e-creative.nlquote:vanaf woensdag 21 september 2005 krijgt u een tweede domeinnaam gratis bij bestelling van een hosting pakket. de actie loopt tot vrijdag 14 oktober 2005 17:00 uur. u kunt in het bestel formulier aangeven welke tweede gratis domeinnaam u wenst. bij bestelling van een medium hostingpakket of hoger krijgt u zelfs beide domeinnamen gratis voor het eerste jaar.
daar host ik versevis.com en nog wat kleine sites ook. gaat prima, supersnel en goedkoop. heb helaas geen dvd speler gewonnenquote:op maandag 3 oktober 2005 13:37 schreef flat_erik het volgende:
ik weet niet of het toegestaan is anders graag edit
bij e-creative krijg je nu een tweede domeinnaam na keuze gratis! tevens kans op een dvd speler. hostingpakketten al vanaf 1 euro per jaar.
[..]
http://www.e-creative.nl
mailtje terugquote:geachte heer, mevrouw
ik heb via via deze site ontdekt, en zit er over na te denken om hier een pakket te kopen.
maar ik lees nu in de voorwaarden dat er nog eventuele andere heffingen of belasting bovenop kunnen komen. nu ben ik geïnteresseerd in het hosting pakket 3.
nu is mijn vraag wat voor heffingen en belastingen daar nog bovenop komen, zodat ik een overzicht krijg van de totale kosten.
bij voorbaat dank,
sander ***
quote:beste sander,
eventuele belastingen of andere heffingen houden de administratie kosten in. betalingen geschieden per jaar en zijn exclusief 19% btw. per opdracht wordt er 1 euro 50 administratiekosten berekend. in uw geval is dat voor pakket 3 het onderstaande:
¤5,- x 12 maanden = ¤60,-
19% btw over ¤60,- = ¤71,40
admin. kosten van ¤1,50
jan-willem haveman
sohosted
http://www.sohosted.com
ik zit ook te denken om na een andere (hosting) provider over te stappen, maar deze gasten zijn wel erg goedkoop dat het bijna verdacht wordt. hoe zit het met de service van hun ?quote:op dinsdag 26 juli 2005 14:45 schreef rolf2 het volgende:
ik draai al weer een geruime tijd bij sohosted. draait als een tierelier...
500mb webspace
10gb dataverkeer
10 subdomeinen
onbeberkt aantal email adressen
control panel
mysql
php
asp
frontpage extensions
etc...
voor ¤2.50 per maand
de budget-hosters halen meestal geen winst uit de hostingpakket, maar uit de domeinen. omdat de inkoop voor hen zeer laag ligt. daarbij doen ze meestal ook aan over-sale.quote:op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef x-naut het volgende:
[..]
ik zit ook te denken om na een andere (hosting) provider over te stappen, maar deze gasten zijn wel erg goedkoop dat het bijna verdacht wordt. hoe zit het met de service van hun ?
hier wil ik even aan toevoegen:quote:op vrijdag 30 september 2005 12:26 schreef sjowhan het volgende:
[..]
zoals ik de website zie (gemaakt van een template) heb ik zoiets van; is het wel een hosting die ook doet wat ze zeggen.
ze hebben de servers hangen bij het datacenter van xs4all, dat is wellicht een pluspunt..
ik geef geen oordeel over het wel/niet nemen, ik kan je alleen garanderen dat mocht het toch tegenvallen, je aan het jaarcontract vast zit, en er wellicht ook nog problemen komen mocht je domeinnamen daar geregistreerd hebben..
er zijn niet alleen maar positieve berichten over sohosted:quote:op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef x-naut het volgende:
[..]
ik zit ook te denken om na een andere (hosting) provider over te stappen, maar deze gasten zijn wel erg goedkoop dat het bijna verdacht wordt. hoe zit het met de service van hun ?
die keuringssites niet altijd een goed evenbeeld.quote:op donderdag 6 oktober 2005 15:43 schreef remcodelft het volgende:
[..]
er zijn niet alleen maar positieve berichten over sohosted:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1541 . het grote merendeel is wel positief
zoals altijd verwijs ik naar webhosters; meningen van een aantal andere gebruikers geeft meestal een zeer goede indicatie!
werknemers die zich vervelen welquote:op donderdag 6 oktober 2005 16:23 schreef remcodelft het volgende:
serieuze bedrijven zoeken ook vast niet hier op fok!
die zullen hun mening dan ook delen op webhosters.quote:op donderdag 6 oktober 2005 16:40 schreef triloxigen het volgende:
[..]
werknemers die zich vervelen wel
dat noem ik idd stoken, want dat is niet het geval geweest, en zeker niet tussen mijn post en jouw post!!!quote:op donderdag 6 oktober 2005 15:30 schreef triloxigen het volgende:
ik wil niet stoken, maar webhype.nl is niet eens bereikbaar?
(ok, ik kan nog wel even doorstoken, maar dat zal ik niet doen
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1587quote:op woensdag 26 oktober 2005 10:32 schreef blrrrt het volgende:
iemand ervaringen met e-dentify?
het lijkt to good to be true:
http://www.e-dentify.nl/webhosting.php?p=pakket_1
http://www.e-dentify.nl/webhosting.php?p=pakket_2
bij mij welquote:op zondag 30 oktober 2005 20:49 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
krijgen fok!kers bij jouw korting?![]()
bij e-dentify?quote:op maandag 31 oktober 2005 10:20 schreef woeeiiii het volgende:
shit, ik heb er net een bij hem geregd
als er ook een webpagina gemaakt zou moeten worden, zou je moeten kijken naar een bedrijf wat ook de mogelijkheid biedt om een ontwerp te maken.quote:op vrijdag 4 november 2005 20:16 schreef arnold_fan het volgende:
ik ben op zoek naar iets heel simpels, alleen een webpage met hieronder 4 a 5 subpages en een email adres dat dezelfde domeinnaam heeft als de site dus alles wat voor @ komt moet aankomen in de mailbox.
iemand suggesties?
dit kan natuurlijk ook aan je eigen isp liggen, we hebben hier eerlijkgezegd nog nooit een klacht over binnen gehad de afgelopen 3½ jaar. we besteden veel aandacht aan ons netwerk en kunnen derhalve zeer lage pingtijden met weinig packageloss aanbieden.quote:op dinsdag 13 september 2005 09:44 schreef remcodelft het volgende:
www.interlize.nl is traag genoeg om hem weg te klikken voor-ie geladen is.... niet aan beginnen dus!
ben toevallig ook sinds kort bij sohosted. merk dat heel regelmatig secondenlang de verbinding met de server totaal stil valt. de pagina laadt dan gewoon niet, terwijl 20 seconden later alles weer heel snel is.quote:op woensdag 5 oktober 2005 23:20 schreef x-naut het volgende:
[..]
ik heb regelmatig problemen gehad met zo'n goedkope hosts.quote:op zondag 20 november 2005 13:58 schreef lkw het volgende:
[..]
ben toevallig ook sinds kort bij sohosted. merk dat heel regelmatig secondenlang de verbinding met de server totaal stil valt. de pagina laadt dan gewoon niet, terwijl 20 seconden later alles weer heel snel is.
misschien is het een tijdelijk probleem, maar mijn mailtje naar de support (support@sohosted.com) krijg ik terug met de mededeling dat-ie niet bezorgd kan worden!![]()
iemand anders met dit soort shit-ervaringen?
bij welke zit je nu? en voor hoeveel per maand of jaar?quote:op zondag 20 november 2005 14:25 schreef quarks het volgende:
[..]
ik heb regelmatig problemen gehad met zo'n goedkope hosts.
sinds ik bij een wat duurdere, proffesionele host zit heb ik nergens last meer van en is de support subliem.
zoals eerder vermeld in dit topic:quote:op zondag 20 november 2005 19:39 schreef lkw het volgende:
[..]
bij welke zit je nu? en voor hoeveel per maand of jaar?
puur even ter vergelijking...
quote:* website bereikbaar onder eigen domeinnaam (www.uwdomeinnaam.nl)
* onbeperkt sub-domeinen (sub-domein.uwdomeinnaam.nl)
* onbeperkt aantal e-mailaliassen (max. 50 pop3 boxen) via pop e-mail
(rechtstreeks versturen en ontvangen in bijvoorbeeld outlook)
* op elk email adres kan gebruik worden gemaakt van een autoresponder
* onbeperk doorsturen van email naar ieder willekeurig adres
* virusscan en spamfilters op alle inkomende email
* webmail (http://webmail.uwdomeinnaam.nl)
* 40 mb diskruimte (goed voor ca. tweeduizend pagina's)
* 3 gb dataverkeer (voldoende voor ca. 20.000 bezoekers per maand)
* volledige ftp toegang
* een eigen cgi-bin, voor het gebruik van eigen scripts
* frontpage 2002 extensies (op aanvraag)
* php4 ondersteuning
* mysql ondersteuning
* uitgebreide statistieken (webalizer)
* beveiligde directories
* asp (op aanvraag)
apache:asp module
* ssi (op aanvraag)
* ssl (op aanvraag)
* mod_python (op aanvraag)
* dagelijkse backups
* facturatie 1 jaar vooruit
¤ 138,- p/jaar
uitbreidingen:
extra diskruimte/mb/maand ¤ 0,65
extra dataverkeer achteraf /mb/maand ¤ 0,07
extra dataverkeer vooraf /gb/maand ¤ 6,-
dank voor de infoquote:op zondag 20 november 2005 19:57 schreef quarks het volgende:
[..]
zoals eerder vermeld in dit topic:
ik zit bij deinternetman.nl
ze zijn het eerste bedrijf dat door de nieuwe stichting hostmerk is goedgekeurd.
kijk hier voor de keuringseisen.
[..]
even voor de record:quote:op maandag 21 november 2005 00:31 schreef lkw het volgende:
[..]
dank voor de info
tips om de support van sohosted wél effectief aan te zetten tot actie zijn overigens welkom...
idd, alleen die naam!quote:op zaterdag 26 november 2005 20:46 schreef t3pke het volgende:
www.keurigonline.nl
ik heb een pakket l besteld:
¤ 1,50 per maand voor 600 mb ruimte en 15 gb verkeer ! daar komt nog 10 euro voor een domein overheen dus 28 euro per jaar.. dat is niet veel.. en dat voor deze dure maanden![]()
ik heb mijn .nl 'gekocht' bij www.nxs.nl. ik weet niet hoe je de .nl wil redirecten; alsje op ip wilt, kan dit zonder extra kosten, op url kost dit wat extra.quote:op woensdag 30 november 2005 13:14 schreef werewolf het volgende:
ik wil een goedkope.nl redirect domeinnaam. geen webspace of iets dergelijks, alleen internetverkeer doorsluizen.
iemand goede ervaring met providers hiervoor?
ik wil een url redirecten...quote:op woensdag 30 november 2005 13:53 schreef sjowhan het volgende:
[..]
ik heb mijn .nl 'gekocht' bij www.nxs.nl. ik weet niet hoe je de .nl wil redirecten; alsje op ip wilt, kan dit zonder extra kosten, op url kost dit wat extra.
bij nxs kost een .nl 12 euro ex btw, je krijgt hiervoor volledig dnsbeheer van je domein erbij.
quote:* website bereikbaar onder eigen domeinnaam (www.uwdomeinnaam.nl)
* de url wordt doorgestuurd naar een webserver naar keuze
(bijvoorbeeld: http://home.provider.nl/~achternaam020)
* alle email die onder de domeinnaam valt wordt doorgestuurd naar een emailadres naar keuze
(bijvoorbeeld: achternaam@provider.nl)
* één pop3 emailbox met de mogelijkheid voor een autoresponder en/of doorsturen
* onbeperkt aantal emailaliassen
* virusscan op alle in- en uitgaande email
* webmail; http://webmail.uwdomeinnaam.nl
* vrijstelling van kosten voor dataverkeer
* opwaarderen naar totaal of basis hosting mogelijk binnen 24 uur
* facturatie 1 jaar vooruit
all4internet kan het voor 22,50 (ex btw)quote:op woensdag 30 november 2005 14:34 schreef quarks het volgende:
bij de internetman kan het voor 36,- per jaar.
[..]
wat krijg je daar nog meer bij dan alleen alleen een doorverwijzing.quote:op woensdag 30 november 2005 17:50 schreef jagermaster het volgende:
[..]
all4internet kan het voor 22,50 (ex btw)
- .nl domeinquote:op woensdag 30 november 2005 18:05 schreef quarks het volgende:
[..]
wat krijg je daar nog meer bij dan alleen alleen een doorverwijzing.
en goedkoper betekent niet automatisch beter
je kan ook net zogoed meteen een eigen server kopen, dat is volgens mij een even loos antwoord. dan hoef je ook niet te zoeken naar een redirect domein maar draai je je ook nog even je eigen dns server..quote:op woensdag 30 november 2005 18:56 schreef sjowhan het volgende:
ik vind de popadressen een beetje weinig eerlijk gezegd. kan je nog beter een eigen mailserver hosten, heb je onbeperkt mailadressen
je moet ff op zoek naar een soort hostingpakket met alleen email. emailonly pakketten dusquote:op zaterdag 3 december 2005 12:10 schreef achterop23 het volgende:
wat ik nodig heb:
een .nl
30 subdomains op die domeinnaam (subdomain1.domeinnaam.nl)
eventueel 30 e-mailadressen, maar dat is niet perse nodig.
moet ik hiervoor bij alle bedrijven ook hostingpakketen afsluiten? of kan het ook ergens anders.
bij webreus heb ik nu een domeinnaam, en daar moet ik een hosting pakket afsluiten wil ik subdomains hebben.
je kan kiezen om een hostingpakket (met webruimte) te nemen. hierdoor kan je de pagina's die op het subdomein(en) moeten komen direct in het hostingpakket zetten. je kan ook voor ieder subdomein een nieuw account laten aanmaken (lijkt me zinloos en kost een hoop extra geld). of je kan er voor kiezen om een subdomein door te laten verwijzen naar een pagina op een gratis webruimte bijvoorbeeld van je provider.quote:op zaterdag 3 december 2005 12:10 schreef achterop23 het volgende:
wat ik nodig heb:
een .nl
30 subdomains op die domeinnaam (subdomain1.domeinnaam.nl)
eventueel 30 e-mailadressen, maar dat is niet perse nodig.
moet ik hiervoor bij alle bedrijven ook hostingpakketen afsluiten? of kan het ook ergens anders.
bij webreus heb ik nu een domeinnaam, en daar moet ik een hosting pakket afsluiten wil ik subdomains hebben.
http://www.dnstools.nl, volledige zonefilebeheer + mail forward + (cloaked) url forwarding..quote:op donderdag 25 augustus 2005 13:12 schreef schorpioen het volgende:
ik ben op zoek naar goedkope dns hosting, dus alleen voor het registreren van domeinnaam en beheer van dns. webspace heb ik niet nodig, ik verzorg mijn eigen hosting.
eisen:
- goedkoop, wil niet meer betalen dan zo'n 10-15 euro per jaar max per domein
- betrouwbaar en goed
- volledige controle over zonefile, dus naast a, mx, cname records ook bijv ttl aan kunnen passen via webinterface
- liefst in nl.
wie weet iets?
ik bedoel, je hebt nog niets voor 18,00 , alleen 'opstart' kosten.quote:op dinsdag 6 december 2005 21:36 schreef super-muffin het volgende:
is dat veel voor een jaar dan?
ik heb niet erg veel ruimte nodig, het word voor m'n 'portfolio' met wat foto's en tekeningen enz.
heb je dan nog een alternatief?
ftp is standaard ja.quote:op woensdag 7 december 2005 19:47 schreef super-muffin het volgende:
en hoe gaat dat uploaden bij de meeste sites?
ftp of weet ik veel wat?
* super-muffin weet nog niet veel van website's online zetten![]()
technisch is het apart, maar bij veel hosts zit een domeinnaam bij de prijs inbegrepen.quote:op woensdag 7 december 2005 20:50 schreef super-muffin het volgende:
waar vind ik een hosting met domeinnaam er bij? of moet je dat overal apart nemen?
en staat het domein dan op eigen naam, of op naam van de hoster? dat kan ik nergens vinden, en ik wil natuurlijk wel dat een domein dat ik wil registreren van mij blijftquote:op woensdag 7 december 2005 21:17 schreef quarks het volgende:
[..]
technisch is het apart, maar bij veel hosts zit een domeinnaam bij de prijs inbegrepen.
in enkele gevallen kun je bij een webhost geen domeinnaam registreren, maar dat komt zelden voor.
dat is vaak een afspraak die je maakt met de hoster. als bij mij bijvoorbeeld een klant perse de domeinnaam niet op zijn naam wil hebben staan doe ik er niet moeilijk over om het op mijn bedrijfsnaam neer te zetten, maar meestal ben ik alleen het technische contactpersoon voor een domein. in het algemeen kan je ervan uit gaan dat je zelf kan bepalen wie wat is bij het invullen van het registratiecontract van een .nl-domein.quote:op donderdag 8 december 2005 00:39 schreef light het volgende:
[..]
en staat het domein dan op eigen naam, of op naam van de hoster? dat kan ik nergens vinden, en ik wil natuurlijk wel dat een domein dat ik wil registreren van mij blijft
ik heb geen ervaring, maar misschien hier al gekeken http://webhosters.nl/gegevens.php?id=1541 ??quote:op donderdag 8 december 2005 10:34 schreef darkomen het volgende:
wat is jullie ervaring met sohosted?
vertel je de rest er ook even bij? op deze manier vind ik jou post alleen bedoeld als spamquote:op zaterdag 10 december 2005 10:34 schreef flat_erik het volgende:
gratis .nl domeinnaam bij http://www.e-creative.nl/
en je wilt browsers laten crashen met een redirect loop?quote:op zaterdag 10 december 2005 10:34 schreef flat_erik het volgende:
gratis .nl domeinnaam bij *spam*
dat is maar 1 jaar geldig, plus je moet er nog een hostingpakket (vanaf 10 euro per maand) bij kopen.quote:op zaterdag 10 december 2005 10:34 schreef flat_erik het volgende:
gratis .nl domeinnaam bij http://www.e-creative.nl/
kijk zelf eensquote:op woensdag 14 december 2005 20:27 schreef flipper01 het volgende:
ik ben op zoek naar een .nl domeinnaam, ik heb een goede server dus ik hoef alleen een domeinnaam die kan redirecten. ik heb wat rondgekeken en kwam bij hostnet, hier kost dit ¤9,95 per jaar (mits je 5 jaar registreerd).
hebben jullie nog andere goede (en goedkope) adressen?
redirect zie ik als domein1 => domein2 als je toch een eigen server hebt waarom dan niet via dns doen? sorry maar ik vind dat je niet lang hebt rondgekeken als je met zo'n partij komt, ken maar een handje vol bedrijven die op deze manier domeinen verkopen tegen over een lijst van heel veel andere. binnen een halve dag zoeken kan je een lijst creeren van +1000 hostingbedrijven.quote:op woensdag 14 december 2005 20:27 schreef flipper01 het volgende:
ik ben op zoek naar een .nl domeinnaam, ik heb een goede server dus ik hoef alleen een domeinnaam die kan redirecten. ik heb wat rondgekeken en kwam bij hostnet, hier kost dit ¤9,95 per jaar (mits je 5 jaar registreerd).
www.qdc.nl ==> meest uitgebreide pakket, bevalt mij prima!quote:op woensdag 14 december 2005 20:27 schreef flipper01 het volgende:
ze hadden een .txt bestandje die ik moest plaatsen ipv mijn index.phpquote:als je enkel via de dns subdomeinen aan wil maken dan kan je dit onbeperkt
en zonder meerprijs doen. je verwijs dan zogeheten a records naar het ip van
je hostingprovider. de hostingprovider zou hier dan zijn servers verder voor
moeten configureren. eventuele ftp gebruikers e.d. zijn dan ook aan de
andere partij om te configureren.
het aanmaken van een onbeperkt aantal subdomeinen op dns niveau kan je doen
bij elke standaard registratie van een domeinnaam. voor een .nl domein kan
dit al voor 12 euro eenmalig en 12 euro per jaar. zie voor meer informatie
ook onze website: http://www.nxs.nl/content/producten/domeinen/
klopt het dus dat ik met een .nl alleen ook zelf volledig controle heb over het aantal subdomains? (subdomain.domein.nl dus)quote:<?
// script door nxs internet bv
// upload dit bestand als index.php, hernoem uw bestaande index.html naar "index2.html".
// deze pagina wordt gekozen wanneer het subdomein niet bestaat. dit is dus uw standaard 'startpagina'
$default="index2.html";
$host=$_server[http_host];
// voeg hier uw subdomeinen toe:
// add your subdomains here:
if (eregi("test.nxs.nl",$host)) { $redirect = "/test/index.html"; }
if (eregi("test2.nxs.nl",$host)) { $redirect = "/test2/index.html"; }
if (!isset($redirect)) {
header("location:$default");
} else {
header("location:$redirect");
}
?>
ja ze geven er maar 5 weg, je had dit beter voor jezelf kunnen houdenquote:op dinsdag 20 december 2005 13:14 schreef countblah het volgende:
handige tip.
mijn provider geeft gratis hostingpakketten + .nl domeinnaam weg! je hoeft maar 1 te makkelijke vraag te beantwoorden.
wat betekent de afkorting: ftp?
file transfer protocol natuurlijk![]()
http://www.e-creative.nl/index.php?page=nieuws&action=toonbericht&id=19
http://www.webreus.nl/index.php?id=3284&pakketnummer=1 heb ik zelf, wel tevreden over eigenlijk.quote:op vrijdag 6 januari 2006 18:47 schreef angel_of_dth het volgende:
hoi.
ik zit eraan te denken om ook maar eens mijn webpagina naar een betaalde host te verplaatsen. de boel draait nu nog hier op een server, maar de kosten van hosting en domein zijn niet of nauwelijks hoger dan de stroomkosten.
mijn eisen:300 ~ 500 mb ruimte. ik weet niet hoeveel ik zal gebruiken, maar daarmee moet het lukken. - ik heb veel foto's enzo, en ik kom er langeniet aan ![]()
![]()
5 ~ 10 gb dataverkeer is normaal? ik kan het niet inschatten. er zal bijna niemand mijn site bezoeken, maar je wilt het toch een beetje ruim nemen natuurlijk. is 5 gig enorm genoeg hoor! ligt er aan hoe groot de bestanden zijn... minimaal 5 subdomeinen minimaal 5 mailadressen uiteraard php, mysql, voorkeur gaat uit naar apache boven iis
dat is wat me zo aan eisen te binnen schiet. ik wil het verder gewoon zo simpel mogelijk houden. en ook goedkoop, in zoverre dat ik wel fatsoenlijke uptime wil en support. maar ik hoef niet binnen 5 minuten antwoord op mailtjes, het is immers geen drukbezochte website ofzo.
heeft iemand tips? ik zal in ieder geval even wat sites uit dit topic bekijken (die staan inmiddels in tabs geopend). zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?
ouchquote:op vrijdag 6 januari 2006 19:05 schreef angel_of_dth het volgende:
ah, ik zie dat ik nog wel even kan nadenken over welke aanbieder het beste pakket aanbiedt, de domeinnaam die ik in gedachten had, en die ook lange tijd vrij was, is sinds 27-12-05 niet meer vrij.
ik heb wel een idee voor de inhoud; mijn website.quote:deze pagina is leeg. mensen met ideeën voor inhoud mogen mailen naar webmaster@
misschien mag je m overnemen...quote:op vrijdag 6 januari 2006 19:35 schreef angel_of_dth het volgende:
ik wil een .nl. eventueel was .com ook wel aanvaardbaar geweest, maar die is ook al geregistreerd. maar het ergste is wel wat er op die site staat, de .nl dus:
[..]
ik heb wel een idee voor de inhoud; mijn website.
om even terug te komen op m'n eigen vraag:quote:op woensdag 4 januari 2006 10:19 schreef remcodelft het volgende:
ik ben op zoek naar een host, waar ik meerdere domeinen in 1 pakket kan gebruiken.
de domeinnamen doen allemaal vrij weinig qua dataverkeer (zeg 100 mb/maand), en ook weinig aan diskruimte (<15 mb). hierdoor heb ik weinig zin om voor alle namen een apart pakket aan te vragen.
de enige host die ik tot nog toe vond die dit doet, had hoge instelprijzen per domein, en dat vind ik het ook niet waard.
oftewel: ik zoek een host waar ik minimaal 3 domeinen in 1 klein hostingpakket kan stoppen.
dat betekend: *naam*.50webs.com enzo..quote:op zaterdag 7 januari 2006 01:00 schreef remcodelft het volgende:
[..]
om even terug te komen op m'n eigen vraag:
www.50webs.com kan dit. en: nog gratis ook, zonder banners/popups.... het enige (voor zover ik kan zien) wat ze doen is 404's zelf houden, maar dat vind ik niet erg. wellicht dat ze bezoekers uit bepaalde landen ook blocken, maar dat kan ik niet controleren.
al met al klinkt het goed genoeg om even reclame te maken! zijn er mensen bekend met deze tent?
50 mb plek, zoveel domeinnamen koppelen als je maar wilt, geen datalimieten... zoek de catch!
*edit* nu is dit het "betaalde" en niet "gratis" webhosting topic, maar toch
wat ben je wel niet vanplan met foto's?? vind het een beetje overschat. daarbij zet je de foto's ook niet neer in de hoogste resolutie, mensen moeten het namelijk ook nog binnen kunnen halen. weet ook nie hoeveel foto's het gaan worden maar zou zelf zeggen 100mb 5 gb is voldoende.quote:op dinsdag 17 januari 2006 20:15 schreef saffron het volgende:
voor het schildersbedrijf van mijn broertje ben ik wat dingen aan het nazoeken qua hosting e.d. het gaat een simpele bedrijfswebsite worden welke een omschrijving van zijn bedrijf geen, contact gegevens laat zien maar ook een pagina met foto's.
een website met maximaal 20 pagina's, foto's van zijn werkzaamheden welke voltooid zijn. daarvoor heb je toch ongeveer 250-300 mb voor nodig? of 600mb beter?
en het data verbruik. ik heb totaal geen idee wat het datalimiet van de bandwith zou moeten zijn, 500-1000 hits per maand misschien? zou 15gb genoeg zijn?
fuck onder verkeerde account ingelogged: dit is aneurism btw.
als het bedrijven zijn die zo erg graag de kwaliteit willen zien dan ga je dit toch presenteren bij het bedrijf zelf in a3 afgedrukt? ook als je details wil laten zien zegt dit niets over de resolutie van de foto. je kan dan toch ook gewoon delen naar voren laten komen? zelf ben ik van mening dat het meer is van hoe je iets presenteert dan of je 100 high resolution foto's neerzet (maar dat is mijn bescheiden mening)quote:op dinsdag 17 januari 2006 21:20 schreef aneurism het volgende:
het zijn wel foto's die zijn kwaliteiten moeten laten zien, beetje hoge res. moet dus wel. het is voornamelijk voor bedrijven bedoelt die willen zien hoe zijn afwerking is e.d.
als je spreekt van 20 pagina's, en 300 mb, denk ik aan 15 mb per pagina. dat zijn 15 foto's van 3 mpixel... lijkt me niet dat je dat in 1 keer wilt laden, want dat geeft afgezien van een paar minuten downloadtijd, ook nog een enorme memoryload en gigantische scrollbars.quote:op dinsdag 17 januari 2006 21:20 schreef aneurism het volgende:
het zijn wel foto's die zijn kwaliteiten moeten laten zien, beetje hoge res. moet dus wel. het is voornamelijk voor bedrijven bedoelt die willen zien hoe zijn afwerking is e.d.
ik zit al meer dan een jaar bij sohosted en ben er erg tevreden over. goed bereikbaar, snel, lage prijs. soms wat downtime maar ach, voor die ¤3 per maand mag dat ook.quote:op donderdag 8 december 2005 10:34 schreef darkomen het volgende:
wat is jullie ervaring met sohosted?
wow dat is erg goedkoop. krijg je wel een echt domein of een subdomein?quote:op woensdag 18 januari 2006 11:54 schreef rolf2 het volgende:
[..]
ik zit al meer dan een jaar bij sohosted en ben er erg tevreden over. goed bereikbaar, snel, lage prijs. soms wat downtime maar ach, voor die ¤3 per maand mag dat ook.
hoeveel downtime is "wat downtime" ?quote:op woensdag 18 januari 2006 11:54 schreef rolf2 het volgende:
[..]
ik zit al meer dan een jaar bij sohosted en ben er erg tevreden over. goed bereikbaar, snel, lage prijs. soms wat downtime maar ach, voor die ¤3 per maand mag dat ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |