Hier het vervolg:
quote:
Op woensdag 19 november 2003 18:51 schreef cocabull het volgende:
Ik zoek een snelle provider die dedicated servers met veel bandbreedte aanbied. Als het kan ook onder het budget van 3.300 euro (+/- 3.900 dollar) per jaar. Op het web zijn er wel een aantal maar ik weet niet of die bedrijven nou groot en bekend zijn of maar een avontuurtje is van iemand. Het maakt mij niet veel uit of de server in Nederland of het buitenland ligt. Mijn site wordt een internationale site in 6 talen (NL, DE, ENG, TR, FR, RUS). Dus het moet in alle landen snel te bereiken zijn (veel foto's op de site).Wat ik zoek is ongeveer het volgende:
- Minstens P4- 2 Ghz
- 512 MB Ram
- 80 GB Harddisk
- Minstens 300 GB dataverkeer per maandDe providers in Nederland bieden niet meer dan 40 tot 80 GB dataverkeer per maand voor servers en zijn meestal (zelfs) 3 keer duurder dan een provider in Amerika. Daar bieden ze zelfs servers aan met 700 tot 1200 GB dataverkeer per maand.
Kennen jullie grote, bekende, betrouwbare providers die snelle servers met veel dataverkeer bieden?
quote:Eehmmm ik dacht dat ik zei minstens 300 GB dataverkeer per maand.
Op woensdag 19 november 2003 19:00 schreef blackie007 het volgende:
www.rokscom.nl
quote:Dan zou ik als ik jou was maar even bij Rokscom kijken, Flaxe heeft deze mogelijkheid ook maar staat niet direct op de site.
Op woensdag 19 november 2003 19:05 schreef cocabull het volgende:[..]
Eehmmm ik dacht dat ik zei minstens 300 GB dataverkeer per maand.
Ik denk als je concrete prijzen wil je ze moet bellen voor een offerte op maat.
quote:Dat zijn hostingpakketten
Op woensdag 19 november 2003 19:07 schreef blackie007 het volgende:
http://www.rokscom.nl/windhostingn.htmlIk denk als je concrete prijzen wil je ze moet bellen voor een offerte op maat.
quote:Eigen Server
Op woensdag 19 november 2003 19:09 schreef cocabull het volgende:[..]
Dat zijn hostingpakketten
Laat maar...
edit:
Je kan ook grote sites opzoeken en dan in de dns kijken door welke bedrijf hun domeinnaam gehost wordt. Daar nemen ze meestal ook een hostingpakket.
Voor zoiets moet je naar het hostingbedrijf e-mailen, omdat 300 GB niet alledaags is.
quote:http://www.dahhosting.nl/dedicated.html
Op woensdag 19 november 2003 18:56 schreef cocabull het volgende:
Het grote betaalde webhosting topic - deel 1Hier het vervolg:
[..]
Het is dus weldegelijk mogelijk, en dat in Nederland in rebus internethouse (als ik me niet vergis) en 3000 euro p/j
(reagerende op Cocabull dus )
quote:http://www.clearhosting.nl/index.php?page=dedoverzicht
Op woensdag 19 november 2003 18:56 schreef cocabull het volgende:
Het grote betaalde webhosting topic - deel 1Hier het vervolg:<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op woensdag 19 november 2003 18:51 schreef cocabull het volgende:
Ik zoek een snelle provider die dedicated servers met veel bandbreedte aanbied. Als het kan ook onder het budget van 3.300 euro (+/- 3.900 dollar) per jaar. Op het web zijn er wel een aantal maar ik weet niet of die bedrijven nou groot en bekend zijn of maar een avontuurtje is van iemand. Het maakt mij niet veel uit of de server in Nederland of het buitenland ligt. Mijn site wordt een internationale site in 6 talen (NL, DE, ENG, TR, FR, RUS). Dus het moet in alle landen snel te bereiken zijn (veel foto's op de site).Wat ik zoek is ongeveer het volgende:
- Minstens P4- 2 Ghz
- 512 MB Ram
- 80 GB Harddisk
- Minstens 300 GB dataverkeer per maandDe providers in Nederland bieden niet meer dan 40 tot 80 GB dataverkeer per maand voor servers en zijn meestal (zelfs) 3 keer duurder dan een provider in Amerika. Daar bieden ze zelfs servers aan met 700 tot 1200 GB dataverkeer per maand.
Kennen jullie grote, bekende, betrouwbare providers die snelle servers met veel dataverkeer bieden?<hr></blockquote>
Ik kan 300MB (ongeveer 1mbit) voor 220,- per maand aanbieden, en dan houd je dus nog 600tot 900 euro over de server, (dit komt dus neer op bijna 50 tot 80 euro voor de server per maand, dit is goed te doen als je wilt huren.
Anders moet je iets dieper in de buidel tasten en de server kopen, een 1U supermicro p4 2.4 (512mb 2x 80gb disk) kost je ongeveer 1600 euro.
Ik denk dat je als je een beetje rond zoekt en puzzelt best wel uit komt op het bedrag dat je noemt.
Ik wil een .nl domein registreren.
Alleen ik wil het wel meteen goed doen en het is dus van belang dat ik het registreer bij een goed bedrijf.
Dus waar kan je het best een NL domein registreren? Kosten liever niet te hoog maar hoeft ook niet de goedkoopste te zijn als die wat nadelen heeft. Oftewel de beste prijs/kwaliteit.
Heb ook liever goed in de hand wat ik met de servers wil.
In het begin zal ik zo goed als geen dataverkeer hebben maar als ik ineens veel bezoekers krijg wil ik makkelijk kunnen upgraden naar een snellere server.
Wat is trouwens het beste; domeinnaam registreren en server bij 2 aparte bedrijven of bij 1 bedrijf je server en je domeinnaam?
http://www.highpoint.nl/domeincheck.php : Corporate pakket:
-inclusief domein
-100mb
-5GB dataverkeer
-15 accounts (wat betekend dat?)
-MySQL
-120 euro per jaar ongeveer
http://www.xxlwebhosting.nl/productenendiensten/hostingpakketten.php : M pakket:
-100mb
-5GB dataverkeer
-3 euro per 1GB meer (lijkt me goede prijs?)
-1 MySQL database
-Subdomeinen
-130 euro per jaar
http://www.d-creations.nl/hosting/tarieven.php : corperate:
-200mb
-4GB dataverkeer
-MySQL
-130 euro per jaar.
Dit is gebasseerd op adviezen uit 2002 dus misschien is er ondertussen wat veranderd.
Wie weet nog meer pakketten met 100+ mb en ongeveer 4/5gb dataverkeer en mysql voor rond de 100 euro?
En welke van de bovenste is de beste keus? of zit je met alle 3 wel goed?
verder vind ik upgrademogelijkheden belangerijk. Wil dus wanneer dat moet meteen overkunnen stappen op een duurder pakket met meer dataverkeer
quote:zit nog te twijfelen tussen xxl en highpoint.
Op maandag 22 december 2003 09:51 schreef Eilanden het volgende:
Ik heb xxl nu een paar maanden en ben er zeker tevreden over. Afgelopen periode hebben ze zelfs hun service uitgebreid.
highpoint is meest interresant als ik later meer webruimte en dataverkeer nodig heb.
voor 10 euro heb je 100mb/5gb en voor 15 euro 250/10gb
En bij xxl
voor 10 euro 100mb/5gb voor 15 euro 200mb/5gb
En stel dat ik die 10gb dan echt nodig heb dan kan je dus voor 15euro 5gb erbij krijgen en zit je op 30euro/maand en dan heb je nogsteeds 200mb ipv 250.
dus heeft iemand ervaringen met highpoint??
quote:wow dat is lekker goedkoop en uitgebreid.
Op maandag 22 december 2003 14:30 schreef SolidArt het volgende:
www.mihosnet.nl is voor mij goed genoeg
Dat is nu mn nummer 1 optie.
60 euro per jaar inclusief domeinnaam en dan heb je 100mb/4gb
en 250mb/10gb is 148,75 per jaar inclusief domeinnaam. is ook goedkoper dan xxl of highpoint.
quote:Nou, in Amerika kan dit dus veeeeeeeel goedkoper dan in Europa. Denk dat je voor een managed server met DIE hoeveelheid dataverkeer (300 GB) toch wel zo'n 400 a 500 euro per maand kwijt bent hoor. In Amerika dus inderdaad 4x zo weinig. Dataverkeer in Nederland is nou eenmaal veel duurder, vooral als je bij een goed netwerk zit. Latency naar zo'n Amerikaanse server is meestal rond de 120 ms, naar een Nederlandse vanuit NL rond de 20 ms afhankelijk van provider etc.
Op woensdag 19 november 2003 19:09 schreef cocabull het volgende:[..]
Dat zijn hostingpakketten
Laat maar...
Nog steeds op zoek trouwens?
ik heb er zelf ook een account, werkt perfect
beste en goedkoopste hosting van nederland
quote:is deze goed verder??
Op maandag 22 december 2003 14:30 schreef SolidArt het volgende:
www.mihosnet.nl is voor mij goed genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |