Ben sinds gisteren in het bezit van hetzelfde machientje. Je recept geprobeerd en het was erg lekker. Bedankt nog hiervoor.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:54 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Okee!![]()
Ik heb een machine van Kruidvat, merk Aigger, 17,95 euro, prima machientje):
[afbeelding]
Hier is een tip waar misschien meer mensen wat aan hebben:
In plaats van suiker gebruik ik meestal vruchtenlimonadesiroop, in dezelfde smaak als van de vruchten die je in het ijs verwerkt. Dat brengt de smaak nog meer tot uiting, het ijs wordt dan veel aromatischer dan alleen met de vruchten.![]()
Je kunt ook experimenteren met combinaties, bv. citroensiroop bij ijs met verse aardbeien ofzo, dat levert ook vaak verrassend lekkere resultaten op.
Alleen moet je niet van die gewone (goedkope) limonadesiroop hebben, die geeft er meestal een vieze, chemische bijsmaak aan. Ik vind die van Super de Boer erg lekker (die van hun eigen 'Super'-merk dus), die bevat echte vruchten en is niet overdreven duur.![]()
Je bent alerter dan ik...quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:56 schreef Scootmobiel het volgende:
Oh ja, trouwens... dit topic gaat eigenlijk meer over ijsrecepten, voor alles wat met
ijsmachines te maken heeft kan je het beste terecht in dit topic.![]()
Ach ja, soms heb je weleens zo'n helder moment, hè...quote:
OEPS, ff over het hoofd gezien. Kwam ook via zoekmachine bij dit topic uit zodoende, en ben toch een beetje blond.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:56 schreef Scootmobiel het volgende:
Oh ja, trouwens... dit topic gaat eigenlijk meer over ijsrecepten, voor alles wat met
ijsmachines te maken heeft kan je het beste terecht in dit topic.![]()
Kan gebeuren, hè.quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:20 schreef Kiki01 het volgende:
OEPS, ff over het hoofd gezien. Kwam ook via zoekmachine bij dit topic uit zodoende, en ben toch een beetje blond.
Anyway het is gelukt. Nu ff de koeler afwassen en hup de vriezer weer in voor het volgende recept, staat ie alvast klaar en hoef ik geen 18 uur te wachten
Bedankt
Kiki
Teveel suiker vermoed ik, idd, suiker verlaagt het vriespunt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:25 schreef Tinkepink het volgende:
Piet, kan jii me ook uitleggen waarom het ijs niet hard werd? Het droge stof gehalte was toch hoog genoeg?
Ik heb er later uit arren moede maar yoghurt doorheen gegooid en het toen nog maar door de ijsmachine heengegooid en toen was het beter te eten.
Veel kristallen in je ijs betekend te weinig vaste stof.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:38 schreef Little_angel_nr1 het volgende:
Als het ijs gaat kristalliseren hoe kan ik dat het beste verhelpen?
Groetjes Little_angel_nr1
Dit boek hebben ze in tilburg in een boekenverkoop winkeltje, net zoiets als de slegte voor maar 8 Euro. Zit vlakbij van Leest. Heel leuk en goed boek.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:54 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik heb hem nog wel voor je. Mail me maar even op spindizzy_73(AT)yahoo.com
Bij de Witte Boekenhal verkopen ze ook een groot boek met alleen maar ijsrecepten. Hij kost ongeveer 15 Euro. Voor als je echt veel recepten wilt
[afbeelding]
supermarkt?quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haal je cocosmelk vandaan?
kun je gewoon bij de supermarkt kopen. Staat meestal bij de indische spullen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haal je cocosmelk vandaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |