abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21463857
Dat ziet er al best leuk uit, had ik niet verwacht! Die radio is ook om te kwijlen. Heb je wel een goed alarm in de auto? Dat is nu natuurlijk wel belangrijk!

Ten tweede lijkt me zo'n radio heel erg duur... om maar niet van die NOS of die reis naar de USA, het kopen, verschepen en inbouwen van een nieuw blok te spreken. Knaagt het niet dat je voor dat geld waarschijnlijk een andere auto had kunnen kopen met meer PKs om mee te beginnen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 22 augustus 2004 @ 14:13:53 #27
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_21464128
Als het zo'n ITR blok is kan je 'm er zonder al te veel moeite zo in laten zakken geloof ik. Plus dat het gewoon onwijze fun is
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:10:05 #28
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21465216
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:01 schreef StefanP het volgende:
Dat ziet er al best leuk uit, had ik niet verwacht! Die radio is ook om te kwijlen. Heb je wel een goed alarm in de auto? Dat is nu natuurlijk wel belangrijk!

Ten tweede lijkt me zo'n radio heel erg duur... om maar niet van die NOS of die reis naar de USA, het kopen, verschepen en inbouwen van een nieuw blok te spreken. Knaagt het niet dat je voor dat geld waarschijnlijk een andere auto had kunnen kopen met meer PKs om mee te beginnen?
Nee het knaagt absoluut niet en waarom zou het. Als het dat wel had gedaan was ik allang met wat anders begonnen.

En ja er zit ondertussen een meer dan uitgebreid alarmsyteem op
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  zondag 22 augustus 2004 @ 18:31:32 #29
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21469251
Tsja, aan de ene kant had je voor die poen id iets veel snellers kunnen rijden, maar aan de andere kant heb je met de hele snelle auto's wel dat als je er nog wat bij wilt, je ook met 4x zo veel geld op tafel moet komen..... Als ik 40 PK extra in mijn BMW wil dan ben ik een paar duizend euro lichter.

Aan de andere kant lijkt het me wel lullig dat de gemiddelde golf je nog steeds voorbij rijd, maarja daar gaat verandering in komen geloof ik
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_21479513
ITR blokken zijn lieeeeeeeeeeeffff

Jacco, goed werk!
Lekker karretje, geile go onderdelen komen er op!

Doe je meid de groeten!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:57:03 #31
102298 DraGoNCiviC
Honda - the power of dreams
pi_21507613
Mooie wagn Jacco !! :):)
Jaja honda is en blijft DE wagen

ikzelf rij in een model na die van jouw ( `96 - `00 ) en ben er zeer tevreden over.
Honda is mijn merk !

Ga zo door jacco !!!
** what the eyes see and the body feels, the mind believes **
pi_21523425
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 14:01 schreef StefanP het volgende:
Dat ziet er al best leuk uit, had ik niet verwacht! Die radio is ook om te kwijlen. Heb je wel een goed alarm in de auto? Dat is nu natuurlijk wel belangrijk!

Ten tweede lijkt me zo'n radio heel erg duur... om maar niet van die NOS of die reis naar de USA, het kopen, verschepen en inbouwen van een nieuw blok te spreken. Knaagt het niet dat je voor dat geld waarschijnlijk een andere auto had kunnen kopen met meer PKs om mee te beginnen?
Zo achterlijk duur is NOS niet meer hoor... Ligt er aan of je het 1) Nieuw koopt 2) wet of dry etc...

  woensdag 25 augustus 2004 @ 05:46:49 #33
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21526830
Ik vraag me dan alleen af hoe lang je blok mee gaat met een dry of wet kit, van anderen die met 6 Cyl inline motoren rijden weet ik dat hun problemen hadden met de verdeling, daar kwam bijna alles in cyl 3 en 4 terecht. Direct port was daar bijna de enige oplossing om het goed te krijgen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_21527188
Dit is als het goed is ook direct port
Daarnaast spuit jacco niet zoveel pk als een andere malloot met een full race setup op zijn vr6'je
  woensdag 25 augustus 2004 @ 08:29:25 #35
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21527201
Dat waren M3's met een 75 PK shot Maar bij die auto's zit je ermee dat elke cilinder zijn eigen gasklep heeft, dus misschien is het bij een VR6 oid met maar 1 gasklep wel beter te doen.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_21527238
We zullen het in de loop van de tijd wel merken hé

Dit komt btw van een B16A2 af en daarna zat het op een B18c1.... En die auto doet het nog steeds...

Althans... Op 'n overkill aan turboboost na...
pi_21527513
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:17 schreef seto het volgende:

[..]

nee ....
het is een FWD auto
Wat is dat nou voor een kletskoek....het maakt geen drol uit voor je weerstand of je nou voor, achter of all wheel drive heb. Al word je maar met 1 wiel aangedreven een wing heeft altijd nut en zeker een gekietelde auto ....
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  woensdag 25 augustus 2004 @ 09:16:38 #38
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_21527622
Wings hebben sowieso geen nut voor de gemiddelde straatauto. Als je een betere wegligging zoekt dan moet je eerst eens bij het onderstel kijken en dan pas met grote wings beginnen. Bovendien kan je de handeling van je auto er ook nog eens nadelig mee beinvloedden, als je bijvoorbeeld geen frontsplitter oid gebruikt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  woensdag 25 augustus 2004 @ 09:34:26 #39
73209 dnzl
Minimalist.
pi_21527823
Beter laat je die NX effe liggen en spuit je die bak in een toffe kleur

Verder wel chill
pi_21529571
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:16 schreef Five_Aces het volgende:
Wings hebben sowieso geen nut voor de gemiddelde straatauto. Als je een betere wegligging zoekt dan moet je eerst eens bij het onderstel kijken en dan pas met grote wings beginnen. Bovendien kan je de handeling van je auto er ook nog eens nadelig mee beinvloedden, als je bijvoorbeeld geen frontsplitter oid gebruikt.
Yup, spoilers op straatwagens zijn bijna 100% onzinnig... Zeker als je op zoek gaat naar downforce, dat valt er bijna niet te halen, maar goed. Heel af en toe wil een goed ontwikkelde spoiler de weerstand van de wagen weleens verlagen. Voorbeeld is de integrale die met spoiler naar beneden (is verstelbaar) iets zuiniger is dan zonder spoiler. Met spoiler omhoog echter weer veel onzuiniger...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_21529693
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:51 schreef jacco het volgende:
En ook ik ga natuurlijk gewoon weer verder met de Coupe en daar is dit deeltje 6 alweer van.

[pics] Honda Civic Coupe project Jacco
[pics]Honda Civic Coupe Project Jacco Part 2
[pics] Honda Civic Coupe project Jacco Part 3
[pics] Honda Civic Coupe project Jacco Part 4
[pics] Honda Civic Coupe project Jacco Part 5

Nadat de Show van de auto aan het exterieur grotendeels klaar is. Er komt alleen nog een andere carbon spoiler en een OEM carbon motorkap aan. Die zullen nog ongeveer 3 weekjes op zich laten wachten.

Zijn we nu toch aangekomen bij de Go van de auto. Heb nu eerst een complete NX set voor mijn auto met werkelijk alle mogelijk opties erop en eraan. Hier een foto van het belangrijkste onderdeel

[afbeelding]

En ook ben ik druk bezig met het interieur. Heb nu een clarion autoradio met dvd en navigatie. En dit systeem word nog verder uitgebreid met een complete ice install. De radio is iig de absolute top van clarion.

[afbeelding]

En voor degene die niet weten hoe mijn auto eruit ziet hier de gebruikelijke pics


[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
nice ,
radio is ook vet
alleen, zoals zovelen het zeggen, die vleugel, niet echt mijn smaak, maar als je't zelf mooi vindt maakt dat niets uit. ik zie liever een vleugel die mooi aansluit met de carroserie, en in dezelfde kleur.
Als we maar gelukkig zijn...
pi_21569570
Vraagje, waar laat jij je B18 inbouwen... ?
Hyper, of Ran?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 07:22:21 #43
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21572846
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Yup, spoilers op straatwagens zijn bijna 100% onzinnig... Zeker als je op zoek gaat naar downforce, dat valt er bijna niet te halen, maar goed. Heel af en toe wil een goed ontwikkelde spoiler de weerstand van de wagen weleens verlagen. Voorbeeld is de integrale die met spoiler naar beneden (is verstelbaar) iets zuiniger is dan zonder spoiler. Met spoiler omhoog echter weer veel onzuiniger...
wat ook wel leuk is
jacco zijn auto heeft waarschijnlijk een hogere topsnelheid zonder de wing
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21573830
Vette bak. Spoiler had 1 maatje kleiner gemogen, maar verder is hij toppie. Keep up the good work!
Renault Clio 1.5 dCi
pi_21580113
Is wel leuk. Jammer van het racegaas, de kleur van de auto en de goedkoop-uitziende velgen.

Voor de rest een cool coupétje.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:33:24 #46
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21583302
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:01 schreef t0n het volgende:
Vraagje, waar laat jij je B18 inbouwen... ?
Hyper, of Ran?
bij hyper zowiezo niet moet nog ff een keer met Eus erover babbelen
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21659428
he-le-maal niet mijn smaak valt gelukkig niet over te twisten.

imho nu al een foute rice bak.


toch een paaropmerkingen:

1) spoiler is echt alleen maar show (mislukt) en zal je op "hoge" snelheden alleen maar afremmen.

2) NOS op standaard blok is a big no-no (succes met klepveerschotels, klepveren, zuigerveren, etc). TODA balanced piston and crankshaft set zou niet mistaan hier

3) hybrid tunen: vergeet naast het blok niet de bijbehorende onderdelen te halen > draadboom, ECU, benzinepomp, motorsteunen (?), bak, klokkenhuis (dashboard), etc. Vooral de benzinepomp is leuk werk (zit in de tank) maar ook de draadboom is fantastisch leuk werk. Gelukkig laat je dit doen want - believe me- dat is ECHT bout werk.

4) carbon hood staat leuk maar is eigenlijk om gewicht te besparen. Had je ook kunnen doen door de vertragende spoiler er af te laten.

5) gaas is beetje overdreven en helpt echt niet om te koelen ofzo. Serieuzere sport-auto's (waarbij het dus NIET gaat om uiterlijk maar om prestatie) maken er dan ook nooit gebruik van.


Nogmaals... smaken verschillen. Ik respecteer ZEKER wel de tijd die er in zit. Maar imho is het een ricer. Persoonlijk had ik eerst ophanging gedaan, daarna power en dan pas looks. M.a.w.: eerst overleven, dan presteren dan pas bluffen. No offence.

Het gaat namelijk om hoeveel plezier JIJ ermee hebt


edit: Je kan ook doen wat RobertJan van TCC heeft gedaan voor extra oomph: B18 TypeR kop op een B20 CRV onderblok. Dat geeft je dus een B20 TypeR met 1950 cc. Beetje aanpaswerk maar scheelt je importeren.
Calm down, please!
pi_21661175
Het is niet alleen bluffen en doen alsof je go hebt Googolplexian. Sommige mensen vinden het gewoon mooi.
ik ga ook niet alle Ferrari topics af en mijn gal spuien omdat het niet mijn smaak is.
Carbon, spoilers, NX laat maar komen hoor.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:03:04 #49
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_21665907
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
he-le-maal niet mijn smaak valt gelukkig niet over te twisten.

imho nu al een foute rice bak.


toch een paaropmerkingen:

1) spoiler is echt alleen maar show (mislukt) en zal je op "hoge" snelheden alleen maar afremmen.

2) NOS op standaard blok is a big no-no (succes met klepveerschotels, klepveren, zuigerveren, etc). TODA balanced piston and crankshaft set zou niet mistaan hier

3) hybrid tunen: vergeet naast het blok niet de bijbehorende onderdelen te halen > draadboom, ECU, benzinepomp, motorsteunen (?), bak, klokkenhuis (dashboard), etc. Vooral de benzinepomp is leuk werk (zit in de tank) maar ook de draadboom is fantastisch leuk werk. Gelukkig laat je dit doen want - believe me- dat is ECHT bout werk.

4) carbon hood staat leuk maar is eigenlijk om gewicht te besparen. Had je ook kunnen doen door de vertragende spoiler er af te laten.

5) gaas is beetje overdreven en helpt echt niet om te koelen ofzo. Serieuzere sport-auto's (waarbij het dus NIET gaat om uiterlijk maar om prestatie) maken er dan ook nooit gebruik van.


Nogmaals... smaken verschillen. Ik respecteer ZEKER wel de tijd die er in zit. Maar imho is het een ricer. Persoonlijk had ik eerst ophanging gedaan, daarna power en dan pas looks. M.a.w.: eerst overleven, dan presteren dan pas bluffen. No offence.

Het gaat namelijk om hoeveel plezier JIJ ermee hebt


edit: Je kan ook doen wat RobertJan van TCC heeft gedaan voor extra oomph: B18 TypeR kop op een B20 CRV onderblok. Dat geeft je dus een B20 TypeR met 1950 cc. Beetje aanpaswerk maar scheelt je importeren.
EDIT: laat ook eigenlijk maar

[ Bericht 9% gewijzigd door jacco op 31-08-2004 18:04:17 (geen zin in gezeik) ]
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_21666083
Je hoeft toch niet per sé gezeik te krijgen? Hij geeft zijn mening en onderbouwt die erg goed, imo.

Misschien ietwat fel, maar ach...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')