Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:33 schreef Zpottr het volgende:
Ik hoop het van harte.
Het aantal automobilisten dat nu zonder uit te kijken rechtsaf slaat omdat ze hun raampjes hebben afgeplakt voor een paar slordige rotcenten mag best wat omlaag van mij. Dit is wel de gevaarlijkste schnabbelregeling ooit.
Echt? Da's is wel cool. Helaas gisteren weer bijna van m'n fiets gereden door een kereltje in een landrover met de helft van z'n ruiten geblindeerd. Dat een of ander ambtenaartje ooit verzonnen heeft dat dat een goed idee was is echt niet voor te stellen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:38 schreef qmark het volgende:
Gelukkig mag tegenwoordig de rechter zijruit weer voorzien zijn van gewoon glas, dat helpt !!
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:30 schreef qmark het volgende:
Eigenlijk is gebruik van grijs kenteken door particulieren ook oneigelijk gebruik van deze mogelijkheden. De bedoeling destijds was om voor bedrijven een goedkoper alternatief te maken.
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:43 schreef Dementor het volgende:
Dat het nog wel even kan duren is goed mogelijk.
Als ze dit uiteindelijk doorvoeren gaan we weer 10 stappen achteruit.
Het is nu al zo lastig om een nieuw bedrijf te starten met al die torenhoge belastingen.
Nu.nlquote:Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting
Uitgegeven: 19 augustus 2004 08:23
DEN - De kans is groot dat onder meer het grijs kenteken wordt geofferd voor verlaging van de vennootschapsbelasting. Dat is in elk geval de inzet van staatssecretaris Wijn van Financiën in de onderhandelingen binnen het kabinet over de begroting voor volgend jaar, meldden bronnen rond het kabinet donderdag.
Wijn wil Nederland aantrekkelijker maken als vestigingsplaats voor het bedrijfsleven. Verlaging van de winstbelasting van 34,5 procent naar 31,5 procent en vervolgens naar 30 procent in 2007 moet daar aan bijdragen.
Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard eurooplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven echter grotendeels zelf financieren. Het schrappen van de voordelige fiscale regeling voor het grijze kenteken is daar een voorbeeld van.
+1quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:51 schreef Markster het volgende:
JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:50 schreef beauco het volgende:
[..]
Onzin! Als starter krijg je juist belasting korting! En grijs kenteken heeft idd niets meer met bedrijven te maken maar gewoon met mensen die goedkoop een 2e auto willen rijden.
Als in ruil voor het grijs kenteken de winstbelasting met 4% omlaag gaat is dat voor bedrijven een mooi ruil. Dat is ongeveer 1000 euro per jaar die je extra overhoudt op iedere 50000 omzet (gemiddelde eenmanszaak). Genoeg dus om de extra belasting te coveren.
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:44 schreef skyfire het volgende:
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de overheid ook bezig is met plannen om de belastingvoordelen voor mensen met een klassieker af te laten schaffen. Gevolg is dat men ook voor oltimers ( 25 jaar en ouder geloof ik ) altijd een torenhoge belasting moet gaan betalen waardoor het voor mensen die een oude auto rijden omdat het zo goedkoop is, de voordelen volledig wegvallen prijstechnisch gezien.![]()
dan is het waar ..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:05 schreef DJ_Fritz het volgende:
als dat waar is...
De bedoeling is dat ook de zelfstandigenaftrek fors verhoogd wordt, ter compensatie voor ondernemers die onder het IB-regime vallen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:18 schreef Agp het volgende:
Jij hebt zeker geen eigen bedrijf ?! Als eenmanszaak heb je helemaal niks te maken met vennootschapsbelasting (dus valt deze regel alleen maar nog meer nadelig uit, dus is het wél zo dat je moeilijker van de grond komt als starter) dus is er helemaal geen sprake van deze regeling en dan nog; waarom zou je over je OMZET vennootschapsbelasting moeten gaan betalen![]()
De enige die hier voordeel bij hebben zijn de grote bedrijven.
het lijkt vrij zeker, alle plannen zijn al ongewijzigd door het kabinet geloodst.quote:donderdag 19 augustus 2004 uur.
Grijs kenteken ten offer aan verlaging winstbelasting
ANP
DEN HAAG - De winstbelasting voor bedrijven gaat flink omlaag. Het tarief zakt volgend jaar van 34 procent naar 31,5 en vervolgens naar 30 procent in 2007. Het bedrag dat daarvoor moet worden omgebogen, in eerste instantie 1,6 miljard euro oplopend tot 2,4 miljard in 2007, moet het bedrijfsleven grotendeels zelf financieren. Hierdoor verdwijnt onder meer het grijs kenteken, het belastingvoordeel voor bedrijfswagens.
De verlaging van de vennootschapsbelasting (vpb) is volgens het kabinet nodig om de concurrentiekracht van de Nederlandse economie te versterken. Het bedrijfsleven moet daarvoor voordeeltjes inleveren. 'Het is nooit alleen maar plezier', zei minister Zalm (Financiën) donderdag.
Het plan komt uit de koker van staatssecretaris Wijn, die gaat over de belastingen. Wijn wijst op het oneigenlijk gebruik van het grijs kenteken door particulieren. Het zou gaan om 20 procent van de 800.000 auto's die gebruik maken van de regeling.
Per saldo levert het afschaffen van het grijs kenteken en de verlaging van de vpb het bedrijfsleven 275 miljoen euro op, zei Wijn. Zij profiteren allemaal van de komst van nieuwe bedrijven. Bovendien is dat ook nog eens goed voor de werkgelegenheid, aldus de CDA-bewindsman.
Behalve het grijze kenteken zet het kabinet ook in op een verhoging van energiebelastingen (300 miljoen) en het snijden in subsidies om de lagere vennootschapsbelasting te kunnen financieren. Daartegenover staat een hogere aftrekpost voor kleinere ondernemers.
Nog een mogelijkheid om de lagere vennootschapsbelasting te bekostigen is de beoogde daling van de WAO-premie af te zwakken. Doordat de WAO-instroom daalt en de komende jaren verder lijkt te af te nemen, zou de premie voor bedrijven op termijn verminderd kunnen worden. Door die premie nu minder sterk te laten dalen, houdt het kabinet tot honderden miljoenen euro's over. Over dit punt hebben de ministers nog geen besluit genomen.
VNO-NCW en MKB-Nederland zijn verheugd over de lagere winstbelasting maar tegelijk kritisch over de financiering. „De voordelen worden weer weggehaald door de hogere belasting op bedrijfswagens en de lastenverzwaring voor directeuren-grootaandeelhouders van familiebedrijven”, aldus VNO-NCW.
Volgens MKB en de brancheorganisatie voor verladers, EVO, dreigt de rekening van de plannen vooral terecht te komen bij het midden- en kleinbedrijf. Afschaffing van het grijs kenteken betekent dat een bestelauto al snel 40 procent duurder wordt, berekende de EVO.
Het CNV vreest dat vooral multinationals profiteren van het beleid, op kosten van het midden- en kleinbedrijf. Volgens voorzitter Terpstra moeten ondernemers de lagere vpb verdienen door hun concurrentiepositie via innovatie te versterken. 'Oftewel: een prestatiebeloning voor bedrijven.'
De Tweede Kamer is blij met de lagere vennootschapsbelasting. Coalitiepartijen CDA en VVD en oppositiepartij PvdA vinden het belangrijk dat het Nederlandse tarief meer in overeenstemming komt met dat in omringende landen. Dat komt de concurrentiepositie van Nederland ten goede, menen zij.
Volgende week hoopt het kabinet definitief knopen te kunnen doorhakken over het belastingplan voor volgend jaar. Dan komt ook de afschaffing van het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting (ozb) weer aan de orde. Dat zou volgend jaar gebeuren, maar het kabinet kiest vrijwel zeker voor een jaar uitstel. De gedeeltelijke afschaffing van de ozb dient als compensatie voor hogere zorgkosten door de invoering van een nieuw zorgstelsel in 2006.
Ook het koopkrachtverlies van lage inkomens komt nog ter sprake. Het kabinet wil daar iets aan doen en koerst op een koopkrachtdaling voor minima van ongeveer een half procent. Voorspellingen van het Centraal Planbureau tonen aan dat die groep zonder maatregelen gemiddeld op -2 procent zou uitkomen.
Om de koopkracht van minima te kunnen repareren, zet het kabinet hoogstwaarschijnlijk de pc-privé-regeling, de fiscale regeling voor de aanschaf van een computer, en het dubbele spaarloon voor mensen met twee banen in. Volgens Zalm bestaat er 'een grote kans' dat de pc-privéregeling verdwijnt. 'Pc-gebruik hoeft niet meer gestimuleerd te worden', zei de VVD-bewindsman.
Het feit dat die auto's de staatskas al 25 jaar lang hebben lopen spekken laat je gemakshalve maar even achterwege met je auto die hooguit 10 jaar mee zal gaan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 10:59 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ja, en, vind je het gek? Die dingen nemen net zo veel weg in beslag als ik en vervuilen ook nog eens een hoop meer. Mogen ze ook minstens net zo veel betalen als ik doe.
Dat de bpm hoog is weet ik, mijn baas zijn Opel Montery heeft nog een bpm restwaarde van meer dan 3.000 pleuro's en die is van 98quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij zon oude auto misschien niet. Ik weet wel dat mensen die een nieuwe terreinwagen hebben gekocht, of andere dure auto zeer zuur zijn.. BPM is enorm veel namelijk.. op een fiat panda JTD (die ik ga kopen) is de BPM al 3500 euro in Nederland.
Gast-modquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:53 schreef Klonk het volgende:
kan een mod die capslock zooi in de titel ff aanpassen, BHFH's caps lock is tijdelijk kapot lijkt het, verder is er nog niets definitief, eerst maar es afwachten.
eenmalig, is een van afwijkingen ik kan me helemaal scheel ergeren aan de caps lock terreurquote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Gast-mod
dat misschien kan wel weg, want het is zeker, het is allang beklonken in het kabinet, of het je het nieuws niet gezien..! graag weer aanpassen, want nu lijkt het net of het wel los zal lopen.. het is echt al besloten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Gast-mod
ik zou wel even afwachten wat de nieuwe regels gaan worden. als je straks alsnog bpm moet betalen dan zou ik het niet doen, zit je met een onverkoopbare bedrijfswagen opgescheept die dan niemand meer wil hebben omdat er toch geen voordelen meer aan zitten.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ben net bezig met de aanschaf van een busje (VW< Renault of Opel) en op z'n ding zit als je geel kenteken neemt ongeveer 12.000 euro BPM.
Dus da's voor mij toch echt wel een reden te kijken naar een dubbelcabine grijs kenteken busje.
Zolang het niet in de staatscourant staat, is het een plan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat misschien kan wel weg, want het is zeker, het is allang beklonken in het kabinet, of het je het nieuws niet gezien..! graag weer aanpassen, want nu lijkt het net of het wel los zal lopen.. het is echt al besloten.
goed , je hebt gelijk, het is officieel nog niet 100% rond, maar je kan verwachten dat als het kabinet het eens is dat het moeiteloos door de kamer komt ook straks.... het gaat dus over het afschaffen van het totaalpakket.. dus alle belastingvoordelebn van bedrijfswagens....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:03 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zolang het niet in de staatscourant staat, is het een plan.
Zeker zolang nog niet duidelijk is wat ze precies af willen gaan schaffen. Gaat het over BPM, wegenbelasting of allebei. Of misschien gaat het wel over de investeringsaftrek, want op een grijs kenteken voertuig kun je daar ook nog eens gebruik van maken.
BPM kan ik me eigenlijk niet voorstellen omdat daarmee een grote groep éénmansbedrijven onevenredig getroffen wordt: die betalen geen VPB en zien dus ook niets terug van de belastingverlaging, maar zien wel de kosten van hun noodzakelijke busje met zo'n 25% stijgen.
Zelfs de afschaffing van de investeringsaftrek raakt kleine bedrijven al aanzienlijk...
Voor het idee: als ik straks een busje koop van ongeveer 25000 euro, levert mij dat direct al weer 6250 aftrek op, tegen 30% VPB is dat toch weer 1875 netto voordeel.
Dat houdt dus in dat de aannemer op de hoek die een nieuwe bus wil kopen ontzettend veel duurder uit zou zijn.
Jouw topic, jij je zin
Mag toch aannemen dat ze geen naheffing gaan doen op de al bestaande grijze kentekens die over moeten naar de gelequote:Op donderdag 19 augustus 2004 20:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik ben net bezig met de aanschaf van een busje (VW< Renault of Opel) en op z'n ding zit als je geel kenteken neemt ongeveer 12.000 euro BPM.
Dus da's voor mij toch echt wel een reden te kijken naar een dubbelcabine grijs kenteken busje.
daar is wel sprake van, ik hoorde dat wel mensen zeggen, maar ik heb dat niet terug kunnen lezen. Ik denk dat dat nog onderwerp van discussie is..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:20 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat ze geen naheffing gaan doen op de al bestaande grijze kentekens die over moeten naar de gele
de hoe? rechtzekersheidsbeginsel? wat is dat precies?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Naheffen van BPM is onmogelijk ivm. rechtzekersheidsbeginsel.
Dat kunnen die lullo's wel, ik betaal dus qua wegenbelasting geel, omdat de laadruimte sinds de wetsverandering in 1995 te klein is voor grijs kenteken. Wil ik echter net als bij een auto op geel kenteken een achterbank, moet ik eerst even de bpm restwaarde afkloppen.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Naheffen van BPM is onmogelijk ivm. rechtzekersheidsbeginsel.
maar dan bouw je de auto ook weer om.... dan wordt het toch een geel kenteken... met grijs moet je toch de achterzijruiten geblindeerd hebben? dus dan denk ik dat het als je een achterbank er in zou maken en met een grijs kenteken zou blijven rijden je nooit een fijn uitzicht hebt als je achterin zit..quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:05 schreef MRPhone het volgende:
[..]
Dat kunnen die lullo's wel, ik betaal dus qua wegenbelasting geel, omdat de laadruimte sinds de wetsverandering in 1995 te klein is voor grijs kenteken. Wil ik echter net als bij een auto op geel kenteken een achterbank, moet ik eerst even de bpm restwaarde afkloppen.
De ANWB loopt flink achter want de ministerraad is vandaag akkoord gegaan. Nu alleen het parlement nog.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:28 schreef Marcator het volgende:
C/P van anwb.nl waaruit blijkt dat het nog niet definitief is:
(...)
Uhmm, hoezo staatskas spekken. Als de regering z'n werk doet zorgen ze ervoor dat met jouw belasting de wegen waarop jij zo graag wilt rijden een beetje goed blijven. Al krijgen ze dat niet overal voor elkaar ...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:51 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Het feit dat die auto's de staatskas al 25 jaar lang hebben lopen spekken laat je gemakshalve maar even achterwege met je auto die hooguit 10 jaar mee zal gaan.
Dat gaat ook niet meer op, ook bedrijven gaan BPM (oorspronkelijk nota bene een luxe-belasting!) betalen op hun bestelauto's...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 08:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk is het bedoeld om torenhoge belastingen (bpm bijv.) te kunnen heffen voor particulieren, die voor bedrijven niet geheven mogen worden..
Goede kans dat ze eerder zeggen: zorg zelf maar dat je een auto krijgt; het wordt ons te duur...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:01 schreef Metalfreak het volgende:
Hmmm, dan wordt het rijden in die Caddy voor mjn werk niet meer goedkoper en is het misschien een reden om mij een fatsoenlijke auto te geven zoals mijn collega's wel hebben
Ben ik ook gelijk van dat hondenhok verlost!
Nee, dat niet, heb de auto nodig voor m'n werk en de rest van de collega's heeft allemaal een Ford Focus op normaal kentekenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Goede kans dat ze eerder zeggen: zorg zelf maar dat je een auto krijgt; het wordt ons te duur...
De helft? Mocht je willen. 3/4 is belasting....quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het lijkt soms wel of de overheid in Nederland bestaat bji de gratie van de automobilist. Stel je voor, de prijs van een liter benzine bestaat voor de helft uit belasting,
Heeft geen enkele zin, want voor een paar tientjes per jaar laat je je al inschrijven bij de KVK en krijg je een BTW-nr.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:46 schreef MercedesCL het volgende:
Zoals eerder gezegt is het koppelen aan een BTWnummer veel beter denk ik. Dan kunnen de auto's BPMvrij worden gekochtMaar dat de wegenbelasting hetzelfde is als gewone auto's lijkt mij niet zo'n probleem. Met de verlaging van de winstbelasting zal je dat verschil kunnen rechttrekken. Weinig particulieren kopen een auto op grijs kenteken nieuw volgens mij. De meeste worden 2e hands gekocht. Soort tussenweg dus
BPM niet betalen, wel gewone wegenbelasting
Maargoed, ik heb er niet direct veel over te beslissen
Ofwel, er is weer eens iemand in Den Haag die tot de conclusie is gekomen dat op deze manier de inkomsten voor de staat groter zijn dan op de oude manier, en worden er allerlei smoesjes bedacht om die verkapte belastingverhoging te verkopen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:50 schreef Posdnous het volgende:
Dat uitgerekend zij de zelfstandig ondernemer zo hard willen treffen is werkelijk verbijsterend.
De grote bedrijven hebben bij lange na niet zo veel ellende van deze beslissing. Bovendien is de verlaging van de vennootschapsbelasting, die als compensatie zou moeten dienen voor hen ook daadwerkelijk een prima compensatie.
Kleine bedrijven echter zullen hier maar weinig voordeel uithalen, vanwege de kleine marges. Het wegvallen van de grijze kenteken-regeling echter treft hen financieel enorm hard.
Meneer de flapdrol, het wordt weer teruggeven via een lagere belasting, dus wat zeur je nou.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 07:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu op het nieuws, het kabinet gaat binnenkort het grijze kenteken afschaffen. Dit betekent dat iedereen de nu een voordelige bestelwagen op diesel rijdt binnenkort weer torenhoge belastingen moet betalen....
Echt iedioot, veel mensen rijden grijs kenteken omdat de wegenbelastingen op diesel zo idioot hoog is.. Ik had, als ik weer teruggegaan naar NL zeker ook een auto op grijs kenteken gekocht.. dit gaat veel mensen financieel duperen!
bron: nosjournaal
Niet iedere 'grijs-kenteken-rijder' heeft baat bij een lagere vennootsschapsbelasting.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Meneer de flapdrol, het wordt weer teruggeven via een lagere belasting, dus wat zeur je nou.
Nee, alleen de echt grote bedrijven zullen er misschien voordeel van hebben. Tenzij ze ook een groot wagenpark hebben, dan kost het ze nog geld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:54 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niet iedere 'grijs-kenteken-rijder' heeft baat bij een lagere vennootsschapsbelasting.
Lees eerst eens het hele verhaal: doel is verlaging van de VPB; da's alleen interessant voor grote bedrijven die winst uitkeren aan de aandeelhouders.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Meneer de flapdrol, het wordt weer teruggeven via een lagere belasting, dus wat zeur je nou.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
Alleen particulieren die onterecht gebruik maakten van de regeling worden benadeeld.
quote:Gehandicapten dupe van afschaffen grijs kenteken
DEN HAAG - Het plan om het grijs kenteken af te schaffen, treft tussen de 7000 en 14.000 gehandicapten. Zij moeten hierdoor volgend jaar honderden euro's extra belasting betalen voor hun aangepaste auto's. Dat stelt J. Troost van de Chronisch Zieken en Gehandicaptenraad.
Staatssecretaris Wijn (Financiën) had hier geen rekening mee gehouden, zo blijkt vrijdag. Wijn wil zo snel mogelijk met Troost overleggen. Naar verwachting zal de staatssecretaris voor gehandicapten een uitzondering maken, zo laten welingelichte bronnen weten. Het is blijkbaar niet zijn bedoeling dat gehandicapten door de maatregel worden getroffen.
Het is volgens Troost een typisch voorbeeld hoe weinig ministeries rekening houden met zijn achterban. ,,Alleen het departement van Volksgezondheid, Welzijn en Sport kijkt goed naar de gevolgen voor chronisch zieken en gehandicapten.''
ANP
Bron: LC
Deze regeling is eigenlijk niet voor gehandicapten bedoeld lijkt mij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel extra kosten brengt dat met zich mee schat je? Volgens mij is de verhoging van de zelfstandigen aftrek ergens boven de 2k euro.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:00 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Lees eerst eens het hele verhaal: doel is verlaging van de VPB; da's alleen interessant voor grote bedrijven die winst uitkeren aan de aandeelhouders.
IB ondernemers worden marginaal gecompenseerd met een kleine verhoging van de zelfstandigenaftrek; kleine ondernemers met een BV krijgen geen enkele compensatie, omdat ze verplicht zijn zichzelf een behoorlijk salaris te betalen en daardoor veelal geen VPB betalen.
En voor het idee: afschaffing van het grijze kenteken betekent:
* BPM, dus ongeveer 35% duurdere auto's
* Wegenbelasting die een faktor 5 à 6 hoger wordt
* Geen investeringsaftrek meer
* Hogere bijtelling voor 'echte' busjes
* Hogere verzekeringspremies
Het komt er op neer dat met deze maatregel grote multinationals naar Nederland gelokt moeten worden ten koste van de kleine ondernemers.
Alsof bedrijfswagens ooit voor gehandicapten bedoeld waren! Waarom moeten die gasten altijd apart behandeld worden!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
[terugkaatsen]quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:23 schreef more het volgende:
[..]
Alsof bedrijfswagens ooit voor gehandicapten bedoeld waren! Waarom moeten die gasten altijd apart behandeld worden!
Omdat PvdA ministers in het verleden hebben verzonnen dat het introduceren van allemaal verschillende regelingen beter is dan de belasting verlagen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[terugkaatsen]
Waarom moeten bedrijven apart behandeld worden?
Nou, dan heb je meteen het antwoord waarom dat voor gehandicapten ook zo is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:28 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Omdat PvdA ministers in het verleden hebben verzonnen dat het introduceren van allemaal verschillende regelingen beter is dan de belasting verlagen.
Wat bedoel je? Gehandicapten vallen onder het belastingtarief van personen. De venootschapsbelasting is een apart tarief.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, dan heb je meteen het antwoord waarom dat voor gehandicapten ook zo is.
Omdat het vaak auto's voor personeel betreft die het voor hun werk nodig hebben. En dan is het kolder deze auto's te belasten met een luxe belasting, wat de BPM is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[terugkaatsen]
Waarom moeten bedrijven apart behandeld worden?
Die verhoging is zo'n 2600. De meerkosten voor een kleine aannemer zullen al snel zo'n 6 à 7000 bedragen per jaar.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:21 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hoeveel extra kosten brengt dat met zich mee schat je? Volgens mij is de verhoging van de zelfstandigen aftrek ergens boven de 2k euro.
de meeste mensen betalen geen vennootsschapsbelasting, dus voor hen is het gewoon een lastenverzwaring.... en dat terwijl de wegenbelasting eigenlijk al zowiezo een fossiel is uit het verleden. Auto's moeten belast worden naar het aantal kilometers ze rijden, wegenbelasting en BPM moeten er zowiezo helemaal af vind ik. maak de benzine dan maar een euro per liter duurder om dat te compenseren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Meneer de flapdrol, het wordt weer teruggeven via een lagere belasting, dus wat zeur je nou.
Er gaat geen subsidie weg. Er gaat weer meer belasting geheven worden...quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:00 schreef PJORourke het volgende:
Mooi, zo weer een subsidie weg.
Sinds wanneer is een belastingverhoging een lastenverlichting?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:00 schreef PJORourke het volgende:
Mooi, zo weer een subsidie weg. Lastenverlichting is de beste aanpak,
Goed idee, laten we ondernemerschap maar niet meer stimuleren. Het MKB is enorm belangrijk voor de economie en om alleen alle grote bedrijven te overladen met subsidies is nogal triest.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:35 schreef faustkern het volgende:
Prima maatregel. Einde van de subsidie voor ondernemers opgebracht door jouw en mij.
Ja wel goed, gebruik belasten ipv. bezit.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In geen enkel land is er sprake van BPM , dit is typisch Nederlands.. daarom heeft de europese commissie de autofabrikanten beboet, omdat de BRUTO-autoprijzen in Nederland te laag zijn en daarom kopen mensen uit andere EU landen (die geen BPM hoeven te betalen) massaal auto's in Nederland.
... BPM is een maatregel die in Europa niet lang stand meer zal houden. Als het kabinet slim is zouden ze niet iedereen in de haren strijken met het afschaffen van het grijze kenteken, maar zouden ze de hele wegenbelasting en BPM afschaffen en als compensatie de accijns op diesel en benzine 1 of 2 euro per liter verhogen en als dat niet haalbaar is een kilometerheffing. Ben je van al het gezeur af.
Fijn is dat he, gesubsidideerd ondernemerschap ? Dit is gewoon een verkapte subsidiemaatregel die jarenlang is misbruikt door particulieren die eventjes een bvtje opzetten om zodoende een door de belastingbetalende werknemer gesubsidideerde wagen aan te schaffen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Goed idee, laten we ondernemerschap maar niet meer stimuleren.
Ondernemerschap wordt altijd en overal gestimuleerd omdat het zich terugbetaaltquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:57 schreef faustkern het volgende:
[..]
Fijn is dat he, gesubsidideerd ondernemerschap ?
Dan moet je misbruik aanpakken en niet zorgen dat elke ondernemer de dupe is wordt van bepaalde profiteurs.quote:Dit is gewoon een verkapte subsidiemaatregel die jarenlang is misbruikt door particulieren die eventjes een bvtje opzetten om zodoende een door de belastingbetalende werknemer gesubsidideerde wagen aan te schaffen.
Dat zeg ik dus niet. Met het weghalen van subsidies en uitzonderingsposities voor enkelen is er meer ruimte voor lastenverlichting voor de massa's.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:39 schreef more het volgende:
Sinds wanneer is een belastingverhoging een lastenverlichting?
Het zou van goede smaak getuigen eerst even door te vragen alvorens deze conclusie te trekken.quote:Jij bent een beetje dom!
Nee, er wordt een uitzonderingspositie weggehaald. Dat kan je zien als verkapte subsidie, want Jan-met-de-pet-op moet deze rommel wel allemaal betalen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:28 schreef qltel het volgende:
Er gaat geen subsidie weg. Er gaat weer meer belasting geheven worden...
Goed idee. Ik haal m'n benzine toch in Belgie.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als het kabinet slim is zouden ze niet iedereen in de haren strijken met het afschaffen van het grijze kenteken, maar zouden ze de hele wegenbelasting en BPM afschaffen en als compensatie de accijns op diesel en benzine 1 of 2 euro per liter verhogen en als dat niet haalbaar is een kilometerheffing. Ben je van al het gezeur af.
Helemaal mee eens. Waar ik alleen niet tegen kan is subsidies voor speciale economsiche belangengroep. Ondernemen stimuleren is een zaak, het subsidieren ervan is een andere zaak.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ondernemerschap wordt altijd en overal gestimuleerd omdat het zich terugbetaalt
[..]
Ja fijn, nog meer controle ambtenaren en kliklijnen. Zitten we echt op te wachten.quote:Dan moet je misbruik aanpakken en niet zorgen dat elke ondernemer de dupe is wordt van bepaalde profiteurs.
Daarom komt er ook een km-heffing.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 18:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Goed idee. Ik haal m'n benzine toch in Belgie.
Ik had van deze import-Belg toch wel verwacht dat 'ie wist dat het Belgische systeem niet veel verschilt van het Nederlandse.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 17:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In geen enkel land is er sprake van BPM , dit is typisch Nederlands.. daarom heeft de europese commissie de autofabrikanten beboet, omdat de BRUTO-autoprijzen in Nederland te laag zijn en daarom kopen mensen uit andere EU landen (die geen BPM hoeven te betalen) massaal auto's in Nederland.
die is zeer verschillend en een stuk vriendelijk edan het nederlandse. De belasting in verkeersstelling (die je dan met de bpm zou moeten vergelijken gaat op vermogen. bij een fiat panda jtd is die belasting in belgië 96 euro, terwijl de BPM in nederland 3500 euro is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:37 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik had van deze import-Belg toch wel verwacht dat 'ie wist dat het Belgische systeem niet veel verschilt van het Nederlandse.
Je haalt nu ook net een voorbeeld aan waar de Belgische situatie goedkoper is; maar als ik het goed heb begrepen betaal je ook bij een gebruikte auto opnieuw BIV.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die is zeer verschillend en een stuk vriendelijk edan het nederlandse. De belasting in verkeersstelling (die je dan met de bpm zou moeten vergelijken gaat op vermogen. bij een fiat panda jtd is die belasting in belgië 96 euro, terwijl de BPM in nederland 3500 euro is.
de verkeersbelasting is voor een kleine auto in belgië ook een fraktie van de wegenbelasting in Nederland.
kijk maar eens hier:
http://www.autoscout24.be(...)fiscale_aspecten.asp
en hier:
http://www.autoscout24.be(...)verkeersstelling.asp
en hier:
http://www.autoscout24.be(...)keersbelastingen.asp
conclusie : voor een kleine diesel ik in belgie ongeveer 6 keer zo weinig wegenbelasting betalen als in Nederland, de belgische variant van BPM is 61 euro, in Nederland is het voor een kleine diesel al gauw 5000 euro, dus factor 80 meer.
Dat zullen ze in ieder geval beweren...vennootschapsbelasting zal slechts grotere bedrijven helpen. En daarnaast ik dat verlagen ook niet zo'n goed idee. De conc. positie zou verbeteren, maar dat is nog maar de vraag, er kan best een wedren om lage % in Europa gaan ontstaan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 23:43 schreef UnderWorld_ het volgende:
Toch raar, het kabinet heeft niet als doel kleine ondernemers te raken. Pakken andere maatregelen weer niet voordeliger uit zodat het netto resultaat neutraal is?
Geachte heer xxxxxxx,quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:23 schreef toscane het volgende:
Hoe heb je dat begrepen?
Je krijgt denk ik ook een massale verschuiving naar 3500+ kg bestelbussen die je met licht vrachtwagenrijbewijs mag rijden, en die helemaal geen reet belasting kosten.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 12:27 schreef more het volgende:
[..]
Geachte heer xxxxxxx,
Ik vind de voorstellen van staatssecretaris Wijn en het kabinet niet goed.
Ook mijn conclusie is dat het MKB de verlaging van de VPB voor grote bedrijven moet betalen.
Zie ook mijn kritiek in de Telegraaf van hedenmorgen.
Ik zet mij in om de plannen tegen te houden of zo aan te passen dat het MKB er wel voordeel van heeft.
Met vriendelijke groet,
Charlie Aptroot
Lid VVD fractie
Tweede Kamer der Staten-Generaal
*********
Geachte heer xxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw reactie op de voornemens van het kabinet ten aanzien van de vennootschapsbelasting. Deze voornemens kennen wij alleen nog maar uit de pers. Uw zorg is heel duidelijk. Ik kan echter nu nog niet beoordelen of uw zorg terecht is. Ik stuur uw bericht daarom wel door aan onze woordvoerder fiscale zaken en mijn collega Nicolien van Vroonhoven.
Met vriendelijke groet,
Jan de Vries, CDA-Tweede Kamerlid
als invalide zijnde heb ik mijn ford courier maar alvast verkocht omdat dat dadelijk niet meer te betalen is van mijn wao, in plaats daarvan zal ik nu een aanhanger aan moeten schaffen om mijn electro scooter mee te kunnen nemen als ik ergens naar toe wil gaan...... en weer worden de zwakkeren in deze maatschappij genaaid !!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, zo hebben we ook al "conflicten" tussen:quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 12:53 schreef Chevy-Man het volgende:
Mag ik IEDEREEN (voor- en tegenstanders van het opheffen van de 'grijs kenteken-regeling') er even op attent maken dat de overheid de koppeling aan belastingverlaging voor het bedrijfsleven NIET zou willen invoeren als het per saldo geld zou KOSTEN voor de staatskas. Het gaat er alleen om de overheidstekorten te verminderen ten koste van de burger. De dekmantel met als 2 van de vele verschijningsvormen "grijs kenteken" en "bedrijfsleven" is om verdeeldheid te zaaien. Verdeel en Heers ! BAH
je betaald minder wegen belasting....en terecht omdat je maar met 2 personen in die auto kunt zitten.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terecht dat dit afgeschaft wordt. Waarom zou een bedrijf subsidie moeten krijgen om een auto te kopen ? Gewoon de volle mep betalen en als ze dat niet kunnen dan maar lopen (of er is iets mis met de bedrijfsvoering)
Tuurlijk kan dat wel, de wetgever heeft die bevoegdheid. Het gebeurt elk jaar met tal van regels. Het is ook mogelijk voor het grijs kenteken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:00 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
je kunt niet eerst een wet verzinnen, half nederland er gebruik van laten maken en dan zeggen;
sorry, maar we hebben geld nodig, voor weet ik veel wat,dusse....
Volgens de VVD wordt het helemaal niet afgeschaft, maar willen ze het grijs kenteken koppelen aan het BTW nr. van bedrijven.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terecht dat dit afgeschaft wordt. Waarom zou een bedrijf subsidie moeten krijgen om een auto te kopen ? Gewoon de volle mep betalen en als ze dat niet kunnen dan maar lopen (of er is iets mis met de bedrijfsvoering)
schaf het voor bedrijven ook maar afquote:Op zondag 29 augustus 2004 09:43 schreef more het volgende:
[..]
Volgens de VVD wordt het helemaal niet afgeschaft, maar willen ze het grijs kenteken koppelen aan het BTW nr. van bedrijven.
Alleen voor particulieren is het voordeel waarschijnlijk dus voorbij.
quote:Op zondag 29 augustus 2004 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
schaf het voor bedrijven ook maar af
waarom moet een auto voor een bedrijf goedkoper zijn dan voor een particulier ??
ik geen pc prive ? mijn bedrijf geen goedkope auto
leg mij eens uit waarom ABN AMRO in een kwartaal 1 miljard euro winst maakt, ze goedkoper dan de rest van Nederland een auto dienen aan te schaffen ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 10:31 schreef more het volgende:
[..]
Voor bedrijven blijft het gewoon!
En mijn PC is ook nog steeds volledig aftrekbaar: 19 % BTW krijg ik terug en volledige belasting aftrek.
Die hebben allemaal leaseauto's voor het personeel, en de eigenaren van de ABN*AMRO de aandeelhouders profiteren niet van die regeling, alleen van de hoge winst.quote:Op zondag 29 augustus 2004 10:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
leg mij eens uit waarom ABN AMRO in een kwartaal 1 miljard euro winst maakt, ze goedkoper dan de rest van Nederland een auto dienen aan te schaffen ?
Die hebben ook een btw nr dus blijft het gewoon mogelijk voor Hassan, tenzij hij alles illegaal doet (zwart).quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om de eenmans bedrijfen, als: de "Hassan akbar klusbus" enzo... die het van kleine marges moeten hebben en een grijs gekentekende transit uit 1982 rijden.. die moeten zich straks weer in illigale sferen gaan begeven.
als je geen auto kan betalen zie ik niet in waarom je via een ander kenteken goedkoper aan een auto moet komenquote:Op zondag 29 augustus 2004 12:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het gaat om de eenmans bedrijfen, als: de "Hassan akbar klusbus" enzo... die het van kleine marges moeten hebben en een grijs gekentekende transit uit 1982 rijden.. die moeten zich straks weer in illigale sferen gaan begeven.
en waar maak je uit op dat het wel mogelijk blijft als je een BTW nummer hebt ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 12:29 schreef more het volgende:
[..]
Die hebben ook een btw nr dus blijft het gewoon mogelijk voor Hassan, tenzij hij alles illegaal doet (zwart).
zo simpel is het ook niet om voor de voordelige camper-motorrijtuigenbelasting in aanmerking te komen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 12:19 schreef poepprater het volgende:
dames en heren,
Al eens gedacht om een keukentje en een (bank)bedje te plaatsen na het wegslopen van die afschuwelijke te krappe kooi, en vervolgens de wagen te laten keuren als camper?
Kwa wegenbelasting een oplossing....
Jij bent écht een domme sukkelquote:Op zondag 29 augustus 2004 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
schaf het voor bedrijven ook maar af
waarom moet een auto voor een bedrijf goedkoper zijn dan voor een particulier ??
ik geen pc prive ? mijn bedrijf geen goedkope auto
kan je iets duidelijker zijn met je verwijzing, ik kom op een engelstalige site en lees niets over een actie. mocht er een plan zijn voor een manifestatie o.i.d. wil ik er zeker bij zijn, want dit moeten we niet over onze kant laten gaan.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:22 schreef 4x4rijder het volgende:
Ik ben voor een actie!!! op een nader te bepalen dag met alles wat grijs is naar den haag te rijden en daar de boel dicht te gooien.voor meer info kijk op 4x4pagina.nl
we moeten echt wat doen!!
die korting die je krijgt op een grijs kenteken moet ook ergens vandaan komen of niet ?quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:32 schreef Agp het volgende:
[..]
Jij bent écht een domme sukkel![]()
Wat denk je dat er gaat gebeuren met jouw salaris, met jouw baan, indien de kosten maar blijven oplopen?? Het bedrijfsleven zal het ook weer ergens moeten compenseren; dit zal dus betekenen o.a. bezuinigen op personeel en verhogen van de prijzen, immers de (indirecte) kostprijzen zullen stijgen en vanzelfsprekend doorberekend moeten worden. Dit alles tot gevolg dat JOUW koopkracht meer dan evenredig hard achteruit gaat. Ga nu maar eens heeeeel goed denken ..
ze hopen hem nog ff snel te slijten aan een goedgelovige jandoedel.. privé kun je straks zowiezo niet meer grijs rijden en waarschijnlijk gewoon helemaal niet meer. (ondanks dat je geluiden hoort dat een oud gijs kenteken nog aan een BTW nr. gekoppeld zou kunnen worden)quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:41 schreef Feverlip het volgende:
Ik was ook van plan een bestelauto te kopen en heb heel wat advertenties op marktplaats afgezocht. En nu zijn er heel wat mensen die zeggen dat hun auto blijvend grijs kenteken heeft. Klopt dat?.... en / of zijn er voorwaarden waardoor je auto een blijvend grijs kenteken kan hebben?
Weet iemand dit?
Damn, daar was ik al bang voorquote:Op maandag 30 augustus 2004 07:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ze hopen hem nog ff snel te slijten aan een goedgelovige jandoedel.. privé kun je straks zowiezo niet meer grijs rijden en waarschijnlijk gewoon helemaal niet meer. (ondanks dat je geluiden hoort dat een oud gijs kenteken nog aan een BTW nr. gekoppeld zou kunnen worden)
privé is het zowiezo afgelopen!!
Dat is het standpunt wat de VVD inneemt, en dat weet ik omdat ik ze gemaild heb.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:15 schreef martax het volgende:
[..]
en waar maak je uit op dat het wel mogelijk blijft als je een BTW nummer hebt ?
het is sowiesoquote:Op maandag 30 augustus 2004 07:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
privé is het zowiezo afgelopen!!
Maar met een BTW nummer is het frauderen nog steeds erg makkelijk. Je zet gewoon een eenmanszaak op.quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:50 schreef more het volgende:
[..]
Dat is het standpunt wat de VVD inneemt, en dat weet ik omdat ik ze gemaild heb.
Voor particulieren is the fun over! (al weet je het natuurlijk nooit zeker met Den Haag)
Ja maar dan moet je een uitgebreide administratie bijhouden, zoals een jaarverslag, BTW etc etc. En accountants zijn ook duur!quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Maar met een BTW nummer is het frauderen nog steeds erg makkelijk. Je zet gewoon een eenmanszaak op.
Ik ben jaarlijks ¤ 15.000,- kwijt aan de accountant. Het opzetten is zo gebeurd, maar dan begint het pas.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:03 schreef UnderWorld_ het volgende:
Volgens mij is het opzetten van een bedrijf shell veel goedkoper dan de kosten voor het gele kenteken betalen. Ze kunnen toch heel het grijs kenteken afschaffen en bedrijven meer 'ondernemersvrijdeel' geven dan nu in de plannen van de regering staat?
Je moet het om de zaak in Europees verband realistisch te maken, omdraaien: waarom moeten particulieren (die vaak veel minder rijden dan bedrijven met hun bestelauto's) MEER betalen voor hun auto dan bedrijven...quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Terecht dat dit afgeschaft wordt. Waarom zou een bedrijf subsidie moeten krijgen om een auto te kopen ? Gewoon de volle mep betalen en als ze dat niet kunnen dan maar lopen (of er is iets mis met de bedrijfsvoering)
Als bedrijf zijn bijna al je aankopen aftrekbaar voor de belasting, zo ook je bestelauto's, en dat is ook logisch want je gebruikt ze voor je bedrijf, dus zakelijk en niet prive.quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:42 schreef dVTB het volgende:
Goede zaak om het grijze kenteken af te schaffen en wel om 2 redenen: Ten eerste zie ik niet in waarom bedrijven voordeliger zouden mogen rijden dan privépersonen. Een auto is een auto, vervuiling is vervuiling. Ten tweede zorgen de geblindeerde achterramen voor verkeersonveilige situaties. Ik heb zelf ooit een bestelwagentje gereden toen ik bij de post werkte en had toen bijna een brommer onder m'n auto, omdat je die gewoon NIET ziet aankomen.
Kortom: gauw afschaffen dat grijze kenteken. Iedereen gewoon even veel wegenbelasting laten betalen. Onderscheid is misplaatst.
Dit haal je enkel uit je mailtjes?quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:07 schreef more het volgende:
[..]
En neem maar van mij aan dat het grijs kenteken voor ondernemers gewoon blijft.
Neequote:Op maandag 30 augustus 2004 17:49 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dit haal je enkel uit je mailtjes?
JUIST...helemaal mee eens! eindelijk iemand die er ook zo over denkt. als die shit doorgaat kost mijn pick-up waar maar 2 personen inkunnen me straks 100 euro in de maand meer!! dat is toch gewoon jatten...wie gaat dat betalen? moet ik mijn baas om opslag gaan vragen? die betaald z'n eigen toch al scheel aan allerlei heffingen, belastingen, premies en al die andere ellende...quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:47 schreef rotterdamse het volgende:
Wat is dit nu toch voor dom gel*l. Grijs kentekenrijders zijn profiteurs, een ander zou mee moeten betalen aan mijn liefhebberij? Leg me dit eens uit? Ook wij zijn pick-up rijders. en door deze maatregel zitten wij straks met een peperdure auto die onverkoopbaar en onbetaalbaar in de wegenbelasting is. (ruim ¤400 p/kw) Wij hebben niets anders gedaan als gebruik maken van een bestaande, legale regeling.
Hey sorry...er moet een punt tussen dus, 4x4.pagina.nl en dan onder "prikbord"quote:Op maandag 30 augustus 2004 02:15 schreef Outcaster het volgende:
[..]
kan je iets duidelijker zijn met je verwijzing, ik kom op een engelstalige site en lees niets over een actie. mocht er een plan zijn voor een manifestatie o.i.d. wil ik er zeker bij zijn, want dit moeten we niet over onze kant laten gaan.
dit kabinet goochelt met cijfertjes, die verlaagde vennootschapsbelasting doen ze gelijk weer teniet met de verhoogde energiebelasting.
wat blijft er over in nederland, alle fiscaal voordelige regelingen worden nu omgebogen zodat we dubbel genaaid worden.
straks mogen we met z'n allen werken tot ons 65e, pc prive wordt ad hoc geschrapt, wao betekent straks oh je heb wat dus je hebt pech, leef maar van een minimum.
De huren worden vrijgegeven zodat we allemaal bijna verplicht worden te kopen, waarna waarschijnlijk de hypotheekrenteaftrek ook ad hoc afgeschaft wordt....
Begrijp me niet verkeerd, er moeten zeker maatregelen genomen worden om Nederland economisch weer op de kaart te zetten, maar ik word intussen een beetje spuugzat van dit kabinet met onze als een robot pratende premier.
En dit alles terwijl we nog steeds de grootste nettobetaler zijn aan onze geweldige Europese Unie.
Onze meneer Zalm, die nu keihard snijdt in al onze verworvenheden, kan straks weer de popiejopie uit gaan hangen met de miljarden die hij "gevonden" heeft.
Zalm, onze gevierde man dan, die ons alle verworvenheden in ons sociale stelsel stelselmatig afneemt.
Kortetermijnpolitiek.
De kleinere bedrijven, die moeten innoveren om het hoofd boven water te houden, worden met deze regeling het hardst getroffen.
De grotere bedrijven worden gecompenseerd en gaan onveranderd door, terwijl de kenniseconomie juist de innovatie bij de kleinere bedrijven hard nodig heeft!
NEE, natuurlijk niet L*L, dit is geen korting, je betaald gewoon minder omdat je er maar met 2 personen in kunt!!!quote:Op maandag 30 augustus 2004 07:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
die korting die je krijgt op een grijs kenteken moet ook ergens vandaan komen of niet ?
SUKKEL, die geblindeerde achterramen is een eis van de overheid, als dat het probleem is laat ze dat dan alleeen veranderen!!quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:42 schreef dVTB het volgende:
Goede zaak om het grijze kenteken af te schaffen en wel om 2 redenen: Ten eerste zie ik niet in waarom bedrijven voordeliger zouden mogen rijden dan privépersonen. Een auto is een auto, vervuiling is vervuiling. Ten tweede zorgen de geblindeerde achterramen voor verkeersonveilige situaties. Ik heb zelf ooit een bestelwagentje gereden toen ik bij de post werkte en had toen bijna een brommer onder m'n auto, omdat je die gewoon NIET ziet aankomen.
Kortom: gauw afschaffen dat grijze kenteken. Iedereen gewoon even veel wegenbelasting laten betalen. Onderscheid is misplaatst.
Hhhmmm zie het al, sorry.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:37 schreef rotterdamse het volgende:
Eh....hoe quoten jullie die stukjes? MIjn opmaak werkt blijkbaar niet.
En het is geen korting maar een speciaal tarief voor deze auto's. Benzine rijders hebben ook geen korting op hun wegenbelasting t.o.v. dieselrijders. Als je een pak hagelslag koopt heb je ook geen korting omdat het toevallig goedkoper is dan vlees...quote:Op maandag 30 augustus 2004 19:15 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
NEE, natuurlijk niet L*L, dit is geen korting, je betaald gewoon minder omdat je er maar met 2 personen in kunt!!!
voor de actie www.4x4.pagina.nl verder gaan naar "prikbord"
't blijft een feit dat als ik met mijn puntootje jouw pickup tegenkom ik toch echt wel en onderspit delf ... dus een pickup / 4x4 / MPV / SUV of wat dan ook is wel lekker veilig voor de inzittenden, maar alles waar ze tegen mogen opknallen (inclusief voetgangers, fietsers, brommers en wat dies meer zij) lopen vele malen meer letsel op dan dat ze een gewone personenwagen tegengekomen waren ...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:37 schreef rotterdamse het volgende:
-knip-
Dat geldt voor alle limo's, grote sedans, bestelbusjes, vrachtauto's. En dacht je echt dat ze door een hogere aanschafprijs en meer wegenbelasting veiliger worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:00 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
't blijft een feit dat als ik met mijn puntootje jouw pickup tegenkom ik toch echt wel en onderspit delf ... dus een pickup / 4x4 / MPV / SUV of wat dan ook is wel lekker veilig voor de inzittenden, maar alles waar ze tegen mogen opknallen (inclusief voetgangers, fietsers, brommers en wat dies meer zij) lopen vele malen meer letsel op dan dat ze een gewone personenwagen tegengekomen waren ...
Nope, maar wat mij betreft mogen die ondingen verboden worden. In ons bedrijf rijden er ook 2 rond en die kunnen net zoveel kilometers maken als ik met een tank die 2x zo groot is (waarom die oetlullen benzine rijden is mij een raadsel). Naast levensgevaarlijk voor overige weggebruikers dus ook nog eens vele malen vervuilender, plus zwaarder dus slechter voor de wegen en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:23 schreef more het volgende:
Dat geldt voor alle limo's, grote sedans, bestelbusjes, vrachtauto's. En dacht je echt dat ze door een hogere aanschafprijs en meer wegenbelasting veiliger worden.
Het is bewezen dat dat substantieel minder gevolgen heeft voor de aangeredene (bron kan ik zo snel niet vinden).quote:en aangereden worden, als voetganger, door een Fiat Panda lijkt me ook geen pretje.![]()
OK begrijp ik, maar om dan gelijk maar te gaan schelden...quote:Op maandag 30 augustus 2004 19:24 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
SUKKEL, die geblindeerde achterramen is een eis van de overheid, als dat het probleem is laat ze dat dan alleeen veranderen!!
actie... www.4x4.pagina.nl doorgaan naar "prikbord"
en voor laatste nieuws, stuur je mailadres naar info@saris4x4.nl
Vreemde opmerking. Dus als pick-up rijder ben ik opeens een gevaar op de weg? Zou het niet gewoon aan de bestuurder liggen? Je moet ze de kost geven die mij met mijn grote pick-up toch proberen van de weg te drukken met hun BMW, mercedessen en jawel.... zelfs vrachtwagens. En dan nog maar niet gesproken van al die kleine puntootjes die denken nog net wel ff voor me langs te kunnen schieten. (enig idee wat een opsodemieter ik krijg van die laadbak als ik in mijn ankers moet?)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 09:00 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
't blijft een feit dat als ik met mijn puntootje jouw pickup tegenkom ik toch echt wel en onderspit delf ... dus een pickup / 4x4 / MPV / SUV of wat dan ook is wel lekker veilig voor de inzittenden, maar alles waar ze tegen mogen opknallen (inclusief voetgangers, fietsers, brommers en wat dies meer zij) lopen vele malen meer letsel op dan dat ze een gewone personenwagen tegengekomen waren ...
Kennelijk ben ik dus nogal 'onmenselijk', alleen omdat ik het onderscheid tussen grijze en gele kentekens een slechte zaak vind? Je hebt mij nergens horen zeggen dat ik het een slechte zaak vind dat minima kiezen voor een grijs kenteken, ik snap alleen het onderscheid tussen geel en grijs niet. Wil je minima tegemoetkomen in de kosten van een auto, dan kan dat ook op andere manieren, net zoals gemeenten ook voorzieningen hebben die het voor minima mogelijk maken om bijvoorbeeld een computer of wasmachine aan te schaffen. Ik juich dergelijke voorzieningen alleen maar toe.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:11 schreef aannemersbusrijder het volgende:
dVTV waarschijnlijk behoor jij tot diegenen die zich wel de luxe van een MPV kunnen veroorloven en daar gaat het hier dus om er is een groep minderbedeelden die dat niet kunnen, Wij rijden dus met een aannemersbus omdat wij niet meer KUNNEN betalen. Ik zou me er nog alles bij voor kunnen stellen met pakweg 100.000 km per jaar maar bedenk wel juist deze mensen rijden dit niet. Ook brandstof is duur en vaak worden deze auto's dan ook gebruikt om toch nog sociale contacten te kunnen onderhouden. Vaak dus wienig kilometers dus bedenk wel hoeveel de kilometerprijs voor deze groep stijgt dit zijn bijna TAXI-tarieven aan het worden.
.... Gun dit voordeel nu eens aan deze groep ik ben ervan overtuigd dat juist de grote bedrijven door een aantal knappe koppen laten zoeken naar mazen in de belastingwet en hier dan ook gretig gebruik van maken. Maar ja dit is in veel ogen blijkbaar geen oneigenlijk gebruik en wel geoorloofd. De grote bedrijven die juist, waar de gehele discussie over gaat, ook hier weer beter van worden ten koste van diegenen die er hard voor moeten werken. Hou nu de krietiek eens even voor jezelf en probeer eens als MENS te denken en handelen. Alvast bedankt.
Laat me raden jij hebt ook een Suzuki Alto of zoiets?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:48 schreef AchJa het volgende:
Jammer maar helaas, jarenlang heeft de particulier kunnen profiteren van de mazen in de wet, dat is nu dus afgelopen. De eerste keer dat de regering iets aan het gebruik van een grijs kenteken door particulieren wilde doen heeft niet veel geholpen, toen kreeg je plotseling van die opgelaste daken op de Ford Sierra station. Nu is er een regeling bedacht waarbij het voor de particulieren niet zo makkelijk is om grijs te blijven rijden. Ik heb ook totaal geen moeite met deze regeling, waarom zou een bezitter van een Volkswagen Transporter minder wegenbelasting hoeven te betalen dan de eerste de beste Suzuki Alto rijder.
Snap ik hier iets niet?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 19:45 schreef UnderWorld_ het volgende:
Van wie zijn al die klonen? 4x4, rotterdamse en aannemersbusrijder weg.
Leuk is dat toch dat als je gebruik maakt van een bestaande regeling dat je gelijk een profiteur bent. Waarschijnlijk ben jij nog roomser dan de paus en maken jij geen gebruik van een legale bestaande regeling als dat kan en betalen je liever ¤350 p/kw. meer omdat het tegen je principes indruist. Wat een gel*l zeg, iedereen probeert de voor hem/haar gunstigste manier te vinden om iets te doen, of het nu om een auto, belastingaftrek, hypotheek of wat dan ook gaat.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 20:48 schreef AchJa het volgende:
Jammer maar helaas, jarenlang heeft de particulier kunnen profiteren van de mazen in de wet, dat is nu dus afgelopen. Ik heb ook totaal geen moeite met deze regeling, waarom zou een bezitter van een Volkswagen Transporter minder wegenbelasting hoeven te betalen dan de eerste de beste Suzuki Alto rijder.
Nee hoor, 2X een Bmw (geen X5) en een motor.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 21:33 schreef more het volgende:
[..]
Laat me raden jij hebt ook een Suzuki Alto of zoiets?
Ik zeg helemaal niet dat jullie profiteurs zijn. Jullie hebben gebruik kunnen maken van een regeling die voor bedrijven bedoeld was. En ik ben helemaal niet roomser dan de paus, ik heb zelf ook 4 auto's op grijs kenteken gehad in het verleden, ook IK heb gebruik gemaakt van die regeling. Maar ik wist donders goed dat je eigenlijk door de mazen van de wet heenglipte mbt de wegenbelasting (zoals al 20 keer in dit topic gezegd is, het is bedoeld voor bedrijven en niet voor particulieren) En als je in staat bent om een peperdure (jou woorden) auto aan te schaffen, ben je ook best in staat om je gele kenteken te betalen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:13 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Leuk is dat toch dat als je gebruik maakt van een bestaande regeling dat je gelijk een profiteur bent. Waarschijnlijk ben jij nog roomser dan de paus en maken jij geen gebruik van een legale bestaande regeling als dat kan en betalen je liever ¤350 p/kw. meer omdat het tegen je principes indruist. Wat een gel*l zeg, iedereen probeert de voor hem/haar gunstigste manier te vinden om iets te doen, of het nu om een auto, belastingaftrek, hypotheek of wat dan ook gaat.
Wat jouw probleem is, is dat je gewoon jaloers bent dat je zelf niet zo slim bent geweest of dat je geen geld hebt om een pick-up, bus, MPV, SUV aan te schaffen.
Nogmaals als de wegenbelasting voor lpg en diesel gelijk zou zijn aan benzine zou het voor ons niet leuk zijn maar enigszins te dragen maar met wat we nu moeten gaan betalen heeft de regering onze peperdure auto gedegradeert tot een plantenbak want meer kunnen we er straks niet meer mee.
Blaas dan niet zo hoog van de toren dat ik het niet zou kunnen betalen, te dom zou zijn en ook nog jaloers ben. Er zit dan maar 1 ding op he, verkopen die handel.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:32 schreef rotterdamse het volgende:
Voor die peperdure auto is jaren gespaard (ons motto is nl. dat je geen geld kan uitgeven wat je niet hebt) en bij de aankoop hebben we gekeken of hij op grijs kenteken kon omdat we hem anders nooit zouden kunnen betalen. We hebben daar netjes navraag naar gedaan bij de RDW, sterker nog hij zou niet eens op geel kunnen omdat we geen achterbank hebben en een laadvloer die aan de afmetingen voldoet waardoor hij grijs wordt. En dat de auto nu zoveel waard is komt door alle reparaties, verbeteringen en verfraaiingen die we er in de loop der jaren aan gedaan hebben. Kortom er is gewoon stukje bij beetje gigantisch in deze auto geinvesteerd.
En nee...dat gele kenteken kunnen we echt niet betalen!
ik ben het helemaal met je eens, de meeste van ons met zo'n auto hebben zoiets puur uit liefhebberij,quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:32 schreef rotterdamse het volgende:
Voor die peperdure auto is jaren gespaard (ons motto is nl. dat je geen geld kan uitgeven wat je niet hebt) en bij de aankoop hebben we gekeken of hij op grijs kenteken kon omdat we hem anders nooit zouden kunnen betalen. We hebben daar netjes navraag naar gedaan bij de RDW, sterker nog hij zou niet eens op geel kunnen omdat we geen achterbank hebben en een laadvloer die aan de afmetingen voldoet waardoor hij grijs wordt. En dat de auto nu zoveel waard is komt door alle reparaties, verbeteringen en verfraaiingen die we er in de loop der jaren aan gedaan hebben. Kortom er is gewoon stukje bij beetje gigantisch in deze auto geinvesteerd.
En nee...dat gele kenteken kunnen we echt niet betalen!
Ze hebben gelijk, je kenteken blijft grijs, maar je gaat voor geel betalen. (heb ik nl. ook gehad toen de regeling van de laadruimte kwam, wel een grijs kenteken, maar betalen voor geel) Dit nl. om te verkomen dat iedere jandoedel een achterbank in zijn auto last die totaal niet aan de veiligheidseisen voldoet. De auto is nl. door de RDW goedgekeurd als een grijs kenteken, in die staat mag hij dan ook de weg op. Als je er dan een achterbank in zou zetten, moet hij terug naar de RDW om weer gekeurd te worden en dan (mits goedgekeurd uiteraard) krijg je een geel kenteken.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:41 schreef Feverlip het volgende:
Ik was ook van plan een bestelauto te kopen en heb heel wat advertenties op marktplaats afgezocht. En nu zijn er heel wat mensen die zeggen dat hun auto blijvend grijs kenteken heeft. Klopt dat?.... en / of zijn er voorwaarden waardoor je auto een blijvend grijs kenteken kan hebben?
Weet iemand dit?
verkopen???? zo'n auto is meer dan alleen een vervoermiddel voor ons! het is geen duits kippenhok wat je zo maar weg doet! bovendien, wat ik al eerder zei, als de plannen doorgaan zijn ze straks, en nu al, niet meer kwijt te raken! ik had plannen om mn kingcab in te ruilen voor een GMC pick-up, die 2 zitplaatsen heeft(dus sowieso grijs), een gigantische laadbak en een 5.7L V8 motor, en die zo'n 500 kg zwaarder is als de auto die ik nu heb....maar daar wacht ik nu maar even mee..quote:Op woensdag 1 september 2004 00:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blaas dan niet zo hoog van de toren dat ik het niet zou kunnen betalen, te dom zou zijn en ook nog jaloers ben. Er zit dan maar 1 ding op he, verkopen die handel.
Het spijt me maar hoe moet ik het anders opvatten? Ik kan er niets anders van maken. Waarom ben je zo voor het afschaffen, kost het jou geld als ik op grijs rij? Word jij er door benadeeld als die volkswagen transporter minder betaalt als een alto. Op zo'n moment kan ik nog maar 1 conclusie trekken en dat is jaloezie.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blaas dan niet zo hoog van de toren dat ik het niet zou kunnen betalen, te dom zou zijn en ook nog jaloers ben. Er zit dan maar 1 ding op he, verkopen die handel.
Dat ben ik met je eens, dat verkondig ik al jaren (waarom kan dat bv. in Duitsland wel en dan NOG is de benzine goedkoper) Dat is ook een veel eerlijker systeem, alhoewel ik betwijfel of jij daar met een 5.7L V8 blij mee moet zijnquote:Op woensdag 1 september 2004 00:23 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
verkopen???? zo'n auto is meer dan alleen een vervoermiddel voor ons! het is geen duits kippenhok wat je zo maar weg doet! bovendien, wat ik al eerder zei, als de plannen doorgaan zijn ze straks, en nu al, niet meer kwijt te raken! ik had plannen om mn kingcab in te ruilen voor een GMC pick-up, die 2 zitplaatsen heeft(dus sowieso grijs), een gigantische laadbak en een 5.7L V8 motor, en die zo'n 500 kg zwaarder is als de auto die ik nu heb....maar daar wacht ik nu maar even mee..
maar daar gaat het hier allemaal niet om!
feit is, dat als ze dit doorvoeren, we gewoon genaaid worden.dit is pure diefstal!
als ze menen wat te moeten doen dan moeten ze die hele belasting eraf gooien, en het puur uit de accijns op de brandstof halen!! en dan is het eerlijk, wie het meest rijdt, die betaald!
DAT IS PAS EERLIJK........![]()
een actie niet helpen.....quote:Op woensdag 1 september 2004 00:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, dat verkondig ik al jaren (waarom kan dat bv. in Duitsland wel en dan NOG is de benzine goedkoper) Dat is ook een veel eerlijker systeem, alhoewel ik betwijfel of jij daar met een 5.7L V8 blij mee moet zijnMaar het is niet zozeer dat je willens en wetens genaaid wordt, de mazen van de wet worden nu netjes dichtgenaaid. En het voelt idd wel als genaaid worden (zie post van mij hierboven, grijs kenteken en toch geel betalen, dus ik weet wat het is) Maar je kunt er niets tegen doen. Optochten, lange files maken, het Binnenhof bezetten, je heel erg druk maken, het helpt je geen zier omdat de regeling nu gebruikt gaat worden waarvoor hij in beginsel bedoeld was.
Jaloezie, tja het is maar hoe je het wil bekijken. Ik word niet direct benadeeld, maar een eerlijk systeem is het natuurlijk niet. Het zou hetzelfde zijn als iedereen met een Opel 140 mag rijden en de rest van de auto's moet zich aan de 120 houden. Zo bekijk ik het.quote:Op woensdag 1 september 2004 00:29 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Het spijt me maar hoe moet ik het anders opvatten? Ik kan er niets anders van maken. Waarom ben je zo voor het afschaffen, kost het jou geld als ik op grijs rij? Word jij er door benadeeld als die volkswagen transporter minder betaalt als een alto. Op zo'n moment kan ik nog maar 1 conclusie trekken en dat is jaloezie.
En verkopen die handel is natuurlijk geen optie, wie wil er nu nog een wagen kopen die meer dan ¤ 400 p/kw. in de wegenbelasting kost?
Ik ben erg benieuwd...quote:Op woensdag 1 september 2004 00:48 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
een actie niet helpen.....hahaha..moet jij eens opletten!! ER IS EEN DATUM BEKEND..MAANDAG 13 SEPTEMBER. voor meer info www.4x4.pagina.nl onder nieuws, doorklikken naar pagina-prikbord
Ik persoonlijk zou voor geen goud in zo'n opgeblazen verlengstuk van een zeker mannelijk lichaamsdeel gespot willen worden. In een wat kleinere wagen kun je ook prima 5 mensen plakken (rij zelf Laguna en Punto)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:13 schreef rotterdamse het volgende:
Wat jouw probleem is, is dat je gewoon jaloers bent dat je zelf niet zo slim bent geweest of dat je geen geld hebt om een pick-up, bus, MPV, SUV aan te schaffen.
Wat een domme opmerking, ik ben een vrouw dus wat dat verlengstuk van een zeker mannelijk lichaamsdeel er nu mee te maken heeft? Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Persoonlijk zou ik nooit in zo'n kippenhok of zo'n 13 in een dozijnwagen willen rijden maarom nou te gillen dat die dingen verboden moeten worden.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:06 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Ik persoonlijk zou voor geen goud in zo'n opgeblazen verlengstuk van een zeker mannelijk lichaamsdeel gespot willen worden.
Precies. Haags opportunisme ten top; en het is niet iets van Zalm hoor; het is de algemene stelregel in Den Haag al jaren: als de overheid uit kosten/baten oogpunt voordeel hebben bij één Europa dan is men het braafste jongetje van de klas, komt die vergelijking minder gunstig uit voor Den Haag dan verandert de overheid, om bij de analogie te blijven, in een soort jeugd-delinquent.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:05 schreef aannemersbusrijder het volgende:
(...)
De overheid, en met name minister Zalm, heeft de mond vol over Europa en het feit dan binnen de Europese gemeenschap overal dezelfde regels en wetten moeten gelden. Helaas zijn zij dit weer heel snel vergeten als het voor de eigen tent niet goed uitkomt.
(...)
Ok...maar het is wel eerlijk dat ik met mijn pick-up ¤1932 per jaar moet betalen terwijl ik ongeveer 8000 km per jaar rijd op de schoonste brandstof die er is, en dat die persoon in zijn middenklasser die zo'n 20.000 km per jaar maakt op diesel ¤988, en op benzine ¤512 per jaar kwijt is. Wie zorgt hier nu voor meer vervuiling en voor een zwaardere belasting van het wegennet?quote:Op woensdag 1 september 2004 00:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik word niet direct benadeeld, maar een eerlijk systeem is het natuurlijk niet.
Het uiterlijk is ook niet de reden waarom ze verboden zouden moeten worden, maar het letsel dat ze andere weggebruikers kunnen toebrengen (ik gil trouwens niet hoor, dat maak jij ervan. Ik geef duidelijk aan dat het MIJN mening is). Maar da's totaal off-topic hier, dus daar ga ik niet meer over in discussie (open dan maar een nieuw topic).quote:Op woensdag 1 september 2004 13:31 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking, ik ben een vrouw dus wat dat verlengstuk van een zeker mannelijk lichaamsdeel er nu mee te maken heeft? Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Persoonlijk zou ik nooit in zo'n kippenhok of zo'n 13 in een dozijnwagen willen rijden maarom nou te gillen dat die dingen verboden moeten worden.
Inderdaad, met je Punto kun je een willekeurige fietser of voetganger ook veel letsel toebrengen, daar heb je geen pick-up of 4x4 voor nodigquote:Op woensdag 1 september 2004 13:43 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Het uiterlijk is ook niet de reden waarom ze verboden zouden moeten worden, maar het letsel dat ze andere weggebruikers kunnen toebrengen (ik gil trouwens niet hoor, dat maak jij ervan. Ik geef duidelijk aan dat het MIJN mening is). Maar da's totaal off-topic hier, dus daar ga ik niet meer over in discussie (open dan maar een nieuw topic).
Hier gaat het helemaal niet over; de maatregel om het grijs kenteken af te schaffen dient maar één enkel doel: nog meer geld uit autorijdend Nederland persen. Dáár gaat het om; én ik denk dat de Nederlandse automobilist al genoeg betaald heeft aan onze falende overheid zonder er een fatsoenlijke tegenprestatie voor terug te krijgen.quote:Bovendien vind ik persoonlijk m'n Punto (speciale uitvoering, geen kippenhok) en onze Laguna Baccara (zeer speciale uitvoering) geen 13 in een dozijn, maar een pickup bijvoorbeeld wel en al helemaal al die grote bakken die je tegenwoordig rond ziet rijden.
De gevolgen zijn alleen wat ernstiger ...quote:Op woensdag 1 september 2004 13:53 schreef Jalu het volgende:
Inderdaad, met je Punto kun je een willekeurige fietser of voetganger ook veel letsel toebrengen, daar heb je geen pick-up of 4x4 voor nodig
Ik reageerde inhoudelijk op een bericht van rotterdamse, vandaar dat hier helemaal niet om gaat. Ik had al geëxcuseerd voor mijn off-topic-heid. Bij deze nogmaals. Met jouw verhaal an sich ben ik het wel eens.quote:rest van het verhaal
Daar heb je gelijk in, het syteem wat we hier in Nederland hanteren deugt niet, dat ben ik ook roerend met je eens. Ook al rij je niet in je auto dan nog betaal je wegenbelasting. Maar ik begrijp hieruit dat jij op LPG rijdt, heb je een G3 installatie??? Een G3 installatie is niet veel duurder in de belasting dan benzine.quote:Op woensdag 1 september 2004 13:40 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Ok...maar het is wel eerlijk dat ik met mijn pick-up ¤1932 per jaar moet betalen terwijl ik ongeveer 8000 km per jaar rijd op de schoonste brandstof die er is, en dat die persoon in zijn middenklasser die zo'n 20.000 km per jaar maakt op diesel ¤988, en op benzine ¤512 per jaar kwijt is. Wie zorgt hier nu voor meer vervuiling en voor een zwaardere belasting van het wegennet?
Wat ontgaat mij hier dan?
Wel als je in een zware pickup rijdt van 1800 kilogram of zo; en geel tarief moet betalen...quote:Op woensdag 1 september 2004 14:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het syteem wat we hier in Nederland hanteren deugt niet, dat ben ik ook roerend met je eens. Ook al rij je niet in je auto dan nog betaal je wegenbelasting. Maar ik begrijp hieruit dat jij op LPG rijdt, heb je een G3 installatie??? Een G3 installatie is niet veel duurder in de belasting dan benzine.
MEE EENS!!!!quote:Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef Jalu het volgende:
Waarom blijft de discussie hier gaan over of grijs kenteken al of niet een wenselijk fenomeen is, en gaat men voorbij aan het feit dat het vooral de torenhoge belasting op (auto)mobliliteit in het algemeen is, die nu dus gemiddeld gezien nog weer wat hoger gemaakt gaat worden, die eigenlijk gewoon oneerlijk is.
Waarom betaalt een Duitser in één Europa veel minder voor de aanschaf van zijn auto, en hoeft hij ook nog eens stukken minder in de staatskas te storten om die auto te mogen gebruiken? Want dat is pas oneerlijk!
Het afschaffen van het grijs kenteken zou dan ook geen enkel probleem zijn als tegelijkertijd de kosten voor het bezit en gebruik van een willekeurige auto net zoveel zou gaan kosten als bijvoorbeeld in Duitsland.
Maar deze maatregel gaat maar om één ding: Den Haag heeft een (enorm!) gat in de hand, en de burger mag daar voor bloeden. Betalen zullen we, en iets daarvoor terug verwachten is zo langzamerhand wel heel erg politiek niet-correct...
Of zijn onze belachelijk dure wegen zoveel beter dan die in Duitsland? Nou, nee dus...
quote:Geachte heer "More",
In uw mail maakt u bezwaar tegen het afschaffen van het grijze kenteken.
Op Prinsjesdag zal, zoals ieder jaar gebruikelijk is, naast de Miljoenennota een belastingplan worden aangeboden aan de Tweede Kamer. In het Belastingplan 2005 staan belastingmaatregelen voor het jaar 2005, waaronder de voorgenomen afschaffing van het grijze kenteken. De Tweede en Eerste Kamer zullen deze maatregelen beoordelen en vervolgens er mee instemmen of ze verwerpen.
Het grijze kenteken was oorspronkelijk bedoeld als tegemoetkoming voor ondernemers. In de loop van de jaren bleek echter een breed publiek oneigenlijk gebruik te maken van het grijze kenteken. Dit heeft in afgelopen jaren herhaalde malen tot aanpassingen in de regelgeving geleid.
Voor ondernemers staan tegenover het afschaffen van het grijze kenteken gunstige maatregelen; zoals verlaging van het tarief van de vennootschapsbelasting en verhoging van de zelfstandigenaftrek.
Voor de groep gehandicapten die in een aangepaste auto met een grijs kenteken rijdt wordt onderzocht of zij op één of andere wijze tegemoet gekomen kunnen worden.
Voor de groepen grijs kentekenrijders voor wie de regeling in principe niet was bedoeld, zijn geen compenserende maatregelen voorzien.
Nogmaals wil ik benadrukken dat het hier voorgenomen beleid betreft. Deze maatregelen worden nog voorgelegd aan het parlement. Pas als het parlement er mee heeft ingestemd zullen de maatregelen definitief worden.
Met vriendelijke groet,
De Directeur Voorlichting
J.J.C. Sprenger
hey...HEY! ga jij met je poppen spelen.als jij met je klere-punto met een vaart van 80 iemand raakt, is ie net zo dood als ik de persoon raak met mn pick-up!quote:Op woensdag 1 september 2004 15:15 schreef kleinmeiske het volgende:
@rotterdamse
Op welke post wil je dat ik reageer? Welk argument van mij raakt kant nog wal? Als je duidelijkheid van mij wilt, wees dan zelf ook duidelijk, please.
Waarom mag ik een pickup geen onding omdat ik daar toevallig slechte ervaringen mee heb (ik woon in de Betuwe en zie die dingen dus wel dagelijks rondscheuren) vinden terwijl jij kennelijk een gruwelijke hekel aan punto’s en vergelijkbare karretjes hebt en dat dus een 13 in het dozijn mag noemen? Laat mekaar even in de waarde zeg.
Persoonlijk vind ik het niet 13 in het dozijn zijn van een auto om ‘m aan te schaffen een behoorlijk oppervlakkige reden, maar goed.
Maar nogmaals, daar gaat het in dit topic niet over. Als je hierover verder in discussie wilt, open dan een nieuw topic.
Oké dan. Jij scheert alle puntootjes over één kam, ik alle pickups. Niet meer doen dan. Ik heb alleen slechtere ervaringen met bovengenoemde auto's dan met punto's, dus da's persoonlijk. En ja, ik weet wat voor een klap jij krijgt als je vol in de ankers moet, daarom haal ik zulke levensgevaarlijke acties niet uit. Niet meer generaliseren?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 12:45 schreef rotterdamse het volgende:
-knip-
quote:Op donderdag 2 september 2004 13:26 schreef rotterdamse het volgende:
Nee ik scheer niet alle puntootjes over 1 kam, ik reageerde op jou toen je zei dat alle grote pick-ups enz. verboden zouden moeten worden. Persoonlijk zal het me een worst wezen wat er op de weg rijdt. Zolang een ieder zich aan de regels houdt mag je voor mijn part bij wijze van spreke zelfs in een zeepkist de weg op. Maar ok discussie gesloten.Mag ik vragen wat een laguna in de wegenbelasting doet? Kan me haast niet voorstellen dat hij boven de 2 ton weegt en waarschijnlijk rij je op benzine dus toch goedkoper in de wegenbelasting?
Er is een stichting voor grijsrijders die al sinds 1995 bestaat en toen veel voor elkaar heeft gekregen en die nu weer gaan protesteren.(lees..goed georganiseerd!)quote:Op woensdag 1 september 2004 13:40 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Ok...maar het is wel eerlijk dat ik met mijn pick-up ¤1932 per jaar moet betalen terwijl ik ongeveer 8000 km per jaar rijd op de schoonste brandstof die er is, en dat die persoon in zijn middenklasser die zo'n 20.000 km per jaar maakt op diesel ¤988, en op benzine ¤512 per jaar kwijt is. Wie zorgt hier nu voor meer vervuiling en voor een zwaardere belasting van het wegennet?
Wat ontgaat mij hier dan?
quote:Op donderdag 2 september 2004 13:43 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
![]()
Onze Laguna (Baccara) doet in de wegenbelasting in Gelderland ¤ 228 per kwartaal (speciale uitvoering met 3 liter motor, is pietsie zwaarder dan een gewone. Inderdaad benzine.
zeer terechte opmerking dit..... als ik op dezelfde manier met mijn inkomen om zou gaan (verkwistend) als den haag was ik allang onder curatele gesteld of failliet verklaard. in den haag roept zo'n lulhannes foutje bedankt en blijft gewoon zitten om naar een volgende mogelijkheid te zoeken om ons aller belasting geld over de balk te smijtenquote:Op woensdag 1 september 2004 13:53 schreef Jalu het volgende:
. Het is echt hoog tijd dat Den Haag leert om met geld om te gaan.
ja het is ook mijn hobby, die ook ongeveer zoveel duurder zou worden..quote:Op woensdag 8 september 2004 10:09 schreef ByteMe het volgende:
Ik zie het allemaal wel. Zou het alleen bijzonder lullig vinden als dit wordt afgeschaft zoals het pc prive project. Pats boem einde.
Liever zie ik dat ze het bevriezen. I.a.w. dat auto's met grijs kenteken het ook behouden maar dat er geen nieuwe meer worden verstrekt. Want hoeveel kritiek je ook kunt hebben op particulieren die grijs rijden, zoals ik, voor sommigen is het hobby om te rijden in een 4X4. En die hobby wordt wel even 1400 euro duurder in mijn geval.
Dus jij maakt gebruik van een regeling die niet voor jou is bedoeld en dan ga je de mensen die dit willen corrigeren eens even een lesje leren? Het wordt steeds gekker met de oudere generatie.quote:Op woensdag 8 september 2004 21:31 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
ja het is ook mijn hobby, die ook ongeveer zoveel duurder zou worden..
maar ga mee doen met die actie, laat een reactie achter op www.zijnzegek.nl
dit kunnen we toch niet laten gebeuren, altijd maar dat lammetjes gedrag!
we zullen jan peter en z'n 40 rovers eens wat laten zien.
Wat zijn Nederlanders toch goed in het oordelen zeg...quote:Op woensdag 8 september 2004 21:50 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dus jij maakt gebruik van een regeling die niet voor jou is bedoeld en dan ga je de mensen die dit willen corrigeren eens even een lesje leren? Het wordt steeds gekker met de oudere generatie.
hey underworld.....zak in de stront!!! er staat nergens geschreven dat die regeling uitsluitend bedoeld was voor bedrijven, je moet niet zo lullen!quote:Op woensdag 8 september 2004 21:50 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dus jij maakt gebruik van een regeling die niet voor jou is bedoeld en dan ga je de mensen die dit willen corrigeren eens even een lesje leren? Het wordt steeds gekker met de oudere generatie.
En was het wat??? Heb er weinig van gemerkt en ik heb nog wel zo opgelet...quote:Op woensdag 1 september 2004 00:48 schreef 4x4rijder het volgende:
[..]
een actie niet helpen.....hahaha..moet jij eens opletten!! ER IS EEN DATUM BEKEND..MAANDAG 13 SEPTEMBER. voor meer info www.4x4.pagina.nl onder nieuws, doorklikken naar pagina-prikbord
Ik klaag nietquote:Op zaterdag 18 september 2004 15:57 schreef Koos Voos het volgende:
Wat een humor hier.. het lijkt wel een soap![]()
Figuren die voor hun lol 4x4 of een bestelwagentje rijden lopen het hardst te klagen ..![]()
Zo staat het in de miljoenennota.quote:Dit gebeurt vooral door de fiscale voordelen van auto’s met ‘grijs kenteken’ af te schaffen. Bovendien wordt niet-bedoeld gebruik van het grijs kenteken door particulieren de pas af gesneden
Ja, de bedrijven die echt van de vennootschapsbelasting profiteren zijn de grote multinationals en niet de kleine MKB-er die 80 uur per week werkt en nu meer kan gaan schokken omdat het grijs kenteken verdwijnt.quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:48 schreef bloodymary het volgende:
Er wordt hier steeds gesproken over de particulieren die gedupeerd worden, maar dat vind ik niet meer dan terecht. De regeling is niet voor hen bedoeld, het zijn vaak figuren die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Maar wat ik wel erg vind, zijn die kleine bedrijfjes, bijvoorbeeld tegelzetters of schilders met 3 a 4 busjes, dat gaat hen per maand toch zo'n ¤ 400 kosten.
En zij profiteren niet van het voordeel van de verlaging van de vennootschapsbelasting, want dit zijn eenmanszaakjes of vofjes, en die betalen geen vennootschapsbelasting, maar winst uit onderneming!
bron?quote:[b]minister L.J. Brinkhorst over 20 % fraude onder de grijs kenteken eigenaren. Dit is een keiharde leugen en getuigd niet bepaald van een kabinet met kennis van zaken.
Bron is niet nodig. Het is GEEN fraude (ik heb begrepen dat er nergens in de diverse wetten en regelingen staat dat grijze kentekens alleen voor bedrijven en niet voor particulieren zijn) dus het percentage van is op niets gebaseerd.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:04 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
bron?
Goede zaak; nu de praktijk nog...quote:Op woensdag 22 september 2004 18:06 schreef Bleh het volgende:
De financiële dekking vinden de drie partijen door onder meer de verdere aanpak van bureaucratie
Ofwel we verzinnen weer wat milieu-heffingen of energie-belastingen zodat we ons gat in de hand kunnen vullen...quote:en fiscale maatregelen om het bedrijfsleven milieuvriendelijker te laten werken.
Als je een "echt" bedrijf hebt veranderd er niks, alleen de houderschapsbelasting gaat ongeveer ¤ 65,- per jaar omhoog.quote:Op maandag 4 oktober 2004 11:09 schreef ByteMe het volgende:
Maar is er nou al een officieel statement wat en hoe ivm grijs kenteken ?
* more zit te azen op een 3.4TD Landcruiser
Die link is overigens niet aanwezig, de prutsersquote:Wat is de overheid van plan met het grijs kenteken en de vennootschapsbelasting?
Het gaat hier om een beleidsvoornemen. De beoogde ingangsdatum is vanaf 1 januari 2005, dit is echter afhankelijk van goedkeuring door Eerste en Tweede Kamer.
Tijdstraject: een wetsvoorstel zal bij de Tweede Kamer worden ingediend in 2004.
Het beleidsvoornemen om de fiscale voordelen van auto's met 'grijs kenteken' af te schaffen, hangt samen met het voornemen om de vennootschapsbelasting te verlagen.
Verlaging vennootschapsbelasting in drie stappen
De vennootschapsbelasting (belasting op winsten) gaat in drie stappen (dat wil zeggen in drie jaren 2005 t/m 2007) omlaag van 34,5 procent naar 30 procent in 2007. Op 1 januari 2005 wordt de eerste stap gezet: een verlaging naar 31,5 %. Ook de belasting op winsten tot 20.600 euro gaat in drie stappen naar beneden van 29% nu, naar 25% in 2007.
Het verlagen van de belasting op winsten is nodig om de Nederlandse economie aantrekkelijk te houden voor investeringen door buitenlandse bedrijven. Zelfstandige ondernemers die inkomstenbelasting betalen, krijgen belastingverlichting in de vorm van een hogere zelfstandigenaftrek.
Grijs kenteken
Voor ondernemers blijft het grijs kenteken betsaan. BTW-ondernemers krijgen een recht op teruggaaf van BPM voor bestelauto's die meer dan bijkomstig in de onderneming worden gebruikt. Ook komen zij in aanmerking voor een verlaagd tarief in de motorrijtuigebelasting onbedoeld particulier gebruik tegen te gaan, komt er een breder en scherper toezicht vooraf bij het verlenen van het BTW-ondernemerschap en een scherpere controle en handhaving achteraf
Uitgangspunt bij de nieuwe regeling is dat ondernemers zo min mogelijk hinder ondervinden van de nieuwe teruggaafregeling. Een ondernemer die een nieuwe bestelauto koopt, betaalt aan zijn leverancier een bedrag inclusief BPM. De koper vraagt de BPM vervolgens terug bij de Belastingdienst. Deze controleert het verzoek en zorgt voor de teruggaaf. Doorgaans zal met deze procedure niet meer dan één maand gemoeid zijn. Voor de motorrijtuigenbelasting zal vanaf het eerste moment waarop een ondernemer over een bestelauto beschikt, het juiste tarief van toepassing zijn.
Als een ondernemer zijn bestelauto niet meer als ondernemer gebruikt, bijvoorbeeld bij beëindiging van de onderneming of verkoop van de bestelauto, is hij alsnog (een deel van) de BPM verschuldigd. Dit geldt alleen de eerste vijf jaren na registratie van de bestelauto.
Wanneer achteraf blijkt dat ten onrechte een teruggaaf van belasting is verleend, kan de inspecteur een boete opleggen. Deze boete kan oplopen tot 100% van de verschuldigde belasting.
Naast de grijze kentekenregeling voor ondernemers wordt in deze nota van wijziging ook voorgesteld de motorrijtuigenbelasting voor grijze kentekens te verhogen met 50 miljoen euro. Met beide maatregelen wordt uitvoering gegeven aan de motie Verhagen cs.
Particulieren
Voor particulieren verdwijnen de voordelen van het grijs kenteken. Zo zal het tarief motorrijtuigenbelasting worden verhoogd tot het tarief dat voor personenauto's geldt en zal er bij de aanschaf van een nieuwe auto BPM betaald moeten worden. Particulieren die nu nog op een grijs kenteken rijden en dat willen omzetten, zullen geen naheffing BPM krijgen.
Meer informatie over het grijs kenteken vindt u via de externe link "Wijziging van enkele belastingwetten (Belastingplan 2005)"
Meer informatie over de afschaffing van de vennootschapsbelasting vindt u via de link. De link gaat naar persbericht Fin 2004-142 – Belasting op winst omlaag.
Betreffend stuk is terug te vinden op de website van het ministerie van financiën: http://www.minfin.nl/defa(...)6FD7B9FDDX2X36772X39quote:Op maandag 25 oktober 2004 16:58 schreef Bleh het volgende:
Je bedoelt:
Postbus51
[..]
Die link is overigens niet aanwezig, de prutsers![]()
Waarom zou je minder wegenbelasting moeten betalen dan mij ? Bedrijven en gehandicapten kunnen gewoon grijs blijven rijden, daar was het in eerste instantie ook voor bedoeld.quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:43 schreef rotterdamse het volgende:
Blijkbaar heeft niemand zich hier meer druk gemaakt om het grijs kenteken. Heeft iedereen opeens geld teveel of zo? Enne...voor degene die het nog niet door hebben.....grijs is eraf ZONDER overgangsregeling!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |