wanneer? dan zet ik het er direct bijquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:55 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik moet nog!
Zeg ik nietquote:Op woensdag 4 augustus 2004 16:56 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
wanneer? dan zet ik het er direct bij![]()
Idd. Wat is er eng aan rijden met instructeur/examinator? Het is juist handig dat in een gevaarlijke situatie er kan worden ingegrepen als je het zelf niet goed hebt in geschat. Beter examen niet halen dan examen halen en een week later om het leven komenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:31 schreef Bak_Beest het volgende:
Wat mijn instructeur zei: "Waarom ben je zenuwachtig dan, je hoeft alleen maar een stukje te rijden."![]()
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:31 schreef Bak_Beest het volgende:
Wat mijn instructeur zei: "Waarom ben je zenuwachtig dan, je hoeft alleen maar een stukje te rijden."![]()
Yup, ik weet hetquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:30 schreef Bak_Beest het volgende:
Zooo, dat vorige deeltje ging erg snel zeg! Blijf reageren mensen, en we willen een hoger percentage geslaagden zien natuurlijk
.
Dus NFSUndergroundII, je weet het...![]()
Ik hoop hetquote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:00 schreef MutZ het volgende:
Het gaat je echt wel lukken NFSUndergroundII...
bekijk het van de positieve kant; als je het eenmaal haalt kun je met alle auto's rijden die ook in NFSUnderground 2 te besturen zijnquote:Op donderdag 5 augustus 2004 02:47 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik hoop het
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:22 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
bekijk het van de positieve kant; als je het eenmaal haalt kun je met alle auto's rijden die ook in NFSUnderground 2 te besturen zijn![]()
![]()
tegen de tijd dat die uit is (over 1 jaar ofzo) weet je het wel en dan heb je misschien al je rijbewijsquote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:31 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Maar ik weet nog niet de carlist
congrats!quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:13 schreef MrWizzard het volgende:
Ben 27 Juli begonnen met 10 daagse cursus, en ben vandaag na bijna 40 uur (was een 40 uurig pakket).. geslaagd!!!! Alles ging lekker: kijken, schakelen, lekker gesprekje met examinator.. Hij heeft 1 ding opgemerkt, dat was dat ik iets te 'truttig' ree door de Haven van Hoorn, maarja het was druk met voetgangers met dit mooie weer, dus ik durfde niet zo heel hard![]()
Alle andere: houd de moed er in! en sterkte!!
Feliquote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:13 schreef MrWizzard het volgende:
Ben 27 Juli begonnen met 10 daagse cursus, en ben vandaag na bijna 40 uur (was een 40 uurig pakket).. geslaagd!!!! Alles ging lekker: kijken, schakelen, lekker gesprekje met examinator.. Hij heeft 1 ding opgemerkt, dat was dat ik iets te 'truttig' ree door de Haven van Hoorn, maarja het was druk met voetgangers met dit mooie weer, dus ik durfde niet zo heel hard![]()
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 18:19 schreef jozef444 het volgende:
bezig met men motorrijzweefvliegbewijs men B heb ik alweer 2 jaartjes![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 17:13 schreef MrWizzard het volgende:
Hey Flying-hawk. Sorry man, maar ik had echt gehoopt dat jij vandaag zal gaan slagenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:50 schreef flyin-hawk het volgende:
ik ben gezakt [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
over 3 weken ga ik het voor de 2de keer proberen![]()
NFSU2: nu kan ik met je meeleven![]()
helaas, tja.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:56 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Hey Flying-hawk. Sorry man, maar ik had echt gehoopt dat jij vandaag zal gaan slagen
Weet je wat, volgende keer beter... !
tja je doet er niks aan helaasquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:32 schreef bugeye het volgende:
jammer flyin-hawk
dat zei mijn instructeur ook toen ik zakte, als ik de vrachtwagen liet voorbij rijden bij het invoegen, was ik veel eerder geslaagd geweest!
Congrats!!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 09:58 schreef Jackal_Omega het volgende:
ik ben gisteren geslaagd, maar die examinator van mij had echt vette humor. Toen we terugreden naar het CBR, stond er een auto van mijn rijschool te parkeren. Hij zegt zo van zet hem er maar langs. aangezien de ander helemaal met de wielen over mijn lijn stond, stelde ik voor om maar even te wachten. de examinator zegt dat ik hem er maar dicht tegenaan te zetten, zodat die ander weer dat ie verkeerd staat. dus ik parkeer hem erlangs, kijkt mijn examinator opzij. zit daar zon dikke vrouw, die na mij bij hem examen had: Hij heel droog: Oh god, die heb ik dadelijk, dat wordt helemaal niks. die is bij voorbaat gezakt.
Op een gegeven moment zet hij zijn stempels overal op, als je bent geslaagd. ik zo: je zult wel heel de dag stempelen. Hij met een gemeen lachje: Dat valt reuze mee, jongen
Wie? Bedoel jij mij?quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:51 schreef Jackal_Omega het volgende:
spank you en jij succes toch???
hij heeft niet gekwoot, dus ik zou negerenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:16 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Wie? Bedoel jij mij?
Zoja, bedankt!!
Tnx m8. Echt bedankt!quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
het was wel voor jou bedoeld NFSU II, maar ook voor de anderen die nog moeten,
succes
thanksquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
het was wel voor jou bedoeld NFSU II, maar ook voor de anderen die nog moeten,
succes
ik ben 26 juli opgeweest en gezakt...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:47 schreef Jackal_Omega het volgende:
het was trouwens is Nijmegen, dus misschien kennen meer mensen deze man wel
Mag dat ook al niet meer als extra controlequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 15:45 schreef kruimel_20 het volgende:
en bij het afslaan naar rechts keek ik tijdens het maken van de bocht nog of er fietsers aankomen
dat mag dus ook niet....
tjsa, volgens hem moet je kijken als je nog rechtdoorrijd (deed ik)quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:04 schreef Ambrosius het volgende:
Mag dat ook al niet meer als extra controle..als het een weg is waar ook fietsers mogen rijden die dus rechtdoor kunnen gaan en dan voorrang hebben moet er neem ik aan wel gekeken worden..
Op zich heeft 'ie wel gelijk in het feit dat je dan niet meteen de straat kunt overzien. Maar die extra keer controleren die je teveel deed kun je doen, maar is volgens mij niet per se nodig, want je kunt toch niet meer stoppen omdat je al ongeveer het fietspad gaat kruisen of het al aan het kruisen bent. Bovendien kan er als het goed is ook niks meer komen, omdat je daar al twee keer voor hebt gekeken. Dat is vaak ook een discussiepunt tijdens examens wat je daarna niet meer doet. Je kunt eigenlijk na de eerste keer kijken al zien dat er niks aankomt (of wel) en je weet of je af kunt slaan of nog even moet wachten. Dat kun je net voor de bocht nog een keer controleren voor de zekerheid, maar die keer daarna is niet nodigquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 16:14 schreef kruimel_20 het volgende:
[..]
tjsa, volgens hem moet je kijken als je nog rechtdoorrijd (deed ik)
dan op het moment dat je de bocht indraait nog een x controleren (deed ik)
en dan moet je doorrijden en mag je niet meer kijken.... (deed ik dus wel)
het was wel een overzichtelijk fietspad (gewoon open langs de weg maar dan nog)
ik heb geleerd altijd een x kijken nog voor de zekerheid...
volgens hem kan je dan niet zien wat er in de straat gebeurd waar je ingaat
gefeliciteerdquote:Op maandag 9 augustus 2004 11:13 schreef Kuukske het volgende:
Vandaag geslaagd
Ik heb ongeveer 45 lessen gehad denk ik. Misschien iets meer. Vandaag was mn 3e poging.. 3 keer was voor mij dus echt scheepsrecht
u ook feliquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:38 schreef crN het volgende:
Vandaag geslaagd, de eerste keer meteen raak[afbeelding]
Heb ongeveer 40 lessen gehad
(en ik had de theorie ook in 1 keer)
gewoon leren en rijdenquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:49 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Zo hallo!! Hoe doen jullie dat!
Niet als een wijf achter het stuur gaan zittenquote:Op maandag 9 augustus 2004 13:49 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Zo hallo!! Hoe doen jullie dat!
laten we het hopen voor je, dan hoef je je niet druk te maken voor het examenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:19 schreef Steve-O het volgende:
ik denk dat ik nerveurzer ben voor mijn eerste rijles dan mijn uiteindelijk examen
ow okquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:01 schreef bugeye het volgende:
Mijn eerste rijles ging zo:
Instructeur haalt je op, laat je achterin zitten omdat een ander leering naar huis moet rijden, instructeur achter het stuur naar industrieterrein en dan zit jij achter het stuur
en dat allemaal omdat ik nog nooit auto had gereden
waarschijnlijk mag jij wel meteen achter het stuur
voor mijn eerste examen betaalde ik 210 euro (6 augustus van dit jaar).quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:14 schreef IkKooK het volgende:
Ook nog leuk feitje: voor mijn eerste rijles betaalde ik 60,- gulden en voor mijn laatse 77,50 gulden (in 1,5 jaar tijd!). Ps wat zijn de prijzen tegenwoordig eigenlijk?
toen ik begon hoefde er geen andere kandidaat weg gebracht te worden dus ik mocht meteen achter het stuur zitten. de instructeur ging toen zelf gas geven, schakelen en remmen, ik mocht alleen sturenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:58 schreef Steve-O het volgende:
wat kan je verwachten van een eerste rijles
meot je instappen en dan wegrijden
dat is 1 keer maar daarna niet meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:19 schreef Steve-O het volgende:
ik denk dat ik nerveurzer ben voor mijn eerste rijles dan mijn uiteindelijk examen
Eerst leer je sturenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:58 schreef Steve-O het volgende:
wat kan je verwachten van een eerste rijles
meot je instappen en dan wegrijden
mooi dat ken ik alquote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:40 schreef Bak_Beest het volgende:
je moet gelijk kunnen schakelen kijken en kunnen anticiperen zonder ingrepen!!!![]()
Succes.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:30 schreef Steve-O2 het volgende:
Ok ik ga zo wegben neit echt nerveus aleen zweet ik als een otter
Ik wens je veel succes!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:33 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
[..]
Succes.
Ik mocht de eerste les al alles. Stoel goed zetten, spiegels goed zetten. En zelf sturen, gas geven schakelen. En morgen moet ik op
De tweede keer hoef je de eigen verklaring (of hoe dat ding maar heet, dat je niet blind bent enzoquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:23 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
voor mijn eerste examen betaalde ik 210 euro (6 augustus van dit jaar).
voor mijn volgende examen heb ik 185 euro betaalden ik rij af op 15 september.
mijn ouders betalen alles![]()
Hij is tegen een boom aan gereden en kan niet meer reagerenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:15 schreef NFSUndergroundII het volgende:
En hoe was je eerste rijles Steve-O.
Dankjewel NFSquote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:50 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes!![]()
Zet hem op hè!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:02 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
[..]
Dankjewel NFS
Dat word wat morge![]()
lekkerquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:30 schreef Steve-O het volgende:
koekie
haha wat dacht je? dat je als M. Schumacher kon racen door Nederland?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:41 schreef Steve-O het volgende:
moest 1.5 uur rijden en mocht allleen gassen en sturen
alles ging goed alleen breedte inschatten is moeilijk
Dat is alleen de eerste paar lessen zoquote:Op donderdag 12 augustus 2004 00:03 schreef Steve-O2 het volgende:
Morgen weer 1.5 uur en vrijdag weer
ligt het aan mij of is rijden best vermoeiend
issie al geslaagd?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:33 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
[..]
Succes.
Ik mocht de eerste les al alles. Stoel goed zetten, spiegels goed zetten. En zelf sturen, gas geven schakelen. En morgen moet ik op
Wanneer mag je?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:02 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
[..]
Dankjewel NFS
Dat word wat morge![]()
Nee hoorquote:Op donderdag 12 augustus 2004 00:03 schreef Steve-O2 het volgende:
Morgen weer 1.5 uur en vrijdag weer
ligt het aan mij of is rijden best vermoeiend
VW Golf, dé lesauto bij uitstekquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:38 schreef Steve-O het volgende:
half 3 moet ik weer aan de bak
wat voor les auto hebben jullie eigenlijk gehad
Een Opel Vectraquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:38 schreef Steve-O het volgende:
half 3 moet ik weer aan de bak
wat voor les auto hebben jullie eigenlijk gehad
je bezit nu een vectraquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:46 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Een Opel Vectra
Ik rij nog steeds
niet geslaagd dus, jammer voor je!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:46 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Een Opel Vectra
Ik rij nog steeds
En terecht.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:16 schreef Steve-O het volgende:
mensen met rijbewijs voelen zich altijd heel wat
dat geeft je nog niet het recht om mensen lamers te noemen omdat die later beginnen emt rijdenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:34 schreef BrauN het volgende:
[..]
En terecht.
Het kost wat geld en moeite om het te halen, dus mag je je heel wat voelen!![]()
Teerdquote:Op donderdag 12 augustus 2004 14:10 schreef Biotje het volgende:
Net tweede keer examen gedaan en geslaagd
Super coole examinator en was lekker rustig op de weg.
ik ook, een Golf mk4, 1.9 TDI met 115 pkquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:40 schreef BrauN het volgende:
[..]
VW Golf, dé lesauto bij uitstek
feliquote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:10 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Geslaagd
Morge rijbewijs halen
te lomp?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:12 schreef Steve-O het volgende:
* BazzoS 's tip voor vandaag , Trek geen timberlands aan tijdens het lessen
ik voel niet dat ik die pedalen indrukquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:44 schreef BazzoS het volgende:
[..]
te lomp?Rem en koppeling tegelijk? gas en rem tegelijk?
Heb ik ook wel eens gehad. Maarja ik kon indrukken wat ik wilde. Ik had toch maar een polo 9n met een 1.4 diesel motortjequote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:00 schreef Steve-O het volgende:
[..]
ik voel niet dat ik die pedalen indruk
maakt die kerel zo'n lijstje met onderdelen allemaal kruisjes
Feli!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 15:10 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Geslaagd
Morge rijbewijs halen
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:39 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Feli!
hoelang ben jij nu bezigquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:39 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Feli!
Uhm 1,5quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 12:18 schreef Steve-O het volgende:
[..]
hoelang ben jij nu bezig
jaarquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:04 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Uhm 1,5
Feli!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:02 schreef mel723 het volgende:
Hoera, theorie gehaald!
Dankuquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:03 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Feli!
Hoeveel fout, en hoeveelste keer?
En nu je praktijk!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:05 schreef mel723 het volgende:
[..]
Danku. 4 fout, eerste keer. Het aantal fout had ik ook al goed gegokt, dat was wel grappig.
Eitje hè!quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:54 schreef Steve-O het volgende:
schakelen is simpel
optrekken voor stoplicht daarin tegen wat moeilijker
volgens mij niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:17 schreef freaky-me het volgende:
Kun je ook ergens controleren of een bepaalde rijschool wel goed is?
via de anwb ofzo?
3/4e uitrijden en dan pas invoegen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:56 schreef Razztwizzle het volgende:
En ik moest meer gebruik maken van de invoegstrook. Terwijl ik toch duidelijk geleerd heb dat ik zo gauw mogelijk moet invoegen. Raar.
Op de site van het CBR staan slagingspercentages per rijschool.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 11:17 schreef freaky-me het volgende:
Kun je ook ergens controleren of een bepaalde rijschool wel goed is?
via de anwb ofzo?
Welnee... Ietsje voorzichtiger met de koppeling bij het wegrijden en niet meteen fel gasgeven, (hangt van het motorvermogen af, maar een benzinemotor reageert meestal iets sneller dan een dieselmotor). Voorts iets hogere toerentallen aanhouden ivm andere verdeling van de kracht-toerental verhouding. Da's al!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:39 schreef ParanoidEv het volgende:
[...]
En vervolgens als ik mn papiertje hebt uren oefenen om te leren rijden in een niet-diesel
Heh heb al eens geprobeerd het te doen, trapte het gas dus blijkbaar veeelste hard inquote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:53 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Welnee... Ietsje voorzichtiger met de koppeling bij het wegrijden en niet meteen fel gasgeven, (hangt van het motorvermogen af, maar een benzinemotor reageert meestal iets sneller dan een dieselmotor). Voorts iets hogere toerentallen aanhouden ivm andere verdeling van de kracht-toerental verhouding. Da's al!
(Ik rijd inmiddels alweer een jaar of 15-16 en heb al van alles gehad: zuig- en blaasdiesels, zuig- en blaas benzines, gas, automaat, semi-automaat, vier- vijf en zes versnellingsbakken. Het komt allemaal op hetzelfde neer met wat variaties!; binnenkort hopelijk ook op de motorfiets!)
En heb je het gehaald?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:23 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Heh heb al eens geprobeerd het te doen, trapte het gas dus blijkbaar veeelste hard inNou rijd ik al snel te hard..
Maar goed, over half uur examen terwijl ik niet eens genoeg lessen heb gehad maar mn ouders vonden van wel.![]()
Ik weet dus al dat ik ga zakken, leuk he?
je ouders gooien graag geld weg?quote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:23 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Heh heb al eens geprobeerd het te doen, trapte het gas dus blijkbaar veeelste hard inNou rijd ik al snel te hard..
Maar goed, over half uur examen terwijl ik niet eens genoeg lessen heb gehad maar mn ouders vonden van wel.![]()
Ik weet dus al dat ik ga zakken, leuk he?
Vrijstelling binnenquote:Op donderdag 19 augustus 2004 09:15 schreef aKra het volgende:
Ik ga eens kijken of ik vandaag vrijstelling kan halen![]()
Blijkbaarquote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:33 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
je ouders gooien graag geld weg?
Mwah... Probeer het volgende eens: Op de helling, linkervoet op de koppeling, rechterhak op de rem, rechtertenen gasgeven. Zonder handrem en zonder achteruitzakken wegrijden! Als je dat eenmaal kan dan is dat handremgedoe een eitje...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 02:44 schreef Steve-O het volgende:
helling proef is klote
Bij de 'moderne' versnellingsbakken is dat niet meer nodig (als je niet van/naar de eerste versnelling gaat in elk geval).quote:Op donderdag 19 augustus 2004 19:15 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is trouwens een techniek die bij normaal schakelen ook gebruikt wordt (heel-toe shifting) terwijl je afremt kan je op die manier evengoed je gaspendaal bedienen om tegelijk te revmatchen als je terugschakeld.
Dat heeft niks met je type versnellingsbak te maken (denk dat je in de war bent met double clutching). Op die manier schakel je zo soepel mogelijk terug met het minste tijdverlies. (auto pakt het beste op in de bocht, dus niet nog ietsje afremmen op de motor als je de koppeling loslaat) het kost je alleen heel veel oefening (ben er ook mee bezig geweest, maar kan het nog steeds niet aangezien ik nu een sequencieel systeem heb)quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:40 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Bij de 'moderne' versnellingsbakken is dat niet meer nodig (als je niet van/naar de eerste versnelling gaat in elk geval).
Maar goed: we gaan een beetje off-topic, die is immers het rijbewijs/rijles topic!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:14 schreef UsurPia het volgende:
joeperdepoep! ik ben afgelopen woensdag geslaagd voor het eerste motor-examen (speciale verrichtingen)
GLquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:44 schreef Version1 het volgende:
13.30 theorie examen![]()
en om 4 uur lessen![]()
Van harte!!!!!! nu zsm het andere deel halen, dan kun je nog een paar mooie warme dagen mee pikken dit jaar!!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:14 schreef UsurPia het volgende:
joeperdepoep! ik ben afgelopen woensdag geslaagd voor het eerste motor-examen (speciale verrichtingen)
ah kom op nog een keertje, het lukt je wel...quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:48 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Gefeliciteerd geslaagden. Ik ga denk ik niet meer verder. Ben er echt genaaid!
Ik word gewoon flink genaaid bij het CBR. En de 5e keer durf ik gewoon niet meer. Al is het bij de Waterstaat...quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:34 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
ah kom op nog een keertje, het lukt je wel...![]()
Oh zo, en word deze foto dan vervolgens door de gemeente gebruikt op je rijbewijs of heb ik er dus gewoon 2 nodig?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:09 schreef LosingMyReligion het volgende:
pasfoto is voor het certifivaat van rijbevoegdheid wat ze je bij het cbr meegevenfoto's laten maken dus!
nee 1 voor certificaat en 2 voor rijbewijs, 3 in totaal dusquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:10 schreef mrcool het volgende:
[..]
Oh zo, en word deze foto dan vervolgens door de gemeente gebruikt op je rijbewijs of heb ik er dus gewoon 2 nodig?![]()
1ste keer?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:20 schreef mel723 het volgende:
Gezakt![]()
Ja. Dus ik hoor iig bij de meerderheid. Toch vind ik het niet leuk.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:23 schreef mrcool het volgende:
[..]
1ste keer?
Good luck!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:08 schreef flyin-hawk het volgende:
nog 2 lessen voor mijn twede examen!
Gewoon gaan! Ik heb het ook de 5e keer gehaaldquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 01:09 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ik word gewoon flink genaaid bij het CBR. En de 5e keer durf ik gewoon niet meer. Al is het bij de Waterstaat...![]()
toen ik dat deed was ik gezaktquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:27 schreef LosingMyReligion het volgende:
- een keer verkeerd teruggeschakeld op de uitvoegstrook (ik wilde van de 5 naar de 4, ik ging van de 5 naar 2zegt die examinator "ach, 2x2 is ook 4
![]()
![]()
![]()
Ik heb ' m op 6 september, maar ik betwijfel of zo'n toets wel echt zin heeft, ook voor het bedrag wat je er voor neer moet leggen (70 euro, dat is toch 150 gulden voor een half uurtje rijden)quote:Op donderdag 26 augustus 2004 15:21 schreef Riann het volgende:
15 september heb ik tussentijdse toets
SPANNEND
belachelijk eigenlijk dat je daar op zakt, zoiets kan gewoon gebeuren door de spanning, als je verder gewoon rustig corrigeert is er niks aan de handquote:Op donderdag 26 augustus 2004 18:49 schreef MewBie het volgende:
[..]
toen ik dat deed was ik gezaktmaar ik had dan ook een vrouwachtig persoon naast me zitten
ik heb 2x examen gehad en moest 2x achteruit inparkeren en 1x kerenquote:Op donderdag 26 augustus 2004 19:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
-Wat is naast fileparkeren de meest voorkomende verrichting tijdens een examen, straatje keren?
1, 2, 3, zakken doe je nie!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Morgenochtend om 9.50 mag ik op .. voor de 1e keer praktijkexamen
woei
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:40 schreef Bak_Beest het volgende:
1, 2, 3, zakken doe je nie!
ofzo, succes!
Ik ben te laat om je succes te wensen.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 20:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Morgenochtend om 9.50 mag ik op .. voor de 1e keer praktijkexamen
woei
Als ik het goed begrijp eindigde er één rijstrook en moeten de auto's van die rijstrook invoegen op de andere rijstrook? In dat geval is 'ik kwam van rechts' niet zo belangrijk: degene wiens rijstrook ophoudt moet voorrang verlenen omdat hij een bijzondere verrichting uitvoert (rijstrook wisselen).quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 10:12 schreef Heliospan het volgende:
Ik werd net aangereden met rijles![]()
Op een plek waar twee rijbanen bij elkaar komen - en waar je normaal gesproken als auto's in beide banen rustig de bocht nemen naast elkaar er op kunt komen - reed ik (ik kwam van rechts) met 20-25km/u door de bocht en in een fractie van een seconde voel ik een knal en stuitert de auto over de weg heen.
[...]
Een andere auto, die veel te hard door de bocht ging én geen voorrang had, raakte de achterdeur en het achterwiel.
Motorrijden is geweldig, maar het onderdeel 'voertuigbeheersing' heeft me al heel wat frustraties opgeleverd...quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:31 schreef Ridocar het volgende:
vandaag mijjn eerste les gehad op de motor. Ging best wel goed.
Soms vergeten richtingaanwijzer uit te zetten.
Motorrijden is heel relaxed.
Hm, moeilijk uit te leggen... twee aparte rijstroken kwamen bij elkaar tot een dubbele rijstrook. Doordat ik langzaam ging bleef ik op mijn eigen helft, maar omdat die andere zo hard ging had hij een stuk van mijn rijstrook nodig omdat hij de bocht niet klein kon krijgen. Naja, ik zat niet fout iigquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:30 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp eindigde er één rijstrook en moeten de auto's van die rijstrook invoegen op de andere rijstrook? In dat geval is 'ik kwam van rechts' niet zo belangrijk: degene wiens rijstrook ophoudt moet voorrang verlenen omdat hij een bijzondere verrichting uitvoert (rijstrook wisselen).
Nee dit mag dus niet!quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:14 schreef ChrisM55 het volgende:
Mag je als je in bezit ben van het Theorie - certificaat Rijbewijs B, ook op brommers ed. rijden?
sinds wanneer is datquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:46 schreef Angelo22 het volgende:
[..]
Nee dit mag dus niet!
Ik ben 3 dagen geleden nog opgepakt,en vertelde zoals altijd dat ik geen brommercertificaat heb,maar wel een rijbewijs B theorie certificaat.
Sommige agenten weten niet of het nou wel mag,of juist niet:)
In elk geval heeft die vent ff gebeld voor me en is het voor 100% niet geldig.
Hij gaf me geen boete,maar ik heb hem wel een paar keer gehad hiervoor.
Ben blij dat ik over een maandje afrij
Angelo
Tja inderdaad,zo zie ik het ook.quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:55 schreef Steve-O het volgende:
[..]
sinds wanneer is dat
als ik in een auto kan rijden moet zo'n brommer een makkie zijn
Hier is het 180 euro maar toch, het kwam door van die kutfoutjes, maarja hopen dat ik het volgende keer haal.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:57 schreef Angelo22 het volgende:
[..]
Oja,zonde man Honda!
Volgende keer haal je hem wel!
Weer 230 euro armer
Hoop echt dat ik in 1 keer slaag man,want raak een beetje blut.
let wel op die uitrit is ontzettend klote van dat cbr daarquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 16:02 schreef Angelo22 het volgende:
Netjes hoor!
Heb net weer 2 uurtjes gereden.
Les nummer 28 & 29.
Het ging echter voor geen meter.
Snelweg ging wel gewoon lekker,maar binnen de bebouwde kom zat ik echt met mn hoofd gewoon ergens anders.
Fietsers konden voorang wel vergeten vandaag...
Motor afgeslagen....
Voetgangers over het hoofd gezien....
En meer van die stomme fouten.:)
Volgende lessen maar weer wat meer geconcentreerd gaan rijden,want heb nu niet echt het gevoel dat ik iets geleerd heb vandaag.
Ook vandaag alvast even bij het Cbr te Zaandam wezen kijken.
Hier ga ik binnenkort afrijden,en zo weet ik alvast een beetje wat mij tewachten staat.
Volgende 2 lessen staan gepland voor 09-09-04.
Angelo
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 september 2004 15:55 schreef aKra het volgende:
GEHAAAAAAAAALD![]()
![]()
Je bedoelt NFSUndergroundIII??quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:02 schreef Sport_Life het volgende:
is die ene gast al geslaagd die 4x gezakt was?
Nee.. ieamnd anders. 3 maanden geleden geloof ik voor het laatste gezakt.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:45 schreef MutZ het volgende:
[..]
Je bedoelt NFSUndergroundIII??
quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:47 schreef MutZ het volgende:
BMWM3... Nee, die is nog niet geslaagd volgens mij...
ooh okequote:Op zaterdag 28 augustus 2004 23:29 schreef mistermaniac het volgende:
Je lieve user is veranderd in NFSUndergrondII
Zonde... Je kunt het echt wel en een rijbewijs is in deze tijd toch wel heel erg practisch en makkelijk...quote:Op zondag 5 september 2004 00:50 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Ik ben nog niet verder gegaan...
Denk ook niet meer dat ik het ga doen!
Tja, ik ben al 3x opgelicht. Sorry...quote:Op zondag 5 september 2004 00:52 schreef MutZ het volgende:
[..]
Zonde... Je kunt het echt wel en een rijbewijs is in deze tijd toch wel heel erg practisch en makkelijk...
Wat hij zegt...quote:Op zondag 5 september 2004 00:55 schreef Sport_Life het volgende:
gewoon doen!! !
quote:Op zondag 5 september 2004 22:06 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Weet je wat ik morgen ga doen?
Ik bel morgen de rijschool op om een nieuwe examen (praktijk) aan te vragen. (Staatsexamen) IK MOET hem hebben!
That's the spirit !quote:Op zondag 5 september 2004 22:06 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Weet je wat ik morgen ga doen?
Ik bel morgen de rijschool op om een nieuwe examen (praktijk) aan te vragen. (Staatsexamen) IK MOET hem hebben!
Mss dat een brillenzaak tips kan geven...quote:Op dinsdag 7 september 2004 18:07 schreef Fwnk het volgende:
FELI!!!
nogmaals:
Iemand tips voor fijne zonnebrillen?
Ik leef met je meequote:Op zondag 5 september 2004 00:54 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Tja, ik ben al 3x opgelicht. Sorry...
Heeeeeel misschien doe ik het nog een keer...
Natuurlijk is dat niet milieubewust, maar ik denk toch dat er een vraag bij is geweest die in die categorie hoort (lage bandenspanning, ramen open of iets dergelijks), lijkt me erg sterk dat er een fout zit in dat systeem.quote:Op dinsdag 7 september 2004 21:38 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe kan het dan dat we toch een fout in catogerie F hebben ?
Of is het wel milieubewust om swinters de auto te laten warmdraaien ?
't Is dus vooral als je gaat wegrijden of iets? Waarschijnlijk de angst dat je motor afslaat en auto's achter je ' boos' worden ofzo... schijt aan hebben. Het maakt allemaal niets uit, zo moet je maar denken. Als je verder rustig en veilig rijdt kan er weinig gebeuren, toch?quote:Op donderdag 9 september 2004 17:30 schreef Pepperina_1966 het volgende:
ik ben 26 augustus geslaagd (was mijn 6e xmaja ik heb 'm.
)
ik heb alleen een vraagje:
ik heb al een oud autootje goedkoop op de kop kunnen tikken, dus ik rij al zelf, maar ik heb nog dagelijks de zenuwen als ik moet gaan rijden. ik dwing mezelf om te rijden, om niet net als mijn vriendin te eindigen met een rijbewijs op zak en nooit durven rijden, maar ik vindt het wel vervelend.
als ik eenmaal aan het rijden ben gaat het wel, maar ik blijf een beetje elastieke benen en een knoop in mijn buik houden.
heeft iemand anders daar ervaring mee? en hoe lang gaat dat geintje duren?
pfffffffff, ik zit er best mee
Je hebt al laten zien dat je het kunt, met je examen. Dus dat hoef je niet nog een keer te doen.quote:Op donderdag 9 september 2004 17:30 schreef Pepperina_1966 het volgende:
)
ik heb al een oud autootje goedkoop op de kop kunnen tikken, dus ik rij al zelf, maar ik heb nog dagelijks de zenuwen als ik moet gaan rijden. ik dwing mezelf om te rijden, om niet net als mijn vriendin te eindigen met een rijbewijs op zak en nooit durven rijden, maar ik vindt het wel vervelend.
als ik eenmaal aan het rijden ben gaat het wel, maar ik blijf een beetje elastieke benen en een knoop in mijn buik houden.
Had ik ook een klein beettje de eerste paar keer, maar wel wat minder dan jij. Nu is het zo dat als ik eenmaal rijd dan gaat het welquote:Op donderdag 9 september 2004 17:30 schreef Pepperina_1966 het volgende:
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |