quote:Op maandag 26 juli 2004 19:50 schreef Sasandra het volgende:
Ik vond haar juist het leukst wanneer ze boude uitspraken deed, zoals het gehele oeuvre van Gerard Reve overbodig noemen
Tja, ik houd van Gerard Reve, maar soms is het wel leuk als er tegen heilige huisjes aangeschopt wordt. De tegenstelling tussen Helen van Royen en Joost Zwagerman was groot, en dat maakte de avond toch nog interessant.quote:Op maandag 26 juli 2004 20:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
:|quote:Op maandag 26 juli 2004 19:50 schreef Sasandra het volgende:
Ik vond haar juist het leukst wanneer ze boude uitspraken deed, zoals het gehele oeuvre van Gerard Reve overbodig noemen, je zag Joost Zwagerman groen wegtrekken. Misschien niet doordacht, maar wel erg charmant.
Maar toen ze beweerde dat van Nistelrooy geen topper is, had ze wel 100% gelijkquote:Op maandag 26 juli 2004 16:47 schreef tong80 het volgende:
Haar geblaat over het voetballen had ze beter achterwegen kunnen laten.
Of ze niet een te hechte band hadden, anders zou het geen objectief gesprek kunnen worden en was ze geen zomergast geweest.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:35 schreef Z het volgende:
ik heb de eerste twee delen niet gelezen, maar wat is/was er nou tussen Heleen en Joost? Er was ook iets over te lezen in het dagboek van Heleen in aanloop naar zomergasten. De hoofdredacteur van Zomergasten wilde dit ook voor de uitzending duidelijkheid geloof ik.
Ja ze heeft er kijk op.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:37 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Maar toen ze beweerde dat van Nistelrooy geen topper is, had ze wel 100% gelijk
Dat viel mij echt van haar mee...........
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja ze heeft er kijk op.
Inderdaad niet erg doordacht. Wat een oninteressant, leeg schepsel is die Heleen, zeg. Joost probeert een interessant gesprek aan te zwengelen over passie en "aristieke noodzaak", en mevrouw zet glazige ogen op en probeert zich er met zogenaamde 'no nonsense'-opmerkingen vanaf te maken. Zelfs over haar 'vakgebied' heeft ze voorwaar niets interessants te melden. Wel houdt ze erg van mannen die hun balzak aan hun bovenbeen nieten, een volkomen onintegere aflevering van haar Ton over een doodziek kind en de vuile was van haar ouders, slechte reclames, en Kane. En heeft ze dáár dan iets leuks over te vertellen? -Neen!quote:Op maandag 26 juli 2004 19:50 schreef Sasandra het volgende:
Ik vond haar juist het leukst wanneer ze boude uitspraken deed, zoals het gehele oeuvre van Gerard Reve overbodig noemen, je zag Joost Zwagerman groen wegtrekken. Misschien niet doordacht, maar wel erg charmant.
Die heeft ze mogen lenen van Hugo Borst.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar komt die blik vandaan?
Dat past wel.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:08 schreef Bombie het volgende:
[..]
Die heeft ze mogen lenen van Hugo Borst.
Ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat er wat anti-psychotica en kalmeringsmiddelen nodig waren voor die speciale slaapkamerblik.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 15:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar komt die blik vandaan?
FL? Felix Lottenbelg?quote:Op zondag 1 augustus 2004 15:44 schreef komrad het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet al te veel van FL vanavond, maar je weet het nooit natuurlijk.
don't you leave, don't you leavequote:Op zondag 1 augustus 2004 21:30 schreef zodiakk het volgende:
Nou, Milagro hebben we alweer in beeld gehad. Vooom!
quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:30 schreef zodiakk het volgende:
Nou, Milagro hebben we alweer in beeld gehad. Vooom!
die vent met die O op zijn t-shirt was Paul Haenenquote:Op zondag 1 augustus 2004 21:54 schreef milagro het volgende:
mijn hemel
Zijn die niet opgegaan in SP Groen Links?quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:13 schreef milagro het volgende:
weg gelukkig
psp dacht ik, en dat ging weer op in GroenLinksquote:Op zondag 1 augustus 2004 22:17 schreef 456 het volgende:
[..]
Zijn die niet opgegaan in SP?
Wat een wereld van verschil hequote:Op zondag 1 augustus 2004 22:15 schreef Dagonet het volgende:
De fragmenten zijn al een heel stuk afwisselender en minder 'standaard' dan die van vorige week
Psies; zoiets herinnerde ik me al (overigens hak mijn orignele post al veranderd voordat ik je post las, maar je hebt gelijk!)quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:19 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
psp dacht ik, en dat ging weer op in GroenLinks
Ik pin je er niet op vast, je geniet ook van deze zomergast net als ik, toch?quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:28 schreef 456 het volgende:
[..]
Psies; zoiets herinnerde ik me al (overigens hak mijn orignele post al veranderd voordat ik je post las, maar je hebt gelijk!)
Ik vind dat het wel kanquote:Op zondag 1 augustus 2004 22:48 schreef sweek het volgende:
Interessante fragmenten, het blijft jammer dat Joost zovaak afkapt, maar het kan niet echt anders, ben ik bang. Tja, minder fragmenten, maar dan heb je weer een minder gevarieerd beeld van Felix.
ja, da's heel moeilijk inderdaad. Ik ben het veel met je eens, maar het blijft een lastige keuzequote:Op zondag 1 augustus 2004 22:51 schreef Mike het volgende:
Ik vind het ook jammer dat Zwagerman Rottenberg regelmatig afkapt, want ik ben vaak net geinteresseerd in wat Rottenborg op zo'n moment wil zeggen.
Tja, het is altijd een keus tussen diepgang en variatie.quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik vind dat het wel kan
Als de man op dreef is en het onderwerp interessant laat hem dan praten.
Dat ene fragment minder of korter desnoods dan maar
quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:56 schreef milagro het volgende:
deze aflevering staat in geen verhouding tot de vorige..
welke vorige? precies!
hehehehequote:Op zondag 1 augustus 2004 23:21 schreef milagro het volgende:Wiegel
Jup,quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:29 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik pin je er niet op vast, je geniet ook van deze zomergast net als ik, toch?
ik ben wel benieuwd wat het commentaar over de overeenkomst tussen Fischer en die kerel van Labour uit 1985 isquote:Op zondag 1 augustus 2004 23:30 schreef 456 het volgende:
[..]
Jup,
de reden waarom ik niet zoveel post!
Lekker op de bank met pintje en nootje!
![]()
hij is naturelquote:Op zondag 1 augustus 2004 23:35 schreef 456 het volgende:
Pim
ja, dat heb ik ook, Fortuyn is af, nu gaat ie gelijk over naar Balkenende, juist op het moment dat je denkt dat er nog iets belangrijks volgt. Jammer...quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:40 schreef Cynix ® het volgende:
Zwagerman houdt met een schuin oog meer de regie in de gaten dan zijn gast. En dat is erg jammer. Ondanks de voor tv-begrippen erg lange uitzending(en) krijg ik er toch een gehaast en bijna opgejaagd gevoel bij.
dat was een mooie hequote:Op zondag 1 augustus 2004 23:46 schreef Cynix ® het volgende:
Balkenende is een 'Tefalpan-politicus'.
Ja, dat vond ik ook veelbetekenend. Maar ook zijn opmerkingen als: "Dat wil ik toch nog wel graag even gezegd hebben" spreken boekdelen. Rottenberg komt er gewoon niet tussen en heeft nu kennelijk zelf ook het gevoel dat Zwagerman bepaalt welk itempje in welke minuut behandeld moet worden.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:48 schreef bolivian het volgende:
"Hoeveel minuten hebben we hiervoor?"
Deze aflevering is in ieder geval echt tientallen meer een Zwagerman-show.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:53 schreef Toad het volgende:
Jammer dat de vorige aflevering met Heleen van Rooyen veel meer reacties door FOK!kers opleverde dan deze. Deze aflevering is echt tientallen malen beter.![]()
Chargeren is my middle name,quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:56 schreef milagro het volgende:
Nou, da's ook weer overdreven, Bolivian.
Ik heb de vorige uitzending helaas moeten missen, maar Rottenberg heeft natuurlijk wel iets meer te vertellen dan Heleentje. Rottenberg is echter iemand van de jaren 80/90 terwijl Van Royen meer de non-generatie van nu representeert. PvdA versus SBS dus.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:53 schreef Toad het volgende:
Jammer dat de vorige aflevering met Heleen van Rooyen veel meer reacties door FOK!kers opleverde dan deze. Deze aflevering is echt tientallen malen beter.![]()
Ik zie niet in dat de VPRO niet gewoon een half uur respijt kan krijgen om na twaalven gewoon door te gaan. De aansluitende film is toch al laat, een half uurtje extra zal echt geen problemen geven!quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:58 schreef Mike het volgende:
Er zou gewoon wat meer flexibiliteit in het programma moeten zitten...van tevoren er rekening mee houden dat een gesprek een dermate interessante wending krijgt, dat er wat fragmenten verdwijnen. Het kwam inderdaad allemaal erg gehaast over en dat is jammer voor een programma dat 3 uur duurt.
Het moment is nu wel voorbij...het laatste kwartier kan me ook wat minder boeien, merk ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:00 schreef bolivian het volgende:
[..]
Ik zie niet in dat de VPRO niet gewoon een half uur respijt kan krijgen om na twaalven gewoon door te gaan. De aansluitende film is toch al laat, een half uurtje extra zal echt geen problemen geven!
Inderdaad. Dat is toch jammer? De gevreesde nachtkaars doet z'n intrede,quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Het moment is nu wel voorbij...het laatste kwartier kan me ook wat minder boeien, merk ik.
Het moet echt wel mogelijk zijn om in 3 uur, of zelfs 2, een véél beter en vooral rustiger, programma te maken dan dit raffelwerk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:01 schreef Mike het volgende:
Het moment is nu wel voorbij...het laatste kwartier kan me ook wat minder boeien, merk ik.
Het geeft aan dat Zwagerman hoofd en -bijzaak weet te onderscheiden en dat hij onder de tijdsdruk die hij heeft in de uren dat hij Rottenberg zo interessant mogelijk moet laten uitkomen, de tjid neemt om de kernpunten te filteren van de 'onzin' die het tijdsframe behelst.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:58 schreef bolivian het volgende:
Zwagerman heeft ook de hele tijd tussen-zinnetjes nodig als "we blijven bij dit onderwerp" en "en nu iets heel anders". Wat zegt ons dat? Juist, de samenhang is anders niet evident!
Zelfs Kerry kwam beter uit de verf afgelopen vrijdagochtend!quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:01 schreef Cynix ® het volgende:
Gemiste kans, want Rottenberg is gewoon niet uit de verf gekomen.
Tijdsdruk schmijdsdruk!quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het geeft aan dat Zwagerman hoofd en -bijzaak weet te onderscheiden en dat hij onder de tijdsdruk die hij heeft in de uren dat hij Rottenberg zo interessant mogelijk moet laten uitkomen, de tjid neemt om de kernpunten te filteren van de 'onzin' die het tijdsframe behelst.
Het lijkt alsof Zwagerman 30 trefwoorden op een lijstje heeft gezet die per se behandeld moeten worden. Voor andere trefwoorden is totaal geen tijd. En er mag ook niet 'geruild' worden. Zodra Rottenberg even afwijkt lijkt Zwagerman een onzichtbaar seintje te krijgen dat hij verder moet met zijn lijstje.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:05 schreef bolivian het volgende:
Hij moet zorgen dat het een prettig gesprek wordt! Het gaat er toch niet om in een bepaalde tijdspanne zoveel mogelijk fragmenten te laten zien?
Hebben we het over hetzelfde programma?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:10 schreef Harry_Sack het volgende:
Zwagerman heeft zich bewezen dat een intellectueel / schrijver zich kan beheersen tot het niveau van de gast die zich zo interessant mogelijk moet kunnen voorstellen. Ik vind dat hij het -naar omstandigheden- erg goed doet. Hij bezit de eruditie dat menigeen zal verbazen en dat maakt hem tot een volmaakt presentator van zomergasten en boven dat, een uniek literair criticus. Bovendien bezit Zwagerman een goede algemene kennis en 't inlevingsvermogen dat je nog niet bij eerdere presentatoren hebt gezien.
Ik ben het met je eens dat hij een mogelijk kandidaat cq. opvolger kan zijn, maar totnutoe vind ik Zwagerman subliem! Hij moet wel snijden in de stukken, maar dat is de kunst van het publicerenquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:08 schreef bolivian het volgende:
Niet om 't één of 't ander, maar ik stel voor dat Paul Rosenmüller voortaan Zomergasten presenteert.
Ongelooflijk dat twee verschillende mensen een gesprek zo verschillend kunnen interpreteren.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:12 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat hij een mogelijk kandidaat cq. opvolger kan zijn, maar totnutoe vind ik Zwagerman subliem! Hij moet wel snijden in de stukken, maar dat is de kunst van het publiceren
Kom kom, tuut tuut, ho ho.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:10 schreef Harry_Sack het volgende:
een volmaakt presentator
Natuurlijk moet hij zich houden aan het tijdsvenster. Maar dat kan ook door geruisloos hier en daar een fragmentje of onderwerpje te skippen en de rest wel op een integere manier aan bod te laten komen. Dat schoolmeesterige "Als je nu niet heel snel on topic gaat, skip ik fragmentjes die leuker zijn dan jouw geklep" komt op mij niet erg sympathiek over.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:12 schreef Harry_Sack het volgende:
Hij moet wel snijden in de stukken, maar dat is de kunst van het publiceren
hmja, ik kan me wel vinden in het gesprek, zelfs de 'muziek', al was het stijfjes, kan ik wel ontdekken. Rottenberg zou interessanter moeten zijn dan hij overkwam, maar dat ligt beslist niet aan Zwagerman.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:14 schreef bolivian het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat twee verschillende mensen een gesprek zo verschillend kunnen interpreteren.
Ja, dat is het scherpe van de snede... Het is moeilijk, maar probeer het eens een volgende keer voor te stellen, zou het eenzelfde voorstelling worden? Rottenberg is een erg moeilijke gast met een zeer specifieke voorkeur voor interesses. Dat moet je maar naar een algemeen publiek weten te vertalenquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:15 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk moet hij zich houden aan het tijdsvenster. Maar dat kan ook door geruisloos hier en daar een fragmentje of onderwerpje te skippen en de rest wel op een integere manier aan bod te laten komen. Dat schoolmeesterige "Als je nu niet heel snel on topic gaat, skip ik fragmentjes die leuker zijn dan jouw geklep" komt op mij niet erg sympathiek over.
Ik ben inderdaad benieuwd of Maassen de degens reeds aan het slijpen is voor volgende week. Hij zal vanavond toch ook gekeken hebben?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:22 schreef Epica het volgende:
Ik vind het gezeur hier op Joost Zwagerman wel onterecht. Het blijft moeilijk om favoriete momenten zomaar te schrappen. Zou dit dan koortsachtig moeten tijdens de fragmenten. Ik vond het een prettig gesprek wat af en toe wel wat gehaast overkwam, maar ja je kan niet alles hebben.
Rottenberg een zeer interessante man die goed zijn mening onder woorden kan brengen. Dat was in de vorige uitzending wel anders. Veel politiek, maar dat vind ik niet erg. Ik kijk al uit naar de uitzending van volgende week.
Ik snap dit niet. Zo ongeveer een half uur geleden was Rottenberg iets aan het uitleggen en je ziet die geestdrift gewoon van het scherm afspatten: die diepe frons, die rechterklauw van hem op tafel, dat is toch Rottenberg? Dáár zit toch een meneer die gewoon helemaal vergeet dat hij maar 3 uur heeft om zichzelf te exposeren?quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:01 schreef Cynix ® het volgende:
dat zei ik al eerder, het is een gewaagde tweestrijd tussen Zwagerman en Rottenberg.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:
Even in het algemeen: Hebben jullie op Rottenberg ziten letten of op de interviewtechnieken van Zwagerman? Ik lees bijna niks over de fragmenten.
[..]
Ik snap dit niet. Zo ongeveer een half uur geleden was Rottenberg iets aan het uitleggen en je ziet die geestdrift gewoon van het scherm afspatten: die diepe frons, die rechterklauw van hem op tafel, dat is toch Rottenberg? Dáár zit toch een meneer die gewoon helemaal vergeet dat hij maar 3 uur heeft om zichzelf te exposeren?
Het is het hele opboksen tegen het tijdschemadenken van Zwagerman, 'nee, wacht nou even', 'ik wil dit nog even zeggen', etc. Dat is toch Rottenberg ten voeten uit? Iemand die zich altijd laat voorstaan op het accepteren van verschil (hij sluit er zowat mee af!) is niet goed uit de verf gekomen? Die man is twee keer doodziek geweest en de energie spat er gewoon van af en jij zegt dat hij niet uit de verf is gekomen? Een man die in twee zinnen de invloed van zijn vader op zijn persoon treffend samenvat ("'Niet doen, en daaronder tussen haakjes 'denk aan Zeskamp!'") is een gemiste kans?
Dat vind ik nou juist prachtig.
Rottenberg is een bekende Nederlander en een markant persoon. Hij heeft toch wel een aantal dingen in gang gezet, met name binnen de PvdA, die hem niet altijd in dank zijn afgenomen. Vragen over wat er uiteindelijk van terecht is gekomen of hoe hij er zelf op terugkijkt zijn (voor de leifhebber) best interessant en ik denk dan ook dat hij niet is uitgenodigd om een toekomstige koers voor het PvdA uit te stippelen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:22 schreef Toad het volgende:
Jammer dat de hierboven genoemde mensen altijd alleen selectief terug willen kijken naar het verleden. En weinig idëeen hebben over de toekomst.
Ja ik ook.quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:51 schreef Mike het volgende:
Ik vind het ook jammer dat Zwagerman Rottenberg regelmatig afkapt, want ik ben vaak net geinteresseerd in wat Rottenborg op zo'n moment wil zeggen.
In de uitzending refereerde Zwagerman aan een quote van iemand over Rottenberg wat zo ongeveer was als 'Rottenberg pas ergens als hij er niet past'. Dan vind ik deze uitzending daar een prachtig voorbeeld van. Het was niet dat ze aan elkaar gewaagd waren, Rottenberg kreeg ruim baan. Maar goed, ik ga ook maar af op wat er in deze uitzending is gezegd.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:29 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
dat zei ik al eerder, het is een gewaagde tweestrijd tussen Zwagerman en Rottenberg.
Dat heb ik natuurlijk ook wel gezien, maar ik weet bijna zeker dat Rottenberg zich afgevraagd moet hebben waarom hij eigenlijk uitgenodigd is. Hij heeft erg veel te vertellen, maar heeft bijna geen enkele verhaallijn af mogen maken. En dat opgejaagde kon je aan hem merken, hij gaf aan het eind bijna de moed op om een enthousiast zijstapje te maken, wetende dat dat weer een berisping van Zwagerman zou opleveren.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:26 schreef zodiakk het volgende:
Ik snap dit niet. Zo ongeveer een half uur geleden was Rottenberg iets aan het uitleggen en je ziet die geestdrift gewoon van het scherm afspatten: die diepe frons, die rechterklauw van hem op tafel, dat is toch Rottenberg? Dáár zit toch een meneer die gewoon helemaal vergeet dat hij maar 3 uur heeft om zichzelf te exposeren?
Ik vind dat juist door die afkappingen Rottenberg goed tot zijn recht kwam, maar daar ben ik dan de enige in geloof ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:30 schreef Manono het volgende:
[..]
Ja ik ook.
Vond dat Zwagerman irritant afkapte en zelfs aanvulde om vervolgens te uitgebreid een aanloop te nemen naar de volgende vraag. Hij leek geënthousiasmeerd te raken, wat weer energie bij Rottenberg wegtrok.
Hm. Ben ik met je eens. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat er vele stromingen zijn binnen de PvdA. Rottenberg zit in een stroming die nu steeds meer te zeggen krijgt binnen de PvdA. Daar ben ik als actief lid blij om. Minder blij ben ik met een groep hysterische mensen die voortdurend de PvdA steeds afrekenen op Paars en niet vooruitdenken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Rottenberg is een bekende Nederlander en een markant persoon. Hij heeft toch wel een aantal dingen in gang gezet, met name binnen de PvdA, die hem niet altijd in dank zijn afgenomen. Vragen over wat er uiteindelijk van terecht is gekomen of hoe hij er zelf op terugkijkt zijn (voor de leifhebber) best interessant en ik denk dan ook dat hij niet is uitgenodigd om een toekomstige koers voor het PvdA uit te stippelen.
quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:01 schreef Cynix ® het volgende:
Dat vind ik dan zo waar als een koe. Juist daarom waren ze aan elkaar gewaagd; ze pasten te weinig bij elkaar, dat overeenkomsten juist algmeeen gehouden moesten worden. Dat is zowel in het belang van Rottenberg, die eigenlijk weinig te vertellen heeft over 1957/1958, anders dan persoonlijke indrukken als ~ 14 jarige oid, als dat het in het belang is van Zwagerman die zijn ego opzij moet zetten voor de gast die de ruimte in moet nemen voor het belang dat hijzelf dient. Eigenlijk zou Zwagerman zijn eigen zomergast moeten zijn om er uit te halen wat er 'in' zit. Ik vind overigens wel dat hij het goed doet. En zeker voor het kaliber van presentatie dat je neer moet zetten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:33 schreef zodiakk het volgende:
[..]
In de uitzending refereerde Zwagerman aan een quote van iemand over Rottenberg wat zo ongeveer was als 'Rottenberg pas ergens als hij er niet past'. Dan vind ik deze uitzending daar een prachtig voorbeeld van. Het was niet dat ze aan elkaar gewaagd waren, Rottenberg kreeg ruim baan. Maar goed, ik ga ook maar af op wat er in deze uitzending is gezegd.
Ik ook wel, maar ik denk dat hij meer te vertellen had en dat ook graag gedaan had. En dan niet exact volgens het trefwoordenlijstje van Zwagerman dus.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:40 schreef milagro het volgende:
dat valt toch wel mee, Cynix.
ik zag toch heel erg de Rottenberg zitten zoals hij is, hoor, ondanks dat afkappen van Zwagerman.
Ja, maar ja, de tijd, hèquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:43 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar ik denk dat hij meer te vertellen had en dat ook graag gedaan had. En dan niet exact volgens het trefwoordenlijstje van Zwagerman dus.
Een paar keer vond ik dat ook, maar vaker vond ik het hinderlijk en Zwagerman's conclusies en/of toevoegingen te uitgebreid omdat ik dan inderdaad liever Rottenberg zijn zin had horen afmaken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:34 schreef zodiakk het volgende:
Ik vind dat juist door die afkappingen Rottenberg goed tot zijn recht kwam, maar daar ben ik dan de enige in geloof ik.
Theo Maassen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:47 schreef milagro het volgende:
[..]
Wie is er volgende week?
quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Theo Maassen.
Opscheppen?quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:29 schreef Z het volgende:
dat hij een arts had in Maastricht en die was ook fysio en dat was dan de beste
Het was maar een voorbeeld. Ook dat geneuzel over banketbakkers enzo. Van alles was fatastisch bijzonder, dat soort opgeschep bedoel ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:04 schreef Bayer het volgende:
[..]
Opscheppen?
Als iemand je tot twee keer toe voor de poorten van de dood wegsleept, kan ik me voorstellen dat je die persoon de beste vindt.
Dat het voor hem bijzonder is betekent nog niet dat 'ie opschept. De hele bedoeling van het programma is toch net dat hij bijzondere fragmenten en dingen uit zijn leven verteld?quote:Op maandag 2 augustus 2004 10:12 schreef Z het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld. Ook dat geneuzel over banketbakkers enzo. Van alles was fatastisch bijzonder, dat soort opgeschep bedoel ik.
Gelul van wie bedoel je? Zwagerman of Rottenberg?quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:13 schreef thabit het volgende:
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk.
Eigenlijk van beiden, maar vooral van Rottenberg. Hopelijk wordt Theo Maassen volgende week wat beter.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Gelul van wie bedoel je? Zwagerman of Rottenberg?
Beide stonden gewoon aangekondigd hoor...
Als je maar een minuut gekeken hebt waar baseer je dan je oordeel op dat het allemaal gelul was? Misschien waren die overige 179 minuten wel interessant, maar ja, daar kun jij niet over oordelen natuurlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:13 schreef thabit het volgende:
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk.
Het ontsteeg ver de oppervlakkigheid van mevrouw Van Rooijen, eindelijk weer eens een avondje kwaliteitstelevisie. Als je na een minuut je mening klaar hebt over een programma omdat het geen snack- en haptelevisie zegt dat meer wat over jouw kortzichtigheid dan over het programma.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:13 schreef thabit het volgende:
Ik heb het gisteravond ook even gekeken en zelfs een hele minuut volgehouden. Wat een gelul is het toch allemaal zeg, vreselijk. Ik moest meteen denken aan het gedicht dat Hans Teeuwen ooit voordroeg en vervolgens z'n applaudiserende publiek helemaal verrot schold omdat dat gedicht wel mooi klinkt maar compleet nergens op slaat.
Ik heb het programma vaker (helemaal) gezien, dus ik wist ongeveer wat me te wachten stond. Ik zapte even langs om te kijken of het deze keer de moeite waard was, wat een enkele keer ook daadwerkelijk het geval is, of dat ik m'n tijd beter ergens anders aan kon besteden. Aangezien het fragment zeer typerend was voor wat ik wel vaker gezien had, besloot ik tot het laatste.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als je maar een minuut gekeken hebt waar baseer je dan je oordeel op dat het allemaal gelul was? Misschien waren die overige 179 minuten wel interessant, maar ja, daar kun jij niet over oordelen natuurlijk.
Als laatste, over 4 weken geloof ik.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:33 schreef Z het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe lang ik het bij Hirsi Ali vol houd. Wanneer komt zij eigenlijk?
nee, dat is het ook, Rottenberg kan wel een hele nacht vollullen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vond de aflevering met Rottenberg ook één van de interessantere Zomergasten zeker na het debacle van vorige week met Van Royen. Voor een gast als Rottenberg is, zo blijkt, drie uur niet eens genoeg.
Tja, 494.000 kijkers tegen 810.000 vorige week. Of dat alleen met voetbal te maken heeft?quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:35 schreef Toad het volgende:
Wat vallen de kijkcijfers vanwege Ajax tegen zeg.Jammer....
En het prachtige weer waarschijnlijk.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, 494.000 kijkers tegen 810.000 vorige week. Of dat alleen met voetbal te maken heeft?
Helemaal mee eens. Hij stelt interessante vragen en plaatst zichzelf niet op de voorgrond maar weet het gesprek toch te sturen. Een verademing na een periode van gastheren die vooral zichzelf interessant vonden waardoor het zwaartepunt ergens tussen de gast en de gastheer bleef zweven in een vaag niets.quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:10 schreef Harry_Sack het volgende:
Zwagerman heeft zich bewezen dat een intellectueel / schrijver zich kan beheersen tot het niveau van de gast die zich zo interessant mogelijk moet kunnen voorstellen. Ik vind dat hij het -naar omstandigheden- erg goed doet. Hij bezit de eruditie dat menigeen zal verbazen en dat maakt hem tot een volmaakt presentator van zomergasten en boven dat, een uniek literair criticus. Bovendien bezit Zwagerman een goede algemene kennis en 't inlevingsvermogen dat je nog niet bij eerdere presentatoren hebt gezien.
Waarschijnlijk hebben de meeste mensen het programma "wel weer gezien".quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tja, 494.000 kijkers tegen 810.000 vorige week. Of dat alleen met voetbal te maken heeft?
Persoonlijk vind ik dat Van Ingen op de stoel hoort te zitten. Ik vond hem de allerbeste. Maar als je besluit dat je het Zwagerman laat doen, laat het Zwagerman dan ook doen.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Uit het dagboek van Van Royen in de Volkskrant van vorige week zaterdag begreep ik dat Peter van Ingen wel heel erg aanwezig is op de studiovloer tijdens de uitzending. Volgens mij was dat gisteren wel erg duidelijk, je zag ook dat Joost daar continu op lette en daardoor de opbouw van het door Rottenberg vertelde uit het oog verloor en hem meer dan eens op een heel ongelukkig moment afkapte. Van Ingen zou m.i. iets meer vertrouwen in zijn presentator moeten hebben.
Ja, daar gaat de 2e helft van dit topic ongeveer over.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:26 schreef tomtomtom het volgende:
Wat vonden jullie van de aflevering van gisteren met Felix Rottenberg?
En het feit dat er nou eenmaal minder mensen kijken naar een ouwe vent dan een lekker wijf.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:44 schreef Bayswater het volgende:
[..]
En het prachtige weer waarschijnlijk.
Wie heeft trouwens ook gisteravond even dat tussenzinnetje van Felix gehoord:quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het feit dat er nou eenmaal minder mensen kijken naar een ouwe vent dan een lekker wijf.
Tja, ook al heb je drie uur de tijd, er is wel een planning. Het is óf praten, óf fragmenten. Allebei tegelijk wordt erg chaotisch.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:53 schreef Cynix ® het volgende:
Wat kunnen mensen zo'n tv-uitzending toch verschillend interpreteren.
Ik vond het een Zwagerman-haastklus, waarbij hij er vooral voor zorgde dat interessante uitstapjes van Rottenberg iig niet van zíjn tijd afgingen.
Liever 10 itempjes goed behandelen dan 20 half.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:02 schreef k_man het volgende:
Tja, ook al heb je drie uur de tijd, er is wel een planning. Het is óf praten, óf fragmenten. Allebei tegelijk wordt erg chaotisch.
Zeker.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:02 schreef k_man het volgende:
Heerlijk elitaire grachtengordel-tv, precies zoals Zomergasten moet zijn.
Joost lulde snel over z'n slippertje (Rottenberg Jugend) heen, dat was een mooi stukje. Niet zo scherp van Joost.quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:08 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zeker.
Al mag je geen 'grachtengordeljood' tegen hem zeggen.
Ik heb meer het idee dat het over zwagerman gaat..quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:40 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, daar gaat de 2e helft van dit topic ongeveer over.
Ik snapte eigenlijk niet waarom 'ie het niet eerder deed. En waarom Zwagerman ook niet zei dat 'ie dat best kon doen, toen Rottenberg erover begon. Hij zei letterlijk "Ik zou nu mijn schoenen graag uit willen trekken", ik had als host niet getwijfeld om te zeggen dat 'ie dat dan best mag doen. Er zijn nauwelijks shots waarbij je dat ziet en als je daardoor die man een beetje uit z'n lijden verlost, waarom niet?quote:Op maandag 2 augustus 2004 17:13 schreef k_man het volgende:
En ik vond rottenberg zielig toen ie aan het eind van het programma toch nog zijn schoenen uitschopte. Eerder had ie verteld de laatste tijd ontzettend zere benen en voeten te hebben.
In Maastricht zit een soort van sarcoidosis-specialistenteam, dus dat hij daar terecht kwam en ook op de juiste manier behandeld is kunnen worden, is natuurlijk niet zo gek.quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:29 schreef Z het volgende:
Ik ergerde me alleen een beetje aan dat 'opscheppen' of hoe je het ook noemt, ik weet het niet precies uit te leggen maar hij zei dan dat hij een arts had in Maastricht en die was ook fysio en dat was dan de beste, en van alles was ENORM bijzonder enz.
Mijn voorbeeld was wat ongelukkig. Maar ik vond hem af en toe wat brallerig. Neuzelen over bankerbakkers enzo ...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:50 schreef Dutchman77 het volgende:
[..]
In Maastricht zit een soort van sarcoidosis-specialistenteam, dus dat hij daar terecht kwam en ook op de juiste manier behandeld is kunnen worden, is natuurlijk niet zo gek.
Tja dat is typerend voor Rottenberg, dat waardeer je in 'm of niet. Hij is een gepassioneerd mens die enthousiast is als hij ziet dat anderen met eenzelfde passie hùn werk doen of hun overtuigingen volgen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:05 schreef Z het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld was wat ongelukkig. Maar ik vond hem af en toe wat brallerig. Neuzelen over bankerbakkers enzo ...
Ja, zei ik dat dat niet mocht dan?quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:33 schreef Wuti_W het volgende:
laat em lekker z'n schoenen uitdoen na drie uur mooie tv
Aha, misschien kwamen de dialogen daarom op mij als gelul over. Inderdaad erg jammer.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:40 schreef Seborik het volgende:
Rottenberg vind ik echt een geweldige kerel met een enorme berg kennis waarvoor uren televsie nodig zijn om die eruit te kunnen laten komen en dat zou dan niet moeten met zo'n idioot als Joost Zwagerman aan wie ik na deze uitzending alleen nog maar een grotere hekel heb gekregen door zijn totale gebrek aan interviewvaardigheden, zijn opdringerige mening, zijn gebrek aan respect voor hetgeen iemand duidelijk probeert te maken, z'n idiote geïnterrumpeer met kleinigheden, die nog aan irrelevantie winnen door de arrogante brallerigheid waarmee hij deze naar voren brengt, etc.
Neem alsjeblieft iemand anders presentator en interviewer. Iemand die het ook écht kán.
Noem eens iemand die het volgens jou zou kunnen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:40 schreef Seborik het volgende:
Neem alsjeblieft iemand anders presentator en interviewer. Iemand die het ook écht kán.
Zwagerman heeft laatst ergens vertelt hoe dat ging toen hij gevraagd werd. Hij heeft toen eerst Adriaan van Dis benaderd. Van Dis liet hem allerlei (negatieve) krantenknipsels lezen om maar te zeggen 'weet waar je aan begint!'quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:55 schreef julekes het volgende:
Presenteren van zomertijd is volgens mij zoiets als op Fok modereren. Er heeft altijd wel iemand iets te zeiken.
M'n post is bijna net zo zuur als een reguliere van jou.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:55 schreef julekes het volgende:
Presenteren van zomertijd is volgens mij zoiets als op Fok modereren. Er heeft altijd wel iemand iets te zeiken.
van Gogh is idd een meester interviewerquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:19 schreef Seborik het volgende:
[..]
M'n post is bijna net zo zuur als een reguliere van jou.
Maar inderdaad, helaas denk ik dat de presentatie van Joost Zwagerman bij weinigen echt goed valt.
Wat betreft iemand die ik geschikt zou vinden, denk ik dat ik voor Theo van Gogh zou gaan.
ik heb ooit een interview van theo van gogh en theodoor holman gezien met een van die meiden van loïs lane dat was ook erg okayquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:22 schreef milagro het volgende:
[..]
van Gogh is idd een meester interviewer
Zijn 'Prettige Gesprekken' zijn fantastisch.
Die aflevering met Boudewijn Büch
En je baseert je nog steeds op die ene minuut die je gezien hebt?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:01 schreef thabit het volgende:
Aha, misschien kwamen de dialogen daarom op mij als gelul over. Inderdaad erg jammer.
Ja die zou het goed kunnen. Jammer dat hij het meestal niet zo lang volhoudt bij z'n werkgevers en ik vermoed dat hij niet erg goed bij de VPRO ligt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:19 schreef Seborik het volgende:
Wat betreft iemand die ik geschikt zou vinden, denk ik dat ik voor Theo van Gogh zou gaan.
Wat ik zag was een dialoog waar totaal geen samenhang in zat en totaal geen opheldering in voorkwam. In de korte tijd dat ik het zag (of het nu precies een minuut was weet ik niet, kan ook iets langer geweest zijn) leek Rottenberg erg aan die wazigheid bij te dragen, maar nu ik de posts in dit topic zo lees, lijkt Zwagerman toch wel de hoofdschuldige te zijn: doordat hij Rottenberg niet liet uitpraten en vrij snel van onderwerp probeerde te switchen, leek het juist dat het Rottenberg was die wazig lulde.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En je baseert je nog steeds op die ene minuut die je gezien hebt?
Zwagerman leek, net als jij, het geduld niet op te kunnen brengen. Als kijker zij het je vergeven, voor een presentator is het m.i. een doodzonde, als gastheer onbeleefd op zijn minst.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:34 schreef thabit het volgende:
knip
Rottenberg en Zwagerman kennen elkaar al langer dan vandaag, bovendien weet Rottenberg van zijn eigen ervaring als presentator best hoe het werkt, dat niet over alles even lang uitgeweid kan worden. Dat Zwagerman hem vertelde dat hij best door mocht praten, maar dat er dan wel een fragment geskipt moest worden vond ik juist niet onbeschoft. En Rottenberg had natuurlijk, als hij vond dat hij te weinig tijd had om iets uiteen te zetten er inderdaad voor kunnen kiezen fragmenten over te slaan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 17:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Zwagerman leek, net als jij, het geduld niet op te kunnen brengen. Als kijker zij het je vergeven, voor een presentator is het m.i. een doodzonde, als gastheer onbeleefd op zijn minst.
Beter nog: Van Ingen moet zélf weer voor de camera. Tot nu toe vind ik hem nog altijd de beste van alle interviewers die Zomergasten heeft gehad.quote:Op maandag 2 augustus 2004 12:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Van Ingen zou m.i. iets meer vertrouwen in zijn presentator moeten hebben.
Tsja, het blijft wel VPRO...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 20:57 schreef 456 het volgende:
Het zijn vaak toch wat meer de wat alternatievere films die worden uitgezonden. Toch?
2 erg mooie films.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:14 schreef Gorro het volgende:
De twee Zomergasten-films van de komende weken zijn erg goed, Requiem for a Dream gekozen door Theo Maassen en High Noon gekozen door Morris Tabaksblat.
Ik zou 'Black cat white cat' aanvragen....quote:Op woensdag 4 augustus 2004 21:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, het blijft wel VPRO...
Underground vind ik net wat beter van Kusturica, maar om nou om 12 uur 'snachts een film van meer dan 3 uur uit te gaan zenden is misschien net iets te veel van het goede. Ik zou waarschijnlijk voor een film van Tarkovsky kiezen, Nostalghia waarschijnlijk, aangezien die wat korter is dan z'n andere meesterwerken.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 22:42 schreef 456 het volgende:
[..]
Ik zou 'Black cat white cat' aanvragen....
High Noon ga ik wel kijken denk ik. Requiem for a Dream heb ik al gezien en vond ik eigenlijk vreselijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:14 schreef Gorro het volgende:
De twee Zomergasten-films van de komende weken zijn erg goed, Requiem for a Dream gekozen door Theo Maassen en High Noon gekozen door Morris Tabaksblat.
Voor High Noon moet je wel in de stemming zijn. Er gebeurt niks maar dat is juist het mooie er wordt langzaam naar de ultieme climax toegewerkt.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
High Noon ga ik wel kijken denk ik. Requiem for a Dream heb ik al gezien en vond ik eigenlijk vreselijk.
Oh tis goed dat je dat zegt, tong! Dan neem ik 'em op en kijk ik 'em wanneer ik ervoor in de stemming benquote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor High Noon moet je wel in de stemming zijn. Er gebeurt niks maar dat is juist het mooie er wordt langzaam naar de ultieme climax toegewerkt.
Die heb ik dus ook liggen hier (dvd) en nog nooit gekekenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:03 schreef Gorro het volgende:
[..]
Underground vind ik net wat beter van Kusturica, maar om nou om 12 uur 'snachts een film van meer dan 3 uur uit te gaan zenden is misschien net iets te veel van het goede. Ik zou waarschijnlijk voor een film van Tarkovsky kiezen, Nostalghia waarschijnlijk, aangezien die wat korter is dan z'n andere meesterwerken.
Requiem for a dream vind ik juist een geweldige film. Zelden zo'n maatschappijkritische film gezien die zo deprimerend en tegelijkertijd ongelofelijk mooi gefilmd is. Wellicht niet op dit late tijdstip maar fokkers, ga deze zeker zien.quote:Op woensdag 4 augustus 2004 23:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
High Noon ga ik wel kijken denk ik. Requiem for a Dream heb ik al gezien en vond ik eigenlijk vreselijk.
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/weblog/quote:Maassen wil niet dronken en stoned worden
Webredacteur Bram Vermeulen sprak Theo Maassen twee dagen voor de uitzending
Foto Merlijn DoomernikEen interview met zomergast Theo Maassen voor ons weblog
Heb je gisteren de wedstrijd van PSV tegen Boca Juniors op TV gezien?
Nee, ik hou niet van oefenwedstrijden. Ik heb wel gehoord dat PSV niet best speelde en dat de nieuwe spits Gerald Sibon erg traag en sloom is en niet heeft gescoord. Dit zegt nog niks. Pas als het nieuwe voetbalseizoen van start gaat, zullen we weten hoe PSV er voorstaat al ben ik bang dat het met Ajax beter gaat.
Hoe leef je na de uitzending van zondag toe, qua voorbereiding?
Ontspannen. Het zijn nog twee dagen waarin ik misschien wel niets ga doen. Ik zie wel. Ik probeer in ieder geval fris en monter te zijn en niet dronken en stoned te worden. Ben dus gezond aan het leven, zeg maar. Op het moment ben ik het complete oeuvre van Joost Zwagerman aan het lezen, inclusief al zijn essays. Echt alles, zodat ik mijn mannetje kan staan in Zomergasten zondag. Dan zeg ik:”En jij dan mannetje hè, op pagina 34 van Vals Licht staat dat en dat!”. Nee, Zwagerman zal mij niet klein krijgen zondag.
Maar het kan ook zijn dat ik nu alles aan het lezen ben van Ronald Giphart. Ik haal die twee namelijk altijd door elkaar.
Wat vond je van de vorige Zomergastenafleveringen?
De uitzending met Heleen van Royen vond ik afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik zat me te verbijten voor de TV. Wat een dom en koud mens is die Heleen van Royen.
Zomergasten met Felix Rottenberg afgelopen zondag vond ik wel goed. Een interessante avond met af en toe een mooie tweestrijd tussen intelligente mannen die het op een boeiende manier met elkaar oneens waren.
Klopt het dat je geen computer hebt en dus ook nooit op Internet bent?
Ja dat klopt, ik ben daar gewoon niet handig in en ik mis het ook niet of zo. Kinderporno, hatemail, spam: mij valt niets te verwijten!
Wat is je voornemen voor Zomergasten aanstaande zondag?
Ik ga er open en vrij zitten. Laat het op me afkomen en heb geen zin om mezelf op een bepaalde manier neer te zetten. Wil ook niet de lolbroek gaan uitgangen. Maar ik verheug me wel op deze avond en de enorme kijkcijfers.
quote:De uitzending met Heleen van Royen vond ik afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Ik zat me te verbijten voor de TV. Wat een dom en koud mens is die Heleen van Royen.
Misschien wel handig om te vermelden: Deze uitzending wordt, in tegenstelling tot de overige, niet op zaterdagmiddag herhaald. Zou niet geschikt zijn voor jonge kijkertjes.quote:Op zondag 8 augustus 2004 16:19 schreef Toad het volgende:
Vanavond: Theo Maassen!
Hmm, terwijl de Heleen 'wat ben ik toch geil' van Rooyen wel gewoon wordt herhaald op zaterdagmiddag? Met haar uitnodigende jurkje en 'geile' blik en porno-filmpjesquote:Op zondag 8 augustus 2004 17:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Misschien wel handig om te vermelden: Deze uitzending wordt, in tegenstelling tot de overige, niet op zaterdagmiddag herhaald. Zou niet geschikt zijn voor jonge kijkertjes.
en juist deze moet ik missen
Ja ik ben ook verbaasd. Zeker omdat één van de programma's ipv de herhaling een docu over 'Lady Boys' betreft.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:12 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Hmm, terwijl de Heleen 'wat ben ik toch geil' van Rooyen wel gewoon wordt herhaald op zaterdagmiddag? Met haar uitnodigende jurkje en 'geile' blik en porno-filmpjes![]()
![]()
![]()
Op tape is handiger, dan kun je hem afzetten wanneer het je teveel frustreert.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:44 schreef shmoopy het volgende:
Rottenberg nog niet gekeken op video, maar vanavond maar eens languit voor de buis.
Zomergasten moet je gewoon live zien, denk ik.
quote:“Vooraf ga ik niet te moeilijk doen, niet mikken op een grappige of leerzame avond. Maar misschien wil Joost wel een thema aan de avond geven. Het blijft toch een intellectueel.”
Vrouwen die te bekend worden vertonen wel vaker dit soort trieste attention-whore trekjes. Idd een kutmens!!quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:58 schreef tong80 het volgende:
Gisteren de video van van Rooyen gekeken. Kan iemand mij de relevantie van een spuitend vrouwelijk orgasme uitleggen ? Wat Theo Maassen zegt, wat een koud en afstandelijk mens. Gruwel.
Zwagerman kan nog steeds geen klok kijken. Zegt ie: "Dames en heren het is hier op deze klok half vier", terwijl het half vijf is op die klok.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:18 schreef tong80 het volgende:
De klok.
Alleen jammer dat Zwagerman het er een beetje moeilijk mee heeft.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:35 schreef rubbereend het volgende:
wel een geweldige opzet heeft theo gekozen, gewoon een gesprek met de fragmenten die daarbij figureren ipv de fragmenten en daaromheen lullen.
klopt maar t valt me nix tegen want k had gedacht dat t ramp zou worden. maar k vind dat t programma ten goede komt, ben benieuwd of ze nu wel alle fragmenten in het programma krijgen omdat deze manier uitnodigd tot uitgebreid pratenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Zwagerman het er een beetje moeilijk mee heeft.
heb dat hele programma gezien, echt briljantquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:56 schreef golfer het volgende:
Mooi, die masterclass met die dirigent.![]()
Heb die masterclass ooit gezien, was idd indrukwekkend.quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:56 schreef golfer het volgende:
Mooi, die masterclass met die dirigent.![]()
Liever de persoon aan het woord horen dan fragmentjes zien en niet weten waarom ze vertoond wordenquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt maar t valt me nix tegen want k had gedacht dat t ramp zou worden. maar k vind dat t programma ten goede komt, ben benieuwd of ze nu wel alle fragmenten in het programma krijgen omdat deze manier uitnodigd tot uitgebreid praten
mee eenschquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Liever de persoon aan het woord horen dan fragmentjes zien en niet weten waarom ze vertoond worden
Zeker weten.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:01 schreef ChOas het volgende:
Er komt ook een stukje Bill Hicks geloof ik
In mijn herinnering had ie toen al een blauw oog. Was dus een dag later pas te zien.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:19 schreef Dagonet het volgende:
Dat heb ik toen gemist, vreemde gewaarwording
Er is wel een mooie sprong naar het liedje van Maasenquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:22 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, ik miste ook het blauwe oog van Van Dorp.
Hij is juist zo nuchter als wat. Rare indruk heb jij.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:26 schreef Meister het volgende:
Wat heeft die kerel gebruikt? Het lijkt wel of 'ie zwaar onder de dope zit.
Neequote:Op zondag 8 augustus 2004 22:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Bill Hicks al geweest?
Demoniseren en haatzaaien. Niet te vergeten oproep tot moorden.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:31 schreef Cynix ® het volgende:
De 'Leningman' moet inderdaad d00d.
*Hierover een rap gaat schrijven.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:33 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Demoniseren en haatzaaien. Niet te vergeten oproep tot moorden.
*Politie belt
Ban hemquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:33 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
*Politie belt
Een beetje in het hoekje van Tineke "Biostabil 2000" de Nooy.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef Dagonet het volgende:
Ik kijk te weinig tv, de leningman ken ik niet
Wel érg fout
Dat mag.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
*Hierover een rap gaat schrijven.
alle mannen moeten doodquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:33 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
*Politie belt
En terecht.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:35 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
alle mannen moeten dood![]()
Ik kan er ook wel inkomen.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij is juist zo nuchter als wat. Rare indruk heb jij.
Ik vind dit dan weer een complete rip van Arjan Ederveen en zijn 'Nina, The Musical'.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:34 schreef rubbereend het volgende:vliegende panters
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Briljant stuk van de panters.
jazeker, lees maar ff terugquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
IK WAS HET VERGETENIK ZET EM NET PAS AAN.
Al wat leuks gemist ?
Ja, veel lachen iig.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
IK WAS HET VERGETENIK ZET EM NET PAS AAN.
Al wat leuks gemist ?
Theo heeft er ook spijt van.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:49 schreef Isabeau het volgende:
In de categorie "soms moet je dingen niet terug zien"
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:49 schreef Isabeau het volgende:
In de categorie "soms moet je dingen niet terug zien"
quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:51 schreef tong80 het volgende:
'Daar heb ik me al die jaren op af liggen trekken.'![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |