- Snel met pensioen (zo uit mijn hoofd)quote:Bevolkingsprognose Verenigde Naties in 2002
Middenvariant, tot 2050
Jaar - Aantal inwoners
1950 - 47.104.000
2000 - 57.536.000
2015 - 55.507.000
2025 - 52.939.000
2050 - 44.875.000
(Bron: United Nations Population Division 2004)
Dat is productie of werkgelegenheid?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:02 schreef pberends het volgende:
- Nog steeds grote beroepsbevolking in agrarische sector en industrie (oude economie):
services 63%, industry 32%, agriculture 5% (2001) (bron: CIA)
Ik noem het economich niet efficiënt:quote:Op zondag 25 juli 2004 16:07 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dat is productie of werkgelegenheid?
De landbouw maakt een klein deel van de productie uit. Is deze sector arbeidsintensief? En de industrie, is die arbeidsintensief?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik noem het economich niet efficiënt:
GDP - composition by sector:
agriculture: 2.4%
industry: 30%
services: 67.6% (2001 est.)
Het is niet hoogwaardig en het is geen goede groeimarkt. Voor een goede economie moet je toch meer in de dienstensector (tertiaire sector) zitten.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De landbouw maakt een klein deel van de productie uit. Is deze sector arbeidsintensief? En de industrie, is die arbeidsintensief?
Wat bedoel je met 'goede economie'? Alle sectoren kunnen hoogwaardige productie bevatten.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is niet hoogwaardig en het is geen goede groeimarkt. Voor een goede economie moet je toch meer in de dienstensector (tertiaire sector) zitten.
Wie heeft dat voorspeld?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:24 schreef PJORourke het volgende:
Wat hadden ze ook al weer voorspeld? Een begrotingstekort van 15 % toch? Dat wordt leuk met de Euro.
Je blijft een excentriek ventje met je rare denkwijzen en gedachtenkronkels. Maar ik zal er inhoudelijk op reageren: Tuurlijk zullen in de agrarische sector en industrie sector bepaalde bedrijven zijn die economisch rendabel zijn en een 'volwaardige' bijdrage leveren aan het bnp. Maar de cijfers laten zien dat er dubbel zoveel mensen in de agrarische sector zitten dan het aan gdp oplevert. Dus is het economisch niet efficiënt en op 'overall-niveau' gezien niet arbeidsintensief.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De landbouw maakt een klein deel van de productie uit. Is deze sector arbeidsintensief? En de industrie, is die arbeidsintensief?
Ik dacht rond de drie %. Berlusje moest weer populistisch doen en belastingen verlagen de komende jaren.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:24 schreef PJORourke het volgende:
Wat hadden ze ook al weer voorspeld? Een begrotingstekort van 15 % toch? Dat wordt leuk met de Euro.
Waar zijn de cijfers dan die aangeven hoeveel mensen er werkzaam zijn in de betreffende sectoren?quote:Op zondag 25 juli 2004 16:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Je blijft een excentriek ventje met je rare denkwijzen en gedachtenkronkels. Maar ik zal er inhoudelijk op reageren: Tuurlijk zullen in de agrarische sector en industrie sector bepaalde bedrijven zijn die economisch rendabel zijn en een 'volwaardige' bijdrage leveren aan het bnp. Maar de cijfers laten zien dat er dubbel zoveel mensen in de agrarische sector zitten dan het aan gdp oplevert. Dus is het economisch niet efficiënt en op 'overall-niveau' gezien niet arbeidsintensief.
Ik had het over een projectie voor het jaar 2020. En lastenverlichting is goed. Kan de overheid minder over de balk smijten en het stimuleert de economie. Zouden we hier ook moeten doen, alleen is Balkje er te slap voor.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik dacht rond de drie %. Berlusje moest weer populistisch doen en belastingen verlagen de komende jaren.
Niet als de staatsschuld er alleen maar door op loopt.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik had het over een projectie voor het jaar 2020. En lastenverlichting is goed. Kan de overheid minder over de balk smijten en het stimuleert de economie. Zouden we hier ook moeten doen, alleen is Balkje er te slap voor.
Dat staat er tochquote:Op zondag 25 juli 2004 16:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waar zijn de cijfers dan die aangeven hoeveel mensen er werkzaam zijn in de betreffende sectoren?
En hoezo ben ik 'een excentriek ventje met je rare denkwijzen en gedachtenkronkels'?
Verkeerde cijfers, deze waren van Nederland, maar wel mooi verlijkingsmateriaal.quote:Op zondag 25 juli 2004 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
73 % is in Services werkzaam, 23 % in Industrie en 4 % in Landbouw en dat vind jij veel werkzaam in oude industrie????
het is anders wel een G8 lidquote:Op zondag 25 juli 2004 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik noem het economich niet efficiënt:
GDP - composition by sector:
agriculture: 2.4%
industry: 30%
services: 67.6% (2001 est.)
italie heeft een bloeiend machinaal productieapparaatquote:Op zondag 25 juli 2004 17:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Verkeerde cijfers, deze waren van Nederland, maar wel mooi verlijkingsmateriaal.
Van Italië:
Labor force - by occupation:
services 63%, industry 32%, agriculture 5% (2001)
Zit is een toekomstgericht topic. Grote onderwerpen zoals staatsschuld en vergrijzing komen aan bod. En jij hebt het over de huidige situatie:quote:Op maandag 26 juli 2004 09:53 schreef Matamoros het volgende:
[..]
het is anders wel een G8 lid
doen het vele malen beter dan spanje, duitsland, turkije, nederland ed
Vandaar dat ze tijdens de topjaren van de wereldeconomie nog steeds begrotingstekorten hadden.quote:Op maandag 26 juli 2004 09:54 schreef Matamoros het volgende:
[..]
italie heeft een bloeiend machinaal productieapparaat
alleen duitsland produceert meer machines dan italie in europa
verder is 63% service, 32% industrie en 5% landbouw gewoon een zeer moderne economie
ja nou je zou maar uitgaan van de realiteit ipv een glazen bol he?quote:Op maandag 26 juli 2004 09:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Zit is een toekomstgericht topic. Grote onderwerpen zoals staatsschuld en vergrijzing komen aan bod. En jij hebt het over de huidige situatie:![]()
dat heeft niets te maken met de moderniteit vd economiequote:Op maandag 26 juli 2004 09:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Vandaar dat ze tijdens de topjaren van de wereldeconomie nog steeds begrotingstekorten hadden.
Ja, ze hebben veel industrie, maar procentueel gezien zit daar veel minder labour force in. Dus economisch een stuk rendabeler. In tegenstelling tot Italië.quote:Op maandag 26 juli 2004 09:57 schreef Matamoros het volgende:
[..]
dat heeft niets te maken met de moderniteit vd economie
ik begrijp dat je japan een ouderwetse economie vind hebben?
Rare denkwijze heb je, vanuit feiten kan je de toekomst deels voorspellen, dat is zeer normaal. Dat jij die realiteit niet wil inzien in geheel jouw probleem.quote:Op maandag 26 juli 2004 09:56 schreef Matamoros het volgende:
[..]
ja nou je zou maar uitgaan van de realiteit ipv een glazen bol he?
dat kan natuurlijk niet
de feiten zijn dat Italie een bloeiend productieapparaat heeftquote:Op maandag 26 juli 2004 10:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Rare denkwijze heb je, vanuit feiten kan je de toekomst deels voorspellen, dat is zeer normaal. Dat jij die realiteit niet wil inzien in geheel jouw probleem.
quote:Op maandag 26 juli 2004 10:26 schreef Flumina het volgende:
Weet je ook wat zo raar is? Ik heb met Aardrijkskunde moeten leren dat de economische zones van Europa vreschuiven naar Zuid-Europa. Zo zou Beieren economischer sterker worden dan Noord-Duitsland en havensteden als Marseille en Genua zouden heel sterk worden.
Blijkbaar gebeurt dat ook wel, maar hebben Zuid-Europese landen stiekem een behoorlijk grote arme regio's. En dat verdwijnt ook niet zomaar.
Schijnbaar niet, ze hebben veel beroepsbevolking in de industrie en toch produceren ze in de industrie niet een volwaardig bnp.quote:Op maandag 26 juli 2004 10:23 schreef Matamoros het volgende:
[..]
de feiten zijn dat Italie een bloeiend productieapparaat heeft
quote:demografie is verder totaal onvoorspelbaar
Volgens mij komt dat omdat voorheen het kiesstelsel zo was ingericht dat een kabinet makkelijk ten val kon worden gebracht. Met als resultaat een gemiddelde ambstermijn van 1 jaar. Dit stelsel is laatst (een tijdje terug) veranderd waardoor politieke steun meer zekerheid geeft.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
De regering Berlusconi krijgt dan wel veel kritiek (vooral van buiten Italie , overigens) , maar het is wel de langst zittende regering sinds WO2 , dat zegt toch ook wel wat over de politieke stabiliteit in Italie ...
Precies silicon valley, en Austin etc doen het erg slecht.quote:Op maandag 26 juli 2004 11:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Je zit ook met het warme klimaat, dat wil ook nog wel eens productiviteit bederven.
Belastingverlagingen met dat gigantische begrotinstekortquote:Berlusconi zinspeelt op aftreden
ROME - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft vrijdag gedreigd voortijdig verkiezingen uit te schrijven als de coalitiepartijen zich in het parlement niet volledig achter zijn plannen voor belastingverlaging scharen. De persbureaus ANSA en Apcom hebben dat bericht. Het is voor het eerst dat Berlusconi een toespeling maakt op de mogelijkheid dat hij zijn volledige termijn van vijf jaar niet uitzit.
Tijdens een staatsbezoek aan Slowakije werd Berlusconi gevraagd wat hij zou doen als zijn belastingplannen in het parlement worden weggestemd. "Als het aan Forza Italia ligt, zullen we dan zeker om nieuwe verkiezingen vragen" , aldus Berlusconi, de leider van Forza Italia. Zijn ambtstermijn loopt tot 2006.
Binnen de conservatieve coalitie bestaat veel verzet tegen de belastingplannen. Geen van de drie coalitiepartners van Forza Italia ziet heil in de plannen in hun huidige vorm.
Maar van de centrum / extreem rechtse regering in Italie hoef je ook niet te verwachten.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:05 schreef PJORourke het volgende:
Berlusconi is misschien corrupt maar Prodi lijkt me niet veel beter. Want de nodige saneringen kan je van hem niet verwachten.
Ja, dat kan, als je inkomstenbelastingen verlaagd, stimuleer je de binnelandse consumtie, waarmee de werkegelegenheid toeneemt en je minder uitgeeft aan sociale lasten.quote:Op zaterdag 20 november 2004 10:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Belastingverlagingen met dat gigantische begrotinstekort
Italie heeft een Extreem Rechtse regering?quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:03 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Maar van de centrum / extreem rechtse regering in Italie hoef je ook niet te verwachten.
Tja, SCH hequote:Op zaterdag 20 november 2004 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Italie heeft een Extreem Rechtse regering?
LOL
Wat een vertekende weergave van de werkelijkheid...quote:Op dinsdag 23 november 2004 03:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar de partijen die vooral winnen bij deze peiling zijn de communistische partij (wordt nu de grootste in Italie) en het Alianza Nationale van Mussolini .
Daarom dat ik het ook een "slechte zaak" noem , dat in Italie extreem links en extreem rechts net stijgen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 08:03 schreef Contino het volgende:
[..]
Wat een vertekende weergave van de werkelijkheid...
Alleanza Nazionale de partij van Mussolini noemen is wel heel stigmatiserend.
Fini staat aan het roer van AN. Mussolini is slechts een dom blond wicht dat ze nog niet hebben durven lozen. Wat mij betreft mogen ze die wel 's een keer hard aanpakken. Zo aanmatigend als die het Italiaanse volk behandeld.. Bovendien moet je wel een enorm dikke plaat voor je kop hebben en veel minachting voor je eigen volk, als je je zo solidair toont met je opa die verantwoordelijk voor de dood van talloze landgenoten. Een landverraadster.
Maar goed, wat gaat er met Italie gebeuren?
Italie wordt op korte termijn een federale staat.
Het zuiden moet zichzelf dan zien te bedruipen. Het volk daar zal niet meer louter zwart kunnen werken willen ze een acceptabel leven kunnen leiden. Waarschijnlijk verwordt Zuid Italie binnen no-time tot een ontwikkelingsland. En eerlijk gezegd; het is hun eigen schuld.
Wat Berlusconi betreft heeft ieder natuurlijk terecht z'n bedenkingen, maar de feiten liggen er ook. Van alle leiders die Italie sinds 1920 heeft gehad, is Berlusconi een van de minst slechten. Je kunt in zo'n land niet in 1 keer een ommezwaai maken. Toch is Italie met hem niet zo slecht af als het lijkt. Hij voert regels in, die van Italie meer een Westerse rechtsstaat moeten maken, hoewel veel regels voor hemzelf in mindere mate lijken te tellen. Toch maakt het dat Italie steeds meer begint te voldoen aan Europese regels. Een goede zaak naar mijn idee.
Wat de corruptie betreft, durf ik me te wagen aan de uitspraak dat Nederland zeker zo corrupt is als Italie. Ware het niet, dat in Italie die corruptheid er dikker bovenop ligt en op kleinere schaal wordt doorgevoerd (een burgemeester die 'ns wat steekpenningen krijgt, etc.). In Nederland praten we eerder over megacorruptie. Neem de betuwelijn, de bouwfraude, etc. Daarnaast kom ik de laatste tijd ook op kleine schaal dingen tegen, waar de honden geen brood van lusten.
quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:51 schreef Landmass het volgende:
Keurig gedaan met die bronnen.
Het houdt een keer op, zeker in Italië.quote:Op zaterdag 20 november 2004 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, dat kan, als je inkomstenbelastingen verlaagd, stimuleer je de binnelandse consumtie, waarmee de werkegelegenheid toeneemt en je minder uitgeeft aan sociale lasten.
Leg uit?quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Het houdt een keer op, zeker in Italië.
Heb je daar een bron van?quote:Op zondag 25 juli 2004 17:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Noord Italie onafhankelijk zou zijn van het zuiden, dan zou het PC het rijkste land ter wereld zijn. TS zou eens wat vaker naar Italie moeten gaan.
Waarom eigenlijk? Inderdaad wel opvallend.quote:Op zondag 25 juli 2004 17:13 schreef MSXUser het volgende:
In het noorden van Italië gaat het iig. best aardig wat betreft de welvaart en vooruitgang. In het zuiden en op de eilanden is het echt stukken minder.
http://www.floria-publica(...)__artisans_and_.htmlquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
Vooral de maffiacultuur speelt daar ook nog een grote rol in , denk ik. Ook de mentaliteit van de bevolking daar. In Noord-Italie zegt men niet voor niks "Afrika begint eens je Rome voorbij bent'quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Inderdaad wel opvallend.
Noord Italianen zeggen dat Afrika begint onder de lijn net ten noorden van Napelsquote:Op dinsdag 23 november 2004 18:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
De Maffia heeft er natuurlijk mee te maken maar waarom hebben wij in Noord en West europa dan geen Maffia?quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vooral de maffiacultuur speelt daar ook nog een grote rol in , denk ik. Ook de mentaliteit van de bevolking daar. In Noord-Italie zegt men niet voor niks "Afrika begint eens je Rome voorbij bent'
Allemaal erg opvallend. Ze hebben alleen Luxemburg voor zich te dulden.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.floria-publica(...)__artisans_and_.html
" per capita GDP is $40,000, outdistancing Switzerland, Germany or the United States."
http://www.worldeyereports.com/Reports/n_italy/
" northern Italy’s inhabitants today are about 30 percent richer than their Southern counterparts. Unemployment in the north is at 5 percent, less than a quarter of the south’s 22 percent. "
http://www.dfait-maeci.gc.ca/canadaeuropa/country_ita_b-en.asp
"the per capita income in northern Italy, the country's industrial heartland, is among the highest in Europe"
Google verder zelf ook maar eens, kijk dan ook naar bv spaar tegoeden van de Noord Italianen.
Het is geen kwantificatie van de bewering, maar het geeft wel aan dat hij het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:56 schreef Landmass het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
En dan moet je weten dat Luxemburg als Belastingparadijs een vertekend beeld geeft, noord italie heeft een veel grotere bevolking, dus de totale rijkdom is ook nog eens groter.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:11 schreef Landmass het volgende:
[..]
Allemaal erg opvallend. Ze hebben alleen Luxemburg voor zich te dulden.
Ierland is er op achteruit gegaan?quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:15 schreef Kaalhei het volgende:
Hier eentje met 2000 data
[afbeelding]
Als het dus knokken wordt dan wint Noord Itallie.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan moet je weten dat Luxemburg als Belastingparadijs een vertekend beeld geeft, noord italie heeft een veel grotere bevolking, dus de totale rijkdom is ook nog eens groter.
De bevolking van Zuid-Italie staat erom bekend weinig vertrouwen naar personen buiten de eigen familie te hebben. DIt is een van de factoren die de welvaart negatief beinvloeden. De letterlijk rijke historie van noord-Italie, de kraamkamer van de Renaissance, draagt er natuurlijk ook aan bij.quote:Op dinsdag 23 november 2004 18:56 schreef Landmass het volgende:
EU-gemiddelde = 100quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:22 schreef Landmass het volgende:
[..]
Ierland is er op achteruit gegaan?
Of de rijkdom en het feit dat het de kraamkamer van de Renaissance is, komen voort uit eenzelfde bron of omstandigheid.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:30 schreef Kaalhei het volgende:
De letterlijk rijke historie van noord-Italie, de kraamkamer van de Renaissance, draagt er natuurlijk ook aan bij.
Misschien hebben wij de 'diensten' die de Mafia levert, in een formelere vorm kunnen aanbieden.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:08 schreef Landmass het volgende:
[..]
De Maffia heeft er natuurlijk mee te maken maar waarom hebben wij in Noord en West europa dan geen Maffia?
De kaart komt van de EU af. Ik denk dat ze het aardgas van Groningen......quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig op die kaart is de rijkdom van Groningen..
Dat zou ook nog kunnen uiteraard. Ik vermoed echter dat de aanwezigheid van de grote hoeveelheid 'cultuur' in Noord-Italie de welvaart positief beinvloedt.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of de rijkdom en het feit dat het de kraamkamer van de Renaissance is, komen voort uit eenzelfde bron of omstandigheid.
Nee, vooruit.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:22 schreef Landmass het volgende:
[..]
Ierland is er op achteruit gegaan?
Deze verklaring strookt met Robert Putnams (politicologie, Harvard) werk over dit onderwerp. Ook hij concludeert dat een hoger niveau van onderling vertrouwen en een grotere bereidheid tot samenwerking in Noord-Italie heeft geleid tot een effectievere overheid en een betere economie. In het zuiden zijn de mensen meer op de familie gericht, is er een groter wantrouwen ten opzichte van "vreemdelingen" en viert het clientilisme hoogtij.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:30 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De bevolking van Zuid-Italie staat erom bekend weinig vertrouwen naar personen buiten de eigen familie te hebben. DIt is een van de factoren die de welvaart negatief beinvloeden.
Zoals Zweden..quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:45 schreef Monidique het volgende:
En vooruit of achteruit, het is gerekend vanuit het Europees gemiddelde. Dus absoluut zou een streek er op vooruit kunnen gaan terwijl het relatief wat minder wordt. Maar ja, een grote dûh.
Eens.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat de Italiaanse economie één van de meest flexibele economieën van West -Europa is. Helaas wel gecombineerd met een nogal starre staatsstructuur.
Zeg maar een overdreven versie van Duitsland/Nederland.
Een relatief grote landbouwsector heeft idd nadelen, maar je moet niet vergeten dat er veel meer waarde wordt toegevoegd in de Italiaanse landbouwsector dan bv. in de NL landbouw.
Een "verken uut Hellemond" brengt iets meer op als Parmaham dan als Moraburger.![]()
Woon zelf (groot deel vh. jaar) vlak over de grens in CH en sta toch regelmatig te kijken van de enorme kracht van Italiaanse ondernemingen, ook al zijn ze vaak klein tot middelgroot.
Staatsschuld ed. zijn natuurlijk niet leuk, maar kijk eens naar de kerncijfers van de USA economie; daar klopt ook niet veel aan, en toch draait het maar door.
Zolang er maar mensen bereid zijn die schulden te financiëren is er geen probleem (zie bv. NL woningmarkt)
Denk zelf dat (Noord-) Italië een betere economische toekomst heeft/ cq. een grotere te verwachten economische groei dan bv. NL
En lekkerder weer.
En mooiere vrouwen.
En lagere belastingtarieven.
En hogere maximum snelheden.
En lekkerder eten.
![]()
En dan wacht ik op de onafhankelijkheidsverklaring door Optimus Prime.quote:Op zondag 25 juli 2004 16:58 schreef Monidique het volgende:
Ik wacht nog steeds op de onafhankelijkheidsverklaring door Lega Nord.
Die zit nog in Irakquote:Op dinsdag 23 november 2004 20:34 schreef Ruzbeh het volgende:
En dan wacht ik op de onafhankelijkheidsverklaring door Optimus Prime.
De basis van mijn redenering is te vinden in Francis Fukuyama's The Great Disruption, maar hij verwijst idd ook naar Putnam in het btreffende boek. Hij verwijst echter naar Bowling Alone van Putnam, maar de titel van het boek waarnaar jij refereert is idd ook interessant leesvoer.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:56 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Deze verklaring strookt met Robert Putnams (politicologie, Harvard) werk over dit onderwerp. Ook hij concludeert dat een hoger niveau van onderling vertrouwen en een grotere bereidheid tot samenwerking in Noord-Italie heeft geleid tot een effectievere overheid en een betere economie. In het zuiden zijn de mensen meer op de familie gericht, is er een groter wantrouwen ten opzichte van "vreemdelingen" en viert het clientilisme hoogtij.
Zie: Robert Putnam, Making Democracy Work
Kunnen we ze meteen uit de EU gooien.quote:Op dinsdag 23 november 2004 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kunnen ze er mooi een communistische staat van maken daar in het zuiden ... (uiteindelijk ligt daar toch de serieuse machtsbasis van de communistische partij )
quote:"The most sinister and anti-social feature about bank-deposit money is that it has no existence. The banks owe the public for a total amount of money which does not exist. In buying and selling, implemented by cheque transactions, there is a mere change in the party to whom the money is owed by the banks. As the one depositor's account is debited, the other is credited and the banks can go on owing for it all the time. The whole profit of the issuance of money has provided the capital of the great banking business as it exists today. Starting with nothing whatever of their own, they have got the whole world into their debt irredeemably, by a trick. This money comes into existence every time the banks 'lend' and disappears every time the debt is repaid to them. So that if industry tries to repay, the money of the nation disappears. This is what makes prosperity so 'dangerous' as it destroys money just when it is most needed and precipitates a slump. There is nothing left now for us but to get ever deeper and deeper into debt to the banking system in order to provide the increasing amounts of money the nation requires for its expansion and growth. An honest money system is the only alternative."
- Frederick Soddy, Nobel Prize Winner, 1921
Niet waar, De Afrika's uiterste Noordgrens is de Po-rivier.quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noord Italianen zeggen dat Afrika begint onder de lijn net ten noorden van Napels
De overheid denkt met U mee?quote:Op dinsdag 23 november 2004 19:34 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Misschien hebben wij de 'diensten' die de Mafia levert, in een formelere vorm kunnen aanbieden.
Denk je dat dit soort monetaire ideeen 80 jaar na dato nog actueel zijn, of wat zeggen over de daadwerkelijke situatie?quote:Op woensdag 24 november 2004 01:56 schreef OpenYourMind het volgende:
Verklaring voor de staatsschuld van bijna alle westerse landen?
[..]
ja... er is honderden jaren aan gewerkt en elke keer faalde het systeem door de hebzucht van de internationale bankiers.quote:Op maandag 29 november 2004 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je dat dit soort monetaire ideeen 80 jaar na dato nog actueel zijn, of wat zeggen over de daadwerkelijke situatie?
quote:"The rich will strive to establish their dominion and enslave the rest. They always did...they always will. They will have the same effect here as elsewhere, if we do not, by the power of government, keep them in their proper spheres."
- Gouvernor Morris, head of the committee that wrote the final draft of the U.S. Constitution
quote:"Permit me to issue and control the money of a nation and I care not who makes the laws."
- Mayer Amschel Rothschild, founder of the Rothschild international banking dynasty, 1790
quote:"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. Already they have raised up a moneyed aristocracy that has set the government at defiance. The issuing power (of money) should be taken away from the banks and restored to the people to whom it properly belongs."
- Thomas Jefferson
quote:"This is a staggering thought. We are completely dependent on the commercial banks. Someone has to borrow every dollar we have in circulation, cash or credit. If the banks create ample synthetic money we are prosperous; if not, we starve. We are absolutely without a permanent money system. When one gets a complete grasp of the picture, the tragic absurdity of our hopeless position is almost incredible, but there it is. It is the most important subject intelligent persons can investigate and reflect upon. It is so important that our present civilization may collapse unless it becomes widely understood and the defects remedied very soon."
- Robert H. Hamphill, Credit Manager, Atlanta Federal Reserve Bank
quote:"The modern banking system manufactures money out of nothing. The process is perhaps the most astounding piece of sleight of hand that was ever invented. Banking was conceived in iniquity and was born in sin. The Bankers own the earth. Take it away from them, but leave them the power to create deposits, and with the flick of the pen they will create enough deposits to buy it all back again. However, take this great power away from them, and all the great fortunes like mine disappear, and they ought to disappear, for this would be a happier and better world to live in. But, if you wish to remain the slaves of Bankers and pay the cost of your own slavery, let them continue to create money and control credit."
- Sir Josiah Stamp, President of the Bank of England in the 1920s, the second richest man in Britain
quote:"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
"The one aim of these financiers is world control by the creation of inextinguishable debts."
- Henry Ford
quote:"In a small Swiss city [Basel] sits an international organization so obscure and secretive [that few people know about it]...Control of the institution, the Bank for International Settlements, lies with some of the world's most powerful and least visible men; the heads of 32 central banks, officials able to shift billions of dollars and alter the course of economies at the stroke of a pen."
- Keith Bradsher of the New York Times, August 5, 1995
Een kleine selectie quotes over de bankinstellingen.quote:"The Federal Reserve Bank is pretty secretive about who it's owning banks or shareholders are. It has been determined that the "class A" stock in the Federal Reserve Bank are held by the following 8 institutions: Rothschild Banks of London and Berlin, Lazard Brothers Bank of Paris, Israel Moses Seif Bank of Italy, Warburg Bank of Hamburg and Amsterdam, Lehman Bank of New York, Kuhn Loeb Bank of New York, Chase Manhattan Bank of New York, Goldman Sachs Bank of New York. The Remaining Stock is held by the Chemical Trust and the Rockefeller Trust. These stockholders hold Federal Government Obligations which amount to about $6 Trillion Dollars - The entire U.S. National Debt. Their annual profits from interest payments are over $200 Billion dollars per year."
"Bill Gates is not the 'richest man in the world' by a long shot. His 50 billion dollar fortune (give or take) is virtually nothing compared to the wealth and economic power of the House of Rothschild. Baron Jacob Rothschild (who controls the Rothschild banking dynasty) is owed approximately half of the U.S. national debt (which is now some 6 trillion dollars) because the privately-owned Rothschild Bank and its proxies have a 51 percent ownership and controlling interest in the U.S. Federal Reserve System; and this 3 trillion dollar amount obviously does not even include the debt that many other nations ultimately owe to the Rothschild banking network. The interest payments alone provide the Rothschild Bank with 100 billion dollars per year. The reason that the Rothschild dynasty remains generally obscure to the public is because virtually all of their assets are privately-owned and they are very carefully protected from public scrutiny by various ways and means. It has been estimated that the House of Rothschild, directly or indirectly, controls a very substantial portion of the 35 trillion dollars in total overall spending power that exists in the world today."
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:48 schreef faustkern het volgende:
Ik lees dat Berlusconi van plan is de inkomstenbelastingen aan te passen, hieronder het voorstel:
T/M 26.000 EURO: 23%
26.000 tot 33.500 EURO: 33%
33.500 en hoger: 39%
Inkomens vanaf 100.000 EURO betalen een zgn. solidariteitsheffing van 4%.
Ziet er een stuk beter uit dan in het stalinistisch-communistisch belastingregime wat men in de Nederland heeft.
quote:T/M 26.000 EURO: 23%
26.000 tot 33.500 EURO: 33%
33.500 en hoger: 39%
Inkomens vanaf 100.000 EURO betalen een zgn. solidariteitsheffing van 4%.
quote:Neem de betuwelijn, de bouwfraude, etc. Daarnaast kom ik de laatste tijd ook op kleine schaal dingen tegen, waar de honden geen brood van lusten.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is het Vpb percentage in Italie?
Ik dacht het staatspensioen gewoon uit de IB werd gefinancieerd. Verder weet ik kinderen een hele grote aftrekpost zijn (3000 euro per kind). Voor de rest weet ik het niet.quote:Op donderdag 2 december 2004 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belastingvrije voet?
Is dit inclusief sociale lasten en staatspensioen?
Ziekenfonds?
Kijk, ik woon in Duitsland en dan denk je, die belasting tarieven vallen best mee, maar dan komen daar enorme sociale lasten en pensioenbetalingen over heen, je kan hier blij zijn als je de helft uiteindelijk krijgt.
Een middeninkomen met 2 kinderen en een koophuis kan zo nooit veel belasting betalen.quote:Aftrekposten: 3200 voor dependant (partner), voor elk kind 2900 euro, voor elk kind jonger als 3 jaar: 3450 euro (dure luiers daar in Italie), in het geval ve kind met een handicap is de aftrekpost 3700 euro, als je je ouders verzorgt kan je nog eens 1700 euro afvoeren, hypotheek/annuiteit rente aftrek is gemaximalieerd op 4500 euro.
Hoe faalt het systeem in onze huidige samenleving dan?quote:Op woensdag 1 december 2004 02:19 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
ja... er is honderden jaren aan gewerkt en elke keer faalde het systeem door de hebzucht van de internationale bankiers.
Ik zie hier gefrustreerde ondernemers die geen leningkje konden afsluiten en mensen die anti centrale bank zijn.quote:[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Een kleine selectie quotes over de bankinstellingen.
Misschien dat deze filmpjes wat meer verklaren en wat duidelijker zijn...
http://www.mises.org/multimedia/video/Fed.wmv
http://www.indybay.org/uploads/moneymasters1.wmv
http://www.indybay.org/uploads/moneymasters2.wmv
Is inflatie niet nodig om een gevoel van delfatie te voorkomen? Stel je voor dat een brood 0.000001 euro zou kosten. Lijkt mij niet praktisch.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:13 schreef faustkern het volgende:
Zwaa offtopic, maar toch even reageren:
Elk systeem wat gebaseerd is op een fiat-currency (nep-geld) is tot nu toe omzeep gebracht door onkundige centrale banken, inflatie, corrupte politici ('sociale programma's'). Neem als voorbeeld de USD, die is na het overnemen van het bancaire systeem door FED met 95% in koopkracht gedaald is nog geen 91 jaar tijd. Als men de goudstandaard gehanteerd had dan zou deze dollar nog precies even veel waard zijn. Idem ditto NLG, DEM, CHF en laten we het maar niet hebben over al die andere phony money valuta's in deze wereld.
Geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat geld is, en waarom het waarde heeft.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:13 schreef faustkern het volgende:
Zwaa offtopic, maar toch even reageren:
Elk systeem wat gebaseerd is op een fiat-currency (nep-geld) is tot nu toe omzeep gebracht door onkundige centrale banken, inflatie, corrupte politici ('sociale programma's'). Neem als voorbeeld de USD, die is na het overnemen van het bancaire systeem door FED met 95% in koopkracht gedaald is nog geen 91 jaar tijd. Als men de goudstandaard gehanteerd had dan zou deze dollar nog precies even veel waard zijn. Idem ditto NLG, DEM, CHF en laten we het maar niet hebben over al die andere phony money valuta's in deze wereld.
Hij redeneerde vanuit een constante hoeveelheid vaste-stof (dat zijn papier geld en goud nou eenmaal, goud of papier maakt niks uit het is maar wat de mensen in de wereld er voor waarde aan kennen).quote:Op donderdag 9 december 2004 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat geld is, en waarom het waarde heeft.
Een goudstandaard is ook alleen maar een wassen neus eigenlijk. Toen Spanje enorme hoeveelheden goud en zilver uit midden en zuidamerika haalde er munten van sloeg (en dacht hierdoor rijk te zijn) deed het ook niets anders dan de waarde van goud en zilver naar beneden drukken.
De geldhoeveelheid heeft waarde als afspiegeling van het BSP, Als de geld hoeveelheid meer toeneemt dan de economie groeit wordt geld minder waard.
Dit is net zo waar voor papier geld als voor gouden munten.
En daarbij is Deflatie, meer economische groei dan geld hoeveelheid toename, net zo goed een gegeven. En bijzonder schadelijk en onprakties voor een economie. Engeland in de laat 17e begin 18e eeuw had dit probleem.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:14 schreef Landmass het volgende:
[..]
Hij redeneerde vanuit een constante hoeveelheid vaste-stof (dat zijn papier geld en goud nou eenmaal, goud of papier maakt niks uit het is maar wat de mensen in de wereld er voor waarde aan kennen).
Een goudstandaard is alleen een wassen neus indien corrupte politici spelletje ermee gaan spelen.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat geld is, en waarom het waarde heeft.
Een goudstandaard is ook alleen maar een wassen neus eigenlijk. Toen Spanje enorme hoeveelheden goud en zilver uit midden en zuidamerika haalde er munten van sloeg (en dacht hierdoor rijk te zijn) deed het ook niets anders dan de waarde van goud en zilver naar beneden drukken.
De geldhoeveelheid heeft waarde als afspiegeling van het BSP, Als de geld hoeveelheid meer toeneemt dan de economie groeit wordt geld minder waard.
Dit is net zo waar voor papier geld als voor gouden munten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |