abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2004 @ 19:07:47 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23650504
quote:
Op woensdag 24 november 2004 01:56 schreef OpenYourMind het volgende:
Verklaring voor de staatsschuld van bijna alle westerse landen?
[..]
Denk je dat dit soort monetaire ideeen 80 jaar na dato nog actueel zijn, of wat zeggen over de daadwerkelijke situatie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 december 2004 @ 02:19:34 #102
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_23686219
quote:
Op maandag 29 november 2004 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk je dat dit soort monetaire ideeen 80 jaar na dato nog actueel zijn, of wat zeggen over de daadwerkelijke situatie?
ja... er is honderden jaren aan gewerkt en elke keer faalde het systeem door de hebzucht van de internationale bankiers.
quote:
"The rich will strive to establish their dominion and enslave the rest. They always did...they always will. They will have the same effect here as elsewhere, if we do not, by the power of government, keep them in their proper spheres."
- Gouvernor Morris, head of the committee that wrote the final draft of the U.S. Constitution
quote:
"Permit me to issue and control the money of a nation and I care not who makes the laws."
- Mayer Amschel Rothschild, founder of the Rothschild international banking dynasty, 1790
quote:
"I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. Already they have raised up a moneyed aristocracy that has set the government at defiance. The issuing power (of money) should be taken away from the banks and restored to the people to whom it properly belongs."
- Thomas Jefferson
quote:
"This is a staggering thought. We are completely dependent on the commercial banks. Someone has to borrow every dollar we have in circulation, cash or credit. If the banks create ample synthetic money we are prosperous; if not, we starve. We are absolutely without a permanent money system. When one gets a complete grasp of the picture, the tragic absurdity of our hopeless position is almost incredible, but there it is. It is the most important subject intelligent persons can investigate and reflect upon. It is so important that our present civilization may collapse unless it becomes widely understood and the defects remedied very soon."
- Robert H. Hamphill, Credit Manager, Atlanta Federal Reserve Bank
quote:
"The modern banking system manufactures money out of nothing. The process is perhaps the most astounding piece of sleight of hand that was ever invented. Banking was conceived in iniquity and was born in sin. The Bankers own the earth. Take it away from them, but leave them the power to create deposits, and with the flick of the pen they will create enough deposits to buy it all back again. However, take this great power away from them, and all the great fortunes like mine disappear, and they ought to disappear, for this would be a happier and better world to live in. But, if you wish to remain the slaves of Bankers and pay the cost of your own slavery, let them continue to create money and control credit."
- Sir Josiah Stamp, President of the Bank of England in the 1920s, the second richest man in Britain
quote:
"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning."

"The one aim of these financiers is world control by the creation of inextinguishable debts."
- Henry Ford
quote:
"In a small Swiss city [Basel] sits an international organization so obscure and secretive [that few people know about it]...Control of the institution, the Bank for International Settlements, lies with some of the world's most powerful and least visible men; the heads of 32 central banks, officials able to shift billions of dollars and alter the course of economies at the stroke of a pen."
- Keith Bradsher of the New York Times, August 5, 1995
quote:
"The Federal Reserve Bank is pretty secretive about who it's owning banks or shareholders are. It has been determined that the "class A" stock in the Federal Reserve Bank are held by the following 8 institutions: Rothschild Banks of London and Berlin, Lazard Brothers Bank of Paris, Israel Moses Seif Bank of Italy, Warburg Bank of Hamburg and Amsterdam, Lehman Bank of New York, Kuhn Loeb Bank of New York, Chase Manhattan Bank of New York, Goldman Sachs Bank of New York. The Remaining Stock is held by the Chemical Trust and the Rockefeller Trust. These stockholders hold Federal Government Obligations which amount to about $6 Trillion Dollars - The entire U.S. National Debt. Their annual profits from interest payments are over $200 Billion dollars per year."

"Bill Gates is not the 'richest man in the world' by a long shot. His 50 billion dollar fortune (give or take) is virtually nothing compared to the wealth and economic power of the House of Rothschild. Baron Jacob Rothschild (who controls the Rothschild banking dynasty) is owed approximately half of the U.S. national debt (which is now some 6 trillion dollars) because the privately-owned Rothschild Bank and its proxies have a 51 percent ownership and controlling interest in the U.S. Federal Reserve System; and this 3 trillion dollar amount obviously does not even include the debt that many other nations ultimately owe to the Rothschild banking network. The interest payments alone provide the Rothschild Bank with 100 billion dollars per year. The reason that the Rothschild dynasty remains generally obscure to the public is because virtually all of their assets are privately-owned and they are very carefully protected from public scrutiny by various ways and means. It has been estimated that the House of Rothschild, directly or indirectly, controls a very substantial portion of the 35 trillion dollars in total overall spending power that exists in the world today."
Een kleine selectie quotes over de bankinstellingen.
Misschien dat deze filmpjes wat meer verklaren en wat duidelijker zijn...

http://www.mises.org/multimedia/video/Fed.wmv
http://www.indybay.org/uploads/moneymasters1.wmv
http://www.indybay.org/uploads/moneymasters2.wmv
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  donderdag 2 december 2004 @ 18:48:36 #103
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_23720055
Ik lees dat Berlusconi van plan is de inkomstenbelastingen aan te passen, hieronder het voorstel:

T/M 26.000 EURO: 23%
26.000 tot 33.500 EURO: 33%
33.500 en hoger: 39%
Inkomens vanaf 100.000 EURO betalen een zgn. solidariteitsheffing van 4%.

Ziet er een stuk beter uit dan in het stalinistisch-communistisch belastingregime wat men in de Nederland heeft.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  donderdag 2 december 2004 @ 18:56:53 #104
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23720214
Goed idee, zo gaan minder mensen zwart werken.

In Rusland werken ze gewoon met een flatfee van 15% ofzo
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 2 december 2004 @ 21:48:06 #105
45206 Pietverdriet
pi_23724439
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:48 schreef faustkern het volgende:
Ik lees dat Berlusconi van plan is de inkomstenbelastingen aan te passen, hieronder het voorstel:

Ziet er een stuk beter uit dan in het stalinistisch-communistisch belastingregime wat men in de Nederland heeft.

Belastingvrije voet?
Is dit inclusief sociale lasten en staatspensioen?
Ziekenfonds?
Kijk, ik woon in Duitsland en dan denk je, die belasting tarieven vallen best mee, maar dan komen daar enorme sociale lasten en pensioenbetalingen over heen, je kan hier blij zijn als je de helft uiteindelijk krijgt.
pi_23742383
Lega Nord stemmen en veel problemen zullen voor de mensen boven Rome verdwijnen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23742425
quote:

Wat is het Vpb percentage in Italie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23742482
quote:
Neem de betuwelijn, de bouwfraude, etc. Daarnaast kom ik de laatste tijd ook op kleine schaal dingen tegen, waar de honden geen brood van lusten.

De meeste andere EU landen hebben vergelijkbare problemen met dergelijke aanbestedingen. Het is in ieder geval niet iets typisch Nederlands
pi_23742495
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is het Vpb percentage in Italie?

34%, evenhoog als in Nederland. BTW is 20% en Sociale zekerheidspremier om het zo maar te zeggen is 2% hoger. Dus ongeveer hetzelfde als in Nederland is de rest.
pi_23742518
Dank je
  maandag 6 december 2004 @ 22:26:11 #111
60067 faustkern
pi_23808549
quote:
Op donderdag 2 december 2004 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Belastingvrije voet?
Is dit inclusief sociale lasten en staatspensioen?
Ziekenfonds?
Kijk, ik woon in Duitsland en dan denk je, die belasting tarieven vallen best mee, maar dan komen daar enorme sociale lasten en pensioenbetalingen over heen, je kan hier blij zijn als je de helft uiteindelijk krijgt.
Ik dacht het staatspensioen gewoon uit de IB werd gefinancieerd. Verder weet ik kinderen een hele grote aftrekpost zijn (3000 euro per kind). Voor de rest weet ik het niet.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  maandag 6 december 2004 @ 23:19:02 #112
60067 faustkern
pi_23809721
Voor pietverdriet:

Aftrekposten: 3200 voor dependant (partner), voor elk kind 2900 euro, voor elk kind jonger als 3 jaar: 3450 euro (dure luiers daar in Italie), in het geval ve kind met een handicap is de aftrekpost 3700 euro, als je je ouders verzorgt kan je nog eens 1700 euro afvoeren, hypotheek/annuiteit rente aftrek is gemaximalieerd op 4500 euro.
pi_23819723
quote:
Aftrekposten: 3200 voor dependant (partner), voor elk kind 2900 euro, voor elk kind jonger als 3 jaar: 3450 euro (dure luiers daar in Italie), in het geval ve kind met een handicap is de aftrekpost 3700 euro, als je je ouders verzorgt kan je nog eens 1700 euro afvoeren, hypotheek/annuiteit rente aftrek is gemaximalieerd op 4500 euro.
Een middeninkomen met 2 kinderen en een koophuis kan zo nooit veel belasting betalen.

Is die regeling er al lang of is die ingevoert door de populist Belusconi?
  dinsdag 7 december 2004 @ 22:57:39 #114
60067 faustkern
pi_23823126
Dit is het voorstel voor de belastinghervormingen van 2005.
pi_23823960
Dus van populist Belusconi die gewoon schijt heeft aan de begrotingsregels van de ECB
  woensdag 8 december 2004 @ 01:08:17 #116
60067 faustkern
pi_23825379
Zowel de EC als de OESE hebben laten weten dat ze deze plannen ondersteunen. Alleen met een kanttekening mbt pensioenhervorming welk nog steeds op geen ondersteuning van een meerderheid kan rekenen.
  woensdag 8 december 2004 @ 10:39:17 #117
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_23828284
quote:
Op woensdag 1 december 2004 02:19 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

ja... er is honderden jaren aan gewerkt en elke keer faalde het systeem door de hebzucht van de internationale bankiers.
Hoe faalt het systeem in onze huidige samenleving dan?
quote:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Een kleine selectie quotes over de bankinstellingen.
Misschien dat deze filmpjes wat meer verklaren en wat duidelijker zijn...

http://www.mises.org/multimedia/video/Fed.wmv
http://www.indybay.org/uploads/moneymasters1.wmv
http://www.indybay.org/uploads/moneymasters2.wmv
Ik zie hier gefrustreerde ondernemers die geen leningkje konden afsluiten en mensen die anti centrale bank zijn.

Dit toont nou niet meteen de onzin van het bankierssysteem aan.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  donderdag 9 december 2004 @ 01:13:02 #118
60067 faustkern
pi_23846938
Zwaa offtopic, maar toch even reageren:

Elk systeem wat gebaseerd is op een fiat-currency (nep-geld) is tot nu toe omzeep gebracht door onkundige centrale banken, inflatie, corrupte politici ('sociale programma's'). Neem als voorbeeld de USD, die is na het overnemen van het bancaire systeem door FED met 95% in koopkracht gedaald is nog geen 91 jaar tijd. Als men de goudstandaard gehanteerd had dan zou deze dollar nog precies even veel waard zijn. Idem ditto NLG, DEM, CHF en laten we het maar niet hebben over al die andere phony money valuta's in deze wereld.
  donderdag 9 december 2004 @ 01:35:46 #119
106056 Landmass
pi_23847246
quote:
Op donderdag 9 december 2004 01:13 schreef faustkern het volgende:

Elk systeem wat gebaseerd is op een fiat-currency (nep-geld) is tot nu toe omzeep gebracht door onkundige centrale banken, inflatie, corrupte politici ('sociale programma's'). Neem als voorbeeld de USD, die is na het overnemen van het bancaire systeem door FED met 95% in koopkracht gedaald is nog geen 91 jaar tijd. Als men de goudstandaard gehanteerd had dan zou deze dollar nog precies even veel waard zijn. Idem ditto NLG, DEM, CHF en laten we het maar niet hebben over al die andere phony money valuta's in deze wereld.
Is inflatie niet nodig om een gevoel van delfatie te voorkomen? Stel je voor dat een brood 0.000001 euro zou kosten. Lijkt mij niet praktisch.

Verder wordt de ontwaarding toch gecompenseerd dor de rente die je ontvangt?

[ Bericht 4% gewijzigd door Landmass op 09-12-2004 12:15:30 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_23851759
Fiat is failliet(zonder staatssteun) dus daar moet binnenkort een andere naam voor wrden verzonnen
  donderdag 9 december 2004 @ 12:11:27 #121
45206 Pietverdriet
pi_23851901
quote:
Op donderdag 9 december 2004 01:13 schreef faustkern het volgende:

Geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat geld is, en waarom het waarde heeft.
Een goudstandaard is ook alleen maar een wassen neus eigenlijk. Toen Spanje enorme hoeveelheden goud en zilver uit midden en zuidamerika haalde er munten van sloeg (en dacht hierdoor rijk te zijn) deed het ook niets anders dan de waarde van goud en zilver naar beneden drukken.
De geldhoeveelheid heeft waarde als afspiegeling van het BSP, Als de geld hoeveelheid meer toeneemt dan de economie groeit wordt geld minder waard.
Dit is net zo waar voor papier geld als voor gouden munten.
  donderdag 9 december 2004 @ 12:14:28 #122
106056 Landmass
pi_23851957
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een goudstandaard is ook alleen maar een wassen neus eigenlijk. Toen Spanje enorme hoeveelheden goud en zilver uit midden en zuidamerika haalde er munten van sloeg (en dacht hierdoor rijk te zijn) deed het ook niets anders dan de waarde van goud en zilver naar beneden drukken.
De geldhoeveelheid heeft waarde als afspiegeling van het BSP, Als de geld hoeveelheid meer toeneemt dan de economie groeit wordt geld minder waard.
Hij redeneerde vanuit een constante hoeveelheid vaste-stof (dat zijn papier geld en goud nou eenmaal, goud of papier maakt niks uit het is maar wat de mensen in de wereld er voor waarde aan kennen).
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  donderdag 9 december 2004 @ 12:21:34 #123
45206 Pietverdriet
pi_23852086
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:14 schreef Landmass het volgende:

[..]

Hij redeneerde vanuit een constante hoeveelheid vaste-stof (dat zijn papier geld en goud nou eenmaal, goud of papier maakt niks uit het is maar wat de mensen in de wereld er voor waarde aan kennen).
En daarbij is Deflatie, meer economische groei dan geld hoeveelheid toename, net zo goed een gegeven. En bijzonder schadelijk en onprakties voor een economie. Engeland in de laat 17e begin 18e eeuw had dit probleem.
  donderdag 9 december 2004 @ 15:20:03 #124
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_23855641
Heeft Berlusconi de rechters in Rome omgekocht?

do 09/12/04 - Een rechtbank in Milaan moet vanmiddag oordelen of de Italiaanse premier Silvio Berlusconi zich schuldig heeft gemaakt aan corruptie.

Berlusconi zou in de jaren 80 en 90 verschillende rechters in Rome hebben omgekocht, zodat ze gunstig zouden oordelen in rechtszaken over zijn bedrijven.

De uitspraak kan grote gevolgen hebben. Als Berlusconi veroordeeld wordt, komen er mogelijk nieuwe verkiezingen. De oppositie zal dat natuurlijk eisen, maar ook de kleine christelijke partij in de regerende coalitie is niet zo gelukkig met een veroordeling zelf.

Ook van Berlusconi zelf wordt verwacht dat hij nieuwe verkiezingen zal willen uitschrijven. Want hij is op dit moment vrij sterk, politiek gezien. Hij heeft zijn coalitiepartijen wat macht gegeven in de regering, dus die zullen zeker blij zijn om met dezelfde coalitie door te gaan.

De drie rechters zijn intussen in beraad over hun verdict
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 9 december 2004 @ 20:20:39 #125
60067 faustkern
pi_23862413
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een goudstandaard is alleen een wassen neus indien corrupte politici spelletje ermee gaan spelen.

Het voorbeeld wat jij aangaaf, indien er een dus enorme hoeveelheid goud word gevonden in een kort tijdsbestek (vb California goldrush), heeft een tijdelijk effect. De California goldrush heeft bv voor een groot gedeelte industrialisatie van de VS gefinancieerd.

Een ander 'goud' voorbeeld is het laat Romeinse rijk, om de oprichting van nieuwe legers te financieren werd het gehalte goud en zilver in de munt tot bijna niets teruggebrecht. Ergo een vertrouwenscrisis welk uitendelijk leidde tot het ineenstorten van het economische bestel. De rest is geschiedenis.

PS Wat bedoel je met BSP?
  donderdag 9 december 2004 @ 21:47:27 #126
45206 Pietverdriet
pi_23864495
quote:
Op donderdag 9 december 2004 20:20 schreef faustkern het volgende:

PS Wat bedoel je met BSP?
Bruto sociaal product.
pi_23961599
Belusconi is in ieder geval wederom vrij gesproken
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:21:43 #128
60067 faustkern
pi_23977183
En wederom gaat de openbare aanklager in hoger beroep. Het is echt een schande. Laat die gast zich eens gaan verdiepen in hoe de professionele politieke klasse (de socialisten en sociaal-democraten) Italie in de jaren '80 heeft eeggeroofd. Oh nee, want dan komt-ie zich zelf nog wel eens tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')