quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:15 schreef Berkery het volgende:
Ik heb de OP nog maar een keer aangepast![]()
foute vrijdag mag er wel uitquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:15 schreef Berkery het volgende:
Ik heb de OP nog maar een keer aangepast![]()
quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:19 schreef Z het volgende:
![]()
Alles goed met Zoë?
Nee gewoon weg. Onzin. Laatste vrijdag was gelukkig ook gewoon dus is al achterhaald inmiddels ook.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:24 schreef bartrid het volgende:
ik zou er iets van maken als `waarbij we wat meer vragen stellen die over het algemeen als `fout' beschouwd worden of zo
Ik hou niet van de term foute muziek, laat staan dat een leuk spel als dit daar gebruik van gaat maken. Dan ga ik het op vrijdag echt negeren.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:31 schreef belsen het volgende:
Foute vrijdag staat zo toch prima bij de verklaren termen...
Het wordt geroepen en er komen vragen over, ik zie het probleem niet zo, maar goed, ik doe er ook negen van de tien keer niet aan mee, zoals de meesten, dus...quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik hou niet van de term foute muziek, laat staan dat een leuk spel als dit daar gebruik van gaat maken. Dan ga ik het op vrijdag echt negeren.
Euh, nee...quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Broodbeleg
ik had inderdaad niet goed gelezen, het staat er zo prima wat mij betreft.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:31 schreef belsen het volgende:
Foute vrijdag staat zo toch prima bij de verklaren termen...
De vraag is trouwens best makkelijk en logisch dus als je er een dreigt te herkennen, roep dan maar...
> Bartrid: die rechtsonder is inderdaad niet Pink Floyd.
Eh, nee...quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:42 schreef ranja het volgende:
ok, rechtsboven is dacht ik Style counsil - Confessions of a pop goup
linksonder is in elk geval Band aid.
Heeft het te maken met de verwijzing naar een groep, dus Group en Band
ivm The Jam (linksboven)quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:41 schreef belsen het volgende:
[..]
Het wordt geroepen en er komen vragen over, ik zie het probleem niet zo, maar goed, ik doe er ook negen van de tien keer niet aan mee, zoals de meesten, dus...
[..]
Euh, nee...
wat hij zeiquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:22 schreef Berkery het volgende:
on-topic: ik ken er geeneen van
Zo makkelijk was-ie...quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:44 schreef ranja het volgende:
als linksboven is Jam dan is de link Paul Weller.
Daar sluit ik me bij aan. Zelf heb ik de laatste vrijdagen amper nog "foute" vragen gesteld, maar het fenomeen blijft leuk.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:47 schreef againstthegrain het volgende:
als je geen foute vragen wil stellen, doe je dat toch gewoon niet?
Precies. Er zou eens een wet moeten komen tegen overregulering.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:47 schreef againstthegrain het volgende:
Even over foute vrijdag: Ik vind dat best grappig eigenlijk.
Bovendien: als je geen foute vragen wil stellen, doe je dat toch gewoon niet?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:04 schreef Gambolputty het volgende:
een wet tegen overregulering.
de term foute muziek is nooit leukquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:52 schreef Mark het volgende:
het fenomeen blijft leuk.
Het periodiek systeem der elementen?quote:de term foute muziek is nooit leuk(om niet te zeggen: altijd irritant)
Nieuwe vraag:
Welke overeenkomst tussen de volgende bands:
Future sound of london
Jean Michel Jarre
Juno reactor
Kraftwerk
Nirvana
Spandau ballet
Tori Amos
(Ik heb er maar veel gedaan zodat de kans groter wordt dat iedereen er in elk geval een paar kent).
Sjips, je bent me net voor.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:43 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Het periodiek systeem der elementen?
Daarzijnde Lithium, Gold en Oxygene?
Precies de 3 waar ik met geen mogelijkheid een bekende 4e bij kon bedenken, daarom deed ik er maar 4 minder bekende bijquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:43 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Het periodiek systeem der elementen?
Daarzijnde Lithium, Gold en Oxygene?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Sarah Brightman
2xquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:08 schreef dolle_hond het volgende:
simon le bon
sting
..en die heten?quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:07 schreef Z het volgende:
Lou zelf, z'n vrouw, die zangeres van M-People.
Da's 3quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:12 schreef dolle_hond het volgende:
pavarotti
quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:12 schreef ranja het volgende:
Willie Nelson?
4...quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:14 schreef Berkery het volgende:
David bowie
quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:16 schreef belsen het volgende:Bono Shane MacGowan Ronan Keating met Boyzone Luciano Pavarotti Heather Small David Bowie Brett Anderson Lou Reed, zelve
Ook Elton John nog?
Dat moet dan Lesley Garrett zijn...quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:22 schreef UIO_AMS het volgende:
ah, wie was nou die klassieke zangeres?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:27 schreef ranja het volgende:
Hij zingt terwijl hij in een geluidswagen de stad door rijdt![]()
Die aliens kunnen daar niet tegen...
dat ging toch om hele oude platen van één of andere obscuur jodelbandje uit de jaren 40 en 50 en niet om zijn eigen nummersquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:29 schreef belsen het volgende:Hij zingt 'It's not unusual' op een geluidswagen en als de aliens dat horen ontploft hun hoofd...
Punt en vraag voor Ranja!
Zoiets staat me ook bijquote:Op woensdag 14 juli 2004 16:34 schreef UIO_AMS het volgende:
dat ging toch om hele oude platen van één of andere obscuur jodelbandje uit de jaren 40 en 50 en niet om zijn eigen nummers
quote:A founding member of three of the most successful bands of the post-punk era
toch niet die vent die al die boy/girlbands bij elkaar verzint (immers ook post-punk era)quote:Op woensdag 14 juli 2004 16:37 schreef ranja het volgende:
Nee, It's not unusual was wel favoriet bij de aliens. Qua exploding heads dan
Tenminste... is alweer een poosje geleden dat ik 'm gezien heb.
Over wie gaat dit?
quote:was primarily
's project, however, and in 1989
sidelined with
in
, appearing on their debut LP. While originally designed as a forum for both
and
, the latter soon assumed control of the group, and by 1991
had exited both
and
![]()
to form.
ik heb niet in 'het' topic van ranja gezocht, maar ken de openingspost gewoonquote:Even wat bandnamen loslaten:
Breeders, Belly, Throwing muses, Tanya Donelly
Z + eervolle vermeldingquote:Op woensdag 14 juli 2004 19:01 schreef Z het volgende:
[..]
ik heb niet in 'het' topic van ranja gezocht, maar ken de openingspost gewoon![]()
quote:Canadian singer/songwriterhas earned worldwide acclaim not only from critics but also from fellow performers. Paul McCartney, Elvis Costello and John Hiatt - some of the same artists who initially inspired
to become a musician - are among his supporters. Born in 1964 and raised in the Niagara Falls area,
started his first band at the age of 14. Within a few years, he earned his first regular gig at a local club.
Influenced by Pete Seeger,began making the rounds on the folk circuit. Eventually, he decided to focus his attention on becoming a songwriter. After moving to the Toronto area,
formed "the Uncool" and began issuing his own material in 1985 with the cassette Out of the Duff, followed a year later by There's a Way.
With the help of former Blue Rodeo member, Bob Wiseman,released Grand Opera Lane in 1991. This collection of songs earned
a songwriting contract, and eventually a recording deal, with Interscope Records.
He released his eponymously titled ( : Y ) debut in 1995. A follow-up, Other Songs, emerged two years later, and in 1999,returned with Whereabouts. 2001 saw the release of the much-praised Blue Boy. With his sixth full-length release, Cobblestone Runway (2002),
stepped forward with a stirring and reflective collection of cool, propulsive melodies and warm, hopeful ballads.
's songs have been recorded by a wide range of artists, from Rod Stewart to Curtis Stigers, and opera singer Anne Sophie Van Otter. He also saw the fruits of a milestone collaboration with Glenn Tilbrook and appeared on the Squeeze star's solo outing, The Incomplete Glenn Tilbrook.
He has enjoyed sharing the stage with the likes of Elvis Costello, The Chieftains, Sarah McLachlan, The Cardigans and Radiohead.'s popularity continues to grow, as evidenced by his winning the Critics’ Choice Major Independent Album Of The Year Award at both the 2002 and 2003 Canadian Independent Music Awards.
Pascal Jacobson's liefquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:38 schreef tong80 het volgende:
Wie schreef een kattebel uit Praag terwijl z'n schoenen waren gejat ?
Ik combineerde twee briljante teksten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:46 schreef onkjoe het volgende:
ik ga op de kattebel af. .. dacht dat je op liefs uit londen van blöf doelde
maar zie nu dat je het over ZIJN schoenen hebt..
Zeker weten!quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:56 schreef onkjoe het volgende:
leeft die nog?
Yes! belsen + 1quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:56 schreef belsen het volgende:
Manuel, uit De kraaien...
quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:24 schreef tong80 het volgende:
Je loog tegen mij van Drukwerk ?
Heb jij het niet over Monza en Noordkaap, in plaats van Gorki?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:32 schreef tong80 het volgende:GVD nu mot ik weer een vraag stellen.
Een nieuwe Belgische band genaamd Gorki begint eindelijk naam te meken in Nederland.
Stijn Meurs de zanger begon z'n carrière met het winnen van de Belgische grote prijs, de Rock Ralley.
Met welke band was dat ?
Slashquote:Op woensdag 14 juli 2004 20:54 schreef onkjoe het volgende:
Komt-ie tong
Wie wil er na zijn dood opgebaard worden op de bar, de deksel van de kist open, terwijl een jointje rondgaat onder de bezopen omstanders?
Dat betekent een punt voor Belsen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:38 schreef tong80 het volgende:
Noordkaap is goed.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Northern Star
Ja, je krijgt het niet voor niets....quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:14 schreef bukgeit het volgende:
Omdat je twee bands zoekt is ie bijna niet te kraken.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 07:04 schreef Mark het volgende:
met een extra H zou Iron Maiden en Opeth kunnen, gelukkig is Otep ook een band
Welke single gaat dit over?quote:Drummer Steve Wahrer combined two songs by the Rivingtons, added freakish vocal effects and a pounding rhythm to the mix, and, the group was in the Top Ten nationwide withThough the group continued to release great follow-up singles and an excellent album, their moment in the sun had come and gone
Wow, snelquote:Op donderdag 15 juli 2004 11:00 schreef Berkery het volgende:
Surfin' Bird![]()
quote:Op donderdag 15 juli 2004 08:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Een extra H
Waar wil je die plaatsen dan? Iron Maiden, Opeth
Vergeet niet MollyMcGuire van MondoGenerator!quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:51 schreef Z het volgende:
ranja +1
Ik had nog 'die van Kitty' in de aanbieding of Kathy Foster van de Thermals/All Girl Summer Fun Band, er zijn er natuurlijk nog veel meer, ik vind het altijd wel stoer, bassistes
Ongetwijfeld zal Michael Jackson het ook hebben.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Wie heeft waarschijnlijk last van een ziekte die kaalheid veroorzaakt?
Misschien maar die bedoel ik niet.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zal Michael Jackson het ook hebben.
quote:"" was timed perfectly. Grunge had fallen by the wayside in early 1997, but it still could win a teenage audience, thanks to the loud guitars. "
" managed to be reminiscent of grunge, but was fresh, due to its brevity and songcraft. Therefore, it became their first U.S. hit since "
," which was generally lost in the hubbub in 1994. So, what did
do once they had a hit? Like any band worth their salt, they whored it out. They didn't tour the U.S. that much -- they sold the hell out of the song. They turned down a U.S. Navy ad, but let it be used for the National Hockey League and ads for Paul Verhoeven's ultraviolent Starship Troopers. It also showed up in a memorable episode of The Simpsons, serving as the soundtrack for a nutty chase through the Superbowl. Then, in late 1999, it moved to a car commercial. This omnipresence didn't dilute the song's message, since there wasn't a message -- it was a parody that was designed to be a hit. So, it got the fate it deserved, and it became a '90s modern rock classic in the process.
Uiteraardquote:Op donderdag 15 juli 2004 13:37 schreef Z het volgende:
Blur - Song 2
Ik wist dat van die soundtrack idd.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:41 schreef ranja het volgende:
Tja. Logisch eigenlijk als je het weetZat nog heftig na te denken.
Van AMG - naast de titel van een song (bij de tracklist van een album) staat wel eens een R of review, daar op klikken.quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:46 schreef Z het volgende:
Waar halen jullie die song reviews vandaan eigenlijk?
het was Big Bank Hank, en chicquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
wonder mike, hank, master gee
Chich - Good Times
Fraai hoor! Zo vroeg al dronkenquote:Op donderdag 15 juli 2004 14:41 schreef Mark het volgende:
Overigens wa szoiets al een sgeweets
Klopt natuurlijk. Ik had geen inspiratie.quote:Op donderdag 15 juli 2004 14:41 schreef Mark het volgende:
Queen
Prince
Infernal Majesty
Chaka Khan
Queensryche
Kings X
King
BB Queen
BB King
Queen Latifah
Overigens wa szoiets al een sgeweets
quote:Other guests include Robert Wyatt (on the duet "Sunshine"), classical vocalist Gregory Purnhagen, Inuit throat singer Tagaq and the Icelandic and London Choirs.
Cambridge Bay, Canada!quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:23 schreef againstthegrain het volgende:
Huh? Waar komt die Tagaq nu weer vandaan?
gegroet, oh mijn favoriete throat singerquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:44 schreef Tagaq het volgende:
[..]
Cambridge Bay, Canada!
bowing is not neccessary, but you're sweet anyhowquote:Op donderdag 15 juli 2004 16:46 schreef Gambolputty het volgende:
gegroet, oh mijn favoriete throat singer![]()
Nog nooit van gehoord (heb het opgezocht)quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:58 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
Ingeving
Ik maak mezelf er makkelijk vanaf. Uit welk liedje (en van welke band) komen deze zinnen:
Sing me something soft, sad and delicate, or loud and out of key. Sing me anything.
quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:37 schreef Tup het volgende:
Killing in the Name - Rage Against The Machine
Hmmm..als je nu iets over de gitarist had gevraagd..quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:42 schreef Tup het volgende:
Ook dat weet ik wel zeker, dus ook alvast een vraag:
Voor welke andere band heeft de voormalige drummer van de Smiths een blauwe maandag gespeeld? (Ze namen Be My God en Art op)
Suede, tochquote:Op donderdag 15 juli 2004 23:42 schreef Tup het volgende:
Ook dat weet ik wel zeker, dus ook alvast een vraag:
Voor welke andere band heeft de voormalige drummer van de Smiths een blauwe maandag gespeeld? (Ze namen Be My God en Art op)
Gambolputty + 1quote:Op donderdag 15 juli 2004 23:10 schreef Gambolputty het volgende:
Balalaika?
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 08:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Suede, toch
quote:Paris-based singer/composer(born Elli Robert Fitoussi on January 1, 1947 in Menzel Bourguiba, Tunisia) is often regarded as a one-hit wonder since he failed to repeat the success of his 1982 monster hit
that topped the charts in a dozen European countries and even peaked at number two in Great Britain. He began his career in the early '70s as a guitarist for Vangelis and later, he was the lead vocalist in the French rock band Les Variations. After the dissolution of the band, he spent five years in the United States working as a studio musician for the Doobie Brothers, the O'Jays and Toto, among others.
Haven't got a clue. Don't you have any questions on Inuit Throat Singing?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:43 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Over wie gaat dit?
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:03 schreef Z het volgende:
Plastique Bertrant - Ca Plain Pour Moi?
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 10:14 schreef fotoloog het volgende:
F.R.David
Via AMG kwam ik op The Fallquote:Op vrijdag 16 juli 2004 09:25 schreef Tup het volgende:
[..]![]()
iggy_in_the_house +1
Mike Joyce speelde in de beginperiode bij Suede, samen met Justine Frischmann, Brett Andersons vriendinnetje, later van Elastica en vriendin van Damon Albarn (Blur)
quote:
quote:Considering's towering monolith of guitar noise, dance tracks, dark goth, and airy melodies, it's strange that their two core members -- guitarist
and vocalist
-- met through David Stewart of Eurythmics.
quote:Op vrijdag 16 juli 2004 12:34 schreef Z het volgende:
Willeke Alberti
quote:While growing up during the hey day of grunge, the four ladies ofneeded something tangible to beat the boredom of being teenagers. Naturally,
(vocals/ guitars),
(drums) and sisters
(guitars),
(bass) formed a band. They were already under the influence of Blondie, The Clash and The Ramones, so
structured themselves under seventies punk rock for a stylish, post-grunge sound of their own.
nog wat minder ruigquote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:38 schreef againstthegrain het volgende:
L7?
Maar ff gespiekt.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:47 schreef Z het volgende:
pvdt
tenminste dat denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |