Billy Prestonquote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Wie was soms de pianist bij de Rolling stones?
quote:Most listeners would agree that "" is the best Rolling Stones track of the mid-'60s not to be released as a single, and certainly among the best songs on their first album of all-original material, 196?'s
. While just about every Rolling Stones song of note before that album had the guitar play the instrumental hook, on "
" it was delivered by Brian Jones' marimbas, with a cool classiness that would have done credit to a straight jazz record. The vibes were ably accented by rhythmic, choppy guitar chording and a funky Charlie Watts drumbeat, establishing the song's greatness even before Mick Jagger began the vocal. The jazziness of the instrumentation was matched by a jazzy, sultry quality to the melody.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:49 schreef bukgeit het volgende:
Is het Under My Thumb van Aftermath?
AMG:quote:Op zondag 11 juli 2004 01:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is zij die ene van Boss Hog? Christina Martinez?
Wat mankeert er aan mijn vraag?quote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef bartrid het volgende:
ik gooi er wel een vraag in: hoe kennen we Ayalah Bentovim beter?
Wij hebben onze cd's in dunne hoesjes gedaan zodat er meer in de kast kon. Dat moest wel met 3000 cd'squote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
en dan heb ik nog een vraagje als muziekliefhebbers onder elkaar: hoe hebben jullie je cd's uitgestald? In een op-maat-gemaakte kast? Of iets anders?
ah sorry, niet ge f-5'edquote:Op zondag 11 juli 2004 11:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat mankeert er aan mijn vraag?
Maar het is in ieder geval Sister Bliss van Faithless..........
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Billy Preston![]()
bij wijze van tvp
Pple ik had iets anders in me hoofd.....quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:27 schreef Mark het volgende:
Lijkt me goed
is een tijdje geleden nog een topic over geweest waarbij je natuurlijk de bijdehante opmerkingen kreeg als `op mijn harddisk, ik heb geen cd's'quote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
en dan heb ik nog een vraagje als muziekliefhebbers onder elkaar: hoe hebben jullie je cd's uitgestald? In een op-maat-gemaakte kast? Of iets anders?
hier de wat minder gedraaide cd'squote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb nog niet zoveel cd's dus ik kan ze nog in een normale ikea kast kwijt, ik heb 2 billy's momenteel.quote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Morguh!!!![]()
quote:Op zondag 11 juli 2004 13:33 schreef Gambolputty het volgende:
Nirvana - Heart Shaped Box
George Baker Selection - Little Green Bag
Da's goequote:Op zondag 11 juli 2004 14:17 schreef Berkery het volgende:
Da Police - King of pain
quote:While thehave had many more well-known hits, if there's such a thing as an ultimate, no-question-about-it
song of
songs, this is it. Regularly transformed by the band live into a massive, epic-length monster -- some versions have been known to last anywhere up to 20 minutes -- in its original studio form "
" is and remains a surprisingly spare song, suggesting rather than directly producing its astonishing overall effect. Starting with a low, steady four-note synth hook from [...], [...] then adds an equally stripped-down guitar line, with slight variations popping up when bassist [...] adds a brief quote. [...]'s reverse-echoed drums then set the nervous, uncertain pace for the remainder of the song, while [...] quietly lays down a series of chugging, psych-via- surf rock guitar melodies that would swiftly become the group's overall trademark. The overall performance is remarkably straightforward and unassuming, making it remarkably catchy and artistic angst -- a feeling intensified by [...]'s lyrical portrait of a futile pursuit of romantic obsession. After the last verse, [...] fully lets loose with a spiralling series of notes that brings the song to a climax along with [...]'s ominous two-note bass conclusion, repeating itself down to one ultimate echoed flourish.
A Forest:quote:Op zondag 11 juli 2004 15:35 schreef Gambolputty het volgende:
A Forest?
..en anders iets van Pink Floyd?
The Shadows, helemaal.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:54 schreef Ascaroth het volgende:
The Shadows?
Da's Hank B. Marvin, Cliff is 2e van rechtsquote:Op zondag 11 juli 2004 15:56 schreef Gambolputty het volgende:
Rechtsachterin Cliff natuurlijk
Alles in cd-mappen. Dit ivm gebrek aan ruimte.quote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hank is de-meest-rechtse-op-de-foto dan, ik nam aan dat iedereen Cliff wel herkent zonder de GPS-coordinaten erbij ...quote:Op zondag 11 juli 2004 18:12 schreef Mark het volgende:
[..]
Da's Hank B. Marvin, Cliff is 2e van rechts
Twee Benno's, vier Robin's en een Dromme voor CD's en de grote Expedit voor LP's.quote:Op zondag 11 juli 2004 11:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:
cliff kon zijn bek weer eens niet houden, alsof ie op wimbledon zatquote:Op zondag 11 juli 2004 19:01 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Hank is de-meest-rechtse-op-de-foto dan, ik nam aan dat iedereen Cliff wel herkent zonder de GPS-coordinaten erbij ...
Ik heb dus ook een Dromme, maar die is meer dan vol. Nu heeft Ikea ze uit het assortiment gehaaldquote:Op zondag 11 juli 2004 21:56 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Twee Benno's, vier Robin's en een Dromme voor CD's en de grote Expedit voor LP's.
Inderdaadquote:Op zondag 11 juli 2004 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb dus ook een Dromme, maar die is meer dan vol. Nu heeft Ikea ze uit het assortiment gehaaldDie van jou wil je zeker niet kwijt?
Inderdaad, oude kinderliedjes zijn blijkbaar niet iedereen bijgeblevenquote:Op zondag 11 juli 2004 23:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Joepie joepie
Is inderdaad goed.quote:Op maandag 12 juli 2004 08:53 schreef bartrid het volgende:
courtney love geloof ik?
Zoiets maar volwassener. Ik zoek een groepsnaam.quote:Op maandag 12 juli 2004 10:54 schreef ranja het volgende:
een girlpower band
quote:Op maandag 12 juli 2004 10:57 schreef Mark het volgende:
* iggy_in_the_house heeft dit weekend ook MTV gekeken:
de eerste band van Beyonce
372 van Teletekstquote:Op maandag 12 juli 2004 11:12 schreef iggy_in_the_house het volgende:
AC/DC lane was ook op MTV
Correct. bukgeit +1quote:Op maandag 12 juli 2004 11:27 schreef bukgeit het volgende:
Astrud Gilberto
Maar dan had je J Kay niet kunnen raden.quote:Op maandag 12 juli 2004 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Hoe kan ìk nou Astrud missen?![]()
wel een tijdsgenoot, mocht je dat niet al uit de foto hebben gehaaldquote:Op maandag 12 juli 2004 11:48 schreef ranja het volgende:
Little richard?
Ook niet. Ben even lunchen nu.quote:Op maandag 12 juli 2004 11:57 schreef bukgeit het volgende:
Wilson Pickett?
Het is een soulman. SJH is het ook niet.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:25 schreef ranja het volgende:
is het een rock'n'roller of een soulman?
Iggy + 1quote:Op maandag 12 juli 2004 13:35 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Percy Sledge?
quote:A pretty typical Dutch "beat" group of the 1960s, thewere pretty popular in their native land, releasing seven albums and over 27 singles in their eight-year career. Far from the best Dutch group, and far from the worst, most of their hits were fairly ordinary fare, ranging from dippy folkish ballads to tough mod rockers. Their best cut is the positively ferocious mod stomper "
" (1966), with a searing feedback break worthy of the early Who. They're really most remembered for their lead guitarist and songwriter, Robby van Leeuwen, who left in 1967 to form Shocking Blue, and penned that group's international smash, "Venus."
quote:Op maandag 12 juli 2004 13:54 schreef ranja het volgende:
Q 65 ?
quote:Op maandag 12 juli 2004 14:50 schreef methodmich het volgende:
Ik ga voor The Motions, desondanks.
Heb het even opgezocht: http://www.epitaph.com/discography/index.php?lid=2&bid=quote:Op maandag 12 juli 2004 16:03 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat staat niet op de zijkant anders.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:47 schreef Tup het volgende:
Dat is de artiest, nu de LP nog.
Als je er op komt. Hij is voralsnog niet bereikbaar, en waarom kan je hem nu wel op je werk bekijiken eik?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:01 schreef againstthegrain het volgende:
Even tussendoor:
Jeej! Ik ben echt blij met de make-over van AMG. Kan ik die klote-site eindelijk eens op me werk bekijken!
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:05 schreef Z het volgende:
Arling & Cameron misschien?
Nee.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:56 schreef Z het volgende:
Squarepusher
Gecheckt:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:41 schreef againstthegrain het volgende:
Zero 7
Die gozer van Bakkerquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:15 schreef againstthegrain het volgende:
againstthegrain +1
Vraag: Welke Nederlandse artiest moet (volgens De Telegraaf) binnenkort 20 dagen de bak in wegens auto-ongelukken waarbij alcohol in het spel was?
Ik heb hem maar opgezocht en voor sommige mensen is het inderdaad Eric Clapton en Alanis Morrissette heeft het zelfs ooit gespeeld...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:45 schreef methodmich het volgende:
Alanis Morrissette?
En het is uitgegeven op het Big Cat label...quote:Anatomy of Addiction, the secondstudio album, turned out to be the last, but it made for a good way for the band to go. Instead of continuing the previous releases' exploration into open-ended group jams, this time around
— with a mostly unchanged line-up, interestingly enough — focused much more (if not entirely) on brusque, heavy-duty techno metal with some free jazz touches. It's clear that Broadrick had a much greater say in the album this time out, especially with his massive, clipped riffing, but one or two songs aside (check "White Pimp Cut Up") it's not
redux, since Martin's own particular style remains intact. Squalling sax breaks and contributions mix with his extreme, echoed shouts, but he does also throw in more growling, low-end singing. Mixed with the crisp, industrial strength (and sometimes styled) beats from Kiehl and Ciccotelli, which are generally arranged as tight, focused rhythms and pumped up at high volume, it makes for a fine new avenue for
to explore.
Die was inderdaad goed, maar je hebt jezelf al een punt gevevenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:41 schreef againstthegrain het volgende:
Zero 7
Dit was de hint die het hem deed, ik ken het verder nietquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:47 schreef belsen het volgende:
voor sommige mensen is het inderdaad Eric Clapton en Alanis Morrissette heeft het zelfs ooit gespeeld...
Die is het helemaal...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:21 schreef Mark het volgende:
Dan zal het wel "God" zijn
Van harte! Dat moet ik nog maar zien te halenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:17 schreef bartrid het volgende:
woohoo, 200 punten
1. ....quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:54 schreef belsen het volgende:
In het Nederlandse lied zijn vele dames bezongen.
Hieronder een aantal citaten uit Nederlandstalige nummers.
Neem van de desbetreffende dame, de naam en haal hieruit een letter.
Zet deze letters achter elkaar en je krijgt een persoon.
Schrijf voor deze persoon een lofdicht van vier (rijmende) zinnen.
Voor een voorbeeld verwijs ik u naar hieronder: Bukgeit's ode aan de danspartneres...
Suc6!Met wie schuil ik tot het volgende onweer komt? 1e letter Voor wie zou ik alles willen doen? 1e letter Wie wil er wel met me dansen, maar vrijt met een ander? 1e letter Wie had op haar schoot een cyclaan staan? 3e letter Wie zal ik nooit meer zien, alhoewel de rozen zullen bloeien? 4e letter Van wie dacht ik dat ze het goed meende met mij? laatste letter Wie roepen alle jongens verlangend na? 6e letter Wie is de liefste van de hele wereld? 1e letter Wie schuimt de straten af en volgt het dievenspoor? laatste letter Wie woonde een tijdje bij haar moeder op een kamer? 4e letter Wie vraagt er of er nog cola is? 1e letter Met wie ging ik naar de botermarkt? een na laatste letter Wiens laatste woorden waren: wanneer is dit voorbij? 5e letter
Nummer 5 heb je (net) niet goed...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:34 schreef Gambolputty het volgende:
Vlaaienmeisje?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:32 schreef Gambolputty het volgende:
Uhmmm...de vraag:
[..]
1. ....
2. L (Linda)
3. A (Alice)
4. ..
5. I (Marietje)
6.
7.
8. M (Mama)
9. (Malle Babbe toch?)
10.
11. S (Suzanne)
12. J (Catootje)
13.
quote:• Met wie schuil ik tot het volgende onweer komt? 1e letter, Suzi S
• Voor wie zou ik alles willen doen? 1e letter, Linda L
• Wie wil er wel met me dansen, maar vrijt met een ander? 1e letter, Alice A
• Wie had op haar schoot een cyclaan staan? 3e letter
• Wie zal ik nooit meer zien, alhoewel de rozen zullen bloeien? 4e letter
• Van wie dacht ik dat ze het goed meende met mij? laatste letter
• Wie roepen alle jongens verlangend na? 6e letter
• Wie is de liefste van de hele wereld? 1e letter, Mama M
• Wie schuimt de straten af en volgt het dievenspoor? laatste letter, malle babbe E
• Wie woonde een tijdje bij haar moeder op een kamer? 4e letter, I
• Wie vraagt er of er nog cola is? 1e letter, Suzanne S
• Met wie ging ik naar de botermarkt? een na laatste letter, catootje J
• Wiens laatste woorden waren: wanneer is dit voorbij? 5e letter, manuela E
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 17:12 schreef Tup het volgende:
Jij vuil secreet, jij lief stuk vreten
Ik hou van al dat je mij ooit hebt verweten
Jouw liefde komt voor slechts een mager prijsje
Als slangengif van mijn slangenmeisje
[..]
quote:Human rights will soon go 'way
I am now your Shah today
Now I command all of you
Now you're going to pray in school
I'll make sure they're Christian too
Ik heb AMG inmiddels uit mijn bookmarks verwijderd, geen zin om voor 1 site Internet Explorer op te starten. Dezelfde info staat gelukkig ook op ubl.comquote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:19 schreef ranja het volgende:
Overigens: die nieuwe AMG is supertraag maar wel erg gaaf (nu met geluidsfragmenten, dat gaat duur worden vrees ik).
Silent Enigma +1quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dead Kennedys - We've got a bigger problem now
California uber alles!!!!!
Hoezo IE?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb AMG inmiddels uit mijn bookmarks verwijderd, geen zin om voor 1 site Internet Explorer op te starten. Dezelfde info staat gelukkig ook op ubl.com
Ik krijg op de homepage de melding dat mun browser not supported is (FireFox) - en de site ziet er erg rommelig uit in Firefox. Stelletje prutsersquote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoezo IE?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:50 schreef ranja het volgende:
Teenage fanclub - Bandwagenesque?
For the records:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:14 schreef Tup het volgende:
Ja, dat was snel![]()
Even wennen, maar wel mooi.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:19 schreef ranja het volgende:
Tja hoeveel roze cd-hoezen zijn er nouVond de singles van dat album wel erg goed toendertijd.
Overigens: die nieuwe AMG is supertraag maar wel erg gaaf (nu met geluidsfragmenten, dat gaat duur worden vrees ik).
Ik kom er gewoon soms niet op...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:08 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Even wennen, maar wel mooi.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:00 schreef bukgeit het volgende:
Jawbox?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:01 schreef belsen het volgende:
Dat moet dan Air zijn; Talkie Walkie...
quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:12 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Trijntje Oosterhuis
Verwijzingen naar bands, die mij in elk geval verdomd veel aanspreken, maar de vraag is natuurlijk:quote:In hun jaren 60 inspiratie zijn het de ware erfgenamen van de Kinks.
De leren pakken en zwart/rode t-shirts verwijzen naar de Ramones.
De lenige heupen doen je denken aan de King.
Met hun wrange teksten zouden het zo bastaardzonen kunnen zijn van The Clash.
Hun scherpe riffs doen denken aan de vette stijl van de MC5.
En ze hebben de klasse van The Blues Brothers.
Mooie lama's van Gambolputty en geen White Stripes.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:39 schreef againstthegrain het volgende:
White Stripes?
Oh, en Gambolputty: je moet wel eerst F5'en voordat je een vraag beantwoord...
quote:Met de vuist in de lucht staan ze, als ware het Maoistische soldaten.
In hun jaren 60 inspiratie zijn het de ware erfgenamen van de Kinks.
De leren pakken en zwart/rode t-shirts verwijzen naar de Ramones.
De lenige heupen doen je denken aan de King.
Met hun wrange teksten zouden het zo bastaardzonen kunnen zijn van The Clash.
Hun scherpe riffs doen denken aan de vette stijl van de MC5.
En ze hebben de klasse van The Blues Brothers
Deplant voor de derde keer de vlag van de opstand met
.
De Zweedse commando's verharden hun strijd tegen het kapitalisme door de randen van hun muziek af te ronden.
Zet uw bivakmutsen maar op.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:23 schreef againstthegrain het volgende:
T(I)NC!!
Met alle liefde...quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:29 schreef Prep2Fight het volgende:
mag ik dan een vraag stellen (A) ?
Als je hem niet tussen url's, maar tussen img's zet, kunnen we hem direct zien...quote:
Ik was al bezig...quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:38 schreef Z het volgende:
ik ben dan wel online, maar kan iemand anders zo een nieuw deel openen? Ik ben een beetje druk...
Nope....quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:33 schreef Z het volgende:
County Joe?
hij heeft daar iig gespeeld jaquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:49 schreef Z het volgende:
Het is wel een Woodstock foto toch?
Punt en vraag voor belsenquote:Op woensdag 14 juli 2004 13:57 schreef belsen het volgende:
Dan is het Tim Hardin...
Ik schrok al...quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:58 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Punt en vraag voor belsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |