abonnement Unibet Coolblue
pi_20530391
John Zorn is de king van de jazz in New York en verder een beetje raar.

Hier verder.

Hoeveel Zorn cd's heb je? (En andere Zorn-praat.)
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:41 schreef sjaakie_v het volgende:

[..]

de box is van 1997
de cd talisman is van 2002, en later opgenomen dus kan niet in de box zitten.

nog wel is de cd Rituals: live in Japan uit 1993 verkrijgbaar, deze zit ook niet in de box.

info:
http://www.hut.fi/~omertalo/PAINKILLER/Rituals.html
Ik probeer al een tijdje aan die cd te komen, maar het is wel lastig. Misschien dat het deze week lukt.

Heb jij hem in je collectie en hoe bevalt hij?
pi_20530422
John Zorn is okay!

Onbeschaamde tvp, daar ik nu niks zinnigs heb te melden . Gesel me Sebbo!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_20530448


Hier een foto. Ik heb net zo'n toffe jas en een bril, maar verder lijk ik niet op hem.

pi_20533672
Zorn roeleert!
Welke cd moet ik volgende week gaan kopen??
dit is ook een tvp, maar dat valt niet op toch??
pi_20533768
Heb je al een Zorn-cd dan, Liejannuh?

Nou ja, een mooi begin is natuurlijk altijd Naked City, een Filmworks (7 ofzo), The Gift, Spillane en natuurlijk de beste cd van 2004 Electric Masada.
pi_20534030
Nee! Maar heb de held natuurlijk wel gezien in Carré vorig jaar!
Het moet niet te experimenteel zijn hoor en Naked City ken ik natuurlijk al.

Ik ga volgende week wel een luistersessie doen ofzo in een goed gesorteerde winkel!
pi_20534209
Alhoewel voor de "authentieke" Masada Live in Sevilla natuurlijk ook niet te versmaden is.

uiterst verkapte tvp
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_20625958
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:43 schreef Seborik het volgende:
Ik probeer al een tijdje aan die cd te komen, maar het is wel lastig. Misschien dat het deze week lukt.
Heb jij hem in je collectie en hoe bevalt hij?
Ik heb heb.
totaal 70:34 minuten
op 5 nummers doet mee Haino Keiji: guitar, vocals
hij is alleen in japan uitgebracht in 1993.
pi_20626476
Liejannuh,

Wat je ook kunt kopen is de CD: taboo & exile.
Hierop staan veel verschillende soorten composities.
Zorn doet zelf echter maar op 1 nummer mee, maar de CD is zeer gevarieerd.

op de tzadic website:
Not since the early days of Naked City has there been a CD as remarkably varied and at the same time as enjoyable as Taboo and Exile. Running the gamut of styles from moody exotica, hardcore punk, classical, jazz, surf, world music and more, this second volume of this new Music Romance Series features twelve new Zorn compositions performed by the very best of today’s musical visionaries: guitar heroes Marc Ribot, Fred Frith and Robert Quine, bass renegade Bill Laswell, percussion masters Joey Baron, Dave Lombardo and Cyro Baptista, the Masada String Trio and vocalists Mike Patton and Miho Hatori, among others. For lovers of music in all its various mutations.

of uitgebracht op het label van Bobby Previte: Depth of Field
- John Zorn / wayne Horvitz / Elliot Sharp / Bobby Previte - Downtown lullaby
of
- John Zorn / Bobby Previte - Euclid's Nightmare. Dit is alleen drum en sax: 27 nummers in 43 minuten.

wil je meer iets in de steil van Naked City, ga dan op zoek naar de CD van Prelapse (label avant 053) John Zorn speelt mee op 11 van de 23 nummers.
(zie voor prelapse ook 2 nummers op cd music for children)

[ Bericht 4% gewijzigd door sjaakie_v op 14-07-2004 21:01:49 ]
pi_20626520
"The Circle Maker" is ook wel een toegankelijke cd, al speelt Zorn er zelf niet op mee, maar heeft hij alleen de composities geschreven. M'n moeder vond hem zelfs mooi.

Masada Live in Sevilla was niet zo'n hit op het verjaardagsfeestje waar ik 'm opzette..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_20629075
The Circle Maker is echt een prachtige cd ja, en erg melodisch. Filmworks 13: Invitation to a Suicide is ook erg toegankelijk, en één van Zorns betere albums als je het mij vraagt.
Als stap verder zou ik The Big Gundown aanraden, behoorlijk gestoord al maar de melodieën van Ennio Morricone hielden mij in het begin in ieder geval op de been Daarbij is The Big Gundown natuurlijk echt een sublieme cd
pi_20640335
Filmworks 14 is ook een open deur.
pi_20640488
ik moet me denk ik maar gaan schamen aangezien ik et niet ken, maar ook niet echt een jazz liefhebber ben.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20641447
Nah Kletz, het is alleen muziek for the rich and privileged jazz-fans.
pi_20642997
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:04 schreef =HellFire= het volgende:
Nah Kletz, het is alleen muziek for the rich and privileged jazz-fans.
Maar essentieel om tot de Fok!-Muziek-sekte te behoren
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_20645551
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:08 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Maar essentieel om tot de Fok!-Muziek-sekte te behoren
Krijg je dan ook elke week het Fok!-Muziek weekblad, stickers, patches, buttons en elke week gratis een cdtje met de nieuwste hits van Zorn thuisgestuurd?

Zo nee...... KUT SEKTEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
pi_20646867
John Zorn is meer punk dan alle punkers op dit forum bij elkaar.
pi_20930928
Jeej, vandaag de digipack Downtown Lullaby binnen en gisteren News for Lulu.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:47:13 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_20949440
Ik draai die 'Downtown Lullaby' wel regelmatig. Leuk album.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 30 juli 2004 @ 22:41:35 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20964466
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:47 schreef OProg het volgende:
Ik draai die 'Downtown Lullaby' wel regelmatig. Leuk album.
Inderdaad, een zeer leuke plaat.

Heb je Euclid's Nightmare al?
  Moderator vrijdag 30 juli 2004 @ 23:21:29 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20965478
niet verkapte maar gewoon ordinaire TVP !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_20966360
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:28 schreef noruas het volgende:

Als stap verder zou ik The Big Gundown aanraden, behoorlijk gestoord al maar de melodieën van Ennio Morricone hielden mij in het begin in ieder geval op de been Daarbij is The Big Gundown natuurlijk echt een sublieme cd
Na 1 keer draaien vond ik 'm niet zo goed als na de 2e, 3e, 4e, 5e, 6e ... keer.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 23:59:04 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_20966420
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:41 schreef Seborik het volgende:

[..]

Inderdaad, een zeer leuke plaat.

Heb je Euclid's Nightmare al?
Ja, en die draai ik dan weer een stuk minder op de 1 of andere reden
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21266871
Birthday Celebration deel 6 is de moeite waard. Meer dan de moeite zelfs. Hemophiliac Live is echt heel tof. Te gekke samples, ijzingwekkende sferen van de stem van Mike Patton en de saxofoon van John Zorn die steeds meer op elkaar gaan lijken en uiteindelijk vermengen tot een klank vol doodsangst. Loopjes van de saxofoon die niet zouden misstaan in een spannende thriller. Deze cd is echt heel erg geslaagd. Vind hem stukken beter dan Fred Frith/John Zorn Duo (B'day Celebration deel 5).

Masada Anniversary deel 4 is de zoveelste versie uit het Masada-songbook. Niet alle versies zijn bijster interessant, maar er staan toch wel wat interessante interpretaties op van dit piano/viool-duo. Sommige stukken zijn vreselijk virtuoos, terwijl andere uitblinken in de schoonheid van het simpele. Vooral de verschillende lagen op de piano vind ik heel mooi. Hier en daar lijkt het wel een beetje op de piano/vioolsonates van Prokofiev en Ravel. Als je deze cd mooi vindt, zijn deze dus zeker een aanrader. Ook het soms wat onorthodoxe gebruik van de piano spreekt me zeer aan, heowel het niet echt bij de sfeer van de cd past.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:33:09 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21267143
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:22 schreef Seborik het volgende:
Birthday Celebration deel 6 is de moeite waard. Meer dan de moeite zelfs. Hemophiliac Live is echt heel tof. Te gekke samples, ijzingwekkende sferen van de stem van Mike Patton en de saxofoon van John Zorn die steeds meer op elkaar gaan lijken en uiteindelijk vermengen tot een klank vol doodsangst. Loopjes van de saxofoon die niet zouden misstaan in een spannende thriller. Deze cd is echt heel erg geslaagd. Vind hem stukken beter dan Fred Frith/John Zorn Duo (B'day Celebration deel 5).
hebbe hebbe hebbe (kun je die gewoon bij tzadik bestellen, en zijn ze ook limited oid ? )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_21267161
Deze zijn niet gelimiteerd en kun je gewoon bij Tzadik bestellen.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:34:50 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21267190
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:33 schreef Seborik het volgende:
Deze zijn niet gelimiteerd en kun je gewoon bij Tzadik bestellen.
dan moet ik mijn zus eens ff lief aankijken en dr creditcard lenen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:50:20 #28
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21272010
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:22 schreef Seborik het volgende:
Vind hem stukken beter dan Fred Frith/John Zorn Duo (B'day Celebration deel 5).
Ik vind er geen ruk aan.
pi_21272146
Welke niet, deel 5 of 6? En waarom eigenlijk niet?

Heb eigenlijk zelf alleen nog maar die Electric Masada-cd gehoord uit die Birthday-serie, en die vond ik erg okee. Laatst ook 'Taboo and Exile' gekocht (op de plundermeet), maar dat vond ik ook een beetje "Zorn by numbers". Niet slecht en wel gevarieerd, maar ook niet erg verrassend als je al het nodige hebt gehoord.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 23:01:59 #30
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21272360
Vijf, sorry voor de vaagheid. Zes heb ik nog niet, maar die gelimiteerde Hemophiliac is uitstekend, dus 6 zal ook wel in de smaak vallen. Die Frith-Zorn duo vind ik niet zo boeiend, omdat ik al "The Art of Memory" ken en niet zo'n grote liefhebber ben van dit soort improvisatie-platen. Sommigen zoals "Ganryu Island" en natuurlijk de Game Pieces wel, maar een uur lang gepiep en geknars van twee instrumenten vind ik wat saai worden. Ben er niet vaak in de stemming voor.
pi_21325988
piep fluit knetter; is hier dat topic gebleven

Hebben jullie nou ook de tik om elke platenwinkel af te meten aan de hoeveelheid Zorn?

Ik heb trouwens de laatste tijd een aantal bootlegs in lossless format gevonden. Erg goede kwaliteit.
pi_21326226
Het is wel altijd het eerste waar ik naar kijk.
  zondag 22 augustus 2004 @ 11:00:04 #33
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21460826
Wat is een goed JohnZornInstapAblum?
pi_21461152
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 11:00 schreef nipeng het volgende:
Wat is een goed JohnZornInstapAblum?
John Zorn - Naked City
John Zorn - Voices in The Wilderness
John Zorn - Unknown Masada
John Zorn - The Gift
John Zorn - Masada Live in Sevilla
John Zorn - Electric Masada

Songs from The Hermetic Theater kun je het beste tijdelijk vermijden.
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:44:20 #35
11502 nipeng
The last ride is free
  zondag 22 augustus 2004 @ 13:08:52 #36
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21462759
Van z'n Filmworks vind ik VII: Cynical Hysterie Hour echt geniaal, je moet alleen wel van geschifte Japanse cartoonmuziek en -geluiden houden.
pi_21562605
Net binnen:

Brötzman Clarinet Project - Berlin Jungle
opgenomen 04-11-1984 te Berlijn, niet eerder op CD verschenen.
2 nummers: what a day part 1 (24:18) en what a day part 2 (23:13)
Clarinet / mouthpieces - J. Zorn
Clarinet / sax / taragota - P. Brötzman
Trompet - toshinori Kondo
Trombone - H. Bauer / A. Tomlinson
Clarinet - T. Coe / J. Parran / E. Petrowsky / L. Sclavis
Bass - W. Parker
Drums - T. Oxley

samples: http://www.emusic.com/cd/10827/10827220.html

Raz Mesinai - Cyborg Acoustics (tzadik 8003)
Zorn doet alleen mee op het zesde nummer: The Reanimator 1.0 (6:32 min)
Zorn - Sax
Raz mesinai - sampler, processed piano
Shelly Hirsch - processed voice
Tim Barnes - processed drums

mp3 (nog niet van deze cd) http://www.razmesinai.com/ click mp3

[ Bericht 5% gewijzigd door sjaakie_v op 26-08-2004 19:08:58 ]
pi_21563520
Die vorige cd van Raz Mesinai heb ik ook liggen, die was wel okay. Deze waar je het over hebt, is toch afgelopen maand uitgekomen?

USA Concert East & Environment for Sextet heb je vast ook al, Sjaakie?
pi_21568501
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:34 schreef Seborik het volgende:
Die vorige cd van Raz Mesinai heb ik ook liggen, die was wel okay. Deze waar je het over hebt, is toch afgelopen maand uitgekomen?

USA Concert East & Environment for Sextet heb je vast ook al, Sjaakie?
klopt, deze cd van Raz Mesinai is sinds een week of 2 uit.
USA Concert East & Environment for Sextet heb ik inderdaad liggen.

op het forum deel 2 heb ik mijn lijst geplaatst met welke ik toen had
( Hoeveel Zorn cd's heb je? (En andere Zorn-praat.) ). Alles wat erna is uitgekomen van Zorn heb ik aangeschaft.

Zo verzamel ik tevens de de CD's van de saxefonisten Tim Berne (vandaag binnen Big Satan - souls saved hear) en Ellery Eskelin. De pianiste Satoko Fujii. Pianist Uri Caine (luiste eens naar zijn cd primal light, waar hij met veel bekenden uit het Zorn cicuit o.a. Joey Baron, Dave Douglas, Mark Feldman e.a. een Jazz/klassieke uitvoering geeft van Gustav Mahler's primal light). De hongaarse Band Kampec Dolores (aanrader!!). Veel avantgarde spul b.v. Koch-Schutz-Studer die op hun CD Hardcore Chamber Music samples gebruiken van Zorn en Slayer tot Prince.

Sorry dat dit misschien te veel NIET over Zorn gaat.
pi_21568703
Dat is niet erg, we nemen het hier niet zo nauw.

Welk werk van JZ trekt jou meer, die experimentele improvisaties of de meer thematische harmonische muziek?

Ben trouwens erg te spreken over de Lunatic Fringe serie, heb je daar ook al wat uit?
pi_21569365
Die Uri Caine-cd met die Mahler-bewerkingen heb ik toevallig deze week gekocht. Ik vind 'm zelf erg apart, al kan ik me voorstellen dat Mahler-puristen het vreselijk vinden. Ben er zelf in ieder geval wel over te spreken. Wat ik van Tim Berne heb gehoord vond ik ook erg okee, maar ik ken alleen die cd "The Sublime And". Ik denk dat liefhebbers van Electric Masada die cd trouwens vast wel kunnen waarderen.

ai, nu ga ik ook zwaar off-topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zander op 27-08-2004 00:01:56 ]
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21569958
Dat klinkt wel interessant trouwens, Zander. Die twee cd's waar je het over hebt. Gelukkig ben ik niet zo Mahler-purist. Zo puur was Mahler zelf ook niet, want hij stopte gewoon Vader Jacob in z'n eerste symfonie. Beide cd'tjes zijn dus aan te raden? Hoe zit dat met die Mahlerbewerkingen. Zijn die ook elektronisch of is dat zonder electronica?

Wellicht is het beter om dit te continueren in het jazztopic, maar ik denk niet dat JZ het erg zou vinden wanneer we het in zijn topic over goede muziek hebben.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 06:22:45 #43
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21572758
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:12 schreef Seborik het volgende:
Dat klinkt wel interessant trouwens, Zander. Die twee cd's waar je het over hebt. Gelukkig ben ik niet zo Mahler-purist. Zo puur was Mahler zelf ook niet, want hij stopte gewoon Vader Jacob in z'n eerste symfonie. Beide cd'tjes zijn dus aan te raden? Hoe zit dat met die Mahlerbewerkingen. Zijn die ook elektronisch of is dat zonder electronica?

Wellicht is het beter om dit te continueren in het jazztopic, maar ik denk niet dat JZ het erg zou vinden wanneer we het in zijn topic over goede muziek hebben.
In dat geval breng ik graag Fields of the Nephilim even onder de aandacht...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21575390
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 00:12 schreef Seborik het volgende:
Beide cd'tjes zijn dus aan te raden?
Ze krijgen in ieder geval "Zanders Seal of Approval"TM
quote:
Hoe zit dat met die Mahlerbewerkingen. Zijn die ook elektronisch of is dat zonder electronica?
Een van de muzikanten krijgt wel credits voor 'electronics', en er doet verder ook nog een DJ mee. Maar erg opvallend aanwezig zijn ze niet, 't zijn meer samples en achtergrondgeluiden, zo op het eerste gehoor. Het meeste is in ieder geval akoestisch. AMG-recensie
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:48:44 #45
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21601845
Was vandaag in Den Bosch, geen JZ gezien.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 17:51:04 #46
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21601893
En Sun Ra is geen reggae band.
pi_21626094
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:51 schreef nipeng het volgende:
En Sun Ra is geen reggae band.
, sorry zie het nou pas.

Die valt dus af
pi_21626818
Ben net terug uit Spanje, en in de auto zat ik naar de radio te luisteren. De spaanse dj brabbelde wat, en noemde telkens de naam 'John Thorn' . Ik maar denken waar ken ik die naam van... Toen kwam er eindelijk een nummer van 'John Thorn', een enorme hoop 'gekling-klang-hopsa' bak herrie. Toen viel het kwartje wel, de DJ had het vast over Zorn. En die wordt gewoon op de radio in Spanje gedraaid, of gebeurd dat in NL ook wel?
Aldus.
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:03:11 #49
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21626958
Zorniaanse muziek op de radio. A concept bizarre.
pi_21627565
Radio 4 is het weleens geweest, maar onze zuiderburen, de glorieuze Belgen lusten er wel pap van. Daar worden concerten gewoon integraal uitgezonden op de radio.
  zondag 29 augustus 2004 @ 22:31:23 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_21627627
Dan zal de muziek eromheen ook wel geen ' dragostino din tei' zijn (of hoe het ook mag heten)...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21643733
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:28 schreef Seborik het volgende:
Radio 4 is het weleens geweest, maar onze zuiderburen, de glorieuze Belgen lusten er wel pap van. Daar worden concerten gewoon integraal uitgezonden op de radio.
op de nederlanse radio is hij soms te horen (vooral voor en/of na een concert in nederland) bij de VPRO: is dit nog wel jazz:

Vanaf de 2e week van september is dit programma voortaan te horen op een ander tijdstip, nl. vrijdagnacht van 24:00-01:00, als onderdeel van het dagelijkse programma 4FM-Jazz op Radio 4.
Is Dit Nog wel Jazz? wordt herhaald op woensdagavond daarna: tussen 23:00-24:00 op 747 AM.

De belgen maken zelf ook veel van dit soort muziek zoals al in 1979 Fred Frith meespeelde op de meesterlijke LP (nu ook op CD te krijgen) "Aqsak Maboul - Un peu de l'ame des bandits"
Verder de band X-Legged sally (heeft o.a. een cd uit op knitting factory label), Fukkeduk en Kamikaze. En luister eens naar de muziek op de kinderfilm "Minous". Echter hebben jullie wel eens gehoord van de Tilburgse band Blast welke ook het aanhoren waard is.

  Moderator vrijdag 3 september 2004 @ 14:30:57 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21727458
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:48 schreef sjaakie_v het volgende:

[..]

op de nederlanse radio is hij soms te horen (vooral voor en/of na een concert in nederland) bij de VPRO: is dit nog wel jazz:

Vanaf de 2e week van september is dit programma voortaan te horen op een ander tijdstip, nl. vrijdagnacht van 24:00-01:00, als onderdeel van het dagelijkse programma 4FM-Jazz op Radio 4.
Is Dit Nog wel Jazz? wordt herhaald op woensdagavond daarna: tussen 23:00-24:00 op 747 AM.

De belgen maken zelf ook veel van dit soort muziek zoals al in 1979 Fred Frith meespeelde op de meesterlijke LP (nu ook op CD te krijgen) "Aqsak Maboul - Un peu de l'ame des bandits"
Verder de band X-Legged sally (heeft o.a. een cd uit op knitting factory label), Fukkeduk en Kamikaze. En luister eens naar de muziek op de kinderfilm "Minous". Echter hebben jullie wel eens gehoord van de Tilburgse band Blast welke ook het aanhoren waard is.

die soundtrack van minous dat is flat earth society en die stonden in het voorprogramma van Fantômas in de paradiso dat was idd erg leuk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:02:29 #54
11502 nipeng
The last ride is free
pi_22193150
Hehe vandaag Zorn ~ The Gift aangeschaft.
pi_22292566
In November komt er een dvd uit van Masada.
pi_22342244
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:17 schreef Seborik het volgende:
In November komt er een dvd uit van Masada.
en bij: Zorn 50th Birthday Celebration - vol 7zat als een cd-rom video van masade live at tonic.

ik kwam ook een live nummer en een video clip van naked city tegen op internet.
tijdelijk hier te bekijken:
http://members.home.nl/jvogelaar/zornlive.htm
pi_22347357
Leuk, die filmpjes
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22816518
http://www.silent-watcher(...)stateoftheunion.html

Zander of iemand anders, kennen jullie deze cd ? Het is echt geweldig. Er staat maar een minuutje Zorn op, maar het past ook niet echt in een ander topic. Het heeft nog het meeste weg van een ultra-Tzadik-compilatie.
pi_22819151
Een uurtje geleden viel Redbird door de brievenbus

quote:
Proving once again that some of his most beautiful pieces come when he is paying tribute to someone, Redbird, a tribute to the artist Agnes Martin, is a work of ambient and minimalist grace.
Hij bevalt me tot nu toe goed, maar ik moet 'm nog ff wat vaker draaien om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.
pi_22838924
[quote Een uurtje geleden viel Redbird door de brievenbus
Hij bevalt me tot nu toe goed, maar ik moet 'm nog ff wat vaker draaien om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.
[/quote]

rebird,

Heel veel van deze CD is live gespeeld in rotterdam, in nighttown, enkele jaren geleden, vlak nadat deze CD uitkwam.
Bij het beluisteren denk je veel samples te horen, maar alles was live.
b.v. via een microfoon:
- knikkers in een metalen schaal ronddraaien
- met een rietje blazen in een glas water
- afzagen van een stoelpoot
- met een moker een plank doorslaan

Bij het laatste nummer stonden 2 hele grote trommels op het podium. Deze voelde je meer dan dat je ze hoorde.

Enige minpuntje van het concert (lees zaal) was dat de ventilatie niet uit mocht terwijl deze tijdens de zeer zachte passages boven de muziek uitkwam.

Om te zien een van de leukste concerten, en daarna beluister je de CD ook anders.
pi_22842159
Daar staan ook beelden van op de 12 stories about JZ-dvd.
pi_22861748


Nieuwe Zorn.
pi_22974253
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 13:04 schreef sjaakie_v het volgende:
rebird,

Heel veel van deze CD is live gespeeld in rotterdam, in nighttown, enkele jaren geleden, vlak nadat deze CD uitkwam.
Bij het beluisteren denk je veel samples te horen, maar alles was live.
b.v. via een microfoon:
- knikkers in een metalen schaal ronddraaien
- met een rietje blazen in een glas water
- afzagen van een stoelpoot
- met een moker een plank doorslaan

Bij het laatste nummer stonden 2 hele grote trommels op het podium. Deze voelde je meer dan dat je ze hoorde.

Enige minpuntje van het concert (lees zaal) was dat de ventilatie niet uit mocht terwijl deze tijdens de zeer zachte passages boven de muziek uitkwam.

Om te zien een van de leukste concerten, en daarna beluister je de CD ook anders.
Klinkt goed! Ik heb 'm nog nooit live gezien.. wel in een videobestand van een optreden in cannes als ik me niet vergis. Bij dat gepiep en geknetter wat hij met z'n sax produceert lijkt het net alsof ie z'n instrument de nek omdraait.

Ik weet niet of Zorn de enige is met deze speelstijl, maar hij lijkt me daarin wel vrij uniek
pi_23000787
Zijn er hier ook nog mensen die de '50th birthday..' serie volgen? Ik zou namelijk graag willen weten welke hiervan het best zijn.
Masada String Trio schijnt wel goed te zijn, hoewel natuurlijk lichtelijk meer van hetzelfde vergeleken met The Circle Maker. Electric Masada heb ik wat van gehoord, bevalt me ook goed. Maar hoe zijn de duo's met Fred Frith en Milford Graves, Hemophiliac en de akoestische Masada release? (heb ik ze dan allemaal tot nu toe gehad? ik geloof het wel )
pi_23001364
Nee, je mist nog Birthday 8 met Susie Ibarra en Wadada Leo Smith, Birthday 3 Locus Solus en als het goed is komt deze maand Birthday 9 met daarop Classic Guide to Strategy 3 uit.

7 & 8 mis ik zelf nog, dus daar kan ik niets over zeggen. Aanraders vind ik Masada String Trio, Electric Masada, Hemophiliac en Locus Solus. De duo's zijn vrij experimenteel. Daar moet je van houden. Ik vind het wel wat. Die met Milford Graves is wel interessanter dan die met Fred Frith overigens. Die laatste is hier en daar niet zo heel tof. Als je een duo met Fred Frith wil, kun je beter gaan voor The Art of Memory.

Kent iemand overigens deze cd:

Amitious Lovers - Greed

Het bewijs dat John Zorn perfect in popmuziek past!
pi_23064593
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:56 schreef noruas het volgende:
Zijn er hier ook nog mensen die de '50th birthday..' serie volgen? Ik zou namelijk graag willen weten welke hiervan het best zijn.
Ik heb 1 t/m 6 en kreeg vandaag mail dat 7 en 8 verzonden zijn.
Persoonlijk vind ik het beste:
nr. 2: milford graves / john zorn (maar na vele male beluistren wil je toch wel wat anders horen dan drum en sax)
nr. 4: electric masade (vind ik de beste)
nr. 6: hemophiliac

als je zijn duo met fred frith wil dan liever de studio versie "the art of memory" (zie ook reactie hierboven)
nr 1: masada sring trio, zorn speelt hier niet zelf op mee (=conductor)
quote:
[b]
Kent iemand overigens deze cd:
Amitious Lovers - Greed

Het bewijs dat John Zorn perfect in popmuziek past!
Ja die ken ik, ook een leuke spaanstalige pop cd met Zorn is: Marisa Monte - Mais, hij doet echter maar op 2 nummers mee.
http://www2.uol.com.br/marisamonte/index-f.htm
quote:
[b]Ik weet niet of Zorn de enige is met deze speelstijl, maar hij lijkt me daarin wel vrij uniek
Albert Ayler (1936 - 1970), kon er ook war van, hiervan is pas nog een 10CD box met live materiaal uitgekomen.


SPEAKING WITH John Zorn, at the great What We Live (Larry Ochs Trio) gig at Tonic that Zorn sat in on.... Zorn says he is more inspired than ever and has nearly finished a second book of Masada songs, composing 206 songs in the past two months!!
There will be a 4 night Masada Festival at Tonic from December 8th - 11th, where different musicians will perform only the new Masada songs! We can hardly wait to hear this new material, so plan those vacations soon

[ Bericht 12% gewijzigd door sjaakie_v op 04-11-2004 00:35:29 ]
pi_23079488
Nou, dat worden weer minstens 10 cd's vol studio-Masada en wat live-platen.
  donderdag 11 november 2004 @ 14:36:32 #68
14505 OProg
A Life in Music
pi_23242498
Die Electric Masada is iig heilig
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_23413252
john zorn - magick (strijkkwartet en basklarinet duo, totaal maar 32 minuten)
50th birthday nr.7, als zovelen hiervoor reeds uitgegeven.
50th birthday nr.8, aanrader Wadada Leo Smith (1941) op trompet, Susie Ibarra op drum en Zorn op Sax.
DVD masada live at tonic 1999 ( totaal 78 minuten, beeld 4:3 en geluid surround 5.1, let op dat je DVD/TV wel NTSC aan kan, standaard is dit in Nederland PAL)

Ik moest op deze bestelling, uit Amerika, langer op wachten dan normaal, en moest ook belasting wegens invoerrechten betalen, dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Volgens de PTT gebeurt dit steekproefsgewijs met post uit het buitenland. Dit was voor 5 CD's en 1 DVD EUR 15,96.

recentie 50th birthday vol 8 ergens van internet geplukt::
The disc begins with Zorn’s free squeak and squeal over a loose drumbeat. "Rising Sun" features Zorn turning the alto saxophone into a percussion instrument by playing on the pads of the instrument, before evolving into a torrid improvisation culminating with high-pitched extended playing and holding a high note while Ibarra improvises under it. "Spirit Writing" calms things down a little bit with cymbal washes opening, and then Zorn taking a deep, dark nearly Middle Eastern tone. As if to dispense with the meditative stuff, "By the Mark, Eight" goes hardcore, with saxophone squeals punctuated by bursts of drums and brushes. Zorn takes things way out there, but she’s with him every step of the way. "Visitation" brings the music back down (no choice really - couldn’t have gone any further out!) With a near percussion duet of slap-tongued saxophone and bells. "Ipsissimi" brings up W.L. Smith while Susie Ibarra sits out. Their duet works really well, there is a sense of mutual respect and of leaving uncluttered space for the other musician to create in. This collective improvisation becomes suite-like with pauses in the music as each musician offers something for the other to comment upon and then build into a conversation. The disc ends with Ibarra rejoining the group which then embarks on a charging trio improvisation and a more abstract piece of music to end the disc.
pi_23413497
Die belasting zuigt wel zeg. Jammer dat Magick zo kort duurt. Ik verwacht er eigenlijk best veel van, want ik kende iemand die basklarinet speelde en dat was toch wel een heel interessant instrument.
pi_23414499
het nummer, Sortilege (for two bass clarinets) duurt slechte 8:53 min.
de andere 5 nummers zijn voor het string quartet.
pi_23445406
net binnengekregen op nalevering:

Yamataka Eye/John Zorn:NANINANI II

fascinerende geluid uitspattingen met:
Yamataka Eye: Voice, Electronics, Organ, Banjo, Steel Guitar, Electric Fan, Objects, Percussion
John Zorn: Alto Sax, Piano, Tabla Machine, Tibetan Bells, Percussion
pi_23445897
Ik kreeg daarstraks deze poster binnen:

  zaterdag 20 november 2004 @ 15:23:42 #74
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23447260
Heb je die Masada DVD ook al, seb? Is dat wat?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23447290
Nee, heb hem nog niet. Beetje wild gedaan qua uitgaven de laatste tijd, dus dan zijn dat soort dingen de eerste die eronder lijden..., want meestal bestel ik dan bij DMG een stuk of 5 à 6 dingen tegelijk, zodat het verzendkosten enzo scheelt. Tot september ben ik geloof ik compleet wat betreft nieuwe Zorn-releases.
pi_23472096
quote:
Naked City: The Complete Studio Recordings
Probably Zorn's most popular and most controversial musical project, the music of Naked City has been debated, analyzed, adored and reviled by fans, critics and academics alike, but nothing can replace the experience of hearing it in all its frightening glory. Most people know this music from the single domestic release on Nonesuch, but the major portion of their studio recordings were issued from 1989 - 1993 on the hard to find Japanese labels Avant and Toy's Factory. This long awaited set pulls together all of their recorded output - seven studio albums ( including five released only in Japan ) - on 5 CDs in beautiful new packaging, with a special 100 page scrapbook of Naked City ephemera, including photos, posters, designs, scores, musical sketches, written tributes by members of the Naked City family and pages from Zorn's original notebooks showing the development of the music that drove so many people out of their minds. Zorn's music at its most brutal and uncompromising best.
Dit komt in december uit.
  zondag 21 november 2004 @ 18:02:32 #77
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23472208
Je hebt ze toch allemaal al, Seb?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_23472609
Ik mis The Grand Guignol nog.

Zo'n box is wel super. Ben benieuwd wat er allemaal 'extra' aan is, maar dat zal haast wel bar weinig zijn.
pi_24148598
quote:
Op zondag 21 november 2004 18:17 schreef Seborik het volgende:

Zo'n box is wel super. Ben benieuwd wat er allemaal 'extra' aan is, maar dat zal haast wel bar weinig zijn.
BONUS TRACK CREATED EXCLUSIVELY FOR THIS SET: A spectacular new vocal version of the 18' composition Grand Guignol featuring the charismatic singer from Fantomas, Mr. Bungle and Faith No More, Naked City Alumni Mike Patton. A tour de force concerto for voice and ensemble, finally realizing Zorn's long form composition as it was originally conceived.

"I have radically remastered this music with exacting and loving attention to every last detail. Mistakes have been corrected, balances adjusted and thanks to the latest in digital technology the music is louder, clearer, more in your face and exploding with more energy than ever before. Even if you already own all of the original discs, I strongly urge you to pick this set up and experience Naked City as it always should have sounded. "
-John Zorn
pi_24149117
Ja, kut. Nu moet ik hem wel hebben.
  donderdag 23 december 2004 @ 01:20:10 #81
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24151553
Hmmm, gelukkig heb ik ze nog niet allemaal.

Zal wel een zwaar prijskaartje aan hangen. Is er al een definitieve release date voor die box?
  Redactie Frontpage donderdag 23 december 2004 @ 08:01:15 #82
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_24152907
hmmm....perfect. Ik heb net Electric Masada aangeschaft en heb verder niks van Zorn. Zo'n box zou dan wel heel goed uitkomen.

Maar ja, ik zag laatst ook een geweldige Albert Ayler box.........blegh
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_24154696
Wow, wat zijn New Yorkers toch gelukkig. Ze hebben Zorn in hun stad die gewoon retecoole concerten geeft en nu zijn op kerstavond alle Tzadik-cd's ook nog eens 2 dollar afgeprijsd bij de Downtown Music Gallery...

De box gaat daar $60 kosten.
  donderdag 23 december 2004 @ 19:13:52 #84
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24164143
En je kan nog tot 25 januari doorsparen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_24167228
quote:
Op woensdag 22 december 2004 23:05 schreef sjaakie_v het volgende:
Even if you already own all of the original discs, I strongly urge you to pick this set up and experience Naked City as it always should have sounded. "
-John Zorn
Die opmerking kan meteen bijgeschreven worden bij de rock-cliche's
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 23 december 2004 @ 21:48:40 #86
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24167431
Ja, het lijkt wel zo'n reclameslogan voor de 30e geremasterde versie van "Kind of Blue".

Heeft iemand die DVD nu al? Ben daar wel benieuwd naar..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_24178026
Ik sprak gisteravond, tijdens mijn school kerst-diner (was leuker dan het klinkt) met de meneer die onze roosters en zo maakt. Die is ook groot Zorn fan en draait het ook regelmatig in zijn programma op Oog Radio. Je kan de playlists van zijn programma hier zien: http://homepage.mac.com/deci_bel/iblog/C338028635/index.html

Hoe dan ook, hij vertelde me dat hij een keertje kort met Zorn gesproken had en hij had zijn bekende gevoelens over journalisten geuit. Maar Zorn had hem dus later een kaartje gestuurd, waarin hij vond dat hij maar eens de waarheid over Zorn moest vertellen aan de wereld, aangezien de rest van de journalisten dat niet kon, en meer van dat fraais . Hoe dan ook, wel cool om een kaartje van Zorn te krijgen. En Zorn word dus nog wel op de radio gedraaid.

Ook wel grappig trouwens, dat hij ooit eens met een nummer de zendmast van Essent had beschadigt, omdat dat nummer wat ongebruikelijke frequenties gebruikte, waar die zender niet voor gemaakt was .

[ Bericht 0% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 24-12-2004 14:07:11 ]
  vrijdag 24 december 2004 @ 13:24:39 #88
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24179105
Cool, ManShed. Die link werkt niet, overigens.
pi_24179191
is John Zorn familie van Rob Zorn ?

pi_24179971
Link gefixt . Je kan trouwens ook luisteren op de Live stream (Al is het op een ietwat vreemde tijd ).

[ Bericht 50% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 24-12-2004 14:19:59 ]
pi_24181465
Erg tof schuurmans!
pi_24316370
Wat ik me afvroeg. Is Zorn al aangevraagd op radio 3
pi_24376029
quote:
Op donderdag 23 december 2004 21:48 schreef Zanderrr het volgende:

Heeft iemand die DVD nu al? Ben daar wel benieuwd naar..
Ja die had ik 18-11-2004 al binnen, zie mijn opmerkingen toen in dit forum geschreven:

DVD masada live at tonic 1999 ( totaal 78 minuten, beeld 4:3 en geluid surround 5.1, let op dat je DVD/TV wel NTSC aan kan, standaard is dit in Nederland PAL)

Verwacht geen super dvd-produktie. het concert is opgenomen met 1 camera, er komen wat minder heldere stukjes invoor. Het is wel beter dan een bootleg video opname die ik die ik ooit eens gezien heb opgenomen met een camcorder. Het geluid vind ik minder dan van de live CD's. Na de toegift loopt er ook gewoon iemand in beeld die niet doorheeft dat er opname gemaakt worden. De zaal is kleiner dan ik had verwacht. Ze passen maar net op het podium.
Als fan moet je de CD gewoon hebben.

misschien kan ik een stukje (1 minuut ofzo) proberen te rippen en hier laten zien, zodat je weet wat je te wachten staat als je de DVD besteld.
pi_24390621
Een stukje van de DVD
Dit is wel slechtere kwaliteit beeld en geluid

http://members.home.nl/jvogelaar/masada.html

Het is het podium op gaan en spelen, verder geen poespas er omheen.
pi_24390699
tof
pi_25098116
http://www.amazon.com/exe(...)008-2384700?v=glance

Ik heb nu de films op deze dvd met de muziek van John Zorn en dat is toch wel apart.
  woensdag 16 februari 2005 @ 07:46:20 #97
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_25108345
Misschien leuk voor de Zorn liefhebbers , Joey Baron speelt binnenkort in het BIM-huis in Amsterdam.
quote:
woensdag 30 maart - 21.00u euro 16
JOEY BARON KILLER JOEY
Brad Shepik-gitaar, Steve Cardenas-gitaar, Tony Scherr-bas, Joey
Baron-drums
Weinig slagwerkers spelen zo expressief en melodieus als Joey Baron,
liefhebbers van Bill Frisell en John Zorn's Masada en Naked City kunnen
daarvan getuigen. 'I'm primarily interested in making what I do inviting
and fun', zegt Baron zelf. Dat zal zeker lukken met zijn nieuwe groep,
waarin twee van de creatiefste gitaristen van de 'downtown scene' in New
York elkaar kunnen uitdagen en aanvullen. Wie naar Joey Baron luistert
krijgt onvermijdelijk net zo'n aanstekelijke grijns op het gezicht als
Joey zelf.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_25115177
tevens in Bimhuis:
Cyro Baptista (Beat the Donkey) 20 februari (= a.s. zondag)
en
Wadada Leo Smith (Golden Quartet) 1 april

nu de beste man zelf nog
pi_25115342
Cyro Baptista! Vet!
pi_25187592
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 07:46 schreef fripper het volgende:
Misschien leuk voor de Zorn liefhebbers , Joey Baron speelt binnenkort in het BIM-huis in Amsterdam.
[..]
is amsterdam te ver dan
25 maart in Rotterdan lantaren-venster
http://www.lantaren-venster.nl/

(maar eerst 25 februari Tim Berne - acoustic hard cell)
pi_25191390
Hey gaaf, Sjaakie! Rotterdam komt me zeker beter uit!
pi_25196244
Baaaale, ik zie net dat ik 25 maart niet kan.
Gelukkig heb ik ze in 2003 gezien en z'n cd killer joey gekocht
voor meer info zie www.songtone.com - artist - joey baron

om te luisteren hoe ze klinken hier een nummer in wma 64kb/s
http://members.home.nl/jvogelaar/bit o' water.wma
(copieer tot en met .wma in adresbalk, op link drukken blijkt niet te werken door de spaties)
live beginnen ze als op de cd (rustig) maar worden een stuk wilder als ze goed op gang komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjaakie_v op 21-02-2005 23:11:43 ]
pi_25248000
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 07:46 schreef fripper het volgende:
Misschien leuk voor de Zorn liefhebbers , Joey Baron speelt binnenkort in het BIM-huis in Amsterdam.
[..]
Beter, hartelijk en meerdere malen dank voor de tip! Klopt inderdaad van die grijns
pi_25264775
Hey Dino, laat even weten wanneer je terug bent in Nederland, want ik heb nog wat voor je!

De DVD van Masada vond ik trouwens erg gaaf. Muzikaal hapert het in het begin nog even, maar dat maakt het viertal later meer dan goed. De filmer lijkt vooral de menselijke essentie van zo'n concert te hebben gevangen door zich vooral te concentreren op gelaatsuitdrukkingen van zowel spelers als publiek. Joey Baron met de grijns komt ook veelvuldig in beeld.
pi_25343038
Leuk idee van meneer Zorn -> The Stone.
Aldus.
  maandag 7 maart 2005 @ 13:00:20 #106
24054 search64
Avec le grande
pi_25411075
Is die Naked City box nou al uit? En zo ja, waar kan ik die krijgen?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 7 maart 2005 @ 17:00:37 #107
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25413616
quote:
Op maandag 7 maart 2005 13:00 schreef search64 het volgende:
Is die Naked City box nou al uit? En zo ja, waar kan ik die krijgen?
Ja

* MuadDib twijfelt nog steeds...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 7 maart 2005 @ 17:12:11 #108
9613 Seborik
I, Voyager
pi_25413746
Ik keek even vol ongeloof, want hij zou toch goedkoper zijn?
  maandag 7 maart 2005 @ 17:18:14 #109
24054 search64
Avec le grande
pi_25413818
Kan ik em alleen bij Tzadik zelf bestellen dan? Hmm, 85 dollar is wel een hoop en daar komen nog extra verzendkosten bij.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 7 maart 2005 @ 17:20:52 #110
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25413848
Hij zal vast wel voor minder te krijgen zijn bij een of andere online cd-winkel. Maar het is inderdaad een hoop geld
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:33:44 #111
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_25428009
quote:
Op maandag 7 maart 2005 17:18 schreef search64 het volgende:
Kan ik em alleen bij Tzadik zelf bestellen dan? Hmm, 85 dollar is wel een hoop en daar komen nog extra verzendkosten bij.
Maar jij hebt toch wel 85 dollar over voor 1 nummer met Mike Patton?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 18:05:43 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25428336
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:33 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch wel 85 dollar over voor 1 nummer met Mike Patton?
! * Bosbeetle overweegt de aankoop !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 maart 2005 @ 18:24:35 #113
24054 search64
Avec le grande
pi_25428570
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 16:33 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Maar jij hebt toch wel 85 dollar over voor 1 nummer met Mike Patton?
Dat sowieso.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:03:20 #114
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_25429600
Op www.cduniverse.com is die box 69,99 + 14,99 porto, pas leverbaar vanaf de 22e overigens.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:25:06 #115
24054 search64
Avec le grande
pi_25429913
Das al een stuk beter voor 1 nummer....
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_25870592
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 07:46 schreef fripper het volgende:
Misschien leuk voor de Zorn liefhebbers , Joey Baron speelt binnenkort in het BIM-huis in Amsterdam.
[..]
Hedenavond.

Gweldig hoe Joey Barron drumt. Ook een erg goede en bevlogen contrabasser. Wel vrij veel 'traditionele' jazz. Erg goed nummer 'Bricks'. Ga ik maar eens opzoeken.

BIM huis is erg fraai gebouw geworden. Erg prettige zaal. Vreemd is dat achter het podium een grote glaspartij is waar je over A'dam uitkijkt. Dus kijken de muzikanten al spelend zo mee en dan achterom.

Volgens mij voor het eerst sinds jaren dat ik drums onversterkt hoor. Het eerste nummer was een solo-stuk voor drums. Ik wist niet dat je dergelijke geluiden uit een drumstel kunt halen!

Kortom, ik heb me vermaakt. Al waren de gitaren soms wat langdradig, dat maakte de ritmesectie meer dan goed.
  maandag 4 april 2005 @ 17:00:43 #117
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_25980152
quote:
ZORN, JOHN First Words (Tzadik) cd + Book 45.00

It's hard to believe it's already been half a year since John Zorn's 50th birthday party. People are STILL talking about what a great party it was and what an excellent batch of new Tzadik releases related to his septuagenarian anniversary we've been blessed with. Wow. Wow! I mean WOW! And what more of a suitable way of kicking off the second half of this year's batch than with First Words. Recorded in the early months of 1955 by his doting mother (using a portable Wollensack recorder purchased at Sears) as he lay in his crib in his yellow and gray camouflage pajamas, the first track of First Words is exactly as one would expect: The very first words uttered by John Zorn! These two syllables, spoken in the interval of a major second, have mystified Zorn for most of his life. This kernel of music, this germinal source of inspiration, was it meant to lead into something, or was it a cadence? Frustrated in his attempts to understand the genius of his earlier self, Zorn went so far as to enroll in Columbia University's Ph.D. program in musicology in an attempt to analyze and break the code on the brief musical passage. The fruits of his labors resulted in the completion of his thesis: The Ontological Implications Of My First Utterance, which is included in hardback form in this limited edition first pressing. The remaining 11 tracks on the album are all compositions commissioned by Zorn and performed by the Downtown scene's greatest: Steve Lacy, Wayne Horvitz, Ikue Mori, Fred Frith, Marc Ribot, Elliott Sharp, Dave Douglas, Otomo Yoshihide and more!
pi_25988686
http://www.aquariusrecords.org/af4105.html

scrol hier naar beneden om bovenstaande cd+boek te bekijken
http://www.aquariusrecords.org/cat/newest.html

[ Bericht 47% gewijzigd door sjaakie_v op 04-04-2005 23:05:30 ]
  maandag 4 april 2005 @ 23:14:23 #119
9613 Seborik
I, Voyager
pi_25989118
Geniale grap.
pi_26119906
een mooie site met veel foto's van diverse artiesten:
http://www.downtownmusic.net/

direkt naar foto's van john zorn:
http://www.downtownmusic.(...)ohn_Zorn/default.htm
  Moderator zondag 10 april 2005 @ 13:24:35 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26120564
Hihi



wat een gave trui !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 10 april 2005 @ 16:53:48 #122
9613 Seborik
I, Voyager
pi_26125431
De Naked City box, wat is hij mooi. Ik heb erover gedroomd.
  woensdag 4 mei 2005 @ 21:08:55 #123
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26736860
quote:
Op zondag 10 april 2005 16:53 schreef Seborik het volgende:
De Naked City box, wat is hij mooi. Ik heb erover gedroomd.


* MuadDib is zo blij met de box!

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:04:59 #124
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_26811616
Speciaal voor Seborik

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:53:07 #125
9613 Seborik
I, Voyager
pi_26814166
pi_26834748
MuadDib is als gemeen als zijn kat.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:07:13 #127
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:52:39 #128
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27100814
Ja, grappig. Deel 16 is overigens deze maand uitgekomen.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:35:39 #129
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27475156
Tot dusver associeerde ik John Zorn vooral met interessante, maar toch wel uitdagende en 'zware' muziek, maar ik heb mijn mening drastisch moeten bijstellen het afgelopen weekend sinds ik Filmworks XIII en XIV voor het eerst beluisterde. Niet echt wat ik had verwacht, maar best mooi, eigenlijk. En die Electric Masada Birthday Celebration CDs zijn ook geweldig, veel interessanter eigenlijk in mijn optiek dan zijn veel fragmentarischere werk met Naked City en zo (ik heb de eerste Naked City CD al een paar jaar in mijn bezit, uiteraard op aanraden van mede-Fok!kers; maar op de een of andere manier wist die me in zijn geheel niet echt te boeien).
Ik zal me wel wat vaker in dit topic laten zien denk ik; alleen niet om elke 3 dagen weer 15 nieuwe Tzadik aankopen te melden, omdat ik het toch rustig aan zal blijven doen.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:40:49 #130
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27475259
Ik vind 'The Circle Maker' en 'Bar Kokhba' nog steeds twee van de beste Zorn-cds die ik ken (al moet ik zeggen dat ik ook geen enorme verzameling heb). Het zijn in ieder geval degenen die ik het vaakst draai. Vrij toegankelijke muziek ook, naar mijn maatstaven.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 30 mei 2005 @ 10:43:01 #131
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_27475300
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:40 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind 'The Circle Maker' en 'Bar Kokhba' nog steeds twee van de beste Zorn-cds die ik ken (al moet ik zeggen dat ik ook geen enorme verzameling heb). Het zijn in ieder geval degenen die ik het vaakst draai. Vrij toegankelijke muziek ook, naar mijn maatstaven.
Dank voor de tips!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:38:54 #132
24054 search64
Avec le grande
pi_27722967
Wie gaat er naar North Sea Jazz? Na Electric dit jaar acoustic masada nl. en wel op zondag.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:47:25 #133
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27723311
Ik.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:15:51 #134
24054 search64
Avec le grande
pi_27724368
Jeej, ik ook met me pappie en m'n mammie!

[ Bericht 21% gewijzigd door search64 op 07-06-2005 22:20:32 (mama ook) ]
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:25:51 #135
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27735775
Gaan die ook naar Zorn?

  woensdag 8 juni 2005 @ 11:39:37 #136
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27736132
Op zondag speelt Steven Bernstein's Sex Mob ook nog, misschien ook wel leuk voor Zorn-fans.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:21:31 #137
24054 search64
Avec le grande
pi_27737365
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:25 schreef Seborik het volgende:
Gaan die ook naar Zorn?

Uiteraard.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:26:53 #138
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27737504
Ach, als ze het niet mooi vinden, dan stuur je ze toch gewoon naar Rita Reys of de Dutch Swing College Band of zo..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:55:22 #139
24054 search64
Avec le grande
pi_27738258
Ach, mijn vader is ook al mee geweest naar Fantomas, dus die blijft wel.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_27815757
ik kreeg vandaag de black box in de bus met torture garden en Leng Tch'e. Torture Garden kende ik al maar Leng Tch'e is geweldig
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_27820500
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:04 schreef MuadDib het volgende:
Speciaal voor Seborik

[afbeelding]
Is dat jouw Zorn altaar?
pi_27833998
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:25 schreef Seborik het volgende:
Gaan die ook naar Zorn?

Min moeder is tegen de 70 en vind Masada beter dan Rita Reys of de Dutch Swing College Band.
Ook de meeste filmworks vindt ze goed. (Naked City niet)

En tijdens painkiller enkele jaren geleden op NSJ stonden er ook voldoende 60+ ers bij, en 1 zei dat hij dat de ontdekking sinds John Coltraine vond.

Wat is volgens jou de leeftijdsgrens om Zorn goed te vinden? (zelf is hij ook al in de 50).

Fred Frith, bassist van Naked City is van 1949 (dus 56 jaar)

[ Bericht 3% gewijzigd door sjaakie_v op 11-06-2005 15:12:14 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:07:59 #143
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27834085
Ik verbind er geen leeftijdsgroep aan. Ik stond ook op NSJ met iemand die twee keer mijn leeftijd heeft.

Echter niet met m'n ouders. Mijn ouders gaan altijd gillen als ik Zorn op heb staan.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:16:24 #144
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27834239
(Acoustic) Masada moet sowieso toch ook wel goed te pruimen zijn voor mensen die in de 60s Coltrane of Ornette Coleman bewust hebben meegemaakt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:34:24 #145
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_27835940
Mensen die Coleman door z'n free jazz periode gevolgd hebben zouden nergens van afschrikken, zou je denken.
pi_27852991
Er staat ons nogal wat te wachten. (al uit of moet nog komen)
Geef dus niet teveel uit in je vakantie

Masada : Sanhedrin ($32)
Over two and a half hours of rare alternates, many even more exciting than the original releases, were handpicked by Zorn from the legendary sessions of 1994-1997 and are accompanied by a lush booklet filled with photos, scores, written tributes and remembrances

Jamie Saft Trio : Astaroth ($15)
Book of Angels Vol. 1 Jamie Saft Trio Plays Masada Book Two
In the final months of 2004, John Zorn wrote over 300 new tunes for his popular Masada project, and he now initiates a new series of recordings featuring the best players out of the burgeoning Masada family in dynamic units performing compositions from Masada Book Two—The Book of Angels

The Cracow Klezmer Band: The Cracow Klezmer Band Plays John Zorn Sanatorium Under the Sign of the Hourglass: A Tribute to Bruno Schultz

John Zorn: The Best of Filmworks - 20 Years of Soundtrack Music
As a bonus is an unissued track from Zorn's most recent soundtrack release Workingman's Death.

Bar Kokhba Sextet: 50th Birthday Celebration Volume Eleven
a special 3CD package containing some of Zorn’s most beautiful and exhilarating music. Sephardic exotica for young moderns.

Rashanim: Rashanim Plays The Unknown Masada
The music jumps from heavy rock to Jewish jazz, classical to world beat to create an eclectic program of modern Jewish music in the Zorn tradition. Featuring long time Masada veteran Marc Ribot on several tracks, this is one of the most powerful and dynamic readings of Masada music on disc.
  zondag 12 juni 2005 @ 14:25:09 #147
24054 search64
Avec le grande
pi_27856258
the Unknown Masada is moeilijk te vinden trouwens. Het nummer dat Fantomas daarop speelt heb ik wel van internet, dies vet.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 12 juni 2005 @ 15:10:49 #148
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27857563
Die cd is helemaal niet moeilijk te vinden. Gewoon uitgebracht op Tzadik twee jaar terug. Je bedoelt vast Zamaraim.
  zondag 12 juni 2005 @ 19:21:14 #149
24054 search64
Avec le grande
pi_27864027
Ja, Zemaraim. Maar ik bedoel; moeilijk te vinden in de winkel. Ik bestel niet graag over internet. En die drollenpijpers van de platenzaak zeggen altijd dat die cd niet bestaat.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 12 juni 2005 @ 19:39:58 #150
9613 Seborik
I, Voyager
pi_27864566
Heb je de Plato in Leiden geprobeerd? Als ze daar zeggen, dat hij niet bestaat, geef je ze een briefje met de EAN-code. Ze kunnen daar sowieso aan Zorn komen, want ik heb er ook eens wat gekocht van Z. Anders ga je naar de Get Records in A'dam. Daar lukt het ze zeker.
  zondag 12 juni 2005 @ 21:59:28 #151
24054 search64
Avec le grande
pi_27869349
Gaan we het in Leiden proberen.

Misschien niet de bedoeling, maar iemand geinteresseerd in Electric Masada bootlegs?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_28024748
Cool, vandaag Buried Secrets in de bus gekregen via amazon. Wist niet dat op 2 nummers Justin Broadrick en G.C. Green (Godflesh) meespeelden.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:16:54 #153
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28331329
quote:
Birthday Celebration
Bar Kokhba Sextet: 50th Birthday Celebration Volume Eleven [#5011]
Bar Kokhba brings together six core members of the Masada family in a dynamic and versatile ensemble of strings and percussion. All the players were at their best on these nights. At times lush and lyrical, at times driving and powerful, but always filled with the intoxicating joy of music making, this long awaited release is a real treasure. Featuring one set from each of their three nights, the band begins relaxed and laid back and slowly builds to an intense unstoppable powerhouse. This is a rare chance to hear how the band grows over the course of an engagement—a special 3CD package containing some of Zorn’s most beautiful and exhilarating music. Sephardic exotica for young moderns.

Painkiller: 50th Birthday Celebration Volume Twelve [#5012]
A powerful and breathtaking meeting of masters. With the tight rhythm section of Laswell and Drake, who have a long history working together in a variety of bands and contexts, and the empathetic insanity of Patton and Zorn, this set was as much of a surprise to the musicians as it was to the pumped up crowd that were lucky enough to hear it that night. Although billed as Painkiller, this once in a lifetime unit was really something completely different. At times hilarious, exhilarating, outrageous and transcendent, this is music only the New American Underground could create. East Coast meets West Coast meets Midwest: New York, California and Chicago come together in this twisted, funky improviser’s paradise.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:29:11 #154
24054 search64
Avec le grande
pi_28331730
Painkiller vin ik niet zo boeiend, maar Bar Kokhba is wel heel fijn.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_28455984
Ik heb Guts of a Virgin/Buried Secrets dubbel, even niet opgelet
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 4 juli 2005 @ 11:25:36 #156
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28469342
Los op cd of heb je de uitgave met allebei er op ?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:42:26 #157
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28512143
Verdomme, wat vreselijk stom. Is het zondag al uitverkocht.

Waarom dan ook zo lang gewacht.

Zanderrr, is het jou wel gelukt?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:46:19 #158
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28512244
Ja, heb alleen geen kaart voor zaterdag kunnen krijgen, dus ik ga vrijdag en zondag, en misschien probeer ik nog een kaartje van een of andere Keniaanse scalper te kopen voor een redelijke prijs.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2005 @ 14:47:38 #159
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_28512287
Kut Sebbo!!

Ik ben heel benieuwd of de NPS het uit gaat zenden. Sinds Aldi Hutkut daar de jazz programma's doet heb ik er een hard hoofd in. Of was ze onlangs ontslagen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:49:19 #160
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28512343
Deze site in de gaten houden: http://www.omroep.nl/nps/output/

Maar ik kreeg net een persmail, dat ze Zorn niet uitzenden. De honden. Dat wordt verdomme een Masada-marathon houden met al m'n cd's. Dat duurt net zolang als heel NSJ.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:49:53 #161
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28512368
Het zou kunnen, op het dakterras filmen ze wel regelmatig. Aan de andere kant staat er juist die dag ook alleen maar piep-knarsmuziek daar geprogrammeerd. Denk dat jullie lekker naar Katie Melua of Jamie Cullum kunnen gaan kijken..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:50:30 #162
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28512391
Nou, ik post het gewoon, moeten ze het maar niet naar me mailen.

VRIJDAG 8 juli 2005
LIVE VANUIT DE PAULUS POTTERZAAL

1900 SILHOUETTE BROWN live
2000 AMP FIDDLER (tape, Paulus Potterzaal 2004)
2045 DWIGHT TRIBLE live
2200 SOWETO KINCH (tape, Paulus Potterzaal 2004)
2245 RINNERADIO live
2345 ED MOTTA (tape, Paulus Potterzaal 2004)
0030 MOODYMANN live
0145 EINDE

ZATERDAG 9 juli 2005
LIVE VANUIT MONDRIAANZAAL

1845 BIRÉLI LAGRÈNE live
2000 CHAKA KHAN & METROPOLE ORKEST (tape, Statenhal 8 juli)
2030 ROMANE & STOCHELO ROSENBERG live
2145 THE ROBERT CRAY BAND (tape, Statenhal 8 juli)
2215 KOÇANI ORKESTAR live
2330 JOE ZAWINUL SYNDICATE (tape, Statenhal 8 juli)
0030 BUCOVINA CLUB ORKESTAR live
0145 EINDE

ZONDAG 10 juli 2005
LIVE VANUIT DE PAULUSPOTTERZAAL

1630 COMMON live
1745 THE RH FACTOR (tape, Statenhal 9 juli)
1815 AMOS LEE live
1930 JAMIE CULLUM (tape, Statenhal 9 juli)
2000 BEN ALLISON QUARTET live
2115 SOLOMON BURKE (tape, Statenhal 9 juli)
2145 LEELA JAMES live
2245 GEORGE DUKE BAND (tape, Statenhal 9 juli)
2315 JAGUAR WRIGHT live
0030 HOOGTEPUNTEN NORTH SEA JAZZ 2005
0130 EINDE
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:51:46 #163
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28512446
Meh, niet echt de acts waar ik naar ga kijken, behalve Ben Allison. Die is wel goed, trouwens, maar overlapt wel weer half met Masada..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2005 @ 14:52:55 #164
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_28512494
Misschien dat Radio 4 er wel iets mee doet. Ik zal Co de kloet eens mailen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:55:43 #165
9613 Seborik
I, Voyager
pi_28512610
Nou, dat zou wel leuk zijn, een Radio 4 opname en dat'ie dan ook op cd uitkomt bij Tzadik. Live at The North Sea Jazz Festival 2005. Net als Live at Middelheim. En dat Zorn dan in de linernotes er bij zegt: "Though I freakin' hate festivals and especially the NSJ Festival in Holland, this cd contains a very special recording of acoustic Masada (like all other 25 recordings of it)."
  dinsdag 5 juli 2005 @ 14:58:00 #166
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28512707
Zal iig eens kijken of ik een paar foto's kan maken voor de thuisblijvers. . Het Electric Masada-concert van twee jaar geleden is ook nooit op de radio uitgezonden, toch?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:07:37 #167
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28513048
Dat schema is trouwens van de NPS webcast, geen idee wat er precies op tv wordt uitgezonden
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_28513212
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:25 schreef Seborik het volgende:
Los op cd of heb je de uitgave met allebei er op ?
ik heb zowel los op cd als de uitgave met allebei
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_28593771
Ik vond deze site op waar je enkele nummers van tzadik cd's kan beluisteren.

Zoek op label - tzdik
en vanaf pagina 17 zijn 3 stukjes van nummers per cd te beluisteren.

http://www.boomkat.com/
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:01:55 #170
123628 Iron_Made
Iron Maiden, Excellent!
pi_28596519
Ik ben van plan een John Zorn CD aan te schaffen. Maar welke CD heeft de meeste teringherrie?
Instrument of torture consisting of a hollow iron frame shaped like the human body and lined with spikes to impale the victim
pi_28601151
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:01 schreef Iron_Made het volgende:
Ik ben van plan een John Zorn CD aan te schaffen. Maar welke CD heeft de meeste teringherrie?
je mag mijn Naked City dubbelaar voor een zacht prijsje overnemen Da's genoeg teringherrie denk ik
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_29427861
De Naked City box en Sanhedrin zijn de releases waar je als fan op zit te wachten. Perfecte geluidskwaliteit (bij Naked City zelfs nog beter dan bij de originelen), veel informatie in de boekjes en prachtig artwork.
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:32:30 #173
24054 search64
Avec le grande
pi_29832843
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_29847084


Hij is fantastisch!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Moderator zondag 21 augustus 2005 @ 22:36:59 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_29854037
MuadDib nostalgie alom !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_30216672
Voor diegene die weleens bij http://www.dtmgallery.com/Main/index.htm bestellen

de volgende zeldzame aanraders
nu verkrijgbaar:
MUSIC REVELATION ENSEMBLE [JAMES BLOOD ULMER/PHAROAH SANDERS/JOHN ZORN et al] - Cross Fire (DIW 927; Japan)
'BIG' JOHN PATTON With JOHN ZORN - Minor Swing (DIW 896; Japan)
PRELAPSE - Prelapse (Avant 053; Japan) (opm. naked city cover band... guest John Zorn, zie ook music for children)
pi_30216922
Minor Swing is toch niet zo zeldzaam?

Pas de Plan Eden lp binnengehad van DMG.
  zaterdag 3 september 2005 @ 08:36:09 #178
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_30223385
Die cd van Music Revelation Ensemble is zeker ook de moeite waard. Zorn speelt op de helft van de nummers , terwijl Pharoah Sanders op de andere helft sax speelt. Beetje jammer dat ze nooit samen spelen ... mooie cd .
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 3 september 2005 @ 10:02:19 #179
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_30223914
Nadat me opgevallen is dat de naam John Zorn nogal eens voorbij komt in het muziek forum, ben ik eens wat gaan luisteren. Ik heb me rot gelachen om Torture Garden, gave plaat Verder heb ik nu het een en ander van Radio welke heel erg bevalt en Naked City die ik nog niet heb beluisterd. What's next?
pi_30223926
Masada live in Sevilla, M10
  zaterdag 3 september 2005 @ 10:09:23 #181
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_30224007
Check, bedankt!
pi_30548678
Het heeft redelijk wat moeite gekost, maar eindelijk kwam vandaag Painkiller - Rituals: Live in Japan binnen.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:05:56 #183
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_30552368
Hij is trouwens goed te doen Seb. Bedankt dus nog, alweer...
pi_30881329
quote:
Electric Masada: At The Mountains Of Madness [#7352]
Electric Masada combines the raw power and manic speed of Naked City, the improvisational edge of Cobra and the spiritual lyricism of the Masada songbook. Their second release captures them at the end of a long European tour, at the very peak of their powers. Tight as a drum and as hot as a blow torch, these two incredible live performances will leave you breathless. Featuring a level of musical communication, excitement, versatility and complexity very few bands have been able to attain, this is Zorn at his very best. Astonishing group conductions, searing solos and crazed insanity from one of the most amazing bands Zorn has ever had.
Nieuwe Electrtic Masada release.
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:14:51 #185
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_30886343
Ah, nou dát is nog eens vet!
  maandag 21 november 2005 @ 08:39:23 #186
11502 nipeng
The last ride is free
pi_32445325
quote:
Op zondag 12 juni 2005 12:21 schreef sjaakie_v het volgende:

Jamie Saft Trio : Astaroth ($15)
Book of Angels Vol. 1 Jamie Saft Trio Plays Masada Book Two
In the final months of 2004, John Zorn wrote over 300 new tunes for his popular Masada project, and he now initiates a new series of recordings featuring the best players out of the burgeoning Masada family in dynamic units performing compositions from Masada Book Two—The Book of Angels
Die heb ik dus en dat is geen verkeerd plaatje.
Mooie accoustische jazz. Rustige en dynamische nummers afgewisseld.
pi_32446424
* Man_in_a_Shed had Zorn bijna live gezien in New York. Helaas moest ik een presentatie geven die avond, anders was ik wel even gaan kijken. Was toch wel benieuwd.,
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:32:44 #188
24054 search64
Avec le grande
pi_33694256
In afwachting van mijn bestelling van de nieuwe Electric Masada ben ik op zoek naar het filmpje van electric masada op nancy jazz pulsations 2003. Ik heb er een klein stukje van, maar ik wil graag de hele set. Heeft iemand dat toevallig?
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 8 januari 2006 @ 15:27:47 #189
9613 Seborik
I, Voyager
pi_33833072
Nou, die is zo bekend en gemakkelijk te pvp'en.

De eerste Stone is een aanrader en het boek Arcana ook, en de rest ook.
  zondag 8 januari 2006 @ 15:35:20 #190
24054 search64
Avec le grande
pi_33833292
Ik heb em nu op DVD, eindelijk. Alleen klopt de playlist niet helemaal:

-Hath-Arob
-Karaim
-Idalah-Abal
-Kochot
-Lilin
-Yatzar
-Tekufah

Maar Lilin spelen ze helemaal niet volgens mij....

[ Bericht 76% gewijzigd door search64 op 08-01-2006 15:40:59 ]
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26:39 #191
24054 search64
Avec le grande
pi_34647095
Waarom zitten er altijd van die vervelende losse papiertjes bij Tzadik releases? Ik wil ze niet weggooien, maar zeker bij een doosje als dat van de nieuwe Electric Masada weet ik niet waar ik die dingen moet laten.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_34647883
Laatste trekje van Zorns Japanse jaren.
pi_35315202
De laatste drie, vier delen van de Filmworks serie lijken wel héél erg veel op elkaar.
pi_35315296
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:26 schreef search64 het volgende:
Waarom zitten er altijd van die vervelende losse papiertjes bij Tzadik releases? Ik wil ze niet weggooien, maar zeker bij een doosje als dat van de nieuwe Electric Masada weet ik niet waar ik die dingen moet laten.
te heilig om weg te gooien, smijt ze op het altaar!

Ik duw ze gewoon in het hoesje zelf, Redbird had ook zo'n stukje karton erbij.
pi_35315357
Precies, ik vouw ze om het boekje heen waar mogelijk.

Ze zitten bij vrijwel alle Tzadik-releases (2 niet zover ik weet), ook de dvd's. Ik heb zelfs een boek uit Japan met obi-strip.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:30:18 #196
24054 search64
Avec le grande
pi_35315401
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

te heilig om weg te gooien, smijt ze op het altaar!

Ik duw ze gewoon in het hoesje zelf, Redbird had ook zo'n stukje karton erbij.
Ja bij de nieuwe Electric Masada is er geen plaats om in te duwen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_35315409
Netjes om het binnenrandje van cd 1 vouwen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 15:56:16 #198
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36331290
Acoustic Masada dit jaar weer op North Sea Jazz.

http://www.erjn.it/saudades/concerts.htm
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:32:46 #199
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36332491
Ja, 'k had het al gehoord. Vorig jaar was dat ook super, dus ik heb er weer zin in.

Dit keer wel het hele uur volspelen, he Zorn?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:27:58 #200
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36345144
Nice, en ook al in Gent.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:09:48 #201
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_36384570
Utter Coolness. Ik wilde sowieso al een dag naar NSJ gaan, maar nu ga ik zeker op de dag dat Masada speelt.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:24:58 #202
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36428560
quote:
John Zorn: Moonchild [#7357]
Zorn’s newest project is a hardcore song cycle scored for voice, bass and drums. This powerful rock unit features three of his most illustrious, longtime cohorts who have worked together in bands such as Naked City, Fantomas, Mr. Bungle and Electric Masada and are keenly in tune with Zorn’s language and aesthetic. Musicians are always at their best in Zorn projects and Moonchild is no exception. You have never heard these players as up front, on the edge or as inspired as they are here, raging through eleven pieces of terrifying intensity. Drawing on preverbal language and the primal power of rock music, this is Torture Garden with an alchemical twist—spontaneous, complex and evocative. Eleven new Zorn compositions executed with a ritualistic passion that will take your breath away.
Veelbelovend! Uit in april.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:01:54 #203
24054 search64
Avec le grande
pi_36429619
Neh, Patton en Zorn vind ik samen niet zo boeiend.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 16:27:49 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36437596
drums bass and voice .. lijkt mij wel interessant. Aangezien ik toch gauw een keer een bezoekje aan DMG ga brengen moet die ook maar op mn lijstje .... wordt duur

planning

-pranzo olzantrista
-adult themes for voice
-the gift
-naked city (iets ervan liefst iets vroegs met batman enzo erop)
-weird little boy
-the unknown masada
-moonchild


erm lijstje wordt lang zo ... zouden ze maldoror daar ook hebben ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:53:00 #205
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36438472
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
drums bass and voice .. lijkt mij wel interessant. Aangezien ik toch gauw een keer een bezoekje aan DMG ga brengen moet die ook maar op mn lijstje .... wordt duur

planning

-pranzo olzantrista
-adult themes for voice
-the gift
-naked city (iets ervan liefst iets vroegs met batman enzo erop)
-weird little boy
-the unknown masada
-moonchild


erm lijstje wordt lang zo ... zouden ze maldoror daar ook hebben ?
Maldoror hebben ze niet, maar als je toch krap bij kas zit, zou ik die laten liggen, evenals de andere doorstreepte dingen, hoewel ze tof zijn, is er leuker werk te vinden. Weird Little Boy is evenals Maldoror dikke noise. Weird Little Boy wordt trouwens erg vaak aangeboden op Ebay. Naked City met Batman er op is het album John Zorn - Naked City, dus niet onder de gewone noemer Naked City.

Moonchild komt in april pas uit, maar ik kon geen precieze datum vinden, je kunt altijd DMG even mailen, want die gasten daar zijn heel tof en mailen heel graag terug.

Losse Tzadik-releases kosten op de webwinkel van DMG $14, dan kun je een beetje brekenen wat je kwijt bent. Weird Little Boy $25 wanneer je hem dan toch wil hebben.
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 16:59:16 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36438652
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:53 schreef Seborik het volgende:

[..]

Maldoror hebben ze niet, maar als je toch krap bij kas zit, zou ik die laten liggen, evenals de andere doorstreepte dingen, hoewel ze tof zijn, is er leuker werk te vinden. Weird Little Boy is evenals Maldoror dikke noise. Weird Little Boy wordt trouwens erg vaak aangeboden op Ebay. Naked City met Batman er op is het album John Zorn - Naked City, dus niet onder de gewone noemer Naked City.

Moonchild komt in april pas uit, maar ik kon geen precieze datum vinden, je kunt altijd DMG even mailen, want die gasten daar zijn heel tof en mailen heel graag terug.

Losse Tzadik-releases kosten op de webwinkel van DMG $14, dan kun je een beetje brekenen wat je kwijt bent. Weird Little Boy $25 wanneer je hem dan toch wil hebben.
Die 2 solo patton dingen ken ik wel ! die moet ik gewoon hebben voor mn complementisme Weird little boy zal ik dan links laten liggen. En ik zal er wel een beetje rondstruinen zal genoeg leuks daar liggen Hoe duur is die nieuwe electric masada eigenlijk ? Achja ik zie wel ik ga er wel heen als die moonchild uit is, daar ben ik toch erg benieuwd naar.
Ik ben hier nu toch bij de kenners wat is een goede filmworks van mr. zorn ?

als de mensen op de universiteit utrecht een beetje opschieten .. , ik krijg nog 2000 ¤ beurs, ben ik niet krap bij kas meer
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:08:22 #207
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36438888
E-Masada $20 Goede filmworks zijn (van die ik heb) 1, 5, 6, 7, 9, 14, 17.

15 & 16 zijn een beetje saai. Nieuwe nog niet gehoord.
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 17:09:50 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36438920
KAYO DOT [MAUDLIN OF THE WELL] Choirs of the Eye Tzadik 7092 CD STOCK $14.00 USA
MELT BANANA MxBx 1998 / 13,000 miles aTzadik 7219 CD STOCK $14.00 USA
MONO Under the Pipal Tree Tzadik 7237 CD STOCK $14.00 USA

hop weer wat op het lijstje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:14:48 #209
9613 Seborik
I, Voyager
pi_36439074
Waarvan ik bijna zeker weet dat je het gaat mogen:

Bloedow/Charles - La Mer Enfortuna
Haohio - Peek-A-Boo
Ni-Hao! - Gorgeous
Ikue Mori - One Hundred Aspects of The Moon
Friction - Zone Tripper

Die Melt Banana is wel live.
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 17:20:32 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36439228
dr is gewoon te veel ik moet mezelf echt gaan limiteren daar

ze hebben ook wel gewone melt banana releases ... cactusses come in floks bv.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 17:29:33 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36439502
Ze hebben alle 4 de sc3 albums in stock
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:09:18 #212
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39279839




Zojuist besteld: Electric masada - at the mountains of madness en Koby Israelite - book of angels: Orobas

A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:10:16 #213
24054 search64
Avec le grande
pi_39279874
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:09 schreef Paradigm_shift het volgende:
Zojuist besteld: Electric masada - at the mountains of madness
Heb ik ook, dies echt geweldig.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:12:04 #214
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39279938
Is het artwork in het echt zo mooi? Vind het er veelbelovend uitzien!
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:13:32 #215
24054 search64
Avec le grande
pi_39279978
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:12 schreef Paradigm_shift het volgende:
Is het artwork in het echt zo mooi? Vind het er veelbelovend uitzien!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:46:16 #216
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39288924
Nice, hij moet hier zijn binnen drie weken, die Book of Angels release ook binnen een week of drie
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 16:49:02 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39289012
ik heb inmiddels 3 john zorn cds

John Zorn Naked City 1989
John Zorn The Gift 2001
John Zorn The unknown masada 2003
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 16:51:04 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39289087
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb inmiddels 3 john zorn cds

John Zorn Naked City 1989
John Zorn The Gift 2001
John Zorn The unknown masada 2003
en daar komt moonchild nog bij als ik een keer weer in de stad ben
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:53:08 #219
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39289155
Unknown masada heb ik ook, leuke afwisselende cd. Die the gift, is die de moeite waard? Dat is toch Zorn's kijk op Easy listening? Mijn zorn collectie:

Masada vol. 3
masada vol. 6
unknown masada
Rituals

En dus binnenkort:
electric masada - at the mountains of madness
Koby Israelite - book of angels - Orobas
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:03:02 #220
6536 dwerg
chagrijn
pi_39289513
Hmm, als ik hem dan toch ga zien op 12 juli, is het misschien handig om eens wat muziek van hem te luisteren.
I intend to live forever, or die trying.
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 17:04:19 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39289579
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:53 schreef Paradigm_shift het volgende:
Unknown masada heb ik ook, leuke afwisselende cd. Die the gift, is die de moeite waard? Dat is toch Zorn's kijk op Easy listening? Mijn zorn collectie:

Masada vol. 3
masada vol. 6
unknown masada
Rituals

En dus binnenkort:
electric masada - at the mountains of madness
Koby Israelite - book of angels - Orobas
ja ik vind the gift erg prettig beetje surf muziek achtig .. zorn speelt zelf niet mee ja 1 nummer of theremin geloof ik
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:59:01 #222
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39293638
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

en daar komt moonchild nog bij als ik een keer weer in de stad ben
http://www.youtube.com/watch?v=2zu0GeuR8CE&search=john%20zorn

Dan vind je dit vast wel leuk: heel moonchild nummer met een clip.
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:02:28 #223
9613 Seborik
I, Voyager
pi_39293759
Ik heb 137 cd's van John Zorn.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:03:05 #224
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39293776
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
pi_39330920
Ik heb ook een kaartje voor de 12e . Ben benieuwd!
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 19:56:57 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39331045
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:02 schreef Seborik het volgende:
Ik heb 137 cd's van John Zorn.
Dat is wel meer dan 3
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:25:47 #227
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_39583010
At the mountains of madness is zojuist binnen, wat een schitterende cd zeg! Hier ben ik voorlopig wel even zoet mee. Van soulvolle, funky fusion tot heavy trash stukken, heerlijk afwisselend. Alleen Hath-Arob is me wat te noisy, voor de rest een heerlijke plaat.
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:10:07 #228
6536 dwerg
chagrijn
pi_39584566
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik heb ook een kaartje voor de 12e . Ben benieuwd!
Dan moeten we op CS afpreken en van tevoren ergens iets gaan eten. Als je zin hebt.
I intend to live forever, or die trying.
pi_39588290
Dat gaat denk ik helaas niet lukken. Ik ga samen met een vriend van me, als een soort kadootje omdat we afgestudeerd zijn . Waarschijnlijk gaan we samen ergens eten. Maar we komen elkaar daar vast wel even tegen!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:00:51 #230
6536 dwerg
chagrijn
pi_39600893
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:44 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Maar we komen elkaar daar vast wel even tegen!
Zeer zeker.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 12:05:28 #231
9613 Seborik
I, Voyager
pi_39601059
Ik ben de ferme man met de snor.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:00:28 #232
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39602928
Ik kan niet woensdag!
Maar mochten jullie om 23.26 uur in de buurt zijn van het station, dan wil ik best wel even zwaaien!
pi_39721125
Hebben jullie enig idee hoelang onze grote vriend morgenavond gaat spelen? Ik en mijn gezelschap moeten namelijk om 23.05 weer in de trein richting Groningen zitten. Ik heb het theater al even gebeld, maar die konden het niet precies zeggen. Ik zag dat hij in Toronto 70 minuten speelde, maar dat was op een festival. Enig idee?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:32:12 #234
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_39730681
KM schreef onlangs iets over Tzadik:

http://www.kindamuzik.net(...)orns-eigen-realiteit
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_39739806
Heren, heel veel plezier morgen!
Ik zit nog ergens in de trein vanuit het oosten als onze held speelt, maar zal aan jullie denken.
En ik ga tussen 23.26 en 23.41 uur naar jullie zwaaien op het perron in Rotterdam!
pi_39774040
Dat was best een aardig concert.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:28:12 #237
9613 Seborik
I, Voyager
pi_39774182
Hoi, ik vond het leuk.
pi_39779239
ik moet mijn prioriteiten anders leggen (more play, less work)
pi_39783122
Ik vond het gaaf! Sorry Sebbo en dwerg dat we zo snel weg waren, maar wij mochten absoluut onze trein niet missen . Maar het was heel tof.
pi_39787848
Geen probleem, ManShed. We hebben jullie voor het concert even gesproken, en wij moesten ook sebbo's trein halen.

Achter onze rug werd nog iemand geïnterviewd, misschien was dat voor RTV Rijnmond. Op hun site staat elke dag een nieuw item over NSJ online, ik verwacht toch wel een stukje over Zorn. Stonden er nog foto's in kranten, of op websites?

De geïnterviewde kwam uit Uithoorn, da's toch helemaal niet ver weg. Neem dan iemand uit Groningen.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:20:48 #241
9613 Seborik
I, Voyager
pi_39787962
Ik ga nog even een kort reviewtje schrijven. Misschien is het voor de radioberichting over NSJ voor Radio4, dwerg.
pi_39801064
Ik zag toch echt iemand met een camera lopen. Ben benieuwd naar je reviewtje.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:57:40 #243
9613 Seborik
I, Voyager
  vrijdag 14 juli 2006 @ 15:39:54 #244
6536 dwerg
chagrijn
pi_39823565
Ik heb nog geen filmpje gevonden, maar mijn Rotterdamse broertje zei dan ook dat ze vier lokale tv-zenders hebben. Uitslovers.
I intend to live forever, or die trying.
pi_40387904
ik heb onlangs de Naked City studio albums box aangeschaft, wauw. Zoveel te ontdekken, ik ontdek nu in alle piepjes en knarsjes Zorn

Over een tijdje een uitgebreidere mening
pi_40454495
Lang niet geweest hier op dit forum, dus even kleine recapitulatie:

Het concert van Masada van juli was zonder enige twijfel subliem, mijn mooiste Zorn concert tot op heden (heb Naked City en Electric Masada ook nog gezien). Briljant samenspel, Joey Baron was indrukwekkend als altijd, vond het leuk om te zien dat Zorn weer alles in de hand had maar de andere muzikanten hier en daar zaten te kutten met hem. Veel nummers uit Book of Angels, vond ik ook erg leuk. Tranen met tuiten in ieder geval.

Tijdje daarvoor ook in Lantaren/Venster concert van Sylvie Courvoisier en Mark Feldman gezien die hun deel van Zorn's Book of Angels brachten, Malphas. Was erg mooi. Heb ik nog iets over geschreven toen:

Sylvie Courvoisier & Mark Feldman play the Music of John Zorn



Gisteren gezien en gehoord in Lantaren/Venster: de uitvoering van het tweede Masada boek van John Zorn, ‘Book of Angels’, hier uitgevoerd door Sylvie Courvoisier op piano en Mark Feldman op viool. Ik kende deze incarnatie van Masada al van de Masada Recital CD, maar had nog niets gehoord van de nieuwe nummers dus ik was zeer benieuwd. Ik was zeer verrast ook, toen ik merkte dat deze nieuwe CD een stuk agressiever en dynamischer was dan ‘Masada Recital’, wat een veel meer terughoudende en ingetogen aangelegenheid is. Maar natuurlijk zoals het John Zorn betaamt schiet de muziek alle kanten op, van hoogst agressief tot zeer lyrisch, van ingetogen tot noisy en van start-stop momenten tot uitgesponnen passages. De muziek ligt op het snijpunt van klezmer, jazz en modern klassieke muziek en uiteraard waren er de nodige post-modernistische verwijzingen: in het stuk ‘Labariel’ bijvoorbeeld werd eventjes Vivaldi werd geciteerd.

Het genie van John Zorn is al meer dan genoeg bezongen en dat zal ik dus nu ook niet doen. Ik wil graag de aandacht vestigen op de twee uitvoerenden: Sylvie Courvoisier en Mark Feldman. Ik had Courvoisier al eens live gezien in haar indrukwekkende Mephista trio (een trio voor piano, drums en laptop) en was dus al bekend met haar stijl: ook nu weer bracht ze minstens evenveel tijd in de piano door als erachter: ze plukte lustig aan de pianosnaren, maakte er soms een halve prepared piano van, was in de weer met allerlei percussieve elementen etc. Achter de toetsen lijkt ze altijd een voorkeur te hebben voor de zwaardere registers van de piano, hoewel haar handjes als een bezetene over het klavier vlogen. Er werd, zoals het hoort, lustig geïmproviseerd en in deze improvisaties wist Courvoisier vaak een soort van Cecil Taylor achtige dichtheid te bereiken, waarbij ze soms wel met vier handen leek te spelen en het publiek in een trance wist mee te voeren, hoewel die trance uiteraard ieder moment weer doorbroken kon (en zou) worden.
Ook Mark Feldman is uiteraard een virtuoos, die zijn hele ziel en zaligheid kan leggen in zijn instrument. Hij had er overduidelijk ontzettend veel zin in en heeft letterlijk zijn hele strijkstok kaal gespeeld, want hij verloor met enige regelmaat wat van zijn stok, zo heftig ging ie vaak tekeer. Net als zijn muzikale partner gebruikte ook Feldman de nodige extended technieken en haalde alles uit zijn viooltje wat je eruit kunt halen. Ik had Feldman nog nooit live gezien en kende hem enkel van foto’s. Ik was dan ook verrast toen hij zijn enorme bril ingeruild had voor een modieuzer montuur en hij was al een stuk ouder dan ik verwacht had. Tevens was hij niet de autistische geek die ik op grond van de foto’s verwachtte: hij ontpopte zich zelfs als een ware clown, die allerlei grapjes maakte en de lachers meermalen op zijn hand kreeg.

Maar het gaat bij dit soort concerten uiteraard om de muziek en dus was over de gehele linie van een beangstigend hoog niveau. Courvoisier en Feldman zijn zoals alle muzikanten uit de Zorn stal ontzettend virtuoze muzikanten voor wie hun instrumenten geen geheimen meer kennen. Het is gelukkig niet alleen virtuositeit: ze verliezen zichzelf nergens in lege notenneukerij of een ‘kijk mamma, zonder handjes’ idee, de virtuositeit staat altijd in dienst van de muziek en is er gewoon een essentieel onderdeel van. Beiden speelden ook een eigen compositie solo en beide stukken waren werkelijk zo complex en virtuoos dat ik er geen touw aan vast kon knopen. Ik kende geen van de nummers omdat ze allemaal van het nieuwe ‘Malphas’ album waren, op een na: het onverwoestbare ‘Abidan’ werd ook gespeeld, hier in een wel heel bijzondere uitvoering. Courvoisier trok een zwarte handschoen aan en stond de gehele tijd met haar hand over de snaren te rauschen; Feldman begon gewoon met wat pizzicato spel, om vervolgens zijn viool te bespelen als een kleine gitaar, wat zowel erg grappig als gewoon erg mooi was. Want dit concert was nergens overdreven serieus of droog. Er was plaats voor een lach en een traan. Na afloop heb ik meteen maar de nieuwe ‘Malphas’ CD aangeschaft, direct uit de handen van Sylvie Courvoisier. Dat is nog eens iets anders: dat je de merchandise direct bij de artiesten kunt kopen.


Maar goed, de laatste albums van Zorn, niet echt goed geluisterd, hoewel ik Moonchild steeds meer en meer begin te waarderen. Ik heb een haat-liefde verhouding met Mike Patton en eerst was het weer haat toen ik het album luisterde, maar met meer luisterbeurten begint het steeds beter te worden. Groeipaat dus denk ik.

Tot zover
pi_41993069
John Zorn is een van de personen die dit jaar de MacArthur Fellows Award is toegekend, een prijs die wordt toegekend aan mensen in de wetenschap en kunsten voor hun bijzondere bijdragen. Aan deze prijs zit ook een geldbedrag verbonden van maar liefst een half miljoen dollar, waarbij ieder jaar 100.000 dollar wordt uitbetaald voor een periode van 5 jaar.

Hier is een linkje

Is die foto niet ontzettend lief?

Nu maar hopen dat ie mooie creatieve dingen met het geld kan doen
  zondag 24 september 2006 @ 17:26:29 #248
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_42095321
Ik moest wel lachen om dit filmpje over de MacArthur grants en Zorn: http://blogfiles.wfmu.org/BT/colbertzorn.mpg
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 24 september 2006 @ 17:51:09 #249
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_42095664
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:26 schreef Zanderrr het volgende:
Ik moest wel lachen om dit filmpje over de MacArthur grants en Zorn: http://blogfiles.wfmu.org/BT/colbertzorn.mpg
The Colbert Report. Wereldshow.
  zondag 24 september 2006 @ 18:04:58 #250
24054 search64
Avec le grande
pi_42095981
Haha, geniaal!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_42211063
Dat filmpje mag er wezen inderdaad
  Moderator vrijdag 29 september 2006 @ 12:23:26 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_42229593
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:51 schreef Grobbel het volgende:

[..]

The Colbert Report. Wereldshow.
Ik moet altijd lachen hoe stukje dat hij naar de gast toeloopt steeds bizarder wordt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_43438551
Vandaag Astronome gekocht en net beluisterd: Een hele vette "Holy Fucking Shit" plaat!!!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Moderator zaterdag 11 november 2006 @ 12:23:55 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43449907
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:04 schreef MuadDib het volgende:
Vandaag Astronome gekocht en net beluisterd: Een hele vette "Holy Fucking Shit" plaat!!!
inderdaad coole boekjes enzo erbij alchemie Ik vind het ook een erg vette plaat. Nog een stapje bij moonchild op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 november 2006 @ 23:01:59 #255
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_43526840
Ik heb pas Bar Kokhba gescoord, heerlijke, laid back joodse kamermuziek met jazzy trekjes. Hen verder echt nog te veel Zorn/tzadik cd's op mn verlanglijstje staan: deel 1,2 en 6 van book of angels, the circle maker, Henry Kaiser / Charles K. Noyes / Sang Won Park - Invite the Spirit 2006, Rashanim - Shalosh, electric masada 50'th birthday celebrqation, moonchild, astronome etc.... Heb trouwens gehoord dat het Astronome / moonchild artwork om te smullen is, ben benieuwd!
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 23:05:03 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43526987
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:01 schreef Paradigm_shift het volgende:
Ik heb pas Bar Kokhba gescoord, heerlijke, laid back joodse kamermuziek met jazzy trekjes. Hen verder echt nog te veel Zorn/tzadik cd's op mn verlanglijstje staan: deel 1,2 en 6 van book of angels, the circle maker, Henry Kaiser / Charles K. Noyes / Sang Won Park - Invite the Spirit 2006, Rashanim - Shalosh, electric masada 50'th birthday celebrqation, moonchild, astronome etc.... Heb trouwens gehoord dat het Astronome / moonchild artwork om te smullen is, ben benieuwd!
Alleen astronome heeft echt artwork en dat is idd om te smullen. Maar beide albums/albi knallen er echt in. Heerlijke hysterische energetische muziek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 november 2006 @ 23:09:14 #257
119963 Paradigm_shift
Knight of Damcar
pi_43527180
Ja, heb er een paar sampletjes en een enkel heel nummer van gehoord, en dat klonk inderdaad indrukwekkend. Beetje in de stijl van Naked City, maar dan veel doordachter. Naked city heb ik nooit echt geweldig gevonden, vond het altijd wat te fragmentarisch, en dat is bij Moonchild/astronome veel minder het geval volgens mij.
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 23:13:58 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43527379
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:09 schreef Paradigm_shift het volgende:
Ja, heb er een paar sampletjes en een enkel heel nummer van gehoord, en dat klonk inderdaad indrukwekkend. Beetje in de stijl van Naked City, maar dan veel doordachter. Naked city heb ik nooit echt geweldig gevonden, vond het altijd wat te fragmentarisch, en dat is bij Moonchild/astronome veel minder het geval volgens mij.
jazeker dat komt denk ik ook door de beperking van de bezetting alleen drums en bas en zang
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_43602203
http://www.youtube.com/watch?v=fSs1zxS94K0&mode=related&search=

Oud interview met Zorn, voor de liefhebber.
A pseudo-individual is a resource to be mined
like any other product only, this one sells itself
http://www.last.fm/user/paradigm__shift/
pi_43603056
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Alleen astronome heeft echt artwork en dat is idd om te smullen. Maar beide albums/albi knallen er echt in. Heerlijke hysterische energetische muziek.
die ga ik maar eens halen dan
pi_43603478
Iemand misschien iets gehoord over een tweede The Stone release?
pi_44259563
quote:
Op donderdag 16 november 2006 11:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die ga ik maar eens halen dan
Toen ik Astronome ging halen, heb ik ook nog wat andere dingen gehaald.
DMG galore!
Vooral Electric Masada - At the mountains of madness is erg fijn.

Helaas was Manny niet aanwezig, anders had ik gevraagd naar The Stone II.
pi_51699745
deze week in de nieuwe releases lijst van Get Records:

John Zorn – From Silence To Sorcery (cd)

iemand enig idee of het de moeite waard is? (en verkapte topic kick)
  donderdag 8 november 2007 @ 22:30:41 #264
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54468087
Op het Tzadik label zit veel mooi spul zoals diverse werken van Ikue Mori.
Ik begin al een aardige verzameling werk van dat label te krijgen.
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 10:35:04 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_54476248
Er staat ook een solo plaat van mick barr op (gitarist van orthrelm) wat een gitaar partijen

Sowieso een schat aan geweldige muziek tzadik.

Ik heb pas 10 cds van het label maar dat gaan er nog meer worden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_54520892
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Er staat ook een solo plaat van mick barr op (gitarist van orthrelm) wat een gitaar partijen

Sowieso een schat aan geweldige muziek tzadik.

Ik heb pas 10 cds van het label maar dat gaan er nog meer worden
kunnen we geen studiereis (lees: bedevaart) organiseren naar de kelder van DMG in New York. Daar ligt namelijk het hele oevre van Tzadik op voorraad. En de eigenaar van DMG trok er een vies gezicht bij: het was zoveel (en het is zo'n klein winkeltje)....
pi_54526235
Goed plan, jammer van m'n gebrek aan budget.
pi_54528217
Studiereizen zijn aftrekbaar!
Aldus.
pi_54528562
quote:
Op zondag 11 november 2007 15:56 schreef Z het volgende:
Studiereizen zijn aftrekbaar!
aankopen van Tzadik albums toch ook voor psychologen die iets met muziek onderzoeken? Niet dan Sebbo?
pi_54583826
Nee.

Liefhebbers van Zorn moeten trouwens eens proberen ergens The John Zorn Radio Hour te vinden.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:45:43 #271
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54585007
Vandaag weer eens naar Tet geluisterd.
John Zorn is Tof.
  Moderator woensdag 14 november 2007 @ 12:00:33 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_54597308
Er is ook een nieuw deel van dat arcana boek, arcana 2. Ik moet die boeken toch nog maar eens aanschaffen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_57099063
Toch even een schopje om te melden dat Zorn en Patton 21 juni in Antwerpen spelen, en 22 juni met het Masada Quintet. zie http://www.ccluchtbal.org/

Zorn speelt rond die tijd meer in Europe (o.a. vijf nachten in Parijs), maar nog niets in Nederland kunnen vinden.

PS rond die tijd vindt wel het Holland festival plaats

[ Bericht 17% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-03-2008 07:39:42 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 11:50:56 #274
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_57100962
Dat klinkt spannend Dino.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 2 maart 2008 @ 11:55:07 #275
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_57102028
Ik kwam dit nog ergens tegen:
Top Ten Musical Turn Offs…


Free Jazz – John Zorn et al
Did you ever wonder what the sound of pretentiousness is? Well here’s your answer. The most indulgent loosey-goosey wank-fest you could ever hope not to hear. People who think this is cool just because it’s esoteric are the same people who spend far too much time alone in their bedrooms debating the semiotics of the post-modern revolution. Steer clear, because these emperors have no clothes.
Aldus.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:07:28 #277
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_57156704
Erg flauw, maar ik kan het toch niet laten

De nederlandse broer van John
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Moderator dinsdag 4 maart 2008 @ 21:37:14 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_57159192
the dreamers is gelekt en ik las dat het in de trant van "the gift" is. Ik moet het nog luisteren maar het is potentieel interesant

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 05-03-2008 08:53:59 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 28 april 2008 @ 21:08:06 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_58367138
Ik heb the dreamers nu gekocht gave plaat maar het verbleekt bij john zorn - xaphan secret chiefs 3 play masada book 2, allemachtig wat een gave cd! kan niet wachten tot hij te bestellen is!

wel slecht dat ik de lek aan het luisteren ben maar het is zo lang wachten op nieuw materiaal van sc3
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 28 april 2008 @ 21:14:11 #280
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58367264
Ik ben ook wel erg benieuwd naar die Secret Chiefs. De laatste versie van de Masada Songbook2, gespeeld door Bar Kokhba is ook meer dan de moeite waard.
En The Dreamers is al even frivool als de tekeningetjes op (en in) de hoes. Geweldig.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:57:48 #281
9613 Seborik
I, Voyager
pi_58377565
Misschien vindt je 'bulbul' wel wat, Bosbeetle, dat is een soort Boredoms uit Oostenrijk.
  Moderator dinsdag 29 april 2008 @ 12:43:52 #282
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_58378355
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:57 schreef Seborik het volgende:
Misschien vindt je 'bulbul' wel wat, Bosbeetle, dat is een soort Boredoms uit Oostenrijk.
ga ik gelijk checken, oude boredoms of nieuwe boredoms?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 29 april 2008 @ 18:37:04 #283
9613 Seborik
I, Voyager
pi_58385295
Oude Boredoms. Andere invloeden: The Mevlins, The Jesus Lizard, Einstürzende Neubauten.
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:00:55 #284
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_58385715
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:37 schreef Seborik het volgende:
.... Andere invloeden: Einstürzende Neubauten.
rossen ze ook koelkasten af?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:12:44 #285
9613 Seborik
I, Voyager
pi_58385942
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:00 schreef MuadDib het volgende:

[..]

rossen ze ook koelkasten af?
Nee, helaas, maar Einstürzende Neubauten doet naar ik meen op hun latere werk ook niet meer, en bulbul heeft wel iets weg van dat latere werk.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:40:54 #286
11502 nipeng
The last ride is free
pi_58443747
He dat "Live at Tonic 2001" van Masada is wel erg goed.
pi_64100227
Even melden dat Zorn's laatste, The Crucible, weer een geweldig album is. Hard, soms melodieus, soms compromisloos en Mike Patton gaat helemaal op in z'n rol als speenvarken

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Moderator donderdag 18 december 2008 @ 08:57:26 #288
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_64110312
haha ik heb hem ook binnen maar nog niet geluisterd Hoe is het met zorn er zelf bij?

Ik heb ook arcana I besteld en binnen ik heb 4 hoofdstukken gelezen en ik moet zeggen dat het een gaaf boek is. (wel wisselend maar dat ik logisch met allemaal andere schrijvers)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_64127828
quote:
Op donderdag 18 december 2008 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
haha ik heb hem ook binnen maar nog niet geluisterd Hoe is het met zorn er zelf bij?
Ach, je kan wel een beetje bedenken hoe het klinkt denk ik. Het is geen Kenny G ofzo.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:44:21 #290
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64170395
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 23:21 schreef Bosbeetle het volgende:
niet verkapte maar gewoon ordinaire TVP !
Nou vooruit dan.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:17:51 #291
9613 Seborik
I, Voyager
pi_64577706
Luister je Zorn, dan, Trash?

Arcana is leuk Bosbeetle, maar soms zijn de auteurs net iets te raar om iets zinnigs te vertellen. Het is natuurlijk de vraag of dat het artistieke downtown-voorkomen moet voorstellen of dat ze werkelijk te raar zijn. Inmiddels zijn er al drie delen beschikbaar.
pi_64640400
ik heb John Zorn vorig jaar (2007) met Halloween gezien in zijn club The Stone in NY
was echt een bijzonder optreden. Steeds wisselende muzikanten die met elkaar een improvisatiestukje deden. Dan krijg je echt een indrukwekkende samenhang van geluiden
  zondag 4 januari 2009 @ 12:13:52 #293
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64641047
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:17 schreef Seborik het volgende:
Luister je Zorn, dan, Trash?
Zo'n beetje alles wat ik van die man ken, ken ik via Bosbeetle. John Zorn is nog een beetje onverkend gebied voor me maar ik vind de dingen die ik tot nu toe gehoord heb wel ok tot erg interessant.
  Redactie Frontpage donderdag 26 februari 2009 @ 22:51:53 #294
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_66501611
Nou, ik heb Mountains of madness van EM eindelijk gekocht. Wereldplaat!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 08:34:23 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_66509006
Ik luister the crucible steeds vaker lekker plaatje voor sochtends in de trein. Tis toch een beetje moonchild light ofzo terwijl in crucible meer herrie zit toch is het wat hapbaarder minder minimaal en minder 'harsh'

Arcana vond ik erg tof. Ondanks dat ik geen muziek kennis heb kon uit de meeste dingen nog veel halen. (behalve de toonladder oefeningen van fred firth en de analyse van de improvisaties van john coltrane dat was toch wat te theoretisch)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_66519435
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, ik heb Mountains of madness van EM eindelijk gekocht. Wereldplaat!
Idalah-Abal
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_66519806
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Arcana vond ik erg tof. Ondanks dat ik geen muziek kennis heb kon uit de meeste dingen nog veel halen. (behalve de toonladder oefeningen van fred firth en de analyse van de improvisaties van john coltrane dat was toch wat te theoretisch)
En wat kon je uit het hoofdstuk van Zorn zelf halen?

Electric Masada.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:28 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_66523877
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:34 schreef Seborik het volgende:

[..]

En wat kon je uit het hoofdstuk van Zorn zelf halen?
ohja die heb ik geskipt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_67741840
voor wie 't nog niet wist:

July, 10 2009 - North Sea Jazz Festival, Rotterdam, Netherlands
The Dreamers

July, 11 2009 - North Sea Jazz Festival, Rotterdam, Netherlands
Moonchild

July, 12 2009 - North Sea Jazz Festival, Rotterdam, Netherlands
Cobra
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 11:01:38 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_67753003
moonchild

dat zou ik graag willen zien, maar ik ben dan geloof ik al op vakantie. (of misschien nog net niet) kun je daar ook dag kaarten oid kopen, ben nog nooit op north sea jazz geweest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 11:04:28 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_67753096
trouwens op zn myspace heeft meneer zorn 3 interviews gezet, ik heb de eerste geluisterd en dat is een erg leuk gesprek. Je merkt wel dat john niet te lang aan dingen wil werken. "my friend mike patton is doing this movie score and he has been working at it for 6 months now, can you imagine ! "
quote:

John Zorn's Interview 2009
WNYC - David Garland's Ear to Ear : John Zorn
http://www.wnyc.org/shows/eveningmusic/episodes/2009/02/01

KTVU.com Talks to John Zorn
http://www.ktvu.com/bayareamusicscene/18902349/detail.html

John Zorn Interviewed on LXTV.com
http://lxtv.com/1stlookny/video/9730
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')