abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20530391
John Zorn is de king van de jazz in New York en verder een beetje raar.

Hier verder.

Hoeveel Zorn cd's heb je? (En andere Zorn-praat.)
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:41 schreef sjaakie_v het volgende:

[..]

de box is van 1997
de cd talisman is van 2002, en later opgenomen dus kan niet in de box zitten.

nog wel is de cd Rituals: live in Japan uit 1993 verkrijgbaar, deze zit ook niet in de box.

info:
http://www.hut.fi/~omertalo/PAINKILLER/Rituals.html
Ik probeer al een tijdje aan die cd te komen, maar het is wel lastig. Misschien dat het deze week lukt.

Heb jij hem in je collectie en hoe bevalt hij?
pi_20530422
John Zorn is okay!

Onbeschaamde tvp, daar ik nu niks zinnigs heb te melden . Gesel me Sebbo!
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_20530448

Hier een foto. Ik heb net zo'n toffe jas en een bril, maar verder lijk ik niet op hem.

pi_20533672
Zorn roeleert!
Welke cd moet ik volgende week gaan kopen??
dit is ook een tvp, maar dat valt niet op toch??
pi_20533768
Heb je al een Zorn-cd dan, Liejannuh?

Nou ja, een mooi begin is natuurlijk altijd Naked City, een Filmworks (7 ofzo), The Gift, Spillane en natuurlijk de beste cd van 2004 Electric Masada.
pi_20534030
Nee! Maar heb de held natuurlijk wel gezien in Carré vorig jaar!
Het moet niet te experimenteel zijn hoor en Naked City ken ik natuurlijk al.

Ik ga volgende week wel een luistersessie doen ofzo in een goed gesorteerde winkel!
pi_20534209
Alhoewel voor de "authentieke" Masada Live in Sevilla natuurlijk ook niet te versmaden is.

uiterst verkapte tvp
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_20625958
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 14:43 schreef Seborik het volgende:
Ik probeer al een tijdje aan die cd te komen, maar het is wel lastig. Misschien dat het deze week lukt.
Heb jij hem in je collectie en hoe bevalt hij?
Ik heb heb.
totaal 70:34 minuten
op 5 nummers doet mee Haino Keiji: guitar, vocals
hij is alleen in japan uitgebracht in 1993.
pi_20626476
Liejannuh,

Wat je ook kunt kopen is de CD: taboo & exile.
Hierop staan veel verschillende soorten composities.
Zorn doet zelf echter maar op 1 nummer mee, maar de CD is zeer gevarieerd.

op de tzadic website:
Not since the early days of Naked City has there been a CD as remarkably varied and at the same time as enjoyable as Taboo and Exile. Running the gamut of styles from moody exotica, hardcore punk, classical, jazz, surf, world music and more, this second volume of this new Music Romance Series features twelve new Zorn compositions performed by the very best of today’s musical visionaries: guitar heroes Marc Ribot, Fred Frith and Robert Quine, bass renegade Bill Laswell, percussion masters Joey Baron, Dave Lombardo and Cyro Baptista, the Masada String Trio and vocalists Mike Patton and Miho Hatori, among others. For lovers of music in all its various mutations.

of uitgebracht op het label van Bobby Previte: Depth of Field
- John Zorn / wayne Horvitz / Elliot Sharp / Bobby Previte - Downtown lullaby
of
- John Zorn / Bobby Previte - Euclid's Nightmare. Dit is alleen drum en sax: 27 nummers in 43 minuten.

wil je meer iets in de steil van Naked City, ga dan op zoek naar de CD van Prelapse (label avant 053) John Zorn speelt mee op 11 van de 23 nummers.
(zie voor prelapse ook 2 nummers op cd music for children)

[ Bericht 4% gewijzigd door sjaakie_v op 14-07-2004 21:01:49 ]
pi_20626520
"The Circle Maker" is ook wel een toegankelijke cd, al speelt Zorn er zelf niet op mee, maar heeft hij alleen de composities geschreven. M'n moeder vond hem zelfs mooi.

Masada Live in Sevilla was niet zo'n hit op het verjaardagsfeestje waar ik 'm opzette..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_20629075
The Circle Maker is echt een prachtige cd ja, en erg melodisch. Filmworks 13: Invitation to a Suicide is ook erg toegankelijk, en één van Zorns betere albums als je het mij vraagt.
Als stap verder zou ik The Big Gundown aanraden, behoorlijk gestoord al maar de melodieën van Ennio Morricone hielden mij in het begin in ieder geval op de been Daarbij is The Big Gundown natuurlijk echt een sublieme cd
pi_20640335
Filmworks 14 is ook een open deur.
pi_20640488
ik moet me denk ik maar gaan schamen aangezien ik et niet ken, maar ook niet echt een jazz liefhebber ben.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20641447
Nah Kletz, het is alleen muziek for the rich and privileged jazz-fans.
pi_20642997
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 14:04 schreef =HellFire= het volgende:
Nah Kletz, het is alleen muziek for the rich and privileged jazz-fans.
Maar essentieel om tot de Fok!-Muziek-sekte te behoren
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_20645551
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 15:08 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Maar essentieel om tot de Fok!-Muziek-sekte te behoren
Krijg je dan ook elke week het Fok!-Muziek weekblad, stickers, patches, buttons en elke week gratis een cdtje met de nieuwste hits van Zorn thuisgestuurd?

Zo nee...... KUT SEKTEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
pi_20646867
John Zorn is meer punk dan alle punkers op dit forum bij elkaar.
pi_20930928
Jeej, vandaag de digipack Downtown Lullaby binnen en gisteren News for Lulu.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:47:13 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_20949440
Ik draai die 'Downtown Lullaby' wel regelmatig. Leuk album.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 30 juli 2004 @ 22:41:35 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_20964466
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:47 schreef OProg het volgende:
Ik draai die 'Downtown Lullaby' wel regelmatig. Leuk album.
Inderdaad, een zeer leuke plaat.

Heb je Euclid's Nightmare al?
  Moderator vrijdag 30 juli 2004 @ 23:21:29 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_20965478
niet verkapte maar gewoon ordinaire TVP !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_20966360
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:28 schreef noruas het volgende:

Als stap verder zou ik The Big Gundown aanraden, behoorlijk gestoord al maar de melodieën van Ennio Morricone hielden mij in het begin in ieder geval op de been Daarbij is The Big Gundown natuurlijk echt een sublieme cd
Na 1 keer draaien vond ik 'm niet zo goed als na de 2e, 3e, 4e, 5e, 6e ... keer.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 23:59:04 #23
14505 OProg
A Life in Music
pi_20966420
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:41 schreef Seborik het volgende:

[..]

Inderdaad, een zeer leuke plaat.

Heb je Euclid's Nightmare al?
Ja, en die draai ik dan weer een stuk minder op de 1 of andere reden
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21266871
Birthday Celebration deel 6 is de moeite waard. Meer dan de moeite zelfs. Hemophiliac Live is echt heel tof. Te gekke samples, ijzingwekkende sferen van de stem van Mike Patton en de saxofoon van John Zorn die steeds meer op elkaar gaan lijken en uiteindelijk vermengen tot een klank vol doodsangst. Loopjes van de saxofoon die niet zouden misstaan in een spannende thriller. Deze cd is echt heel erg geslaagd. Vind hem stukken beter dan Fred Frith/John Zorn Duo (B'day Celebration deel 5).

Masada Anniversary deel 4 is de zoveelste versie uit het Masada-songbook. Niet alle versies zijn bijster interessant, maar er staan toch wel wat interessante interpretaties op van dit piano/viool-duo. Sommige stukken zijn vreselijk virtuoos, terwijl andere uitblinken in de schoonheid van het simpele. Vooral de verschillende lagen op de piano vind ik heel mooi. Hier en daar lijkt het wel een beetje op de piano/vioolsonates van Prokofiev en Ravel. Als je deze cd mooi vindt, zijn deze dus zeker een aanrader. Ook het soms wat onorthodoxe gebruik van de piano spreekt me zeer aan, heowel het niet echt bij de sfeer van de cd past.
  Moderator vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:33:09 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21267143
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:22 schreef Seborik het volgende:
Birthday Celebration deel 6 is de moeite waard. Meer dan de moeite zelfs. Hemophiliac Live is echt heel tof. Te gekke samples, ijzingwekkende sferen van de stem van Mike Patton en de saxofoon van John Zorn die steeds meer op elkaar gaan lijken en uiteindelijk vermengen tot een klank vol doodsangst. Loopjes van de saxofoon die niet zouden misstaan in een spannende thriller. Deze cd is echt heel erg geslaagd. Vind hem stukken beter dan Fred Frith/John Zorn Duo (B'day Celebration deel 5).
hebbe hebbe hebbe (kun je die gewoon bij tzadik bestellen, en zijn ze ook limited oid ? )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')