abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 juli 2004 @ 02:32:54 #1
75040 Smilie
...whatever...
pi_20525017
Zoals vele van jullie weten zit o.a. Slobodan Milosevic als gevangene in Scheveningen waar hij wordt veroordeeld voor de (oorlog)misdaden in de jaren '90 in voormalige Joegoslavie. Zoals niemand weet, kom ik zelf uit Servie, dus voor mij is het nog tot enige maat interessant wat er gebeurd. Ik zal kort mijn mening daarover typen, maar ben op zoek naar jullie mening daarover!!

1. Milosevic hoort helemaal niet daar voor de rechter te staan. Niemand in dat hof (behalve Milosevic zelf en misschien tig getuigen) weten wat is er in Servie en omstreek precies gebeurd! Zij hebben dan ook NOOIT geen enkele gevolg van zijn 'terrorisme' op hun eigen lichaam ervaren.
2. rechter en prosecutie (ken de juiste woord niet ) zijn te zwak, maar dit is te vrijten aan punt 1 (ontbrekende kennis).
3. Milosevic speelt me ze. De alle eerste dag dat ie voor de rechter stond heeft ie heel duidelijk en vol van zichzelf aangegeven "het is jullie probleem". Hoe hij dat deed, is best op de volgende foto te zien (let op de lichaam taal!):

http://www.b92.net/galeri(...)3ee2eae047410310.jpg

4. Milosevic kent de feiten en speelt gewoon zijn spel, zonder dat rechter of wie dan ook hem daarin stopt.
5. Het 'comfort' dat ie in de 'gevangenis' geniet heeft ie zeker niet verdient (TS wordt zo boos daarom!!!)
6. Hij heeft, vanuit GEVANGENIS, TELEFONISCH een verklaring in de LIVE uitzending op e.e.a. RADIO station gegeven in BELGRADO!!! HALLLOO!!!!!!! waar slaat dat nou op!?
7. EU heeft duidelijk hun ontevredenheid laten zien over de hoge kosten van de hof en weinig resultaat!
8. Milosevic zal komende 150 dagen, o.a. Bill Clinton, Blair en andere hoge politici ook ondervragen...?! Ik ben zeer beniuwed of zij zullen wel opdagen of niet!

Nou, zo kan ik waarschijnlijk tot punt 9352 gaan, maar dit waren 8 belangerijkste.

Ik ben zeer beniuwed naar jullie mening hierover! Als er een mening is...?!

Groetjes,
Alex

PS. alvast excus voor het typefouten
My favorite site is: http://localhost
Don't take life too seriously, nobody gets alive anyway!
Onmogelijke doe ik per direct. Voor wonderen heb ik wat meer tijd nodig...
Don't fuck with me - i fuck back!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 02:37:41 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20525050
Je zegt dat iemand weet wat er in die omstreken is gebeurd. Wel, dat is natuurlijk niet zo. Er zijn verscheidene ooggetuigenverslagen en rapporten en mocht men het dan nog niet weten, dan kan men alsnog een onderzoek instellen.
Verder ben ik het helemaal eens met de opsluiting van deze dictaroiale nationalist. Zijn handelingen hebben voor bloedbaden gezorgd in Bosnië en Kosovo. Men zegt dat de grootste vluchtelingenstromen uit Kosovo na de bombardementen op gang kwamen, en daar heeft men gelijk in, maar daar voor waren er al dorpen vernietigd, om nog maar niet te spreken over de discriminatie van Albanees-sprekende inwoners in het voornamelijk Albanese Kosovo.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_20525118
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 02:32 schreef Smilie het volgende:
1. Milosevic hoort helemaal niet daar voor de rechter te staan. Niemand in dat hof (behalve Milosevic zelf en misschien tig getuigen) weten wat is er in Servie en omstreek precies gebeurd! Zij hebben dan ook NOOIT geen enkele gevolg van zijn 'terrorisme' op hun eigen lichaam ervaren.
Hoe erg de misdadiger ook is 'we' hebben in de Westerse wereld afgesproken dat iemand op basis van een proces veroordeeld kan worden voor bepaalde feiten. Bij het betreffende proces proberen de rechters de feiten boven tafel te krijgen en op basis daarvan veroordelen zijn Milosevic (of niet, hoewel dat uitgesloten lijkt). Het is dus van het grootste belang dat enige subjectiviteit wordt uitgesloten. Ik begrijp dat je veel haat tegen Milosevic voelt maar om objectiviteit te waarborgen kun je niet met rechters aankomen die het drama zelf hebben meegemaakt.
quote:
4. Milosevic kent de feiten en speelt gewoon zijn spel, zonder dat rechter of wie dan ook hem daarin stopt.
Dat ben ik helemaal met je eens, Milosevic heeft de touwtjes volledig in handen. Terwijl dat juist niet zou moeten, wat mij betreft worden er dan ook binnen de kaders van het procesrecht maatregelen genomen om nu eindelijk eens vaart in de zaak te krijgen.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 02:46:09 #4
75040 Smilie
...whatever...
pi_20525121
Ben met je eens. Milosevic heeft gewoon een aantal mensen 'los gelaten' op die gebieden om te plunderen maar met name voor de handel (drugs, mensen smokkel, wapens etc...). Maar ik betwijfel sterk of hij zelf heeft commando gegeven om mensen te doden. Denk ik dat die groeperingen zelf hebben gewoon 'meegenomen'. De meest bekende daarvan is Arkan en zijn prive leger. Mijn mening is dat Arkan had een deal met Milosevic in de zin van: 'ik lever je dagelijks 50.000 DM (toenertijd) en ik mag daar doen wat ik maar wil...'.

Wat NAVO bombardement betreft, denk ik dat het heeft meer slecht dan goed met zich meegebrecht. Enige reden voor NAVO en America om aanval te plegen was dat tegen die tijd Servie had veels te veel wapens (2100 werkende tanks 27 stuks van Mig 21 etc...). In vergelijking met de landen rond Servie en zelf met EU landen was dat in sommige gevallen meer dan 5:1 voor de Servie. Dus denk ik dat daar ook een deal is gevallen tussen Milosevic en Navo in de richting van:

NAVO: jij hebt te veel wapens. Wij moeten dat vernietigen.
Milosevic: ok, doe maar dat, maar in tussen tijd mag ik op Kosovo doen wat ik wil.
NAVO: ok, jij hebt 3 maanden de tijd.

Na 3 maanden was Serviers leger veeeel kleiner gemaakt en Milosevic heeft laatste milijoenen uit de Kosovo gehaald. Hoewel ik nog steeds 3 NAVO acties niet begrijp:

1. plat leggen van Chinese ambassade in Belgrado (where the %$#$ is military target there?!?);
2. plat leggen van ~150 basis en middelbare scholen en ziekenhuizen;
3. plat leggen van 1 benzinepomp dat had maar liefst 1 pomp!!!?!?! (TS is op zoek naar de desbetreffende foto).
  zaterdag 10 juli 2004 @ 02:49:40 #5
75040 Smilie
...whatever...
pi_20525158
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 02:45 schreef Steijn het volgende:

Hoe erg de misdadiger ook is 'we' hebben in de Westerse wereld afgesproken dat iemand op basis van een proces veroordeeld kan worden voor bepaalde feiten. Bij het betreffende proces proberen de rechters de feiten boven tafel te krijgen en op basis daarvan veroordelen zijn Milosevic (of niet, hoewel dat uitgesloten lijkt). Het is dus van het grootste belang dat enige subjectiviteit wordt uitgesloten. Ik begrijp dat je veel haat tegen Milosevic voelt maar om objectiviteit te waarborgen kun je niet met rechters aankomen die het drama zelf hebben meegemaakt.
Juist, maar dat is de reden 1 om niet door deze mensen te laten doen! Milosevic heeft op de ergste mogelijke manier misbruik van zijn positie gemaakt! Ik snap niet hoe heeft hij nu recht voor een 'rechtwaardig' proces? Die hij zelfs nu nog steeds misbruikt??! Hij is nog steeds leider van zijn partij in Belgrado en ik zie aankomen over jaar of 2-3 dat hij terug op macht keert in Servie!!! Idd nadat hij vrijgesproken wordt in Den Haag want tot zover heb ik geen een noemswaardig feit gezien dat rechter kan aan hem schrijven. Als het proces vandag zou eindigen denk ik dat ie vrijgesproken zou worden. En hij begint pas met verdediging!!! pfff...
pi_20525167
-foutje-
  zaterdag 10 juli 2004 @ 03:12:39 #7
75040 Smilie
...whatever...
pi_20525283
TS is moe en kan nu foto niet vinden... Zal morgen nog een poging maken... Blijf vooral aub julllie meningen hierover geven. Wil ik graag weten!

Welterusten en goede morgen
pi_20525374
Ik heb in die tijd nog eens de luchtmachtbasis gebeld dat ze de verkeerde partij gingen bombarderen

Kan je wat meer vertellen over het toenmalige conflict ?

En wat vind je van de jacht op Karadzic ?
  Moderator zaterdag 10 juli 2004 @ 10:33:06 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20526474
terecht dat slobo en al die andere idioten daar gevangen zitten en berecht worden, alleen jammer dat er niet wat meer kroaten zitten daar.
imo hadden ze zowieso alle toenmalige leiders in mogen sluiten want ze hebben allemaal in meer of mindere mate veel bloed aan hun handen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 12:01:05 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20527496
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 02:37 schreef tvlxd het volgende:
Je zegt dat iemand weet wat er in die omstreken is gebeurd. Wel, dat is natuurlijk niet zo. Er zijn verscheidene ooggetuigenverslagen en rapporten en mocht men het dan nog niet weten, dan kan men alsnog een onderzoek instellen.
Verder ben ik het helemaal eens met de opsluiting van deze dictaroiale nationalist. Zijn handelingen hebben voor bloedbaden gezorgd in Bosnië en Kosovo. Men zegt dat de grootste vluchtelingenstromen uit Kosovo na de bombardementen op gang kwamen, en daar heeft men gelijk in, maar daar voor waren er al dorpen vernietigd, om nog maar niet te spreken over de discriminatie van Albanees-sprekende inwoners in het voornamelijk Albanese Kosovo.
Het is redelijk onduidelijk in hoeverre Milosevic daadwerkelijk bevel heeft gegeven om die acties uit te voeren. Volgens sommige kenners van de zaak zal dat het lastige worden om aan te tonen, en waarschijnlijk zal dat niet lukken.

Wat wel zeer duidelijk het geval is, is dat Milosevic als leider niet ingreep om de zuiveringen die (op initiatief van Mladic e.a.) plaatsvonden te stoppen. Hij wist dat ze gaande waren, en hij had de macht om het te stoppen, en had als politiek leider de plicht om het stoppen. Maar dat deed hij niet (goed genoeg). Dat alleen gaat hem al levenslang opleveren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20531246
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 02:37 schreef tvlxd het volgende:
Zijn handelingen hebben voor bloedbaden gezorgd in Bosnië en Kosovo.
In Bosnie misschien, maar niet in Kosovo. Daarnaast, het Amerikaanse optreden in Vietnam heeft voor een veel groter bloedbad gezorgd, had Johnson vervolgd moeten worden in 1976?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20531269
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:33 schreef sp3c het volgende:
terecht dat slobo en al die andere idioten daar gevangen zitten en berecht worden, alleen jammer dat er niet wat meer kroaten zitten daar.
En wat meer moslims. Samen met de Kroaten waren zij de aanstichters vd burgeroorlog.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 15:28:28 #13
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20531299
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
In Bosnie misschien, maar niet in Kosovo.
Oh, al voor de bombardementen werden mensen uit dorpen verdreven door de Serviërs. Maar, inderdaad, niet te vergelijken met de slachtingen door Serviërs in Bosnië.
quote:
Daarnaast, het Amerikaanse optreden in Vietnam heeft voor een veel groter bloedbad gezorgd, had Johnson vervolgd moeten worden in 1976?
off-topic.
1 kernfysicus
pi_20531331
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 12:01 schreef Sidekick het volgende:
Wat wel zeer duidelijk het geval is, is dat Milosevic als leider niet ingreep om de zuiveringen die (op initiatief van Mladic e.a.) plaatsvonden te stoppen. Hij wist dat ze gaande waren, en hij had de macht om het te stoppen, en had als politiek leider de plicht om het stoppen. Maar dat deed hij niet (goed genoeg). Dat alleen gaat hem al levenslang opleveren.
.

Niet Milosevic, maar de eerbiedenswaardige Karadzic was politiek leider van Mladic. En het NIOD-rapport pleit zowel Milosevic en Karadzic vrij [voor Srebrenica], dus tenzij jij meer onderzocht hebt dan de mensen vh NIOD, baseer je jezelf op drijfzand.

Vergeet bovendien niet dat sinds de 'onafhankelijkheid' van Kosovo er maar liefst 250.000 Serviers en joden (door die nazisische UCK-leiders) zijn verdreven uit Kosovo. Niet dat de NAVO of de VN daar iets tegen doet hoor. Als je iemand levenslang geeft voor het niet voorkomen van etnische zuiveringen, kun je iedereen wel levenslang geven.
pi_20531369
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:28 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Oh, al voor de bombardementen werden mensen uit dorpen verdreven door de Serviërs. Maar, inderdaad, niet te vergelijken met de slachtingen door Serviërs in Bosnië.
De Serviers deden niets anders dan terrorisme bestrijden. Islamitisch-fundamentalistisch terrorisme dat 2,5 keer meer muzelmannen het leven kostte dan Serviers, maar als ze door hun moslimbroeders gedood worden vinden ze het kennelijk niet erg. Als die Serviers het doen is het pas erg.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 15:33:10 #16
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20531392
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De Serviers deden niets anders dan terrorisme bestrijden.
Natuurlijk, net als de Russen en Israëliërs doen.
1 kernfysicus
pi_20531417
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:33 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Natuurlijk, net als de Russen en Israëliërs doen.
Tja, moslims he.
pi_20531625
Goed voor de Nederlandse economie en aanzien
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:03:32 #19
75040 Smilie
...whatever...
pi_20531959
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 03:39 schreef Code13.0 het volgende:
Ik heb in die tijd nog eens de luchtmachtbasis gebeld dat ze de verkeerde partij gingen bombarderen

Kan je wat meer vertellen over het toenmalige conflict ?

En wat vind je van de jacht op Karadzic ?
Nou, even terug in geschidenis: Kosovo (als regio gebied) was in de eerste balkan oorlog aangeboden aan Albanie als Albanie zou getrapt servish leger toelaten om te mogen doorgaan via Albanie naar Griekland (toen waren grieken in leger aliance met servie). Dus Servish koning (Aleksandar als ik me niet vergis) heeft contract met Albanees koning getekend om Kosovo op te geven voor de passage van ~300.000 soldaten door Albanie. Dit zou na de oorlog gebeuren. Echter, na einde van dat oorlog heeft servie samen met croatie en bosnie en slovenie een nieuwe land gevormd en op dat moment konde servishe koning niet meer 'zomaar' Kosovo aan Albanie geven. Albanie was boos en terecht. Eigenlijk sinds die tijd (begin 1920) probeert Albanie op e.e.a. manier Kosovo voor zich te krijgen. Dat is geografisch zeer belangerijk stuk land, want dat biedt passage aan muslim richting west europa. Dit alleen om beeld te geven waarom al die oorlogen daar (ook in recente gebeurtenisen).

Code13: mijn mening is dat laatste conflict was 80% politiek gevecht en 20% echte oorlog vanwege haat tegen medemens. In dorpen in Bosnie hebben mensen 20-30 jaar samengewoond en kan ik me niet voorstellen dat ze zo op een nacht zo groot haat hebben tegen elkaar. Is gewoon niet logisch. Ik denk dat NAVO met bombardement heeft alleen voor meer ellende verzorcht want het heeft alleen nog meer haos in dat al onrustig gebied gebracht. Zij waren extreeeem precies met bombardement, dus alle doelen waren bewust gebombardeerd (na misschine 5% wat echt misgelukt was). Enige manier om een vast gelockt raket van zijn doel af te halen is:

1. enorm veel radio signalen om de doel los laten, zodat navigatie systeem in raket in de waar raakt. Dan valt raket willekeurig op de grond.
2. om de doel uit te schakelen (is op de grens met de Bulgarije gebeurd). Daar was een radar installatie en op het moment dat raket was afgevuurd hebben ze radar simpel-weg uit gezet. Het raket zocht dan eerste beste sterkste signaal en dat was e.e.a. arme radio-amatuer in Bucharest. Hij en nog 3 of 4 andere mensen waren gedood

Jacht op Karadzic: lachend Ik denk dat er 2 scenarios mogelijk zijn:
1. Karadzic zit op dit moment ergen op een mooie plek, op zijn yacht en lacht ook mee;
2. zijn geld raakt op, en is op vlucht.

In iedere geval, als ie nog op de teritorie van ex-yu is, denk niet dat ze hem binnenkort zullen vinden. Hij heeft te veel connecties daar en is vast altijd 2-3 stappen voor de mensen die hem zoeken. Ik zou hem graag voor de rechter zien, maar dan niet voor de rechter in den haag, want dat gaat weer een zielige tentoonstelling worden
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:05:34 #20
75040 Smilie
...whatever...
pi_20531999
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:33 schreef sp3c het volgende:
imo hadden ze zowieso alle toenmalige leiders in mogen sluiten want ze hebben allemaal in meer of mindere mate veel bloed aan hun handen.
Mee eens 100% procent. Alleen vind ik jammer dat ze in Den Haag zitten. Kweet niet alle details, maar volgens mij hebben ze meer comfort daarin dat ik hier in mijn kamer heb Daarnaast, rechter en andere mensen spelen eerlijk, terwijl hij gebruikt alle middelen om vrijuit te komen... Als ie in Belgrado voor de rechter stond, zou ie al lang geleden veroordeld zijn en zou op dit moment in e.e.a. verrotten gevangenis zitten, waar volgens mij ook hoort te zijn... Da's een klein maar enorm belangerijk verschill volgens mij
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:06:40 #21
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532027
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 12:01 schreef Sidekick het volgende:

Voor zover, konden ze vrijwel weinig bewijzen En hij gaat nu pas met zijn verdediging beginen...
pi_20532134
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 02:45 schreef Steijn het volgende:

Dat ben ik helemaal met je eens, Milosevic heeft de touwtjes volledig in handen. Terwijl dat juist niet zou moeten, wat mij betreft worden er dan ook binnen de kaders van het procesrecht maatregelen genomen om nu eindelijk eens vaart in de zaak te krijgen.
Milosevic mag dan volgens jou de touwtjes in handen hebben, hij zit echter wel voor de rest van zijn leven achter de tralies.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:14:10 #23
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532157
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
De Serviers deden niets anders dan terrorisme bestrijden. Islamitisch-fundamentalistisch terrorisme dat 2,5 keer meer muzelmannen het leven kostte dan Serviers, maar als ze door hun moslimbroeders gedood worden vinden ze het kennelijk niet erg. Als die Serviers het doen is het pas erg.
Propaganda heeft dat geloof ik Macht van media is enorm tegenwordig. Ik had 'luxe' om 2 tegenstaande parijen te luisteren: servisch TV/radio en westerns TV/radio. Op sommige momenten konde ik niet echt geloven wat ze allemaal hebben gedaan! Tuurlijk moesten ze dat voor moraal van de mensen doen, maar vaak ging het te ver.

Beste voorbeeld:

NAVO heeft het gebouw van Radio en Televisie in Belgrado gebombardeerd. In dat dezelfde pand waren ook reporters van o.a. CNN en BBC. Die mensen hebben via via gekregen dat de pand zou om 00:30 gebombardeerd worden. Dus die hebben hun spoelen gepakt en gingen ze de pand uit. Normaal hebben ze ook serviers dat in pand aanwezig waren gewaarschuwed en verteld om pand te verlaten want ze hadden uit zeer betrouwbare bron gekregen dat het over 30 min een paar bommen op het pand komen. Echter, Milosevic heeft leger voor de pand gezet en alleen buitenlandse reporters de pand uit gelaten. Alle serviers MOESTEN binnen de pand blijven. Wie zou weigeren zou ie ter plaatse dood geschoten worden (tijdens zo een situatie - oorlog, alle politie en leger mensen hebben 'vrije handen' en mogen eerste schieten en pas dan uitleggen hoe en wat). Dus, alle serviers (stuk of 14) waren in de pand gebleven. Zij zijn niet levend meer de pand uitgekomen.

Dus, dat heeft Milosevic in zijn propaganda dan gebruikt tegen de westen "Kijk, ze schiten nu zelf op tv stations!!!". Opmerkelijk is, dat alle aanwezige mensen waren met de hand gekozen. Het waren allemal jonge mensen, zonder familie of kinderen! Gewoon onvoorstelbar!
pi_20532172
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:05 schreef Smilie het volgende:

[..]

Mee eens 100% procent. Alleen vind ik jammer dat ze in Den Haag zitten. Kweet niet alle details, maar volgens mij hebben ze meer comfort daarin dat ik hier in mijn kamer heb Daarnaast, rechter en andere mensen spelen eerlijk, terwijl hij gebruikt alle middelen om vrijuit te komen... Als ie in Belgrado voor de rechter stond, zou ie al lang geleden veroordeld zijn en zou op dit moment in e.e.a. verrotten gevangenis zitten, waar volgens mij ook hoort te zijn... Da's een klein maar enorm belangerijk verschill volgens mij
Als het in Belgrado was zouden de vele moslims die oorlogsmisdaden gepleegd hebben ook voor de rechter komen, dat is nu niet het geval.
pi_20532192
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:14 schreef Smilie het volgende:
Propaganda heeft dat geloof ik Macht van media is enorm tegenwordig. Ik had 'luxe' om 2 tegenstaande parijen te luisteren: servisch TV/radio en westerns TV/radio. Op sommige momenten konde ik niet echt geloven wat ze allemaal hebben gedaan! Tuurlijk moesten ze dat voor moraal van de mensen doen, maar vaak ging het te ver.
Volgens mij heet het meer propaganda dat jij de islamofiele praatjes vd westerse media slikt.
quote:
Beste voorbeeld:

NAVO heeft het gebouw van Radio en Televisie in Belgrado gebombardeerd. In dat dezelfde pand waren ook reporters van o.a. CNN en BBC. Die mensen hebben via via gekregen dat de pand zou om 00:30 gebombardeerd worden. Dus die hebben hun spoelen gepakt en gingen ze de pand uit. Normaal hebben ze ook serviers dat in pand aanwezig waren gewaarschuwed en verteld om pand te verlaten want ze hadden uit zeer betrouwbare bron gekregen dat het over 30 min een paar bommen op het pand komen. Echter, Milosevic heeft leger voor de pand gezet en alleen buitenlandse reporters de pand uit gelaten. Alle serviers MOESTEN binnen de pand blijven. Wie zou weigeren zou ie ter plaatse dood geschoten worden (tijdens zo een situatie - oorlog, alle politie en leger mensen hebben 'vrije handen' en mogen eerste schieten en pas dan uitleggen hoe en wat). Dus, alle serviers (stuk of 14) waren in de pand gebleven. Zij zijn niet levend meer de pand uitgekomen.

Dus, dat heeft Milosevic in zijn propaganda dan gebruikt tegen de westen "Kijk, ze schiten nu zelf op tv stations!!!". Opmerkelijk is, dat alle aanwezige mensen waren met de hand gekozen. Het waren allemal jonge mensen, zonder familie of kinderen! Gewoon onvoorstelbar!
Bron?
pi_20532211
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:05 schreef Smilie het volgende:

Mee eens 100% procent. Alleen vind ik jammer dat ze in Den Haag zitten. Kweet niet alle details, maar volgens mij hebben ze meer comfort daarin dat ik hier in mijn kamer heb
Ik weet niet hoe jouw kamer er uitziet maar het regime in de strafgevangenis in Scheveningen is voor de klantjes van het Tribunaal niet bepaald losjes of comfortabel. Security bij het tribunaal is overigens op Amerikaanse leest geschoeid en minder losjes dan we hier in Nederland gewend zijn.
pi_20532247
quote:
'Karadzic is ziek en wil zich mogelijk overgeven'

Uitgegeven: 10 juli 2004 13:21
Laatst gewijzigd: 10 juli 2004 13:42

BANJA LUKA - De wegens oorlogsmisdaden gezochte Bosnische Serviër Radovan Karadzic heeft gezondheidsproblemen die hem mogelijk dwingen om zich over te geven. Dat heeft SFOR-commandant Virgil Packett gezegd tegen een Bosnische krant.

"Er zijn aanwijzingen dat Karadzic bepaalde gezondheidsproblemen heeft en dat hij behoefte heeft aan behandeling", aldus de Amerikaanse generaal in de zaterdaguitgave van het blad Nezavisne Novine. De bevelhebber wilde niet uitweiden over de ziekte. Op een vraag daarover reageerde hij: "Karadzic is niet jong meer, hij nadert het einde".

Karadzic is sinds 1995 voortvluchtig. Hij is door het Joegoslavië-Tribunaal in Den Haag aangeklaagd wegens genocide, misdaden tegen de mensheid en oorlogsmisdaden, onder meer in Srebrenica en Sarajevo.
Hopelijk krijgen ze hem niet te pakken.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:21:40 #28
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532271
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Milosevic mag dan volgens jou de touwtjes in handen hebben, hij zit echter wel voor de rest van zijn leven achter de tralies.
Ja, met zijn lap-top, telefoon, andere 'collega's' daar met wie hij mag dagelijks praten, gratis maaltijden, goede medische verzorging.... Tja, dat zou ie ook hebben als ie in een verzorgingsflat terecht komt! Sorry, maar dat vind ik niet echt een passende straf. Voor alles wat hij aan burgers van ex-yugoslavie gedaan heeft, zou hij (volgens mij) elke dag zwaar arbeid mogen verrichten, 12 uur per dag, daarna mag ie e.e.a. arbeid (minder lichamelijk zwaar) verrichten voor nog een 4 uur. Dan, eventueel mag ie gaan uitrusten. Dat zou ik pas een passende straf vinden. Waarom krijgt ie nu alles eerlijk terwijl hij dat niet was? Ik zou het best wel begrijpen als ie eenmalig iets fout gedaan heeft, niet express ofzo, dat ie zo een behandeling krijgt zoals nu... Maar dit, dit is gewoon niet eerlijk tegen 10 miljoen mensen dat nog steeds lijden in servie.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:24:48 #29
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532327
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Volgens mij heet het meer propaganda dat jij de islamofiele praatjes vd westerse media slikt.
[..]

Bron?
Bron o.a. radio station B92 (www.b92.net), kennisen van de mensen die waren toen in de pand, mensen die tegenover de pand wonen en hebben het zelf gezien, verlaggevers van de CNN, BBC en andere stations die dat hebben gezien...

En ik probeer altijd zo objectief mogelijk te kijken, nooit 1 krant lezen, maar 2, nooit 1 radio luisteren maar 2. En daarvan bouw ik vervolgens mening...
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:27:19 #30
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532377
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jouw kamer er uitziet maar het regime in de strafgevangenis in Scheveningen is voor de klantjes van het Tribunaal niet bepaald losjes of comfortabel. Security bij het tribunaal is overigens op Amerikaanse leest geschoeid en minder losjes dan we hier in Nederland gewend zijn.
Nou, over security gesproken: Milosevic heeft uit de gevangenis (ik heb zo een beeld in hoofd, dat ie ergens in de hang, naast de payphone staat) gebeld in de live uitzending van de radio station in Belgrado en heeft namens zijn politiek partijd 15 minuten gesproken!

Security... denk ik niet... Officieel antword van de gevangenis in Scheveningen was: tja, iedereen die geld heeft om te bellen, mag dat ook... Tuurlijk, daarna hebben ze strenger toezicht, maar schade is (weer) al gemaakt...

Hij heeft 100% laptop (geen internet), medische verzorging en gratis eten. Dat is 100% zeker. Ik (en vele anderen) daartegen betaal elke maand 55 euro voor de ziekenfonds, betaal laptop af en moet zelf eten kopen en klaar maken...

PS. TS gaat eten halen be back in 30 mins, please go on!
pi_20532423
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:21 schreef Smilie het volgende:

Ja, met zijn lap-top,
Ja hij wordt in staat gesteld z'n verdediging voor te bereiden
quote:
telefoon,
Daarvan mag hij niet onbeperkt gebruik maken.
quote:
andere 'collega's' daar met wie hij mag dagelijks praten,
Volgens mij niet
quote:
gratis maaltijden,
Hij kan natuurlijk niet zelf even naar de supermarkt
quote:
goede medische verzorging....
Volgens hem niet
quote:
Waarom krijgt ie nu alles eerlijk terwijl hij dat niet was?
Omdat 'wij' niet tot dat niveau willen afdalen. Beschaving heet dat.
quote:
Maar dit, dit is gewoon niet eerlijk tegen 10 miljoen mensen dat nog steeds lijden in servie.
Met die redenatie verzand je in 'oog om oog, tand om tand'. En dat lost niets op. Dat levert weer nieuwe daders en slachtoffers op.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:37:17 #32
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20532557
Maar goed, op http://www.hrw.org/reports/1999/kosovo/ valt goed te lezen hoe het terrorisme werd aangepakt.
1 kernfysicus
pi_20532658
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:24 schreef Smilie het volgende:

[..]

Bron o.a. radio station B92 (www.b92.net), kennisen van de mensen die waren toen in de pand, mensen die tegenover de pand wonen en hebben het zelf gezien, verlaggevers van de CNN, BBC en andere stations die dat hebben gezien...

En ik probeer altijd zo objectief mogelijk te kijken, nooit 1 krant lezen, maar 2, nooit 1 radio luisteren maar 2. En daarvan bouw ik vervolgens mening...
Ik lees er vijf. En nu een betrouwbare bron svp.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:47:42 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_20532745
Het Joegoslavie tribunaal is een overwinnaars tribunaal.

Terwijl Slobo idd daar zit, werden z'n kroatische en moslim counterparts geen stroo breed in de weg gelegd.

De Serviers waren immers de bonafide bad-guys.

Waren ze ook, zeker, maar niet minder dan de rest.

Voorts is het feit dat de democratisch gekozen premier die laatst vermoord is, direct te linken aan dat overwinnaars gerecht.

Een setje boeven werd immers de handen boven het hoofd gehouden, als mevrouw del ponte maar kreeg te horen wat ze wilde.

En last but not least; Slobo is geen hitler (ok, hij's misschien niet aardig, but that's not the point). Een ander politicus had in zijn plaats waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
&lt;signature here&gt;.
pi_20532766
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:47 schreef ExTec het volgende:
En last but not least; Slobo is geen hitler (ok, hij's misschien niet aardig, but that's not the point)
Hij is wel aardig, alleen niet voor die nep-rechters van dat 'tribunaal'.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:55:01 #36
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532875
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Met die redenatie verzand je in 'oog om oog, tand om tand'. En dat lost niets op. Dat levert weer nieuwe daders en slachtoffers op.
Sorry, maar in dit geval vind ik dat wel passend. En trouwens, waarom moeten dan andere mensen over zijn lot beslissen?! Hij heeft misdaden in ex-yu gemaakt. Dan moeten juist die mensen hem veroordelen, want alleen zij (in mijn mening) kunnen beste daarover beslissen. Zou nog even kunnen begrijpen dat het onder de toezicht van e.e.a. onpartijdige comissie word gedaan, maar nu hebben mensen in servie geen enkele mogelijkheid om wat dan ook hierin te betekenen

Probeer mij (of een andere servier) uit te leggen wat ik (of andere serviers) hebben dat M. in Den Haag wordt veroordeeld? En waar zal ie dan zijn straf uitzitten (mocht ie een krijgen)? Saddam is terug aan Iraq gegeven en wordt daar veroordeeld, toch?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:58:45 #37
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532956
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

B92 heeft dat op hun site gehad, maar kan het echter niet meer terug vinden (is ook 5 jaar geleden gebeurd). Ik zal nog even rond internet zoeken.

Trouwens heb ik eenmalige kans gehad om tot zogenoemde 'witte boeken' over de oorlog te komen. Die zijn gemaakt door servisch overheid en waren alleen getalen en feiten over de bombardement. Boeken hebben geen kenmerken zoals ISBN nummer, publicatie, drukkerij etc. Het waren 5 boeken over verschillende thema's. Ik had ze maar 2 uur in mijn handen en wat ik konde zien waren het puur en alleen maar feiten in de zin van:

op 1 jan 1999 waren volgende doelen gebombardeerd:
doel 1: schade x aantal mensen, x aantal radar instalaties merk y, 12 ramen, 6 deuren etc.etc. etc.

Deze probeer ik sinds die tijd te verkrijgen, maar niemand 'kent' ze (of willen ze juist niet).
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:00:46 #38
75040 Smilie
...whatever...
pi_20532997
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:47 schreef ExTec het volgende:
Het Joegoslavie tribunaal is een overwinnaars tribunaal.
Terwijl Slobo idd daar zit, werden z'n kroatische en moslim counterparts geen stroo breed in de weg gelegd.
De Serviers waren immers de bonafide bad-guys.
Waren ze ook, zeker, maar niet minder dan de rest.
Voorts is het feit dat de democratisch gekozen premier die laatst vermoord is, direct te linken aan dat overwinnaars gerecht.
Een setje boeven werd immers de handen boven het hoofd gehouden, als mevrouw del ponte maar kreeg te horen wat ze wilde.
En last but not least; Slobo is geen hitler (ok, hij's misschien niet aardig, but that's not the point). Een ander politicus had in zijn plaats waarschijnlijk hetzelfde gedaan.
Het waren extreme groeperingen dat hebben echte misdaden gedaan. Zoals Arkan's tijgers etc. Doodgewone mensen (dat in dit geval ook meerderheid maken) hebben niks daarmee te maken. Dus het is erg kort door de bocht om een hele volk te beschuldigen voor de misdaden van weinig. Op deze manier kunnen wij alle 10 miljoen serviers ook voor de rechter slepen...
pi_20533036
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:00 schreef Smilie het volgende:

[..]

Het waren extreme groeperingen dat hebben echte misdaden gedaan. Zoals Arkan's tijgers etc.
UCK.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:10:22 #40
75040 Smilie
...whatever...
pi_20533189
quote:

[..]

http://www.vreme.com/arhiva_html/529/11.html
en
http://www.vreme.com/arhiva_html/529/12.html

Het is wel in servisch, dus ik vertaal alleen de eerste paraaf van 11.html, misschien kan Google de rest zelf afmaken?!

--------
Drie dagen voor de bombardement, CNN en NBC team hebben verhuisd uit de RTS gebouw. Andere TV ploegen en zijn managers waren gewaarschuwed om niet naar binnen te gaan 's nacht en tijdends alarm (TS: alarm sirene voor bombardement). "Wij hebben alle onze vrienden van RTS gewaarschuwed voor de dreigeement, maar toen ze hebben gezien dat wij aan het inpakken waren, hoef je geen genie te zijn om te concluderen wat er aan de hand is" zegt Alesio Vinci, CNN verslaggever. Natasa Tasic, medewerker van RTS zegt dat ze heeft op die dag met meerdere schoonmakers gesproken met tranen in ogen, maar niemand van de directie heeft stappen ondergenomen.
---------

Nou, ik ga het ff alles in engels vertalen... Zal vast 1 uur duren, maar het komt.... Trouwens, dit is uit het archief van de weekblad Vreme uit Belgrado. Het was en is nog steeds en van grotere bladen dat vrijwel objectief is gebleven. Vreme betekend tijd btw
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:11:04 #41
75040 Smilie
...whatever...
pi_20533205
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

UCK.
UCK is zo een extreem groepering van Albanese leger. Arkan was van servishe kant... Maar die zijn de echte bad-guys...
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:14:04 #42
75040 Smilie
...whatever...
pi_20533275
hier alvast nog een stuk, alleen dat alvast in engels van een andere dagblad uit Belgrado:

http://www.blic.co.yu/arhiva/2004-01-29/E-Index.htm

De vorige die heb ik gegeven heeft meer details, dus blijf ik ff vertalen...
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:19:59 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20533382
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:30 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.

Niet Milosevic, maar de eerbiedenswaardige Karadzic was politiek leider van Mladic. En het NIOD-rapport pleit zowel Milosevic en Karadzic vrij [voor Srebrenica], dus tenzij jij meer onderzocht hebt dan de mensen vh NIOD, baseer je jezelf op drijfzand.
Milosevic was niet een schoenenpoetser in Yoegoslavie. Hij had de macht om het te voorkomen en de verantwoordelijkheid. Het NIOD-rapport pleit Milosevic in zoverre vrij dat niet kan worden bewezen dat hij het daadwerkelijke bevel heeft gegeven voor de genocide, zoals ik al zei.
quote:
Als je iemand levenslang geeft voor het niet voorkomen van etnische zuiveringen, kun je iedereen wel levenslang geven.
Milosevic was eindverantwoordelijk.

Terecht dat hij (hoogstwaarschijnlijk) levenslang gaat krijgen.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:26:38 #44
75040 Smilie
...whatever...
pi_20533535
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:19 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Milosevic was niet een schoenenpoetser in Yoegoslavie. Hij had de macht om het te voorkomen en de verantwoordelijkheid. Het NIOD-rapport pleit Milosevic in zoverre vrij dat niet kan worden bewezen dat hij het daadwerkelijke bevel heeft gegeven voor de genocide, zoals ik al zei.
[..]

Mee eens, maar stel voor:

M: ja, ik heb ze bevel gegeven om daar te gaan en criminele (terroristische) daden voor te komen. Echter op die en die dag hebben ze mijn bevel negeerd en hebben ze op eigen wil en kracht dat en dat gedaan. Dat bewijs ik door de aanweizigheid op dat en dat congress waar heb ik ook voor vrede gevraagd. Echter zij hebben dat op hun eigen hand gedaan. Ik heb nieuwe leger achter op gestuurd, maar dan was het al te laat....

Dit is erg erg kort door de bocht, maar daar speelt ie op. En voor zover ik weet, heeft ie ook goede kaarten in handen hoor.... En ja, als nu een NL soldaat iets fout doet in Iraq (op zijn eigen hand!), gaan we niet zomaar Balkenende daar opsturen voor de rechter, toch?!
pi_20534049
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:10 schreef Smilie het volgende:

[..]

http://www.vreme.com/arhiva_html/529/11.html
en
http://www.vreme.com/arhiva_html/529/12.html

Het is wel in servisch, dus ik vertaal alleen de eerste paraaf van 11.html, misschien kan Google de rest zelf afmaken?!

--------
Drie dagen voor de bombardement, CNN en NBC team hebben verhuisd uit de RTS gebouw. Andere TV ploegen en zijn managers waren gewaarschuwed om niet naar binnen te gaan 's nacht en tijdends alarm (TS: alarm sirene voor bombardement). "Wij hebben alle onze vrienden van RTS gewaarschuwed voor de dreigeement, maar toen ze hebben gezien dat wij aan het inpakken waren, hoef je geen genie te zijn om te concluderen wat er aan de hand is" zegt Alesio Vinci, CNN verslaggever. Natasa Tasic, medewerker van RTS zegt dat ze heeft op die dag met meerdere schoonmakers gesproken met tranen in ogen, maar niemand van de directie heeft stappen ondergenomen.
---------

Nou, ik ga het ff alles in engels vertalen... Zal vast 1 uur duren, maar het komt.... Trouwens, dit is uit het archief van de weekblad Vreme uit Belgrado. Het was en is nog steeds en van grotere bladen dat vrijwel objectief is gebleven. Vreme betekend tijd btw
Erg betrouwbaar vind ik het toch niet overkomen. Niet voor niets zijn Europese NAVO-leiders (o.a. Van Aartsen en Kok) aangeklaagd door nabestaanden vd slachtoffers.
pi_20534069
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:14 schreef Smilie het volgende:
hier alvast nog een stuk, alleen dat alvast in engels van een andere dagblad uit Belgrado:

http://www.blic.co.yu/arhiva/2004-01-29/E-Index.htm

De vorige die heb ik gegeven heeft meer details, dus blijf ik ff vertalen...
Tuurlijk ontkent Wesley Clark dat het zijn schuld is. Dat maakt het geen waarheid.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:54:21 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20534140
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Niet voor niets zijn Europese NAVO-leiders (o.a. Van Aartsen en Kok) aangeklaagd door nabestaanden vd slachtoffers.
quote:
Dat maakt het geen waarheid
Idd.
pi_20534170
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:19 schreef Sidekick het volgende:
Milosevic beweert dat hij en Karadzic niets wisten van Srebrenica, dat hij na de massamoord Karadzic gebeld heeft en dat die hem vertelde dat hij er niets van af wist.

Milosevic had helemaal niet de verantwoordelijkheid om die massamoord te voorkomen, hij is slechts verantwoordelijk voor de Serviers in zijn eigen land. Dat hij zich ook verantwoordelijk voelde voor Serviers in Bosnie is alleen maar een pluspunt.
quote:
.
Als president van Servie ben je verantwoordelijk voor daden vh Bosnisch-Servische leger? Dat is als zeggen dat Amerika verantwoordelijk is voor daden vh Iraakse leger en dat Bush daar dus eindverantwoordelijk voor is.
quote:
Smerig. Zullen we de internationale leiders in de jaren 90 ook maar aanklagen omdat ze niets gedaan hebben aan de geocide, terwijl ze er wel toe in staat waren?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:56:05 #49
75040 Smilie
...whatever...
pi_20534180
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Erg betrouwbaar vind ik het toch niet overkomen. Niet voor niets zijn Europese NAVO-leiders (o.a. Van Aartsen en Kok) aangeklaagd door nabestaanden vd slachtoffers.
ben nog bezig met de hele stuk. Daar is meer info te vinden. Hen nog ~20 min nodig.... En tja, ze waren aangelaakgd, maar dat was meer denk ik uit boosheid dan om iets te bereiken.... Alleen politici hier kunnen zulke 'lastige' dingen niet zo makelijk ontwijken als dat servische politici kunnen....
pi_20534190
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Idd.
Als de slachtoffers het zeggen vind ik het toch betrouwbaarder dan wanneer 1 vd vermeende daders het zegt.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:57:58 #51
75040 Smilie
...whatever...
pi_20534223
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Tuurlijk ontkent Wesley Clark dat het zijn schuld is. Dat maakt het geen waarheid.
Nee, dat zeg ik ook niet, iedereen probeert 'schoon' eruit te komen. Volkomen duidelijk en normaal zou ik zeggen. Maar waarom ontekt ie iets waarvan hij niet eens beschuldigd is?! Hij stelt zelf de vraag en geeft zelf de antword daarop...!? Vaag, he
pi_20534254
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:55 schreef Smilie het volgende:

[..]

Sorry, maar in dit geval vind ik dat wel passend.
Dat vind ik dus niet. Het oog om oog, tand om tand is in die eeuwigdurende conflicten op de Balkan één van de belangrijke factoren. Serviërs die in hun verdediging zich er op beroepen dat zij aan de goede kant vochten in de WW2, etnische albanezen die hun strijd rechtvaardigen met zaken die in een veel verder verleden hebben gespeeld. Het houdt niet op. Menigmaal wordt er door Serviërs tijdens zittingen van het Tribunaal gerefereerd aan een (verloren) veldslag tegen de Ottomanen in veertienhonderd nog wat. De, terecht gedaagde, burgemeester van Vukovar heeft zich zelfs op die dag opgehangen in zijn cel
omdat je dan direct door naar de hemel zou mogen Waar gaat het dan nog over?
quote:
En waar zal ie dan zijn straf uitzitten (mocht ie een krijgen)?
De veroordeelden worden verdeeld over de landen die actief hun medewerking verlenen aan het Tribunaal. En dat hij gestraft wordt lijkt me zeker (of hij moet voor de uitspraak al het loodje leggen)
  zaterdag 10 juli 2004 @ 18:13:00 #53
75040 Smilie
...whatever...
pi_20534554
Misschien heb je wel gelijk, maar ik kijk heel simplistisch daarover: als je mij een klap geeft, geef ik klap terug. Geef je mij een zoen, dan zoen ik je terug. Maar ik ga je niet voor een klap een zoen terug geven, want dat verdient je niet. Ik begrijp dat ie niet echt naar zijn zin in Den Haag heeft, maar vind ik alsnog dat ie te veel heeft gekregen hoor. En dat alleen omdat hij ex-president is? Nee, dat is het gewoon niet genoeg hoor....
pi_20534680
Je kan het de Serviers niet kwalijk nemen dat zij geen kolonisten vd islam wilden hebben. Vrijspraak zit er niet in, maar hij moet wel erkenning krijgen als eerste verzetsheld tegen het moslimimperialisme in Europa.
Vier vrijheid? Welke vrijheid!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 18:59:40 #55
75040 Smilie
...whatever...
pi_20535537
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 18:19 schreef EkstrA het volgende:
Je kan het de Serviers niet kwalijk nemen dat zij geen kolonisten vd islam wilden hebben. Vrijspraak zit er niet in, maar hij moet wel erkenning krijgen als eerste verzetsheld tegen het moslimimperialisme in Europa.
Ja, alleen ik denk dat dat was meer side-effect dan het primair doel van Milosevic...
pi_20535948
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:57 schreef Smilie het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook niet, iedereen probeert 'schoon' eruit te komen. Volkomen duidelijk en normaal zou ik zeggen. Maar waarom ontekt ie iets waarvan hij niet eens beschuldigd is?! Hij stelt zelf de vraag en geeft zelf de antword daarop...!? Vaag, he
Omdat hij/zijn organisatie dat station had gebombardeerd? .
pi_20535961
quote:
Je kan het de Serviers niet kwalijk nemen dat zij geen kolonisten vd islam wilden hebben.
.

Die moslims in Bosnie wilden de Servische minderheid onderdrukken door die de achterlijke islamitische wetgeving op te leggen.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 20:04:11 #58
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20536952
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 19:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Die moslims in Bosnie wilden de Servische minderheid onderdrukken door die de achterlijke islamitische wetgeving op te leggen.
Over 50 jaar mag het misschien pas gezegd worden: "Moslims plunderden Servische dorpen vanuit de Nederlandse Save Haven Sebrenica".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 20:07:04 #59
75040 Smilie
...whatever...
pi_20537027
quote:

[..]

Mee eens....

hier is de compleet text over de RTS...

http://213.197.11.70:82/rts.txt
  zaterdag 10 juli 2004 @ 20:11:02 #60
60090 Akkersloot
pi_20537136
Sommige historici zijn dan ook verbaasd dat Izobegovic zo positief werd afgeschilderd door de Westerse media.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 10 juli 2004 @ 20:27:16 #61
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20537508
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 20:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Over 50 jaar mag het misschien pas gezegd worden: "Moslims plunderden Servische dorpen vanuit de Nederlandse Save Haven Sebrenica".
Je zal misschien verbaasd zijn, maar je hebt het zojuist gezegd, zonder sancties: "Moslims plunderden Servische dorpen vanuit de Nederlandse Save Haven Sebrenica". Maar goed, ik weet niet van wie het niet gezegd mag worden, waarschijnlijk wordt dan weer een vaag begrip als de linkse,,of wat dan ook, kerk, maar het is een redelijk bekend feit dat er niet alleen maar onschuldige burgers in die enclave zaten. Beetje onterecht wat jij dus zegt.
1 kernfysicus
pi_20538316
quote:

Ik had het niet anders verwacht van je, maar je kletst...als het maar past in je intolerante wereldbeeld...(wanneer ga je liegen dat Dutroux en Jack de Ripper islamiet waren? )
Het oude Joegoslavie viel uiteen door het onafhankelijkheidstreven van Slovenie en Kroatie.
Het servisch nationalisme kon dit niet voorkomen, dan maar wilden de nationalisten een opdeling van Bosnie forceren.
Het waren de serviers die begonnen de islamitische bosniers aan te vallen.
De verschillende ethnische groepen leefden redelijk wel met elkaar samen in Bosnie..en er was geen sprake van dreigend fundamentalisme.
De geest van ethnische haat kwam uit de buurstaat Servie aangevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-07-2004 21:10:42 ]
pi_20538597
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Bluesdude het volgende:
Het oude Joegoslavie viel uiteen door het onafhankelijkheidstreven van Slovenie en Kroatie.
Het servisch nationalisme kon dit niet voorkomen, dan maar wilden de nationalisten een opdeling van Bosnie forceren.
Nee, de Serviers beschermden alleen hun huizen tegen de islamitische hordes. Bosnie wilde onafhankelijk worden, best, maar de Serviers binnen Bosnie wilden ook vrij zijn van islamisme.
quote:
De verschillende ethnische groepen leefden redelijk wel met elkaar samen in Bosnie..en er was geen sprake van dreigend fundamentalisme.
Houd je mond toch. Die Bosnische leider was potverdomme lid van Handschar en een moslimfundamentalist, dus wat lul je?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 21:44:13 #64
75040 Smilie
...whatever...
pi_20538993
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had het niet anders verwacht van je, maar je kletst...als het maar past in je intolerante wereldbeeld...(wanneer ga je liegen dat Dutroux en Jack de Ripper islamiet waren? )
De geest van ethnische haat kwam uit de buurstaat Servie aangevlogen.
Ik zou zeggen dat je niet zo veel van geschiedenis weet? Het is al lang bekend dat muslimwereld probeerd tot west europees grond te komen. De makelijkste manier is via het gebied waar Joegoslavie lag. Tijdens Tito heeft toch iedereen goed samen geleeft, toch? Maar dan moet je ook weten dat Tito was een boer, een dood gewoon mens. En die wist heel goed om daarop te spelen. Daarom waren die jaren zgn goede jaren in Joegoslavische geschiedenis boeken. Toen Milosevic kwam, hebben muslim kans gezien om aan te vallen. En hebben ze ook gedaan, maar uiteraard met behulp van Milosevic (of hij erg veel geld of wat dan ook gekregen heeft om mee te spelen, weet ik niet, maar heeft in iedere geval geholpen).

Vergeet ook niet dat servie en omstreken waren 500 jaar lang onder de turkse regime. Vandag nog hebben we 'littekens' daarvan in dagelijkse leven (van gewoontes tot bepaalde worden in taal).

Gaan we nog even meer wereld globaal bekijken - in America werken veel lobby's om deze haos te verhelpen (om nog meer haos te maken). Want EU wordt sterk en America bevalt dat niet. America heeft zijn laatste standplaats in Griekland die zou verlopen 3 maanden nadat ze kwamen in Kosovo 'helpen'. Nu blijven ze lekker paar jaar in Kosovo maar. O.a. op die manier uitoefenen ze hun macht in europa.

Vergeet ook niet dat ze tijdens bombardement in Belgrado chinese ambassade hebben plat gelegd! 7 of 8 dode chinese mensen. Officiele verklaring was dat ze een 'oude map van dat deel van belgrado hadden'!? HALLO!? het was voor 2 redenen plat gelegd (en dat is inmiddels openbaar bekend):

1. Milosevic's vrouw heeft hele goede relatie met China en zij hebben gelaten om op hun ambassade radar op te zetten. Dus NAVO pikte een nieuwe radar signaal. En ze wisten verdomme goed dat het OP de chinesse ambassade was;
2. Zo wilde america kijken of china enige risico nog vormt op deze aarde. En blijkbaar niet, want ze hebben gewoon hun ogen dicht gemaakt. Dus America is veilig van china, de grote USSR hebben za al lang stuk gemaakt, nu nog maar EU (met behulp van muslim)... En daar werken ze nu ook aan.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 21:45:49 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20539022
Ach, de meeste problemen in Joegoslavië zijn te wijten aan het Servisch nationalisme, dat ook nog es streefde naar een Groot-Servië en het liefst een Joegoslavië geregeerd door Serviërs.
1 kernfysicus
  zaterdag 10 juli 2004 @ 21:51:01 #66
75040 Smilie
...whatever...
pi_20539123
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:45 schreef tvlxd het volgende:
Ach, de meeste problemen in Joegoslavië zijn te wijten aan het Servisch nationalisme, dat ook nog es streefde naar een Groot-Servië en het liefst een Joegoslavië geregeerd door Serviërs.
Je bent gezakt voor de les over propaganda

Ja, mee eens, serviers hebben volle borst van nationalisme. Maar ze hebben toch met ze alle goed samen voor 30 jaar geleefd?

Kijk, een volk (massa mensen) is net als een schaap - gewoon simpelweg dom! Daarom hebben we juist leiders, die met hun eigenschappen, sterke karakter, karisma en goede mensen om zich heen kunnen deze schaap goed leiden. Net als iemand het goed kan doen, kan andere (MIlosevic) slecht doen. 10 jaar van alleen maar slechter gaan, 10 jaar alleen 2 nationale TV stations, 10 jaar van propaganda... Tja, dan krijg je dat. En westerse propaganda heeft nu van jou gemaakt dat jij nu denkt zoals je denkt.

Even een compleet andere voorbeeld: Hitler heeft in maar alleen 4 jaar bereikt om een heel land te transformeren! Nou, hoe slecht hij ook is, hij was denk ik de alle beste leider ter werld. Sommige leraren hebben probleem om 20 studenten onder controle te houden, hij konde miljoenen mensen omkeren in alleen 4 jaar....

Snappie?!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:12:27 #67
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20539522
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:51 schreef Smilie het volgende:

[..]

Je bent gezakt voor de les over propaganda

Ja, mee eens, serviers hebben volle borst van nationalisme. Maar ze hebben toch met ze alle goed samen voor 30 jaar geleefd?
Ja, en daarna niet meer. Snappie?!
quote:
En westerse propaganda heeft nu van jou gemaakt dat jij nu denkt zoals je denkt.
Er is een verschil tussen propaganda en informatie, dat hoef ik niet uit te leggen en er bestaat inderdaad Westerse propaganda. Of dit mij op dusdanige wijze heeft beïnvloed, valt moeilijk te zeggen.
1 kernfysicus
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:18:40 #68
60090 Akkersloot
pi_20539631
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:21 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Houd je mond toch. Die Bosnische leider was potverdomme lid van Handschar en een moslimfundamentalist, dus wat lul je?
De gemiddelde Bosnische moslim zou dat waarschijnlijk niet geweten hebben (Servische propaganda hoef je natuurlijk niet altijd te geloven). Officieel bestond het Bosnische leger ook uit Moslims, Kroaten én Serviers.

Wat ik van het Joegoslavie tribunaal vind. Oorlogsmisdadigers moeten natuurlijk gewoon gestraft worden.

Bosniers en Albanezen moeten zich nu wel gedragen. Rusland voelt zich immers sterk verwant met het Servische volk. Alleen sterke Amerikaanse druk heeft Rusland onpartijdig gehouden.
pi_20539760
quote:

Als je het vanuit Servisch oogpunt bekijkt, ja. Als je alle ellende uit de jaren 90 in ogenschouw neemt, ook ja. Maar vanuit bijv. etnisch Albanees Kosovaars oogpunt niet. Tito's verdienste is dat hij Joegoslavië bijeen wist te houden maar van gelijkheid naar afkomst/nationaliteit/geloof was geen sprake. In het geval van Kosovo leek de Servische aanwezigheid meer een soort bezetting. Hoewel in de minderheid, alle touwtjes in handen.
pi_20539821
quote:

Nee, de Serviers beschermden alleen hun huizen tegen de islamitische hordes. Bosnie wilde onafhankelijk worden, best, maar de Serviers binnen Bosnie wilden ook vrij zijn van islamisme.
Nee... je zit achteraf maar wat te fantaseren omdat het beter staat in je kruistocht ...
Bosnie wilde zich niet losmaken van de oude staatsvorm...
De bosnische Serviers waren opgefokt door het servisch nationalisme komend uit Servie zelf.
Er was geen belangrijk streven van moslims een fundamentalistische staat te maken...
quote:
Toe nou.... dit zijn geen argumenten maar flamerijen en niet eens grappig...
Bietje meer humor graag.
Jij ziet graag overal fundamentalisten...des te meer smoesjes heb je zo om allochtonen te discrimineren.
Kan wel zijn van een of andere leider...maar zo was het niet gegaan...er was geen dreigend serieus bosnisch fundamentalisme.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 10-07-2004 22:37:06 ]
pi_20539954
quote:

Even een compleet andere voorbeeld: Hitler heeft in maar alleen 4 jaar bereikt om een heel land te transformeren! Nou, hoe slecht hij ook is, hij was denk ik de alle beste leider ter werld. Sommige leraren hebben probleem om 20 studenten onder controle te houden, hij konde miljoenen mensen omkeren in alleen 4 jaar....

Snappie?!
Ja, ik snap het..... je bent een Hitleraanhanger of neigt er toe.
Hij transformeerde een land met geweld.
Wie tegen was werd in elkaar geslagen of in een gevangenis of kamp gesmeten.
Mensen hadden geen keuze dan maar mee te marcheren in die grote mars naar de Grote Chaos
Die Grote Chaos heet Wereldoorlog II en Duitsland was behoorlijk verwoest met miljoenen duitsers dood op het eind

En dat noem jij een groot leider ??
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:41:58 #72
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540102
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:12 schreef tvlxd het volgende:
Ja, en daarna niet meer. Snappie?!
Daarna is Milosevic gekomen, kweet niet wat er niet duidelijk is?! Net als Tito een grote grote leider was, zo was Milosevic een grote slechte leider. Simple as it is. Daarachter staan nog ~150 sterke mensen op deze werld, maar zonder Milosevic op dat positie, op dat moment was niks mogelijk.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:44:04 #73
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20540154
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:41 schreef Smilie het volgende:
Daarna is Milosevic gekomen, kweet niet wat er niet duidelijk is?!
Alles is duidelijk, toen kwam het Servisch nationalisme weer flink op, dat enkele tientallen jaren redelijk onderdrukt was geweest.
1 kernfysicus
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:44:51 #74
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540176
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Als je het vanuit Servisch oogpunt bekijkt, ja. Als je alle ellende uit de jaren 90 in ogenschouw neemt, ook ja. Maar vanuit bijv. etnisch Albanees Kosovaars oogpunt niet. Tito's verdienste is dat hij Joegoslavië bijeen wist te houden maar van gelijkheid naar afkomst/nationaliteit/geloof was geen sprake. In het geval van Kosovo leek de Servische aanwezigheid meer een soort bezetting. Hoewel in de minderheid, alle touwtjes in handen.
Kijk is snap een concept niet: Albanees Kosovaars?! Wat is dat nou?! Of wie? Zijn er ook Belgische Nederlanders? Of Duitse Italianen?! Kosovaar of Albanees. Albanees Kosovaar?! Wat?!

Kosovo was van servie. Scrol ff terug, daar heb ik uitgelegd wat is daarmee alemaal gebeurd. En UCK is ook geen albanees rode cross hoor. Trouwens, op dit moment zijn er in Kosovo nog maar misschien 5% serviers aanwezig. Alle albanesen verbranden servische huizen, kerken, mensen martelen etc...
pi_20540193
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 21:44 schreef Smilie het volgende:

Het is al lang bekend dat muslimwereld probeerd tot west europees grond te komen. De makelijkste manier is via het gebied waar Joegoslavie lag.
Je hebt een vijand en daar verzin je boze bedoelingen bij.
Dé moslimwereld bestaat niet...dat is geen homogeen geheel.
Er was geen enkele moslimregering die plannen had Joegoslavie binnen te dringen.
quote:
Toen Milosevic kwam, hebben muslim kans gezien om aan te vallen. En hebben ze ook gedaan, maar uiteraard met behulp van Milosevic (of hij erg veel geld of wat dan ook gekregen heeft om mee te spelen, weet ik niet, maar heeft in iedere geval geholpen).
Het was Milosevic die de nationalistische servische sentimenten zat op te fokken.
De agressie te Bosnie kwam van serviers af.
Die moslimaanvallen bestaan in de fantasie of leugens van servische extremisten, die zelf de grote agressors waren.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:48:54 #76
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540304
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:35 schreef Bluesdude het volgende:
Ja, ik snap het..... je bent een Hitleraanhanger of neigt er toe.
Hij transformeerde een land met geweld.
Wie tegen was werd in elkaar geslagen of in een gevangenis of kamp gesmeten.
Mensen hadden geen keuze dan maar mee te marcheren in die grote mars naar de Grote Chaos
Die Grote Chaos heet Wereldoorlog II en Duitsland was behoorlijk verwoest met miljoenen duitsers dood op het eind
En dat noem jij een groot leider ??
Nee, misschien heb ik verkeerde word keuze gemaakt, misschien heb je verkeerd begrepen, misschien van beide een beetje.

Wat ik wilde aantonen is dat volk is alleen rechte hand van de leider. Als leider slecht is, volk is ook slecht. Leider goed - volk goed. En ik wilde alleen benadruken wat Hitler in zo korte tijd heeft bereikt. Ik beeordeel nu niet of wat hij bereikt heeft slecht of goed is, maar gewoon WAT. En om zo iets in relatief kort tijd (4 jaar) vind ik op zijn minst opmerkelijk. Over Hitler zelf vind ik dat ie een idioot was een persoon die vol van haat en kwaad was. Maar wat hij heeft bereikt is extreem. En daarom zeg ik dat om zo iets te bereiken moet je gewoon een goede leider zijn. Want het is ook niet zo makelijk om slecht te zijn, zeker op zo een groot schaal.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:52:04 #77
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540406
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:44 schreef tvlxd het volgende:
Alles is duidelijk, toen kwam het Servisch nationalisme weer flink op, dat enkele tientallen jaren redelijk onderdrukt was geweest.
Juist. Ik vind absoluut prima dat een iemand van zijn land houdt. Niks mis mee. Tot het moment dat je dat misbruikt. En Milosevic heeft juist dat gedaan op, voor de volk, slechte manier. Hij konde ook de beste uit mensen halen met nationalisme, maar nee, hij heeft juist alle slechte dingen boven de water gehaald (jammer genoeg).

Dus, ik vecht je niet over of serviers (te) grote nationaliste zijn of niet. Maar hoe politiek daarmee omgaat. Ik heb zelf 18 jaar in Belgrado gewoond, en geloof mij als ik je zeg dat alle mensen leven absoluut prima samen daar (kroaten, serviers, bosniers, muslim etc...). Want Belgrado is groot en men heeft meer dan 1 bron van informatie. In de binnenland is dat helemaal anders hoor.
pi_20540457
Die leider Hitler was dus puur slecht...
In zo'n korte tijd 1933-1945 heeft hij tientallen miljoenen mensen direct of indirect de dood ingejaagd.
Met geweld heeft hij andere ideeën de kop ingedrukt...en het hele volk geindoctrineerd.
Het blijft bizar dat je dat verheerlijkt..
pi_20540469
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:44 schreef Smilie het volgende:

[..]

Kijk is snap een concept niet: Albanees Kosovaars?! Wat is dat nou?! Of wie? Zijn er ook Belgische Nederlanders? Of Duitse Italianen?! Kosovaar of Albanees. Albanees Kosovaar?! Wat?!

Hoezo begrijp je dat niet? Jij spreekt in dezelfde post ook over Albanesen en Serviers in Kosovo.
quote:
Trouwens, op dit moment zijn er in Kosovo nog maar misschien 5% serviers aanwezig. Alle albanesen verbranden servische huizen, kerken, mensen martelen etc...
quote:
En UCK is ook geen albanees rode cross hoor.
Weet ik. Verzetsorganisaties zijn dat zelden.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 22:59:31 #80
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540593
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
Je hebt een vijand en daar verzin je boze bedoelingen bij.
Dé moslimwereld bestaat niet...dat is geen homogeen geheel.
Er was geen enkele moslimregering die plannen had Joegoslavie binnen te dringen.

Het was Milosevic die de nationalistische servische sentimenten zat op te fokken.
De agressie te Bosnie kwam van serviers af.
Die moslimaanvallen bestaan in de fantasie of leugens van servische extremisten, die zelf de grote agressors waren.
Nou, vertel me nou dat Albanesen geen Kosovo willen!? Kleine Montenegro is al voor 45% bezet door albanezen. Daarna gaan ze koppelen met hun groepen in bosnie. En dan, geografisch en later ook politiek gaan ze een land vormen. En hoepla - voor de deur bij EU :-) Het is al bekend dat juist die deel van werld achterdeur is voor de binnekomst in EU, met daarbij smokkel van alles en nog wat. Minst controle, grote % van corruptie. Het is gewoon paradijs voor de criminelen.

Dus nee, ze gaan nooit openbaar zeggen dat dat hun doel is. Maar zij werken heel erg goed daaraan. Wist je dat gemiddeld albanees familie 6-7 kinderen heeft. Dat is, in tegenstelling tot 1 kind per familie 600% meer kans dat een of meer kinderen tot EU komt... Het kliknt misschien als cliche, maar het is wel een grote plan hoor.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:02:24 #81
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540652
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
Die leider Hitler was dus puur slecht...
In zo'n korte tijd 1933-1945 heeft hij tientallen miljoenen mensen direct of indirect de dood ingejaagd.
Met geweld heeft hij andere ideeën de kop ingedrukt...en het hele volk geindoctrineerd.
Het blijft bizar dat je dat verheerlijkt..
Ik weet nog niet of je het niet KAN of WIL niet snappen wat ik probeer hier uit te leggen!?

Hitler was extreem goed leider. Dat zijn doelen slecht waren is verhaal voor zich, maar hij WAS groot leider. Dus hij wist hoe moet ie volk (mis)bruiken, hoe moest ie ze leiden tot zijn eigen doelen. Hij wist een hele volk te transformeren in een groot kwaad.

Maar ik praat alleen over zijn eigenschaap om dat te kunnen doen!!!! Niet wat heeft ie DAARMEE gemaakt, maar dat hij het KONDE doen!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:05:16 #82
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540704
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 22:54 schreef Scrutinizer het volgende:

Hoezo begrijp je dat niet? Jij spreekt in dezelfde post ook over Albanesen en Serviers in Kosovo.
Weet ik. Verzetsorganisaties zijn dat zelden.
Ja, maar kosovo was / is provincie van servie. En als je zegd: albanees kosovaar - dat slaat nergens op. Een albanees dat in servische provincie woont is iets anders. Want als je albanees kosovaar noemt, dan zou ik vervachten dat albanese kosovo ergens bestaat?! Of niet...?!
pi_20540745
Zijn middelen waren puur slecht..
Hij schafte de democratie af en sloeg andere meningen neer.
Had hij dat niet gedaan dan was zijn partij in de verkiezingen van 1937 gehalveerd en kwam er een andere regering.
Vind jij dit geweldige middelen dan ?
pi_20540753
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:02 schreef Smilie het volgende:

[..]

Ik weet nog niet of je het niet KAN of WIL niet snappen wat ik probeer hier uit te leggen!?

Hitler was extreem goed leider. Dat zijn doelen slecht waren is verhaal voor zich, maar hij WAS groot leider. Dus hij wist hoe moet ie volk (mis)bruiken, hoe moest ie ze leiden tot zijn eigen doelen. Hij wist een hele volk te transformeren in een groot kwaad.

Maar ik praat alleen over zijn eigenschaap om dat te kunnen doen!!!! Niet wat heeft ie DAARMEE gemaakt, maar dat hij het KONDE doen!
En omdat Milosevic dat niet kon was hij volgens jou een slecht leider? En is dat dan ook de reden waarom hij volgens jou gestraft moet worden?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:08:55 #85
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20540791
Hitler was een goede volksmenner, ja, dat bedoelt Smilie, neem ik aan. Onder "leider" versta ik echter iemand die ook goed is in het constructief leiding geven en dat is niet echt gebleken.
1 kernfysicus
pi_20540884
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:05 schreef Smilie het volgende:

Want als je albanees kosovaar noemt, dan zou ik vervachten dat albanese kosovo ergens bestaat?! Of niet...?!
Die gedachtengang kan ik me voorstellen, maar dat is niet wat ik ermee bedoel. Ik ben bijv. een Friese Amsterdammer, begrijp je?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:14:56 #87
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540936
nou, daar komt klein taal verschill. Onder leider noem ik iemand die een groep of massa mensen kan leiden EN dan heb ik het niet over of hij ze naar de goede doel leidt, of naar slechte doel. Gaat dus puur over LEIDEN! Voor wat Hitler met zijn kennis en leiderschap gedaan heeft - heb ik geen worden. Slechter konde het niet.

Maar ik heb het over dat hij was in staat om zo iets te doen. Je hoort zo vaak van de ouders dat ze hun EIGEN kinderen niet meer onder controle kunnen houden. Hitler was in staat om miljoenen mensen te bereiken. En niemand kan me vertellen dat alle mensen daarvoor waren, dat ze allemaal mee eens met Hitler waren. Nee absoluut niet, maar hij heeft manier gevonden (ook als dat is abosluut leger regime) om hun tot hemzelf te bekeren.

En de hele punt hiervan is: Milosevic konde dat ook doen. Ja, Milosevic heeft ook tenks en leger op de straat gebracht om tegen volk te vechten op de straten van Belgrado (was ik zelf daar). Dan heb ik het over: hoe een persoon zo veel macht weet voor zicht te halen.

En voor de laatste keer: Mijn mening is wat Hitler deed de uiterste slecht was. Maar ik blijf bij mij punt dat hij was een groot leider (zie begin van dit post over mijn vatting van leider zijn)!!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:16:42 #88
75040 Smilie
...whatever...
pi_20540986
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:12 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Die gedachtengang kan ik me voorstellen, maar dat is niet wat ik ermee bedoel. Ik ben bijv. een Friese Amsterdammer, begrijp je?
Ok, misschien ga ik nu iets doms zeggen, maar....

Friesland is in Nederland. Amsterdam is in Nederland. Dus, jou nationaliteit is nederlands. Toch?

Albanie is een land. Servie (met kosovo als provincie) is andere land. Dus deze 2 zou je niet mogen mixen.
pi_20541055
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:14 schreef Smilie het volgende:
nou, daar komt klein taal verschill. Onder leider noem ik iemand die een groep of massa mensen kan leiden EN dan heb ik het niet over of hij ze naar de goede doel leidt, of naar slechte doel. Gaat dus puur over LEIDEN! Voor wat Hitler met zijn kennis en leiderschap gedaan heeft - heb ik geen worden. Slechter konde het niet.
Zijn leiderschap, in jouw opvatting, kun je toch niet los zien van zijn overtuigingen die tot dat leiderschap hebben geleid?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:22:54 #90
75040 Smilie
...whatever...
pi_20541127
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:19 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Zijn leiderschap, in jouw opvatting, kun je toch niet los zien van zijn overtuigingen die tot dat leiderschap hebben geleid?
Nee volgens mij was er misschien 2% daarvan waar. Hij had gewoon karakteristiek, eigenschap, karisma, wat dan ook voor de grote leider. ZIjn overtuiging in wat ie deed heeft, volgens mij, weinig mee te maken.

Je zou bijna andersom kunnen denken: hij heeft macht gehad en toen konde hij zijn grote planen uitvoeren. Maar hij konde net zo veel haat tegen joeden hebben, als ie geen groot leider was om dat daadwerkelijk te bereiken zouden wij nooit van hem hebben gehoord. Hij was, ff zo zeggen, meester van manipulatie.
pi_20541265
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:16 schreef Smilie het volgende:

[..]

Ok, misschien ga ik nu iets doms zeggen, maar....

Friesland is in Nederland. Amsterdam is in Nederland. Dus, jou nationaliteit is nederlands. Toch?
Ik ben allesbehalve een Friese nationalist en in Nederland speelt dat überhaupt nauwelijks maar je had een paar generaties terug niet tegen mijn voorouders moeten zeggen dat ze Hollanders waren. Maar dit leidt tot niets.
quote:
Albanie is een land. Servie (met kosovo als provincie) is andere land. Dus deze 2 zou je niet mogen mixen.
Een Surinamer in Friesland zou een beter voorbeeld zijn. Die wordt in de volksmond misschien ook wel Surinaamse Fries genoemd. En door anderen weer Friese Surinamer. What's in a name?
pi_20541330
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:22 schreef Smilie het volgende:

[..]

Nee volgens mij was er misschien 2% daarvan waar.
Waar was maar 2% van waar?
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:33:23 #93
75040 Smilie
...whatever...
pi_20541391
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik ben allesbehalve een Friese nationalist en in Nederland speelt dat überhaupt nauwelijks maar je had een paar generaties terug niet tegen mijn voorouders moeten zeggen dat ze Hollanders waren. Maar dit leidt tot niets.
[..]

Een Surinamer in Friesland zou een beter voorbeeld zijn. Die wordt in de volksmond misschien ook wel Surinaamse Fries genoemd. En door anderen weer Friese Surinamer. What's in a name?
Nou, er is niet veel in a name, maar op die manier creeer je verkeer beeld, denk ik.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:35:23 #94
75040 Smilie
...whatever...
pi_20541446
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:31 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Waar was maar 2% van waar?
Als ik goed heb begrepen, volgens jou zijn sterving naar de doel heeft het mogelijk gemaakt dat ie zo een leider geworden is. Nou, denk ik dat zijn sterving maar 2% invloed heeft gehad op het feit dat ie volk konde leiden. Ik denk meer dat dat iets aangeboren is....?!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:36:35 #95
75040 Smilie
...whatever...
pi_20541484
TS gaat de stad in... wordt vervolgd! (hoewel ben niet echt tevreden over de reacties over de tribunaal, heb tot zover maar 4 reacties gehad)
pi_20541613
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:35 schreef Smilie het volgende:

[..]

Als ik goed heb begrepen, volgens jou zijn sterving naar de doel heeft het mogelijk gemaakt dat ie zo een leider geworden is. Nou, denk ik dat zijn sterving maar 2% invloed heeft gehad op het feit dat ie volk konde leiden. Ik denk meer dat dat iets aangeboren is....?!
Dan zijn we het, ook hierover, oneens. Ik ben ook out.
pi_20542526
quote:

[..]

Voormalig directeur 'Milosevic-tv' weer op vrije voeten

Dragoljub Milanovic, die tijdens het Milosevic-bewind directeur was van de Servische staatstelevisie RTS, is maandag vrijgelaten. Hij zat vast omdat hem wordt verweten dat hij zijn personeel expres niet van tevoren op de hoogte heeft gesteld van het NAVO-bombardement op 23 april 1999.

Bij het bombardement kwamen zestien mensen om het leven. Het bondgenootschap had voor de aanval gewaarschuwd. Nabestaanden verdenken Milanovic ervan dat hij de doden voor propaganda-doeleinden wilde gebruiken en daarom het gebouw niet liet ontruimen. De familieleden deden aangifte en Milanovic werd in februari gearresteerd.

Zijn vrijlating werd maandag bekend tijdens een herdenkingsbijeenkomst voor de doden waarvoor twee jaar na het bombardement meer dan 200 mensen bijeen waren gekomen voor het RTS-gebouw. Slobodan Sisic, de advocaat van de familieleden, noemde de vrijlating een ,,schandalig besluit''.

Het onderzoek tegen Milanovic is nog niet afgerond; hij kan zich nu als vrije man verdedigen. De aanklagers gaan mogelijk in beroep tegen de vrijlating.

De RTS was een van de voornaamste propaganda-instrumenten van Milosevic. Toch was er veel kritiek op het bombardement. In het RTS-gebouw werkte ook een Nederlandse cameraploeg. Het Joegoslavie-Tribunaal ziet onvoldoende bewijs voor een aanklacht tegen NAVO-medewerkers naar aanleiding van het bombardement.

datum:23 April 2001
bron: ANP
pi_20542651
Over het tribunaal... Het zou inderdaad beter zijn als de landen zelf hun misdadigers veroordelen (waarbij de VN meer controleert), maar ik heb niet echt het idee dat daar belangstelling voor is. Met andere woorden: was Milosevic echt berecht zonder dit tribunaal? Dat lijkt me zeer twijfelachtig. Daarom moeten we vooral blij zijn dat ze worden berecht, ook al is de situatie niet ideaal.

De posters die de genocide op de moslims jubelend goedkeuren zijn behoorlijk ziek in hun hoofd.
  zondag 11 juli 2004 @ 03:14:57 #99
75040 Smilie
...whatever...
pi_20544834
quote:
Op zondag 11 juli 2004 00:33 schreef Teerwater het volgende:
Over het tribunaal... Het zou inderdaad beter zijn als de landen zelf hun misdadigers veroordelen (waarbij de VN meer controleert), maar ik heb niet echt het idee dat daar belangstelling voor is. Met andere woorden: was Milosevic echt berecht zonder dit tribunaal? Dat lijkt me zeer twijfelachtig. Daarom moeten we vooral blij zijn dat ze worden berecht, ook al is de situatie niet ideaal.

De posters die de genocide op de moslims jubelend goedkeuren zijn behoorlijk ziek in hun hoofd.
DIe ANP bron heeft ook onvoldoende info. Zoals te lezen is in mij post wisten medewerkers zelf al dat RTS gebombardeerd zou zijn. Daarom wilden ze pand verlaten. Echter, voor de pand stond politie (of leger) die heeft ze gewoon weer de pand in gedwongen. En dat was echter wel voor propaganda doelen. Want als niemand ging dood, dan zou het 2 gevolgen hebben:

1. Geen propaganda tegen NAVO;
2. Zou duidelijk signaal zijn dat er ergens een lek is, want hoe wisten ze van te voren dat RTS gebombardeerd zou worden als niemand officieel heeft dat aangekondigd (ok, wel aangegeven dat RTS mogelijk doel zou zijn, maar wanneer?!).

Mijn mening dat als ie in Joegoslavie was veroordeld dat hij zou of al zijn straf uitzitten, of hij zou dood al zijn. En beide, eerlijk, vind ik beter dan wat nu gebeurd
  zondag 11 juli 2004 @ 03:38:10 #100
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20545060
Het is een NAVO tribunaal, volstrekt belachelijk dus.
Milosevic zou men dan ook vrij moeten laten, als iemand hem wil vervolgen dan moet het zijn eigen land zijn.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 11 juli 2004 @ 10:44:22 #101
60090 Akkersloot
pi_20547429
quote:
Op zondag 11 juli 2004 00:33 schreef Teerwater het volgende:
quoten graag.
pi_20548016
quote:
Op zondag 11 juli 2004 10:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

quoten graag.
Hoezo? Voel je je aangesproken?

EkstrA
quote:
Tijdens de grootste genocide in Europe sinds de tweede wereld oorlog zijn ongeveer 200.000 moslims en Kroaten werden vermoord. Meer dan 2 miljoen werden er gedeporteerd.

Een citaat uit het boek Een probleem uit de hel
quote:
De Servische schutters beseften dat hun terreuractie met deportaties en moorden op zich onvoldoende zou zijn om een blijvende 'etnische zuiverheid' te bereiken. De gewapende plunderaars wilden bereiken dat de band tussen burgers en land blijvend verscheurd zou raken. Zij dwongen daarom vaders hun zonen te castreren of hun dochter te molesteren; ze vernederden en verkrachtten jonge vrouwen (en maakten hen vaak zwanger). Hun politiek typeerde zich door opzettelijke vernietiging en vernedering: vernietiging met het doel te zorgen dat dit ras van gezworen vijanden geen huis meer zou hebben om naar terug te keren; vernedering om te voorkomen dat de voormalige inwoners stand zouden houden - en zich dus ooit opnieuw zouden durven vestigen - in het door Serviërs bezette gebied.

Bron: Een probleem uit de hel – Samantha Power (blz. 282-283)
Als je een man die hier direct of indirect een grote invloed op heeft gehad een verzetsheld noemt, vanwege je eigen kleinzielige afkeer jegens moslims, dan ben je naar mijn bescheiden mening ziek. Op mijn morele ladder sta je dan net zo hoog als mensen die de holocaust vergoelijken omdat ze momenteel problemen hebben met Joden. Mensen die problemen van nu en een genocide uit het (recente) verleden niet los van elkaar kunnen of willen zien, hebben een serieus probleem.
  zondag 11 juli 2004 @ 13:31:58 #103
60090 Akkersloot
pi_20549628
quote:
Op zondag 11 juli 2004 11:35 schreef Teerwater het volgende:

[quoten graag]

Hoezo? Voel je je aangesproken?
Nee hoor. Ik voel me niet aangesproken. Ik vind wel dat je met "voel je je aangesproken" het wel suggereert. Een uitspraak als "posters keuren hier de genocide goed" moet gewoon voorzien worden van quotes. En je quotes bewijzen dus niet dat posters hier de genocide goed keuren.
pi_20550308
Nee welnee. De verantwoordelijke voor de deportaties, etnische zuivering en genocide van moslims wordt een 'verzetsheld die optrad tegen moslimimperialisme' genoemd. Kniesoor die daar over valt.
  zondag 11 juli 2004 @ 14:52:53 #105
60090 Akkersloot
pi_20550958
quote:
Op zondag 11 juli 2004 14:14 schreef Teerwater het volgende:
Nee welnee. De verantwoordelijke voor de deportaties, etnische zuivering en genocide van moslims wordt een 'verzetsheld die optrad tegen moslimimperialisme' genoemd. Kniesoor die daar over valt.
Ik moet je in deze gelijk geven. Alleen had je wel wat eerder mogen quoten. En je hebt het over posters.
pi_20551158
Dank je. Posters is misschien wat (te) ruim, maar de reacties die op zijn bericht volgden zijn op z'n zacht gezegd niet afkeurend.
quote:
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 18:59 schreef Smilie het volgende:

[..]

Ja, alleen ik denk dat dat was meer side-effect dan het primair doel van Milosevic...
quote:

[..]

.

quote:

[..]

quote:

[..]

[..]

pi_20557545
Feit is dat er een hoop leugens de wereld in zijn geholpen, zoals die mager man achter het prikkeldraad. Tevens is het vrij duidelijk dat het tribunaal maar 1 doel heeft en dat is de veroordeling. Ze laten hem niet uitpraten en zitten hem op andere manieren dwars. Tevens was de hoofdgetuige het niet eens met de aanklacht van het tribunaal aan milosevic.

Ondanks alles is milosevic nog zo scherp van geest dat hij deze poppenkast meespeelt en laat zien hoe belachelijk deze mensen bezig zijn.
pi_20558597
Mocht je oprecht belangstelling hebben voor deze zaak, dan raad ik aan om de onderstaande links eens te bekijken, de videos en dan eens even stil te staan bij wat je gezien hebt.

http://www.emperors-clothes.com/
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/18079503/
  zondag 11 juli 2004 @ 21:14:38 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20558689
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:19 schreef WieWatWaarom het volgende:
Feit is dat er een hoop leugens de wereld in zijn geholpen, zoals die mager man achter het prikkeldraad. Tevens is het vrij duidelijk dat het tribunaal maar 1 doel heeft en dat is de veroordeling. Ze laten hem niet uitpraten en zitten hem op andere manieren dwars. Tevens was de hoofdgetuige het niet eens met de aanklacht van het tribunaal aan milosevic.

Ondanks alles is milosevic nog zo scherp van geest dat hij deze poppenkast meespeelt en laat zien hoe belachelijk deze mensen bezig zijn.
Nou, ik vind dat Milosevic telkens terecht wordt afgebroken. Hij kan lullen als brugman, maar hij heeft niet altijd het woord natuurlijk.
  zondag 11 juli 2004 @ 21:21:47 #110
60090 Akkersloot
pi_20558840
quote:
Op zondag 11 juli 2004 15:01 schreef Teerwater het volgende:
Dank je. Posters is misschien wat (te) ruim, maar de reacties die op zijn bericht volgden zijn op z'n zacht gezegd niet afkeurend.
Ho wie is er voor genocide. Als jij het feit dat moslims servische dorpen plunderde bagataliseerd
quote:
En ook dit is, blijkbaar, gewoon een feit.
quote:
Die Bosnische leider was potverdomme lid van Handschar en een moslimfundamentalist
pi_20558917
In het journaal laten ze alleen de stukjes zien van Milosevic die boos is, onderbroken wordt e.d. Deze zijn gewoon het meest interessant om te zien. Hoe de zaak er echt voor staat is voor ons leken moeilijk te zeggen, omdat we heel weinig zien van de droge stukken proces. Wat ik er van gehoord heb, is dat Milosevic een paar leuke punten gescoord heeft, maar dat zijn verdediging inhoudelijk zeer zwak is.
pi_20558948
quote:
Op zondag 11 juli 2004 21:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ho wie is er voor genocide. Als jij het feit dat moslims servische dorpen plunderde bagataliseerd
[..]

En ook dit is, blijkbaar, gewoon een feit.
[..]
Nu wordt mij bagataliseren verweten???
pi_20559146
http://www.parool.nl/nieuws/2004/JUN/25/buit2.html

Klachten van het Bosnisch-Servische leger dat het aangevallen werd door moslimtroepen die de VN-enclave Srebrenica als uitvalsbasis gebruikten, waren 'terecht'. Dat heeft Ton Karremans, oud-bevelhebber van de Nederlandse VN-troepen in Srebrenica, gisteren gezegd voor het Joegoslavië-tribunaal.

Karremans erkende dat moslimtroepen Srebrenica als uitvalsbasis gebruikten voor acties tegen de Serviërs. Hij zei niet te hebben geweten wat die aanvallen inhielden . De acties werden 's nachts uitgevoerd. ''En wij gingen niet mee.'' Op vragen of de moslims ook gruweldaden tegen Serviërs begingen, ging Karremans niet in. Hij zei daar geen weet van te hebben.

Wel erkende hij dat de moslims mede op de Serviërs schoten in de hoop dat de Nederlandse VN-troepen daarvan de schuld zouden krijgen, zodat de Serviërs het vuur zouden openen op de Nederlandse militairen.

http://www.clubmetro.nl/c(...)20040625_A_Metro.pdf

Karremans ontweek veel vragen over de activiteiten van de moslimstrijdkrachten in Srebrenica. Hij antwoordde 'nee' toen Karnavas hem vroeg of hij destijds wist dat moslims gruwelen begingen vanuit de enclave in Servisch gebied. De advocaat vond dat erg onwaarschijnlijk en vroeg vervolgens verbaasd of hij er dan niet over had gehoord? Karremans antwoordde dat hij alleen over feiten en getallen duidelijke uitspraken kon doen en niet over wat hij had gehoord.

Ik zou ook even naar: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=79910 kijken voor wat opheldering
pi_20559276
quote:
Op zondag 11 juli 2004 14:14 schreef Teerwater het volgende:
Verantwoordelijke .

Houd je veel te grote mond toch, als je er niets vanaf weet. Mladic is - althans, volgens het moslimhatende Niod-rapport - verantwoordelijk voor de zogenaamde massamoorden, niet Karadzic of Milosevic.
pi_20559425
quote:
Op zondag 11 juli 2004 20:19 schreef WieWatWaarom het volgende:

Ik neem aan dat je doelt op die beroemde beelden. Hoezo waren die niet echt?

Ik kon dit er over terug vinden, volgens mij gaat het hier om dezelfde beelden:

(...) Op hun terugrit reden ze [de journalisten, T.] echter langs een ander kamp, Trnopolje, waar ze toevallig een groep gevangen in de gaten kregen die zojuist uit het kamp Keraterm was gekomen (...). De gevangen waren er verschrikkelijk aan toe en Wiliams en Marshall va ITN sprongen de auto uit en begonnen het afgrijselijke toneel te filmen. De nieuwsproducer van ITN ontmoette zijn cameraploeg in Hongarije; weloverwogen koos hij het stuk film dat de sterkste herinnering aan de holocaust opriep. 'Nadat ik hun tien banden had bekeken, zag ik dat de beelden van de skeletmagere mannen achter prikkeldraad de wereld het meest zouden schokken,' zei hij. 'Ze riepen gedachten op aan Auschwitz en Bergen-Belsen.'

(Een probleem uit de hel - S. Power blz. 309)

Of jij die foto nou in twijfel trekt of niet - het is een bijzaak. Er waren concentratiekampen. Daar draait het om. Daar wordt nogal gemakkelijk overheen gestapt.
pi_20559591
quote:
Of jij die foto nou in twijfel trekt of niet - het is een bijzaak. Er waren concentratiekampen. Daar draait het om. Daar wordt nogal gemakkelijk overheen gestapt.
De beelden die de wereld in zijn gezonden zijn nep, er zijn andere beelden die dat meer dan duidelijk aantonen. Ik trek de foto niet in twijfel, deze is onomstotelijk vals. Ik zal eens kijken of ik de specifieke uitzending voor je kan terug vinden zonder te betalen maar dan hoop ik wel dat je deze serieus bekijkt. Menig video technikus kan je vertellen dat er is gerommeld.

Zoals, vele plaatjes zijn in het zwartwit geplaatst wat zaken dramatischer maakt
Bijna alle plaatjes zijn vergroot en gemaskerd
Die magere man op die foto, dat is niet mager maar misvorming, kijk maar eens naar de botten, dat is een ziekte.
Foto's waar wel het hele "hek" op staat laten duidelijk zien dat het prikkeldraad aan de binnenkant is genageld, wat gewoon niet klopt in de beveiligings theorie en onder is voorzien van kippengaas, wat al helemaal niets voorstelt.
pi_20559736
quote:
Op zondag 11 juli 2004 21:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Verantwoordelijke .

Houd je veel te grote mond toch, als je er niets vanaf weet. Mladic is - althans, volgens het moslimhatende Niod-rapport - verantwoordelijk voor de zogenaamde massamoorden, niet Karadzic of Milosevic.
pfff, daarboven heb ik hem 'de man die direct of indirect een grote invloed heeft gehad'. Nu ben ik een keer minder genuanceerd en hatsiekadee! Afmaken! Vangen op woordjes! Heerlijk discusiëren hier... Wat precies de invloed was van Milosevic kan ik niet zeggen, die illusie koester ik niet. Wel was hij de machtigste man van Servië, en dus deels verantwoordelijk. Wat hij precies gedaan heeft/na te laten te doen is aan het tribunaal. Daar heb ik geen zicht op.

En dan die zin: 'Houd je veel te grote mond toch, als je er niets vanaf weet' Zielig, grof en overbodig.

'verantwoordelijk voor de zogenaamde massamoorden'

zogenaamd??? Zogenaamde massamoorden??? Zogenaamd in te trant van zogenaamd, maar eigenlijk waren het geen massamoorden???
pi_20559971
quote:
Op zondag 11 juli 2004 21:51 schreef WieWatWaarom het volgende:

[..]

De beelden die de wereld in zijn gezonden zijn nep, er zijn andere beelden die dat meer dan duidelijk aantonen. Ik trek de foto niet in twijfel, deze is onomstotelijk vals. Ik zal eens kijken of ik de specifieke uitzending voor je kan terug vinden zonder te betalen maar dan hoop ik wel dat je deze serieus bekijkt. Menig video technikus kan je vertellen dat er is gerommeld.

Zoals, vele plaatjes zijn in het zwartwit geplaatst wat zaken dramatischer maakt
Bijna alle plaatjes zijn vergroot en gemaskerd
Die magere man op die foto, dat is niet mager maar misvorming, kijk maar eens naar de botten, dat is een ziekte.
Foto's waar wel het hele "hek" op staat laten duidelijk zien dat het prikkeldraad aan de binnenkant is genageld, wat gewoon niet klopt in de beveiligings theorie en onder is voorzien van kippengaas, wat al helemaal niets voorstelt.
Kom op! Er waren concentratiekampen, dat is door meerdere journalisten aangetoond. Niet alleen die beroemde beelden, ook vele andere journalisten. Dat is de hoofdzaak.

Een citaat over een andere journalist:

Joel Brand van Newsweek bezocht het kamp Manjaca en interviewde daar een uitgemergelde gevangen in aanwezigheid van de kampcommandant. Brand vroeg de man hoe het kwam dat hij zoveel gewicht had verloren. De stem van de gevangende beefde terwijl hij naar de afstotelijke Sevische bevelhebber keek. Hij weet zijn conditie aan een verblijf in het ziekenhuis, niet aan verhongering. Pas toen de gevange zijn hoofd draaide, zag Brand dat zijn linkeroor weggebrand was. Het interview werd abrupt beëindigd.
pi_20560099
quote:
Kom op! Er waren concentratiekampen, dat is door meerdere journalisten aangetoond. Niet alleen die beroemde beelden, ook vele andere journalisten. Dat is de hoofdzaak.
Als ik jou nou vertel dat die beroemde beelden zo duidelijk vervalst zijn, dan maakt jou dat niets uit? Ik kan het je aantonen, ben net getipt over een locatie waar ik dadelijk die uitzending kan vinden, en dan kan jij deze daar ook downloaden.

Wat jij feitelijk stelt is dat het niet uitmaakt dat de beelden over het "concentratie" kamp nep zijn, overduidelijk vals omdat er wel andere concentratie kampen waren, maar daar is geen beeld materiaal over.

Wat ik hanteer "NIET LIEGEN" want dat komt toch uit.
pi_20560375
Hadden jullie het over deze foto?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1633582.stm

fragment tekst net onder de foto
quote:
Five Bosnian Serbs have been sentenced to between five and 25 years' imprisonment for their part in running the notorious Omarska detention camp in northern Bosnia.

"You participated in this hellish orgy of persecution. You knew what was happening"
Judge Almiro Rodrigues

All the men were found guilty of murder, torture and crimes against humanity by the United Nations war crimes tribunal for the former Yugoslavia at The Hague.

The presiding judge, Almiro Rodrigues, told the men they had all known about or participated in rape, murder and persecution at the camp as part of a "widespread, systematic system of camps" intended to wipe out the non-Serb population in the Prijedor region of the country.
quote:
A prisoner at Trnopolje detention camp, Bosnia, in 1992
http://edition.cnn.com/2002/WORLD/europe/02/13/milosevic/?related

[ Bericht 16% gewijzigd door Bluesdude op 11-07-2004 22:22:40 ]
pi_20560548
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:08 schreef WieWatWaarom het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat die beelden nep zijn, ik ga er vanuit deze beelden echt zijn (zie mijn bron van de journalisten). Ik zeg dat het weinig relevant is om over beelden te discussiëren.

Het staat vast dat er concentratiekampen geweest zijn. Dit is bewezen door tientallen journalisten. In het geval er íets niet waar is, doet dat niets af aan de gruwelijkheden in andere kampen.

hoofdzaak: concentratiekampen
bijzaak: of één van de tientallen bronnen al dan niet waar is

Niemand twijfelt aan het bestaan van die concentratiekampen.
pi_20560661
quote:
hoofdzaak: concentratiekampen
bijzaak: of één van de tientallen bronnen al dan niet waar is

Niemand twijfelt aan het bestaan van die concentratiekampen.
Het maakt niet uit dat de foto's die de wereld zijn ingezonden waardoor een ingreep van de Us en de Vn gerechtvaardigd totaal vals zijn en de mensen in de betreffende plaatjes misleid zijn. Ben ik met je eeens
pi_20561041
Download en bekijk deze uitzending eens:

,mmm file is kennelijk weggehaald

[ Bericht 59% gewijzigd door WieWatWaarom op 12-07-2004 21:13:30 ]
pi_20561081

Muslim and Croatian prisoners of war. Trnopolje 1992
Haviv is de fotograaf en dit schijnt zijn website te zijn:
http://photoarts.com/haviv/bosnia/test.html

Die foto achter het prikkeldraad was ook te Trnopolje.
Journalisten konden ook binnen het kamp fotograferen.
Die prikkeldraadfoto is als bewijs genoteerd in het Milosevicproces..

Ook van Haviv:
http://photoarts.com/haviv/bosnia/thin.html
pi_20561114
quote:
Op zondag 11 juli 2004 21:56 schreef Teerwater het volgende:
pfff, daarboven heb ik hem 'de man die direct of indirect een grote invloed heeft gehad'. Nu ben ik een keer minder genuanceerd en hatsiekadee! Afmaken! Vangen op woordjes! Heerlijk discusiëren hier... Wat precies de invloed was van Milosevic kan ik niet zeggen, die illusie koester ik niet. Wel was hij de machtigste man van Servië, en dus deels verantwoordelijk.
Ja, dus niet deels verantwoordelijk. Hij is de machtigste man van Servie en deze zogenaamde misdrijven vonden plaats in Bosnie.
quote:
En dan die zin: 'Houd je veel te grote mond toch, als je er niets vanaf weet' Zielig, grof en overbodig.
Maar wel terecht. Want je weet er niets vanaf, dat geef je nota bene zelf toe.
quote:
zogenaamd??? Zogenaamde massamoorden??? Zogenaamd in te trant van zogenaamd, maar eigenlijk waren het geen massamoorden???
Het Niod-rapport zei dat het grootste deel vd vermoorde muzelmannen in Sreb. gewoon gewapend waren.
pi_20561157
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:17 schreef Bluesdude het volgende:
Hadden jullie het over deze foto?
[afbeelding]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1633582.stm .
Ja, die is nep. Dat was helemaal geen concentratiekamp, gematigde muzelmannen smeekten om in dat kamp opgenomen te worden, uit angst voor die gestoorde fundi's.
pi_20561198
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:43 schreef Bluesdude het volgende:
[afbeelding]
Muslim and Croatian prisoners of war. Trnopolje 1992
Haviv is de fotograaf en dit schijnt zijn website te zijn:
http://photoarts.com/haviv/bosnia/test.html

Die foto achter het prikkeldraad was ook te Trnopolje.
Journalisten konden ook binnen het kamp fotograferen.
?

Wat zie je op die foto, wat vermagerde mannen, een enorm warme dag. Vertel mij maar eens wat deze foto aantoont.
quote:
Dus dat zegt wat? Dat zegt helemaal niets, zeker niet als je bekend bent met het proces...
pi_20561266
Zeg, alle lichten en uiterst op de hoogte zijnde intellectuelen hier, vertel mij maar eens waarom Milosevic, de slager vd Balkan, de man die achter de vreselijke massamoorden op de arme moslims zat tussen 1991-1995, pas in 1999 werd aangeklaagd voor misdaden in Bosnie en Kroatie? En wel tijdens de Navo-bombardementen, wel, dat zal vast toeval zijn.
pi_20561314
Ach de hele Balkan is een grote brandhaard. Het is goed dat er nu mensen berecht worden. Maar ik ben bang dat het geen nut zal hebben. het schijnt in die regio heel gewoon te zijn om vetes familiebreeden generaties lang uit te vechten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20561335
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Ja, die is nep. Dat was helemaal geen concentratiekamp, gematigde muzelmannen smeekten om in dat kamp opgenomen te worden, uit angst voor die gestoorde fundi's.
Het is misschien dat je deze leugens op een hatesite ergens gelezen hebt en het maar graag wilt geloven........
Er waren helemaal geen fundamentalistisch strijdgroepen die moslims koeioneerden, wel moslims die zich verdedigden tegen servische agressie..
De gevangenen mochten niet weg, kregen te weinig eten, werden mishandeld...dat heet concentratiekamp...
pi_20561373
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:52 schreef du_ke het volgende:
Ach de hele Balkan is een grote brandhaard. Het is goed dat er nu mensen berecht worden.
Waarom zijn er maar enkele muzelmannen aangeklaagd, terwijl zij nog veel erger waren dan de Serviers (als je die al erg zou kunnen noemen)? Lekker onpartijdig 'tribunaal' is dat.
pi_20561434
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is misschien dat je deze leugens op een hatesite ergens gelezen hebt en het maar graag wilt geloven........
Er waren helemaal geen fundamentalistisch strijdgroepen die moslims koeioneerden, wel moslims die zich verdedigden tegen servische agressie..
De gevangenen mochten niet weg, kregen te weinig eten, werden mishandeld...dat heet concentratiekamp...
Knap dat je het precies weet omtedraaien
Jij bent duidelijk totaal niet op de hoogte van wat er gebeurd is. Kijk eens naar die video waarnaar ik een linkje plaatste, denk dat dat ongeveer alles ontkracht wat jij beweert.
pi_20561461
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

.
De Serviers verdedigden zichzelf tegen die muzelmannen. Bosnie had zich, onder leiding ve nazistische moslimfundamentalist, onafhankelijk verklaard van Joegoslavie. De Servische minderheid vreesde voor haar rechten en kwam in opstand, zij wilde dat haar rechten erkend werden door de Bosniers. Daar waren die muzelmannen natuurlijk niet van gediend. Je bewijst maar weer eens dat je totaal geen kennis hebt hierover en elke mogelijkheid aangrijpt om het op te nemen voor muzelmannen.
quote:
Ja, daar hoop ik ooit een bewaarder van te worden .
Maar even serieus, kun je deze (stomme) beweringen nog onderbouwen, of blijft het bij loos geblaat. Jou kennende houd ik het op het laatste.
pi_20561725
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarom zijn er maar enkele muzelmannen aangeklaagd, terwijl zij nog veel erger waren dan de Serviers (als je die al erg zou kunnen noemen)? Lekker onpartijdig 'tribunaal' is dat.
De aantallen weet ik zo niet. Maar het helaas over het algemeen zo dat de verliezers aangepakt worden en de winnaars buiten schot blijven.
Ik heb gister van een vriend die er gediend heeft zowel over moslims als over de serven verschrikkelijke verhalen gehoord.
En ja daar blijkt uit dat je de serven ook erg kan noemen .
pi_20561767
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

De aantallen weet ik zo niet. Maar het helaas over het algemeen zo dat de verliezers aangepakt worden en de winnaars buiten schot blijven.
Daar merk ik niets van, de Serviers hebben de burgeroorlog nl zo goed als gewonnen.
quote:
Ik heb gister van een vriend die er gediend heeft zowel over moslims als over de serven verschrikkelijke verhalen gehoord.
En ja daar blijkt uit dat je de serven ook erg kan noemen .
Dus als veel Marokkanen hier crimineel zijn, blijkt daaruit dat je "de Marokkanen ook erg kan noemen"? .
pi_20561940
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Daar merk ik niets van, de Serviers hebben de burgeroorlog nl zo goed als gewonnen.
Tja maar door ingrijpen van buitenaf zijn ze toch de verliezers geworden.
quote:
Dus als veel Marokkanen hier crimineel zijn, blijkt daaruit dat je "de Marokkanen ook erg kan noemen"? .
weer een onzinnige vergelijking. Aan alle kanten zijn er in die oorlog misdaden begaan en ik ga er niet van uit dat de een heel veel erger of minder erg was dan de ander .
pi_20563586
Dora, zegt het woord bron je iets? En niet zoiets algemeens als 'het NIOD-rapport'. Nee, citaten en verwijzingen van betrouwbare bronnen. CNN, Reuters, de betere bibliotheek, ANP, BBC etc., dat zijn dus min of meer objectieve bronnen.

Zelfde geld voor WieWatWaarom: bronnen! Die link die je gaf werkt niet, zelfs de hoofdsite blijft blank. Tot zover alleen maar bronnen gezien die jullie ongelijk aantonen. Het hoge toontje komt dan behoorlijk treurig over...
pi_20563684
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:08 schreef Teerwater het volgende:
Dora, zegt het woord bron je iets? En niet zoiets algemeens als 'het NIOD-rapport'. Nee, citaten en verwijzingen van betrouwbare bronnen. CNN, Reuters, de betere bibliotheek, ANP, BBC etc., dat zijn dus min of meer objectieve bronnen.
Wat mot je hebben? De betrokkenheid van Milosevic en Karadzic of de gewapende muzelmannen?
pi_20563743
Het zou een interessant topic kunnen zijn maar ik wist niet dat Dora zo eng en bezeten is.

De aarde is zeker ook plat, Dora?
pi_20563869
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:15 schreef SCH het volgende:
Het zou een interessant topic kunnen zijn maar ik wist niet dat Dora zo eng en bezeten is.

De aarde is zeker ook plat, Dora?
Volgens je moslimvriendjes misschien.
pi_20564019
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Kun je ook gewoon normaal discussieren? Je verziekt dit soort topics behoorlijk met je obsessie.
pi_20564054
quote:
Op zondag 11 juli 2004 22:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

(...)

Ja, daar hoop ik ooit een bewaarder van te worden .
Maar even serieus, kun je deze (stomme) beweringen nog onderbouwen, of blijft het bij loos geblaat. Jou kennende houd ik het op het laatste.
Oh ironie, jij vraag om bronnen!

Ik heb al een aantal citaten gegeven over de gruwelijkheden door Bosnische-Serviers. Kan je terug lezen met keurige bronvermelding. Uit hetzelfde boek:

Ze vertelden over vrouwen die in verkrachtingskampen werden gezet. Ze vertelden van al die moordpartijen - sommige zeiden dat ze deze met eigen ogen hadden gezien, anderen dat ze er alleen van gehoord hadden. Ze vertelden dat er mensen van steile rotsen werden gegooid, dat mannen in kampen werden vastgehouden, gemarteld en daar stierven. We praatten met ze door tot 's nachts twee uur. Zoveel verschillende mensen uit verschillende plaatsen beschreven deze ongelofelijke gelijksoortige ervaring. Ze zagen er geloofwaardig uit maar toch bleef ik me maar afvragen of ze niet stuk voor stuk dezelfde geruchten stonden te vertellen. Hoeveel ik er ook hoorde, ik vond ze gewoon nauwelijks te geloven. Ik kon het niet geloven. erlijk gezegd: ik geloofde het niet.
blz 303

Op 3 augustus 1992 bevestigde Richard Boucher, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van BZ, ten slotte dat de VS bewijsmateriaal van de kampen hadden. Hij gaf toe dat de regering wist 'dat de Servische strijdkrachten iets in stand houden wat zij detentiecentra noemen' en dat 'mishandelingen, martelingen en moorden plaatsvinden'. (...)
blz 302
pi_20564083
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wat mot je hebben? De betrokkenheid van Milosevic en Karadzic of de gewapende muzelmannen?
Van elke onwaarschijnlijke stelling die jij als 'waar' neer zet.
  maandag 12 juli 2004 @ 00:37:06 #144
3904 Koos Voos
teringhond
pi_20564201
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

LOL ..
pi_20564307
Dit is inderdaad een bron die deels het verhaal van WieWatWaar ondersteund:
quote:
Concentratiekamp of opvangkamp
Wat was het kamp in Trnopolje precies?

Toen in 1992 de wereld beelden kreeg voorgeschoteld van een moslimkamp in Trnopolje, was de verontwaardiging groot. De uitgemergelde mannen achter prikkeldraad werden al snel vergeleken met beelden van concentratiekampen in de Tweede Wereldoorlog. De uitzending van de beelden bracht wereldwijd een golf van verontwaardiging teweeg, en Amerikaanse congresleden begonnen te spreken over een internationale troepenmacht. Overal werd het argument genoemd dat de wereld niet een tweede keer mocht toekijken hoe een volk stelselmatig en georganiseerd werd uitgeroeid.
Maar vijf jaar nadat de beelden op het netvlies van de wereldbevolking werden gezet, schreef de Duitse journalist Thomas Deichmann een artikel waarin hij bewijs leverde dat de beelden niet klopten. (zie ook het fragment uit de uitzending, rechts op deze pagina) Deichmann merkte op dat het prikkeldraad waarachter de sterk vermagerde moslimmannen stonden, aan de binnenkant van de palen was bevestigd, iets wat zeer ongebruikelijk is. Na bestudering van het filmmateriaal van de Engelse producent ITN kwam Deichmann tot de conclusie dat het kamp niet helemaal omheind was met prikkeldraad; de filmploeg stond in een veld naast het kamp. Dit veldje was afgeschermd met een hoog hek van prikkeldraad om de aanwezige landbouwwerktuigen te beschermen tegen diefstal.

Deichmann publiceerde zijn bevindingen eerst in het Duitse tijdschrift Novo Magazine. Later werd het artikel overgenomen door het Engelse tijdschrift LM Magazine. De publicatie in Engeland, onder de titel ‘The picture that fooled the world’ schudde de producent van de beelden, ITN, wakker. Het bedrijf ontkende onmiddellijk dat de beelden de waarheid niet helemaal goed weergaven, en klaagde LM Magazine aan wegens laster. Het tijdschrift werd in 2000 veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van 375.000 Engelse ponden, en kon dezelfde middag faillissement aanvragen.

Daarmee lijkt de zaak afgedaan; ITN heeft gelijk en de beelden kloppen. Helaas ligt het verhaal niet zo eenvoudig. LM werd niet veroordeeld omdat het blad schreef dat de moslims in Trnopolje niet gevangen zaten achter prikkeldraad, maar omdat LM beweerde dat ITN willens en wetens de suggestie wekte dat het kamp leek op de concentratiekampen van Nazi-Duitsland. En ITN heeft zelf nooit beweerd dat het kamp in Trnopolje een concentratiekamp was. Wel verkocht het de beelden over de hele wereld, waar het voor de kranten en nieuwsrubrieken die de beelden uitzonden bijna onmogelijk was de vergelijking met de Nazi-concentratiekampen niet te maken. Zo sprak de Engelse Daily Star van ‘Bergen 92’ en de Daily Mail over ‘The Proof’.

Maar de beelden van sterk vermagerde mannen achter prikkeldraad kunnen dan wel lijken op de zwartwitbeelden van gevangenen in Auschwitz of Bergen-Belsen, daarmee is nog niet gezegd dat de situatie in de Servische kamp hetzelfde was als in de kampen in Nazi-Duitsland. Ondanks de vele verhalen over verkrachtingen, en mishandelingen, kwamen velen die in het kielzog van de ITN filmploeg Trnopolje bezochten tot de conclusie dat het woord concentratiekamp niet op zijn plaats was. Zo ook de politiek leider van de Engelse liberale partij, Paddy Ashdown, die twee weken nadat de beelden waren gemaakt, het kamp bezocht: “Deze mensen zijn hier gekomen omdat ze ergens naartoe moeten. Hun huizen zijn in brand gestoken, hun leven bedreigd. Moslimextremisten hebben de mannen onder druk gezet om zich aan te sluiten bij de guerillas, en ze zijn hier gekomen voor hun veiligheid. Maar het onbeschermde kamp is een aantal keer overvallen door Servische extremisten, die de Moslims mishandelen, ze beroven van hun laatste bezittingen en, zo wordt gezegd, de vrouwen verkrachten. Maar de situatie is nu verbeterd.”

Tegenlijk met de ploeg van ITN, die de beelden zou maken van de uitgemergelde man achter prikkeldraad in Trnopolje, reisde ook Guardianjournalist Ed Vulliamy naar hetzelfde gebied. Hij ging op uitnodiging van de Serven op bezoek in de kampen van Omarska en Trnopolje, om te kijken of de moslims er goed werden behandeld. De Bosnische regering noemt het kamp het ‘op een na grootste concentratiekamp’, maar Vulliamy vertelt in zijn verslag nadrukkelijk dat het kamp in Trnopolje geen concentratiekamp genoemd mag worden. Volgens de journalist is Trnopolje het best te omschrijven als een kruising tussen een civiele gevangenis en een doorgangskamp.

Volgens de Finse afdeling van Human Rights Watch, die het kamp in 1992 bezocht, was het kamp een ‘getto’ voor het niet-Servische deel van de bevolking in het gebied. Er kwamen moslims die door de Servische milities opgepakt waren, maar ook moslims die zichzelf veiliger voelden in het kamp, nadat hun huizen waren vernield. Zij hoopten dat ze in het kamp als vluchteling geregistreerd konden worden, zodat ze naar andere landen konden uitwijken. Toen het kamp in Trnopolje te vol werd, werden inderdaad veel moslims overgebracht naar niet door Serviërs gecontroleerde delen van Bosnië.

De Verenigde Staten, die verslag doet van het kamp in Trnopolje in het jaarverslag Mensenrechten in 1994, zegt dat er: ”Slechte leefomstandigheden” zijn, maar het rapport noemt niet een Servisch kamp, maar het door de Bosnische Moslims gerunde kamp Dretelj ‘Het meest beruchte kamp’, waar de omstandigheden ‘afgrijselijk wreed en mensonterend zijn’. Toch zijn er talloze verklaringen vastgelegd waarin gesproken wordt verkrachtingen, mishandeling en verdwijningen in Trnopolje. Ook zijn er verhalen over moslims die werden neergeschoten als ze het terrein verlieten om op zoek te gaan naar eten. Maar in de manier waarop de beelden over Trnopolje gepresenteerd werden aan de wereld, zat de intrinsieke vergelijking verborgen met de concentratiekampen van nazi-Duitsland.

http://www.vpro.nl/progra(...)9503/items/14185534/
Interessant. Maar nu eerst vakantie! En met de tijd dat ik terug komt, is deze discussie allang doodgebloed. Discussies hebben hier nooit zo'n lange houdbaarheidsdatum...
pi_20564529
De Arkan tijgers schenen hele lieve jongens te zijn .
pi_20564631
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:31 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Van elke onwaarschijnlijke stelling die jij als 'waar' neer zet.
Dan moet jij ze wel eerst benoemen, voor mij zijn ze heel waarschijnlijk, aangezien het Niod het zelf heeft gezegd .
pi_20564658
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:29 schreef Teerwater het volgende:

[..]

Oh ironie, jij vraag om bronnen!

Ik heb al een aantal citaten gegeven over de gruwelijkheden door Bosnische-Serviers. Kan je terug lezen met keurige bronvermelding. Uit hetzelfde boek:

Ze vertelden over vrouwen die in verkrachtingskampen werden gezet. Ze vertelden van al die moordpartijen - sommige zeiden dat ze deze met eigen ogen hadden gezien, anderen dat ze er alleen van gehoord hadden. Ze vertelden dat er mensen van steile rotsen werden gegooid, dat mannen in kampen werden vastgehouden, gemarteld en daar stierven. We praatten met ze door tot 's nachts twee uur. Zoveel verschillende mensen uit verschillende plaatsen beschreven deze ongelofelijke gelijksoortige ervaring. Ze zagen er geloofwaardig uit maar toch bleef ik me maar afvragen of ze niet stuk voor stuk dezelfde geruchten stonden te vertellen. Hoeveel ik er ook hoorde, ik vond ze gewoon nauwelijks te geloven. Ik kon het niet geloven. erlijk gezegd: ik geloofde het niet.
blz 303

Op 3 augustus 1992 bevestigde Richard Boucher, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van BZ, ten slotte dat de VS bewijsmateriaal van de kampen hadden. Hij gaf toe dat de regering wist 'dat de Servische strijdkrachten iets in stand houden wat zij detentiecentra noemen' en dat 'mishandelingen, martelingen en moorden plaatsvinden'. (...)
blz 302
Dit gaat niet over dat specifieke kamp. Ik geloof best dat de Bosnische Serviers enkele gruwelijkheden hebben gepleegd, maar die muzelmannen waren vele malen erger.
pi_20564668
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dit gaat niet over dat specifieke kamp. Ik geloof best dat de Bosnische Serviers enkele gruwelijkheden hebben gepleegd, maar die muzelmannen waren vele malen erger.

Dan is het goed. Hunnie waren erger.
pi_20564721
quote:

Alle partijen hebben oorlogsmisdaden begaan.
Ethnische haat kan zich meedogenloos bruut ontwikkelen.
Maar wat jij stelt is wishfullthinking....cq je baseert je op hatesites.
Heb jij voorbeelden van massamoorden door moslims begaan, net zo erg als in Srebenica ?
pi_20564759
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dan moet jij ze wel eerst benoemen, voor mij zijn ze heel waarschijnlijk, aangezien het Niod het zelf heeft gezegd .
CITAAT

Dus eerst zo'n ding: " dan tekst en dan weer zo'n ding " Vaak vooraf gegaan door: :

Nu in zinsverband:

NIOD schreef: "... bla bla bla citaat bla bla ..."

Nu jij.

Ik weet niet of nog reageer, ivm vakantie. Oefen maar al vast, ik denk niet dat ik de enige ben die nieuwsgierig is.
pi_20564780
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle partijen hebben oorlogsmisdaden begaan.
Ethnische haat kan zich meedogenloos bruut ontwikkelen.
Maar wat jij stelt is wishfullthinking....cq je baseert je op hatesites.
Heb jij voorbeelden van massamoorden door moslims begaan, net zo erg als in Srebenica ?
De mensen die in Srebrenica werden vermoord waren voor het grootste deel militair, aldus het Niod-rapport. En nee, ik ga het niet opzoeken, daar heb ik geen zin an. Srebrenica werd door de muzelmannen gebruikt als uitvalsbasis om Servische dorpen aan te vallen en te plunderen, terecht dat deze safe haven is aangevallen door de Serviers. Met de daaropvolgende massamoord hebben Karadzic en Milosevic niets te maken gehad, zegt het Niod-rapport.
pi_20564811
quote:

[..]

Nou volgens mij ging het daar meer zo.

Jij hebt mijn opa vermoord, dan vermoord ik jouw opa en oma. Dan vermoord ik je kinderen en je vrouw. Dan vermoord ik je kinderen je vrouw en je hond. Dan vermoord ik je vrouw, je kinderen, je hond, je kippen en je varken.

Het is er echt tegen elkaar opwedden met misdaden.
pi_20564817
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:05 schreef Teerwater het volgende:

[..]

CITAAT

Dus eerst zo'n ding: " dan tekst en dan weer zo'n ding " Vaak vooraf gegaan door: :

Nu in zinsverband:

NIOD schreef: "... bla bla bla citaat bla bla ..."

Nu jij.

Ik weet niet of nog reageer, ivm vakantie. Oefen maar al vast, ik denk niet dat ik de enige ben die nieuwsgierig is.
Oefen jij maar met het respect tonen voor je meerderen op intellectueel gebied. Maar goed, ik ben vergevensgezind, dus ik zal 1 van mijn claims nu opzoeken.

Veel wijst er op dat het om een centraal gegeven bevel van de Generale Staf van de VRS is gegaan. Voor politieke of militaire afstemming met Belgrado zijn geen aanwijzingen. De betrokkenheid van de toenmalige president Karadzic (Republik Srpska) is onduidelijk. Het zwaartepunt voor de verantwoordelijkheid van de massamoord lag hoe dan ook in militaire kring. De centrale rol van Mladic was daarbij onmiskenbaar en is niet aan twijfel onderhevig. Hij was dominant aanwezig in deze dagen en had duidelijk de leiding. Dat neemt de (mede)verantwoordelijkheid van anderen in leidende posities in de VRS, het Drina Korps en in de speciale troepen en veiligheidsdiensten niet weg.

.
pi_20564832
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou volgens mij ging het daar meer zo.

Jij hebt mijn opa vermoord, dan vermoord ik jouw opa en oma. Dan vermoord ik je kinderen en je vrouw. Dan vermoord ik je kinderen je vrouw en je hond. Dan vermoord ik je vrouw, je kinderen, je hond, je kippen en je varken.

Het is er echt tegen elkaar opwedden met misdaden.
Daar is het helaas wel in uitgemond ja.
pi_20564871
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De mensen die in Srebrenica werden vermoord waren voor het grootste deel militair,
Toe....massamoord op ongewapende gevangenen is nog steeds massamoord.
Maar natuurlijk geef je die voorbeelden niet van moslimmassamoorden net zo erg als In Srebenica, omdat die er niet waren.
Als wel, dan was dat allang in de media gekomen.
pi_20564904
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Daar is het helaas wel in uitgemond ja.
Dat niet alleen het gaat er al generaties lang zo. Tito kon het door repressie redelijk rustig houden. Maar het gaat al terug tot die slag bij het merelveld in 1389
pi_20564988
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar natuurlijk geef je die voorbeelden niet van moslimmassamoorden net zo erg als In Srebenica, omdat die er niet waren.
Nee hoor, dat ontken ik niet. Ook het moorden van ongewapende gevangenen vind ik verkeerd. Over de moslimmassamoorden: De muzelmannen waren niet in een positie om grote Servische steden in te nemen, ze plunderden en moordden dorpen uit. Maar het maakt niet uit hoeveel mensen er bij 1 massamoord omkwamen, maar hoeveel mensen in totaal zijn gedood en hoe misdadig een bepaalde groep was. Wat dat betreft winnen de muzelmannen (de regering en de plunderaars, niet de gewone soldaat die voor zijn land vocht) met vlag en wimpel. Wist je dat de Bosnische president bij de SS zat en aanhanger was vh islamitisch-fundamentalism?

Die Al-Qaeda leider in Saudi-Arabie vocht trouwens ook aan de zijde vd muzelmannen, hoewel natuurlijk niet iedereen in het Bosnische islamleger fundamentalist was.

Lang heeft de westerse media de muzelmannen afgeschilderd als de 'good guy', geheel onterecht.
pi_20565076
Claim #2:

(10) Het tragische dieptepunt van de val van Srebrenica is de massamoord op duizenden Moslimmannen door Bosnisch-Servische eenheden. Het grootste deel van de vermoorde mannen bestond uit militairen van het Bosnische Moslimleger (ABiH) die in de nacht van 11 op12 juli met een deel van de manlijke bevolking een uitbraakpoging naar Tuzla ondernamen. Het besluit uit te breken en dus van verdere weerstand af te zien werd geheel buiten de VN en UNPROFOR om genomen. De tocht naar Tuzla en de massa-executies die zouden volgen speelden zich geheel buiten het gezichtsveld van Dutchbat af. Suggesties dat de Moslims "onder de ogen van Dutchbat" werden vermoord zijn voor deze massamoord onjuist.

- Niod-rapport
pi_20565167
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:16 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Maar het maakt niet uit hoeveel mensen er bij 1 massamoord omkwamen, maar hoeveel mensen in totaal zijn gedood en hoe misdadig een bepaalde groep was. Wat dat betreft winnen de muzelmannen (de regering en de plunderaars, niet de gewone soldaat die voor zijn land vocht) met vlag en wimpel.
Dat zeg jij keer op keer maar als moslims erger waren dan een andere groep hadden we dat al lang gehoord...waar zijn je bronnen hiervoor ?
Tijdens de oorlog, dan wel dat Serviers na de oorlog met hun verhalen kwamen.
Die verhalen zijn er wel...maar nog steeds niet het gegronde totaalbeeld dat moslim-bosniers erger waren.
Ik ga liever op de pers af dan op jouw obsessies.....
Misschien moet jij maar eens je opgefokte haat onderkennen..
pi_20565204
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zeg jij keer op keer maar als moslims erger waren dan een andere groep hadden we dat al lang gehoord...waar zijn je bronnen hiervoor ?
Waarvoor? Dat de moslims erger waren dan de Serviers? Dat is mijn eigen oordeel, daar heb ik geen bron voor nodig.
pi_20565363
quote:
Op maandag 12 juli 2004 01:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Waarvoor? Dat de moslims erger waren dan de Serviers? Dat is mijn eigen oordeel, daar heb ik geen bron voor nodig.
exact wat er mis is.......jij bent zelf de bron..
  maandag 12 juli 2004 @ 02:05:30 #163
75040 Smilie
...whatever...
pi_20565724
En ik wilde alleen maar weten wat jullie van tribunaal vinden

Anyhow, on side-topic:

Er waren aan alle kanten gewoon verschrikelijke mensen die ergste dingen gedaan hebben. Tijdens oorlog zijn er geen regels, dus als iemand voelt om iemand op straat neer te knallen - dat doet ie gewoon.

Ik sta nog steeds achter dat dit gewoon doel is om moslim werld voor de deur van de EU te zetten om vervolgens binnen de EU te komen.

En jullie vergeten steeds grote machten in de werld: america en EU zelf. Beide hadden belang hierin, net zo veel als mensen die zelf in de oorlog waren. En dat kan je op korte termijn bekijken (bv het zou america milijarden kosten om wapens met gezwakt uranium op legaal manier te vernitiegen en slechts milijoenen om op e.e.a. land neer te gooien), tot zeer lange termijn (20+ jaar) en dat is dat america beslissingen binnen de EU mag nemen (door bv samen te werken in zo een oorlog, om vervolgens ook administratief bij de te houden etc...)

En nogmaals... En ik wilde alleen maar weten wat jullie van tribunaal vinden
  maandag 12 juli 2004 @ 10:57:01 #164
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20568267
quote:

[..]

Helaas Bluesdude, wie de media het beste bespeelt krijgt het etiketje slachtoffer. Soms lijkt het wel of 'slachtoffers' geen kwaad meer kunnen hebben gedaan. Echter vanuit de 'veilige' enclaves werden uitvallen gedaan naar de Serveische dorpen bij nacht en werden er moorden op Servische burgers gepleegd. Niet op zo'n grote schaal als de massamoorden die erop volgden als reactie maar er was wel degelijk meer aan de hand dan slechts een georganiseerde reactie om Bosnische moslims af te slachten.

Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar het hele verhaal over Joegoslavië en hoop dat Karadzic, Mladic en Milosevic alledrie zullen worden voorgeleid en hun kant van de zaak belichten zodat de hele toedracht die leidde tot de verschrikkelijke massamoorden in beeld komt. Wellicht komt dan ook in beeld of er een rol van betekenis was bij bespeling van de pers voor Mohammed Sacirby en zijn toenmalige vriendin Mabel Wisse Smit. Sacirby is intussen in Amerika opgepakt en beschuldigd van zwendel met twee-en-een-half miljoen dollar hulpgelden voor Bosnië. Het mag duidelijk zin dat er nogal wat persoonlijke balangen speelden bij eenzijdige persvoorlichting. Wat mij betreft komt ook hier de onderste steen boven zodat er niet enkel zicht komt op de wandaden van de slechter met de buitenwereld communicerende Serven.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 12 juli 2004 @ 11:41:28 #165
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20569212
quote:
Op maandag 12 juli 2004 02:05 schreef Smilie het volgende:
En ik wilde alleen maar weten wat jullie van tribunaal vinden

Anyhow, on side-topic:

Er waren aan alle kanten gewoon verschrikelijke mensen die ergste dingen gedaan hebben. Tijdens oorlog zijn er geen regels, dus als iemand voelt om iemand op straat neer te knallen - dat doet ie gewoon.

Ik sta nog steeds achter dat dit gewoon doel is om moslim werld voor de deur van de EU te zetten om vervolgens binnen de EU te komen.

En jullie vergeten steeds grote machten in de werld: america en EU zelf. Beide hadden belang hierin, net zo veel als mensen die zelf in de oorlog waren. En dat kan je op korte termijn bekijken (bv het zou america milijarden kosten om wapens met gezwakt uranium op legaal manier te vernitiegen en slechts milijoenen om op e.e.a. land neer te gooien), tot zeer lange termijn (20+ jaar) en dat is dat america beslissingen binnen de EU mag nemen (door bv samen te werken in zo een oorlog, om vervolgens ook administratief bij de te houden etc...)

En nogmaals... En ik wilde alleen maar weten wat jullie van tribunaal vinden
Amerika heeft natuurlijk ook belang bij een verdeeld Europa. Zolang wat achtergebleven gelovigen zich laten positioneren tegenover europese belangen is dat goed voor de amerikaanse hegemonie in de werled. Als echter de uitwisseling met Turkije evenals vroeger met het ottomaanse rijk plaats kan vinden dan ontstaat er een handelssituatie die wel een het economische einde van de amerikaanse macht in de wereld zou kunnen betekenen. Europa en het Midden-Oosten zouden elkaar wel eens via Turkije kunnen gaan vinden. Amerika speelt naar mijn idee daarom hoog spel met haar politieke verdeel en heers strategie.

Het lijkt me goed om niet zozeer van de moslimwereld te spreken. Door de eeuwen heen zijn er verschillende geloven geweest maar waren het vooral culturele en politieke geschillen die mensen uit elkaar dreven. Vandaag de dag zien we dat tribale culturen op gespannen voet staan met beginselen van gelijkheid. In de EU valt een grond wet te verwachten die dit vast zal verankeren. De ingesleten tribalismen in het Midden-Oosten en rondom de middellandse zee komen hierdoor in een ander licht te staan. Mensen levend onder een tribaal juk krijgen een alternatief aangereikt om als individu meer invloed te kunnen uitoefenen op de eigen zingeving en inrichting van het alledaagse leven. De mogelijkheden tot scholing en training nemen toe. Er komt een tijd aan dat de oosterse groepsidentiteit gekoppeld aan gastvrijheid in symbiose gaat met de westerse individualiteit. Misschien mondt het nog eens uit in een Mohammed Lalizai stichting waarin gelovigen van diverse snit elkaar vinden om in onderling overleg vorm te geven aan de inrichting van het leven van alledag...

Ik vind het tribunaal een goede zaak omdat misstanden slechts verwerkt kunnen worden als erkenning ervan heeft plaatsgevonden. Zonder erkenning zal vertrouwen ontbreken om een gezamenlijke toekomst op te kunnen bouwen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_20569624
Miisschien een interessante link, een uitzending van Tegenlicht over dit onderwerp.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/18079503/
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 13:23:56 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20571520
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 15:27 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

En wat meer moslims. Samen met de Kroaten waren zij de aanstichters vd burgeroorlog.
welke moslims dan ... ken jij ze? merendeel is dood

maar goed idd ook wat meer moslims idd, samen met de kroaten en de Serven hebben zij de bloedbaden veroorzaakt.
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 13:26:47 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20571581
quote:

[..]

het grootste gedeelte is op grote afstand door (luchtdoel)artillerie doodgeschoten omdat die een horde (10.000+) schietende mannen op zich af zagen komen.

wat er overbleef is tegen de muur gezet.

daarom zijn er nog steeds zoveel vermisten, de bosnische regering wil niet in dat bos gaan zoeken omdat ze dan schuld zullen moeten bekennen
pi_20572024
"Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar het hele verhaal over Joegoslavië en hoop dat Karadzic, Mladic en Milosevic alledrie zullen worden voorgeleid en hun kant van de zaak belichten..."

Milosevic is daar al om zich te verantwoorden tegenover een wel heel bizarre aanklacht.
In het gegeven rijtje mis ik 2 namen:

1) Alij Izetbegovic, voormalig president en commandant in de SS-Hansar-divisie tijdens WO II. Hij is verontschuldigd omdat hij dood is, maar niemand schijnt te willen dat de uiterst verderfelijke rol die hij heeft gespeeld wordt belicht (daar heb je tegelijk mijn mening over het marionettentheater genaamd Joegoslavië Tribunaal) ;

2) Nasr Oric, de moslimcommandant die de plunderingen, verkrachtingen en massamoorden in de Servische dorpen rond Srebrenica organiseerde en uitvoerde. Er zijn foto's van hem waarop hij pronkt met de hoofden van door hem gedecapiteerde Servische burgers.
Deze moslimcrimineel zit in Scheveningen, maar NOOIT wordt er door de media aandacht besteed aan zijn rol, hetgeen vooral voor de Nederlandse media opmerkelijk is te noemen: Is immers Dutchbat niet (ten onrechte) verantwoordelijk gesteld voor het debacle? Vreemd dan, dat Nederlandse media geen belangstelling hebben voor de man die het allemaal veroorzaakte...
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 13:49:41 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20572143
never mind, ik moet leren lezen

Nasser Oric zat tijdens de Dutchbat periode overigens zeer hoogstwaarschijnlijk niet in Srebrenica, hij wilde wel maar hij mocht niet van de baas ... waarom niet?

zullen we nooit meer weten want ilijah is dood

kans is groot dat hij de enclave heeft opgeoffert om zo de vernietiging van de servische republiekjes door de internationale gemeenschap te bewerkstelligen.
pi_20573972
"Nasser Oric zat tijdens de Dutchbat periode overigens zeer hoogstwaarschijnlijk niet in Srebrenica"

Van deze overduidelijk onjuiste bewering wil ik graag een bron.
Ondertussen neem jij dan gaarne kennis van het uitstekende artikel 'Deconstructie van een trauma' uit de Groene Amsterdammer van 13 maart 1996 waarin wèl bij de feiten wordt gebleven.

Interessant zijn in dit verband de uitspraken van Karremans:

"Karremans erkende dat moslimtroepen Srebrenica als uitvalsbasis gebruikten voor acties tegen de Serviërs. Hij zei niet te hebben geweten wat die aanvallen inhielden . De acties werden 's nachts uitgevoerd. ''En wij gingen niet mee.'' Op vragen of de moslims ook gruweldaden tegen Serviërs begingen, ging Karremans niet in. Hij zei daar geen weet van te hebben.

Wel erkende hij dat de moslims mede op de Serviërs schoten in de hoop dat de Nederlandse VN-troepen daarvan de schuld zouden krijgen, zodat de Serviërs het vuur zouden openen op de Nederlandse militairen.

Karnavas leek gistermorgen vooral te willen belichten dat er uiterste terughoudendheid bij de VN en dus ook bij Dutchbat bestond om iets te ondernemen tegen de activiteiten van de moslimstrijdkrachten in Srebrenica. "

Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2004/JUN/25/buit2.html

Dat sluit naadloos aan bij de woorden van Dutchbat-hospik Alfred Broeder die in een artikel getiteld "Hospik in de hel van Srebrenica" in het Dagblad vh Noorden d.d. 23 Nov 2002 o.a. zegt:

'Tijdens de debriefing in Assen bleken ze niet echt geïnteresseerd in mijn verhaal. Kijk, dit is het verslag: één velletje A4, nog niet voor de helft volgetikt...'

'Wat ik nu ga vertellen is volstrekt nieuw voor al die betweters die zo fijn weten uit te leggen hoe het allemaal gekomen is...'

'Al dat zwartepieten achteraf is alleen maar bedoeld om de aandacht af te leiden van de hoofdzaak: De VN zag onze blauwe vredesmissie niet meer zitten. Er moest gebombardeerd worden. Om die omslag in het denken te bewerkstelligen is Srebrenica opgeofferd. Zo is het en niet anders...'

'Er waren duizenden moslimkrijgers in de enclave... dan waren er weer moslimkrijgers uit de enclave ontsnapt om raids uit te voeren op Servische dorpen. Daar gebeurden dan de vreselijkste dingen: moorden, plunderingen, verkrachtingen. Maar we konden die uitbraken onmogelijk verhinderen. We hadden er de middelen niet voor...'

'Op een avond vloog een helikopter over. Met onze helderheidskijkers zagen we dat het een gitzwarte heli was, van het type dat de Amerikanen in Vietnam gebruikten. Hoe kon dat nou? Er gold een vliegverbod en de Serven hadden zo'n toestel niet. Het hoofdkwartier reageerde met de opmerking dat wij wel vuurvliegjes gezien zouden hebben. Niemand heeft me ooit willen vertellen wat die heli daar deed. Daar leid ik uit af dat hogere machten plannen hadden met de enclave waar wij, Dutchbatters ter plekke, niets van mochten weten...'

'Na het oprollen van de observatieposten zochten alle moslims een veilig heenkomen. Er bleven alleen ongewapende mannen, vrouwen, kinderen en ouden van dagen achter.'

Nog even over de beruchte video uit Trnopolje van het zogenaamde concentratiekamp aldaar: Wat wèrkelijk interessant is om te begrijpen is dat het speciaal opgezette PR-bureau om het 'moslimlijden' te promoten (ja, dat klopt, dat PR-bureau is ècht speciaal daarvoor opgezet) vanaf het allereerste begin op de hoogte was van het feit dat het filmteam van de Engelse producent ITN zonder een spier te vertrekken LOOG en MANIPULEERDE. En zonder de Duitse journalist Thomas Deichmann hadden we dat dus nooit geweten.

Uit erkentelijkheid daarvoor volgen hier 2 quote's uit het 'Antwort Von Thomas Deichmann an Erica Fischer':

"... In der Berliner Wochenzeitung Freitag (7.2.97) schrieb Frau Fischer mittlerweile: "Tatsächlich wurde das ‘falsche Foto’ von innerhalb eines mit Stacheldraht umgebenen Grundstücks gefilmt, in dem es vor dem Krieg Agrarmaterial zu kaufen gab." Sie erklärte dann weiter, ihr sei es "im Grunde genommen auch egal", wo Marshall bei den Aufnahmen stand. Eine befremdliche Haltung. Von professionellen Journalisten erwartet man, dass sie zwischen Fakten und Fiktionen unterscheiden und dass sie Einspruch erheben, wenn Fakten manipuliert werden..."

"... Mir laufen jedoch Schauer den Rücken runter, wenn ich Texte wie den von Fischer lese, in denen die Situation von Flüchtlingen, für welche moralische Haltung auch immer, ausgenutzt wird. Frau Fischer sollte nicht auch noch so tun, als sei es im Interesse der Menschheit, belogen, getäuscht und manipuliert zu werden..."

Tenslotte, het jaarverslag Mensenrechten in 1994, zegt over het kamp in Trnopolje dat er: ”Slechte leefomstandigheden” zijn, maar het rapport noemt niet een Servisch kamp, maar het door de Bosnische Moslims gerunde kamp Dretelj ‘Het meest beruchte kamp’, waar de omstandigheden ‘afgrijselijk wreed en mensonterend zijn’.

[ Bericht 1% gewijzigd door reviewer op 12-07-2004 15:15:34 ]
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 15:11:00 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20574091
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:06 schreef reviewer het volgende:
Van deze overduidelijk onjuiste bewering wil ik graag een bron.
overduidelijk onjuist?

wtf denk je dat er met WAARSCHIJNLIJK bedoelt wordt ... ik geef nergens feiten, er is dus ook geen bron en je toon staat me totaal niet aan

ik heb dit uit de boeken Endgame (van David something) en Srebrenica, who cares (van Karremans).
misschien moet je is naar de bibliotheek om ze te lenen ... ze hebben daar meer dan alleen stripverhalen
quote:
gigantisch lang verhaal waar meneer oric niet een keer vermeld wordt
what's the point?

dat de moslims ook schuldig zijn?
moet ik nu verbaasd op mijn knietjes mijn ongelijk betuigen?
ontken ik het uberhaupt ergens?
ongetwijfeld wel want anders slaat heel het verhaal feitelijk nergens op dus kun je link naar de quote produceren?

simpele ziel |:{
pi_20574498
Het interesseert me niets hoe je over mijn toon denkt, hoewel ik je geen aanleiding geef tot je oververhitte reaktie, ik stel alleen dat jouw bewering "Nasser Oric zat tijdens de Dutchbat periode overigens zeer hoogstwaarschijnlijk niet in Srebrenica" overduidelijk onjuist is.

Nasr Oric zat daar wel degelijk, LEES het artikel in de Groene Amsterdammer, en LEES dan gelijk ook het NIOD-rapport, want daar staat het ook in.

David something ken ik niet.
V.w.b. de belangen van Karremans verwijs ik naar zijn eerder gequote opmerkingen, waarvan de toon naadloos in een zeker plaatje past.
Een quote naar een "gigantisch lang verhaal waar meneer oric niet een keer vermeld wordt" komt mij onbekend voor.

Opmerkingen als:

"wtf... je toon staat me totaal niet aan"
"ze hebben daar meer dan alleen stripverhalen"
"moet ik nu verbaasd op mijn knietjes mijn ongelijk betuigen?"
"simpele ziel"

... horen meer thuis op een kleuterschool, ik zou daar wat minder exhibitionistisch in zijn als ik jou was...
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 17:42:55 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20577778
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:27 schreef reviewer het volgende:
Het interesseert me niets hoe je over mijn toon denkt, hoewel ik je geen aanleiding geef tot je oververhitte reaktie,
je geeft wel degenlijk aanleiding.

te beginnen al met 'overduidelijk' zonder daar bronnen of wat dan ook voor te geven.
vervolgens suggereer je dat mijn opmerking niet op feiten gebaseerd zou zijn ook wederom zonder bronnen
quote:
ik stel alleen dat jouw bewering "Nasser Oric zat tijdens de Dutchbat periode overigens zeer hoogstwaarschijnlijk niet in Srebrenica" overduidelijk onjuist is.
bron bron bron bron
quote:
Nasr Oric zat daar wel degelijk, LEES het artikel in de Groene Amsterdammer, en LEES dan gelijk ook het NIOD-rapport, want daar staat het ook in.
de enige referentie van nasser oric in srebrenica in dat artikel van de groene amsterdammer die ik kan vinden speelt in 1992 ... Dutchbat arriveerde een jaar later pas
wat ik wel vind is
quote:
Maar Ivanisevic beweert dat Oric samen met tweeduizend tot 2500 van zijn beste soldaten in april en mei 1995 naar het gebied ten zuiden van Sarajevo werd geroepen in verband met het daar op handen zijnde Moslimoffensief.
dat is toch raar dan dat de goede man met 2000 kameraden uit de omsingelde enclave heeft weten te ontsnappen.

misschien met dat ene helikoptertje van ze?
quote:
David something ken ik niet.
maar het boek Endgame ken je wel?
quote:
V.w.b. de belangen van Karremans verwijs ik naar zijn eerder gequote opmerkingen, waarvan de toon naadloos in een zeker plaatje past.
toch geeft hij in zijn boek aan dat de heer oric zeer hoogstwaarschijnlijk niet in de enclave was toen hij er zat ... jij wilde een bron, dat is hem doe ermee wat je wilt
quote:
Een quote naar een "gigantisch lang verhaal waar meneer oric niet een keer vermeld wordt" komt mij onbekend voor.
het komt uit dezelfde post als de 'overduidelijk onjuiste beweringl' ... onsamenhangend, irrelevant verhaal
quote:
Opmerkingen als:

"wtf... je toon staat me totaal niet aan"
"ze hebben daar meer dan alleen stripverhalen"
"moet ik nu verbaasd op mijn knietjes mijn ongelijk betuigen?"
"simpele ziel"

... horen meer thuis op een kleuterschool, ik zou daar wat minder exhibitionistisch in zijn als ik jou was...
zelfde geld voor jouw 'van deze overduidelijk onjuiste bewering' .... simpele ziel

het is niet overduidelijk onjuist, het is zeer hoogstwaarschijnlijk niet eens onjuist en dat hele verhaal wat je erbij quote heeft totaal nix met het punt wat ik probeer te maken te maken
zelfde geld voor jouw
pi_20578737
quote:
Op maandag 12 juli 2004 13:49 schreef sp3c het volgende:
Nasser Oric zat tijdens de Dutchbat periode overigens zeer hoogstwaarschijnlijk niet in Srebrenica, hij wilde wel maar hij mocht niet van de baas ... waarom niet?
Nasir Oric zat wel degelijk in Srebrenica, een paar weken voor de aanval werd de lafaard met een helicopter daar weggehaald!!
  Moderator maandag 12 juli 2004 @ 18:46:29 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20579134
onwaarschijnlijk
pi_20585920
Mevrouw van Crizadak heeft gelijk, waarschijnlijk kan zij wèl lezen…

@sp3c die eerst zegt:
quote:
ik geef nergens feiten
... om zich daarna te beklagen met de woorden:
quote:
vervolgens suggereer je dat mijn opmerking niet op feiten gebaseerd zou zijn
Maak even een keuze voordat je losbarst, wil je...
quote:
sp3c: de enige referentie van nasser oric in srebrenica in dat artikel van de groene amsterdammer die ik kan vinden speelt in 1992
Misschien ligt de verklaring voor je overduidelijk onjuiste bewering dan in een onvermogen tot lezen: Check de volgende quote’s uit genoemd artikel:
quote:
Nasr Oric, de commandant van Srebrenica, die door de Serviërs van oorlogsmisdaden wordt beschuldigd ('het Beest van Bosnië') en tegen wie het tribunaal een aanklacht in voorbereiding heeft…
quote:
Op 6 mei (de orthodoxe feestdag van St. Joris) voerden Moslims uit Potocari en Srebrenica een aanval uit op de dorpen Gniona en Bljeceva. Huizen van Serviërs werden geplunderd en platgebrand en een deel van de bevolking kwam om het leven. Leider van de aanval op Gniona was Nasr Oric.
quote:
Van mei 1992 tot april 1993 werden vanuit Srebrenica eerst de dorpen met een Servische minderheid aangevallen, daarna Servische dorpen omringd door Moslimdorpen, en uiteindelijk waren plaatsen aan de beurt in compacte Servische vestigingsgebieden, zoals Podravanja, Kravica en Skelani. Voor heel de Podrinje - het gebied aan de Bosnische oever van de Drina tussen Zvornik in het noorden en Visegrad in het zuiden - maakte het Bosnisch-Servische weekblad Javnost op 23 december 1995 melding van 192 platgebrande dorpen, met 2800 doden en zesduizend gewonden. Volgens Ivanisevic gaat het alleen al in de regio Milici-Srebrenica-Bratunac-Skelani om meer dan honderd dorpen waar Serviërs woonden, waarbij onder 'dorpen' ook dorpsdelen en gehuchten moeten worden verstaan.
Deze misdaden wachten nog op onafhankelijk onderzoek, hoewel ze zijn bevestigd door teruggekeerde Nederlandse VN-militairen. Luitenant Jasper Verplanke van het Korps Commandotroepen zei in het Nieuwsblad van het Noorden van 17 augustus 1995: 'Door de tactiek van de verschroeide aarde toe te passen heeft Nasr Oric in het begin van de oorlog grote delen van Bosnië in handen gehad. Daarbij, en daarin heeft Karremans gelijk, zijn grote slachtpartijen onder de Servische bevolking aangericht. Nederland zeurt dan weer over bewijzen. Zeurt, want het is natuurlijk niet vastgelegd op ziets als de ''funniest home video's'' dat vrouwen zijn verkracht en mannen zijn vermoord. Maar het is wel gebeurd!
quote:
in februari 1994 liet Nasr Oric trots een videoband zien van een uitgebrand dorp en van onthoofde lichamen van Serviërs aan John Pomfret van The Washington Post. Dat eerst de Canadese en later de Nederlandse blauwhelmen zulke acties niet konden voorkomen doordat ze er niet in slaagden de afgesproken ontwapening van de Moslimstrijders tot stand te brengen, betekende in feite de mislukking van het safe area-concept. 'Stelselmatige uitvallen van Moslimstrijders tegen Bosnisch-Servische doelen rondom de enclave hebben de spanning rond Srebrenica verhoogd en zijn door de Bosnische Serviërs aangegrepen om hun offensief tegen de enclave te rechtvaardigen', schreef minister Voorhoeve aan de Tweede Kamer.
quote:
bij Srebrenica werden dit keer geen halve maatregelen genomen. Behalve de vlucht van de Moslimtroepen in de nacht voor de aanval zijn er nog veel meer aanwijzingen dat de Moslimleiding de enclave opzettelijk heeft laten vallen. De verdediging was al ernstig verzwakt doordat de elitetroepen in Srebrenica al ver voor de maand juli waren teruggetrokken en overgebracht naar Tuzla, Sarajevo en Treskavica, volgens een Bosnisch-Servische commandant van een eenheid voor speciale opdrachten. Ook Nasr Oric zelf, die gezworen had dat Srebrenica nooit Servisch zou worden zolang hij er de scepter zwaaide, was niet meer aanwezig. 'Zijn handel en wandel in de maanden die vooraf gingen aan de val van Srebrenica vormen nogal een mysterie', aldus Charles Lane in de Volkskrant van 12 augustus 1995. Maar Ivanisevic beweert dat Nasr Oric samen met tweeduizend tot 2500 van zijn beste soldaten in april en mei 1995 naar het gebied ten zuiden van Sarajevo werd geroepen in verband met het daar op handen zijnde Moslimoffensief.
quote:
Het Joegoslavische persbureau Tanjug berichtte al in februari 1995 over een 'fel geschil en vuurgevecht' in de buurt van het dorp Slap tussen Moslims die via Servië naar Macedonië wilden vertrekken en de mannen van Nasr Oric, die in het dorp Luka de Drina-overgangen controleerden. Later spraken onbevestigde berichten van een rivaliserende 'gematigde' militaire eenheid onder bevel van ene Osman Suljic. In juli zouden Moslims uit Srebrenica die zich wilden overgeven hard zijn aangepakt door hard-liners onder commando van Zulfo Tursun, Ejub Golic en Nezir Mandzic.

Verbluft zeg je tenslotte:
quote:
sp3c: dat is toch raar dan dat de goede man met 2000 kameraden uit de omsingelde enclave heeft weten te ontsnappen.

Wellicht is dat raar, maar het is wel een feit, en als zodanig niet raarder dan het feit dat Nasr Oric gedurende een zeer lange periode, ‘eerst onder de Canadese en later onder de Nederlandse blauwhelmen’, vele nachten Srebrenica met een grote troepenmacht verliet om in de omliggende dorpen tekeer te gaan als ‘het beest van Bosnië’ dat hij was, en is...

[ Bericht 1% gewijzigd door reviewer op 12-07-2004 23:25:43 ]
  Moderator dinsdag 13 juli 2004 @ 14:10:46 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20596136
quote:
Op maandag 12 juli 2004 23:10 schreef reviewer het volgende:
Mevrouw van Crizadak heeft gelijk, waarschijnlijk kan zij wèl lezen…
dan heeft hij waarschijnlijk andere bronnen dan jouw groene amsterdammer
quote:
@sp3c die eerst zegt:
[..]

... om zich daarna te beklagen met de woorden:
[..]

Maak even een keuze voordat je losbarst, wil je...
dat ik geen feiten heb gegeven over the whereabouts van meneer oric wil niet zeggen dat mijn mening niet op feiten gebaseert zou zijn.
quote:

[..]

Misschien ligt de verklaring voor je overduidelijk onjuiste bewering dan in een onvermogen tot lezen: Check de volgende quote’s uit genoemd artikel:

[..]
dat hij er commandant is geweest heb ik nooit ontkend
quote:
[..]
6 mei 1992
quote:
[..]
mei 1992 tot april 1993 waar op 23 februari 1995 pas melding van gemaakt is
quote:

[..]
staat niet bij wanneer de videoband is gemaakt en dat er tijdens dutchbat oorlogsmisdaden zijn gepleegd door bosniers heb ik nooit ontkend
quote:

[..]
dat de moslims met een man of 10.000 uit de enclave zijn weggetrokken voor de aanval heb ik nooit ontkend.
ook wordt er bericht dat de elitestrijders al VER voor julie zijn weggetrokken
quote:

[..]
het dorp luka ligt buiten de srebrenica pocket
quote:
Verbluft zeg je tenslotte:
[..]
verbluft nog wel

eerder verbaasd dat die gast zonder dat iemand er wat van merkt door de omsingeling is gekomen met 2000 vrienden van hem ... is dan ook een onwaarschijnlijke zaak
quote:
Wellicht is dat raar, maar het is wel een feit,
het is geen feit het is een aanname
quote:
en als zodanig niet raarder dan het feit dat Nasr Oric gedurende een zeer lange periode, ‘eerst onder de Canadese en later onder de Nederlandse blauwhelmen’, vele nachten Srebrenica met een grote troepenmacht verliet om in de omliggende dorpen tekeer te gaan als ‘het beest van Bosnië’ dat hij was, en is...
nu verkracht je een quote, er zijn uitvallen en massamoorden gepleegd onder canadese en later onder nederlandse blauwhelmen... zul je mij nooit horen ontkennen, sterker nog dat roep ik al jaren, dat Nasser Oric erbij zou zijn geweest tot het einde verzin jij er zelf bij. Zou ook best kunnen maar vooralsnog is het niet onduidelijk waar die geweest is en met het veel belangrijkere Gorazde onder aanval is het onwaarschijnlijk dat ze dergelijke belangrijke figuren in het tactics nutteloze en strategisch onverdedigbare Srebrenica hebben gestationeerd

dat hij een beest is ontken ik ook nergens ... dus nogmaals, het is mogelijk dat hij er wel was maar het is niet onduidelijk en het blijkt geenzins uit het door jouw aangeroepen verhaal

lees dit boek eens:
Endgame: The Betrayal and Fall of Srebrenica, Europe's Worst Massacre Since World War II
David Rohde
http://www.amazon.co.uk/e(...)/026-2902841-8928433

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 13-07-2004 15:03:26 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 08:27:35 #179
96053 provo
Allochtoon
pi_20681822
Schandalig dat er nog mensen (dora en zo.) zijn die Milosevic en co. verdedigen!!!!
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
  Moderator zaterdag 17 juli 2004 @ 11:17:25 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20683077
even schandalig als de mensen die de moslims daar verdedigen want dat gebeurt ook regelmatig
  zaterdag 17 juli 2004 @ 11:25:37 #181
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20683172
Het tribunaal is een afspiegeling van de VN:

*overbodig
*duur
*links
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  Moderator zaterdag 17 juli 2004 @ 11:30:33 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20683219
* nuttig onder de juiste omstandigheden.

die was je vergeten
pi_20684377
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:25 schreef sanniejj het volgende:
Het tribunaal is een afspiegeling van de VN:

*links
Wat is er links aan het Tribunaal?
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 13:20:07 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20741685
weet hij veel

Amerika is er tegen dus is Sanniej ertegen dus is het links
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:24:01 #185
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20741765
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:
weet hij veel

Amerika is er tegen dus is Sanniej ertegen dus is het links
Nou, Amerika was er juist heel erg voor.
Het heeft immers alleen betrekking op een ander land
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 13:34:38 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20741973
WAS ja dat zeg je precies goed.

nu niet meer, dus is Sanniejj tegen dus is het links

als ze van mening veranderen zul je zien dat Sanniejj plotseling ook blij is met het onding
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:44:56 #187
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20742203
Waarom zou de VS niet langer blij zijn met dit NAVO tribunaal?
  dinsdag 20 juli 2004 @ 13:46:52 #188
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20742252
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Omdat het een precedent schept, namelijk internationale bemoeienis als dat niet nodig is, volgens hen. Amerika wil dan ook dat het Joegoslavië-tribunaal wordt afgerond en dat men dan stopt met die rare internationale tribunalen.
1 kernfysicus
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 13:51:51 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20742369
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:44 schreef HarigeKerel het volgende:
mijn fout ik dacht dat het om het strafhof ging

* sp3c kruipt terug in zijn bed
pi_20746338
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:20 schreef sp3c het volgende:
weet hij veel

Amerika is er tegen
Amerika is niet blij dat Milosevic (zogenaamd) berecht wordt?
  Moderator dinsdag 20 juli 2004 @ 17:08:52 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20746454
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

mijn fout ik dacht dat het om het strafhof ging

* sp3c kruipt terug in zijn bed
dat was nota bene het laatste bericht in het topic voor je reageerde ... je gaat mij niet wijsmaken dat je die niet gezien hebt
pi_20746515
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was nota bene het laatste bericht in het topic voor je reageerde ... je gaat mij niet wijsmaken dat je die niet gezien hebt
Oh, ik dacht dat deze post van jou was. Sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')