quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:27 schreef jimjim1983 het volgende:
hier verder dan maar?
de openingspost? hoe doe ik die?
Geen idee, maar omdat je Big L zegt, is die eerste misschien (vaag) van Clinic?quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:36 schreef jimjim1983 het volgende:
ja goeie clip idd. nummers is ook zeker niet slecht.
kan iemand mij helpen, ik moet weten welke nummers de volgende stukjes gebruiken.
http://oege.ie.hva.nl/%7Epetri04/stukje.mp3
http://oege.ie.hva.nl/%7Epetri04/stukje2.mp3
het ligt op het puntje van mn tong maar ik kan er maar niet opkomen![]()
volgens mij iig eentje van big L maar ik kan het nummer niet vinden.
nee is geen clinic, tenminste ik ken dat nummer niet dus daar kan ik het niet van kennen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:11 schreef keeper het volgende:
[..]
Geen idee, maar omdat je Big L zegt, is die eerste misschien (vaag) van Clinic?
En waar is dit van opgenomen zeg? De grammofoon van je oma?.
Die zijn toch (is toch een duo?) sinds kort naar het geweldige Badboy label?quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:24 schreef S-Two het volgende:
die clip van Kanye is echt cool...
kent iemand btw EightBall? vind het niet zo bijzonder, alleen zn nummer Hands In The Air , blijft nu de hele tijd in mn hoofd hangen (dat is wel een vet nummer....)
ja bij jou ook al? ik kan er echt niet opkomen, wordt helemaal gek hierquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:25 schreef Mar10Segovia het volgende:
En Jim... die sampletjes klinken inderdaad bekend...
Is volgens mij geen duo, werkt wel heel veel samen met MJG geloof ik, verder ken ik weinig van hem/ze......quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:25 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Die zijn toch (is toch een duo?) sinds kort naar het geweldige Badboy label?
Ken ze verder niet.
Handige site is dat tochquote:Op woensdag 7 juli 2004 22:23 schreef jimjim1983 het volgende:
ik heb ze gevonden dankzij iemand van the-breaks.com![]()
beide zijn van Showbiz & A.G. - Runaway Slave
01.Still Diggin'
11.Represent, met jawel Big L . had ik het tenminste nog een beetje goed.
die site is geniaal!quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:31 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Handige site is dat toch
Ja, nummer zal idd een jaar of 16 oud zijn. Toen was *ik* 17quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:41 schreef jimjim1983 het volgende:
is van voor mijn tijd
Zozo, bizzy bee!! Wat dacht je van een dope Beastie Boys megamix trouwens ?! Neem aan dat je hier ook veel originals van hebt?quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:37 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die site is geniaal!
ik ga morgen denk ik een nieuwe mix maken, heb nu originelen van organized konfusion, all natural, lords of the underground, diamond d, cella dwellas, brand nubian, smif n wessun, showbiz & ag en gza![]()
ik heb als het goed is een origineel van een nummer van Paul's boutique. die ga ik wel gebruiken.quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:47 schreef cosmick het volgende:
[..]
Zozo, bizzy bee!! Wat dacht je van een dope Beastie Boys megamix trouwens ?! Neem aan dat je hier ook veel originals van hebt?
Heb je overigens die live-registratie van ze gehoord? Damn, dope hoor. Alleen dat intro van Mixmaster Mike al. Gasten rocken![]()
Wat bedoel je met een originele versie ? een instrumental, een demoquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb als het goed is een origineel van een nummer van Paul's boutique. die ga ik wel gebruiken.
die live registratie heb ik nog niet gehoord , waar kan ik die vinden![]()
Gebruikte sample(s) gok ik?quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een originele versie ? een instrumental, een demo![]()
3FM.nl zond 'm uit; daarvan heb ik weer een mp3 kunnen gemachtigen. Zou via de bekende p2p-programma's wel te verkrijgen zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb als het goed is een origineel van een nummer van Paul's boutique. die ga ik wel gebruiken.
die live registratie heb ik nog niet gehoord , waar kan ik die vinden![]()
yepquote:Op donderdag 8 juli 2004 13:00 schreef cosmick het volgende:
[..]
Gebruikte sample(s) gok ik?
Kheb die van car thief nog ergensquote:Op donderdag 8 juli 2004 13:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
yep
Cool, en op vinyl nog welquote:Op donderdag 8 juli 2004 13:30 schreef RjD2 het volgende:
Hi,
danke für deine Bestellung.
Du hast folgende Platten bestellt:
Eric B. & Rakim : Follow the leader (12")
MC Solaar : Cinquieme as fifth ace (2LP)
ete Rock & CL Smooth : They reminisce over you (12")
Wu Tang Clan : Enter the Wu-Tang (36 chambers) (LP)
GESAMTPREIS : 37,80incl verzenden, that is..
Nice! Ga 'm straks thuis ff downloaden, branden zodat ik 'm morgen in de auto naar mijn werk kan luisteren.quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:16 schreef jimjim1983 het volgende:
mijn nieuwe en voorlopig laatste mix is af.
je kan 'm hier downloaden
Hij is 50 mb en duurt 54 minuten en 20 seconden.
Dit is de tracklijst:
*leuk*
Voor alle nummers komt eerst een stukje van het originele nummer waarvan gesampled is.
yep. Organized Konfusion is de shiznitquote:Op donderdag 8 juli 2004 18:52 schreef Mar10Segovia het volgende:
Organized Konfusion groupie ofzo, Jimjjim?
Zal m vanavond ff downloaden.
ill communication en check your head zijn niet hiphop only, maar het zijn wel de betere.quote:Op donderdag 8 juli 2004 20:53 schreef jimjim1983 het volgende:
Hello Nasty, Paul's boutique en To the 5 boroughs zijn toch de enige albums van de Beastie Boys die hip hop only zijn? of is er nog meer dat ik moet checken?
Ill communication heb ik maar vind ik niks aan, teveel rockquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
ill communication en check your head zijn niet hiphop only, maar het zijn wel de betere.
TEVEEEEL ROCK ?! Sure Shot, Root Down, Get It Together, Alright Hear This, Do It, Flute Loop... hun beste hiphop nummers staan op ill communication, Check Your Head hoef je dan ook niet te checkenquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ill communication heb ik maar vind ik niks aan, teveel rock
* download *quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:16 schreef jimjim1983 het volgende:
mijn nieuwe en voorlopig laatste mix is af.
je kan 'm hier downloaden
Hij is 50 mb en duurt 54 minuten en 20 seconden.
Dit is de tracklijst:
Organized Konfusion - Stress
GZA - When the fat lady sings
All Natural ft.Lone Catalysts - Renaissance
Organized Konfusion - Prisoner of War
Organized Konfusion - Let's organize
Organized Konfusion - Keep it Koming
Organized Konfusion - Stray Bullet
Smif n Wessun - Bucktown
Digable Planets - It's good to be here
Organized Konfusion - Extinction Agenda
Showbiz & A.G. ft.Big L - Represent
Showbiz @ A.G. - Still Diggin'
(ja ik ben fan van Organized Konfusion)
Voor alle nummers komt eerst een stukje van het originele nummer waarvan gesampled is.
ik heb zelfs een cover gemaakt voor degenen die 'm willen branden![]()
[afbeelding]
En de achterkant
ja prachtig nummerquote:Op donderdag 8 juli 2004 22:22 schreef cosmick het volgende:
Fijne mix hoor JimJim1983![]()
En oe, wat is 'respresent' van Showbiz & AG & BIG L toch dope. Heeerlijk, die krakende loops.
Ja, super. Gewoon gemaakt om te sampelen!quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja prachtig nummerdat origineel is ook vet
![]()
The Creator, van Pete & CL inderdaad... staat op hun All Souled Out epquote:Op vrijdag 9 juli 2004 00:43 schreef RjD2 het volgende:
welk nummer is het in je mix2 JimJim op 18 minuten
iets van Pete Rock en CL Smooth, maar GODDAMN welk nummer![]()
Zo staat het inderdaad in de Sample FAQ, maar volgens mij hebben ze de versie van Ike & Tina Turner gesampled in plaats van het origineel van de Beatles. Ja ja, gezeik.. details.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 00:49 schreef keeper het volgende:
Hej koel, Organized Konfusion heeft dus 'Come Together' van The Beatles gesamplet. Ik vroeg me al af waarom dat nummer nog door niemand gesampled was.
Ik vond dat intro van de Beatles ook wat afwijken idd.. maar dacht dat 't verbouwd was.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 10:45 schreef Zander het volgende:
[..]
Zo staat het inderdaad in de Sample FAQ, maar volgens mij hebben ze de versie van Ike & Tina Turner gesampled in plaats van het origineel van de Beatles. Ja ja, gezeik.. details.
Heej JimJim!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:35 schreef jimjim1983 het volgende:
dat nummer dat je hoort voor Bucktown, dat is ook gebruikt in best veel goede nummers maar dan echt gewoon een kort geluidke van 1 seconde ofzo en dat wordt dan de hele tijd herhaald. o.a. bij Land of the lost van Cella Dwellas en L.o.t.u.g. - chief rocka dacht ik.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:58 schreef JimmyJames het volgende:
Zo zo Jim, je hebt me net overgehaald een album van Organized Konfusion te bestellen![]()
vetquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:50 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Heej JimJim!
Vette mix!
Ik denk trouwens dat je heel blij gaat zijn met die 2 breaks-cd's, aangezien daar echt veel obscure loops en breaks op staan. En die vette sax-loop van T.R.O.Y. staat er trouwens ook op. Dus ehhh, enjoy zou ik zeggen.
Laters!
AA
yepquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:59 schreef jimjim1983 het volgende:
welke heb je besteld? The extinction agenda?
Hee JimmyJames,quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:58 schreef JimmyJames het volgende:
Zo zo Jim, je hebt me net overgehaald een album van Organized Konfusion te bestellen![]()
Tom Scott - Today bedoel je? Zo hippie-achtig vind ik dat nou ook weer niet..quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:33 schreef Zander het volgende:
Ja, vind ik ook.
Soms is het ook wel knap dat producers net die ene vette loop kunnen halen uit een nummer dat verder eigenlijk maar matig is. Een mooi voorbeeld vind ik 'T.R.O.Y.' van Pete en CL: die gave sax-loop komt uit een of ander vreselijk hippie-deuntje (ben ff kwijt wat het was, maar het zoog in ieder geval).
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:05 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
yep
Nee helemaal niet! Sterker nog, ik vind het best wel een vet nummer eigenlijk. Gaat toch over een gast die zijn vrouwtje aan het verliezen is? Beetje Borsato-achtig onderwerp eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:09 schreef dunniecash het volgende:
[..]
Tom Scott - Today bedoel je? Zo hippie-achtig vind ik dat nou ook weer niet...
eheh word, het origineel van Luchini van Camp Lo is daarentegen niet om aan te horenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:09 schreef dunniecash het volgende:
[..]
Tom Scott - Today bedoel je? Zo hippie-achtig vind ik dat nou ook weer niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |