Dat moet veel sneller kunnen marysequote:Op woensdag 30 juni 2004 14:04 schreef MaRySe het volgende:
Heb maandag 30 minuten gehomtraint: 11,75 km
En 10 minuten 7,5km per uur en 8 minuten 8km per uur.(loopband)
Als ik dit tempo blijf houden zit ik op de 2uur, 30 minuten voor de (1/10e)triathlon
En ik wil er 1 tot 1 uur en 30 minuten over doen.
(380 meter zwemmen, 18km fietsen, 4km rennen)
Ja, had ik al gedaanquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:37 schreef Aquarelle het volgende:
Misschien handiger als je even een nieuw regeltje post radiohoofdje. Of had je dat al in het vorige topic gedaan?
Afhankelijk van wat je doet is het inderdaad goed om genoeg eiwitten binnen te krijgen. Het heeft weinig zin om extreem veel eiwitten te gaan eten als je ze toch niet gebruikt. Melkzuur wordt gewoon afgebroken in je lichaam, of het sneller gaat met water drinken weet ik eerlijk gezegd niet (goed om op te zoeken, leer ik weer watquote:Op woensdag 30 juni 2004 14:40 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
Ja, had ik al gedaanNouja, ik zet het er wel nog een keer neer. Is net zo duidelijk.
Radiohoofdje (1,68) (23.4) was 66 kg, is nu 63 kg en wil graag 56 kg wegen -3
Vraagje: Wat is goede voeding voor je spieren? Voor de opbouw en genezing ervan. Eiwitten toch? Weet iemand wat ik het best kan eten of heeft het geen zin om veel eiwitten te gaan eten?
Drink wel veel water omdat dat goed schijnt te zijn om het melkzuur etc. uit je lichaam te laten verdwijnen.
Ehm.. Het is een wedstrijd waar ik aan mee ga doen 27 augustus. Echt van o doen jullie 1/10e ik doe wel 1/8e!quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Dat moet veel sneller kunnen maryseeen uur en een kwartier moet zeker wel lukken als je nog flink doortraint.
Ik zou gewoon de 1/8 e triathlon doen, is een wat gebruikelijkere afstand500m zwemmen, 20 fietsen en 5 lopen
Geheel Off Topic... hoe hard denk je te gaan zwemmen? (helaas is daar niet héél veel tijdswinst op te boeken aangezien het een relatief klein onderdeel is. Je kan er wel veel tijd mee verliezen als je het echt niet kanquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:02 schreef MaRySe het volgende:
Zwemmen ben ik goed in hoor! (Deed (even) aan wedstrijdzwemmen) Alleen het lopen gaat echt héél moeilijk worden. (Heb ook inspannings astma en zo)
Maar ik ga het gewoon halen (Met nog 4 vriendinnen & nog allemaal bekenden en vrienden)
Ik weet uit ervaring dat het heel belangrijk is dat je de wissels goed doet... daar halen de meesten tegenwoordig de meeste tijdswinst... als de ander dan nog staat te klooien met zijn veters, kun jij al een stukje op weg zijnquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:37 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Geheel Off Topic... hoe hard denk je te gaan zwemmen? (helaas is daar niet héél veel tijdswinst op te boeken aangezien het een relatief klein onderdeel is. Je kan er wel veel tijd mee verliezen als je het echt niet kan)
Moet er nog maar een keer gezegd worden dat je jezelf niet elke dag moet wegen omdat het totale kul is? Elke week op een vast tijdstip ('s ochtends voordat je uberhaupt iets gaat drinken of doen). Als het verschil een paar ons is dan kan 't net zo goed zijn dat je net even wat meer vocht in je lijf heb bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:37 schreef miss_cee het volgende:
Ik snap er niks van wat met mijn lichaam is. Ik heb gewoon gisteren maar twee broodjes gegeten met kipfilet en een trosje druiven en ik ben gewoon aangekomen.
Volgens mij is mn lichaam al op de spaarstand gegaan, kan het anders niet verklaren want ik had ook nog veel bewogen erbij.
Ik heb vandaag dus maar weer iets meer gegeten dan de laatste week.
Nu iets van 4 boterhammen, twee stuks fruit en 2 melkproducten en een bord macaroini met gehakt en kaas. Ben nu gewoon echt bang om morgenvroeg op de weegschaal te kijken omdat ik me zo goed eraan gehouden heb en toch niet meer afval.
Jij wilt zeggen dat je nooit wat drinkt? De ene ochtend kan rustig een halve kilo schelen ten opzichte van een andere ochtend... Je toilet patroon is toch niet altijd precies hetzelfde en daarbij zweet je de ene nacht véél meer dan de andere waardoor er ook gewichtsverschil op kan treden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:57 schreef miss_cee het volgende:
Nee dat kan niet want waar zou dat vocht vandaan komen dan? :s
2 broodjes en een beetje druiven?? Je moet echt meer gaan eten anders val je echt nooit af.. ! Maar ja daarom was je de vorige x weg gegaan toch?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:37 schreef miss_cee het volgende:
Ik snap er niks van wat met mijn lichaam is. Ik heb gewoon gisteren maar twee broodjes gegeten met kipfilet en een trosje druiven en ik ben gewoon aangekomen.
Volgens mij is mn lichaam al op de spaarstand gegaan, kan het anders niet verklaren want ik had ook nog veel bewogen erbij.
Nu iets van 4 boterhammen, twee stuks fruit en 2 melkproducten en een bord macaroini met gehakt en kaas. Ben nu gewoon echt bang om morgenvroeg op de weegschaal te kijken omdat ik me zo goed eraan gehouden heb en toch niet meer afval.
2 tips: eet gewoon 3 fatsoenlijke maaltijden per dag (of het equivalent daarvan in meer maaltijden) en weeg je hooguit eens per week. Maar ja, dat hebben de anderen ookal gezegd.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:37 schreef miss_cee het volgende:
Sommige mensen willen nou eenmaal graag zielig zijnquote:Op donderdag 1 juli 2004 13:34 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
2 tips: eet gewoon 3 fatsoenlijke maaltijden per dag (of het equivalent daarvan in meer maaltijden) en weeg je hooguit eens per week. Maar ja, dat hebben de anderen ookal gezegd.
Te weinig deelnemers aan het gehele evenement (cultureel workshopweekend) wat niet opwoog tegen de kosten zeiden ze. :'(quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:41 schreef Shantee het volgende:
Wendy-tje wat jammer zeg! waarom gaat het niet door??
Allereerst: gefeliciteerdquote:Op donderdag 1 juli 2004 17:57 schreef miss_cee het volgende:
Trouwens ik ben hier lid bij Fok onder mijn schoolemailadres en ik ben sinds deze maand geslaagd voor mn opleiding dus ik ben van school af nu. Dus ze gaan ook binnenkort mijn emailacount opheffen (denk midden juli). Wordt ik dan direct ook van Fok afgemeld? Ik hoop het niet want ik heb geen ander emailadres dat toegestaan is om lid te worden.
Dus als ik er over een maand niet meer ben weten jullie waar dat aan ligt.
Je bent volkomen verkeerd bezig. Ik raad je aan gewoon een dokter te raadplegen, want dit gaat geheid mis.quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:40 schreef miss_cee het volgende:
Oh dat heb ik idd nog nooit gehoord Shantee, ik dacht altijd dat donker brood het gezondste was.
Gelukkig eet ik meestal volkoren brood, daar zit geen troep in.
Maar ik krijg wel troep binnen op een andere manier.. is echt niet zo dat ik elke dag zo superweinig eet hoor! Ik heb geen anorexia of zo. Zou best een of andere eetstoornis kunnen hebben maar anorexia is het in elk geval niet. Daarvoor eet ik teveel.
Heb gisteravond ook nog best wel veel pringles gegeten omdat ik vond dat ik toch al teveel gegeten had.
En vanmorgen wilde ik dus beginnen met een dagje alleen fruit te eten...Maar dat is mislukt.
Heb direct nadat ik opstond 15 min gecrosstrainerd op mijn kamer en toen in bad gelegen en mijn kamer opgeruimd etc. Daarna ging ik naar beneden en heb ik pas ontbeten met een kiwi. Tot dan toe ging het dus perfect. Maar daarna dus weer effe verder gegaan met mijn kamer en toen ik klaar was verveelde ik me en heb ik twee boterhammen gegeten met kaas en een glas halfvolle vruchtenkwark. Daarna dacht ik:ok ik ga vandaag wel gezond eten.
en smiddags nog een kiwi gehad en nog 200 gram van die kwark.
En nu net nog een bord macaroni opgewarmd.
Maar ik voel me nu toch nog opgezwollen en zo..ook al is dit voor jullie een normaal eetpatroon. Als ik normaal eet heb ik het gevoel dat ik gelijk weer aangekomen ben.
Kga straks nog maar effe op die crosstrainer over 2 uurtjes want direct na het eten verbrand je er toch alleen maar koolhydraten mee.
Vraag een global mod of FA om je emailadres te wijzigen als je dat zelf niet meer kanquote:Op donderdag 1 juli 2004 17:57 schreef miss_cee het volgende:
Trouwens ik ben hier lid bij Fok onder mijn schoolemailadres en ik ben sinds deze maand geslaagd voor mn opleiding dus ik ben van school af nu. Dus ze gaan ook binnenkort mijn emailacount opheffen (denk midden juli). Wordt ik dan direct ook van Fok afgemeld? Ik hoop het niet want ik heb geen ander emailadres dat toegestaan is om lid te worden.
Dus als ik er over een maand niet meer ben weten jullie waar dat aan ligt.
Die vriendin waar ik mee ga drinkt alleen water, eet geen varkensvlees, niet veel vlees, geen vetjes etc. En ik eet weer geen groenten uit blik/potje en wil het ook wel gezond doen. Dus gaat nog lastig wordenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:50 schreef imago het volgende:
Pasta met prut!
Gehakt met groenten en tomatenpuree en en berg kruiden. Of als je het echt basic wil doen met tomatenketchup ipv tomatenpureeEn een hele hoop geraspte kaas: dat mag, want het is vakantie!
Meer eten is vaak een beter idee om gewicht in te leveren dan te minderen met eten.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 07:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vraag een global mod of FA om je emailadres te wijzigen als je dat zelf niet meer kan
Enne, ik wilde net gaan schrijven dat je toch echt op de verkeerde manier probeert gewicht kwijt te raken, maar toen las ik al dat je naar je huisarts zou gaan. Uitstekend ideeIk denk dat je zou schrikken hoeveel ik wel niet eet op een dag en toch ben ik 10 kilo afgevallen in de afgelopen 6 weken. Ik vind dat ontzettend snel gaan voor de hoeveelheid voedsel wat ik binnenkrijg.
Groter worden in de zin van spieren of van vet? Als je spieren bedoelt is de methode die je noemt volgens mij al sinds de jaren \'70 achterhaald. Je moet gewoon het hele jaar door gelijkmatig eten.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Meer eten is vaak een beter idee om gewicht in te leveren dan te minderen met eten.
Hoe meer je eet (kleinere hoeveelheden, goed verspreid over de dag) hoe hoger je verbranding gaat werken. En vice versa. Hoe minder je eet, hoe trager je verbranding. Je lichaam komt dan in een soort spaarstand terecht.
Vergeet trouwens niet hoe belangrijk water (vocht) voor je is. 4 Liter per dag is geen overbodige luxe. Het is even wennen (aan het begin blijf je rennen naar de WC) maar het is o zo goed om afvalstoffen af te voeren en toch ook om maagvulling te geven.
Anyway, ik ben zelf de afgelopen 2,5/3 maanden van 86kg naar 82kg gegaan. Aan de ene kant jammer, want ik wil uiteindelijk juist zwaarder worden. Maar er moest simpelweg wat vet en vocht af voor de zomer. Ik zal nu op zo een 8% bf zitten.
Ik heb het rustig aan opgebouwd. 2x 30 minuten cario per week icm 2000kcal/d zakken in mijn voeding (zit nu nog op 3500kcal) en een fatburner erbij. Misschien dat er nog ietsje af gaat verder, maar ik wil niet onder de 80kg komen. Dan ga ik in september weer naar de 6500kcal/d om wat groter te worden. In April 2005 gaan we dan weer opnieuw wat vet en vocht kwijtraken.
Achterhaald?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:11 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Groter worden in de zin van spieren of van vet? Als je spieren bedoelt is de methode die je noemt volgens mij al sinds de jaren \\\'70 achterhaald. Je moet gewoon het hele jaar door gelijkmatig eten.
Voor zover ik weet achterhaalde onzin en ik heb er best veel over gelezen. Wacht, ik zal even een bron opzoeken.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:01 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Achterhaald?
Nee hoor. In de herfst/winter ga je bulken. Dwz meer kcal naar binnen werken dan dat je verbrandt. Dit is het moment om te groeien qua spiermassa. Tuurlijk ontkom je niet aan extra vet opslag.
In het voorjaar/zomer ga je cutten. Dwz minder kcal naar binnen werken dan dat je verbrandt. Hierdoor kan je geen spiermassa aanzetten en ga je (mede door cardio) vetten verbranden. Het is helaas echter bijna niet mogelijk om ervoor te zorgen dat je geen spiermassa verliest tijdens \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t cutten. Zelfs al zit je op meer dan 3,5gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. Of je moet cutten samen combineren met licht androgene AAS.
(http://www.adversus.nl/fitness/voeding_spieren.html)quote:In de jaren \\\'60 en \\\'70, een gouden periode voor body building, werd er een scherp onderscheid gemaakt tussen spiermassa en spierdefinitie. In de praktijk kwam het erop neer dat body builders overdreven grote hoeveelheden voedsel naar binnen werkten in de periode dat zij hun spiermassa wilden vergroten. Aan wat ze aten, besteedden ze maar weinig aandacht en ze maakten zich er niet druk om dat hun gewichtstoename, behalve aan een toename van de spiermassa, ook aan een vettoename te wijten was. Pas in een later stadium, als ze qua massa al waren toegenomen, besteedden ze aandacht aan de definitie. In die fase volgden ze weinig gebalanceerde en uiterst strenge diëten die veel doorzettingsvermogen vergden en in sommige gevallen zelfs schade aan het lichaam toebrachten. De meest gangbare hedendaagse theorie
Vandaag de dag zijn de overdreven diëten uit de jaren \\\'60 en \\\'70 zijn achterhaald. Men is zich ervan bewust dat het van belang is dat je het hele jaar door een uitgebalanceerd eetpatroon aanhoudt. Alleen op die manier kan je lichaam zich op een harmonieuze wijze ontwikkelen, krijgen de spierenbundels de juiste bouwstoffen aangevoerd en beschikt je lichaam over de nodige voedingsmiddelen om correct te kunnen functioneren.
Dus als je traint en je je spierenbundels wilt ontwikkelen (en dat zal voor veel mannen die zich in een fitness-centrum hebben ingeschreven het geval zijn) dan moet je weten dat je spieren alleen zullen groeien als je ze op de juiste manier voedt, namelijk met proteïnen (eiwitten), koolhydraten en vetten in de juiste hoeveelheden.
Met name eiwitten zijn erg belangrijk. Zonder eiwitten kom je niet ver. Tijdens de training vraag je veel van je spieren. Zware oefeningen leiden tot beschadigingen van het spierweefsel. Een eiwitarm dieet zal je organisme niet de noodzakelijke bouwstenen geven die nodig zijn om beschadigd spierweefsel te herstellen. Ook zal de spiermassa die je tijdens de training stimuleert niet kunnen groeien als je je spieren niet met eiwitten voedt. Trainen zonder de noodzakelijke hoeveelheid eiwitten zal dus de groei van je spiermassa belemmeren, ook al train je nog zo regelmatig, serieus en zwaar.
Wil je je lichaam de nodige hoeveelheid eiwitten verschaffen, dan is het belangrijk dat elke maaltijd van de dag (gewoonlijk adviseert men 4 of 5 maaltijden per dag) eiwitten bevat.
Thanxquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:34 schreef wendy-tje het volgende:
Gefeliciteerd Weopj!
Dan ben ik wel nieuwsgierig... hoe lang ben je eigenlijk?
Hoe lijn jij via de dietiste?
Wat heeft je doen besluiten raad te gaan vragen bij een diëtiste eigenlijk?quote:Op woensdag 7 juli 2004 17:12 schreef Weopj het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met lijnen via een dietiste, en ik ga voor de 60 kilo! (ik kom elke 2 weken na mijn bezoek bij de dietiste mijn nieuwe getalletjes doorgeven)
Uhm, ik was in korte tijd heel veel aangekomen door toedoen van mijn eetstoornis, en om van die eetstoornis af zien te komen (beter gezegd er mee om te leren gaan..) wilde ik naar een diëtiste, die me dan ook mooi kon helpen aan een gezonder eetpatroon en een dieet wat bij me past.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:59 schreef imago het volgende:
[..]
Wat heeft je doen besluiten raad te gaan vragen bij een diëtiste eigenlijk?
Wat luister jij braafquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:37 schreef miss_cee het volgende:
Kroeltroel, ik heb je tip opgevolgt vandaag.
Heb nu als lunch iets anders dan kaas op mn brood gedaan. huzarenslaatje gewoon dun belegd.
En tussendoor in plaats van die liga's fruit gegeten.
En ik ga strakjes ook nog sporten en naar de bios, voel me wel actiever als ik regelmatig en gezond eet. Alleen wil ik het kunnen volhouden voor goed. Meestal hou ik dit regelmatig en gezond eten maar een week vol, als ik dan weer eens pasta of pizza eet krijg ik direct weer zin in meer te snacken of snoepen. Weet iemand waar dit aan kan liggen of zit dat gewoon in mijn hoofd?
Ik eet ook regelmatig pasta en een paar keer per week zelfgemaakte pizza (voor de lunch; kant en klare bodem met meestal tomatensaus, paar plakjes tomaat, KLEIN beetje geraspte kaas en tonijn op waterbasis; soms ook kip en/of ananas).quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:44 schreef Kroeltroel het volgende:
Pasta is trouwens helemaal niet slecht, maar ik weet niet of je dat bedoelt met 'een keer pasta of pizza eten'? Ik eet regelmatig pasta en rijst, af en toe zelfgemaakte pizza (met ham, tonijn, ananas, tomaat, kappertjes, etc etc...)
Dat is absoluut waar en daarom hebben pizza's ook zo'n slecht imago. Een pizza HOEFT echter helemaal niet calorierijk te zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:10 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zelf een pizza maken kan nog wel, maar bij een pizza die je besteld bevat gemiddeld 1100 kcal
Je kan van Danerole (in 't koelvak) die K&K verse pizza deegbodem halen. Je kan de vulling geheel zelf invullen natuurlijk. Tomatensaus is gezond, champignons een klein beetje ham en wat magere kaas en je hebt best een gezonde pizza. Je kan eigenlijk alle kanten op...quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:31 schreef Kyara het volgende:
heeft iemand toevallig een lekker receptje voor een niet zo slechte en makkelijk te maken pizza?
(met makkelijk bedoel ik dat je niet dat deeg nog moet gaan maken want dat is volgens mij wel veel werk)
Géén idee, ik weet ook niet precies welke je bedoelt. Je zou even naar de voedingswaarde moeten kijken dan. Eens een keer een pizza van véél kCal eten kan echt geen kwaad en zou in een verder gezond dieet makkelijk moeten kunnen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:41 schreef Kyara het volgende:
thanx!
die zelfmaak pizza uit die pakjes is zeker wel erg slecht?
Dat Pizzapakket ofzo? Ik vrees van wel. Sowieso schijnen ze aardig duur te zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:41 schreef Kyara het volgende:
thanx!
die zelfmaak pizza uit die pakjes is zeker wel erg slecht?
(bruin) turksbrood opensnijden, dat gebruiken als pizza bodem!quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:31 schreef Kyara het volgende:
heeft iemand toevallig een lekker receptje voor een niet zo slechte en makkelijk te maken pizza?
(met makkelijk bedoel ik dat je niet dat deeg nog moet gaan maken want dat is volgens mij wel veel werk)
Die liga's zijn 100 kcal per koekje, maar er zit heel veel suiker. Ik vind het ook heerlijk, vooral die melk-sinas, maar het is gewoon echt geen gezond tussendoortje.quote:Op maandag 12 juli 2004 18:17 schreef miss_cee het volgende:
Ja, een liga is zo'n vierkant koekje met melkvulling (wat babys en peuters altijd eten)
Zitten twee van zo'n koekjes in een pakje.
Dus is iets van 150 calorien per portie.
Dat gebeurt alleen als je niet sport volgens mij. Dus als je het nog niet doet: sporten!quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:22 schreef ps2noob het volgende:
Damn ik wou echt 100% slank de zomer in, maar dat is helaas niet geluktIk was op men laagste punt vorig jaar rond november 89 kilo. Nu weer 92
Ik begin me ook meer zorgen te maken of ik niet huid over hou als ik ongeveer 85 kilo ben. Ik heb namelijk wel behoorlijke strech marks.
Lekker laten kijken, ook zij zijn op zo'n manier begonnen, en anders zouden ze het eens moeten doen!quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:53 schreef imago het volgende:
Ik vond het vervelende aan zulke schema's dat je verplicht moest wandelen, en dat iedereen me zo stom aankeek wanneer ik stopte met rennen om rustig te gaan lopen.
Ja, en ik hoorde gisteren van iemand dat de beste vriendin van de dame die zo bezorgd deed richting anorexia gaat, dus dat verklaart haar reactie.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:00 schreef YPPY het volgende:
Een paar collega’s (een aantal ervan heeft kinderen van mijn leeftijd) waren een tijdje geleden wel erg overbezorgd en moderlijk bezig vond ik. Die hadden (net als die vriendin) het idee dat ik veel te veel en te snel afviel en dat ik richting ondergewicht ging.Zij vergaten voor het gemak dat alles er in ruim anderhalf jaar af is gegaan en niet in twee maanden. Ook vonden ze het maar vreemd dat ik nog een heel eind van ondergewicht afzit. Ach ja, ze bedoelen het goed, moeten we maar denken.
Ik ben gemerkt minder gaan sporten, daar was simpelweg geen tijd meer voor (en geen fut) en volgens mij zijn mijn eetgewoonten nog wel OK.quote:Ben je (ongemerkt?) meer gaan eten of minder gaan sporten?
Tijdens de 'bulk') kon het er ongeveer zo uitzien.quote:Wat eet jijzelf zoal op een dag TheVotary?
4% is niet gezond meer... 5% is het minimum ongeveer en dat hebben topsporters, van die uitgemergelde lui over het algemeen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:02 schreef TheVotary het volgende:
Droogtrainen is inderdaad je vetlaagje proberen weg te krijgen.
Voor de een is dit van 15% naar bijvoorbeeld 8% gaan (en dan is dat voor die persoon al een hele prestatie). En voor de ander is dat bijvoorbeeld van de 9% naar de 4% gaan (en dan ben je erg 'droog')
Ik ben 1.86 en weeg zo'n 79-80 kg. Nee ik ben géén bodybuilder ofzoquote:Op zaterdag 17 juli 2004 18:14 schreef TheVotary het volgende:
Dat is erg droog. Maar ik vragen hoeveel je weegt en wat je lengte is?
Ik geloof trouwens dat wedstrijdbodybuilders wel onder de vier zitten (dat had ik er eigenlijk ook bij moeten zetten) En qua gezondheid heb je wel een punt daarin.
woow!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 04:56 schreef zwahiel het volgende:
Zwahiel (1m84) (23) (110 cm) was 97 kg, weegt nu 92 kg(104cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -5
Voor vrouwen geldt er een vetpercentage wat inderdaad een stuk hoger zou moeten liggen. Bij een 'normale' gezonde man zou het percentage tussen de 12-15 (heb ik 't over mensen jonger dan 30-40) mogen zijn en bij vrouwen zo'n 25-30%. Onder de 17% ovuleert een vrouw over het algemeen niet meer, dus dat geeft wel aan dat je lichaam zich indekt tegen de weinige reserves.quote:Op zondag 18 juli 2004 15:40 schreef YPPY het volgende:
Dat is weinig vet! Voor mannen is er toch een ander minimum dan voor vrouwen? Ik dacht dat vrouwen ook een hoger percentage vet mogen hebben om toch nog gezond te zijn. Ik neem aan dat die topsporters dan wel onder voortdurende controle staan van een arts, anders lijkt het me helemaal ongezond worden.
Ik kan me het exacte getal niet meer herinneren, maar de laatste keer dat mijn vetpercentage op de sportschool gewogen werd was dat rond de 22, en ik kreeg van hun nou niet de indruk dat dat heel erg geweldig was. Het was toen te druk om te vragen hoe het precies zat, maar volgens hun schema zat ik voor mijn leeftijd best hoog qua vetpercentagequote:Op zondag 18 juli 2004 18:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
Voor vrouwen geldt er een vetpercentage wat inderdaad een stuk hoger zou moeten liggen. Bij een 'normale' gezonde man zou het percentage tussen de 12-15 (heb ik 't over mensen jonger dan 30-40) mogen zijn en bij vrouwen zo'n 25-30%. Onder de 17% ovuleert een vrouw over het algemeen niet meer, dus dat geeft wel aan dat je lichaam zich indekt tegen de weinige reserves.
Ik ren samen met mijn vriend, die ik ook heb overgehaald om te gaan rennen. We zijn nu met een schema bezig om uiteindelijk een half uur achtereen te rennen. We rennen op maandag, woensdag en vrijdag. Dat proberen we tenminste...quote:Op zondag 18 juli 2004 16:48 schreef Kroeltroel het volgende:
Vakantie is lekker GWS, en je moet ervan genieten! Het is niet leuk om op vakantie de hele dag aan (niet) eten te denken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je alles zomaar naar binnen kan stouwen, maar een beetje lekker en af en toe ongezond eten kan best! Zoals Yppy al zei; het is niet het hele jaar vakantie, dus geniet er lekker van! Hoe loop jij hard? In je eentje, met een groep, hoe lang, waar, etc? Ben zelf ook net begonnen
22% is een heel net vetpercentage hoor! Ik weet alleen niet hoe ze het gemeten hebben. Als dit gebeurt met een elektronisch apparaat dan zou ik niet al teveel waarde aan de meting hechten. Is het een gedegen huidplooimeting geweest dan zou je toch echt kunnen stellen dat je, als zijnde vrouw, niet teveel vet hebt.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:03 schreef imago het volgende:
[..]
Ik kan me het exacte getal niet meer herinneren, maar de laatste keer dat mijn vetpercentage op de sportschool gewogen werd was dat rond de 22, en ik kreeg van hun nou niet de indruk dat dat heel erg geweldig was. Het was toen te druk om te vragen hoe het precies zat, maar volgens hun schema zat ik voor mijn leeftijd best hoog qua vetpercentageEn als ik mezelf een beetje inschat heb ik naar verhouding ook best veel vet. Vreemd allemaal
Kun je zo'n huidplooimeting zelf doen, of moet je dat laten doen?quote:Op zondag 18 juli 2004 19:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
22% is een heel net vetpercentage hoor! Ik weet alleen niet hoe ze het gemeten hebben. Als dit gebeurt met een elektronisch apparaat dan zou ik niet al teveel waarde aan de meting hechten. Is het een gedegen huidplooimeting geweest dan zou je toch echt kunnen stellen dat je, als zijnde vrouw, niet teveel vet hebt.
Moet je laten doen, dat is zelf niet te doen omdat je ook op je rug moet meten. Daarbij is het van belang dat je wel de juiste plekken op je lichaam weet te vinden.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Kun je zo'n huidplooimeting zelf doen, of moet je dat laten doen?
Bij wie moet je dat dan laten doen? Bij een sportschool oid? En dan één keer in de maand of één keer per half jaar?quote:Op zondag 18 juli 2004 19:13 schreef 205_Lacoste het volgende:
Moet je laten doen, dat is zelf niet te doen omdat je ook op je rug moet meten. Daarbij is het van belang dat je wel de juiste plekken op je lichaam weet te vinden.
Vetpercentage zegt véél meer dan gewicht. BMI is ook een behoorlijk crappy meetgegeven eigenlijk. Omdat ik veel en redelijk intensief sport wordt het elke 6 weken gemeten, als ik me ervoor opgeef natuurlijk. Ik denk dat ééns in het halfjaar wel genoeg is als je met afvallen bezig bent, het ligt eraan hoe intensief je afvalt natuurlijk. Toevallig regel ik onze testen van de sportvereniging en de metingen worden verricht door een vast persoon voor de universiteit.quote:Op zondag 18 juli 2004 19:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Bij wie moet je dat dan laten doen? Bij een sportschool oid? En dan één keer in de maand of één keer per half jaar?
Ik heb me nooit in verpercentages verdiept, behalve dan als het gaat om het vetpercentage van voedsel...
Nee dit is niet betrouwbaar. Zo'n 'echte' meting bestaat uit de som van een aantal huidplooien: op je buik, biceps, triceps en rug. Bij deze meting gaan ze uit van slechts de omtrek van je middel en nog niet eens de dikte van de huidplooi.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:12 schreef miss_cee het volgende:
http://home.hetnet.nl/~telegeheim1/vetpercentage.htm
Hier op deze link kunnen jullie ook je vetpercentage testen!
Weet alleen niet of het net zo betrouwbaar is als op de sportschool bij zo'n echte meting.
Het mijne is 20,1 % vet.
Maar er schijnen ook weer nadelen te zijn aan een huidplooimeting. Ik heb er eens uitgebreid over zitten lezen, over het verschil in nauwkeurigheid tussen huidplooimeting en zo'n apparaat dat een stroompje door je stuurt, en allebei hadden goede en slechte punten.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:29 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Nee dit is niet betrouwbaar. Zo'n 'echte' meting bestaat uit de som van een aantal huidplooien: op je buik, biceps, triceps en rug. Bij deze meting gaan ze uit van slechts de omtrek van je middel en nog niet eens de dikte van de huidplooi.
Leuk bedacht maar ik zou er dus om voorgaande reden niet op vertrouwen
als je pizza bestelt thuis, dan gewoon ff met servetje de pizza deppen. (in restaurant kan ook, maar met je katoenen servet over de pizza gaan in een restaurant lijkt me toch een beetje vreemd...)quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:10 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zelf een pizza maken kan nog wel, maar bij een pizza die je besteld bevat gemiddeld 1100 kcal
Een vriendin van mij werkt bij de GGD en zij doen altijd (gratis) huidplooimetingen als ze op (gezondheids)markten e.d. staan. Als iemand dan een te hoog vetpercentage heeft moet ze hem of haar subtiel doorverwijzen naar de dietiste die in het kraampje ernaast staat...quote:Bij wie moet je dat dan laten doen? Bij een sportschool oid? En dan één keer in de maand of één keer per half jaar?
Die huidplooimetingen doet ze toch wel in een afgeschermd hokje?quote:Op maandag 19 juli 2004 11:25 schreef Confidential het volgende:
Een vriendin van mij werkt bij de GGD en zij doen altijd (gratis) huidplooimetingen als ze op (gezondheids)markten e.d. staan. Als iemand dan een te hoog vetpercentage heeft moet ze hem of haar subtiel doorverwijzen naar de dietiste die in het kraampje ernaast staat...
Ik kan je geen ongelijk geven hoor, extra zekerheid is nooit wegquote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:53 schreef imago het volgende:
Maar straks zegt een huidplooimeting dat het veel meer is!Dus daar ben ik gewoon benieuwd naar
Het valt mij inderdaad ook tegen hoe snel je eigenlijk weer wat je hebt opgebouwd afbreekt als je het niet bijhoudtquote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:36 schreef imago het volgende:
Ik was trouwens al twee maanden niet meer naar de sportschool geweest, dus het was wel even heel zwaar! Cardio ging nog wel redelijk, maar fitness... poe! Ik ben een stuk slapper geworden in de tussentijd!
Dus ik hoef mij niet schuldig te voelen als ik een pizza Margherita naar binnen werk?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 14:39 schreef 205_Lacoste het volgende:
Het probleem van pizza is inderdaad het té dikke of vette beleg wat er doorgaans opgaat. Zeker als je een pizza afhaalt dan druipt het vet er werkelijk af. Tomatensaus en groenten zijn juist erg goed en kunnen rustig ruim als beleg gebruikt worden.
Op pizza margherita zit wel veel kaas volgens mij, dus ook behoorlijk vet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus ik hoef mij niet schuldig te voelen als ik een pizza Margherita naar binnen werk?![]()
Meestal maak ik een pizza Margherita en doe ik er zelf nog wat annanas op als het in huis is. Ik ben vegetariër, dus de echt vette troep komt er sowieso niet in bij mij(hamburgers en zulk soort zooi...)
Of je moet slankie geraspte kaas nemen... alleen ik zie kaas nooit als "ongezond" vet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:38 schreef Kaensterle het volgende:
Op pizza margherita zit wel veel kaas volgens mij, dus ook behoorlijk vet.
Ook al is mozzarella niet een van de vetste kazen, je werkt natuurlijk altijd met kaas wel vrij veel vet naar binnen. Als je de hoeveelheid kaas beperkt zal de hoeveelheid kCal ook wel meevallen jaquote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dus ik hoef mij niet schuldig te voelen als ik een pizza Margherita naar binnen werk?![]()
Meestal maak ik een pizza Margherita en doe ik er zelf nog wat annanas op als het in huis is. Ik ben vegetariër, dus de echt vette troep komt er sowieso niet in bij mij(hamburgers en zulk soort zooi...)
Tonijn is toch ook heel vet?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:20 schreef Kaensterle het volgende:
Ik blijf bij mijn standaardpizza van tomatensaus, tomaat en tonijn (en een heel klein beetje geraspte kaas).
Tonijn is net 'rood vlees' en vette vis heeft over het algemeen Omega 3 vetzuren, gezonde vetten! Hier zitten natuurlijk ook veel kCal in waar je van aan kunt komen maar ze zijn wel goed voor je lichaam verder,quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:30 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Tonijn is toch ook heel vet?
Ook in tonijn op oliebasis zitten niet zo gek veel calorieën hoor, iets van 175 kcal per 100g. Ik prefereer echter tonijn op water, vanwege nog minder calorieën en omdat tonijn op olie me nogal zwaar op de maag ligt (en die olie is zo vies als je het blik openmaakt).quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Tonijn is net 'rood vlees' en vette vis heeft over het algemeen Omega 3 vetzuren, gezonde vetten! Hier zitten natuurlijk ook veel kCal in waar je van aan kunt komen maar ze zijn wel goed voor je lichaam verder,
Tonijn op water (als je het over tonijn uit blik hebt) is niet vet hoor. Zalm, Paling, Makreel, etc etc, dat zijn vette vissen
Hmm, ja ik heb altijd in olijfolie.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:44 schreef 205_Lacoste het volgende:
Je hebt natuurlijk mensen die de boel niet goed uit laten lekken en dan zit er nog flink wat zonnebloemolie in/op...
Kan je beschrijven hoe lang je bent en je gewicht, wat je zoal eet op een dag en wat je dagelijkse bezigheden zoal zijn? Op basis hiervan is wel enigszins op te maken waar het in zou kunnen zitten. Noem dus eigenlijk alles op wat je eet/drinkt, ook al denk je dat het niet van belang is. Wie weet krijg je ineens verhelderende feedbackquote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:47 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Hmm, ja ik heb altijd in olijfolie.
Ik word een beetje wanhopig, want ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet laten staan. Ik val iig niet af, of ik nou veel sport of niet.
Nee ik ben nooit echt in detail ingegaan op wat ik eet enzo, maar idd, ik kan wel verhelderende feedback gebruikenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:04 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kan je beschrijven hoe lang je bent en je gewicht, wat je zoal eet op een dag en wat je dagelijkse bezigheden zoal zijn? Op basis hiervan is wel enigszins op te maken waar het in zou kunnen zitten. Noem dus eigenlijk alles op wat je eet/drinkt, ook al denk je dat het niet van belang is. Wie weet krijg je ineens verhelderende feedback
als ik eerder dit topic over die gegevens heen heb gelezen bied ik vast mijn excuses aan
In ieder geval goed dat je zoveel water drinkt... dat gaat honger tegen en helpt bij het afvallen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:24 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Nee ik ben nooit echt in detail ingegaan op wat ik eet enzo, maar idd, ik kan wel verhelderende feedback gebruiken![]()
Nou ja, meestal kook ik zelf, omdat we nu met z'n 2-en zijn en er veel niet mee eten. Ik eet wel graag tonijn, of dan toch iets met gehakt. M'n huisgenoot maakt ook vaak zo'n bladerdeeg taart met kipfilet en broccoli. Op zich is dat best vet, maar meer dan een puntje krijg ik daar neit van op, omdat het gewoon erg machtig is. Ik hou op zich ook niet zo van verpakkingen en probeer alles zelf te maken. Dus pastasaus met tomatensaus, sla zelf snijden, gebakken aardappels van echte aardappels zelf maken etc.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als ik dit zo lees Qarinx zou ik toch zeggen dat je niet belachelijk veel binnenkrijgt. Nou weet ik wat er in studentenhuizen gekookt wordt (woon er zelf ook in een) en daar worden veelal gebakken aardappelen gegeten. Deze zijn al vetter dan gewone aardappelen. Als je tijdens het avondeten ook geen rare hoeveelheden naar binnenwerkt dan is er ook geen reden om aan te nemen dat het daar aan ligt.
Op zich gaat het me ook niet om het gewicht, maar ik kan gewoon wel zien dat het vet is wat zich heeft opgehoopt. Met name bij m'n dijen, kont en buik.. als het puur spier was, dan had ik er geen problemen mee.. maar m'n huid wordt er ook slecht van.quote:Je BMI (oké dat zegt niet alles) lijkt me echter helemaal niet zo heel gek hoor maar je vindt jezelf wel te zwaar? Spieren wegen meer dan vet hé dus door het vele sporten zou je ook daardoor best wat zwaarder kunnen zijn. Zelf ben ik ook zo'n 6 kilo aangekomen toen ik ben gaan sporten terwijl ik steeds nog minder vet op m'n lichaam kreeg dan ik al had.
Die Kellogs is met 0% vet, dat is die nieuwe "binnen 15 dagen oude gewicht" (jaja, marketingslachtoffer)... maar goed, 30 gram kellogs en 125 ml magere melk is 154 kcal.. ik gebruik dan halfvolle melk, dus het zal wel iets meer zijn.quote:Gewoon volhouden en het komt goed. Probeer eventueel die bakjes Challenge iets te minderen aangezien die soms best veel Kcal bevatten (ken het product verder niet qua voedingswaarden hoor)
Ik heb sinds kort m'n ontbijt omgegooid. Voorheen had ik als ontbijt koffie met melk en dus 6 boterhammen. Ik kwam er niet van aan, maar viel er ook niet van af. Nu heb ik dus dat brood naar de middag geschoven (weliswaar geen 6) en begin ik sochtends met fruit, aangezien ik dat helemaal niet at daarvoor.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:33 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
In ieder geval goed dat je zoveel water drinkt... dat gaat honger tegen en helpt bij het afvallen.![]()
Zou het niet kunnen zijn dat je te weinig eet? Een dubbele boterham is niet veel tussen de middag, misschien is een afwisseling in je eetpatroon een idee? Als je bij het ontbijt bijvoorbeeld geen brood naar binnen krijgt, misschien wat joghurt met muesli ofzo?
Ik heb geen idee, maar het lijkt me sterk dat ik van de ene maand op de ander in één keer zoveel gewicht aankom en het er niet afkrijg :Squote:Trouwens, ik ben net zo groot (klein) als jij, maar ik kom maar niet meer onder de 60 kilo na mijn 19e jaar... zou het misschien iets met leeftijd te maken kunnen hebben?
Hmm.. ja, maar op zich zijn het wel vezels enzo die Kellogs en het vult me ook, of zou het dus wel gewoon een dikmaker zijnquote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:52 schreef 205_Lacoste het volgende:
Kort samengevat drink je zo'n 300 ml melk op een dag, dat is toch niet veel te noemen eerlijk gezegd. De voedingswaarde hiervan is ongeveer 150kCal... Die special K (ik wist dat het een nieuw product was) bevat dus zelf ook best veel kCal aangezien één portie van 125ml melk (62kCal) en 30 gram kellogs (kennelijk zo'n 90 kCal) bevat. Als het pak op is zou ik deze hoop gebakken lucht maar laten staan en gewoon een glas melk drinken
![]()
Haha, ik vind thee dus echt vreselijk, maar misschien moet ik er maar eens aan geloven. M'n moeder zegt dat bleekselderij ook erg goed is....... heb de bos al liggen, nu de volgende stap nog en het daadwerkelijk eten...quote:Wat ik zelf doe, en of dát m'n flink lage vetpercentagte mede veroorzaakt of niet durf ik niet te zeggen maar het schijnt te helpen, is veel groene thee drinken. Denk hierbij aan tussen de 4-10 koppen op een dag. Van één eenpersoonszakje (ik koop liever verse) kan je wel 2-3 kopjes zetten met prima sterkte dus dat scheelt ook wel. Doe hier nou geen suiker in dan hé.
Vulling is natuurlijk wel belangrijk, maar is er niet iets anders wat je kan vullen met minder calo's? Zelf kwam ik verrassend genoeg bij brinta uit (vond ik vroeger vreselijk vies)quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:57 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Hmm.. ja, maar op zich zijn het wel vezels enzo die Kellogs en het vult me ook, of zou het dus wel gewoon een dikmaker zijn
Zuivel is op zich niet slecht, maar het voegt m.i. ook weinig toe. De calcium en eiwit kun je ook uit groenten en vlees halen.quote:Maar is zuivel slecht?
[..]
Haha, ik vind thee dus echt vreselijk, maar misschien moet ik er maar eens aan geloven. M'n moeder zegt dat bleekselderij ook erg goed is....... heb de bos al liggen, nu de volgende stap nog en het daadwerkelijk eten...![]()
Dus of ik zou meer moeten sporten, of minder moeten eten?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
Hopelijk houd je een beetje vol en dan heb je best kans dat je lichaam 'op gang' komt en ineens begint af te vallen. Op de site kan je dus uitreken wat je zou moeten eten (aantal kCal) om binnen een gekozen tijd af te vallen, handig hulpmiddel. Met hetgeen wat je nu eet kom je niet af maar ook niet aan omdat je ongeveer evenveel verbruikt als dat je eet.
Haha, dat vrees ik ook ja. Hoewel, kiwi dat heb ik dus een maand geleden ingevoerd en ik vind het nog steeds niet lekker, maar ik moet van mezelf het elke morgen opeten. Neem dan ook de gold kiwi, die is wat zoeter dan de gewone.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:08 schreef wendy-tje het volgende:
Er zijn nog wel meer groenten te vinden waar van beweerd wordt dat je afvalt, maar zolang je het tijdelijk gebruikt, is het effect ook tijdelijk. Probeer regelmatig wat bleekselderij door je salade te doen ofzo, als je het zo opeet doe je dat waarschijnlijk maar 1 keer![]()
Haha, inderdaad. Van het weekend had m'n nichtje een komkommer uitgehold en gevuld met boursin ofzo.. echt super lekker, maar nu doe ik het met hüttenkase, want dat is veel minder vet en op zich wel even lekker.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:14 schreef imago het volgende:
Ik vind bleekselderij alleen lekker wanneer ik het dip in van die hele ongezonde dikmakende vette kruidenkaas![]()
![]()
Als je een duurtraining uitvoert (hartslag binnen bepaalde zone) dan zal je voornamelijk vet verbraden. Sport je op een hoog intensiteits niveau dan verbruik je voornamelijk koolhydraten. Per saldo maakt natuurlijk niet uit of je eerst vet verbrand en dat de ingenomen koolhydraten vervolgens omgezet worden in vet of dat je koolhydraten verbrand en er ook niets omgezet wordt in vet.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:17 schreef Qarinx het volgende:
Trouwens, wat ik me afvraag: is het zo dat wanneer je na het eten sport, dat die calorieën niet meer meegenomen worden in wat je tijdens het sporten hebt verbrandt?
Okay, nuttige info.. het gaat dus gewoon om het saldo. Ik dacht dus dat je beter voor het sporten meer kan eten en het dus meegenomen wordt in de verbranding dan dat je na het sporten eet, omdat je dan niet meer aan veel beweging toe komt. Misschien een kromme gedachte.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
Als je een duurtraining uitvoert (hartslag binnen bepaalde zone) dan zal je voornamelijk vet verbraden. Sport je op een hoog intensiteits niveau dan verbruik je voornamelijk koolhydraten. Per saldo maakt natuurlijk niet uit of je eerst vet verbrand en dat de ingenomen koolhydraten vervolgens omgezet worden in vet of dat je koolhydraten verbrand en er ook niets omgezet wordt in vet.
Okay, .. hmm.. want de uren van trainen zijn vaak beetje ongunstig.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:29 schreef 205_Lacoste het volgende:
Na het sporten eten is juist wel belangrijk omdat je spieren dan beschadigd zijn en weer kunnen herstellen met voedingsmiddelen. Ze staan dan ook tot 2 uur na het sporten open voor opname van voedsel. Kortom, een plakje ontbijtkoek voordat je gaat sporten bijvoorbeeld om even wat suikers binnen te krijgen en na het sporten eet je gewoon wat je om die tijd zou eten (avondmaaltijd zou ideaal zijn, mits het om de juiste tijd is)
Jah, dat denk ik ook. Ik heb er nog niet zo m'n draai in gevonden, aangezien ik vaak met m'n huisgenoot ga sporten en het eten dan ook nog eens gekookt moet worden na het sporten. Dus voordat het klaar is, dan is het al 21.00 of nog wel later. Nu ik werk ben ik niet voor 18.30 thuis, dus dan wordt het sporten ook nog eens later.... Tijd is dus ook nog wel eens het probleem. Heb daarom vandaag ook het sporten laten schieten, was nl. pas om 19.00 thuis.. dan red ik het niet meer om in 30 minuten het eten klaar te maken, op te eten en dan vervolgens om 19.45 bij de les bodypump te zijn.... Gelukkig is de les morgen om 20.30... alleen het is dus best vervelend dat ik me moet aanpassen aan het lesrooster van de sportschool.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 23:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
Warm eten na het sporten lijkt me dan meer voor de hand te liggen bij jou?
Voor de meting wordt er een elektrisch impulsje door je lichaam gestuurd en de weerstand van je huid wordt op die manier gemeten. Hoe meer vet je hebt hoe groter/kleiner (weet ik even niet) de weerstand is. Als je zweethanden hebt is de weerstand daarom al anders dan wanneer je dit niet zou hebben. Deze weegschalen hebben altijd een metalen plaatje waar je op staat, let maar eens op.quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:47 schreef Qarinx het volgende:
Ik las hier trouwens over huidplooimetingen, maar hoe wordt het vetpercentage dan gemeten met zo'n weegschaal? Ik heb er namelijk één, maar vraag me af hoe zo'n weegschaal je vetpercentage kan bepalen en of het wel betrouwbaar is....... ? (27%)
Ach so... ga eens kijken of ik ergens een huidplooimeting kan doen, ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
Voor de meting wordt er een elektrisch impulsje door je lichaam gestuurd en de weerstand van je huid wordt op die manier gemeten. Hoe meer vet je hebt hoe groter/kleiner (weet ik even niet) de weerstand is. Als je zweethanden hebt is de weerstand daarom al anders dan wanneer je dit niet zou hebben. Deze weegschalen hebben altijd een metalen plaatje waar je op staat, let maar eens op.
Geloof dat ik wel in de 25% grens val hoorquote:27% is binnen de normale waarden voor een vrouw (zie mijn eerdere posts in dit topic of dieet topic), een huidplooimeting zou echter wel preciezer zijn.
Bleekselderij is toch ook vochtafdrijvend? Volgens mij roept mijn moeder dat altijd - zij knabbelt zich helemaal suf in warme tijden, want dan houdt ze vocht vast.quote:Bleekselderij is gewoon knabbelen op niets. Het opeten en verwerken kost meer energie dan het oplevert. Of het daadwerkelijk zoden aan de dijk zet...
Dankzij selderij is m'n moeder ook gestopt met roken.. in plaats van een sigaret was het een stuk selderij. Ondertussen ligt ie nu wel bij mij weg te rotten.. het ziet er namelijk niet echt appetijtelijk uit.quote:Op woensdag 21 juli 2004 19:58 schreef Confidential het volgende:
Bleekselderij is toch ook vochtafdrijvend? Volgens mij roept mijn moeder dat altijd - zij knabbelt zich helemaal suf in warme tijden, want dan houdt ze vocht vast.
Komkommer, knoflook en ui toch ook?quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:02 schreef 205_Lacoste het volgende:
Je hebt gelijk confidentialZie deze site. Het werkt op meerdere manieren. Thee is trouwens ook vochtafdrijvend. Vocht is natuurlijk altijd beter dan vet vasthouden...
Komkommer? Géén idee. Het enige wat ik weet is dat de gemiddelde supermarkt komkommer één smakeloze natte plens is.quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:03 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Komkommer, knoflook en ui toch ook?
Grr.. wist wel dat ik vandaag iets was vergeten in de supermarkt.. groene thee..
Op zich vind ik veel water drinken niet erg, alleen het miljoen keer naar de wc gaan is echt om knettergek van te worden! Geloof dat ze dat op m'n werk ook niet echt kunnen appreciëren..quote:Op woensdag 21 juli 2004 20:09 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik zit net aan een heerlijk geurend bakje groene theeOp m'n werk net al 2,5 liter water gedronken en ik top het nu even af met een bak of 3 groene thee: Heerlijk.
Denk dat ook er vanaf hangt wat voor soort sport je doet. Als je de hele tijd rondjes moet rennen ofzo dan kan ik me voorstellen dat je het misschien zelf prettig vindt om het eten ruim van te voren op te hebben. Voor mijzelf maakt het dus eigenlijk geen drol uit. Een uurtje zit er meestal voor en dan heb ik zelf nergens last van. Zou persoonlijk die ontbijtkoek bewaren voor na de training+ eiwitten. Een insulinepiek(dan moet je wel flink eten van die ontbijtkoek natuurlijkquote:Na het sporten eten is juist wel belangrijk omdat je spieren dan beschadigd zijn en weer kunnen herstellen met voedingsmiddelen. Ze staan dan ook tot 2 uur na het sporten open voor opname van voedsel. Kortom, een plakje ontbijtkoek voordat je gaat sporten bijvoorbeeld om even wat suikers binnen te krijgen en na het sporten eet je gewoon wat je om die tijd zou eten (avondmaaltijd zou ideaal zijn, mits het om de juiste tijd is.
Misschien is het niet altijd te zien, maar je merkt het zelf wel wanneer je vocht vasthoudt..quote:Op woensdag 21 juli 2004 22:29 schreef TheVotary het volgende:
Vocht vasthouden of niet is in mijn ogen pas belangrijk als je een behoorlijk laag vetpercentage hebt. Anders zul je het verschil dus echt niet zien.
Met 30kCal per stuk zou ik zeker zeggen NEEquote:Op woensdag 21 juli 2004 22:52 schreef River-X het volgende:
om wat gezonder te gaan eten heb ik eigenlijk iets nodig wat ik "onbeperkt" kan eten, voldoen rijstewafels daaraan?
Wel veel voedingswaarde uiteindelijk dus je schiet nog geen zak opquote:Op woensdag 21 juli 2004 23:07 schreef Qarinx het volgende:
Rijstewafels zijn volgens mij wel okay, alleen dan moet je niet van die dingen met yoghurt-laagjes of bbq nog iets nemen. Snack-a-jacks (?) zijn toch ook low fat?
Als je dat terugrekent tot het aantal calorieën per 100 g lijkt het al heel wat meer. Boven, zoals gezegd, je blijft dat spul vreten omdat het voor geen meter vult.quote:Op woensdag 21 juli 2004 23:08 schreef River-X het volgende:
30kCal per stuk is toch juist weinig??..
en ik eet ze gewoon droog he, niks erop ofzo. gewoon alleen die simpele goedkope piepschuim dingen
Volgens mij gaat het ook heel erg langzaam als je naar verhouding niet zo heel veel gewicht wil verliezen. Ik woog vanmorgen sinds de laatste keer 'sochtends wegen nog niet eens 4 ons lichter en of het permanent is of gewoon een lucky day weet ik eigenlijk ook niet, terwijl ik nu al weken echt wel heel erg let op wat ik eet.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 08:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
GWS (1.68) (23,7) was 67,5 kg, is nu 66,8 kg en wil graag 60,0 kg wegen. -0,7
Mijn update van deze morgen. Ik ben nu niet echt tevreden, moet ik zeggen. Volgens mij zit ik op ongeveer 1500 Kcal per dag. Dat zou toch betere resultaten moeten geven dan één onsje eraf? Of is het volledig toe te schrijven aan het rennen dat ik niet afval? Maar dan zou ik het toch wel aan de centimeters moeten kunnen zien en daar is ook geen verandering in... Wat doe ik nou verkeerd?![]()
WTF... ik word gestalkt? Ik had laatst inderdaad eierkoeken gekocht... Zeker gespot in de supermarktquote:Op donderdag 22 juli 2004 22:56 schreef Qarinx het volgende:
[offtopic]
205_Lacoste: Waren de eierkoeken lekker?![]()
![]()
[/offtopic]
Ik moet natuurlijk wel bijhouden wat de health man eetquote:Op zondag 25 juli 2004 10:35 schreef 205_Lacoste het volgende:
WTF... ik word gestalkt? Ik had laatst inderdaad eierkoeken gekocht... Zeker gespot in de supermarkt
Ik ken je voorgeschiedenis niet, GWS, maar misschien helpt dit voor jou zoals het ook bij mij hielp:quote:Volgens mij zit ik op ongeveer 1500 Kcal per dag. [...] Wat doe ik nou verkeerd?
Nou en?quote:Op zondag 25 juli 2004 12:50 schreef Qarinx het volgende:
Ik ben beetje water naar de zee aan het dragen geloof ik. Zaterdagochtend woog ik 57 kilo, maar vannacht feestje gehad met de nodige alcohol, bbq en chips
![]()
Maar ik vind het ook niet echt "gezellig" als ik steeds op alles nee moet zeggen...
Na een paar wijn proef ik helaas niet meer dat het slecht voor me isquote:Op zondag 25 juli 2004 13:19 schreef imago het volgende:
Maar ik vind het ook rot hoor, vooral met uitgaan, dat alcohol zo "zwaar" is. Ik hou van amaretto, maar je proeft gewoon hoe slecht het voor je is. Niet dat ik me daardoor laat weerhouden...
Ik ga alleen maar meer eten in stress situaties, dus kom dan alleen maar aanquote:Op zondag 25 juli 2004 13:39 schreef imago het volgende:
Ik vind het trouwens ook verbazingwekkend hoe stress invloed kan hebben op je gewicht. De enige reden dat ik opeens m'n streef heb gehaald was vanwege een hoop stress, niet vanwege het goed eten en sporten eigenlijkIk merkte alweer dat ik zwaarder begon te worden, maar de stress is weer begonnen en - húp - het vliegt er allemaal weer af. Is alle stress toch niet voor niets
Die eet ook regelmatig dit soort dingen om op peil te blijven hoor. Gelukkig beweeg ik genoeg om het effect ervan weer teniet te doen. Waarom ik nou ineens besloot om eierkoeken (??) te halen...quote:Op zondag 25 juli 2004 11:53 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Ik moet natuurlijk wel bijhouden wat de health man eet
Ze waren in de bonus....quote:Op zondag 25 juli 2004 18:45 schreef 205_Lacoste het volgende:
Die eet ook regelmatig dit soort dingen om op peil te blijven hoor. Gelukkig beweeg ik genoeg om het effect ervan weer teniet te doen. Waarom ik nou ineens besloot om eierkoeken (??) te halen...![]()
Met geïsoleerde training leg je gewoon de nadruk op bepaalde spieren om ze extra 'aandacht' te geven. Als je bijvoorbeeld een perfect getraind lijf hebt maar slappe benen, dan zou je deze apart kunnen trainen. Spieren trainen doe je ook niet om plaatstelijk vet te gaan verbrandenquote:Op maandag 26 juli 2004 21:04 schreef Qarinx het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: als plaatselijke vetverbranding een fabeltje is, waarom train je dan bepaalde spiergroepen apart?
Maar als je een bepaalde spiergroep gaat ontwikkelen, dan verdwijnt toch het vet op die plaatsen?quote:Op maandag 26 juli 2004 21:11 schreef 205_Lacoste het volgende:
Spieren trainen doe je ook niet om plaatstelijk vet te gaan verbranden
Nee dus want plaatselijk vet verbranden is (zo goed als) niet mogelijk. Je lichaam bepaalt zelf waar het vandaan gaat als eerste. Als de reserves daar tot een minimum beperkt zijn putten je spieren de energie van een andere plek in je lichaam.quote:Op maandag 26 juli 2004 21:19 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Maar als je een bepaalde spiergroep gaat ontwikkelen, dan verdwijnt toch het vet op die plaatsen?
Hoe lang doen ze daarover? Want ik wil ook graag wat resultaat op de weegschaal zien en dan niet naar boven toe, maar naar beneden...quote:Op maandag 26 juli 2004 21:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
Spieren kunnen echter wel weer wat toenemen in gewicht waardoor je toch zwaarder wordt.
Ow great, dus het kan ook lekker uit proportie rakenquote:Op maandag 26 juli 2004 21:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nee dus want plaatselijk vet verbranden is (zo goed als) niet mogelijk. Je lichaam bepaalt zelf waar het vandaan gaat als eerste. Als de reserves daar tot een minimum beperkt zijn putten je spieren de energie van een andere plek in je lichaam.
Met bodypump train je een uur lang met gewichten elke spiergroep. Maar wat voor nut heeft het dan om bijv. je benen steeds zwaarder te trainen als je lichaam toch zelf bepaalt waar het energie vandaan haalt...?quote:Body pump ken ik eigenlijk niet zo, maar elke beweging verbruikt energie. Door energie te verbranden en niet teveel binnen te krijgen verbrand je vet. Spieren kunnen echter wel weer wat toenemen in gewicht waardoor je toch zwaarder wordt.
Omdat je spieren steeds meer aankunnen, en dus minder energie nodig hebben om hetzelfde trukje te doen? Als je de hele tijd op hetzelfde niveau zou blijven, zou het je geen enkele moeite meer kosten...quote:Op maandag 26 juli 2004 23:01 schreef Qarinx het volgende:
Maar wat voor nut heeft het dan om bijv. je benen steeds zwaarder te trainen als je lichaam toch zelf bepaalt waar het energie vandaan haalt...?
Mwjah okay. Dan is het dus niet helemaal waar als sportinstructeurs zeggen bij een bepaalde oefening: "Goed voor strakke benen".., wie weet krijg ik er wel een strakke buik vanquote:Op dinsdag 27 juli 2004 06:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Omdat je spieren steeds meer aankunnen, en dus minder energie nodig hebben om hetzelfde trukje te doen? Als je de hele tijd op hetzelfde niveau zou blijven, zou het je geen enkele moeite meer kosten...
Ligt eraan hoe hard je traint, hoe goed je op je voeding/rust let en je genetische plaatje.quote:Op maandag 26 juli 2004 22:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Hoe lang doen ze daarover? Want ik wil ook graag wat resultaat op de weegschaal zien en dan niet naar boven toe, maar naar beneden...
Hij heeft wel gelijk op zich omdat je spieren zich daar wel mooi strak spannen. Het resultaat i.c.m. een kleine hoeveelheid vet is een strak geheel. Als je weinig vet zou hebben en niet zou trainen zou het er ook minder strak uitzien dus.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 08:47 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Mwjah okay. Dan is het dus niet helemaal waar als sportinstructeurs zeggen bij een bepaalde oefening: "Goed voor strakke benen".., wie weet krijg ik er wel een strakke buik van
Overigens vandaag 's ochtends weer 56.6, maar of het nou echt afvallen is
Heb het getal iig sinds februari niet meer gezien, dus leuk voor de afwisseling..
Hier dacht ik toevallig vandaag nog aanquote:Op woensdag 28 juli 2004 10:51 schreef YPPY het volgende:
Vraagje. In de dieetclub is geopperd om degenen die nu hier posten, maar daar begonnen zijn daar (apart) in de openingspost te zetten, als motivatie voor iedereen daar. Ik heb gekeken om wie het gaat en dat zijn dan: Koenus, Kroeltroel, Naamah, Not_your_man, Petracev, Snuusje, wendy-the, Yppy en Zwahiel.
Mis ik nog iemand of is er iemand die liever niet daar in het rijtje wil?
Waar in de aanbieding?quote:Op woensdag 28 juli 2004 21:17 schreef Kaensterle het volgende:
Verder heb ik twee pakken Kellog's Special K gekocht (in de aanbieding). Calorie-arm is het niet maar het is íets minder energierijk dan de meeste gewone cornflakes en bovendien is het gewoon gezond qua voedingsstoffen.
Leuk idee! Ik heb er natuurlijk niks mee te maken verder, maar kan me voortsellen dat jullie succes-verhalen erg motiverend zijnquote:Op woensdag 28 juli 2004 10:51 schreef YPPY het volgende:
Vraagje. In de dieetclub is geopperd om degenen die nu hier posten, maar daar begonnen zijn daar (apart) in de openingspost te zetten, als motivatie voor iedereen daar. Ik heb gekeken om wie het gaat en dat zijn dan: Koenus, Kroeltroel, Naamah, Not_your_man, Petracev, Snuusje, wendy-the, Yppy en Zwahiel.
Nog minder dan een kilo te gaan!!quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:09 schreef Confidential het volgende:
Confidential (1,64) (22,3) was 67,0 kg, is nu 59,9 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -7,1
Een vriendin van me doet dit werk ook en vindt het verschrikkelijk! Niet dat het huishoudelijk erg zwaar is, maar al die depressieve oude mensen die vertellen hoe rot hun leven is en dat ze dood willen welquote:Op woensdag 28 juli 2004 21:17 schreef Kaensterle het volgende:
Ik werk nu even drie weken voor de thuiszorg, dus da's goed voor de lichaamsbeweging. Allereerst omdat ze me ditmaal hebben ingedeeld in Mariahoeve en dat is toch minstens 25 minuten fietsen van m'n huis en ten tweede omdat huishoudelijk werk als middelzware arbeid geldt volgens mij... dus ik ben de hele dag in beweging en da's wel lekker. Verder is het natuurlijk kut om fulltime bezig te zijn (zeker met dit lekkere weer), maar ach... het werk is wel leuk en verdient best goed.
* zwahiel heeft daar geen problemen meequote:Op woensdag 28 juli 2004 10:51 schreef YPPY het volgende:
Update
Updatelijstje
Week 31: Kroeltroel
Week 32: Aquarelle
Week 33: Mayolijn
Week 34: GWS
Week 35: Snuusje
Week 36: Wendy-tje
Week 37: Imago
Week 38: Maryse
Week 39: Yppy
ik heb het lijstje zelf verlengd, wanneer iemand het er niet mee eens is, pas ik het aan
Bij de Konmar.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:35 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Waar in de aanbieding?
Ik eet ook nog steeds Kellog's Special K als ontbijt en ik merk gewoon dat het mij s'ochtends goed vult, krijg pas rond een uur of 12 weer honger.
Ik doe het al jaren in de vakanties en vind het best leuk werk... Depressieve verhalen heb ik niet zo heel veel last van. Bovendien vind ik het leuk dat veel mensen echt blij zijn je te zien, om een praatje te maken en zo. Maar goed, dit is offtopicquote:Op woensdag 28 juli 2004 22:45 schreef imago het volgende:
Een vriendin van me doet dit werk ook en vindt het verschrikkelijk! Niet dat het huishoudelijk erg zwaar is, maar al die depressieve oude mensen die vertellen hoe rot hun leven is en dat ze dood willen welNatuurlijk is dat heel erg, maar als vakantiekracht komt dat ook even koud op je dak vallen. In ieder geval, zij is al zo dun, die hoeft niet meer af te vallen door dit werk
Sinds enkele keren strand met ultradunne vriendinnen niet meerquote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:22 schreef thaleia het volgende:
Ik vind mezelf op dit moment precies goed qua slankheid
Ergens ben ik wel blij dat ik eigenlijk niet alles kan eten zonder aan te komen, omdat als ik dat wel kon dan zou ik zo veel ongezonder leven. Ben nu wel meer bewust van wat ik eet en denk dat het op de lange termijn wel goed is.quote:Op donderdag 29 juli 2004 12:52 schreef thaleia het volgende:
Sinds enkele keren strand met ultradunne vriendinnen niet meerIk heb echt TE mooie vriendinnen. Een lust voor het oog, dat absoluut, maar ik vind nu wel dat ik dus nog niet 'klaar' ben. Ik dacht dat het wel goed was zo, maar heb nu gezien dat het beter kan
![]()
En hoe ze het voor elkaar krijgen? Van die drie is er maar eentje die veel sport. Van de andere twee weet ik zeker dat ze geen coke of stackers oid gebruiken, en ook echt wel normaal eten. Vette mazzel!
Da's waar. Ik ken superslanke mensen die al moeten uithijgen als ze een trap op zijn gelopen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:04 schreef Qarinx het volgende:
Ergens ben ik wel blij dat ik eigenlijk niet alles kan eten zonder aan te komen, omdat als ik dat wel kon dan zou ik zo veel ongezonder leven. Ben nu wel meer bewust van wat ik eet en denk dat het op de lange termijn wel goed is.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:26 schreef Confidential het volgende:
Ik gooi wel eens wat balsamico-azijn gewoon door de (naturel) sladressing Qarinx, vooral met italiaanse kruiden is dat lekker. Daarnaast maak ik ook wel eens tomatensalade met een dressing van 2 olijfolie : 1 balsamicoazijn, teentje knoflook en italiaanse kruiden. De dressing moet een seconde of 15 in de magnetron en dan moet het nog een uur in de tomaten trekken. Ook lekker met blokjes fêtakaas...
Valt tegen: het feit dat 1 op de 4 Nederlanders overgewicht zou hebben zie je (of ik althans) aan het strand niet terug. Ofwel de mensen met overgewicht gaan daar minder naartoe dan anderen, ofwel ik versta onder 'overgewicht' iets anders dan de statistici.quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:26 schreef Confidential het volgende:
Volgende week ga ik ook met vriendinnen een dagje strand doen. Zwemmen doe ik niet (ik heb niet eens een badpak geloof ik) want ik gruwel van zeewater, maar ik zal ook eens lekker ongegeneerd gaan zitten observeren... dat moet een mens toch goed doen na zoveel verloren kilo's!![]()
Gewoon zeggen dat je allergisch bent, dan is dat probleem meteen opgelost...quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:30 schreef Kaensterle het volgende:
Op 't strand zie je inderdaad weinig dikke mensen. Waarschijnlijk durven ze niet want op straat zie ik er wel veel.
Wel irritant van die thuiszorg is trouwens dat ik twee keer per dag zit te thee- danwel koffieleuten en daarbij eigenlijk altijd wel 2 koekjes krijg aangeboden... weigeren vind ik dan ook weerl onbeleefd.
En dan de week erna hebben ze speciale koekjes voor je gekocht bij de natuurwinkelquote:Op donderdag 29 juli 2004 21:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je allergisch bent, dan is dat probleem meteen opgelost...
Waar wil je een idee over hebben dan? Ik snap niet zo goed wat je wilt horen..quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:32 schreef zwahiel het volgende:
Heeft iemand een idee hierover?
En nou niet zo van: "Ja maar da's toch kei slecht, dat niet eten 's ochtens...." Want heej dat weet ik ook wel, ik probeer ook te eten 's ochtens maar het lukt gewoon weg niet...
neuh die stacker geeft gewoon energie en zorgt voor een verhoogde lichaamsverbranding...quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:37 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Waar wil je een idee over hebben dan? Ik snap niet zo goed wat je wilt horen..
Ik heb vooral als ik in een tentamenweek zit ook eigenlijk niet echt door dat ik moet eten. De tijd vliegt voorbij en dan heb ik dus wel eens dat ik maaltijden onbewust oversla, maar dan heb ik ook geen honger omdat ik heel geconcentreerd bezig ben. In ieder geval weet ik wel dat het totaal geen positief effect heeft op m'n gewicht als ik maaltijden oversla...
Enne die stacker dan? Ontneemt dat niet het hongergevoel?
Ik stond echt versteld in Amerika. Daar zijn meer mensen veel te dik dan slank. Ik heb elke dag wel 30 mensen gezien die zeker meer dan 180 kg wogen. Ik dacht altijd dat dat maar praat was maar oei heel veel mensen konden daar gewoon bijna niet lopenquote:Op donderdag 29 juli 2004 17:30 schreef Kaensterle het volgende:
Op 't strand zie je inderdaad weinig dikke mensen. Waarschijnlijk durven ze niet want op straat zie ik er wel veel.
En dan zie je het verband nog niet? Ik interpreteer je verhaal als volgt: je hebt zo'n lekker druk leven dat je wel eens een maaltijd overslaat. Dat is voor jou geen probleem, want je voelt je toch energiek genoeg om alles te doen wat je wilt doen. En waar hebben we voedsel voor nodig? -Om energie op te doen! Jij ontleent een groot deel van je energie aan die stacker, dus hoef je deze niet uit wat meer voedsel te halen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:09 schreef zwahiel het volgende:
neuh die stacker geeft gewoon energie en zorgt voor een verhoogde lichaamsverbranding...
ja beetje verkeerde reactie, mijn ouders zaten weer eens een flinke portie te mieren over mijn "niet" ontbijt. Beetje de juu erin gisterenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 06:56 schreef Isabeau het volgende:
Waarom denk je dat niet ontbijten slecht zou zijn, zwahiel?
Ik ga het je niet zeggen ook, want je wilt het niet lezen.
Dat je 's morgens niets binnen kan krijgen is niet vreemd, dat hebben heel veel mensen die 's morgens niet ontbijten. Maar wat je nu eigenlijk wilt horen...
Anders sta je iets eerder op, dan kan je even wakker worden en dan eet je daarna wel wat?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:39 schreef zwahiel het volgende:
Toch lukt het mij zowel qua tijd als eten niet altijd om te onbijten. Soms pak rond een uurtje of 10 wat yoghurt maar ook niet altijd. Toch merk je 't wel als je ontbeten hebt, dat moet ik wel toegeven ik ben er dan beter bij. De laatste weken probeer ik telkens naar de AH te sneaken onder mijn werk om snel een broodje te halen, snel thuis smeren en naar binnen gooien dat lukt dan weer wel, maar we hebben het dan wel over een uurtje of 10 / 11. Eerder niet echt :|
Mag ik vragen waarom je Stacker gebruikt, als je zelf toch al aangeeft dat het niet helemaal okay is voor je lichaam?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:39 schreef zwahiel het volgende:
Claudia_x
Zo'n stack kuur mag je maar een tijdje doen daarna moet een poosje geen stack nemen. Voor mij geld dat ik alleen op werkdagen stack pak 1x per dag, 's middags meestal na de lunch, ook alleen als ik lunch gehad heb, anders niet!
In het weekende doe ik niet aan stacker omdat je lichaam ook een rust periode nodig heeft van 't spul, verder duurt voor mij elke kuur 3 weken, daarna 1 week helemaal geen stack! Eigenlijk zou 't 4 weken moeten duren, maar na wat gelezen te hebben vond ik 't beter om maar 3 weken te doen ipv 4. In de tijd dat ik geen stack neem eet ik idd meer ja, maar geen comfort food! Ik eet dan vooral veel rauwkost omdat ik dat gezonder vind en vooral ook lekkerder!
Ik gebruik 't met name als afslankmiddel ja. Maar je moet 't alleen gebruiken als je ook sport. Anders niet. Ik ben het trouwens niet helemaal eens met de stelling dat als je 't niet gebruikt je in je oude patroon terug valt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:11 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je Stacker gebruikt, als je zelf toch al aangeeft dat het niet helemaal okay is voor je lichaam?
Wat ik me overigens ook afvraag is of je wanneer je dat spul niet inneemt gewoon weer in je oude patroon valt en dus ook weer aankomt? Dat het dus eigenlijk een oplossing op de korte termijn is waar je geen f*ck aan hebt...
Ik begrijp heel goed dat je er even een tijdje streng tegenaan wilt om je doel te bereiken en vervolgens aan handhaving te doen, maar je moet denk ik voor jezelf wel een deadline gaan stellen. Dan bedoel ik niet zozeer een gewicht of een vetniveau, maar echt een tijd. Stel je eens voor dat je geblesseerd raakt. Je kunt dan niet meer zoveel sporten, stacker gebruik je dan niet meer, en je lichaam is gewend aan een hele lage calorie-inname. De kans dat je dan héél snel aankomt is heel groot, en je stofwisseling heb je volledig vernield.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:19 schreef zwahiel het volgende:
Stack is voor slechts een hulpmiddel, geen redmiddel!
Jep daar ben ik het mee eens, ik zit hier de laatste tijd ook steeds vaker aan te denken...quote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat je er even een tijdje streng tegenaan wilt om je doel te bereiken en vervolgens aan handhaving te doen, maar je moet denk ik voor jezelf wel een deadline gaan stellen. Dan bedoel ik niet zozeer een gewicht of een vetniveau, maar echt een tijd. Stel je eens voor dat je geblesseerd raakt. Je kunt dan niet meer zoveel sporten, stacker gebruik je dan niet meer, en je lichaam is gewend aan een hele lage calorie-inname. De kans dat je dan héél snel aankomt is heel groot, en je stofwisseling heb je volledig vernield.
De kans is klein dat je dit patroon lang volhoudt: 7 dagen per week intensief sporten en weinig eten. Het is niet onverstandig vast aan de lange termijn te gaan denken. Je hebt in ieder geval al ideeen voor als je je eigen ruimte hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
filet americainquote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:06 schreef kikoooooo het volgende:
ik ben eigenlijk op zoek naar een lijstje met mager broodbeleg, iemand die me nog een beetje aan kan vullen?
- slankie kaas (BAH)
- appelstroop (heb ik ook wel gezien, vind ik echt niet meer lekker)
- sandwitchspread (eigenlijk geen idee of dat zo mager is)
- kipfilet (heerlijk, maar vrij duur)
....
philadelphia light (met bieslook)quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:45 schreef Petracev het volgende:
[..]
filet americain
slankie fris en romig
Ik sta toch al om week 34 te updaten, of ben ik nu dronken?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:16 schreef Snuusje het volgende:
Ik kan week 34, 35 en 36 niet updaten. De andere weken lukken wel. Zou iemand met me kunnen ruilen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |