En terecht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ja, waarschijnlijk krijgt Turkije onder Nederlands voorzitterschap een datum voor het beginnen van de onderhandelingen.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Dovenwereld het volgende:
Dan is er nieuwe grote Rijk.....maar sterke Europese Federale Rijk. Als Turkije met vol moslim bij EU wordt toegelaten, dan zal er ook gevolgen
: Meer islamistische landen willen ook bij EU behoren.
Byzantium wordt toch gezien als een Griekse beschaving of heb ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef Bela het volgende:
Ik vind het een goede zaak als de byzantijnse broeder weer bij haar europese mater aanschuift.
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Istanboel.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Byzantium wordt toch gezien als een Griekse beschaving of heb ik dat verkeerd?
Hahahaaquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:15 schreef Bela het volgende:
[..]
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Ankara.
Ik was ff in de war met de verplaatste hoofdstad rond 1923 toen Turkije werd gesticht. De beschaving was vooral Grieks hoewel het het Romeinse rijk betrof.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hahahaa
Geeft nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:24 schreef Bela het volgende:
[..]
Ik was ff in de war met de verplaatste hoofdstad rond 1923 toen Turkije werd gesticht.
Maar in het Byzantium zaten de Ottomanen aan de andere kant van de bosporus zover ik weet. En ze waren Grieks-Orthodox.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:15 schreef Bela het volgende:
[..]
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Istanboel.
Het kan geen kwaad stil te staan bij de europese wortels van Byzantium. Het lijkt me een uitstekende zaak als Turkije weer europees beïnvloed wordt..quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geeft niet
Als je het maar niet nog een keer doet![]()
Turkije is al erg europees gericht. Nog meer invloed hoeft van mij niet. Het gaat nu goed zoals het gaat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:34 schreef Bela het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad stil te staan bij de europese wortels van Byzantium. Het lijkt me een uitstekende zaak als Turkije weer europees beïnvloed wordt..
Ik denk niet dat je daar "bang" voor hoeft te zijn; er zijn verder geen Islamitische landen met grondgebied in het continent Europa, en zijn er verder ook geen landen te bedenken die net zo'n grote binding met Europa als Turkije.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Dovenwereld het volgende:
Dan is er nieuwe grote Rijk.....maar sterke Europese Federale Rijk. Als Turkije met vol moslim bij EU wordt toegelaten, dan zal er ook gevolgen
: Meer islamistische landen willen ook bij EU behoren.
Uiteraard, onder dezelfde voorwaarden die ook voor een Bulgarije gelden natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:21 schreef RichardQuest het volgende:
Turkije erbijNa Kopenhagen verdragen etc...
Ik vind dat Turkije er pas bijmoet als aan alles is voldaan, bij sommige Oost-Europese landen zijn we te happig geweest en nu is er geen prikkel meer om de mensenrechtensituatue grondig te verbeteren.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Uiteraard, onder dezelfde voorwaarden die ook voor een Bulgarije gelden natuurlijk.
Nee, en Indonesie ook niet. Voormalige kolonien van Europese landen hebben geen recht van spreken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mag Congo dan ook meedoen?
Maar de mensenrechtsituatie is daar ongeveer even goed als in Turkije volgens Amnesty. Dan mogen ze toch wel meedoen?quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, en Indonesie ook niet. Voormalige kolonien van Europese landen hebben geen recht van spreken.
Het vorige topic over Turkije bij de EU.quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:03 schreef RichardQuest het volgende:
Bron?
Hm post je in iedere topic een domme reply ofzo?quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
turkije moet maar bij de arabieren aan gaan sluiten, daar hebben ze veel meer mee gemeen dan met de europeanen
Pas de laatste jaren is de tochwel wederzijdse "haat" tussen arabieren en turken afgezwakt.. de haat ontstaan tijdens de 1e wereldoorlog. Een mooi voorbeeld van de ontdooide relatie is dus de eerste FTA met een arabisch land (Marokko)quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
turkije moet maar bij de arabieren aan gaan sluiten, daar hebben ze veel meer mee gemeen dan met de europeanen
Nee hoor... Turkije is voor de EU een enorme kostenpost de komende 50 jaar, niet doen dus.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:52 schreef Raybam het volgende:
Turkije zal economisch en strategisch heel erg belangrijk zijn voor de EU en de wereld.
Turkije is een enorme kostenpost voor de EU, dat ben ik met je eens. Realiseer je je ook de economische potentie van Turkije. Uiteindelijk heeft de EU meer profijt van Turkije dan omgekeerd. Los van het economische vlak, is Turkije al tientallen jaren erg belangrijk vanwege zijn geo-politieke status. Deze status is alleen maar belangrijker geworden na de oorlog tegen het terrorisme.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nee hoor... Turkije is voor de EU een enorme kostenpost de komende 50 jaar, niet doen dus.
Maar ze zullen onder druk van de VS wel starten met 'de onderhandelingen' en die gaan net zo lang door tot bv de landbouwsubsidies zijn afgeschaft...![]()
Veroverd>?quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:02 schreef Raybam het volgende:
Er was een spanning tussen Turkije en de Arabische wereld, dat klopt. Deze spanning is ontstaan in de tijd dat de Ottomaanse Rijk een groot deel van de Arabische wereld had veroverd. Deze topic gaat trouwens over de lidmaatschap van Turkije en niet de valse droom van Marokko om in de EU te komen.
Nou Duitsland wilt bijvoorbeeld ook heel graag dat turkije bij de EU komt. En zo zijn er nog een paar...dus het is niet de druk vanuit Amerika..quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nee hoor... Turkije is voor de EU een enorme kostenpost de komende 50 jaar, niet doen dus.
Maar ze zullen onder druk van de VS wel starten met 'de onderhandelingen' en die gaan net zo lang door tot bv de landbouwsubsidies zijn afgeschaft...![]()
Vertel het eens?quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
Er is nooit een vredige pact geweest tussen de Turken en de Arabieren. Als je terugleest, heb ik ook een post geplaatst waarin staat dat de Arabieren samen met de Engelsen (Lawrence of Arabia) de Turken hebben verdreven.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:13 schreef Adnan het volgende:
[..]
Veroverd>?
Hm de haat jegens elkaar ontstond in de eerste wereldoorlog toen de arabische lafaards de turken van achteren aanvielen.
Heeft dus nix te maken met de vredige pact die destijds was gesloten met de arabieren...
Duitsland heeft contracten voor de bouw van centrales in Turkije en het heeft de grootste Turkse gemeenschap in Europa...quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:16 schreef Adnan het volgende:
[..]
Nou Duitsland wilt bijvoorbeeld ook heel graag dat turkije bij de EU komt. En zo zijn er nog een paar...dus het is niet de druk vanuit Amerika..
Turkije is overigens een markt van 70 miljoen mensen waar zodirect de eu van kan profiteren...en andersom wij ook omdat er een grote speler op de markt komt die kan concurreren..
Uiteindelijk wordt iedereen er beter van.
Een duidelijk voorbeeld van iemand die er geen verstand van heeft, maar probeert alsnog indruk te maken door dit soort post te plaatsen. Dit is de eerste en laatste keer dat ik op dit soort onzin reageer.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
Nee hoor, Turkije is alleen maar een voordeel voor de EU. De enorme kostenposten liggen aan de subsidies, niet aan turkije.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Interessante gedachte. Zie dit graag historisch gestaafd alsmede met redenen omkleed.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
Welke valse droom? Does niet zo tof gozer. Vind je het gek dat men hier de turken niet moet, sommigen zijn zo nationalistisch als de pest. Hadden de Turken maar niet een of andere veroveringstocht moeten beginnen, mijnsinsziens was de "steek" in de rug terecht. Ik heb het nergens over het lidmaatschap van Marokko gehad, ze zijn al geassocieerd EU lid, wat betekent dat ze in 2010 alle voordelen van de EU kunnen genieten zonder er echt lid van te zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:02 schreef Raybam het volgende:
Er was een spanning tussen Turkije en de Arabische wereld, dat klopt. Deze spanning is ontstaan in de tijd dat de Ottomaanse Rijk een groot deel van de Arabische wereld had veroverd. Deze topic gaat trouwens over de lidmaatschap van Turkije en niet de valse droom van Marokko om in de EU te komen.
Ja, oftewel je ziet spoken en gaat meteen in de aanval. Ik denk dat dat een houding is die de meeste Europeanen niet zal bevallen. Ik had het slechts over de ontdooiende relatie tussen de arabische wereld en turkije, en nam als voorbeeld Marokko die een FTA heeft gesigneerd met Turkije.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:24 schreef Raybam het volgende:
Het gaat niet om wat mijn nationaliteit is of wat mijn politike opvattingen zijn. Ik probeer altijd liberaal te blijven. In dit geval steun ik de Turkse lidmaatschap, omdat ik denk dat de positieve kanten de negatieve kanten overtreft. Ik had je post verkeerd opgevat. Ik dacht dat je de Marokkaanse toetreding aan het propageren was.
Ik speel advocaatje van niemand, ik ben een Europeaan, maar dat neemt niet weg dat ik ook van mn moederland hou. Je moet gewoon niet zo defensief lezen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:37 schreef Raybam het volgende:
Ik denk dat je genoeg zult hebben aan advocaatje spelen van Marokko, dus die van de Europeanen hoef je niet te doen. Ik weet wat je hebt bedoeld.
Oud nieuws.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:11 schreef Koos Voos het volgende:
Turkey Might Intervine In Iraq
...
Ik lees het zoals het er staat. Je doet alsof je een geemancipeerde Europeaan bent.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik speel advocaatje van niemand, ik ben een Europeaan, maar dat neemt niet weg dat ik ook van mn moederland hou. Je moet gewoon niet zo defensief lezen.
Trouwens, waarom ga jij er al vanuit dat ik een Turk ben? Iemand die de lidmaatschap van Turkije verdedigt is dus meteen een nationalistische Turk?quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke valse droom? Does niet zo tof gozer. Vind je het gek dat men hier de turken niet moet, sommigen zijn zo nationalistisch als de pest. Hadden de Turken maar niet een of andere veroveringstocht moeten beginnen, mijnsinsziens was de "steek" in de rug terecht. Ik heb het nergens over het lidmaatschap van Marokko gehad, ze zijn al geassocieerd EU lid, wat betekent dat ze in 2010 alle voordelen van de EU kunnen genieten zonder er echt lid van te zijn.
Ben ik ook, jij niet?quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:49 schreef Raybam het volgende:
[..]
Ik lees het zoals het er staat. Je doet alsof je een geemancipeerde Europeaan bent.
Ik kan dat aan iemands postgedrag zien (in iedergeval Turkse binding), en dat je nationalistisch bent is te zien aan het feit dat je zo defensief reageert (alsof je leven ervan afhangt).quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:50 schreef Raybam het volgende:
[..]
Trouwens, waarom ga jij er al vanuit dat ik een Turk ben? Iemand die de lidmaatschap van Turkije verdedigt is dus meteen een nationalistische Turk?
van gisteren...quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Oud nieuws.![]()
Wel een achterlijke foto overigens.
voor jou blijkbaar wel.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:57 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
van gisteren...![]()
http://www.turkishpress.com/turkishpress/news.asp?ID=21525quote:Op donderdag 24 juni 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
voor jou blijkbaar wel.
De inhoud is oud nieuws. Turkije dreigt al langer met hetzelfde. En nee, ik krijg de turkse krant gewoon elke dag thuis. Daarvoor hoef ik niet naar het theehuis.quote:Op donderdag 24 juni 2004 13:05 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
http://www.turkishpress.com/turkishpress/news.asp?ID=21525
voor jou niet.. ? of lees je de Turkse krant in het thee huis....![]()
Nee, ik niet.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben ik ook, jij niet?
En nee, ik ben geen Turk. Je zit er weer naast.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan dat aan iemands postgedrag zien (in iedergeval Turkse binding), en dat je nationalistisch bent is te zien aan het feit dat je zo defensief reageert (alsof je leven ervan afhangt).
Zal ik anders een halve maan op me shirt dragen?quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan dat aan iemands postgedrag zien (in iedergeval Turkse binding), en dat je nationalistisch bent is te zien aan het feit dat je zo defensief reageert (alsof je leven ervan afhangt).
Oh nee, ik wil zelfs dat Turkije lid wordt. Dat staat helemaal los hiervan, ik reageer op hem. Bovendien wat lul je "nep marokkaan" (let op spelling), kan je er niet tegen als iemand kritisch is ofzo?quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:19 schreef Adnan het volgende:
[..]
Zal ik anders een halve maan op me shirt dragen?
Wat is dit nou voor reactie? een nep marokaan die de lidmaatschap van turkije niet kan verdragen?
Heheh zo een had ik nog nooit gezien...hehehe triest!
Kritisch over zijn nationalisme? of kritisch over Turkije?quote:Op donderdag 24 juni 2004 18:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee, ik wil zelfs dat Turkije lid wordt. Dat staat helemaal los hiervan, ik reageer op hem. Bovendien wat lul je "nep marokkaan" (let op spelling), kan je er niet tegen als iemand kritisch is ofzo?
zegt hehe vind ik nepquote:wat lul je "nep marokkaan" (let op spelling)
Ja hoor, daar gaan we weer.quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:22 schreef DarkSoulNR het volgende:
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten" - Recep Tayyip Erdogan, Leider van de Islamitische partij AKP, die de meerderheid in het Turkse parlement heeft.
Netwerk Recent interview met premier Erdogan die sprak over: gedicht geschreven ten tijde van ontstaan republiek. Gewraakte strofen door Erdogan geciteerd in die delen van Turkije waar dit gedicht bijzonder van toepassing was. Naar ik meende te verstaan, begin jaren negentig vorige eeuw. De premier gaf aan dat de NAVO - top veilig in zijn land kan worden gehouden. Over terreur zei hij dat dit een ongrijpbaar. niet te voorkomen. fenomeen is. Niemand is er veilig voor. Zélfs het ultra beveiligde Pentagon [VS] niet. Erdogan verzekert met nadruk dat Islam en democratie heel goed samengaan. Zeker in een, op westerse leest geschoeide, democratie waar scheiding van Kerk en Staat. Hierop aansluitend stipuleerde de premier de democratische vorderingen onder zijn bewind bereikt. [einde samenvatting]quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:22 schreef DarkSoulNR het volgende:
Turkije mag nooit en tenimmer bij de EU. Dit is werkelijk een gevaar. Dat blijkt wel weer uit deze uitspraak:
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten" - Recep Tayyip Erdogan, Leider van de Islamitische partij AKP, die de meerderheid in het Turkse parlement heeft.
En van de voorstanders van de toetreding van Turkije, wil ik weleens weten wat voor voordelen er voor mij aan zitten. Niks, alleen maar nadelen.
DarkSoulNeoRacist? Wiens kloon ben jij nu weer?quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:36 schreef DarkSoulNR het volgende:
Nou, waarom moet Turkije bij de EU volgens jou?
als jij nu eens eerst vertel wiens kloon jij bent... ik heb een vermoedenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
DarkSoulNeoRacist? Wiens kloon ben jij nu weer?
Gezien mijn registratiedatum gok ik op niemands kloon. Dat heb ik niet nodig. Klonen zijn imo voor zwakzinnigen. Maar ik blijf wel benieuwd naar je vermoeden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:53 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
als jij nu eens eerst vertel wiens kloon jij bent... ik heb een vermoeden![]()
Euhmmm waar slaat dit op?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
DarkSoulNeoRacist? Wiens kloon ben jij nu weer?
Waar staat NR in je naam dan wel voorquote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:36 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Euhmmm waar slaat dit op?![]()
*Edit: Overigens wacht ik nog steeds op een antwoord waarom Turkije WEL moet bij de EU.
En deze opmerking is niet racistisch?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Doe zelf eens wat moeite. Je lijkt wel een antilliaan.
Nee, slechts generaliserend.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En deze opmerking is niet racistisch?![]()
Tip: zie mijn avater.quote:Waar staat NR in je naam dan wel voor
Racist!quote:De antwoorden zijn al meerdere malan langsgekomen. Niemand gaat het nogmaals voor je uitkauwen. Doe zelf eens wat moeite. Je lijkt wel een antilliaan.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:51 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Tip: zie mijn avater.
Wat denk je dat die gasten zijn dan?
[..]
Racist!
Sue me
Ik denk niks ik weet. Bij ons lopen er geen Nazi's, anders was ik wel lid van de NVU of AEL geworden.quote:Wat denk je dat die gasten zijn dan?
Wie heeft het dan ook over nazi's? Willen ze nu wel of niet dat alle moslims het liefst uit NL vertrekken?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:55 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Ik denk niks ik weet. Bij ons lopen er geen Nazi's, anders was ik wel lid van de NVU of AEL geworden.
quote:DarkSoulNeoRacist?
Als je zelf niet eens meer weet wat je zegt...quote:Wie heeft het dan ook over nazi's?
Neen.quote:Willen ze nu wel of niet dat alle moslims het liefst uit NL vertrekken?
Volgens mij is een nazi nog steeds geen neo-racist. Volgens mij verwar je een neo-nazi met een neo-racist. Ik heb nooit ergens iemand een neo-nazi genoemd.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:03 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
[..]
Als je zelf niet eens meer weet wat je zegt...
[..]
Neen.
Daar is geen apart standpunt voor. Wel zijn wij voor een moskeestop, maar dat lijkt me niet zo vreemd.quote:Wat is het standpunt van de Nieuw Rechts dan met betrekking tot de moslims?
Want? Moslims hebben geen recht op gebedshuizen?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:11 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Daar is geen apart standpunt voor. Wel zijn wij voor een moskeestop, maar dat lijkt me niet zo vreemd.
De NeoRacisten zijn tegen toetreding van Turkije. Ik vind de motieven van deze hobbyclub dus wel degelijk van belang in deze 'discussie'.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:24 schreef Sater het volgende:
Wat heeft deze opvliegende versus verlichte discussie met het topiconderwerp van doen?
Met dank aan jullie beeldende usericons.
Man, in elke grote stad staan er minstens 3 dus doe aub niet zo zielig! Maar jullie moeten altijd weer het grootste en het meeste anders voelen jullie je zielig! Thuis kan je ook bidden, maar ik geloof nooit dat jij ver moet rijden om een moskee tegen te komen!quote:Want? Moslims hebben geen recht op gebedshuizen?
Alles is relatief. Als er 1 kerk is op de 1000 christenen, is het ook heel normaal dat er 1 moskee is op de 1000 moslims. Zo werkt dat.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:29 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Man, in elke grote stad staan er minstens 3 dus doe aub niet zo zielig! Maar jullie moeten altijd weer het grootste en het meeste anders voelen jullie je zielig! Thuis kan je ook bidden, maar ik geloof nooit dat jij ver moet rijden om een moskee tegen te komen!
Oh, en dat bepaal jij als allochtoon? Je mag wel eens een beetje respect tonen en zoals je zelf al zegt: Je hebt er 3 in de buurt. Moet je er dan 5 in de buurt hebben? Wij hebben hier evenveel moskeeën als kerken terwijl er meer Nederlanders wonen dan allochtonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Alles is relatief. Als er 1 kerk is op de 1000 christenen, is het ook heel normaal dat er 1 moskee is op de 1000 moslims. Zo werkt dat.
Je "jullie" houding typeert je wel weer. En ja, thuis kan ik ook bidden, maar in een moskee is het gezelliger en ik word op de hoogte gehouden van de laatste 'acties'. En, ik hoef niet ver te rijden. Er zitten er 3 in mijn directe omgeving.
Ik wil niet weten wat voor een acties.quote:'acties'
Hardstikke mooi, maar kan het weer over Turkije gaan?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En, ik hoef niet ver te rijden. Er zitten er 3 in mijn directe omgeving.
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:37 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Oh, en dat bepaal jij als allochtoon?
Nee, net zoals jij dat niet bepaalt
Je mag wel eens een beetje respect tonen
Ik toon geen respect voor neo-racisten. Bovendien krijg je niet zomaar respect. Mijn respect moet je verdienen
en zoals je zelf al zegt: Je hebt er 3 in de buurt. Moet je er dan 5 in de buurt hebben?
Nee hoor, 3 is prima
Wij hebben hier evenveel moskeeën als kerken terwijl er meer Nederlanders wonen dan allochtonen.
Is dat een feit? Zo ja, graag bronnen hiervoor
[..]
Ik wil niet weten wat voor een acties.![]()
Dat wil je inderdaad niet weten
Oke.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hardstikke mooi, maar kan het weer over Turkije gaan?
Extreem-linkse groeperingen. Je bent dus ook niet voor lidmaatschap van Spanje en Ierland begrijp ik? Of telt dat niet, omdat zij niet islamitisch zijn?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Overigens hoef ik niet persé een uitbreiding naar Europa als er bomaanslagen worden gepleegd. Wie doet dat in Turkije?
Licht jij eerst maar eens toe waarom dat linkse groeperingen zijn. Waar zie je mij iets opperen over de Islam inzake Turkije?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Extreem-linkse groeperingen. Je bent dus ook niet voor lidmaatschap van Spanje en Ierland begrijp ik? Of telt dat niet, omdat zij niet islamitisch zijn?
Turkije heeft niks met Europa te maken. Ook geografisch gezien niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Extreem-linkse groeperingen. Je bent dus ook niet voor lidmaatschap van Spanje en Ierland begrijp ik? Of telt dat niet, omdat zij niet islamitisch zijn?
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:55 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Turkije heeft niks met Europa te maken. Ook geografisch gezien niet.
Zeker niet zo'n goede aardrijkskunde leerling geweest? Je kennis van geschiedenis laat je trouwens ook behoorlijk in de steek. Maar goed, ik weet wie het zegt.quote:CIA: The World Factbook (Turkey): location - southeastern Europe and southwestern Asia (that portion of Turkey west of the Bosporus is geographically part of Europe), bordering the Black Sea, between Bulgaria and Georgia, and bordering the Aegean Sea and the Mediterranean Sea, between Greece and Syria
Turkije ligt voor een gedeelte in Europa zoals dat nu geografisch is bepaald.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:55 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Ja hoor. Vertaal Turkije in Ottomaans Rijk en het historisch verband wordt duidelijk. Geografisch ligt Turkije deels in Europa. Indien Turkije niet bij de EU hoort waarom dan een NAVO - top in Ankara?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:55 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost isquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:15 schreef DarkSoulNR het volgende:
- De uitspraken van Tayyip Erdogan, Leider van de Islamitische partij AKP.
Historisch is er veel binding geweest tussen Europa en Turkije, maar ook het tegenovergestelde kwam in het verleden wel voor.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:04 schreef Sater het volgende:
[..]
Ja hoor. Vertaal Turkije in Ottomaans Rijk en het historisch verband wordt duidelijk. Geografisch ligt Turkije deels in Europa. Indien Turkije niet bij de EU hoort waarom dan een NAVO - top in Ankara?
Wat mij betreft is Turkije welkom.![]()
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost isJe weet echt niets over Turkije he, behalve dat je ze niet in de EU wilt hebben omdat ze overwegend islamitisch zijn? Je zit dan in ieder geval op de juiste plek bij de NeoRacisten.
O, zit Rusland dadelijk ook bij de EU (voetbal)?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Historisch is er veel binding geweest tussen Europa en Turkije, maar ook het tegenovergestelde kwam in het verleden wel voor.
Nu is Turkije iig gefocust op Europa. Het Eurovisiesongfestival, Europees kampioenschap, en nog wel wat kleine voorbeelden van de mate van "integratie" van Turkije.
Het laat de binding zien tussen verschillende landen met Europa. Dat alleen is niet reden genoeg om erbij te horen natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
O, zit Rusland dadelijk ook bij de EU (voetbal)?
Songfestival, ook door Israel vertegenwoordigd, dus ook bij de EU?
Qua handel horen ze er zeker bij. Opheffen al die marktbeschermende sancties.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Het laat de binding zien tussen verschillende landen met Europa. Dat alleen is niet reden genoeg om erbij te horen natuurlijk.
Turkije is ook zeer groot.quote:In het geval van Rusland, het land is simpelweg te groot. Rusland is een "supermacht" op zich en zou de EU destabiliseren bij toetreding.
Turkije ook maar voor een deel.quote:Israel zou geen probleem zijn om eventueel toe te treden, maar Israel heeft totaal geen grondgebied in Europa.
OMG.quote:De schending van mensenrechten daar en de onstabiliteit zijn redenen om ze nu iig niet toe te laten, maar op termijn zou dat verholpen kunnen worden, zoals bij Turkije.
Weet je wat, je hebt gelijk..quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".
Zegt het paard van troje jou iets?![]()
Dat is een gedicht. Sinds wanneer zijn gedichten die verplichte kost zijn op iedere basisschool een reden om Turkije te weigerenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:21 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeen onze kazernes en de gelovigen onze soldaten".
Zegt het paard van troje jou iets?![]()
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
OMG.Dat geldt toch ook echt voor Turkije.
Bomaanslagen kunnen overal voorkomen, dat is geen criterium.quote:Bomaanslagen beginnen zelfs al op die in Israel te lijken. En de mensenrechten, tja...
Kap daar nou eens mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zo kom je als lid van de NeoRacisten namelijk erg hypocriet over. Of is dat een vereiste voor de NR?
Het is wel een teken van instabiliteit en onmacht/onkunde om het te stabiliseren/bestrijden. Zoals jij dat voor Israel ook zo vindt. Niet echt een goeie reclame om toe te treden. Het lijkt mij verstandig dat Turkije uitzoekt uit welke hoek die aanslagen komen en wat de redenen zijn. Als het tegen de EU is, dan kun je een uitbreiding van aanslagen verwachten naar de rest van Europa bij aantreding van Turkije.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:08 schreef Sidekick het volgende:
Bomaanslagen kunnen overal voorkomen, dat is geen criterium.
Waarmee, NeoRacisten? Hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die moslims discrimineren?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kap daar nou eens mee.
Moslims zijn geen ras. De term racist is derhalve idioot.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarmee, NeoRacisten? Hoe moet ik ze dan noemen? Mensen die moslims discrimineren?
Wie heeft het over racisten. Ik heb het over neoracisten. Het is een niet bestaand woord. Net als freepoltersa. Dat mensen zo'n ophef maken over woorden die niet bestaan. Het is voor mij gewoon een kort woordje dat ik gebruik ipv dat ik iedere keer moet intikken "iemand die moslims discrimineert" Als je er een ander woord voor hebt, hoor ik het graag hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras. De term racist is derhalve idioot
....
Die kans zit er dik inquote:Ik hoop Turkije in 2012 of 2015 te mogen verwelkomen.
Tja, met die uitleg vind ik het prima. Maar je moet niet verwonderd zijn als mensen je telkenmale erop wijzen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wie heeft het over racisten. Ik heb het over neoracisten. Het is een niet bestaand woord. Net als freepoltersa. Dat mensen zo'n ophef maken over woorden die niet bestaan. Het is voor mij gewoon een kort woordje dat ik gebruik ipv dat ik iedere keer moet intikken "iemand die moslims discrimineert" Als je er een ander woord voor hebt, hoor ik het graag hoor.
Mooi, hoe meer moslims en neomoslims, hoe beter.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:40 schreef Duritz het volgende:
[..]
Tja, met die uitleg vind ik het prima. Maar je moet niet verwonderd zijn als mensen je telkenmale erop wijzen.
Cohen is een neomoslim.![]()
Zoals eerder gezegt: De islam is een excuus om aanslagen te plegen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi, hoe meer moslims en neomoslims, hoe beter.
KB kan beter spreken over islamietenhaters.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:11 schreef Sidekick het volgende:
Kap daar nou eens mee.
Ook racistisch, of beter, dit is racistisch. Moslims, islamieten zijn geen ras.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
KB kan beter spreken over islamietenhaters.
Waarvan een groot aantal vermoedelijk verborgen racistische sentimenten meesjouwen.
Dus alle moslims zijn extemisten en willen aanslagen plegen. Oke.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:53 schreef DarkSoulNR het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegt: De islam is een excuus om aanslagen te plegen.
"Verdedig jezelf als je wordt aangevallen terwijl je in een moskee bent. Vallen zij je aan om je te doden, aarzel dan niet om terug te slaan"quote:Een vraag aan jou: Sta je ook achter deze uitspraak uit de koran:
Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.
Ik wacht op antwoord...![]()
Uiteraard niet allemaal. Ik sprak pas een keurig geintegreerde allochtoon. Hij zei tegen me: "Ik schaam me echt kapot dat dit soort aanslagen in de naam van mijn geloof gedaan worden". Ik zag aan zijn ogen dat hij het meende, dus er zijn wel goede moslims.quote:Dus alle moslims zijn extemisten en willen aanslagen plegen. Oke.
Helemaal niks, maar moord is daarintegen wel verkeerd. Ik vraag het je nog een keer. Sta jij hierachter: Sura 2, 191: ‘Bestrijdt hen [de ongelovigen-MR] niet bij het Gewijde Bedehuis, zolang zij u niet daarin bestrijden. Doch indien zij u bestrijden, doodt hen dan.quote:Wat is er mis met zelfverdediging
Waarom moet er toch altijd een datum genoemd worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:24 schreef Duritz het volgende:
Ik hoop Turkije in 2012 of 2015 te mogen verwelkomen.
Ga maar verder via de mail. Offtopic reacties gaan nu gewoon gewist worden in dit topic.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:18 schreef DarkSoulNR het volgende:
Ik wacht weer rustig tot ik mijn antwoordt krijg.
Een datum kan ook werken als ultimatum in de zin van "Als voor die tijd de zaken niet goed zijn geregeld, dan gaat het voorbij".quote:Op vrijdag 25 juni 2004 14:18 schreef useroid het volgende:
Door ze een datum te geven zitten we er aan vast en kunnen ze ons schermen met "wij hebben een datum."
De tijden van de Janitsaren zijn al even voorbij.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:
Kijk mensen, binnen een paar jaar is dit de nieuwe vlag van alle EU landen.
[afbeelding]![]()
Ja, eentje die in brand staat.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:
[afbeelding]![]()
Leuk he dat provoceren!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 02:25 schreef imambayildi het volgende:
[afbeelding]![]()
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.quote:Bush: Turkije voldoet aan criteria EU-lidmaatschap
ENNIS - Turkije voldoet aan de criteria lid te worden van de Europese Unie en Brussel moet gesprekken beginnen over de toetreding. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush zaterdag gezegd tijdens zijn bezoek aan Ierland.
Bush zei dat aan het eind van zijn ontmoeting met Europese leiders, vlak voordat hij op reis gaat naar Turkije. Maandag is hij daar aanwezig bij de NAVO-top in Istanbul die 28 en 29 juni gehouden wordt. ,,Als Turkije voldoet aan de EU-voorwaarden voor lidmaatschap moet de Europese Unie besprekingen beginnen die leiden tot volledig lidmaatschap'', aldus de Amerikaan.
Enkele Europese landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, gaven de afgelopen dagen in bedekte termen aan Turkije nog niet rijp te vinden voor de EU. De Europese Commissie komt deze herfst met een rapportage over het land.
Onder voorzitterschap van Nederland moet de EU eind dit jaar beslissen of de onderhandelingen over het lidmaatschap kunnen beginnen. De EU eist onder meer dat de situatie van de mensenrechten in Turkije sterk verbeteren.
ANP
Bron: LC
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:26 schreef Sater het volgende:
[..]
Leuk he dat provoceren!![]()
Bush is een opportunist die ook liever geen aanslag op zijn leven heeft tijdens zijn verblijf in Turkije. Dus zegt die dit snel van tevoren. Morgen draait die zijn kont wel weer. Bush moet zich trouwens niet met deze Europese aangelegenheid bemoeien.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.
Ik moet zeggen dat deze post mij ook enigszins verontrust. Als dergelijke literatuur/gedichten verplichte kost is op basisscholen in Turkije en dat dit ook nog heel normaal gevonden wordt, kan ik mij wel iets voorstellen bij de referentie van DarkSoulNR aan het paard van Troje.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is er mis met het voorlezen van een gedicht dat op elke basisschool in Turkije verplichte kost isJe weet echt niets over Turkije he, behalve dat je ze niet in de EU wilt hebben omdat ze overwegend islamitisch zijn? Je zit dan in ieder geval op de juiste plek bij de NeoRacisten.
Waar bemoeit Bush zich mee? Ik dacht dat dit een Europese kwestie was?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat Bush al voorstander was van toetreding van Turkije, is het nog wel opmerkelijk dat hij de huidige situatie goed genoeg vindt.
Turkije is een wat men zegt een stabilisator in een ontwrichte regio.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waar bemoeit Bush zich mee? Ik dacht dat dit een Europese kwestie was?
De EU-leiders roepen toch ook niet: "het is goed als de VS zijn grenzen met Mexico opent!"
Ah, beetje boos dat ik je plagerijtje door heb?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef imambayildi het volgende:
[..]
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.
\quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
De EU-leiders roepen toch ook niet: "het is goed als de VS zijn grenzen met Mexico opent!"
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:25 schreef imambayildi het volgende:
[..]
Wat ben je zielig zeg als je je hierdoor geprovoceerd voelt.
quote:Op zaterdag 26 juni 2004 21:54 schreef Sater het volgende:
[..]
Ah, beetje boos dat ik je plagerijtje door heb?![]()
Raar joh, van welk bestaand en erkent land is dat de vlag ??quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:09 schreef sjun het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Bush is al jaren voorstander van toetreding van Turkije, dat is algemeen bekend. Hij zal morgen dus niet gaan draaien. Het opmerkelijke is dat hij vindt dat Turkije nu al klaar is.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bush is een opportunist die ook liever geen aanslag op zijn leven heeft tijdens zijn verblijf in Turkije. Dus zegt die dit snel van tevoren. Morgen draait die zijn kont wel weer. Bush moet zich trouwens niet met deze Europese aangelegenheid bemoeien.
Mhaw, de EU bemoeit zich ook wel met Amerikaanse politiek. De EU wil dat de VS het Internationaal Strafhof erkent, de EU wil dat de VS zich aan Kyoto gaat houden, etc. Het gebeurd vrijwel continu dat wereldleiders zich uitspreken over zulke toch vrij mondiale kwesties.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 19:47 schreef DaveM het volgende:
[..]
Het is zelfs zo dat 62% van de 70 miljoen Turken tegen een toetreding in de EUquote:Op zaterdag 26 juni 2004 20:37 schreef Koos Voos het volgende:
Niet iedere Turk is dus blij met een eventuele toetreding.
Al jaren ook...quote:Op zondag 27 juni 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:
Bush is al jaren voorstander van toetreding van Turkije, dat is algemeen bekend. Hij zal morgen dus niet gaan draaien. Het opmerkelijke is dat hij vindt dat Turkije nu al klaar is.
Idd, maar daar trekt men zich ook niks van aan.quote:Mhaw, de EU bemoeit zich ook wel met Amerikaanse politiek. De EU wil dat de VS het Internationaal Strafhof erkent, de EU wil dat de VS zich aan Kyoto gaat houden, etc. Het gebeurd vrijwel continu dat wereldleiders zich uitspreken over zulke toch vrij mondiale kwesties.
Als je het maar weet. Ik maak het nog wel mee dat de EU bij Turkije aan de deur komt kloppen. Of ze alsjeblieft mee willen doen.quote:Op zondag 27 juni 2004 04:00 schreef imambayildi het volgende:
Ja en sommige op dit forum denken dus dat de Turken bedelen om bij de EU te komen.
Komen we er niet in?? Dan niet he!
Bush denkt primair aan de belangen van de VS ja, maar een slecht Europa is niet gunstig voor de VS.quote:Op zondag 27 juni 2004 09:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Al jaren ook...
Die man denkt aan de belangen van de VS, het zal hem niks verrotten dat Europa daar lasten van gaat dragen, Europa wordt er misschien zelfs instabieler en economisch slechter van, goed voor de VS...
goed gezien.. een zwak en verdeeld Europa geeft de VS de gelegenheid om alles naar hun hand te kunnen blijven zetten.quote:Op zondag 27 juni 2004 09:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Al jaren ook...
Die man denkt aan de belangen van de VS, het zal hem niks verrotten dat Europa daar lasten van gaat dragen, Europa wordt er misschien zelfs instabieler en economisch slechter van, goed voor de VS...
[..]
Idd, maar daar trekt men zich ook niks van aan.
Jalours? Heheh moet nu denken aan Balkenende bij zijn bezoek aan Bush..hehe hoe hij erbij stond..Hheh dat was nog lager dan een schoothondje.quote:
Jaloers? Waarom wordt een complete stad t.b.v. de amerikaanse president gebarricadeerd? Bush moet zich eens afvragen waarom iedereen zo de pik op hem en de VS heeft.quote:Op zondag 27 juni 2004 13:47 schreef Adnan het volgende:
[..]
Jalours? Heheh moet nu denken aan Balkenende bij zijn bezoek aan Bush..hehe hoe hij erbij stond..Hheh dat was nog lager dan een schoothondje.
Nou een aantal linkse groeperingen in Turkije heben afgelopen week toch een paar aanslagen gepleegd. En het zou enorm gezichtsverlies zijn voor Turkije als de president van Amerika sterft door een aanslag in Turkije...Toch?quote:Op zondag 27 juni 2004 13:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jaloers? Waarom wordt een complete stad t.b.v. de amerikaanse president gebarricadeerd?
Ja vergeet niet dat de EU Bush toch steunt bij zijn Irak en afghanistan invasie. Jullie hebben hen daarbij gesteund..quote:Bush moet zich eens afvragen waarom iedereen zo de pik op hem en de VS heeft.
Spreekt hier honds gebedel uit? Als geen ander weet Erdogan welke voordelen de EU heeft bij Turkije;s toetreden... Anders toetreden tot, wat ik maar noem, het moslimblok? Denk dat het land dan democratie en scheiding van kerk en staat moet opgeven.quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:00 schreef Sater het volgende:
[..]
Netwerk Recent interview met premier Erdogan die sprak over: gedicht geschreven ten tijde van ontstaan republiek. Gewraakte strofen door Erdogan geciteerd in die delen van Turkije waar dit gedicht bijzonder van toepassing was. Naar ik meende te verstaan, begin jaren negentig vorige eeuw. De premier gaf aan dat de NAVO - top veilig in zijn land kan worden gehouden. Over terreur zei hij dat dit een ongrijpbaar. niet te voorkomen. fenomeen is. Niemand is er veilig voor. Zélfs het ultra beveiligde Pentagon [VS] niet. Erdogan verzekert met nadruk dat Islam en democratie heel goed samengaan. Zeker in een, op westerse leest geschoeide, democratie waar scheiding van Kerk en Staat. Hierop aansluitend stipuleerde de premier de democratische vorderingen onder zijn bewind bereikt. [einde samenvatting]
Turkije speelt als scharnierpunt tussen Oost en West een bemiddelende rol.
Snap ik ook wel hoor.quote:Op zondag 27 juni 2004 14:34 schreef Adnan het volgende:
Nou een aantal linkse groeperingen in Turkije heben afgelopen week toch een paar aanslagen gepleegd. En het zou enorm gezichtsverlies zijn voor Turkije als de president van Amerika sterft door een aanslag in Turkije...Toch?
Over wie heb je het? Balkenende is niet jouw vertegenwoordiger?quote:En nee hehe ben niet jaloers op jullie vertegenwoordiger..
Jullie? In welk land woon jij dan? Overigens heeft Nederland de VS niet gesteund bij de invasie zelf, tenzij je toeleveringsbedrijven van materieel meerekent. Als je de bezetting bedoelt, dan denk ik dat het nog niet eens zo dom is om er aanwezig te zijn. Zo hou je toch een beetje invloed op de aanpak aldaar. het is geheel offtopic echter in dit topic, of niet? Turkije speelt toch ook een grote rol in Irak, direct, dan wel indirect...quote:Ja vergeet niet dat de EU Bush toch steunt bij zijn Irak en afghanistan invasie. Jullie hebben hen daarbij gesteund..
Uw integratieve vraag gaat mee met de vragen voor nader beraad....quote:Op zondag 27 juni 2004 14:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Snap ik ook wel hoor.
[..]
Over wie heb je het? Balkenende is niet jouw vertegenwoordiger?
[..]
Jullie? In welk land woon jij dan?
Dank u, wanneer kan ik antwoorden verwachten?quote:Op zondag 27 juni 2004 14:45 schreef sjun het volgende:
[..]
Uw integratieve vraag gaat mee met de vragen voor nader beraad....
Hm ik woon in Nederland (al 20 jaar) maar heb geen stemrecht omdatik geen Nederlandse identiteit hebquote:Op zondag 27 juni 2004 14:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Snap ik ook wel hoor.
[..]
Over wie heb je het? Balkenende is niet jouw vertegenwoordiger?
[..]
Jullie? In welk land woon jij dan? Overigens heeft Nederland de VS niet gesteund bij de invasie zelf, tenzij je toeleveringsbedrijven van materieel meerekent. Als je de bezetting bedoelt, dan denk ik dat het nog niet eens zo dom is om er aanwezig te zijn. Zo hou je toch een beetje invloed op de aanpak aldaar. het is geheel offtopic echter in dit topic, of niet? Turkije speelt toch ook een grote rol in Irak, direct, dan wel indirect...
[offtopic, maar toch]quote:Op zondag 27 juni 2004 15:15 schreef Adnan het volgende:
[..]
Hm ik woon in Nederland (al 20 jaar) maar heb geen stemrecht omdatik geen Nederlandse identiteit hebeen burger van 20 jaar die niet mag stemmen..
[offtopic, maar toch]quote:Op zondag 27 juni 2004 15:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
[offtopic, maar toch]
Hoe kan dat?
[/offtopic]
Dan is het dus je eigen verantwoordelijkheid, moet je ook niet klagen.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:19 schreef Adnan het volgende:
[..]
[offtopic, maar toch]
Nou uhm ik heb dus een Turks paspoort, en heb nooit een Nederlands paspoort aangevraagd omdat ik de voordelen ervan nooit inzag. Nou één van de consequenties ervan is dus dat je niet met dat soort verkiezingen mag meedoen/stemmen..
Ben ook hier geboren enz..maarja boeie..
[/offtopic]
Hhehe klaag ook nietquote:Op zondag 27 juni 2004 15:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan is het dus je eigen verantwoordelijkheid, moet je ook niet klagen.![]()
Je bent dus Turks staatsburger. Turkije is een bondgenoot van de VS, lees de berichten over de betrokkenheid van Turkije in Irak dus nog eens.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:21 schreef Adnan het volgende:
[..]
Hhehe klaag ook nietmaar het is dan ook niet mijn vertegenwoordiger hehe dus ik win
![]()
Ik weet niet of hij daar Bot genoeg voor is.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:02 schreef sjun het volgende:
[..]
\
Het lijkt mij hoog tijd dat Bot daar eens mee begint.
Dit is ook zo'n vermoeiend argument. Als je het eens bent met de VS ben je een schoothondje van Bush maar als je het niet eens bent ben je een onafhankelijke denker. Ben je dan geen schoothond van Saddam?quote:Op zondag 27 juni 2004 15:39 schreef DaveM het volgende:
Die durven nog af en toe kritiek te hebben op de VS itt het stelletje ja-knikkers in Den Haag.
WMD's die een leugen blijken te zijn? Stil in Den Haag.quote:Op zondag 27 juni 2004 17:29 schreef PJORourke het volgende:
Dit is ook zo'n vermoeiend argument. Als je het eens bent met de VS ben je een schoothondje van Bush maar als je het niet eens bent ben je een onafhankelijke denker.
Jammer dat je wat dit betreft even zwart-wit denkt als je vriendje George W(ar) Bush. Steun je onze oorlog niet, dan ben je een Saddam-aanhanger.quote:Ben je dan geen schoothond van Saddam?
Het is in principe mogelijk, maar je gelooft dit toch zelf niet? Denk je nu werkelijk dat Nederland zich zo overdreven inspant voor Irak (veel meer dan ieder EU-land behalve dan GB) omdat Balk en co veel meer dan anderen begaan zijn met het Iraakse volk?quote:Is het niet gewoon mogelijk dat de Nederlandse regering haar eigen afweging maakt en het eens was met die oorlog + bezetting? Dus niet meedoet om slaafs te zijn maar gewoon uit principe?
Gelukkig dat de rechtse partijen allemaal van die grote denkers hebben als Balk, Kamp en Zalm.quote:En waarom lult iedereen Halsema en co achterna? Dat zijn toch niet de grootste denkers die dit land rijk is.
Lijkt Madame Tussauds wel.quote:
Dat wordt likken voor balkenende dalijk als hij bush tegenkomt.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:22 schreef Koos Voos het volgende:
BRUSSEL/DEN HAAG - De mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie is en blijft een zaak van de vraag of Ankara voldoet aan de Europese criteria voor lidmaatschap. Dat heeft premier Balkenende zondag gezegd in een reactie op de uitspraak zaterdag van de Amerikaanse president Bush. Bush vindt dat de unie zo snel mogelijk gesprekken moet beginnen met NAVO-lid Turkije.
"Er is maar één maatstaf voor het beginnen van gesprekken met Turkije en dat is de vraag of het land voldoet aan onze criteria", aldus de premier. "De opmerkingen van president Bush doen daar niets aan toe of af." Balkenende, die Bush de komende dagen spreekt op de NAVO-top in Istanbul, zei eerder deze maand bij een bezoek van de Turkse premier Erdogan aan Den Haag ook al dat de discussie over Turkije wordt bepaald door de vraag of het land voldoet aan de Europese eisen.
bron: nu.nl
Nou, Balkenende durft wel zeg ....![]()
Don't mess with the Balk or you will come to an end..quote:Op maandag 28 juni 2004 00:22 schreef Koos Voos het volgende:
BRUSSEL/DEN HAAG - De mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie is en blijft een zaak van de vraag of Ankara voldoet aan de Europese criteria voor lidmaatschap. Dat heeft premier Balkenende zondag gezegd in een reactie op de uitspraak zaterdag van de Amerikaanse president Bush. Bush vindt dat de unie zo snel mogelijk gesprekken moet beginnen met NAVO-lid Turkije.
"Er is maar één maatstaf voor het beginnen van gesprekken met Turkije en dat is de vraag of het land voldoet aan onze criteria", aldus de premier. "De opmerkingen van president Bush doen daar niets aan toe of af." Balkenende, die Bush de komende dagen spreekt op de NAVO-top in Istanbul, zei eerder deze maand bij een bezoek van de Turkse premier Erdogan aan Den Haag ook al dat de discussie over Turkije wordt bepaald door de vraag of het land voldoet aan de Europese eisen.
bron: nu.nl
Nou, Balkenende durft wel zeg ....![]()
De regering had 1444 of hoe heet die resolutie als casus belli, niet WMD's. De Fransen waren voornamelijk tegen om hun eigen handelsbelangen in Irak te beschermen. Schroeder was tegen omdat hij een verkiezing moest winnen, en achter stond in de peilingen. Pacifisme doet het altijd goed in de SPD. Dat was dus gewoon eigenbelang, geen durf. Wie is er nou naief?quote:Op zondag 27 juni 2004 21:03 schreef DaveM het volgende:
Lap onzin
Gesteld het kan: Welk belang heeft Amerika om Turkije te verhinderen toe te treden tot dequote:Op maandag 28 juni 2004 00:43 schreef Omara het volgende:
[..]
Don't mess with the Balk or you will come to an end..
Balkenende een politieke bondscoach op weg naar de finale?
Wel propaganda voeren richting het volk en de oppositie chanteren met een twijfelachtig verhaal ("jullie hebben toch zeker geen bezwaar tegen het bestrijden van een acuut gevaar!"), maar als puntje bij paaltje komt al die zgn. "bewijzen" over WMD's toch niet sterk genoeg vinden om als formele casus belli aan te voeren. In plaats daarvan de vrij algemene resolutie 1444 creatiefquote:Op maandag 28 juni 2004 01:12 schreef PJORourke het volgende:
De regering had 1444 of hoe heet die resolutie als casus belli, niet WMD's.
Makkelijk hoor de bestaande populistische opvattingen nablaten. Herinner je niet die geëmotioneerde toespraak van minister Joshka Fischer van Duitsland? Toch wel een aanwijzing dat er ook nog regeringen bestaan met meer integere motieven dan het winnen van de verkiezingen. België laat je gemakshalve weg omdat je daar even geen belangen voor weet te vinden. Misschien dat Frankrijk dan economische belangen had, maar wel vreemd dat je dit zo belicht en tegelijkertijd de machts/olie/wapenbelangen van de VS bagatelliseert.quote:De Fransen waren voornamelijk tegen om hun eigen handelsbelangen in Irak te beschermen.
Schroeder was tegen omdat hij een verkiezing moest winnen, en achter stond in de peilingen.
Pacifisme doet het altijd goed in de SPD. Dat was dus gewoon eigenbelang, geen durf. Wie is er nou
naief?
Nadat de hele wereld de martelingen al had afgekeurd sloot Balk zich ook nog achter in de rij aan. Wat een daadkracht zeg!quote:De Nederlandse regering keurt die martelingen gewoon af, net als de Duitsers en de Fransen.
Ik beschuldigde heel specifiek Balk en co. van schoothondjesgedrag en niet iedereen die het toevallig geheel of grotendeels met Bush eens is. Jij viel me daar helaas wel op aan.quote:Wie denkt er nou zwart-wit? Jij toch zeker? Mijn zin over het schoothondje van Saddam was bedoeld om dat aan te tonen, niet mijn eigen gedachtegoed. Ben je voor de oorlog of ben je het op bepaalde aspekten met Bush eens, ben je volgens mensen zoals jij meteen een schoothondje. Niet een vrijdenkend mens die zelf een beslissing genomen heeft.
Doe eens niet zo naief. Je wilde toch niet ontkennen dat de wapenindustrie vele miljoenen aan de oorlog heeft verdiend?quote:Hou nou toch eens op met die complottheorieen over wapens, of kom met
bewijzen.
Onzin. De VS was gebaat bij een hoge uitvoer van Iraakse olie om minder afhankelijk van S-Arabië te worden. Saddam kreeg toch geen geld voor z'n olie van de VS, maar slechts voedsel en dus zette hij de oliekranen richting de VS slechts op een kier. En dus wilde de VS een regime dat wel veel olie produceert. En dat bovendien grotendeels aan de VS levert ipv aan concurrenten als Rusland en China.quote:Als Bush goedkoop olie had willen hebben, had ie net als de Fransen en de Russen een goede deal kunnen sluiten. No problem. Met het gebruik van de oorlogsdreiging had ie vast wel een zacht prijsje kunnen afspreken. Goedkoper en makkelijker dan oorlog dus.
Met dank aan vooral Reagan en Bush sr. die hem zo trouw politieke en financiële steun hebben gegeven. En Bush sr. die de ernstig verzwakte Saddam na het Koeweit-avontuur gewoon liet zitten ipv de genadeklap geven.quote:Saddam heeft overigens door de jaren heen meer onschuldige slachtoffers
per dag op z'n geweten dan de coalitie-troepen sinds de aanval.
Zonder hulp wel.quote:Implosie van binnenuit was onwaarschijnlijk.
Volgens mij hebben we het alleen over Bush z'n Irak-beleid gehad.quote:Maar dat interesseert jou vast niet, want alles wat Bush doet is natuurlijk per definitie verkeerd
(zwart-wit?).
Nederland heeft de oorlog militair niet gesteund en draagt dus geen verantwoordelijkheid voor orde-handhaving achteraf. Die plicht rust geheel op de VS en GB. Dat Nederland toch meehelpt is een gunst die we verlenen uit vriendschap met de VS, maar absoluut geen plicht. Nederland had met opgeheven hoofd weg kunnen gaan omdat wij al meer dan genoeg hebben gedaan.quote:En de huidige regering heeft meer gevoel voor de bevolking van
Al-Muthanna dan die zo sociale oppositie van GL en SP die over de lijken
van de Iraki's willlen laten zien hoe erg ze Bush vinden.
Of GL nu wel of niet consequent is interesseert me niet, want ik stem geen GL.quote:Toen er troepen naar Kosovo gestuurd moesten worden om de zaak te stabiliseren deed GL wel mee. Zo groot is het verschil niet, tenzij je een principiele punt-komma neuker bent.
Ik kakel ook niemand na en zeker niet Marcel van Dam. Als die toevallig een keer dezelfde mening heeft, soit.quote:Als ik wijze lessen trek over dit kabinet dan doe ik dat op basis van m'n eigen ideeen, ik kakel mensen als Marcel van Dam niet na.
Nee, ik ken de man z'n argumenten niet. Ik weet alleen dat hij ook een tegenstander is van Bush z'n Irak-beleid.quote:Ben jij niet het schoothondje van Michael Moore?
Amerika en zijn bondgenoten hebben alleen maar gezichtsverlies geleden vind ik. Irak is nog steeds een enorme teringzooi net als Afghanistan nog steeds een zooi is.quote:Op maandag 28 juni 2004 18:09 schreef Sater het volgende:
Parool 28 - 06 - '04 Amerika draagt macht over aan Irak. Iyad Allawi's vuile zaakjes. De nieuwe Iraakse premier was een actief aanhanger van Saddam
Iyad Allawi, vanaf vandaag premier van Irak was voor de Amerikanen duidelijk tweede keus. Zeker zijn verleden als neuroloog en stichter van het in Londen zetelende Iraaks Nationaal Akkoord lijkt vlekkeloos. In de jaren zeventig echter, toen Saddam Hoessein al de feitelijke macht had, was Allawi een fanatiek aanhanger van de Baath - partij.
Amerikaans inlichtingenofficier in The New Yorker: " Allawi heeft Saddam mee aan de macht geholpen. Hij was een échte gelovige.'
Mevr. Dr. Haifa al Azawi [jrgen.Alawi]:" Alawi droeg een pistool in zijn riem en terroriseerde zijn medestudenten. Zijn academische titel had hij te danken aan de Baathpartij."
Reuel Marc Gerecht [ex CIA standpl. M.O.]: " Alawi ziet zichzelf als iemand met ideeën en het is een schoft."
Vincent Cannistraro [ex CIA]: " Alawi heeft bloed aan zijn handen. Tijdens zijn zogenaamde ballingschap in Londen was hij betaald agant van de Makhabarat [Saddam's geheime dienst] Tevens was Allawi betrokken bij vuile zaakjes. Allawi wordt er zélfs van beschuldigd lid te zijn geweest van een Iraaks moordcommando; dat op Iraakse dissidenten in West - Europa joeg. Het team zou verschillende moorden op zijn geweten hebben.
Het kantoor van Allawi in Bagdad heeft op die beschuldigingen tot dusver niet willen
reageren. [ einde samenvatting]
Ah, zullen we vooralsnog zeggen: ietwat onhandige keuze van Amerika? Of toch een verstandige zet? Amerika, en bondgenoten, kunnen zich nu zonder gezichtsverlies terugtrekken. Hoewel? Er schijnt aan Irak Navo - ondersteuning te zijn toegezegd. Vergis ik me of is Turkije inmiddels Navolid?
Indien zo, dan zouden in Irak Turkse troepen kunnen worden gelegerd.
Kan e.e.a. invloed hebben op mogelijke toetreding tot de EU?
STRAATSBURG - Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag bepaald dat de Turkse staat het recht heeft op universiteiten hoofddoekjes te verbieden.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Turkije roels
Het is dus maar goed dat die wetten in Turkije binnenkort aangepast worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:40 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
STRAATSBURG - Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag bepaald dat de Turkse staat het recht heeft op universiteiten hoofddoekjes te verbieden.
Een Turkse studente, Leyla Sahin, had Turkije voor het Europees Hof gedaagd, omdat zij meende dat het verbod haar recht op vrijheid van godsdienst belemmerde. De universiteit van Istanbul weigerde de vrouw in 1998 in te schrijven wegens haar hoofddoek.
Het hof gaf de regering in Ankara echter gelijk. Het verbod op religieuze uitingen is toegestaan om het seculiere karakter van staatsinstellingen en het principe van gelijkheid te bewaken, oordeelde het hof.
bron:nu.nl
..idd![]()
Denk het niet.. ik hoop eigenlijk dat deze uitspraak navolging krijgt in de rest van Europa.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is dus maar goed dat die wetten in Turkije binnenkort aangepast worden.
Ik denk het wel. Wat Europa verder doet zal me aan mijn reet roesten. Voor een islamitisch land als Turkije is het echter een schande dat hoofddoeken zo worden gediscrimineerd. Voor een europees land is het normaal. Zij weten niet beter.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:04 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Denk het niet.. ik hoop eigenlijk dat deze uitspraak navolging krijgt in de rest van Europa.![]()
Het Europese Hof heeft geen eigen wetten. Het controleert enkel of de wetten in het betreffende land wel correct zijn nageleefd. Als de wetten in Turkije straks zijn aangepast, heeft het Hof niets in de melk te brokkelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:12 schreef Koos Voos het volgende:
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag bepaald dat de Turkse staat het recht heeft op universiteiten hoofddoekjes te verbieden.
Als Turkije ooit wordt toegelaten tot de EU dan zal het moeten schikken naar deze uitspraak..ongeacht de regering die er dan zit, en zeg nu zelf, Islamitischer dan Erdogan kan bijna niet meer...![]()
Wellicht een prima argument om de Turken te bewegen er van af te zien...![]()
Oh.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:48 schreef Jihad-Joe het volgende:
Volgt er iemand nu "Netwerk" op Nederland 2???
Zodra de regering in Saudi-Arabië valt, wordt het Midden-Oosten waarschijnlijk een complete hotzone van moslimextremisten.
Irak is dan de "staging base" om aanslagen te plegen.
Ra ra ra welk land grenst Irak die ook het dichtbijzijnst grenst met de EU?
Juist ja... Turkije...
Dat is het nu al. Ik wil je wel even uit de droom helpen. De aanslagen van 11 september en 11 maart werden niet door moslims gepleegt maar door een groep die chaos wil creëren en daaruit een werelddictatuur wil installeren. De moslims zelf hebben vrijwel niets bereikt behalve onrust in Israël.quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:48 schreef Jihad-Joe het volgende:
Volgt er iemand nu "Netwerk" op Nederland 2???
Zodra de regering in Saudi-Arabië valt, wordt het Midden-Oosten waarschijnlijk een complete hotzone van moslimextremisten.
Oh en dus ... ? Dan hebben die turken een probleem. Ik hoop voor hun dat ze dan goede veiligheidsmaatregelen nemen.quote:Irak is dan de "staging base" om aanslagen te plegen.
Ra ra ra welk land grenst Irak die ook het dichtbijzijnst grenst met de EU?
Juist ja... Turkije...
Een werelddictatuur of een 'zuivere' arabisch/islamitische wereld? Het laatste, me dunkt. Het boeit hen niets of wij via de shari'a leven, zolang zij het maar doen, En de onrust in Isräel is weer van een heel ander kaliber. Het is voornamelijk Palestijns nationalisme, hetzij gestoeld op secularisme, hetzij op fundamentalisme, maar vooral een Palestijnse zaak.quote:Op donderdag 1 juli 2004 02:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat is het nu al. Ik wil je wel even uit de droom helpen. De aanslagen van 11 september en 11 maart werden niet door moslims gepleegt maar door een groep die chaos wil creëren en daaruit een werelddictatuur wil installeren. De moslims zelf hebben vrijwel niets bereikt behalve onrust in Israël.
Het is een combinatie van Palestijns nationalisme en fundementalisme. Er staat immers in de Koran dat (kort door de bocht) er geen ruimte is voor joden in deze wereld. Bij de gedachte van Israël huiveren ze. Maar ze hebben geen keus dan deze te accepteren. Maar dit is eigenlijk totaal offtopic.quote:Op donderdag 1 juli 2004 02:20 schreef tvlxd het volgende:
Het is voornamelijk Palestijns nationalisme, hetzij gestoeld op secularisme, hetzij op fundamentalisme, maar vooral een Palestijnse zaak.
Interessante, onnavolgbare, gedachte. Zodra wetten zijn aangepast dan heeft het Europees Hof geen zeggenschap meer?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het Europese Hof heeft geen eigen wetten. Het controleert enkel of de wetten in het betreffende land wel correct zijn nageleefd. Als de wetten in Turkije straks zijn aangepast, heeft het Hof niets in de melk te brokkelen.
Dat zeg ik. Op het moment dat Turkije haar discriminerende wettten aanpast, kan het Hof enkel controleren of die nieuwe, aangepaste, wettten worden nageleefd in Turkije. Dat is het enige doel van het Hof. Controleren of de wetten van het betreffende land op het betreffende moment zijn nageleefd.quote:Op donderdag 1 juli 2004 06:59 schreef Sater het volgende:
[..]
Interessante, onnavolgbare, gedachte. Zodra wetten zijn aangepast dan heeft het Europees Hof geen zeggenschap meer?
Zou je dit kunnen toelichten? Bedoeld Hof is er immers om er op toe te zien dat [aangepaste] wetten worden nageleefd door de bij de Europese Unie aangesloten landen. Dus vanaf het moment van aantreden ook door Turkije.
Alsof in frankrijk wel iedereen op dezelfde manier wordt behandeldquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:59 schreef Sater het volgende:
Tja en bijna is Balkenende Bovenbaas of Franse Sjakie en Amerikaanse Sjors hebben bonje.
Parool 30 - 06 - '04:Nieuwe rel VS - Parijs. ' Bush bemoeit zich met interne Europese zaken.'
De woedende Franse premier Jacques Chirac na afloop van de Navotop in Istanboel: " Waarom bemoeit Bush zich met de mogelijke toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Dat zijn interne Europese zaken. Naar mijn mening is Turkije nog lang niet klaar voor Europa. Koerden worden niét hetzelfde als Turken behandelt.
Ah, Bush zette Le Pen op de neus van Chirac?quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:34 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Alsof in frankrijk wel iedereen op dezelfde manier wordt behandeld
Hetzelfde kwam ook bij mij op.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:34 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Alsof in frankrijk wel iedereen op dezelfde manier wordt behandeld
Gelukkig ga jij er dan ook niet over en zijn de criteria van Kopenhagen de enige criteria waaraan voldaan hoeft te worden. Net zoals bijvoorbeeld bij Roemenië, Polen, Bulgarije, enz.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:51 schreef Mister_Marlboro het volgende:
Turkije komt wat mij betreft absoluut niet bij de E.U. Het land schend de mensenrechten, ligt grotendeels op Aziatisch grondgebied, staat op economische achterstand en voegt bitter weinig toe aan Europa.
Hopelijk organiseert men een referendum.
Hey kijk nou, eindelijk iemand die eens met andere "redenen" komt.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:51 schreef Mister_Marlboro het volgende:
Turkije komt wat mij betreft absoluut niet bij de E.U. Het land schend de mensenrechten, ligt grotendeels op Aziatisch grondgebied, staat op economische achterstand en voegt bitter weinig toe aan Europa.
Laten we hopen dat de heren Turkije laten voor wat het is.quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Gelukkig ga jij er dan ook niet over en zijn de criteria van Kopenhagen de enige criteria waaraan voldaan hoeft te worden. Net zoals bijvoorbeeld bij Roemenië, Polen, Bulgarije, enz.
Cyprus bezet zes zetels in het Europees Parlement. Hoezo Aziatisch grondgebied?quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:02 schreef Dreamscape het volgende:
[afbeelding]
Kan iedereen die zegt dat Turkije merendeel in Azie ligt ff kijken waar Cyprus ligt?
Juist ja helamaal in Azie, niet eens het "merendeel"
Het is meer jou gebrek aan kennis van continentale platen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:16 schreef tvlxd het volgende:
Ach, het argument "het ligt niet in Europa" vind ik een beetje raar. Wat is Europa? Nou, dat is zus-en-zo. Aldus sommigen. Maar ik kan zeggen: nee, hoor, ik vind Turkije ook in Europa liggen. Klaar.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:29 schreef useroid het volgende:
Het is meer jou gebrek aan kennis van continentale platen.
Wij leven op het Europees continentaal plat, Turkije op het Aziatisch continentaal plat en Cypres is een eiland in de middellandse zee
En we kunnen niet over die continentale platen heen onderhandelen?quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:29 schreef useroid het volgende:
[..]
Het is meer jou gebrek aan kennis van continentale platen.
Wij leven op het Europees continentaal plat, Turkije op het Aziatisch continentaal plat en Cypres is een eiland in de middellandse zee
Een naam gegeven aan een continentaal plat waar o.a. de huidige Europese landen zitten.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:30 schreef tvlxd het volgende:
[..].
Oh, kijk, nu heb je het alweer: jij zegt dat het wordt bepaald door continentale platen.
Wat is Europa?
Nee, want Griekenland is geen Islamitisch land. Duh.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:32 schreef RichardQuest het volgende:
Turkije ligt trouwens niet op Aziatische plaat, maar op het Turks-Griekse. Zullen we Griekenland eruit gooien
Uit Parool van 01 - 07 - .04: In oktober 2004 komt de Europese Commissie met rapportage over de vraag of in Turkije de mensenrechten, de rechtsorde en de democratie voldoende gewaarborgd zijn. Dat rapport zal kritisch zijn verwacht de minister van buitenlandse zaken Ben Bot.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:51 schreef Mister_Marlboro het volgende:
Hoezo? Ben je bij de vorige TK-verkiezingen vergeten te stemmen?quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:51 schreef Mister_Marlboro het volgende:
Tuurlijk dat kan best. Vele verdragen zijn er tussen verschillende continenten WTO, VN en wat al niet meer zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:31 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
En we kunnen niet over die continentale platen heen onderhandelen?![]()
En Turkije is te ver weg?quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:38 schreef useroid het volgende:
[..]
Tuurlijk dat kan best. Vele verdragen zijn er tussen verschillende continenten WTO, VN en wat al niet meer zijn.
Groenland stond ooit voor de beslissing bij Europa of bij Amerika, maar geografisch ligt het bij Europa, ze kozen voor het laatste daar de EG ver weg was.
Bron?quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:32 schreef RichardQuest het volgende:
Turkije ligt trouwens niet op Aziatische plaat, maar op het Turks-Griekse. Zullen we Griekenland eruit gooien
Grote Bosatlas 51ste editie.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:39 schreef useroid het volgende:
[..]
Bron?
Jij begon over de platen, post dan even een plaatje waar we dit kunne nzien.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:39 schreef useroid het volgende:
[..]
Bron?
Dat zijn breuklijnen, dat zegt niks, het zegt in zoverre dat er op die plekken veel aardbevingen/ vulkanen zijnquote:Op donderdag 1 juli 2004 17:41 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Grote Bosatlas 51ste editie.
En hier kun je het zelf zien: http://news.bbc.co.uk/olm(...)d_techtonic2_300.gif
Volgende keer beter opletten bij de aardrijkskundeles
Zeg, post een afbeelding waar wij op kunnen zien dat Turkije niet op de Europese plaat ligt of gebruik het argument niet meer (een erg slecht argument overigens; volgens mij ligt je angst voor de islam ten grondslag aan je keuze).quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:47 schreef useroid het volgende:
[..]
Dat zijn breuklijnen, dat zegt niks, het zegt in zoverre dat er op die plekken veel aardbevingen/ vulkanen zijn
Als Griekenland al ergens bij hoort, hoort het bij de Balkan en de Balkan hoort bij Europa.
De Bosporus geeft de scheiding tussen Europa en (klein)Azië aan.
Zo zijn er vele natuurlijk scheidingen zoals de straat van Gibraltar, Panama, rode zee, indische archipel onder andere.
Dan zou je de Baltische en de Noordzee kunnen gebruiken om de Scandinavië uit de EU te houden, en het Engelse Kanaal om VK en Ierland eruit te houden. Het Iberisch schiereiland valt ook niet onder Europa hè?quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:47 schreef useroid het volgende:
[..]
Dat zijn breuklijnen, dat zegt niks, het zegt in zoverre dat er op die plekken veel aardbevingen/ vulkanen zijn
Als Griekenland al ergens bij hoort, hoort het bij de Balkan en de Balkan hoort bij Europa.
De Bosporus geeft de scheiding tussen Europa en (klein)Azië aan.
Zo zijn er vele natuurlijk scheidingen zoals de straat van Gibraltar, Panama, rode zee, indische archipel onder andere.
Damn straight. Ik zie niet hoe een zee een grens zou moeten zijn voor politieke coalities in 2004.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:48 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Zeg, post een afbeelding waar wij op kunnen zien dat Turkije niet op de Europese plaat ligt of gebruik het argument niet meer (een erg slecht argument overigens; volgens mij ligt je angst voor de islam ten grondslag aan je keuze).
Hoef ik geen plaatje voor te posten hoor, dat kan ik zo wel vertellen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:48 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Zeg, post een afbeelding waar wij op kunnen zien dat Turkije niet op de Europese plaat ligt of gebruik het argument niet meer (een erg slecht argument overigens; volgens mij ligt je angst voor de islam ten grondslag aan je keuze).
Ik kan jou ook heel veel vertellen. De vraag is waarom je een loos argument als de Europa plaat gebruikt om toetreding van een land tegen te houden??quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:58 schreef useroid het volgende:
[..]
Hoef ik geen plaatje voor te posten hoor, dat kan ik zo wel vertellen.
Allereerst heb je de continenten; Noord Amerika, Zuid Amerika, Antartica, Afrika, Australië en Eurazië.
Waarbij Eurazie vaak onderverdeeld is in Europa en in Azia waarbij cultuur-sociologische uitgangspunten een rol bij spelen.
In die strekking is er ook een onderverdeling van het Midden-Oosten, Zuid/Zuidoost Azie allen ook behorende bij Eurazië.
Hoef ik niet als dat weldegelijk zo is.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:01 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik kan jou ook heel veel vertellen. De vraag is waarom je een loos argument als de Europa plaat gebruikt om toetreding van een land tegen te houden??
In welk statuut kan ik dit terugvinden?quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:07 schreef lionsguy18 het volgende:
Turkije is islamitisch en hoort om die reden niet thuis in de EG
Turkije is natuurlijk geen islamitische heilstaat, denk ook niet dat dat zijn strekking was daar ik er wel vanuit gaat dat men weet dat Turkije een seculiere rechtsstaat heeft.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In welk statuut kan ik dit terugvinden?
Mijn persoonlijke statuutquote:Op donderdag 1 juli 2004 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In welk statuut kan ik dit terugvinden?
Jouw persoonlijke statuten kennen we onderhand wel. Je hoeft niet na elke 10 berichten die zijn geplaatst je statuten telkens maar weer te vermelden. Kom eens met iets origineels ofzo, het begint zo saai te wordenquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:50 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke statuut
Ja, ieder zijn meug toch?quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:29 schreef useroid het volgende:
Het is echter de bevolking die Islamitisch is.
Beetje laag om die vergelijking te maken. Je suggereert dat de bevolking achter Hussein staat...quote:99,8% is daar moslim waarbij het grootste deel de Soennitische vorm nastreeft, de vorm waar de Saddam vertrouwelingen ook aanhanger van zijn.
Ik wil je zonder dat je een bron geeft ook best gelijk geven, het is namelijk toch niet van belang. Maar waarom draag je dit aan? Zie je het als een barriere?quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:06 schreef useroid het volgende:
[..]
Hoef ik niet als dat weldegelijk zo is.
De Alpen o.a. zijn ontstaan door de Afrikaanse plaat die de Europese plaat opduwt waardoor er bergen ontstaan.
Dit zijn feiten.
Ook zijn feiten dat twee platen van elkaar af bewegen een barrière veroorzaken zoals een opening.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=41516quote:'Turkije niet bij EU'
Turkije aast al lange tijd op het lidmaatschap van de Europese Unie. De mensenrechtensituatie vormt echter een obstakel voor 'Brussel' dat voor een groot aantal andere landen wel het licht op groen heeft gezet. Als het aan DIDF-voorzitter Karabulut ligt, blijft zijn vaderland voorlopig buiten de EU. ,,Waarom? Omdat de EU niet democratisch is. Het is een unie van monopolies. Alsof in Europa alles beter geregeld is.'' Bovendien vreest hij voor meer werkloosheid en armoede in Turkije. ,,De Turkse overheid zal bedrijven privatiseren en dat kost duizenden banen. Turkije wil zo graag bij de EU dat het allerlei wetten en regels aanpast voor Europa. Wij vinden dat zeer ongepast.''
Waarom zou het zn werk niet doen? Omdat jij het er niet mee eens bent?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:36 schreef RichardQuest het volgende:
Kijk, de Turkse overheid doet z'n werk, de VVD niet.
Dat zou je inderdaad wel kunnen denken inderdaad, als je een complete noob zou zijn als het om Turkije gaat.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:09 schreef Kaalhei het volgende:
Een grens met Iran, Irak, Syrie en nog een paar van die andere fraaie landen lijkt me niet echt wenselijk voor de EU. Zeker niet i.c.m. het vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal. Bovendien kunnen de democratiseringseisen van EU er juist toe leiden dat Turkije een (semi-)fundamentalistische staat wordt naar Arabische snit. Het leger heeft dit lang kunnen tegenhouden in Turkije, maar als de EU dit gaat verbieden kan het wel eens snel voorbij zijn met de pret. Als laatste vind ik Turkije, en dan met name het gebied ten oosten van de Bosporus, sociaal, economische en geografisch niet tot Europa behoren.
irrelevante ad-hominem.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad wel kunnen denken inderdaad, als je een complete noob zou zijn als het om Turkije gaat.
Het ging mij niet om de geografische ligging. Spanje ligt ook tegen Afrika aan. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
irrelevante ad-hominem.
Bovendien, kijk eens naar de landjes...
[afbeelding]
Misschien moeten we dan juist dat Europese deel bij Europa betrekken zoals ook alleen het Griekse deel van Cyprus lid is en het Turkse deel niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:09 schreef Kaalhei het volgende:
Een grens met Iran, Irak, Syrie en nog een paar van die andere fraaie landen lijkt me niet echt wenselijk voor de EU. Zeker niet i.c.m. het vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal. Bovendien kunnen de democratiseringseisen van EU er juist toe leiden dat Turkije een (semi-)fundamentalistische staat wordt naar Arabische snit. Het leger heeft dit lang kunnen tegenhouden in Turkije, maar als de EU dit gaat verbieden kan het wel eens snel voorbij zijn met de pret. Als laatste vind ik Turkije, en dan met name het gebied ten oosten van de Bosporus, sociaal, economische en geografisch niet tot Europa behoren.
Dus Turkije ligt toch op dezelfde plat als Europa?quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:58 schreef useroid het volgende:
Eurazië.
Waarbij Eurazie vaak onderverdeeld is in Europa en in Azia waarbij cultuur-sociologische uitgangspunten een rol bij spelen.
Zoals ik al zei, Eurazië maar dat is onderverdeeld daar Eurazie het grootste continent op aarde is.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus Turkije ligt toch op dezelfde plat als Europa?
Ten eerste raken Spanje en Afrika elkaar niet er ligt een zee-engte tussen. De straat van Gibraltar is zeer eenvoudig te bewaken. Bovendien is het aan de overkant van de straat Marokko en dat is redelijk stabiel. Als het gaat om Turkije spreken we over circa 2000 km onherbergzaam grensgebied met de meest instabiele landen ter wereld. (total: 2,648 kmquote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het ging mij niet om de geografische ligging. Spanje ligt ook tegen Afrika aan. Wat is je punt?
Juistem. Alleen iets zegt me dat de Turken daar zelf niet zo gecharmeerd van zullen zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:00 schreef useroid het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan juist dat Europese deel bij Europa betrekken zoals ook alleen het Griekse deel van Cyprus lid is en het Turkse deel niet.
De Bosporus is een mooie natuurlijke barrière voor een grens voor fort Europa.
Als de EU consequent zou zijn in haar terreurbestrijding, zou je dit soort problemen niet hebben.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:07 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
....
In een keer goed. Iets zegt me dat zo'n voorstel ook enkel zou kunnen komen van de grootste Turken-haters die er te vinden zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:09 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Juistem. Alleen iets zegt me dat de Turken daar zelf niet zo gecharmeerd van zullen zijn.![]()
a.) Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als de EU consequent zou zijn in haar terreurbestrijding, zou je dit soort problemen niet hebben.
Nee, omdat ze daar nu ineens mee komen, voor de verkiezingen mocht het nog, onder voorwaarden (zoals die overigens bij elk toetredend land gelden). Wilders wil zieltjes winnen en onderweg berdriegt 'ie de kiezer eventjesquote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:10 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waarom zou het zn werk niet doen? Omdat jij het er niet mee eens bent?
Reageer je nog op mij?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:09 schreef useroid het volgende:
En dit zegt een Turk.
[..]
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=41516
Waarom niet? Er zal geen vrij verkeer tussen Syrië en Turkije komen...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:09 schreef Kaalhei het volgende:
Een grens met Iran, Irak, Syrie en nog een paar van die andere fraaie landen lijkt me niet echt wenselijk voor de EU. Zeker niet i.c.m. het vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal.
Nee hoor, het Europese Hof heeft gisteren wederom bevestigt dat de scheiding tussen 'kerk' en staat in Turkije ver doorgevoerd mogen worden/gehandhaafd blijven. En vanwaar die angst? Turkije laat zien dat democratie hand in hand kan gaan met de islam.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:09 schreef Kaalhei het volgende:
Bovendien kunnen de democratiseringseisen van EU er juist toe leiden dat Turkije een (semi-)fundamentalistische staat wordt naar Arabische snit.
Verklaar dit maar 's....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:09 schreef Kaalhei het volgende:
Als laatste vind ik Turkije, en dan met name het gebied ten oosten van de Bosporus, sociaal, economische en geografisch niet tot Europa behoren.
De enige criteria die relevant zijn, zijn de criteria van Kopenhagen. Niets meer, niets minder. De uitslag wordt bekendgemaakt in december dit jaar.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:22 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
blaat
Nee, in theorie niet nee. In de praktijk kan iedereen vanuit Syrie en met name Iran, Irak zo de EU binnenwandelen. Die grenzen daar zijn volledig niet te bewaken. Het gaat om een bergachtig gebied waar de Turken in veel gevallen de Koerden nauwelijks de baas kunnen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:27 schreef RichardQuest het volgende:
Waarom niet? Er zal geen vrij verkeer tussen Syrië en Turkije komen...
Je bent bekend met de rol van het leger in Turkije. Je weet ook wat deze doet als de verkiezingsuitslag te fundamentalistisch is? Precies dit wordtquote:Nee hoor, het Europese Hof heeft gisteren wederom bevestigt dat de scheiding tussen 'kerk' en staat in Turkije ver doorgevoerd mogen worden/gehandhaafd blijven. En vanwaar die angst? Turkije laat zien dat democratie hand in hand kan gaan met de islam.
Cultureelquote:Verklaar dit maar 's....
- Sociaal?
Kijk maar eens naar de opbouw van de beroepsbevokling. Met name in ten oosten van de Bosporus draait het vnl. op landbouw.quote:- Economisch?
Het eerste argumentquote:Geografisch is onzin, met de huidige mobiliteit is dit geen argument.
Het -ik heb moreel gelijk omdat het jurisch zo is- is een van de meest gebruikte drogredenen. Bovendien is het laatste nog maar zeer de vraag.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De enige criteria die relevant zijn, zijn de criteria van Kopenhagen. Niets meer, niets minder. De uitslag wordt bekendgemaakt in december dit jaar.
Als jij daardoor beter slaapt. We zullen het wel zien, in december.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:56 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het -ik heb moreel gelijk omdat het jurisch zo is- is een van de meest gebruikte drogredenen. Bovendien is het laatste nog maar zeer de vraag.
Klopt, maar dat argument hanterend kan ik ook pleiten voor China bij de EU:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:26 schreef tvlxd het volgende:
Ik vind het argument dat de grenzen van Europa dan wel erg ongelukkig komen te liggen wel vrij valide. Kijk, of iets geografisch tot Europa hoort, dat is nogal een lastige vraag, want dan moet je eerst Europa definiëren en dat wordt toch aardig subjectief. We kunnen kijken in een atlas, maar een atlas die Turkije, Siberië en Cambodja in hetzelfde continent situeren, heeft voor mij weinig waarde. Dus moeten we kijken of Turkije 'europees' aandoet. Misschien lijken Griekenland en Turkije meer op elkaar dan Griekenland en Denemarken, ik weet het niet, maar het zou mij niets verbazen.
Dat heb je in Polen ook...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:54 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, in theorie niet nee. In de praktijk kan iedereen vanuit Syrie en met name Iran, Irak zo de EU binnenwandelen. Die grenzen daar zijn volledig niet te bewaken. Het gaat om een bergachtig gebied waar de Turken in veel gevallen de Koerden nauwelijks de baas kunnen.
Wij kunnen ze leren dat als een geloofsgetinte partij aan de macht komt het nog geen ondergang van de wereld hoeft te beteken, wij hebben niet anders gedaan...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:54 schreef Kaalhei het volgende:
Je bent bekend met de rol van het leger in Turkije. Je weet ook wat deze doet als de verkiezingsuitslag te fundamentalistisch is? Precies dit wordt
Polen en Spanje hebben ook vrij weinig met elkaar te maken qua cultuur...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:54 schreef Kaalhei het volgende:
Cultureel
Prima toch? Goedkope arbeidskrachten die in Nederland kunnen gaan werken, in plaats van de trieste Hollanders die per se hun stoel zo moeten hebben, met de leuning iets naar achter en....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:54 schreef Kaalhei het volgende:Kijk maar eens naar de opbouw van de beroepsbevokling. Met name in ten oosten van de Bosporus draait het vnl. op landbouw.
Moet Polen uit de EU?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:54 schreef Kaalhei het volgende:
Het eerste argument
Ga er maar vanuit dat het niet gebeurt. Duitsland en Frankrijk zijn veel te bang voor concurrentie op de arbeidsmarkt voor hun eigen mensen. Niet het goede argument, overigens.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als jij daardoor beter slaapt. We zullen het wel zien, in december.
quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Klopt, maar dat argument hanterend kan ik ook pleiten voor China bij de EU:
Dan halen we eerst er Turkije bij, dat lijkt immers toch meer op Griekenland dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens Iran bij, dat lijkt immers meer op Turkije dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens Pakistan bij, dat lijkt immers meer op Iran dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens India bij, dat lijkt immers meer op Pakistan dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens Bangladesh bij, dat lijkt immers meer op India dan op Denemarken
[...]
Dan halen we er vervolgens China bij, dat lijkt immers meer op Cambodja dan op Denemarken
Als Iran aan de Kopenhagen-verdragen kunnen voldoen zie ik het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Klopt, maar dat argument hanterend kan ik ook pleiten voor China bij de EU:
Dan halen we eerst er Turkije bij, dat lijkt immers toch meer op Griekenland dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens Iran bij, dat lijkt immers meer op Turkije dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens Pakistan bij, dat lijkt immers meer op Iran dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens India bij, dat lijkt immers meer op Pakistan dan op Denemarken
Dan halen we er vervolgens Bangladesh bij, dat lijkt immers meer op India dan op Denemarken
[...]
Dan halen we er vervolgens China bij, dat lijkt immers meer op Cambodja dan op Denemarken
Niet relevant. Enkel de Kopenhagen criteria zijn relevant.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:02 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het niet gebeurt. Duitsland en Frankrijk zijn veel te bang voor concurrentie op de arbeidsmarkt voor hun eigen mensen. Niet het goede argument, overigens.
Deze landen hebben geen Europese band. Dus vrij onlogisch.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:00 schreef Kaalhei het volgende:
[...]
Klopt. Maar een grens blijf je altijd houden, dat is inherent aan terretoria. Maar het is geen valide argument om te zeggen dat we iets slechts moeten toestaan omdat het slechte sowieso aanwezig is. Overigens is de oost-grens van de EU veel makkelijker te bewaken en het grenst niet aan instabiele landen waar terroristen vrij rondrennen. Het enige grote probleem is Koningsbergen, maar daar past de EU en Rusland wel een mouw aan als ze slim zijn, dan wordt het het Hong Kong van Europa.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:00 schreef RichardQuest het volgende:
Dat heb je in Polen ook...
Geloofsgetint is ook geen probleem. Het probleem was dat het wat verder ging dan geloofsgetint.quote:Wij kunnen ze leren dat als een geloofsgetinte partij aan de macht komt het nog geen ondergang van de wereld hoeft te beteken, wij hebben niet anders gedaan...
Die reply op tvxltvxtquote:Polen en Spanje hebben ook vrij weinig met elkaar te maken qua cultuur...
Ik denk dat jij wel zo slim bent om het antwoord te distilleren uit mijn eerdere postings dan wel de strekking ervan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Reageer je nog op mij?
Zou je me kunnen uitleggen welke argumentatiefout ik maak als ik zijn redenering ondergraaf?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]![]()
Zelfs voor een lts'er beredeneer je nog beroerd.
Het merendeel van Turkije ook niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:06 schreef Sidekick het volgende:
Deze landen hebben geen Europese band. Dus vrij onlogisch.
Turkije wel danquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Deze landen hebben geen Europese band. Dus vrij onlogisch.
Nou ja, in principe is het bij de Turkse grens makkelijk te bewaken bij de Bosporus, veel makkelijker dan bij de straat van Gibraltar en daar is niet een groot probleem...gewoon blik-en-vegeren.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:08 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Klopt. Maar een grens blijf je altijd houden, dat is inherent aan terretoria. Maar het is geen valide argument om te zeggen dat we iets slechts moeten toestaan omdat het slechte sowieso aanwezig is. Overigens is de oost-grens van de EU veel makkelijker te bewaken en het grenst niet aan instabiele landen waar terroristen vrij rondrennen. Het enige grote probleem is Koningsbergen, maar daar past de EU en Rusland wel een mouw aan als ze slim zijn, dan wordt het het Hong Kong van Europa.
Vertel het me dan, want "cultuur" is mij te vaag.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:08 schreef Kaalhei het volgende:
Geloofsgetint is ook geen probleem. Het probleem was dat het wat verder ging dan geloofsgetint.
Heb ik ook al op gereplied.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:08 schreef Kaalhei het volgende:
Die reply op tvxltvxt
Denk 's aan de Navo, schat.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:11 schreef useroid het volgende:
[..]
Turkije wel dan
De banden die Turkije eventueel zou hebben is met veroveringen, veldslagen en oorlogen tot stand gekomen.
Ik vind dat niet iets om over te kunnen pochen
Nee, daar ben ik te dom voor. Vertel het me, want ik wil graag wijzer worden van jouw argumentatie. Waarom is het van belang dat Turkije eventueel op een andere geologische plaat zou liggen?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:09 schreef useroid het volgende:
[..]
Ik denk dat jij wel zo slim bent om het antwoord te distilleren uit mijn eerdere postings dan wel de strekking ervan.
Waar staan de letters NAVO voor?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Denk 's aan de Navo, schat.
Je hebt gelijk. Wat hebben de grieken te zoeken in de NAVOquote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:23 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waar staan de letters NAVO voor?
Ja, de NAVO houdt zich alleen bezig met geografie. Turkije was hartstikke nodig voor de NAVO, of stond je toen ook te janken dat het tegen de Sovjetunie aan lag?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:23 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waar staan de letters NAVO voor?
Niet legaal in de EU: "Vrij verkeer van goederen, diensten, kapitaal en personen."quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:18 schreef RichardQuest het volgende:
Nou ja, in principe is het bij de Turkse grens makkelijk te bewaken bij de Bosporus, veel makkelijker dan bij de straat van Gibraltar en daar is niet een groot probleem...gewoon blik-en-vegeren.
Cultuur is helemaal niet vaag. Cultuur is het geheel van meningen, instanties en uitingen dat door een grote groep in een samenleving worden gedeeld. De cohesie tussen de Europese landen is veel groter dan tussen Europa en Turkije.quote:Vertel het me dan, want "cultuur" is mij te vaag.
Waarom breng/verzin je dan eerder deze onzin:quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:04 schreef useroid het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Eurazië maar dat is onderverdeeld daar Eurazie het grootste continent op aarde is.
Onderverdeling dus naar maatschappelijke, culturele en sociale maatstaven.
En die onderverdeling ligt al sinds jaar en dag bij Turkije, ik verzin het niet hoor![]()
quote:Op donderdag 1 juli 2004 17:29 schreef useroid het volgende:
[..]
Oorlogen is de belangrijkste drijfveer geweest voor de oprichting van de EU. Het eeuwenoude conflict tussen Frankrijk en Duitsland over kolenrijk grondgebied is de reden geweest van de oprichting van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal; de voorloper van de EU.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:11 schreef useroid het volgende:
[..]
Turkije wel dan
De banden die Turkije eventueel zou hebben is met veroveringen, veldslagen en oorlogen tot stand gekomen.
Ik vind dat niet iets om over te kunnen pochen
Italië?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Wat hebben de grieken te zoeken in de NAVO
Zoals ik al zei, er zijn meer argumenten dan alleen het Kopenhagen verdrag. Misschien legaal niet, maar moreel wel.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als Iran aan de Kopenhagen-verdragen kunnen voldoen zie ik het probleem niet zo.
Dit zal niet gebeuren binnen mijn leven waarschijnlijk, maar toch...
Niejokken jij, dat is alleen met de Schengen landen. Probeer maar 's een vrachtwagen naar Polen te rijden, zul je het zien.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:25 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Niet legaal in de EU: "Vrij verkeer van goederen, diensten, kapitaal en personen."
Op welke manier is die cohesie groter dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:25 schreef Kaalhei het volgende:
Cultuur is helemaal niet vaag. Cultuur is het geheel van meningen, instanties en uitingen dat door een grote groep in een samenleving worden gedeeld. De cohesie tussen de Europese landen is veel groter dan tussen Europa en Turkije.
Zoals je zelf weet is er een groot verschil tussen een militair en economisch verbond. Voor het tweede zijn nl. veel meer criteria van toepassing.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:25 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, de NAVO houdt zich alleen bezig met geografie. Turkije was hartstikke nodig voor de NAVO, of stond je toen ook te janken dat het tegen de Sovjetunie aan lag?
Ja, zo kun je genoeg argumenten aandragen om elk willekeurig land uit de EU te zetten...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:27 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er zijn meer argumenten dan alleen het Kopenhagen verdrag. Misschien legaal niet, maar moreel wel.
Inderdaad, waarom kwam je met het Noord-Atlantisch dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 14:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zoals je zelf weet is er een groot verschil tussen een militair en economisch verbond. Voor het tweede zijn nl. veel meer criteria van toepassing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |