Wat voor een wedstijd was dat dan? * PeuRac vrachtauto n00b isquote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:12 schreef Virus.NL het volgende:
Vandaag ben ik 4e geworden op het NK in de categorie bakwagen, net buiten de prijzen
De nummers 5 t/m 1 zaten allemaal tussen de 2901 en 2954 punten, dus het zat allemaal erg dicht bij elkaar
De algemeen Nederlands Kampioen is dit keer een buschauffeur geworden die 3100zoveel punten heeft gehaald
Gelukkig had ik me al geplaatst voor het WK in Kroatië
Behendigheidswedstrijdenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat voor een wedstijd was dat dan? * Virus.NL vrachtauto n00b is
Nee, het NK was in Spijkenissequote:Op zaterdag 19 juni 2004 20:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey Virus, was jij ook in Leeuwarden dan?
Nee, het kost niks, maar om mee te doen moet je je bij een voorronde plaatsenquote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
Kost dat veel, Virus, meedoen aan zo'n wedstrijd?
Ziet er zeer goed uit, Scania blijft wat mij betreft toch echt het mooiste en vooral het prettigst rijdende merk vrachtwagen.quote:Op maandag 21 juni 2004 14:44 schreef John_N het volgende:
Hier 2 van me vaders vrachtwagen, een HPI 420 met Opticruise. (dit is de zelfde vrachtwagen als Knockout)
Let niet op de oude trailer die erachter zit. Hij is van me vaders opdrachtgever. (Me vader is een charter)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou best Scania 4 of R willen rijden, hoeft nieteens zo'n 500+ pk trekker te zijn.. gewoon een bakwagentje tussen de 210 en de 280 is al zat... Maarja, voorlopig zitten we vast met DAF en Renault, en om over sommige Renaults van het park maar te zwijgen, wat een grafbakken..quote:Op maandag 21 juni 2004 17:18 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ziet er zeer goed uit, Scania blijft wat mij betreft toch echt het mooiste en vooral het prettigst rijdende merk vrachtwagen.
Nee, jij bedoelt waarschijnlijk de Cultra (als je op de rotonde rechts gaat en dan omhoog naar die hal).quote:Op maandag 21 juni 2004 17:48 schreef Jofunu-kun het volgende:
Virus, die shot van Aalsmeer, is dat in die hal waar je terecht komt als je die oprijbrug op gaat?aar ook geweest is*
Daarom heeft hij de Volvo ook weggedaan en een Scania gekocht.quote:Op maandag 21 juni 2004 17:18 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ziet er zeer goed uit, Scania blijft wat mij betreft toch echt het mooiste en vooral het prettigst rijdende merk vrachtwagen.
Dat was idd de Cultra waar ik geweest ben.. Man, ik schrok me rot, dacht eerst dat ik daar niet in zou passen.. blijken er binnen nog meer te staan..quote:Op maandag 21 juni 2004 18:43 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Nee, jij bedoelt waarschijnlijk de Cultra (als je op de rotonde rechts gaat en dan omhoog naar die hal).
Als jij via mijn woonplaats rijdt en me mee wil nemen misschien wel jaquote:Op zondag 20 juni 2004 22:12 schreef V8power het volgende:
Alexxxxx ga jij nog naar het Mega Trucks Festival of het Truckstar Festival?
Ik kom er heel soms wel eens met city-opleggerquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat was idd de Cultra waar ik geweest ben.. Man, ik schrok me rot, dacht eerst dat ik daar niet in zou passen.. blijken er binnen nog meer te staan..
Zo moeilijk is het toch ook niet met een aanhanger erachterquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik had vandaag de planner in de maling genomen joh daar werden ze niet goed van..
Het zit zo: Ik heb alleen rijbewijs C, maar ook kleine ervaring met E, maar mag er dus niet mee rijden.
De planner dacht grappig te zijn en zegt: "Die en die koppelt even een aanhanger achter de auto waar je nu mee hebt gereden en dan mag jij m gaan laden." Maar die persoon had dus de hele combinatie midden op de weg gezet, en een collega moest het hek in en rijdt hem dus een stuk vooruit, zodat ik niet fatsoenlijk naar binnen kan. Ik doe alsof m'n neus bloed en stap doodleuk gewoon in de combinatie, en rij een rondje om de zaak heen om toch goed de loods in te kunnen rijden. Zie je al die gasten kijken: "Jij hebt toch alleen C?" "Ja..?" "Waarom doe je dat dan?" "Omdat k het wel gewoon kan, en ik me niet op m'n kop laat zitten door een planner die dacht een leuk geintje te maken." Die planner had 't me op z'n zenuwen, was bang dat ik de boel in de prak zou rijden..
Maandag zit ik weer ten zuiden van Brussel, en gelukkig heb ik TomTomquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:26 schreef Jofunu-kun het volgende:
Vandaag Rondritje Brussel en omstreken gehad, tering wat een land dat België zeg, je kan nergens fatsoenlijk komen als je geen kaart hebt.. Maar goed, ik had er wel 1, anders had ik dit nu niet getypt
Gelukkig wel, met zo'n losse trekker kan je geeneens een rotonde hier nemenquote:Op zondag 27 juni 2004 19:35 schreef Scalle-- het volgende:
Is wel wat anders dan de truckjes waar wij het mee moeten stellen
Oude wagen van Vos trouwens.. hebben vorig jaar een hele rits scania's verkocht...quote:Op zondag 20 juni 2004 23:42 schreef Virus.NL het volgende:
Mijn vader is met deze wagen naar de Oekraïne geweest met hulpgoederen
[afbeelding]
je meent hetquote:Op maandag 28 juni 2004 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oude wagen van Vos trouwens.. hebben vorig jaar een hele rits scania's verkocht...
Sorry maar ik tel toch echt 3 assen hoorquote:Op zondag 27 juni 2004 22:23 schreef RoGaM het volgende:
ik heb nog een home made foto van de nieuw actros, ik werk bij mercedes bedrijfswagen garqage en deze stond binnen voor schade aan de voorkant, het is een rechtsgestuurde 2546, dus 25 tons trekker, V6 460 pk, ook nog automaat, 2asser, met verstelbare schotel
Dan kan jij me waarschijnlijk ff helpen :d Waar zit bij een Daf 85 de zekeringskast?quote:Op woensdag 14 juli 2004 19:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij ons rijden er een aantal Reno Premiums, wat DAF 65 CFjes, CFjes en LFje, Volvo FH12 en nog een Volvo FL geloof ik, maar tot nu toe rij ik liever op 1 van die DAF's dan de rest..
waar werk je dan ??quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:21 schreef Joefje het volgende:
ik werk bij scania maar ik ben daf fan.
Dat klinkt niet positiefquote:Sollicitatie bij Beers is helaas op niets uitgelopen.. ze denken dat ik geen verstand heb van bedrijfswagentechniek en hoef dus niet eens op gesprek te komen...
sj44kquote:Op woensdag 28 juli 2004 22:54 schreef sj44k het volgende:
Ik zit nu via een uitzendbureau bij de TPG op een oranje TNT bakwagen (iveco). En ik schuif met een weekje door naar de trailer..
maarja, uitzendwerk duurt helaas nooit lang... Verder zoeken naar iets vasts
Foto 2, 3 en 4 bij de Scania delaer (Rinsma) in Berlikum, de rest op verschillende locaties in Leeuwardenquote:Op donderdag 29 juli 2004 09:18 schreef vdo28 het volgende:
Waar zijn die foto's allemaal genomen?
start in groningenquote:Op donderdag 29 juli 2004 09:36 schreef hanomag het volgende:
[..]
sj44k
welk uitzendburo en welke standplaats, heb ook wel interesse om dat werk te gaan doen.
Dat ziet er best indrukwekkend uitquote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:01 schreef Scalle-- het volgende:
Scania Longline:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook verkrijgbaar met 4 asjes
[afbeelding]
Die is zeker mooiquote:Op maandag 9 augustus 2004 23:07 schreef V8power het volgende:
Zie ik toch liever dit:
[img]http://admin.v8power.nl/images/fotos/a_40f6be166d39d.jpg[\img]
Oplegger losgeraakt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 18:04 schreef Virus.NL het volgende:
Vandaag was ik even met losse trekker op Kamp Zeist
[afbeelding]
Nee, zonder oplegger is het veel leuker om op te trekken bij verkeerslichtenquote:Op zondag 15 augustus 2004 01:19 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Oplegger losgeraakt?
In België is er veel vast werk voor vrachtwagenchauffeurs maar dat is misschien beetje verquote:Op maandag 16 augustus 2004 19:21 schreef sj44k het volgende:
grom, ik haat uitzendwerk.. deze week maar 1 dag..
Ik wil vast werk, wie weet wat in groningen/drenthe/friesland
Scania, Volvo en Renault zijn de enige waar ik nog niet mee heb geredenquote:Op maandag 16 augustus 2004 23:12 schreef scruffy het volgende:
[afbeelding]
dit was 1 van mijn lesautoos!heb nog op scania gereden, en volvo
Dan heb je op het beste nog niet geredenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:03 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Scania, Volvo en Renault zijn de enige waar ik nog niet mee heb gereden
Laat de families Van Ginkel en Terberg dit maar niet lezenquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 21:07 schreef Virus.NL het volgende:
Ik heb alleen nog niet met Terberg en Ginaf gereden, maar dat zijn toch maar omgebouwde daf's en volvo's. Dus ik heb denk ik overal wel mee gereden(nee natuurlijk geen oostblok-dingen of amerikaanse ofzo)
En welke bevalt het beste?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 22:39 schreef Virus.NL het volgende:
Ik bedoel natuurlijk dat ik met alle hedendaagse gangbare modellen heb gereden.
Wie zou (nu) dan boven aanstaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:12 schreef Virus.NL het volgende:
Nou ik heb alleen nog steeds niet met de nieuwe R-serie van Scania gereden, dus ik wacht nog even met mijn lijstje(nu zou Scania niet bovenaan staan)
btw, vdo28 ik ben maandag nog in H'zand en Sappemeer geweest![]()
Maar welke vind je dan het prettigst kwa rijgedrag,....quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik persoonlijk ben voral een liefhebber van het apartere spulMercedes vind ik ook wel fijn, maar die plastic-look grillen die ze nu op alle typen invoeren vind ik maar niks
Maar er gaat niets boven de heerlijke ronk van een Detroit diesel, en dan nog het liefst als ie onder de Motor Panels cabine van een FTF ligt
10 oktober kan ik daar weer van genieten, op de Mack en speciaal transport dag
Succesquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:24 schreef Virus.NL het volgende:
Komend weekend ben ik dus hier te vinden: http://www.ap.hr/?URL=euicr.html
quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:11 schreef okee6 het volgende:
[..]
Succes
De teamfoto zal zeker wel in Trucks komen te staan, en misschien ook wel in Truckstarquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooie foto's Virus! Kom je nu ook in Trucks?
Ik vind die onderste "grille" geweldig. Beste bankje wat ooit bedacht isquote:Op zondag 12 september 2004 22:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
Die nieuwe R is echt machtig.... BAAAS! Ik vind dat ik zo eentje moet hebben..
yepquote:Op maandag 13 september 2004 19:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat zat toch ook al bij de 4, dat neerklap grilletje?
Dit is afgelopen zaterdag gebeurt.quote:Tankauto vol stremsel valt in Van Starkenborghkanaal
Foto's:(c) Romke Notenbomer( 1 t/m 9)/Henk van Dijken(10 t/m12)
(Bron: Tv Noord) STROOBOS - Een tankwagen met wei is zaterdag bij Stroobos in het Van Starkenborghkanaal beland. Het ongeval gebeurde doordat de chauffeur met zijn truck in de ( zachte ) berm terecht kwam. De man kon zelf uit de cabine kruipen en raakte niet gewond. Zijn lading bestond uit 35 ton wei, een restproduct dat ontstaat bij het maken van kaas. Voor zover bekend is de lading niet uit de tank gestroomd. De truck is zondagmiddag uit het water getakeld. (update 18:00)
Tegenover Broersma idd, en dat is nog een geluk want iets verderop had het heel anders kunnen aflopen. Daar is het dieper. En het gebeurde om 10 uur s'avonds, de chauffeur heeft 2 a 3 minuten op zijn vrachtwagen (op de trekkerwiel) zitten wachten op een "redding".quote:Op dinsdag 28 september 2004 13:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Tegenover Broersma zo te zien?
* vdo28 heeft dat ook altijd een eng stukje gevonden
Een verslag van 2 pagina's staat in de actuele trucksquote:Op dinsdag 7 september 2004 23:30 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
De teamfoto zal zeker wel in Trucks komen te staan, en misschien ook wel in Truckstar
nee vond het zelf ook hardstikke gaaf, ook omdat ik daar eigenlijk helemaal niet mocht komen, omdat er ook getest werd met "onderdelen voor vrachtauto's" die nog niet op de markt waren. ik heb niks gezien, maargoed. helaas was de stadsbus weg, anders had ik die ook nog mogen testen. het was iig een leuke manier om je ochtend door te komen.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Das niet mis
Is slechts een een 4 met facelift. Niet te veel van verwachtenquote:Nou ik heb alleen nog steeds niet met de nieuwe R-serie van Scania gereden, dus ik wacht nog even met mijn lijstje
Dat is wel tof, je bent ergens geweest waar maar weinigen komen.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:47 schreef Ultimora het volgende:
[..]
nee vond het zelf ook hardstikke gaaf, ook omdat ik daar eigenlijk helemaal niet mocht komen, omdat er ook getest werd met "onderdelen voor vrachtauto's" die nog niet op de markt waren. ik heb niks gezien, maargoed. helaas was de stadsbus weg, anders had ik die ook nog mogen testen. het was iig een leuke manier om je ochtend door te komen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alex, kan je van een paar honderd meter afstand zien wat voor vrachtwagen het is als je er achterop rijdt?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alex, kan je van een paar honderd meter afstand zien wat voor vrachtwagen het is als je er achterop rijdt?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of aan de bedrijfsnaam maar dat is voor de echte kenners
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:14 schreef Klonk het volgende:
Scania en Volvo herken je aan de spiegels, maar das echt voor de specialisten
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:18 schreef Klonk het volgende:
De volvo spiegels herken je vooral aan de omvang.
quote:De volvo spiegels herken je vooral aan de omvang.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En hoe hou je een Renault AE spiegel en die van een Volvo uitelkaar?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat je aan de spiegel kan zien om welke vrachtwagen het gaat.
Dat kan schijnbaar dus niet altijd
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een keer met 650 pk gereden. Ondanks dat het een MAN was het toch wel een ervaring
quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben geen MAN fan.
Maar alles beter dan een Actros :y![]()
quote:
Klote voor jequote:Die van mij maakt het niet zoveel uit, mijzelf raakt het harder helaas.. Ik ben op een Renault Premium gedumpt, 't hele bedrijf waar ik werk stapt over op Premiums, je meot al die andere chauffeurs eens horen die allemaal op een daf reden, god zou meteen de hemelpoorten voor ze sluiten..
Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
Ik heb helaas nog niet op een Renault mogen rijden, maar ik moet wel zeggen dat de bak van een daf ook niet alles is.quote:Op zondag 5 december 2004 23:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
LOL
Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
Volgens mij zijn (bijna) alle torpedo's simpelweg frontstuurcabs met een aangeplakte neus, ook de FH12. Wat ik eigenlijk mis op de weg is een XF met neusjequote:Op woensdag 15 december 2004 01:21 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat vind ikdie Scania Torpedo van het nieuwe type toch lelijk zeg
Het model klopt echt niet, jammer, het idee is super. Echt een front-stuur met een neus eraan geplakt.
Die 'nieuwe' Volvo FH12 kan er aardig mee door, toch moeten ze nog maar eens flink naar de Amerikanen kijken...
Dan moeten ze die compleet veranderen, want volgens mij lijkt het voor geen meter....quote:Op woensdag 15 december 2004 17:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Volgens mij zijn (bijna) alle torpedo's simpelweg frontstuurcabs met een aangeplakte neus, ook de FH12. Wat ik eigenlijk mis op de weg is een XF met neusje
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 07:24 schreef Tha_T het volgende:
Theorie C heb ik binnenWeer een stukje dichterbij
Kijk, da's goed nieuws, ik heb nl. 1 oog ook -5, is ook nog een lui oog.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 11:47 schreef Klonk het volgende:
voor zover ik weet weinig, ik ben er met jampotjes van brilleglazen (-5) probleemloos door heengekomen.
Ja ik heb je wel eens gezien daarmee, paar weken geleden kwam ik van tegenovergestelde richting (vanaf de Lidl Sappemeer).quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:47 schreef Virus.NL het volgende:
Deze met witte koeloplegger?
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/21731/thumb.jpg]afbeelding][/url]
mmm, denk het haast niet, misschien heeft mijn oom wel gewerkt maar dan zit ie gewoon rond Schiphol op zondag.
Morgen rij ik wel met een Actros in Hoogezand en Sappemeer.
Dank voor de signaturequote:Op zondag 6 februari 2005 20:46 schreef vdo28 het volgende:
Het is een hele ervaring, maar wel een mooie ervaring
Nou dan ben je al nat geregend omdat je je hoofdje uit het raam moet steken om vanaf een straatje met geparkeerde auto's een bocht van 90 graden maken om hier naar binnen te komen.quote:
Eigelijk moet zo'n caravan best wel groter kunnen hè... Als je nou die beide zijkanten helemaal laat openschuiven en het dak omhoog laat komen bij een standaard formaat oplegger heb je toch een gigantische caravan lijkt me, met 2 verdiepingen zelfs, of mag dit niet of zou het gewoon te duur zijn?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:47 schreef Ronneman18 het volgende:
[[url=http://img240.exs.cx/img240/5747/dsc005740nz.jpg]afbeelding][/URL]
Als je dit voor elkaar krijgt doe je het best wel goed eigenlijk![]()
(genomen op mega trucks festival 2004, tering wat was het nat daar)
Ik weet vrij zeker dat de jongens die bij ons zuurstof stikstof en ethyleen lossen, met 13.60m trailers rijden eigenlijk. Daarnaast word de trailer en de trekker apart gekeurd, dus inspectie voor het feitelijk de weg op gaan is er niet. En daarom vraag ik me af wat een beetje RVI gast er van vindquote:Op zondag 20 februari 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
tanktrailers zijn geen 13.60 en als de RVD het niet goed vind komt zo'n combinatie de weg niet op, dus alles is legaal.
Daar zit wat in ja, deze bewuste trailer zal wel korter zijn. Maar ik heb wel eens gewone 13.60 vleestrailers achter torpedo's zien hangen bijvoorbeeld, en volgens mij moet dat toch te lang zijnquote:Op zondag 20 februari 2005 14:23 schreef Klonk het volgende:
de trailer die achter deze combi hangt is zijn vaste trailer, schat zelf maar eens in, kijk eens hoe weinig trailer er nog overblijft vanaf de 3 assen naar voren, das niet veel meer, met zo'n combinatie rij je jezelf behoorlijk in de kijker ik kan me niet voorstellen dat je dan ook nog eens met een te lange combi rond gaat rijden, als ie voorbij komt is het ook bijna opvallend dat de trekker voor je gevoel langer is dan de oplegger.
en idd het spul wat ze bij jou komen lossen is meer volume dan gewicht dus die hebben de lengte nodig, maar eikelenboom doet volgens mij vloeistoffen dus die halen op de maximumlengte het maximumgewicht toch nooit
Ik moet binnenkort al afrijden, de keuring was het enige wat nog moest gebeuren...quote:Op maandag 21 februari 2005 12:33 schreef vdo28 het volgende:
Nu kun je dus beginnen aan je lessen!
Gefeliciteerd...
Ritchies is een leuke veiling om eens rond te kijken ja. Er zullen ook best wat koopjes te vinden zijn.Die dumper lijkt overigens verdacht veel op een Bell dumper. Waarschijnlijk is er gewoon een ander stickertje opgeplakt dusquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Een pet doet wonderen
Even wat dingen van de site van Ritchie afgevist. Er is nu een veiling in Florida gaande, dit komt uit de catalogus
[afbeelding]
John Deere. Nooit geweten dat die dmpers maakten
He ja, nu je het zegt.. Ik zal eens bij Bell en JD gaan vissenquote:Op zondag 27 februari 2005 08:39 schreef Areteq het volgende:
[..]
Ritchies is een leuke veiling om eens rond te kijken ja. Er zullen ook best wat koopjes te vinden zijn.Die dumper lijkt overigens verdacht veel op een Bell dumper. Waarschijnlijk is er gewoon een ander stickertje opgeplakt dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |