abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2004 @ 22:14:25 #201
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23787142
je luiers volpoepen is wat overdreven mischien, maar ik loop al bijna 35 jaar op deze aardkloot rond en vanaf m'n vijfde met vrachtwagens bezig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23787785
Waarom?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 5 december 2004 @ 22:46:07 #203
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23787853
ehmm, paplepel ingegoten enzo, chauffeursfamilie, vakantie was altijd mee met oom of m'n vader, eerste bijbaantjes bij transportbedrijf, na ja het bekende verhaal van hoeveel jongens chauffeur worden.
  zondag 5 december 2004 @ 22:46:08 #204
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23787854
ehmm, paplepel ingegoten enzo, chauffeursfamilie, vakantie was altijd mee met oom of m'n vader, eerste bijbaantjes bij transportbedrijf, na ja het bekende verhaal van hoeveel jongens chauffeur worden.
  zondag 5 december 2004 @ 22:49:21 #205
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_23787931
En dan niet zien dat het een Scania was? Dat zag ik meteen al aan die grille..

hele prestatie, aangezien ik pas 20 ben.. Maar wat wil je als je al vanaf je geboorte mee gaat op de vrachtwagen *m'n pa had een kinderzitje in het midden van de cabine gemonteerrd van z'n Volvo F12 waar hij toen op reed*
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  zondag 5 december 2004 @ 22:52:57 #206
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23788025
ik ben opgegroeid in daf's mijn vader en ooms moesten er niets van hebben, ze zwoeren bij Hollandsch product

toen ik mijn vader ooit vertelde dat ik op een scania ging rijden heeft ie zeker een kwartier zitten vloeken
  zondag 5 december 2004 @ 23:02:10 #207
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_23788259
LOL

Die van mij maakt het niet zoveel uit, mijzelf raakt het harder helaas.. Ik ben op een Renault Premium gedumpt, 't hele bedrijf waar ik werk stapt over op Premiums, je meot al die andere chauffeurs eens horen die allemaal op een daf reden, god zou meteen de hemelpoorten voor ze sluiten..
Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
  zondag 5 december 2004 @ 23:10:52 #208
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23788435
o jee, ik heb tot nu toe altijd mazzel gehad, of een fijne wagen of inspraak, dat zijn bedrijven die snappen dat als je goed bent voor een chauffeur dat een chauffeur ook goed voor het bedrijf is en zuiniger op z'n wagen is.

het kan nog erger, ik ken een bedrijf (is ondertussen failliet) en daar gingen ze allemaal van een 95 naar een 75 terug, met een laag dak, onder het motto jullie horen s'nachts thuis te zijn, dat de planning er regelmatig voor zorgde dat dat niet het geval was boeide ze niet
  zondag 5 december 2004 @ 23:12:11 #209
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_23788458
Dat is idd ook hier zo ongeveer het geval.. Hoe kleiner de cabine, hoe meer vracht capaciteit, hoe vroeger je je nest uit moet, en hoe later je thuis bent... En o wee als je klaagt over dat je geen bed hebt..
pi_23797538
quote:
Die van mij maakt het niet zoveel uit, mijzelf raakt het harder helaas.. Ik ben op een Renault Premium gedumpt, 't hele bedrijf waar ik werk stapt over op Premiums, je meot al die andere chauffeurs eens horen die allemaal op een daf reden, god zou meteen de hemelpoorten voor ze sluiten..
Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
Klote voor je
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23797645
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
LOL

Ik heb helaas nog niet op een Renault mogen rijden, maar ik moet wel zeggen dat de bak van een daf ook niet alles is.
Ik blijf kwa schakelen toch bij een scania hangen.....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_23801668
Nah, dan ben je inderdaad langer danik met vrachtwagens bezig... Ik ben er zo'n 21jaar mee bezig... Net zo oud als ik ben... Mn opa was chauffeur En ik was kind aan huis bij het plaatselijke DC om vrachtwagens te kijken...
pi_23904890
Weet iemand van jullie nog een goed, serieus vrachtwagenforum? Ik ben wel van een aantal lis, maar ze zijn of ectreem rustig, of het zijn allemaal 15-jarige jochies die zichzelf aftrekken bij het zien van een V8 Scania uit de 4 serie....
pi_23915797
  zondag 12 december 2004 @ 13:47:04 #215
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_23918267
Hoe kan je in hemelsnaam nou bij dat eerste plaatje niet zien dat dat een scania is? Dat is toch zeer overduidelijk... Iemand die dat niet ziet, moet zich zeer gaan schamen, zeker als hij/zij zich truckliefhebber/kenner durft te noemen....
pi_23919579

deze stond hier in de buurt, d8 laat ik ff piccie maken
wel een vet ding, volgens mij is het er een van svempas,
er staat hier een plaatje in het klein ervan http://www.svempas.se/hist80e.html
kaasz
pi_23922914
Welk plaatje heeft glasbak het over?
pi_23943448
glasbak heeft het over die 110 met rare bullbar

Die van Pringlemaster is inderdaad van Svempa geweest dacht k, halverwege jaren '90 had ie in ieder gavel iet swat hie rverdacht veel op leek.. Waar staat ie?

Iemand zal m wel gekocht hebben m,et Svempa zn faillisementsverkoop..
pi_23943472
quote:
Ik zat meer te denken aan een soort Transmobiel in forumvorm...
pi_23943785
Tja ik snap.
Maar dat was het enige wat ik kon vinden.
pi_23963858
Ik ben momenteel bezig met een dergelijk forum op poten te zetten. de insteek is Oldtimertrucks maar ik ben ook niet blind voor de huidige ontwikkelingen. Voor een URL moet je me ff mailen, die poot ik niet hier neer. wil niet geslashdot worden
pi_23968078
Ja, dat forum van jou ken ik wel, en dat is dus een forum in de categorie: veel kwaliteit, weinig leden... Of is een goed vrachtwagenforum met veel leden gewoon niet mogelijk?

Volgens mij moet het lukken als je bijvorbeeld de naam van een serieuze instantie er aan verbind... Zoals Transmobiel. Ik heb aan de uitgever/hoofdredacteur dat idee ook aangeleverd, maar nog neits teruggehoord.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:28:29 #223
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23968459
transport forum op die prikpagina holt snel achteruit, er zou idd een uitgever/tijdschrift (bijv, Truckstar of Trucks) moeten zijn die het idee oppakt, sucsesvoorbeelden genoeg, kijk maar naar de fora van autoweek of autovisie.
pi_23969464
Ik ben bang dat bij die twee bladen het niveau niet boven dat van V8power uitkomt, zei het dat er wat minder mensen komen die allenemaar op Scania trekken...
pi_23970272
Is dat V8 en blad voor chauffeurs die een dikke krijgen van een V8 motor? (en er pak hem beet 30.000 euro meer voor betalen)
pi_23970364
Nee, dat is een forum voor jongetjes van 15 die spontaan klaarkomen als ze langs de snelweg fietsen en op een kilometr afstand een Scnai V8 langs horen rijden....
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:33:45 #227
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_23977509
Ookal ben ik geen jongetje van 15 die langs de snelweg fietst, een V8 blijft leuk om te horen, zeker met een open uitlaat
  woensdag 15 december 2004 @ 01:21:03 #228
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23981098
Wat vind ikdie Scania Torpedo van het nieuwe type toch lelijk zeg
Het model klopt echt niet, jammer, het idee is super. Echt een front-stuur met een neus eraan geplakt.
Die 'nieuwe' Volvo FH12 kan er aardig mee door, toch moeten ze nog maar eens flink naar de Amerikanen kijken...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  woensdag 15 december 2004 @ 17:32:38 #229
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_23993554
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:21 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat vind ikdie Scania Torpedo van het nieuwe type toch lelijk zeg
Het model klopt echt niet, jammer, het idee is super. Echt een front-stuur met een neus eraan geplakt.
Die 'nieuwe' Volvo FH12 kan er aardig mee door, toch moeten ze nog maar eens flink naar de Amerikanen kijken...
Volgens mij zijn (bijna) alle torpedo's simpelweg frontstuurcabs met een aangeplakte neus, ook de FH12. Wat ik eigenlijk mis op de weg is een XF met neusje
pi_23994011
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:32 schreef glasbak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn (bijna) alle torpedo's simpelweg frontstuurcabs met een aangeplakte neus, ook de FH12. Wat ik eigenlijk mis op de weg is een XF met neusje
Dan moeten ze die compleet veranderen, want volgens mij lijkt het voor geen meter....
pi_24014599
De CABTEC 95/Troner cabine is voor zover ik weet noot een neus voro geplakt.. Maar de Mercedes Eclonier en Atego kunnen we met een neus met Freightliner logo zien, en in Australie zijn er IVECO EuroStars met Neus. Zelfs de Jaren 80/90 cabines van Mercedes en MAN zijn neuzen voorgeplakt, door Titan en Phoenix... CLub van Vier cabine is met neus leverbaar bij Renault en Mack (nog steeds), enzovoort enzovoort enzovoort...
pi_24014621
We want pictures!
pi_24014719
Is goed Morgen of zaterdag post ik wel wat Ik zit nu in de bieb
pi_24039253
Om nog even terug te komen op de vrachtwagenfora: mijn favoriet is toch wel http://mike.messageboard.nl/6295 oftewel het tientonner forum

Op verzoek wat aangeplakte neusjes

Scania 0- en 1-serie

Scania 2-serie en 3-serie

Scania L en LB series

Scania 3-serie streamline

Scania 4-serie

Volvo NH en FH

Mercedes-Benz

De Mercedes-Benz Ecoliner met de Braziliaanse, Europese en Amerikaanse normaalstuurversies.

IVECO Powerstar en Eurostar

Saurer

Titan heeft in de jaren '80 torpedo versies gemaakt van de toenmalieg MAN en MErcedes modellen.. Heeft iemadn daar fotó's van?

MAN en MAN Phoenix

Club-van-vier cabine (van boven naar onder: Mack, Renault C en DAF 1100)

Volvo

Weet iemand nog meer vorbeelden van forntstuurtrucks waar neuzen teegnaan zijn geplakt? Of misshcien wel andersom, normaalstuurtrucks waar de neus af is gehaald?
pi_24386351
Theorie C heb ik binnen Weer een stukje dichterbij
pi_24387513
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 07:24 schreef Tha_T het volgende:
Theorie C heb ik binnen Weer een stukje dichterbij
pi_24411991
Gefeliciteerd

Ik ben gisteravond gebeld door Transmobiel. Binnekort staat er wat werk van mij in
pi_24412048
Okaj dan Alexxxxx!
pi_24684146
Hier meer info en je kan je ook inschrijven voor de Young European Truck Driver wedstrijd

Zijn leuke prijzen mee te verdienen

1e prijs: “The International Truck of the Year for the European Driver of the Year” De hoofdprijs is een splinternieuwe Scania R-serie.

2e prijs: “Een Michelin Driving Experience” Een onvergetelijke ervaring op een van de meest beroemde circuits in Europa. Wellicht zit jij straks zelf achter het stuur van een echte Formule 1 raceauto.

3e prijs: Aangeboden door Shell; Een bezoek aan de Ferrari fabriek en het meemaken van de Formule 1 Grand Prix van Italie.

http://www.scania.nl/webb(...)04FA2FC?opendocument
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:44:23 #241
91300 pieter_pontiac
pi_24685581
Wie kent hier precies de eisen aan het gezichtsvermogen voor de medische keuring C/CE ?
Spatie is kapot.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:47:26 #242
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24685626
voor zover ik weet weinig, ik ben er met jampotjes van brilleglazen (-5) probleemloos door heengekomen.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 11:58:28 #243
91300 pieter_pontiac
pi_24685794
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:47 schreef Klonk het volgende:
voor zover ik weet weinig, ik ben er met jampotjes van brilleglazen (-5) probleemloos door heengekomen.
Kijk, da's goed nieuws, ik heb nl. 1 oog ook -5, is ook nog een lui oog.
Hoorde gister dat ik daar maar 40% mee zie ofzo, maar heb een nieuwe bril besteld die alles op 0 moet gaan corrigeren.

Als je de lettertjes op het bord kunt lezen is het toch goed? Of doen ze ook nog allemaal andere testen?
Spatie is kapot.
pi_24744287
Absoluut in de categorie Eureka gevonden: een serie foto's van MBN, en andere transportbedrijven van Het Bildt (Mn opa heeft gewerkt bij MBN. Deze foto's zouden officieel van mij moeten zijn, maar doordat een tante van mij een hork is zijn ze naar het Bildts Documentatiecentrum gegaan )

pi_24744403
Prachtige foto's Alexx,
echt mooi.
pi_24867191
Oja, en in de Truckstar van deze maand staat bij de ingezonden foto's onze wagen in de Broersma-kleuren.
pi_24868770
Virus, zag ik die Scania met die witte trailer nou onderweg zondag?
Op de A28 ter hoogte van Hoogeveen-Assen....?
pi_24868809
Dubbel.
pi_24868814
Met jou er in misschien?

Was die niet van je vader?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')