Weeg je je wel op een vaste plaats dan? Ik weeg bijvoorbeeld in de badkamer 65, in de huiskamer 67 en op de overloop weer 70quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Hier ik weer eens, ik wordt niet goed van al die weegschalen. Ik ben weer eens bij mijn vriend en de vorige keer dat ik aan het lijnen was woog ik volgens deze weegschaal 62 's morgens. Vanochtend ging ik erop staan en zei hij 66Nou, ik weeg nu echt niet 4 kilo meer dan toen! Ik heb zelf het idee dat ik, toen ik stopte met die lijnpoging, evenveel woog als dat ik nu weeg. En 4 kilo is veel als je niet echt te dik bent!
Wat moet ik hier nu meeIk zou nu wel eens willen weten of ik nu 64, 65 of 68 weeg. Ieder stom ding heeft zn eigen antwoord.
Ik moet maar snel zwanger worden ofzo, dan kan ik bij de VK terecht, de enige die een goede weegschaal heeft
Sportschool??quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:27 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Weeg je je wel op een vaste plaats dan? Ik weeg bijvoorbeeld in de badkamer 65, in de huiskamer 67 en op de overloop weer 70![]()
Jup, ik weeg altijd als ik net wakker ben en naar de wc ben geweest, zonder kleren op dezelfde plaats. Maar de weegschalen zijn op zichzelf wel constant (behalve die bij mn vriend dan) alleen verschillen ze onderling zo enorm.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:27 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Weeg je je wel op een vaste plaats dan? Ik weeg bijvoorbeeld in de badkamer 65, in de huiskamer 67 en op de overloop weer 70![]()
Niet in pauzestand, gewoon lekker actief mee blijven doen hier! Het zou idioot zijn als je elke maand van topic moet veranderen omdat je bmi rond de 25 schommelt!!! En hartstikke veel succes met ervoor gaan!quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:37 schreef Babbelzz het volgende:
how how, het gaat niet goed hier, jaaa wel weer de goede kant op, maar mij valt een fikse gewichtstoename toe te schrijven... 82,2 weeg ik nu... boehoe, ik moet hier eigenlijk weg, maar als ik zeg dat het 83 was, en zeg dat ik weer begonnen ben met sporten (was gestopt door allerlei foute redenen en gezeik op t werk), maar ga er wel weer voor.... mag ik dan even hier in pauzetoestand blijven gluren?
Mwah ik let niet meer zo op die kilo's, het enigste waar ik nu nog naar kijk is zichtbaar resultaat bij mijn buikquote:Op woensdag 9 juni 2004 17:35 schreef Petracev het volgende:
[..]
Sportschool??
jaja, ik ben me gewoon een maand lang te buiten gegaan en nu ik de conbsequenties weer onder ogen durf te zien, komt het wel weer goed....quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:04 schreef Naamah het volgende:
[..]
Niet in pauzestand, gewoon lekker actief mee blijven doen hier! Het zou idioot zijn als je elke maand van topic moet veranderen omdat je bmi rond de 25 schommelt!!! En hartstikke veel succes met ervoor gaan!
Dan moet je ongesteld wordenquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:39 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb buikpijn
Ben ik ook..quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dan moet je ongesteld worden![]()
uhmm 'slank de zomer in' betekent niet meteen afvallen hoor. (enigszins kortzichtig)quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:05 schreef heaven7 het volgende:
Uh, nee het heet "slank de zomer in" omdat we allemaal ondergewicht hebben en een paar kilo willen bijkomen
Nou sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd....quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:07 schreef Meiske78 het volgende:
Over kortzichtigheid gesproken... als je iets verder gekeken had dan je neus lang is, en de OP had doorgelezen, had je je een (domme) vraag kunnen besparen denk ik.
Haha, en dan noem je mij kortzichtigquote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:49 schreef -tammie- het volgende:
[..]
uhmm 'slank de zomer in' betekent niet meteen afvallen hoor. (enigszins kortzichtig)
meetlint is een goed idee, stom dat ik daar nog niet aan gedacht hebtquote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:47 schreef Naamah het volgende:
Oscar-Wilde, cool dat je in Japan woont! Als het je vooral om je buik gaat en je hebt geen weegschaal dan kun je misschien met een meetlint werken om bij te houden hoeveel ie slinkt?? Je kan desnoods een meetlint maken met een stuk touw waarop je markeert!
Is het makkelijker om gezond te eten in Japan? Volgens mij is het daar over het algemeen wel redelijk gezond.. En hardlopen, is dat een optie? Wordt dat daar überhaupt gedaan?
Hoop dat dat zwemmen je gaat lukken!
Dudequote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:49 schreef -tammie- het volgende:
[..]
uhmm 'slank de zomer in' betekent niet meteen afvallen hoor. (enigszins kortzichtig)
uhmm mag ik je er even aan herrinneren dat jijzelf degene was die deze titel aanhaalde. Als je trouwens goed had gelezen had je kunnen zien dat ik de vraag niet stelde naar aanleiding van de topictitel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:48 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Haha, en dan noem je mij kortzichtigDegene die niet verderkijkt dan z'n neus lang is en naar aanleiding van alleen een topictitel een nogal domme vraag stelt
Jij vroeg je af of "slank de zomer in" ook daadwerkelijk afvallen betekende...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:49 schreef -tammie- het volgende:
[..]
uhmm mag ik je er even aan herrinneren dat jijzelf degene was die deze titel aanhaalde. Als je trouwens goed had gelezen had je kunnen zien dat ik de vraag niet stelde naar aanleiding van de topictitel.
(ik vind het trouwens jammer dat er zo agressief gereageerd word...het is blijkbaar een gevoelig onderwerp....maargoed ik gooi een persoonlijk slotje op dit topic aangezien er de opmerkingen alleen maar onzinniger worden zo)
En uhm, mag ik jou er dan even aan herinneren dat jij degene was die de domme vraag stelde? Als jij even goed had gelezen had je die domme vraag niet hoeven stellen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:49 schreef -tammie- het volgende:
[..]
uhmm mag ik je er even aan herrinneren dat jijzelf degene was die deze titel aanhaalde. Als je trouwens goed had gelezen had je kunnen zien dat ik de vraag niet stelde naar aanleiding van de topictitel.
(ik vind het trouwens jammer dat er zo agressief gereageerd word...het is blijkbaar een gevoelig onderwerp....maargoed ik gooi een persoonlijk slotje op dit topic aangezien er de opmerkingen alleen maar onzinniger worden zo)
Heaven7 maak je niet zo druk joh!quote:Op zaterdag 12 juni 2004 09:29 schreef heaven7 het volgende:
[..]
En uhm, mag ik jou er dan even aan herinneren dat jij degene was die de domme vraag stelde? Als jij even goed had gelezen had je die domme vraag niet hoeven stellen.
En er wordt agressief op gereageerd?? Mens, jij begon zelf met de denigrerende "kortzichtig" opmerkingIk maakte er helemaal geen probleem van, ik had namelijk een smiley achter mijn opmerking gezet!
Jezus wat zijn sommige mensen toch dom
Huh, ja, hij heeft eerst een eigen topic gestart..quote:Op zaterdag 12 juni 2004 09:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Volgens je profiel heb je 4 posts gedaan in totaal en de eerste post die je deed ging ook hierom. Ben je niet een beetje aan het spammen toevallig?![]()
Graagquote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:49 schreef Kittyme het volgende:
*Laat een paar vredesduiven los*
En nu gaan we weer braaf posten over afvallen!![]()
Dat heb ik ook altijd, dat ik bang ben dat ik me opgelaten zal voelen oid. Maar ik moet maar bedenken dat ik ook regelmatig mensen zien rennen en dat vind ik ook de normaalste zaak van de wereld, dus waarom zouden anderen er anders over denken?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:40 schreef Naamah het volgende:
Ik vind het echt goed dat je gaat hoor, ik zou ook wel willen, maar zou me een beetje stom voelen om hier in de buurt te gaan hardlopen, gewone woonwijk, geen handig parkje in de buurt en niet echt een slechte buurt ofzo, maar toch.. zou me er opgelaten bij voelen. Veel succes morgen!
Even tussendoor-update omdat ik weer terug ben:quote:Op zaterdag 12 juni 2004 01:53 schreef MaRySe het volgende:
Imago (1,76) (20,7) was 68,3 kg, is nu 65,7 kg en wil graag 63,0 kg wegen. -2,6
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 01:00 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Jij vroeg je af of "slank de zomer in" ook daadwerkelijk afvallen betekende...
Ja, hier wel. Wij proberen allen hier de extra kilootjes eraf te krijgen ( voor de zomer of niet)
Ja, hoe zit het nou? Enige duidelijkheid lijkt me toch wel gewenst om te voorkomen dat mensen binnenkort weer over elkaar heen gaan vallen. Ik hoor bijvoorbeeld tot de categorie die dmv sporten en (in mindere matequote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:29 schreef Naamah het volgende:
Dit topic is niet exclusief op afvallen gericht, er zijn hier ook mensen die niet verder willen afvallen, maar wel zo willen blijven (Yppy onder andere) en andere mensen die op hun gewicht willen letten, maar niet willen afvallen zijn hier ook welkom, apart topic lijkt mij dus overbodig.
Dat had ik vroeger ook en mijn man nog steeds...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:57 schreef thaleia het volgende:
Het valt me trouwens op dat mensen als je slank bent wel regelmatig met opmerkingen komen als "er zijn gebakjes over, neem jij er maar eentje extra, jij kunt het wel hebben" en tja, als het nou om een bak chocolademousse ging had ik niet geweigerd, maar ik houd gewoon niet van gebakjes. Kostte me bijzonder veel moeite om ze dat aan het verstand te brengen, dat het feit dat je "het wel kunt hebben" niet automatisch betekent dat je er dus ook zin in hebt
Ja, ik denk eerder dat het mensen zijn die zelf zo met lijnen bezig zijn (geweest) dat ze denken: "als je geen gebakjes wilt omdat je dik bent, wil iedereen die niet dik is dus gebakjes". Of zoietsquote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:09 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Is in principe niets mis nee, behalve dat ze je indirect vertellen dat je gewicht niet ok is, tenminste dat was mijn gevoel.
Zo kan ik niemand aan z'n verstand brengen dat ik niet van chocolade houd. Wel van chocolademelk, en chocoladekoekjes, maar zo'n reep chocolade hoef ik gewoon niet. Iedereen raadt me aan om m'n liefdesverdriet weg te eten met chocola. Als ik dan nee zeg willen ze weten of ik niet wil omdat ik dan dikker word ofzo, maar daar heeft het niks mee te maken!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:57 schreef thaleia het volgende:
Het valt me trouwens op dat mensen als je slank bent wel regelmatig met opmerkingen komen als "er zijn gebakjes over, neem jij er maar eentje extra, jij kunt het wel hebben" en tja, als het nou om een bak chocolademousse ging had ik niet geweigerd, maar ik houd gewoon niet van gebakjes. Kostte me bijzonder veel moeite om ze dat aan het verstand te brengen, dat het feit dat je "het wel kunt hebben" niet automatisch betekent dat je er dus ook zin in hebt
Slank wordt vaak als mooi gezien en dik als lelijk. Ik vind persoonlijk slank ook mooier, bij een slank persoon zie je de persoon, en bij een wat dikker persoon zie je eerst vet en dan een persoon. Niet kwetsend bedoeld of zo, maar bij iemand van 150 kilo denk ik echt wel van o hey die is dik.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 08:54 schreef imago het volgende:
[..]
Zo kan ik niemand aan z'n verstand brengen dat ik niet van chocolade houd. Wel van chocolademelk, en chocoladekoekjes, maar zo'n reep chocolade hoef ik gewoon niet. Iedereen raadt me aan om m'n liefdesverdriet weg te eten met chocola. Als ik dan nee zeg willen ze weten of ik niet wil omdat ik dan dikker word ofzo, maar daar heeft het niks mee te maken!
Oh, en ben ik gek dat ik complimentjes over m'n huidige look een klein beetje opvat als kritiek op hoe ik er vroeger uitzag? Iemand zei gisteren "wauw wat ben je slank, dit staat je echt beter!", en aan de ene kant is dat leuk, aan de andere kant denk ik "was er dan vroeger zoveel mis met mij?"![]()
Ik ga niet meer naar de fitness, maar doe aan hoardlopen, zwemmen, en ik heb een crosstrianer. Oh ja, ik doe ook nog weleens pilates.quote:Op woensdag 16 juni 2004 08:56 schreef Radiohoofdje het volgende:
Gaan er hier veel mensen naar de fitness? Hoe is spinning? Dat wil ik graag nog eens gaan proberen! Het minst leuke vind ik steppen. Ik ben een aantal maanden geleden met mn brommer heel hard op mn knieën gevallen en dat is dus niet zo prettig.
Een goedkope roeimachine lijkt me ook leuk en als ik die ooit zie koop ik hem!
Maar ik wás oorspronkelijk ook geen 150 kilo hè. Ik was al slank, er was niks mis met mij. Nu ben ik alleen 3 kilo slanker. Alsof dat zo'n groot verschil maakt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 09:03 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Slank wordt vaak als mooi gezien en dik als lelijk. Ik vind persoonlijk slank ook mooier, bij een slank persoon zie je de persoon, en bij een wat dikker persoon zie je eerst vet en dan een persoon. Niet kwetsend bedoeld of zo, maar bij iemand van 150 kilo denk ik echt wel van o hey die is dik.
Dat ben ik wel met je eens. Maar misschien maakt het net het verschil dat het hele plaatje wat gestroomlijnder is? Dat betekent dan niet dat ze je niet mooi vonden, maar gewoon dat deze kleine verandering het nog wat mooier maakt... vergeet trouwens ook het effect van sporten niet, dat kan je lichaam al mooier en strakker maken zonder dat je afvalt.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 14:18 schreef imago het volgende:
[..]
Maar ik wás oorspronkelijk ook geen 150 kilo hè. Ik was al slank, er was niks mis met mij. Nu ben ik alleen 3 kilo slanker. Alsof dat zo'n groot verschil maakt.
Precies, strakker is beter dan lichter. Daar ben ik het helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:22 schreef heaven7 het volgende:
Ik probeer het steppen ook vol te houden want ik heb veel meer aan wat strakke vormen hier en daar dan aan kiloverlies wat ik toch niet kan vasthouden. Ik doe het wel in combinatie met iets minder eten om het gewenste resultaat te behalen
Over 3 weken op vakantie naar ZwedenGa er nog even flink tegenaan want ik wil de hele vakantie in bikini lopen en me mooi voelen
Ik heb toevallig de hele nacht gezocht naar wetenschappelijk bewijs hiervoor en he-le-maal niets gevonden. Ik ga nog verder zoeken bij een volgende nachtdienst, maar het lijkt eigenlijk net een fabeltje. Wel veel info gevonden over set-point van je lichaam (zie Dieetclub deel 45 laatste paar posts).quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:45 schreef sjak het volgende:
Hee beaker! Wat belangrijk is is dat je wel voldoende eet, anders gaat je lichaam absoluut geen vetverbranden maar opsparen (overlevingsprincipe). Misschien een idee om eens te kijken naar het puntendieet van Weight watchers, die gaat uit van dat principe, het heeft met je energiebehoefte te maken.
Bedankt voor het zoeken!quote:Op zondag 20 juni 2004 06:57 schreef Isabeau het volgende:
Leuk is dat he? En alle broeken die te klein geworden waren, pas je weer!quote:Op zondag 20 juni 2004 21:12 schreef heaven7 het volgende:
Hai snuusjeIk merk zeker al wat verschil! De boel wordt strakker, meer 1 geheel en broeken zitten wijder
Nou ik ga zoveel mogelijk naar de sportschool toe. Daar heb ik eerst om er weer in te komen SportMed gedaan (cardio zeg maar). Ben ondertussen begonnen met spinning lessen te nemen, eerst een keer per week en inmiddels twee (wanneer ik 't haal) keer per week.quote:Op zondag 20 juni 2004 20:46 schreef Snuusje het volgende:
Hoi zwahiel. Welkom in dit topic. Je bent al lekker bezig. Hoe pak je het afvallen aan?
Doe je veel aan krachttraining? Als dat zo is wordt vet juist wel omgezet naar spierenquote:Op maandag 21 juni 2004 12:47 schreef Radiohoofdje het volgende:
Hallo allemaal,
Wat ik me afvraag is hoe lang het nou duurt voordat je verschil ziet op de weegschaal. Ik ben misschien 1 kg lichter maar iedereen ziet het nu wel goed. (gelukkig)
M'n ex zag het erg goed en nu vindt hij me opeens weer heel erg leuk. (hoe erg en oppervlakkigWel goed voor je ego.)
Ok, ik heb heel veel spieren ontwikkeld in de laatste weken (hardlopen, fitnessen) maar ik kan me niet voorstellen dat al dat vet om wordt gezet in spieren. Dat wil ik namelijk helemaal niet. ik wil lichter worden![]()
Ik sport nu elke dag een half uur tot een uur en af en toe een dag rust.
Verder eet ik dus gezonder en minder, en drink heel erg veel water. Moet ik nu minder gaan sporten of nog minder eten? Bah, ik weet het niet.
Na hoeveel weken zagen jullie resultaat op de weegschaal?
Je schrijft je in voor de sportschool maar gaat er met de auto heenquote:Op maandag 21 juni 2004 18:42 schreef Radiohoofdje het volgende:
Nee, elke dag hardlopen nu en 1 of 2 keer per week uurtje fitnessen. Hardlopen dus wel veel.
Je ziet het ook wel nou en ik merk het aan mn kleren en conditie. (werd tijd)
Ach ja, ik zet lekker door want ik voel me er erg goed door en ik kan nu ook elke ochtend meteen uit mn bed springen als de wekker gaat. Volop energie
Pffff vanmorgen een kwartier op de stepmachine gestaan... dat was intensief zeg. Ik stond daar samen met mn beste vriendin flink te puffen op die aparaten terwijl het een heel rustige ochtend was voor huismoeders ofzo.(rustige die een beetje hun benen rekten)
Als ik abonement ga nemen op de sportschool doe ik het niet daar want ze hadden er niet zoveel aparaten eigenlijk.
Bij de vorige sportschool waar ik geweest ben hadden ze veel meer en begeleidde ze je ook goed. Compleet met hartslagmeter. Die sportschool is wel veel verder weg. Deze waar ik nu geweest ben is 10 minuten fietsen en die van vorige week zeker een half uur met de auto...pfff ik zoek nog even verder naar de gulden middenweg.
@ Suusje: fijn hè als je oude kleren niet meer passen. Ik kijk daar naar uit. Dat ik dat ook hebdat is zo'n fijn gevoel. Dan zie je pas echt dat je wat bereikt hebt. Nou, ik ga nog even buikspieroefeningen doen voor de t.v
![]()
Wat is het probleem?quote:Op maandag 21 juni 2004 19:24 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Je schrijft je in voor de sportschool maar gaat er met de auto heen
van overgewicht.nlquote:Door je middelomtrek te meten is eenvoudig te bepalen of je te veel vetopslag rond je buik hebt. Je middelomtrek meet je op het punt dat ligt tussen de onderkant van je onderste rib en de bovenkant van je bekken.
Neee ben je gekquote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:06 schreef Aquarelle het volgende:
Triathlon is één van de zwaarste sporten die er zijn Maryse, weet waar je aan begint. De 'echte' triathlon ('The Iron Man') bestaat uit 3,8 km zwemmen, 180 km fietsen en 42,2 km hardlopen! Maar in Nederland worden eigenlijk altijd halve of kwart triathlons gedaan in wedstrijdverband.
Wil je gaan trainen voor een specifieke wedstrijd? Of ga je gewoon zowel het fietsen, het zwemmen als het hardlopen trainen omdat je het leuke sporten vindt? In dat geval heb ik niks gezegd![]()
.
Ik doe mijn bestquote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:19 schreef Silicium het volgende:
Probeer ook iets af te vallen.
Ik doe nog niet zoveel. Geen zin in sporten beetje depressiefquote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:30 schreef sjak het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
of had je het niet tegen mij![]()
Grapje hoor, wat doe je, hoe doe je het, hoeveel wil je afvallen enz.
Wat wil je weten? In feite zijn het een soort grondoefeningen die spierversterkend werken laat maar zeggen... andere vorm van situps ed. Bij de video's leer je hoe je de oefeningen het best kunt doen, en je combineert het met ademhaling etc...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:44 schreef Radiohoofdje het volgende:
Wat houdt Pilates precies in? ik zocht net informatie op google maar vind het niet zo duidelijk![]()
Lijkt me wel leuk maar kan iemand me wat meer info geven?
ik wil graag 3 kilo erafquote:Op zondag 20 juni 2004 16:47 schreef imago het volgende:
Oscar-Wilde (1,75) (21,9) was 67,0 kg is nu 67,0 kg en wil graag ? kg wegen.-0,0
Ik ben lid van een triathlonvereniging, maar heb nog nooit meegedaan. Wel geholpen bij wedstrijden als vrijwilliger.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 16:24 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Neee ben je gekHet is een 1/10e triathlon. Ik kan TOTAAL niet rennen.. K weet niet waar ik aan begin geloof ik. Kan wel redelijk goed zwemmen en fietsen. De triathlon is 29 aug., heb me ingeschreven als recreant.
Ik doe alleen mat-oefeningen dus geen hulpmiddelen. In een goede week doe ik 3 keer de 20 minuten workout en 1 a 2 keer de accelerating sculpting. Ik merk dat het nu na 5 weken echt steeds beter gaat. Ik heb nu een dvd gekocht met de andere 4 workouts, vandaag heb ik deaarvan de buns en thighs gedaan en de abdominal workout.quote:De Pilates Methode
De Pilates® Methode, ontwikkeld door de trainer Joseph Pilates, is een oefenmethode voor het hele lichaam. Met de nadruk op correcte ademhaling en de juiste balans tussen kracht en souplesse, en eenvoudige tot gevorderde oefeningen voor snel resultaat.
Bijna een eeuw geleden ontwikkelde Joseph Pilates, een Duitse emigrant die in 1926 voet aan wal zette in New York, een methode om de spieren te versterken en in conditie te houden. Pilatus, zelf turner en bokser, had revolutionaire ideeen over revalidatie technieken en lichamelijke conditie. In de Eerste Wereldoorlog rustte hij een ziekenhuis bed uit met allerlei voorzieningen die het revalidatie proces versnelde. De revalidatie technieken werden verder ontwikkeld en kregen uiteindelijk de naam die ze verdiende: Pilates. Het uitgangspunt was met oefeningen de spieren zodanig te belasten dat mensen zich bewuster werden van coordinatie, ademhaling, beweging en houding. Alle oefeningen (waarvan sommige met hulpmiddel) zijn erop gericht de spieren te rekken en te versterken, de gewrichten los te maken en spanning weg te nemen. Bij elke oefening hoort een specifiek ademhalingspatroon. Alle basisbewegingen zijn gericht op soepelheid en versterking van de buik en rugspieren en zijn makkelijk uit te voeren. Pilates beleeft op dit moment een enorme revival en is in de Verenigde Staten dé rage onder topsporters, modellen en actrices. Pilates gaat uit van een combinatie van lichamelijke en geestelijke inspanning, en is geschikt voor iedereen die zijn lichaam in vorm wil krijgen en houden, maar zónder de ‘opgepompte’ spieren van de meeste workouts. Pilates is een goed uitgebalanceerde methode zonder echt ingewikkelde oefeningen, en zowel geschikt voor mensen in topconditie als voor mensen die van een letsel herstellen en ouderen. Ook mensen die lange tijd niets aan lichaamsbeweging hebben gedaan, kunnen met Pilates hun conditie geleidelijk weer opbouwen. Brooke Siler, Amerika's bekendste Pilates instructrice laat in dit boek alle belangrijke oefeningen de revue passeren van eenvoudig tot ingewikkeld, ingedeeld naar beginners gevorderden en ver gevorderden met overzichtelijke foto's en uitleg
ik sport ook niet, maar weet wel dat als je wat doet ( hoe klein ook ) je je lekkerder in je vel gaat voelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:40 schreef Silicium het volgende:
[..]
Ik doe nog niet zoveel. Geen zin in sporten beetje depressief
Volgens mij is het normaal hoor, dat je de eerste dagen wat last hebt van hoofdpijn. Ik heb ooit gehoord dat dat je afvalstoffen zijn die worden afgebroken. Je moet dan voldoende drinken( om je lichaam goed te reinigen) en als het goed is gaat het na een paar dagen over.(is alleen in de beginperiode van je dieet) Ik heb dat ook wel eens gehad namelijk. Omdat je minder eet. Maar ik at toen niet te weinig dus daar lag het niet aan. Gewoon genoeg drinken en afwachtenquote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:39 schreef Senorita het volgende:
Maar de hoofdpijn gaat maar niet over..![]()
Ben zo'n expert dus weet van veel dingen nog niet wat wel en niet goed voor me is![]()
Okay, dankje!!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:32 schreef Radiohoofdje het volgende:
[..]
Volgens mij is het normaal hoor, dat je de eerste dagen wat last hebt van hoofdpijn. Ik heb ooit gehoord dat dat je afvalstoffen zijn die worden afgebroken. Je moet dan voldoende drinken( om je lichaam goed te reinigen) en als het goed is gaat het na een paar dagen over.(is alleen in de beginperiode van je dieet) Ik heb dat ook wel eens gehad namelijk. Omdat je minder eet. Maar ik at toen niet te weinig dus daar lag het niet aan. Gewoon genoeg drinken en afwachten![]()
En welke doe jij?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 20:53 schreef mayolijn het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat het me eigenlijk nog best meevalt, wat ik op een dag eet. Zoooo ongezond is het niet. Die drie wijntjes 's avonds, die tikken wel aan.
Zojuist wel weer braaf gepilatest.![]()
Wat voor vis eet jij dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 19:57 schreef Oscar-Wilde het volgende:
vis....
Volkorenbeschuit is voor zover ik weet gezond hoor!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:12 schreef mayolijn het volgende:
Aardbeien op brood! Of lekkerder (maar vast iets minder gezond): op volkorenbeschuit!
(en dan natuurlijk niet met een grote schep suiker he...)
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:48 schreef YPPY het volgende:
Je kunt bij elke stap vooruit een feestje bouwen Aquarelle. Dat is altijd leuk. Bij de 10 minuten koop je een nieuwe cd met leuke loop muziek, met 15 minuten nieuwe kleding en bij 20 minuten mag je vriend je een rondje door het park dragen.
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:27 schreef wendy-tje het volgende:
bij brood is donkerder niet automatisch beter... dat hele donkere doen ze namelijk met behulp van caramel... Pak dan liever gewoon volkorenbrood...
Net als ik het bewijs op wil zoeken kan ik het natuurlijk weer niet vindenquote:Op woensdag 23 juni 2004 09:28 schreef imago het volgende:
Trouwens, ik heb jarenlang bij een bakker gewerkt, maar ik weet zeker dat wij nooit brood kleurden met caramel! Welke broodsoort is dat dan?
quote:Op maandag 21 juni 2004 23:37 schreef Brennie het volgende:
Hoi allemaal.
Even een vraag namens Schatje en mij..
Omdat het er hier altijd zo gemoedelijk en gezellig aan toe gaat hebben wij de indruk dat we veel tijd stoppen in het globaal doorlezen van jullie posts, terwijl het eigenlijk niet nodig is
Om wat tijd te besparen willen we jullie vragen om evt offtopic reacties, buiten de policy vallende opmerkingen ( nare opmerkingen e.d) aan ons te melden in het moderatietopic: Moderatie Lifestyle
Niet dat jullie topic voor ons storend is hoor, maar het scheelt voor ons weer wat nakijkwerk. ( jullie kunnen er wat van qua postaantal)
Hopelijk is dit ok!?
Als jullie het ok vinden kan ik dit bericht als quote in de openingspost zetten.
Alvast bedankt
raad 'es wat ik nu op mijn broodje heb... maar dan wel de minder vette variantquote:Op woensdag 23 juni 2004 10:49 schreef YPPY het volgende:
Wanneer ik heb gesport, mag ik van mezelf een boterham met pindakaas.We eten thuis altijd bruin brood, nooit wit.
Okquote:Op woensdag 23 juni 2004 13:10 schreef YPPY het volgende:
Schatje en Brennie, wat mij betreft hoeven jullie hier niet alles mee te lezen. Zo veel spectaculairs gebeurt er nu ook weer niet en het kost een hoop tijd. Als er ooit problemen zijn, is het handiger om die onderling op te lossen. De dieettopics zijn nooit heel actief gemod door de lifestyle modjes geloof ik. In het begin deed Isabeau het altijd, daarna ik een jaartje en nu is Isa weer terug. Jullie horen het wel als er wat te melden is.
In vette vis zitten omega-3 vetzuren. Ten eerste supersupergezond en ten tweede helpen die vetzuren bij het afvallen! Daarbij heb ik me laten vertellen dat vette vis nog steeds magerder is dan mager vlees, heb dit nog niet gecontroleerd. Maar ach, ik eet toch minstens 1x per week vette vis en ga dat niet wijzigen als het toevallig ietsje vetter is dan mager vlees.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 22:03 schreef Petracev het volgende:
VIS:
Je kunt t beste witte vis nemen: Kabeljauw, koolvis, roodbaars enz.
Makreel, haring, paling, zalm zijn nogal vette vissoorten.
Haha hier zat ik gister ook nog aan te denken!quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:05 schreef Aquarelle het volgende:
Iemand trouwens nog tips wb lekkere loopmuziek? Ik heb een mp3-speler, maar heb de neiging daar vrij relaxte nummers op te zetten en als ik hardloop wil ik wel iets meer pit in de nummers. Wat voor muziek heb jij op staan tijdens het lopen YPPY? Of iemand anders??
Graag Pandorahquote:Op donderdag 24 juni 2004 15:14 schreef Pandorah het volgende:
Ik heb ooit een cd'tje gebrand met allerlei stevige liedjes voor het sporten dus als je wat voorbeeldjes van wat liedjes wilt zien, zal ik vanavond eens voor je kijken?
Of het met caramel gekleurd wordt, weet ik niet, maar in elk brood zit suiker ( mijn vader was nl. banketbakker, nu kok ) en het is waar dat grof volkoren helemaal niet zo gezond is. Je lichaam kan het nl. niet aan. Mij werd altijd verteld, het gaat niet om of het wit of bruin brood is, maar wat je erop ligtquote:Op woensdag 23 juni 2004 10:19 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Net als ik het bewijs op wil zoeken kan ik het natuurlijk weer niet vinden![]()
Ik vond alleen een broodsoort die donker gemaakt werd met cacao http://www.broodrecepten.nl/recepten/duits_donker_brood.htm
Kan je lichaam het niet aan?? Ik las ergens (voedingscentrum.nl geloof ik, iig een van de links die in de dieetclub-topics staan) dat bruin brood vanwege zijn vele voedingsvezels moeilijk verteerbaar is, waardoor je lichaam zich juist extra moet inspannen.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:17 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
Of het met caramel gekleurd wordt, weet ik niet, maar in elk brood zit suiker ( mijn vader was nl. banketbakker, nu kok ) en het is waar dat grof volkoren helemaal niet zo gezond is. Je lichaam kan het nl. niet aan. Mij werd altijd verteld, het gaat niet om of het wit of bruin brood is, maar wat je erop ligt
BTW: ik heb mij voor het eerst in minimaal een half jaar gewogen en ipv. 67 kilo ben ik 74 kilo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Euhm is 65 niet een beetje weinig, 70 is gewoon gezond gewicht zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:35 schreef sjak het volgende:
Weer niets afgevallen deze week, misschien toch de dieetrecepten eens gaan proberen, maar dan wel pas na onze vakantie:
Sjak (1.80) (23,7) was 79 kg, is nu 76,5 kg en wil graag 65 wegen. -2,5
Oja, dat vraag ik me telkens af, moet je elke keer opnieuw je bmi uitrekenen?
met 64 kilo moet je wel een klein menneke zijn... Hoeveel wil je uiteindelijk wegen dan? Als je in 4 weken 5 kilo bent afgevallen en je denkt nog 2 weken te moeten dan gok ik zo'n 62,5 kilo.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:31 schreef indus het volgende:
Gaat erg snel zit inmiddels op de 64,7 kilo na 4 weken normaal eten (3x keer per dag)
waarvan 2 weken ook hardgelopen.
Dus in 4 weken al 5 KILO afgevallen en het is erg te merken zie weer spieren komen in me buik...en word weer dunner. Nog 2 weken volhouden en dan lekker op vakantie
Bij een bakker ligt alles natuurlijk gewoon op de plank, en gaat een gesneden brood in de standaard plastic zak. Wat dat betreft wel logisch dat daar geen stickers met ingrediënten op zitten, het is niet voorverpakt ofzo. Je kunt natuurlijk ook gewoon vragen wat de ingrediënten van het brood zijn, dat hoort een bakker wel over z'n eigen brood te weten. (Bij een supermarkt met voorverpakt brood is dat natuurlijk allemaal anders.)quote:Op zaterdag 26 juni 2004 08:02 schreef Isabeau het volgende:
Moet er op brood ook niet staan wat er in zit?
Momentje...*haalt brood*
Grappig...er staat alleen: "donker meergranen brood met pompoenpitten" op. Ik dacht dat alle produkten een ingrediëntenetiket moesten hebben. Waarom geldt dat niet voor brood? Ik weet niet of het bestaat, maar als je allergisch bent voor cacao dan wil je toch wel heel graag weten of dat in je brood zit. Toch?
Dat is maar net welke bouw je hebt, dat verschilt per persoon.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:47 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Euhm is 65 niet een beetje weinig, 70 is gewoon gezond gewicht zou ik zeggen...
Als ik 70 kilo woog dan zag ik er gewoon ongezond mager uit, volgens mijn BMI-shit zou dat geen ondergewicht zijn. Lijkt me nogal onzin
Jees man, dan kan je niet veel spiermassa hebben bij zo'n gewichtquote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:43 schreef Kaensterle het volgende:
Doink weer een kilo eraf... nu 63. Afvallen is allang m'n doel niet meer maar het blijft gewoon gaan. Nou ja, ik zie er nu prima uit vind ik eigenlijk. Zeker niet dik maar maar ook niet te mager en ik eet gewoon goed, dus het zal wel goed zijn zo.
Känsterle (1,83) (18,8) was 75 kg is nu 63 kg -12
Dan ben je wel een heel iel ventje...denk ikquote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is maar net welke bouw je hebt, dat verschilt per persoon.
De een is wat gespierder gebouwd dan de andere, maar er zijn toch wel lengtes en gewichten die niet echt normaal te noemen zijn. De een heeft wat zwaardere botten dan de andere maar ook dit verschil is niet meer dan 2 kilo ofzo.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is maar net welke bouw je hebt, dat verschilt per persoon.
Ik begin wel gespierder te raken de laatste tijd hoor. Maar ik ben inderdaad smalgebouwd. Ik geloof dat de batterijen van m'n digitale camera op zijn, maar ik zal proberen binnenkort een foto te posten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:57 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Jees man, dan kan je niet veel spiermassa hebben bij zo'n gewichtNiet dat je een hulk moet zijn, maar met 63kg bij zo'n lengte ben je echt wel heel iel, dat kan niet anders. Lijkt me gezonder om wat aan te komen man!
Damn, dat is inderdaad niet dat je zegt extreem mager ofzo... Ben zelf 1,86 en weeg 79kg en ben wel iets breder maar wel vrij dun. Taille is zo'n 79 cm bij mij. 't Gewicht zal ook wel deels in m'n benen zitten die niet dik zijn maar wel gespierd/stevig. Met een vetpercentage van 6% hoef ik me in ieder geval niet druk te maken deze zomerquote:Op zaterdag 26 juni 2004 14:37 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
verhaal +foto
Dankjewel!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:36 schreef YPPY het volgende:
Welkom hier Petracev! En gefeliciteerd met je gezonde gewicht. Hoe vind je het om de overstap te maken naar dit topic?
Mijn vriend is 66 kilo en is 1 meter 92 en voelt zich er prima bij. Aankomen lukt hem gewoon niet...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 13:59 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
De een is wat gespierder gebouwd dan de andere, maar er zijn toch wel lengtes en gewichten die niet echt normaal te noemen zijn. De een heeft wat zwaardere botten dan de andere maar ook dit verschil is niet meer dan 2 kilo ofzo.
Ten eerste ben ik een vrouw, dat scheelt toch wel hoor. En toen ik hier begon moest ik een streefgewicht neerzetten. Daar toen lang over nagedacht. Ik ben 3 jaar geleden van 55 kg naar 80 kg gevlogen en ik dacht, 55 kg dat is ongezond als we daar nu eens 10 boven gaan zitten dat moet wel goed zijn. Vandaar 65 dus. En als ik bij 70 merk dat ik tevreden ben dan stop ik gewoon hoor, we zien wel. IK heb hier al eerder gezegd, ik let niet zo op gewicht het gaat mij er meer om dat ik er straks strak uit ga zien en geen blubberbenen/buik etc meer heb.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 09:47 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Euhm is 65 niet een beetje weinig, 70 is gewoon gezond gewicht zou ik zeggen...
Als ik 70 kilo woog dan zag ik er gewoon ongezond mager uit, volgens mijn BMI-shit zou dat geen ondergewicht zijn. Lijkt me nogal onzin
Ik zeg ook niet dat het niet kan maar dan moet hij er gewoon erg iel uitzien, dat kan gewoon niet anders.quote:Op zondag 27 juni 2004 07:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Mijn vriend is 66 kilo en is 1 meter 92 en voelt zich er prima bij. Aankomen lukt hem gewoon niet...
Glazen colafles, souveniertje van m'n Berlijnreis 1998. Zelf drink ik natuurlijk alleen maar cola lightquote:Op zondag 27 juni 2004 12:14 schreef Aquarelle het volgende:
Zie ik daar nou een fles cola op de foto kaensterle?![]()
![]()
Mee eens. Als je een flink glas water drinkt ben je een halve kilo zwaarder en als je een grote drol uitkakt weer een halve kilo lichter.... dergelijke fluctuaties zijn doodnormaal daarom kan je inderdaad moeilijk zeggen dat je een halve kilo bent afgevallen.quote:Op zondag 27 juni 2004 15:11 schreef 205_Lacoste het volgende:
Op de 200 gram nauwkeurig is ook best wel onzin hoor. Het is gewoon niet te meten of je nou 200 gram afgevallen bent (minder vet op een bepaald moment) of dat je gewoon 200 gram minder vocht in je lichaam hebt. Je vermindert dit wel door op een vaste dag en tijdstip te meten ('sochtends) maar dan nog heeft het geen zin.
Mensen die zeggen dat ze een halve kilo afgevallen zijn vind ik zo'n onzin. Je kan pas van enig resultaat spreken als het meer dan een kilo betreft gedurende langere tijd. Maar goed, dat vind ik
Het beste is dus van te voren haast niks te eten, zodat je 1: minder calorieën binnen krijgt en 2: je minder alcohol nodig hebt voor het zelfde effect. En het dan daarna weer uit te kotsenquote:Op zondag 27 juni 2004 14:12 schreef miss_cee het volgende:
Alcohol en lichaamsgewicht
Hoe meer alcohol iemand drinkt, hoe groter het risico op overgewicht. Er zijn twee redenen waarom alcohol het risico op dik worden vergroot:
1. Alcohol levert per gram zeven calorieën (30 kJ). Dat is relatief veel. Daar komen de calorieën uit de suikers in de drank nog bij. Het drinken van alcohol kan bovendien de eetlust aanwakkeren. Wanneer bij de borrel zoutjes, chips en andere hartige hapjes gegeten worden, loopt het aantal calorieën uiteraard verder op. Deze energie komt bovenop wat het lichaam toch al binnen krijgt.
2. Alcohol kan niet worden opgeslagen in het lichaam. Alcohol is potentieel giftig en het lichaam wil het daarom zo snel mogelijk kwijt en verbrandt het. Daardoor wordt de verbranding van andere energiebronnen, met name vet, onderdrukt. Het vet dat overblijft, wordt opgeslagen, met name in de buik (de beroemde 'bierbuik'). Bij deze vorm van vetverdeling treden vaker aandoeningen op als hart- en vaatziekten, diabetes en galstenen.
Drinkt iemand zó veel dat hij of zij verder weinig meer eet, dan zal op den duur het lichaamsgewicht weer afnemen. Per persoon verschilt bij welke hoeveelheid alcohol dat gebeurt. Bij een hogere alcoholconsumptie wordt alcohol voor een groter deel omgezet in warmte. Daardoor zal de alcohol in deze situatie het lichaamsgewicht waarschijnlijk minder verhogen.
Dus je ziet dat het als je normaal eet het je gewicht alleen maar verhoogt!!!!!!
Of je moet al niks anders meer erbij eten dus..maar dat lijkt me niet so gezond.
Ervaring uit kennis over dit onderwerp leert dat hardlopen gepaard gaat met een hoog energieverbruik. Bij normale consumptie van voedingsmiddelen zal er wel degelijk een lager vetpercentage bereikt worden.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:37 schreef Tranceptor het volgende:
Hmm de mensen die rennen... vallen jullie nou veel af of is het vooral conditie opdoen?
Ik val (nog) niet af, dat is ook nu weer niet mijn doel. Ik hoop eindelijk eens wat conditie op te bouwen... Het geeft echt een geweldig gevoel als je klaar bent met hardlopen, dan ben ik best trots dat ik het weer gedaan heb.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:37 schreef Tranceptor het volgende:
Hmm de mensen die rennen... vallen jullie nou veel af of is het vooral conditie opdoen?
Het zegt niets als je eens een weekje niet afvalt... gewoon doorzetten.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:11 schreef Darkphorze het volgende:
Hallo,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven.
Ik ben 1 januari gestopt met roken en ben hierdoor 10 kilo aangekomen, ik ben 3 weken geleden begonnen niet meer te eten dan 1100-1200 kcal. Het ging allemaal goed en begon goed af te vallen (1 kilo per week). Tot mijn verbazing ben ik deze week (de derde week) zelfs 200 gram aangekomen ipv afgevallen. Hebben julloe hier heel toevallig een logische verklaring voor? Ik zit er best wel mee want als 1200 kcal al niet meer wil helpen wat dan wel. Bewegen enz doe ik trouwens ook voldoende (even ter informatie)
Nu het tweede ALS ik dadelijk op mijn streefgewicht ben hoe zorg ik dan weer dat ik daar op blijf? voor altijd 1200 kcal eten (zie ik niet zo zitten namelijk) hebben jullie hier tips/adviezen/ervaringen?
Mijn dank is groot!
Je lichaam heeft veel meer energie nodig dan 1400 kcal, miss_cee. Dus als je altijd 1400 kcal per dag zou innemen, zou je ook afvallen. Veel mensen op dieet hebben 1200-1400 als grens en niet 1000 (zo'n rigide grens is een stuk moeilijker vol te houden).quote:Op maandag 28 juni 2004 21:36 schreef miss_cee het volgende:
Had vandaag net een perfecte dag qua eten en bewegen..moest ik net mee naar een verjaardag toe!! Ik kon daar gewoon niet weigeren een stuk vlaai te nemen dusHoop dus echt dat ik niet aangekomen ben nu ik 1400 calorien op heb gegeten vandaag in plaats van minder dan 1000
Je moet zelfs 9500 kCal EXTRA eten aangezien 1 gram vet 9,5kCal levert. Nou gaat er wel wat verloren met omzetten maar dat reken ik maar even niet meequote:Op dinsdag 29 juni 2004 05:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echt, dat is zo'n onzin. Dat je na acht uur 'savonds niets meer neemt valt wat voor te zeggen maar na zes uur is natuurlijk complete onzin. 0,4 kilo zegt helemaal niets... dat kunnen 2 glazen water extra zijn die in je lichaam zitten of wat dan ook, niets om je druk over te maken.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 08:37 schreef miss_cee het volgende:0,4 kilo aangekomen!!!!!! Ik eet vanaf nu echt nooit meer na 18:00 uur savonds iets!!!!!!! En vooral geen gebak.......
Ik vind dus groene thee niet te zuipen en gewone thee zonder suiker ook niet. Dan kan je beter thee vermijden. Alleen 1 kopje koffie 's ochtends met suiker om wakker te worden hoort er toch wel bij...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 08:40 schreef 205_Lacoste het volgende:
Tranceptor, theegebruik is niet slecht het kan juist goed werken (als je de suiker achterwege laat)! Ik kan je adviseren om groene thee te drinken. Of het waar is of niet weet ik niet maar groene thee schijnt vetverbranding te versnellen en ik geloof dat best eigenlijk, buiten dat is het erg lekker ook. Bij mij gaan er zo'n 8-10 koppen op een dag in.
Thee heeft ook een vochtafdrijvende werking waardoor je minder vocht vasthoudt, handig voor in de zomer
Afvallen is een kwestie van normaal en regelmatig eten zonder steeds tussendoor te gaan schransen en er teveel meebezig zijn. Lekkere dingen hoeven daar echt niet helemaal voor te wijken nee.
Ik was een grote thee-addict, dus het is op zich ook voor mn tanden beter dat ik minder. Sja, zoetjes...euhm nee dank je. Er is niets zo lekker als zoetige theequote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:01 schreef mayolijn het volgende:
En zoetjes, Tranceptor? Ik ben overgestapt van suiker in mijn ochtend koffie verkeerd naar zoetjes, en dat is best te doen. Eerlijk is eerlijk, je proeft het verschil wel hoor, op zaterdag ochtend tracteer ik mezelf dan ook op koffie verkeerd mét suiker én de krant.![]()
Maar als je het redt met veel water en weinig thee is er natuurlijk op zich niet heel veel reden dat te veranderen.
Uiteraard, uiteraard. Sorry dat ik een beetje negatief overkwamquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:01 schreef Aquarelle het volgende:
Voor iemand die nooit van zijn leven flinke stukken gewandeld heeft, is één keer per week een halfuur al heel wat känsterle. Dat soort dingen verander je stukje bij beetje, anders houd je het volgens mij ook niet vol. Voor mij is dit een topic om elkaar te motiveren en niet om te vergelijken wie er het beste bezig is.
Wat noem jij normaal? Als jij normaal eet en normaal beweegt komt het er echt niet meer aan. Je moet gewoon zorgen dat je dagelijkse energie behoefte (afhankelijk van je bezigheden en geslacht) niet overtroffen wordt door de inname van energie. Dit is een evenwicht dat heel gemakkelijk vol te houden is en je hoeft er echt niet alles voor te laten liggen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:48 schreef imago het volgende:
Imago (1,76) (20,0) was 68,3 kg, is nu 61,9 kg. -6,4
En... volgens overgewicht.nl voor het eerst niet meer teveel vetopslag rond de buik![]()
Ik ben alleen heel erg bang dat het allemaal terug gaat komen als ik weer normaal ga eten.
Ik was bezig met afvallen door gezond te eten en veel te bewegen. En dat ging langzaam maar gestaag, en dat zou ik ook makkelijk kunnen volhouden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
Wat noem jij normaal? Als jij normaal eet en normaal beweegt komt het er echt niet meer aan. Je moet gewoon zorgen dat je dagelijkse energie behoefte (afhankelijk van je bezigheden en geslacht) niet overtroffen wordt door de inname van energie. Dit is een evenwicht dat heel gemakkelijk vol te houden is en je hoeft er echt niet alles voor te laten liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |