Ok, semi-cryptische hint:quote:One of the genuinely compelling true primitive rock 'n roll acts of the late 1950's, the(not to be confused with the identically-named 1990's outfit) generated some real excitement with their one major claim to fame, the bracing single of "Woo-Hoo" b/w "Untrue" for Roulette in 1959. As legend—probably close to the truth has it—the band cut the stomping A-side and its companion in the back room of a record store and sold it to the Dorian label. They had it, but it was Roulette that got "Woo-Hoo" into stores and jukeboxes in 1959, before the band disappeared into the mists of time.
nou vooruit.... The rock-a-teensquote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:40 schreef bartrid het volgende:
de hard rock a-teens?
He? Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:11 schreef Gambolputty het volgende:
Ik heb 't maar ff opgezocht, ken hem/ze eigenlijk niet.
Mmmm...ik weet niet of het het spel ten goede gaat komen als ik het uitleg. Neem van mij aan dat het kan.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:13 schreef Berkery het volgende:
[..]
He? Hoe doe je dat?
Klopt. Ok, komt ie:quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:23 schreef bartrid het volgende:
opzoeken mag zowiezo niet
Precies de reden dat ik 't even opzocht en het er bij zei. Overigens heeft de ervaring geleerd dat de meeste 'Googelaars" niet lang meespelen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:32 schreef bartrid het volgende:
het lijkt me sterk dat de vaste spelers vals zouden spelen. Ikzelf zoek alleen op als ik het echt niet weet en dat meld ik het ook wel even. Als iemand dus een foto zou plaatsen en ik weet het niet zou ik er zo achter kunnen komen. Interessant.
Morgen verderquote:The band toured worldwide, and stood in as opening act for hot groups including the Bangles, Starship, and Huey Lewis & the News.
je kunt naarquote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:02 schreef Mark het volgende:
OK; AMG is dus niet meer veilig, maar hoe doen jullie het dan met plaatjes, waarvan de source de naam weggeeft? Ik gebruik daarom altijd plaatjes van AMG, maar een aantal van jullie gebruiken daar servers voor. Hoe werkt dat? Misschien moeten we dat dan maar allemaal gaan doen.
maar picserver plaatst na enkele minuten het plaatje op een mirror of zo, waardoor de link een tijdje (tussen de minuut en half uur) kan verdwijnen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:07 schreef bartrid het volgende:
picserver bedoel je? Misschien wel handig inderdaad.
goede stijl, verkeerde band.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 02:59 schreef Berkery het volgende:
Then Jericho![]()
![]()
ah ok, dat wist ik niet. LIjkt me die andere een betere oplossing. Misschien handig om dit ook in de faq op te nemen?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:08 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
maar picserver plaatst na enkele minuten het plaatje op een mirror of zo, waardoor de link een tijdje (tussen de minuut en half uur) kan verdwijnen.
quote:The pop/rock groupformed in England in 1985. The young group gained mixed reviews from music critics, but not when it came to the single
The romantic tune became a smash hit in the United States, reaching number one on the Billboard singles chart. It did nearly as well in the United Kingdom, stopping only three points lower. In Holland it reached number 9.
Inderdaad. Hit: I just died in your arms tonightquote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:41 schreef bartrid het volgende:
cutting crew??
Misschien moeten we dit aanpassen: de laatste topics gaan nog maar tot 300. Lijkt een nieuwe grens te zijn!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:04 schreef Berkery het volgende:
En wat nu als het topic vol is?
Als een topic vol is en Z is niet online, dan mag iedereen een nieuw deel openen, wel met deze post als eerste in het topic en het laatste volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst. Open een nieuw topic niet te vroeg en probeer als het mogelijk is in een van de laatste posts (hij gaat tot 302) een verwijzing te maken van het oude, naar het nieuwe topic.
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:28 schreef bartrid het volgende:
once upon a time in the west?
Nee en neequote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:28 schreef dolle_hond het volgende:
rawhide
Inderdaad. Origineel van Stan Jones (wiequote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:20 schreef zlapelooz het volgende:
Ghostriders in the sky..
Ik gebruik daar de webspace van m'n ISP voor. Als er behoefte aan is wil ik wel eens een beknopte handleiding FTP voor trivia maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:02 schreef Mark het volgende:
OK; AMG is dus niet meer veilig, maar hoe doen jullie het dan met plaatjes, waarvan de source de naam weggeeft? Ik gebruik daarom altijd plaatjes van AMG, maar een aantal van jullie gebruiken daar servers voor. Hoe werkt dat? Misschien moeten we dat dan maar allemaal gaan doen.
Checkquote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:11 schreef Mark het volgende:
[..]
Misschien moeten we dit aanpassen: de laatste topics gaan nog maar tot 300. Lijkt een nieuwe grens te zijn!
Caitlin Cary is goed, Ryan Adams dus ook.quote:Op zondag 30 mei 2004 12:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Was dat vrouwelijke lid niet Cathlin Cary? Maar die andere meneer...
Dit antwoord kan ik helaas niet goedkeuren. Probeer het nog een keer.quote:Op zondag 30 mei 2004 17:57 schreef zlapelooz het volgende:
Is het The Polyphonic Spree??
(alhoewel, die hebben van die witte gewaden, dacht ik)
Nee, je moet het rond de middeleeuwen zoeken. Na op een eerder album Nostradamus te hebben bezongen, is op hun nieuwe album Galileo Galilei aan de beurt.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:22 schreef zlapelooz het volgende:
mmmmmmmhhhhh...
nee, verder heb ik geen ideeen.. als ik de foto zie, denk ik aan iets Keltisch, gok ik..
Met zijn strakke groene broek...quote:Op zondag 30 mei 2004 18:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nee, je moet het rond de middeleeuwen zoeken. Na op een eerder album Nostradamus te hebben bezongen, is op hun nieuwe album Galileo Galilei aan de beurt.
Nee, aan een hedendaagse band.quote:Op zondag 30 mei 2004 18:50 schreef zlapelooz het volgende:
nee, het ringt geen belletje...
moet ik aan oude componisten denken (Monteverdi, Pachelbel, etc.) of meer in de retro-hoek, a la Orff
quote:Op zondag 30 mei 2004 19:32 schreef belsen het volgende:
Met zijn strakke groene broek...
Die stond hem goed...jah!
Nee, maar deze man is een overduidelijke hintquote:Op zondag 30 mei 2004 21:03 schreef zlapelooz het volgende:
deze man zingt over Nostradamus???
quote:Op zondag 30 mei 2004 21:33 schreef keitel het volgende:
johnny ca$h
Allemaal niet. Maar wat die band betreft: zoek het in de metal..............quote:Op zondag 30 mei 2004 21:58 schreef zlapelooz het volgende:
The Rogers, The Kristoffersons, The Denvers, The Reeds, The Brooks ???
Nee, weet 't echt niet.....![]()
quote:Op zondag 30 mei 2004 22:01 schreef keitel het volgende:
williams, teh hanxX0r ?
quote:Op maandag 31 mei 2004 00:46 schreef thabit het volgende:
Ik weet het antwoord, maar ik post het niet want dat zou valsspelen zijn: ik herken de band op de foto namelijk wel, maar de man met de cowboyhoed niet.
quote:Op maandag 31 mei 2004 10:25 schreef bartrid het volgende:
ook opgezocht, country naam komt me bekend voor, maar de metal band niet.
amenquote:Op maandag 31 mei 2004 11:15 schreef dolle_hond het volgende:
ik zoek het niet op en ken het ook niet
goed plan.quote:Op maandag 31 mei 2004 13:05 schreef belsen het volgende:
Misschien toch maar even parkeren...
Ik heb niet meer het idee dat iemand er op gaat komen...
quote:Wij liepen in de koude lucht.
Bevriezende adem op een vensterruit, het Liggen en het wachten.
De man in dark in een beeldkader,
zo mystic en soulful.
Een stem die uit in een het doordringen schreeuw bereikt,
het blijft met u tot...
Yepquote:Op maandag 31 mei 2004 14:12 schreef bartrid het volgende:
ultravox - vienna misschien?
mij ookquote:Op maandag 31 mei 2004 16:02 schreef UIO_AMS het volgende:
De naam doet me denken aan batterijen.
Iig een tvp.
Bij deze dus. Thabit + 1quote:Op maandag 31 mei 2004 19:15 schreef thabit het volgende:
Is die vraag over Haggard nou al beantwoord eigenlijk?
Ik krijg ook nog 'n puntje geloof ikquote:Op maandag 31 mei 2004 16:10 schreef JDude het volgende:
Alkaline Trio
(en ik had niet eens in je profiel gekeken!)
Mag ik nu een vraag stellen eigenlijk?quote:Op maandag 31 mei 2004 19:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Bij deze dus. Thabit + 1
Nee liever niet, 1 vraag tegelijk graag. Zie ook de OP.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:42 schreef JDude het volgende:
Die van mij loopt ook nog.... maar daar is nog steeds geen antwoord op gekomen dus doe maar eentje erbij!
Okee hint dan..... we hebben het hier over een band, waar van de naam ook weer met 'wielen' in verband te brengen is...quote:De NS had een tijdje geleden last van 'vierkante wielen'....
Quote een songtekst waarin over vierkante wielen wordt gesproken!
(Ik ken er i.i.g. 1, maar er kunnen wel meer goede antwoorden zijn)
Deze vraag mag pas beantwoord worden als er een antwoord op de vraag over vierkante wielen correct bevonden is. In de tussentijd kan iedereen natuurlijk alvast gaan nadenken over mijn vraag.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:44 schreef thabit het volgende:
Okee mensen, hier komt dan mijn vraag:
Waarom is het volgens Bach niet mogelijk om een toetsinstrument geheel zuiver te stemmen?
eigenlijk ook niet: volgens de OP: Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen en het goede antwoord is gegeven, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt, maar mag hij of zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:47 schreef thabit het volgende:
[..]
Deze vraag mag pas beantwoord worden als er een antwoord op de vraag over vierkante wielen correct bevonden is. In de tussentijd kan iedereen natuurlijk alvast gaan nadenken over mijn vraag.
helemaal goed, sorry voor het ongemakquote:Op maandag 31 mei 2004 16:10 schreef JDude het volgende:
Alkaline Trio
(en ik had niet eens in je profiel gekeken!)
...maar die schiet ook al niet op.quote:Op maandag 31 mei 2004 16:41 schreef JDude het volgende:
Nieuwe vraag dan maar vast...
De NS had een tijdje geleden last van 'vierkante wielen'....
Quote een songtekst waarin over vierkante wielen wordt gesproken!
(Ik ken er i.i.g. 1, maar er kunnen wel meer goede antwoorden zijn)
Mods gaan hier niet over, de 'leiding' is in handen van Belsen en Z. Maar ik durf wel te zeggen dat je het punt gewoon krijgt hoorquote:Op maandag 31 mei 2004 23:00 schreef zlapelooz het volgende:
*zlapelooz kijkt naar mods...
uhm, ik ben ondertussen ook 'n beetje door de war. Volgens mij was de vraag van Thabit niet 'officieel'.... dus heb ik waarschijnlijk ook geen puntje verdiend met m'n antwoord. Toch??
Laat het even weten...
Duh.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:04 schreef bartrid het volgende:
duh, therapy? troublegum
Juist. Silent Enigma +1quote:Op maandag 31 mei 2004 23:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is dat Salt?
Is het Immortal?quote:Op maandag 31 mei 2004 23:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Goede band, Salt.
Maar wie zijn dit eigenlijk?
[afbeelding]
vinegar?quote:Op maandag 31 mei 2004 23:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Goede band, Salt.
Maar wie zijn dit eigenlijk?
[afbeelding]
quote:Op maandag 31 mei 2004 23:32 schreef JDude het volgende:
Is mijn vierkantewielenvraag nu dood? In dat geval zal ik het antwoord onthullen...
En dat ingrijpen was wel begrijpelijk, het werd een beetje een zooitje op gegeven momentquote:Lagwagon - Goin' South
Gotta drive all night if not a go
Got to designate a driver before the show
It's your turn now at the wheel
There's nothing like a guard rail
To wake you up in the middle of the night
And we are drivin' north, goin' south
It looks like we'll sleep here
We're out of beer
We're headed south on the north bound
Our wheels might as well be square
Cause we're not really getting anywhere
Tire tracks throughout, felt the brakin'
I don't think we're gonna make it
Drivin' around, goin' down
It looks like we'll sleep here,
I need a beer
South, goin' south, check us out we're goin' south
South, headed south, check it out, we're goin' down
South, goin' south
quote:Op maandag 31 mei 2004 23:39 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Weer een vraagstuk op deze toch al verwarrende avond:
Het plaatje was inderdaad Immortal, maar deze is inderdaad vorige week ook al voorbij gekomen. Ik had een andere band klaarstaan, maar ik ben dus blonder dan ik dacht...........
Leuke band, maar onbekend met hun teksten.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:42 schreef JDude het volgende:
[..]
quote:Op maandag 31 mei 2004 23:43 schreef bartrid het volgende:
[..]
we kunnen ook doorgaan met de vierkantewielenvraag om het nog verwarrender te maken
Tja, het moet ook niet té makkelijk worden he!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:43 schreef belsen het volgende:
[..]
Leuke band, maar onbekend met hun teksten.
Sorry, geen bekende gezichten voor mijquote:Op maandag 31 mei 2004 23:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En deze wilde ik weten:
[afbeelding]
Nee jongen, sorry!!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:47 schreef thabit het volgende:
Is het Immortal, maar dan zonder schmink?
Dat zou ook mijn gok zijn.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:59 schreef Ascaroth het volgende:
Stone Sour toch?
Ja toch!!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:59 schreef Ascaroth het volgende:
Stone Sour toch?
Screamin' Jay Hawkins, klopt helemaal. Ik las dat Fela Kuti iets van 24 vrouwen heeft versleten, dus die zal inderdaad ook flink wat nazaten hebben.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 02:04 schreef zlapelooz het volgende:
Is het niet die rare meneer van 'I put a spell on you'??
*blikt door LP-verzameling..
Screaming Jay Hawkins!!!
Dat is ook wel zo'n type daarvoor
*en nu echt slapen....
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:29 schreef ranja het volgende:
Cake... maar die hoes ziet er erg 70's uit.
Tja maar als het nieteen typische 4ad-sound heeft... australisch he... een australische band wiens naam iets te maken heeft met een brandende taart... The birthday party?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:32 schreef zlapelooz het volgende:
[..]..LP komt uit 1982, is notabene op 4AD uitgegeven, maar nou niet bepaald een typische 4AD band (was dat niet jouw favo label, Ranja?)
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:46 schreef bukgeit het volgende:
Is BG de zangeres of DH?
Meneer zonder baard Frank Beard, en 2 meneren met baard Dusty Hill en Bill Gibbons.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:23 schreef Mark het volgende:
ZZ Top
The man himself!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:55 schreef zlapelooz het volgende:
Willie 'little red rooster' Dixon
(Mona, I'm a man, etc, etc, etc etc etc etc etc)
??
het was ook een erg wilde gokquote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:49 schreef ranja het volgende:
Is die zo dun geweest?
Ik gok op Otis Redding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |