of www.stemwijzer.nlquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:40 schreef stukovich het volgende:
Ehm, tja stem gewoon op de persoon/partij waarvan hun standpunten het meest overeenkomen met jouw gedachtengoed. Kijk bijvoorbeeld maar eens op sites van politieke partijen.
Helemaal mee eens, dus ik stem SP, een van de weinige partijen die ECHT tegen is ipv gedeeltelijk of onder bepaalde voorwaarden etc etcquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:39 schreef Quacker het volgende:
In ieder geval een partij die TEGEN de software patenten is.
En daar heb je ook argumenten of bronnen voor?quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
Stemwijzer.nl is gekleurd, dus niet onpartijdig....
Ja, stem VVD!quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:36 schreef Sumava het volgende:
Hebben jullie misschien tips ofzo?
en tegen uitbreiding van de EU met bv Turkije..quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:39 schreef Quacker het volgende:
In ieder geval een partij die TEGEN de software patenten is.
Op partijen die in Nederland meedoen. Voor meer info, zie: Wegwijs bij de Europees-Parlementverkiezingen 2004quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:29 schreef succubus het volgende:
waar stem je nou eigenlijk op? op nationale partijen of vertegenwoordigs daarvan binnen het EU-parlement? het is me geheel onduidelijk
Klopt, maar ideologie is iets vaags met mooie woorden, waar standpunten concreet zijn. Bij standpunten kun je overigens wel vrij goed een ideologie ontdekken, dus zo erg is het trouwens niet.quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:03 schreef UnderWorld_ het volgende:
Aan de hand van de ideologie worden dan de keuzes gemaakt. Het is beter om niet te kiezen op een paar standpunten (zoals hierboven wordt gezegd), maar op een wat ruimer beeld.
Ja, die zijn ook ruig.quote:Op woensdag 19 mei 2004 19:30 schreef aubergine het volgende:
Kies Partij voor de Dieren. Overtuigende flash-animaties + programma op www.partijvoordedieren.nl
Het is meer de bedoeling dat het sociale beleid aan de lidstaten wordt overgelaten en dat schaalvoordelen (zoals gezamelijke regelingen op economisch gebied) op EU niveau worden geregeld.quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Volgens mij is SP best wel tegen de EU en ik heb op best wel veel zaken gestemd voor juist meer samenwerking in de EU. Nu de EU er is moeten we maar zorgen wen dat het een beetje sociaal word, zorgen dat Nederland eruit gaat lukt toch niet. Niet dat ik daarvoor ben, al vind ik de EU soms wel te rechts.
Sommige vragen vond ik wel een beetje onduidelijk en een aantal begreep ik niet helemaal.
Niet stemmen is niet het recht om te kanker op toekomstig beleid.quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:52 schreef ladieda het volgende:
Er is ook een andere optie, voor degenen die niet gaan stemen uit protest of degenen die het nog niet weten. De vorige keer kwam maar 30% van de kiezers opdagen. Hoewel het mij een statement lijkt van het Nederlandse volk deed de politiek het af als luiheid en/of desinteresse...
Protest, of tegen de E.U. of niemand van je gading??? Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om BLANCO te stemmen!
Je kan ook ff de websites bekijken:quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kan iemand mij een beetje uitleggen wat de parijen Partij v/h Noorden en Respect.nu inhouden en bij welke partijen ze in de buurt liggen?
Ik vind in ieder geval dat mensen moeten gaan stemmen. iedereen die zich onthoudt van een stem zorgt ervoor dat allle trouwe CDA stemmers meer te zeggen krijgen in de Europese parlement. "Wie zwijgt, stemt toe." We hebben al gezien wat voor ramp Balkenende veroorzaakt.quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Volgens mij is SP best wel tegen de EU en ik heb op best wel veel zaken gestemd voor juist meer samenwerking in de EU. Nu de EU er is moeten we maar zorgen wen dat het een beetje sociaal word, zorgen dat Nederland eruit gaat lukt toch niet. Niet dat ik daarvoor ben, al vind ik de EU soms wel te rechts.
Er zijn 27 zetels te verdelen voor Nederland, dus elke partij die minstens 1/27e deel van de stemmen haalt van de stemmen deelt naar evenredigheid mee in het aantal zetels. Kandidaten kunnen ook met voorkeursstemmen gekozen worden, de drempel hiervoor is een stuk lager dan voor de Tweede Kamer. Als een kandidaat meer dan 10% van de kiesdrempel aan voorkeursstemmen haalt, is ie verkozen (natuurlijk moet zijn partij daarvoor wel voldoende zetels hebben gehaald).quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:36 schreef Sumava het volgende:
en hoe dat nou eigenlijk werkt met zo'n lijst enzo...
Mja, als er dan massaal nieuwsrechts word gestemt, dan denk ik dat de EU er niet veel beter van word.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:37 schreef Breetai het volgende:
[..]
Ik vind in ieder geval dat mensen moeten gaan stemmen. iedereen die zich onthoudt van een stem zorgt ervoor dat allle trouwe CDA stemmers meer te zeggen krijgen in de Europese parlement. "Wie zwijgt, stemt toe." We hebben al gezien wat voor ramp Balkenende veroorzaakt.
De SP wil zich graag inzetten voor een democratisch en sociaal Europa. Zoals de zaken nu lopen in het Europses Parlement klopt voor geen meter. Er wordt daar veel te veel gelobbied en een hele hoop ondemocratische beslissingen genomen.
De campagne van de SP richt zich er ook op om beter in de gaten te houden wat er allemaal gebeurd. Vandaar ook de slogan: "Stuur een waakhond naar Brussel."
http://europa.sp.nl/campagne2004/
http://europa.sp.nl/campagne2004/waarom_waakhond.shtml
PvdA wint sterk, CDA valt terug, VVD + D66 is redelijk constant.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:51 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mja, als er dan massaal nieuwsrechts word gestemt, dan denk ik dat de EU er niet veel beter van word.
Weet iemand opiniepeilingen, ik wil graag weten welke partijen op het moment het populairst zijn.
Nu het wat slechter gaat, zien mensen toch in dat een staat die zich een beetje om het volk bekommerd wel zin heeft. Progressief links komt doet het wel weer aardig in Europa.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:55 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
PvdA wint sterk, CDA valt terug, VVD + D66 is redelijk constant.
Maar dat is in vergelijking met de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:55 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
PvdA wint sterk, CDA valt terug, VVD + D66 is redelijk constant.
Er wordt verwacht dat vooral de christendemocraten het aardig gaan doen in vergelijking met 5 jaar geleden. De sociaaldemocraten wat minder. Komt door Oost-Europa, vooral de rechtsere partijen staan op winst daar.quote:Op donderdag 20 mei 2004 14:03 schreef Breetai het volgende:
[..]
Nu het wat slechter gaat, zien mensen toch in dat een staat die zich een beetje om het volk bekommerd wel zin heeft. Progressief links komt doet het wel weer aardig in Europa.
Waarom moeten we op de VVD stemmen??quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:19 schreef capp het volgende:
[..]
juist! --> VVD![]()
quote:Op woensdag 19 mei 2004 19:30 schreef aubergine het volgende:
Kies Partij voor de Dieren. Overtuigende flash-animaties + programma op www.partijvoordedieren.nl
Je moet helemaal nix. Vrijheid heet dat. Daarom kan je op de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie stemmen, vooral als je vrijheid belangrijk vindt. Want democratie staan zowat alle partijen wel voor. D66 staat daarbij weer voorop.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:02 schreef Breetai het volgende:
Waarom moeten we op de VVD stemmen??
Kansloze partij hoor, sorry maar ik vind dat die dierenknuffelaars enzo echt niet in het Parlement moeten komen. Ze denken alleen aan dieren, van andere dingen weten ze niets af.quote:Op woensdag 19 mei 2004 19:30 schreef aubergine het volgende:
Dus gebruiken ze hun spreektijd vooral wanneer het over dieren gaat. Het Parlement maakt verder toch geen beleid, er hoeft ook niet een bepaald kabinet door gesteund te worden. En bij stemmingen over andere onderwerpen informeren ze zich heus wel; alsof ze bij andere partijen wel deskundig zijn op alle agendapunten.quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:12 schreef Dezz het volgende:
[..]
Kansloze partij hoor, sorry maar ik vind dat die dierenknuffelaars enzo echt niet in het Parlement moeten komen. Ze denken alleen aan dieren, van andere dingen weten ze niets af.
lpf is geweestquote:Op donderdag 20 mei 2004 18:47 schreef Alicey het volgende:
stemadvies geeft lpf aan
nouja we gaan wel sp doen ofzo
Inderdaad als je advies LPF is vooral SP stemmen...quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
lpf is geweest
goed idee om sp te stemmen!
Haa, da's mooi!quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:52 schreef ladieda het volgende:
Protest, of tegen de E.U. of niemand van je gading??? Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om BLANCO te stemmen!
http://www.nieuws.nl/bericht/4/24469quote:'Verstand op Nul' beste verkiezingscampagne 25-05-2004
'Verstand op Nul' is volgens de wedstrijdjury de beste campagne voor de komende Europese verkiezingen. Uit de 105 inzendingen vond de jury deze boodschap het meest 'prikkelend'. De campagne moet meer interesse oproepen voor de verkiezingen van het Europees parlement.
Door voor te stellen dat het leven veel leuker is zonder stemrecht, prikkelt de campagne de kiezer, zo vindt de jury. De prijs werd uitgereikt door D66 fractievoorzitter Boris Dittrich. De jury bestond uit een aantal mensen uit de reclamewereld en campagneleiders van de politieke partijen. Leider van de jury was oud-minister Frank de Grave.
De site van de campagne, www.verstandopnul.nl, is al zo'n 4000 keer bekeken. Van 25 mei tot 10 juni, de dag van de Europese verkiezingen, zal de campagne op radio en tv en in dagbladen en tijdschriften worden vormgegeven.
De campagne is dinsdag officieel van start gegaan in Den Haag op het Plein naast het gebouw van de Tweede Kamer. Sprekers uit de Nederlandse politiek, zoals Jan Marijnissen, Maxime Verhagen, Mat Herben en Femke Halsema gaven hun beeld van de Europese verkiezingen. Tussen de sprekers konden de toehoorders luisteren naar muziek.
[Copyright 2004, Novum]
maw ik neem het advies niet serieus en kijk zelf welquote:Op vrijdag 21 mei 2004 04:00 schreef Singa het volgende:
[..]
Inderdaad als je advies LPF is vooral SP stemmen...![]()
Dohhhhhh...
Ja, er zijn peilingen gehouden. Het kwam er op neer dat er vooral op dezelfde partij gestemd wordt als waar men op zou stemmen voor Tweede-Kamerverkiezingen. Dus het was te vergelijken met de Politieke Barometer van NOVA. Er is echter een probleem, de opkomst. Bij de peiling gaf iets van 60% van de mensen aan zeker te gaan stemmen voor het Europees Parlement. Vijf jaar geleden was de opkomst echter 30%, en het is niet te verwachten dat die gaat verdubbelen. Nou wil het geval dat vooral de aanhang van CDA en CU/SGP trouw gaat stemmen, dus die worden relatief groot dan.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 04:00 schreef Sessy het volgende:
Weet er trouwens iemand of er peilingen zijn gehouden, over op welke partijen de mensen bij de europese verkiezingen willen gaan stemmen? Is in principe wel interessant om te weten.
Nee, blanco is een ongeldige stem en die wordt dus totaal niet meegeteld, hij telt alleen mee voor de opkomst. Er blijven ook geen zetels leeg door blanco stemmen bijvoorbeeld, ook gaat een blanco stem niet naar de grootste partij.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 04:10 schreef Sessy het volgende:
[..]
Haa, da's mooi!
Is het ook net als in de Russische Federatie dat als meer dan 10% blanco is, de verkiezingen opnieuw gedaan worden moeten?
Om Europa slaafs achter de VS aan te laten lopen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:02 schreef Breetai het volgende:
[..]
Waarom moeten we op de VVD stemmen??
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:15 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Ik heb na een tip van du_ke deze foto al eens voorbij zien komen
Tips van de man op de foto vind je hier.
Want? Je kreeg er een partij uit die je niet aanstaat?quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:10 schreef Hari-Bo het volgende:
Er klopt echt niet van die stemwijzer zooi
Bij de slag om europa stond op een gegeven moment zelfs de SGP hoog bij mijquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:36 schreef freako het volgende:
[..]
Want? Je kreeg er een partij uit die je niet aanstaat?
Kon je niet aangeven dat je in Nederland zou willen stemmen? Volgens mij kan dat, als je dat op tijd aangeeft, maar daar moet freako maar even uitsluitsel over geven.quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:48 schreef sweek het volgende:
Ik vind het niet echt leuk dat ik als Nederlander in België wonend alleen een Belgische partij mag kiezen, maar ik ga denk ik voor de SP.a gaan.
Hmm... ik kreeg alleen een brief vanuit België dat ik daar mocht stemmen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kon je niet aangeven dat je in Nederland zou willen stemmen? Volgens mij kan dat, als je dat op tijd aangeeft, maar daar moet freako maar even uitsluitsel over geven.
Te laat.quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kon je niet aangeven dat je in Nederland zou willen stemmen? Volgens mij kan dat, als je dat op tijd aangeeft, maar daar moet freako maar even uitsluitsel over geven.
Duidelijk D66.quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:58 schreef sweek het volgende:
[..]
Als ik in Nederland mag gaan stemmen wordt het trouwens D'66. Misschien niet helemaal logisch, maar ach... ik kom het altijd uit bij de stemwijzers, en hun politiek bevalt me best goed.
Ik zou de SP.a eerder vergelijken met de PvdA. En die hebben er toch acht jaar met de VVD opzitten.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:43 schreef sweek het volgende:
Sowieso liggen de SP.a en de VLD veel dichter bij elkaar dan de SP en VVD... ze regeren zelfs samen..
De VLD zit in dezelfde Europese fractie als D66, dan zou het logischer zijn op daar op te stemmen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:43 schreef sweek het volgende:
Denk dat die inderdaad best dicht in de buurt komen, alhoewel Spirit ook weer wat weg heeft van D'66.
Sowieso liggen de SP.a en de VLD veel dichter bij elkaar dan de SP en VVD... ze regeren zelfs samen..
Soms heb je ook wel iets dogmatischquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bij de slag om europa stond op een gegeven moment zelfs de SGP hoog bij mij. Maar met god en drugs kreeg ikze wel weer omlaag
.
Hai Ritchiequote:Op woensdag 26 mei 2004 00:18 schreef RichardQuest het volgende:
Hi, BarbieOh, hi Ken
Ik was al bang dat ik de enige op het hele forum zou zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:36 schreef Oinay het volgende:
CU/SGP
wat een typerende neuzelopmerking....quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
En daar heb je ook argumenten of bronnen voor?
Ja. Zowat iedereen hier weet juichend te melden dat CU/SGP "gelukkig" ergens onderaan stond bj hun Stemwijzer-lijstje.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:03 schreef Oinay het volgende:
O ja?
Wij kunnen elkaar een hand geven!quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:20 schreef FrankC het volgende:
NieuwRechts voor mij gevolgd door de VVD en LPF
Naja zeg, ik vroeg me af of je ook kon onderbouwen wat je stelde. Blijkbaar kan je dat niet en wil je me afserveren door te zeggen dat het een "typerende neuzelopmerking" is. Het was geen opmerking, het was een vraag.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:14 schreef s9601694 het volgende:
[..]
wat een typerende neuzelopmerking....
niet alle partijen staan in de stemwijzer, dat moet genoeg argument zijn bron: www.stemwijzer.nl
Ik zou niet weten waarom dat voldoende argument moet zijn dat Stemwijzer gekleurd is. Omwille van de lengte van de Stemwijzer worden partijen die volgens de peiliingen geen zetel behalen weggelaten. Mocht dat veranderen, dan worden ze alsnog toegevoegd. Dat is ook gebeurd met de LPF in 2002.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:14 schreef s9601694 het volgende:
[..]
wat een typerende neuzelopmerking....
niet alle partijen staan in de stemwijzer, dat moet genoeg argument zijn bron: www.stemwijzer.nl
Dat heeft dus niets met vooringenomenheid van de Stemwijzer-makers te maken.quote:Waarom staan niet alle partijen die aan de verkiezingen meedoen in de StemWijzer?
Belangrijk criterium voor opname in de StemWijzer dat een politieke partij zitting heeft in de Tweede Kamer of het Europees Parlement. Dat heeft vooral een praktische achtergrond. Aan Tweede Kamerverkiezingen deden bijvoorbeeld tegen de twintig partijen mee. Neem je die allemaal in de StemWijzer op dan heb je binnen de kortste keren meer dan vijftig stellingen nodig. Voor een afgewogen stemadvies ben je snel een half uur, drie kwartier bezig. Daarbij komt dat het produceren van een StemWijzer met al die partijen enorm veel extra tijd vergt, verkiezingsprogramma's in een laat stadium worden vastgesteld en dat 'nieuwkomende' partijen niet altijd even goed georganiseerd zijn als de zittende partijen. De kracht van de StemWijzer is dat je in een kort tijdsbestek een duidelijk advies krijgt. Voor de StemWijzer Europa 2004 zijn alle in het Europees Parlement en in de Tweede Kamer gekozen partijen uitgenodigd. Daarnaast worden die partijen opgenomen die tot de verkiezingsdatum tenminste gedurende drie aaneengesloten weken in twee gezaghebbende onafhankelijke opiniepeilingen op een of meer zetels in het Europees Parlement kunnen rekenen. Deelnemende partijen zijn op die manier: CDA, D66, GroenLinks, Lijst Pim Fortuyn, PvdA, SP, VVD en de ChristenUnie/SGP, die in het Europees Parlement een fractie vormt. ^
Ik stelde dat niet, dat deed iemand anders.. ik was het alleen met hem/haar eens.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Naja zeg, ik vroeg me af of je ook kon onderbouwen wat je stelde. Blijkbaar kan je dat niet en wil je me afserveren door te zeggen dat het een "typerende neuzelopmerking" is. Het was geen opmerking, het was een vraag.
Op www.stemwijzer.nl staat waarom niet alle partijen zijn opgenomen in de stemwijzer. Waarom ze dat doen lijkt me best geldig.
Nou, de SP heeft een punt dat ik heel belangrijk vind, namelijk het openbaar vervoer, waardoor ik een beetje neig naar hun.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:21 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De VLD zit in dezelfde Europese fractie als D66, dan zou het logischer zijn op daar op te stemmen.
Ik heb een wetsartikel over de Stemwijzer anders nergens in de Kieswet gezien. Het zijn gewoon praktische redenen, te vergelijken met de NOS die ook alleen de grotere partijen uitnodigt voor een debat.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:44 schreef s9601694 het volgende:
[..]
Ik stelde dat niet, dat deed iemand anders.. ik was het alleen met hem/haar eens.
Niet opnemen van alle partijen is ondemocratisch en in strijd met ons kiesstelsel..
En daar is de Stemwijzer dus ook voor bedoeld. Maar het is ook bedoeld voor mensen die iets minder geinteresseerd zijn in politiek en geen zin hebben om 8 partijprogramma's door te werken. Men kan alvast een duidelijke eerste schifting maken, mensen misschien op een idee brengen ("Hee, sta ik zo dicht bij D66? Nooit gedacht. Toch maar eens kijken wat hun programma is.)quote:Ik vind trouwens die hele stemwijzer een lachertje, te doorzichtig voor woorden. Iedereen die een beetje interesse toont kan beter de kernpunten van elke partij doornemen en zich verdiepen in die parij(en) die aanspreken, een weloverwogen keuze maken en daarvoor gaan.
Waarom stem je er dan op? Vanwege de naam, of ken je iemand die op de lijst staat ofzo?quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:11 schreef evil_cupido het volgende:
Democratisch Europa.... Ken die hele partij niet maar ja
Maar de SP.A staat meer gelijk aan de Nederlandse PvdA.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:04 schreef sweek het volgende:
[..]
Nou, de SP heeft een punt dat ik heel belangrijk vind, namelijk het openbaar vervoer, waardoor ik een beetje neig naar hun.
Maar ik twijfel nog, hoor...
De oude naam voor de SP.a is SP. Ik denk dat Sweek de Vlaamse en niet de Nederlandse SP (oftewel de SP.a) bedoelt. Hij stemt immers in Belgie, en hij gaf al eerder aan dat hij van plan was SP.a te stemmen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:32 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Maar de SP.A staat meer gelijk aan de Nederlandse PvdA.
De PvdA (belgisch) staat volgens mij gelijk aan de Nederlandse SP.
oh, vanwege het openbaar vervoer standpunt van de Belgische sociaal-democraten, nu snap ik het.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:38 schreef freako het volgende:
[..]
Het blijft toch verwarrend, die partijnamen. Zeker als ze in twee landen voorkomen.
Ik stem er niet op, maar dat gaf dat europaverkiezing ding aan...quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:26 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom stem je er dan op? Vanwege de naam, of ken je iemand die op de lijst staat ofzo?
Wat ga je dan wel stemmen?quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:53 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Ik stem er niet op, maar dat gaf dat europaverkiezing ding aan...
VVDquote:Op donderdag 20 mei 2004 16:19 schreef capp het volgende:
[..]
juist! --> VVD![]()
Ik moet door machtigingen 3 maal stemmen, waarvan denk ik iig 2 maal GL en misschien nog 1 op een andere partij maar ik verwacht toch 3 keer GL.quote:Op woensdag 26 mei 2004 17:34 schreef freako het volgende:
Ik ben benieuwd of iedereen die hier meldt op welke partij ze gaan stemmen dat ook daadwerkelijk gaat doen op 10 juni.
Waarom niet D66, GL is nu immers ook liberaalquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik moet door machtigingen 3 maal stemmen, waarvan denk ik iig 2 maal GL en misschien nog 1 op een andere partij maar ik verwacht toch 3 keer GL.
Voor wanneer je niet wil stemmen (licht sarcastische tegensite).quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:16 schreef Bio_Bastard het volgende:
je moet juist niet gaan stemmen, die hele EU gaat Nederland tot in hart en nieren verzieken.
quote:
1. dan haal ik al mijn spaargeld van de bank en koop ik drie containerladingen Chinees plastic in alle kleuren van de regenboog.
2. dan maak ik met een rugzak vol toverlollies en gevulde koeken een parachutesprong boven de kaasmarkt van Alkmaar.
3. dan ga ik met een nucleaire onderzeeër en vijfentwintig sambadanseressen de Friese meren op.
4. dan ga ik met een grote rode skippybal naar de garnalenpellerij van een vage kennis die altijd een donkere zonnebril en een fluorescerende afro-pruik draagt.
5. dan ga ik samen met een grote groep toevallige voorbijgangers de sfeer opsnuiven in een Noord-Brabantse confettifabriek.
6. dan ga ik met een piepschuim klomp op mijn hoofd op het dak van een hoge wolkenkrabbers staan om te wachten tot er een UFO landt.
7. dan ga ik op een lease-olifant naar een subtropisch zwemparadijs terwijl er goedkope champagne over me wordt uitgegoten door een enthousiaste menigte.
8. dan koop ik een roze dwergpony en probeer ik daarmee in één dag drie rondjes over de Amsterdamse ringweg te lopen.
9. dan ga ik in een bubbelbad vol geitenmelk bellen met de babbelbox.
10. dan ga ik op mijn hometrainer onder het drukste viaduct van Nederland naar mijn favoriete Schlagers luisteren
quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:12 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waarom niet D66, GL is nu immers ook liberaal
lol @ 1st bullquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor wanneer je niet wil stemmen (licht sarcastische tegensite).
http://www.verstandopnul.nl/index2.html.
Ik ga niet stemmen want...
[..]
quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:46 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik stem op VVD..
Nederlanders betalen veel voor Europa en ik heb het idee dat de VVD het beste op ons geld past..
Zalm heeft zich kranig verweerd tegen de grootmachten Duitsland en Frankrijk, die hun begrotingstekort willen laten oplopen tot boven de 3% wat ongunstig is voor de euro.. GO ZALM!
Voor nationale en regionale verkiezingen zal ik wat linkser kiezen denk ik..
Ik heb sinds ik het officieel mag nog nooit niet gestemd. Dus ik ga deze keer ook zeker op Van Buitenen stemmen. Al zal ik dat door middel van een volmacht via m'n ouders doen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 17:34 schreef freako het volgende:
Ik ben benieuwd of iedereen die hier meldt op welke partij ze gaan stemmen dat ook daadwerkelijk gaat doen op 10 juni.
Als de dollar duurder wordt dan is dat optisch goed voor de pensioenfondsen die beleggen in Nederlandse multinationals die een groot deel van hun omzet genereren in de greenback.quote:Op donderdag 27 mei 2004 04:24 schreef Sessy het volgende:
Als de euro omlaag gaat, is er meer export. Dat meer dan compenseert de duurdere amerikaanse marshmallows en cola...
De prijs van olie is sterk gestegen. Deze stijging is lang niet doorberekend in de Euro prijs omdat de Dollar sterk in waarde is gedaald, nu de Dollar weer wat herstelt gaat de prijs hier aan de pomp ook omhoog.quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:25 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Maar uh.. de olie wordt afgerekend in dollars.. en die dollar is tegenover de Euro zo enorm in waarde gedaald, waarom blijft de benzine dan zo duur ??? en zijn de gasprijzen zo hoog ??
Dus zijn er nog meer bezuinigingen aangekondigd..quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:56 schreef du_ke het volgende:
[..]Ondertussen zit hij zelf ondanks megabezuinigingen ook boven de 3%
.
Je leest niet eens wat ik schrijfquote:En dat we netto ruim betalen ligt niet aan de hoge afdracht maar aan de te lage inkomsten uit Europa.
quote:Eigen quote
Nederlanders betalen veel voor Europa en ik heb het idee dat de VVD het beste op ons geld past
Nah ik heb liever dat we ze terugsturen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:02 schreef Bio_Bastard het volgende:
naieveling, je bedoeld werkkampen bouwen op 2 van de 7 wadden (schiermonnikoog en die dernaast
meegerekend) en daar het schorem wat nuttigs laten doen.
Nee, dan verstoren ze de zeehondjesquote:Op donderdag 27 mei 2004 19:02 schreef Bio_Bastard het volgende:
naieveling, je bedoeld werkkampen bouwen op 2 van de 7 wadden (schiermonnikoog en die dernaast
meegerekend) en daar het schorem wat nuttigs laten doen.
nou, dat belooft wat voor Nederlandquote:108 Teletekst do 27 mei
Enquête:EU-opkomst Nederland 38%
BRUSSEL Op 10 juni gaat 38 procent van
de Nederlanders naar de stembus voor de
Europese verkiezingen,blijkt uit een
enquête van onderzoeksbureau Gallup.Dat
zou de hoogste Nederlandse opkomst zijn
voor Europese verkiezingen in 15 jaar.
Bij de vorige verkiezingen was er met
een opkomst van 29,9 procent bijna een
Europees laagterecord.Voor de hele EU
verwacht Gallup een opkomst van ten
minste 45 procent,mogelijk zelfs hoger
dan de 49 procent van de vorige keer.
De meeste kiezers (76%) worden verwacht
in België,waar stemplicht is.Luxemburg
volgt met 73%.De minste belangstelling
is in Tsjechië,waar 20% verwacht wordt.
*****www.lijn25.nl ****zie ook 870 ****
quote:Enquête: 38% gaat stemmen voor EP
Uit een enquête, gehouden door onderzoeksbureau Gallup, blijkt dat van de Nederlandse kiezers 38 procent zijn stem gaat uitbrengen voor het Europees Parlement. Dit is opvallend, omdat slechts 31 procent van de ondervraagden weet dat de verkiezingen op 10 juni worden gehouden.
Mochten de cijfers werkelijkheid worden, dan betekent dit voor Nederland de hoogste opkomst in vijftien jaar tijd voor de Europese verkiezingen. Sinds 1979 is het opkomstpercentage aan één stuk gedaald. Bij de vorige verkiezingen had Nederland bijna een Europees laagterecord met 29,9 procent.
Gallup verwacht in de hele Europese Unie een opkomstpercentage van zeker 45 procent. Mogelijk wordt dit meer dan de 49 procent van de vorige verkiezingen. De Tsjechen gaan het minste stemmen, naar verwachting twintig procent. In België wordt waarschijnlijk het hoogste opkomstpercentage gehaald: 76 procent. Dit komt door de stemplicht die daar geldt.
Bron: Fok!
daarom is deels het percentage zo hoog daar denk ik, anderen moeten nog hun agenda inplannen ofzoquote:Op vrijdag 28 mei 2004 00:39 schreef Kluupkluup het volgende:
Stemplicht in Belgie en toch komt maar 76%?
mja, volgens mij is Nederland niet een graadmeter voor mensen in andere landen om te gaan stemmen en op wie ze gaan stemmen, maar het standpunt van de EC is wel begrijpelijkquote:108 Teletekst vr 28 mei
Conflict over EU-verkiezingsuitslag
DEN HAAG De Europese Commissie wil niet
dat Nederland op 10 juni gemeentelijke
uitslagen van de Europese verkiezingen
bekendmaakt.Die mogen pas vrijgegeven
worden op 13 juni,als de stembussen in
alle EU-lidstaten gesloten zijn.
Dat de landelijke uitslag drie dagen
geheim moest blijven,was bekend.Maar
Nederland wil de gemeenteuitslagen wel
op 10 juni bekendmaken.Daarmee is de
landelijke uitslag echter te berekenen.
De EC vreest dat de stemming in andere
landen beïnvloed wordt door de uitslag
in Nederland.De Kiesraad stelt dat
Nederland de wens van de EC kan negeren
op grond van de Nederlandse wetgeving.
*****www.lijn25.nl ***zie 870 *********
De kans dat je daadwerkelijk een boete krijgt is nihil.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
daarom is deels het percentage zo hoog daar denk ik, anderen moeten nog hun agenda inplannen ofzo
URL: http://www.vldbrussel.be/liberaalwebjournaal/ of direct video url: http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/vld.aspquote:Wat U hier ziet, is een uniek politiek evenement: D66 en VLD-Brussel sloegen de handen in elkaar voor Live Internet-journaal. Dit wordt hier uitgezonden van 12u30 tot 13u30.
Annemie Neyts (3de plaats EP) en Johanna Boogerd (2de plaats EP) zullen het project Europa – Vrede, Vrijheid, Democratie en Welvaart – voorstellen. Beide politica pleiten voor de intensivering van de samenwerking tussen buurlanden binnen de Unie.
Volksvertegenwoordiger Sven Gatz (VLD Lijsttrekker Vlaams Parlement), bekend van het ‘Stadslucht Maakt Vrij’ project en Sophie in ‘t Veld (Lijsttrekker D66) bespreken het grootstedelijk beleid binnen Europa.
Bert Bakker (Tweede Kamerlid D66) ijvert samen met Sven Gatz voor een structureel samenwerkingsniveau via de Nederlandse Taalunie. Zij denken aan samenwerking op het niveau van immigratie en taal, economie, aantrekken van talent uit het buitenland, lobbyen in Europa ?
Brussels minister Guy Vanhengel (lijsttrekker Brussels Parlement), tevens bevoegd voor onderwijs zal het fiscaal beleid, de werkgelegenheid en het onderwijs binnen grootsteden en gewesten bespreken.
Els Ampe (Voorzitter Jong VLD Brussel en 5de plaats Brussels Parlement), Paul Boeckmans (4de opvolger Vlaamse Raad) en Bart Woord (internationaal secretaris Jonge Democraten) zullen de deelnemers bestoken met pertinente opmerkingen en vragen.
Het geheel wordt geleid door de moderatoren Daan de Moerloose (Jong VLD Brussel) en Daniel Tanahatoe (Communicatie verantwoordelijke van de Europese Liberalen Democraten)
nou idd, ik weet dus ook niet op wie? je hoort er ook weinig over, en wat ze zeggen voor de verkiezingen is toch weer allemaal gelogen , dus waarom moest ik ookal weer gaan stemmen?quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:36 schreef Sumava het volgende:
Ik ga dus 10 juni voor het eerst stemmen, maar ik heb geen flauw idee op wie, en hoe dat nou eigenlijk werkt met zo'n lijst enzo... Hebben jullie misschien tips ofzo?
http://www.nrc.nl/europa/artikel/1085721117991.htmlquote:Nederland sterk in Europees Parlement
Door onze redacteur Dick van Eijk
ROTTERDAM, 29 MEI. Nederlanders hebben relatief veel macht in het Europees Parlement, omdat zij vaker dan vertegenwoordigers van andere landen deelnemen aan stemmingen. Effectief beschikt Nederland daardoor over vier zetels meer dan de 31 officiële zetels.
Dit Nederlandse machtssurplus is overigens gehalveerd ten opzichte van vijf jaar geleden. Dit komt doordat de nationale verschillen in aanwezigheid en in deelname aan stemmingen in die periode afgenomen zijn. Dit blijkt uit een analyse die NRC Handelsblad maakte van alle presentielijsten en hoofdelijke stemmingen van de afgelopen zittingsperiode.
Nederlandse europarlementariërs brachten de afgelopen vijf jaar gemiddeld bij 85 procent van de in totaal 6.118 hoofdelijke stemmingen hun stem uit. Alleen de Luxemburgers scoorden een procentpunt hoger. De Italianen namen aan 57 procent van de stemmingen deel, verreweg het laagste percentage. Italië benut in feite slechts 66 van zijn 87 zetels. Ieren, Fransen en Portugezen blijven onder de 75 procent. Hoewel de verschillen aanzienlijk zijn, zijn ze kleiner dan in de zittingsperiode 1994-1999. Uit een analyse die NRC Handelsblad vijf jaar geleden uitvoerde, bleek dat Nederland toen over effectief 39 zetels beschikte, Italië over 56.
Het parlement trekt ook meer publiciteit. Waren Nederlandse europarlementariërs vijf jaar geleden nauwelijks te vinden in buitenlandse media, nu worden ze gemiddeld vier keer per jaar aangehaald in toonaangevende Engels-, Frans- of Duitstalige media. Dit blijkt uit een telling die NRC Handelsblad uitvoerde van citaten van de Nederlanders die in de afgelopen vijf jaar een zetel hebben bezet. Verreweg het meest geciteerd is Alexander de Roo (GroenLinks), die als voorzitter van de commissie milieu een belangrijke rol speelt op een terrein waarop het Europees Parlement daadwerkelijk wat te zeggen heeft.
Dus jij gaat voor het uiterlijk ...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:06 schreef majapro het volgende:
[on topic] Kathalijne Buitenweg natuurlijk[/on topic]
Dat zegt eigenlijk helemaal niks. Het gaat om de invloed op cruciale punten. De andere percentages zijn waarschijnlijk zo laag omdat die parlementariers gewoon zijn weggebleven bij stemmingen waar de uitslag zo goed als vast stond. Dat in de media komen is wel weer relevant.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:49 schreef zakjapannertje het volgende:
interessant artikel:
[..]
http://www.nrc.nl/europa/artikel/1085721117991.html
hoe zal dit over 5 jaar zijn?
het geeft denk ik wel aan dat de Nederlandse Europarlementariers in het algemeen meer bij Europa betrokken zijn, dan bv de Italianen in het algemeenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:42 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Dat zegt eigenlijk helemaal niks. Het gaat om de invloed op cruciale punten. De andere percentages zijn waarschijnlijk zo laag omdat die parlementariers gewoon zijn weggebleven bij stemmingen waar de uitslag zo goed als vast stond. Dat in de media komen is wel weer relevant.
Van LPF en NieuwRechts weet ik dat ze ideeen hebben over vergaande ontbinding.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:53 schreef Afwezig het volgende:
Is er ook een partij die absoluut tegen de uitbreiding van de EU is en voor totale ontbinding van de EU? Daar wil ik namelijk op stemmen
Op die partijen zou ik uit principe niet stemmen. Jammer dat dat dan weer de enige partijen zijn die daar in gelovenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Van LPF en NieuwRechts weet ik dat ze ideeen hebben over vergaande ontbinding.
Jou geliefde Hr Zalm heeft het voor elkaar gekregen om na 8 vette jaren als minister van financien nu in z'n 3e termijn op die positie in te luiden door met een stalen smoel te stellen dat we de broekriem moeten aanhalen, kennelijk heeft 'ie dus 8 jaar lang een gat in z'n hand gehad en de nadruk op verkeerde punten gelegd anders hadden we er nu wel wat beter voorgestaan, in mijn ogen heet zoiets wanprestatie en moet 'ie zo snel mogelijk van die positie afgeschopt worden, ze willen toch zo graag dat de overheid enigzins op het bedrijfsleven lijkt? daar worden topbestuurders die zulke prestaties neerzetten ook afgeserveerd...quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:46 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik stem op VVD..
Nederlanders betalen veel voor Europa en ik heb het idee dat de VVD het beste op ons geld past..
Zalm heeft zich kranig verweerd tegen de grootmachten Duitsland en Frankrijk, die hun begrotingstekort willen laten oplopen tot boven de 3% wat ongunstig is voor de euro.. GO ZALM!
Voor nationale en regionale verkiezingen zal ik wat linkser kiezen denk ik..
SP, Democratisch Europa en SGP/CU zijn daarnaast nog partijen die de structuur van Europa wel overeind willen houden en eventueel democratischer maken, maar zijn ook tegen verdere bevoegdheden van de EU. Bij de VVD en PvdA is dit in iets mindere mate toepasbaar.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:15 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Op die partijen zou ik uit principe niet stemmen. Jammer dat dat dan weer de enige partijen zijn die daar in geloven![]()
En daarom staat Paul Cliteur op hun lijstquote:Op zaterdag 29 mei 2004 18:40 schreef Hayek het volgende:
WIe heeft dat verkiezingsspotje gezien van partij v/d dieren? Was een tekenfilmpje met allemaal koeien, en die lazen een boek over che guevara en begonnen toen een opstand tegen de boeren e.d
geeft toch wel aan dat het niet echt een natuur-partij is maar eerder een extreemlinkse splinter die het thema milieu misbruikt voor hun werkelijke denkbeelden..
Niet meteen.. maar als ze er Horst Wessel in hadden gestopt had ik ook zo m'n bedenkingen gehad..quote:Op zondag 30 mei 2004 11:14 schreef Pool het volgende:
En daarom staat Paul Cliteur op hun lijstIk heb het filmpje nog niet gezien helaas, maar niet alles waar Che Guevara in voorkomt is meteen extreem-links hoor.
Dat zal heel sterk van de "nieuwe leden" afhangen. Als hun Europarlemetariërs veel aanwezig zijn, zal de Nederlandse invloed wat afnemen. Want van de traditionele wegblijvers als Italië en Portugal kunnen we weinig verwachten. Die trekken erg hard bij.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:49 schreef zakjapannertje het volgende:
hoe zal dit over 5 jaar zijn?
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet met de Europese Unie?quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:27 schreef stevecop het volgende:
of zullen ze dan wel ineens het plan van rekenigrijden en de afschaf van hypotheekrente en het vrijgeven van huurprijzen, en het verhogen van de gemeenten belasting en het bevriezen van de salarissen en het afschaffen van vergoeden van diverse noodzakenlijke medicijnen
http://www.klm.nl.quote:pfff ik word er moe van, is er nog iets positiefs in het verschied?? ik hoop van wel. ik vind NL helemaal niet meer zo leuk, en ik heb weinig vertouwen in de toekomst van nederland als kleine verdiener. ik hoop dat ik ooit kan verhuizen naar een land met zon , strant en BBQ-en, en onspannen werken en lekker fietsen in de bergen, en genieten van de frisselucht.
zo wil ik oud worden, niet in een bejaarde tehuis![]()
En kleine landen dan? Ook afschaffen, of moeten die wel vetorecht behouden?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:14 schreef DiscoInferno het volgende:
-vetorecht grote landen afschaffen
Hoe moet dat volgens jou aangepakt worden?quote:-buitenland beleid
-asielbeleid
Volgens mij begrijp je het veto recht niet. Nu gebeurt het nl dat landen ala Frankrijk en Duitsland de doorslag kunnen geven wat neerkomt op kleine landen hun mening maakt toch niet uit.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:22 schreef freako het volgende:
[..]
En kleine landen dan? Ook afschaffen, of moeten die wel vetorecht behouden?
[..]
Hoe moet dat volgens jou aangepakt worden?
Ik begrijp het vetorecht heus wel. Alle landen hebben in de Europese ministerraad vetorecht. Malta en Luxemburg dus ook. Het is de VN-Veiligheidsraad niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:54 schreef DiscoInferno het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het veto recht niet. Nu gebeurt het nl dat landen ala Frankrijk en Duitsland de doorslag kunnen geven wat neerkomt op kleine landen hun mening maakt toch niet uit.
Wat let je om een eigen partij op te richten? In Engeland doet de UK Independence Party mee, waarom zou dat in Nederland niet kunnen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:35 schreef eurodusnie het volgende:
Alle partijen zijn vóór de EU!! Sceptici, ja die zijn er wel, maar tegen is niemand.
De LPF en NieuwRechts zijn bijvoorbeeld voor het afschaffen van het Europees Parlement, en willen alleen samenwerking tussen de lidstaten die volledig souverein blijven.quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:35 schreef eurodusnie het volgende:
Voor de EU stemmen? Je moet wel gek zijn!
Het parlement is een lachertje en zit er maar wat voor de vorm bij. De EU is een aanfluiting voor ieder besef van democratie. 1 volksvertegenwoordiger voor iedere 300.000 europeanen, wat heeft dat nou weer met democratie te maken? Hoe erg het gesteld is met de democratie laat de beperkte keuzemogelijkheden op 10 juni zien. Alle partijen zijn vóór de EU!! Sceptici, ja die zijn er wel, maar tegen is niemand.
Maar wat maakt het allemaal eigenlijk uit. De EU was, is en blijft een project voor het bedrijfsleven.
Stem 10 juni tegen de EU stem blanco!
http://eu2004.eurodusnie.nl/static/stemblanco.shtml
wat is er nuttig aan om hoogopgeleiden uit derde wereldlanden hier te laten leren? Ze zijn al hoogopgeleid. Haal dan wat potentiele slimmerikken hierheen om te leren zodat er meer hoogopgeleiden komen in het land van herkomst (want ze moeten natuurlijk wel weer terug om hun land op te bouwen).quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:54 schreef DiscoInferno het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het veto recht niet. Nu gebeurt het nl dat landen ala Frankrijk en Duitsland de doorslag kunnen geven wat neerkomt op kleine landen hun mening maakt toch niet uit.
Wat asielbeleid betreft: ik ben voor opgeschoolden uit Derde Wereldlanden hier hun laten leren zodat zij hun kennis mee kunnen nemen naar hun land van herkomst.
Ik ben tegen het binnenhalen van een ieder die alleen maar hier komt om profijt te trekken. Werk je, spreek je de taal etc, mag je van mij gewoon blijven maar mensen die niet willen integreren, tja, wat moet je daarmee?
Ik denk niet dat een user als eurodusnie snel geneigd zal zijn te stemmen op een partij als NieuwRechts of de LPF.quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:00 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat een stem op 1 van deze 2 partijen meer gaat helpen dan een blanco stem, wat toch als ongeldig wordt gezien.
Stuur de SP naar brussel want als je stemt maak jij wat uit!quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:36 schreef Sumava het volgende:
Ik ga dus 10 juni voor het eerst stemmen, maar ik heb geen flauw idee op wie, en hoe dat nou eigenlijk werkt met zo'n lijst enzo... Hebben jullie misschien tips ofzo?
ben ik het helemaal mee eens, maar de stelling uit de stemwijzer ging over hoogopgeleiden hierheen halen en dat is natuurlijk helemaal onzin.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:01 schreef Sessy het volgende:
Koei, waarom moet je die mensen hierheen halen?! Geef ze daar onderwijs, volgens mij is dat veel effectiever.
quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:09 schreef Hiawatha het volgende:
[..]
Ja, stem VVD!
Ik niet.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:23 schreef nationalist101 het volgende:
Ik stem Lijst 11, NieuwRechts
quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:22 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]Nee, stem GroenLinks of SP
En EuropaTransparant dan?quote:Op donderdag 3 juni 2004 03:27 schreef eurodusnie het volgende:
Nog even los van het 'nogal' kapitalistische en nationalistische karakater van de twee zijn het LPF en nieuwrechts niet tegen de EU an sich. Lees de verkiezingsprogrammaatjes maar eens van ze door. Net als ter linker zijde Groenlinks en de SP welliswaar sociaaldemocratisch gezind zijn, maar desondanks pro EU. Tegenstanders van de EU kunnen dan ook het beste hun stem laten horen door thuis te blijven (passief) of blanco te stemmen (actief). Op de website http:eu2004.eurodusnie.nl staat daarover de nodige informatie.
D66quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:53 schreef RichardQuest het volgende:
Ben te lui om te lezen, maar ga jij D66 of VVD stemmen, Undeworld?
quote:De ELDR (Europese Liberale en Democratische Partij), of de EDD (Europa van Democratie en Diversiteit) of de UEN (Union for Europe of the Nations) bieden mogelijkheden. Na de verkiezingen moeten we samen bekijken hoe we het beste de opvattingen van de LPF kunnen realiseren.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 3 juni 2004 02:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Van huis uit VVD-stemmer, nu ga ik bij deze verkiezingen op Lijst 12, Europa Transparant stemmen.
Genoeg zakken gevuld van ons gemeenschapsgeld door die fraudeurs en genoeg met het bedrijven van vriendjespolitiek. Na jaren nog steeds niks mee gedaan na de onthulling van Van Buitenen. Hopelijk komen er genoeg proteststemmen om Brussel en Straatsburg wakker te schudden.
De UEN lijkt mij de meest logische keuze. Waarom de LPF zo zit te twijfelen is erg vraamd. Gewoon helder voor de UEN gaan en dan geef je een duidelijk signaal af naar de kiezers dat ze gewoon anti-EU zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:08 schreef freako het volgende:
Hehe, de LPF heeft eindelijk duidelijk gemaakt bij welke fractie ze zich aan willen sluiten, hoewel...
[..]
Een stem voor D66 is ook een stem voor de VVD. Ze zitten namelijk in dezelfde europese partij.quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:39 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik stem normaal gesproken VVD
Inderdaad, hij is gewoon eerlijk, zelfs over die onkostenvergoeding is hij eerlijk: Dat steekt hij in de partij. Andere politici zeggen er liever niks over en vullen hun eigen zakken er mee........ Hij is over álles eerlijk, óók de in eerste instantie minder mooie kanten.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:37 schreef Olaf1 het volgende:
Ik stem ook op Van Buitenen , die ik onkangs heb mogen ontmoeten. Geen politicus, maar een eerlijk man waar ik mijn hand voor in het vuur steek.
Hij is eerlijk omdat ie aangeeft dat ie oneerlijk isquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:17 schreef cultheld het volgende:
Inderdaad, hij is gewoon eerlijk, zelfs over die onkostenvergoeding is hij eerlijk: Dat steekt hij in de partij. Andere politici zeggen er liever niks over en vullen hun eigen zakken er mee........ Hij is over álles eerlijk, óók de in eerste instantie minder mooie kanten.
Ook de PvdA is daar eerlijk in. Die geven hun geld terug. Gun Paul van Buitenen niet de eer die hem niet toekomt.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Inderdaad, hij is gewoon eerlijk, zelfs over die onkostenvergoeding is hij eerlijk: Dat steekt hij in de partij. Andere politici zeggen er liever niks over en vullen hun eigen zakken er mee........ Hij is over álles eerlijk, óók de in eerste instantie minder mooie kanten.
Ook het kwartje van Kok?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ook de PvdA is daar eerlijk in. Die geven hun geld terug. Gun Paul van Buitenen niet de eer die hem niet toekomt.
Niet?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:27 schreef RichardQuest het volgende:
Kok heeft niks met de EU van doen.
Nou, je bent wel erg slecht in het toegeven dat je geen gelijk had in je stelling.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:31 schreef RichardQuest het volgende:Irrelevante info voor dit topic.
Deal.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:29 schreef RichardQuest het volgende:
Nou oke, ik zal niet op Kok stemmen volgende week. goed??
quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:31 schreef RichardQuest het volgende:
Irrelevante info voor dit topic.
Daarom stemt hij ook PvdA!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:[/b]
[..]
Nou, je bent wel erg slecht in het toegeven dat je geen gelijk had in je stelling.
Ze hebben er nu al drie.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 09:37 schreef Olaf1 het volgende:
Peiling: D66 verdwijnt uit Europees Parlement - 4 juni 2004
Een lage opkomst is volgens De Hond gunstig voor ChristenUnie/SGP, die hierdoor waarschijnlijk hun twee zetels zullen houden en kans maken op een derde via restzetels.
lpf natuurlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik twijfel nog steeds tussen VVD, LPF en CU/SGP.
Ik ook maar dan CDA ipv CU.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goede argumentenquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:45 schreef DaveM het volgende:
[..]
lpf natuurlijk.
tenzij je rijk of erg gristelijk bent.
Ach, jij bent het per definitie met mij oneens.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:48 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Goede argumenten
Om VVD te stemmen hoef je niet rijk te zijn en om het met de SGP eens te zijn (deels) hoef je niet christelijk te zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:45 schreef DaveM het volgende:
[..]
lpf natuurlijk.
tenzij je rijk of erg gristelijk bent.
De SGP streeft naar een Theocratie, dus als niet-christen kun je nauwelijks een reden hebben om op de SGP te stemmen. In combinatie met CU zijn ze trouwens wel een stuk milder, en dan kan ik me wel voorstellen dat de partij je aanspreekt, ook als je niet gelooft.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Om VVD te stemmen hoef je niet rijk te zijn en om het met de SGP eens te zijn (deels) hoef je niet christelijk te zijn.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:14 schreef LuQas het volgende:
Verder zou ik zeggen dat men absoluut Groenlinks moet stemmen morgen!
quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:47 schreef Meki het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen PVDA / GL of SP
Jij mag nog niet eens stemmen kneus.quote:Geboortedatum: 1987-06-04
voor me ouders kneusquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
[..]
Jij mag nog niet eens stemmen kneus.
Kun je daar als minderjarige voor gemachtigd worden?quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:51 schreef Meki het volgende:
[..]
voor me ouders kneus
Nee, dat kan niet. Hij haalt dus weer vanalles uit zijn duim.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kun je daar als minderjarige voor gemachtigd worden?![]()
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Hij haalt dus weer vanalles uit zijn duim.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Hij haalt dus weer vanalles uit zijn duim.
Dat kan wel inderdaad.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik geef me ouders advies
en ik ga met me ouders mee![]()
Je stemt dus niet. Het zegt wel genoeg over je ouders dat ze jou om advies vragen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik geef me ouders advies
en ik ga met me ouders mee![]()
het zegt wel genoeg ??quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je stemt dus niet. Het zegt wel genoeg over je ouders dat ze jou om advies vragen.
Nee het hoeft niet, maar wat ik op de voorpagina al zei:quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Om VVD te stemmen hoef je niet rijk te zijn
Doe maar Nieuw Rechts.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
het zegt wel genoeg ??![]()
Kan iemand me een advies geven op wie ik moet stemmen
Waarom ??quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Doe maar Nieuw Rechts.
Gulden terug, dat is handiger, ook voor je ouders, die herkennen het gelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom ??
quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gulden terug, dat is handiger, ook voor je ouders, die herkennen het gelijk.
Hmm, lastig. Doe dan maar Marianne Thieme.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik haat Michiel smit hij is dik ik ben met een standpunt mee-eens Turkije
Lichaamsgewicht is dus een factor die meespeelt bij het bepalen van de partij waarop je stemt?quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik haat Michiel smit hij is dik ik ben met een standpunt mee-eens Turkije
ik stem wel op AELquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Lichaamsgewicht is dus een factor die meespeelt bij het bepalen van de partij waarop je stemt?
Dan zul je wel nooit op Jeltje gaan stemmen.
Als je paranoide en xenofoob bent is dat een goede partij idd.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Doe maar Nieuw Rechts.
Die staan op de lijst? Goh, wist ik niet.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
ik stem wel op AEL
Goedzo jongen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
ik stem wel op AEL
ssst, niet alles verklappen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:14 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Als je paranoide en xenofoob bent is dat een goede partij idd.
Goed van je. Veel succes met stemmen morgenquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
ik stem wel op AEL
quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Goedzo jongen.
Doe maar CU, die zijn tenminste oprecht.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nou, het is dat ze samen zijn met de SGP deze verkiezingen anders zouden ze niet eens op de nominatie staan.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doe maar CU, die zijn tenminste oprecht.
Kan je lezen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij zeker LPF he
waarom stem je op CU en niet op AELquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kan je lezen?
Tja SGP past qua sjoemelen wel weer goed bij ja andere opties.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nou, het is dat ze samen zijn met de SGP deze verkiezingen anders zouden ze niet eens op de nominatie staan.
Staan niet op de lijst...quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom stem je op CU en niet op AEL
Omdat AEL niet mee doetquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat ik niet ga stemmen op een partij die een aanslag op een synagoge in Turkije goedkeurt, een partij die de staat Israel van de kaart wil vegen en de Palestijnen actief ondersteunt, ik het niet eens ben met hun economische standpunten en ik vind dat ze al te snel janken over racisme. Daarom een beetje dus...quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Je vergeet dat het niet eens een partij isquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Omdat ik niet ga stemmen op een partij die een aanslag op een synagoge in Turkije goedkeurt, een partij die de staat Israel van de kaart wil vegen en de Palestijnen actief ondersteunt, ik het niet eens ben met hun economische standpunten en ik vind dat ze al te snel janken over racisme. Daarom een beetje dus...
Ik ga even uit van de standpunten van de Belgische AEL. Ze hadden hier toch een soort van voorzitter gekozen of loop ik nu weer heel erg achter?quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je vergeet dat het niet eens een partij is. (iig niet in NL).
De Belgische AEL is ook geen partij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ga even uit van de standpunten van de Belgische AEL. Ze hadden hier toch een soort van voorzitter gekozen of loop ik nu weer heel erg achter?
je meent hetquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat AEL niet mee doet![]()
.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Omdat ik niet ga stemmen op een partij die een aanslag op een synagoge in Turkije goedkeurt, een partij die de staat Israel van de kaart wil vegen en de Palestijnen actief ondersteunt, ik het niet eens ben met hun economische standpunten en ik vind dat ze al te snel janken over racisme. Daarom een beetje dus...
Ze vormden samen met de PvdA toch wel een kartel voor de verkiezingen daar, dus je kon er wel degelijk op stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:23 schreef SCH het volgende:
[..]
De Belgische AEL is ook geen partij.
Ze hebben wel standpunten waar ik het mee eens ben, maar dat heeft vrijwel elke partij wel volgens mij. Het slechte overheerst als ik het naast mijn standpunten leg, vandaar dat ik er niet op ga stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
AEL is goed en slecht
Daar was een andere partij voor opgericht, Resist.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ze vormden samen met de PvdA toch wel een kartel voor de verkiezingen daar, dus je kon er wel degelijk op stemmen.
Doe maar linksquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
je meent het
op wie moet ik dan stemmen ??
D66, die is goed voor moslims.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
je meent het
Neeh d66 stemde in met Olie stelen in Irakquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
D66, die is goed voor moslims.
Zoals de meeste allochtonen. Je moet nu eenmaal je uitkering (of die van ouders) veilig stellen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Neeh d66 stemde in met Olie stelen in Irak
Ik stem op SP of GL![]()
Ja, dat zei ik dus net. Dat was overigens een kartel van PvdA en AEL, maar dat is nu ontbonden bij mijn weten. De PvdA vond dat er wel erg veel van 'hun stempubliek' (autochtone Vlamingen dus) was afgehaakt...quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar was een andere partij voor opgericht, Resist.
Mijn ouders werken en ik werk ookquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:32 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Zoals de meeste allochtonen. Je moet nu eenmaal je uitkering (of die van ouders) veilig stellen.
Doe maar VVD, je ouders werken immers.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
je meent het
Oh heb je een krantenwijk?quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Mijn ouders werken en ik werk ook
mischien is het bij jou wel anders![]()
Neeh ik werk in Appie als Avondchefquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:35 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Oh heb je een krantenwijk?
Ik vrees dat het wederzijds is Mekiquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Neeh ik werk in Appie als Avondchef
en Cher...... Ik haat VVD
Je werkt toch?quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:36 schreef Meki het volgende:
en Cher...... Ik haat VVD
ik vrees dat Meki politiek bijgeschoold moet wordenquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die staat niet op de lijst voor het Europees Parlement hoor....
Dat gaat niet lukken voor morgen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:39 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
ik vrees dat Meki politiek bijgeschoold moet worden
Kernpunten asiel, strafrecht financiën: Kathalijne Buitenweg - GLquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Neeh d66 stemde in met Olie stelen in Irak
Ik stem op SP of GL![]()
Duidelijk een produkt van een te grote vmbo school, dat onderwijs is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken voor morgen.
\De VVD naait je totdat je bij het upper-management zit.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je werkt toch?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:41 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Duidelijk een produkt van een te grote vmbo school, dat onderwijs is ook niet meer wat het geweest is.
I won't.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
ssst, niet alles verklappen.
Wat een onzin zeg. Genoeg mensen die VVD stemmen en ze zitten echt niet allemaal bij het upper-management. Volgens mij heb je je net wat teveel laten opsteken door wat werklozen die SP-foldertjes aan het uitdelen waren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:42 schreef Breetai het volgende:
[..]
\De VVD naait je totdat je bij het upper-management zit.
Dat wordt morgen een pond tomaten etenquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:42 schreef Breetai het volgende:
[..]
\De VVD naait je totdat je bij het upper-management zit.
Ik heb een goede baan en ik viond dat de SP nog altijd de meest normale plannen heeft.
Ik ook niet, maar meki snapt dat niet.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:43 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
I won't.
*Kuch* kutpartij *kuch*.
Sorry dude.Ik zie er niks in.
Ik snap VVD stemmers eigenlijk niet. Landelijk gezien wel hoor, ik ben zelf ook liberaal, dus VVD staat vaak tweede op m'n lijstje. Maar waarom zou je eurosceptisch gaan stemmen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:45 schreef heiden6 het volgende:
* speknek stemt morgenochtend VVD
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1086759989513.htmlquote:Europese verkiezingen / Vreemde wezens bij elkaar
door Frans Dijkstra
2004-06-10
BRUSSEL - Als Paul van Buitenen vandaag genoeg stemmen krijgt tijdens de Europese verkiezingen, dan wacht hem in het Europarlement meteen een lastige klus. Hij moet geestverwanten zoeken.
Van Buitenen, de Europese boekhouder die klokkenluider werd, wil een nieuwe fractie oprichten omdat hij verder met politiek niets te maken wil hebben. ,,Ik richt me maar op één punt: opruiming van fraude en corruptie. Daarvoor moet ik in de commissie voor begrotingscontrole zien te komen. Dat lukt alleen met de steun van een fractie.''
Een eenmansfractie zoals die in Den Haag mogelijk is, mag niet in Europa. Volgens het reglement van het parlement moet een fractie minstens twintig leden tellen, die bovendien afkomstig moeten zijn uit een vijfde van de lidstaten, dus vijf landen.
Dat reglement maakt nationale fracties dus praktisch onmogelijk. Voorlopig is iedere nationale partij gedwongen tot soms vreemde combinaties. Zo zitten de acht VVD'ers broederlijk met de twee D66'ers in dezelfde liberale fractie ELDR. Vreemder is het dat de zeer aan Europa toegewijde christen-democraten samenleven met 37 Britse Conservatieven die Europa amper het licht in de ogen gunnen. Dankzij dat monsterverbond heeft de christen-democratische EVP met 294 leden een ruime voorsprong op de socialisten met 232 leden.
De overige fracties lijken nog meer los zand. De restanten van communisme en radicaal-socialisme zijn bij elkaar geveegd in de 55 leden tellende Confederale Fractie Europees Unitair Links, alias Noords Groen Links. Dat zijn weer heel andere wezens dan het Nederlandse Groen Links dat bij De Groenen alias Vrije Europese Alliantie (47 leden) zit. De 30 leden tellende Unie voor een Europa van Nationale Staten omvat vooral parlementsleden die erg begaan zijn met hun eigen landsdeel. De 17 leden sterke fractie van Europa van Democratieën in Diversiteit is inderdaad heel divers: orthodox-christelijk uit Nederland huist er samen met van alles en nog wat. Nog ongeregelder zijn de 44 Niet-Ingeschrevenen, die helemaal geen onderdak hebben kunnen vinden. Faciliteiten hebben zij nauwelijks en spreektijd nog minder.
Is dat het lot van Paul van Buitenen als hij vandaag verkozen wordt? ,,Misschien'', zegt hij. ,,Maar mijn positie zal steviger zijn doordat ik een groot netwerk van contacten heb.'
Dat is dus niet zo. Lijkt me meer de paranoïde instelling van de SP als ik je zo hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2004 01:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap VVD stemmers eigenlijk niet. Landelijk gezien wel hoor, ik ben zelf ook liberaal, dus VVD staat vaak tweede op m'n lijstje. Maar waarom zou je eurosceptisch gaan stemmen?
Iemand naar het parlement toe stemmen die geen ideaal heeft voor het parlement, het er eigenlijk niet mee eens is, what's the fucking point. Stem dan blanco.
Maar wel grof geld verdienen met declaraties en andere -nu nog- legale fraude.quote:Op donderdag 10 juni 2004 01:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1086759989513.html
Europese partijvorming, echt Europees duidelijke partijen, moet duidelijk nog gebeuren, hopelijk komt het snel
quote:Op donderdag 10 juni 2004 01:35 schreef heiden6 het volgende:
Dat is dus niet zo. Lijkt me meer de paranoïde instelling van de SP als ik je zo hoor.
Die partijen maken niet zoveel uit, dat is gewoon het systeem. Feit is dat D66 uitgesproken pro Europa is en de VVD uitgesproken tegen. En dat je nu dus mensen kiest die stemmen, en niet partijen.quote:Ik heb nog getwijfeld over D66 omdat ik de VVD teveel achter Bush aan vind lopen, mar ach, het is toch dezelfde Europese partij, dus dan ga ik maar gewoon voor mijn standaardpartij. Buiten dat is deze ook wat groter, en dat scheelt weer in vergelijking met de PvdA.
Dat is wel waar. Maar ik vind D66 af en toe een hele sterke partij ook. Ik ben alleen bang dat ze het ontzettend gaan afleggen deze keer. Dat het niets uitmaakt voor de Europese fractie weet ik, maar op zich vind ik de VVD iets duidelijker. Het gaat mij niet zo om pro-Europa, dat zijn ze allemaal wel die partijen. Alleen hebben ze ieder andere voorwaarden en meningen over bepaalde zaken. Daar richt ik me op.quote:Op donderdag 10 juni 2004 01:41 schreef speknek het volgende:
[..]. Er is er hier een paranoïde aan het doen.
[..]
Die partijen maken niet zoveel uit, dat is gewoon het systeem. Feit is dat D66 uitgesproken pro Europa is en de VVD uitgesproken tegen. En dat je nu dus mensen kiest die stemmen, en niet partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |