quote:eén kopje koffie v.o.f. de kunst
ik sta op, nog niet wakker
ik wandel door het huis als een stakker
maar ondanks alles haal ik mijn doel op het gevoel
ja, ik ben een gebruiker
het pure spul, dus zonder de suiker
ik giet het zwarte goud in een kop en ik leef weer op
eén kopje koffie
en de markt wordt stabieler
de grote winkels werken als dealer
een angolees of braziliaan levert het aan
het bevat cafeïne
ik loop erop als was het benzine
expresso, supra, altijd loodvrij, dus doet u mij
eén kopje koffie (2x)
over de verzuiling heen
is er troost voor iedereen
in de uren van nood en ontbering
neem er nog één
eén kopje koffie (4x)
al die lui op kantoren
je mag ze in principe niet storen
maar als de koffiejuffrouw het wil ligt alles stil
en de school, de fabrieken
de universiteiten, klinieken
al die tenten drijven, god lof, nog steeds op
eén kopje koffie (2x)
sterke drank, sigaretten
we slibben langzaam dicht en vervetten
en al relaxend gaan we kapot aan ons genot
maar ik hou van beschaving
ik wil een keurig nette verslaving
na al die jaren weet ik het wel en ik bestel
eén kopje koffie (2x)
ik ben een gebruiker
eén kopje koffie
zonder de suiker
eén kopje koffie
eén kopje koffie
ik ben een gebruiker
eén kopje koffie
zonder de suiker
eén kopje koffie
eén kopje koffie
nee hoor..quote:op woensdag 12 mei 2004 13:45 schreef divinejester het volgende:
zwarte koffie.
als onze lieve heer hem met melk en suiker bedoeld had waren de koffiebonen wel wit en zoet geweest.
ehm... poedeliewoepsie..quote:op woensdag 12 mei 2004 13:56 schreef biancavia het volgende:
waar blijven de koekjes nou???
moka.quote:op woensdag 12 mei 2004 14:05 schreef svyatagor het volgende:
ik zet de allerlekkerste espresso altijd hiermee:
[afbeelding]
goed voor lichaam én geest!![]()
jawelquote:op woensdag 12 mei 2004 13:51 schreef nappel het volgende:
[..]
nee hoor..
..zo egoïstisch is onze lieve heer niet;
hij heeft ook nog wat scheppingsvrijheid voor ons overgelaten..
jouw avondeten groeit toch ook niet warm en gekruid in de voortuin aan een boom?
![]()
is het in de wetenschappelijke wereld toegestaan om doping te gebruiken?quote:op woensdag 12 mei 2004 14:23 schreef thabit het volgende:
zouden de mensen die "niet." hebben ingevuld een lijst met hun wetenschappelijke prestaties en publicaties kunnen neerzetten? ik kan me namelijk niet voorstellen dat daar veel goeds tussenzit.
in welke tijdschriften heb je deze artikelen gepubliceerd?quote:op woensdag 12 mei 2004 14:30 schreef oud_student het volgende:
[..]
is het in de wetenschappelijke wereld toegestaan om doping te gebruiken?
bij een atletiek wedstrijd wordt je gediskwalificeerd als je tevoren enige koppen koffie hebt gedronken.
bij welke middelen ligt de grens ? amfetaminen etc. toegestaan ?
de academische wereld doet niet aan wedstrijdjes. we werken allemaal voor dezelfde alma mater.quote:op woensdag 12 mei 2004 14:30 schreef oud_student het volgende:
[..]
is het in de wetenschappelijke wereld toegestaan om doping te gebruiken?
bij een atletiek wedstrijd wordt je gediskwalificeerd als je tevoren enige koppen koffie hebt gedronken.
bij welke middelen ligt de grens ? amfetaminen etc. toegestaan ?
40 minuten geleden aangeschaft, nu nog de koffie, welke expresso is jullie favoriet? lavazza?quote:op woensdag 12 mei 2004 14:05 schreef svyatagor het volgende:
ik zet de allerlekkerste espresso altijd hiermee:
goed voor lichaam én geest!![]()
quote:op woensdag 12 mei 2004 14:42 schreef libris het volgende:
[..]
40 minuten geleden aangeschaft, nu nog de koffie, welke expresso is jullie favoriet? lavazza?
meer infoquote:koffie heeft zo'n vaste plaats in ons dagelijks leven, dat het bijna niet is voor te stellen dat het vroeger anders was. koffie werd in de 17e eeuw vanuit arabië via turkije in europa geïntroduceerd. in arabië was koffie drinken aan het eind van de 15e eeuw een dagelijks ritueel dat deel uitmaakte van de samenleving. arabieren worden dan ook beschouwd als de eerste koffiedrinkers.
ontdekkingsreizigers komen aan het eind van de 15e en 16e eeuw in het midden-oosten terecht en bezoeken daar de koffiehuizen. er doen diverse legendes de ronde. want er wordt een drank geserveerd die in staat is om vermoeidheid en slaperigheid te verdrijven en die ook nog lekker van smaak is. dat intrigeert de europeanen.
handelaren zien daar wel iets in en laten voor de eerste keer in 1615 een schip met koffie uit turkije naar europa varen.
in venetië wordt omstreeks 1645 het eerste europese koffiehuis geopend. daarna gaat het snel: oxford, londen, den haag, marseille en andere wereldsteden volgen. in parijs zijn er in 1690 al 250 koffiehuizen. in de eeuwen daarna verovert koffie z'n vaste plek binnen onze culturen. we kunnen niet meer zonder, want voor de meesten van ons geldt dat we bijna 4 kopjes koffie per dag drinken.
dit verklaart meteen waarom de arabieren in de middeleeuwen wetenschappelijk meer dan 500 jaar voor lagen op de europeanen.quote:op woensdag 12 mei 2004 15:26 schreef marvin-the-martian het volgende:
--> wiener melanche <-- [afbeelding]
[..]
meer info
neem vanavond wel een echte espresso....quote:op donderdag 13 mei 2004 07:48 schreef alicey het volgende:
triest, libris. weiger dienst!
ik nam deel aan het verkeer, dat lijkt me genoeg, simple minded one.quote:op donderdag 13 mei 2004 14:43 schreef alicey het volgende:
mooi, ga eens bijna dood dan
zal wel weer een bijna-ban worden met een bijna-doodverwensing![]()
quote:op donderdag 13 mei 2004 16:55 schreef iteejer het volgende:
wellicht dat er hier interesse is om lid te worden van het stofzuiger-genootschap?
quote:op donderdag 13 mei 2004 16:55 schreef iteejer het volgende:
wellicht dat er hier interesse is om lid te worden van het stofzuiger-genootschap? onder het genot van een kopje koffie komen we bij elkaar, ieder met zijn eigen favoriete stofzuiger. steeds zijn de pogingen om bijeen te komen gestrand, belangstelling genoeg maar men durfde het toch neit echt aan. kunnen we dit nu eens daadwerkelijk uitvoeren?
die stofzuiger van jou ziet er wat daffig uit. zeker die wieltjes. zouden die oude dafjes op dat ding geinspireerd zijn?quote:op donderdag 13 mei 2004 17:02 schreef marvin-the-martian het volgende:
[afbeelding]
bbzzzbzbzbzzzzbzbbzbzzzzzzzzz![]()
-tevens top idee-
het moet wel een stoffig (quote:op donderdag 13 mei 2004 17:01 schreef alicey het volgende:
voor de rest overigens een goed idee, en ik stem voor dat er een taal-wetenschapper de voorzitter wordt![]()
mijn quote! wat doe je?quote:op donderdag 13 mei 2004 17:05 schreef iteejer het volgende:
[..]
wat bedoel je?
-daar laten wij ons niet over uit- totdat de rechtzaak omtrend eigendomsrecht is uitgevochten van wie nu het orginele idee is voor het design van de wielen...quote:op donderdag 13 mei 2004 17:05 schreef iteejer het volgende:
[..]
die stofzuiger van jou ziet er wat daffig uit. zeker die wieltjes. zouden die oude dafjes op dat ding geinspireerd zijn?
vanavond is wat kort dagquote:op donderdag 13 mei 2004 17:10 schreef marvin-the-martian het volgende:
-daar laten wij ons niet over uit- totdat de rechtzaak omtrend eigendomsrecht is uitgevochten van wie nu het orginele idee is voor het design van de wielen...![]()
ps ach waarom ook niet, waar woont/leeft iedereen -ging hoedanook biertje doen vanavond- dussum spui je ideeen maar... ik leef in haarlem
volgens alicey moest er een taal-wetenschapper/filosoof de voorzitter worden dus ik zie zowiezo nog twee gegadigdenquote:op donderdag 13 mei 2004 17:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
vanavond is wat kort dag
dus jij wil aanwezig zijn? greatik ben mobiel, maakt me weinig uit waar de meet is. wie nog meer??
quote:op donderdag 13 mei 2004 20:01 schreef alicey het volgende:
oh en natuurlijk in weekend want ik ben geen luie studente
student en baan?? is het een bij-baan over is het een bij-studie??quote:op donderdag 13 mei 2004 20:35 schreef alicey het volgende:
oh en natuurlijk in weekend want ik ben geen luie studente
[...]
als je geen baan hebt is doordeweeks makkelijker, ja
wat voor studie?quote:op donderdag 13 mei 2004 20:40 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
loop 3e jaars stage![]()
plaatje zoeken ...quote:op donderdag 13 mei 2004 21:03 schreef pfaf het volgende:
wat doe je marvin?
quote:op donderdag 13 mei 2004 21:12 schreef alicey het volgende:
of beiden natuurlijk, ken ook nog.....
wat heb je opstaan?? als ik "zuiver" meezing is het waarschijnlijk een nummer van guns 'n roses ... rardasrasdaraaaaaaaquote:op donderdag 13 mei 2004 21:19 schreef alicey het volgende:
en ten gevolge daarvan is er nog veel meer oninteressante info de wijde wereld ingegaan
ik zing nu trouwens erg hard (en waarschijnlijk ook erg vals), wat mij op de gedachte brengt hoe het komt of wij geluid vals of zuiver vinden klinken.. wat is daar, wetenschappelijk gezien, de logica achter?
momentopname : after foreverquote:op donderdag 13 mei 2004 21:21 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
wat heb je opstaan?? als ik "zuiver" meezing is het waarschijnlijk een nummer van guns 'n roses ... rardasrasdaraaaaaaa![]()
quote:op donderdag 13 mei 2004 21:22 schreef marvin-the-martian het volgende:
ben zo terug ff koffie zetten.....
ik stel voor in dordt... dan kom ik ook een bakkie doenquote:op donderdag 13 mei 2004 17:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
vanavond is wat kort dag
dus jij wil aanwezig zijn? greatik ben mobiel, maakt me weinig uit waar de meet is. wie nog meer??
* meld *quote:op donderdag 13 mei 2004 16:55 schreef iteejer het volgende:
wellicht dat er hier interesse is om lid te worden van het stofzuiger-genootschap? onder het genot van een heerlijke reep verkade cappucino komen we bij elkaar, ieder met zijn eigen favoriete stofzuiger.
toppiequote:iets als dit is op te vatten als een soort loempia-werpen. alleen, degenen die wegens permanente vraatzucht de loempia al hebben opgvreten alvorens hij geworpen kan worden, en tevens degenen die over honger in afrika beginnen en aldus de loempia daarheen trachten te werpen, hebben nu een alternatief
quote:op woensdag 12 mei 2004 14:42 schreef libris het volgende:
[..]
40 minuten geleden aangeschaft, nu nog de koffie, welke expresso is jullie favoriet? lavazza?
net een pot lavazza aangeschaft, ze verkopen trouwens 5 verschillende soorten rombauts in mijn singaporese supermarkt, vond ik wel vreemd.quote:
quote:op zaterdag 15 mei 2004 11:55 schreef pfaf het volgende:
aaah, daar kan ik er ook wel één van gebruiken alicey.
(pfaf kijkt ongeveer zo uit:)
frans ken ik niet, alleen als ik een halve fles whisky opheb spreek ik vloeiend fransquote:op zaterdag 15 mei 2004 12:58 schreef oldjeller het volgende:
alicey zing eens een stukje frans.. moi lolita ofz..
halve fles maar..quote:op zaterdag 15 mei 2004 14:01 schreef alicey het volgende:
[..]
frans ken ik niet, alleen als ik een halve fles whisky opheb spreek ik vloeiend frans![]()
thabit : wat is automaat-koffie toch smerig. ik zet zelf me koffie met een mokaquote:op zaterdag 15 mei 2004 18:08 schreef thabit het volgende:
tip voor als je bij italianen in achting wilt stijgen: zeg dat je je koffie met een moka zet. zeg daarbij vooral niet dat je hem schoonmaakt met afwasmiddel, dat is een doodzonde.
gisteren ondervonden: ik haalde koffie uit een koffieautomaat. ik zei tegen iemand: "gadverdamme wat is die automaatkoffie toch smerig! ik zet zelf m'n koffie met een met een moka". waarop er een italiaanse vrouw ineens heel geinteresseerd uit de verte naar me toe kwam met "zei je daar moka?". helaas maakte ik even later bovengenoemde fout. maar goed, al doende leert men en de volgende keer kom ik weer een stap verder in een poging italiaanse vrouwen om m'n vinger te winden.
meer zo:quote:op zaterdag 15 mei 2004 18:32 schreef alicey het volgende:
[..]
thabit : wat is automaat-koffie toch smerig. ik zet zelf me koffie met een moka
italiaanse vrouw : hoorde ik daar moka ?
thabit : ja, een moka schoongemaakt met afwasmiddel
italiaanse vrouw : gadverdamme, afwasmiddel is smerig
zoiets?
juist.quote:op zondag 16 mei 2004 13:26 schreef pfaf het volgende:
thabit: "neucken?"
quote:op zaterdag 15 mei 2004 18:53 schreef thabit het volgende:
[..]
meer zo:
thabit: wat is automaat-koffie toch smerig. ik zet zelf m'n koffie met een moka.
italiaanse vrouw: hoorde ik daar moka ?
thabit: jazeker, een geniaal apparaat is het!
italiaanse vrouw: maak je dat ding schoon met afwasmiddel?
thabit : ja.
italiaanse vrouw: wat?!?! dat mag je nooit doen! de smaak van de espresso wordt lekkerder naarmate je het ding vaker gebruikt, maar dan niet met afwasmiddel schoonmaakt.
thabit: bedankt voor de tip. ik zal het onthouden.
het valt mij op dat theedrinkers luie donders zijn. staan na een telefoontje bij de waterkoker, wachten tot het water gekookt is (terwijl ze in de tussentijd best nog een telefoontje kunnen aannemen), pakken op hun gemak theezakjes, en gaan dit op hun gemak opdrinken en lopen nog wat heen en weer om theezakjes weg te gooien etc.quote:op maandag 17 mei 2004 10:32 schreef svyatagor het volgende:
[..]
net als mijn theepot overigens (of vloek ik nu in dit topic???)
wie-wat-waar... gewoon een datumpje & cafe prikken en kijken wie komen opdagen of ff een poll beginnen met het risico dat er pas een (-als die er dan ooit een komt-) per volgend jaar wordt gehouden...quote:op donderdag 13 mei 2004 16:55 schreef iteejer het volgende:
wellicht dat er hier interesse is om lid te worden van het stofzuiger-genootschap? onder het genot van een kopje koffie komen we bij elkaar, ieder met zijn eigen favoriete stofzuiger. steeds zijn de pogingen om bijeen te komen gestrand, belangstelling genoeg maar men durfde het toch neit echt aan. kunnen we dit nu eens daadwerkelijk uitvoeren?
het verloop van zo'n meet is ongeveer als volgt: de voorzitter opent de vergadering, en sprenkelt wat stof en vuil over de gehele tafel, dat we dan gezamelijk met de meegebrachte stofzuigers weer gaan opzuigen. zulks ter bevordering van het saamhorigheidsgevoel. dit dient bij voorkeur te geschieden in ouderwetse café's, waar men nog koffie schenkt, en waar van die zware eiken tafels staan met een donkerrood tafeltapijt erop. daarom ook riep dit topic bij mij weer de herinnering op aan een dergelijke meet
daarna is er alle tijd om de filosoferen over het stofzuigen, over de stofzuiger zelf, etc.
aan alles komt een eind: dus ook aan dergelijke meets. om dat passend te symboliseren wordt er aan het einde van de vergadering op rituele wijze een kruimeldief in tweeen gezaagd.
iets als dit is op te vatten als een soort loempia-werpen. alleen, degenen die wegens permanente vraatzucht de loempia al hebben opgvreten alvorens hij geworpen kan worden, en tevens degenen die over honger in afrika beginnen en aldus de loempia daarheen trachten te werpen, hebben nu een alternatief
woensdag- of donderdagavond, of in het weekend.. welk weekend maakt me weinig uitquote:op maandag 17 mei 2004 14:31 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
wie-wat-waar... gewoon een datumpje & cafe prikken en kijken wie komen opdagen of ff een poll beginnen met het risico dat er pas een (-als die er dan ooit een komt-) per volgend jaar wordt gehouden...
dussum wie
iteejer
alicey
eleanorgoescrazy
marvin-the-martian
??pfaf
??sjun
??libris
??oldjeller
??thabit
?? de rest ??
waar: in de randstad in een bruin cafe?
waarneer: eeuh morgenavond ??-of volgende week-
ice kohiiiquote:op woensdag 19 mei 2004 11:00 schreef alicey het volgende:
erg warm weer voor koffie - wat jullie?
ziet er ookquote:op woensdag 19 mei 2004 13:13 schreef eleanorgoescrazy het volgende:
[..]
ice kohiii
[afbeelding]
en mijn personal favourite
[afbeelding]
lies, it's all in your head..quote:op donderdag 20 mei 2004 19:36 schreef haushofer het volgende:
we hebben op de faculteit een koffiezetapparaat, dat 2,2 liter koffie in 4 minuten kan zetten. ik zal nog es vragen hoeveel blikken koffie er door heen gaan per week, maar het zijn er veel!
thabit's true: de beste ideeen komen na de koffie. mmmmmm, lekker, koffie...
ik ben wel in voor een meet, mits iedereen z'n koffie zwart drinkt natuurlijk.quote:op maandag 17 mei 2004 14:31 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
wie-wat-waar... gewoon een datumpje & cafe prikken en kijken wie komen opdagen of ff een poll beginnen met het risico dat er pas een (-als die er dan ooit een komt-) per volgend jaar wordt gehouden...
dussum wie
iteejer
alicey
eleanorgoescrazy
marvin-the-martian
??pfaf
??sjun
??libris
??oldjeller
??thabit
?? de rest ??
inderdaad. datum bij deze 12-06quote:op vrijdag 21 mei 2004 22:54 schreef thabit het volgende:
[..]
ik ben wel in voor een meet, mits iedereen z'n koffie zwart drinkt natuurlijk.
indien het per se een zaterdag moet zijn, kan ik niet op 29-05 en 05-06. dus dan wordt het morgen of 12-06.quote:op vrijdag 21 mei 2004 22:57 schreef alicey het volgende:
[..]
inderdaad. datum bij deze 29-05
gezelligquote:op maandag 17 mei 2004 14:31 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
dussum wie
iteejer
alicey
eleanorgoescrazy
marvin-the-martian
thabit
??pfaf
??sjun
??libris
??oldjeller
?? de rest ??
op vrijdag 21 mei 2004 22:54 schreef thabit het volgende:
[..]
ik ben wel in voor een meet, mits iedereen z'n koffie zwart drinkt natuurlijk.
agenda?quote:op maandag 24 mei 2004 14:30 schreef marvin-the-martian het volgende:
[..]
gezelligalleen ik begrijp dat de datum zaterdag 12 juni is geworden... * oldjeller gaat in zijn agenda kijken...
agen·da (de ~, ~'s)quote:op maandag 24 mei 2004 21:03 schreef oldjeller het volgende:
[..]
agenda?![]()
slotje dus, want slowchatten mocht niet meerquote:op donderdag 27 mei 2004 13:05 schreef marvin-the-martian het volgende:
slowchat zoals slowchat bedoeld is...![]()
wel in de speciale slowchatreeksquote:op donderdag 27 mei 2004 13:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
slotje dus, want slowchatten mocht niet meer
mooi, dan gaan wij ook een topic openen in truth..quote:op donderdag 27 mei 2004 13:17 schreef alicey het volgende:
[..]
wel in de speciale slowchatreeks
waar dit topic conform de policy en faq geen deel van uitmaakt![]()
quote:op donderdag 27 mei 2004 13:17 schreef alicey het volgende:
[..]
wel in de speciale slowchatreeks
waar dit topic conform de policy en faq geen deel van uitmaakt![]()
--> wfl feedback deel 6quote:op donderdag 13 mei 2004 00:29 schreef iteejer het volgende:
we kunnen natuurlijk ook dat algemen slowchat topic afschaffen, en vervangen door thematische slowchat-zooi, zoals nu het koffie-topic.
dat is dan wellicht meer wfl-like dan die maffe slowchat..?
en wat mag dat promotie onderzoek dan wel zijn??quote:op donderdag 27 mei 2004 15:25 schreef libris het volgende:
even iets wetenschappelijks
*nieuwsflash
*librisheeft zijn promotie onderzoek weer opgepakt
*einde nieuwsflash
en nu een mok lavazza!
12 juni, utrecht, ergens tussen 17:00 en 19:00 verzamelenquote:op donderdag 27 mei 2004 20:59 schreef iteejer het volgende:
hoe zit het nou met die meet? wie heeft me op die lijst gezet overigens?
de lokatie 'ergens' behoeft nog wel enige nadere definiering. wie komen er nog meer? wordt het echt een mini-meet?quote:op donderdag 27 mei 2004 21:18 schreef alicey het volgende:
12 juni, utrecht, ergens tussen 17:00 en 19:00 verzamelen
ik weet niet wie jou op die lijst heeft gezet, maar deze keer kom je maar gewoon
utrecht dus (akkersloot had niet genoeg stoelen)quote:op donderdag 27 mei 2004 21:27 schreef iteejer het volgende:
[..]
de lokatie 'ergens' behoeft nog wel enige nadere definiering.
goede vraag, stond er ergens in dit topic ook niet een voorlopige lijst?quote:wie komen er nog meer?
ik hoop eik dat er deze keer een beetje opkomst isquote:wordt het echt een mini-meet?
utrecht kent vele ergensen...quote:op donderdag 27 mei 2004 21:30 schreef alicey het volgende:
utrecht dus (akkersloot had niet genoeg stoelen)
ja, maar weet ik veel of die nog courant is, wellicht dat er middels irc of andere circuits al het nodige meer bekend is dan hier vermeld staat!quote:goede vraag, stond er ergens in dit topic ook niet een voorlopige lijst?
ben benieuwd ja...quote:ik hoop eik dat er deze keer een beetje opkomst is
nouja laten we anders beginnen op het centraal station, en van daaruit naar overal en nergens gaanquote:op donderdag 27 mei 2004 22:02 schreef iteejer het volgende:
[..]
utrecht kent vele ergensen...
je mede-moderator schorpioen waakt ervoor dat enige nieuwe feiten een spoedige publicatie ondergaanquote:[..]
ja, maar weet ik veel of die nog courant is, wellicht dat er middels irc of andere circuits al het nodige meer bekend is dan hier vermeld staat!
promotie, daar draait het om. gewoon een grote affiche maken, op een bord plakken, en daarmee door dordrecht lopen, wel zelf er wat voor doen natuurlijkquote:[..]
ben benieuwd ja...
op mijn leeftijd en fysieke toestand is dat helaas niet mogelijk, daarnaast kan mijn band nog wel eens op de heenreis lek gaan.. dat is zwaar..quote:op maandag 17 mei 2004 14:31 schreef marvin-the-martian het volgende:
??oldjeller
ik geloof dat we bij deze iemand hebben om met borden in dordt rond te gaan lopenquote:op donderdag 27 mei 2004 22:28 schreef oldjeller het volgende:
[..]
op mijn leeftijd en fysieke toestand is dat helaas niet mogelijk, daarnaast kan mijn band nog wel eens op de heenreis lek gaan.. dat is zwaar..
quote:op vrijdag 28 mei 2004 08:01 schreef alicey het volgende:
[..]
ik geloof dat we bij deze iemand hebben om met borden in dordt rond te gaan lopen rijden
een god die allesomvattend is heeft een groot probleem.. hij zal nooit zichzelf kunnen ervaren. dit wordt versterkt doordat volmaaktheid stilstand inhoudt. hierom heeft god zich opgedeeld in vele gedeelten, die samen volmaakt zijn, maar individueel elkander kunnen ervaren, en kunnen groeienquote:op zaterdag 29 mei 2004 23:16 schreef stormseeker het volgende:
ik wil je dan iets vragen. (geen aanval, alleen nieuwsgierigheid)
[..]
hoe ben je tot deze conclusie gekomen?
zij konden de gevolgen niet overzien van hun acties. de vraag is ook of zij oprecht gekozen hebben, of dat het hen "overkwam". van die tijd weet niemand iets af, en genesis laat ook een hoop vragen onbeantwoord.quote:[..]
zoals ik het persoonlijk begrepen heb hadden de eerste mensen wel degelijk een vrije wil (dus vrije keus) voordat ze van de vrucht aten. waarom denk jij van niet?
ja en nee, ze wisten wel degelijk wat er zou gebeuren. ze maakten echter gebruik van hun vrije wil om dat wat satan zei te geloven en god voor leugenaar uit te maken (over het feit dat ze net als god zouden zijn , wetend wat goed en slechts is, ik denk dat je het wel kent).quote:zij konden de gevolgen niet overzien van hun acties
ik denk dat het niet in 1 oorzaak te vinden is. ik weet niet of ik mensen in mijn omgeving heb die er zo over denken, in mijn omgeving wordt niet zoveel gefilosofeerd. de manier zoals ik dingen zie komt vooral door de manier waarop ik dingen meemaak. en ook dat verandert voortdurendquote:ik vind dat jij hele interessante dingen zegt, alicey. een hele aparte manier van denken lijk je te hebben, hoe kom je daar zoal bij? heb je meer mensen die er zo over denken in je omgeving of is dit het resultaat van eindeloos filosoferen?
zij konden echter niet weten dat het slecht was, uitgaande van genesis - dat kwam pas na het eten van de vrucht. deze tekst van genesis zegt echter heel erg veel over hoe mensen psychologisch in elkaar zitten. zie god en satan in deze context als verschillende gedachten in het breinquote:op zaterdag 29 mei 2004 23:34 schreef stormseeker het volgende:
[..]
ja en nee, ze wisten wel degelijk wat er zou gebeuren. ze maakten echter gebruik van hun vrije wil om dat wat satan zei te geloven en god voor leugenaar uit te maken (over het feit dat ze net als god zouden zijn , wetend wat goed en slechts is, ik denk dat je het wel kent).
ze wisten niet dat het verkeerd was om geboden te overtreden ... ze hadden god kunnen vragen, maar hoe was de beslissing dan gelopen? ik denk dat je daar niet uitkomt; genesis biedt hiervoor onvoldoende houvastquote:genesis 1:16
16 en jehovah god legde de mens ook het volgende gebod op: „van elke boom van de tuin moogt gij tot verzadiging eten. 17 maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij beslist sterven.
ze wisten het dus maar lieten zich verleiden door satan. had niet gehoeven. ze wisten wat god had gezegd en hadden hem dus ook kunnen vragen of dat wat satan zei, waar was.
van dale zegt:quote:ik ben mijn eigen god
het was een middel om hun loyaliteit op de proef te stellen.quote:als het niet de bedoeling was dat de mens dit zou doen, had god echt die boom niet geplant
lijkt me wel, ze wisten immers ook dat het hun dood zou betekenen. lijkt me niet echt iets positiefs.quote:ze wisten niet dat het verkeerd was om geboden te overtreden
een god wordt veelal "ingeschakeld" om een mens te begeleiden, en in sommige gevallen wordt van alles in de hand van god gelegd. die god die hier optreedt naast de mens, en de mens begeleidt, en er op soms mysterieuze manieren voor zorgt dat de mens doorgaat, ben ik zelf. de god die van buitenaf ingrijpt en doet, doe ik van binnenuit - op een manier die ikzelf niet kan begrijpen. ik kan op mijzelf vertrouwenquote:op zaterdag 29 mei 2004 23:41 schreef stormseeker het volgende:
[..]
van dale zegt:
u hebt gezocht op god:
resultaat (maximaal 20 woorden)
god (de ~ (m.), ~en)
1 bovenmenselijk, machtig en aanbiddelijk wezen [bij polytheïstische volkeren] => godheid
god (de ~ (m.))
1 het opperwezen, de schepper, de geest waardoor en waarin alles is, zoals hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt => de alfa en de omega, de allerhoogste, de almachtige, de hemelse vader, de opperste rechter, heer, heer der heerscharen, onze-lieve-heer, opperheer, vader
dit lijkt me niet helemaal op jou van toepassing, dus wat bedoel je ermee?
god heeft alles geschapen. zie god hier als het totaal van energie en intellect. de zin van het leven is voor god om zich te ervaren. elk leven loopt geheel anders dan eerdere levens, en daarmee is elk leven weer een unieke ervaring in het geheel. dit kan oneindig doorgaanquote:verder is daarmee niet de vraag beantwoord waar alles vandaan komt en wat de eventuele zin is van het leven.
mijn keuze op welk gebied?quote:wat zal jouw keuze zijn als je iets moest kiezen en waarom?
en god kon weten dat dit niet zou werken..quote:op zaterdag 29 mei 2004 23:49 schreef stormseeker het volgende:
[..]
het was een middel om hun loyaliteit op de proef te stellen.
ze hadden geen kennis van goed en kwaad.... staat zelfs in genesisquote:[..]
lijkt me wel, ze wisten immers ook dat het hun dood zou betekenen. lijkt me niet echt iets positiefs.
zo zie ik het ook, alleen toch weer andersquote:god heeft alles geschapen. zie god hier als het totaal van energie en intellect
ik wijs menselijke wetenschap zeker niet af, waaruit maak je dat op? de wetenschap heeft een beproefde methode. het levert weliswaar slechts momentopnames op, maar is wel in bewegingquote:op zondag 30 mei 2004 00:00 schreef stormseeker het volgende:
[..]
zo zie ik het ook, alleen toch weer anders.
maar als je de bijbel niet geloofd zoals deze dingen verklaart en je de menselijke wetenschap afwijst, waar haal je dan de zekerheid vandaan dat wat je denkt, juist is?
dat zijn vragen waar ik ook geen antwoord op heb. alle materie kan ontstaan zijn uit energie. als je het lijntje verder volgt, kom je uiteindelijk toch weer op de vraag terecht "waar komt god vandaan?" tja... je komt echter al eerder in de problemen wanneer je de vraagt stelt wanneer het universum is ontstaanquote:waar komt alle materie vandaan? er is zeker een vorm energie die intelligent is, maar dat betekent niet dat de mens (die volgens jou zelf god is) het universum gemaakt heeft.
dat is erg interessant. door dit te beweren suggereer je dat rechtvaardigheid een nietszeggend begrip is. wat ervaar jij echter als iemand een moord pleegt? als hij vrijuit gaat voelt dat onrechtvaardig. een straf is gepast. of niet dan?quote:er bestaan geen goede en slechte daden, en niemand verdient een beloning of straf
kloptquote:op zondag 30 mei 2004 00:08 schreef stormseeker het volgende:
[..]
dat is erg interessant. door dit te beweren suggereer je dat rechtvaardigheid een nietszeggend begrip is.
wat ik al zei, ikzelf kan dat concept ook niet altijd toepassen. als iemand een moord pleegt, zou ik door het lint kunnen gaan, en diegene een langzame pijnlijke dood willen doen ondergaan. hiermee maak ik mijzelf echter schuldig aan hetzelfde. er is geen straf die het kan rechtvaardigen, zonder nieuwe onrechtvaardigheid te doen. naar de persoon gekeken : hoe komt iemand tot een moord? is het die persoon aan te rekenen?quote:wat ervaar jij echter als iemand een moord pleegt? als hij vrijuit gaat voelt dat onrechtvaardig. een straf is gepast. of niet dan?
tja, ik zou toch niet willen leven in een wereld waar rechtvaardigheid niet bestaat en de goeden tot in alle eeuwigheid fysiek en mentaal moeten lijden onder de slechten.quote:klopt
misschien is deze oplossing dan nog niet de juiste. ik noem je geen dwaas. ik hoop alleen dat iedereen tot het meest juist mogelijke inzicht komt. wellicht is verder onderzoek nodig.quote:ikzelf kan dat concept ook niet altijd toepassen
het is voornamelijk ruimte-gebrek. let trouwens op dat je goeden en slechten weer scheidt... wat is goed en wat is slecht? in een ideale wereld zouden mensen elkaar geen pijn meer doen en/of geen pijn meer ervarenquote:op zondag 30 mei 2004 00:21 schreef stormseeker het volgende:
[..]
tja, ik zou toch niet willen leven in een wereld waar rechtvaardigheid niet bestaat en de goeden tot in alle eeuwigheid fysiek en mentaal moeten lijden onder de slechten.
ik zou een oplossing heel interessant vinden. niet straffen is gevoelsmatig niet goed, in gelijke maat straffen is ook gevoelsmatig niet goed. een compromis maken tussen die 2, zoals het in de meeste landen geregeld is, is wat mij betreft wat het woord zegt : een compromis, maar geen oplossingquote:[..]
misschien is deze oplossing dan nog niet de juiste. ik noem je geen dwaas. ik hoop alleen dat iedereen tot het meest juist mogelijke inzicht komt. wellicht is verder onderzoek nodig.
je hebt ergens wel een punt. in deze tijd is het ook verboden voor christenen om te vergelden.quote:in gelijke maat straffen is ook gevoelsmatig niet goed
openbaring 21:4quote:in een ideale wereld zouden mensen elkaar geen pijn meer doen en/of geen pijn meer ervaren
hoe zie jij rechtbanken in dat licht?quote:op zondag 30 mei 2004 00:33 schreef stormseeker het volgende:
[..]
je hebt ergens wel een punt. in deze tijd is het ook verboden voor christenen om te vergelden.
deuteronomium 32:35
35 mij is de wraak en de vergelding.
te bestemder tijd zal hun voet wankelen,
want de dag van hun ongeluk is nabij,
en de gebeurtenissen die hun wachten, haasten zich werkelijk.’
god, als de ultieme beslisser over goed en kwaad, is wel degelijk gerechtigd het oog om oog, tand om tand principe toe te passen. wij mogen inderdaad niet vergelden.
aangezien niet iedereen zich aan gods wetten houdt en er toch een zekere vorm van recht moet zijn, zijn rechtbanken tot in zekere mate aangesteld om orde te bewaren. wij moeten autoriteiten gehoorzamen tenzij zij ons wetten opleggen die tegen gods wetten ingaan. hierbij is te denken aan het gehoorzamen van heb u naaste lief en daardoor niet in dienst gaan en de politiek negeren)quote:hoe zie jij rechtbanken in dat licht
hoever gaat "hebt uw naaste lief"? ik zie het in ieder geval iets verfijnder dan slechts weigeren iemand dood te schieten. overigens is dat verhaal van gehoorzaam de overheid in wo ii veelal door nsb'ers gebruikt, wellicht dat zij dit daadwerkelijk geloofden. dogmatisme kan verkeerd uitpakken in sommige situaties.... overigens kijk ik zelf meer naar wat de overheid doet, en waarom zij bepaalde dingen doet. zolang het niet conflicteert met mijn "rechtsgevoel", loop ik ook in de lijn (onoverkomelijk, gevoel voor rechtvaardigheid)quote:op zondag 30 mei 2004 00:48 schreef stormseeker het volgende:
[..]
aangezien niet iedereen zich aan gods wetten houdt en er toch een zekere vorm van recht moet zijn, zijn rechtbanken tot in zekere mate aangesteld om orde te bewaren. wij moeten autoriteiten gehoorzamen tenzij zij ons wetten opleggen die tegen gods wetten ingaan. hierbij is te denken aan het gehoorzamen van heb u naaste lief en daardoor niet in dienst gaan en de politiek negeren)
en ik geloof dus absoluut niet dat god een aandeel heeft in de overheid. althans, niet direct, en zeker niet met het gebod deze te gehoorzamen. of geloof jij dat jp, bush en hitler door god geleverd zijn (en natuurlijk met de motivatie waarom wel of nietquote:romeinen
13 iedere ziel zij onderworpen aan de superieure autoriteiten, want er is geen autoriteit dan door god; de bestaande autoriteiten zijn door god in hun relatieve posities geplaatst. 2 wie zich daarom tegen de autoriteit verzet, heeft zich tegen de regeling van god gesteld; zij die zich ertegen hebben gesteld, zullen een oordeel over zich brengen.
weer een fundamenteel verschil : ik geloof niet in een god die actief ingrijpt. wij maken zelf deel uit van die god, en door onze eigen daden grijpen wij in. er is niet buiten de mensheid een god die ingrijpt, of wil ingrijpen. dat zou de keuze en vrije wil die ieder mens als hoogste goed heeft ondermijnenquote:johannes:
11 jezus antwoordde hem: „gij zoudt in het geheel geen autoriteit over mij hebben als die u niet van boven verleend was. daarom heeft degene die mij aan u heeft overgeleverd, grotere zonde.
god is niet verantwoordelijk voor de dwaze politieke leiders. hij haat degenen die anderen schaden. dat klopt. christenen dienen zich wel aan zekere wetten te houden (belasting, vuil netjes opruimen, verkeersregels) maar als de regering ons zegt dingen te doen die god niet tolereert, zullen we gods kant moeten kiezen, ongeacht de gevolgen. (in wo ii zijn veel van jehovah's getuigen in kampen omgekomen omdat zij niet in dienst gingenin het leger van hitler).quote:en ik geloof dus absoluut niet dat god een aandeel heeft in de overheid
tuurlijk! het was slechts een voorbeeld om duidelijk te maken dat moorden niet is toegestaan, ook al wil de regering dat.quote:hoever gaat "hebt uw naaste lief"? ik zie het in ieder geval iets verfijnder dan slechts weigeren iemand dood te schieten.
de mens heeft altijd vrije keus gehad en zal dat altijd houden. de mens heeft echter zijn vrije wil misbruikt en zich van god afgekeerd. daarom moet hij uiteindelijk (ter wille van de goeden) orde op zaken stellen. maar iedereen heeft de vrije keus: god wel of niet dienen. het is aan een ieder om dat vrij te beslissen.quote:dat zou de keuze en vrije wil die ieder mens als hoogste goed heeft ondermijnen
dat laatste geloof ik ook niet. god haat niet (meer)quote:op zondag 30 mei 2004 00:59 schreef stormseeker het volgende:
[..]
god is niet verantwoordelijk voor de dwaze politieke leiders. hij haat degenen die anderen schaden.
in dit geval heb ik respect voor de jehova's die daar zijn omgekomenquote:dat klopt. christenen dienen zich wel aan zekere wetten te houden (belasting, vuil netjes opruimen, verkeersregels) maar als de regering ons zegt dingen te doen die god niet tolereert, zullen we gods kant moeten kiezen, ongeacht de gevolgen. (in wo ii zijn veel van jehovah's getuigen in kampen omgekomen omdat zij niet in dienst gingenin het leger van hitler).
nu is dat alleen in geval van oorlog, en in geval van oorlog volgen er vaak ook enge wetten voor de gewone burgersquote:[..]
tuurlijk! het was slechts een voorbeeld om duidelijk te maken dat moorden niet is toegestaan, ook al wil de regering dat.
het geld voor christenen onder alle omstandigheden, oorlog was alleen een voorbeeld. doei!quote:nu is dat alleen in geval van oorlog, en in geval van oorlog volgen er vaak ook enge wetten voor de gewone burgers
als je iemand vrije wil geeft, mag je niet oordelen welke keuze goed of slecht is, anders is er geen sprake van vrije keuzequote:op zaterdag 29 mei 2004 23:34 schreef stormseeker het volgende:
ja en nee, ze wisten wel degelijk wat er zou gebeuren. ze maakten echter gebruik van hun vrije wil om dat wat satan zei te geloven en god voor leugenaar uit te maken (over het feit dat ze net als god zouden zijn , wetend wat goed en slechts is, ik denk dat je het wel kent).
ze konden nog niets weten aangezien ze nog niet v/d boom van kennis hadden gegeten. een verkeerde aanname dus van jouquote:genesis 1:16
16 en jehovah god legde de mens ook het volgende gebod op: „van elke boom van de tuin moogt gij tot verzadiging eten. 17 maar wat de boom der kennis van goed en kwaad betreft, gij moogt daarvan niet eten, want op de dag dat gij daarvan eet, zult gij beslist sterven.
ze wisten het dus maar lieten zich verleiden door satan. had niet gehoeven. ze wisten wat god had gezegd en hadden hem dus ook kunnen vragen of dat wat satan zei, waar was.
smile!quote:op zondag 30 mei 2004 00:38 schreef alicey het volgende:
losgezien hiervan, geloof ik dat een god boven vergelding staat. ik ben nog op zoek naar een manier waarop mensen dat ook kunnen. jezus zei : "indien iemand u een slag toedient, keer hem uw andere wang toe". ik ben blijkbaar niet de eerste die er dat soort denkbeelden op nagaat, jezus gaat zelfs nog een stapje verder. hoe echter dat toe te passen?
liefde is onvoorwaardelijk. vooral die van ouders voor hun kind. niks geen loyaliteit, god heeft geen fans nodig, hij weet beter dan datquote:op zaterdag 29 mei 2004 23:49 schreef stormseeker het volgende:
het was een middel om hun loyaliteit op de proef te stellen.
ze konden nog niet weten, niet beseffen wat dat betekent, ze konder de gevolgen niet overzien. wat is daar mis mee? anders was jíj hier nu niet. dan was je hier niet om perfectie te kunnen ervaren in relatie tot imperfectie. als alles precies in balans was, kon je niet spelen.quote:lijkt me wel, ze wisten immers ook dat het hun dood zou betekenen. lijkt me niet echt iets positiefs.
je gevoel.quote:op zondag 30 mei 2004 00:00 schreef stormseeker het volgende:
maar als je de bijbel niet geloofd zoals deze dingen verklaart en je de menselijke wetenschap afwijst, waar haal je dan de zekerheid vandaan dat wat je denkt, juist is?
we zijn bezig ons bewustzijn te verruimen tot begrip van het al. zolang we onze goddelijke aard ontkennen, zal dit proces traag verlopen. zodoende dat we niet begrijpen wat rechtvaardig is. is het rechtvaardig dat een baby bij aanvang van zijn geboorte zoveel pijn moet ondergaan? we zijn allemaal geboren met een trauma. en ieder verkiest op zijn eigen manier daarmee om te gaan, ontwikkelt zich op zijn eigen manier. in die zin vrije keuze door de hoedanigheid waarin de ziel gekozen heeft te verschijnen. en die keuze is om te ervaren. als iemand een andere ziel doodt, zal hij iets in zijn ziel graveren dat er nooit meer uitgaat. een ervaring die traumatisch is voor beiden. daardoor verbind je je voor eeuwig met dat persoon. je komt elkaar weer tegen om dit gebeurde uit te werken. hoe kan het anders gebeuren dat mensen een conflict zolang in staat willen houden, zoals bijvoorbeeld te zien is in het palestijnse gebied? mensen gaan niet over tot vergeving, ze willen iets settlen wat niet te settlen valt, iig niet middels wraak aangezien wraak nooit de geleden pijn kan vergoeden. we bewaren dingen in onze zielen en zolang we daar niets mee doen (en gezien onze goddelijke aard moet het toch mogelijk zijn dat we daar wél iets aan doen), zullen we onze drama's blijven opvoeren en herhalen tot in de eeuwigheid. (het verleden toont ons dat onze aanpak (geweld) niet werkt).quote:op zondag 30 mei 2004 00:08 schreef stormseeker het volgende:
dat is erg interessant. door dit te beweren suggereer je dat rechtvaardigheid een nietszeggend begrip is. wat ervaar jij echter als iemand een moord pleegt? als hij vrijuit gaat voelt dat onrechtvaardig. een straf is gepast. of niet dan?
je lijdt sowieso wel omdat er in aanvang mensen zijn die een misdaad plegen. het leed is dus al geschied. gedane zaken nemen geen keer. wat is dan verder het nut van beoordeling van die zaak? als de dader beter wist, had hij beter gedaan. vertrouw erop dat gods creatie altijd handelt naar zijn beste vermogens. moeilijk te bevatten, maar als ie anders kon, had ie anders gedaan.quote:op zondag 30 mei 2004 00:21 schreef stormseeker het volgende:
tja, ik zou toch niet willen leven in een wereld waar rechtvaardigheid niet bestaat en de goeden tot in alle eeuwigheid fysiek en mentaal moeten lijden onder de slechten.
bij een verbod, kom ik toch een gebrek aan vrije keuze tegenquote:op zondag 30 mei 2004 00:33 schreef stormseeker het volgende:
je hebt ergens wel een punt. in deze tijd is het ook verboden voor christenen om te vergelden.
tuurlijk. iedereen mag doen wat ie wil. ook god dusquote:god, als de ultieme beslisser over goed en kwaad, is wel degelijk gerechtigd het oog om oog, tand om tand principe toe te passen. wij mogen inderdaad niet vergelden.
ikwacht niet zo graagquote:openbaring 21:4
4 en hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. de vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”
tot die tijd zullen we sterk moeten zijn en zelf wel (ondanks de wereld) een hoog moreel leven erop na moeten houden.
wat nou als god je gevoel is, via je gevoel tot jou spreekt?quote:op zondag 30 mei 2004 00:48 schreef stormseeker het volgende:
aangezien niet iedereen zich aan gods wetten houdt en er toch een zekere vorm van recht moet zijn, zijn rechtbanken tot in zekere mate aangesteld om orde te bewaren. wij moeten autoriteiten gehoorzamen tenzij zij ons wetten opleggen die tegen gods wetten ingaan. hierbij is te denken aan het gehoorzamen van heb u naaste lief en daardoor niet in dienst gaan en de politiek negeren)
romeinen
13 iedere ziel zij onderworpen aan de superieure autoriteiten, want er is geen autoriteit dan door god; de bestaande autoriteiten zijn door god in hun relatieve posities geplaatst. 2 wie zich daarom tegen de autoriteit verzet, heeft zich tegen de regeling van god gesteld; zij die zich ertegen hebben gesteld, zullen een oordeel over zich brengen.
johannes:
11 jezus antwoordde hem: „gij zoudt in het geheel geen autoriteit over mij hebben als die u niet van boven verleend was. daarom heeft degene die mij aan u heeft overgeleverd, grotere zonde.
ik denk zeker wel dat ze bij het goddelijk plan horen. anders zou het niet zijn gebeurd. zouden zij niet zijn geboren. het hoe en waarom kom je pas achteraf achter. waarom wordt er in soaps altijd een slechterik opgevoerd? om de spanning in de serie te houden. ik denk dat daarom deze personen onmisbaar zijn voor onze drama's. het zou anders zo saai zijn. en we laten het toch met zijn allen gebeuren. het is niet zo dat we massaal gaan staken oid tegen autotriteiten die ons een slecht gevoel bezorgen. zijn we zelf net zo schuldig dus als jp's, bushes enzzzquote:op zondag 30 mei 2004 00:54 schreef alicey het volgende:
en ik geloof dus absoluut niet dat god een aandeel heeft in de overheid. althans, niet direct, en zeker niet met het gebod deze te gehoorzamen. of geloof jij dat jp, bush en hitler door god geleverd zijn (en natuurlijk met de motivatie waarom wel of niet)?
als ik een moeder was van vijf kinderen, waarvan ze allen een verschillende naam en verschillende persoonlijkheid hadden, zou het dan eerlijk zijn om meer te houden van het braafste kind? als de anderen kinders net zo braaf kónden zijn, hadden ze dat wel gedaan. toch voelen wij ons gerechtigd om een oordeel te vellen. die naam komt er niet meer in, want... we zijn allen geboren zonder naam. die naam wordt ons bezorgd door de locatie waar we worden geboren. als tibetaan is het zeer onwaarschijnlijk dat ik als christen geboren wordt. is het dan eerlijk van god om een tibetaan bij voorbaat, van kinds af aan al te straffen? vertrouw op gods wegen die ondoorgrondelijk zijn. en kies. wil je zelf goddelijk zijn, handel daar dan ook naar, maar besef dat de verantwoordlijkheid groot is. en in het begin gigantisch groot omdat bijna niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. wil je niet goddelijk zijn, bemoei je dan ook niet met de gang van zaken i/d wereld.quote:op zondag 30 mei 2004 01:10 schreef stormseeker het volgende:
laatste zinnen van vandaag!!
god haat in ieder geval slechtheid.
deze haat tracht echter niet anderen schade te berokkenen en staat niet gelijk met wrok of kwaadaardigheid, maar komt veeleer tot uitdrukking in een volslagen afschuw van wat goddeloos is. (zo iets duidelijker)
het geld voor christenen onder alle omstandigheden, oorlog was alleen een voorbeeld. doei!
quote:op zondag 30 mei 2004 14:22 schreef pfaf het volgende:
tering, wordt het hooggeeerde koffie-topic ook al een theologie topic ?
die gedachte kwam ook bij mij op..quote:op zondag 30 mei 2004 14:22 schreef pfaf het volgende:
tering, wordt het hooggeeerde koffie-topic ook al een theologie topic ?
met koffiekannen gooien is foeiquote:op maandag 31 mei 2004 00:00 schreef oldjeller het volgende:
[..]
die gedachte kwam ook bij mij op..
stormseeker kan alicey beter meenemen en die storm elders gaan zoeken, hier zitten ze dus echt fout.
gooi die lege koffie-kan tegen hun hun hoofd.
typo vriend, of ben je je daar niet van bewust?quote:op maandag 31 mei 2004 00:14 schreef thabit het volgende:
gelovigen hebben een zodanig laag bewustzijnsniveau dat ze die kan nieteens voelen.
alles kan. koffie kan, thee kan, maar wim kan niet meer.quote:op maandag 31 mei 2004 01:20 schreef k3vil het volgende:
[..]
typo vriend, of ben je je daar niet van bewust?
een meer positieve levensinstelling zou jou en je omgeving goed doenquote:op maandag 31 mei 2004 22:28 schreef oldjeller het volgende:
bah, l heeft weer haar opmars.
lucida, als we in het onderdeel sex offtopic blijven gaan en jij zulke lappen tekst nodig hebt om mensen te vertellen dat ze beter een condoom kunnen gebruiken dan antwoord ik je liever hier. denk dat je mijn antwoord in wfl ook wel vinden zal.quote:op woensdag 2 juni 2004 21:05 schreef lucida het volgende:
[..]
dear thumby,
jij mag natuurlijk alles, nou ja bijna alles dan. op jouw vraag m.b.t. fn heb ik je inderdaad - op aanraden van olliea - naar de zoekmachine google doorverwezen. ik heb ook aangegeven waarom ik m.b.t. deze speciale vraag verder geen suggestie meer wens te doen, zeker sinds mijn ervaring met rereformed. het is jammer dat je mijn 'speelse' wijze op 'ons' vraag antwoord spel als sarcastisch afdoet.
al weet ik van mezelf dat zulks zo nimmer bedoeld is, maar besef tevens dat het moelijk is, wanneer anderen dat eenmaal in hun hoofd hebben gezet, het er ook weer bij ze uit te praten! dat zal ik dan ook niet proberen.
wat me overigens wel steeds weer opvalt is, dat zoveel mensen hun oren laten hangen naar de mening van derden, en vaak een "eigen" mening vormen louter op basis van horen zeggen! men houdt hiermee wellicht onbedoeld een napraatcultuur in stand, en sterker nog men houd zichzelf moedwillig voor dommer dan men in werkelijkheid is...![]()
het is een koffie topicquote:op donderdag 3 juni 2004 00:49 schreef recreative het volgende:
sorry dat ik nog zo laat binnenval. is het hier nog gezellig? mag ik een biertje?
oh, doe dan maar een cappucino... het is hier wel rustig, is het niet? ik zie dat de bar leeg is?quote:op donderdag 3 juni 2004 00:51 schreef qu63 het volgende:
het is een koffie topic
misschien kwam het door de absurde tijd waarop jij je koffie wilde??quote:op donderdag 3 juni 2004 00:52 schreef recreative het volgende:
[..]
oh, doe dan maar een cappucino... het is hier wel rustig, is het niet? ik zie dat de bar leeg is?
quote:op donderdag 3 juni 2004 10:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
misschien kwam het door de absurde tijd waarop jij je koffie wilde??
misquote:op donderdag 3 juni 2004 10:27 schreef qu63 het volgende:
misschien kwam het door de absurde tijd waarop jij je koffie wilde??
anders open je een bier topicquote:op donderdag 3 juni 2004 13:00 schreef recreative het volgende:
[..]
mis. ik wilde lekker een biertje, maar deze borrel/koffiehoek verschaft des nachts alleen maar koffie
.
of is dat meer voor onz ??quote:op donderdag 3 juni 2004 13:01 schreef qu63 het volgende:
[..]
anders open je een bier topic
waarom nou niet een pina colada topic????quote:op donderdag 3 juni 2004 13:01 schreef qu63 het volgende:
anders open je een bier topic
pina colada topicquote:op donderdag 3 juni 2004 13:34 schreef eleanorgoescrazy het volgende:
[..]
waarom nou niet een pina colada topic????
quote:op donderdag 3 juni 2004 13:56 schreef pfaf het volgende:
[..]je gaat als vent toch geen pina colada topic openen
tsskquote:op donderdag 3 juni 2004 14:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
en terecht
pcies! dr zijn er vandaag 2 geopend en allebei dicht..quote:op donderdag 3 juni 2004 15:54 schreef alicey het volgende:
nee, dat is niet terecht! dat is discriminatie. omdat 1 pina colada een keer iets verkeerd doet, moeten alle pina colada topics maar gesloten worden?
nope, wel koffie met tia mariaquote:op donderdag 3 juni 2004 16:05 schreef alicey het volgende:
geheel on-topic trouwens : iemand wel eens koffie met pina colada geprobeerd?
ik d8 eerder aan sambucca met koffiebonen danquote:op donderdag 3 juni 2004 16:18 schreef alicey het volgende:
nouja, koffie met sambuca kan bijv. nog drinkbaar zijn
dat is ook lekker, maar zo clichequote:op donderdag 3 juni 2004 16:24 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik d8 eerder aan sambucca met koffiebonen dan
ik hal ze dr altijd uitquote:op donderdag 3 juni 2004 16:25 schreef alicey het volgende:
[..]
dat is ook lekker, maar zo cliche
ik eet ze altijd opquote:op donderdag 3 juni 2004 16:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik hal ze dr altijd uit
coffee layered liquor... lekkerquote:op donderdag 3 juni 2004 17:10 schreef alicey het volgende:
wat is da voor iets?
ik zal het eens proberenquote:op donderdag 3 juni 2004 17:17 schreef eleanorgoescrazy het volgende:
[..]
coffee layered liquor... lekkerprobeer maar
quote:q no.53
if a marshmallow traveled at 99.99 percent the speed of light hit the earth, what would happen?
a
the relativistic factor is:
gamma = 1 / ( 1 - (v/c)^2 )^1/2 = 70.7
and the total energy is then
e = gamma x m c^2
a marshmallow weighs about 10 grams, so the total energy is about 70.7 x 10 x ( 30,000,000,000)^2 = 6.4 x 10^23 ergs. i think this is equal in energy to a few dozen good-sized hydrogen bombs. it makes a mess on the surface, but has no effect on the orbit of the earth.
please, do not attempt this experiment yourself. consult professionals first!!
--------------------------------------------------------------------------------
copyright 1997 dr. sten odenwald
return to ask the astronomer.
quote:op vrijdag 4 juni 2004 20:11 schreef asquare het volgende:
`a mathematician is a machine for turning coffee into theorems.' ik weet niet meer wie ik nu citeer, weet iemand dat wel? desondanks drink ik graag suiker in mijn koffie & ook een koffie verkeerd sla ik zeker niet af.![]()
dat was een citaat van, hoe kan het ook anders, pal erdös.quote:op vrijdag 4 juni 2004 20:11 schreef asquare het volgende:
`a mathematician is a machine for turning coffee into theorems.' ik weet niet meer wie ik nu citeer, weet iemand dat wel? desondanks drink ik graag suiker in mijn koffie & ook een koffie verkeerd sla ik zeker niet af.![]()
ja, dat klinkt aannemelijk.quote:op vrijdag 4 juni 2004 23:02 schreef thabit het volgende:
[..]
dat was een citaat van, hoe kan het ook anders, pal erdös.
ik zou wat koffie nemenquote:op zaterdag 5 juni 2004 04:55 schreef k3vil het volgende:
waar ben jen u? diegene die de vogles doet tjeirpen ? j moet eens weten watr je vat
amfetamine gebruikte hij ook.quote:op zaterdag 5 juni 2004 14:19 schreef asquare het volgende:
[..]
ja, dat klinkt aannemelijk.hij leefde toch op koffie & andere stimulerende middelen?
2e x !!!quote:op maandag 7 juni 2004 16:19 schreef marvin-the-martian het volgende:
*jee*hij's weer online
![]()
(het fok forum...)
geprobeerd vandaag en ik moet zeggen het is een aanrader.quote:op dinsdag 8 juni 2004 19:59 schreef alicey het volgende:
in verband met de hitte, is alicey creatief geweest
koffie-ijs
quote:op donderdag 27 mei 2004 20:59 schreef iteejer het volgende:
hoe zit het nou met die meet? wie heeft me op die lijst gezet overigens?
quote:op vrijdag 11 juni 2004 22:30 schreef -lotte- het volgende:
toevallig... krijg een link... klik erop... ga de zojuist gezette koffie halen en voila...
ah dus niet al te vroeg! w00t ik kan het laat maken zo,...quote:oh, voor degenen die het niet gevolgd hebben en ook op de meeting willenkomen:
12 juni (morgen dus) tussen 17:00 en 19:00 op utrecht cs. exacte details volgen
wfl-meeting. is 1 keer eerder geweest. komt in feite neer op eten en drinken, en dan komt de rest vanzelf welquote:op vrijdag 11 juni 2004 22:56 schreef denagam het volgende:
wat voor soort meeting is het... en doen jullie zoiets vaker?
klinkt wel gezellig...quote:op vrijdag 11 juni 2004 23:04 schreef alicey het volgende:
[..]
wfl-meeting. is 1 keer eerder geweest. komt in feite neer op eten en drinken, en dan komt de rest vanzelf wel
die zijn niet gemaakt.quote:op zondag 13 juni 2004 04:26 schreef -lotte- het volgende:
leuk om te horen, we zien uit naar de foto's
alicey had me hoofd gecaptured!!!! arghhhh!,...quote:op zondag 13 juni 2004 11:56 schreef schorpioen het volgende:
[..]
die zijn niet gemaakt.
dus, dan maar bier genomen?quote:op zondag 13 juni 2004 18:57 schreef alicey het volgende:
kom je in zo'n restaurant, hebben ze niet eens koffie-likeurs
mjah dan maar rum, maar het blijft natuurlijk een slechte prestatie om dat soort producten niet in huis te hebbenquote:op zondag 13 juni 2004 19:37 schreef -lotte- het volgende:
[..]
dus, dan maar bier genomen?
of meteen aan de sterkere drankjes?
oei.. je kunt niet zelf koffie zetten, en het is ook geen automaat ofzo met een "sterker" knopje erop? afhankelijk van het type bedrijf zou ikquote:op maandag 14 juni 2004 09:30 schreef schorpioen het volgende:![]()
![]()
de koffie hier is niet sterk genoeg.
ben je niet toevallig slachtoffer van een bezuiningsbeleid, waarbij de knopjes er slechts voor de sier opzitten?quote:op maandag 14 juni 2004 09:46 schreef schorpioen het volgende:
ja er is een knopje sterk en minder sterk en nog een heleboel andere knopjes, maar het is heel gek. welke knoppen je ook indrukt, er komt altijd dezelfde drab uit.
nou ik zal je vertellen, als er meer dan 5 kopjes achter elkaar gehaald worden dan slaan de stoppen door. echt waar.quote:op maandag 14 juni 2004 10:20 schreef alicey het volgende:
[..]
ben je niet toevallig slachtoffer van een bezuiningsbeleid, waarbij de knopjes er slechts voor de sier opzitten?
even in kantoor-folders zoeken naar een koffiezetapparaat, en voorstel tot aankoop neerleggenquote:op maandag 14 juni 2004 10:46 schreef schorpioen het volgende:
[..]
nou ik zal je vertellen, als er meer dan 5 kopjes achter elkaar gehaald worden dan slaan de stoppen door. echt waar.
dus daar lijkt wel flink op bezuinigd te worden.
quote:op maandag 14 juni 2004 09:46 schreef schorpioen het volgende:
ja er is een knopje sterk en minder sterk en nog een heleboel andere knopjes, maar het is heel gek. welke knoppen je ook indrukt, er komt altijd dezelfde drab uit.
"ik" is in het "bezit" van de cafitesse 2000 van de op mijn werk // stageplekquote:op maandag 14 juni 2004 12:08 schreef recreative het volgende:
[..]
wij hebben de cafitesse 3000 van de (deze dus) en die maakt imho fantastische koffie. plus hij levert thee, koffievarianten, soep, maar ook gewoon lekkerrr sterke koffie.
tjah, ambtenaren he?
maar stel het eens voor.
jammer dat het niet zo'n grote opkomst was dan echter dan kun je wel de rest ook "echt" ontmoeten iets wat niet gaat als er 55 man komen opdagenquote:op dinsdag 15 juni 2004 13:58 schreef alicey het volgende:
meet was gezellig, al was het erg klein. er is natuurlijk over van alles en nog wat gesprokener zijn niet veel interessante nieuwe theorien uit voorgekomen. foto's zijn er ook niet. herhaling is het waarschijnlijk wel voor vatbaar, al is het idee er om het iets anders aan te pakken om zodoende een betere opkomst te krijgen. iteejer is niet langsgeweest met zijn stofzuigers
![]()
daar was ik al bang voorquote:op donderdag 17 juni 2004 21:16 schreef #ANONIEM het volgende:
ik drink mijn koffie met suiker en melk. 2 schepjes of 2 klontjes (maar met 2 klontjes wordt het meestal net iets te zoet).
een koffiejuffrouw stak zich met een mes, toen waren er nog 6quote:op vrijdag 18 juni 2004 09:55 schreef marvin-the-martian het volgende:
7.....![]()
ik voel een [borrel] koffie^2 aankomen![]()
en iedereen springen...! de andere koffiejuffrouw sprong te hoog met haar lijf en toen waren er nog 5quote:op vrijdag 18 juni 2004 11:08 schreef alicey het volgende:
een koffiejuffrouw stak zich met een mes, toen waren er nog 6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |