abonnement Unibet Coolblue
pi_69753
Het Fok Stofzuiger Genootschap.

Enige tijd geleden werd er door Peter J. Muller, presentator bij het inmiddels ter ziele gegane Talk Radio, een op de stofzuiger gerichte praatgroep opgericht. Deze groep voorzag duidelijk in een behoefte. Ondergetekende is meermalen op de radio geweest, om stofzuiger-kwesties aan de orde te stellen.
De stofzuiger is namelijk een zeer onderschatte, trouwe, metgezel. Iedere dag staat hij klaar, altijd bereid tot actie. Van onze kant uit, staat daar zelden iets tegenover. En dat is heel jammer. De wereld van de stofzuiger is uitermate boeiend en interessant, wanneer men zich daarvoor openstelt tenminste. Alle soortren en maten zijn aanwezig, alle kleuren, alle soorten geluid, je kan het zo gek niet bedenken.
Zijn er fokkers die willen deelnemen aan een stofzuiger-groep? Het plan is om bijeenkomsten te organiseren, waarbij uiteraard de stofzuiger centraal staat. Ik stel mij voor om kalm te beginnen; bijvoorbeeld, laat ieder zijn opgeladen kruimeldief meenemen, dan kunnen wij gezamenlijk een tafel schoonzuigen.
In een later stadium kunnen we ook de meer serieuze grotere stofzuigers meenemen. Het spreekt voor zich dat dit enige coordinatie behoeft; wanneer iedereen tegelijkertijd bv zijn nilfisk bedrijfs-stofzuiger zou demonstreren, is het lawaai niet van de lucht, en zouden talloze details gewoon verloren gaan.
We kunnen aparte afdelingen oprichten voor practical jokes met stofzuigers, fraude met stofzuigers, en zelfs een therapeutsiche praatgroep rond de stofzuiger.
Van ieder voorbeeld zal ik hier een kleine illustratie geven. Als practical joke, heb ik ooit tussen het dubbele plafond van het toilet op mijn toenmalig kantoor een stofzuiger verstopt. Een stagekracht heb ik daarna een onzinverhaal verteld van een foutief afgestelde stankafzuiger, die dermate hard ging zuigen dat een slachtoffer werd opgezogen. Ik werd vol ongeloof aangehoord. Toen de stagekracht eindelijk een keer naar de toilet moest, liet ik die stofzuiger boven zijn hoofd loeien. De arme jongen hoorde ineens’WOOOOOOEEEEEIIIIIII’ boven zijn hoofd, hij schrok zich wezenloos en stoof de wc uit, druk bezig met zijn broek weer aan te trekken. Hij heeft zijn stage nooit afgerond. Niet bij ons, in ieder geval.
Ook voor fraude-gevallen zijn stofzuigers geschikt. Dit is een verhaal van mijn vader, en speelt een aantal jaren na de tweede wereldoorlog. Een collega van hem had net een artsenpraktijk geopend, maar in die eerste na-oorlogsjaren was er nog tekort aan alles. De man had echter grote ambities, en wilde zijn patienten graag zoveel mogelijk geld aftroggelen. Dus wat deed hij? Hij vroeg de betreffende patient achter een gedeeltelijk ontmanteld, niet meer functionerend rontgen-apparaat te gaan staan, waarna hij via een schakelaar een stofzuiger inschakelde die in het half leeggesloopte binnenwerk van dat apparaat stond. De patient hoorde ‘WWWWOOOOOEEEEEEIIIII’, het geluid waar iedere stofzuigerliefhebber zo warm van wordt, en zag de arts naar een scherm staren, waarna hij met zijn bevindingen kwam. Ziet hoe pluriform het gebruik van de stofzuiger kan zijn…
Het therapeutische voorbeeld is zeer persoonlijk. Zoals gezegd, een stofzuiger schept een band, ook als men zich dat niet bewust is. Luister naar wat mij is overkomen.. De laatste jaren voelde ik me wat leeg, onbehaaglijk, bedrukt, bijna schuldig. Maar waaraan? Waarom? Tijdens het opdiepen van herrinneringen, kwam het plotseling naar boven. Ooit heb ik parket aangelegd. Dat moest op maat gezaagd worden, een heel gedonder. De stofzuigers stond paraat, trouw, om het zaagsel op te zuigen. Op een gegeven ogenblik heb ik de stofzuiger gebruikt als werkbankje; het te zagen stuk hout hield ik daaropgeklemd, en met de andere hand zaagde ik een stuk eraf. Maar, ik keek niet uit, en ik zaagde in de stofzuiger.. ja, ik heb een stofzuiger gezaagd.. hij ging gewoon door met zuigen, maar allengs begon hij steeds meer te suizen en te fluiten, hij was overduidelijk zwaar gewond..
Ik heb dit voorval van me afgeschud, en ben gewoon doorgegaan met mijn leven. Tot het zich dus weer openbaarde.. nu weet ik waar het door komt. Nu pas ik extra goed op mijn stofzuigers, nu kan ik het weer een beetje goed maken. Ik heb ten overstaan van heel Nederland op de radio enorm op mijn kop gekregen van Peter J. Muller, toen ik in de uitzending voorstelde om therapeutisch gemotiveerd een kruimeldief in tweeen te zagen. Zo diep kan men dus zakken…
Vandaar dus mijn oproep. Zijn er fokkers die willen participeren in bijvoorbeeld een kruimeldief-avond? Andere ideeen zijn uiterard ook welkom. Alles wat hier staat is echt gebeurd, berust op 100% waarheid. Daarom ook denk ik dat een dergelijke groep beslist toekomst heeft. We hebben al meerdere malen gezien dat het heel leuk wordt als fokkers elkaar ontmoeten. Laten we nu dergelijke ontmoetingen meer body geven door de stofzuiger centraal te stellen. Meld u aan…

pi_69754
wat een tekst!!! dat ga ik niet allemaal lezen hoor!!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Admin dinsdag 14 maart 2000 @ 21:50:00 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_69755
quote:
op 03-14-2000 om 08:45 PM schreef VixenFromHell het volgende:
wat een tekst!!! dat ga ik niet allemaal lezen hoor!!



Wrom niet???

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_69756
quote:
op 03-14-2000 om 09:50 PM schreef yvonne het volgende:

Wrom niet???


Wij als hardwerkende studenten krijgen al genoeg leesvoor voor onze kiezen
Alle andere letters(behalve mail/forum) worden vermeden.

pi_69757
Uhmmm... ik heb helaas geen kruimeldief...
Kan iemand mij er eentje lenen?
Dan meld ik me bij deze aan


------------------
...aaah, life is a gate, a way, a path to Paradise anyway,
why not live for fun and joy and love,
why not go to your desire and LAUGH...

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 14 Maart 2000).]

  dinsdag 14 maart 2000 @ 22:54:00 #6
2004 sunshine
Still shining!
pi_69758
Vroeger had ik een hele lieve stofzuiger, maar helaas hij is niet meer
Hij was een echte kindervriend. De grootste lol had hij als ze op zijn rug zaten, terwijl hij noeste arbeid verrichtte. Je zag het gewoon aan hem, je hoorde hem blijer zoemen door het huis, als er een kind meereed.
Maar zoals ik al zei, hij is niet meer....
Eenmaal heb ik teveel van hem gevraagd. Ik wilde puin opzuigen.... en ja, dat is iets dat je nooit met een gewone huis, tuin en keuken stofzuiger kunt doen.
Hij heeft het wel geprobeerd, zo lief was ie wel. Hij heeft tot zijn laatste adem alles gedaan om het mij naar mijn zin te maken.
Zijn laatste woorden waren: "Nee, nu kan ik echt niet meer."
Dieptriest....

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_69759
Nog een practical joke m.b.t. een stofzuiger:
Mijn moeder is ontzettend schoon in huis en stofzuigt al jaren elke dag zo'n beetje. Mijn vader daarentegen is een echte klusser en maakt alles wat zijn ogen zien of wat hij in gedachten voor creaties bedenkt.
Op een dag was mijn vader weer van alles aan het repareren en druk bezig met de electriciteit(wat hem minder goed af gaat). Alle lampen waren weer gerepareerd en alles deed het weer in huis. s'Middags kom ik uit school en mijn moeder had de stofzuiger al uit de kast gepakt en ze stopt de stekker in het stopcontact en zet de stofzuiger aan en ja hoor alle lampen gingen branden door het hele huis!!!!!! Nou dat is toch knap he van die pa van mij he?!


pi_69760
Nog een practical joke m.b.t. een stofzuiger:
Mijn moeder is ontzettend schoon in huis en stofzuigt al jaren elke dag zo'n beetje. Mijn vader daarentegen is een echte klusser en maakt alles wat zijn ogen zien of wat hij in gedachten voor creaties bedenkt.
Op een dag was mijn vader weer van alles aan het repareren en druk bezig met de electriciteit(wat hem minder goed af gaat). Alle lampen waren weer gerepareerd en alles deed het weer in huis. s'Middags kom ik uit school en mijn moeder had de stofzuiger al uit de kast gepakt en ze stopt de stekker in het stopcontact en zet de stofzuiger aan en ja hoor alle lampen gingen branden door het hele huis!!!!!! Nou dat is toch knap he van die pa van mij he?!


  Admin woensdag 15 maart 2000 @ 09:23:00 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_69761
hup!!!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_69762
Helpt zo'n bijeenkomst ook als je stofzuigerfobisch bent? Ik ben eigenlijk nogal bang van die dingen. En mag ik mijn werkster meenemen om hem te dragen?

Bij twee keer 'ja' meld ik me aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Xenia (Datum 15 Maart 2000).]

pi_69763
quote:
op 03-15-2000 om 01:11 PM schreef Xenia het volgende:
Helpt zo'n bijeenkomst ook als je stofzuigerfobisch bent? Ik ben eigenlijk nogal bang van die dingen. En mag ik mijn werkster meenemen om hem te dragen?

Bij twee keer 'ja' meld ik me aan.



JA,JA


pi_69764
quote:
op 03-15-2000 om 01:11 PM schreef Xenia het volgende:
Helpt zo'n bijeenkomst ook als je stofzuigerfobisch bent? Ik ben eigenlijk nogal bang van die dingen. En mag ik mijn werkster meenemen om hem te dragen?

Bij twee keer 'ja' meld ik me aan.



JA,JA


pi_69765
quote:
op 03-15-2000 om 01:11 PM schreef Xenia het volgende:
Helpt zo'n bijeenkomst ook als je stofzuigerfobisch bent? Ik ben eigenlijk nogal bang van die dingen. En mag ik mijn werkster meenemen om hem te dragen?

Bij twee keer 'ja' meld ik me aan.


JA, JA


pi_69766
quote:
op 03-15-2000 om 01:11 PM schreef Xenia het volgende:
Helpt zo'n bijeenkomst ook als je stofzuigerfobisch bent? Ik ben eigenlijk nogal bang van die dingen. En mag ik mijn werkster meenemen om hem te dragen?
Bij twee keer 'ja' meld ik me aan.

ben jij soms de reincarnatie van mijn -helaas te vroeg gestorven- kat?

die noemde mij ook altijd z'n werkster

jaja (u kunt dus komen)

  woensdag 15 maart 2000 @ 22:42:00 #15
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_69767
Ik sta altijd in de file naast een Miele
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_69768
Zes keer ja hoefde echt niet hoor wild paardje.


quote:
op 03-15-2000 om 08:50 PM schreef bixister het volgende:
ben jij soms de reincarnatie van mijn -helaas te vroeg gestorven- kat?

die noemde mij ook altijd z'n werkster
jaja (u kunt dus komen)


Neuh.... ben eerder de reincarnatie van een Cocker Spanieltje.

Fijn dat ik mag komen!

pi_69769
quote:
op 03-15-2000 om 10:42 PM schreef buzzer het volgende:
Ik sta altijd in de file naast een Miele


.. dat betekent dus dat we je als lid mogen verwelkomen? denk erom, de vergaderingen zijn echt, er wordt echt gezogen..

  woensdag 15 maart 2000 @ 23:45:00 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_69770
quote:
op 03-15-2000 om 11:35 PM schreef iteejer het volgende:
.. dat betekent dus dat we je als lid mogen verwelkomen? denk erom, er wordt echt gezogen..


Ik ge loof dat mijn vrouw het opeens niet zo'n goed idee neer vindt ........

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_69771
quote:
op 03-15-2000 om 11:45 PM schreef buzzer het volgende:
Ik ge loof dat mijn vrouw het opeens niet zo'n goed idee neer vindt ........

je vrouw mag ook mee hoor.. hoe meer motoren hoe meer vreugd)

sunshine gaat mee?
bixister ook?
wildpaardje, jij wel he
xenia ook (ik zal een stofzuigertje in de lamp hangen)
kozzmic ook dus

wie volgt??)
interesse van buitenstaanders is gegarandeerd, zeker wanneer in een etablissement de voorzitter een zakje zand en stof over de tafel uitsppreidt en de aanwezigen uitnodigd om de kruimeldieven tevoorschijnb te halen...

  donderdag 16 maart 2000 @ 01:13:00 #20
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69772
quote:
op 03-15-2000 om 11:35 PM schreef iteejer het volgende:
.. dat betekent dus dat we je als lid mogen verwelkomen? denk erom, de vergaderingen zijn echt, er wordt echt gezopen..


Oww, dan doe ik wel mee

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_69773
quote:
op 03-14-2000 om 07:44 PM schreef iteejer het volgende:
Iedere dag staat hij klaar, altijd bereid tot actie.

Waar heb je dat exemplaar in godsnaam vandaan!

  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2000 @ 07:25:00 #22
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_69774
Zo eentje heb ik ook, gewoon niet zo vaak gebruiken.

* otaku-san doet mee .

The future is after you
  donderdag 16 maart 2000 @ 07:47:00 #23
2004 sunshine
Still shining!
pi_69775
Hoi Iteejer,

Je gaat er vanuit dat ik meega, maar daar ben ik nog niet zo zeker van, hoor.
De herinneringen aan mijn lief stofzuigertje zijn nog zo vers.....
Ik weet echt niet of ik het aankan om al die vrolijke kruimeldiefjes aan het werk te zien.
'k Zal er even over nadenken, oke?

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  Admin woensdag 8 augustus 2001 @ 23:27:58 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_1370067
Komt er nog wat van???
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_1370138
ben bezig met aansluiting voor stofzuigertje in auto mag ik ook meedoen

talkradio fan

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')