Zolang je zelf deelnemer bent aan de traditie, waarom zou je dan geen nieuw topic mogen openen. Omdat mensen langer deelnemen, zegt niet dat ze meer rechten hebben. Als ik ergens nieuw zou zijn zou ik het waarschijnlijk ook niet snel doen, ik heb zelf nog nooit een nieuwe HipHop Central geopend, maar als je je geroepen voelt waarom niet.quote:Op maandag 26 april 2004 12:45 schreef ThomasLarge het volgende:
IK OOK
maar ik d8, wie ben ik om jullie traditie voort te zetten...
zet je toch even aan het denken...
quote:Op maandag 26 april 2004 14:30 schreef ThomasLarge het volgende:
Ali G als snorturk.
'Hunting is real men's sport'
'Why have you not a horse?'
-'I don't have enough money, I'm retired'
'You are retard'?
'Like a mongol'?
vette lol
Welke zender ?quote:Op maandag 26 april 2004 13:14 schreef Mr.Tear het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die Ali G in tha USAIIIIIIIIIIIII! checken, ik kom er ook maar ineens op, maar heb het gister nog gezien en lag weer eens helemaal dubbel
dat kan ik natuurlijk niet ruiken, ik zag er geen dus dacht ik kom ik open er eenquote:Op maandag 26 april 2004 11:56 schreef Ez3 het volgende:
ik stond nét op het punt deel 34 te openenhad al een titel in mn hoofd maar die komt de volgende keer wel dan..
Inderdaad, ze hadden nummer 1 moeten staan..quote:Op maandag 26 april 2004 15:43 schreef MIC1_ het volgende:
Verder ... Beastie Boys ... nee
als greatest MC?quote:Op maandag 26 april 2004 15:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hadden nummer 1 moeten staan..
lul niet zo achterlijk manquote:Op maandag 26 april 2004 16:01 schreef ThomasLarge het volgende:
beasty boys vind iik geen goede mc's... wel goede producers of whatever.
Nou nouquote:Op maandag 26 april 2004 16:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
lul niet zo achterlijk man, ooit gehoord van ill communication ?
sorry hoor maar met de Beastie Boys raakte hij een gevoelige snaar, misschien niet de beste MC's van de wereld maar ze behoren zeker wel tot de beste, check Get It Together maar eens.quote:Op maandag 26 april 2004 16:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nou
Ik vind ze ook niet de beste MC's hoor. Het is vooral het totale plaatje dat de Beasties leuk maakt.
Heb t ook gezien, triest lijstje natuurlijk, maar toch best een aardig programma, met ook wat oude beelden. Het was wel lullig om te zien hoe de kenners bij al die rappers iets positiefs moesten zeggen.quote:Op maandag 26 april 2004 15:43 schreef MIC1_ het volgende:
[..]
dat kan ik natuurlijk niet ruiken, ik zag er geen dus dacht ik kom ik open er een
Maargoed Ali G was gister dope idd..tegelijkertijd met de top 22 MC's op MTV; heeft niemand die gekeken?
Vanzelfsprekend was het geen fantastische lijst maar toch, Rakim # 6 dat had ik nou niet verwacht van de gemiddelde MTV-kijker.
Verder Lil Kim Foxy Nelly DMX Missy Latifah Beastie Boys Dre nee
Chuck en Method ook niet trouwens..
-lijst
Hun stijl van rappen moet je een beetje liggen denk ik. Ik hou zelf ook meer van soulvolle rappers.quote:Op maandag 26 april 2004 16:08 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
sorry hoor maar met de Beastie Boys raakte hij een gevoelige snaar, misschien niet de beste MC's van de wereld maar ze behoren zeker wel tot de beste, check Get It Together maar eens.
Damn', wat een zuiglijst. Niet eens Redman en Lauryn Hill erin? Kijk, dat er vooral mainstream MC's inzitten, ok, maar die twee zijn ook best mainstream, dacht ik, en echt wel 100x beter dan Lil Kim, Nelly en consorten.quote:Op maandag 26 april 2004 15:43 schreef MIC1_ het volgende:
22. Chuck D.
21. Method Man
20. Queen Latifah
19. LL Cool J
18. Foxy Brown
17. Common
16. Snoop Dogg
15. KRS One
14. Run DMC
13. DMX
12. Nelly
11. Big Pun
10. Missy Elliot
09. Beastie Boys
08. Lil Kim
07. Dr Dre
06. Rakim
05. Jay-Z
04. Nas
03. Eminem
02. Notorious B.I.G
01. Tupac
Nelly, DMX en Lil'Kim?quote:Op maandag 26 april 2004 16:23 schreef Posdnous het volgende:
Volgens mij ging het ook niet zozeer om de MC-skills, maar om het totale plaatje van uitstraling, geschiedenis etc.
Anders hadden misschien maar 3 uit de lijst er in kunnen staan.
Tja, weet ik veel, dat waren hun argumentenquote:Op maandag 26 april 2004 16:24 schreef Ez3 het volgende:
[..]
Nelly, DMX en Lil'Kim?![]()
![]()
de antwoorden staan al in dat aparte topic.....quote:Op maandag 26 april 2004 19:25 schreef cohen het volgende:
kent iemand de namen van de rappers boven, rechts en onder Dr Dre?
[afbeelding]
spuit 11quote:Op maandag 26 april 2004 21:04 schreef JimmyJames het volgende:
Hebben jullie trouwens al de hoofden van de drie Beastie Boys opgemerkt in het boekje van Midnight Marauders ? cool hč![]()
Reasonable Doubt is de shit, al helemaal in vergelijking met de rest van Jay's oeuvre.quote:Op maandag 26 april 2004 21:04 schreef JimmyJames het volgende:
Hebben jullie trouwens al de hoofden van de drie Beastie Boys opgemerkt in het boekje van Midnight Marauders ? cool hč![]()
Maar euh, ik wilde jullie nog vragen of het eerste album van Jay Z een beetje de moeite waard is, allmusic beschrijft het als een meesterwerk en vergelijkt het met illmatic, wel opmerkelijk aangezien de rivaliteit tussen Nas en Jay Z.
quote:Op maandag 26 april 2004 16:03 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
lul niet zo achterlijk man, ooit gehoord van ill communication ?
Will doquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:41 schreef StickUpKid het volgende:
Erg goed album die Blockhead, lekker voor van de zomer.
Luister dan ook s Automato en Sound Providers
Waar dan?quote:Op dinsdag 27 april 2004 10:45 schreef ThomasLarge het volgende:
nee, als het tof was, zou ik het weten...
koninginne-n8 is hiiphopfeest in centrum van matties van me... bier 1 euri
Nou, ik vond MC Lyte in 'paperthin' erg okay toen hoorquote:Op maandag 26 april 2004 16:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Female rappers weren't that sexy back then...but she came through for them, fantastic!'
Terwijl ze dat zeiden werden er beelden van Queen Latifah getoond in trainingspak, dat zullen ze wel bedoeld hebbenquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:19 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nou, ik vond MC Lyte in 'paperthin' erg okay toen hoor![]()
echt niet! Die gast kan NIET rappen!quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:22 schreef ThomasLarge het volgende:
Skate the Great is misschien vet?
Dat weet ik niet, normaal hangt er al zo'n rilekst sfeertje. Ach zolang t maar mooi weer wordt, niet zoals vorig jaar, da was klote!quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:22 schreef ThomasLarge het volgende:
westerpark zal de sfeer niet zo chill zijn alleen...
Oja, haha. Of Ms Melody. Was ook behoorlijk aan de zware kant!quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Terwijl ze dat zeiden werden er beelden van Queen Latifah getoond in trainingspak, dat zullen ze wel bedoeld hebben![]()
Hij heeft die collabo gedaan van Zoete/Zoute Inval/Uitval en hij heeft nou zo'n nummertje 'joy' ofzo.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:52 schreef ThomasLarge het volgende:
ik ken heel die Skate the Great niet nl... hij is toch homie van extince?
Roxanne Shante lustte ook wel een burgertjequote:Op dinsdag 27 april 2004 11:32 schreef cosmick het volgende:
[..]
Oja, haha. Of Ms Melody. Was ook behoorlijk aan de zware kant!
volgens mij is die rechter Fatlip van The Pharcyde.quote:Op maandag 26 april 2004 19:25 schreef cohen het volgende:
kent iemand de namen van de rappers boven, rechts en onder Dr Dre?
[afbeelding]
Missy E. vroeger ook wel hoorquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:59 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Roxanne Shante lustte ook wel een burgertje![]()
ja Skate the great is echt een van de gaarste rappers van nederland, en dan vindt hij zichzelf nog goed ook.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:58 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
Hij heeft die collabo gedaan van Zoete/Zoute Inval/Uitval en hij heeft nou zo'n nummertje 'joy' ofzo.
iig niet de moeite waard om te checken, hij is megawack!![]()
Psst, al die hoofden op de cover van die plaat (71 in totaal, over 3 verschillende covers) zijn van al dan niet bekende hiphopheads.quote:Op maandag 26 april 2004 21:04 schreef JimmyJames het volgende:
echt ?quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:25 schreef keeper het volgende:
[..]
Psst, al die hoofden op de cover van die plaat (71 in totaal, over 3 verschillende covers) zijn van al dan niet bekende hiphopheads.
Ik heb ze live gezien, lowlands 2000 geloof ik... mijn god, wat was dat SLECHT! (!) (!!) (!!!)quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:04 schreef JimmyJames het volgende:
Cypress hill komt ook weer naar Nederland, laatste keer was ik erbij in de 013, was dope ! Maar deze keer gaan ze vast hun nieuwe album promoten![]()
misschien kan je 'm ook op http://launch.yahoo.com kijkenquote:Op dinsdag 27 april 2004 14:15 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kon jammer genoeg maar een klein stuk bekijken op die MTV site.
Ik zou hem iig niet als een van de beteren voorschrijven!~quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:29 schreef Posdnous het volgende:
Zo'n beetje het slechtste Wu-Tang nummer ooit in mijn ogen.
over de fantastische Sean Paul gesproken, zoek eens een acapella nummer van hem. je lacht je rotquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:13 schreef Ez3 het volgende:
Gravel Pit is wel okay.. alleen niet echt des Wu-Tangs.. hij werd hier ook wel es in een of andere skihut gedraaid dus dan kun je em wel vergelijken met Sean Paul's meesterwerken
hehe, misschien als ik een keer echt nix te doen hebquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
over de fantastische Sean Paul gesproken, zoek eens een acapella nummer van hem. je lacht je rot![]()
het is echt geniaal!quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:58 schreef Ez3 het volgende:
[..]
hehe, misschien als ik een keer echt nix te doen heb
Zo is dat, alleen jammer dat het zo'n kutweer wordt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 21:04 schreef dunniecash het volgende:
Overigens ben ik wel meer een fan van het Vondelpark op Koninginnedag, maar goed.
quote:Jay-Z zet zijn woorden om definitief te stoppen met het rappen kracht bij door zich te laten doodschieten in zijn allerlaatste videoclip. De clip bij het nummer '99 Questions' is in het diepste geheim opgenomen en zal geheel in het zwart/wit zijn.
Aan het eind van het nummer is te zien hoe Jay-Z wordt doodgeschoten. Producer Rick Rubin, die de clip filmde, is zelf ook in beeld te zien. Of hij het dodelijke schot lost willen de medewerkers niet zeggen. Volgens een woordvoerder van Jay-Z wil de rapper hiermee aantonen dat het rappen echt voorbij is en hij een nieuw leven begint. "Jay-Z gaat dood in deze clip en voortaan zal hij weer gewoon als Shawn Carter door het leven gaan.
Zelf zal hij geen nummers meer uitbrengen onder de naam Jay-Z want met deze clip wordt dat tijdperk afgesloten," aldus de woordvoerder van Jay-Z. De videoclip van '99 Questions' komt binnenkort uit, maar of de clip ongecensureerd op de muziekstations te zien zal zijn is de vraag. Naast de moord op Jay-Z zitten er namelijk ook veel naaktscenes in.
Ik zag laatst een clip van hem in tekenfilm/comic style hij was erg kort maar helaas kon dit nummer mij ook niet boeien (te saaie beat enzo)quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:35 schreef Steve-O het volgende:
Vind madvillainy neit super moet ik trouwens toegeven.
kwist niet dat je zo diep gezonken wasquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
over de fantastische Sean Paul gesproken, zoek eens een acapella nummer van hem. je lacht je rot![]()
eerst luisterenquote:Op woensdag 28 april 2004 09:14 schreef Timo20 het volgende:
[..]
kwist niet dat je zo diep gezonken was![]()
is dat jazzy hip hop of gewoon jazz? klinkt wel interessant.quote:Op woensdag 28 april 2004 09:50 schreef StickUpKid het volgende:
Wicked Jazz Sounds (22 mei in paradiso) voor de meer Jazzy liefhebberd een zeer aanrader
Haha, dat wist ik niet eens... Erg leuk dat clipje vind ikquote:Op woensdag 28 april 2004 09:14 schreef StickUpKid het volgende:
Ja, als ik mun madvillainy in mijn computertje stop krijg ik die clip.
Ik vind m wel grappig. Madlib is op zich niet te moeilijke muziek (af en toe een beetje experimenteel) en best gangbaar, op de cd staat voor ieder wat wils.
Beetje gevarieerd, geen pure jazz. Phil Horneman draait meestal Hip Hop of Dance (niet van die commerciele maar wel echt goede) beats en dan spelen er een aantal mensen live doorheen.quote:Op woensdag 28 april 2004 10:47 schreef jimjim1983 het volgende:
is dat jazzy hip hop of gewoon jazz? klinkt wel interessant.
Zekers, de cd's van Ninja Tune hebben ook vaak filmpjes erop staan (Herbalizer, Vadim etc).quote:Op woensdag 28 april 2004 11:00 schreef Mar10Segovia het volgende:
Haha, dat wist ik niet eens... Erg leuk dat clipje vind ik
De hele cd vind ik overigens verder gaan dan leuk... super cd!
klinkt erg leuk.quote:Op woensdag 28 april 2004 11:35 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
Beetje gevarieerd, geen pure jazz. Phil Horneman draait meestal Hip Hop of Dance (niet van die commerciele maar wel echt goede) beats en dan spelen er een aantal mensen live doorheen.
In Paradiso:
Vocals, Trumpet, Sax. Je moet het gewoon een x meemaken. Normaal is dit iedere zondag in 020, maar Paradiso is natuurlijk een pracht locatie voor dit soort dingen.
Er komt ook een sense dj, oeieoeieoi, wat zal t lekker ruiken naar vanille, jasmijn, hyacint, roze bessen en patchoeli-amber!![]()
Ja, dat had ik ook gezien, maar je hoeft dan ook niet perse die optredens bij te wonen, dus om daarvoor niet te gaan vind ik een beetje een loos argument. Ik ben nooit in dat Westerpark geweest, maar ik neem aan dat het groot genoeg is om jezelf ver genoeg van het podium te verwijderen om daar te chillen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:20 schreef StickUpKid het volgende:
Heb Park Hill gevonden:
[afbeelding]
PARK HILL
WESTERPARK - AMSTERDAM
AANVANG - 13:00
DAMAGE - Gratis Yo!
live: AmoLab, Raymzter, Skate the Great, Jawat!, Sendar dj's SP, Vic (Fat Beats), Tom Trago hosted by: Fit & Complex
guests: dj's Mass, Chaos, Barthfader, StevendePeven, Aardvarck, Ome Ed & Dirk Diggler 13.00-21.00uur / gratis toegang bier / barbecue / pure hiphop / vet leuk
Zitten echt wacke namen bij, Skater de grote? Raymzter? Ben ik niet zo'n fan van!
Maar Jawat!, Steven de Peven, Aardvarck en Ome Ed is wel grappig, misschien toch ff kijken.
Als t weer morgen tegenvalt, maakt me weinig uit. Zolang het overmorgen maar goed is!!quote:Op woensdag 28 april 2004 14:20 schreef Ez3 het volgende:
koninginnendag is gay.. en het weer zal morgen ook wel tegenvallen
quote:Op woensdag 28 april 2004 15:34 schreef cosmick het volgende:
Zeg, net hoorde ik 'ch-check it out' op Radio 3... en GODDAYMN! Kippevel all over hoor
Maareh... iets bekend over het nieuwe album?
Ja, beetje vaag iddquote:Op woensdag 28 april 2004 15:37 schreef Steve-O het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 april 2004 15:00 schreef jimjim1983 het volgende:
als het weer overmorgen maar goed is![]()
kut, ik leef in de veronderstelling dat het donderdag isquote:Op woensdag 28 april 2004 15:16 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
Als t weer morgen tegenvalt, maakt me weinig uit. Zolang het overmorgen maar goed is!!![]()
Jammer, duurt nog ff dus.quote:Op woensdag 28 april 2004 16:04 schreef StickUpKid het volgende:
Komt in VS iig na 6 juni officieel uit.
Schandelijke lijst..quote:Op maandag 26 april 2004 15:43 schreef MIC1_ het volgende:
[..]
dat kan ik natuurlijk niet ruiken, ik zag er geen dus dacht ik kom ik open er een
Maargoed Ali G was gister dope idd..tegelijkertijd met de top 22 MC's op MTV; heeft niemand die gekeken?
Vanzelfsprekend was het geen fantastische lijst maar toch, Rakim # 6 dat had ik nou niet verwacht van de gemiddelde MTV-kijker.
Verder Lil Kim Foxy Nelly DMX Missy Latifah Beastie Boys Dre nee
Chuck en Method ook niet trouwens..
22. Chuck D.
21. Method Man
20. Queen Latifah
19. LL Cool J
18. Foxy Brown
17. Common
16. Snoop Dogg
15. KRS One
14. Run DMC
13. DMX
12. Nelly
11. Big Pun
10. Missy Elliot
09. Beastie Boys
08. Lil Kim
07. Dr Dre
06. Rakim
05. Jay-Z
04. Nas
03. Eminem
02. Notorious B.I.G
01. Tupac
Weet ikquote:Op woensdag 28 april 2004 16:45 schreef JimmyJames het volgende:
Hé ik ben de Beastie Boys freak hier![]()
Notorious B.I.G. vind ik vetquote:Op woensdag 28 april 2004 20:42 schreef snug het volgende:
[..]
Schandelijke lijst..
Hoe kunnen MC's zoals Method Man , Snoop Dogg, Run DMC en DMX onder lyric-chokers als Notorious BIG , Big Pun en Nelly komen te staan??![]()
![]()
Dat kan toch niet !!![]()
Sorry Beastie Boys Triviant Master, zal voortaan wachten totdat jij gereageerd hebt en dan is kijken of ik wat kan aanvullen (waarschijnlijk niet!)quote:Op woensdag 28 april 2004 16:45 schreef JimmyJames het volgende:
Hé ik ben de Beastie Boys freak hier![]()
héhéquote:Op donderdag 29 april 2004 09:22 schreef cosmick het volgende:
[..]
Weet ik. Had ook de eerste reactie van je verwacht eigenlijk
standaard vind ik hem zeker niet. ik heb het dan wel over Ready to Die want dat album isquote:Op donderdag 29 april 2004 10:33 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
Ik vind Notorious BIG niet zo bijzonder, standaard.
iddquote:Op donderdag 29 april 2004 01:05 schreef Steve-O het volgende:
OMG Lil flip - This is the way we ball:'(
Kansloos
Mja, 'intergalactic' is misschien wel beter, maar ik vind het een lekker nummer. Echt de Beasties natuurlijk. Beat kickt aars, misschien had er iets meer Mixmaster Mike in gemogenquote:Op donderdag 29 april 2004 10:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
héhé, de nieuwe video is trouwens te zien op yahoo vind hem wel grappig niet het niveau van Body Movin of Intergalactic maar wel geinig. Ik had eerlijk gezegd een tikje beter verwacht na het horen van het eerste stuckje, die beat is toch wel vrij eenvoudig. De MC'ing is wel aadrig, niet meer zo krachtig als tijdens Hello Nasty, maar wel prettig om naar te luisteren.
Ik vind het ook zeker een lekker nummer, maar misschien ben ik iets wat kritischer doordat ik er al zo lang naar uitkijk.. Die video is echt leukquote:Op donderdag 29 april 2004 11:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Mja, 'intergalactic' is misschien wel beter, maar ik vind het een lekker nummer. Echt de Beasties natuurlijk. Beat kickt aars, misschien had er iets meer Mixmaster Mike in gemogen. Idd erg prettig om naar te luisteren. Ben benieuwd naar het album!!!!
Ik vind hem ook goed, maar zijn topstatus gaat me wat te ver.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:37 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
standaard vind ik hem zeker niet. ik heb het dan wel over Ready to Die want dat album is![]()
Ik vind em dopequote:Op donderdag 29 april 2004 10:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
héhé, de nieuwe video is trouwens te zien op yahoo vind hem wel grappig niet het niveau van Body Movin of Intergalactic maar wel geinig. Ik had eerlijk gezegd een tikje beter verwacht na het horen van het eerste stuckje, die beat is toch wel vrij eenvoudig. De MC'ing is wel aadrig, niet meer zo krachtig als tijdens Hello Nasty, maar wel prettig om naar te luisteren.
whehehe....quote:Op donderdag 29 april 2004 14:55 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
En natuurlijk is het wachten op de eerste lompe kutten die denken en opmerkingen gaan plaatsen dat The BB de zoveelste blanke rappers zijn die in de voetsporen van Eminem willen treden
Ik hou me hart nu al vast.
quote:Op donderdag 29 april 2004 14:55 schreef Mr.Tear het volgende:
En natuurlijk is het wachten op de eerste lompe kutten die denken en opmerkingen gaan plaatsen dat The BB de zoveelste blanke rappers zijn die in de voetsporen van Eminem willen treden
Ik hou me hart nu al vast.
Ja, bij Fame in Amsterdam voor 14,99.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:06 schreef Mar10Segovia het volgende:
Overigens zag ik het album van Murs met 9th Wonder weer.... wederom voor 20 euro...
Heeft iemand 'm al voor minder gezien??
dope albumsquote:Op donderdag 29 april 2004 14:04 schreef Mar10Segovia het volgende:
Net tijdens wat tussenuurtjes ff Den Haag in geweest... kwam ik langs Plato.
Tegen de zin van m'n porto in ben ik toch maar even een kijkje wezen nemen... met als resultaat:
-Boogie Down Productions - Ghetto Music: The Blueprint of Hiphop
-LL Cool J - Radio
-Gang Starr - Daily Operation (de laatste die ik nog moest van ze)
-Lord Finesse & DJ Mike Smooth - Funky Technician
Kutzooi![]()
Ik heb de reissue een aantal jaren geleden in Barcelona gekocht (samen met de eerste twee album van Kool G Rap in een soort box). Superdope album blijft dat toch.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:36 schreef MIC1_ het volgende:
[..]
dope albums.
Is die Funky Technician de originele of de reissue,
Ik wel, bij een kameraad van me. Op vinyl uiteraardquote:ik heb de originele nog nooit ergens zien liggen?
http://www.ohhla.com/anonymous/koolgrap/live_and/fuckuman.kgr.txtquote:But come on you bitches, don't make me laugh;
you couldn't deep throat G Rap if you was a motherfuckin' giraffe.
merciquote:Op donderdag 29 april 2004 17:16 schreef keeper het volgende:
Live and Let Die
[..]
http://www.ohhla.com/anon(...)t
The reissue inderdaad, uit 2001.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:36 schreef MIC1_ het volgende:
[..]
dope albums.
Is die Funky Technician de originele of de reissue, niet dat het veel uitmaakt maar ik heb de originele nog nooit ergens zien liggen?
Maar die is nog leuk omdat ie zo slecht isquote:Op donderdag 29 april 2004 10:52 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
idd
fantastisch slecht![]()
hoewel I'm a playa van Tech9 toch nog slechter is![]()
damn, hoe ze dat hij neergeschoten wordt hebben gefilmt.. dat ziet er wel wreed uitquote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:28 schreef SoSolid het volgende:
ik zeg maar: 99 questions en geniet
[link]http://www.rocafella.com/artist.aspx?key=1&v=newsdetail&article=50¤t=true[/link]
Lijpe beatquote:Op zaterdag 1 mei 2004 00:28 schreef SoSolid het volgende:
ik zeg maar: 99 questions en geniet
[link]http://www.rocafella.com/artist.aspx?key=1&v=newsdetail&article=50¤t=true[/link]
Site heb ik zo niet bij de hand (op mijn werk gebookmarkt); maar hier zijn er nog wat:quote:Op vrijdag 30 april 2004 21:03 schreef RjD2 het volgende:
cosmick jij paaste mij een x een site met een mengpaneel erop die jij goedkoop vond
weet jij welke site dat was
zoja kan je em ff noemen en het liefst nog wat anderen want ik ga nu mengpaneel kopen
als je zelf wat leuks weet voor 120![]()
![]()
Best de moeite waardquote:TheBoomBap.nl:
Mo Bee, één van de meest ondergewaardeerde producers ooit, heeft in februari voor hiphopmusic.com ruim 50 minuten lang zijn favoriete breaks aan elkaar gedraaid. Als je dit, net zoals ons, over het hoofd heb gezien is hier de audio om het alsnog te checken.
een draaitafel of een mixer en wat voor type? klinkt op zich wel als een goede deal, het is een goed merk en als het nog in verpakking zit + garantie..., voor een mengpaneel zou ik 't sowieso wel doen denk ik (ik draai zelf vooral house dus het is niet het perfecte merk voor me, maar als ik hiphop zou draaien denk ik wel)quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:22 schreef RjD2 het volgende:
ik heb een aanbieding gekregen om voor 100 euro een 2ehands Numark te kopen
best mooi ding, kan pic alleen niet uploaden
is nog in verpakking, en nog 11 maanden garantie, doen denk?
Een aantal tracks al wel.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
iemand al Huiswerk van VSOP gehoord , ik heb het normaal nietzo op hiphop van nederlandse bodem , maar dit album vind ik wel errug goed
Ja, dat R&B gebeuren had hij beter bij Lucy Pearl kunnen houden.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 11:11 schreef Mar10Segovia het volgende:
Iemand dat album van Ali Shaheed Muhammad al geluisterd?
"Shaheedullah And Stereotypes" heet 'ie en ik vind er erg weinig aan. Mr. Muhammad kan veel beter en eigenlijk is het meer r&b dan Hiphop![]()
quote:Niels Hoogland, deejay Juize: "Hiphop bestaat inmiddels 25 jaar en is dus ruim
volwassen. Tijd om op eigen benen te gaan staan en samen met zuslief R&B
onderdak bij Juize FM te vinden. Sinds ik ruim 9 jaar geleden bij Radio 538
begon heb ik om aandacht voor Hiphop en R&B gevraagd. Het programma Juize was de
eerste stap. Nu zetten we een volgende en veel grotere stap met de start van
Juize FM."
Naast het radiostation wordt in samenwerking met een uitgever een urban magazine
op de markt gebracht onder de naam Juize FM. Bovendien wordt Juize FM
mediapartner van vele urban events, zoals het onlangs georganiseerde Urban
Nation in de Heineken Music Hall. Ook zijn er plannen om wekelijks Juize feesten
te organiseren in een club in Amsterdam.
Sinds de start op 1 januari 1999 wordt het radioprogramma Juize gepresenteerd
door Niels Hoogland. Juize is 'Hiphop and R&B from A to Z'. Exclusieve tracks,
interviews met nationale en internationale artiesten en de Juizemix van DJ Jeff
maken Juize al jaren hét Hiphop en R&B programma van de Nederlandse radio. Juize
blijft gewoon iedere zondagavond op Radio 538 te beluisteren. De uitzendtijd
wordt zelfs verdubbeld en duurt vanaf 20 juni van 20:00 tot 00:00 uur.
het woordje 'urban' komt net iets te vaak in het bericht voor om er enthousiast van te worden.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:03 schreef Steve-O het volgende:
[..]
O.C. - War Games?quote:Op woensdag 5 mei 2004 17:15 schreef jimjim1983 het volgende:
ken je toevallig nog meer nummers waarop Organized Konfusion meedoet?
ken ik alquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:33 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
O.C. - War Games?
Whohooooo, dat is wel heel Urban.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:03 schreef Steve-O het volgende:
[..]
zeg maar heerlijkquote:Op donderdag 6 mei 2004 11:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ken ik al
leuk nummer wel![]()
ja hun 3 albums ken ik al en ik heb ze al helemaal kapot geluisterdquote:Op donderdag 6 mei 2004 16:51 schreef MIC1_ het volgende:
[..]
zeg maar heerlijk.
Ze hebben drie albums uitgebracht, Organized Konfusion, Stress: The Extinction Agenda en The Equinox, genoeg eigen nummers dus.
Op Internal Affairs van Pharoahe, doet Prince Po mee op het nummer God Send.
Cella Dwellas f/ Organized Konfusion - Ill Collabo.
Met O.C. hebben ze ook nog You Won't Go Far.
Mijn persoonlijke favorieten van hen zijn; Fudge Pudge f/ O.C., Bring It On, Stress (Extra P Remix), Numbers, Questions (met Diamond op de beat), Let's Organize f/ O.C., Black Sunday, Releasing Hypnotical Gasses, WHY etc.
ja zie je t al voor jequote:Op donderdag 6 mei 2004 14:45 schreef jimjim1983 het volgende:
Urban Central XXXV: Dutty Rock
![]()
de edit-button werkt niet... voor de ill bill headz nog even de playlist:quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:49 schreef BomBFish het volgende:
Ik heb net even snel het nieuwe album van Ill Bill geplukt. Echt mijn hiphop, lekker spitten over(voor mij) super beats. Ik ga morgen meteen mn origineel halen. Iemand anders die al gechecked?
K moet er niet aan denken brrrrquote:Op donderdag 6 mei 2004 14:45 schreef jimjim1983 het volgende:
Urban Central XXXV: Dutty Rock
![]()
Ik heb m al wel voor een deel gedownload... maar ben er nog niet aan toe gekomen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:49 schreef BomBFish het volgende:
Ik heb net even snel het nieuwe album van Ill Bill geplukt. Echt mijn hiphop, lekker spitten over(voor mij) super beats. Ik ga morgen meteen mn origineel halen. Iemand anders die al gechecked?
What's Wrong With Billquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:46 schreef Steve-O het volgende:
hoe heet dat ill bill album
Non phixion
Volgens mij bedoel je Return Of Da Livin' Dead, welke op zijn 2e solo album Helter Skelter staatquote:Op zaterdag 8 mei 2004 07:11 schreef ChezMatik het volgende:
Hey peepz, ik zoek een track, maybe kan iemand me helpen.
(heb het al via het daarvoor bestemde topic geprobeerd, geen resultaat).
Tis dan ook best een moeilijke:
Ik zoek een nieuwere versie van the DOC (voormalig NWA member) - It's funky enough.
Paar jaar terug zag ik namelijk de video, van deze "remake".
Mischien wel onder een andere titel, maar cker dezelfde beat enzo...
In die vid zag je ook dat ie dat auto-ongeluk kreeg, zoals sommige weten...
Anywayz, ik zoek die versie dus...
Titel iemand? Of andere info over deze?
Thnx, Chezzy
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:47 schreef dunniecash het volgende:
Hahah ik vond dit nummer via een topic op ML75, best wel goeie parodie op die track van Eamon - Fuck It.. check het uit, de tekst is niet zo heel goed ofzo maar die imitatie van die stem is zo treffend dat het gewoon cool wordt.
C-Mon - Vak It
http://fool.lichtsnel.nl/~fool/vak.mp3
Wijzigt hij de beats ? of mix hij er gewoon wat doorheen ?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:27 schreef le_knightclub_soda het volgende:
iemand de nieuwe mix cd van jazzy jeff gehoord? vette shit!
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:55 schreef Mar10Segovia het volgende:
Volgens mij bedoel je Return Of Da Livin' Dead, welke op zijn 2e solo album Helter Skelter staat
hij mixt ze aan elkaar; zie ook de review van Tony ergens hier op fokquote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:40 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wijzigt hij de beats ? of mix hij er gewoon wat doorheen ?
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:27 schreef le_knightclub_soda het volgende:
iemand de nieuwe mix cd van jazzy jeff gehoord? vette shit!
C-Mon van C-Mon & Kypski??quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:47 schreef dunniecash het volgende:
[b]C-Mon - Vak It
nee denk 't niet.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:35 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
C-Mon van C-Mon & Kypski??
Ik vind van wel, de samenstelling van de nummers is ijzersterk en de Pete Rock remix van Jeru's Can't Stop The Prophet is briljant.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:37 schreef JimmyJames het volgende:
Is het wel de moeite on die CD van JJ te kopen als je de meeste nummer al kent via andere wegen ? Want als hij ze niet mixt (lees de beats verandert) kan je toch net zo goed je eigen playlist samenstellen; en alleen wat gescratch erdoor maakt op mij geen indruk.
quote:Op zondag 9 mei 2004 17:52 schreef dunniecash het volgende:
Waar staat de afkorting H.E.R. eigenlijk voor in Common's juweeltje "I Used To Love H.E.R."?
quote:Sunday May 16
"Beastie Boys are back"!
Celebrate the upcoming release of their new album "To The 5 Boroughs" with Beastie Boys at Melkweg on May 16th.
The MAX | 20:00 hrs | ¤ 10,00 + memb.
Limited amount of tickets on sale on Thursday, May 13, starting 12:00 hrs. Only at postoffices & Melkweg box-office
Gaan we inderdaad doen binnenkort...quote:Op maandag 10 mei 2004 15:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Als je niet zeker weet of het echt de moeite waard is, moet je hem eerst ergens downloaden
ja ik hoorde dit net van iemand die bij de melkweg werkt, is een soort suprise concert ofzo.quote:Op maandag 10 mei 2004 20:53 schreef keeper het volgende:
Waarom staat hier nog niks over DIT:
[..].
Ik denk dat ik weet waar ik ben donderdagochtend.
Kzie je daarquote:Op maandag 10 mei 2004 20:53 schreef keeper het volgende:
Waarom staat hier nog niks over DIT:
[..].
Ik denk dat ik weet waar ik ben donderdagochtend.
Kool Keithquote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:39 schreef JimmyJames het volgende:
Bij mij draait deze al een paar dagen non-stop in m'n CD speler. Echt uber-meesterlijk.
Redelijk, zou m niet kopen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
Iemand al iets gehoord van de nieuwe Planet Asia cd (The Grand Opening)?
Over het algemeen vind ik 'm best goed, op enkele nummertjes na...
Reminds me... ik ben sinds kort maar overgestapt naar Soulseek.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:48 schreef Timo20 het volgende:
hey volk. ben ik ook weer n keer![]()
"gekregen" van RjD2.
mijne ook niet , maar ben pas over een uurtje klaar met werk , dus kan dan pas addenquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:20 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Reminds me... ik ben sinds kort maar overgestapt naar Soulseek.
Dus voor de geďnteresseerden... username is niet al te ver gezocht
ah, dan zal ik je ff adden. mijn username is ook niet moeilijk te raden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:20 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Reminds me... ik ben sinds kort maar overgestapt naar Soulseek.
Dus voor de geďnteresseerden... username is niet al te ver gezocht
J-Live is zeker vetquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:29 schreef RjD2 het volgende:
Mic1 - Electric Relaxation is de shit!
waar heb je gekocht?
heb vanmiddag paar uur in platenzaak rondgehangen en die kerel liet me wat horen
J-live for instance, heeerlijk Jazz-fusion weer
wel een typische Premo beat maar ik vind toch best vaag hoor met die pamfluit of wat het dan ook is.quote:Op donderdag 13 mei 2004 09:08 schreef dunniecash het volgende:
The Best Part 'n vage beat?!
Gewoon typisch dope Premo...
moet je ff zoeken naar wat meer van hem, vind hem een van de betere artiesten van de laatste jaren.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:42 schreef RjD2 het volgende:
nee ik ken niks van hem, alleen wat die kerel liet horen
gewoon heerlijke beat met een dope samplequote:Op donderdag 13 mei 2004 10:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wel een typische Premo beat maar ik vind toch best vaag hoor met die pamfluit of wat het dan ook is.![]()
Mijn postkantoor ook nietquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:46 schreef StickUpKid het volgende:
Ikke ook niet![]()
Dat sloeg echt nergens op, het postkantoor waar ik stond heeft in totaal welgeteld 0 kaartjes weten te printen!!
(was ik nou maar niet gaan werken en voor de melkweg gaan slapen)
Ik hoorde je voor 5 uur voor de yoghurtstraat moest staan, anders was je al te laat!![]()
Wu-Tang Clanquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:20 schreef Steve-O het volgende:
Waarom zijn Debuut Cd's nou bijna altijd het beste van artiesten
Snoop dogg
Eminem
Method man
Nas
Xzibit
Jay-Z
Enz
1 woord: Premoquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:21 schreef Steve-O het volgende:
Oja ben op zoek naar nummers met Piano als beat
Meestal komt het omdat het eerste album nog nieuw en fris is, daarna ken je het trucje wel en ben je er sneller op uitgekeken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:20 schreef Steve-O het volgende:
En 'work'quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:56 schreef dunniecash het volgende:
Trouwens, "We Gonna Ill" van (Blaq) Poet - van Screwball - gebruikt ook best wel een dope piano.. en Rite Where U Stand blijft ook lekker met dat piano'tje.. piano's zijn eigenlijk best wel dope instrumenten hahahah. En shit, hoe kan ik de classic "Take It Personal" van Gang Starr vergeten? Hoe lekker is die track.. lekker simpel, maar o zo doeltreffend..
Klopt, maar was wel erg relaxed toen (nu ook nog wel eigenlijkquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:58 schreef dunniecash het volgende:
Beetje heel erg afgezaagd inmiddels, dat loopje..?
dubbelquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:54 schreef dunniecash het volgende:
Premo = DJ Premier.. gást, ik hoop voor je dat die opmerking een grap was...
Eén van de illste beats met een piano van Premo vind ik toch wel "Return of the Crooklyn Dodgers" (Jeru The Damaja, O.C. & Chubb Rock) .. D. Original van Jeru gebruikt ook een piano'tje, maar die's niet smooth ofzo maar ook wel dope moet ik zeggen (iets oudere stijl)
Duhquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:54 schreef dunniecash het volgende:
Premo = DJ Premier.. gást, ik hoop voor je dat die opmerking een grap was...
Eén van de illste beats met een piano van Premo vind ik toch wel "Return of the Crooklyn Dodgers" (Jeru The Damaja, O.C. & Chubb Rock) .. D. Original van Jeru gebruikt ook een piano'tje, maar die's niet smooth ofzo maar ook wel dope moet ik zeggen (iets oudere stijl)
Die is inderdaad heel erg vet. Die eerste ("Crooklyn") metquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:54 schreef dunniecash het volgende:
"Return of the Crooklyn Dodgers"
hehe staat toevallig in m'n queue maar wil maar niet downloadenquote:Op donderdag 13 mei 2004 18:00 schreef Posdnous het volgende:
Beatnuts - Duck Season.![]()
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:29 schreef MIC1_ het volgende:
en natuurlijk Organized Konfusion f/ O.C. - Fudge Pudge en ga zo maar door.
ja dat heb ik wel bij meer nummers.quote:Op donderdag 13 mei 2004 18:00 schreef dunniecash het volgende:
Ik weet niet Posdnous, als ik die One More Chance nu hoor dan moet ik ongewild aan Murder Inc. & Ashanti denken.
Eminem, Method Man, true en Jay-Z ben ik niet zo van op de hoogte, ken wel oudere nummers van hem die ik beter vind dan de nieuwere.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:20 schreef Steve-O het volgende:
Snoop dogg
Eminem
Method man
Nas
Xzibit
Jay-Z
Enz
Daarna hebben ze niet veel soeps meer voortgebracht.
Wu Tang Clan ben ik het zeker ook oneens, want ik blijf van mening dat Wu Tang Forever net niet kan tippen aan 36 Chambers, laast nog helemaal gehoord en het album blijft gewoon dope.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Wu-Tang Clan
Fat Joe
Big Punisher
Notorious B.I.G.
Digable Planets![]()
en ga zo maar door. voor bijna alle artiesten geldt wel dat ze achteruit gaan![]()
De meningen zijn verdeelt Ik vind bijv At the speed of life weer beterquote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:38 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Xzibit -> Withoout a doubt, dat ik 40 Dayz & 40 Nightz zeker beter vind dan At the Speed of Life (wat als het goed is niet eens zijn debuutalbum is, maar dat weet ik niet zeker)
[..]
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:38 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Platenmaatschappijen mogen van Mr.Tear opgeheven worden aangezien we hun niet meer nodig hebben om muziek te maken, op te nemen en te verspreiden, waar door geld minder belangrijk wordt en de kwaliteit van de muziek weer eens omhoog gaat.
Ja geen Beyonce en Chingy meerquote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
:'( wat zou dat mooi zijn zeg
Dat was inderdaad te zien in jouw "favo hiphop album top 5" ofzo, van een tijdje terug.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:37 schreef Zander het volgende:
Ik vond de tweede Digable Planets-cd vroeger ook wel erg goed, moet ik zeggen. Wel wat vager, het duurde wat langer voordat het kwartje 'viel'.
Ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
als ik jou was zou ik ff dat eerste album van Fat Joe checken: represent. erg leuk.
en wat je zegt over Nas en Wu-Tang is ook dat het eerste album het beste is
ik hoef niet, maar voor een euro of 10 doet ie ze mayb wel wegquote:Hey, ik heb 2 kaarten voor het concert van de Beastie Boys (komende zondag in de Melkweg in Amsterdam), maar ik kan niet gaan. Dus: Wie wil deze kaarten overkopen? Let op: je moet de kaarten wel hier in Roermond af komen halen!! Mail je bod zo snel mogelijk naar fam.cobben@home.nl en je krijgt vandaag nog bericht over of je de kaarten krijgt en waar je ze precies af kunt halen! (reacties echt alleen per mail!)
Oh hoe heet die dan? Is ie van Phrenology?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 17:39 schreef JimmyJames het volgende:
Gisteren de nieuwe single van The Roots gehoord op 3voor12xl, nee dus![]()
Yeah, right. Die dingen gaan al voor 50-100 euro weg, dus ik denk het niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 19:20 schreef RjD2 het volgende:
[..]
ik hoef niet, maar voor een euro of 10 doet ie ze mayb wel weg
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:29 schreef amornl87 het volgende:
Hiphop,flipflop,hiphap, mop uit de envelop
Don't hate the player, don't hate the game, hate the player but not the game, jeaulousy (yo)
yoyoYaUW ChEcK MiE Ik GaAt ZoWw PaNnEkoEkieZ BakKoe
![]()
je moet van je laten horenn...
ja denk t ja. is anders niet zo grappigquote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:52 schreef MIC1_ het volgende:
grapje zeker?
Volgens mij hebben ze idd een aantal nummers gedaan, maar ze hebben het bij mijn beste weten nooit op cd gezetquote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:57 schreef 2000seasons het volgende:
hey ik had n vraagje er was een hele tijd geleden een mtv weekend special over unplugged, en toen lieten ze snel alle artiesten zien die bij mtv unplugged hadden opgetreden. toen kwam er ook heel snel een optreden van a tribe called quest voorbij schieten (5 seconden ofzo). weet 1 van jullie hier meer van en is er iets van op cd ofzo verschenen?? ik kan er echt nix van vinden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |