Gewoon even knippen en de plakken he...quote:Op dinsdag 13 april 2004 13:30 schreef Oblivion het volgende:
Heb nog een lekkere tip, neem wat aardappelen. 5 minuten elke kant van de aardappel (stuk of 5 grote en vastkokende) Dus 10 minuten, totdat ze sissen...In de magnetron dus..
![]()
Dan in plakjes snijden, 1 zo'n plakje in je bakje, beetje (echte) boter erop, uienringetjes, en dan EPIX (slakkenkruiden) persilade heet dat ook wel. En dan een plakje kaas....![]()
Eet smakelijk!! Gourmetten is zoooooooooooooooo lekker...
Spaggetti Guus a la Gourmette :quote:Op donderdag 15 april 2004 23:19 schreef Ventje83 het volgende:
Klinkt lekker allemaal maar 't mag wel iets moeilijker.. Echt iets lekkers koken op klein formaat!![]()
Dus dan moet je ook nog eens apart je spaghetti gaan koken? Das niet bepaald het gourmetidee...quote:Op donderdag 15 april 2004 23:27 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Spaggetti Guus a la Gourmette :
3 spaggetti stokjes.
1 ring ui
20 gram gehakt
2 ringen prei
wattenstaafje gedoopt sambal
de geur van knoflook
Kook ruim water ( een bierglas ongeveer) en voeg de spaggetti toe. 10 minuten koken.
Bak het gehakt aan, voeg de ui en prei toe. Even door bakken. Haal nu het wattenstaafje met de sambal erdoorheen (goed roeren) en voeg de geur van de knoflook toe.
Opdienen :
Flikker de spaggetti op je bord en drapeer de saus voorzichtig (voordat de knoflookgeur verdwijnt) erover.
Klinkt goed wat voor kaas doe je er dan in?quote:Op vrijdag 16 april 2004 23:56 schreef butterfly84 het volgende:
Blokjes kaas, met katenspek eromheen....
Ik garandeer je, die zijn in no-time op!!!!!!!
Ik moet er tegenwoordig een stuk of 45 maken om te voldoen aan ieders wensen (met 8 personen)
ZEKER PROBEREN!![]()
Is aanstaande dinsdag pas, maar die kaas met katenspek ga ik in ieder geval zeker proberenquote:Op maandag 19 april 2004 19:59 schreef butterfly84 het volgende:
Vertel je nog ff wat je hebt gedaan en hoe het is bevallen???
Kan ik meteen weten of ik de ideetjes hier volgende keer ook zal gebruiken
Dude, je hebt een topic meiden met een karperquote:Op woensdag 26 januari 2005 21:15 schreef karper het volgende:
aardappel gratin maken.
aardappel schijfjes even bakken en dan beetje room en geraspte kaas en dan onder de plaat zetten
Wat een wonderlijke combi !quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:30 schreef cerror het volgende:
Saus tip:
Bruine suiker
Gember
Halvolle kwark
Mayonaise
Zelf alles naar smaak mixen
Dat is het, maar ook overheerlijk!quote:
Werkt ook heel goed met dadelsquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:55 schreef inkie1010 het volgende:
Bij ons was het volgende altijd een groot succes:
Banaan in stukjes snijden en elk stukje omwikkelen met een plakje ontbijtspek, prikkertje erin
en in het gourmetpannetje!!
Is ook lekker op de bbqquote:Op vrijdag 16 april 2004 23:56 schreef butterfly84 het volgende:
Ik moet er tegenwoordig een stuk of 45 maken om te voldoen aan ieders wensen (met 8 personen)
ZEKER PROBEREN!![]()
Loopt die kaas er dan niet tussenuit?quote:Op vrijdag 16 april 2004 23:56 schreef butterfly84 het volgende:
ZEKER PROBEREN!![]()
Dat zeg je nuquote:Op maandag 7 februari 2005 00:34 schreef Culi32 het volgende:
Doe ook eens zure room met parmezaanse kaas mengen. Je hebt dan een heerlijke kaassaus voor over kipfilet met champignons die ook nog eens een mooi bruin kleurtje krijgt als je het in het pannetje onder de plaat zet.
Stukjes frikandel met kaas en champignons er overquote:Op woensdag 23 november 2005 14:59 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik leg er altijd frikandelletjes op
Dat gaat ook perfectquote:Op donderdag 24 november 2005 09:57 schreef ijsmeis het volgende:
Tevens TVP, tevens wat tips!
Wij gaan met kerst gourmetten, dus ik kan wel wat ideetjes opdoen.
Mijn idee was om zo'n fles met pannenkoekenmix erin te kopen zodat je ook kleine pannekoekjes kan maken.
Twee platen? Ons gourmetstel heeft alleen 1 plaat (bovenop) en ruimte voor pannetjes onderin.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
weet je wat leuk is
minipannenkoekje bakken, als je hem ehbt omgedraaid, er wat suiker opstrooien en onderin leggen [2e verdieping dus, zodat hij tussen de 2 platen ligt]
en als hij klaar is weer terug bovenop, een klets[je] grand marnier eroverheen, en dan aansteken
ja, okay, ik heb er ook zo 1 geloof ik, maar de bedoeling is wel duidelijk toch?quote:Op donderdag 24 november 2005 12:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Twee platen? Ons gourmetstel heeft alleen 1 plaat (bovenop) en ruimte voor pannetjes onderin.
Oh okee, ik dacht even dat er nog heel andere gourmetstellen bestonden die ik nog nooit gezien had.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, okay, ik heb er ook zo 1 geloof ik, maar de bedoeling is wel duidelijk toch?
Doet me denken aan m'n eigenwijze pa die altijd het omelet mengsel tot de rand van het pannetje volschept, en dan vergeet dat het ook nog gaat rijzen... **Leermoment** Het pannetje moet niet meer dan halfvol...quote:Op donderdag 24 november 2005 12:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ontopic: een mini-omelet uit het pannetje is ook altijd lekker, met champignons, gesmolten kaas e.d.
kan je misschien iets informatiever zijn?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:12 schreef Toasty het volgende:
raclette
Dan doe ik het maar:quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kan je misschien iets informatiever zijn?
Bronquote:Bij raclette wordt meestal de ronde kaas doormidden gesneden. De kaas wordt eenzijdig verwarmd door een vuur of door een speciale oven. Na enige tijd kan de zachtgeworden kaas van het grote stuk kaas geschraapt worden. De raclette wordt gegeten met aardappels, augurkjes en zilveruitjes en soms ook andere groenten. Over het algemeen wordt er thee en witte wijn bij gedronken.
Dit vind ik echt gewoon een gaaf idee!quote:Op donderdag 24 november 2005 10:21 schreef Marsepein het volgende:
Wat mij in ene te binnen schiet:
Mini satehstokjes (Cocktailprikkers met 3 kleine stukjes gemarineerde kipfilet eraan)![]()
Op een gourmetstel komt het er dus gewoon op neer dat je plakjes kaas in je pannetje laat smelten.quote:
Dat is nou niet echt goedkoopquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:04 schreef Sylvana het volgende:
gewoon gourmetschotel uit de supermarkt, wat salades en een stokbrood met kruidenboter erbij
Hoewel ik al minstens 50 keer heb gegourmet in mijn leven, onstond het idee, terwijl ik mijn post aan het typen was. Ik ga dat serieus een keer uit proberenquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit vind ik echt gewoon een gaaf idee!
He, ik vroeg me altijd af waarom mensen in hemelsnaam zo'n fles zouden kopen, maar voor dit soort dingetjes is het heel handig! Schrijf het gelijk op mijn boodschappenlijstje voor sinterklaasquote:Op donderdag 24 november 2005 09:57 schreef ijsmeis het volgende:
Mijn idee was om zo'n fles met pannenkoekenmix erin te kopen zodat je ook kleine pannekoekjes kan maken.
Mwah voor gewoon bakken vind ik ze niks nee, maar voor gourmet ideaal. Van die meergranen dinges ga je wel goed poepenquote:Op maandag 28 november 2005 11:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
die flessen pannenkoekmix schijnen echt 3 keer niks te zijn
wij maken altijd gewoon een pak aan, gieten het over in een spuitfles, en bakken maar
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:16 schreef funkyskunkie het volgende:Funky gaat vanavond gourmetten.
Maar hoe zit het nu met die kaas-hapjes?
Gewoon net zo in mekaar draaien als slavinkjes?
Kaas aan een spies steken en daar de spek omheen draaien. ( net als slavinkjes)Als je ervoor zorgt dat de spek over de hele kaas zit loopt deze er niet tussenuit.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:22 schreef Doekes het volgende:
[..]
Loopt die kaas er dan niet tussenuit?
Ja met ijs en cointreau en sinassnippers!quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:47 schreef krakkemieke het volgende:
Pannekoekjes als dessert?
Maar dat hoeft niet perse in de(het) gourmetpan(netje). Dat is zo ook lekker!quote:Op dinsdag 6 december 2005 23:15 schreef Laura 2000 het volgende:
Mijn vader maakt altijd omelet met een shot ketjap erdoor. De omelet wordt er helemaal lichtbruinig door![]()
We laten de 2 gourmetquote:Op maandag 5 december 2005 11:35 schreef kruimel_20 het volgende:
Wij gaan met kerst gourmetten....
Lekker huzaren salade erbij, kleine omeletjes maken, lekker vlees,
Paprika, ui , komkommer,tomaat,stokbrood met kruidenboter en tapenade...![]()
Ga zeker wat dingen nog proberen
*nog een topic over gourmetten*
Ow ....quote:Op zondag 18 december 2005 11:19 schreef Quinazoline het volgende:
Overigens:
Gourmetten, wat voor hapjes?
Dan zal ik deze er mee laten mergenquote:Op zondag 18 december 2005 11:37 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Ow ....sorry, ik heb in mijn enthousiasme niet goed genoeg gekeken en een topic geopend. Maar super
ga ik daar ook nog even neuzen
![]()
Wij snijden het altijd zelf. Mijn vrouw heeft in een slagerij gewerkt en die heeft in een paar minuten een gourmetschottel klaar waar een standaard gourmetschotel niet tegen op kan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:35 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders hadden pas zo'n vleesschaal gekocht.
Mensenlief wat een gigantische hoop zout zat er in dat vlees. Volgende keer snijden we het zelf gewoon weer, is ook nog stukken goedkoper.
Een kerstknuffeltje voor Piet....quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
laat maar
quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:58 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Een kerstknuffeltje voor Piet....![]()
Wij normaal gesproken ook, maar mijn ouders besloten vrij laat te willen gourmetten en namen met 35% korting zo'n schaal mee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wij snijden het altijd zelf. Mijn vrouw heeft in een slagerij gewerkt en die heeft in een paar minuten een gourmetschottel klaar waar een standaard gourmetschotel niet tegen op kan.![]()
Dan zou ik persoonlijk nog voor los vlees gegaan zijn. Vooral omdat ik eigenlijk geen goede ervaringen heb met die kant en klare schalenquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij normaal gesproken ook, maar mijn ouders besloten vrij laat te willen gourmetten en namen met 35% korting zo'n schaal mee.
Maar heb je wel iets aan de tips die hier genoemd worden?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:20 schreef Wolter het volgende:
Tvp (wij gourmetten meestal standaard, van die voorverpakte gourmetpakketten. Geen tips van mij dus)
Ik zit al de hele tijd te zeuren dat ik wat speciaals wil met gourmetten. Vandaar. Ben nu op zoek naar dingen die wij alle 4 wel lusten maar die wel anders zijn dan normaal. En wij 4en zijn best wel grote vis en vlees-eters dus ja, ik heb er zeker wel wat aan..quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar heb je wel iets aan de tips die hier genoemd worden?
Tja, die ervaring hadden wij nog niet, maar nu welquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zou ik persoonlijk nog voor los vlees gegaan zijn. Vooral omdat ik eigenlijk geen goede ervaringen heb met die kant en klare schalen
Dat is zeker niet duurquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef zoalshetis het volgende:
ghehehehe ik heb vandaag de goerumet gekocht van het kruidvat. 27 euro schoon aan de haak en met een steen- en gewonegrill, 8 pannetjes. lijkt me een uitstekende aankoop.
quote:Op zondag 25 december 2005 12:52 schreef gurlie het volgende:
Ik wou dit jaar bij de gourmet eens wat aardappels raspen zodat je rosti kan maken, maar ik weet niet meer wat er precies bij moet.
quote:Rösti
U kent het vast wel: zo'n koek van geraspte aardappel. (Hoewel, koek... hij heeft de neiging uit elkaar te vallen. Never mind.) U kunt dit in zakken in de diepvries vinden, maar echt goedkoop is het niet. Zelf maken gaat ook prima. Mocht u toevallig een keukenmachine hebben: die komt hier goed van pas. Maar met een doodgewone rasp gaat het ook.
normale portie aardappels, misschien iets meer
redelijke klont margarine
eetlepel crème fraîche, scheut slagroom, of als het eind van de maand nadert, gewoon melk
handje geraspte kaas
peper, zout
beetje nootmuskaat
koekenpan plus deksel
Schil de aardappels en was ze. Duw ze door de keukemachine, met de grove rasp, of rasp ze handmatig. Smelt de margarine in de koekenpan en voeg de aardappelflinters toe. Beetje zout en peper plus nootmuskaat erbij. Dan op een redelijk hoog vuur een paar minuten bakken.
Dan crème fraîche, of diens vervanger, erbij, plus kaas. Goed omscheppen, vuur wat lager draaien en deksel erop. Dan een minuut of 10 zachtjes laten bakken. Daarna proberen om te keren, maar als het niet lukt, tja, dan niet. Zo smaakt het ook prima.
hij bakt als een dollequote:Op vrijdag 23 december 2005 18:15 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Dat is zeker niet duur... laat nog even weten of ie ook lekker bakte
![]()
Ik zou persoonlijk niet voor zo'n pakket gaan, vaak is dat vlees taai of ze hebben het zo klein voorgesneden dat er niets van over blijft. Zelf snijden is nog goedkoper ook.quote:Op zondag 18 december 2005 11:12 schreef Furious het volgende:
Ga naar een groothandel en haal daar zo'n pakket met allemaal voorgesneden soorten vlees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |