Wij snijden het altijd zelf. Mijn vrouw heeft in een slagerij gewerkt en die heeft in een paar minuten een gourmetschottel klaar waar een standaard gourmetschotel niet tegen op kan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:35 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders hadden pas zo'n vleesschaal gekocht.
Mensenlief wat een gigantische hoop zout zat er in dat vlees. Volgende keer snijden we het zelf gewoon weer, is ook nog stukken goedkoper.
Een kerstknuffeltje voor Piet....quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
laat maar
quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:58 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Een kerstknuffeltje voor Piet....![]()
Wij normaal gesproken ook, maar mijn ouders besloten vrij laat te willen gourmetten en namen met 35% korting zo'n schaal mee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wij snijden het altijd zelf. Mijn vrouw heeft in een slagerij gewerkt en die heeft in een paar minuten een gourmetschottel klaar waar een standaard gourmetschotel niet tegen op kan.![]()
Dan zou ik persoonlijk nog voor los vlees gegaan zijn. Vooral omdat ik eigenlijk geen goede ervaringen heb met die kant en klare schalenquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij normaal gesproken ook, maar mijn ouders besloten vrij laat te willen gourmetten en namen met 35% korting zo'n schaal mee.
Maar heb je wel iets aan de tips die hier genoemd worden?quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:20 schreef Wolter het volgende:
Tvp (wij gourmetten meestal standaard, van die voorverpakte gourmetpakketten. Geen tips van mij dus)
Ik zit al de hele tijd te zeuren dat ik wat speciaals wil met gourmetten. Vandaar. Ben nu op zoek naar dingen die wij alle 4 wel lusten maar die wel anders zijn dan normaal. En wij 4en zijn best wel grote vis en vlees-eters dus ja, ik heb er zeker wel wat aan..quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar heb je wel iets aan de tips die hier genoemd worden?
Tja, die ervaring hadden wij nog niet, maar nu welquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan zou ik persoonlijk nog voor los vlees gegaan zijn. Vooral omdat ik eigenlijk geen goede ervaringen heb met die kant en klare schalen
Dat is zeker niet duurquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef zoalshetis het volgende:
ghehehehe ik heb vandaag de goerumet gekocht van het kruidvat. 27 euro schoon aan de haak en met een steen- en gewonegrill, 8 pannetjes. lijkt me een uitstekende aankoop.
quote:Op zondag 25 december 2005 12:52 schreef gurlie het volgende:
Ik wou dit jaar bij de gourmet eens wat aardappels raspen zodat je rosti kan maken, maar ik weet niet meer wat er precies bij moet.
quote:Rösti
U kent het vast wel: zo'n koek van geraspte aardappel. (Hoewel, koek... hij heeft de neiging uit elkaar te vallen. Never mind.) U kunt dit in zakken in de diepvries vinden, maar echt goedkoop is het niet. Zelf maken gaat ook prima. Mocht u toevallig een keukenmachine hebben: die komt hier goed van pas. Maar met een doodgewone rasp gaat het ook.
normale portie aardappels, misschien iets meer
redelijke klont margarine
eetlepel crème fraîche, scheut slagroom, of als het eind van de maand nadert, gewoon melk
handje geraspte kaas
peper, zout
beetje nootmuskaat
koekenpan plus deksel
Schil de aardappels en was ze. Duw ze door de keukemachine, met de grove rasp, of rasp ze handmatig. Smelt de margarine in de koekenpan en voeg de aardappelflinters toe. Beetje zout en peper plus nootmuskaat erbij. Dan op een redelijk hoog vuur een paar minuten bakken.
Dan crème fraîche, of diens vervanger, erbij, plus kaas. Goed omscheppen, vuur wat lager draaien en deksel erop. Dan een minuut of 10 zachtjes laten bakken. Daarna proberen om te keren, maar als het niet lukt, tja, dan niet. Zo smaakt het ook prima.
hij bakt als een dollequote:Op vrijdag 23 december 2005 18:15 schreef Mabelle het volgende:
[..]
Dat is zeker niet duur... laat nog even weten of ie ook lekker bakte
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |