abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:49:06 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33337043
laat maar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:58:03 #127
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33337166
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:35 schreef Troel het volgende:
Mijn ouders hadden pas zo'n vleesschaal gekocht.

Mensenlief wat een gigantische hoop zout zat er in dat vlees. Volgende keer snijden we het zelf gewoon weer, is ook nog stukken goedkoper.
Wij snijden het altijd zelf. Mijn vrouw heeft in een slagerij gewerkt en die heeft in een paar minuten een gourmetschottel klaar waar een standaard gourmetschotel niet tegen op kan.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33337168
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
laat maar
Een kerstknuffeltje voor Piet....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:06:12 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33337287
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:58 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Een kerstknuffeltje voor Piet....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:57:52 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_33341048
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:58 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wij snijden het altijd zelf. Mijn vrouw heeft in een slagerij gewerkt en die heeft in een paar minuten een gourmetschottel klaar waar een standaard gourmetschotel niet tegen op kan.
Wij normaal gesproken ook, maar mijn ouders besloten vrij laat te willen gourmetten en namen met 35% korting zo'n schaal mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:26:51 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33341764
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Wij normaal gesproken ook, maar mijn ouders besloten vrij laat te willen gourmetten en namen met 35% korting zo'n schaal mee.
Dan zou ik persoonlijk nog voor los vlees gegaan zijn. Vooral omdat ik eigenlijk geen goede ervaringen heb met die kant en klare schalen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33343335
Tvp (wij gourmetten meestal standaard, van die voorverpakte gourmetpakketten. Geen tips van mij dus)
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:02:32 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33344565
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:20 schreef Wolter het volgende:
Tvp (wij gourmetten meestal standaard, van die voorverpakte gourmetpakketten. Geen tips van mij dus)
Maar heb je wel iets aan de tips die hier genoemd worden?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33345364
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar heb je wel iets aan de tips die hier genoemd worden?
Ik zit al de hele tijd te zeuren dat ik wat speciaals wil met gourmetten. Vandaar. Ben nu op zoek naar dingen die wij alle 4 wel lusten maar die wel anders zijn dan normaal. En wij 4en zijn best wel grote vis en vlees-eters dus ja, ik heb er zeker wel wat aan..
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:17:57 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_33347034
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dan zou ik persoonlijk nog voor los vlees gegaan zijn. Vooral omdat ik eigenlijk geen goede ervaringen heb met die kant en klare schalen
Tja, die ervaring hadden wij nog niet, maar nu wel
Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet gedaan hebben, maar met voldoende saus was het nog wel te eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:42:25 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33347808
ghehehehe ik heb vandaag de goerumet gekocht van het kruidvat. 27 euro schoon aan de haak en met een steen- en gewonegrill, 8 pannetjes. lijkt me een uitstekende aankoop.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:15:44 #137
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33350071
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef zoalshetis het volgende:
ghehehehe ik heb vandaag de goerumet gekocht van het kruidvat. 27 euro schoon aan de haak en met een steen- en gewonegrill, 8 pannetjes. lijkt me een uitstekende aankoop.
Dat is zeker niet duur ... laat nog even weten of ie ook lekker bakte
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_33392374
Ik wou dit jaar bij de gourmet eens wat aardappels raspen zodat je rosti kan maken, maar ik weet niet meer wat er precies bij moet.
pi_33396109
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:52 schreef gurlie het volgende:
Ik wou dit jaar bij de gourmet eens wat aardappels raspen zodat je rosti kan maken, maar ik weet niet meer wat er precies bij moet.
quote:
Rösti
U kent het vast wel: zo'n koek van geraspte aardappel. (Hoewel, koek... hij heeft de neiging uit elkaar te vallen. Never mind.) U kunt dit in zakken in de diepvries vinden, maar echt goedkoop is het niet. Zelf maken gaat ook prima. Mocht u toevallig een keukenmachine hebben: die komt hier goed van pas. Maar met een doodgewone rasp gaat het ook.

normale portie aardappels, misschien iets meer
redelijke klont margarine
eetlepel crème fraîche, scheut slagroom, of als het eind van de maand nadert, gewoon melk
handje geraspte kaas
peper, zout
beetje nootmuskaat
koekenpan plus deksel

Schil de aardappels en was ze. Duw ze door de keukemachine, met de grove rasp, of rasp ze handmatig. Smelt de margarine in de koekenpan en voeg de aardappelflinters toe. Beetje zout en peper plus nootmuskaat erbij. Dan op een redelijk hoog vuur een paar minuten bakken.

Dan crème fraîche, of diens vervanger, erbij, plus kaas. Goed omscheppen, vuur wat lager draaien en deksel erop. Dan een minuut of 10 zachtjes laten bakken. Daarna proberen om te keren, maar als het niet lukt, tja, dan niet. Zo smaakt het ook prima.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:04:13 #140
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_33436783
Mijn moeder had gisteren grote garnalen met satémarinade voor op de bakplaat. Dat was echt smullen!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 27 december 2005 @ 18:40:15 #141
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_33446941
mijn creaties voor bij en op de gourmet :

Gevulde cherry tomaatjes (het ziet er misschien niet erg mooi uit maar alles was op!)

En de rolletjes spek met geitenkaas en honing.... ze waren wel machtig maar errug lekker
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_33463470
Ik zet er ook altijd room / creme fraiche bij. En voor ernaast een beetje rode wijn en whiskey. Van Aviko heb je rosti uit de vriezer. Ook: geperste knoflook in een bakje .

Lekker vind ik dan:
uitje + champignon in de pan aanbraden, biefstuk erbij, dan zure room en beetje whiskey.
uitje + champignon en rosti in de pan aanbraden, spekblokjes + bieflapje erbij, rode wijn erbij.
  woensdag 28 december 2005 @ 11:23:18 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33464652
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:15 schreef Mabelle het volgende:

[..]

Dat is zeker niet duur ... laat nog even weten of ie ook lekker bakte
hij bakt als een dolle
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33465699
Ziet er goed uit Kruimel!!
Leuk om foto's te zien van de probeersels
pi_46078696
Zo, even een stevig schopje omhoog....

Ik heb namelijk gisteren bij het Kruidvat een leuk elektrisch gourmetstel gekocht (nu van 15 voor maar 11,25 eurootjes!) en heb vanmorgen een paar simpele dingetjes uitgeprobeerd. Ging goed!

Eerst de plaat en de acht pannetjes ingevet met wat zonnebloemolie en 5 minuten 'kaal' laten opwarmen om de fabrieks-laag eraf te stomen, zoals in het boekje stond, dan even de boel afnemen met een sopje en daarna kon het avontuur beginnen.

Ziehier mijn eerste voorzichtige probeersels:
(cornedbeef uit een blikje, een gebakken eitje en in twee pannetjes onder de plaat wat plakjes kaas en een cracker. Tja, je moet wàt, he..... )

Rook kwam er nauwelijks van af gelukkig, alleen in de voorfase een beetje. De cornedbeef en het ei waren lekker knapperig en de kaas was goed gesmolten. Op de crackers smaakte het heerlijk allemaal, en het gaat nog best lekker snel ook!

Vanmiddag ben ik maar eens wat oude CUL-topics door gaan spitten naar gourmet-ideeën en ervaringen, en van dit topic ben ik meteen al een heel stuk wijzer geworden. Bedankt iedereen!

Binnenkort ook maar eens wat stukjes kipfilet met ananas gaan proberen of zo, of mini-pannenkoekjes, en natuurlijk ook uitjes, tomaat, champignons en allerlei groentes...
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  donderdag 8 februari 2007 @ 08:42:42 #146
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_46095665
Bij mij wilden de pannekoekjes niet echt opschieten... (zowel bovenop als onderin)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_46096505
Corned beef bakken, nog nooit van gehoord
pi_46209346
Is wel lekker hoor, Bluezz!
Wij deden het tot zover meestal in een koekenpan. Extra vet (of olie) heb je niet nodig, er zit vanzelf al voldoende in. Handig als je even geen zin hebt om een uitgebreide maaltijd te maken en toch wat vlees erbij wilt (bv. samen met een pot boontjes of zo, en wat krielaardappeltjes uit blik)...

Vandaag heb ik eens wat ge-experimenteerd met ananas- en banaanstukjes in een laagje pannenkoekenbeslag. Heerlijk!

Hier liggen de ananasstukjes (uit blik) mooi goudbruin te worden:

En met die pannenkoekjes duurt het wel vrij lang inderdaad. Ik had het beslag eerst in een van die pannetjes gedaan, maar het gedeelte vlak onder de verwarmingsspiraal werd al gauw te donker, terwijl de rest wit bleef. Op de plaat ging dat stukken beter, maar het duurde wel een poosje. Misschien de volgende keer een iets dunnere laag beslag nemen, haha...
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_46536679
gebakken rijst met een beetje sambal, sojasaus, mais, paprika erwtjes enz.
Life is more universal than death: everyone dies but not everyone truly lives.
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:45:27 #150
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46812158
Voor de kleine kids doen wij er meestal ook vissticks bij. Bij de lidl kan je chevapcici (zoiets) halen, dat zijn gekruide gehaktrolletjes.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')