Niks mama Cynix.quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:56 schreef just me het volgende:
Zo hé mama Cynix heeft het goed gedaan voor je
Hier staat ook nog alles binnen te ontkiemen, ik zal foto's maken als de eerste bloemetjes zich laten zien. Het zijn trouwens "mede-mogelijk-gemaakt-door-Fok!"-plantjes.quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:56 schreef shmoopy het volgende:
Leuk topic, Cynix!
Ik ga ook een foto-dagboekje bijhouden hier, ben nog bezig met alle zaadjes in potjes te proppen.
Vertel, zaadjes geruild via FOK! ?quote:Op woensdag 14 april 2004 13:55 schreef biawa het volgende:
[..]
Hier staat ook nog alles binnen te ontkiemen, ik zal foto's maken als de eerste bloemetjes zich laten zien. Het zijn trouwens "mede-mogelijk-gemaakt-door-Fok!"-plantjes.![]()
Wat is dat, een bloem?quote:Op woensdag 14 april 2004 20:06 schreef shmoopy het volgende:
Ik had nog wat zaadjes van een Springbalsemien (leuk voor de kids) en die heb ik na een nachtje in de vriezer nu in de volle grond gestopt.
Ben benieuwd.
Dat klinkt als een vervelend soort onkruid.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:16 schreef shmoopy het volgende:
Springbalsemien is een soort struikje, met bloemetjes, en daar zitten ook een soort peultjes aan,
en als je die aanraakt spingt dat open en strooit ie z'n zaadjes.
Nietes, da's haske leuk.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:21 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat klinkt als een vervelend soort onkruid.
Da spul is idd leuk ja, maar tis wel onkruid......quote:Op woensdag 14 april 2004 21:28 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nietes, da's haske leuk.
Maar het is idd een soort onkruid, bij de tuinboer zullen ze het wel niet verkopen.
Water-geef-advies via Fok!, anders waren ze allang dood geweest.quote:Op woensdag 14 april 2004 20:06 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Vertel, zaadjes geruild via FOK! ?
Tsja, dat is volgens mij een heide-achtige plant, die waar ik het gisteren over had, waar Lucky dus languit in ging liggen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:12 schreef shmoopy het volgende:
Cynix, wat is die bovenste foto voor struik, die wil ik ook!
Ja, ik dacht al dat het diezelfde was.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 20:14 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, dat is volgens mij een heide-achtige plant, die waar ik het gisteren over had, waar Lucky dus languit in ging liggen.
Bovenin dit topic staat een overzichtfoto met die struik er ook op. Alleen bloeit-ie nu nog meer.
Dank je!!quote:Op zaterdag 1 mei 2004 19:12 schreef shmoopy het volgende:
Wat een mooie foto's!
Oblivion, heb je nog maar pas de tuin aangelegd vanwege al dat jonge spul?
Wordt straks nog veel mooier, mijn complimenten.
(staan die Leilanders btw niet te dicht op elkaar ivm hoe enorm ze nog gaan worden?)
zo'n vlinder heb ik ook laatst gekochtquote:Op vrijdag 23 april 2004 14:08 schreef Oblivion het volgende:
Hij is zo leuk...quote:Op zondag 2 mei 2004 03:49 schreef nikky het volgende:
zo'n vlinder heb ik ook laatst gekocht
die is echt leuk en gaat zachtejes met de wind mee
Dat is een sneeuwbal (viburnum) en hij is erg mooi. Ik heb er zelf ook een in de tuin, maar dat is een struik. Deze op stam is echt leuk.quote:Op zondag 2 mei 2004 20:19 schreef shmoopy het volgende:
Duch! Dat boompje!
Wat is het? Lijkt op een klimhortensia.
Ik heb vandaag de tuin he-le-maal opgeruimd.
Nu nog wachten tot die klotezaadjes eens uit gaan komen.
Yepquote:Op zondag 2 mei 2004 20:32 schreef chuckie het volgende:
[..]
Dat is een sneeuwbal (viburnum) en hij is erg mooi. Ik heb er zelf ook een in de tuin, maar dat is een struik. Deze op stam is echt leuk.
Heb helaas geen foto's van mijn tuin.
FOTO'S!!!!quote:Op zondag 2 mei 2004 20:19 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb vandaag de tuin he-le-maal opgeruimd.
Nu nog wachten tot die klotezaadjes eens uit gaan komen.
Ja, ik mot nog ff grotere potten en aarde kopenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:30 schreef shmoopy het volgende:
Van mij.
Maar er valt zo weinig te fotograferen nog, ik zal zo eens kijken.
En vrouwe B, geef die planten eens wat meer aarde, man, arme dingetjes.
Lucky zit tog nie in de aardequote:Op zaterdag 8 mei 2004 02:06 schreef SCH het volgende:
* terugvindpost
cynix, doe eens een foto van lucky plaatsen
Enigzins teleurstellend dat jij de fokkers van dit topic niet verblijdt met jouw binnentuin!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 02:51 schreef hyperfuzz het volgende:
neuh dat lijkt ons niet zo goed idee
Heb je het nou tegen mij of tegen tricky nikky?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 03:01 schreef Yskonijn het volgende:
[..]
Enigzins teleurstellend dat jij de fokkers van dit topic niet verblijdt met jouw binnentuin!
Ben je niet trots?
Dat wordt een Hosta, en die worden heel erg mooi.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 02:44 schreef Cynix ® het volgende:
On topic maar weer.
[afbeelding]
Deze had ik nog liggen, er zit weer van alles aan te komen, maar ik heb geen idee wat dit gaat worden.
De kids hebben vroeger regelmatig hamster/vogel voer in een potje met vochtige aarde gestopt.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:38 schreef shmoopy het volgende:
Ow, vrouwe B, even over die katoenplantjes,
ik heb zo'n katoenpeul voor de hamster en daar zitten die zaadjes ook in.
Kan ik ze gewoon in de aarde stoppen, of moeten ze voorgeweekt worden oid?
Ben wel benieuwd wat eruit gaat komen nl, hoe deden ze het vorig jaar bij jou, was het wat, qua plant?
Abies nordmannia wodt toch niet het vaakst gebruikt als kersboom.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 14:25 schreef Oblivion het volgende:
[afbeelding]
De nordmander (?) Kerstboom dus.![]()
Dus zo heet ie officieel?quote:Op zondag 16 mei 2004 13:31 schreef Cazman het volgende:
[..]
Abies nordmannia wodt toch niet het vaakst gebruikt als kersboom.
De favoriet blijft de Picea abies 'Glauca'
Yep..... de eerste (en enige tot nog toe) van de struik die bloeitquote:Op zondag 16 mei 2004 19:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En ondeugend: Prachtige foto's!!![]()
Mooie roos...(of is de eerste geen roos?)
Je zou misschien ook wat bloembakken aan het balkonhek kunnen hangen?quote:Op zondag 16 mei 2004 13:17 schreef Phoenixx het volgende:
Op een bepaalde manier vind ik dit geen leuk topic. Iedereen heeft van die prachtige planten in zijn of haar tuin en ik heb alleen maar een smal balkonnetje!Ik ben niet snel jaloers, maar als ik de foto's hier bekijk dus wel!
Voorlopig nog niet, Cynix! Bloembakken worden door de katten gebruikt als springplank naar de buren of - nog erger - naar beneden. En zolang ze nog niet met hun voorpootje bij de deurbel kunnen, is dat een no-go. We zijn nog druk bezig met plannen maken voor het balkon, maar het huis gaat voorlopig nog even voor...quote:Op zondag 16 mei 2004 20:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Je zou misschien ook wat bloembakken aan het balkonhek kunnen hangen?
Als jij er 1 in je tuin hebt staan...en er een foto van maakt....quote:Op maandag 17 mei 2004 17:53 schreef Goof het volgende:
Het wachten is op de eerste wietplant.
nope.. helaas!quote:Op maandag 17 mei 2004 18:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als jij er 1 in je tuin hebt staan...en er een foto van maakt.... [afbeelding]
quote:Op maandag 17 mei 2004 20:30 schreef Cynix ® het volgende:
Wat heb jij een mooie tuin, No Nick!
Ik heb dan wel een tuin maar hij is niet zo heel groot en ten tweede heb ik er heel weinig zon dus er bloeit eigenlijk nog helemaal niks in mijn tuinquote:Op zondag 16 mei 2004 13:17 schreef Phoenixx het volgende:
Op een bepaalde manier vind ik dit geen leuk topic. Iedereen heeft van die prachtige planten in zijn of haar tuin en ik heb alleen maar een smal balkonnetje!![]()
Geen amsterdammertje...Paaltje wel heel eerlijk gevondenquote:Op maandag 17 mei 2004 20:53 schreef Cynix ® het volgende:
Is dat een Amsterdammertje? Eerlijk gevonden?
Die witte dingen op de foto van Nikky zijn de pootjes van een kat Shmoopsquote:Op maandag 17 mei 2004 20:25 schreef shmoopy het volgende:
Nikky, mooi!
Wat zijn die witte dingen, die willik ook!
als het uit je eigen tuin is wel lijkt mequote:Op donderdag 20 mei 2004 18:12 schreef Hanneke1983 het volgende:
mogen bomen ook?
wat hebben jullie allemaal mooie tuinenquote:Op donderdag 20 mei 2004 19:41 schreef Hanneke1983 het volgende:
okay dan
onze "sneeuwballenboom"
(ik weet helaas de werkelijke naam niet)
[afbeelding]
Stukje zoom:
[afbeelding]
U heeft geen tuin?quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:52 schreef laffer het volgende:
[..]
wat hebben jullie allemaal mooie tuinen![]()
Ben je die aan het opruimen? Zonde hoor. :'(quote:
Wauw, heel erg mooie boom!quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:41 schreef Hanneke1983 het volgende:
onze "sneeuwballenboom"
(ik weet helaas de werkelijke naam niet)
[afbeelding]
mooi hé? die steenbordersquote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:10 schreef beefcake het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is nog niet helemaal af, maar wel bijna!
gezellig zoquote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:28 schreef Moonah het volgende:
Mijn paradijsje.
3 hoog...
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zal het eens navragenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:03 schreef Phoenixx het volgende:
Is Hannekes boom misschien een "wollige sneeuwbal" (viburnum lantana) ?
[afbeelding]
Edit: de blaadjes zijn anders, dus waarschijnlijk niet....
Hey, da's mijn terras...quote:Op maandag 24 mei 2004 12:04 schreef Oblivion het volgende:
Echt heerlijk zo'n knus plekjequote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:28 schreef Moonah het volgende:
Mijn paradijsje.
3 hoog...
[afbeelding]
[afbeelding]
nee hoor ook in nederland bestaan notenbomen hahahquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:29 schreef Cynix ® het volgende:
Walnoten? Buitenland?
Is die onderste ook een soort passiebloem?
Heel mooi!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:04 schreef whoxy het volgende:
[..]
nee hoor ook in nederland bestaan notenbomen hahah
en de onderste is gewoon een "witte lis"
Da's passiebloem lieverd, geen klimopquote:
En hij groeit nu al als kool!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:33 schreef ElizabethR het volgende:
Da's passiebloem lieverd, geen klimop
Goed snoeien in het najaar, dan wordt ie volgend jaar nog eens zo groot. Ik heb dezelfde trouwens.
Thanx!quote:Verder ziet het er picobello uit zeg!! Heel mooi. En wat leuk dat je echt aan het tuinieren bent geslagen.![]()
Die van jou zijn mooi!quote:Op zondag 6 juni 2004 22:33 schreef Oblivion het volgende:
Hoe gaat het met jullie blloemetjes?![]()
Een gieter?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:27 schreef shmoopy het volgende:
Weet meteen wat ik voor m'n verjaardag ga vragen.
Ah oke, bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:27 schreef shmoopy het volgende:
En Spindizzy, ik heb ooit als kraamkadootje zo'n vijgenboompje gekregen, en die mogen dus beslist niet droog staan, de mijne is dus terziele.
Ja, deze wel, maar ik heb zelf ook al een hoop geplant hoor.quote:Op zondag 27 juni 2004 00:25 schreef shmoopy het volgende:
Dat hebben de vorige bewoners netjes achtergelaten, Cynix.
ik heb idd bij meerdere mensen zonnebloemen gezien.. was al benieuwd hoe die groeienquote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:10 schreef Bluezz het volgende:
De zonnebloemen gaan hard
[afbeelding]
En de papavertjes ook :
[afbeelding]
De katoenplant heeft de grote blaadjes laten vallen, w.s. om nieuwe scheutjes te maken....
[afbeelding]
En de lavendel bloeit ook lekker door...
[afbeelding]
1 bloem is uitquote:Op maandag 5 juli 2004 04:51 schreef nikky het volgende:
ik heb idd bij meerdere mensen zonnebloemen gezien.. was al benieuwd hoe die groeien
Ja, ik heb inderdaad kunstgras op mijn balkons! Bevalt uitstekend. Ik heb namelijk echt baggerbalkons in zekere zin, het is een soort asfalt-grintachtig spul. Altijd goor, ik liep constant kleine steentjes mee naar binnen en het was zeer pijnlijk om met blote voetjes of zelfs maar het sokken aan op het balkon te gaan staan. Nu dat kunstgras er ligt is het echt geweldig. Het ziet er leuk uit (vind ik) ik kan gewoon op mijn blote voeten naar buiten.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 13:44 schreef Bluezz het volgende:
@Biawa jij heb zo'n grasmat op je balkon
Bevalt dat?
Mooie blommen heb je hoor
snap er geen fuck vanquote:Op zaterdag 17 juli 2004 22:52 schreef Bluezz het volgende:
Mooi rood kruisbloempje JM
heb jij hem op een pagina staan waar je een ww moet intikken? want ik zie hem niet maar krijg nu welk elke keer een inlog scherm voor mequote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:11 schreef just me het volgende:
[..]
snap er geen fuck van
als het goed is blijft ie nu
quote:Op zondag 18 juli 2004 22:23 schreef krakkemieke het volgende:
@Biawa Gefeliciteerd met je oost-indische kers! De bloemetjes kan je in de sla doen en de vruchtjes kan je inmaken als kappertjes! (jij noemt het goudsbloem, maar dat is Calendula)
Maak een stuk moestuin erbij!quote:Op zondag 18 juli 2004 21:09 schreef shmoopy het volgende:
Als iemand ideetjes heeft wat erme te doen, brainstorm gerust even mee.
Ja! Moestuintje aanleggen. Zou ik zelf dolgraag willen maar mijn tuin is echt piepklein.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Maak een stuk moestuin erbij!
quote:Op maandag 19 juli 2004 13:25 schreef Spindizzy het volgende:
Fuchsia's zijn waarschijnlijk de mooiste planten ter wereld
Niet te zien, dat kreng was groter dan de schommel, man.quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:52 schreef tong80 het volgende:
Jeetje hij is bijna niet te zien.Je hebt hem hoop ik wel van de gewoontes en gebruiken in je tuin op de hoogte gesteld ?
Zorgen dat de buren hun kop houdenquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:02 schreef Phoenixx het volgende:
Mijn katten willen maar wat graag bij de buren gaan gluren en dat kunnen de buren dus absoluut niet waarderen. Wat moet je dan?
Yup, als je echte pitjes hebt, gewoon volgend jaar weer gebruiken.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:23 schreef Bluezz het volgende:
Leuk Phoenixx !!
Mijn zonnebloemen zijn helaas nu allemaal uitgebloeid, ik droog enkele bloemen, volgens mij kan ik daar dan volgend jaar weer mee zaaien (als ik me niet vergis?) en anders is het voor de vogels.
Ja! Ik heb 1 rode inmiddels, maar de rest blijft nog steeds groen, we moeten maar een zonnedansje doen, vrees ik.quote:De tomatenplant begint steeds grotere groene vruchten te dragen.
Er zit een vijver in de buurt, en elk jaar komen er wel een paar op bezoek, tot groot plezier van de kids (quote:Shmoop, die kikker!!
Ja, mevrouw!quote:Op dinsdag 21 december 2004 18:26 schreef Bluezz het volgende:
.... en daar gaan jullie mij bij helpen![]()
quote:Op dinsdag 21 december 2004 19:27 schreef Phoenixx het volgende:
Ja, mevrouw!
Maar eh... toppie, Bluezz!!!![]()
Enne - alleen poes-vriendelijke plantjes hè?
Het ziet er echt uit als dood onkruid, en het is verstrengeld met alles in de omgeving zag ik.quote:Op dinsdag 21 december 2004 23:13 schreef krakkemieke het volgende:
Ja hoor van kattekruid of valeriaan kunnen katten echt high worden, gaan ze heel gek doen!
En een bruidssluier hoef je niet te knuffelen, die moet je streng snoeien, is echt onkruid, hihihi.
Kan dat nu al, of moet ik daar ook mee wachten tot in het voorjaar?quote:Op woensdag 22 december 2004 00:18 schreef krakkemieke het volgende:
Om lelijke dingen te camoufleren is het leuk, heeft schuimige witte bloemetjes, niks mis mee. Gewoon rigoreus snoeien als je het houdt, 1 x per week ofzo.
Oké dan, tnxx.quote:Op woensdag 22 december 2004 00:30 schreef krakkemieke het volgende:
Kan nu ook al, zeker het dode spul. Als het een grote is, overleeft hij wat rigoreuzere snoei ook wel.
Ja joh, ik moet alles nog aanschaffenquote:Op woensdag 22 december 2004 00:36 schreef krakkemieke het volgende:
Voor het groeiseizoen is een heggeschaar ook makkelijk.......:)
Hij staat niet in de weg, en ze zei al dat ie een bepaald geurtje zou hebben. Ziet er leuk uit nuquote:Op woensdag 22 december 2004 00:42 schreef krakkemieke het volgende:
Die is nu leuk, want die bloeit nu zowat. Haal eens een takje naar binnen om te ruiken! Als hij niet in de weg staat, is hij leuk wintergroen en er komen zwartblauwe bessen aan.
Nou, ik lurk nog wel mee hoor.quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:42 schreef krakkemieke het volgende:
Trouwens, alle tuinposters zijn volgens mij in winterslaap? Ik voel me Robinia Verlinden zeg!
Ik heb mijn kat op een zondag meegenomen naar mijn nieuwe huis en woensdagavond heb ik haar al vrijgelaten hier. Wel meteen wat snuffelen bij de buren, maar ze is sinds ik hier woon nooit langer dan een uur van huis weggeweest.quote:Op zaterdag 25 december 2004 00:02 schreef krakkemieke het volgende:
Mee eens schmoopy. Mijn kat was al na 1 week gewend.
Het tuigjes idee was dus voor het begin onder toezicht.quote:Op vrijdag 24 december 2004 23:52 schreef shmoopy het volgende:
Bluezz, zo'n tuigje, he, volgens mij is dat niet zo'n goed idee, het kan gevaarlijk zijn.
Ten eerste omdat ze erin verstrikt kan raken, en ten tweede omdat ze bij gevaar (bijv een enge hond of andere kat) niet weg kan.
Je kunt haar het beste een paar weken binnen houden, zodat ze aan de geur van het huis gewend is, en dan een paar keer onder toezicht in de tuin laten.
Daarna is ze helemaal gewend en vindt ze jullie huis met gemak terug.
Ik vind het eng.quote:Op zaterdag 25 december 2004 01:06 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb mijn kat op een zondag meegenomen naar mijn nieuwe huis en woensdagavond heb ik haar al vrijgelaten hier. Wel meteen wat snuffelen bij de buren, maar ze is sinds ik hier woon nooit langer dan een uur van huis weggeweest.
Ok dan, dankjewel!quote:Op donderdag 6 januari 2005 16:08 schreef ABgirl het volgende:
Even een reactie op die foto's die bluezz plaatste en waarbij nog geen naam was gegeven:
Die plant met die spikkelbladen waar rode besjes aan komen is een Aucuba. Volgens mij waren de besjes die eraan komen giftig.
De plant met de klapbesjes is een Symphoricarpos.
Kom eigenlijk nooit op dit forum en wist dus niet dat dit topic bestond, maar ga het nu echt volgen (beetje plantenfreak is)
Zou trouwens de aucuba niet snoeien, wordt altijd afgeraden. De struik heeft vaak zelf al een mooie vorm en door snoeien verpest je die meestal. Je kan er wel een paar takken van inkorten ofzo, maar niet helemaal snoeien iig.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:12 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok dan, dankjewel!
We hebben al heel wat gesnoeid en opgeruimd.
In het voorjaar zijn er speciale takken-ophaaldagen hier, ideaal, dan gaan we echt even flink werken
Nee nee, met die vaste planten op de fotoos heb ik niets gedaan hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:04 schreef ABgirl het volgende:
Zou trouwens de aucuba niet snoeien, wordt altijd afgeraden. De struik heeft vaak zelf al een mooie vorm en door snoeien verpest je die meestal. Je kan er wel een paar takken van inkorten ofzo, maar niet helemaal snoeien iig.
Oeh, lekker he!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:19 schreef Spindizzy het volgende:
Tis nu echt lente aan het worden heHier staat voor zaterdag ook een dagje tuin terras in de planning. Eens even kijken wat de winter wel en niet heeft overleefd.
Nou, nu ook weer niet overdrijven he.quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:35 schreef Moonah het volgende:
Nou, nu ook weer niet overdrijven he.
Laten we hopen dat Bluezz ervoor gaat zorgen dat het er binnenkort goed uitziet.
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:35 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, nu ook weer niet overdrijven he.
Laten we hopen dat Bluezz ervoor gaat zorgen dat het er binnenkort goed uitziet.
Nou, die Erwin Krol mag van mij ook in de stront zakken hoor.quote:
Ja, doen!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:50 schreef Bluezz het volgende:
Vandaag kreeg ik "hosta" aangeboden van een collega voor een nog erg kale hoek in de tuin.
Doen?
Ik zocht op Hosta, en vond ze er maar ouwewijverig uitzien
Hortensia's zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Ok. Noteert. Hostaas.
Oh en volgens mij staat er naast mijn Pieris (jaja ik ga vooruit) een hortensia
Die loopt uit nu, kan dat?
Morgen ook ff fotootjes maken van de uitloperij hier
Huh? Wist ik niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:01 schreef Oblivion het volgende:
Ja, een hortensia NOOIT snoeien, de bloemen komen namelijk alleen op oud hout.
je kan wel snoeien, maar met mate dus...![]()
Ja, dat vertelde mijn collega ook al, dus ik ga het gewoon proberenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:39 schreef miss_sly het volgende:
Bluezz: hosta's zijn moooi! Ik vind de manier waarop de bladeren vallen ontzettend mooi en er komen inderdaad mooie bloemen in!
quote:
Eventuele snoei moet na de groei gebeuren, want al snel verschijnen de nieuwe sheuten en daaraan vormen zich de knoppen voor de bloei van volgend jaar
Dat denk ik, want ze bloeien altijd lekker blauwquote:Op zondag 20 maart 2005 17:29 schreef Pearly het volgende:
Mooi Tinkerbell!! Jij heb wellicht een zeer ijzerhoudende grond?
Okay dan! Weer een beetje wijzer!quote:Op zondag 20 maart 2005 17:29 schreef Pearly het volgende:
Mooi Tinkerbell!! Jij heb wellicht een zeer ijzerhoudende grond? Of heb je oude spijkers bij de wortels gedaan? Hortensia's zijn oorspronkelijk rose en paars. De blauwe kleur komt door ijzer in de grond.
Het is inderdaad beter om de oude bloemen te laten zitten. Tinkerbell heeft gelijk over het verhaal van de 'schermbloemen'. Op zich kan het bij een hortensia niet echt veel kwaad als je de oude bruine bloemen weghaalt hoor! Hortensia is best sterk. Maar het is niet de bedoeling van 'schermbloemen'.
Het klopt Oblivion dat je bijv. bij 1 jarig bloeiers in potten de uitgebloeide bloemen eruit mag trekken om nieuwe bloem-bloei te bevorderen. Het is alleen wel even een kwestie van opzoeken met welke vaste bloeiers je dat wel en niet mag doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |