abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2004 @ 13:25:20 #201
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_20720235
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maak een stuk moestuin erbij!
Ja! Moestuintje aanleggen. Zou ik zelf dolgraag willen maar mijn tuin is echt piepklein.

Eventjes mijn fuchsiaatjes showen. Die bloeien dat het een lieve lust is

Deze maken zich op voor de tweede bloeironde:

Fuchsia's zijn waarschijnlijk de mooiste planten ter wereld
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_20911354
Fuchsia's, die ontbreken nog in mijn tuin, zijn idd heel mooi.

Hier de update van zaadjes in de potten, de zonnebloemen en veel tomatenplantjes:

Dan nog zaadjes waar veel groen en leuke kleine blauwe bloemetjes uitkwamen, beetje verkeerd gezoemde foto, maar goed:

Aan de muur Oostindische kers en daarboven Lathyrus die op het punt staat te gaan bloeien:

En voorlopig tot slot de druifjes die lekker hard gaan na een dagje zon:

Dat was het even.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_20911469
quote:
Op maandag 19 juli 2004 13:25 schreef Spindizzy het volgende:
Fuchsia's zijn waarschijnlijk de mooiste planten ter wereld
Vooral die eerste, die paars met rode, vind ik zo gaaf! Mijn fuchsia heeft zich mijn gescheld persoonlijk aangetrokken en is ook gaan bloeien!

Trouwens, mijn klaprozen zijn moeilijk aan het doen, heeft iemand tips? Zonnige standplaats of niet? Veel water of weinig water?
pi_20916656
Zon en grond waar het water goed weg kan?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20921420
Deze dikke meneer heb ik overigens niet gezaaid, maar zat van de week toch tussen m'n struiken.

Z'n kleine broertjes en zusjes springen wel regelmatig door de tuin, die zijn lief.
  Trouwste user 2022 woensdag 28 juli 2004 @ 22:52:56 #206
7889 tong80
Spleenheup
pi_20921495
Jeetje hij is bijna niet te zien. Je hebt hem hoop ik wel van de gewoontes en gebruiken in je tuin op de hoogte gesteld ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20921596
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 22:52 schreef tong80 het volgende:
Jeetje hij is bijna niet te zien. Je hebt hem hoop ik wel van de gewoontes en gebruiken in je tuin op de hoogte gesteld ?

Niet te zien, dat kreng was groter dan de schommel, man.

En ja, ik heb 'm even uitgelegd dat ie in het kindergedeelte z'n gang mag gaan, zolang ie maar van het terras wegblijft.
  † In Memoriam † donderdag 29 juli 2004 @ 14:29:00 #208
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_20932618
Vandaag eens lekker bezig geweest om het onkruid uit voor- en achtertuin te rooien. Toch een containertje nokkievol en nog niet eens helemaal klaar.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:02:36 #209
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_21602156
Ik heb dus dat brede, maar o zo smalle balkon. Wat moet je daar mee? Iets moois maken alleen was natuurlijk niet genoeg. Mijn katten willen maar wat graag bij de buren gaan gluren en dat kunnen de buren dus absoluut niet waarderen. Wat moet je dan?
En eindelijk had ik een gigantisch idee.

Zoals het was:

Creatief met kratten:

En het resultaat:

en linksonderin zit Tyson dus heel zielig te zoeken naar een mogelijkheid om te gaan socializen met de buren...
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_21604026
Wat een geweldige, creatieve oplossing, Phoenixx!

Ik heb nu overigens mijn plan klaar wb het stuk tuin dat ik erbij krijg.
De mooie oude boom wil ik graag behouden en een eervol plekje geven, ik maak er binnenkort wel wat foto's van.
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2004 @ 20:22:14 #211
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21605072
Ziet er mooi uit, Phoenixx!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 21:09:47 #212
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_21606285
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:02 schreef Phoenixx het volgende:
Mijn katten willen maar wat graag bij de buren gaan gluren en dat kunnen de buren dus absoluut niet waarderen. Wat moet je dan?
Zorgen dat de buren hun kop houden Dat is echt niet zo moeilijk als het lijkt hoor

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_21621073
Leuk Phoenixx !!

Mijn zonnebloemen zijn helaas nu allemaal uitgebloeid, ik droog enkele bloemen, volgens mij kan ik daar dan volgend jaar weer mee zaaien (als ik me niet vergis?) en anders is het voor de vogels.
De tomatenplant begint steeds grotere groene vruchten te dragen.

Shmoop, die kikker!!
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2004 @ 18:25:48 #214
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21622189
Mijn hebiscussen gaan als een dolle, maar verder bloeit er op dit moment niet zo gek veel (meer). Dat waren de enige planten die ik meegenomen had uit de flat en het duurde nogal lang voor ze het een beetje deden na het overplanten. Vorig jaar hebben ze helemaal niet gebloeid van schrik, maar dit jaar zitten ze vol bloemen.

De passiebloemenstruik gaat trouwens ook nog erg lekker, ik moest 'm gisteren zelfs al snoeien hier en daar, anders overwoekert die rakker een aantal andere planten.
pi_21622761
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 17:23 schreef Bluezz het volgende:
Leuk Phoenixx !!

Mijn zonnebloemen zijn helaas nu allemaal uitgebloeid, ik droog enkele bloemen, volgens mij kan ik daar dan volgend jaar weer mee zaaien (als ik me niet vergis?) en anders is het voor de vogels.
Yup, als je echte pitjes hebt, gewoon volgend jaar weer gebruiken.
Neem dan vooral de pitjes uit de mooiste zonnebloem, dan is het resultaat nog beter.
Vogels zijn er ook gek op, ik haal altijd een paar hartjes leeg voor volgend jaar, en de rest mogen zij opeten, is ook een leuk gezicht.
quote:
De tomatenplant begint steeds grotere groene vruchten te dragen.
Ja! Ik heb 1 rode inmiddels, maar de rest blijft nog steeds groen, we moeten maar een zonnedansje doen, vrees ik.
quote:
Shmoop, die kikker!!
Er zit een vijver in de buurt, en elk jaar komen er wel een paar op bezoek, tot groot plezier van de kids ( ) en de katten. ( )
pi_21696211

Das in Eindhoven
Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_24115918
In dit topic past mijn hulpgeroep vast het beste, namelijk, ik heb voor het eerst van mijn leven een tuin. Helluppieeeeeee

Er moet e.e.a. aan gebeuren, onder andere een zandbak eruit slopen, en misschien het hele grasveldje eruit terzijnertijd. Maar dat is van later zorg.

Er staan veel dingen in die ik absoluut niet herken, laat staan dat ik weet wat er mee moet gebeuren.
Deze week zal ik een paar detail foto's schieten zodat jullie mij kunnen bijstaan met raad in dit nieuwe avontuur

Ik moet natuurlijk op het voorjaar wachten, roept al mijn visite, maar er kan best al gewerkt worden, ik heb al 1 bezem en 1 paar handschoenen
pi_24116367
Bloes! Eindelijk!

Maar ik zou me als ik jou was nog even beperken tot het opruimen van dingen, want wie weet wat er onder grond ligt aan wortels van planten die in het voorjaar weer heel mooi opkomen.
Hosta bijvoorbeeld, daar zie je na de herfst niks meer van terug boven de grond, en het zou zonde zijn als je die per ongeluk ook opruimt, toch?

Je kunt alvast leuke plannen maken, met tekeningen enzo, bollen in mooie potten doen, woepie.
pi_24121295
Ik ben geen ingrijpende dingen van plan, ik zou niet weten wat.
Alleen wat vegen, restanten klimop-overschot waar de vorige bewoners aan waren begonnen te verwijderen en opruimen.
Er staan wat manden en potten met ogenschijnlijk niets, maar ik geef het maar een kans

Sommige dingen zien er dood(s) uit, maar ik hoorde het weekend al dat ik een bruidsluier heb, die prachtig op gaat bloeien

Ben verder benieuwd wat de diverse vaste planten zijn, hoe het heet en hoe ik ze moet aaien, knuffelen, strelen en opvoeden, en daar gaan jullie mij bij helpen

dinsdag 21 december 2004 @ 19:27:03 #220
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_24122510
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 18:26 schreef Bluezz het volgende:
.... en daar gaan jullie mij bij helpen
Ja, mevrouw!

Maar eh... toppie, Bluezz!!!

Enne - alleen poes-vriendelijke plantjes hè?
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_24123330
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:27 schreef Phoenixx het volgende:

Ja, mevrouw!

Maar eh... toppie, Bluezz!!!

Enne - alleen poes-vriendelijke plantjes hè?

Poes-vriendelijke plantjes
Zijn die er dan
pi_24127495
Ja hoor van kattekruid of valeriaan kunnen katten echt high worden, gaan ze heel gek doen!
En een bruidssluier hoef je niet te knuffelen, die moet je streng snoeien, is echt onkruid, hihihi.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24128687
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:13 schreef krakkemieke het volgende:
Ja hoor van kattekruid of valeriaan kunnen katten echt high worden, gaan ze heel gek doen!
En een bruidssluier hoef je niet te knuffelen, die moet je streng snoeien, is echt onkruid, hihihi.
Het ziet er echt uit als dood onkruid, en het is verstrengeld met alles in de omgeving zag ik.
Het komt zowat naar binnen gekronkeld als de deur open is *ril*
Deed me al denken aan die griezelfilms, die tentakels
pi_24129039
Om lelijke dingen te camoufleren is het leuk, heeft schuimige witte bloemetjes, niks mis mee. Gewoon rigoreus snoeien als je het houdt, 1 x per week ofzo.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24129191
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:18 schreef krakkemieke het volgende:
Om lelijke dingen te camoufleren is het leuk, heeft schuimige witte bloemetjes, niks mis mee. Gewoon rigoreus snoeien als je het houdt, 1 x per week ofzo.
Kan dat nu al, of moet ik daar ook mee wachten tot in het voorjaar?

Bruidssluier!
Wauw, ik ben benieuwd
pi_24129361
Kan nu ook al, zeker het dode spul. Als het een grote is, overleeft hij wat rigoreuzere snoei ook wel.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24129439
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:30 schreef krakkemieke het volgende:
Kan nu ook al, zeker het dode spul. Als het een grote is, overleeft hij wat rigoreuzere snoei ook wel.
Oké dan, tnxx.

*snoeischaar op het lijstje zet*
pi_24129494
Voor het groeiseizoen is een heggeschaar ook makkelijk.......:)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24129556
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:36 schreef krakkemieke het volgende:
Voor het groeiseizoen is een heggeschaar ook makkelijk.......:)
Ja joh, ik moet alles nog aanschaffen

Deze staat er ook, een Mahonia (hoorde ik van schoonmama)

pi_24129609
Die is nu leuk, want die bloeit nu zowat. Haal eens een takje naar binnen om te ruiken! Als hij niet in de weg staat, is hij leuk wintergroen en er komen zwartblauwe bessen aan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24129640
quote:
Op woensdag 22 december 2004 00:42 schreef krakkemieke het volgende:
Die is nu leuk, want die bloeit nu zowat. Haal eens een takje naar binnen om te ruiken! Als hij niet in de weg staat, is hij leuk wintergroen en er komen zwartblauwe bessen aan.
Hij staat niet in de weg, en ze zei al dat ie een bepaald geurtje zou hebben. Ziet er leuk uit nu

Morgen ga ik echt van alles even fotootjes schieten, en als ik van multikabel mag, ga ik die ook plaatsen
pi_24129677
Veel plezier!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24142651
Vandaag wegens zuidwesterstorm met regen geen foto's kunnen maken
Morgen weer een dag
pi_24150671
Mocht er ooit mooie rijp op je tuin liggen, dan kan het leuk zijn om daar foto's van te maken. Een beetje wild is dan juist leuk. Heb je gelijk kerstkaarten voor volgend jaar misschien
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24150688
Ik heb ook al zitten denken wat ik komend ga tuinieren op mijn balkons. In ieder geval een bak met kruiden, alleen basilicum. Afgelopen jaar had ik 3 verschillende kruiden erin, maar dan heb je eigenlijk van alles maar een klein beetje. Verder geen Oostindische kers meer, daar kreeg ik veel te veel beestjes in en klaprozen deden het niet goed. Ik heb 3 grote potten en waarschijnlijk gaat dat knoflook, lavendel (uit zaad?) en goudsbloem worden. Verder heb ik nog een zooi kleine potjes, maar ik weet nog niet wat ik daarin ga doen.

Ik heb trouwens mijn geraniums binnen gehaald deze winter, maar a) is dat echt nodig en b) wanneer kunnen ze weer naar buiten?
pi_24162584
Hier zijn ze dan, op 1 na weet ik niet hoe het heet en wat ik er mee moet doen en wanneer
De bruidssluier heb ik niet gefotografeerd, die ken ik inmiddels en die gaan we rigoreus aanpakken.

Xena heeft even rondgetippeld op het gras (voor het eerst van haar leven gras gevoeld) was erg grappig om te zien. We zijn van plan een tuigje te kopen, heb ik al eerder met een kat op vakantie gedaan, kan ze toch buiten zijn en loopt ze niet weg....

De Mahonia met daarachter een uit de hand gelopen heg van coniferen, die flink gesnoeid moet worden

Dan de struiken, planten, boompjes die ik niet ken dus

Wat voor roos is dit? en kan ik die ook rigoreus terugsnoeien?

pi_24165553
Hahaha, best moeilijk in de winter....
Die roos kan je gewoon terugsnoeien, gaat hij kapot, dan koop je een nieuwe, of vraag voor je verjaardag
Onder de roos is een kardinaalsmuts, kan je van het voorjaar snoeien.
Daronder, met die kleine friemelknopjes, is een pieris, pas snoeien als hij nieuwe scheuten gemaakt heeft. De bloemetjes ruiken namelijk lekker en de nieuwe scheuten hebben ws een mooie kleur.
Die plant met stippeltjesbladeren is een struik waar rode bessen aan kunnen komen.
De boom naast de schutting lijkt me een verwaarloosde leiboom. In ieder geval kan je hem in het voorjaar weer plat snoeien. Verder moet je takken die elkaar in de weg zitten/kruisen dan snoeien.Als het een vruchtboom is, daar wat over navragen.
Ik zie ook wat groene blaadjes en groene takken op die foto, dat zou een leuke voorjaarsbloeier kunnen zijn. Na de bloei snoeien dus.
Verder kan ik er effe niks van maken, hihihi!

Let op! In het voorjaar snoeien betekent: als het sap niet meer hard stroomt, dus zo eind april.Voor de bruidssluier maakt het niet uit, maar iets anders kan dan 'doodbloeden'.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24165689
Wauw, hier heb ik al heel veel aan krakkemieke!!!
Ik ga mijn best doen
En van de voortgang zal ik hier blijven posten
pi_24165789
Ik moest wel lachen, ik wist meer dan ik dacht!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24182334
Vandaag een multifunctionele steel gekocht, waar vanalles inpast.
Tot nu toe heb ik dus een hark, schoffeltje/hakending die eraan passen, een schop/schep, hegge- en snoeischaar.
Morgen bij droog weer maar eens wat opruimwerkzaamheden starten

Bij de "oprit" naar de garage hebben we ook een stukkie tuin.
Hier staan 3 verschillende struik/boompjes in, iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
De achterste grootste boom lijkt wel een wilgje?

Dit is een struikje met witte bolletjes :

Dit is gewoon kaal gedoe:

En dit is dat boompje/wilgje?

Bij de voordeur staat een saaie conifeer, maar die laat ik maar gewoon staan
pi_24191877
Het lijkt een wilgje, maar als hij zover uitgegroeid is, zouden er nog knuffelige katjes aan kunnen komen..... Zou hem dus leuk met pasen snoeien, als het waar is.
Als die witte bolletjes besjes zijn, gaan kids ze verzamelen om door pvc buisjes te tuffen, hahaaha!
Valt ook in het voorjaar te snoeien.
Het kale gedoe herken ik niet, maar kijk eens of het niks leuk wordt, uitroeien kan altijd nog.
Conifeer zou ik in augustus snoeien, dan blijft hij compact zodat je erlangs kan.
Coniferen worden vaak gekocht omdat ze lekker snel groeien, maar dat betekent dus ook snoeien om ze in het gareel te houden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24191954
Trouwens, alle tuinposters zijn volgens mij in winterslaap? Ik voel me Robinia Verlinden zeg!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24192043
Ik verbaas me er ook al over dat ik maar 1 groene tuinhulp heb, maar wat voor 1
Robinia, bedankt!
pi_24192188
Dat van die wilg wist ik ook, hoor, en van die klapbessenstruik.

Ik heb er ook een paar, vinden de kids helemaal super, en ik ook.

Bluezz, zo'n tuigje, he, volgens mij is dat niet zo'n goed idee, het kan gevaarlijk zijn.
Ten eerste omdat ze erin verstrikt kan raken, en ten tweede omdat ze bij gevaar (bijv een enge hond of andere kat) niet weg kan.
Je kunt haar het beste een paar weken binnen houden, zodat ze aan de geur van het huis gewend is, en dan een paar keer onder toezicht in de tuin laten.
Daarna is ze helemaal gewend en vindt ze jullie huis met gemak terug.
pi_24192413
Mee eens schmoopy. Mijn kat was al na 1 week gewend.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2004 @ 01:04:22 #246
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24194131
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:42 schreef krakkemieke het volgende:
Trouwens, alle tuinposters zijn volgens mij in winterslaap? Ik voel me Robinia Verlinden zeg!
Nou, ik lurk nog wel mee hoor.

Ik ben zelf nog wel wakker, maar mijn tuin is in winterslaap, er groeit en bloeit hier op dit moment niet zo spectaculair veel, dus weinig over te melden helaas.

Ik heb wel een hele zwik bollen geplant, dus vanaf januari (als alles meezit) wordt het weer een dolle boel hier in de tuin.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynix ® op 25-12-2004 01:11:08 ]
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2004 @ 01:06:32 #247
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24194171
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 00:02 schreef krakkemieke het volgende:
Mee eens schmoopy. Mijn kat was al na 1 week gewend.
Ik heb mijn kat op een zondag meegenomen naar mijn nieuwe huis en woensdagavond heb ik haar al vrijgelaten hier. Wel meteen wat snuffelen bij de buren, maar ze is sinds ik hier woon nooit langer dan een uur van huis weggeweest.
pi_24194203
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 23:52 schreef shmoopy het volgende:

Bluezz, zo'n tuigje, he, volgens mij is dat niet zo'n goed idee, het kan gevaarlijk zijn.
Ten eerste omdat ze erin verstrikt kan raken, en ten tweede omdat ze bij gevaar (bijv een enge hond of andere kat) niet weg kan.
Je kunt haar het beste een paar weken binnen houden, zodat ze aan de geur van het huis gewend is, en dan een paar keer onder toezicht in de tuin laten.
Daarna is ze helemaal gewend en vindt ze jullie huis met gemak terug.
Het tuigjes idee was dus voor het begin onder toezicht.
Want Xena houdt niet van toezicht en is zo ongelofelijk onverschrokken nieuwsgierig dat ze meteen in Zandvoort aan zee zit ben ik bang
pi_24194232
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 01:06 schreef Cynix ® het volgende:

Ik heb mijn kat op een zondag meegenomen naar mijn nieuwe huis en woensdagavond heb ik haar al vrijgelaten hier. Wel meteen wat snuffelen bij de buren, maar ze is sinds ik hier woon nooit langer dan een uur van huis weggeweest.
Ik vind het eng.
Heeft mss ook te maken met 2 weggelopen katten die ik heb gehad in Utrecht.
  † In Memoriam † zaterdag 25 december 2004 @ 01:12:28 #250
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_24194297
Lucky was altijd al huiselijk. Soms is ze hooguit een kwartiertje per dag buiten, terwijl de deur bijna altijd op een kier openstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')