Nog wijzigingen of nieuwe bands?quote:Welke band heeft geen enkele cover gemaakt?
3 regels wil ik er bij zetten:
1. De band/artiest moet van na 1955 zijn
2. De band/artiest moet minimaal 3 albums hebben gemaakt
3. Bewerkingen/rips noem ik voor dit doel ook covers
We waren voorlopig tot deze lijst gekomen:
- Jamiroquai
- Godspeed you black Emperor!
- Genesis
- Carole King
- Masters of Reality
- Toto
- Pink Floyd
- Fischer Z
- Alice in Chains
- Drs P
en wat vage metalbands die niemand kent.
Dream Theater covert ook complete albums live,dus dit is geen uitzondering lijkt me.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:33 schreef bas-beest het volgende:
Dream Theater heeft ooit Metallica-nummers gecoverd tijdens een optreden (daar heb ik een clip van gedownloaden adhv het intro meen ik op te maken dat het een eenmalig iets is geweest)
gaat trouwens om 'Damage Inc' en die is erg grappig door het feit dat ze Barney Greenway (Napalm Death) als zanger hebben voor dat nr.
Iron Maiden heeft diverse covers, bijna allemaal b-sides overigens.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:28 schreef Afwezig het volgende:
Van Dream Theater en Iron Maiden weet ik het niet helemaal zeker.
En ze hebben zelfs op officiele releases covers gezet, te weten op de "A change of Seasons" ep.quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:38 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Dream Theater covert ook complete albums live,dus dit is geen uitzondering lijkt me.![]()
is dat van na 2002? dan kan het kloppen dat ze er toen nog wel bijstondenquote:Op zaterdag 10 april 2004 16:38 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Dream Theater covert ook complete albums live,dus dit is geen uitzondering lijkt me.![]()
Inderdaad wel op plaat. Maar ja livealbums dan hequote:Op zaterdag 10 april 2004 16:51 schreef JedaiNait het volgende:
Moet de cover ook op cd zijn uitgebracht? Of tellen live covers ook mee?
In ieder geval noem ik Marillion.
die hebben sowieso nog maar 2 studioalbums toch...quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:54 schreef Afwezig het volgende:
Linkin Park, hebben die ooit covers uitgebracht?
Marillion heeft, afgezien van livealbums" 2 covers uitgebracht:quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Inderdaad wel op plaat. Maar ja livealbums dan heHm Marililon was die niet genoemd in de eerste 2 topics
Live is toch een rem cover band?quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:18 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Live heeft ook geen covers opgenomen.
Is Supernatural van Vic Chesnutt niet ergens op een verzamelaar terecht gekomen?quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:18 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Live heeft ook geen covers opgenomen.
Hmm,ja.Op een album genaamd "sweet relief".quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:29 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Is Supernatural van Vic Chesnutt niet ergens op een verzamelaar terecht gekomen?
afgezien van dat nummer wat origineel van Beck was dan zekerquote:Op zaterdag 10 april 2004 17:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Pink heeft volgens mij ook geen covers opgenomen.
2 studio , 1 live. . = 3 toch?quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:56 schreef ranja het volgende:
[..]
die hebben sowieso nog maar 2 studioalbums toch...
Dat was toch voor haar geschreven?quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
afgezien van dat nummer wat origineel van Beck was dan zeker
behalve dat op het livealbum dezelfde nummers staan als op de 2 studialbums...quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:37 schreef Afwezig het volgende:
[..]
2 studio , 1 live. . = 3 toch?
Ennuh mevrouw marmelade dan?quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Pink heeft volgens mij ook geen covers opgenomen.
Beiden al afgeschoten, voeg daar Cannibal Corpse ook maar aan toe: staat sowieso op de Black Sabbath tribute Eternal Masters met Zero the Hero. En Raging Speedhorn heeft pas 2 studioalbumsquote:Op zaterdag 10 april 2004 16:28 schreef Afwezig het volgende:
Cannibal Corpse
Dream Theater
Iron Maiden
Raging Speedhorn
Van Dream Theater en Iron Maiden weet ik het niet helemaal zeker.
This Is Where I Belong - The Songs Of Ray Davies & The Kinks (CD/'02 - ?) Waterloo Sunset (Ray Davies with Damon Albarn)quote:Op zaterdag 10 april 2004 17:53 schreef methodmich het volgende:
Sigur Rós en Blur dus.
Cruachan heeft diverse oude folkliedjes opgenomen.quote:Op zondag 11 april 2004 12:01 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Ik zou Cruachan noemen, maar die heeft ook covers volgens mij. Spancill Hill en Rocky Road To Dublin zijn ook covers dacht ik. Origineel was van The Dubliners toch?
Leuke link wat dat betreft: http://www.delta.se/~henke/maiden/indeks.htmquote:Op zaterdag 10 april 2004 16:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
Iron Maiden heeft diverse covers, bijna allemaal b-sides overigens.
Blur heeft ook "Substitute" van The Who gecoverdquote:Op zondag 11 april 2004 11:41 schreef MCH het volgende:
Waterloo Sunset (Ray Davies with Damon Albarn)
Vast nog wel meer, kan er alleen niet zo ff opkomen. Alhoewel dit niet helemaal Blur is.
...en Oliver's Army van Elvis Costello. Staat op dit album.quote:Op zondag 11 april 2004 16:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Blur heeft ook "Substitute" van The Who gecoverd
Zij heeft Dude Looks Like A Lady van Aeromith gecoverd (tijdens de MTV awards dacht ik).quote:Op zondag 11 april 2004 15:21 schreef methodmich het volgende:
En Shakira?
Dat was op "MTV Icon"quote:Op zondag 11 april 2004 16:52 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Zij heeft Dude Looks Like A Lady van Aeromith gecoverd (tijdens de MTV awards dacht ik).
Tenzij je hun overbodige remake van Don't stand so close to me uit '86 meeteltquote:Op zaterdag 10 april 2004 16:48 schreef Berkery het volgende:
The Police
Doing All Right & Polar Bear -> Oude Smile nummersquote:Op zaterdag 10 april 2004 16:29 schreef Knaller het volgende:
Queen, alleen tijdens concerten deden ze af en toe covers.
Bird of Prey is een cover van The Doors (of van Jim solo?)quote:Op zondag 11 april 2004 19:21 schreef 8PacK het volgende:
Fatboy slim
Brothers Gonna Work It Out van The Chemical Brothers is een album vol met covers.quote:Op zondag 11 april 2004 19:21 schreef 8PacK het volgende:
Chemical brothers
Fatboy slim
Bob Marley(?)
Death in Vegas
Four Tet
Funki Porcini
K's Choice
Powderfinger
The Smiths hebben in ieder geval Golden Lights gecoverd, da's een jaren '60 liedje van Twinkle, een of ander meidenbandje. Meteen het dieptepunt uit het oeuvre van The Smiths..quote:Op maandag 12 april 2004 17:27 schreef methodmich het volgende:
The Smiths? Bonnie "Prince" Billy? The Coral? The Flaming Lips?
Flaiming Lips vallen af, zie "The Day Andy Gibb Died" voor covers van o.a. Led Zeppelin, Bowie en Pink Floyd.quote:Op maandag 12 april 2004 17:27 schreef methodmich het volgende:
The Smiths? Bonnie "Prince" Billy? The Coral? The Flaming Lips?
Maar als Prince Billy heeft-ie toch maar 1 CD en valt daardoor uit de boot?quote:Op maandag 12 april 2004 19:34 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij wel. All songs written by Will Oldham... Of hij liegt.
3 en volgens mij zelfs 4. Overigens geeft AMG wel een cover aan, dus Will liegt.quote:Op maandag 12 april 2004 19:56 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar als Prince Billy heeft-ie toch maar 1 CD en valt daardoor uit de boot?
Daar baseerde ik me idd opquote:Op maandag 12 april 2004 20:00 schreef methodmich het volgende:
Overigens geeft AMG wel een cover aan, dus Will liegt.
En ook nog His Latest Flame (jaren '50 rocknummer, o.a. van Elvis) als intro van Rusholme Ruffians op hun livealbum Rank.quote:Op maandag 12 april 2004 17:36 schreef nozem het volgende:
The Smiths hebben in ieder geval Golden Lights gecoverd, da's een jaren '60 liedje van Twinkle, een of ander meidenbandje. Meteen het dieptepunt uit het oeuvre van The Smiths..
Verder hebben ze tijdens live-optredens nog een nummer van The Cookies (ook al zo'n obscuur bandje) en Marianne Faithfull gecoverd..
Air heeft Jeanne opgenomen , origineel (?) uitgevoerd door Françoise Hardy.quote:Op dinsdag 20 april 2004 12:05 schreef Dirrrrk het volgende:
Air en Amon Tobin hebben nog nooit een cover gemaakt
Op hun live-cd 's staan minstens 2 covers : Who do you love en Alabama song.quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:37 schreef flyguy het volgende:
the doors
Air, Hooverphonic en Depeche Mode dus welquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:16 schreef ModernTalking het volgende:Modern Talking; alleen nummers van Dieter Bohlen en Thomas Anders zelf ![]()
Depeche Mode heeft toch ook nooit gecoverd? Of ben ik één of ander b-kantje vergeten? Air Hooverphonic
Coldplay heeft eens Hunting High and Low van A-Ha gecoverd als b-kant. Of ze nog meer gecovered hebben weet ik niet zo gauw uit m'n hoofdquote:
Heeft The harder they come van Jimmy Cliff en Oh Well van Fleetwood Mac gecoverd.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:53 schreef ranja het volgende:
Joe Jackson
Roxette heeft bij hun MTV Unplugged sessie The Byrds, Neil Young en ik meen Aretha Franklin gecoverd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |