Waar gaat het over?
quote:We waren voorlopig tot deze lijst gekomen:
In het vorige topic stond:
Welke band heeft geen enkele cover gemaakt?3 regels wil ik er bij zetten:
1. De band/artiest moet van na 1955 zijn
2. De band/artiest moet minimaal 3 albums hebben gemaakt
3. Bewerkingen/rips noem ik voor dit doel ook covers
- Jamiroquai
- Godspeed you black Emperor!
- Genesis
- Pavement
- Carole King
- Masters of Reality
- Toto
- Pink Floyd
- Fischer Z
- Alice in Chains
- Drs P
- Carcass
- Chanel Zero
- Borknagar
- Ulver
- Arcturus
- Solefald
- CAN
- Mephiskapheles
Kijk voor je een band gaat noemen alsjeblieft in Coverloze bands om niet weer dezelfde bands te hoeven beoordelen...
edit: zie onder
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 10-10-2002 17:01]
Can kan trouwens verwijderd worden uit de lijst vanwege hun (slechte) cover van de Can Can.
quote:*herhaalt zijn woorden uit het vorige topic*
Op donderdag 10 oktober 2002 16:44 schreef ranja het volgende:
- Pavement
Pavement heeft wel degelijk covers gemaakt, op de Major Leagues EP (de allerlaatste officiële release van de band ooit voor ze uit elkaar gingen, nota bene ) staan coverversies van The Fall's The Classical en Echo and the Bunnymen's The Killing Moon. Bovendien is volgens mij No More Kings van één of andere radiozenderverzamelaar ook een cover. Dus je kunt ze uit de lijst schrappen.
quote:Maar even buiten beschouwing gelaten dat het wel een erg leuk spelletje is voor de popnerds onder ons, zie ik verder niet echt wat je wil aantonen met dit topic. Dat 'goede' bands ook covers hebben? Niet echt verrassend, lijkt me. Overigens vind ik wel een groot verschil zitten in bands die 90% of meer van hun eigen materiaal schrijven en top 40-artiestjes die nog geen pen kunnen vasthouden.
Op donderdag 10 oktober 2002 16:44 schreef ranja het volgende:
Aangezien er weer een hoop gezeik is over het coveren en of dat nou wel of niet verantwoord is...
quote:Dat iedereen covert en het iets van allertijden is... oftewel niet zo zeiken allemaal
Op donderdag 10 oktober 2002 17:08 schreef Zander het volgende:[..]
Maar even buiten beschouwing gelaten dat het wel een erg leuk spelletje is voor de popnerds onder ons, zie ik verder niet echt wat je wil aantonen met dit topic.
quote:The Lady Is A Vamp is toch van Frank Sinatra? Of het is in ieder geval bewerkt staat mij bij.
Op donderdag 10 oktober 2002 16:47 schreef Zander het volgende:
De Spice Girls, hebben die eigenlijk weleens wat gecovered?Can kan trouwens verwijderd worden uit de lijst vanwege hun (slechte) cover van de Can Can.
quote:Klinkt in elk geval wel zo.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:11 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
The Lady Is A Vamp is toch van Frank Sinatra? Of het is in ieder geval bewerkt staat mij bij.
quote:Is die ooit officieel uitgebracht? Ik denk dat vrijwel elke band weleens een covertje speelt in de oefenruimte of tijdens een live-concert, maar of dat nou echt telt..
Op donderdag 10 oktober 2002 17:13 schreef Echoes het volgende:
Pink Floyd heeft wel degelijk een cover. Namelijk "King Bee". Een oudje uit +/-1965, toen nog met Syd Barret. Maar wel onder de naam Pink Floyd (The Pink Floyd Sound toen)
quote:Waarom heb je die niet in het lijstje opgenomen?
Op zaterdag 24 november 2001 20:49 schreef ik het volgende:
Backstreet Boys
quote:Da's een Police-nummer.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
Alanis Morissette?Of is King Of Pain een cover van Sting (het is door hem geschreven)
quote:Dacht ik al.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:16 schreef Zander het volgende:[..]
Da's een Police-nummer.
Wel een leuk nummer trouwens.
quote:Er wordt denk ik alleen rekening gehouden met artiesten die WEL hun eigen werk schrijven, ook al heeft ranja dat (nog?) niet bij de regels staan... Tenminste, dat vermoed ik.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:18 schreef SmashBro het volgende:
En K3 heb ik ook genoemd in het vorige deel, heb je er ook niet bijgezet.
quote:Zelfde geldt voor Crowded House.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:18 schreef SmashBro het volgende:
En K3 heb ik ook genoemd in het vorige deel, heb je er ook niet bijgezet.
[Dit bericht is gewijzigd door Toet op 10-10-2002 17:27]
quote:Ik ga deze discussie niet wéér voeren hoor, K3 heeft nog nooit iets gecoverd en hoort er dus gewoon bij. Klaar. Of ze wel of niet zelf schrijven is offtopic.
Op donderdag 10 oktober 2002 17:24 schreef Grobbel het volgende:[..]
Er wordt denk ik alleen rekening gehouden met artiesten die WEL hun eigen werk schrijven, ook al heeft ranja dat (nog?) niet bij de regels staan... Tenminste, dat vermoed ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |