abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18313804
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er is geen strijd tussen de Islam en de westerse cultuur. Dat is dus volkomen gelogen.
Oh maar die woekert hevig.
pi_18316331
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 01:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Oh maar die woekert hevig.
Oke, als jij dat graag zo wilt zien.
pi_18316838
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er is geen strijd tussen de Islam en de westerse cultuur. Dat is dus volkomen gelogen.
Met deze stelling kwalificeer jij jezelf als leugenaar.
Het was wel degelijk Islamitisch tuig dat de bommen in Madrid plaatste... doelwit: de gewone westerse burger...
  zaterdag 10 april 2004 @ 15:31:32 #229
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_18322643
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 23:09 schreef accelerator het volgende:

[..]

zeg ik onwaarheden . . . of is snel reageren verboden. Je gaat bovendien nauwelijks op de inhoud van m'n posts in.
Nee, je ziet niet in waar de fout zit, terwijl ik hem al aanwees. En als ik je er op wijs, ga je gewoon door op dezelfde weg. Gewoon even een versnelling terugschakelen en alles nog eens doorlezen.
Als je bomaanslagen ziet als een bewijs van oorlog of strijd tussen de complete islam en de complete westerse wereld, zit er een ernstig steekje bij je los. Sterker nog, dan laat je je ook nog eens inpakken door terroristen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 10 april 2004 @ 15:35:01 #230
82065 accelerator
rechts medium
pi_18322731
quote:
Nee, je ziet niet in waar de fout zit, terwijl ik hem al aanwees.
vv om het nog een keer te doen, of was de rest van je post die aanwijzing, beetje onduidelijk
  zaterdag 10 april 2004 @ 16:04:47 #231
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18322850
Dit topic gaat over Wilders en de linkse opinievormers.

Er zijn andere topics om over Islam, of de strijd tussen de Islam en de Westerse wereld te discussieren. Graag ontopic blijven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Eindredactie Games dinsdag 28 december 2004 @ 03:47:33 #232
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_24249853
waarom is hij zo tegen buitenalnders? hij is zelf getrouwt in boedapest?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_24250932
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 03:47 schreef donald_dick het volgende:
waarom is hij zo tegen buitenalnders? hij is zelf getrouwt in boedapest?
Waar staat ergens dat hij tegen buitenlanders is?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24268635
quote:
Op maandag 5 april 2004 14:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron: Fok.nl

Tja, wat moet ik er aan toevoegen.

edit: idiote populist die Wilders.
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko, Joesjtsjenko)

Marcel van Dam
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24271811
quote:
Op woensdag 29 december 2004 01:32 schreef JohnDope het volgende:
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko, Joesjtsjenko)
[afbeelding] Marcel van Dam [afbeelding]
*zucht* Weer iemand met een mening die dood moet? Je slaat wel ver door in je fanatisme hè? Ook de vergelijking Wilders-Joesjtsjenko is bespottelijk. Joesjtsjenko is op democratische wijze tot president gekozen, Wilders zal nooit verder komen dan wat gepeupel in de marge.

Wilders is een rechtse populist. Dat blijkt niet zozeer uit zijn opvattingen over buitenlanders, maar het komt goed tot uiting in belachelijke voorstellen om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen, in een tijd waarin het aantal verkeersdoden weer begint toe te nemen. Een dergelijk voorstel toont aan dat Wilders niet de belangen van de Nederlanders voor ogen heeft, maar puur voor zo veel mogelijk zetels gaat.
  woensdag 29 december 2004 @ 10:23:19 #236
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24272001
quote:
Wilders is een rechtse populist. Dat blijkt niet zozeer uit zijn opvattingen over buitenlanders, maar het komt goed tot uiting in belachelijke voorstellen om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen, in een tijd waarin het aantal verkeersdoden weer begint toe te nemen. Een dergelijk voorstel toont aan dat Wilders niet de belangen van de Nederlanders voor ogen heeft, maar puur voor zo veel mogelijk zetels gaat.
Makkelijk he, mensen van populisme beschuldigen.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24272694
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:23 schreef Landmass het volgende:

Ja, persoonlijk noem ik WIlders liever extreem-rechts, populisme is zo...nietszeggend.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:08:50 #238
106056 Landmass
pi_24272727
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, persoonlijk noem ik WIlders liever extreem-rechts, populisme is zo...nietszeggend.
En dan natuurlijk je eigen definitie van extreem rechts er op nahouden zodat je Wilders lekker zwart kan maken met een uitermate negatief klinkend woord.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24272822
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:08 schreef Landmass het volgende:

[..]

En dan natuurlijk je eigen definitie van extreem rechts er op nahouden zodat je Wilders lekker zwart kan maken met een uitermate negatief klinkend woord.
Sommige dingen kun je nu eenmaal niet mooier maken dan het is.
pi_24272991
quote:

[..]

Zelfs 'IJzeren Rita' stelt dat Wilders te radicaal is...
quote:
Nederland een paar jaar sluiten voor moslims, zoals kamerlid Geert Wilders wil, kan niet. ,,Dat is geen oplossing. Wat wel werkt is: voorwaarden stellen aan wie hier wil blijven. Zeggen: dit zijn onze normen en waarden. En wie het daar niet mee eens is, kan gaan.''

Minister Verdonk: duidelijkheid is teken respect
pi_24273325
quote:

Ik hou overigens deze criteria aan voor extreem rechts:
quote:
Urs Altermatt, vooraanstaand Zwitsers politicoloog en filosoof, heeft toch een poging gedaan in de Neue Zürcher Zeitung. Volgens hem gaat het om een fenomeen met vaste bestanddelen die zich echter, afhankelijk van land, regio en zelfs individuele politicus, wisselend manifesteren.
Wat zijn die bestanddelen?

Agressief nationalisme en/of etnocentrisme, dat zich uitdrukt in xenofobie en vreemdelingenhaat.

Racisme, meestal gefundeerd op een biologisch getinte wereldbeschouwing, terugkerend in etnisch/culturele discriminatie.

Antisemitisme, dat zich vertaalt in een open of bedekte vijandelijke houding tegenover het joodse volk alsmede in een relativering van nazi-misdaden uit het verleden.

Autoritarisme, strevend naar een krachtige leidersfiguur en een sterke staat.

Een anti-egalitaristische maatschappijopvatting waarbinnen een hiërarchische, ‘organische' ordening domineert.

Nadruk op de volksgemeenschap en de culturele homogeniteit daarvan.
WIlders voldoet hieraan op voldoende punten imho dus

Maar voor de volledigheid zal ik hem voortaan een extreem rechtse racist noemen, ok?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2004 11:49:27 ]
pi_24273587
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:23 schreef Landmass het volgende:
Ik geef tenminste nog enige onderbouwing waarom ik tot dat oordeel kom, dit in tegenstelling tot 99 van de 100 berichten die jij hier neerkwakt.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:15:15 #243
106056 Landmass
pi_24273745
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:04 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik geef tenminste nog enige onderbouwing waarom ik tot dat oordeel kom, dit in tegenstelling tot 99 van de 100 berichten die jij hier neerkwakt.
Je doet net alsof je in Wilders hoofd kan kijken en wel eventjes bepaalt hoe hij denkt en wat dus populsime is.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_24273880
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

*zucht* Weer iemand met een mening die dood moet? Je slaat wel ver door in je fanatisme hè? Ook de vergelijking Wilders-Joesjtsjenko is bespottelijk. Joesjtsjenko is op democratische wijze tot president gekozen, Wilders zal nooit verder komen dan wat gepeupel in de marge.
Dat valt te bezien. Afhankelijk van wie Wilders binnenhaalt en of hij zich door middel van argumentatie laat overtuigen tot een minder opzienbarende koers is er in ons land best wat mogelijk. Wilders zou zich bijvoorbeeld eens kunnen gaan richten op terugdringen van overheidsgaven door het nodeloos rondpompen van geld in beeld te brengen. Hij zou zich minder rigide kunnen richten op ter verantwoording roepen van ministers en in plaats daarvan de aandacht meer te bepalen bij ondersteuning van lokale politici die in beeld willen krijgen waaraan de lokale bestuurders hun budget besteden. Hij zou daarmee wat achterban kunnen werven als het hem lukt mensen bewustwording van de kosten van lokale prestige-objecten bij te brengen waardoor op termijn de gemeentelijke leges omlaag kan. Vanuit links lijkt zo'n bewustmakingsproject maar niet gestart te kunnen worden.
quote:
Wilders is een rechtse populist. Dat blijkt niet zozeer uit zijn opvattingen over buitenlanders, maar het komt goed tot uiting in belachelijke voorstellen om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen, in een tijd waarin het aantal verkeersdoden weer begint toe te nemen.
Heb jij gegevens van een vergelijk tussen de doden op de duitse snelwegen en de nederlandse snelwegen, afgezet tegen het aantal verkeersdeelnemers? In Duitsland is het gangbaar dat er op de snelwegen wat sneller gereden wordt dan in Nederland. Het is nog maar de vraag of die extra snelheidsmogelijkheden nu daadwerkelijk extra verkeersdoden tot gevolg hebben. Het zou immers ook tot extra oplettendheid in het verkeer kunnen leiden.
quote:
Een dergelijk voorstel toont aan dat Wilders niet de belangen van de Nederlanders voor ogen heeft, maar puur voor zo veel mogelijk zetels gaat.
Zo'n gezocht argument riekt ernaar dat je reeds de stellingen hebt betrokken tegen Geert Wilders. Dat is natuurlijk je goed recht maar als je populisme aankaart zou je ook stil kunnen staan bij een Wouter Bos die ook graag zoveel mogelijk zetels scoort Al was het maar om de verschillen te verhelderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door hoppe op 29-12-2004 14:50:23 (quotehaak vergeten) ]
salva cum reverentia
  woensdag 29 december 2004 @ 12:28:27 #245
36088 Miss_User
back on track
pi_24273941
quote:

[..]

De negatieve klank zit -terecht, dat wel- tussen je oren. Maar laten we eerlijk wezen. Wilders is bij alle obejctieve maatstaven rechts te noemen right? En gematigd kan ik hem ook niet direct vinden. Zijn wereldbeeld is erg zwart-wit en zijn 'oplossingen' zijn ronduit eenzijdig. Dan lijkt het me niet raar om iemand als extreem te bestempelen.

Het is eerder erg makkelijk om iemand ervan te beschuldigen Wilders zwart te maken. Dat hoeft helemaal niet. Dat kan Wilders prima zelf.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_24274515
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:24 schreef hoppe het volgende:
Heb jij gegevens van een vergelijk tussen de doden op de duitse snelwegen en de nederlandse snelwegen, afgezet tegen het aantal verkeersdeelnemers? In Duitsland is het gangbaar dat er op de snelwegen wat sneller gereden wordt dan in Nederland. Het is nog maar de vraag of die extra snelheidsmogelijkheden nu daadwerkelijk extra verkeersdoden tot gevolg hebben. Het zou immers ook tot extra oplettendheid in het verkeer kunnen leiden.
Rechtstreekse gegevens over het aantal doden op snelwegen kan ik niet vinden. Wel cijfers omtrent het totaal aantal doden. Dat alles in de wetenschap dat Nederland gemiddeld MEER kilometer snelweg heeft dan Duitsland en dat deze ook nog eens afritten heeft en dat Nederland dichterbevolkt is:

Duitsland: 6000 doden op 83,3 miljoen inwoners = 1 verkeersdode per 13.883 inwoners
Nederland: 1082 doden op 16,3 miljoen inwoners = 1 verkeersdode per 15.064 inwoners

Ik kom later nog wel terug op de vraag waarom Wilders als populist wordt gezien. Dat heeft namelijk ook te maken met de manier waarop je je punten brengt en welke bewoordingen je gebruikt. Voorbeeld: ChristenUnie is ook tegen toetreding van Turkije, maar geen mens noemt die partij populistisch. Als Wilders het zegt, wordt het sneller als populistisch gezien. Misschien niet helemaal objectief, maar het roept de vraag op: waarom is dat dan zo?
pi_24276438
quote:
Op woensdag 29 december 2004 10:07 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nee Ubermensch-Marcel van Dam hoeft zeker niet dood van mij, maar als iemand hem of ze familie een keer wat aandoet dan zal ik dat nooit goed keuren, maar afkeuren zou ik ook niet doen, daar ben ik heel eerlijk in....

Buitendat je had die icoontjes van mij ook kunnen interpreteren als; dat Marcel van Dam zo sterk is, dat de lasers hem net niet raken, zoals je had kunnen zien.
Of je had het plaatje kunnen interpreteren dat we Marcel van dam alleen probeteren te intimideren door steeds net mis te schieten.

En die Wilders-Joesjtsjenkovergelijking is natuurlijk niet bespottelijk. Wilders gaat gewoon democratisch gekozen worden. Mits hij niet door ondemocratische mensen wordt doodgeschoten, netzoals Joesjtsjenko probeerde te vergiftigen

[ Bericht 4% gewijzigd door JohnDope op 29-12-2004 14:44:26 (typF) ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_24276689
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vanmij apart noem je hem een Imam, stemmen gaan we toch wel op Geertje W.
pi_24276804
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:53 schreef JohnDope het volgende:

Vanmij apart noem je hem een Imam, stemmen gaan we toch wel op Geertje W.
Ah, hij is nu een verdachte?
pi_24276819
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:59 schreef dVTB het volgende:

[..]

Rechtstreekse gegevens over het aantal doden op snelwegen kan ik niet vinden. Wel cijfers omtrent het totaal aantal doden. Dat alles in de wetenschap dat Nederland gemiddeld MEER kilometer snelweg heeft dan Duitsland en dat deze ook nog eens afritten heeft en dat Nederland dichterbevolkt is:
In dat geval zou een vergelijking volstaan tussen ongelukken op provinciale wegen en snelwegen. Het aantal weggebruikers van de betreffende verkeersaders kan eveneens een rol spelen als wegingsfactor om iets zinnigs te kunnen zeggen over het verband tussen een snelheidsverhoging op de snelweg en een toe- of afname van het aantal verkeersdoden op de snelweg. Wilders had het immers slechts over een voorstel om op de snelwegen sneller te kunnen rijden.
[quote]
Duitsland: 6000 doden op 83,3 miljoen inwoners = 1 verkeersdode per 13.883 inwoners
Nederland: 1082 doden op 16,3 miljoen inwoners = 1 verkeersdode per 15.064 inwoners
Is er ook nog iets bekend over het aantal automobilisten dat op de snelweg de dood vond?
quote:
Ik kom later nog wel terug op de vraag waarom Wilders als populist wordt gezien. Dat heeft namelijk ook te maken met de manier waarop je je punten brengt en welke bewoordingen je gebruikt. Voorbeeld: ChristenUnie is ook tegen toetreding van Turkije, maar geen mens noemt die partij populistisch. Als Wilders het zegt, wordt het sneller als populistisch gezien. Misschien niet helemaal objectief, maar het roept de vraag op: waarom is dat dan zo?
In ieder geval alvast bedankt voor je nuancerende post. Ik had er een wat hard hoofd in gekregen deze nog voor het nieuwe jaar op Fok! te zullen treffen.
salva cum reverentia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')