Oh maar die woekert hevig.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Er is geen strijd tussen de Islam en de westerse cultuur. Dat is dus volkomen gelogen.
Oke, als jij dat graag zo wilt zien.quote:Op zaterdag 10 april 2004 01:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Oh maar die woekert hevig.
Met deze stelling kwalificeer jij jezelf als leugenaar.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Er is geen strijd tussen de Islam en de westerse cultuur. Dat is dus volkomen gelogen.
Nee, je ziet niet in waar de fout zit, terwijl ik hem al aanwees. En als ik je er op wijs, ga je gewoon door op dezelfde weg. Gewoon even een versnelling terugschakelen en alles nog eens doorlezen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:09 schreef accelerator het volgende:
[..]
zeg ik onwaarheden . . . of is snel reageren verboden. Je gaat bovendien nauwelijks op de inhoud van m'n posts in.
vv om het nog een keer te doen, of was de rest van je post die aanwijzing, beetje onduidelijkquote:Nee, je ziet niet in waar de fout zit, terwijl ik hem al aanwees.
Waar staat ergens dat hij tegen buitenlanders is?quote:Op dinsdag 28 december 2004 03:47 schreef donald_dick het volgende:
waarom is hij zo tegen buitenalnders? hij is zelf getrouwt in boedapest?
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko, Joesjtsjenko)quote:Op maandag 5 april 2004 14:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Fok.nl
Tja, wat moet ik er aan toevoegen.
edit: idiote populist die Wilders.
*zucht* Weer iemand met een mening die dood moet? Je slaat wel ver door in je fanatisme hè? Ook de vergelijking Wilders-Joesjtsjenko is bespottelijk. Joesjtsjenko is op democratische wijze tot president gekozen, Wilders zal nooit verder komen dan wat gepeupel in de marge.quote:Op woensdag 29 december 2004 01:32 schreef JohnDope het volgende:
GeertWilders, GeertWilders (Joesjtsjenko, Joesjtsjenko)
[afbeelding] Marcel van Dam [afbeelding]
Makkelijk he, mensen van populisme beschuldigen.quote:Wilders is een rechtse populist. Dat blijkt niet zozeer uit zijn opvattingen over buitenlanders, maar het komt goed tot uiting in belachelijke voorstellen om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen, in een tijd waarin het aantal verkeersdoden weer begint toe te nemen. Een dergelijk voorstel toont aan dat Wilders niet de belangen van de Nederlanders voor ogen heeft, maar puur voor zo veel mogelijk zetels gaat.
Ja, persoonlijk noem ik WIlders liever extreem-rechts, populisme is zo...nietszeggend.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:23 schreef Landmass het volgende:
Makkelijk he, mensen van populisme beschuldigen.
En dan natuurlijk je eigen definitie van extreem rechts er op nahouden zodat je Wilders lekker zwart kan maken met een uitermate negatief klinkend woord.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, persoonlijk noem ik WIlders liever extreem-rechts, populisme is zo...nietszeggend.
Sommige dingen kun je nu eenmaal niet mooier maken dan het is.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:08 schreef Landmass het volgende:
[..]
En dan natuurlijk je eigen definitie van extreem rechts er op nahouden zodat je Wilders lekker zwart kan maken met een uitermate negatief klinkend woord.
Zelfs 'IJzeren Rita' stelt dat Wilders te radicaal is...quote:Op woensdag 29 december 2004 11:08 schreef Landmass het volgende:
[..]
En dan natuurlijk je eigen definitie van extreem rechts er op nahouden zodat je Wilders lekker zwart kan maken met een uitermate negatief klinkend woord.
quote:Nederland een paar jaar sluiten voor moslims, zoals kamerlid Geert Wilders wil, kan niet. ,,Dat is geen oplossing. Wat wel werkt is: voorwaarden stellen aan wie hier wil blijven. Zeggen: dit zijn onze normen en waarden. En wie het daar niet mee eens is, kan gaan.''
Minister Verdonk: duidelijkheid is teken respect
Ik hou overigens deze criteria aan voor extreem rechts:quote:Op woensdag 29 december 2004 11:08 schreef Landmass het volgende:
WIlders voldoet hieraan op voldoende punten imho dusquote:Urs Altermatt, vooraanstaand Zwitsers politicoloog en filosoof, heeft toch een poging gedaan in de Neue Zürcher Zeitung. Volgens hem gaat het om een fenomeen met vaste bestanddelen die zich echter, afhankelijk van land, regio en zelfs individuele politicus, wisselend manifesteren.
Wat zijn die bestanddelen?
Agressief nationalisme en/of etnocentrisme, dat zich uitdrukt in xenofobie en vreemdelingenhaat.
Racisme, meestal gefundeerd op een biologisch getinte wereldbeschouwing, terugkerend in etnisch/culturele discriminatie.
Antisemitisme, dat zich vertaalt in een open of bedekte vijandelijke houding tegenover het joodse volk alsmede in een relativering van nazi-misdaden uit het verleden.
Autoritarisme, strevend naar een krachtige leidersfiguur en een sterke staat.
Een anti-egalitaristische maatschappijopvatting waarbinnen een hiërarchische, ‘organische' ordening domineert.
Nadruk op de volksgemeenschap en de culturele homogeniteit daarvan.
Ik geef tenminste nog enige onderbouwing waarom ik tot dat oordeel kom, dit in tegenstelling tot 99 van de 100 berichten die jij hier neerkwakt.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:23 schreef Landmass het volgende:
Makkelijk he, mensen van populisme beschuldigen.
Je doet net alsof je in Wilders hoofd kan kijken en wel eventjes bepaalt hoe hij denkt en wat dus populsime is.quote:Op woensdag 29 december 2004 12:04 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik geef tenminste nog enige onderbouwing waarom ik tot dat oordeel kom, dit in tegenstelling tot 99 van de 100 berichten die jij hier neerkwakt.
Dat valt te bezien. Afhankelijk van wie Wilders binnenhaalt en of hij zich door middel van argumentatie laat overtuigen tot een minder opzienbarende koers is er in ons land best wat mogelijk. Wilders zou zich bijvoorbeeld eens kunnen gaan richten op terugdringen van overheidsgaven door het nodeloos rondpompen van geld in beeld te brengen. Hij zou zich minder rigide kunnen richten op ter verantwoording roepen van ministers en in plaats daarvan de aandacht meer te bepalen bij ondersteuning van lokale politici die in beeld willen krijgen waaraan de lokale bestuurders hun budget besteden. Hij zou daarmee wat achterban kunnen werven als het hem lukt mensen bewustwording van de kosten van lokale prestige-objecten bij te brengen waardoor op termijn de gemeentelijke leges omlaag kan. Vanuit links lijkt zo'n bewustmakingsproject maar niet gestart te kunnen worden.quote:Op woensdag 29 december 2004 10:07 schreef dVTB het volgende:
[..]
*zucht* Weer iemand met een mening die dood moet? Je slaat wel ver door in je fanatisme hè? Ook de vergelijking Wilders-Joesjtsjenko is bespottelijk. Joesjtsjenko is op democratische wijze tot president gekozen, Wilders zal nooit verder komen dan wat gepeupel in de marge.
Heb jij gegevens van een vergelijk tussen de doden op de duitse snelwegen en de nederlandse snelwegen, afgezet tegen het aantal verkeersdeelnemers? In Duitsland is het gangbaar dat er op de snelwegen wat sneller gereden wordt dan in Nederland. Het is nog maar de vraag of die extra snelheidsmogelijkheden nu daadwerkelijk extra verkeersdoden tot gevolg hebben. Het zou immers ook tot extra oplettendheid in het verkeer kunnen leiden.quote:Wilders is een rechtse populist. Dat blijkt niet zozeer uit zijn opvattingen over buitenlanders, maar het komt goed tot uiting in belachelijke voorstellen om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen, in een tijd waarin het aantal verkeersdoden weer begint toe te nemen.
Zo'n gezocht argument riekt ernaar dat je reeds de stellingen hebt betrokken tegen Geert Wilders. Dat is natuurlijk je goed recht maar als je populisme aankaart zou je ook stil kunnen staan bij een Wouter Bos die ook graag zoveel mogelijk zetels scoort Al was het maar om de verschillen te verhelderen.quote:Een dergelijk voorstel toont aan dat Wilders niet de belangen van de Nederlanders voor ogen heeft, maar puur voor zo veel mogelijk zetels gaat.
De negatieve klank zit -terecht, dat wel- tussen je oren. Maar laten we eerlijk wezen. Wilders is bij alle obejctieve maatstaven rechts te noemen right? En gematigd kan ik hem ook niet direct vinden. Zijn wereldbeeld is erg zwart-wit en zijn 'oplossingen' zijn ronduit eenzijdig. Dan lijkt het me niet raar om iemand als extreem te bestempelen.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:08 schreef Landmass het volgende:
[..]
Rechtstreekse gegevens over het aantal doden op snelwegen kan ik niet vinden. Wel cijfers omtrent het totaal aantal doden. Dat alles in de wetenschap dat Nederland gemiddeld MEER kilometer snelweg heeft dan Duitsland en dat deze ook nog eens afritten heeft en dat Nederland dichterbevolkt is:quote:Op woensdag 29 december 2004 12:24 schreef hoppe het volgende:
Heb jij gegevens van een vergelijk tussen de doden op de duitse snelwegen en de nederlandse snelwegen, afgezet tegen het aantal verkeersdeelnemers? In Duitsland is het gangbaar dat er op de snelwegen wat sneller gereden wordt dan in Nederland. Het is nog maar de vraag of die extra snelheidsmogelijkheden nu daadwerkelijk extra verkeersdoden tot gevolg hebben. Het zou immers ook tot extra oplettendheid in het verkeer kunnen leiden.
Nee Ubermensch-Marcel van Dam hoeft zeker niet dood van mij, maar als iemand hem of ze familie een keer wat aandoet dan zal ik dat nooit goed keuren, maar afkeuren zou ik ook niet doen, daar ben ik heel eerlijk in....quote:Op woensdag 29 december 2004 10:07 schreef dVTB het volgende:
[..]
*zucht* Weer iemand met een mening die dood moet? Je slaat wel ver door in je fanatisme hè? Ook de vergelijking Wilders-Joesjtsjenko is bespottelijk. Joesjtsjenko is op democratische wijze tot president gekozen, Wilders zal nooit verder komen dan wat gepeupel in de marge.
Wilders is een rechtse populist. Dat blijkt niet zozeer uit zijn opvattingen over buitenlanders, maar het komt goed tot uiting in belachelijke voorstellen om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen, in een tijd waarin het aantal verkeersdoden weer begint toe te nemen. Een dergelijk voorstel toont aan dat Wilders niet de belangen van de Nederlanders voor ogen heeft, maar puur voor zo veel mogelijk zetels gaat.
Vanmij apart noem je hem een Imam, stemmen gaan we toch wel op Geertje W.quote:Op woensdag 29 december 2004 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, persoonlijk noem ik WIlders liever extreem-rechts, populisme is zo...nietszeggend.
Ah, hij is nu een verdachte?quote:Op woensdag 29 december 2004 14:53 schreef JohnDope het volgende:
Vanmij apart noem je hem een Imam, stemmen gaan we toch wel op Geertje W.
Is er ook nog iets bekend over het aantal automobilisten dat op de snelweg de dood vond?quote:Op woensdag 29 december 2004 12:59 schreef dVTB het volgende:
[..]
Rechtstreekse gegevens over het aantal doden op snelwegen kan ik niet vinden. Wel cijfers omtrent het totaal aantal doden. Dat alles in de wetenschap dat Nederland gemiddeld MEER kilometer snelweg heeft dan Duitsland en dat deze ook nog eens afritten heeft en dat Nederland dichterbevolkt is:
In dat geval zou een vergelijking volstaan tussen ongelukken op provinciale wegen en snelwegen. Het aantal weggebruikers van de betreffende verkeersaders kan eveneens een rol spelen als wegingsfactor om iets zinnigs te kunnen zeggen over het verband tussen een snelheidsverhoging op de snelweg en een toe- of afname van het aantal verkeersdoden op de snelweg. Wilders had het immers slechts over een voorstel om op de snelwegen sneller te kunnen rijden.
[quote]
Duitsland: 6000 doden op 83,3 miljoen inwoners = 1 verkeersdode per 13.883 inwoners
Nederland: 1082 doden op 16,3 miljoen inwoners = 1 verkeersdode per 15.064 inwoners
In ieder geval alvast bedankt voor je nuancerende post. Ik had er een wat hard hoofd in gekregen deze nog voor het nieuwe jaar op Fok! te zullen treffen.quote:Ik kom later nog wel terug op de vraag waarom Wilders als populist wordt gezien. Dat heeft namelijk ook te maken met de manier waarop je je punten brengt en welke bewoordingen je gebruikt. Voorbeeld: ChristenUnie is ook tegen toetreding van Turkije, maar geen mens noemt die partij populistisch. Als Wilders het zegt, wordt het sneller als populistisch gezien. Misschien niet helemaal objectief, maar het roept de vraag op: waarom is dat dan zo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |