Bron: de Metro van vanochtend, 30-03-2004quote:‘Theo van Gogh moet stoppen met columns’
Moslims in Nederland eisen dat Theo van Gogh stopt met het schrijven van columns in Metro waarin hij felle kritiek uit op de islam. Zij hebben daarvoor bijna duizend handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.
Volgens de initiatiefnemers is dit hard nodig, omdat de columnist al jarenlang niets anders zou doen dan moslims uitschelden en vernederen.
De afgelopen dagen hebben voorstanders van de oproep via de website imaan.nl, dat zich dé islamitische informatieverzameling op internet noemt, een petitie ondertekend waarmee de actievoerders de oproep tot een gedeeltelijke schrijfverbod extra kracht bij willen zetten. Aangevoerd door de leus ‘Het geduld is op!’, moet het verzoekschrift binnen enkele weken aan zowel minister Remkes van Binnenlandse Zaken, leden van de Tweede Kamer en de AIVD zijn overhandigd.
Directe aanleiding voor de actie vormt de column van Van Gogh in Metro van afgelopen vrijdag. Daarin noemt hij de islamitische profeet Mohammed een ‘verkrachter’ en ‘vieze oom’. “Zoiets kweekt haat en leidt uiteindelijk tot geweld. Daarom moeten we hier snel een eind aan maken”, aldus A. Al H. namens de protestlieden. “De Rotterdamse imam El Moumni, die uitspraken deed over homo’s, is immers ook aangeklaagd.”
Van Gogh zelf reageert laconiek op de beschuldigingen. “Het bewijst alleen maar dat mijn gelijk groter is dan ik ooit geschreven heb. Dit schrijfverbod wat ze willen, is een geschenk van Allah voor mij. Ik heb nog veel ontwikkelingshulp te verrichten.” Van Gogh schrijft sinds vorig jaar oktober voor deze krant. Zijn column in de vrijdagkrant zorgt bijna wekelijks voor veel discussiestof in de brievenrubriek.
John van Schagen
En vrijgesproken, maar dat zijn ze even vergeten natuurlijk. De 10.000 steunbetuigingen die van islamitische jongeren voor El Moumni kwamen zeker ookquote:De Rotterdamse imam El Moumni, die uitspraken deed over homo’s, is immers ook aangeklaagd
Stoppen met zeiken? Waaruit denk je dat het 'gezeik' voortkomt?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
Autochtonen in Nederland eisen dat moslims stoppen met zeiken. Zij hebben daarvoor bijna 10 miljoen handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.
Een chronisch minderwaardigheidscomplexquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:18 schreef Youssef het volgende:
Stoppen met zeiken? Waaruit denk je dat het 'gezeik' voortkomt?
Nee, volkssport nummer 1. Moslimpje pestenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Een chronisch minderwaardigheidscomplex
Van Gogh is inderdaad gewoon een geniale paljas, die aangetrokken wordt door een krant/tijdschrift om even wat 'furore' te maken. Na een paar maanden schrijven voor zo'n krant, gaat hij een keer tever (of er komt een andere hoofdredacteur) en mag hij het veld weer eens ruimen. Niet dat Van Gogh daar zelf mee zit overigens, dat levert hem alleen maar meer inspiratie op.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Altijd leuke columns van van Gogh, meestal werd hij echter gewoon door de krant/tijdschrift waar hij voor schreef ontslagen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:24 schreef Cybart het volgende:
aan de ene kant vind ik dat theo af en toe wel eens iets te ver gaat
zoals de doodverwensing (het legitiem praten) van het vermoorden) aan het adres van Ayaan Hirshi Ali van een week geleden ofzo.
Ja, Shaman wees me er al op: jij was eerstquote:
dat klopt inderdaadquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:26 schreef wonko het volgende:
Die islamietjes weer. Willen weer censuur. Zelf kunnen ze wel van alles roepen maar dat mag dan omdat ze dat uit religieus standpunt doen. Maar tegen kritiek kunnen ze niet. Daarvoor hebben ze te weinig zelfvertrouwen. Dan moet er weer censuur uitgeoefend worden. Weet je ongeveer waar je aan toe bent als ze het meer voor het zeggen krijgen.
hmmm, ik zal de column nog eens opzoeken...ff kijken of ik het dan wel goed gelezen heb in de vlugheidquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]Van Gogh is beste maatjes met HA. Hij zal toch echt iets anders bedoeld hebben
...
Als ik het niet dacht...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:20 schreef Youssef het volgende:
Nee, volkssport nummer 1. Moslimpje pesten
Volkssport nummer 1.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:20 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als ik het niet dacht...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:36 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Volkssport nummer 1.
Ongelovige kaffers pesten
www.ertan.nl
www.maroc.nl
www.magrebonline.nl
etc etc etc
En? Of moet hij afgewogen schrijven. Dus de ene column over jode, de volgende over islamietjes, dan de christenen, de boedhisten en de rest volgen daarna en dan het rijtje weer af. Van Gogh ziet blijkbaar genoeg redenen om vaak om die islamietjes te schrijven en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Ze lopen altijd wel ergens over te mekkeren. Verklaren dat ze trots en intelligent zijn maar vallen over een haar.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:32 schreef Cybart het volgende:
[..]
dat klopt inderdaad
doch is het makkelijk van van gogh om alleen over moslims te schrijven
Ach, je zult ons niet bezig zien met het ophalen van handtekeningen. Wij respecteren zelfs jullie vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:37 schreef Youssef het volgende:
Als ik het niet dacht...
Huillie
ik teken!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef ShaoliN het volgende:
Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
Ik heb nog nooit een moslim zomaar horen mekkeren. Afgezien van dit bericht, maar dan krijg je een cirkelredenering dus dat is onzin. Dus de enigen die mekkeren zijn degenen die met geluidstapes onder hun trui trillend naar de moskee gaan en hopen dat de imam wat over homo's, jihad of vrouwen zegt. Wie mekkert er hier nu?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef wonko het volgende:
[..]
En? Of moet hij afgewogen schrijven. Dus de ene column over jode, de volgende over islamietjes, dan de christenen, de boedhisten en de rest volgen daarna en dan het rijtje weer af. Van Gogh ziet blijkbaar genoeg redenen om vaak om die islamietjes te schrijven en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Ze lopen altijd wel ergens over te mekkeren. Verklaren dat ze trots en intelligent zijn maar vallen over een haar.
Nee natuurlijk krijgen ze hun zin nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken die ezels hier nou mee te bereiken. Mochten ze hun zin krijgen, wat me overigens zeer stug lijkt, dan staat de volgende te trappelen om Theo zijn plaats in te nemen. Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
euhm waarschijnlijk dus wel jaquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:41 schreef Cybart het volgende:
[afbeelding]
of intrepeteer ik het dan gewoon weer verkeerd?
WTF is trouwens een 'X-Ray'?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Youssef het volgende:
Oh ja, voor jou X-Ray:
Ja, het is cynisch bedoeld. Hij pretendeert hier eigenlijk te weten wat anderen denken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:41 schreef Cybart het volgende:
[afbeelding]
of intrepeteer ik het dan gewoon weer verkeerd?
Zie hier het aanbidden van een persoon alleen maar om te stoken. Kijk bijvoorbeeld naar Robbert_Jenssen (X-Ray dus Lemeb) Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:47 schreef Strolie75 het volgende:Theo
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Youssef het volgende:
Oh ja, voor jou X-Ray:
2:151. Zoals Wij een Boodschapper uit jullie midden zonden, die aan jullie Onze Verzen voorleest, die jullie reinigt, die jullie het Boek (de Koran) en de Wijsheid onderwijst en die jullie onderwijst wat jullie niet weten.
3:31. Zeg (O Moehammad): "Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."
3:32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de Boodschapper, maar als jullie je afwenden: voorwaar, Allah houdt niet van de ongelovigen."
Dat verhaaltje komt me ook wel bekend voor.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.
Hans en Grietje probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.
De heks deed het voor. En toen gaf Grietje haar een duw, zodat de heks in de oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze Hans. In het huisje van de heks vonden Hans en Grietje parels en diamanten.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:00 schreef Youssef het volgende:
Dat verhaaltje komt me ook wel bekend voor.![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Maria en jesus. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.
Maria en jesus probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.
De heks deed het voor. En toen gaf Maria haar een duw, zodat de heks in de hel-oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze jesus. In het huisje van de heks vonden Maria en jesus parels en diamanten.
Nee jij bent slim,quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?
Omdat hij een voorstander is van de Isrëli's, omdat hij zo houdt van de techniek die de Israëli's gebruikten? Doet X-Ray vaker aan dat soort plaatjes onder zijn naam wanneer er iemand wordt vermoord in de wereld?
Nee! Simpelweg om te provoceren! Moslimpje pesten weet je nog wel
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
sprookje
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel was.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:02 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel is.
Sinds wanneer ben jij rechtsradicaal Nietz?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.
Hans en Grietje probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.
De heks deed het voor. En toen gaf Grietje haar een duw, zodat de heks in de oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze Hans. In het huisje van de heks vonden Hans en Grietje parels en diamanten.
Wat had je dan verwacht? Een serieuze discussie over een handtekeningenactie die alleen maar op de lachspieren werkt?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:52 schreef Maerycke het volgende:
Overigens stroomt dit topic weer over van de domme opmerkingen natuurlijk.
Waarom meer woorden vuil maken aan deze belachelijke petitie? Theo schrijft goede columns die ik graag mag lezen. Hij neemt geen blad voor de mond en is niet bang om de waarheid te verkondigen. Toegegeven, hij valt vaak in herhalingen, maar aangezien linkse politici en columnisten dit al tientallen jaar doen (bijvoorbeeld met WW2-vergelijkingenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:03 schreef Loedertje het volgende:![]()
Rechts? Ik? Over mijn lijk. Ik heb niets tegen Moslims of gelovigen in het algemeen, zolang ze hun bekrompen geloofje maar lekker bij zich houden en niet gaan proberen om invloed uit te oefenen op de manier waarop er in dit land geregeerd word, of me er op een andere manier mee lastig vallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds wanneer ben jij rechtsradicaal Nietz?
Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan, de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef Strolie75 het volgende:
Theo schrijft goede columns die ik graag mag lezen.
Toegegeven, hij valt vaak in herhalingen,
zo sprak meneer Intifadaquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zie hier het aanbidden van een persoon alleen maar om te stoken. Kijk bijvoorbeeld naar Robbert_Jenssen (X-Ray dus Lemeb) Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?
Omdat hij een voorstander is van de Isrëli's, omdat hij zo houdt van de techniek die de Israëli's gebruikten? Doet X-Ray vaker aan dat soort plaatjes onder zijn naam wanneer er iemand wordt vermoord in de wereld?
Nee! Simpelweg om te provoceren! Moslimpje pesten weet je nog wel
Tja, zo gaat dat op Fok.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
Rechts? Ik? Over mijn lijk. Ik heb niets tegen Moslims of gelovigen in het algemeen, zolang ze hun bekrompen geloofje maar lekker bij zich houden en niet gaan proberen om invloed uit te oefenen op de manier waarop er in dit land geregeerd word, of me er op een andere manier mee lastig vallen.
Ik had echt niet anders gereageerd als het om een groep Gereformeerden ging, en denk ook niet dat een opmerking over de gedateerdheid van het geloof me meteen rechtsradicaal zou maken.
Ach, en allochtonen doen niks wat bijdraagt aan groepsvorming? Integratie en toleratie moet niet maar van één kant komen hoor. En respect moet je verdienen, niet opeisen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:19 schreef Loedertje het volgende:
Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan,
Nee, maar als Jan "deportatie" Pronk het asielbeleid van Verdonk vergelijkt met het vermoorden van miljoenen Joden hoor ik je niet zo hard piepen.quote:de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .
Dat is geen kunst hoor Strollie..
Ik kan erover meepratenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, zo gaat dat op Fok.
Als je wat over de bekrompenheid van de islam zegt ben je direct rechtsradicaal Nietz. OOK wanneer je hetzelfde verkondigd over NederDuits Hervormd.
Succes met dit stigma vanaf heden.
Ik had begrepen dat het woord deportatie gewoon in alle kamer- en ambtelijke stukken is gebruikt .quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
Nee, maar als Jan "deportatie" Pronk het asielbeleid van Verdonk vergelijkt met het vermoorden van miljoenen Joden hoor ik je niet zo hard piepen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tijd om daar verandering in te brengen danquote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:39 schreef Loedertje het volgende:
Ik had begrepen dat het woord deportatie gewoon in alle kamer- en ambtelijke stukken is gebruikt .
Pronk wist verdomd goed in welke context hij het gebruikte. Je kunt veel van Theo zeggen,maar hij doet tenminste niet schijnheilig als hij een harde bewoording gebruikt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:39 schreef Loedertje het volgende:
Ik had begrepen dat het woord deportatie gewoon in alle kamer- en ambtelijke stukken is gebruikt .
Theo zou het dan ook nooit redden als politicus. Schijnheiligheid is in Nederland nu eenmaal een vereiste voor dat beroep.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Pronk wist verdomd goed in welke context hij het gebruikte. Je kunt veel van Theo zeggen,maar hij doet tenminste niet schijnheilig als hij een harde bewoording gebruikt.
Lees 't dan niet! Wees blij dat er nog een iemand is die zijn politieke correctheid niet de boventoon laat voeren.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:06 schreef sp3c het volgende:
nou van mij mag van Gogh er ook mee stoppen, ik wordt doodziek van die man.
Er is geen discussie mogenlijk met zijn columns, het is altijd, Geitenneukers dit vijfde colonne dat blablabla, geef mij aandacht en ik gooi er nog een schepje bovenop.
en 1000 handtekeningen vind ik ook niet bepaald veel
Jijquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een moslim zomaar horen mekkeren. Afgezien van dit bericht, maar dan krijg je een cirkelredenering dus dat is onzin. Dus de enigen die mekkeren zijn degenen die met geluidstapes onder hun trui trillend naar de moskee gaan en hopen dat de imam wat over homo's, jihad of vrouwen zegt. Wie mekkert er hier nu?![]()
In alle?? Ze hebben 1 stuk kunnen vinden en dat is een stuk geschreven door mensen van de Katholieke Uni Nijmegen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze wel (weer) een Volkertje genoeg ophitsen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:15 schreef Kozzmic het volgende:
alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
je kan natuurlijk ook op vrijdag de column in de metro overslaanquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:06 schreef sp3c het volgende:
nou van mij mag van Gogh er ook mee stoppen, ik wordt doodziek van die man.
Er is geen discussie mogenlijk met zijn columns, het is altijd, Geitenneukers dit vijfde colonne dat blablabla, geef mij aandacht en ik gooi er nog een schepje bovenop.
en 1000 handtekeningen vind ik ook niet bepaald veel
politieke correctheidquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:10 schreef RealLife het volgende:
[..]
Lees 't dan niet! Wees blij dat er nog een iemand is die zijn politieke correctheid niet de boventoon laat voeren.![]()
gister was er een item over geweld tegen publieke figuren die over anderen moeten beslissen. Er was een sp-vrouwtje die tegen 3 miljoen subsidie voor een amateurvoetbalclub wwas end at heeft ze geweten ook. Non stop bedreigingen kreeg ze aan haar adres. Zij merkte ook op: er hoeft maar een "Volkert" tussen te zitten...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:18 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze wel (weer) een Volkertje genoeg ophitsen.
WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:3:31. Zeg (O Moehammad): "Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."
Ik beschouw zijn columns dan ook niet als meesterlijk diepzinnige schrijfsels (altijd dezelfde onderwerpen, steevast dezelfde stijl, vaak een beroerde opbouw), maar meer als pure humor.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:15 schreef Kozzmic het volgende:
Theo is een zeer matig columnist en schrijver, die het vooral van (figuurlijk) schoppen en slaan moet hebben,
Ja dat was mij ook niet helemaal duidelijkquote:maar zo'n handtekeningenactie is natuurlijk ook te debiel voor woorden. Koren op de molen van Theo, alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:21 schreef MikeyMo het volgende:
in zo'n maatschappij leven we nu
Pedofilie was 1500 jaar geleden ook pedofilie, net zoals homoseksualiteit dat ook was.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan, de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .
Dat is geen kunst hoor Strollie..
Whahahaha, huilebalk.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:20 schreef Youssef het volgende:
Met die kanttekening dat er over zaken als religie nu eenmaal niet te discussiëren valt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:25 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand de mond snoeren is voor achterlijk volk natuurlijk makkelijker dan met goede argumenten komen en de discussie aan te gaan.
Oog om oog, tand om tand..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Youssef het volgende:
[..]
Moslimpje pesten weet je nog wel
je kan altijd discussiëren over religie, maar de bekrompenheid van de meeste moslims is dat ze zelf amper weten wat er daadwerkelijk in de Koran staat en wat Mohammed bedoeld heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Met die kanttekening dat er over zaken als religie nu eenmaal niet te discussiëren valt.
oprotten naar je eigen landquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand..
b00h000 wat een argument ...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:10 schreef RealLife het volgende:
[..]
Lees 't dan niet!
de politieke correctheid niet de boventoon laten voeren en een column volschelden zijn 2 verschillende dingen.quote:Wees blij dat er nog een iemand is die zijn politieke correctheid niet de boventoon laat voeren.![]()
en dan gaat de column ineens weg?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook op vrijdag de column in de metro overslaan
Ja, da's uiteraard wat ik ook bedoelde.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:37 schreef mr_Brown het volgende:
je kan altijd discussiëren over religie, maar de bekrompenheid van de meeste moslims is dat ze zelf amper weten wat er daadwerkelijk in de Koran staat en wat Mohammed bedoeld heeft. enz.
Met 'te gast zijn' heeft het niets te maken. Daar gaat het Theo helemaal niet om.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:50 schreef RigorMortis het volgende:
En toch... Theo heeft wel gelijk. Moslims moeten wel even accepteren dat ze 'te gast' zijn in Nederland, en niet denken dat ze hier de dienst kunnen uitmaken.
Wij hebben ze toch niet gevraagd hier naar toe te komen?
Btw: ik moet toch die metro is gaan lezen...
Ach, dat is subjectief. Als de inhoud iemand niet aanstaat is het al snel slecht, daar doe ik zelf ook aan mee. Ik vind em lekker schrijven en het boek 'Allah weet het beter' is hilarisch. En als hij echt die speech heeft gedaan bij een bijeenkomst vd SP waarbij hij de SP afzeek tot op het bot en Oudkerk aankondigde, dan is hij mijn heldquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:15 schreef Kozzmic het volgende:
Theo is een zeer matig columnist en schrijver, die het vooral van (figuurlijk) schoppen en slaan moet hebben, maar zo'n handtekeningenactie is natuurlijk ook te debiel voor woorden. Koren op de molen van Theo, alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
En dat zeg je alsof elke moslim allochtoon is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:50 schreef RigorMortis het volgende:
En toch... Theo heeft wel gelijk. Moslims moeten wel even accepteren dat ze 'te gast' zijn in Nederland, en niet denken dat ze hier de dienst kunnen uitmaken.
Wij hebben ze toch niet gevraagd hier naar toe te komen?
Btw: ik moet toch die metro is gaan lezen...
Ertan kotst ook zijn anti-Westerse shit uit op het i-net (en die roept op tot agressie, Van Gogh niet). Net zoals van Gogh. Dat de Metro er 1 plaatst zo nu en dan, tja.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
en dan gaat de column ineens weg?
Neo Nazi's en Al-qaida cellen zouden idd ook gewoon berichten in de krant moeten kunnen zetten ... ik bedoel als je het niet leuk vind dan lees je het gewoon niet.
Slechts 99% op een paar overlopers na ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
En dat zeg je alsof elke moslim allochtoon is.
Bron?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:59 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Slechts 99% op een paar overlopers na ja.
die mag er ook van ophouden van mij, en als je een topic erover opent zal ik dat ook zeker posten, maar hier is het niet relevant en als argument nogal stompzinnigquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:59 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ertan kotst ook zijn anti-Westerse shit uit op het i-net (en die roept op tot agressie, Van Gogh niet). Net zoals van Gogh. Dat de Metro er 1 plaatst zo nu en dan, tja.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Bron?
Jawel.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kun je bij Metro trouwens geen columnisten wegstemmen?
Zegt genoeg. Dat zelfgenoegzaam door het leven gaan onder het motto: Ik heb heb bij het (morele) rechte eind want ik ben links en lid van de SP.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:57 schreef Robert_Jensen het volgende:
SP
Je vergeet het verschil tussen allochtonen en mensen van allochtone afkomst die hun geloof hebben gehouden. Weet jij eigenlijk wel dat Moslims ook Nederlanders kunnen zijn, hoe vreselijk je dat ook vindt?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:03 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
![]()
http://oud.refdag.nl/kl/991118kl01.html
Onder de 700.000 moslims in Nederland bevinden zich naar schatting 6000 autochtone bekeerlingen.
0,86% is autochtoon..
Er staat duidelijk dat onder de honderdduizenden moslims 6.000 AUTOCHTONE bekeerlingen zitten. Mohammed beschouw ik als allochtoon, wat hij in 99% vd gevallen ook is aangezien zelfs 3e generatie een partner uit het buitenland inhuwelijkt en het kind dus weer allochtoon is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je vergeet het verschil tussen allochtonen en mensen van allochtone afkomst die hun geloof hebben gehouden. Weet jij eigenlijk wel dat Moslims ook Nederlanders kunnen zijn, hoe vreselijk je dat ook vindt?
Whahaha. Wanker.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een brief aan de metro gestuurt waarin mijn abonement opzeg, eens kijken hoe ze reageren
euhh... nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een brief aan de metro gestuurt waarin mijn abonement opzeg, eens kijken hoe ze reageren
Ben ik het niet mee eens, ik bel vanmiddag de AIVD op!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ik wil ook een Metro abbo whehe maar goed da is mij mening
Columns van Ebru Umar zijn ook erg leuk om te lezen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:24 schreef Tikorev het volgende:
Die columns zijn ook elke week via http://www.theovangogh.nl/ te lezen.
[afbeelding]
![]()
Is dat een variant op: 'Ik steek mijn kop niet in het zand en ik barst van de realiteitszin omdat ik VVD/LPF stem'?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:06 schreef Eightball het volgende:
[..]
Zegt genoeg. Dat zelfgenoegzaam door het leven gaan onder het motto: Ik heb heb bij het (morele) rechte eind want ik ben links en lid van de SP.
Theo..je mag 't allemaal zeggenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:24 schreef Tikorev het volgende:
[afbeelding]
![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Columns van Ebru Umar zijn ook erg leuk om te lezen.![]()
joden vrezen nu toch ook weer voor anti semithisme met de film "The Passion Of Christ"quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:29 schreef Robert_Jensen het volgende:
Hij heeft trouwens wel gelijk over bv die Monty Phyton films.
Doe dat nu met mohammed en allah erin en de bommen komen eraan, alsmede de GL demonstraties tegen dit nieuwe fascisme.
nee, maar ik heb voor deze keer wel de moeite genomen om de Metro te bellen op dat nummer onder de collumn.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, je zult ons niet bezig zien met het ophalen van handtekeningen. Wij respecteren zelfs jullie vrijheid van meningsuiting.
Mocht 'ie in het rood komen, dan wil ik ook wel eens overwegen om te bellen. Tot die tijd houd ik die paar euro lekker in da pocket.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:41 schreef extreme het volgende:
nee, maar ik heb voor deze keer wel de moeite genomen om de Metro te bellen op dat nummer onder de collumn.
van mij mag 'ie blijven namelijk.
Ebruutje!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
Columns van Ebru Umar zijn ook erg leuk om te lezen.
Ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:34 schreef Verbal het volgende:
Is dat een variant op: 'Ik steek mijn kop niet in het zand en ik barst van de realiteitszin omdat ik VVD/LPF stem'?
V.
En terecht. Links brengt alleen ellende.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan me herinneren dat Metro de linkse Piet Kaashoek voor minder de laan uitgestuurd hebben.
...en jij mag stemmen, neem ik aan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:48 schreef yvette1982 het volgende:
Het is terecht dat hij moslims belachelijk maakt. Hij verdient veel geld en helaas gaat een hoop van dat geld naar dat luie tuig die niet wil werken.
Toffe ellende welliswaar, maar da's niet genoeg.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
En terecht. Links brengt alleen ellende.
Ken je Theo eigenlijk wel? Het is namelijk een schraper en komt vanwege zijn mening niet echt aan de bak. Uitstekende regisseur trouwens.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:48 schreef yvette1982 het volgende:
Hij verdient veel geld
dat is onzin.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:59 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ken je Theo eigenlijk wel? Het is namelijk een schraper en komt vanwege zijn mening niet echt aan de bak. Uitstekende regisseur trouwens.
ja, maar Theo heeft nog netjes een mooi groen lampjequote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kun je bij Metro trouwens geen columnisten wegstemmen?
Waar kan je dat zien/doen dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, maar Theo heeft nog netjes een mooi groen lampje
Noem er eens een paar?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:02 schreef yvette1982 het volgende:
dat is onzin.
die knakker heeft zo lang shows op de tv gemaakt.
Die TVprogramma's maakte hij om z'n films te financieren, maar hij komt nu niet echt meer aan de bak bij de TV.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:02 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
dat is onzin.
die knakker heeft zo lang shows op de tv gemaakt. TEvens verdient hij genoeg met zijn boeken, columns en andere activiteiten. Die knakker heeft meer dan genoeg geld hoor.
Metro...was da nie dat gratis blaadje...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
IMDB meldt iigquote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Noem er eens een paar?
Jezus, je bent al de zoveelste die de simpele ironie in dat mailtje niet begrijpt. Ga een inburgeringscursus doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Metro...was da nie dat gratis blaadje...
betaal jij zeker voor je abonnement...
Eentje: Najib en Julia.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:18 schreef Loedertje het volgende:
Noem er eens een paar?
Van mij mag hij zeggen wat hij denkt, doen wat hij zegt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:24 schreef Tikorev het volgende:
[afbeelding]
![]()
Welke collumnist heeft Fortuyn voor de rechter gedaagd dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:04 schreef SCH het volgende:
Iedereen mag de columns schrijven die hij of zij wil, vind ik. Van Gogh schrijft vaak rubbish en beledigt louter om het beledigen, maar dat recht heeft hij. Je kunt hem proberen duidelijk te maken dat je het dom vindt, meer ook niet. Ik vind niet dat je hem daar trouwens zelf op aan moet spreken maar de (hoofd)redactie van dat blaadje.
Van Fortuyn en de LPF en Hammerstein mochten columnisten trouwens niet alles schrijven want die halen je meteen voor de rechter over columns die hen niet bevielen. Het is vaak dus nogal selectief en in dat licht is het geblaat in dit topic ook nogal hypocriet.
Spong en Hammerstein hebben o.a. Marcel van Dam en Verkamman gedaagd. Jouw argument is echt lachwekkend, dat meen je toch niet. Van Gogh doet niet anders dan moslims allerlei zaken toewensen en dat mag dan niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:08 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Welke collumnist heeft Fortuyn voor de rechter gedaagd dan?
Bij Matty Verkammen had hij trouwens het volste recht: die wenste hem de dood toe.
Nee nogallicht niet: zij DOEN gewoon. Zij mekkeren niet over onderdrukte vrouwen, zij onderdrukken gewoon. Natuurlijk zijn er dan (beschaafde) mensen die daarover mekkeren. Hoewel ik het liever gefundeerde meningen noem.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:42 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een moslim zomaar horen mekkeren. Afgezien van dit bericht, maar dan krijg je een cirkelredenering dus dat is onzin. Dus de enigen die mekkeren zijn degenen die met geluidstapes onder hun trui trillend naar de moskee gaan en hopen dat de imam wat over homo's, jihad of vrouwen zegt. Wie mekkert er hier nu?![]()
Ja, het lijken wel gelovigen. Jammer dat ze tot dat niveau moeten afzakken om veel mensen aan te spreken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 12:18 schreef Monidique het volgende:
De stukjes van Theo van Gogh passen mooi in het rijtje van Smalhout en Van Dam. Even ongenuanceerd en kortzichtig.
Tussen een oordeel van de rechter vragen over een bepaalde passage in een column omdat je van mening bent dat daar de wet is overtreden of simpelweg eisen dat een columnist stopt met het schrijven van columns zit een heel erg groot verschil.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:04 schreef SCH het volgende:
Van Fortuyn en de LPF en Hammerstein mochten columnisten trouwens niet alles schrijven want die halen je meteen voor de rechter over columns die hen niet bevielen. Het is vaak dus nogal selectief en in dat licht is het geblaat in dit topic ook nogal hypocriet.
Waarom moet dat?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
van mij mogen ze Van Gogh bij de Metro laten, maar dan moeten ze wel iemand van het andere spectrum er naast zetten een Abu Jah Jah
Fortuyn heeft dus niemand aangeklaagd.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:11 schreef SCH het volgende:
Spong en Hammerstein hebben o.a. Marcel van Dam en Verkamman gedaagd.
Ach kom nou toch, het gegil was oorverdovend. Het was nog veel sterker. Het was hun schuld dat er een moord was gepleegd. Ik vind het zo hypocriet omdaar nu weer om heen te gaan lullen. Geef gewoon toe dat je met twee maten meet. Moslims en allochtonen mogen niet zeuren en autochtonen hebben altijd alle recht om ontevreden te zijn en te zeiken - doe us stoer, geef het toe en dan ben je eindelijk een kerel.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:15 schreef Tikorev het volgende:
Er is geen Fortuynist geweest die een handtekening heeft gezet onder een petitie die oproept om een bepaalde columnist te verbieden columns te schrijven.
Die hebben ze al, van Oel.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
van mij mogen ze Van Gogh bij de Metro laten, maar dan moeten ze wel iemand van het andere spectrum er naast zetten een Abu Jah Jah, die net zo ongenuanceerd bakken loopt te verkopen als onze Theo... Ik lees dat blad niet om er iets van op te steken. Dan ben je sowieso goed gek in je hoofd.
Dat komt omdat Spits dat ook is en ze dat kunstje nadoen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het moet niet, maar het zou gewoon aardig zijn. Ik vind Metro steeds meer een blad voor populistisch rechts Nederland worden.
En toen werden er handtekeningen ingezameld om columnisten de mond te snoeren ofzoquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, het gegil was oorverdovend. Het was nog veel sterker. Het was hun schuld dat er een moord was gepleegd. Ik vind het zo hypocriet omdaar nu weer om heen te gaan lullen.
Er werd net zo hard gegild dat het niet mocht en ze zijn bovendien aangeklaagd, vervolg ze tot in de hel, weet je nog wel. Maar nee, jij houdt ineens van zequote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:23 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En toen werden er handtekeningen ingezameld om columnisten de mond te snoeren ofzo
Ze mogen van mij ook gillen wat ze willen, ze mogen naar de rechter stappen en ze mogen handtekeningen inzamelen. Ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat ze een columnist de mond willen snoeren omdat hij niet op die knietjes gaat voor de islam.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Er werd net zo hard gegild dat het niet mocht en ze zijn bovendien aangeklaagd, vervolg ze tot in de hel, weet je nog wel. Maar nee, jij houdt ineens van ze
Van Oel is een apart mannetje, tevens dikke vriendjes met van Gogh.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die hebben ze al, van Oel.
quote:Mag ik dit zeggen?
Eindelijk is er een discussie in ons land over de vraag of je zo maar alles moet kunnen zeggen. Artikel 7 van de Grondwet zegt dat niemand vooraf toestemming nodig heeft om zijn mening te kunnen geven. Dat lijkt een garantie om er zo maar alles uit te gooien. Dat is echter niet juist. Je mag best zeggen dat moslims geitenneukers zijn, zoals Theo van Gogh doet. Je mag best zeggen dat mensen die in een djelleba lopen eveneens geitenneukers zijn, zoals Ebru Umar doet. Maar het naakte feit dat dit niet verboden is, maakt nog niet dat het ook goed is.
Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.' Ellian is al weer een hele tijd niet meer in zijn geboorteland geweest en kennelijk ook niet buiten de Nederlandse polder. Anders zou hij weten dat er gebieden zijn waar woorden wel tot waanzin kunnen leiden. En ook tot terrorisme. Kortgeleden was ik in de bezette Palestijnse gebieden. Daar zijn heel wat mensen bereid om zichzelf op te blazen. Het gebruik van de verkeerde woorden kan daar tot een massaslachting leiden. Dat kun je onredelijk vinden, maar emoties zijn nou eenmaal onredelijk.
Vandaag heeft Paul Cliteur in Buitenhof aangekondigd dat hij zich weer uitsluitend met de wetenschap gaat bezighouden. Hij stopt met zijn columns. Cliteur is één van de columnisten waar de AIVD op doelde bij de opmerking 'dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt.' Cliteur voelt zich gedemoniseerd en trekt zich terug als columnist. Dat is bijzonder jammer. Het was beter geweest als hij het debat was blijven voeren. Nu is hij niet meer aanspreekbaar.
Op Van Gogh en Umar kunnen we voorlopig nog wel rekenen. Zij hebben van het beledigen en het onheus bejegenen hun visitekaartje gemaakt. Gezien hun voorgeschiedenis weten we dat ze buiten die vaardigheid ook weinig anders kunnen. Zij zullen dus onderwerp van debat blijven. Dat vinden ze ook niet erg. Integendeel, daar ligt hun bestaansrecht en hun broodwinning. Toch valt daar nog wel iets meer over te zeggen.
Elke opiniemaker zou zich af moeten vragen wat de maatschappelijke effecten van zijn of haar woorden zijn. Natuurlijk mag iedereen alles zeggen, daar gaat het niet om. Maar als het gebruik van kwalificaties als 'geitenneukers' tot grote spanning en zelfs agressie leidt, moet je die term dan wel elke keer gebruiken? Je verantwoordelijkheid nemen als columnist betekent niet dat je moet zwijgen, slechts dat je niet alles zult zeggen. Bijna alles kan, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen. Cliteur heeft dat begrepen en dat valt in hem te prijzen. De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?
Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid
er werd na een moord op een publiek figuur die dagelijks systematisch in een kwaad daglicht werd gezet door veel vooraanstaande politici en tv-persoonlijkheden gekeken of diverse figuren aan hebben gezet tot haat en dus indirect tot deze moord. Niemand die ooit heeft gezegd dat het NRC, Barend & Van Dorp, Melkert, De Grave hun mening niet meer mogen geven.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Er werd net zo hard gegild dat het niet mocht en ze zijn bovendien aangeklaagd, vervolg ze tot in de hel, weet je nog wel. Maar nee, jij houdt ineens van ze
Dus Fortuyn mag je niet beledigen, de rest wel? Fijn zeg.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:31 schreef Tikorev het volgende:
wauwel
Dit is een parodie op hoe Van Bommel zou reageren hoop ik. Toch ?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
![]()
Walgelijk vind ik dit. Echte Cliteurmentaliteit. Wij mogen alles zeggen, maar de rest mag niks. Wij - van het grote rechtse blaten, mogen alles zeggen en de rest moet zijn bek houwe.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een ongelofelijke bullshit om de situatie rond Fortuyn hiermee te vergelijken. De aanvallen op Fortuyn waren allemaal direct gericht op zijn persoon, terwijl de aanvallen Van Gogh op de islam allemaal gericht zijn op de religie en niet op personen. Da's nogal een behoorlijk verschil imo.
A. Niemand is veroordeeld.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus Fortuyn mag je niet beledigen, de rest wel? Fijn zeg.![]()
A. Hier toch ook niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
A. Niemand is veroordeeld.
B. Het ging niet om beledigen maar om haat kweken met de dood tot gevolg.
Wat zanik je nou? Ik zeg nergens dat de aanval op Fortuyn strafbaar had moeten worden gesteld oid. Ik zeg alleen dat de vergelijking met dit geval gewoon niet opgaat.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:42 schreef SCH het volgende:
Walgelijk vind ik dit. Echte Cliteurmentaliteit. Wij mogen alles zeggen, maar de rest mag niks. Wij - van het grote rechtse blaten, mogen alles zeggen en de rest moet zijn bek houwe.
Wees een vent, wees consequent.
Ik meet met twee maten omdat deze actie om een columnist een verbod proberen op te leggen om columns te schrijven en het vragen van een oordeel aan de rechtsr omdat je van mening bent dat in bepaalde passages de wet is overtreden totaal niet met elkaar te vergelijken is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom toch zo laf en dubbel Tikorev, geef dan gewoon toe dat je met twee maten meet. Valt me zo tegen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze mogen van mij ook gillen wat ze willen, ze mogen naar de rechter stappen en ze mogen handtekeningen inzamelen. Ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat ze een columnist de mond willen snoeren omdat hij niet op die knietjes gaat voor de islam.
En volgens mij heeft dat verder weinig te maken met het vragen van een oordeel aan de rechter vanwege vermeende haatkwekerij tegen een individu die later is vermoord door een van haat doordrongen moordenaar uit hetzelfde kamp als de bewuste gedaagde columnist.
Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Die pas je blijkbaar selectief toe.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik meet met twee maten omdat deze actie om een columnist een verbod proberen op te leggen om columns te schrijven en het vragen van een oordeel aan de rechtsr omdat je van mening bent dat in bepaalde passages de wet is overtreden totaal niet met elkaar te vergelijken is.
[..]
Weliswaar is er geen sprake van Jezus of het Christendom, maar treinen vergelijken met veewagens gaat de Metro wel te ver...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:57 schreef HeyFreak het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, maar Van Gogh maakt er een zootje van door gewoon als een zatlap te bléren dat moslims geiteneukers etc zijn. Op de FP vinden veel mensen het wel leuk dat andere mensen belachelijk worden gemaakt. Zolang het jij zelf niet bent toch?
Al die ophef over die imam die Nederlanders minder dan honden noemt, maar als Van Gogh iets soortgelijks doet is het wel goed?
Denk toch na. Met columns zoals deze schiet niemand wat op. Dit is gewoon een dom partijtje schelden van Van Gogh.
Wat ik mij afvraag, als er iets soortgelijks werd geroepen over Jezus en het Christendom, werd het dan wel geplaatst?
quote:Metro stopt column na klacht van NS
Een column van Piet Kaashoek, docent aan de Academie voor Journalistiek in Tilburg, is de Nederlandse Spoorwegen in het verkeerde keelgat geschoten. Daarop heeft hoofdredacteur Jan Dijkgraaf de relatie met de columnist beëindigd.
Al eerder was er kritiek op Kaashoek toen hij Pim Fortuyn een 'bruinhemd' noemde. Die column werd geweigerd. Op 5 juli maakte Kaashoek weer een toespeling op de Tweede Wereldoorlog, toen hij het comfort in de treinen vergeleek met de 'veewagens' waarin mensen staande werden vervoerd.
De column werd wel geplaatst, volgens Dijkgraaf door onoplettendheid ter redactie; zelf was hij die week met vakantie. Toen de NS per brief bezwaar maakte, las de hoofdredacteur de gewraakte column en hij was het eens met de kritiek: de column was niet op, maar over het randje. Dat de NS voor de verspreiding van Metro ook contractpartner is, speelde daarbij een ondergeschikte rol. Metro heeft wel haar excuus aangeboden en laten weten dat de column van Kaashoek zou worden gestopt. Daarop heeft de NS laten weten dat zij daar genoegen mee nam.
Dijkgraaf zegt in zijn brief aan Kaashoek dat het zijn goed recht is als columnist 'in extreme mate de grens op te zoeken en te overschrijden', maar Metro hoeft daarvoor geen podium te bieden.
Had Dijkgraaf geen opzegtermijn in acht moeten nemen? Nee, zegt hij, want Kaashoek was gewaarschuwd en bovendien is hij als docent niet voor zijn inkomen afhankelijk van dit werk. Inmiddels heeft Kaashoek aan Metro een taalcolumn aangeboden, maar Dijkgraaf zal daar niet op in gaan. Niet omdat hij nooit meer iets van Kaashoek wil, maar omdat hij geld noch ruimte heeft voor een taalrubriek. (PH)
http://villa.intermax.nl/(...)nter_jo14.27015.html
Inderdaad, want deze twee voorbeelden zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Kritiek op een godsdienst moet kunnen, haatkwekerij tegen een individu nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Die pas je blijkbaar selectief toe.
Kritiek op een godsdienst, en kritiek op de leer van een politicus: beide moeten kunnen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:02 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Inderdaad, want deze twee voorbeelden zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Kritiek op een godsdienst moet kunnen, haatkwekerij tegen een individu niet![]()
lijkt op die kabouter Yassin ... die nu met 71 maagden aan het freubelen isquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef Kozzmic het volgende:
Toch iets gevonden over Jezus en het Christendom. Het volgende ging de Metro wel te ver:
[afbeelding]
http://www.stripster.nl/Nieuws/2003/peer.htm
eenschquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Kritiek op een godsdienst, en kritiek op de leer van een politicus: beide moeten kunnen.
ook eenschquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Kritiek op een godsdienst, en kritiek op de leer van een politicus: beide moeten kunnen.
dan snap ik niet waarom je dat geneuzel over Fortuyn zo verdedigt. En als je zegt: dat ging verder, dan zeg ik: ja, maar dat gaat het hier ook. Kritiek op een godsdienst heeft het niet nodig om woorden als geitenneukers etc. te gebruiken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:07 schreef Tikorev het volgende:
[..]
eensch![]()
Haha, rechts? Flikker toch op man, Nederland kent niet eens rechts, alleen centrum-links..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat komt omdat Spits dat ook is en ze dat kunstje nadoen.
Dank je, die had ik gemist... was erg benieuwd hoe erg die strip was die het einde van Pleer betekende (wat ik trouwens nooit grappig vond). Die valt wel mee in vergelijking met het gescheld van van Gogh.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef Kozzmic het volgende:
Toch iets gevonden over Jezus en het Christendom. Het volgende ging de Metro wel te ver:
[afbeelding]
http://www.stripster.nl/Nieuws/2003/peer.htm
Eens. Dus?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef SCH het volgende:
Daar werden columnisten ook aangevallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:31 schreef Lemmeb het volgende:
Ik snap echt niet waarom Fortuyn er sowieso bijgehaald moet worden.
Daar was ook grote verontwaardiging over, waarom hierover niet? Zolang anderen belachelijk worden gemaakt is het vrijheid van meningsuiting, maar als je zelf belachelijk wordt gemaakt door een imam is het gelijk "het land uit met die gast" etc.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eens. Dus?
Ik snap echt niet waarom Fortuyn er sowieso bijgehaald moet worden. Ik vind bijvoorbeeld het gebalk van El Moumni wat dit betreft als vergelijking véél relevanter.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
[..]
dan snap ik niet waarom je dat geneuzel over Fortuyn zo verdedigt.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:31 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ze mogen van mij ook gillen wat ze willen, ze mogen naar de rechter stappen en ze mogen handtekeningen inzamelen. Ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat ze een columnist de mond willen snoeren omdat hij niet op die knietjes gaat voor de islam.
En volgens mij heeft dat verder weinig te maken met het vragen van een oordeel aan de rechter vanwege vermeende haatkwekerij tegen een individu die later is vermoord door een van haat doordrongen moordenaar uit hetzelfde kamp als de bewuste gedaagde columnist.
Kritiek op één persoon is erger dan kritiek op duizenden?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij snapt het waarschijnlijk niet omdat je totaal niet leest wat er eerder is geschreven.
Dus voor de tiende keer: Die aanklacht van Spong ging niet over "kritiek op de leer van een politicus" maar over haatkwekerij tegen een idividu...
Of vind jij opmerkingen als 'de vuile, kale nepprofessor', 'de intelligentie van Hitler', 'de charme van Himmler' en 'daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt' kritiek op de leer van een politicus.
Dat heeft werkelijk niets te maken met deze column over over een godsdienst...
[..]
![]()
Maar dan mag Van Gogh ook stukjes in de Groene schrijven toch?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het moet niet, maar het zou gewoon aardig zijn. Ik vind Metro steeds meer een blad voor populistisch rechts Nederland worden.
Ja dus? Een beetje columnist wordt elke dag wel een keer aangevallen. So what?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:32 schreef SCH het volgende:
Daar werden columnisten ook aangevallen.
Mag het nou wel of niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:11 schreef SCH het volgende:
Waarom mag een columnist iemand trouwens de dood niet toewensen. Het is niet netjes, maar het mag van mij best.
Nee, haat kweken tegen een individu is erger (zelfs verboden) dan kritiek hebben op een godsdienst (is juist goed).quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:39 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Kritiek op één persoon is erger dan kritiek op duizenden?
Waar doel je op??quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:15 schreef HeyFreak het volgende:
kritiek mag van mij ook, maar niet schelden zoals Van Gogh doet.
Kritiek en grofweg uitschelden vind ik wel een verschil. Waarom mag je iemand geen kale nicht noemen maar een hele bevolkingsgroep wel geiteneuker?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:41 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee, haat kweken tegen een individu is erger (zelfs verboden) dan kritiek hebben op een godsdienst (is juist goed).
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:34 schreef HeyFreak het volgende:
Daar was ook grote verontwaardiging over, waarom hierover niet? Zolang anderen belachelijk worden gemaakt is het vrijheid van meningsuiting, maar als je zelf belachelijk wordt gemaakt door een imam is het gelijk "het land uit met die gast" etc.
Het is dan ook niet alleen een opsomming van scheldwoorden, er staan ook heel wat argumenten in. Heb je zijn column wel gelezen? Oke, hij is af en toe misschien iets te hard, maar hij zegt wel waar het op staat.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:46 schreef HeyFreak het volgende:
@Dora:
Wat Van Gogh doet is gewoon ordinair schelden. Als je kritiek hebt op iets lijkt het me logisch dat je dat ook beargumenteerd, en niet alleen een opsomming maakt van scheldwoorden etc.
Je mag iemand best kale nicht noemenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:46 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Waarom mag je iemand geen kale nicht noemen maar een hele bevolkingsgroep wel geiteneuker?
Ik zou toch liever hebben dat moslims zelf die Oogkleppen van Achterlijkheid eens afdoen en de discussie onderling eens aanzwengelen. Maar daar lijkt het voorlopig absoluut niet op (op een enkele roepende in de woestijn na).quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:41 schreef Tikorev het volgende:
Nee, haat kweken tegen een individu is erger (zelfs verboden) dan kritiek hebben op een godsdienst (is juist goed).
Het tweede dan ook. Dus.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Mohammed een pedofiel en een vieze oom noemen moet gewoon kunnen imo, dat eerste is zelfs een feit.
Dat zal inderdaad nog wel een paar honderd jaar duren...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zou toch liever hebben dat moslims zelf die Oogkleppen van Achterlijkheid eens afdoen en de discussie onderling eens aanzwengelen. Maar daar lijkt het voorlopig absoluut niet op (op een enkele roepende in de woestijn na).
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:33 schreef Chadi het volgende:
hij kan nergens anders over schrijven die zatlap . [...] Maar ik verwacht niet echt veel van een man wiens intellect zo goed is als de inhoud van een bierfles
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:51 schreef Chadi het volgende:
Ik neem theo pas serieus als hij een keer nuchter isNooit dus
![]()
Vanwaar toch die fixatie op drankgebruik als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:59 schreef Chadi het volgende:
Ik neem zo'n dronken rand debiel absoluut niet serieus . Hij zou er beter aan doen zichzelf te helpen door het adres van de dichstbijzijnde AA op te zoeken.
hoe had je dat gezien dan????quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad nog wel een paar honderd jaar duren...![]()
Tot die tijd moeten mensen als Theo van Gogh die taak maar op zich nemen...![]()
hij was toch gestopt met drinken?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:59 schreef Chadi het volgende:
Ik neem zo'n dronken rand debiel absoluut niet serieus . Hij zou er beter aan doen zichzelf te helpen door het adres van de dichstbijzijnde AA op te zoeken.
euh ik doe hem na zonder drank knap hequote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vanwaar toch die fixatie op drankgebruik als ik vragen mag?![]()
Hij is moslim.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vanwaar toch die fixatie op drankgebruik als ik vragen mag?![]()
Nee. Dit topic gaat namelijk niet over het drankgebruik van Van Gogh. Als je een eigen topic opent daarover mag je zeggen wat je wilt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:13 schreef Chadi het volgende:
op het moment dat het vervelend begint te worden dat ik telkens over drank begin heb je ongeveer begrepen wat van Gogh voor die anderen betekent.. hij herkauwt iedere keer hetzelfde onderwer en voegt niks nieuw toe.
Het gaat over van Gogh en zijn drank probleem die hem wartaal doet uitslaan. Hij moet daarom minder drinken en hulp zoeken. Dat hij een drank probleem heeft is inderdaad zijn probleem.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee. Dit topic gaat namelijk niet over het drankgebruik van Van Gogh. Als je een eigen topic opent daarover mag je zeggen wat je wilt.
Van Gogh schrijft columns, lijkt me redelijk dat hij daarin ook zijn mening mag ventileren. Dat moslims daar niet blij mee zijn is hun probleem.
Nee,quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe had je dat gezien dan????
achmed: hey rashid
rashid: j0 w0rd up j0j0j0j0zzzzzzzzzzzzzzz shishzzz kebab wassup
achmed: die column van theo van gogh al gelezen
rashid: ja hij zegt dat we geitenneukers zijn
achmed: de vijfde colonne van geitenneukers nog wel ... en we gaan binnenkort met gifgas en atoombommen smijten!
rashid: ja idd misschien moeten we onze oogkleppen is afzetten
en hoe neemt hij dan precies die taak van die oogkleppen op zich?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee,
rashid: ja man, hij moet egt dood man. Jihad zech ik je. Hoerenzoon moet dood!
krant: "Theo van Gogh vermoord"
Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden
![]()
![]()
Robert_Jensen lijkt te vinden van nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Van Gogh schrijft columns, lijkt me redelijk dat hij daarin ook zijn mening mag ventileren. Dat moslims daar niet blij mee zijn is hun probleem.
Dat kan dan vervolgens de politiek doen met gepaste maatregelen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
en hoe neemt hij dan precies die taak van die oogkleppen op zich?
achmed: hey rashidquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:18 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee,
rashid: ja man, hij moet egt dood man. Jihad zech ik je. Hoerenzoon moet dood!
krant: "Theo van Gogh vermoord"
Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden
![]()
![]()
wat voor maatregelen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:25 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat kan dan vervolgens de politiek doen met gepaste maatregelen.
rot is opquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
rashid: ja man, die hoerenjong heeft zichzelf kapot gedronken
achmed: maar goed ook een kogel zou zonde zijn
krant: "Theo van Gogh zelfmoord"
Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden en drank misbruik aan gaan pakken.
Ayaan: hij is gaan drinken door die moslims.
wilders: Ayaan heeft gelijk.
Ayaan: proost
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
rashid: ja man, die hoerenjong heeft zichzelf kapot gedronken
achmed: maar goed ook een kogel zou zonde zijn
krant: "Theo van Gogh zelfmoord"
Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden en drank misbruik aan gaan pakken.
Ayaan: hij is gaan drinken door die moslims.
wilders: Ayaan heeft gelijk.
Ayaan: proost
Waarom leg je het steeds zo verkeerd uit. Ik vind die opmerkingen over Fortuyn nogal ver gaan, maar haatkwekerij is natuurlijk een dom woord. Maar als je vindt dat dat niet mag dan vind ik ook direct dat je zulke dingen niet over een godsdienst en de uitoefenaars daarvan mag zeggen. Waarom mag je wel geitenneukers zeggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Jij snapt het waarschijnlijk niet omdat je totaal niet leest wat er eerder is geschreven.
Dus voor de tiende keer: Die aanklacht van Spong ging niet over "kritiek op de leer van een politicus" maar over haatkwekerij tegen een idividu...
Of vind jij opmerkingen als 'de vuile, kale nepprofessor', 'de intelligentie van Hitler', 'de charme van Himmler' en 'daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt' kritiek op de leer van een politicus.
Dat heeft werkelijk niets te maken met deze column over over een godsdienst...
[..]
![]()
ALT+ F4 als het je niet bevalt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
rot is op
dan rot ik op, en ik doe nix verkeerdquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
ALT+ F4 als het je niet bevalt.
Dat is een compleet ander onderwerp waar ik al duizenden keren iets over gezegd heb. Zoek anders hier maar eens op ' Tikorev' AND ' assimilatie' AND 'multikul'quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat voor maatregelen?
Met zijn columns kan hij toch de publieke opinie beinvloeden. Oftewel dezelfde mensen die later weer kunnen stemmen.quote:en hoe worden die precies mogelijk gemaakt door van gogh zijn gestier?
Wel degelijk. Het een is terechte kritiek op een achterlijke godsdienst. Of mag je ook geen kritiek hebben op bijvoorbeeld de Scientology-sekte?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
Van mij mag het, al vind ik het dom, ik vind het ook dom om Fortuyn aids toe te wensen maar het is nogal hypociet om dat te veroordelen en opmerkingen over de islam goed te keuren. Of het nou om een inidividu gaat of niet is niet relevant.
quote:Mag ik dit zeggen?
Eindelijk is er een discussie in ons land over de vraag of je zo maar alles moet kunnen zeggen. Artikel 7 van de Grondwet zegt dat niemand vooraf toestemming nodig heeft om zijn mening te kunnen geven. Dat lijkt een garantie om er zo maar alles uit te gooien. Dat is echter niet juist. Je mag best zeggen dat moslims geitenneukers zijn, zoals Theo van Gogh doet. Je mag best zeggen dat mensen die in een djelleba lopen eveneens geitenneukers zijn, zoals Ebru Umar doet. Maar het naakte feit dat dit niet verboden is, maakt nog niet dat het ook goed is.
Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.' Ellian is al weer een hele tijd niet meer in zijn geboorteland geweest en kennelijk ook niet buiten de Nederlandse polder. Anders zou hij weten dat er gebieden zijn waar woorden wel tot waanzin kunnen leiden. En ook tot terrorisme. Kortgeleden was ik in de bezette Palestijnse gebieden. Daar zijn heel wat mensen bereid om zichzelf op te blazen. Het gebruik van de verkeerde woorden kan daar tot een massaslachting leiden. Dat kun je onredelijk vinden, maar emoties zijn nou eenmaal onredelijk.
Vandaag heeft Paul Cliteur in Buitenhof aangekondigd dat hij zich weer uitsluitend met de wetenschap gaat bezighouden. Hij stopt met zijn columns. Cliteur is één van de columnisten waar de AIVD op doelde bij de opmerking 'dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt.' Cliteur voelt zich gedemoniseerd en trekt zich terug als columnist. Dat is bijzonder jammer. Het was beter geweest als hij het debat was blijven voeren. Nu is hij niet meer aanspreekbaar.
Op Van Gogh en Umar kunnen we voorlopig nog wel rekenen. Zij hebben van het beledigen en het onheus bejegenen hun visitekaartje gemaakt. Gezien hun voorgeschiedenis weten we dat ze buiten die vaardigheid ook weinig anders kunnen. Zij zullen dus onderwerp van debat blijven. Dat vinden ze ook niet erg. Integendeel, daar ligt hun bestaansrecht en hun broodwinning. Toch valt daar nog wel iets meer over te zeggen.
Elke opiniemaker zou zich af moeten vragen wat de maatschappelijke effecten van zijn of haar woorden zijn. Natuurlijk mag iedereen alles zeggen, daar gaat het niet om. Maar als het gebruik van kwalificaties als 'geitenneukers' tot grote spanning en zelfs agressie leidt, moet je die term dan wel elke keer gebruiken? Je verantwoordelijkheid nemen als columnist betekent niet dat je moet zwijgen, slechts dat je niet alles zult zeggen. Bijna alles kan, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen. Cliteur heeft dat begrepen en dat valt in hem te prijzen. De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?
Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid
http://www.theovangogh.nl/harry_van_bommel_2.html
Je mag ook kritiek hebben. Maar schelden en beledigen is iets anders. Mag van mij ook maar die huilies die zo zaten te janken over Fortuyn moeten zich realiseren hoe hypocriet ze bezig zijn. Fortuyn is notabene de grondlegger van het grote beledigen in Nederland.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel degelijk. Het een is terechte kritiek op een achterlijke godsdienst. Of mag je ook geen kritiek hebben op bijvoorbeeld de Scientology-sekte?
Haatkweken tegenover de islam mag ook niet. Maar fundamentalistische moslims geitenneukers noemen vind ik niet haatkwekerij.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom leg je het steeds zo verkeerd uit. Ik vind die opmerkingen over Fortuyn nogal ver gaan, maar haatkwekerij is natuurlijk een dom woord. Maar als je vindt dat dat niet mag dan vind ik ook direct dat je zulke dingen niet over een godsdienst en de uitoefenaars daarvan mag zeggen. Waarom mag je wel geitenneukers zeggen.
ik moet gaan zoeken om jouw argumenten te vinden???quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:33 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is een compleet ander onderwerp waar ik al duizenden keren iets over gezegd heb. Zoek anders hier maar eens op ' Tikorev' AND ' assimilatie' AND 'multikul'
dat is nu juist het probleemquote:[..]
Met zijn columns kan hij toch de publieke opinie beinvloeden. Oftewel dezelfde mensen die later weer kunnen stemmen.
Die is zo'n 50 reacties geleden ook al gepost...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef Kozzmic het volgende:
Wel een aardige tegenreactie, nota bene gepubliceerd op de site van Theo van Gogh...
Sorry hoor - dan heb je echt een dubbele agenda. Zo gaat het dus altijd: rechts mag alles zeggen, da's niet erg - maar als ze zelf eens wat kritiek krijgt, komen de tranen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:39 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Haatkweken tegenover de islam mag ook niet. Maar fundamentalistische moslims geitenneukers noemen vind ik niet haatkwekerij.
Bovendien zit er een groot verschil tussen een individu en een religie.
Afshin Ellian extreem-rechts? Valt me tegen van Van Bommel.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.'
Fortuyn kon er ook wat van idd.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je mag ook kritiek hebben. Maar schelden en beledigen is iets anders. Mag van mij ook maar die huilies die zo zaten te janken over Fortuyn moeten zich realiseren hoe hypocriet ze bezig zijn. Fortuyn is notabene de grondlegger van het grote beledigen in Nederland.
Laat iedereen hun ware gezicht maar zien. Ik zie liever de AEL met een zetel in de Tweede Kamer dan GroenLinks...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij de moslims zullen er echter heel veel mensen door zijn topics op een partij als AEL stemmen want die springen er ongetwijfeld bovenop en het zou mij absoluut nix verbazen als die bij de volgende verkiezingen gewoon verkiesbaar zijn
Wat een lafbek die Van Bommel. In de goede traditie van zijn partij. Wat hij hier zegt is dat het een logisch gevolg is dat mensen zich gaan opblazen naar aanleiding van beledigd te worden door een COLLUMNIST of al people. Prima, dan moet Meneer Van Bommel ook niet gaan zeuren als iemand een moskee opblaast naar aanleiding van Ertans gepreek. Logisch immers. Toch hoor ik Van Bommel niet over de Ertans onder ons. Prima, dat mag.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef Kozzmic het volgende:
Wel een aardige tegenreactie, nota bene gepubliceerd op de site van Theo van Gogh...
Ik neem aan dat hij dit niet echt bedoelt, maar ik snap het ook niet helemaal. Merkwaardig.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Afshin Ellian extreem-rechts? Valt me tegen van Van Bommel.
mjah als hij mensen die kant op drijft door ze uit te schelden is dat niet bepaald hun ware gezicht natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:45 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Laat iedereen hun ware gezicht maar zien. Ik zie liever de AEL met een zetel in de Tweede Kamer dan GroenLinks...![]()
Ik bedoel, wat voor samenleving heb je dan? Als een columnist door gebruik te maken van de vrijheid van meningsuiting de AEL aan een zetel zou helpen?
Oh ja, rechts mag alles zeggen:quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor - dan heb je echt een dubbele agenda. Zo gaat het dus altijd: rechts mag alles zeggen, da's niet erg
Kritische columns (zonder haatkwekerij) zijn gewoon nodigquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
en idd, wat voor samenleving heb je dan? Als een columnist moet gaan zitten schelden om bevredigende resultaten bij de stembusgang te krijgen, want dat is wat jij zegt.
Nee, links mag alles zeggen...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh ja, rechts mag alles zeggen:
Hans Janmaat ==> Aanslag, vrouw invalide
Pim Fortuyn ===> Vermoord
Ayaan Hirsi ALi ===> Bedreigd, heeft moeten onderduiken in Amerika
Geert Wilders ===> Bedreigd, wordt bewaakt
Rita Verdonk ===> Afgeschilderd als een monster, wordt bewaakt
Je kan de vorige lezen want die is precies hetzelfdequote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:52 schreef Vlindur het volgende:
Ik popel om vrijdag weer in de trein te zitten en zijn collum te lezen.![]()
Theo is gewelig.
![]()
Ah wat zielig - wil je een lijstje van linkse mensen die bedreigd worden en werden?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:48 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh ja, rechts mag alles zeggen:
Hans Janmaat ==> Aanslag, vrouw invalide
Pim Fortuyn ===> Vermoord
Ayaan Hirsi ALi ===> Bedreigd, heeft moeten onderduiken in Amerika
Geert Wilders ===> Bedreigd, wordt bewaakt
Rita Verdonk ===> Afgeschilderd als een monster, wordt bewaakt
daar kan ik het wel mee eens zijn maar deze column valt daar dus niet onderquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:50 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Kritische columns (zonder haatkwekerij) zijn gewoon nodig
Waarom? Ik beweer toch niet dat links alls kan zeggen zoals jij beweert dat rechts wel alles kan zeggen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ah wat zielig - wil je een lijstje van linkse mensen die bedreigd worden en werden?
Hoezo niet? Mag je Mohammed geen vieze oom noemen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar kan ik het wel mee eens zijn maar deze column valt daar dus niet onder
Als ik een rechtse quote plaats, dan praat jij steeds alles goed. Dan is het niet zo bedoeld. Nogal Cliteur-achtig. Ik had verwacht dat jij zou zeggen dat alles gezegd kan worden in columns. Ik vind van wel - al vind ik het niet altijd even verstandig.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Waarom? Ik beweer toch niet dat links alls kan zeggen zoals jij beweert dat rechts wel alles kan zeggen?
Dat mag hij inderdaad 1 keer 2 keer 3 keer maar van een columnist wordt verwacht dat hij creatief is en meerdere onderwerpen aansnijdt en niet telkens in herhaling valt in dezelfde bewoordingen over hetzelfde onderwerp dat hij al 3 jaar aan het herkauwen is.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoezo niet? Mag je Mohammed geen vieze oom noemen?
Dat vind ik een complimentquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogal Cliteur-achtig.
Ik vind van niet. Oproepen tot haat zou niet moeten mogen.quote:Ik had verwacht dat jij zou zeggen dat alles gezegd kan worden in columns. Ik vind van wel - al vind ik het niet altijd even verstandig.
Blijkbaar verwacht de Metro dat niet. Waar bemoeien die moslims zich dan mee?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:00 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat mag hij inderdaad 1 keer 2 keer 3 keer maar van een columnist wordt verwacht dat hij creatief is en meerdere onderwerpen aansnijdt
Dat is erg subjectief.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:01 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind van niet. Oproepen tot haat zou niet moeten mogen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een brief aan Metro gestuurd waarin ik mijn abonnement opzeg, eens kijken hoe ze reageren
Die strip is ook weg gehaald na bemoeienissen en mag je hun beleid opeens niet bekritisren?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Blijkbaar verwacht de Metro dat niet. Waar bemoeien die moslims zich dan mee?
Ik kreeg opeens een andere na-aper dus heb ik maar voor de gereincarneerde versie van Yassine gekozen met zijn zootje abdullah linksquote:Overigens vind ik het wel goed dat je je Yassin-avatar hebt verwijderd.
Wanneer kan iets als oproep tot haat verklaard worden?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is erg subjectief.
Volgens mij is dat niet vast te stellen. Ik vind een vergelijking tussen Fortuyn en Himmler volstrekt legitiem, anderen niet. Ik vind het voortdurend gebruik van geitenneuker niet prima, iemand anders wel. Het is en blijft subjectief.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:13 schreef sjun het volgende:
[..]
Wanneer kan iets als oproep tot haat verklaard worden?
Zijn er al objectieve criteria voorhanden om het haatgehalte van elk(e) oproep, column of interview te kunnen vaststellen?
Maakt het ook nog uit wie tegen welke context welke oproep doet?
Is er al sprake van een oproep tot haat als deze slechts wordt toegeschreven?
![]()
Volgens mij niet, want Van Gogh was daar al veel langer mee bezig.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef SCH het volgende:
Fortuyn is notabene de grondlegger van het grote beledigen in Nederland.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
Zelfs tegen aartsvijand Melkert bleef hij correct en rustig
Is haatkweken....tegen moslims en arabieren in het algemeenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:39 schreef Tikorev het volgende:
Haatkweken tegenover de islam mag ook niet. Maar fundamentalistische moslims geitenneukers noemen vind ik niet haatkwekerij.
Nee geen grapje. Ik kan er ook niks aan doen, dat Melkert zich kinderachtig en schofterig gedroeg tov Fortuyn en hem daarmee juist in de kaart speelde. En dat kun je Fortuyn ook niet aanrekenen. Zoals ik al zei, Fortuyn gedroeg zich narrig, maar da's nog geen reden je zo te laten gaan als Melkert deed.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:20 schreef SCH het volgende:
Grapje zeker. Kom op zeg.
Jullie zijn zo verschrikkelijk selectief.
Dit vind ik pas grof. Jij vindt moslims en arabieren in het algemeen dus fundamentalistisch? Waarom zouden ze zich anders aangesproken moeten voelen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is haatkweken....tegen moslims en arabieren in het algemeen
Intolerant mannetjequote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:39 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Chill...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:40 schreef Tikorev het volgende:
Die is zo'n 50 reacties geleden ook al gepost...
Je hebt imo een volstrekt vertekende blik op de werkelijkheid maar dat is wel vakder met mensen die Fortuyn adoreren. Hij kon geen kwaad doen. Man - hij heeft Melkert kapot gemaakt en daar heeft Melkert idd zelf ook een steentje aan bijgedragen om dat hij niet op kon tegen het vileine niet-inhoudelijke onder-de-gordel-debat dat Fortuyn voerde.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee geen grapje. Ik kan er ook niks aan doen, dat Melkert zich kinderachtig en schofterig gedroeg tov Fortuyn en hem daarmee juist in de kaart speelde. En dat kun je Fortuyn ook niet aanrekenen. Zoals ik al zei, Fortuyn gedroeg zich narrig, maar da's nog geen reden je zo te laten gaan als Melkert deed.
Jij beschuldigt mij (en anderen) ervan alles door een selectieve bril te bekijken, maar volgens mij ben jij juist degene die dat doet. Dat bleek ook al uit je reactie van 13:42, waarin je me gewoon woorden in de mond legt en me ervan beschuldigt 'een Cliteurmentaliteit' te hebben. Je bent paranoia, je eigen vooroordelen verblinden je.
Valt er dan zoveel te zeggen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Chill...
Wees blij dat Kozzmic het topic openlaat, itt tot z'n voorganger.
Wel jammer dat het nu toch weer alleen maar over Fortuyn gaat, terwijl die kale nicht met dit hele topic niks te maken heeft.
Je moeder is een ventquote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt imo een volstrekt vertekende blik op de werkelijkheid maar dat is wel vakder met mensen die Fortuyn adoreren. Hij kon geen kwaad doen. Man - hij heeft Melkert kapot gemaakt en daar heeft Melkert idd zelf ook een steentje aan bijgedragen om dat hij niet op kon tegen het vileine niet-inhoudelijke onder-de-gordel-debat dat Fortuyn voerde.
De Cliteurmentaliteit is heel duidelijk toch: hij vindt zelf niet dat hij verkeerde dingen schrijft. Als hij mensen 'gevaarlijke gekken' noemt is het ineens niet zo bedoeld. Dat vind ik triest en hypocriet. Wees dan een vent.
van mij mag dat best maar moslims geitenneukers noemen zie ik als haatdragend.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Hoezo niet? Mag je Mohammed geen vieze oom noemen?
quote:Op maandag 29 maart 2004 14:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
'Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig'
[..]
Je hebt een beetje een minderwaardigheidscomplex waardoor je rechts overal de schuld van gaat geven, dat is je probleem. Feit is dat Fortyn persoonlijk is aangevallen en de Islam in zijn geheel (met de nadruk op de fundamentalisten) Ik kijk graag voetbal en zodoende ben ik dus supporter. Als die mensen negatief in het nieuws komen en achterlijk, kinderachtig, debiel, infantiel genoemd worden kan ik me daar niet aan storen, hoewel ik nog steeds een voetbalsupporter ben. Snap je het nu?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor - dan heb je echt een dubbele agenda. Zo gaat het dus altijd: rechts mag alles zeggen, da's niet erg - maar als ze zelf eens wat kritiek krijgt, komen de tranen.
Hypocriet geneuzel dus
Van Gogh heeft gewoon vaak een goed punt!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef MokroKees het volgende:
Van Gogh moet onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in zijn puberale negatieve aandachtsspiraal waarin hij iedereen afzeikt, treitert en ziekt om zijn eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef MokroKees het volgende:
klagende en handtekening verzamelde moslims moet onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in zijn puberale negatieve aandachtsspiraal waarin hij iedereen afzeikt, treitert en ziekt om zijn eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.
Nou vooropgesteld dat ik geen Fortuyn adoreerder ben moet het me wel van het hart om verweer te tekeken tov hoe jij de discussie tussen het kuikentje Melkert en de vechthaan Fortuyn omschrijft.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt imo een volstrekt vertekende blik op de werkelijkheid maar dat is wel vakder met mensen die Fortuyn adoreren. Hij kon geen kwaad doen. Man - hij heeft Melkert kapot gemaakt en daar heeft Melkert idd zelf ook een steentje aan bijgedragen om dat hij niet op kon tegen het vileine niet-inhoudelijke onder-de-gordel-debat dat Fortuyn voerde.
De Cliteurmentaliteit is heel duidelijk toch: hij vindt zelf niet dat hij verkeerde dingen schrijft. Als hij mensen 'gevaarlijke gekken' noemt is het ineens niet zo bedoeld. Dat vind ik triest en hypocriet. Wees dan een vent.
Je moet voor de gein eens even op die website gaan kijken van die handtekeningenverzamelaars, en dan even bij het kopje homofilie. Lekkere richtlijnen worden daar gegeven, dat kun je ook als opruiend beschouwen. Ze moeten blind worden gemaakt, met het zwaard bestreden etc.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
homo's uitschelden moet ook niet kunnen
En jij moet eens goed in een kussen te worden gedrukt, en door 20 colombiaanse mariniers in reet te worden geneukt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef MokroKees het volgende:
Van Gogh moet onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in zijn puberale negatieve aandachtsspiraal waarin hij iedereen afzeikt, treitert en ziekt om zijn eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.
ongetwijfeld en als de gays'r'us.org of wat dan ook een petitie gaan houden om die rotzooi van de website verwijderd te krijgen dan ben ik het ook met hun eens.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je moet voor de gein eens even op die website gaan kijken van die handtekeningenverzamelaars, en dan even bij het kopje homofilie. Lekkere richtlijnen worden daar gegeven, dat kun je ook als opruiend beschouwen. Ze moeten blind worden gemaakt, met het zwaard bestreden etc.
Echte fundi's.
Goed, eerlijk is eerlijk, 2 dagen ofzo na het beruchte debat volgende op de gemeenteraadsverkiezingen van 2002 ben ik voor 2 maanden naar het buitenland vertrokken, alwaar ik verder weinig van de toenmalige verkiezingen heb meegekregen. Maar wat ik tot en met die avond voorgeschoteld kreeg, was vooral een Melkert (en PvdA-consorten) die uit pure onmacht de ene na de andere goedkope sneer afvuurde richting Fortuyn, met als hoogtepunt z'n trieste gedrag tijdens dit debat. Ik kan echt geen medelijden met Melkert hebben, die heeft het over zichzelf afgeroepen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:38 schreef SCH het volgende:
Maar wat heeft dat met mij persoonlijk te maken? Ik ben ontken helemaal niets, noch geef ik een waardeoordeel over goed en kwaad, ik zei alleen dat ik de twee zaken gewoon niet met elkaar vergelijkbaar vond.quote:De Cliteurmentaliteit is heel duidelijk toch: hij vindt zelf niet dat hij verkeerde dingen schrijft. Als hij mensen 'gevaarlijke gekken' noemt is het ineens niet zo bedoeld. Dat vind ik triest en hypocriet. Wees dan een vent.
Zit wat in, zit wat in...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:40 schreef Youssef het volgende:
Valt er dan zoveel te zeggen?
Toch geen enkele echte aanslag of moord.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, links mag alles zeggen....
Ad Melkert ==> Kreeg doorgeladen pistool toegestuurd
Paul Rosenmoller ==> Kreeg kogelbrieven toegestuurd
Els Borst ==> Afgeschilderd als erger dan Bin Laden
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef MokroKees het volgende:
Gasten die overal de joden achter zien zitten moeten onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in hun puberale negatieve paranoide aandachtsspiraal waarin ze alles op die groep afschuifen, over complotten en andere duistere zaken zien en zieken om hun eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.
Ja dus in feite moet je banger zijn voor "linkse" mensen, dan voor moslims! Aangezien PF is neergestoken door een "links" persoon!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:36 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Toch geen enkele echte aanslag of moord.
Alleen dreigen, maar geen daden.
Dan houd je weinig bevolking meer over. Tsja, alleen wat bejaarden, moslimfundamentalisten en een handvol nazi's. 'ns kijken wat er dan gaat gebeuren....quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
ALLE LINKSE MENSEN HET LAND UIT!!!!
lijkt me duidelijk
De moslimfundamentalisten en nazi's raken ontroerd door het zien van hun zwakke oude opa's en oma's, sluiten vrede en creeëren het paradijs op aarde, dit zeer tot ergernis van de Jehova's, daar zijn we dan ook nog niet klaar mee ...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan houd je weinig bevolking meer over. Tsja, alleen wat bejaarden, moslimfundamentalisten en een handvol nazi's. 'ns kijken wat er dan gaat gebeuren....
Da's volgens mij opgeteld de tweede keer dat ik het geheel met je eens benquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:53 schreef gelly het volgende:
Uitermate vermakelijk stukje van van Gogh natuurlijk, volgens mij heeft ie echter een programma dat @ random dergelijke stukjes schrijft. De vaste elementen geitenneukers, moslims, 5e colonne en linkse kerk zitten ingebakken.
Dit heeft natuurlijk niks met kritiek of het bespreekbaar maken van dingen te maken. Kotsen en schelden, meer niet. Ach ja, van Gogh. Ik weet niet wie ik grappiger moet vinden, van Gogh of de lezers die z'n stukjes serieus nemen.
Meen je dat?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Da's volgens mij opgeteld de tweede keer dat ik het geheel met je eens ben.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan houd je weinig bevolking meer over. Tsja, alleen wat bejaarden, moslimfundamentalisten en een handvol nazi's. 'ns kijken wat er dan gaat gebeuren....
Huhquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meen je dat?Wat een omslag ineens?
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van Gogh is inderdaad gewoon een geniale paljas, die aangetrokken wordt door een krant/tijdschrift om even wat 'furore' te maken. Na een paar maanden schrijven voor zo'n krant, gaat hij een keer tever (of er komt een andere hoofdredacteur) en mag hij het veld weer eens ruimen. Niet dat Van Gogh daar zelf mee zit overigens, dat levert hem alleen maar meer inspiratie op.
Je zou wel dom zijn als je zijn columns werkelijk voor de volle 100% serieus nam, maar het zijn idd erg vermaeckelijke schrijfsels.
Het is toch ook gewoon puur vermaak dit? Waarom denk je dat ik dit topic open met eenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 10:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik beschouw zijn columns dan ook niet als meesterlijk diepzinnige schrijfsels (altijd dezelfde onderwerpen, steevast dezelfde stijl, vaak een beroerde opbouw), maar meer als pure humor.
[..]
Ja dat was mij ook niet helemaal duidelijk. Wat denken ze eigenlijk in godsnaam te bereiken door die handtekeningen aan de Tweede Kamer aan te bieden? Een lintje?
Weet je hoeveel verzuurde bejaarden we tegenwoordig hebben in dit land? Tsja, da's de vergrijzing hehquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:59 schreef SCH het volgende:Daarom zuchten we al zolang onder rechtse regeringen in dit land. Omdat er geen rechtse mensen zijn? Al die linkse mensen stemmen zeker links ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |