abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:07:45 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056392
Ik wilde jullie deze op de vroege ochtend niet onthouden :
quote:
‘Theo van Gogh moet stoppen met columns’

Moslims in Nederland eisen dat Theo van Gogh stopt met het schrijven van columns in Metro waarin hij felle kritiek uit op de islam. Zij hebben daarvoor bijna duizend handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.

Volgens de initiatiefnemers is dit hard nodig, omdat de columnist al jarenlang niets anders zou doen dan moslims uitschelden en vernederen.

De afgelopen dagen hebben voorstanders van de oproep via de website imaan.nl, dat zich dé islamitische informatieverzameling op internet noemt, een petitie ondertekend waarmee de actievoerders de oproep tot een gedeeltelijke schrijfverbod extra kracht bij willen zetten. Aangevoerd door de leus ‘Het geduld is op!’, moet het verzoekschrift binnen enkele weken aan zowel minister Remkes van Binnenlandse Zaken, leden van de Tweede Kamer en de AIVD zijn overhandigd.

Directe aanleiding voor de actie vormt de column van Van Gogh in Metro van afgelopen vrijdag. Daarin noemt hij de islamitische profeet Mohammed een ‘verkrachter’ en ‘vieze oom’. “Zoiets kweekt haat en leidt uiteindelijk tot geweld. Daarom moeten we hier snel een eind aan maken”, aldus A. Al H. namens de protestlieden. “De Rotterdamse imam El Moumni, die uitspraken deed over homo’s, is immers ook aangeklaagd.”

Van Gogh zelf reageert laconiek op de beschuldigingen. “Het bewijst alleen maar dat mijn gelijk groter is dan ik ooit geschreven heb. Dit schrijfverbod wat ze willen, is een geschenk van Allah voor mij. Ik heb nog veel ontwikkelingshulp te verrichten.” Van Gogh schrijft sinds vorig jaar oktober voor deze krant. Zijn column in de vrijdagkrant zorgt bijna wekelijks voor veel discussiestof in de brievenrubriek.

John van Schagen
Bron: de Metro van vanochtend, 30-03-2004
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:10:49 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_18056402
Ze geven hem zo alleen maar meer munitie om nog harder tekeer te gaan. Wanneer je iemand volkomen negeert, heeft dat meer impact dan waar ze nu mee bezig zijn. Kanonnenvoer voor Van Gogh...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:12:35 #3
36038 Shaman
retro-progressief
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:15:33 #4
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18056426
Autochtonen in Nederland eisen dat moslims stoppen met zeiken. Zij hebben daarvoor bijna 10 miljoen handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:16:41 #5
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18056429
quote:
De Rotterdamse imam El Moumni, die uitspraken deed over homo’s, is immers ook aangeklaagd
En vrijgesproken, maar dat zijn ze even vergeten natuurlijk. De 10.000 steunbetuigingen die van islamitische jongeren voor El Moumni kwamen zeker ook .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:16:42 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18056431
Vrijheid van de pers vindt ik belangrijker. Dan het protest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18056437
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
Autochtonen in Nederland eisen dat moslims stoppen met zeiken. Zij hebben daarvoor bijna 10 miljoen handtekeningen verzameld die binnenkort in een petitie aan onder meer de Tweede Kamer worden aangeboden.
Stoppen met zeiken? Waaruit denk je dat het 'gezeik' voortkomt?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:19:58 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056446
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:18 schreef Youssef het volgende:
Stoppen met zeiken? Waaruit denk je dat het 'gezeik' voortkomt?
Een chronisch minderwaardigheidscomplex
pi_18056448
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Een chronisch minderwaardigheidscomplex
Nee, volkssport nummer 1. Moslimpje pesten
pi_18056450
Altijd leuke columns van van Gogh, meestal werd hij echter gewoon door de krant/tijdschrift waar hij voor schreef ontslagen.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 08:22:47 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:24:31 #12
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18056473
aan de ene kant vind ik dat theo af en toe wel eens iets te ver gaat
zoals de doodverwensing (het legitiem praten) van het vermoorden) aan het adres van Ayaan Hirshi Ali van een week geleden ofzo.

maar om hem nu zijn mond te snoeren gaat me ook te ver
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:26:29 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056485
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:21 schreef Pony-Lover het volgende:
Altijd leuke columns van van Gogh, meestal werd hij echter gewoon door de krant/tijdschrift waar hij voor schreef ontslagen.
Van Gogh is inderdaad gewoon een geniale paljas, die aangetrokken wordt door een krant/tijdschrift om even wat 'furore' te maken. Na een paar maanden schrijven voor zo'n krant, gaat hij een keer tever (of er komt een andere hoofdredacteur) en mag hij het veld weer eens ruimen. Niet dat Van Gogh daar zelf mee zit overigens, dat levert hem alleen maar meer inspiratie op.

Je zou wel dom zijn als je zijn columns werkelijk voor de volle 100% serieus nam, maar het zijn idd erg vermaeckelijke schrijfsels .
pi_18056487
Die islamietjes weer. Willen weer censuur. Zelf kunnen ze wel van alles roepen maar dat mag dan omdat ze dat uit religieus standpunt doen. Maar tegen kritiek kunnen ze niet. Daarvoor hebben ze te weinig zelfvertrouwen. Dan moet er weer censuur uitgeoefend worden. Weet je ongeveer waar je aan toe bent als ze het meer voor het zeggen krijgen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:28:25 #15
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056500
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:24 schreef Cybart het volgende:
aan de ene kant vind ik dat theo af en toe wel eens iets te ver gaat
zoals de doodverwensing (het legitiem praten) van het vermoorden) aan het adres van Ayaan Hirshi Ali van een week geleden ofzo.
Van Gogh is beste maatjes met HA. Hij zal toch echt iets anders bedoeld hebben ...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:30:07 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056506
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:22 schreef Loedertje het volgende:
Zij zijn het zat...
Ja, Shaman wees me er al op: jij was eerst . Jammer dat die dicht moest .
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:32:32 #17
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18056519
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:26 schreef wonko het volgende:
Die islamietjes weer. Willen weer censuur. Zelf kunnen ze wel van alles roepen maar dat mag dan omdat ze dat uit religieus standpunt doen. Maar tegen kritiek kunnen ze niet. Daarvoor hebben ze te weinig zelfvertrouwen. Dan moet er weer censuur uitgeoefend worden. Weet je ongeveer waar je aan toe bent als ze het meer voor het zeggen krijgen.
dat klopt inderdaad
doch is het makkelijk van van gogh om alleen over moslims te schrijven
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:33:01 #18
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18056521
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Van Gogh is beste maatjes met HA. Hij zal toch echt iets anders bedoeld hebben ...
hmmm, ik zal de column nog eens opzoeken...ff kijken of ik het dan wel goed gelezen heb in de vlugheid
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:35:09 #19
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056532
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:20 schreef Youssef het volgende:
Als ik het niet dacht...

Huilie
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:36:18 #20
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18056536
quote:

[..]

Volkssport nummer 1.
Ongelovige kaffers pesten
www.ertan.nl
www.maroc.nl
www.magrebonline.nl
etc etc etc
pi_18056540
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:36 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Volkssport nummer 1.
Ongelovige kaffers pesten
www.ertan.nl
www.maroc.nl
www.magrebonline.nl
etc etc etc
Als ik het niet dacht...

Huillie
pi_18056549
Oh ja, voor jou X-Ray:

2:151. Zoals Wij een Boodschapper uit jullie midden zonden, die aan jullie Onze Verzen voorleest, die jullie reinigt, die jullie het Boek (de Koran) en de Wijsheid onderwijst en die jullie onderwijst wat jullie niet weten.

3:31. Zeg (O Moehammad): "Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

3:32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de Boodschapper, maar als jullie je afwenden: voorwaar, Allah houdt niet van de ongelovigen."

pi_18056550
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:32 schreef Cybart het volgende:

[..]

dat klopt inderdaad
doch is het makkelijk van van gogh om alleen over moslims te schrijven
En? Of moet hij afgewogen schrijven. Dus de ene column over jode, de volgende over islamietjes, dan de christenen, de boedhisten en de rest volgen daarna en dan het rijtje weer af. Van Gogh ziet blijkbaar genoeg redenen om vaak om die islamietjes te schrijven en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Ze lopen altijd wel ergens over te mekkeren. Verklaren dat ze trots en intelligent zijn maar vallen over een haar.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:39:44 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056551
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:37 schreef Youssef het volgende:
Als ik het niet dacht...

Huillie
Ach, je zult ons niet bezig zien met het ophalen van handtekeningen. Wij respecteren zelfs jullie vrijheid van meningsuiting .
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:40:13 #25
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18056552
Wat denken die ezels hier nou mee te bereiken. Mochten ze hun zin krijgen, wat me overigens zeer stug lijkt, dan staat de volgende te trappelen om Theo zijn plaats in te nemen. Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:41:36 #26
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18056561

of intrepeteer ik het dan gewoon weer verkeerd?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:42:01 #27
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18056563
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef ShaoliN het volgende:
Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
ik teken!
pi_18056569
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef wonko het volgende:

[..]

En? Of moet hij afgewogen schrijven. Dus de ene column over jode, de volgende over islamietjes, dan de christenen, de boedhisten en de rest volgen daarna en dan het rijtje weer af. Van Gogh ziet blijkbaar genoeg redenen om vaak om die islamietjes te schrijven en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Ze lopen altijd wel ergens over te mekkeren. Verklaren dat ze trots en intelligent zijn maar vallen over een haar.
Ik heb nog nooit een moslim zomaar horen mekkeren. Afgezien van dit bericht, maar dan krijg je een cirkelredenering dus dat is onzin. Dus de enigen die mekkeren zijn degenen die met geluidstapes onder hun trui trillend naar de moskee gaan en hopen dat de imam wat over homo's, jihad of vrouwen zegt. Wie mekkert er hier nu?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:43:22 #29
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056573
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:40 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken die ezels hier nou mee te bereiken. Mochten ze hun zin krijgen, wat me overigens zeer stug lijkt, dan staat de volgende te trappelen om Theo zijn plaats in te nemen. Het wordt trouwens tijd voor een petitie om Abuh Jahjah te laten zwijgen.
Nee natuurlijk krijgen ze hun zin niet .

Is er nu werkelijk geen moslim te vinden in dit land, die het verschil snapt tussen het beweren dat homo's minder zijn dan varkens (El Moumni), en het leveren van inhoudelijke kritiek op een religie?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:43:39 #30
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18056576
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:41 schreef Cybart het volgende:
[afbeelding]
euhm waarschijnlijk dus wel ja
nu ik er nog een paar keer overheen lees
blijkt ie te bedoelen dat er vast wel iemand Ayaan overhoop wil knallen naar aanleiding van haar ideeen
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:44:16 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056578
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Youssef het volgende:
Oh ja, voor jou X-Ray:
WTF is trouwens een 'X-Ray'?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:45:32 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056586
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:41 schreef Cybart het volgende:
[afbeelding]
Ja, het is cynisch bedoeld. Hij pretendeert hier eigenlijk te weten wat anderen denken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemmeb op 30-03-2004 08:47:01 (ff anders geformuleerd) ]
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:47:15 #33
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18056597
Prachtig, en het leuke is dat Theo hier alleen maar van geniet en zijn punt alleen nog maar meer kan bevestigen, de Arabieren zijn inderdaad bezig met een kolonisatie
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18056601
Theo
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:52:34 #35
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_18056636
Overigens stroomt dit topic weer over van de domme opmerkingen natuurlijk. Zoals Theo gevoed wordt door domme acties van een bepaald groepje Moslims, zo laten jullie je opstoken door de acties van een zeer select gezelschap van Moslims dat zich wat minder naar de Nederlandse normen en waarden voegt. Blijkbaar wil het bij de meeste mensen niet doordringen dat de meeste moslims gewoon volstrekt geintegreerd zijn en volstrekt geen overlast bezorgen aan wie dan ook.

Maar dat is makkelijk natuurlijk. Zo heb je in ieder geval wel altijd een zondebok voor het geval er toevallig inderdaad iets misgaat in deze maatschappij
pi_18056685
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:47 schreef Strolie75 het volgende:
Theo
Zie hier het aanbidden van een persoon alleen maar om te stoken. Kijk bijvoorbeeld naar Robbert_Jenssen (X-Ray dus Lemeb) Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?

Omdat hij een voorstander is van de Isrëli's, omdat hij zo houdt van de techniek die de Israëli's gebruikten? Doet X-Ray vaker aan dat soort plaatjes onder zijn naam wanneer er iemand wordt vermoord in de wereld?

Nee! Simpelweg om te provoceren! Moslimpje pesten weet je nog wel
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:57:45 #37
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_18056688
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Youssef het volgende:
Oh ja, voor jou X-Ray:

2:151. Zoals Wij een Boodschapper uit jullie midden zonden, die aan jullie Onze Verzen voorleest, die jullie reinigt, die jullie het Boek (de Koran) en de Wijsheid onderwijst en die jullie onderwijst wat jullie niet weten.

3:31. Zeg (O Moehammad): "Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

3:32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de Boodschapper, maar als jullie je afwenden: voorwaar, Allah houdt niet van de ongelovigen."

Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.

Hans en Grietje probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.

De heks deed het voor. En toen gaf Grietje haar een duw, zodat de heks in de oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze Hans. In het huisje van de heks vonden Hans en Grietje parels en diamanten.

Ik ga naar huis.
pi_18056722
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef nietzman het volgende:

[..]

Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Hans en Grietje. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.

Hans en Grietje probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.

De heks deed het voor. En toen gaf Grietje haar een duw, zodat de heks in de oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze Hans. In het huisje van de heks vonden Hans en Grietje parels en diamanten.

Dat verhaaltje komt me ook wel bekend voor.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 09:01:39 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18056729
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:00 schreef Youssef het volgende:

Dat verhaaltje komt me ook wel bekend voor.
quote:

Aan de rand van een groot bos woonde eens een houthakker met z'n vrouw en twee kinderen, Maria en jesus. Ze waren erg arm. 's Nachts in bed konden de houthakker en zijn vrouw niet slapen van de zorgen.

Maria en jesus probeerden het spoor van de broodkruimels te vinden, maar het was er niet meer. De vogels hadden de kruimels opgegeten. Een paar dagen lang zwierven de kinderen door het bos. Soms vielen ze van de honger in slaap. En toen ze de moed al hadden verloren, zagen ze opeens een huisje staan, een huisje dat gemaakt was van brood en koek en suikergoed.

De heks deed het voor. En toen gaf Maria haar een duw, zodat de heks in de hel-oven viel. Snel deed ze de deur van de oven op slot. Zo verbrandde de heks. Ze was morsdood. Daarna bevrijdde ze jesus. In het huisje van de heks vonden Maria en jesus parels en diamanten.

dinsdag 30 maart 2004 @ 09:02:21 #40
64445 pink_lady
take it easy
pi_18056735
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?

Omdat hij een voorstander is van de Isrëli's, omdat hij zo houdt van de techniek die de Israëli's gebruikten? Doet X-Ray vaker aan dat soort plaatjes onder zijn naam wanneer er iemand wordt vermoord in de wereld?

Nee jij bent slim,
waarom doe jij flapdrol een tekst met 'intifada' onder je naam?
Omdat jij voorstander bent van de Palestijnen, met die geweldige leuke technieken die zij er op nahouden om onschuldige mensen te vermoorden met die belachelijke zelfmoordacties van ze??
pi_18056738
quote:
sprookje
Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel is.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 09:03:15 #42
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18056745
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:02 schreef Strolie75 het volgende:

Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel was.

dinsdag 30 maart 2004 @ 09:03:57 #43
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18056750
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:02 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Klopt, beide sprookjes. Behalve dat de hoofdpersoon in Hans & Grietje geen pedofiel is.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:04:09 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056753
Wat is het toppunt van paranoia?

Youssef die denkt dat Lemmeb, Robert_Jensen en X-Ray één en dezelfde persoon zijn .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 maart 2004 @ 09:04:24 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18056755
quote:

[..]

Sinds wanneer ben jij rechtsradicaal Nietz?

Overigens is de petitie natuurlijk te triest voor woorden.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:08:34 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056795
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:52 schreef Maerycke het volgende:
Overigens stroomt dit topic weer over van de domme opmerkingen natuurlijk.
Wat had je dan verwacht? Een serieuze discussie over een handtekeningenactie die alleen maar op de lachspieren werkt?
pi_18056830
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:03 schreef Loedertje het volgende:
Waarom meer woorden vuil maken aan deze belachelijke petitie? Theo schrijft goede columns die ik graag mag lezen. Hij neemt geen blad voor de mond en is niet bang om de waarheid te verkondigen. Toegegeven, hij valt vaak in herhalingen, maar aangezien linkse politici en columnisten dit al tientallen jaar doen (bijvoorbeeld met WW2-vergelijkingen ) vergeef ik hem dat wel. Soms moet je een boodschap er in hammeren voordat hij begrepen wordt.

En dat Theo van Gogh iets heeft tegen alle moslims en allochtonen is grote bullshit gezien zijn bewondering voor Ayaan Hirsi Ali en vriendschap met Ebru Umar. Ook heeft hij de serie Najib & Julia gemaakt.

Waar Theo een hekel aan heeft en waar hij een grote bedreiging in ziet is de intolerante fundamentalistische islam (de “geitenneukers”) die in dit land steeds meer aanhang krijgt en die door de politiek en veiligheidsdiensten (de "5e kolonne") geen strobreed in de weg wordt gelegd, in tegendeel zelfs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 30-03-2004 09:58:00 ]
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:13:29 #48
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_18056844
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds wanneer ben jij rechtsradicaal Nietz?
Rechts? Ik? Over mijn lijk. Ik heb niets tegen Moslims of gelovigen in het algemeen, zolang ze hun bekrompen geloofje maar lekker bij zich houden en niet gaan proberen om invloed uit te oefenen op de manier waarop er in dit land geregeerd word, of me er op een andere manier mee lastig vallen.

Ik had echt niet anders gereageerd als het om een groep Gereformeerden ging, en denk ook niet dat een opmerking over de gedateerdheid van het geloof me meteen rechtsradicaal zou maken.
Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 09:19:34 #49
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18056915
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef Strolie75 het volgende:

Theo schrijft goede columns die ik graag mag lezen.

Toegegeven, hij valt vaak in herhalingen,
Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan, de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .

Dat is geen kunst hoor Strollie..
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:20:55 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18056928
quote:

[..]

Zie hier het aanbidden van een persoon alleen maar om te stoken. Kijk bijvoorbeeld naar Robbert_Jenssen (X-Ray dus Lemeb) Waarom zou die flapdrol toch zo een provocerend plaatje onder zijn naam hebben staan?

zo sprak meneer Intifada
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 maart 2004 @ 09:20:57 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18056930
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:13 schreef nietzman het volgende:

[..]

Rechts? Ik? Over mijn lijk. Ik heb niets tegen Moslims of gelovigen in het algemeen, zolang ze hun bekrompen geloofje maar lekker bij zich houden en niet gaan proberen om invloed uit te oefenen op de manier waarop er in dit land geregeerd word, of me er op een andere manier mee lastig vallen.

Ik had echt niet anders gereageerd als het om een groep Gereformeerden ging, en denk ook niet dat een opmerking over de gedateerdheid van het geloof me meteen rechtsradicaal zou maken.
Tja, zo gaat dat op Fok.
Als je wat over de bekrompenheid van de islam zegt ben je direct rechtsradicaal Nietz. OOK wanneer je hetzelfde verkondigd over NederDuits Hervormd.

Succes met dit stigma vanaf heden.
pi_18056962
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:19 schreef Loedertje het volgende:
Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan,
Ach, en allochtonen doen niks wat bijdraagt aan groepsvorming? Integratie en toleratie moet niet maar van één kant komen hoor. En respect moet je verdienen, niet opeisen.
quote:
de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .

Nee, maar als Jan "deportatie" Pronk het asielbeleid van Verdonk vergelijkt met het vermoorden van miljoenen Joden hoor ik je niet zo hard piepen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:25:56 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18056989
Toch is het op een bepaalde manier wel knap hoe Theo zijn columns schrijft. Hij weet dondersgoed wat nog wel net mag als het gaat om vrijheid van meningsuiting, en wat niet. Zo zal hij in principe nooit directe beledigingen uiten gericht aan (groepen) personen, maar zal hij dat altijd doen gericht aan de religie(uze symbolen) zelf. En als hij dat wel een keer doet, is dat alleen omdat die persoon een belediging aan zijn adres heeft geuit, of baseert hij zijn aanval op feitelijke waarheden.

Hij weet dondersgoed dat hij met een directe uitspraak als 'Alle homo's zijn pedofielen en daarom minder dan homo's' weleens in de problemen zou kunnen komen. Dat El Moumni dat niet kwam met zijn uitspraak, is puur omdat de beste man zich beriep op zijn geloof (ipv op de vrijheid van meningsuiting) en de rechters nog zo naïef (lees: nog in het jaren '70 knuffeltijdperk levend) waren om daar enige waarde aan te hechten. Theo kan zich, itt El Moumni, echter niet op sprookjes beroepen, wat hem kwetsbaar maakt.
pi_18057036
decennialang heeft niemand iets kritisch over onze moslimvrienden mogen zeggen terwijl andere groepen (christenen, homo's etc.) wel de grond in mochten worden geluld.

Nu trekt Theo van Gogh een paar keer zijn scheur open en wat zijn we in eens weer zielig.

Doordat we gestigmatiseerd zijn gaan we minder aardige dingen doen.
Oorzaak en gevolg omdraaien is ook een vak

maar heb je ook commentaar op de feiten die naar voren kwamen in zijn collumns?
-Op 4 mei met kransen voetballende respecloze figuren die zelf wel respect eisen
-lastig vallen van joden die met een keppeltje op sraat lopen enz enz
trouwens ooit gehoord van structureel hoofdoekje-trek door allochtonen? Het pesten valt nogal mee. Pesten wordt verward met niet meer alles pikken en eindelijk eens een poot stijf houden.

maar goed ik ga aan het werk (-:
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:31:15 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18057067
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, zo gaat dat op Fok.
Als je wat over de bekrompenheid van de islam zegt ben je direct rechtsradicaal Nietz. OOK wanneer je hetzelfde verkondigd over NederDuits Hervormd.

Succes met dit stigma vanaf heden.
Ik kan erover meepraten . Ik schijn volgens sommigen hier tegenwoordig ook vaste gast te zijn bij Nieuw Rechts, terwijl ik op grond van mijn mening over zo'n beetje elke kwestie meer in de extreem-linkse hoek thuishoor.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 09:39:33 #56
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18057183
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:23 schreef Strolie75 het volgende:

Nee, maar als Jan "deportatie" Pronk het asielbeleid van Verdonk vergelijkt met het vermoorden van miljoenen Joden hoor ik je niet zo hard piepen.
Ik had begrepen dat het woord deportatie gewoon in alle kamer- en ambtelijke stukken is gebruikt .
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:39:44 #57
89497 RealLife
Bless America!
pi_18057186
quote:

[..]

dinsdag 30 maart 2004 @ 09:43:30 #58
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18057235
Theo is een topper.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:47:26 #59
89497 RealLife
Bless America!
pi_18057292
THEO!!!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:49:51 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18057316
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:39 schreef Loedertje het volgende:
Ik had begrepen dat het woord deportatie gewoon in alle kamer- en ambtelijke stukken is gebruikt .
Tijd om daar verandering in te brengen dan .
pi_18057363
quote:
Pronk wist verdomd goed in welke context hij het gebruikte. Je kunt veel van Theo zeggen,maar hij doet tenminste niet schijnheilig als hij een harde bewoording gebruikt.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:54:24 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18057386
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:52 schreef Strolie75 het volgende:
Pronk wist verdomd goed in welke context hij het gebruikte. Je kunt veel van Theo zeggen,maar hij doet tenminste niet schijnheilig als hij een harde bewoording gebruikt.
Theo zou het dan ook nooit redden als politicus. Schijnheiligheid is in Nederland nu eenmaal een vereiste voor dat beroep.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 10:06:51 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18057536
nou van mij mag van Gogh er ook mee stoppen, ik wordt doodziek van die man.

Er is geen discussie mogenlijk met zijn columns, het is altijd, Geitenneukers dit vijfde colonne dat blablabla, geef mij aandacht en ik gooi er nog een schepje bovenop.

en 1000 handtekeningen vind ik ook niet bepaald veel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:10:42 #64
89497 RealLife
Bless America!
pi_18057584
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:06 schreef sp3c het volgende:

Er is geen discussie mogenlijk met zijn columns, het is altijd, Geitenneukers dit vijfde colonne dat blablabla, geef mij aandacht en ik gooi er nog een schepje bovenop.

Lees 't dan niet! Wees blij dat er nog een iemand is die zijn politieke correctheid niet de boventoon laat voeren.
pi_18057587
THEO RULEZZZZZ
Op woensdag 15 maart 2006 15:51 schreef Bastard het volgende:
Ik eet gewoon wat ik wil, mijn lichaam is mijn tempel, en ik hou van grote gebouwen.
pi_18057604
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een moslim zomaar horen mekkeren. Afgezien van dit bericht, maar dan krijg je een cirkelredenering dus dat is onzin. Dus de enigen die mekkeren zijn degenen die met geluidstapes onder hun trui trillend naar de moskee gaan en hopen dat de imam wat over homo's, jihad of vrouwen zegt. Wie mekkert er hier nu?
Jij
pi_18057633
quote:

[..]

In alle?? Ze hebben 1 stuk kunnen vinden en dat is een stuk geschreven door mensen van de Katholieke Uni Nijmegen.
pi_18057654
Theo is een zeer matig columnist en schrijver, die het vooral van (figuurlijk) schoppen en slaan moet hebben, maar zo'n handtekeningenactie is natuurlijk ook te debiel voor woorden. Koren op de molen van Theo, alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
pi_18057696
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:15 schreef Kozzmic het volgende:
alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
Misschien kunnen ze wel (weer) een Volkertje genoeg ophitsen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:19:17 #70
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18057700
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:06 schreef sp3c het volgende:

je kan natuurlijk ook op vrijdag de column in de metro overslaan
[..]
pi_18057708
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:10 schreef RealLife het volgende:

[..]

Lees 't dan niet! Wees blij dat er nog een iemand is die zijn politieke correctheid niet de boventoon laat voeren.
politieke correctheid

vrijheid van meningsuiting

moslims die janken omdat de waarheid gezegd wordt

Moslims vinden zichzelf zoooooo zielig, maar ondertussen is het de meest schijnheilige religie. Altijd maar doen alsof de Koran zo heilig is, maar ondertussen alles doen wat Allah verboden heeft, maar dat maakt niet uit, want je mag je eigen interpretatie van de Koran leven
Ik eet gewoon wat ik wil, mijn lichaam is mijn tempel, en ik hou van grote gebouwen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:21:24 #72
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18057729
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:18 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze wel (weer) een Volkertje genoeg ophitsen.
gister was er een item over geweld tegen publieke figuren die over anderen moeten beslissen. Er was een sp-vrouwtje die tegen 3 miljoen subsidie voor een amateurvoetbalclub wwas end at heeft ze geweten ook. Non stop bedreigingen kreeg ze aan haar adres. Zij merkte ook op: er hoeft maar een "Volkert" tussen te zitten...

in zo'n maatschappij leven we nu
[..]
pi_18057768
quote:
WHOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

in theorie is het altijd makkelijk praten.... maar in de praktijk

bommetje bommetje aan de wand.... wie is het machtigste in Allah Land
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:24:44 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18057778
quote:
Theo is een zeer matig columnist en schrijver, die het vooral van (figuurlijk) schoppen en slaan moet hebben,
Ik beschouw zijn columns dan ook niet als meesterlijk diepzinnige schrijfsels (altijd dezelfde onderwerpen, steevast dezelfde stijl, vaak een beroerde opbouw), maar meer als pure humor.
quote:
maar zo'n handtekeningenactie is natuurlijk ook te debiel voor woorden. Koren op de molen van Theo, alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
Ja dat was mij ook niet helemaal duidelijk . Wat denken ze eigenlijk in godsnaam te bereiken door die handtekeningen aan de Tweede Kamer aan te bieden? Een lintje?
pi_18057793
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:21 schreef MikeyMo het volgende:
in zo'n maatschappij leven we nu

Iemand de mond snoeren is voor achterlijk volk natuurlijk makkelijker dan met goede argumenten komen en de discussie aan te gaan.
pi_18057805
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het enige wat ik die Theo al tijden zie doen is het uitkauwen van dingen waarvan hij weer dat er 2 groepen ontstaan, de *ik geloof zonder slag of stoot het pedo verhaal en plaats een verhaal uit de geschiedenis in deze tijd, anno 2004* en de groep *Theo heeft het vrijwel altijd over ons en nooit in positieve zin" .

Pedofilie was 1500 jaar geleden ook pedofilie, net zoals homoseksualiteit dat ook was.
Als de "andere tijd" daarvoor een excuus is, dan zijn Mohammed's uitspraken evenmin serieus op te vatten, want die passen dan ook niet meer in deze tijd.
pi_18057811
quote:
Whahahaha, huilebalk.

Vraag een pleister sukkel.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:28:12 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18057826
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:25 schreef Strolie75 het volgende:

Iemand de mond snoeren is voor achterlijk volk natuurlijk makkelijker dan met goede argumenten komen en de discussie aan te gaan.
Met die kanttekening dat er over zaken als religie nu eenmaal niet te discussiëren valt.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:29:07 #79
8372 Bastard
Persona non grata
pi_18057839
quote:

[..]

Moslimpje pesten weet je nog wel
Oog om oog, tand om tand..
The truth was in here.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:35:13 #80
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18057912
Het gastenboek op genoemde site, http://www.imaan.nl/gbook/view.php , is trouwens ook wel grappig leesvoer . Veel boeren die de Nederlandse taal net zomin machtig zijn als de niet-geïntegreerde moslim.
pi_18057913
Rot een end op met dat moslimgehuil, dit is Nederland en niet een een of andere fundistaat.
Mooi toch, zo'n fijne handtekeningenactie? Dat mag namelijk hier. Niet dat het wat uithaalt, maar het mag. En als het nou niks uithaalt, komen er dan aanslagen op lijn 19? Stelletje verwende huilebalken. Als dit land te vrij en te open voor Moslims is, waarom rotten ze dan niet op naar Iran?
En maar janken. Stelletje mama's kindjes.
pi_18057943
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Met die kanttekening dat er over zaken als religie nu eenmaal niet te discussiëren valt.
je kan altijd discussiëren over religie, maar de bekrompenheid van de meeste moslims is dat ze zelf amper weten wat er daadwerkelijk in de Koran staat en wat Mohammed bedoeld heeft.
Ondertussen zijn er zoveel interpretaties maar dan interpretaties gemaakt door de mens dat ze de ware aard van de religie niet meer kennen. Daarom kan je ook geen discussie aangaan met een moslim omdat ze niet willen weten hoe een ander denkt, ze kunnen niet verder kijken dan hun neusje lang is.
pi_18058017
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oog om oog, tand om tand..
oprotten naar je eigen land

rijmt
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 10:41:45 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18058022
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:10 schreef RealLife het volgende:

[..]

Lees 't dan niet!
b00h000 wat een argument ...
quote:
Wees blij dat er nog een iemand is die zijn politieke correctheid niet de boventoon laat voeren.
de politieke correctheid niet de boventoon laten voeren en een column volschelden zijn 2 verschillende dingen.

imo mag er best het 1 en ander meer gezegd worden over moslims en allochtonen (en autochtonen ook die zijn ook niet perfect) dan hetgeen de politiek zegt maar een potje gaan zitten schelden in de hoop dat er teruggescholden wordt zodat je weer harder kan schelden leid alleen maar tot meer schelden (w000i ) als hij is begon met een column zonder termen als 'geitenneukers' te schrijven word ik er al een stuk vrolijker van, maja dan houd je nog maar een kwart van de tekst over en moet meneer daadwerkelijk aan het werk
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 10:43:55 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18058042
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je kan natuurlijk ook op vrijdag de column in de metro overslaan
en dan gaat de column ineens weg?

Neo Nazi's en Al-qaida cellen zouden idd ook gewoon berichten in de krant moeten kunnen zetten ... ik bedoel als je het niet leuk vind dan lees je het gewoon niet.

pi_18058145
Die Van Gogh toch. Dit zal de meester van de smakeloosheid alleen sterker maken. Genoeg voer voor Pamela Hemelrijk en GeenStijl in elk geval weer.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:50:56 #87
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_18058158
En toch... Theo heeft wel gelijk. Moslims moeten wel even accepteren dat ze 'te gast' zijn in Nederland, en niet denken dat ze hier de dienst kunnen uitmaken.
Wij hebben ze toch niet gevraagd hier naar toe te komen?
Btw: ik moet toch die metro is gaan lezen...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:55:18 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18058226
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:37 schreef mr_Brown het volgende:
je kan altijd discussiëren over religie, maar de bekrompenheid van de meeste moslims is dat ze zelf amper weten wat er daadwerkelijk in de Koran staat en wat Mohammed bedoeld heeft. enz.
Ja, da's uiteraard wat ik ook bedoelde.

Met christenfundi's valt overigens net zomin te discussiëren. Die grijpen elke mogelijkheid van gesprek aan om je te bekeren .
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:56:13 #89
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18058251
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:50 schreef RigorMortis het volgende:
En toch... Theo heeft wel gelijk. Moslims moeten wel even accepteren dat ze 'te gast' zijn in Nederland, en niet denken dat ze hier de dienst kunnen uitmaken.
Met 'te gast zijn' heeft het niets te maken. Daar gaat het Theo helemaal niet om.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:57:23 #90
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058275
quote:
Theo is een zeer matig columnist en schrijver, die het vooral van (figuurlijk) schoppen en slaan moet hebben, maar zo'n handtekeningenactie is natuurlijk ook te debiel voor woorden. Koren op de molen van Theo, alsof überhaupt politici een columnist het zwijgen op kunnen leggen.
Ach, dat is subjectief. Als de inhoud iemand niet aanstaat is het al snel slecht, daar doe ik zelf ook aan mee. Ik vind em lekker schrijven en het boek 'Allah weet het beter' is hilarisch. En als hij echt die speech heeft gedaan bij een bijeenkomst vd SP waarbij hij de SP afzeek tot op het bot en Oudkerk aankondigde, dan is hij mijn held .
pi_18058282
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:50 schreef RigorMortis het volgende:
En dat zeg je alsof elke moslim allochtoon is.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:58:52 #92
136 V.
Like tears in rain...
pi_18058315
Wat een onzin. Van mij mag die Van Gogh lekker schrijven wat 'ie wil schrijven. Als hij maar niet te serieus wordt genomen, wat momenteel in beide kampen wel gebeurt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:59:09 #93
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058324
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dan gaat de column ineens weg?

Neo Nazi's en Al-qaida cellen zouden idd ook gewoon berichten in de krant moeten kunnen zetten ... ik bedoel als je het niet leuk vind dan lees je het gewoon niet.

Ertan kotst ook zijn anti-Westerse shit uit op het i-net (en die roept op tot agressie, Van Gogh niet). Net zoals van Gogh. Dat de Metro er 1 plaatst zo nu en dan, tja.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 10:59:38 #94
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058329
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En dat zeg je alsof elke moslim allochtoon is.
Slechts 99% op een paar overlopers na ja.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:00:01 #95
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_18058345
Kun je bij Metro trouwens geen columnisten wegstemmen?
pi_18058356
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:59 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Slechts 99% op een paar overlopers na ja.
Bron?
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 11:03:11 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18058411
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:59 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ertan kotst ook zijn anti-Westerse shit uit op het i-net (en die roept op tot agressie, Van Gogh niet). Net zoals van Gogh. Dat de Metro er 1 plaatst zo nu en dan, tja.
die mag er ook van ophouden van mij, en als je een topic erover opent zal ik dat ook zeker posten, maar hier is het niet relevant en als argument nogal stompzinnig

hunnie doen het ook dus mag ik het ook b00h00
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:03:49 #99
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058423
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Bron?

http://oud.refdag.nl/kl/991118kl01.html

Onder de 700.000 moslims in Nederland bevinden zich naar schatting 6000 autochtone bekeerlingen.

0,86% is autochtoon. .
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:04:54 #100
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_18058447
quote:
Jawel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 11:06:15 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18058477
het boeit me dan weer niet genoeg om ervoor met sms'jes in de weer te gaan of wat dan ook

laat die 1000 handtekeningenzetters maar stemmen, dat is democratischer dan bij het kabinet over discriminatie of wat dan ook te jammeren
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:06:59 #102
9713 Eightball
In control.
pi_18058499
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:57 schreef Robert_Jensen het volgende:
SP
Zegt genoeg. Dat zelfgenoegzaam door het leven gaan onder het motto: Ik heb heb bij het (morele) rechte eind want ik ben links en lid van de SP.
pi_18058502
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:03 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

http://oud.refdag.nl/kl/991118kl01.html

Onder de 700.000 moslims in Nederland bevinden zich naar schatting 6000 autochtone bekeerlingen.

0,86% is autochtoon. .
Je vergeet het verschil tussen allochtonen en mensen van allochtone afkomst die hun geloof hebben gehouden. Weet jij eigenlijk wel dat Moslims ook Nederlanders kunnen zijn, hoe vreselijk je dat ook vindt?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:10:23 #104
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058558
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je vergeet het verschil tussen allochtonen en mensen van allochtone afkomst die hun geloof hebben gehouden. Weet jij eigenlijk wel dat Moslims ook Nederlanders kunnen zijn, hoe vreselijk je dat ook vindt?
Er staat duidelijk dat onder de honderdduizenden moslims 6.000 AUTOCHTONE bekeerlingen zitten. Mohammed beschouw ik als allochtoon, wat hij in 99% vd gevallen ook is aangezien zelfs 3e generatie een partner uit het buitenland inhuwelijkt en het kind dus weer allochtoon is.

En ja, er zijn Nederlanders moslims, maar ach, overlopers heb je altijd. Gelukkig is het slechts 0,86%
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:17:33 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18058710
Ik heb een brief aan de metro gestuurt waarin mijn abonement opzeg, eens kijken hoe ze reageren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:18:07 #106
9713 Eightball
In control.
pi_18058720
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb een brief aan de metro gestuurt waarin mijn abonement opzeg, eens kijken hoe ze reageren
Whahaha. Wanker.
pi_18058737
Wat een gezeur. Elke keer als er kritiek op de Islam wordt gegeven voelen Moslims zich op de tenen getrapt. Als ik een Moslim was zou ik er niets van zeggen, dan zou Theo namelijk toch branden in de hel?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:19:21 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18058745
quote:
euhh... niet
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:21:52 #109
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058790
Ik wil ook een Metro abbo whehe maar goed da is mij mening
pi_18058831
Die columns zijn ook elke week via http://www.theovangogh.nl/ te lezen.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:25:25 #111
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18058846
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ik wil ook een Metro abbo whehe maar goed da is mij mening
Ben ik het niet mee eens, ik bel vanmiddag de AIVD op!

dinsdag 30 maart 2004 @ 11:29:04 #112
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18058911
Hij heeft trouwens wel gelijk over bv die Monty Phyton films.

Doe dat nu met mohammed en allah erin en de bommen komen eraan, alsmede de GL demonstraties tegen dit nieuwe fascisme.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:29:18 #113
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18058916
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:24 schreef Tikorev het volgende:

[afbeelding]

Columns van Ebru Umar zijn ook erg leuk om te lezen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:34:20 #114
136 V.
Like tears in rain...
pi_18059008
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:06 schreef Eightball het volgende:

[..]

Zegt genoeg. Dat zelfgenoegzaam door het leven gaan onder het motto: Ik heb heb bij het (morele) rechte eind want ik ben links en lid van de SP.
Is dat een variant op: 'Ik steek mijn kop niet in het zand en ik barst van de realiteitszin omdat ik VVD/LPF stem'?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:34:32 #115
89497 RealLife
Bless America!
pi_18059014
quote:

[afbeelding]

Theo..je mag 't allemaal zeggen
pi_18059027
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:29 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

De hoop in bange dagen dat het uiteindelijk toch misschien nog wel eens goed komt...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_18059038
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:29 schreef Robert_Jensen het volgende:
Hij heeft trouwens wel gelijk over bv die Monty Phyton films.

Doe dat nu met mohammed en allah erin en de bommen komen eraan, alsmede de GL demonstraties tegen dit nieuwe fascisme.
joden vrezen nu toch ook weer voor anti semithisme met de film "The Passion Of Christ"
ook precies hetzelfde gezeik
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:41:14 #118
17075 extreme
-wannahave-
pi_18059148
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, je zult ons niet bezig zien met het ophalen van handtekeningen. Wij respecteren zelfs jullie vrijheid van meningsuiting .
nee, maar ik heb voor deze keer wel de moeite genomen om de Metro te bellen op dat nummer onder de collumn.

van mij mag 'ie blijven namelijk.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:48:18 #119
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18059295
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:41 schreef extreme het volgende:
nee, maar ik heb voor deze keer wel de moeite genomen om de Metro te bellen op dat nummer onder de collumn.

van mij mag 'ie blijven namelijk.
Mocht 'ie in het rood komen, dan wil ik ook wel eens overwegen om te bellen. Tot die tijd houd ik die paar euro lekker in da pocket.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:48:58 #120
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_18059310
Ik ben groot fan van Theo en zijn columns.
Het is terecht dat hij moslims belachelijk maakt. Hij verdient veel geld en helaas gaat een hoop van dat geld naar dat luie tuig die niet wil werken. Zijn columns zijn vermakelijk en iedereen mag zijn mening geven via zijn mond of zijn pen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:50:18 #121
9713 Eightball
In control.
pi_18059341
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:29 schreef Strolie75 het volgende:
Ebruutje!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:51:07 #122
9713 Eightball
In control.
pi_18059357
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:34 schreef Verbal het volgende:
Is dat een variant op: 'Ik steek mijn kop niet in het zand en ik barst van de realiteitszin omdat ik VVD/LPF stem'?

V.
Ja.

(LPF is overigens een organisatie om van te kotsen)
pi_18059368
Ze moeten Van Gogh en zijn achterlijke stukjes gewoon negeren. Stom van ze dat ze dat niet doen.
pi_18059397
Kan me herinneren dat Metro de linkse Piet Kaashoek voor minder de laan uitgestuurd hebben.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:53:36 #125
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18059408
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan me herinneren dat Metro de linkse Piet Kaashoek voor minder de laan uitgestuurd hebben.
En terecht. Links brengt alleen ellende.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:54:36 #126
136 V.
Like tears in rain...
pi_18059432
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:48 schreef yvette1982 het volgende:
Het is terecht dat hij moslims belachelijk maakt. Hij verdient veel geld en helaas gaat een hoop van dat geld naar dat luie tuig die niet wil werken.
...en jij mag stemmen, neem ik aan?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:57:05 #127
9713 Eightball
In control.
pi_18059498
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
En terecht. Links brengt alleen ellende.
Toffe ellende welliswaar, maar da's niet genoeg.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:59:10 #128
9713 Eightball
In control.
pi_18059541
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:48 schreef yvette1982 het volgende:
Hij verdient veel geld
Ken je Theo eigenlijk wel? Het is namelijk een schraper en komt vanwege zijn mening niet echt aan de bak. Uitstekende regisseur trouwens.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:02:27 #129
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_18059618
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 11:59 schreef Eightball het volgende:

[..]

Ken je Theo eigenlijk wel? Het is namelijk een schraper en komt vanwege zijn mening niet echt aan de bak. Uitstekende regisseur trouwens.
dat is onzin.
die knakker heeft zo lang shows op de tv gemaakt. TEvens verdient hij genoeg met zijn boeken, columns en andere activiteiten. Die knakker heeft meer dan genoeg geld hoor.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:11:30 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18059793
quote:
ja, maar Theo heeft nog netjes een mooi groen lampje
[..]
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:14:37 #131
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18059849
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, maar Theo heeft nog netjes een mooi groen lampje
Waar kan je dat zien/doen dan?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:15:40 #132
89497 RealLife
Bless America!
pi_18059866
Staat een tel.nr en een stoplicht onder zn collum in metro
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:16:54 #133
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_18059891
Metro is ook elke dag online te lezen hoor.
http://www.clubmetro.nl/metro/

Ach, ik vind z'n stukjes altijd wel vermakelijk, ookal vind ik hem nogal onevenwichtig werken.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2004 @ 12:18:09 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18059903
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:02 schreef yvette1982 het volgende:

dat is onzin.
die knakker heeft zo lang shows op de tv gemaakt.
Noem er eens een paar?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:18:58 #136
11923 I.R.Baboon
pi_18059920
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:02 schreef yvette1982 het volgende:

[..]

dat is onzin.
die knakker heeft zo lang shows op de tv gemaakt. TEvens verdient hij genoeg met zijn boeken, columns en andere activiteiten. Die knakker heeft meer dan genoeg geld hoor.
Die TVprogramma's maakte hij om z'n films te financieren, maar hij komt nu niet echt meer aan de bak bij de TV.
pi_18059921
De stukjes van Theo van Gogh passen mooi in het rijtje van Smalhout en Van Dam. Even ongenuanceerd en kortzichtig.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 12:20:40 #138
8781 crew  Frutsel
pi_18059945
quote:
Metro...was da nie dat gratis blaadje...
betaal jij zeker voor je abonnement...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:21:51 #139
11923 I.R.Baboon
pi_18059971
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:18 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Noem er eens een paar?
IMDB meldt iig
"Hoe hoort het eigenlijk?" (1999) TV Series
"Laatste oor, Het" (1999) TV Series
"'t is hier verschrikkelijk gezellig" (1998) TV Series
"Hunkering, De" (1997) TV Series
maar volgens mij is dat maar een kleine selectie.
pi_18060011
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Metro...was da nie dat gratis blaadje...
betaal jij zeker voor je abonnement...
Jezus, je bent al de zoveelste die de simpele ironie in dat mailtje niet begrijpt. Ga een inburgeringscursus doen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:42:00 #141
9713 Eightball
In control.
pi_18060236
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:18 schreef Loedertje het volgende:
Noem er eens een paar?
Eentje: Najib en Julia.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 12:49:44 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_18060355
quote:

[afbeelding]

Van mij mag hij zeggen wat hij denkt, doen wat hij zegt.
The truth was in here.
pi_18060669
Iedereen mag de columns schrijven die hij of zij wil, vind ik. Van Gogh schrijft vaak rubbish en beledigt louter om het beledigen, maar dat recht heeft hij. Je kunt hem proberen duidelijk te maken dat je het dom vindt, meer ook niet. Ik vind niet dat je hem daar trouwens zelf op aan moet spreken maar de (hoofd)redactie van dat blaadje.

Van Fortuyn en de LPF en Hammerstein mochten columnisten trouwens niet alles schrijven want die halen je meteen voor de rechter over columns die hen niet bevielen. Het is vaak dus nogal selectief en in dat licht is het geblaat in dit topic ook nogal hypocriet.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:08:08 #144
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18060732
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:04 schreef SCH het volgende:
Iedereen mag de columns schrijven die hij of zij wil, vind ik. Van Gogh schrijft vaak rubbish en beledigt louter om het beledigen, maar dat recht heeft hij. Je kunt hem proberen duidelijk te maken dat je het dom vindt, meer ook niet. Ik vind niet dat je hem daar trouwens zelf op aan moet spreken maar de (hoofd)redactie van dat blaadje.

Van Fortuyn en de LPF en Hammerstein mochten columnisten trouwens niet alles schrijven want die halen je meteen voor de rechter over columns die hen niet bevielen. Het is vaak dus nogal selectief en in dat licht is het geblaat in dit topic ook nogal hypocriet.
Welke collumnist heeft Fortuyn voor de rechter gedaagd dan?

Bij Matty Verkammen had hij trouwens het volste recht: die wenste hem de dood toe.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:08:47 #145
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18060742
Wat een onzin zeg, laat hem lekker schrijven...
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_18060803
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:08 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Welke collumnist heeft Fortuyn voor de rechter gedaagd dan?

Bij Matty Verkammen had hij trouwens het volste recht: die wenste hem de dood toe.
Spong en Hammerstein hebben o.a. Marcel van Dam en Verkamman gedaagd. Jouw argument is echt lachwekkend, dat meen je toch niet. Van Gogh doet niet anders dan moslims allerlei zaken toewensen en dat mag dan niet?

Waarom mag een columnist iemand trouwens de dood niet toewensen. Het is niet netjes, maar het mag van mij best.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:11:55 #147
87946 Last_Action_Hero
Ride to live, live to ride: HD
pi_18060806
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee nogallicht niet: zij DOEN gewoon. Zij mekkeren niet over onderdrukte vrouwen, zij onderdrukken gewoon. Natuurlijk zijn er dan (beschaafde) mensen die daarover mekkeren. Hoewel ik het liever gefundeerde meningen noem.
Geen linkse rakker, maar een rechtse realist!
pi_18060816
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 12:18 schreef Monidique het volgende:
De stukjes van Theo van Gogh passen mooi in het rijtje van Smalhout en Van Dam. Even ongenuanceerd en kortzichtig.
Ja, het lijken wel gelovigen. Jammer dat ze tot dat niveau moeten afzakken om veel mensen aan te spreken.
pi_18060844
van mij mogen ze Van Gogh bij de Metro laten, maar dan moeten ze wel iemand van het andere spectrum er naast zetten een Abu Jah Jah, die net zo ongenuanceerd bakken loopt te verkopen als onze Theo... Ik lees dat blad niet om er iets van op te steken. Dan ben je sowieso goed gek in je hoofd.
pi_18060888
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:04 schreef SCH het volgende:
Tussen een oordeel van de rechter vragen over een bepaalde passage in een column omdat je van mening bent dat daar de wet is overtreden of simpelweg eisen dat een columnist stopt met het schrijven van columns zit een heel erg groot verschil.

Er is geen Fortuynist geweest die een handtekening heeft gezet onder een petitie die oproept om een bepaalde columnist te verbieden columns te schrijven.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:17:41 #151
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_18060924
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
van mij mogen ze Van Gogh bij de Metro laten, maar dan moeten ze wel iemand van het andere spectrum er naast zetten een Abu Jah Jah
Waarom moet dat?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:18:33 #152
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_18060937
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:11 schreef SCH het volgende:
Spong en Hammerstein hebben o.a. Marcel van Dam en Verkamman gedaagd.
Fortuyn heeft dus niemand aangeklaagd. .
pi_18060938
Het moet niet, maar het zou gewoon aardig zijn. Ik vind Metro steeds meer een blad voor populistisch rechts Nederland worden.
pi_18060963
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:15 schreef Tikorev het volgende:
Er is geen Fortuynist geweest die een handtekening heeft gezet onder een petitie die oproept om een bepaalde columnist te verbieden columns te schrijven.
Ach kom nou toch, het gegil was oorverdovend. Het was nog veel sterker. Het was hun schuld dat er een moord was gepleegd. Ik vind het zo hypocriet omdaar nu weer om heen te gaan lullen. Geef gewoon toe dat je met twee maten meet. Moslims en allochtonen mogen niet zeuren en autochtonen hebben altijd alle recht om ontevreden te zijn en te zeiken - doe us stoer, geef het toe en dan ben je eindelijk een kerel.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:20:20 #155
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18060964
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
van mij mogen ze Van Gogh bij de Metro laten, maar dan moeten ze wel iemand van het andere spectrum er naast zetten een Abu Jah Jah, die net zo ongenuanceerd bakken loopt te verkopen als onze Theo... Ik lees dat blad niet om er iets van op te steken. Dan ben je sowieso goed gek in je hoofd.
Die hebben ze al, van Oel.
pi_18060999
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het moet niet, maar het zou gewoon aardig zijn. Ik vind Metro steeds meer een blad voor populistisch rechts Nederland worden.
Dat komt omdat Spits dat ook is en ze dat kunstje nadoen.
pi_18061033
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach kom nou toch, het gegil was oorverdovend. Het was nog veel sterker. Het was hun schuld dat er een moord was gepleegd. Ik vind het zo hypocriet omdaar nu weer om heen te gaan lullen.
En toen werden er handtekeningen ingezameld om columnisten de mond te snoeren ofzo
pi_18061049
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:23 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En toen werden er handtekeningen ingezameld om columnisten de mond te snoeren ofzo
Er werd net zo hard gegild dat het niet mocht en ze zijn bovendien aangeklaagd, vervolg ze tot in de hel, weet je nog wel. Maar nee, jij houdt ineens van ze
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:29:12 #159
13973 ranja
image means nothing
pi_18061145
Ik heb die column van vrijdag gelezen, slaat echt nergens op. Snap niet dat hij betaald krijgt om een potje te gaan lopen schelden. Van mij mag hij meteen weg, wekt bij mij in elk geval alleen maar ergernis op.
pi_18061188
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Er werd net zo hard gegild dat het niet mocht en ze zijn bovendien aangeklaagd, vervolg ze tot in de hel, weet je nog wel. Maar nee, jij houdt ineens van ze
Ze mogen van mij ook gillen wat ze willen, ze mogen naar de rechter stappen en ze mogen handtekeningen inzamelen. Ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat ze een columnist de mond willen snoeren omdat hij niet op die knietjes gaat voor de islam.

En volgens mij heeft dat verder weinig te maken met het vragen van een oordeel aan de rechter vanwege vermeende haatkwekerij tegen een individu die later is vermoord door een van haat doordrongen moordenaar uit hetzelfde kamp als de bewuste gedaagde columnist.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:32:59 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18061222
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Die hebben ze al, van Oel.
Van Oel is een apart mannetje, tevens dikke vriendjes met van Gogh.
[..]
pi_18061235
hij kan nergens anders over schrijven die zatlap . Van mij hoeft hij niet weg want hij maakt iedere keer zichzelf belachelijk en dat is best amuserend Misschien dat er binnenkort een ander onderwerp is waar hij over kan schrijven om een beetje variatie in zijn "columns" te brengen. Maar ik verwacht niet echt veel van een man wiens intellect zo goed is als de inhoud van een bierfles
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:35:45 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18061284
Wat een ongelofelijke bullshit om de situatie rond Fortuyn hiermee te vergelijken. De aanvallen op Fortuyn waren allemaal direct gericht op zijn persoon, terwijl de aanvallen Van Gogh op de islam allemaal gericht zijn op de religie en niet op personen. Da's nogal een behoorlijk verschil imo.
pi_18061338
quote:
Mag ik dit zeggen?

Eindelijk is er een discussie in ons land over de vraag of je zo maar alles moet kunnen zeggen. Artikel 7 van de Grondwet zegt dat niemand vooraf toestemming nodig heeft om zijn mening te kunnen geven. Dat lijkt een garantie om er zo maar alles uit te gooien. Dat is echter niet juist. Je mag best zeggen dat moslims geitenneukers zijn, zoals Theo van Gogh doet. Je mag best zeggen dat mensen die in een djelleba lopen eveneens geitenneukers zijn, zoals Ebru Umar doet. Maar het naakte feit dat dit niet verboden is, maakt nog niet dat het ook goed is.

Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.' Ellian is al weer een hele tijd niet meer in zijn geboorteland geweest en kennelijk ook niet buiten de Nederlandse polder. Anders zou hij weten dat er gebieden zijn waar woorden wel tot waanzin kunnen leiden. En ook tot terrorisme. Kortgeleden was ik in de bezette Palestijnse gebieden. Daar zijn heel wat mensen bereid om zichzelf op te blazen. Het gebruik van de verkeerde woorden kan daar tot een massaslachting leiden. Dat kun je onredelijk vinden, maar emoties zijn nou eenmaal onredelijk.

Vandaag heeft Paul Cliteur in Buitenhof aangekondigd dat hij zich weer uitsluitend met de wetenschap gaat bezighouden. Hij stopt met zijn columns. Cliteur is één van de columnisten waar de AIVD op doelde bij de opmerking 'dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt.' Cliteur voelt zich gedemoniseerd en trekt zich terug als columnist. Dat is bijzonder jammer. Het was beter geweest als hij het debat was blijven voeren. Nu is hij niet meer aanspreekbaar.

Op Van Gogh en Umar kunnen we voorlopig nog wel rekenen. Zij hebben van het beledigen en het onheus bejegenen hun visitekaartje gemaakt. Gezien hun voorgeschiedenis weten we dat ze buiten die vaardigheid ook weinig anders kunnen. Zij zullen dus onderwerp van debat blijven. Dat vinden ze ook niet erg. Integendeel, daar ligt hun bestaansrecht en hun broodwinning. Toch valt daar nog wel iets meer over te zeggen.

Elke opiniemaker zou zich af moeten vragen wat de maatschappelijke effecten van zijn of haar woorden zijn. Natuurlijk mag iedereen alles zeggen, daar gaat het niet om. Maar als het gebruik van kwalificaties als 'geitenneukers' tot grote spanning en zelfs agressie leidt, moet je die term dan wel elke keer gebruiken? Je verantwoordelijkheid nemen als columnist betekent niet dat je moet zwijgen, slechts dat je niet alles zult zeggen. Bijna alles kan, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen. Cliteur heeft dat begrepen en dat valt in hem te prijzen. De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?

Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:39:43 #165
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18061358
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:24 schreef SCH het volgende:

[..]

er werd na een moord op een publiek figuur die dagelijks systematisch in een kwaad daglicht werd gezet door veel vooraanstaande politici en tv-persoonlijkheden gekeken of diverse figuren aan hebben gezet tot haat en dus indirect tot deze moord. Niemand die ooit heeft gezegd dat het NRC, Barend & Van Dorp, Melkert, De Grave hun mening niet meer mogen geven.

Er werd enkel opgeroepen tot onderzoek of de opmerkingen die zijn geplaatst hebben aan zouden kunnen hebben gezet tot de moord op Fortuyn

Dat is iets anders dan een stel huilie's die zeggen dat er iemand is die hun geloof niet leuk vindt. Het valt me uberhaupt mee dat er nog geen moslimgeestelijke is die net als bij Salman Rushdie, van Gogh vogelvrij heeft verklaard.
[..]
pi_18061382
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:31 schreef Tikorev het volgende:
wauwel
Dus Fortuyn mag je niet beledigen, de rest wel? Fijn zeg.
pi_18061414
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dit is een parodie op hoe Van Bommel zou reageren hoop ik. Toch ?
pi_18061417
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:35 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een ongelofelijke bullshit om de situatie rond Fortuyn hiermee te vergelijken. De aanvallen op Fortuyn waren allemaal direct gericht op zijn persoon, terwijl de aanvallen Van Gogh op de islam allemaal gericht zijn op de religie en niet op personen. Da's nogal een behoorlijk verschil imo.
Walgelijk vind ik dit. Echte Cliteurmentaliteit. Wij mogen alles zeggen, maar de rest mag niks. Wij - van het grote rechtse blaten, mogen alles zeggen en de rest moet zijn bek houwe.

Wees een vent, wees consequent.
pi_18061436
Goed stukje van Van Bommel, hij slaat de spijker op zijn kop. Niks verbieden maar wel vragen of het een onsje minder kan en wijzen op de gevolgen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:44:22 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18061453
WTF is die Harry van Bommel nu helemaal

Trouwens wel weer een triest eenzijdige tekst, geen wóórd over die geitenneuker El Moumni.
pi_18061456
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus Fortuyn mag je niet beledigen, de rest wel? Fijn zeg.
A. Niemand is veroordeeld.
B. Het ging niet om beledigen maar om haat kweken met de dood tot gevolg.

pi_18061482
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

A. Niemand is veroordeeld.
B. Het ging niet om beledigen maar om haat kweken met de dood tot gevolg.

A. Hier toch ook niet.
B. Onzin. Er is geen verband tussen die columns en zijn dood. Die haat kweekte die rakker zelf trouwens. Hij en niemand anders was verantwoordelijk voor zijn uitspraken.

Waarom toch zo laf en dubbel Tikorev, geef dan gewoon toe dat je met twee maten meet. Valt me zo tegen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 13:46:59 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18061495
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:42 schreef SCH het volgende:
Walgelijk vind ik dit. Echte Cliteurmentaliteit. Wij mogen alles zeggen, maar de rest mag niks. Wij - van het grote rechtse blaten, mogen alles zeggen en de rest moet zijn bek houwe.

Wees een vent, wees consequent.
Wat zanik je nou? Ik zeg nergens dat de aanval op Fortuyn strafbaar had moeten worden gesteld oid. Ik zeg alleen dat de vergelijking met dit geval gewoon niet opgaat.

Ik ben juist erg voorstander van de vrijheid van meningsuiting, zonder aanziens des persoons welteverstaan, je zult mij echt niet hierover horen mekkeren.
pi_18061584
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom toch zo laf en dubbel Tikorev, geef dan gewoon toe dat je met twee maten meet. Valt me zo tegen.
Ik meet met twee maten omdat deze actie om een columnist een verbod proberen op te leggen om columns te schrijven en het vragen van een oordeel aan de rechtsr omdat je van mening bent dat in bepaalde passages de wet is overtreden totaal niet met elkaar te vergelijken is.
quote:

[..]

Ze mogen van mij ook gillen wat ze willen, ze mogen naar de rechter stappen en ze mogen handtekeningen inzamelen. Ik zeg alleen dat ik het belachelijk vind dat ze een columnist de mond willen snoeren omdat hij niet op die knietjes gaat voor de islam.

En volgens mij heeft dat verder weinig te maken met het vragen van een oordeel aan de rechter vanwege vermeende haatkwekerij tegen een individu die later is vermoord door een van haat doordrongen moordenaar uit hetzelfde kamp als de bewuste gedaagde columnist.
pi_18061595
Ik neem theo pas serieus als hij een keer nuchter is Nooit dus
pi_18061751
Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, maar Van Gogh maakt er een zootje van door gewoon als een zatlap te bléren dat moslims geiteneukers etc zijn. Op de FP vinden veel mensen het wel leuk dat andere mensen belachelijk worden gemaakt. Zolang het jij zelf niet bent toch?

Al die ophef over die imam die Nederlanders minder dan honden noemt, maar als Van Gogh iets soortgelijks doet is het wel goed?

Denk toch na. Met columns zoals deze schiet niemand wat op. Dit is gewoon een dom partijtje schelden van Van Gogh.

Wat ik mij afvraag, als er iets soortgelijks werd geroepen over Jezus en het Christendom, werd het dan wel geplaatst?
pi_18061757
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik meet met twee maten omdat deze actie om een columnist een verbod proberen op te leggen om columns te schrijven en het vragen van een oordeel aan de rechtsr omdat je van mening bent dat in bepaalde passages de wet is overtreden totaal niet met elkaar te vergelijken is.
[..]
Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Die pas je blijkbaar selectief toe.
pi_18061837
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:57 schreef HeyFreak het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een mooi iets, maar Van Gogh maakt er een zootje van door gewoon als een zatlap te bléren dat moslims geiteneukers etc zijn. Op de FP vinden veel mensen het wel leuk dat andere mensen belachelijk worden gemaakt. Zolang het jij zelf niet bent toch?

Al die ophef over die imam die Nederlanders minder dan honden noemt, maar als Van Gogh iets soortgelijks doet is het wel goed?

Denk toch na. Met columns zoals deze schiet niemand wat op. Dit is gewoon een dom partijtje schelden van Van Gogh.

Wat ik mij afvraag, als er iets soortgelijks werd geroepen over Jezus en het Christendom, werd het dan wel geplaatst?
Weliswaar is er geen sprake van Jezus of het Christendom, maar treinen vergelijken met veewagens gaat de Metro wel te ver...
quote:
Metro stopt column na klacht van NS

Een column van Piet Kaashoek, docent aan de Academie voor Journalistiek in Tilburg, is de Nederlandse Spoorwegen in het verkeerde keelgat geschoten. Daarop heeft hoofdredacteur Jan Dijkgraaf de relatie met de columnist beëindigd.

Al eerder was er kritiek op Kaashoek toen hij Pim Fortuyn een 'bruinhemd' noemde. Die column werd geweigerd. Op 5 juli maakte Kaashoek weer een toespeling op de Tweede Wereldoorlog, toen hij het comfort in de treinen vergeleek met de 'veewagens' waarin mensen staande werden vervoerd.

De column werd wel geplaatst, volgens Dijkgraaf door onoplettendheid ter redactie; zelf was hij die week met vakantie. Toen de NS per brief bezwaar maakte, las de hoofdredacteur de gewraakte column en hij was het eens met de kritiek: de column was niet op, maar over het randje. Dat de NS voor de verspreiding van Metro ook contractpartner is, speelde daarbij een ondergeschikte rol. Metro heeft wel haar excuus aangeboden en laten weten dat de column van Kaashoek zou worden gestopt. Daarop heeft de NS laten weten dat zij daar genoegen mee nam.

Dijkgraaf zegt in zijn brief aan Kaashoek dat het zijn goed recht is als columnist 'in extreme mate de grens op te zoeken en te overschrijden', maar Metro hoeft daarvoor geen podium te bieden.
Had Dijkgraaf geen opzegtermijn in acht moeten nemen? Nee, zegt hij, want Kaashoek was gewaarschuwd en bovendien is hij als docent niet voor zijn inkomen afhankelijk van dit werk. Inmiddels heeft Kaashoek aan Metro een taalcolumn aangeboden, maar Dijkgraaf zal daar niet op in gaan. Niet omdat hij nooit meer iets van Kaashoek wil, maar omdat hij geld noch ruimte heeft voor een taalrubriek. (PH)

http://villa.intermax.nl/(...)nter_jo14.27015.html
pi_18061838
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Die pas je blijkbaar selectief toe.
Inderdaad, want deze twee voorbeelden zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Kritiek op een godsdienst moet kunnen, haatkwekerij tegen een individu niet
pi_18061885
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Inderdaad, want deze twee voorbeelden zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Kritiek op een godsdienst moet kunnen, haatkwekerij tegen een individu niet
Kritiek op een godsdienst, en kritiek op de leer van een politicus: beide moeten kunnen.
pi_18061896
Toch iets gevonden over Jezus en het Christendom. Het volgende ging de Metro wel te ver:

http://www.stripster.nl/Nieuws/2003/peer.htm
pi_18061931
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef Kozzmic het volgende:
Toch iets gevonden over Jezus en het Christendom. Het volgende ging de Metro wel te ver:

[afbeelding]

lijkt op die kabouter Yassin ... die nu met 71 maagden aan het freubelen is
pi_18061942
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Kritiek op een godsdienst, en kritiek op de leer van een politicus: beide moeten kunnen.
eensch
pi_18061988
quote:

[..]

ook eensch
pi_18062088
kritiek mag van mij ook, maar niet schelden zoals Van Gogh doet.
pi_18062176
zelfde kots die hij iedere keer husselt en weer neerpleurt in metro.
pi_18062228
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:07 schreef Tikorev het volgende:

[..]

eensch
dan snap ik niet waarom je dat geneuzel over Fortuyn zo verdedigt. En als je zegt: dat ging verder, dan zeg ik: ja, maar dat gaat het hier ook. Kritiek op een godsdienst heeft het niet nodig om woorden als geitenneukers etc. te gebruiken.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:28:14 #188
89497 RealLife
Bless America!
pi_18062296
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat komt omdat Spits dat ook is en ze dat kunstje nadoen.
Haha, rechts? Flikker toch op man, Nederland kent niet eens rechts, alleen centrum-links..
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:29:13 #189
13973 ranja
image means nothing
pi_18062306
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:04 schreef Kozzmic het volgende:

[afbeelding]

Dank je, die had ik gemist... was erg benieuwd hoe erg die strip was die het einde van Pleer betekende (wat ik trouwens nooit grappig vond). Die valt wel mee in vergelijking met het gescheld van van Gogh.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:31:01 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18062331
quote:
Eens. Dus?

Ik snap echt niet waarom Fortuyn er sowieso bijgehaald moet worden. Ik vind bijvoorbeeld het gebalk van El Moumni wat dit betreft als vergelijking véél relevanter.
pi_18062348
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:31 schreef Lemmeb het volgende:
Ik snap echt niet waarom Fortuyn er sowieso bijgehaald moet worden.
Daar werden columnisten ook aangevallen.
pi_18062386
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eens. Dus?

Ik snap echt niet waarom Fortuyn er sowieso bijgehaald moet worden. Ik vind bijvoorbeeld het gebalk van El Moumni wat dit betreft als vergelijking véél relevanter.
Daar was ook grote verontwaardiging over, waarom hierover niet? Zolang anderen belachelijk worden gemaakt is het vrijheid van meningsuiting, maar als je zelf belachelijk wordt gemaakt door een imam is het gelijk "het land uit met die gast" etc.
pi_18062387
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:24 schreef SCH het volgende:

[..]

dan snap ik niet waarom je dat geneuzel over Fortuyn zo verdedigt.
Jij snapt het waarschijnlijk niet omdat je totaal niet leest wat er eerder is geschreven.

Dus voor de tiende keer: Die aanklacht van Spong ging niet over "kritiek op de leer van een politicus" maar over haatkwekerij tegen een idividu...

Of vind jij opmerkingen als 'de vuile, kale nepprofessor', 'de intelligentie van Hitler', 'de charme van Himmler' en 'daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt' kritiek op de leer van een politicus.

Dat heeft werkelijk niets te maken met deze column over over een godsdienst...
quote:

[..]

pi_18062461
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jij snapt het waarschijnlijk niet omdat je totaal niet leest wat er eerder is geschreven.

Dus voor de tiende keer: Die aanklacht van Spong ging niet over "kritiek op de leer van een politicus" maar over haatkwekerij tegen een idividu...

Of vind jij opmerkingen als 'de vuile, kale nepprofessor', 'de intelligentie van Hitler', 'de charme van Himmler' en 'daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt' kritiek op de leer van een politicus.

[..]

Kritiek op één persoon is erger dan kritiek op duizenden?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:39:49 #195
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18062462
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar dan mag Van Gogh ook stukjes in de Groene schrijven toch?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:41:24 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18062492
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:32 schreef SCH het volgende:
Daar werden columnisten ook aangevallen.
Ja dus? Een beetje columnist wordt elke dag wel een keer aangevallen. So what?

Het gaat hier om de lachwekkende manier waarop men in dit geval die 'aanval' kiest. Om nog maar te zwijgen over de achterliggende motieven die al helemaal om te lachen (of om te janken) zijn.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:41:29 #197
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18062494
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:11 schreef SCH het volgende:

Waarom mag een columnist iemand trouwens de dood niet toewensen. Het is niet netjes, maar het mag van mij best.
Mag het nou wel of niet?
pi_18062504
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:39 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Kritiek op één persoon is erger dan kritiek op duizenden?
Nee, haat kweken tegen een individu is erger (zelfs verboden) dan kritiek hebben op een godsdienst (is juist goed).
pi_18062506
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:15 schreef HeyFreak het volgende:
kritiek mag van mij ook, maar niet schelden zoals Van Gogh doet.
Waar doel je op??
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18062574
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:41 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee, haat kweken tegen een individu is erger (zelfs verboden) dan kritiek hebben op een godsdienst (is juist goed).
Kritiek en grofweg uitschelden vind ik wel een verschil. Waarom mag je iemand geen kale nicht noemen maar een hele bevolkingsgroep wel geiteneuker?

@Dora:

Wat Van Gogh doet is gewoon ordinair schelden. Als je kritiek hebt op iets lijkt het me logisch dat je dat ook beargumenteerd, en niet alleen een opsomming maakt van scheldwoorden etc.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:48:01 #201
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18062614
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:34 schreef HeyFreak het volgende:
Daar was ook grote verontwaardiging over, waarom hierover niet? Zolang anderen belachelijk worden gemaakt is het vrijheid van meningsuiting, maar als je zelf belachelijk wordt gemaakt door een imam is het gelijk "het land uit met die gast" etc.
Dat hoor je mij niet zeggen.

Wat ik wel zeg is het volgende: als Janmaat niet mag zeggen wat hij wil, als Fortuyn niet mag zeggen wat hij wil, als Michiel Smit (nog steeds) moet oppassen wat hij zegt, dan is het natuurlijk te bezopen voor woorden dat een El Moumni blijkbaar wel mag zeggen wat hij wil. Gelijke monniken, gelijke kappen, meer vraag ik niet.

Overigens had El Moumni van mij ook wel een enkeltje Sahara mogen krijgen hoor, daar had ik echt niet wakker van gelegen.
pi_18062625
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:46 schreef HeyFreak het volgende:
@Dora:

Wat Van Gogh doet is gewoon ordinair schelden. Als je kritiek hebt op iets lijkt het me logisch dat je dat ook beargumenteerd, en niet alleen een opsomming maakt van scheldwoorden etc.
Het is dan ook niet alleen een opsomming van scheldwoorden, er staan ook heel wat argumenten in. Heb je zijn column wel gelezen? Oke, hij is af en toe misschien iets te hard, maar hij zegt wel waar het op staat.

Mohammed een pedofiel en een vieze oom noemen moet gewoon kunnen imo, dat eerste is zelfs een feit.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_18062629
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:46 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Waarom mag je iemand geen kale nicht noemen maar een hele bevolkingsgroep wel geiteneuker?
Je mag iemand best kale nicht noemen
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:51:12 #204
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18062682
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:41 schreef Tikorev het volgende:
Ik zou toch liever hebben dat moslims zelf die Oogkleppen van Achterlijkheid eens afdoen en de discussie onderling eens aanzwengelen. Maar daar lijkt het voorlopig absoluut niet op (op een enkele roepende in de woestijn na).

Men zwelgt liever in zelfmedelijden, in plaats van zich af te vragen waarom zoveel mensen toch een probleem hebben met 'hun' religie.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:51:52 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18062702
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Mohammed een pedofiel en een vieze oom noemen moet gewoon kunnen imo, dat eerste is zelfs een feit.
Het tweede dan ook. Dus.
pi_18062745
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zou toch liever hebben dat moslims zelf die Oogkleppen van Achterlijkheid eens afdoen en de discussie onderling eens aanzwengelen. Maar daar lijkt het voorlopig absoluut niet op (op een enkele roepende in de woestijn na).
Dat zal inderdaad nog wel een paar honderd jaar duren...

Tot die tijd moeten mensen als Theo van Gogh die taak maar op zich nemen...
pi_18062867
Ik neem zo'n dronken rand debiel absoluut niet serieus . Hij zou er beter aan doen zichzelf te helpen door het adres van de dichstbijzijnde AA op te zoeken.
pi_18063014
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:33 schreef Chadi het volgende:
hij kan nergens anders over schrijven die zatlap . [...] Maar ik verwacht niet echt veel van een man wiens intellect zo goed is als de inhoud van een bierfles
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 13:51 schreef Chadi het volgende:
Ik neem theo pas serieus als hij een keer nuchter is Nooit dus
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:59 schreef Chadi het volgende:
Ik neem zo'n dronken rand debiel absoluut niet serieus . Hij zou er beter aan doen zichzelf te helpen door het adres van de dichstbijzijnde AA op te zoeken.
Vanwaar toch die fixatie op drankgebruik als ik vragen mag?
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:06:36 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063025
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:53 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad nog wel een paar honderd jaar duren...

Tot die tijd moeten mensen als Theo van Gogh die taak maar op zich nemen...
hoe had je dat gezien dan????

achmed: hey rashid
rashid: j0 w0rd up j0j0j0j0zzzzzzzzzzzzzzz shishzzz kebab wassup
achmed: die column van theo van gogh al gelezen
rashid: ja hij zegt dat we geitenneukers zijn
achmed: de vijfde colonne van geitenneukers nog wel ... en we gaan binnenkort met gifgas en atoombommen smijten!
rashid: ja idd misschien moeten we onze oogkleppen is afzetten

right, als je een discussie wil voeren/starten of wat dan ook doe je er handig aan om niet te schelden.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:07:18 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063040
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:59 schreef Chadi het volgende:
hij was toch gestopt met drinken?
pi_18063069
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

[..]

euh ik doe hem na zonder drank knap he

Die dronken eikel moesten ze eens verplichten laten afkicken . Zijn lever zal nu wel zo groot zijn dat het de rest van zijn lichaam uit balans heeft gehaald waardoor hij al die onzin uitkraamt.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:10:25 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063110
hij doet het ook zonder drank
pi_18063151
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:06 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hij is moslim.
pi_18063177
Toxilogisch gehalte alcohol verdwijnt bij hem pas na drie maanden zonder alcohol. Ik vind dat ze zulke gasten die stomdronken onzin verkopen verplicht moeten laten afkicken.

op het moment dat het vervelend begint te worden dat ik telkens over drank begin heb je ongeveer begrepen wat van Gogh voor die anderen betekent.. hij herkauwt iedere keer hetzelfde onderwerp en voegt niks nieuw toe.
pi_18063219
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:13 schreef Chadi het volgende:
op het moment dat het vervelend begint te worden dat ik telkens over drank begin heb je ongeveer begrepen wat van Gogh voor die anderen betekent.. hij herkauwt iedere keer hetzelfde onderwer en voegt niks nieuw toe.
Nee. Dit topic gaat namelijk niet over het drankgebruik van Van Gogh. Als je een eigen topic opent daarover mag je zeggen wat je wilt.

Van Gogh schrijft columns, lijkt me redelijk dat hij daarin ook zijn mening mag ventileren. Dat moslims daar niet blij mee zijn is hun probleem.
pi_18063283
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee. Dit topic gaat namelijk niet over het drankgebruik van Van Gogh. Als je een eigen topic opent daarover mag je zeggen wat je wilt.

Van Gogh schrijft columns, lijkt me redelijk dat hij daarin ook zijn mening mag ventileren. Dat moslims daar niet blij mee zijn is hun probleem.
Het gaat over van Gogh en zijn drank probleem die hem wartaal doet uitslaan. Hij moet daarom minder drinken en hulp zoeken. Dat hij een drank probleem heeft is inderdaad zijn probleem.
pi_18063323
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe had je dat gezien dan????

rashid: ja hij zegt dat we geitenneukers zijn
achmed: de vijfde colonne van geitenneukers nog wel ... en we gaan binnenkort met gifgas en atoombommen smijten!
rashid: ja idd misschien moeten we onze oogkleppen is afzetten
Nee,

rashid: ja man, hij moet egt dood man. Jihad zech ik je. Hoerenzoon moet dood!
krant: "Theo van Gogh vermoord"
Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden

Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:22:58 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063413
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee,

en hoe neemt hij dan precies die taak van die oogkleppen op zich?

enige wat hij op zich neemt is haat
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:24:05 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063441
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Robert_Jensen lijkt te vinden van niet

ik ook niet, zijn mening ventileren is ok maar om een potje te gaan zitten schelden vind ik niet echt normaal
pi_18063462
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

en hoe neemt hij dan precies die taak van die oogkleppen op zich?
Dat kan dan vervolgens de politiek doen met gepaste maatregelen.
pi_18063472
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:18 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee,

rashid: ja man, die hoerenjong heeft zichzelf kapot gedronken
achmed: maar goed ook een kogel zou zonde zijn
krant: "Theo van Gogh zelfmoord"
Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden en drank misbruik aan gaan pakken.

Ayaan: hij is gaan drinken door die moslims.
wilders: Ayaan heeft gelijk.
Ayaan: proost
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:26:01 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063485
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:25 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat kan dan vervolgens de politiek doen met gepaste maatregelen.
wat voor maatregelen?

en hoe worden die precies mogelijk gemaakt door van gogh zijn gestier?
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:26:33 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063503
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

Politiek: volgens mij moeten we eens wakker gaan worden en drank misbruik aan gaan pakken.

rot is op
pi_18063522
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:25 schreef Chadi het volgende:

[..]

pi_18063564
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

[..]

Waarom leg je het steeds zo verkeerd uit. Ik vind die opmerkingen over Fortuyn nogal ver gaan, maar haatkwekerij is natuurlijk een dom woord. Maar als je vindt dat dat niet mag dan vind ik ook direct dat je zulke dingen niet over een godsdienst en de uitoefenaars daarvan mag zeggen. Waarom mag je wel geitenneukers zeggen.

Van mij mag het, al vind ik het dom, ik vind het ook dom om Fortuyn aids toe te wensen maar het is nogal hypociet om dat te veroordelen en opmerkingen over de islam goed te keuren. Of het nou om een inidividu gaat of niet is niet relevant.
pi_18063598
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

rot is op
ALT+ F4 als het je niet bevalt.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:33:21 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063641
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:31 schreef Chadi het volgende:

[..]

ALT+ F4 als het je niet bevalt.
dan rot ik op, en ik doe nix verkeerd

ga lekker in de zandbak zitten en je kameraadjes met plastic schepjes slaan ... kun je mooi 'die krijg je terug!!', 'wat je zegt ben je zelf' en 'hij begon' roepen
pi_18063648
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat voor maatregelen?
Dat is een compleet ander onderwerp waar ik al duizenden keren iets over gezegd heb. Zoek anders hier maar eens op ' Tikorev' AND ' assimilatie' AND 'multikul'

quote:
en hoe worden die precies mogelijk gemaakt door van gogh zijn gestier?
Met zijn columns kan hij toch de publieke opinie beinvloeden. Oftewel dezelfde mensen die later weer kunnen stemmen.
pi_18063685
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:29 schreef SCH het volgende:
Van mij mag het, al vind ik het dom, ik vind het ook dom om Fortuyn aids toe te wensen maar het is nogal hypociet om dat te veroordelen en opmerkingen over de islam goed te keuren. Of het nou om een inidividu gaat of niet is niet relevant.
Wel degelijk. Het een is terechte kritiek op een achterlijke godsdienst. Of mag je ook geen kritiek hebben op bijvoorbeeld de Scientology-sekte?
pi_18063730
Wel een aardige tegenreactie, nota bene gepubliceerd op de site van Theo van Gogh...
quote:
Mag ik dit zeggen?

Eindelijk is er een discussie in ons land over de vraag of je zo maar alles moet kunnen zeggen. Artikel 7 van de Grondwet zegt dat niemand vooraf toestemming nodig heeft om zijn mening te kunnen geven. Dat lijkt een garantie om er zo maar alles uit te gooien. Dat is echter niet juist. Je mag best zeggen dat moslims geitenneukers zijn, zoals Theo van Gogh doet. Je mag best zeggen dat mensen die in een djelleba lopen eveneens geitenneukers zijn, zoals Ebru Umar doet. Maar het naakte feit dat dit niet verboden is, maakt nog niet dat het ook goed is.

Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.' Ellian is al weer een hele tijd niet meer in zijn geboorteland geweest en kennelijk ook niet buiten de Nederlandse polder. Anders zou hij weten dat er gebieden zijn waar woorden wel tot waanzin kunnen leiden. En ook tot terrorisme. Kortgeleden was ik in de bezette Palestijnse gebieden. Daar zijn heel wat mensen bereid om zichzelf op te blazen. Het gebruik van de verkeerde woorden kan daar tot een massaslachting leiden. Dat kun je onredelijk vinden, maar emoties zijn nou eenmaal onredelijk.

Vandaag heeft Paul Cliteur in Buitenhof aangekondigd dat hij zich weer uitsluitend met de wetenschap gaat bezighouden. Hij stopt met zijn columns. Cliteur is één van de columnisten waar de AIVD op doelde bij de opmerking 'dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt.' Cliteur voelt zich gedemoniseerd en trekt zich terug als columnist. Dat is bijzonder jammer. Het was beter geweest als hij het debat was blijven voeren. Nu is hij niet meer aanspreekbaar.

Op Van Gogh en Umar kunnen we voorlopig nog wel rekenen. Zij hebben van het beledigen en het onheus bejegenen hun visitekaartje gemaakt. Gezien hun voorgeschiedenis weten we dat ze buiten die vaardigheid ook weinig anders kunnen. Zij zullen dus onderwerp van debat blijven. Dat vinden ze ook niet erg. Integendeel, daar ligt hun bestaansrecht en hun broodwinning. Toch valt daar nog wel iets meer over te zeggen.

Elke opiniemaker zou zich af moeten vragen wat de maatschappelijke effecten van zijn of haar woorden zijn. Natuurlijk mag iedereen alles zeggen, daar gaat het niet om. Maar als het gebruik van kwalificaties als 'geitenneukers' tot grote spanning en zelfs agressie leidt, moet je die term dan wel elke keer gebruiken? Je verantwoordelijkheid nemen als columnist betekent niet dat je moet zwijgen, slechts dat je niet alles zult zeggen. Bijna alles kan, maar dat betekent niet dat alles moet kunnen. Cliteur heeft dat begrepen en dat valt in hem te prijzen. De verwachting dat Van Gogh of Ebru tot dat inzicht zullen komen, is bij mij niet groot. Daar is eerst een aanslag op hun leven voor nodig. Of mag ik dat niet zeggen?

Harry van Bommel
Tweede-Kamerlid

http://www.theovangogh.nl/harry_van_bommel_2.html
pi_18063735
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wel degelijk. Het een is terechte kritiek op een achterlijke godsdienst. Of mag je ook geen kritiek hebben op bijvoorbeeld de Scientology-sekte?
Je mag ook kritiek hebben. Maar schelden en beledigen is iets anders. Mag van mij ook maar die huilies die zo zaten te janken over Fortuyn moeten zich realiseren hoe hypocriet ze bezig zijn. Fortuyn is notabene de grondlegger van het grote beledigen in Nederland.
pi_18063758
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom leg je het steeds zo verkeerd uit. Ik vind die opmerkingen over Fortuyn nogal ver gaan, maar haatkwekerij is natuurlijk een dom woord. Maar als je vindt dat dat niet mag dan vind ik ook direct dat je zulke dingen niet over een godsdienst en de uitoefenaars daarvan mag zeggen. Waarom mag je wel geitenneukers zeggen.
Haatkweken tegenover de islam mag ook niet. Maar fundamentalistische moslims geitenneukers noemen vind ik niet haatkwekerij.

Bovendien zit er een groot verschil tussen een individu en een religie.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:39:42 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063768
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:33 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is een compleet ander onderwerp waar ik al duizenden keren iets over gezegd heb. Zoek anders hier maar eens op ' Tikorev' AND ' assimilatie' AND 'multikul'

ik moet gaan zoeken om jouw argumenten te vinden???

nee dank je
quote:
[..]

Met zijn columns kan hij toch de publieke opinie beinvloeden. Oftewel dezelfde mensen die later weer kunnen stemmen.
dat is nu juist het probleem

hij beinvloed de publieke opinie idd maar niet ten goede ... mensen die het met hem eens zijn zullen dat altijd zijn al schrijft hij dat hij net stront heeft gegeten en het lekker vond en mensen die het niet met hem eens zijn vinden het een vies schreeuwerig mannetje dus die zullen hun stemgedrag ook niet wijzigen.

bij de moslims zullen er echter heel veel mensen door zijn topics op een partij als AEL stemmen want die springen er ongetwijfeld bovenop en het zou mij absoluut nix verbazen als die bij de volgende verkiezingen gewoon verkiesbaar zijn
pi_18063782
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef Kozzmic het volgende:
Wel een aardige tegenreactie, nota bene gepubliceerd op de site van Theo van Gogh...
Die is zo'n 50 reacties geleden ook al gepost...
pi_18063795
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:39 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Haatkweken tegenover de islam mag ook niet. Maar fundamentalistische moslims geitenneukers noemen vind ik niet haatkwekerij.

Bovendien zit er een groot verschil tussen een individu en een religie.
Sorry hoor - dan heb je echt een dubbele agenda. Zo gaat het dus altijd: rechts mag alles zeggen, da's niet erg - maar als ze zelf eens wat kritiek krijgt, komen de tranen.

Hypocriet geneuzel dus
pi_18063832
quote:
Volgens de extreem rechtse Afshin Ellian 'besluit geen fundamentalist na het lezen van een column zichzelf met een staaf dynamiet op te blazen.'
Afshin Ellian extreem-rechts? Valt me tegen van Van Bommel.
pi_18063873
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mag ook kritiek hebben. Maar schelden en beledigen is iets anders. Mag van mij ook maar die huilies die zo zaten te janken over Fortuyn moeten zich realiseren hoe hypocriet ze bezig zijn. Fortuyn is notabene de grondlegger van het grote beledigen in Nederland.
Fortuyn kon er ook wat van idd.
pi_18063897
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij de moslims zullen er echter heel veel mensen door zijn topics op een partij als AEL stemmen want die springen er ongetwijfeld bovenop en het zou mij absoluut nix verbazen als die bij de volgende verkiezingen gewoon verkiesbaar zijn
Laat iedereen hun ware gezicht maar zien. Ik zie liever de AEL met een zetel in de Tweede Kamer dan GroenLinks...

Ik bedoel, wat voor samenleving heb je dan? Als een columnist door gebruik te maken van de vrijheid van meningsuiting de AEL aan een zetel zou helpen?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 15:46:23 #239
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18063919
quote:
Wat een lafbek die Van Bommel. In de goede traditie van zijn partij. Wat hij hier zegt is dat het een logisch gevolg is dat mensen zich gaan opblazen naar aanleiding van beledigd te worden door een COLLUMNIST of al people. Prima, dan moet Meneer Van Bommel ook niet gaan zeuren als iemand een moskee opblaast naar aanleiding van Ertans gepreek. Logisch immers. Toch hoor ik Van Bommel niet over de Ertans onder ons. Prima, dat mag.

Hoe hij verder de situatie in Palestina wil vergelijken met hier, tja, moet ik daar serieus op in gaan? De Pallies blazen zich op vanwege de collumns van Israel?
pi_18063942
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Afshin Ellian extreem-rechts? Valt me tegen van Van Bommel.
Ik neem aan dat hij dit niet echt bedoelt, maar ik snap het ook niet helemaal. Merkwaardig.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:47:38 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18063946
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:45 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Laat iedereen hun ware gezicht maar zien. Ik zie liever de AEL met een zetel in de Tweede Kamer dan GroenLinks...

Ik bedoel, wat voor samenleving heb je dan? Als een columnist door gebruik te maken van de vrijheid van meningsuiting de AEL aan een zetel zou helpen?
mjah als hij mensen die kant op drijft door ze uit te schelden is dat niet bepaald hun ware gezicht natuurlijk.

en idd, wat voor samenleving heb je dan? Als een columnist moet gaan zitten schelden om bevredigende resultaten bij de stembusgang te krijgen, want dat is wat jij zegt.
pi_18063960
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor - dan heb je echt een dubbele agenda. Zo gaat het dus altijd: rechts mag alles zeggen, da's niet erg
Oh ja, rechts mag alles zeggen:

Hans Janmaat ==> Aanslag, vrouw invalide
Pim Fortuyn ===> Vermoord
Ayaan Hirsi ALi ===> Bedreigd, heeft moeten onderduiken in Amerika
Geert Wilders ===> Bedreigd, wordt bewaakt
Rita Verdonk ===> Afgeschilderd als een monster, wordt bewaakt

pi_18064003
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

en idd, wat voor samenleving heb je dan? Als een columnist moet gaan zitten schelden om bevredigende resultaten bij de stembusgang te krijgen, want dat is wat jij zegt.
Kritische columns (zonder haatkwekerij) zijn gewoon nodig
pi_18064034
1000 handtekeningen maar? Ik denk dat Van Gogh meer dan 10.000 ophaald als hij zelf een petitie start.
pi_18064057
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:48 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nee, links mag alles zeggen... .

Ad Melkert ==> Kreeg doorgeladen pistool toegestuurd
Paul Rosenmoller ==> Kreeg kogelbrieven toegestuurd
Els Borst ==> Afgeschilderd als erger dan Bin Laden
pi_18064058
Ik popel om vrijdag weer in de trein te zitten en zijn collum te lezen.

Theo is gewelig.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_18064101
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:52 schreef Vlindur het volgende:
Ik popel om vrijdag weer in de trein te zitten en zijn collum te lezen.

Theo is gewelig.
Je kan de vorige lezen want die is precies hetzelfde
pi_18064106
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:48 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ah wat zielig - wil je een lijstje van linkse mensen die bedreigd worden en werden?

Fortuyn heeft de toon gezet, wat ik hem kwalijk blijf nemen - ook al is er niet meer.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 15:54:35 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18064107
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Kritische columns (zonder haatkwekerij) zijn gewoon nodig
daar kan ik het wel mee eens zijn maar deze column valt daar dus niet onder
pi_18064143
Ik vind dat een redactie niet moet zwichten voor klachten van groepen of individuen maar er een eigen beleid op na moet houden als het om de grenzen gaat. Als de columnist die schendt, moeten ze er samen uit zien te komen (of niet).
pi_18064159
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Ah wat zielig - wil je een lijstje van linkse mensen die bedreigd worden en werden?
Waarom? Ik beweer toch niet dat links alls kan zeggen zoals jij beweert dat rechts wel alles kan zeggen?
pi_18064162
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar kan ik het wel mee eens zijn maar deze column valt daar dus niet onder
Hoezo niet? Mag je Mohammed geen vieze oom noemen?
pi_18064241
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Waarom? Ik beweer toch niet dat links alls kan zeggen zoals jij beweert dat rechts wel alles kan zeggen?
Als ik een rechtse quote plaats, dan praat jij steeds alles goed. Dan is het niet zo bedoeld. Nogal Cliteur-achtig. Ik had verwacht dat jij zou zeggen dat alles gezegd kan worden in columns. Ik vind van wel - al vind ik het niet altijd even verstandig.
pi_18064254
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat mag hij inderdaad 1 keer 2 keer 3 keer maar van een columnist wordt verwacht dat hij creatief is en meerdere onderwerpen aansnijdt en niet telkens in herhaling valt in dezelfde bewoordingen over hetzelfde onderwerp dat hij al 3 jaar aan het herkauwen is.
pi_18064289
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogal Cliteur-achtig.
Dat vind ik een compliment
quote:
Ik had verwacht dat jij zou zeggen dat alles gezegd kan worden in columns. Ik vind van wel - al vind ik het niet altijd even verstandig.
Ik vind van niet. Oproepen tot haat zou niet moeten mogen.
pi_18064308
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat mag hij inderdaad 1 keer 2 keer 3 keer maar van een columnist wordt verwacht dat hij creatief is en meerdere onderwerpen aansnijdt
Blijkbaar verwacht de Metro dat niet. Waar bemoeien die moslims zich dan mee?

Overigens vind ik het wel goed dat je je Yassin-avatar hebt verwijderd .
pi_18064343
http://www.leidenuniv.nl/mare/2004/25/1502.html

Die marokkaanse student Al Hadaui is de man achter Imaan.nl, de site die de protestaktie tegen van gogh starte.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:05:26 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_18064389
En Theo z'n marktwaarde stijgt weer. De man gebruikt al heel z'n leven hetzelfde trucje, waarom blijven mensen daarin trappen?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_18064434
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:01 schreef Tikorev het volgende:
Ik vind van niet. Oproepen tot haat zou niet moeten mogen.
Dat is erg subjectief.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:09:25 #260
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18064501
quote:
Ik heb een brief aan Metro gestuurd waarin ik mijn abonnement opzeg, eens kijken hoe ze reageren
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18064573
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Blijkbaar verwacht de Metro dat niet. Waar bemoeien die moslims zich dan mee?
Die strip is ook weg gehaald na bemoeienissen en mag je hun beleid opeens niet bekritisren?
quote:
Overigens vind ik het wel goed dat je je Yassin-avatar hebt verwijderd .
Ik kreeg opeens een andere na-aper dus heb ik maar voor de gereincarneerde versie van Yassine gekozen met zijn zootje abdullah links
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:13:44 #262
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18064627
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is erg subjectief.
Wanneer kan iets als oproep tot haat verklaard worden?
Zijn er al objectieve criteria voorhanden om het haatgehalte van elk(e) oproep, column of interview te kunnen vaststellen?
Maakt het ook nog uit wie tegen welke context welke oproep doet?
Is er al sprake van een oproep tot haat als deze slechts wordt toegeschreven?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18064674
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:13 schreef sjun het volgende:

[..]

Wanneer kan iets als oproep tot haat verklaard worden?
Zijn er al objectieve criteria voorhanden om het haatgehalte van elk(e) oproep, column of interview te kunnen vaststellen?
Maakt het ook nog uit wie tegen welke context welke oproep doet?
Is er al sprake van een oproep tot haat als deze slechts wordt toegeschreven?
Volgens mij is dat niet vast te stellen. Ik vind een vergelijking tussen Fortuyn en Himmler volstrekt legitiem, anderen niet. Ik vind het voortdurend gebruik van geitenneuker niet prima, iemand anders wel. Het is en blijft subjectief.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:19:13 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18064807
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:38 schreef SCH het volgende:
Fortuyn is notabene de grondlegger van het grote beledigen in Nederland.
Volgens mij niet, want Van Gogh was daar al veel langer mee bezig.

Eigenlijk vind ik het zwaar overdreven om te beweren dat Fortuyn nu zoveel beledigde. Veel verder dan 'de islam is een achterlijke cultuur' en nog wat sporadische losse flodders (waar hij vooral uit frustratie mee begon nadat El Moumni homo-onvriendelijke gal had gespuwd) is hij niet gekomen. Als je daar al van onder de indruk bent ...

Zelfs tegen aartsvijand Melkert bleef hij correct en rustig, iets dat je van Melkert zelf echt niet kunt zeggen. Natuurlijk, hij gedroeg zich extreem 'narrig', maar daar is niks mis mee. Het zijn meer de media die ons wilden laten geloven dat Fortuyn zo'n walgelijk, beledigend monster was, jij bent daar blijkbaar door beïnvloed.
pi_18064841
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:19 schreef Lemmeb het volgende:
Zelfs tegen aartsvijand Melkert bleef hij correct en rustig
Grapje zeker. Kom op zeg.

Jullie zijn zo verschrikkelijk selectief.
pi_18064845
Metro heeft een heel democratisch systeem voor het 'wegstemmen' van columnisten, nl. het stoplicht onder elke column, met daarbij een nummer waarop je voor of tegen de columnist kunt stemmen.

Handtekeningen zullen in dit geval weinig uithalen. We hebben nou eenmaal vrije pers in Nederland.

Mag ze zelf overigens graag lezen, die columns van hem.
pi_18065006
quote:

Is haatkweken....tegen moslims en arabieren in het algemeen
Net zoals je onderschrift....
Groepen Groenlinksers voor terroristen en communisten uitmaken...
Heel Groenlinks doen voorstellen dat ze graag Nederland willen verwoesten.
Maar goed....ga door op je fundamentalistische kruistocht
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:32:52 #268
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18065153
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:20 schreef SCH het volgende:
Grapje zeker. Kom op zeg.

Jullie zijn zo verschrikkelijk selectief.
Nee geen grapje. Ik kan er ook niks aan doen, dat Melkert zich kinderachtig en schofterig gedroeg tov Fortuyn en hem daarmee juist in de kaart speelde. En dat kun je Fortuyn ook niet aanrekenen. Zoals ik al zei, Fortuyn gedroeg zich narrig, maar da's nog geen reden je zo te laten gaan als Melkert deed.

Jij beschuldigt mij (en anderen) ervan alles door een selectieve bril te bekijken, maar volgens mij ben jij juist degene die dat doet. Dat bleek ook al uit je reactie van 13:42, waarin je me gewoon woorden in de mond legt en me ervan beschuldigt 'een Cliteurmentaliteit' te hebben. Je bent paranoia, je eigen vooroordelen verblinden je.
pi_18065179
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is haatkweken....tegen moslims en arabieren in het algemeen
Dit vind ik pas grof. Jij vindt moslims en arabieren in het algemeen dus fundamentalistisch? Waarom zouden ze zich anders aangesproken moeten voelen?
quote:

[..]

Intolerant mannetje
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:37:24 #270
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18065265
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:40 schreef Tikorev het volgende:
Die is zo'n 50 reacties geleden ook al gepost...
Chill...
Wees blij dat Kozzmic het topic openlaat, itt tot z'n voorganger.

Wel jammer dat het nu toch weer alleen maar over Fortuyn gaat, terwijl die kale nicht met dit hele topic niks te maken heeft .
pi_18065285
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee geen grapje. Ik kan er ook niks aan doen, dat Melkert zich kinderachtig en schofterig gedroeg tov Fortuyn en hem daarmee juist in de kaart speelde. En dat kun je Fortuyn ook niet aanrekenen. Zoals ik al zei, Fortuyn gedroeg zich narrig, maar da's nog geen reden je zo te laten gaan als Melkert deed.

Jij beschuldigt mij (en anderen) ervan alles door een selectieve bril te bekijken, maar volgens mij ben jij juist degene die dat doet. Dat bleek ook al uit je reactie van 13:42, waarin je me gewoon woorden in de mond legt en me ervan beschuldigt 'een Cliteurmentaliteit' te hebben. Je bent paranoia, je eigen vooroordelen verblinden je.
Je hebt imo een volstrekt vertekende blik op de werkelijkheid maar dat is wel vakder met mensen die Fortuyn adoreren. Hij kon geen kwaad doen. Man - hij heeft Melkert kapot gemaakt en daar heeft Melkert idd zelf ook een steentje aan bijgedragen om dat hij niet op kon tegen het vileine niet-inhoudelijke onder-de-gordel-debat dat Fortuyn voerde.

De Cliteurmentaliteit is heel duidelijk toch: hij vindt zelf niet dat hij verkeerde dingen schrijft. Als hij mensen 'gevaarlijke gekken' noemt is het ineens niet zo bedoeld. Dat vind ik triest en hypocriet. Wees dan een vent.
pi_18065326
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Chill...
Wees blij dat Kozzmic het topic openlaat, itt tot z'n voorganger.

Wel jammer dat het nu toch weer alleen maar over Fortuyn gaat, terwijl die kale nicht met dit hele topic niks te maken heeft .
Valt er dan zoveel te zeggen?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 16:40:52 #273
89497 RealLife
Bless America!
pi_18065341
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt imo een volstrekt vertekende blik op de werkelijkheid maar dat is wel vakder met mensen die Fortuyn adoreren. Hij kon geen kwaad doen. Man - hij heeft Melkert kapot gemaakt en daar heeft Melkert idd zelf ook een steentje aan bijgedragen om dat hij niet op kon tegen het vileine niet-inhoudelijke onder-de-gordel-debat dat Fortuyn voerde.

De Cliteurmentaliteit is heel duidelijk toch: hij vindt zelf niet dat hij verkeerde dingen schrijft. Als hij mensen 'gevaarlijke gekken' noemt is het ineens niet zo bedoeld. Dat vind ik triest en hypocriet. Wees dan een vent.
Je moeder is een vent
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 16:55:49 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18065677
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

van mij mag dat best maar moslims geitenneukers noemen zie ik als haatdragend.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:01:02 #275
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_18065758
quote:
Op maandag 29 maart 2004 14:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

'Moslims zijn in het algemeen tolerant en geduldig'

[..]

[ Bericht 0% gewijzigd door H.M.Murdock op 30-03-2004 17:09:56 ]
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 17:03:14 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18065784
ik ook ... maar je wil mij niet tegenkomen als ik 2 minuten stil heb moeten zitten
pi_18065803
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor - dan heb je echt een dubbele agenda. Zo gaat het dus altijd: rechts mag alles zeggen, da's niet erg - maar als ze zelf eens wat kritiek krijgt, komen de tranen.

Hypocriet geneuzel dus
Je hebt een beetje een minderwaardigheidscomplex waardoor je rechts overal de schuld van gaat geven, dat is je probleem. Feit is dat Fortyn persoonlijk is aangevallen en de Islam in zijn geheel (met de nadruk op de fundamentalisten) Ik kijk graag voetbal en zodoende ben ik dus supporter. Als die mensen negatief in het nieuws komen en achterlijk, kinderachtig, debiel, infantiel genoemd worden kan ik me daar niet aan storen, hoewel ik nog steeds een voetbalsupporter ben. Snap je het nu?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:04:50 #278
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_18065808
beetje schijnheilig van die moezelmannen om de vrijheid van meningstuiting te vergeten als er niet in je straatje gepraat wordt. asl je zelf ongestraft op homos enzovoorts wil mogen schelden moet je niet gaan zeiken als de bal teruggekaatst wordt en ze op jou gaan schelden

meten met 2 maten noem ik dat
we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 17:09:11 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18065896
homo's uitschelden moet ook niet kunnen
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:14:18 #280
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_18065979
Van Gogh moet onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in zijn puberale negatieve aandachtsspiraal waarin hij iedereen afzeikt, treitert en ziekt om zijn eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_18066013
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef MokroKees het volgende:
Van Gogh moet onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in zijn puberale negatieve aandachtsspiraal waarin hij iedereen afzeikt, treitert en ziekt om zijn eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.

Van Gogh heeft gewoon vaak een goed punt!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:19:06 #282
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_18066078
quote:
klagende en handtekening verzamelde moslims moet onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in zijn puberale negatieve aandachtsspiraal waarin hij iedereen afzeikt, treitert en ziekt om zijn eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.

we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
pi_18066110
quote:

[..]

Nou vooropgesteld dat ik geen Fortuyn adoreerder ben moet het me wel van het hart om verweer te tekeken tov hoe jij de discussie tussen het kuikentje Melkert en de vechthaan Fortuyn omschrijft.
Melkert werd steeds gered door zijn achterban en andere partijen die in Fortuyn een bedreiging zagen (voor hun eigen zetels). Melkert is geen man voor de politiek, zeker geen leider dat hebben we na ieder tv optrden met of zonder Fortuyn wel vast kunnen stellen. Dat hij thuis graag onderdanig wilde zijn aan zijn meesteres kan ik me dan ook zeer goed voorstellen. Misschien zag hij in Pim een nieuwe meester omdat hij niet protesteerde tegen de kritiek van Fortuyn?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:23:03 #284
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_18066165
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
homo's uitschelden moet ook niet kunnen
Je moet voor de gein eens even op die website gaan kijken van die handtekeningenverzamelaars, en dan even bij het kopje homofilie. Lekkere richtlijnen worden daar gegeven, dat kun je ook als opruiend beschouwen. Ze moeten blind worden gemaakt, met het zwaard bestreden etc.

Echte fundi's.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:23:11 #285
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18066167
quote:
En jij moet eens goed in een kussen te worden gedrukt, en door 20 colombiaanse mariniers in reet te worden geneukt.
Zo hebben we allemaal wat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 17:25:20 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18066205
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je moet voor de gein eens even op die website gaan kijken van die handtekeningenverzamelaars, en dan even bij het kopje homofilie. Lekkere richtlijnen worden daar gegeven, dat kun je ook als opruiend beschouwen. Ze moeten blind worden gemaakt, met het zwaard bestreden etc.

Echte fundi's.
ongetwijfeld en als de gays'r'us.org of wat dan ook een petitie gaan houden om die rotzooi van de website verwijderd te krijgen dan ben ik het ook met hun eens.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:31:15 #287
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18066326
quote:
Goed, eerlijk is eerlijk, 2 dagen ofzo na het beruchte debat volgende op de gemeenteraadsverkiezingen van 2002 ben ik voor 2 maanden naar het buitenland vertrokken, alwaar ik verder weinig van de toenmalige verkiezingen heb meegekregen. Maar wat ik tot en met die avond voorgeschoteld kreeg, was vooral een Melkert (en PvdA-consorten) die uit pure onmacht de ene na de andere goedkope sneer afvuurde richting Fortuyn, met als hoogtepunt z'n trieste gedrag tijdens dit debat. Ik kan echt geen medelijden met Melkert hebben, die heeft het over zichzelf afgeroepen.

Nu kun je beweren dat ik dus maar het halve plaatje heb gezien en daardoor dus niet goed ben geïnformeerd. Je zou echter ook juist kunnen zeggen dat ik niet beïnvloed ben door alle mediahectiek van de laatste 2 maanden en daardoor nog wel een enigszins objectieve kijk op de zaak heb.

Ik ben ook niet blind, ik zie ook wel dat Fortuyn mensen het bloed onder de nagels vandaan haalde met z'n ongrijpbare, narrige gedrag. Maar da's toch echt iets heel anders dan het uiten van beledigingen aan een persoonlijk adres. Ik vond juist dat Fortuyn het erg slim speelde, omdat hij persoonlijke beledigingen juist wist te vermijden.

Maar wat precies heeft Fortuyn nu eigenlijk concreet over Melkert gezegd wat opgevat kan worden als een directe belediging Tot het moment van dat debat ieg vrij weinig, en was het meer Melkert zelf die inmiddels aan het beledigen was geslagen. Volgens mij draai jij de zaken echt om.
quote:
Maar wat heeft dat met mij persoonlijk te maken? Ik ben ontken helemaal niets, noch geef ik een waardeoordeel over goed en kwaad, ik zei alleen dat ik de twee zaken gewoon niet met elkaar vergelijkbaar vond.
pi_18066346
Waarm maakt iedereen zich druk op? Laat van Gogh toch z'n frustraties van zich afschrijven, kan hij er wat aan doen dat hij genomen is door z'n pa
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:33:33 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18066361
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 16:40 schreef Youssef het volgende:
Valt er dan zoveel te zeggen?
Zit wat in, zit wat in...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:36:09 #290
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18066406
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, links mag alles zeggen... .

Ad Melkert ==> Kreeg doorgeladen pistool toegestuurd
Paul Rosenmoller ==> Kreeg kogelbrieven toegestuurd
Els Borst ==> Afgeschilderd als erger dan Bin Laden
Toch geen enkele echte aanslag of moord.
Alleen dreigen, maar geen daden.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:39:43 #291
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_18066474
quote:
Gasten die overal de joden achter zien zitten moeten onder professionele therapie leren volwassen worden ipv blijven hangen in hun puberale negatieve paranoide aandachtsspiraal waarin ze alles op die groep afschuifen, over complotten en andere duistere zaken zien en zieken om hun eigen minderwaardigheids complex te onderdrukken door te denken dat hij hierdoor misschien wat populariteits puntjeswint bij de meelopers.

Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 17:40:44 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18066489
ah dus omdat er een rechtse politicus is doodgeschoten hebben rechtse politici meer recht van spreken .... dat is wel errug (veel) rechts!!!!

hoe graag ik dat ook zou willen beamen vind ik dat toch wel onzin, dan laten ze 1 of andere neo nazi 5 politici doodschieten en kan niemand een groen-links/sp kabinet meer voorkomen!!!!

DE HORROR!!!!
pi_18066500
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:36 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Toch geen enkele echte aanslag of moord.
Alleen dreigen, maar geen daden.
Ja dus in feite moet je banger zijn voor "linkse" mensen, dan voor moslims! Aangezien PF is neergestoken door een "links" persoon!

[/einde fok-redenatie]
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 30 maart 2004 @ 17:45:46 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18066574
ALLE LINKSE MENSEN HET LAND UIT!!!!

lijkt me duidelijk
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:48:30 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18066616
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:45 schreef sp3c het volgende:
ALLE LINKSE MENSEN HET LAND UIT!!!!

lijkt me duidelijk
Dan houd je weinig bevolking meer over. Tsja, alleen wat bejaarden, moslimfundamentalisten en een handvol nazi's. 'ns kijken wat er dan gaat gebeuren....
pi_18066684
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dan houd je weinig bevolking meer over. Tsja, alleen wat bejaarden, moslimfundamentalisten en een handvol nazi's. 'ns kijken wat er dan gaat gebeuren....
De moslimfundamentalisten en nazi's raken ontroerd door het zien van hun zwakke oude opa's en oma's, sluiten vrede en creeëren het paradijs op aarde, dit zeer tot ergernis van de Jehova's, daar zijn we dan ook nog niet klaar mee ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18066729
Uitermate vermakelijk stukje van van Gogh natuurlijk, volgens mij heeft ie echter een programma dat @ random dergelijke stukjes schrijft. De vaste elementen geitenneukers, moslims, 5e colonne en linkse kerk zitten ingebakken.

Dit heeft natuurlijk niks met kritiek of het bespreekbaar maken van dingen te maken. Kotsen en schelden, meer niet. Ach ja, van Gogh. Ik weet niet wie ik grappiger moet vinden, van Gogh of de lezers die z'n stukjes serieus nemen.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:55:52 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18066783
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:53 schreef gelly het volgende:
Uitermate vermakelijk stukje van van Gogh natuurlijk, volgens mij heeft ie echter een programma dat @ random dergelijke stukjes schrijft. De vaste elementen geitenneukers, moslims, 5e colonne en linkse kerk zitten ingebakken.

Dit heeft natuurlijk niks met kritiek of het bespreekbaar maken van dingen te maken. Kotsen en schelden, meer niet. Ach ja, van Gogh. Ik weet niet wie ik grappiger moet vinden, van Gogh of de lezers die z'n stukjes serieus nemen.
Da's volgens mij opgeteld de tweede keer dat ik het geheel met je eens ben .
pi_18066839
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's volgens mij opgeteld de tweede keer dat ik het geheel met je eens ben .
Meen je dat? Wat een omslag ineens?
Allah Al Watan Al Malik
pi_18066846
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daarom zuchten we al zolang onder rechtse regeringen in dit land. Omdat er geen rechtse mensen zijn? Al die linkse mensen stemmen zeker links ofzo?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 18:02:32 #301
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18066928
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Meen je dat? Wat een omslag ineens?
Huh

Uit het begin van dit topic:
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Van Gogh is inderdaad gewoon een geniale paljas, die aangetrokken wordt door een krant/tijdschrift om even wat 'furore' te maken. Na een paar maanden schrijven voor zo'n krant, gaat hij een keer tever (of er komt een andere hoofdredacteur) en mag hij het veld weer eens ruimen. Niet dat Van Gogh daar zelf mee zit overigens, dat levert hem alleen maar meer inspiratie op.

Je zou wel dom zijn als je zijn columns werkelijk voor de volle 100% serieus nam, maar het zijn idd erg vermaeckelijke schrijfsels .
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 10:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik beschouw zijn columns dan ook niet als meesterlijk diepzinnige schrijfsels (altijd dezelfde onderwerpen, steevast dezelfde stijl, vaak een beroerde opbouw), maar meer als pure humor.
[..]

Ja dat was mij ook niet helemaal duidelijk . Wat denken ze eigenlijk in godsnaam te bereiken door die handtekeningen aan de Tweede Kamer aan te bieden? Een lintje?
Het is toch ook gewoon puur vermaak dit? Waarom denk je dat ik dit topic open met een ?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 18:03:43 #302
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18066961
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:59 schreef SCH het volgende:
Daarom zuchten we al zolang onder rechtse regeringen in dit land. Omdat er geen rechtse mensen zijn? Al die linkse mensen stemmen zeker links ofzo?
Weet je hoeveel verzuurde bejaarden we tegenwoordig hebben in dit land? Tsja, da's de vergrijzing heh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')