en dat organiseren ze gewoon daar?? hier kom je niet verder als 50 cent en Chingyquote:Op zondag 21 maart 2004 02:24 schreef RjD2 het volgende:
net hiphopavond achter de rug
jaylib, a tribe called quest, andere oldschool
eeeeen 50 cent, en tussen alle oldschool door danst dat wel erg lekker![]()
was wel druk en gezellig
sjawelquote:Op zondag 21 maart 2004 14:04 schreef Timo20 het volgende:
[..]
en dat organiseren ze gewoon daar?? hier kom je niet verder als 50 cent en Chingy![]()
Ook gezien. Ik dacht nr. 1 wel het nieuwe album van The Pharcyde. Je hoorde namelijk ook al Runnin' voor de commercial break...quote:Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef JimmyJames het volgende:
De 10 Hip Hop’s Most Anticipated Albums van 2004 op MTV, was echt ongeloofelijk triest van Eminem tot 50 cent noem maar op, die sukkels weten blijkbaar niets van de nieuwe albums van ATCQ en de Beastie Boys
![]()
Shady heeft MTV flink wat geld gesponsert jaquote:Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef JimmyJames het volgende:
De 10 Hip Hop’s Most Anticipated Albums van 2004 op MTV, was echt ongeloofelijk triest van Eminem tot 50 cent noem maar op, die sukkels weten blijkbaar niets van de nieuwe albums van ATCQ en de Beastie Boys
![]()
Hier sluit ik me volledig bij aan. No More Mr. Nice Guy klinkt nu wel erg gedateerd, evenals Step in the Arena (die ik nog steeds errug dope vind by the way). Daily Operation klinkt muzikaal gezien al een stuk volwassener, Hard to Earn is ook meesterlijk, maar Gang's absolute hoogtepunt is voor mij Moment of Truth. Alles klopt gewoon aan dat album: produkties, lyrics, collabo's. The Ownerz is ook een dope Gangstarr album maar kan bij mij toch niet dat gevoel van Hard to Earn en Moment of Truth oproepen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Daily Operation is duidelijk een begin jaren '90 album. Het is wat agressiever dan Hard To Earn. Je ziet de ontwikkeling bij Gang Starr trouwens heel mooi. No More Mr. Nice Guy is nog een "amiga-album", Step In The Arena liet al enige vooruitgang zien, Daily Operation liet al veel meer samples horen, Hard To Earn was een omslag en Momenth of Truth was het ultieme Gang Starr album.
Momenth Of Truth is duidelijk hun beste album, maar aangezien mijn herrineringen aan Hard To Earn heel erg goed zijn, is dat mijn favoriet
Dat met die most anticipated albums kon je verwachten, helemaal dat Eminem op 1 zou staan, het zal mij benieuwen. Naar het album van Dr. Dre ben ik wel nieuwsgierig trouwens, vond The Chronic 2001 ook een dope album (op een paar nummers na, dan). Een ding moeten we MTV wel nageven, Rakim staat op 7 en iig in de Top 10quote:Op zondag 21 maart 2004 16:56 schreef JimmyJames het volgende:
![]()
Let's get free blijft onovertroffenquote:Op maandag 22 maart 2004 09:04 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Shady heeft MTV flink wat geld gesponsert ja
Nieuwe Dead prez
quote:Op maandag 22 maart 2004 19:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
* Tony_Montana67 heeft nog de originele uitgave
klinkt het als wat van hun vorige albums?quote:Op maandag 22 maart 2004 19:42 schreef S-Two het volgende:
iemand het nieuwe Cypress Hill album al : Till Death Do Us Part...
heb um net en moet zeggen dat het wel lekker klinkt
quote:Op maandag 22 maart 2004 20:52 schreef MIC1_ het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
Ik luister onderwijl naar; Black Sheep - The Choice Is Yours (RM)
Let`s get free blijft IMHO idd masterlijk. heb de nieuwe cd nog niet gehoord, moet ik zeker snel gaan checkenquote:Op maandag 22 maart 2004 20:41 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
Let's get free blijft onovertroffen![]()
ik vind de nieuwe CD echt minder.(niet slecht maar minder)
maar verder is DP zeker okealleen begrijp ik niet dat hij LGF maar een 7,5 krijgt op rapreviews.com want de reviewer vind alle nummers super
mijn favo nummer van de nieuwe cd is trouwens fucked up
K vind lange frans niet zo een dope gast, beetje "losse" texten, k meer meer "inhoud" gewend, maar zal idd ff zoeken naar dat nummer, misschien dat zijn stijl kaw inhoud beter is geworden.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:56 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Let`s get free blijft IMHO idd masterlijk. heb de nieuwe cd nog niet gehoord, moet ik zeker snel gaan checken
Kzit hier net trouwens de track "Zinloos" van Lange Frans & Baas B. te luisteren en vind m best goed. Hebben jullie deze track ook al gehoord en wat vind je ervan??
ik heb hem dus nog niet zo goed beluister, en heb maar 2 andere albums van ch , black sunday en stoned raiders... maar deze klinkt wel een beetje stoned raiders achtig naar mijn mening...quote:Op maandag 22 maart 2004 20:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
klinkt het als wat van hun vorige albums?
heb dat nummer nog niet gehoord, maar wel van vrienden gehoord dat het een weergaloze track is, dus binnenkort maar ff luisteren...quote:Op maandag 22 maart 2004 20:56 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Let`s get free blijft IMHO idd masterlijk. heb de nieuwe cd nog niet gehoord, moet ik zeker snel gaan checken
Kzit hier net trouwens de track "Zinloos" van Lange Frans & Baas B. te luisteren en vind m best goed. Hebben jullie deze track ook al gehoord en wat vind je ervan??
die ken ik niet. moet ik maar es luisteren binnenkortquote:Op maandag 22 maart 2004 22:50 schreef dunniecash het volgende:
Maar "Juffrouw Cockie" vind ik toch het leukste nummer van die CD denk ik haha.
Tering, gaat DP nu ook BEP achteraan?quote:Op maandag 22 maart 2004 22:12 schreef Timo20 het volgende:
En de nieuwe van Dilated Peoples - This Way ft. Kayne West: da vind ik wel n dope track![]()
hoezo?? vin je m nix?quote:Op maandag 22 maart 2004 23:11 schreef keeper het volgende:
[..]
Tering, gaat DP nu ook BEP achteraan?.
quote:that's why Rakaa brings it like that ol' "Tidy T" jam
the battleram, then I'm off to Amsterdam
to rest up for strength to deal with this weight
to deal with these deals to deal with this hate
En laat Get By nou net geproduceerd zijn door, jawel Kanye West.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:16 schreef keeper het volgende:
(Get By, vooral dat a-capella achtige zangstuk dus).
quote:Op maandag 22 maart 2004 23:18 schreef keeper het volgende:
[..]
En laat Get By nou net geproduceerd zijn door, jawel Kanye West..
De volgende singel wordt Moppie, maar ze kenne geen meisjes dus wat doe je dan? Dan ga je op zaterdag avond naar Club U (Zaandam) om chicks te scouten!quote:K vind lange frans niet zo een dope gast, beetje "losse" texten, k meer meer "inhoud" gewend, maar zal idd ff zoeken naar dat nummer, misschien dat zijn stijl kaw inhoud beter is geworden.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 09:21 schreef StickUpKid het volgende:
Voor diegene die de clip van represent hebben gezien: niemand van de D-Men heeft een rijbewijs vandaar dat je ze niet echt ziet rijden...![]()
Ok bedankt.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Probeer Redrama - Everyday Soundtrack eens.
Debuutalbum van een Finse rapper. Teksten zijn humorvol en qua stem heeft het wel iets weg van Bubba Sparxx, Eminem of E-On. Staar je niet blind op de debuutsingle, Pick It Up, want dat is imho een van de mindere nummers op de cd. Babylon, Stand Strong en Raindrops zijn aanraders.
www.slsknet.orgquote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ok bedankt.
Heb em voor ¤ 15 gevonden, weet iemand waar ie goedkoper is??
Is dat die gast die nu ook een video op The Box heeft in zo'n verrot flatgebouw??quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:23 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Probeer Redrama - Everyday Soundtrack eens.
Debuutalbum van een Finse rapper. Teksten zijn humorvol en qua stem heeft het wel iets weg van Bubba Sparxx, Eminem of E-On. Staar je niet blind op de debuutsingle, Pick It Up, want dat is imho een van de mindere nummers op de cd. Babylon, Stand Strong en Raindrops zijn aanraders.
Yup. Veilige debuutsingle die aardig klinkt in een club, maar verder weinig om het lijf heeft.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:44 schreef Mr.Tear het volgende:
Is dat die gast die nu ook een video op The Box heeft in zo'n verrot flatgebouw??
ik ben wel een beetje van dezelfde 'garde' maar kom , door dit forumquote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ey mensen gaaf Topic
Ik luister al lange tijd Rap / Nederhop maar dan vooral dat van ehhh afgelopen 6 / 7 jaar dus vooral Eminem, Cypress Hill, Nas, OP, Casto, DMX enz enz.
Nu wil ik graag van jullie mede liefhebbers weten wat nu een lekker album is om te kopen en dan beetje de style ala Eminem...
sjah.... tegenwoordig wordt er wel heel veel geproduceerd door Kanye , maar of dat nou zo´n goeie zaak is? (niet dat ik hem slecht vind ofso or, maar vind lang niet alles dope...quote:Op maandag 22 maart 2004 23:18 schreef keeper het volgende:
[..]
En laat Get By nou net geproduceerd zijn door, jawel Kanye West..
Van de solo albums, dus zonder Eric Bquote:Op woensdag 24 maart 2004 09:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wil eens een Album van Rakim proberen, welke raden jullie me aan?
Die is er ook met een "greatest hits" bonus cd. Daar staan een hoop oude klassiekers op, waarschijnlijk de beste manier om met (Eric B. &) Rakim te beginnenquote:Op woensdag 24 maart 2004 10:33 schreef Mar10Segovia het volgende:
Van de solo albums, dus zonder Eric B, vind ikzelf 18th Letter het beste.
is dat Since We Last Spoke? en hoe heet die van Cam? wil ze zeker ff luisteren.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:03 schreef StickUpKid het volgende:
Hebben mensen hier al het nieuwe album van RJD2 gecheckt? of de nieuwe Dj Cam?
Meesterlijk!
Check ze uit!
Ik vind "Can I Kick it" niet eens zo geniaal, voor mij is het ultieme ATCQ nummer Electric Relaxation, vind de beats van hun eerste album altijd een beetje tegenvallen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:47 schreef RjD2 het volgende:
AborusAsli
ik moet je nu toch echt gelijk geven
Scenario van ATCQ is echt een geniale track, begint het langzamerhand ook wel te winnen van Can I kick it?
Hehehe!! Told ya so!quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:47 schreef RjD2 het volgende:
AborusAsli
Scenario van ATCQ is echt een geniale track, begint het langzamerhand ook wel te winnen van Can I kick it?
Vergeleken met Low End Theory en Midnight Marauders misschien wel... Maar over het algemeen vind ik het eerste album van Tribe op geen enkel gebied tegenvallen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:06 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
vind de beats van hun eerste album altijd een beetje tegenvallen.
Die Dj Cam heet Liquid Hip Hop en die RJD2 ben ik ff kwijt, zoek t later ff opquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is dat Since We Last Spoke? en hoe heet die van Cam? wil ze zeker ff luisteren.
Zeker. Ik chek hem nu net ff weer en damn' . Vooral Busta is écht vet in die track. In tegenstelling tot wat die nu allemaal uitbrengtquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:29 schreef AboruAsli het volgende:
Scenario is gewoon een meesterlijke track. Ben die track, in al die jaren dat ik 'm nu al luister, nog nooit beu geraakt. Dat kan ik van Can I kick it? niet zeggen hoor.
Andere vette track van Tribe: Award Tour. Die track doet het hem ook voor mij hoor!
Vergis je niet, ik vind hun eerste album ook geweldig, maar de beats vind ik technisch een beetje zwak, weet niet hoe ik dat moet uitleggen maar de beats vind ik klinken alsof ze geen goed materieel hadden vooral vergeleken met Paul's boutique die 2 jaar eerder uitkwam.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:36 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Vergeleken met Low End Theory en Midnight Marauders misschien wel... Maar over het algemeen vind ik het eerste album van Tribe op geen enkel gebied tegenvallen.
Brengt me meteen bij de Album Top100... weet iemand hoe het met PaRo (en zijn PC) zit?
Show business en Electric Relaxation mogen ook wel in dat rijtje hoorquote:Op woensdag 24 maart 2004 19:47 schreef RjD2 het volgende:
AborusAsli
Huh? Paul's Boutique is van de Beastie Boys. En we hadden het toch over ATCQ?quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:05 schreef JimmyJames het volgende:
Vergis je niet, ik vind hun eerste album ook geweldig, maar de beats vind ik technisch een beetje zwak, weet niet hoe ik dat moet uitleggen maar de beats vind ik klinken alsof ze geen goed materieel hadden vooral vergeleken met Paul's boutique die 2 jaar eerder uitkwam.
En ik wilde net iedereen erop wijzen dat hij 13.99 in de schappen lagquote:Op donderdag 25 maart 2004 17:14 schreef keeper het volgende:
Heb iig net ff voor 8,99 The Low End Theory gehaald. Die had ik nog niet op schijf en voor dat geld laat je hem niet liggen oook natuurlijk.
En je moet maar zo denken, van die 5 euro verschil kan ik hier 1 biertje van kopen op een terras en jij 3 ofzoquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
En ik wilde net iedereen erop wijzen dat hij 13.99 in de schappen lag
Madvillain is al ter sprake gekomen als ik mij niet vergis. Tof artikel trouwens... ik moet dat spul maar eens gaan luisterenquote:Op donderdag 25 maart 2004 22:26 schreef Z het volgende:
Ik luister nu naar d e z e plaat. Ben niet echt een hip hop liefhebber, maar dit klinkt fantastisch iig! Misschien wat voor jullie!?!
Nee!quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:59 schreef keeper het volgende:
Oh hij is uit! Die moet ik zeker checken! MF Doom EN Madlib. Kan het geiler?
Ah, op die site worden wel vaker hip hop platen bespoken trouwens.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Madvillain is al ter sprake gekomen als ik mij niet vergis. Tof artikel trouwens... ik moet dat spul maar eens gaan luisteren
Valt idd wat tegen, iets wat ik niet verwacht had na die tracks op Duck Season IIquote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:02 schreef keeper het volgende:
Iemand de nieuwe Dilated Peoples al gehoord? Ik ben nog niet erg enthousiast.
Jammer, want The Platform en met name Expansion Team kwan ik wel waarderenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 23:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Valt idd wat tegen, iets wat ik niet verwacht had na die tracks op Duck Season II
Ik heb het album al een week of 3 nonstop in mijn auto. Wat een lekkere plaat zeg! Le_knight_club_soda, bedankt!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik heb overigens wat tracks van dat album vasn Gift Of Gab geluisterd. Klinkt best maf eigenlijk. Beetje speelse/spacy beats, maar wel erg lekker zo op het eerste gehoor
Jammer dat het niet zo veel toevoegtquote:Op zaterdag 27 maart 2004 14:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik heb net Ilmatic - 10 Years Anniversary binnen om te reviewen en het is precies wat je kon verwachten. Een dubbel cd waarvan disc one gewoon Illmatic is en disc two bestaat uit 4 remixen en 2 niet (officieel) eerder uitgebrachte nummers.
Remixen zijn wel aardig en die 2 andere nummers kunnen er zeker mee door, maar als je Illmatic al hebt is het niet echt een must-have
1st class is wel leuk ja.quote:Op maandag 29 maart 2004 10:11 schreef StickUpKid het volgende:
1st Class van Large Professor is aanbevelen waard.
Die nieuwe van RJD2 heet Since We Last Spoke! Check m uit!![]()
Voor de Wu-tang fans: The Big Kap Wu Tang Mix
En ik vond een live set van Jedi Mind Trick op het net live @ the playboy mansion, erg goed!![]()
yep, heb ze beide. best goedquote:Op maandag 29 maart 2004 16:12 schreef rthls het volgende:
Ik heb sinds vrijdag Revolutionary Vol. 2 van Immortal Technique. Een van de beste rappers van nu volgens mij. Heeft iemand van jullie dat album al of Vol. 1? Beide meesterlijke albums.
ik ken meer van Brand Nubian dan van Das Efx dus ik ga voor Brand Nubian.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:30 schreef JimmyJames het volgende:
Wat rockt meer Brand Nubian of Das Efx ?
quote:Op maandag 29 maart 2004 19:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zo aan de reacties te lezen zijn er een hoop mensen die deze cd wel de moeite waard vinden. Dat komt goed uit want het review-team van FOK! biedt één van juliie een uniek kans. Schrijf een stukje van ongeveer 200 woorden over de cd en waarom je dit album zo goed of slecht vind. Het doel van deze opzet is een objectievere kijk op het album. De één vindt het geweldig en de ander vindt het waardeloos
Het beste stukje zal bij de review geplaatst worden, zodat duizenden mensen jouw werk kunnen bewonderen.
Je mag je stukje hier plaatsen of mailen naar Annax@zeelandnet.nl
Jezus Tony, weet je nu al niks meer te schrijvenquote:Op maandag 29 maart 2004 19:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:
ff een stukje uit het topic over NERD's nieuwe cd crossposten, want ik weet dat hier altijd een aantal NERD fans zitten
[..]
Ik ben eens wat van 'm op gaan zoeken toen ik hoorde dat hij binnenkort in Breda staat...quote:Op maandag 29 maart 2004 16:12 schreef rthls het volgende:
Ik heb sinds vrijdag Revolutionary Vol. 2 van Immortal Technique. Een van de beste rappers van nu volgens mij. Heeft iemand van jullie dat album al of Vol. 1? Beide meesterlijke albums.
Ik kan zo een gigantische zeikreview neerzetten, maar dit is het moment om wat te expirimenterenquote:Op maandag 29 maart 2004 23:56 schreef keeper het volgende:
Jezus Tony, weet je nu al niks meer te schrijven.
Dat laatste is iig niet waar. Het is een manier om de users er meer bij te betrekken. Als je iedere keer eenzelfde opzet van een review hebt bestaat de kans dat het een routine wordt en dat wil ik op deze manier tegengaan. Een zeikreview schrijven is heel makkelijk, dit is een grotere uitdaging.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:11 schreef keeper het volgende:
Maar waarom zet je die zeikreview niet neer dan? Moet het per se een goede review zijn die er komt te staan? Ik ruik hier wat invloed van de platenmaatschappij.
Maar waarom ben je dan reviewer? Dan kan je elke review wel zo oplossen, scheelt een hoop logistiek natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat laatste is iig niet waar. Het is een manier om de users er meer bij te betrekken. Als je iedere keer eenzelfde opzet van een review hebt bestaat de kans dat het een routine wordt en dat wil ik op deze manier tegengaan. Een zeikreview schrijven is heel makkelijk, dit is een grotere uitdaging.
Sorry, maar wat een kul-argumentquote:NERD is een "lastige" groep; je houdt ervan of je haat ze en er is zelden een tussenweg mogelijk.
Dat had je nu toch ook kunnen doen? Zeggen dat jij het niks vind, maar objectief vermelden hoe de productie ed is? Of zeggen wat je hierboven zegt, dat NERD een zgn. lastige groep is en dat je het of geweldig goed vindt, of geweldig kut?quote:Dan is het misschien aardig om beide inzichten in een review neer te zetten.
Je bent in principe heel vrij, maar dit leek een leuk alternatief. Het is heel makkelijk om het te bekritiseren, zeker als de achtergronden niet allemaal weet. Dat is niet erg en dat recht heb je. Ik vind het alleen jammer dat het per se negatief uitgelegd moet worden. Je kunt kiezen om steeds hetzelfde te doen of wat afwisseling zoeken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:32 schreef keeper het volgende:
Maar waarom ben je dan reviewer? Dan kan je elke review wel zo oplossen, scheelt een hoop logistiek natuurlijk.
En dat van elke keer dezelfde opzet voor een review, komt dat door de regels die je krijgt opgelegd of ligt dat aan de reviewer (no offence)?
Dat is jouw meningquote:Sorry, maar wat een kul-argument.
Je mist het punt een beetje. Er speelde een idee, iets wat later misschien verder uitgewerkt kan worden, maar er moet een eerste keer zijn om het uit te testen, dit is een cd waar dit mogelijk is.quote:Dat had je nu toch ook kunnen doen? Zeggen dat jij het niks vind, maar objectief vermelden hoe de productie ed is? Of zeggen wat je hierboven zegt, dat NERD een zgn. lastige groep is en dat je het of geweldig goed vindt, of geweldig kut?
Het is een idee en dat bevalt jou niet, prima, even goede vrienden.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:54 schreef keeper het volgende:
Ik bedoel, het zal me echt een fukkin' worst zijn wie, hoe en waar er wordt gereviewd, het valt me alleen op dat het een beetje vage constructie is. Maar kennelijk snijd ik nu een gevoelig onderwerp aan...
ja hoe zit dat nouquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:58 schreef MIC1_ het volgende:
Ik ga op koninginnedag dus 30 april naar dj premier
DJ PREMIERquote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:55 schreef jimjim1983 het volgende:
huh? Premier op 30 april? waar? hoe laat? daar moet ik heen (als het in amsterdam is dan)
thanx, de voorverkoop is al bezig vanaf 6 maart maar het is dus nog niet uitverkocht. Lijkt me vet, wil er zeker heenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:01 schreef RjD2 het volgende:
[..]
DJ PREMIER
PARADISO - AMSTERDAM
AANVANG - 24:00 uur
DAMAGE - ¤ 15,-
Op Koninginnedag een bijzondere Paradisoul met niet de minste gast DJ: Premier van Gang Starr. Daarnaast Mr. Wix en MC Drew.
Fijne tijd, beetje jammer....quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:01 schreef RjD2 het volgende:
[..]
PARADISO - AMSTERDAM
AANVANG - 24:00 uur
Ja, 16 april in The Mezz, Breda en 17 april in Leiden (weet niet waar). Entree 12 euro. Ik denk dat ik wel ga.quote:Op maandag 29 maart 2004 23:57 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik ben eens wat van 'm op gaan zoeken toen ik hoorde dat hij binnenkort in Breda staat...
Inderdaad een hele goede MC. Niet bepaald de vrolijkste onderwerpen, maar imo weet hij zijn zijn politieke opvattingen met scherpe lyrics, en vaak fijne producties, heel goed te uiten.
Ik ben ook wel van de partij denk ik (in Breda dus)... ben nl. ook wel benieuwd naar die Mac Leathalquote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:03 schreef rthls het volgende:
[..]
Ja, 16 april in The Mezz, Breda en 17 april in Leiden (weet niet waar). Entree 12 euro. Ik denk dat ik wel ga.
Er staat met koeienletters DJ PREMIER (GANGSTARR).quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:57 schreef NeoDweezil het volgende:
op de site van paradiso staat dat premier alleen resident dj is
eminem ,50 cent, dr dre en nog een paarquote:Op vrijdag 2 april 2004 12:49 schreef S-Two het volgende:
ik zag gister op mtw de hiphop most anticipated albums.... was best aardig helaas heb ik niet alles gezien, dus kan iemand die het wel helemaal gezien heeft, mij ff vertellen wat de hele lijst was? ik weet iig: the clipse, rakim, dead prez en r.kelly ft. baby best of both worlds II .... iemand?
dat album van dr dre is gecancelled btwquote:Op vrijdag 2 april 2004 13:17 schreef Steve-O het volgende:
[..]
eminem ,50 cent, dr dre en nog een paar.
on the real is wel een goed nummer. Star Wars heeft gewoon de beat van Hip Hop van Large Professor, dat vind ik wel minder.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Daar zit ik echt op te wachten ja
De 2 nieuwe tracks van Nas zijn trouwens heel erg dope.
On The Real is geproduceerd door Marley Marl. De beat is duister als een oude Mobb Deep beat, maar met een hardere bass. Het enige minpuntje is dat hij het nummer aanpakt om z'n volgende album te promoten. Mocht het in de lijn van deze track dan wacht ons heel veel goeds.
Star Wars is een productie van Large Professor en er wordt oa gebruik gemaakt van "Space Intro" van Steve Miller. De flow van Nas is strak over een snelle beat.
De remixen van Life's A Bitch, The World Is Yours, One Love en It Ain't Hard To Tell zijn "vrolijker" dan het origineel, maar zeker niet slecht. Vooral de remix van It Ain't Hard To Tell is vanwege een minimalistisch, maar zeer catchy loopje
Ah, LOTNS! Ook maar weer 's uit te kast trekkenquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:29 schreef JimmyJames het volgende:
Ik blijf het eerste album van Leaders of the new school maar draaien, echt super vet.
Sobb Storyquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:29 schreef JimmyJames het volgende:
Ik blijf het eerste album van Leaders of the new school maar draaien, echt super vet.
die is veeeeeeeeeeeeetquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Blockhead(Producer van een aantal Aesop Rock nummers) -- Music By Cavelight
quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:29 schreef JimmyJames het volgende:
Non-Phixion zou toch met een nieuw album komen of een never-released bundel, hoe zit dat ?
Heej gastquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
![]()
ben hier dus te lang al niet meer geweest zo te zien
lijkt er wel op ik kom er zelf ook niet zoveel meerquote:Op zondag 4 april 2004 14:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ligt het aan mij , of is dit topic een beetje dood aan het bloeden![]()
![]()
Vetquote:Op zondag 4 april 2004 22:11 schreef RjD2 het volgende:
trouwens ik heb hier nog wel eens het gehad over Reptex.
Reptex is een talent, en dat wordt nu weer bewezen.
8 mei staan ze in Uden in het voorprogramma van Opgezwolle
mensen die het niet ver reizen vinden, ik zou het checken
het is voor mij jammer genoeg echt te ver.
Verder heb ik ook opgevangen dat 14 mei Wutang zaloptreden in Zaandam.
Ja! Steve-O, Zaandam!
Ik weet niet welke leden maar iig GZA had ik opgevangen
quote:Op maandag 5 april 2004 02:19 schreef Steve-O het volgende:
[..]
oja die loser die ging stage diven en iedereen deet een stap opzijLOSER
quote:Op maandag 5 april 2004 02:19 schreef Steve-O het volgende:
[..]
oja die loser die ging stage diven en iedereen deet een stap opzijLOSER
Dope review Tony!quote:Op zondag 4 april 2004 22:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:
http://frontpage.fok.nl/review/1666
De Illmatic review
thnxquote:Op maandag 5 april 2004 12:39 schreef AboruAsli het volgende:
Dope review Tony!
Illmatic is en blijft voor mij 1 van de classic hiphop albums. Zo worden ze niet meer gemaakt en zo zullen ze nooit meer gemaakt worden helaas.
Laters!!
AA
get right heet het toch?quote:Op maandag 5 april 2004 13:15 schreef StickUpKid het volgende:
Wat vinden jullie van Keep Right van KRS One?
Ik vind m niet eens zo slecht
Man, de enige albums die ik momenteel check zijn albums uit 95-99. Nieuwe shit vind ik echt niet boeiend. Uitzondering: MF Doom/Madlib, die shit is ill. Heb recentelijk wel een album gekocht van Zero7 (die nieuwe), heerlijke chille loungemuziek in de stijl van Air. Dat bevalt me een stuk beter dan al die overhypte hiphop-poep die nu uitgebracht wordt (uitzonderingen daargelaten).quote:Op maandag 5 april 2004 12:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
thnx
Ik vrees dat ik tegenwoordig ook te veel als zo'n oud mannetje van de muppetshow naar de meeste nieuwe albums kijk. De grootste hypes van het moment vind ik stuk voor stuk bagger (Murs en MF Doom/Madlib uitgezonderd)
Nope,quote:Op maandag 5 april 2004 14:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
get right heet het toch?![]()
vind het niet zo vet, maar voor een album van nu is het niet zo slecht.
Is get right dan een ander album? of heb ik 'm onder een verkeerde naamquote:Op maandag 5 april 2004 14:20 schreef StickUpKid het volgende:
[..]
Nope,
Hij heet Keep Right en zal officieel releasen op 6 april.
Hij doet oa dingen met: Soul Supreme, Vanguard, Large Professor, Shuman, Supastition.
Maar dat mensen m misschien al gehoord hebben?
natuurlijk zijn er wel goede albums uitgekomen na '98 maar veel minder dan de jaren daarvoor.quote:Op maandag 5 april 2004 14:27 schreef StickUpKid het volgende:
En deze dan?
The Roots - Phrenology, Dizzie Rascal - Boy in da Corner, Common - Electric Circus, Jaylib (ook madlib) - Champion Sounds, Opgezwolle - Vloeistof, RJD2 - Since we... etc etc
Zijn nog wel meer op te noemen
Er komen heus nog wel goede albums uit en het worden er ook weer wat meer, maar in de periode '92-'97 kwamen er soms 2 tot 3 dope albums per maand uit en nog een groter aantal albums die een ruime voldoende scoren. Neem als voorbeeld Let It Reign van Lord Tariq en Peter Gunz. Toen dat album uitkwam was het niet echt bijzonder omdat er betere dingen uitkwamen. Werd dat album nu uitgebracht, dan zou het in het oog springen omdat het ver boven de middelmaat uitkwam.quote:Op maandag 5 april 2004 14:27 schreef StickUpKid het volgende:
En deze dan?
The Roots - Phrenology, Dizzie Rascal - Boy in da Corner, Common - Electric Circus, Jaylib (ook madlib) - Champion Sounds, Opgezwolle - Vloeistof, RJD2 - Since we... etc etc
Zijn nog wel meer op te noemen
zag al wat posters hangenquote:Op maandag 5 april 2004 15:22 schreef wabbit het volgende:
12 juni RJD2 in de melkweg, wie is er aanwezig??
ik iig wel
Dat is een van de Beat Junkies, net als Babu en J-Rocc.quote:Op maandag 5 april 2004 13:12 schreef JimmyJames het volgende:
hé Tony, halftime van Nas kwam toch al in 1992 uit als een single, of niet ?
Wie is Melo D eigk ?, ik hoorde ze naam menige malen in tracks van Chuck D en Damaja
Haha, de zoveelste TOEN vs. NU discussiequote:Op maandag 5 april 2004 16:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
maar het is steeds meer zoeken naar een originele plaat, terwijl de stroming steeds populairder lijkt te worden.
voor mij was het gister de tweede keer, eerste keer was met group home, daar was 50 man ofzo, gister was me het feestje wel zeg booohquote:Op maandag 5 april 2004 18:42 schreef Steve-O het volgende:
Gister trouwens eerste keer in de melkweg
Lekker gemoedelijk chill sfeertje hangt daar
Weed,alcohol
Ik ken het wel, hier kom ik nog op terug...quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:14 schreef rthls het volgende:
ff een vraagje. De beat van Dance with the devil van Immortal Technique is van een componist. Hij is van Mozart of Beethoven geloof ik. Iemand die zeker weet van wie het is?
Okquote:Op dinsdag 6 april 2004 21:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ik ken het wel, hier kom ik nog op terug...
Absoluut een goede groep, Steal This Album is een uitstekend albumquote:Op dinsdag 6 april 2004 21:06 schreef MIC1_ het volgende:
The Coup, ik kende ze tot vandaag niet en deze mannen zijn DOPE!
(nummers; Fat Cats, Bigga Fish/ Funk etc. allemaal dope)
En die Straight To The Top staat ook op die W.O.L.V.E.S. mixtape
En erg dope albumcovers ookquote:Op dinsdag 6 april 2004 21:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Absoluut een goede groep
quote:The 12-cut Party Music brims with charged political messages. It remains consistent with the Coup's earlier funk-inspired work, which is largely shaped by Boots, a self-declared communist and community activist.
Daar is Flipneus mee bezig.quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:22 schreef JimmyJames het volgende:
Hé Tony, had je al een review van de nieuwe Cypress gemaakt, moet die nog komen of erger nog valt dat niet meer onder hiphop ?
Subtiele Albumtitel ookquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ookal zat er een zwarte kartonnen hoes omheen , paris had wel zo'n soort cover
[afbeelding]
Nieuw album van Jazzy Jeff? Ah, leuk.quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Van mijn hand komen binnenkort NERD, Jazzy Jeff, Dead Prez en DJ KaySlay, waar het om hiphop albums gaat
Wel een leuke site trouwens van ze. Ook samplelijst enzo. En de lyricks van de 'magnificent jazzy jeff' zijn cool natuurlijkquote:Op woensdag 7 april 2004 14:15 schreef MIC1_ het volgende:
Wow inderdaad, dope nummers op die mixtape van Jazzy Jeff!
Hee, da's wel lachen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:57 schreef MIC1_ het volgende:![]()
en 14 mei Grandmaster Flash ook in Paradiso!!
Geen Mozart of Beethoven, het blijkt Francis Lai - Theme from Love Story te zijnquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:14 schreef rthls het volgende:
ff een vraagje. De beat van Dance with the devil van Immortal Technique is van een componist. Hij is van Mozart of Beethoven geloof ik. Iemand die zeker weet van wie het is?
Francis Lai? Hmmm. Daar heeft Necro ook al van gesampled. De beats van het nummer ' Foetus' van Nas zijn ook gebouwd rondom een Lai-sample. Vage jaren 60 filmmuziek.quote:Op woensdag 7 april 2004 15:42 schreef rthls het volgende:
[..]
Geen Mozart of Beethoven, het blijkt Francis Lai - Theme from Love Story te zijn.
Erg benieuwd...quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Van mijn hand komen binnenkort NERD, Jazzy Jeff, Dead Prez en DJ KaySlay, waar het om hiphop albums gaat
He's so coooolquote:Op woensdag 7 april 2004 15:57 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Francis Lai? Hmmm. Daar heeft Necro ook al van gesampled. De beats van het nummer ' Foetus' van Nas zijn ook gebouwd rondom een Lai-sample. Vage jaren 60 filmmuziek.
Laters!
AA
klopt. Maar ik vind jazmattaz minder dan step in the arena en als je jeru gaat checken voor de primo beats dan moet je group home helemaal niet vergeten ( als je KRS one kan verdragen dan is return of the boom bap ook een aanrader )quote:Op maandag 22 maart 2004 09:01 schreef StickUpKid het volgende:
Check de Jazzmatazz van Guru en Premier, daarop doet Guru veel Collabo's. Dus dan ben je van je monotoonheid af!
Of check oude albums van Jeru The Damaga (the sun rises in the east), de biets zijn geproduceerd door Premier en Jeru rapt! Misschien vindt je hem minder monotoon.
Vetquote:Op woensdag 7 april 2004 21:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
lol een maat van me is de stand in voor mos def in z'n nieuwe film, de lucky bastard, beetje chillen met mos def, hij is niet eens echt fan van z'n muziek (maar hij kent 't wel, dat kan ik van m'n meeste vrienden niet zeggen geloof ik), maar hij zou voor me zeggen dat Black Star een inspirerende cd is
Die zijn idd lekker, probeer ook eens wat van 3e Oeil, Akhenaton, Freeman, Bambi Cruz en Pit Bacardi, ook stuk voor stuk prima artiestenquote:Op donderdag 8 april 2004 12:59 schreef S-Two het volgende:
Had het album l´ecole du micro d´argent al een tijdje, maar gister ook wat andere franse rap gedownload en moet zeggen dat het errug lekker klinkt
MC Solaar
NTM
IAM
Manau
Die van Jeru was ook al best voorspellend.quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ookal zat er een zwarte kartonnen hoes omheen , paris had wel zo'n soort cover
[afbeelding]
okay ik zal ff zoeken, maar ben bang dat er weinig van te vinden is, tips waar ik deze artiesten kan vinden?quote:Op donderdag 8 april 2004 13:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Die zijn idd lekker, probeer ook eens wat van 3e Oeil, Akhenaton, Freeman, Bambi Cruz en Pit Bacardi, ook stuk voor stuk prima artiesten
Om maar te zwijgen over deze :quote:Op donderdag 8 april 2004 13:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Die van Jeru was ook al best voorspellend.
[afbeelding]
stoer man...maar nee sorry ik heb geen idee.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:15 schreef dunniecash het volgende:
[..]maar ik heb 14 000 nummers en ik kan er gewoon NIET opkomen, iemand énig idee?
Zoek op Jean Graequote:Op donderdag 8 april 2004 17:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Om maar te zwijgen over deze :
[afbeelding]
Weten jullie of de vrouwelijke MC Whatwhat ook nog tracks heeft gemaakt zonder the Herbaliser ?
is ie niet gewoon bij Kazaa, soulseek of iets dergelijks??quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:50 schreef Valar het volgende:
weet iemand waar je beng je hoofd - ADHD kan downloaden?
mms://streaming.tmf.xo.nl/cliparchief/wmv/500/a/ADHD-BengJeHoofd.wmv
bvd
is wel een geinig album. niet echt mijn stijl.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:47 schreef keeper het volgende:
Hoi, Madvillain is onderweg naar me.
Andere mensen dit album al gecheckt? Ik vind Figaro eigenlijk steeds meer op Shit On You van D12 lijken.
je kan met Net transport die clip opslaan, gewoon die link erin pasten.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:50 schreef Valar het volgende:
weet iemand waar je beng je hoofd - ADHD kan downloaden?
mms://streaming.tmf.xo.nl/cliparchief/wmv/500/a/ADHD-BengJeHoofd.wmv
bvd
Madvillain is erg goed!quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:47 schreef keeper het volgende:
Andere mensen dit album al gecheckt? Ik vind Figaro eigenlijk steeds meer op Shit On You van D12 lijken.
en hoe doe je dit dan...?quote:je kan met Net transport die clip opslaan, gewoon die link erin pasten
Ik kwam m vanmiddag tegen bij m'n vaste platenboer... 20 euro maarliefst... maar hij is wel heel erg vet tot nu toequote:Op vrijdag 9 april 2004 13:47 schreef keeper het volgende:
Besteld bij play.com voor 9,99 engelse ponden, omgerekend 15 euroquote:Op vrijdag 9 april 2004 19:38 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik kwam m vanmiddag tegen bij m'n vaste platenboer... 20 euro maarliefst... maar hij is wel heel erg vet tot nu toe
Wat kost 'ie eigenlijkquote:Op vrijdag 9 april 2004 19:44 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik zag overigens ook dat nieuwe album van Murs liggen... maar die heb ik nog even laten liggen.... komt nog wel
Hij kostte net als Madvillainy 20 euro... vandaar dus dat ik 'm maar even heb laten liggen. Inderdaad erg duur voor 35 minuten....quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Wat kost 'ie eigenlijk
Voor 10 tracks vind ik 10 Euro eigenlijk wel het maximum
die link kopieren, in net transport op 'new' klikken. de rest wijst zich vanzelf.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:27 schreef Valar het volgende:
[..]
en hoe doe je dit dan...?
bvd
op kazaa kan ik 'm iig nog niet vinden..
Wow, dat is absurd. Het is echt een hele goede cd hoor, maar 20 Euro voor 35 minuten is te duur imhoquote:Op zaterdag 10 april 2004 10:18 schreef Mar10Segovia het volgende:
Hij kostte net als Madvillainy 20 euro... vandaar dus dat ik 'm maar even heb laten liggen. Inderdaad erg duur voor 35 minuten....
wtf is net transportquote:Op zaterdag 10 april 2004 11:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die link kopieren, in net transport op 'new' klikken. de rest wijst zich vanzelf.
inderdaad...als je daarvan houdt moet je deze albums ook wel 'woest' vinden;quote:Op zaterdag 10 april 2004 23:46 schreef immenslope het volgende:
Deze albums zijn pas woest!!!!!!!!!!
Pete Rock - The main ingredient
Pete Rock - Petestrumetals
Pete Rock - Class is in session
Heb een paar nummertjes van 'm... Die gast is best vet. Hoe was Extince zelf?quote:Op zaterdag 10 april 2004 18:40 schreef RjD2 het volgende:
onstage backup van de Klopdokter
Nieuw is lichtelijk overdrevenquote:Op maandag 12 april 2004 10:49 schreef Salvad0R het volgende:
heeft iemand de nieuwe pharoahe monch al gehoord?
Pharoah Monch & Shabaam Sahdeem - WW III
hij staat op een mixtape:
Rawkus Soundbombing 2
ik vind m zwaar vet .
wehehequote:Op maandag 12 april 2004 10:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Nieuw is lichtelijk overdreven
Maar het is een hele goede track op een hele dope cd
lol ik wist niet eens dat hun allemaal blank warenquote:Op maandag 12 april 2004 17:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
misschien dat je The High & Mighty/Smut Peddlers kan waarderen , textueel wel een stuk meer dirty
Big Shots, of een nieuwere?quote:Op maandag 12 april 2004 11:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Charizma & PBW
Looptroop? House Of Pain, Beastie Boys uiteraard...quote:Op maandag 12 april 2004 14:35 schreef JimmyJames het volgende:
Wat zijn nog meer goeie blanke groepen zoals Non Phixion, 3rd bass en company flow ?
Big Shots iddquote:Op maandag 12 april 2004 23:00 schreef Mar10Segovia het volgende:
Big Shots, of een nieuwere?
een nieuwe zou moeilijk zijn aangezien Charizma toentertijd ('93 geloof ik) is overleden.quote:Op maandag 12 april 2004 23:00 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Big Shots, of een nieuwere?
Nog niet op cd, die komt woensdag pasquote:Op maandag 12 april 2004 23:30 schreef keeper het volgende:
Wat vind jij van die nwe Dilated Peoples Tony, of heb je hem nog niet gecheckt?
Vroeg ik daar om danquote:Op maandag 12 april 2004 23:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nog niet op cd, die komt woensdag pas
Na een paar keer meer luisteren vind ik dat ook wel idd. Het mist de klasse van de 1e twee albums, maar ze zijn ook niet de Black Eyed Peas kant op gegaan gelukkigquote:Maar ik vind hem op het eerste gehoor minder dan de The Platform en Expansion Team, maar ze zijn niet de commerciële kant op gegaan die men eerder voorspelde en dat vind ik wel positief.
Het gebeurt regelmatig dat er andere nummers op de cd staan die niet bij de eerste mp3 "release" zittenquote:Op maandag 12 april 2004 23:43 schreef keeper het volgende:
Vroeg ik daar om dan.
Dan moet je zorgen dat je betere bronnen krijgt.quote:Op maandag 12 april 2004 23:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het gebeurt regelmatig dat er andere nummers op de cd staan die niet bij de eerste mp3 "release" zitten
www.fok.nlquote:Op dinsdag 13 april 2004 00:09 schreef keeper het volgende:
Dan moet je zorgen dat je betere bronnen krijgt.
Deze week 9 albumsquote:Op dinsdag 13 april 2004 00:21 schreef MIC1_ het volgende:
ja daar kan je leuke mp3'tjes vinden inderdaad Tony.
Er staan er nog drie bijquote:Op maandag 12 april 2004 23:55 schreef MIC1_ het volgende:
M'n neef is producer en ik heb twee geraamtes van nummers online gezet, één van hem alleen en één van ons samen, Prikkebeen en Instrumental
Klik..
wat vinden jullie ervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |