anders lees je ff de vorige 2 delenquote:Op donderdag 18 maart 2004 17:22 schreef lulletje het volgende:
[sarcasme-modus on]
nog niet veel liefhebbers hier van dit wonderschone stukje autotechniek...hehehe
[sarcasme-modus off]
quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:00 schreef Tr0ublegum het volgende:
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.
Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
eh ja, maar die vind je niet snel op de sloopquote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:24 schreef ikwilgeencookies het volgende:
als het goed is, zijn linker en rechterstoel inwisselbaar, dus je kan ook je vriendin slecht laten zittenofwel, je hoeft op de sloop maar 1 goeie stoel te vinden en met wat gereedschap gaan klooien, en dan ben je klaar
er zijn genoeg types die gti stoelen hadden, dus... progresse.. chic enz..
De eerste versie GTi heeft alleen die 160PK inderdaad. Heb een keertje een testritje gemaakt in dat type, nou je vliegt echt over de weg!! Alleen merk je wel dat het een lichte auto is dan...quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Garbageman het volgende:
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.
Ik kom er vandaag net achter dat de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn BX 16TGI naar rechts verwrongen is. Dáárom zit het zo raar !!
Binnenkort maar eens kijken of ik de boel recht kan buigen...
Is het inderdaad zo dat er weinig BX-en te vinden zijn op slopen in het zuiden? Dan zou ik eens kijken of je tijd hebt om in de randstad (of uberhaupt zuid-holland) ergens een sloop te zoeken. Ik weet bij mij in de buurt (westland) en in de buurt van Amsterdam wel een aantal slopen waar er BX-en staan. Nu kan ik natuurlijk geen garanties geven of daar wel GTi interieur in zou zitten, maar ok.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste.
Zo uit m'n blote hoofd heeft de 2e 19 GTi 16v toch nog 148 pk, maar ik kan 'r naast zittenquote:Op donderdag 18 maart 2004 23:02 schreef Garbageman het volgende:
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen.
in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
ik heb in september zowel een bx chic als een progresse af laten voeren , omdat 3x BX voor de deur beetje duur werd, en idd 1 van die 2 heeft nu geen gti stoelen meer.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijen![]()
Ik denk dat het punt met veel slopers in het zuiden (tenminste, allemaal die waar ik in Midden-Limburg ben langs geweest) alles van Citroën naar Bart Ebben verkopen. Leuke monopolist is datquote:Op vrijdag 19 maart 2004 07:49 schreef Juggy het volgende:
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet
Ik heb tijdje geleden testrit gehd met de C2 maar uhmquote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:29 schreef Joostve het volgende:
ik moet echt ff wennen aan de achterkant
k reed laatst achter een C2 wow wat een vette achterkant heeft die zeg![]()
nou dan moet je eens naast mij komen zittenquote:Op zondag 21 maart 2004 21:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
Kwam 'r van de C2 nou ook nog een gewoon handgeschakelde vts uit? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, dat dat wel de bedoeling was.
Heb gister nog lekker kunnen scheuren in een ax-je, zeker als je alleen er in zit (met z'n vieren merk je echt dat ie moeite heeft met 't gewicht) is het echt lekker karren in zo'n autootje
hmm dat merk ik sowieso ook erg in mijn bx. Acceleratie verschilt wel heel erg tussen 1 persoon en 4 personen. Een aardig volle tank merk ik ook heel goed (ik gooi er altijd voor 30 euro in, +/- 28 liter)quote:Op zondag 21 maart 2004 21:40 schreef Tr0ublegum het volgende:
Kwam 'r van de C2 nou ook nog een gewoon handgeschakelde vts uit? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, dat dat wel de bedoeling was.
Heb gister nog lekker kunnen scheuren in een ax-je, zeker als je alleen er in zit (met z'n vieren merk je echt dat ie moeite heeft met 't gewicht) is het echt lekker karren in zo'n autootje
Wat voor een motor?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:04 schreef Syb-Sosef het volgende:
Gisteravond geprobeerd om te achterhalen waar mn olie-lekkage vandaan komt. De voorlopige conclusie is dat ik een aantal olie-keerringen moet vervangen:
Dit zijn de prijzen van Rene Spaan ,Visserspad 11 Krommeniequote:Op woensdag 24 maart 2004 20:37 schreef Smirrie het volgende:
weet iemand hier misschien wat het ongeveer kost om de veerbollen van een bx op spanning te laten brengen of eventueel te vervangen? wil even een ideetje hebben wat dat ongeveer kost.
Zou het niet mogelijk zijn om die motor in een Peugeot 205 GTi 1.9 te lepelen??? Dan pas heb je iets bruuts.quote:Op donderdag 18 maart 2004 22:00 schreef Tr0ublegum het volgende:
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk.
Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog.
Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's)
www.205gti.comquote:Op donderdag 25 maart 2004 20:12 schreef yup het volgende:
[..]
Zou het niet mogelijk zijn om die motor in een Peugeot 205 GTi 1.9 te lepelen??? Dan pas heb je iets bruuts.
Dat is idd een CX.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:16 schreef Sjaeck het volgende:
Dat is een CX, geen XM aan de voorkant te zien.
CX break is echt enorm stoere wagen, die had ik vroeger een als 1:43
lol hoe wil je dat ding de hoek om krijgen, lijkt me niet makkelijkquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:06 schreef Smirrie het volgende:
hier trouwens nog de foto waar ik het over had, de uitgebouwde xm die dagelijkse bij mij in de straat staat
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:14 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik zocht een foto van zo'n mega-xm, maar ik kwam op m'n zoektocht dit tegen:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Tering die is wel erg fout zeg! Die dichte achterste zijruiten ook.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:14 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik zocht een foto van zo'n mega-xm, maar ik kwam op m'n zoektocht dit tegen:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:14 schreef Tr0ublegum het volgende:
Ik zocht een foto van zo'n mega-xm
De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderdquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:42 schreef Tr0ublegum het volgende:
Voor de mensen die nog op zoek waren naar een gti interieur voor de bix:
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/36761.htm?oudei=15
misschien wel interessant!
Ik heb de advertentie nog wel gezien, het ging dus om een complete BX GTI 16V!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 20:31 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd![]()
toevallig een rode met versleten koppeling en schuif/kanteldak?quote:Op zondag 28 maart 2004 20:03 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Ik heb de advertentie nog wel gezien, het ging dus om een complete BX GTI 16V!
Er was wel een waslijst aan "kleine defectjes".....
Nee ik denk dat hij hem niet zo maar weer verkoopt, die gaat eerst terug naar de dealerquote:Op zondag 28 maart 2004 22:07 schreef Gisje het volgende:
[..]
toevallig een rode met versleten koppeling en schuif/kanteldak?
Zoiets, en met olie en LHM lekkage.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:07 schreef Gisje het volgende:
[..]
toevallig een rode met versleten koppeling en schuif/kanteldak?
wow mooi manquote:Op zondag 28 maart 2004 20:32 schreef Slam het volgende:
[[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb1.jpg\]afbeelding][/url][[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb2.jpg\]afbeelding][/url][[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb3.jpg\]afbeelding][/url]
[[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb4.jpg\]afbeelding][/url][[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb5.jpg\]afbeelding][/url][[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb6.jpg\]afbeelding][/url]
[[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb7.jpg\]afbeelding][/url][[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb8.jpg\]afbeelding][/url][[url=http://medlem.spray.se/bx16valve/bilds/thumb9.jpg\]afbeelding][/url]
ik kon hier nogwel wardering voor opbrengen![]()
ja idd leuk ding, eendjes zijn ontzettend zuinig en rijden fijn.. dus daar mag wel wat meer in gereden wordenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:37 schreef Syb-Sosef het volgende:
Wel leuk dat je mag rijden
32000 km op de teller... nieuw blok en teller terug gezet? Of is hij altijd van een oud omaatje/opaatje geweest?
idd dat wil ik misschien ook nog eens doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:56 schreef Tr0ublegum het volgende:
Je kunt nog eenden-motoren kopen die nog 0 km hebben gelopenWij gaan in mei een 2cv kopen als alles goed gaat, heel leuk om in te rijden
hehehequote:Op woensdag 31 maart 2004 15:05 schreef Gisje het volgende:
ik geloof dat de km tellers in eenden maar 5 cijfers kunnen weergeven.
Die dikke BX GTI is veel coolerquote:Op woensdag 31 maart 2004 18:31 schreef Hans_worst het volgende:
Mijn Bx GTI (maar niet voor lang meer)...
Wordt ingerolen voor een dikke V40 !!!!!
http://www.geocities.com/kluytje/Bx
Sorry !!!!
Net zo iets als dat iemand in de jaren '70 een prima DS wegdoet voor een mooie ..... (ander merk invullen) of zo.quote:Op woensdag 31 maart 2004 18:31 schreef Hans_worst het volgende:
Mijn Bx GTI (maar niet voor lang meer)...
Wordt ingerolen voor een dikke V40 !!!!!
http://www.geocities.com/kluytje/Bx
Sorry !!!!
leuk (behalve dat van je camera dan)quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:16 schreef ikwilgeencookies het volgende:
[afbeelding]
BX in Italie
[afbeelding]
en een BX in Frankrijk!
een BX ziet er beter uit op vakantie.. , de zilveren is een 1.6 tgi op lpg (21
4000 op teller) foto van vorige zomer
de groene een 1.6 progresse.. van 2001 .. (kamera is in zomer 2002 gejat, dus
geen BX in Kroatie helaas)
ja idd daar zat ik ook al aan te denken maandje terugquote:Op zaterdag 3 april 2004 15:10 schreef ikwilgeencookies het volgende:
lpg is idd qua kosten een uitkomst..
in duitsland heb je wel het lpg boekje nodig, en in oostenrijk kosten zowel lpg als benzine 70 euroct de liter..
maar in italie is het weer goed te doen.., net als bv Frankrijk..
kostte 70 euro in totaal om zoveel mogelijk op lpg naar italie te rijden..
82 euro voor terug weg omdat we een lpg station miste , maar als je tent en andere camping gear mee wil nemen nog steeds goedkoop,.
en toch zou ik een bx turbo diesel willen, en dan bio fuel.. beetje diesel om op gang te komen en slaolie voor de rest van de tochtmaar lpg + bx is desal nietemin goeie kombo door extra harde kleppen van een BX.. het loopt bij mij soepeler en stiller dan benzine (nu nog kookstelletje erop aansluiten
)
Dank je wel, en ik zal voor je duimen donderdag.quote:Op maandag 5 april 2004 22:39 schreef Syb-Sosef het volgende:
dan toch een beetje gefeli Garbageman!!
*hoopt dat mijn BX-je ook weer toppie is donderdag....![]()
Gefeliciteerd, ik ga deze week mun ZX'je door de APK molen heen gooien. Ik ben benieuwd wat er tevoorschijn komt......quote:Op maandag 5 april 2004 22:19 schreef Garbageman het volgende:
Nou, mijn BX je is door de APK, bleek dat ik versleten remblokken en achter twee versleten schijven had, mocht ik effe dokken, in totaal 489 euro betaald(plus grote beurt, apk is dan gratis)
Ik heb de schijven en blokken gezien, zag er inderdaad niet meer uit....
Wil ik mijn BX meenemen, moet de garagehouder hem even afmelden, oeps, we krijgen een steekproef, nóg effe wachten dan maarEen lichtpuntje, hij is door de steekproef gekomen, en de RDW man zei zelden een BX in zo'n goede staat gezien te hebben
quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:27 schreef Syb-Sosef het volgende:
Dank voor uw steunJullie horen wel of de olie-lekkage gerepareerd is.
@ Garbageman: Ik vind het ook altijd erg jammer dat garages dan zulke uitspraken doen en er dan een jaar later toch op terugkomen. Of je moet een zeer straffe remmer zijn, maar dan nog...
En welke garage is dat ?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:05 schreef Garbageman het volgende:
Een andere garage heeft het euvel geconstateerd, maar bij de garage waar ik mijn auto kocht kom ik niet meer, terwijl ze wél érg mooi spul hebben staan, DS sen vroege CX en.
[..]
Heb je al eens een CitroExpert gekocht? Leuk citrofielen blad met veel advertenties van particulieren en bedrijven. Veel experts in klassieke Citroënsquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:49 schreef Klonk het volgende:
Hé, een citroen topic, precies wat ik zocht:
Wat zijn betrouwbare citroen specialisten in Nederland, ik ben op zoek naar een DS of een vroege CX om als hobby auto erbij te hebben
Dezequote:Op dinsdag 6 april 2004 14:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
En welke garage is dat ?
quote:Op maandag 12 april 2004 00:22 schreef Sanity11 het volgende:
Tering wat zijn die citroëns toch lelijke bakken zeg!
Weet ik niet zeker, ik heb eens ergens gelezen dat mijn motortype een TGI/TZI motor is, dus dan zou je denken, is hetzelfde.quote:Op maandag 12 april 2004 10:27 schreef Syb-Sosef het volgende:
oh ja, dat 12 MB bestandje! Dat ken ik inderdaad. Heb het net weer gevonden op mn computer. Soms heb je dingen waarvan je gewoon vergeten bent dat je ze hebt
MAar nu ik het bestandje weer goed bekijk... is een 16TGi over 1 kam te scheren met de 16TZi??
* vindt dat maseratie blok dr best strak uit zien
mijn vader had de C5 V6 3.0 ltr 210 pkquote:Op maandag 12 april 2004 21:30 schreef HPoi het volgende:
Damn, heb gister een stukje in de Citroen C5 van me oom mogen rijden!Het is gewoon een vliegend tapijt! Er zijn hier namelijk nogal veel drempels maar je merkt er haast niets van. De motor is heel stil en je zit zo al aan de toegestaande snelheden. Er zitten trouwens zoveel snufjes op dat me oom nog geeneens wist dat ze erop zaten en van degene die ie wel weet weet ie niet hoe ze aan te zetten, echt zoveel functies zitten erop.
Maar damn, wat een auto!Ik merk alleen dat ik rij omdat het landschap veranderd. Voor de rest hoor je niets en voel je niets.
Ik vind alleen jammer dat ie geen station heeft genomen. Want die vind ik mooier. Gelukkig heeft ie wel voor een zwarte C5 gekozen, die kleur staat de C5 errug goed.
geil blokjequote:Op maandag 12 april 2004 21:43 schreef Joostve het volgende:
[..]
mijn vader had de C5 V6 3.0 ltr 210 pk
pas als je 150 reed begon je de motor te horen en idd het is net een vliegend tapijt
het enige nadeel vond ik dat hij zo ontzettend groot was, nee das niks voor mij ik blijf bij mijn saxo, klein maar fijn
edit
hier een foto
[afbeelding]
Tja errug groot ja. gelukkig zitten er bij me oom zijn citroen iiig parkeersensors op en automatisch inklapbare zijspiegels op.quote:Op maandag 12 april 2004 21:43 schreef Joostve het volgende:
[..]
mijn vader had de C5 V6 3.0 ltr 210 pk
pas als je 150 reed begon je de motor te horen en idd het is net een vliegend tapijt
het enige nadeel vond ik dat hij zo ontzettend groot was, nee das niks voor mij ik blijf bij mijn saxo, klein maar fijn
edit
hier een foto
[afbeelding]
welkom welkom, dat je vele jaren rijplezier mag hebben met je Citroënquote:Op dinsdag 13 april 2004 23:42 schreef tvdleur het volgende:
Jaaah! Sinds 1 weekje de eigenaar van een AX 1.1 plaisir uit 1991En die komt inclusief zwarte inrichting met rode bies
[afbeelding]
[afbeelding]
ikke dus niet, no money voor de benzinequote:Op woensdag 14 april 2004 19:21 schreef Syb-Sosef het volgende:
--- BX- toerrit ---
Wie gaat er a.s. zondag ook toeren met de BX-club????
mooie AX-jes btw!!
quote:Op woensdag 14 april 2004 00:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
welkom welkom, dat je vele jaren rijplezier mag hebben met je Citroën![]()
die van jou joosd, is ook strak trouwens. Die heb je een keer opnieuw laten spuiten zeker?
1 en 2 mei de citromobile in de veemarkthallen in utrechtquote:Op donderdag 15 april 2004 18:45 schreef Syb-Sosef het volgende:
BX-sportief dag?? Lelystad?? cool... en 2/3 mei ook al citrosportief toch?? Drukke dagen voor de Citroen rijd(-st)ers!!!
hm... dat wordt dus kiezenquote:Op maandag 19 april 2004 01:26 schreef D-super het volgende:
1 en 2 mei de citromobile in de veemarkthallen in utrecht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gewoon 1 of 2 mei naar Full speed Rosmalen gaan johquote:Op maandag 19 april 2004 09:17 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
hm... dat wordt dus kiezen![]()
1 en 2 mei Citromobile in Utrecht
of naar
8 mei Citrosportief in Lelystad
Heeft iemand al meer definitieve plannen om naar 1 van de 2 activiteiten te gaan?
als je van oldtimers en zeldzame/aparte citroëns houdt ga je naar de citromobile natuurlijkquote:Op maandag 19 april 2004 14:56 schreef Joostve het volgende:
[..]
gewoon 1 of 2 mei naar Full speed Rosmalen gaan joh
staan ook een hoop citroens (saxo16vclub, axclub, citrosport)
tja ik houd niet zo van oldtimers of het nou van citroen of een ander merk is maar dat zal wel aan me leeftijd liggen (21).quote:Op dinsdag 20 april 2004 01:51 schreef D-super het volgende:
[..]
als je van oldtimers en zeldzame/aparte citroëns houdt ga je naar de citromobile natuurlijk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je ziet daar echt van alles,vooral op de parkeerplaats.
![]()
![]()
Geef mij maar een oude snelle BX zoals mijn BX Sport uit 1985quote:Op woensdag 21 april 2004 11:16 schreef Joostve het volgende:
[..]
tja ik houd niet zo van oldtimers of het nou van citroen of een ander merk is maar dat zal wel aan me leeftijd liggen (21).
geef mij maar een nieuwe snelle citroen
wokschotel! je bent terugquote:Op donderdag 22 april 2004 11:36 schreef Wokschotel het volgende:
Geef mij maar een oude snelle Citroën zoals mijn BX Sport
Nooit weggeweest, beetje druk gehad enzoquote:Op vrijdag 23 april 2004 00:11 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
wokschotel! je bent terug![]()
Hij rijdt prima, maar op het moment is ie geschorst en staat ie in een stalling in Chimay (België). Begin juli haal ik hem weer naar Nederland voor APK-keuring enzo. Er moet nog wel eea gebeuren aan die auto, want roest is een groot probleem.... Vorig jaar heb ik de linkerdorpel/kokerbalk vervangen, dit jaar gebeurt datzelfde met de rechter dorpel. Verder moet ik nog de voorkant vervangen: bumper (reserve-bumper heb ik al), plaat waarop de lichten gemonteerd zitten en radiatorbalk. Maar da's opzich niet zo'n probleem; hij is vorig jaar door de RDW gekeurd dus ik verwacht geen grote problemen.quote:Jaja droombak hoor![]()
Rijdt dat ding nog goed? hoe zit het met de roestvorming etc?
Denk het niet; ik doe niet mee aan dat soort ritten.quote:Weet je zeker dat ik je niet gezien heb op de Najaarsrit (2003) van de BX club?![]()
oh nouja, die bx sporten lijken nogal veel op elkaarquote:Op vrijdag 23 april 2004 09:37 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Nooit weggeweest, beetje druk gehad enzo
[..]
Hij rijdt prima, maar op het moment is ie geschorst en staat ie in een stalling in Chimay (België). Begin juli haal ik hem weer naar Nederland voor APK-keuring enzo. Er moet nog wel eea gebeuren aan die auto, want roest is een groot probleem.... Vorig jaar heb ik de linkerdorpel/kokerbalk vervangen, dit jaar gebeurt datzelfde met de rechter dorpel. Verder moet ik nog de voorkant vervangen: bumper (reserve-bumper heb ik al), plaat waarop de lichten gemonteerd zitten en radiatorbalk. Maar da's opzich niet zo'n probleem; hij is vorig jaar door de RDW gekeurd dus ik verwacht geen grote problemen.
[..]
Denk het niet; ik doe niet mee aan dat soort ritten.
Stoere autoquote:Op dinsdag 13 april 2004 17:19 schreef joosd het volgende:
ik hou het momenteel bij de AX (mijn 3de inmiddels) heb al gehad een 2cv, zx, saxo vts, xantia
[afbeelding]
[afbeelding]
en uiteraard member van de AX club (www.axclub.net) en Citrosport
tussen de 11.2 en 12.3 seconden.....de mijne kwam helaas niet verder dan 12.3, en een ax met 1.6 8v saxo motor zat op 11,2quote:en wat was de tijd?
Heb je ook een grijze bumper?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:45 schreef FALCONbe het volgende:
Hoikes,
Voor wie stukken nodig heeft, ik heb een (momenteel nog) komplete BX GTi staan...
Motorke draait perfect en verbruikt geen olie. Komt van een overleden vriend. Waar wel eens moet aan gedaan worden is de speling op de gasklep weghalen (typisch voorval, ook op de 205).
Nieuwe veerbollen, kosten iets minder dan een 50¤/stuk (werk inbegrepen). 'k heb ook nog een goede diesel staan voor sloop (64Pk motor) en verschillende onderdelen (veerpoten, hydr. pomp, carosseriedelen, etc etc...
falconbeatpandoradotbe
eh ja klopt, ik zoek (ook) een GTI interieur..quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:37 schreef Winnetou het volgende:
En nu ik er toch weer ben, heb net op markplaats.nl een advertentie gezien waarin een GTI interieurtje wordt aangeboden:
http://planet.marktplaats(...)ondcitroen/15963.htm
Volgens mij waren er hier nog een paar BX rijders die zoiets zochten....
yepquote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:48 schreef Winnetou het volgende:
Tja, er worden soms pittige bedragen voor zo'n GT interieur gevraagd. Soms net zoveel als voor een complete loop/sloop-BX. Jammer, ik heb het zelf in m'n BX zitten en ik ben er heel blij mee, zeker nadat ik een tijdje in een leen-BX met het normale interieur had gereden van de garage waar de mijn toen in reparatie was. Dan merk je echt het verschil.
Nou betere bestaan niet.......quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:22 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
yep
Heb 1 keer in een GTI stoeltje kunnen zitten, nou betere stoelen bestaan echt niet![]()
Maar goed, normale standaard stoelen zitten ook erg goed, vergeleken met stoelen van andere merken/wagens
Digit is erg leukquote:Op zondag 9 mei 2004 05:26 schreef Alcyone het volgende:
Meldt! Ben een blije eigenaar van een GS X3 1979 (rot en geschorst), een GS Special 1975 (motor stuk en ook geschorst) en een BX 19 Digit uit 1986.
Die Digit is in prima staat en dus mijn primaire vervoer. Kennen jullie dat ding niet? Dan hoor ik het wel
Ik denk dat de meeste Cit liefhebbers juist de oude modellen interessant vinden, omdat de nieuwen nog amper iets hebben wat ze onderscheidt van de concurrentie. De meeste modellen hebben geen bolletjesvering, de vering wordt steeds stugger en de dashboards zijn ook niet bijzonder meer. Peugeot heeft de boel bigtime verpest.quote:Op zondag 9 mei 2004 10:14 schreef Joostve het volgende:
jammer dat hier zo weinig gepraat wordt over nieuwe citroens
die oude bakken intresseren me niet zo![]()
De Digit is op basis van de GT. Iets luxer dat wel (zelfs afstandsbediening voor centrale portiervergrendeling, en dat in '86quote:Op zondag 9 mei 2004 11:36 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Digit is erg leuk![]()
Maar is dat nou een 19 GT of GTI?
ja ik vind het juist alleen maar mooier worden (maar ik ben dan ook van de nieuwe generatie denk)quote:Op zondag 9 mei 2004 14:31 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Cit liefhebbers juist de oude modellen interessant vinden, omdat de nieuwen nog amper iets hebben wat ze onderscheidt van de concurrentie. De meeste modellen hebben geen bolletjesvering, de vering wordt steeds stugger en de dashboards zijn ook niet bijzonder meer. Peugeot heeft de boel bigtime verpest.
Wat grappig. Precies die Digit heb ik gekocht!quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:08 schreef Tr0ublegum het volgende:
Op marktplaats.nl staat een BX Digit te koop
Ik heb gemaild met de verkoper, de prijs van 1250 kan niets meer van af en de auto heeft apk tot eind Juli. Voor mij helaas te duur (die apk gaat ook weer wat kosten), misschien voor een andere liefhebber
haha gaaf, ben al lang blij dat de wagen dus toch bij een liefhebber terecht is gekomen. 't Is dat ik volgend jaar op kamers ga wonen anders had ik 't geld wel geleend van m'n ouders, maar ik heb geen zin om me nu in de schulden te gaan stekenquote:Op zondag 9 mei 2004 15:17 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Wat grappig. Precies die Digit heb ik gekocht!
Erg nette auto overigens, weinig roest. Ik mocht nog de boordcomputer vervangen met die uit een bronskleurige GT. Die prijs is zo gek niet trouwens, want op de Citromobile stond ook een Digit, en die verkoper vroeg 3750, zonder APK en 10 jaar niet gereden.
Technisch weet ik niet zo veel van de Xantia, maar je moet iig geen 1.8 kopen die op gas heeft gereden. Mijn ouders hebben thuis een 1.6 en neem van mij aan: die is traaaaag.quote:Op zondag 9 mei 2004 10:03 schreef Juggy het volgende:
eind deze maand is het hopelijk zo ver... dan gaan we kijken voor een Xantia ter vervanging van onze huidige BX 1.9 Tzi... is er iemand die nog tips heeft waar op te letten bij het uitzoeken van de Xantia??
Wat je zegt! Een maat van me reed een 1.6 en mijn GSA Special met 1300 motor trok nog harder naar de 100. En ook die Xantia terwijl ik stilstond met draaiende motor viel een keer met z'n bek naar beneden. Nooit eerder meegemaakt en daarna ook niet meer.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:00 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Technisch weet ik niet zo veel van de Xantia, maar je moet iig geen 1.8 kopen die op gas heeft gereden. Mijn ouders hebben thuis een 1.6 en neem van mij aan: die is traaaaag.
Verder hadden we laatst een probleem met de vering. Hij zakte steeds naar beneden. Wat was nou het probleem, er was een rubbertje versleten a la 5 euro.![]()
De sAXo is grotendeels gebaseerd op de AX ja. Op veel originaliteit kun je die auto's niet betrappen. Geef mij maar een Ami 6 of 8 als kleine auto.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:08 schreef StephanL het volgende:
Ik zie nu voor het eerst een Citroen AX. Was dat de voorloper van de Saxo
Kijk eens op het forum van de Xantiaclubquote:Op zondag 9 mei 2004 10:03 schreef Juggy het volgende:
eind deze maand is het hopelijk zo ver... dan gaan we kijken voor een Xantia ter vervanging van onze huidige BX 1.9 Tzi... is er iemand die nog tips heeft waar op te letten bij het uitzoeken van de Xantia??
Nou ja, geen 1.8 op gas... Het kan best, maar dan moet je de 1.8 16v op gas hebben, rijdt best. Maar de 8v met gas, dat geeft problemen met de cilinderkop, en specifiek bij dit type dus. Maar een 16v op gas kun je best doen.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:00 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Technisch weet ik niet zo veel van de Xantia, maar je moet iig geen 1.8 kopen die op gas heeft gereden. Mijn ouders hebben thuis een 1.6 en neem van mij aan: die is traaaaag.
Verder hadden we laatst een probleem met de vering. Hij zakte steeds naar beneden. Wat was nou het probleem, er was een rubbertje versleten a la 5 euro.![]()
Ik heb dus net dit topic ontdekt en zit al een tijdje op citroen-forum.nl.... Het is daar ook erg gezellig moet ik zeggen... Heerlijk zo'n plaats waar citrofielen van alle soorten en maten zich verzamelen.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:51 schreef Winnetou het volgende:
@ Juggy: kijk ook eens op http://www.citroen-forum.nl/forum/index.php , erg leuke forum met veel info. Heb 'm vrij kort geleden ontdekt, ik heb trouwens het vermoeden dat een aantal posters in dit forum ook regelmatig daar zitten.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:33 schreef Leujel het volgende:
[..]
Ik heb dus net dit topic ontdekt en zit al een tijdje op citroen-forum.nl.... Het is daar ook erg gezellig moet ik zeggen... Heerlijk zo'n plaats waar citrofielen van alle soorten en maten zich verzamelen.
Dit is trouwens mijn C2 1.4i VTR:
[afbeelding]
Dit is em nu nog zo, maar binnenkort waarschijnlijk met complete body-kit en nieuwe uitlaat
Hahaha en dat als eerste autoquote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
![]()
CitroënC2
![]()
![]()
![]()
![]()
Sparen valt wel mee, de bank heeft meer geldquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:59 schreef Juggy het volgende:
dan heb je denk ik wel eventjes gespaard denk ik zozeker als er dan ook nog een full body-kit van af kan
Nee sorry helaas... Had ik ze dan zou ik ze nog niet mogen laten zien....Alles is nog in ontwikkeling....quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:06 schreef StephanL het volgende:
Leujel heb je pics van de bodykit?
oeh leuk dingquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:37 schreef Juggy het volgende:
nou mensen... ben vandaag ook gaan winkelen... en mijn oog is gevallen op een
Citroen Xantia 16V VSX
(carbase linkje: klik)
kan hem helaas komende week pas afhalen, maar ik verzeker jullie dat er dan foto's zullen volgen
(nadat ie grondig gepoetst is, want dat kon ie wel gebruiken)
nou, krukas keerring, aandrijfas keerringen, en nog wat slangeboel is vervangen, en de versleten koppeling. Ik kreeg de koppeling te zien, was niet veel meer van over...quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:16 schreef Garbageman het volgende:
Als mijn BX ooit niet meer te repareren is, ga ik denk ik ook voor een Xantia.
Nu eerst maar de lekke krukas keerring van mijn trouwe BX laten vervangen. drup drup
Ha, kom ik je nou hier ook al tegen!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:20 schreef 2cv het volgende:
Lelijke Eend hierro.
Hee...ja....Nu je het zegt! Ook goedemorgen trouwens!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 02:26 schreef 2cv het volgende:
Hee, die lijkt op de Eend in je avataar![]()
quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:44 schreef Syb-Sosef het volgende:
@ Troublegum en Winnetou: leuk om jullie te zien op t Citroën forum
een vrind van mij wil namelijk een DS opknappen (franse) maar vraagt zich af of er nog voldoende (betaalbare) onderdelen zijn.. vandaar.quote:Op maandag 7 juni 2004 16:44 schreef Winnetou het volgende:
Wel, het makkelijkste is natuurlijk om eens bij de club te informeren. Kijk eens op http://www.citroeniddsclub.nl/ . Misschien kunnen zij je verder helpen.![]()
Kun je misschien een link plaatsen met hetzelfde artikel, maar dan een wat leesbaarder formaat? tis bijna niet te doen. Dank!quote:Op maandag 7 juni 2004 14:02 schreef Wokschotel het volgende:
Even wat documentatie over mijn BX Sport:
Ziet er goed uit. Dat karretje.quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:12 schreef pAin het volgende:
Sneakpeak dan maar
[afbeelding]
kenteken niet weg gesoept, maar maakt niet echt veel uit, ik gedraag me netjes in het verkeer
Hey FUquote:Op vrijdag 11 juni 2004 01:04 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Dat karretje.![]()
Mooie kar!!quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:12 schreef pAin het volgende:
Sneakpeak dan maar
[afbeelding]
kenteken niet weg gesoept, maar maakt niet echt veel uit, ik gedraag me netjes in het verkeer
Ga op de afbeelding staan....klik rechts en dan "afbeelding opslaan als...", succes ermee!quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:49 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Kun je misschien een link plaatsen met hetzelfde artikel, maar dan een wat leesbaarder formaat? tis bijna niet te doen. Dank!
Mooie kleur...doet me denken aan m'n eigen Saxoquote:Op donderdag 10 juni 2004 23:12 schreef pAin het volgende:
Sneakpeak dan maar
[afbeelding]
kenteken niet weg gesoept, maar maakt niet echt veel uit, ik gedraag me netjes in het verkeer
gaafquote:Op maandag 14 juni 2004 16:16 schreef Archie het volgende:
[..]
Mooie kleur...doet me denken aan m'n eigen Saxo
[afbeelding]
quote:Op maandag 14 juni 2004 16:07 schreef banshee777 het volgende:
ZX Aura RULES!!!
Mensen, mensen... Citroën rules!quote:Op maandag 14 juni 2004 17:21 schreef Archie het volgende:
saxo's rulen
Dank je!quote:Op maandag 14 juni 2004 17:21 schreef Archie het volgende:
Helaas nog wieldoppen :S Tis een gewone 1.6 maar ja op de planning staan wel wat mods, waaronder 15" BWA spykes met 195/45 Michelin Pilot Exalto's!
Jouw VTS is trouwens ook vet, saxo's rulen
Sorry voor de wat late reactie, heb het nogal druk... Ik heb zelf geen DS hoor, dus vandaar dat ik naar de club verwees. Over het algemeen is dat de handigste weg om te bewandelen, aangezien er bij zo'n club enorm veel kennis aanwezig. Ook wat betreft onderdelenvoorziening. Ik geloof zelfs dat de ID/DS club een eigen onderdelenmagazijn heeft, weet ik niet zeker. Maar anders zullen daar vast wel leden zijn die wat handige adresjes kennen. Vaak zijn dat de beste adressen!!quote:Op maandag 7 juni 2004 23:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een vrind van mij wil namelijk een DS opknappen (franse) maar vraagt zich af of er nog voldoende (betaalbare) onderdelen zijn.. vandaar.
vaak wel Fulcrum, vaak wel. niet altijd...quote:Op maandag 14 juni 2004 17:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
Mensen, mensen... Citroën rules!![]()
quote:
Het is niet goedkoop maar rijdt wel super. Ik heb er 2500 euro voor betaald ruim 2 jaar geleden (een zgn. Croisette op basis van de 2.2 trs). Bij 1e apk/grote beurt 600 euro; bij 2e apk/grote beurt 1000 euro (maar wel veel vervangen).quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:15 schreef Garbageman het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat kost dat nou, onderhoud e.d.? Kom je veel kwaaltjes tegen?
Er staat bij mijn garage al een poos een zwarte CX 2.2 TRS te verkommeren, raakt hem niet kwijt omdat ie te goedkoop is zegt de garagehouder.
Nou gaat ie hem opknappen en een flinke prijs ervoor vragen, dan komen er wél belangstellenden. (zegt ie)
Hier kun je bijna alle onderdelen nieuw krijgen:quote:Op maandag 7 juni 2004 16:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
weet iemand hier waar je (goede) onderdelen voor een DS kunt vinden?
Ik heb nog een 92"er in de aanbieding,quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:26 schreef Syb-Sosef het volgende:
Gefeliciteerd Daffodil31LE, heb je hem al binnen? Fotooowwsssss
En voor jou geldt hetzelfde PCRodent
Ohw, enne voor BX eigenaars die nog onderdelen kunnen gebruiken? Just ask! Heb n groene TGI staan uit '91...
quote:Op vrijdag 25 juni 2004 21:03 schreef Syb-Sosef het volgende:
vindt het een mooi karretje!! Goed gewerkt
maaruh... je probleempje snap ik nie echt eigenlijk ??
Heeej, Een TZI gekocht??quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:20 schreef 2cv het volgende:
Lelijke Eend hierro.
De vorige eigenaar heeft niets zelf gedaan denk ik. Het was een oud vrouwtje aan het handschrift op de rekeningen te zien, en zelf ruitewisserbladen vervangen en olie aanvullen liet ze door de garage doen.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 08:58 schreef Syb-Sosef het volgende:
ah...
dan denk ik dat de vorige eigenaar gewoon een draadje doorverbonden heeft ergens waardoor de stroom zeg maar om de schakelaar heen geleid wordt... Is volgens mij niet standaard zo.
Tegenwoordig zie je dit wel veel op auto's. En bijvoorbeeld ook op van die Kleine IVECO vrachtwagentjes.
Waarvan ? Ben student. Arm, geen geld enzooquote:Op zaterdag 26 juni 2004 17:08 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Heeej, Een TZI gekocht??
Is goed, ik verneem het wel van je.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:18 schreef Tr0ublegum het volgende:
hmm ik bedenk me 'r nog effe over goed?
Heeft iemand trouwens ervaring met 't gebruik van auto-stoelen in de huiskamer? Komt wel nog een voetje onder natuurlijk, zodat ie wat hoger wordt, maar qua comfort lijkt 't me best goed te doen toch?
hm... dan wordt het interessant. Ik heb eigenlijk geen beter antwoord als kijken of je wellicht ergens (onder de plastic kappen acher je stuur bij contactslot bv) een kroonsteentje ziet ofzo... Anders ga ik het niet weten.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 18:53 schreef PCRodent het volgende:
[..]
De vorige eigenaar heeft niets zelf gedaan denk ik. Het was een oud vrouwtje aan het handschrift op de rekeningen te zien, en zelf ruitewisserbladen vervangen en olie aanvullen liet ze door de garage doen.
Als wat jij zegt inderdaad de oorzaak is, hoe verhelp ik het dan?
ohw.. dan heb ik de verkeerde lelijke eend voor me op t citroen forumquote:Op zaterdag 26 juni 2004 22:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarvan ? Ben student. Arm, geen geld enzoo
Okee ik zal wel even kijken straks. Heb de vraag ook op axclub.net gesteld, daar kreeg ik de tip 'stuur eraf en de bedrading controlerenquote:Op zondag 27 juni 2004 03:28 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
hm... dan wordt het interessant. Ik heb eigenlijk geen beter antwoord als kijken of je wellicht ergens (onder de plastic kappen acher je stuur bij contactslot bv) een kroonsteentje ziet ofzo... Anders ga ik het niet weten.
Echter wat ik al gezegd heb: t is niet standaard volgens mij.
Op internet heet ik of Lelijke Eend of 2cv of Fedde.quote:Op zondag 27 juni 2004 03:30 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
ohw.. dan heb ik de verkeerde lelijke eend voor me op t citroen forum![]()
![]()
De Lelijke Eend op t Citroen-Forum...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:42 schreef 2cv het volgende:
Op internet heet ik of Lelijke Eend of 2cv of Fedde.
Dusseh, wie dacht jij dat ik was ?
Dan heb je iets flink doormekaar gehaald !quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:01 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
De Lelijke Eend op t Citroen-Forum...![]()
quote:Op donderdag 24 juni 2004 22:26 schreef Syb-Sosef het volgende:
Gefeliciteerd Daffodil31LE, heb je hem al binnen? Fotooowwsssss
heb jij toevallig een adres voor mij?quote:Op maandag 12 juli 2004 21:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hier dichtbij, tussen Balen en Leopoldsburg ligt een garage'tje dat enkel in (oude) Citroëns doet. Staan ook een stuk of vijf DS/ID bij...
oke, bedanktquote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Adres heb ik niet voor je, helaas. Maar je kunt er niet naast kijken. Vanuit Balen richting Leopoldsburg komen de Citroëns haast van de rechterkant het bos uit, zo ergens halverwege.
En anders Philips Gold lampen ?? Ik weet nog of die bestaan overigens, maar die geven ook een gele gloed. Ik heb zelf ook een XM, uit '90 een 2 liter 8v, verder precies zoals de jouwe zo te zien, behalve dan hier en daar een deuk. Heerlijke kar, nooit meer anders, voorlopig dan.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bijna...
D12![]()
D12 turbo![]()
D12 turbo in combinatie met ZF-automaat![]()
Rijdt goddelijk. Nu enkel nog zoeken naar een mogelijkheid voor gele lampen. Moeilijke zaak, omdat er eigenlijk geen gele H1-lampen te vinden zijn. Of H3 voor de mistlampen. Ik zal dus naar Frankrijk moeten om 1 en ander uit te zoeken, want van de dealers in België en Nederland word je ook niet veel wijzer. Lijkt wel of ze het me niet willen vertellen danwel verkopen.
Een ds cabrio in goede staat brengt zo een ton op, weet alleen niet meer of het guldens of euro's waren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 01:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
voor die cabrio moet 20k neergelegd worden.. is dat niet te veel voor een auto in slechte staat..
op internet staan er niet echt veel te koop..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:14 schreef Gisje het volgende:
[..]
Een ds cabrio in goede staat brengt zo een ton op, weet alleen niet meer of het guldens of euro's waren.
Voor onderdelen van een cabrio moet je bij Blikwerk in Drachten wezen, die hebben zelfs de originele fabrieksmallen.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 16:17 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
op internet staan er niet echt veel te koop..
een paar op mobile.de die kosten 40~50k maar zijn wel in redelijk/goede staat..
deze is in slechte staat... maar voor 20k heb je wel een zeer orginele auto.
alleen de onderdelen, dat is de vraag.. zijn er onderdelen voor die auto voor een redelijke prijs?
kijkquote:Op woensdag 14 juli 2004 02:11 schreef D-super het volgende:
[..]
Voor onderdelen van een cabrio moet je bij Blikwerk in Drachten wezen, die hebben zelfs de originele fabrieksmallen.![]()
![]()
![]()
http://www.blikwerk.nl/
Het schijnt dat er eind september een C2 1.6 16v VTS (met rode S ipv gele R) uitkomt.....deze zou 125 pk hebben en een handgeschakelde bak hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:43 schreef Joostve het volgende:
ja de C2's zijn vet
zou er ooit nog een echte VTS uitkomen? dus een gti varriant
Ben beniewd naar die VTS..quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:17 schreef Archie het volgende:
[..]
Het schijnt dat er eind september een C2 1.6 16v VTS (met rode S ipv gele R) uitkomt.....deze zou 125 pk hebben en een handgeschakelde bak hebben.
Volgens de fabrieksopgave zou 0-100 in 8.9s gedaan worden, maar dat lijkt me nogal sterk aangezien dat bijna even snel is als de Saxo met 120 pk, die zo'n 300 kg lichter is!![]()
cituning?quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:01 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Oh weet iemand trouwens waar je speciale onderdelen kan krijgen voor de C2, dit kwam ik ergens tegen
yo strike.. wanneer ga je weer eens een echte auto kopen dan?quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:01 schreef StrikeAnywhere het volgende:
-blaat-
Overigens met een 5-bak....quote:De eerste c2 VTS zijn leverbaar. Herkenbaar aan andere velgen als de VTR, een rode S ipv een gele R. Standaard voorzien van ESP en standaard Airco. cruise control voorlopig niet leverbaar.
Topsnelheid 202 km/h,
van 0 - 100 km/h in 8,9 sec.
gewicht 1020 kg.
Leverbaar in de kleuren zwart, geel/groen, grijs metallic, bleu grand pavois, rouge lucifer en rood Aden ( bekend van Citroën Sport ).
bron: Citroën Nederland. prijs-indicatie vanaf 18.000,- euro.
ja erg lekkerquote:Op donderdag 15 juli 2004 10:18 schreef Joostve het volgende:
vind deze zelfs nog mooier
[afbeelding]
bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2622
2.0i 16V met 180 pk
Denk dan eerder de C6, de C8 bestaat nog nie zo lang en voordat daar een nieuwe voor komt....quote:Op donderdag 15 juli 2004 13:08 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
ja erg lekker![]()
Kheb gehoord dat Citroën aan het testen is met Hydro Pneumatische vering in een Xsara Picasso![]()
Khoop echt dat we dat nog weer terugzien in een nieuw model, misschien C8 ofzo
restaureren moet hij idd.. maar hij wil het voor een redelijke prijs doen. Dus niet nu een auto ophalen en over 10 jaar weer half gerestaureerd wegdoen omdat je geen onderdelen kan krijgen/kopen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 12:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een Break rot nogal gemakkelijk tussen de achterschermen en de achterste zijruiten omdat daar veel zooi blijft liggen.
Het hangt puur van z'n eigen smaak af wat hij wil nemen, restaureren moet hij hoogstwaarschijnlijk toch wel.
Word idd weer tijd daarvoor!quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:22 schreef Tr0ublegum het volgende:
De C6 krijgt toch sowieso hydro pneumatische vering, of heb ik dat nu gedroomd..? Werd wel weer ens tijd overigens!
BTW: die C4 coupe is erg vet!
quote:Op donderdag 15 juli 2004 20:17 schreef Fulcrum_X het volgende:
Nog ff wat info over mijn bix: zit bijna op de 415.000 km
En heb ff een gif gemaakt van mijn bixie![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |