![]()
Als goed gebaar voor PatrickM
BMW R1100S![]()
Specs:
quote:
Motor
Type 2-cilinder 4-takt boxermotor
Kleppen 4 per cilinder
Cilinderinhoud 1085 cc
Boring x slag 99,0 mm x 70,5 mm
Vermogen 72kW (98pk) bij 7500/min
Koppel 97 Nm bij 5750/min
Compressieverhouding 11,3 : 1
Koelsysteem lucht/olie
Distributie HC
Mengselvorming/ Motorregeling Bosch Motronic MA 2.4
Koppeling enkelvoudig, droog
Katalysator 3-wegkatalysator
Transmissie 6-versnellings-closebak met klauwschakeling
Overbrengingen l 2,045; ll 1,600; lll 1,267; lV 1,038; V 0,900; Vl 0,800
Eindoverbrenging 2,75 : 1
Elektrische installatie
Dynamo Wisselstroomdynamo (600W)
Accu 12 V / 14 Ah
Maten en gewichten
Tankinhoud 18 l waarvan ca. 4 l reserve
Zithoogte rijklaar 800 mm
Rijklaar gewicht 229 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 450 kg
Prestaties en verbruik
Topsnelheid 225 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 4,0 s
Acceleratie 80-120 km/h 3,4 s
Brandstofverbruik bij 90 km/h 4,3 l / 100 km
Brandstofverbuik bij 120 km/h 5,2 l / 100 km
Frame en rijwielgedeelte
Frame 3-delig, voor- en achterframe met meedragend motorblok
Voorvork BMW Telelever met centraal veerbeen, uitgaande slag traploos verstelbaar
Veerweg 170 mm
Achterwielophanging Eenzijdige swing-arm Paralever
Aandrijving cardan
Veerbeen Centraal veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasdrukdemper, traploos verstelbare uitgaande slag, hydraulisch verstelbare veervoorspanning
Veerweg 130 mm
Remmen
voor: Dubbele schijfrem (Ø 305mm), zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen
achter: Schijfrem (Ø 276mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen
Remvoeringen
voor: Gesinterd metaal
achter: Organisch
Wielen Lichtmetalen velgen met 5-dubbelspaaks design
voor: 3,50"x 17"
achter: 5,00"x 17"
Banden (voor) 120/70 - ZR 17
Banden (achter) 170/60 - ZR 17
BMW R1150RT![]()
Specs:
quote:
Motor
Type 2-cilinder 4-takt boxermotor
Kleppen 4 per cilinder
Cilinderinhoud 1130 cm³
Boring x slag 101 mm x 70,5 mm
Vermogen 70 DIN kW (95 pk) bij 7250/min
Koppel 100 Nm bij 5500/min
Koelsysteem lucht/olie
Mengselvorming/ Motorregeling Bosch Motronic MA 2.4 met roluitschakeling
Katalysator geregelde 3-wegkatalysator
Transmissie 6 versnellingen
Eindoverbrenging 2,9:1
Elektrische installatie
Dynamo 700 W
Accu 12 V/19 Ah
Maten en gewichten
Tankinhoud 25,2 l, waarvan ca. 4 l reserve
Zithoogte rijklaar 805, 825, 845 mm
Rijklaar gewicht 279 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 495 kg
Prestaties en verbruik
Topsnelheid meer dan 200 km/h
Brandstofverbruik bij 90 km/h 4,7l/100 km
Brandstofverbuik bij 120 km/h 5,6l/100 km
Frame en rijwielgedeelte
Frame 3-deling, voor- en achterframe en meedragende motor
Voorvork BMW Telelever met centraal veerbeen, kantelontkoppeling en stuurdemper
Veerweg 120 mm
Achterwielophanging eenzijdige swing-arm (BMW Paralever)
Aandrijving cardan
Veerbeen centraal veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasgevulde schokdemper, uitgaande slag traploos verstelbaar, veervoorspanning 7 voudig verstelbaar
Veerweg voor 120 mm, achter 135 mm
Remmen
voor: dubbele EVO-schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie
achter: enkele schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw
Wielen lichtmetalen velgen in 5-dubbel-sspaaks design
Banden (voor) 120/70 - ZR 17 (tubeless)
Banden (achter) 170/60 - ZR 17 (tubeless)
Mijn favoriet, zal ik best weleens mee off-road willen raggen
BMW R1200GS![]()
Specs:
quote:
Motor
Type 2-cilinder 4-takt boxermotor
Kleppen 4 per cilinder
Cilinderinhoud 1170 cm³
Boring x slag 101 mm x 73 mm
Vermogen 74 DIN kW ( 100 pk) bij 7000/min
Koppel 115 Nm bij 5500/min
Koelsysteem lucht/olie
Mengselvorming/ Motorregeling Brandstofinjectie, digitaal motormanagement: BMS-K met roluitschakeling, dubbele bougies
Katalysator geregelde 3-wegkatalysator
Transmissie 6 versnellingen, schuine vertanding
Brandstof Euro loodvrij (95 RON)
Elektrische installatie
Dynamo 600 W
Accu 12 V/14 Ah
Maten en gewichten
Tankinhoud 20,0 l, waarvan ca. 4 l reserve
Zithoogte rijklaar 840, 860 mm
Rijklaar gewicht 225 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 425 kg
Prestaties en verbruik
Topsnelheid ca. 208 km/h
Brandstofverbruik bij 90 km/h 4,5l/100 km
Brandstofverbuik bij 120 km/h 6,0l/100 km
Frame en rijwielgedeelte
Frame 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor
Voorvork BMW Telelever met centraal veerbeen, veervoorspanning 9-voudig verstelbaar
Veerweg 190 mm
Achterwielophanging Eenzijdige swingarm (BMW Motorrad Paralever)
Aandrijving cardan
Veerbeen Centraal WAD veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasgevulde schokdemper, uitgaande slag traploos mechanisch verstelbaar, veervoorspanning hydraulisch verstelbaar
Veerweg 200 mm
Remmen
voor: Dubbele schijfrem (Ø 305 mm) zwevend gemonteerd, vaste EVO 4-zuiger remklauwen
achter: Schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen
Wielen Aluminium gietwielen
Banden (voor) 110/80 - R 19 (tubeless)
Banden (achter) 150/70 - R 17 (tubeless)
BMW R1150RS![]()
Specs:
quote:
Motor
Type 2-cilinder 4-takt boxermotor
Kleppen 4 per cilinder
Cilinderinhoud 1130 cm³
Boring x slag 101 mm x 70,5 mm
Vermogen 70 DIN kW (95 pk) bij 7250/min
Koppel 100 Nm bij 5500/min
Koelsysteem lucht/olie
Mengselvorming/ Motorregeling Bosch Motronic MA 2.4 met roluitschakeling
Katalysator geregelde 3-wegkatalysator (optie)
Transmissie 6 versnellingen
Eindoverbrenging 2,82:1
Elektrische installatie
Dynamo 700 W
Accu 12 V/19 Ah
Maten en gewichten
Tankinhoud 22 l, waarvan ca. 4 l reserve
Zithoogte rijklaar 790, 810, 830 mm
Rijklaar gewicht 246 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 450 kg
Prestaties en verbruik
Topsnelheid 215 km/h
Brandstofverbruik bij 90 km/h 4,3 l/100 km
Brandstofverbuik bij 120 km/h 5,2 l/100 km
Frame en rijwielgedeelte
Frame 3-deling, voor- en achterframe en meedragende motor
Voorvork BMW Telelever met centraal veerbeen, uitgaande slag traploos verstelbaar
Veerweg voor 120 mm, achter 135 mm
Achterwielophanging Eenzijdige swing-arm (BMW Paralever)
Aandrijving cardan
Veerbeen centraal veerbeen met uitgaande demping traploos verstelbaar, veervoorspanning 7-voudig verstelbaar
Veerweg 135 mm
Remmen
voor: dubbele schijfremmen EVO (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie
achter: enkele schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw
Wielen lichtmetalen velgen in 5-dubbel-spaaks design
Banden (voor) 120/70 -ZR 17 (tubeless)
Banden (achter) 170/60 -ZR 17 (tubeless)
De eerste fok! motormeet?De eerste Fok! motormeet! (deel 2)De tweede Fok! motormeet!De tweede Fok! motormeet! (deel 2)De tweede Fok! motormeet! (deel 3)De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
De tweede Fok! motormeet! (deel 5)De tweede Fok! MotorMeet! (deel 6)De tweede Fok! MotorMeet! (deel 7)De tweede Fok!MotorMeet (deel 8)
De tweede Fok!MotorMeet (deel 9)De tweede Fok!MotorMeet (deel 10)De tweede Fok!MotorMeet (deel 11)De tweede Fok!MotorMeet (deel 12)De tweede Fok!MotorMeet (deel 13)De tweede Fok!MotorMeet (deel 14)De tweede Fok!MotorMeet (deel 15)
De tweede Fok!MotorMeet (deel 16)De tweede Fok!MotorMeet (deel 17)
De tweede Fok!MotorMeet (deel 18)De Tweede FOKMotormeet (deel 19)De Tweede FOK MotorMeet - Part 20(FOK MC) Suzuki GSX-R (deel1)[FOK MC] Honda CBR [deel 2][Fok MC] Kawasaki 'Let the good times roll' [deel 3][FOK MC] Yamaha R-series [deel 4]De rest volgt
[ Bericht 17% gewijzigd door Rietvaerder op 13-03-2004 19:38:46 ]