abonnement Unibet Coolblue
pi_17663620
Ik ga van de zomer door Italië reizen,
en vooral in sicilië, is hier iemand onder ons al eens geweest?
Wat kun je aanraden? Ik wil in ieder geval de Etna beklimmen,
iemand al gedaan? Zo ja hoe was het?
Alle tips zijn welkom!
pi_17687422
Niet zelf geweest. Kennissen vonden het er geweldig. Kan me weinig herinneren van hun verhalen, weet alleen nog dat Taormina een leuk stadje schijnt te zijn.
pi_17687736
Sicilie

Is inmiddels alweer een jaar of 8 geleden dat ik daar geweest ben, dus ik weet niet alles meer zo precies, maar Etna is zeker de moeite waard. Palermo is leuk, die kerk (Monreale?) en het klooster (Capucijnerklooster?) moet je echt gezien hebben. Die villa met die mozaieken is ook mooi.

Wij zaten toen in het plaatsjes Naxos, vlakbij Taormina. Leuk stadje ook.
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_17695717
echt opvallend dat weinig mensen hier van op de hoogte blijken te zijn
  zondag 14 maart 2004 @ 15:25:03 #5
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_17708951
waarvan
pi_17718909
ben er 3 of 4 jaar geleden geweest, ik zat in de buurt van cefalu (Trabia, www.torreartale.com), sicilïe is erg mooi! Ben niet naar de etna geweest (mn ouders wel), was zo iemand die liever aan het zwembad hing toen

[ Bericht 7% gewijzigd door xxsaskiaxx op 15-03-2004 11:14:58 ]
Ti voglio bene!
  zondag 14 maart 2004 @ 23:29:40 #7
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_17720346
Ik ben in 2001 op Sicilië geweest. Geen idee in welke tijd je gaat, maar juli en augustus zijn wel bloedjeheet. De Etna was wel heel spectaculair. Aan het begin van de vakantie mochten we er niet op vanwege toegenomen activiteit. Twee weken later werd de berg weer vrijgegeven, het zou weer veilig zijn. Dat zou een mooie afsluiter van de reis zijn. En dat was het! Een knaller, letterlijk! We kwamen aan in Nicolosi, een klein dorpje op de helling van de Etna, en terwijl we op het dorpsplein even lekker aan het relaxen waren verschenen opeens mensen met verrekijkers op de balkonnetjes. Snel in de auto en de berg op, want er was iets aan de hand. Net buiten het dorp zagen we de Etna dikke wolken stof, as en puin met donderend geweld de lucht in blazen. De Etna was aan het uitbarsten. Opmerkelijk genoeg was het erg rustig, we waren er vroeg bij . Na een paar uur van het natuurgeweld genieten gingen we toch maar even wat eten bij een op twee Amerikanen na lege pizzeria. Dit echtpaar zat met hun ruggen naar de berg: ze waren maar matig geinteresseerd. De man vertelde dat ze dit twintig jaar daarvoor al eens gezien hadden. Toen waren ze zelfs geëvacueerd. Het hotel waar ze toen logeerden moest ontruimd worden omdat er een dikke stroom lava dwars doorheen zou gaan. Dat is uiteindelijk niet gebeurd, maar het hotel is uiteindelijk wel twintig jaar gesloten geweest, omdat de Etna te gevaarlijk zou zijn. Nu het na lange tijd eindelijk weer open was is de lava er alsnog doorheen gegaan . Na de pizza weer terug de berg op om van het schouwspel te genieten. Ondertussen was het drukker geworden dan het Zandvoortse strand op een warme zomerdag. Maar wel ontzettend spectaculair. Grote lavafonteinen en veel gedonder en geraas. Tot diep in de nacht hebben we zitten kijken. De dagen daarop hebben we weinig anders gedaan. 's Ochtends wakker worden met een donderende Etna en dan weer de berg op. In het dorp werd continu vergaderd over evacuatie. Een dikke rivier van lava, die vooral 's nachts prachtig rood gloeide kwam langzaam onze kant op en het was toen nog niet duidelijk of die door of langs Nicolosi zou gaan. Uiteindelijk is het dorp niet in gevaar geweest.

Al met al een vakantie om nooit meer te vergeten. Maar dat was het zonder die Etna ook wel geweest. Nog wel even een verkeerstip: Sicilianen rijden als gekken. Met name het rijden in de grote steden (Palermo, Catania) is een hel. Let niet op wat er achter je gebeurt, maar kijk voor je. Als je een auto huurt, neem dan een kleintje. Dan kan je makkelijker parkeren, en bovendien zie je er minder uit als een toerist.

Overigens zijn we het jaar daarop naar de Aeolische (of Liparische) eilanden geweest, zeven vulkaaneilanden ten noorden van Sicilie. Eigenlijk zijn die pas echt fantastisch. Eind Juli en Augustus moet je zien te vermijden, omdat dan half Italie daar vakantie komt vieren, maar verder is het prachtig. Lipari is het grootste eiland met ongeveer 10.000 inwoners. Heel erg mooi is Stromboli, een actieve vulkaan die een paar keer per uur lava spuugt. In vroeger tijden werd deze vulkaan dan ook als natuurlijk baken gebruikt door zeevaarders. In de winter wonen hier een paar honderd mensen, maar zomers komen daar duizenden toeristen bij. Desondanks is het zeer de moeite waard. Je kon onder begeleiding van een gids de berg beklimmen. Ik heb dat twee keer 's nachts gedaan. Om middernacht vertrekken, een uurtje slapen net onder de top en dan bij zonsopkomst weer naar beneden. Stromboli is nog niet zo lang geleden geëvacueerd in verband met toegenomen activiteit, maar nu is iedereen weer terug. Ik weet echter niet of beklimmen nog toegestaan. Als het kan, zeker doen.

De kleinste eilandjes zijn Alicudi en Filicudi. Op Alicudi (+/-100) inwoners ben ik niet geweest. Op Filicudi wel. Op beide eilanden zijn geen campings, dus je moet een kamer in een pension nemen. Wel vantevoren reserveren, want anders loop je het risico dat er geen plaats meer is. Op FIlicudi kan ik je "Villa la Rosa" aanbevelen. Prima kamers tegen een heel schappelijke prijs en het eten is echt fantastisch. Als je vis nooit lekker vond kom je daar wel op andere gedachten. Neem ook een duikbril en snorkel mee om het onderwaterleven te bekijken. Op Filicudi kan je ook een aardige wandeling maken naar de resten van een bronstijdnederzetting. Van daar uit heb je ook een prachtig uitzicht. Vulcano is de tweede actieve vulkaan van de eilanden. Niet de moeite waard om er te overnachten, maar voor een dagtochtje is het leuk. Ook die vulkaan kan je beklimmen/bewandelen (zonder gids). Vulcano spuwt geen lava, maar er komen wel zwaveldampen omhoog en die ruik je ook. Als je het niet erg vindt om naar rotte eieren te ruiken kan je een modderbad nemen. Ga niet midden op de dag omhoog, want er is geen beschutting en het kan erg warm zijn.

Er is een camping op Lipari, en ik dacht ook op Salina. Je auto mag je niet meenemen (ik denk dat het op Lipari mag, maar je hebt er niks aan). Panarea is het eiland van de rijken. Ik ben er niet geweest. Je kan de Eilanden bereiken met de boot vanaf Sicilië (vliegen naar Catania of eventueel Palermo) of vanaf Napels. Op Stromboli kan je voor een schappelijke prijs overnachten bij de locals. Vaak verhuren ze kamers aan toeristen. Volgens mij kan je op Alicudi en Filicudi niet pinnen. Op Stromboli, Lipari en Salina is het geen probleem. Neem dus voldoende contanten mee. Je overnachting in pensions kan je vaak ook met een creditcard betalen. Het enige ziekenhuis zit op Lipari.

Mocht je meer interesse hebben in archeologie, dan is er op Sicilië zelf veel meer te beleven. Vergeet niet naar de tempels van Agrigento te gaan en sla vooral de Villa Romana del Casale bij Piazza Armerina niet over!
  zondag 14 maart 2004 @ 23:32:44 #8
85179 SEX
Real Nigga Shit
pi_17720419
mijn vader woont er, wel handig om wat Italiaans te leren anders kom je niet ver.

[ Bericht 33% gewijzigd door Netsplitter op 17-01-2012 12:12:42 ]
Hey Bonita, glad to meet ya, For the kind of stunning newness I must have foreseen ya!
pi_17722404
Ik ben 2 keer op sicilie geweest, echt een geweldige tijd. Ik ben toendertijd met mijn ouders daar geweest. We reden in 2 dagen naar Zuid Italie om daar met de boot over te varen. We blijven toen bij een klein plaatsje in de buurt van het plaasteleijke barcelona (niet het spaanse ) waaruit we naar Messina en naar de Etna zijn geweest. Daarna zijn we doorgereden langs Cefalu naar Palermo en hebben daar een paar dagen op een camping gestaan met vrienden..Let wel op dat als je in de zomermaanden gaat je,als je gaat camperen, een camping zoekt met voldoende beschutting en dicht bij de zee. Aangezien het ontiegelijk heet wordt. Ik weet nog wel dat in de 2* 4 weken dat ik er was het toch zeker 2 weken per keer boven de 40/45 graden was. Toen ik in palermo was, was het zelfs 50 graden. Wat wij deden was rondlopen met een paraplu tegen de zon, dit wil nog wel eens helpen Voor de rest kan je proberen dingen te bezoeken,als dat je plan is, voor 12 en na 3 uur. Aangezien tussen 12 en 3 het warmste gedeelte van de dag is.Palermo is voor de rest een leuke plaats, kijk wel uit voor zakkenrollers, maar dit is in eigenlijk alle grote steden tegenwoordig. Wij bezochten daar het klooster, de kerk en ook een tunnel waar ze mensen begraafden en alles. Allemaal erg leukVanuit palermo zijn we verder gereden naar trapani, een leuk plaatsje aan de west kust van Sicilie. Vandaaruit zijn we naar Caltanisetta gegaan om daar wat mosaikvloeren te bezoeken en wat oude italiaanse huizen. Verder is het leuk om de griekse invloeden te zien in het zuiden, Agrigento is leuk vooral door zijn griekse tempels. Catania is eigenlijk nie veel aan, Siracusa is wel weer erg leuk om te bezoeken. Net als Taormina en naxos is deze plaats zeker de moeite waard. De 2e keer dat ik op sicilie was bezochten we de etna vanuit taormina, de trip is vanaf beide kanten goed te maken. je moet ook zeker langs de liparische eilanden gaan en langs stromboli. Ik heb allebei bezocht en vond het echt geweldig. (N.B. de eilanden zijn wel vulkanisch het kan er dus stinken, een vriend van mij ging er over zijn nek)

Ik heb denk ik thuis nog wel een stapel foto's eventueel. Zijn er nog andere dingen die je wilde weten?
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_17767196
Bedankt voor de uitbundige informatie!

Leonardo1504 en rpgodfather spraken al over enkele campings.
Aangezien ik meestal liever (goedkoper) overnacht in mijn tent vraag ik me
af of er veel campings zijn op sicilië. Ik heb gelezen dat de meeste rond de
Etna liggen. Zijn er in de grotere steden ook (stad) campings,
zoals in Florence? Twee jaar geleden heb ik op de eilanden voor Venetië
gezeten voor een tijdje, en daar stikte het van het ongedierte,
is dat ook zo op Sicilië? En ten slotte vraag ik me af wat de kosten
ongeveer zijn van bijv 1 nacht camperen tent 2 personen, eten & drinken.
Afgelopen zomer namelijk door scandinavië gereisd, en daar was het nogal
prijzig
pi_17791751
kamperen op sicilie is heel goed mogelijk en er zijn heel veel campings daar, het beste kan je als je daar aankomt een italiaans campingboek aanschaffen en daarmee aan het werk gaa (ook als je geen italiaans spreekt kan je er makkelijk mee uit de voeten) Wat wij deden was campings uitzoeken op strategische plekken zodat je daarvandaan een grote regio kan bezoeken. In Florence, Rome, Napels en alle andere grotere steden in italie hebben ze allemaal stadcampings. je zou misschien beter een camping net ietsje buiten de stad kunnen zoeken, want de meeste campings (die ik ken dan) hebben meestal of eigen vervoer of een bus die op en neer gaat richting de stad. De prijzen zijn de laatste jaren wel wat gestegen, maar als je een beetje slim inkopen doet enz moet het toch niet "TE" duur uitvallen. Het ligt er ook een beetje aan op watvoor camping je wilt staan. Er liggen een heel aantal campings rond de etna dat is waar, maar je kan meestal beter ietsje verder ervan afzitten aangezien dit zeker zal schelen in de prijs (Toarmina is een goed alternatief of aan de noordkust)
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_18438201
Iemand ervaringen met het plaatsje Giardini Naxos aan de oostkust van Sicilië?
pi_18459128
Yup, ben ik toendertijd geweest, zeker weten de moeite waard...In ieder geval dat vond ik, ik zou graag foto's laten zien maar die liggen thuis en ik zit op het moment in australie :$ sorry... misschien dat andere mensen foto's hebben
[Australia]-[Netherlands]-[Italy]-[Spain]
Singapore March 2006, Barcelona April 2006, UK May 2006 , Egypt July 2006, Italy October 2006, Switzerland December 2006
pi_18656182
Ja, MISSCHIEN hebben andere mensen wel foto's ja.... Kben benieuwd!
pi_18724813
pi_18835902
Ik ben in september 2003 3 weken naar Sicilië geweest. Je kunt de foto's bekijken op http://www.janbos.com

Een handige site voor campings op Sicilië is http://www.camping.it/english/sicilia/default.asp
pi_19198624
Op partyflock stond het volgende geschreven in het Siciliëtopic:

Vriend van me is een goede vriend van Floortje Dessing, en volgens haar is het het mooiste plekje ter wereld!

Is dat nix! Krijg er steeds meer zin in!
  zondag 11 juli 2004 @ 20:46:37 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20558111
meldt , in september geboekt voor 3 weken op dit schitterende eiland incl. een autootje
En na al het bovenstaande krijg ik er toch ineens zin in

En dat verhaal van Floortje klopt wel, ze gaat naast haar werk ook weleens prive op vakantie en dat was Sicilie afgelopen jaar waar ze ook al voor Yorin Travel was geweest.(uit een interview met een Eindhovens Dagblad).
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:25:38 #19
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20644656
Zijn mrKoenz en ik nu de enige fokkers op Sicilie dit jaar? Dan plant ik de vlag maar op de Etna.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20669789
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 16:25 schreef Bayswater het volgende:
Zijn mrKoenz en ik nu de enige fokkers op Sicilie dit jaar? Dan plant ik de vlag maar op de Etna.
Ik ga al in augustus dus zal ik eerder mijn vlag op de Etna planten!
pi_20743324
Ik ga er 14 augustus naar toe. Twee weken lang vanuit Cefalu dingen ondernemen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:59:58 #22
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20743717
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 14:39 schreef Pheno het volgende:
Ik ga er 14 augustus naar toe. Twee weken lang vanuit Cefalu dingen ondernemen
Ik ook ,alleen dan vanaf 11 september zit ik 3 weken in Cefalu en vooral daaromheen. Zag dat je de eolische eilanden prima kan bezoeken vanaf Cefalu, met de trein naar Palermo centrum is 45 minuutjes (4 euro) . En daarnaast ga ik 2 weken een autootje (b-cat.) huren bij Auto Europe voor 33 eurootjes per dag incl. afkoop eigen risico. Ben er helemaal klaar voor, nu nog 1,5 maand wachten
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20744530
Hmm, ik ga mijn huurauto ophalen in Palermo, plak er dan ook meteen een dagje daar aan vast. Maar als de trein zo goedkoop is ga ik er weer heen als ik dat ding heb ingeleverd. Ik heb een week lang een auto, dus dan kan ik met de dagen dat ik uitspaar weer naar andere plaatsen rijden ipv Palermo.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:20:20 #24
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20745476
Palermo schijnt ook een hele rijervaring te zijn. Moet een gekrioel zijn van autootjes waar het recht van de sterkste geldt, scooters vliegen aan alle kanten langs je heen en verkeersregels kennen ze niet, 3 dubbelparkeren, claxoneren en met je hand uit het raam druk gebaren. Schijnt qua verkeer het ergst in Italie te zijn.
Liever met de trein dus want parkeren schijnt er ook een probleem te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 20-07-2004 16:37:15 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20745780
Ik zie wel, qua rijgedrag merk ik al dat ik er helemaal bij hoor
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 21 juli 2004 @ 18:18:39 #26
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_20770867
Nu op discovery een documentaire over Sicilie
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_20792488
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 18:18 schreef Bayswater het volgende:
Nu op discovery een documentaire over Sicilie
Helaas heb ik deze zender niet!!! Bedankt Belgische kabelmaatschappij

Ik heb trouwens een oude editie (van ongeveer een half jaar geleden) gelezen van National Geographic (het tijdschrift) en daar stond ook een mooie reportage van Sicilië in
pi_21114947
Zo, vanmiddag om 15.40 stijgen we op richting Catania. Eindelijk.....

30 graden, goed eten, booze, muchos zonnos, haaien in de zee, maffia here we come....
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 11:45:36 #29
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21116391
Veel plezier! Ik lees hier de verhalen wel. (ga pas over een maand )
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 8 augustus 2004 @ 11:15:29 #30
70153 reinier1985
Vive o 2004 !!!
pi_21128205
Waarom noemt NIEMAND hier de schitterend Griekste tempels in Segesta en Selinunte. Die zijn echt geweldig. Het zijn de mooiste Griekste tempels ter wereld!

Segesta:


Selinunte:
  maandag 9 augustus 2004 @ 11:10:09 #31
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21149790
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:15 schreef reinier1985 het volgende:
Waarom noemt NIEMAND hier de schitterend Griekste tempels in Segesta en Selinunte. Die zijn echt geweldig. Het zijn de mooiste Griekste tempels ter wereld!

Segesta:
[afbeelding]

Selinunte:
[afbeelding]

Die neem ik mee op mijn bezoeklijstje. (ten westen van Palermo stond daar nog niet veel)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_21155751
Selinunte stond al in mijn lijstje. Segesta eigenlijk niet, maar ik ga toch pas deze week mijn definitieve lijstje maken
Zaterdag om 12.35 ben ik in ieder geval richting Palermo, bewapend met een vakantiegevoel en een fotocamera
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_21614512
Gisteren terug gekomen en het was super! De foto's en verhal;en volgen nog, eerst even de koffers uitpakken en wennen aan deze kou Selunte en Segesta ben ik toch niet geweest, bij Montelpre in de buurt (beetje zigzaggen op landelijke wegen, dat wel) was er een iets te leuk rustig baaitje met een prachtige zee en uitzicht om wat rustige dagen door te brengen. Ik moest er wel 100km voor rijden, maar boeien, 60 eurocent per uur om te parkeren is niks.

Etna, de Romeinse villa , de tempels bij Agrigento en het reservaat Madonie heb ik zelf gereden. Palermo werd sterk afgeraden, dus die met eenexcursie gedaan. Supervakantie gehad!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 29 augustus 2004 @ 15:12:39 #34
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21618589
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 11:02 schreef Pheno het volgende:
Gisteren terug gekomen en het was super! De foto's en verhal;en volgen nog, eerst even de koffers uitpakken en wennen aan deze kou Selunte en Segesta ben ik toch niet geweest, bij Montelpre in de buurt (beetje zigzaggen op landelijke wegen, dat wel) was er een iets te leuk rustig baaitje met een prachtige zee en uitzicht om wat rustige dagen door te brengen. Ik moest er wel 100km voor rijden, maar boeien, 60 eurocent per uur om te parkeren is niks.

Etna, de Romeinse villa , de tempels bij Agrigento en het reservaat Madonie heb ik zelf gereden. Palermo werd sterk afgeraden, dus die met eenexcursie gedaan. Supervakantie gehad!
Nog 13 dagen en dan mag ik naar Cefalu, dus kom maar op met de tips, foto's en verhalen
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_21655509
Alvast wat tips:

In Cefalu is de Murphys bar een goed restaurant. Geef een fooi van 2 euro en je hebt je hele vakantie 1 limoncello van het huis en perfecte bediening We hadden de wat oudere ober die daar het meeste regelde

Als je toch naar eens strand wilt gaan (bij ons was het strand bij cefalu erg druk, waarschijnlijk is het nu beter): ga via Palermo (ringweg) richting Trapini. Bij afslag Montelpre ga je eraf en volg het bordje Greenbeach (bar/restaurant) en/of Casa del mare (hotel). Na de casa rechtdoortotdat je een parallelweggetje in kan met Greenbeach aangegeven. 60 eurocent om te parkeren (per uur) en goed te eten. Plus dat je een superstrand hebt met een mooie zee en een prachtig uitzicht op bergen.

Palermo idd niet met de auto doen, je wordt gek. Ik heb 2000km in een week gereden, maar Palermo had ik niet gedaan. De trein kan, maar de treinverbindingen zijn niet superbetrouwbaar op tijd. 1 spoor, dus soms wat wachten op de tegenligger
Openbaar vervoer is op Sicielie over het algemeen klote, dus die auto moet je blij mee zijn. Als je beetje ene rijder bent is de Romeinse villa en Agrigento goed in een dag te doen, 500km in totaal.

Later meer
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:57:55 #36
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21659026
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 09:58 schreef Pheno het volgende:
Alvast wat tips:

In Cefalu is de Murphys bar een goed restaurant. Geef een fooi van 2 euro en je hebt je hele vakantie 1 limoncello van het huis en perfecte bediening We hadden de wat oudere ober die daar het meeste regelde

Als je toch naar eens strand wilt gaan (bij ons was het strand bij cefalu erg druk, waarschijnlijk is het nu beter): ga via Palermo (ringweg) richting Trapini. Bij afslag Montelpre ga je eraf en volg het bordje Greenbeach (bar/restaurant) en/of Casa del mare (hotel). Na de casa rechtdoortotdat je een parallelweggetje in kan met Greenbeach aangegeven. 60 eurocent om te parkeren (per uur) en goed te eten. Plus dat je een superstrand hebt met een mooie zee en een prachtig uitzicht op bergen.

Palermo idd niet met de auto doen, je wordt gek. Ik heb 2000km in een week gereden, maar Palermo had ik niet gedaan. De trein kan, maar de treinverbindingen zijn niet superbetrouwbaar op tijd. 1 spoor, dus soms wat wachten op de tegenligger
Openbaar vervoer is op Sicielie over het algemeen klote, dus die auto moet je blij mee zijn. Als je beetje ene rijder bent is de Romeinse villa en Agrigento goed in een dag te doen, 500km in totaal.

Later meer
Klinkt allemaal goed, is het met een Punto te doen denk je in die bergen. Zit trouwens in een hotelletje (HP) achter die berg gelijk aan een strandje of iets dergelijks, dus neem aan dat ik daar de rust wel kan vinden. Wil ook lekker een surfplankje huren wat daar ook kan geloof ik.
Hoe zijn die Sicilianen, spreken zeker geen woord engels? Hoe is het prijspeil op Sicilie en valt er 's avonds nog wat te doen in Cefalu, een barretje of zoiets?
Ga van de week mijn autootje maar is huren op internet. Heb er zin in
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_21662032
Punto diesel moet makkelijk lukken. Ik heb in Madonie (reservaat achter cefalu, zeker een keer door rijden!) af en toe met een Opel Corsa 1.3 CDI in de 1 moeten spelen. Maar sporadisch hoor.

Ah, je zit achter de Rocca. Ik ben daar niet echt geweest. 1x om mensen op te halen bij de transfer.
Rustig is het daar volgens mij wel. Wel een afstand van het centrum volgens mij. Maar je hebt een auto

Engels gaat daar bar slecht, ik heb zo'n anwb boekje gehaald dat wel makkelijk is. Soms tref je er 1 die het kan, maar reken er niet te veel op.
Sicilie is prijstechnisch goed. 1,80 euro voor een broodje italiaans ijs met slagroom (brioche con panna bestellen ).
Restaurants zijn goed betaalbaar, pizza's van 3 euro tot 7 geloof ik. Barretjes en restaurants zijn er zeker, langs de boulevard zat.

Zo, nu weer aan het werk
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:26:48 #38
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21663669
Dank je voor de info alvast, dat wordt dus druk aan de gebarentaal.
Schijnt inderdaad een stukje lopen naar het centrum te zijn, kilometertje of twee geloof ik. Goed voor de beentjes
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_21664579
Geen dank, reislustigen moeten elkaar helpen

Handen en voetenwerk en een el cheapo toeristisch woordenboekje Italiaans doet wonderen
Sicilianen lopen niet, dus ze zullen je aanbidden
Ik zat in Santa Barbara (appartementencomplex), dat was ook een eindje lopen. Maar geen probleem, daarvoor kregen we een oase aan rust terug. Aan de boulevards is het scooters en auto's, dus dat zou ik veel minder vinden als ik daar zou zitten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_21729346
Over 2 dagen en 4 weken loop ik ook rond in Palermo en het idee is om in de twee weken dat ik er ben wat rond te trekken. Van Palermo naar de Oostkust..dan naar het zuiden en dan via het binnenland weer terug naar Palermo.

Nou zit ik met een aantal dingen zoals zijn er wel wat campings of wordt het echt altijd in de stad overnachten? En hoe zit het met het aantal youthostels op sicilie? Ik heb begrepen dat er niet zo veel van zijn. Dus dan een goedkoop hotelletje zoeken in de steden? En wat zijn de prijzen voor het huren van een auto of scooter ongeveer? Dat van dat ze niet Engels spreken had ik al vaak gelezen. Dat gaat nog leuk worden. En dan ook nog vegetarisch eten...ik neem aan dat ze overal wel de pizza vegetariana hebben? ;-)
pi_22253938
* schop *

Iemand nog laatste tips mbt kamperen?...Maandag vertrekken we...
pi_22272242
Klinkt leuk eilandje, misschien iets voor volgende zomer. Is het erg toeristisch ? Of is er nog rust e.d.
Misschien domme vraag maar merk je eigelijk iets van typische siciliaanse toestanden ? maffia enzo.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22278198
Over kamperen kan ik niets melden, gewoonweg daar niet op gelet.
Toeristisch: ja, bij de badplaatsen stikt het van de "vastelands" italianen
Maar er is ook zat rust te vinden als je die dingen mijdt. Er zijn zelfs stranden die zo goed als leeg zijn, waar meer ruimte is. Ik snap die Italianen echt niet, allemaal op een rijtje naast elkaar op 1 vierkante meter....
Van 'Godfather' praktijken merk je 0,0.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_22281104
Praktijken verwachtte ik er natuurlijk niet Maar gewoon misschien jah tekens ofzo; bv. huisje waar de een of andere gewoond heeft, of begraafplaatsen je weet wel de normale dingen niet de hollywood sensationele dingen.

Lijkt mij wel perfecte locatie om een mix van rust-natuur-lekker eten vakantie te hebben.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22281298
Er staan 2 gedenkpalen bij een brug van waar er een rechter en een officier (geloof ik) gedood zijn door de maffia. Maar dat is dan ook echt het enige.

Rust: zekers, al moest je niet in het centrum van Cefalu daar voor zitten. Wij hadden een appartementje er vlakbij, maar dus wel rustig. Natuur: veel. Huur een autootje en trek de reservaten door. Fiets mag natuurlijk ook

Ik zal (nog steeds) wat foto's plaatsen, thuis straks (nou ja, straks, vanavond )er even wat uitzoeken.

Ik zou zo weer terug gaan voor het eten......damn, dat was elke keer weer lekker. Probeer de spaghetti a la trapini eens, of een van de vele andere siciliaanse gerechten. Spaghetti Bolognese eet je maar thuis

*droomt weer van lekker eten...shit

Edit: shit, ik was pas 22.00 thuis, sorry....

[ Bericht 18% gewijzigd door Pheno op 30-09-2004 08:17:06 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_22326031
Sicilie begin April aan te raden ? qua weer enzo.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22326918
Ik ben in augustus geweest, 35 graden is lekker
In april zal het wat minder warm zijn gok ik zo. Er is daar ook een skiseizoen, maar van wanneer tot wanneer weet ik niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_22327797
Overdreven warm wil ik net niet, een mooi gemiddeld temperatuurtje is het beste.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22330594
www.wunderground.com Leef je uit Er staan ook historische gegevens in, op 1 april dit jaar was het max 16 graden in Palermo.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_22335050
pfff, wil een vakantie voor begin april, twijfel tussen: cruise op caraiben,sicilie of gewoon VS, maar die 1ste en derde doe ik liefst met meer tijd, heb maar 2w vakantie, maar 16graden is nu ook niet echt warm.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22350036
Egypte is warmer in die tijd
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_22350959
nah don't like afrika. No sicilie dus in paasvakantie jammer. Mag weeral iets anders gaan zoeken...
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 3 oktober 2004 @ 11:32:00 #54
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_22369349
Ben ook weer terug in Nederland
Geweldig was het op Sicilie. Later meer, nadat ik mijn koffers heb uitgepakt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_22370469
Heb je nog some last-minutes tips? want ik ga morgen....over twee weekjes ben ik weer terug.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:26:51 #56
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_22372578
De Etna uiteraard, dit was hem afgelopen dinsdag.








[ Bericht 7% gewijzigd door Bayswater op 03-10-2004 14:56:06 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_22372725
wow..gaaf...heb je op eigen houtje de Etna bekeken of met een excursie ofzo? De Etna ligt uiteraard bij mij ook in de planning.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:38:27 #58
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_22372796
En verder bijvoorbeeld:
Cefalu


Uitzicht balkon in Cefalu met minder weer


Drukke stranddag Cefalu:


Het enige rustpuntje in Palermo


Segesta



Piazza Armerina


Madoniegebergte, 1 van de vele dorpjes


[ Bericht 53% gewijzigd door Bayswater op 03-10-2004 15:23:12 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:50:12 #59
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_22372999
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 14:34 schreef FrenkieB het volgende:
wow..gaaf...heb je op eigen houtje de Etna bekeken of met een excursie ofzo? De Etna ligt uiteraard bij mij ook in de planning.
We zijn aan de zuidkant bij Catania met de auto omhoog gegaan naar de lift, lift naar boven genomen en daar ons nog verder laten stijgen met een bus incl. gids die slecht Engels spreekt maar wel de goede paden weet. (wel prijzig 42,50 euro pp, maar zeker de moeite waard bij minder weer zoals bij ons, bij goed weer kan je zelf lopen daar en neem je meer de tijd (dan 23 euro)).
We verbleven maar even boven aangezien het bij ons als een gek hagelde, mijn camera begon te knetteren en vervolgens mijn haar omhoog stond waarna er een knetterende harde knal kwam, vervolgens een paniekerige gids die ons als een gek terugstuurde naar beneden. We liepen dus midden in een onweerswolk die zich statisch oplaadde. Hele aparte ervaring achteraf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 03-10-2004 14:59:53 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_22409393
"Drukke stranddag": lol. Je had het moeten zien in augustus
Maar voor de rest komt het me vrij bekend voor, ik vond het zelf een prachtvakantie.

Dit jaar Nieuw Zeeland en Sicilie gedaan, gaat lastig worden dit vakantiejaar te evenaren...2005 zal niet veel worden, daar mijn geld in een huis gestoken gaat worden. Nou ja, moet ook gebeuren
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:46:03 #61
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_22409925
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:27 schreef Pheno het volgende:
"Drukke stranddag": lol. Je had het moeten zien in augustus
Met 40 graden moeten ze wel in augustus, 26 graden vinden ze maar herfstachtig en blijven de Sicilianen "ver" weg van het strand. Alleen de eerste zondag waarbij de temperatuur nog boven de 30 graden uitkwam, zoals op de foto te zien inderdaad niet echt druk, was voor ons wel veruit de drukste stranddag die ik daar gezien heb. Je aanbevolen strandje heb ik dus helaas niet mogen aanschouwen omdat er plek zat was in Cefalu.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 24 oktober 2004 @ 03:30:10 #62
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_22834837
Volgende keer gaan we weer naar Drenthe
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 8 januari 2005 @ 18:39:02 #63
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24468292
Aangezien de Etna weer eens aan het borrelen is, zullen we dit topic maar weer eens naar boven trappen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 07:48:16 #64
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497383
Ik ben ook weleens op Sicilie geweest toen de Etna net een paar weken eerder was uitgebarsten.
Maar dat bleek juist een nadeel te zijn omdat iedereen uit voorzorg ver ervan weggehouden werd.

Sicilie is wel sfeervol. Ik ben met lokale bussen er dwars doorheen gereisd. Leuke dorpjes in the middle of nowhere
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24499140
Zaterdag is de vakantiebeurs, dus dan ga ik eens kijken of en waar we heen gaan
Ik zag vorige week een stukje bij YorinTravel over Sicilie, maar ze gingen naar het uiterste zuidoosten, volgens mij niet zo spannend. Ik ben daar zelf niet geweest, maar ook de impressie op tv kon me niet overtuigen dat ik wat gemist had.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 10 januari 2005 @ 23:21:27 #66
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24509083
Een rondreis op Cuba kan ik je aanraden, daar ga ik zeker nog een keer naar terug.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_25129030
Ik ben van plan om samen met mijn vriend in juni 2005 naar Sicilië te gaan.
Maar het lijkt wel of er niet zo heel veel reisbureaus zijn die leuke dingen aanbieden in Sicilië.
Weten jullie nog leuke appartementen in Sicilië? En aan welke kant kun je het beste zitten? (dus noorden, zuiden, westen, oosten)
Komkommertje
pi_25140743
Ikzelf en vriendin zat in het noorden, bij cefalu. Er net buiten, zodat je geen scootertjes steeds langs je appartement hebt. Ik zal de naam even moeten opzoeken, die weet ik zo niet meer uit mijn hoofd
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_41298417
Hee allemaal,

ik ga ergens deze maand naar sicilie (moet nog boeken, maar we gaan ongeveer 12 dagen) en wil ik graag een aantal dingen weten: in welke plaats kan ik het beste zitten? Wat moet ik absoluut zien daar? Ik heb al gelezen dat ik het beste een auto kan huren: hoe lang kan ik dat het beste doen als ik 12 dagen ga (is er veel te doen met de bus of is een auto makkelijker?)?

Andere info is natuurlijk altijd welkom!

Groeten,

Cathelijne
pi_41298608
12 dagen Sicilië was ik ook nog eens van plan...

Maar is er nog niet van gekomen. Volgens de reisgids moet je absoluut de Etna beklommen hebben en een paar eilandjes gezien hebben die rondom Sicilië liggen en natuurlijk de steden Siracuse en Taormina. Verder schijn je er goed te kunnen eten. Vervoer per auto is het makkelijkst, maar er loopt ook nog een mooie spoorlijn rondom de Etna (circumetna).

Meer info ook in: Sicilië Topic
pi_41303019
Ik ben er ook nog nooit geweest, ga er zeker nog eens naar toe. Deze zomer was het een optie, maar omdat het in juli zulk mooi weer was (kunnen we ons nu niet meer voorstellen) kozen we voor een fietsvakantie. Helaas geen tips voor je dus; wel straks benieuwd naar je ervaringen.
pi_41310474
Ik zal melden als ik geboekt heb ik ga deze week mijn scriptie inleveren en dan ga ik vol op reizenjacht
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:20:48 #73
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_48180907
Zo ik meld me ook in dit topic, ik ben van plan deze zomer (augustus) naar Sicilie - Taormina te gaan, de verhalen spreken me allemaal heel erg aan! Jammer dat er die tijd veel Italianen vakantie vieren daar (naar wat ik hoor), maar dat vind ik nog altijd beter dan veel nederlanders en britten. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een zelfcursus italiaans ga doen ofzo, als ik het zo hoor zijn de Sicilianen geen talenwonders hihihi.

Vraagje, ik heb geen rijbewijs, mijn vriend pas een paar maanden. Is er een soort van regeling bij het auto huren van "je moet 2 jaar rijervaring hebben" oid? Dat zou jammer zijn want veel dingen liggen toch op redelijke afstand van elkaar.
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_48181051
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:20 schreef Leinonlein het volgende:
Zo ik meld me ook in dit topic, ik ben van plan deze zomer (augustus) naar Sicilie - Taormina te gaan, de verhalen spreken me allemaal heel erg aan! Jammer dat er die tijd veel Italianen vakantie vieren daar (naar wat ik hoor), maar dat vind ik nog altijd beter dan veel nederlanders en britten. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een zelfcursus italiaans ga doen ofzo, als ik het zo hoor zijn de Sicilianen geen talenwonders hihihi.

Vraagje, ik heb geen rijbewijs, mijn vriend pas een paar maanden. Is er een soort van regeling bij het auto huren van "je moet 2 jaar rijervaring hebben" oid? Dat zou jammer zijn want veel dingen liggen toch op redelijke afstand van elkaar.
Ik kan me niet herinneren dat er een rijbewijs regeling bij het boeken was, maar dat kun je het best vragen bij het reisbureau. Daar hadden wij meteen een auto gehuurd, ipv zelf regelen op Sicilie.

En ja, het zit allemaal redelijk een eind uit elkaar, maar ik vond het een prachteiland, dus zeker een auto huren!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_48181683
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:24 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er een rijbewijs regeling bij het boeken was, maar dat kun je het best vragen bij het reisbureau. Daar hadden wij meteen een auto gehuurd, ipv zelf regelen op Sicilie.

En ja, het zit allemaal redelijk een eind uit elkaar, maar ik vond het een prachteiland, dus zeker een auto huren!
Je moest wel een bepaalde leeftijd hebben om een auto te mogen huren, toch? Maar goed, er zijn ook andere organisaties waar je een auto huren kunt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:57:50 #76
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_48182350
Al mijn foto's zijn veranderd in een kikker

Auto huren heb ik vantevoren via autoeurope gedaan, scheelt de helft met ter plekke en daarbij ook een eigen risico van 0 op Sicilie. (destijds dan, nu weet ik het niet moet je even op de site kijken)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_48263590
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:20 schreef Leinonlein het volgende:
Zo ik meld me ook in dit topic, ik ben van plan deze zomer (augustus) naar Sicilie - Taormina te gaan, de verhalen spreken me allemaal heel erg aan! Jammer dat er die tijd veel Italianen vakantie vieren daar (naar wat ik hoor), maar dat vind ik nog altijd beter dan veel nederlanders en britten. Ik denk dat ik binnenkort maar eens een zelfcursus italiaans ga doen ofzo, als ik het zo hoor zijn de Sicilianen geen talenwonders hihihi.

Vraagje, ik heb geen rijbewijs, mijn vriend pas een paar maanden. Is er een soort van regeling bij het auto huren van "je moet 2 jaar rijervaring hebben" oid? Dat zou jammer zijn want veel dingen liggen toch op redelijke afstand van elkaar.
Over het algemeen moet je minimaal 21 jaar oud zijn en 1 jaar in het bezit van een rijbewijs zijn. Openbaar vervoer (bussen) is redelijk goed in Italie, ook op Sicilie.
pi_51081134
Hoi ik ga in de zomer naar Sicilie en heb daarover een paar specifieke vragen:

1. Wij komen aan met de boot in Palermo, van daaruit willen we graag dichtbij de eerste nachtjes op een leuke camping aan zee overnachten i.v.m. de lange reis die we dan al achter de rug hebben. Weet iemand daar misschien een leuk dorpje/camping graag in de buurt van de zee?

2. Weet iemand leuke plekjes/campings om te verblijven in de buurt van Cefalú, Menfi, Siracusa?

3. Heeft iemand tips voor het binnenland? Leuke wandelingen, mooie plekken, paardentocht?

4. Heeft iemand tips voor mooie stranden en leuke eilandjes bij de kust?

5. Nog andere 'dat moet je gedaan hebben in Sicilie' dingen?

dank
-
-
pi_51184483
Is het trouwens een beetje leuk stappen in Palermo. En hoe zijn de prijzen qua drank??
pi_51218711
Niemand?
-
-
pi_51225309
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:32 schreef Tallz het volgende:
Niemand?
Het blijft wel erg stil inderdaad. Wellicht kan The Rough Guide van Sicilie of een andere reisgids - voor een paar euro bij De Slegte - of de website van virtualtourist je verder helpen. Ben er zelf nog niet geweest, maar heb aan beide veel gehad om een reis te plannen.
pi_51229567
Ja klopt was ik inderdaad ook al even aan het zoeken, bedankt iig
-
-
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:43:38 #83
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_51229717
Campings heb ik geen ervaringen mee, die ik heb gezien lagen wel wat buiten de stad. Dingen die je moet zien: Etna zeker (wel prijzig maar komt omdat in de zoveel jaar de lift wordt vernietigd), Agrigento, In Palermo Le Catacombe dei Cappuccini, Segesta, .Piazza Armerina.
Cefalu is een leuk stadje met een heel leuk strandje met boulevardje. Taormina heb ik vermeden.

Maar het mooiste blijft het schitterende binnenland waar je weinig toeristen tegenkomt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_51260035
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:43 schreef Bayswater het volgende:
Agrigento, In Palermo Le Catacombe dei Cappuccini, Segesta, .Piazza Armerina.
En dit zijn allemaal leuke pleintjes en een catacombe ofzo?

Weet je toevallig ook nog wat mooie stranden, eilanden aan de kust?
-
-
pi_65066518
teeveesnee
  zondag 18 januari 2009 @ 05:57:48 #86
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_65163363
Ja, mooi daar. Sentiment
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_65177142
zojuist voor midden september 2 weken geboekt in Taormina:)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:10:31 #88
205364 Pwnie
je weet toch
pi_66656009
Been there, done that Ik ben zelf van Siciliaanse afkomst Een dorp wat je absoluut moet bezoeken is Vicari met haar "ruïnes". Ga even op het plein naar de kapper, Nino (neef van mij) zodat hij Pipo (niet lachen, ook familie) even op wil bellen zodat hij jullie een rondleiding kan geven op het kasteel!! Je loopt dan gewoon met je gezelschap ff een paar uur te genieten van ruine's, een boeiend verhaal en een geweldig uitzicht.

Rij vervolgens vanuit Vicari naar Lercara Friddi en ga daar op zoek naar de eerste de beste Panelle bakker, kan niet missen want er is maar 1 zaak die Panelle verkoopt. Loop vervolgens naar buiten, drop jezelf tegen een muur, eet je broodje op en geniet van echt Siciliaans dorps/plattelandsleven

Geloof me dit moet je gewoon doen

Vicari boven op de "berg"



Foto vanaf het kasteel


[ Bericht 4% gewijzigd door Pwnie op 03-03-2009 16:18:06 ]
pi_66656166
ik ben iets van 7/8 jaar geleden geweest en ik heb ook de etna beklommen vond het wel leuk(denk ik)
herinner me het niet meer?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:15:26 #90
205364 Pwnie
je weet toch
pi_66656191
oops gaat ff niet goed, ik quote mezelf
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:30:41 #91
205364 Pwnie
je weet toch
pi_66656712
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:15 schreef Pwnie het volgende:
oops gaat ff niet goed, ik quote mezelf
BTW Etna... tja als je de kans heb om er naar toe te gaan, doen! maar verwacht er aub echt helemaal niets van... lopend naar boven, het kan, het is een grote klim vanaf de parkeerplaats, bussen met touristen komen voorbij, stoft als de hell. Je kan ook met de bus omhoog, ¤ 50 lichter om een leuk verhaal aan te horen van de gids en je ziet verder niets, nog geen druppeltje lava... De weg naar boven en het uitzicht zijn spectaculairder...
pi_106588497
Ik ga over 2 weken een paar dagen naar Palermo en wil ook een dagje naar Corleone.. hoe is het daar geregeld met vervoer? Rijden er bijvoorbeeld bussen naar Corleone of zou het slimmer zijn een auto te huren? Zoja, wat ben je dan ongeveer kwijt?

Iemand hier ervaring mee? :)

Verder nog tips voor bezienswaardigheden voor Palermo of rondom Palermo?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:23:13 #93
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106638846
Auto huren is destijds prima bevallen ondanks dat de rijstijl in Palermo nog iets erger is dan in de rest van Italië. Trein is ook prima geregeld maar volgens mij heeft Corleone geen station, Cefalu is een leuk kustplaatsje met station op 45 minuten met de trein .

Palermo barst van de mooie gebouwen en als je van een beetje macabere dingen houdt kan ik je Catacombe dei Cappuccini aanbevelen. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106651178
Auto huren kost maar 20¤/dag ofzo in het laagseizoen.

Duomo in Monreale (8km buiten Palermo ofzo) is ook gaaf.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:06:09 #95
11102 knep
Mountainfreak
pi_106651648
Sicilia O+
Tot nu 2 keer geweest, een keer in mei en een keer in juni.
Als volgende staat een keer op het programma een week lang eiland hoppen op de Eolische eilanden, fantastisch mooi :).

Verder als je van autorijden houdt en wat haantjes gedrag wil vertonen is rijden in Palermo geweldig, gewoon vol gas optrekken en alleen maar voor je kijken, zorg wel voor goede remmen :P.
pi_106665286
Oh wist niet dat dat zo goedkoop was.. goed idee om gewoon een auto te huren en lekker wat rond te rijden daar! Hoorde van een vriend van me al dat het verkeer in Italie gekkenwerk is, maarja, moet je ook een keer meemaken :P
pi_106744206
Zijn er trouwens ook genoeg autoverhuur bedrijven in Palermo zelf? Heb hier verschillende websites met auto's die je kunt huren bij Palermo Airport.. maar wij willen hem eigenlijk maar een dagje, bijvoorbeeld van 08.00 uur tot 20.00 uur om gewoon wat rond te rijden rondom Palermo..
  vrijdag 13 januari 2012 @ 08:40:34 #98
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106751470
Ik boek altijd via auto Europe, goedkoop en nooit problemen mee gehad. Had schade gereden op Sicilie maar eigen risico was vooraf op de website naar 0 afgekocht. Ondanks dat je daar denkt continu belazerd te worden, is het allemaal perfect afgehandeld , zonder extra kosten uiteraard. Sicily by car heet de verhuurketen op het eiland zelf.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106754532
Het gaat altijd per 24u dus je kunt em net zo goed de volgende ochtend pas inleveren.
En ik denk dat als je vooraf boekt bij een van de bekende maatschappijen je em wel 2 of 3 dagen kunt huren voor de prijs die je ter plekke bij een lokaal bedrijfje betaalt voor 1 dag.
pi_106759711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 08:40 schreef Bayswater het volgende:
Ik boek altijd via auto Europe, goedkoop en nooit problemen mee gehad. Had schade gereden op Sicilie maar eigen risico was vooraf op de website naar 0 afgekocht. Ondanks dat je daar denkt continu belazerd te worden, is het allemaal perfect afgehandeld , zonder extra kosten uiteraard. Sicily by car heet de verhuurketen op het eiland zelf.
Ik zit nu op de site van Auto Europe te kijken.. inderdaad mooie prijzen om een auto te huren..

Met afgekocht naar 0, bedoel je dan de Protection plus en de PAI plus kosten? Of wat is PAI?

Thanks!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:10:54 #101
11102 knep
Mountainfreak
pi_106760770
Ik heb ook een keer via Auto Europe een auto gehuurd bij het vliegveld van Trapani.
Was allemaal prima geregeld :).

De 2e keer was ik er met m'n eigen auto :P.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:03:05 #102
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106774391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:46 schreef Laer het volgende:

[..]

Ik zit nu op de site van Auto Europe te kijken.. inderdaad mooie prijzen om een auto te huren..

Met afgekocht naar 0, bedoel je dan de Protection plus en de PAI plus kosten? Of wat is PAI?

Thanks!
Pai is een inzittendenverzekering, heb je in principe niet nodig. CDW en diefstalverzekering bedoel ik, en dan niet degene dat Auto Europe het terugbetaalt. Je kan ze herkennen aan de melding Geen blijvend eigen risico, dekt ook schade aan ruiten & banden. Iets duurder, maar je hebt niets aan je hoofd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106807814
Oke, thanks voor de info.. zal van de week eens kijken of ik alvast iets kan boeken.. Zag dat er verschillende ophaalpunten waren in Palermo zelf, dus dat is ideaal..

Wel vet om een dagje met de auto rond te rijden :)
pi_106823208
Over huurautos gesproken: vermijdt autoeuropa / Sicily by car. Veel slechte verhalen over op het tripadvisor forum. autoeurope (dus met een E) is wel ok Zie bijvoorbeeld http://www.tripadvisor.co(...)y_By_Car-Sicily.html

En vermijdt rijden IN Palermo en Catania, gekkenhuis!!!

[ Bericht 48% gewijzigd door tim2308 op 15-01-2012 02:05:48 (link tripadvisor+advies) ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 15 januari 2012 @ 10:20:50 #105
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106826281
Die Sicily by Car werkt(e) ook voor Auto Europe. Zolang in je contract met Auto Europe een CDW van 0 staat is er weinig aan de hand. Auto Europe met een e inderdaad. Die met een a is inderdaad wel erg dubieus.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106832681
Wij zijn dit jaar ook met de (eigen) auto een rondje op Sicilie gaan rijden. Prachtig! Mijn favoriete plekjes waren Acireale, een barok stadje vlak bij de zee met goede restaurants en het vissersdorpje Marzamemi, echt heel pittoresk met talloze restaurantjes en terrasjes, gezellig plein etc.

Taormina vond ik echt afschuwelijk. Maar dat lag niet aan het plaatsje zelf, maar aan de talloze Amerikanen en Japanners en de horeca die daarop inspeelde.
pi_106836778
Iemand ervaring met de Forest of Ficuzza.. dat natuurreservaat daar? Daar komen we langsgereden als we naar Corleone gaan en als ik Google mag geloven ziet het er geweldig uit daar.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:27:47 #108
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106837616
Ik ben parco Madonie toen doorgereden, was geweldig en je komt geen toerist tegen. Verwacht van Ficuzza hetzelfde. Zoals Bloodymary al zegt de toeristen zitten vooral in Taormina en rijden de toeristische trekpleisters af. De zuidkant aan de kust is onaantrekkelijk overigens.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106838852
Wij zijn in Lo Zingaro geweest, een natuurgebied langs de kust bij San Capo Lo Vito. Ook erg mooi! Daar was het trouwens wel druk met wandelaars.
Corleone kun je gerust overslaan, lelijjk stadje waar niets te zien is. Maar uiteraard moet je er geweest zijn, al is het maar om met het plaatsnaambordje op de foto te gaan. Met een beetje geluk zitten er kogelgaten in.
pi_106838953
De zuidkust is inderdaad lelijk. Met Gela als dieptepunt, een lelijke stad met een grote electriciteitscentrale. Overigens wel het hoofdcentrum van de mafia tegenwoordig. Wij zijn daar toch geweest en lagen op een strandje met uitzicht op de elektriciteitscentrale, reed daar steeds een kerel met een Zundapp keihard over het strand. _O- . Overigens lagen we er verder prima op gehuurde ligbedjes, helder water, zonnetje, en verder was er niemand.

Vanaf de oostpunt wordt het weer erg mooi, daar ligt ook dat Marzamemi.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:19:48 #111
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106839124
Gela :D

Daar stond ik met mijn huurauto midden op een kruising te haperen met 5 toeterende Italiaanse auto´s om mij heen. :')
Echt de lelijkste stad die ik ooit heb gezien en bloodymary lag er op een ligbedje _O_
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106840847
Laatste vraag van mijn kant (voor nu :P);

We zijn daar van a.s. zaterdag tot dinsdag.. we willen of zondag, of maandag de auto pakken om een ronde te rijden.. route zal iets zijn als; Palermo (auto huren) -> Ficuzza -> Corleone -> Poggioreale -> Monreale -> Palermo (auto terugbrengen)..

Is het zo dat op zondag het meeste gesloten is daar? Denk aan het mafia museum in Corleone.. is het dus verstandiger om op maandag te gaan, of maakt het daar geen verschil in dag?
pi_106840894
Ach ja, ik heb dan iets van je moet alles gezien hebben... Terwijl wij daar rondreden was ik een boek over de Siciliaanse mafia aan het lezen van een Engelse journalist en in de meest onooglijke dorpjes en plekken waar wij langs kwamen was dan volgens dat boek nog niet zo lang geleden van alles gebeurd en mensen neergeschoten en zo. Kun je je toch niet echt voorstellen als je daar rijdt hoor, iedereen is even vriendelijk. Maar ja als toerist heb je er sowieso geen last van.

Wat dat betreft is Sicilie echt een eiland van tegenstrijdigheden. De meest prachtige plekken, zowel qua natuur als qua oudheden en als je de hoek omrijdt kom je in een grote lelijke zooi. Ik heb me er ook wel aan gestoord dat mensen in prachtige baaien gewoon hun vuilniszakken neerflikkeren.
pi_106841178
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:06 schreef Laer het volgende:
Laatste vraag van mijn kant (voor nu :P);

We zijn daar van a.s. zaterdag tot dinsdag.. we willen of zondag, of maandag de auto pakken om een ronde te rijden.. route zal iets zijn als; Palermo (auto huren) -> Ficuzza -> Corleone -> Poggioreale -> Monreale -> Palermo (auto terugbrengen)..

Is het zo dat op zondag het meeste gesloten is daar? Denk aan het mafia museum in Corleone.. is het dus verstandiger om op maandag te gaan, of maakt het daar geen verschil in dag?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (misschien kun je het googlen), maar mijn ervaring is dat juist eerder op maandag musea en zo gesloten zijn. Dacht ik.

Als je in Palermo overnacht, moet je naar het straatje Via Chiaveterri gaan 's avonds. Beregezellig tjokvol cafeetjes en restaurantjes. Als je vroeg in de avond een aperitief neemt wordt je ook nog eens volgestopt met allerlei lekker hapjes. Vaak neem je dan teveel zodat je al geen honger meer hebt, maar gelukkig kijkt er niemand raar op als je om 23.00 uur pas echt gaat eten.
pi_106841302
Ik was afgelopen jaar met school 8 dagen naar Sicilië gegaan.
Wij waren ook naar de Etna gereden, maar we gingen niet echt hoog, omdat je dan iets van ¤70,- moet betalen om daar te mogen kijken.
pi_106842461
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (misschien kun je het googlen), maar mijn ervaring is dat juist eerder op maandag musea en zo gesloten zijn. Dacht ik.

Als je in Palermo overnacht, moet je naar het straatje Via Chiaveterri gaan 's avonds. Beregezellig tjokvol cafeetjes en restaurantjes. Als je vroeg in de avond een aperitief neemt wordt je ook nog eens volgestopt met allerlei lekker hapjes. Vaak neem je dan teveel zodat je al geen honger meer hebt, maar gelukkig kijkt er niemand raar op als je om 23.00 uur pas echt gaat eten.
Ah dat is een goeie tip, thanks! Cafeetjes bezoeken waren we inderdaad van plan! :)

Als iemand antwoord weet op mijn vorige vraag dan hoor ik het graag, zal het ondertussen proberen te googlen.
pi_106853852
Heb het ondertussen gevonden. Lijkt me slimmer om op maandag te gaan aangezien het museum in Corleone sowieso op za/zo gesloten is.
pi_106854585
Goed dat je niet op mijn advies bent afgegaan dan! Ben wel benieuwd wat daar te zien is, ben daar nooit geweest.
Ben zelf heel erg geinteresseerd in de mafia, veel over gelezen. Vind het zeer fascinerend dat dat allemaal zo maar kan bestaan. Maar ben wel bang dat dat museum een beetje toeristische meuk is, net als Taormina, hangen ook allemaal shirtjes van de Godfather en hoor je de filmmuziek. Alsof dat de echte mafia is.

Wist je bijvoorbeeld dat in Palermo nog 75 % van de ondernemers (winkeliers en horeca) Pizzo (beschermingsgeld) betaalt.....
pi_106854616
Maar het kan natuurlijk toch wel leuk zijn, laat eens weten hoe het was als je terug bent?
  zondag 15 januari 2012 @ 23:13:16 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106854661
Berggebied ten noorden van de etna is prachtig en geheel onbekend
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106873396
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar het kan natuurlijk toch wel leuk zijn, laat eens weten hoe het was als je terug bent?
Zal ik doen! Heb trouwens ondertussen het een en ander gevonden over het Piazza Falcone e Borsellino en dat daar in de buurt het oude huis van Toto Riina moet zijn.. maar damn, wat is het moeilijk om hier informatie over te vinden zeg..
pi_106905632
Zijn de prijzen bij Auto Europe hetzelfde als je gewoon langsgaat of is via internet boeken een stuk goedkoper?

Thanks.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:05:58 #123
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106906332
Die lui daar hebben een contract met Auto Europe, dus als je daar binnenstapt zit je waarschijnlijk met hun eigen verhuurprijzen. Te vergelijken met bijvoorbeeld een booking.com die een hotel voor je boekt.

Zou lekker die Alfa Romeo mito pakken :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Bayswater op 17-01-2012 12:12:38 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106953191
Oke, final question dan; komen er extra kosten bij als je onder de 25 jaar bent en een auto huurt? Zoja, hoeveel zijn die kosten?
pi_106953901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:59 schreef Laer het volgende:
Oke, final question dan; komen er extra kosten bij als je onder de 25 jaar bent en een auto huurt? Zoja, hoeveel zijn die kosten?
Verschilt per aanbieder. Sommige verhuren überhaupt geen auto's aan 25- of minder dan 5 jaar rijbewijs. Al zullen ze in Italië wel iets makkelijker zijn.
pi_106955874
We zitten nu hier te kijken; http://www.autohuren.nl/quote.php?qid=16345664&h=1J17cMkp

Europcar verhuurt daar.. mooie prijs en zit verzekering bij..

Zij zeggen;
Minimum leeftijd bestuurder 18 Extra bestuurders dienen zich terplaatse op te geven en te betalen (de kosten zijn voor de gehele huurperiode). Voor bestuurders van 18 tot en met 24 jaar zal terplaatse een jonge bestuurders toeslag worden gevraagd (de kosten worden voor de gehele periode gerekend).

Ik ben 23 jaar dus zal wat extra moeten betalen.. maar er staat niks bij van hoeveel die kosten zijn.. Zal toch niet heel erg duur zijn?
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:15:33 #127
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106956094
Let vooral ff op je blijvend eigen risico.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106956313
Inclusief:
De huursom is inclusief Afkoop Eigen Risico (CDW) met een Blijvend Eigen Risico van circa EUR 250.00.
De huursom is inclusief Diefstalverzekering (TP) met een Blijvend Eigen Risico van circa EUR 435.00.

Exclusief:
Optionele dekking kan ter plaatse beschikbaar zijn met een toeslag. Deze optionele dekking reduceert het Blijvend Eigen Risico.
  woensdag 18 januari 2012 @ 17:51:40 #129
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106957338
250 is goed te doen. Organisatie heb ik nooit gehuurd, dus ik kan er niets over zeggen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106959679
Kosten voor onder de 25 zijn meestal fors.
pi_106960896
Net een site gezien waar de bijbetaling 18 euro was voor bestuurders onder de 25..
pi_106990176
Bij Europcar kun je betalen met creditcard maar dit moet de creditcard zijn van iemand van ons.. Ook als we gewoon daar zouden willen boeken moeten we een creditcard op naam hebben (dus niet van iemand van onze familie ofzo) ..

"De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse."

is dit altijd zo? Zijn er bedrijven die auto's verhuren die dit anders doen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Laer op 19-01-2012 15:48:56 ]
pi_106997426
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:50 schreef Laer het volgende:
Bij Europcar kun je betalen met creditcard maar dit moet de creditcard zijn van iemand van ons.. Ook als we gewoon daar zouden willen boeken moeten we een creditcard op naam hebben (dus niet van iemand van onze familie ofzo) ..

"De hoofdbestuurder van de auto dient in het bezit te zijn van een creditcard op eigen naam. Dit in verband met de borgstelling ter plaatse."

is dit altijd zo? Zijn er bedrijven die auto's verhuren die dit anders doen?
Ik denk dat de meeste bedrijven niet echt happig zijn om gestolen creditcards te accepteren, nee. :)
pi_107003405
We gaan nu proberen om daar ter plekke wat te regelen.. als iemand een adresje heeft in Palermo waar je geen creditcard hoeft te gebruiken dan hoor ik het graag :P

We zien het wel!
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:29:04 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107003678
Waarom vraag je geen cc aan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107009196
Omdat we zaterdagmorgen vertrekken en dat dus te laat is.
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:38:46 #137
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_107785093
Iemand ooit nog wat van Laer vernomen, of zal hij ontvoerd zijn door de Mafia?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 9 februari 2012 @ 13:05:31 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107787988
Maffia laat toeristen met rust, toerisme brengt geld binnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107788555
Maar misschien viel hij hen wel lastig.....
pi_107863711
Haha ik leef nog hoor!

Hebben een ontzettend vette trip gehad, de omgeving daar is echt magisch mooi.

Palermo is een hele coole stad, bezienswaardigheden genoeg! Wel erg smerig en je moet de juiste plekken weten om een drankje te scoren (er zijn genoeg vette straten vol met discotheken/kroegen).

De trip naar Corleone was helemaal vet, ben erg blij dat ik het daar allemaal een keer gezien heb, je hebt echt mooie plekken daar om over het dorp uit te kijken enzo. We wilden om 5 uur terug gaan, maar het bleek dat om half 5 de laatste bus richting Palermo ging. Taxi was niet meer te krijgen dus hebben we bij de toeristen informatie gevraagd voor een hotel. We konden voor 25 euro ergens slapen, ideaal. Bleek echter dat het een heel woonhuis was, vol met eten waar we gebruik van mochten maken haha, ideaal!

Anti-Maffia museum was erg interessant om eens te bekijken. Corleone is verder niks speciaals, maar gewoon tof om eens te bezoeken als je geinteresseerd bent in de Maffia.

We hebben uiteindelijk de bus gepakt naar Corleone, dat kostte 5 euro. Denk dat we met de auto nooit veilig aan waren gekomen haha, wat een gekkenhuis daar.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 16:50:05 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107863765
Mijn man kan nog gillend wakker worden van een autorit door Messina, LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107863997
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:47 schreef Laer het volgende:
Haha ik leef nog hoor!

Hebben een ontzettend vette trip gehad, de omgeving daar is echt magisch mooi.

Palermo is een hele coole stad, bezienswaardigheden genoeg! Wel erg smerig en je moet de juiste plekken weten om een drankje te scoren (er zijn genoeg vette straten vol met discotheken/kroegen).

De trip naar Corleone was helemaal vet, ben erg blij dat ik het daar allemaal een keer gezien heb, je hebt echt mooie plekken daar om over het dorp uit te kijken enzo. We wilden om 5 uur terug gaan, maar het bleek dat om half 5 de laatste bus richting Palermo ging. Taxi was niet meer te krijgen dus hebben we bij de toeristen informatie gevraagd voor een hotel. We konden voor 25 euro ergens slapen, ideaal. Bleek echter dat het een heel woonhuis was, vol met eten waar we gebruik van mochten maken haha, ideaal!

Anti-Maffia museum was erg interessant om eens te bekijken. Corleone is verder niks speciaals, maar gewoon tof om eens te bezoeken als je geinteresseerd bent in de Maffia.

We hebben uiteindelijk de bus gepakt naar Corleone, dat kostte 5 euro. Denk dat we met de auto nooit veilig aan waren gekomen haha, wat een gekkenhuis daar.
Noem eens wat straten met vette kroegen in Palermo aub, die heb ik over een paar maanden namelijk nodig.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_107864761
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Als je in Palermo overnacht, moet je naar het straatje Via Chiaveterri gaan 's avonds. Beregezellig tjokvol cafeetjes en restaurantjes. Als je vroeg in de avond een aperitief neemt wordt je ook nog eens volgestopt met allerlei lekker hapjes. Vaak neem je dan teveel zodat je al geen honger meer hebt, maar gelukkig kijkt er niemand raar op als je om 23.00 uur pas echt gaat eten.
Die Via Chiaveterri dus en vandaar uit de hoek om. Maar ook er tegenover (grotere weg oversteken) plein met veel hippe tenten.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:12:21 #144
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_107866185
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:47 schreef Laer het volgende:

We hebben uiteindelijk de bus gepakt naar Corleone, dat kostte 5 euro. Denk dat we met de auto nooit veilig aan waren gekomen haha, wat een gekkenhuis daar.
Heeft wel zijn charmes hoor :D In Nederland kan ik mij juist soms ergeren aan dat getrut in het verkeer.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_107869947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die Via Chiaveterri dus en vandaar uit de hoek om. Maar ook er tegenover (grotere weg oversteken) plein met veel hippe tenten.
grazie
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_107891333
Ook zeker de Via Dei Candelai bezoeken, erg vette straat!

En een straatje (of eigenlijk plein) waar een erg vette pub zit, was het op zaterdagavond echt ontzettend druk en gezellig, maar weet niet meer hoe die heet.. kan ik nog even navragen.
pi_109418118
Sicilië O+
pi_109418163
Etna, vorig jaar juli:

  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:03:02 #149
283085 TWP
kassalade
pi_109418385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:49 schreef LieLie het volgende:
Sicilië O+
:)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:37:26 #150
11102 knep
Mountainfreak
pi_109419100
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Berggebied ten noorden van de etna is prachtig en geheel onbekend
Je bedoelt waarschijnlijk Le Madonie, prachtig inderdaad _O_.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 10:37:28 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109420847
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:37 schreef knep het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk Le Madonie, prachtig inderdaad _O_.
Dat is ook mooi, maar ik bedoel Riserva Naturale Fiumedinisi e Monte Scuderi en het Riserva Naturale Bosco di Malabotta

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 23-03-2012 11:27:43 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 juni 2012 @ 14:51:02 #152
51286 w00h00
Digital man!
pi_113313311
Even een kick en verkapte TVP, omdat ik deze zoner naar Sicilië wil gaan..
pi_113314141
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:51 schreef w00h00 het volgende:
Even een kick en verkapte TVP, omdat ik deze zoner naar Sicilië wil gaan..
Goed plan!
pi_113318289
Inderdaad, wat ga je precies doen?
  zondag 24 juni 2012 @ 16:43:47 #155
51286 w00h00
Digital man!
pi_113318650
Van de omgeving en zon genieten.
pi_113321052
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 16:43 schreef w00h00 het volgende:
Van de omgeving en zon genieten.
Al dingen geregeld? Aan welke kant zit je of ga je rondtrekken?
  zondag 24 juni 2012 @ 20:12:02 #157
51286 w00h00
Digital man!
pi_113327907
Zojuist geboekt. :D

In augustus samen met me vriendin 11 dagen naar Giardini Naxos.
  zondag 24 juni 2012 @ 20:41:55 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113329518
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:12 schreef w00h00 het volgende:
Zojuist geboekt. :D

In augustus samen met me vriendin 11 dagen naar Giardini Naxos.
Leuk, huur een auto en rij het eiland rond!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113330665
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:12 schreef w00h00 het volgende:
Zojuist geboekt. :D

In augustus samen met me vriendin 11 dagen naar Giardini Naxos.
Ah, daar stonden wij op de camping!
  maandag 25 juni 2012 @ 10:40:28 #160
51286 w00h00
Digital man!
pi_113354331
Vertel eens over je ervaringen? :)
pi_113373911
Giardini Naxos is een van de weinige echte badplaatsen op Sicilie, met een echte "boulevard". Niet heel mooi, maar wel een prima uitvalsbasis om het een en ander te bekijken, bijvoorbeeld de Etna, Syracuse, Taormina (al is dat vaak veel te Amerikaans toeristisch), Catania. En als je meer tijd hebt ook bijvoorbeeld Cefalu, of nog westelijker gelegen plaatsen. Wel een prettig strand, waar altijd wel wat te zien is aan bootjes, jachten, cruiseschepen.
  maandag 25 juni 2012 @ 18:25:36 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113375734
Taormina is alleen maar mooi vanwege het theater, het dorpje is verschrikkelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113379643
Ja echt he, al die schreeuwende obers of je bij ze wilt komen en al die maffia-t-shirts te koop. Hordes Amerikanen en Japanners. Echt heel erg.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:57:34 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113380351
Precies, echt verschrikkelijk. Maar dat theater is echt mooi en de achtergrond ervan prachtig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113380493
Wij zijn ooit per ongeluk terecht gekomen in Acireale. Een stadje 5 km van zee (ook niet ver van de Etna). Eigenlijk heel onbekend, dus geen toeristen. Maar hartstikke mooi, heel barok, prima restaurantjes. Dat zie ik dan 100 keer liever.
pi_113380567
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 10:40 schreef w00h00 het volgende:
Vertel eens over je ervaringen? :)
Wat Bloodymary1 ook zegt, het was voor ons echt een uitvalsbasis. Vandaaruit kun je heel goed naar de Etna (aanrader, en het geld tot de top waard!), naar Taormina (lieflijk, maar keitoeristisch inderdaad, plaatsje dat er vlak boven ligt (boven als in hoger) is ook schattig en heeft een mooi uitzicht richting het vasteland), Syracuse (mooi!! Ga ook naar de markt daar, echt italiaans. is elke ochtend), Ragusa, Modica.

Wij hebben toen een dagtocht gemaakt met 's ochtends Syracuse, toen door naar Modica en Ragusa en daarna via een tussendoor weg terug naar het noorden. Die weg was echt supertof! Volgens mij was het de SS194. Als je het zeker wilt weten zoek ik het nog even op op de wegenatlas. Daar heb ik het gearceerd.

Ietsje verder naar het binnenland heb je Piazza Armerina, daar heb je Villa romana de Casale, een oude villa vol met mozaiek. Toen wij er vorig jaar waren, waren ze nog wel vrij druk met renovaties.
Enna heeft een bijzonere ligging, de tempelvallei in Agrigento is ook een aanrader, maar al vrij ver weg vanaf Giardini Naxos.

Catania, aan de oostkust, is leuk, maar niet heel spectaculair.

Vlakbij Giardini Naxos vind je het kasteel Calatabiano. Ga daar absoluut 's avonds een keer naartoe! Je gaat met een glazen liftje een heel eind omhoog en kunt daarna verder lopen in het oude kasteel. Dat kasteel is niet spectaculair, maar het uitzicht over de baai in het donker is dat zeker!

Oh, en koop de Trotter-gids van Sicilië, die is zijn geld echt waard :Y
  maandag 25 juni 2012 @ 20:02:24 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113380636
Wij reden ooit messina in, mijn man kan zich nog opwinden hoe men daar reed, en verkeerslichten geen enkele functie hadden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113380699
In de hoek van Ragusa en Syracuse is Noto ook heel mooi.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:19:53 #169
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113381677
En Gela niet te vergeten :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_113391473
Haha, ja dat was mooi! Lekker aan het strand met uitzicht op een elektriciteitscentrale terwijl er steeds iemand op een soort van zundapp over het strand scheurde. En toch had het wel wat!

Kom jou trouwens wel vaak tegen in "mijn" topics. Hier, Werchter, F1.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 25-06-2012 23:12:58 ]
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:15:14 #171
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_113399633
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 23:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Kom jou trouwens wel vaak tegen in "mijn" topics. Hier, Werchter, F1.
Nee, jij zit in "mijn" topics. :D Ik zat in dit topic al in 2004 :P

En de F1 moet ik tegenwoordig volgen om een beetje op de hoogte te blijven als FokF1manager.

En Werchter, nog 2 daagjes *O*
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_113400638
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:15 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nee, jij zit in "mijn" topics. :D Ik zat in dit topic al in 2004 :P
Maar ik zit er al vanaf 2000 :D
Heb ooit een nieuwe account aangemaakt, omdat ik niet meer in het oude kon (gewoon bloodymary).
En was al voor het eerst op Sicilie in 1998.

Afijn, alleen maar een teken dat ik oud wordt, misschien wel het oudste wijf op Werchter overmorgen (samen met Shirley Manson) ..... Mijn nichtje van 18 gaat al mee, dan ben je echt oud.

[ Bericht 1% gewijzigd door bloodymary1 op 26-06-2012 09:26:04 ]
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:28:54 #173
51286 w00h00
Digital man!
pi_115776420
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:01 schreef LieLie het volgende:

[..]

Wat Bloodymary1 ook zegt, het was voor ons echt een uitvalsbasis. Vandaaruit kun je heel goed naar de Etna (aanrader, en het geld tot de top waard!), naar Taormina (lieflijk, maar keitoeristisch inderdaad, plaatsje dat er vlak boven ligt (boven als in hoger) is ook schattig en heeft een mooi uitzicht richting het vasteland), Syracuse (mooi!! Ga ook naar de markt daar, echt italiaans. is elke ochtend), Ragusa, Modica.

Wij hebben toen een dagtocht gemaakt met 's ochtends Syracuse, toen door naar Modica en Ragusa en daarna via een tussendoor weg terug naar het noorden. Die weg was echt supertof! Volgens mij was het de SS194. Als je het zeker wilt weten zoek ik het nog even op op de wegenatlas. Daar heb ik het gearceerd.

Ietsje verder naar het binnenland heb je Piazza Armerina, daar heb je Villa romana de Casale, een oude villa vol met mozaiek. Toen wij er vorig jaar waren, waren ze nog wel vrij druk met renovaties.
Enna heeft een bijzonere ligging, de tempelvallei in Agrigento is ook een aanrader, maar al vrij ver weg vanaf Giardini Naxos.

Catania, aan de oostkust, is leuk, maar niet heel spectaculair.

Vlakbij Giardini Naxos vind je het kasteel Calatabiano. Ga daar absoluut 's avonds een keer naartoe! Je gaat met een glazen liftje een heel eind omhoog en kunt daarna verder lopen in het oude kasteel. Dat kasteel is niet spectaculair, maar het uitzicht over de baai in het donker is dat zeker!

Oh, en koop de Trotter-gids van Sicilië, die is zijn geld echt waard :Y
Thanks, heb het allemaal op ons to-do lijstje gezet. :)

We vliegen as. woensdag en we zijn heel benieuwd! :D
pi_115778051
Lekker hoor, wat zul jij gaan genieten! Veel plezier!
  maandag 20 augustus 2012 @ 13:23:57 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115779903
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:28 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Thanks, heb het allemaal op ons to-do lijstje gezet. :)

We vliegen as. woensdag en we zijn heel benieuwd! :D
Huur een auto en rij eens door het gebied ten noorden van de Etna, vrijwel geen toerist komt daar. Schitterende bergdorpjes, echt Sicilië, spetterende uitzichten, bergpassen waar je de wolken ziet vormen.
Spectaculair.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:44:18 #176
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124041500
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:28 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Thanks, heb het allemaal op ons to-do lijstje gezet. :)

We vliegen as. woensdag en we zijn heel benieuwd! :D
En hoe was het?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_124046333
Ik ben er in November een weekendje geweest. Wat een prachtig eiland, ook al heb ik er door de volgeplande agenda met activiteiten nog weinig van gezien. Ben niet verder gekomen dan Taormina en de Etna. Schitterende omgeving en als afsluiting een Godfather avond in Villa La Limonaia in Acireale was echt fantastisch.

Ga hiet zeker om mijn gemak nog een keer terugkeren om de rest van het eiland te bezichtigen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_124046388
He, het topic is weer omhoog geschupt!

Acireale is een verrassend mooie stad. Heel barok allemaal. Wat heb ik daar heerlijk gegeten zeg.....
  donderdag 14 maart 2013 @ 22:58:39 #179
11102 knep
Mountainfreak
pi_124071005
Staat weer op mijn lijstje dit voorjaar om die grafkou in NL te ontvluchten :P.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:25:19 #180
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130409607
ff kicken :)

Half september een klein weekje Palermo.
Iemand nog recente restaurant ervaringen/tips?
Of wat meer algemene "moet je gezien hebben" tips.

Gisteren deel 4 van Francesco's Italy: Top to Toe bekeken met die lugubere "lijkenkelders".
quote:
In the fourth episode, "The Land of My Mother", da Mosto travelled to Sicily where he climbed to the summit of Mount Etna, visited the Trulli buildings and explored the Capuchin catacombs of Palermo with its array of mummified bodies
http://en.wikipedia.org/wiki/Capuchin_catacombs_of_Palermo

[ Bericht 29% gewijzigd door Hyperdude op 24-08-2013 10:30:27 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:28:10 #181
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_130410498
Ben ik geweest destijds, ligt ergens afgelegen in Palermo en is best wel rustig qua bezoekers. Tijdens de siësta ook niet open. Niet groot maar wel een hele aparte ervaring, vooral dat aangezicht van dat meisje .
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:15:52 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130411357
Las ik eerder in dit topic idd. Trekt mij niet bijzonder, maar als ik niets beters te doen heb, misschien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:42:18 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130439150
Iemand anders nog Palermo tips?
Of kom ik daaro geen Nederlanders tegen, en dus nu geen reacties?
Op zich geen slechte deal :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_130508978
In de "moet je gezien hebben" categorie zou ik de Etna zetten, maar misschien een beetje ver rijden vanuit Palermo
Comfortably numb
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:20:16 #185
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_130512837
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:14 schreef Denni5 het volgende:
In de "moet je gezien hebben" categorie zou ik de Etna zetten, maar misschien een beetje ver rijden vanuit Palermo
Valt wel mee, is goed te doen in een dag.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:02:23 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130514105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:14 schreef Denni5 het volgende:
In de "moet je gezien hebben" categorie zou ik de Etna zetten, maar misschien een beetje ver rijden vanuit Palermo
Rij op de heen of terugweg door het gebergte ten Noorden van de Etna, gruwelijk mooi en het staat in geen enkele reisgids.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130515600
Ik ben enkele weken geleden op de zuidelijke helling geweest. Groot verschil met het noorden?
Comfortably numb
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:44:44 #188
11102 knep
Mountainfreak
pi_130521769
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:25 schreef Hyperdude het volgende:
ff kicken :)

Half september een klein weekje Palermo.
Iemand nog recente restaurant ervaringen/tips?
Of wat meer algemene "moet je gezien hebben" tips.

Gisteren deel 4 van Francesco's Italy: Top to Toe bekeken met die lugubere "lijkenkelders".

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Capuchin_catacombs_of_Palermo
Vlakbij Palermo de kathedraal van Monreale.
Verder eventueel de tempel van Segesta bezoeken, zo'n 80 km verderop.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:48:11 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130521904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:43 schreef Denni5 het volgende:
Ik ben enkele weken geleden op de zuidelijke helling geweest. Groot verschil met het noorden?
Ja, er ligt een echt gebergte ten noorden van de Etna, tamelijk woest, naast de weg gaat het op sommige stukken steil naar beneden, stom toevallig ontdekt toen we dachten, laten we hier eens gaan rijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130522088
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, er ligt een echt gebergte ten noorden van de Etna, tamelijk woest, naast de weg gaat het op sommige stukken steil naar beneden, stom toevallig ontdekt toen we dachten, laten we hier eens gaan rijden
Goeie tip *O*
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:58:21 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130522208
Het is de SS185 volgens mij die je dan rijdt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:09:02 #192
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_130524897
Leuk weggetje om te sterven op een gehuurde Ducati. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_140394409
We gaan deze zomer een weekje naar Sicilië. We vrezen de hitte al, magoed, misschien hebben we geluk :P. We komen aan op Trapani en gaan door naar Palermo. Heeft iemand ervaring met het OV op Sicilië? Ik durf niet goed te rijden (onervaren autorijder), waardoor ik echt de voorkeur geef aan OV. Trein Palermo - Cefalu is goed te doen begreep ik, maar op diverse sites lees ik dat treinen tamelijk matig zijn en dat de voorkeur echt naar bussen uitgaat. Zijn daar goede, Engelstalige "9292-achtige" sites voor? Die kan ik namelijk echt niet vinden.
pi_140953792
Dit topic eens goed doorgelezen, meeste mensen zitten toch aan de oostkant. Wij dus Palermo / Trapani / Cefalu. Ben erg benieuwd naar het eiland, topic enthousiasmeert behoorlijk.
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:28:09 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140954148
quote:
7s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:55 schreef Stofje het volgende:
We gaan deze zomer een weekje naar Sicilië. We vrezen de hitte al, magoed, misschien hebben we geluk :P. We komen aan op Trapani en gaan door naar Palermo. Heeft iemand ervaring met het OV op Sicilië? Ik durf niet goed te rijden (onervaren autorijder), waardoor ik echt de voorkeur geef aan OV. Trein Palermo - Cefalu is goed te doen begreep ik, maar op diverse sites lees ik dat treinen tamelijk matig zijn en dat de voorkeur echt naar bussen uitgaat. Zijn daar goede, Engelstalige "9292-achtige" sites voor? Die kan ik namelijk echt niet vinden.
Openbaar vervoer

De grote steden van Sicilië staan met elkaar in verbinding via een, niet al te uitgebreid, spoornetwerk. Tussen Messina en Palermo en Messina en Catania rijden relatief snelle intercity treinen. Andere bestemmingen worden met zogenaamde regionale treinen aangedaan, maar deze stoppen erg vaak en u doet dan lang over de reis. Wanneer u hier de charme niet van inziet, kunt u beter niet aan zo’n reis beginnen. Op de website van de Italiaanse spoorwegmaatschappij kunt u online uw tickets kopen. Omdat het treinvervoer op Sicilië wat te wensen overlaat, verkiezen de meeste Sicilianen de bus. Het busvervoer op het eiland wordt door verschillende maatschappijen verzorgd. Voor dienstregelingen kunt u het beste naar het dichtstbijzijnde toeristenbureau gaan. Kaartjes voor de stadsbus moet u van tevoren bij een kaartverkooppunt, een tabakszaak of een krantenkiosk kopen. U moet dan bij het instappen uw kaartje stempelen in de automaat. Voor intercity bussen moet u soms vooraf een kaartje kopen bij het busstation, maar meestal kunt u in de bus zelf een ticket kopen.
http://royalsicilie.nl/reisinformatie/vervoer
Tip, leer of goed auto rijden de komende maanden, of leer goed italiaans
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 14:34:43 #196
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_140954337
Ben zelf in Palermo geweest. Parkeren lijkt mij daar ook nogal problematisch. Tijdens de spits sta je in het centrum alleen maar vast. Maar iets buiten de stad kan je prima rijden. GPS mee, en karren maar. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_140954485
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tip, leer of goed auto rijden de komende maanden, of leer goed italiaans
Thanks. Tja, in NL gaat het me vrij goed af hoor, maar het drukke, agressieve verkeer, parkeren, hellingen, etc... Help!
  woensdag 11 juni 2014 @ 15:00:47 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140955141
Afgezien van Palermo is het autoverkeer op Sicilie luidruchtig maar niet echt aggressief. rustig blijven, toeteren, maar nooit gaan gebaren of schelden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141055536
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juni 2014 14:39 schreef Stofje het volgende:

[..]

Thanks. Tja, in NL gaat het me vrij goed af hoor, maar het drukke, agressieve verkeer, parkeren, hellingen, etc... Help!
Wil je echt in Trapani en Palermo blijven dan zou ik voor het OV kiezen, wil je nog wat daarbuiten zien dan is een auto wel echt fijn. Ik vond het heel leuk rijden, maar dat kwam vooral door de bergweggetjes. Steden waren een noodzakelijk kwaad; vrij druk en onoverzichtelijk. Snelweg is uitgestorven in vergelijking met NL.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_141110194
Cefalu, Trapani, Palermo zijn erg leuk :)
  zondag 15 juni 2014 @ 15:12:37 #201
11102 knep
Mountainfreak
pi_141110337
Vorige week nog de bus gepakt tussen Catania en Messina en nog tussen Messina en Milazzo.
Allemaal prima te doen en eigenlijk sneller dan de trein.
  zondag 15 juni 2014 @ 15:14:48 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141110421
Mijdt plekken als Taormina trouwens, vreselijk toerisme
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141116920
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:08 schreef andersdenkende het volgende:
Cefalu, Trapani, Palermo zijn erg leuk :)
Ja, is Trapani toch best nog leuk? Wij komen daar aan maar gaan direct door naar Palermo. Omdat ons vliegtuig terug al om 9 uur 's morgens vertrekt, slapen we ook een nachtje in Trapani. Moeite waard om daar een heel dagje van te maken?
pi_141117336
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 18:30 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ja, is Trapani toch best nog leuk? Wij komen daar aan maar gaan direct door naar Palermo. Omdat ons vliegtuig terug al om 9 uur 's morgens vertrekt, slapen we ook een nachtje in Trapani. Moeite waard om daar een heel dagje van te maken?
ik vind persoonlijk van wel! Ik ben daar toen geweest met een uitwisselingsproject voor school en daar zijn we bijna een hele dag geweest en ik heb me prima vermaakt. Bedenk je ook dat je tussendoor ergens kunt eten he, voor de lunch en ook het avondeten. Tussendoor kun je het strand op even wandelen en het is wel even leuk om gewoon wat rond te slenteren daar. Als ik het me goed herinner kun je daar een 'berg(je)' op wandelen en eenmaal boven heb je echt prachtig uitzicht over zee en stadje. Maar ik weet niet helemaal zeker of dat nou in Trapani was. Misschien is er iemand anders hier die het zich eventueel wel herinnert/het wel weet!
pi_141117413
Vanuit Trapani is een kabelbaan naar Erice, bedoel je dat? Daar waren we dan weer wel erg benieuwd naar.
pi_141117749
Erice is wel leuk voor het uizicht en de heerlijke gebakjes. Verder heel toeristisch en het kasteel/ruïne is over te slaan zonder dat je iets mist. Trapani zelf ben ik niet in geweest.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 18 juni 2014 @ 12:50:33 #207
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141241216
Vlucht,hotelletje en auto geboekt *O* in augustus n paar dagen sicilie. Oostkust, dicht bij de etna en dicht bij de zee O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 juni 2014 @ 22:55:16 #208
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141556243
iemand hier al eens naar Riserva Naturale Cavagrande del Cassibile geweest O+ ? ziet er op foto's supergaaf uit :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 26 juni 2014 @ 08:01:19 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141564881
Niet geweest, maar ziet er idd gaaf uit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141718341
Vorig weekend 4 dagen in Taormina geweest O+ wat een leuk dorp en wat een geweldig lekker eten zeg!
Ik mis de broodjes, pasta en pizza al :(
PSN: Metal_Akilla
pi_141718389
Wij gaan woensdag richting Palermo en omgeving. Iemand toevallig nog restauranttips? :9.
pi_142165896
Wij zijn vorige jaar naar de oostkust geweest in de buurt van Siracusa. Cavagrande was geweldig leuk. Het vraagt wel wat van je conditie om er te komen. Het pad is stijl en redelijk lang. Het is er ook best druk, maar toch de moeite waard. Ik vond Pantalica misschien nog wel mooier en vergeet vooral ook het natuurgebied Vendicari niet. Mooi gebied met heerlijke rustige stranden.

In september zitten we 2 weken net buiten Trapani met huurauto. Iemand nog tips voor de west/noordkust?
pi_142166285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:58 schreef Peak het volgende:

In september zitten we 2 weken net buiten Trapani met huurauto. Iemand nog tips voor de west/noordkust?
Zoutmolentjes bij Trapani/Marsala, Erice, wandeling maken in Zingaro, tempels in Segesta, Palermo+Monreale, natuurpark Madonie, Cefalu, eilandje(s) bezoeken vanaf Milazzo.

En dan heb je nog een week over ;)
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_142166296
Ik weet wel een heel, echt heel leuk restaurant in Castelmola : Callo Gedrone
Echt, je mot ff zoeken waar het zit en door het uiterlijk heenkijken maar geweldig.
Een familierestaurantje waar die mama in de keuken staat met dochters en haar zoon (die na het koken lekker bij je komt zitten kleppen spreekt goed engels)
(“Riccardo, Roberto, Irene and their mother Maria wait for you on their flowered sunny terrace with a view on the Etna”)

http://www.tripadvisor.nl(...)_Messina_Sicily.html
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:53:06 #215
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_142173851
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:10 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet wel een heel, echt heel leuk restaurant in Castelmola : Callo Gedrone
Echt, je mot ff zoeken waar het zit en door het uiterlijk heenkijken maar geweldig.
Een familierestaurantje waar die mama in de keuken staat met dochters en haar zoon (die na het koken lekker bij je komt zitten kleppen spreekt goed engels)
(“Riccardo, Roberto, Irene and their mother Maria wait for you on their flowered sunny terrace with a view on the Etna”)

http://www.tripadvisor.nl(...)_Messina_Sicily.html
yay voor restauranttips *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_142318147
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:09 schreef mjan het volgende:

[..]

Zoutmolentjes bij Trapani/Marsala, Erice, wandeling maken in Zingaro, tempels in Segesta, Palermo+Monreale, natuurpark Madonie, Cefalu, eilandje(s) bezoeken vanaf Milazzo.

En dan heb je nog een week over ;)
Dat weekje over klinkt prima. Die vullen we met zon, zee, strand en lekker eten en drinken ;-)
pi_142318175
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:58 schreef Peak het volgende:
Wij zijn vorige jaar naar de oostkust geweest in de buurt van Siracusa. Cavagrande was geweldig leuk. Het vraagt wel wat van je conditie om er te komen. Het pad is stijl en redelijk lang. Het is er ook best druk, maar toch de moeite waard. Ik vond Pantalica misschien nog wel mooier en vergeet vooral ook het natuurgebied Vendicari niet. Mooi gebied met heerlijke rustige stranden.

In september zitten we 2 weken net buiten Trapani met huurauto. Iemand nog tips voor de west/noordkust?
Eilanden voor de kust bij Trapani zijn leuk (Favignana, Levanzo, Marettimo)
pi_142600861
Hello. Volgende week vertrek ik met mijn broertje en mijn ouders voor een week naar Sicilie.

Nu is mijn pa sowieso niet zo van het buitenland, en raakt hij nogal snel gestressd in steden met te opdringerige straatverkopers en waar te veel Chaos heerst.

Ik vraag mij derhalve af of Palermo een leuke stad is om te bezoeken met bovengenoemde gezelschap of is het echt een vieze oude stinkstad zoals ik wel eens hoor?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:43:10 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142600923
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:41 schreef James_R het volgende:
Hello. Volgende week vertrek ik met mijn broertje en mijn ouders voor een week naar Sicilie.

Nu is mijn pa sowieso niet zo van het buitenland, en raakt hij nogal snel gestressd in steden met te opdringerige straatverkopers en waar te veel Chaos heerst.

Ik vraag mij derhalve af of Palermo een leuke stad is om te bezoeken met bovengenoemde gezelschap of is het echt een vieze oude stinkstad zoals ik wel eens hoor?
Doen!
Lachu
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:49:00 #220
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_142601230
Wat wil je? Beetje shoppen en terras/restaurant pakken kan er prima. Musea, oude gebouwen ed. ook genoeg.
Centrum is geen chaos/pauperbende. Bedenk goed hoe je vervoer gaat regelen. Parkeren in centrum op straat is moeizaam. Overal staan aanwijsnegers :P die je naar een lege parkeerplaats sturen, tegen betaling en indien beschikbaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_142602164
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:49 schreef Hyperdude het volgende:
Wat wil je? Beetje shoppen en terras/restaurant pakken kan er prima. Musea, oude gebouwen ed. ook genoeg.
Centrum is geen chaos/pauperbende. Bedenk goed hoe je vervoer gaat regelen. Parkeren in centrum op straat is moeizaam. Overal staan aanwijsnegers :P die je naar een lege parkeerplaats sturen, tegen betaling en indien beschikbaar.
Ik ben gek op Palermo. Maar het is natuurlijk wel een chaos. En een ontzettende herrie. Ik zou er met een gezelschap zoals hierboven beschreven echt niet heen gaan.
pi_142603755
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 16:49 schreef Hyperdude het volgende:
Wat wil je? Beetje shoppen en terras/restaurant pakken kan er prima. Musea, oude gebouwen ed. ook genoeg.
Centrum is geen chaos/pauperbende. Bedenk goed hoe je vervoer gaat regelen. Parkeren in centrum op straat is moeizaam. Overal staan aanwijsnegers :P die je naar een lege parkeerplaats sturen, tegen betaling en indien beschikbaar.
Gewoon een beetje door de stad heenlopen zonder te veel gevaarlijke verkeessituaties/opdringerige mensen. Vervoer zal per OV gaan dus parkeren is geen issue. Thanx iig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ben gek op Palermo. Maar het is natuurlijk wel een chaos. En een ontzettende herrie. Ik zou er met een gezelschap zoals hierboven beschreven echt niet heen gaan.
Maar is het een must see als je op Sicilie bent of is dat iets te veel van het goede?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:57:22 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_142608343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ben gek op Palermo. Maar het is natuurlijk wel een chaos. En een ontzettende herrie. Ik zou er met een gezelschap zoals hierboven beschreven echt niet heen gaan.
Ben er een paar keer geweest. Sept-okt en mei.
Vind het wel meevallen qua chaos. Wel jaren in A'dam en New York gewoond :)

Ik vind het zeker een dag waard.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:11:41 #224
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_142608976
Zeker weten, Palermo moet je gezien hebben, al is het alleen maar vanwege de verschillende bouwstijlen die de stad rijk is. Enige is dat er een uur lang een zwerfhond met mij meeliep.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_142610090
Zeker, Palermo is prachtig! En supergezellig. Die wijjk waar ze de hele dag sardientjes bakken op straat en die straat met al die gezellige terrassen en clubs 's avonds (ben de naam even kwijt). Verder natuurlijk prachtige gebouwen etc. Maar het ging even over de vraag van James R. Zoals hij vader R. beschrijft denk ik niet dat je die man er een plezier mee doet.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 20:54:39 #226
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_142610993
Wat dat betreft weet ik nog wel een plaats met een heel rustig strand voor de vader van James R.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_142611485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 20:54 schreef Bayswater het volgende:
Wat dat betreft weet ik nog wel een plaats met een heel rustig strand voor de vader van James R.
_O- Er ligt verder niemand! En prachtig uitzicht.

Er rijdt alleen de hele tijd een kerel op een Zundapp op en neer. Een beetje Jiskefetisch.
pi_143418660
Wat kost een biertje en een fatsoenlijke maaltijd tegenwoordig op Sicilië?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:17:08 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143423691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:26 schreef BertusAafjes het volgende:
Wat kost een biertje en een fatsoenlijke maaltijd tegenwoordig op Sicilië?
In Palermo kan je prima "streetfood" scoren.
Naast ons hotel daaro allemaal van die kleine straatjes met allerlei standjes en kleine restaurantjes:


Kosten laag. Maar ik let daar meestal niet zo op, dus geen goede prijsinfo mijnerzijds :P . Voor ¤10-15 zit je vol met eten en liquide middelen.

Sprechen Sie Italiano? ;)



[ Bericht 21% gewijzigd door Hyperdude op 14-08-2014 20:22:34 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143427789
en mijn zwangere vrouw kan daar ook veilig van eten?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:46:19 #231
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143428355
quote:
17s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:36 schreef BertusAafjes het volgende:
en mijn zwangere vrouw kan daar ook veilig van eten?
Beetje wegblijven van ingewanden en orgaanvlees, dan moet het wel goedkomen.
Pizza is meestal ook aardig steriel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143428542
En anders zijn er nog talloze gezellige, goede restaurants waar je heerlijk kunt eten. Je betaalt dan wel iets meer dan hierboven, maar nog steeds een stuk minder dan in Nederland.

Ik snap dat nooit, waarom gaat het hier altijd over zo goedkoop mogelijk? Ik heb het liever over zo lekker of zo goed mogelijk.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:53:09 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143428761
Goedkoop hoeft van mij ook niet. Wil wel graag goede prijs/kwaliteit verhouding. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143440407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
Goedkoop hoeft van mij ook niet. Wil wel graag goede prijs/kwaliteit verhouding. :)
Dat dus.
pi_143440485
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
Goedkoop hoeft van mij ook niet. Wil wel graag goede prijs/kwaliteit verhouding. :)
Michelingids -> Bib Gourmands.

Geen dank.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:09:13 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143440525
Palermo is tof! Vergeet ook niet die plek te bezoeken met al die gemummificeerde lijken. Dat is een tijdje mode geweest daar (om jezelf te laten mummificeren).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:16:58 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143442264
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Michelingids -> Bib Gourmands.

Geen dank.
Ken ik. Maar dan zit je volgens mij toch eerder goed te eten dan goedkoop. :)
Bovendien geeft ie in Palermo maar 1 restaurant, beetje te weinig keuze wmb.
http://www.viamichelin.it(...)ST1jTVRNdU16WXhNelk9
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143442292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ken ik. Maar dan zit je volgens mij toch eerder goed te eten dan goedkoop. :)
Bovendien geeft ie in Palermo maar 1 restaurant, beetje te weinig keuze wmb.
http://www.viamichelin.it(...)ST1jTVRNdU16WXhNelk9
Het moest toch ook niet goedkoop, maar prijs/kwaliteit? Het Bib Gourmand kenmerk is juist in leven geroepen voor prijs/kwaliteit.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:19:14 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143442313
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143442373
quote:
Kan ik voor restaurantreviews niet serieus nemen. In Utrecht staan bv broodje mario en american steakhouse in de top 10 :') _O-
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:28:12 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143442533
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kan ik voor restaurantreviews niet serieus nemen. In Utrecht staan bv broodje mario en american steakhouse in de top 10 :') _O-
Broodje Mario zie ik niet in de top 10 staan, en dat steakhouse staat op nummer 10, met veel eerlijke reviews, steaks zijn goed, personeel niet, prijzig, lawaaiig

http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g188616-Utrecht.html


Oh, en Search results for "Broodje Mario Utrecht"

Sorry, but nothing matches your search for Broodje Mario Utrecht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143442566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Broodje Mario zie ik niet in de top 10 staan, en dat steakhouse staat op nummer 10, met veel eerlijke reviews, steaks zijn goed, personeel niet, prijzig, lawaaiig

http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g188616-Utrecht.html
Hmm, eruitgezakt dan misschien. Maar goed, je ziet ook aan die top 10, dat kan je moeilijk de 10 beste restaurants van Utrecht noemen. Ook niet qua prijs kwaliteit.
pi_143442573
Ik ben op vakantie ook al regelmatig in heel prettige restaurants terecht gekomen dankzij Tripadvisor. Je moet wel een beetje de recensies kunnen lezen en weten wat je er uit moet pikken.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:36:21 #244
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143442740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hmm, eruitgezakt dan misschien. Maar goed, je ziet ook aan die top 10, dat kan je moeilijk de 10 beste restaurants van Utrecht noemen. Ook niet qua prijs kwaliteit.
Je moet ook niet zozeer naar de ranking kijken, maar naar wat mensen schrijven. Vooral de middelmatige en slechte reviews zijn het leerrijkst
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143442778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet ook niet zozeer naar de ranking kijken, maar naar wat mensen schrijven. Vooral de middelmatige en slechte reviews zijn het leerrijkst
Dat vind ik dus niet, omdat mensen eerder negatieve ervaringen op sites als tripadvisor zetten dan positieve.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:37:52 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143442785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben op vakantie ook al regelmatig in heel prettige restaurants terecht gekomen dankzij Tripadvisor. Je moet wel een beetje de recensies kunnen lezen en weten wat je er uit moet pikken.
Jep, ik ook. Laatst nog in Middelburg erg prettige gegeten bij de gespleten arent en de eetkamer (Nummer 3 en 1)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:38:37 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143442808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet, omdat mensen eerder negatieve ervaringen op sites als tripadvisor zetten dan positieve.
Tja, dan wens ik je verder veel succes bij het vinden van een restaurant op Sicilie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143442818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, dan wens ik je verder veel succes bij het vinden van een restaurant op Sicilie
Ik ga niet in Europa op vakantie, dan kom ik teveel Nederlanders tegen.

Verder nooit moeite om goede restaurants te vinden als je de aloude truc toepast eet waar de locals eten en loop door als je toeristen ziet zitten.
pi_143443015
Ik check ook vaak tripadvisor en ben eigk nooit op n vage of slechte plek terecht gekomen ^O^ check t ook vaak als ik n hotel of excursie boek :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:47:48 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143443070
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik check ook vaak tripadvisor en ben eigk nooit op n vage of slechte plek terecht gekomen ^O^ check t ook vaak als ik n hotel of excursie boek :Y
Soms op de gekste plekken terecht gekomen, erg leuk.
Voor hotels gebruik ik ook vaak expedia om ze te boeken, krijg dan betere en goedkopere kamers als wanneer ik via een agent of bij het hotel direct boek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143446012
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ga niet in Europa op vakantie, dan kom ik teveel Nederlanders tegen.

Verder nooit moeite om goede restaurants te vinden als je de aloude truc toepast eet waar de locals eten en loop door als je toeristen ziet zitten.
Wat een bullshit. Ik ben in juni in Calabrie helemaal geen Nederlanders tegen gekomen. Is toch ook Europa.
pi_143446047
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Ik ben in juni in Calabrie helemaal geen Nederlanders tegen gekomen. Is toch ook Europa.
Leuk voor je ^O^
pi_143446076
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Leuk voor je ^O^
Zeker! Ga jij lekker naar Thailand met al die andere "avontuurlijke" Nederlanders.
pi_143446102
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zeker! Ga jij lekker naar Thailand met al die andere "avontuurlijke" Nederlanders.
Uh, oke. Ik maak zelf wel uit waar ik naartoe ga op vakantie, maar toch bedankt voor de suggestie.
pi_143446167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Uh, oke. Ik maak zelf wel uit waar ik naartoe ga op vakantie, maar toch bedankt voor de suggestie.
Ja, ik bedoel dat je van die ongefundeerde onzinnige meningen neer zet. Er zijn genoeg plaatsen in Europa waar je geen Nederlanders tegen komt, en heel veel plaatsen buiten Europa waar je ze wel tegenkomt. Dan slaat zo'n opmerking nergens op.
pi_143446252
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel dat je van die ongefundeerde onzinnige meningen neer zet. Er zijn genoeg plaatsen in Europa waar je geen Nederlanders tegen komt, en heel veel plaatsen buiten Europa waar je ze wel tegenkomt. Dan slaat zo'n opmerking nergens op.
Ach, het is slechts 1 van de argumenten die meetellen. Maar als ik voor ieder statement allerlei nuanceringen moet aanbrengen (en de rest van fok dat ook zou doen) wordt het niet echt een leesbaar geheel he?
pi_143447517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ach, het is slechts 1 van de argumenten die meetellen. Maar als ik voor ieder statement allerlei nuanceringen moet aanbrengen (en de rest van fok dat ook zou doen) wordt het niet echt een leesbaar geheel he?
Je kan het wel eens proberen tog, kan weinig kwaad.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:19:58 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143449732
Zullen we Knut lekker op zijn zolderkamer laten schuimen en het weer over Sicilië gaan hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:22:44 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143449851
Maar goed, hier moet je dus naartoe

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_143449899
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen we Knut lekker op zijn zolderkamer laten schuimen en het weer over Sicilië gaan hebben?
:?

Waarom ben ik aan het schuimen? Volgens mij discussieer ik gewoon normaal mee over manieren om leuke restaurants te vinden. Dat jij het niet met mij eens bent kan, maar ik snap niet waarom je me dan gelijk neer moet zetten als zolderkamerautist.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:26:00 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143450001
...en hier (Monreale). Daar staat zo'n beetje de hele bijbel afgebeeld in 800 jaar oude mozaiek.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:35:26 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143450344
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:22 schreef SeLang het volgende:
Maar goed, hier moet je dus naartoe

[ afbeelding ]

vanaf 4.51
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143453137
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:22 schreef SeLang het volgende:
Maar goed, hier moet je dus naartoe

[ afbeelding ]
Ik herinner me dat daar ook een meisje lag van een jaar of vijf. Dat zag er echt uit of ze maar net een paar uur dood was.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:11:22 #264
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143453272
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:49:29 #265
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_143454233
Je bent er overigens wel na 30 minuten uitgekeken, dat meisje is inderdaad wel indrukwekkend. Ligt ook in een aardige uithoek waardoor het nooit druk is, vaak ook gesloten. Denk dat de mummies dan gaan lunchen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_143472164
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:22 schreef SeLang het volgende:
Maar goed, hier moet je dus naartoe

[ afbeelding ]
oeeh fascinating O+ ben in rome ook in een cappucijner cripte geweest maar dat waren skeletten, dit zijn mummies :o tell me more, hoe heet het en waar vind ik het *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:11:59 #267
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143472193
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

oeeh fascinating O+ ben in rome ook in een cappucijner cripte geweest maar dat waren skeletten, dit zijn mummies :o tell me more, hoe heet het en waar vind ik het *O*
Zie oa. video in mijn post hierboven.en http://en.wikipedia.org/wiki/Capuchin_catacombs_of_Palermo
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143476303
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 09:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zie oa. video in mijn post hierboven.en http://en.wikipedia.org/wiki/Capuchin_catacombs_of_Palermo
kan m even niet bekijken, ben @ work -O- maar in palermo dus *O* ik ga erheen volgende week
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:22:24 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143476752
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

kan m even niet bekijken, ben @ work -O- maar in palermo dus *O* ik ga erheen volgende week
Weet je iig. waar je nu voor werkt. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:27:51 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143476905
Vind trouwens de griekse tempels prachtig

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:48:26 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143477459
Bij het Natale Giunta restaurant bij de jachthaven in het centrum kan je trouwens heel aardig kijken en bekeken worden. :) Meer voor de locatie dan voor goedkoop. Wel erg prettige plek voor een lange mooie zomeravond.
Bij het Castella a Mare

http://www.natalegiunta.it/struttura_ristorante/index.php

NB. Je kan hier ook mafiosi in het wild waarnemen. Soort safari, maar dan anders. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143477612
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 13:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Weet je iig. waar je nu voor werkt. ^O^
precies *O* spend al tha moneeeeeeh *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_143528253
hoe hebben jullie het gedaan als je ergens met de auto heen reed maar met je auto de stad niet in kon/mocht/durfde?

buiten de stad geparkeerd en taxi? zijn daar speciale locaties of voorzieningen voor?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:14:50 #274
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143531867
Bij een Centro Storico waar je niet in mag met de auto, is parkeren meestal goed geregeld.
Als je bv. Palermo niet in durft, ben je al snel op buitenwijken/industrieterreinen aangewezen. Of P+R bij een station indien aanwezig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143543121
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
Bij een Centro Storico waar je niet in mag met de auto, is parkeren meestal goed geregeld.
Als je bv. Palermo niet in durft, ben je al snel op buitenwijken/industrieterreinen aangewezen. Of P+R bij een station indien aanwezig.
lijkt me sowieso ook wel gaaf om een stuk met de trein te reizen ( ondanks dat we een auto hebben) dus misschien is dat wel een optie als we naar palermo gaan. auto parkeren bij een treinstation n stuk verderop en t laatste stukje treinen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 18 augustus 2014 @ 08:40:20 #276
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_143543266
Doe je een paar nachten Cefalu en neem je daar vanuit de trein naar Palermo, sta je gelijk in het centrum.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_143544383
Het advies van Bayswater is een goéd advies! w/
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 18 augustus 2014 @ 09:59:25 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143544426
Ik heb sowieso alles met lokale treinen en bussen gedaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:40:30 #279
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143562889
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:59 schreef SeLang het volgende:
Ik heb sowieso alles met lokale treinen en bussen gedaan
Ik met de benenwagen. :P
En bus vanaf vliegveld
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143568308
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:40 schreef Bayswater het volgende:
Doe je een paar nachten Cefalu en neem je daar vanuit de trein naar Palermo, sta je gelijk in het centrum.
helaas al n hotel aan de oostkust geboekt -O- geen rondreis dit keer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:28:50 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143581399
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik met de benenwagen. :P
En bus vanaf vliegveld
Dat is nog toffer!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_143587654
Palermo!!! Zo genoten tijdens mijn stage daar! Sicilie is echt een aanrader voor iedereen! X
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:10:57 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143596605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:04 schreef Tjepper078 het volgende:
Palermo!!! Zo genoten tijdens mijn stage daar! Sicilie is echt een aanrader voor iedereen! X
Vind het ook een erg prettige stad.
Rafelrandjes enzo.
Over een maand een weekje Napoli :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_145256172
Ik schop het topic even omhoog!

Ik ga over twee weken een weekje naar Sicilië met mijn vriend. :) We komen aan in Trapani en vliegen weer terug vanuit Catania. Het plan is om in de tussentijd met ons huurautootje van Trapani naar Catania te komen, waarbij we iig onderweg de Etna willen aandoen en Syracusa. Palermo lijkt ons ook erg leuk.
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:27:07 #285
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_145970912
Is dit eiland goed te bereizen met ov? Kan je alle hoogtepunten bezoeken? Auto huren is namelijk een duur grapje, omdat ik nog geen 25 ben. Is het alleen ook leuk om hier te reizen? Of vind je hier weinig solo reizigers? Hoeveel weken heb je ongeveer nodig om dit eiland te bereizen? Ik dacht zelf aan twee, maar kan er helemaal naast zitten
pi_145986159
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:40 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik schop het topic even omhoog!

Ik ga over twee weken een weekje naar Sicilië met mijn vriend. :) We komen aan in Trapani en vliegen weer terug vanuit Catania. Het plan is om in de tussentijd met ons huurautootje van Trapani naar Catania te komen, waarbij we iig onderweg de Etna willen aandoen en Syracusa. Palermo lijkt ons ook erg leuk.
Ik ben inmiddels weer terug. :)

Vond het een erg leuk eiland, maar ben wel geschrokken van de armoede. We hebben de volgende route gedaan:

- Maandag: aankomst in Trapani ('s avonds, dus alleen daar gegeten en geslapen)

- Dinsdag: ritje naar Palermo en de stad bezocht: Kathedraal, Palazzo Royale en Catacomben. Vooral de catacomben vonden we erg indrukwekkend en bizar. De stad zelf vonden we niets: wat een gekkenhuis! Erg vies en het verkeer is afschuwelijk. Verder een groot gemis aan gezellige pleinen met terrasjes. We begrepen onderweg ook van Sicilianen dat zij Palermo ook niet geweldig vinden. Onderweg naar Palermo hebben we een korte stop in Segesta gemaakt om de tempel te bekijken, die is wel erg de moeite waard.

- Woensdag: Cefalu': La Rocca beklommen en verder lekker door het stadje geslenterd. Erg leuk plaatsje!

- Donderdag: Syracusa: archeologisch park bezocht (Dionysos Orecchio is erg leuk!) en Ortygia bekeken. De rest van Syracusa vonden we niets: armoedig en een rotzooi, net als Palermo. Zo jammer, want Ortygia is wel erg leuk.

- Vrijdag: De Etna beklommen. Helaas konden we niet meer helemaal omhoog (vanwege mist was de kabelbaan gesloten), maar we vonden het al erg leuk om op 2000m in de sneeuw te staan en een aantal kraters te kunnen zien. De rit erheen is ook prachtig. Aanrader.

- Zaterdag: Taormina. Leuk stadje! Wel iets te toeristisch, maar de bezienswaardigheden zijn erg de moeite waard en er hangt een lekker sfeertje.

In het algemeen vonden we het lekker dat Sicilië nog niet zo toeristisch is. Eigenlijk heb je iets meer tijd nodig om dit eiland te bezichtigen (twee weken lijkt me beter), maar we hebben het erg leuk gehad en komen wellicht nog eens terug. :)
pi_145986178
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:27 schreef Karbonkel95 het volgende:
Is dit eiland goed te bereizen met ov? Kan je alle hoogtepunten bezoeken? Auto huren is namelijk een duur grapje, omdat ik nog geen 25 ben. Is het alleen ook leuk om hier te reizen? Of vind je hier weinig solo reizigers? Hoeveel weken heb je ongeveer nodig om dit eiland te bereizen? Ik dacht zelf aan twee, maar kan er helemaal naast zitten
OV: geen idee, wij hebben alles met een huurauto gedaan.

Alleen reizen: we hebben wel wat soloreizigers gezien, maar niet erg veel.

Duur: twee weken lijkt me prima. Je kunt dan eigenlijk precies een rondje om het eiland maken en alle hoogtepunten bekijken. Een weekje (wat ik heb gedaan) was eigenlijk te kort.
pi_145988401
Palermo niet geweldig vinden -O-. Stad heeft juist enorm veel terrasjes en pleintjes. Ik vond het dus juist door de hectiek een fantastische stad, echt geweldig. Als je een dagje Palermo doet, kan ik het me voorstellen. Ik moest ook 'in de stad komen'. Hoe langer ik er vertoefde (en dat was maar een weekje), hoe verliefder ik werd.
  maandag 27 oktober 2014 @ 11:08:48 #289
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_145988904
Met oud&nieuw voor de eerste keer naar Palermo voor onze ABC traditie dus ik hou het topic in de gaten. :)
reset
pi_145990582
quote:
7s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:50 schreef Stofje het volgende:
Palermo niet geweldig vinden -O-. Stad heeft juist enorm veel terrasjes en pleintjes. Ik vond het dus juist door de hectiek een fantastische stad, echt geweldig. Als je een dagje Palermo doet, kan ik het me voorstellen. Ik moest ook 'in de stad komen'. Hoe langer ik er vertoefde (en dat was maar een weekje), hoe verliefder ik werd.
Precies. Zal wel een gevalletje van niet de juiste dingen ontdekt hebben zijn. En dan Taormina wel leuk vinden! Dat vind ik echt de hel op Sicilie.
pi_145990627
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels weer terug. :)

Vond het een erg leuk eiland, maar ben wel geschrokken van de armoede. We hebben de volgende route gedaan:

Vond je het zo armoedig ja op Sicilie? Waar vond je dat uit blijken? Ik vind dat eigenlijk helemaal niet, zeker ook niet vergeleken met andere stukken van Zuid-Italie (wat ook wel meevalt). Vergeet niet dat door het heerlijke klimaat mensen heel anders leven en het er soms wat anders uit ziet dan wij gewend zijn.
pi_145991254
Ik vond het verkeer in Palermo juist briljant. Dat verkeer regelt zichzelf, houdt zich niet aan regels maar toch voelde ik me er echt niet onveilig. Goed, ik heb er niet zelf gereden, maar wel in een bus gezeten dus dan krijg je er ook wel wat van mee. Het verkeer lijkt gestresst, maar is feitelijk juist heel relaxed. Relaxter dan in Nederland, waar verkeersergernissen veel meer voor komen. Ook als voetganger is het goed te doen, aangezien zebrapaden dan weer wél heel serieus genomen worden door het verkeer.
pi_145991704
Steden waar ik van houd, zijn met name echte wandelsteden. Met een (deels) autovrij centrum met brede straten en veel terrasjes/pleintjes, waarbij je heerlijk kunt slenteren en ondertussen mooie dingen kunt bekijken. In Palermo racet het verkeer overal langs je heen en hebben ze nog nooit van zoiets als een stoep gehoord - mijn vriend en ik konden het grootste deel van de tijd niet eens naast elkaar lopen.

Voor zebrapaden hebben ze ook echt geen respect hoor, we hebben regelmatig bijna-aanrijdingen zien gebeuren. Terwijl we overstaken, raasden de auto's en vespa's gewoon nog langs ons heen. We hebben wel alles zelf gereden en in Palermo zagen we er de lol ook wel van in - maar het maakt het er niet prettiger wandelen op.

Qua armoede: veel zwervers en bedelaars, zwerfhonden- en katten, alles (op de historische monumenten na) is erg slecht onderhouden, overal afval op straat en langs de weg... we hoorden van een Siciliaan dat de werkloosheid onder jongeren (18-25) momenteel 50% is.

Bloodymary1: waarom Taormina de hel? Dat vond ik juist zo'n fijn dorpje om doorheen te slenteren. Wel iets te toeristisch (met name de straatventers met zonnebrillen e.d. kunnen me gestolen worden), maar met zo'n schilderachtig stadje is het te verwachten dat het veel mensen trekt.
pi_145991830
Klinkt idd als een verschil in smaak. De historische binnensteden van bijvoorbeeld een Rome of een Praag zijn inderdaad zeer mooi onderhouden en erg vriendelijk. Ik vond Palermo wat meer karakter hebben, juist door de mengelmoes van verval, armoede, schoonheid, historie, verkeer, etc. Palermo heeft zoveel tegenstrijdigheden in zich en is niet puur schoonheid. Dat trok me er flink in aan. Wat ik al zei, dat is een verschil in smaak.
pi_145995975
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Bloodymary1: waarom Taormina de hel? Dat vond ik juist zo'n fijn dorpje om doorheen te slenteren. Wel iets te toeristisch (met name de straatventers met zonnebrillen e.d. kunnen me gestolen worden), maar met zo'n schilderachtig stadje is het te verwachten dat het veel mensen trekt.
Taormina vind ik de hel omdat er niks echt is. Even vooropgesteld, het is hartstikke mooi, maar dat zijn zoveel steden en dorpjes in Italie. Overal van die rare souvenirwinkels met dingen van de Godfather, Amerikanen en Japanners met hun cruiseschepen. De horeca is er vervelend, je wordt bijna van de straat terrasjes op geplukt en betaald dan het driedubbele voor slechte kwaliteit.
Misschien is dat allemaal in deze tijd van het jaar wel iets minder dan in de zomer overigens. En ik houd inderdaad ook meer van authentiek.
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:14:24 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145996361
Taormina is gewoon de hel, vreselijk. Wel een mooi theater
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145996697
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:27 schreef Karbonkel95 het volgende:
Is dit eiland goed te bereizen met ov? Kan je alle hoogtepunten bezoeken? Auto huren is namelijk een duur grapje, omdat ik nog geen 25 ben. Is het alleen ook leuk om hier te reizen? Of vind je hier weinig solo reizigers? Hoeveel weken heb je ongeveer nodig om dit eiland te bereizen? Ik dacht zelf aan twee, maar kan er helemaal naast zitten
Noord en Oostkust zijn prima te doen met het ov, binnenland en zuidkust is rampzalig.

Er gaat een mooie spoorlijn van Messina tot Trapani. Daartussen genoeg leuke plaatsen om te bezoeken en vanaf palermo of trapani zou je met de boot ook nog paar kleine eilandjes kunnen meepakken.
pi_146024247
Klinkt inderdaad als een verschil in smaak. Ik moet wel zeggen dat Palermo inderdaad veel karakter heeft, maar ik vond eigenlijk heel Sicilië heel authentiek en nog ongerept overkomen - je merkt dat het nog niet door de toeristische business is overgenomen.

Wat dat betreft snap ik jullie bezwaren tegen Taormina wel hoor, ik vond het ook wat te toeristisch. Echter maakte de charme van het plaatsje dat voor mij meer dan goed. Ik denk trouwens ook dat de tijd van het jaar er wat mee te maken heeft, wij zijn bijvoorbeeld nooit door kelners lastig gevallen en er waren ook geen hordes toeristen. De toeristen die er waren, waren met name Italianen van het vaste land. We zijn vrijwel geen Nederlanders tegen gekomen en slechts een handjevol andere nationaliteiten.
  zondag 17 mei 2015 @ 10:45:15 #299
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_152670941
een vraagje, wij gaan over een paar weekjes ook een rondrit door Sicilie maken.
Nu betaal je je vaak blauw aan parkeren in de binnenstad, en is het er vaak ook nog eens super druk.

Heeft iemand tips voor parkeren in:
- Taormina
- Catania
- Syracuse
- Ragusa
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_152671807
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:45 schreef greatgonzo het volgende:
een vraagje, wij gaan over een paar weekjes ook een rondrit door Sicilie maken.
Nu betaal je je vaak blauw aan parkeren in de binnenstad, en is het er vaak ook nog eens super druk.

Heeft iemand tips voor parkeren in:
- Taormina
- Catania
- Syracuse
- Ragusa
Syracuse en Ragusa hebben we gewoon geparkeerd midden in de stad, kan me eigenlijk niet herinneren dat dat duur was. Catania weet ik niet en in Taormina is een grote parkeergarage beneden de stad en ga je met een lift naar de stad zelf die autovrij is. Ik weet ook niet meer of dat duur was, let nooit zo op geld als ik op vakantie ben....
  zondag 17 mei 2015 @ 15:43:33 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_152679175
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 10:45 schreef greatgonzo het volgende:
een vraagje, wij gaan over een paar weekjes ook een rondrit door Sicilie maken.
Nu betaal je je vaak blauw aan parkeren in de binnenstad, en is het er vaak ook nog eens super druk.

Heeft iemand tips voor parkeren in:
- Taormina
- Catania
- Syracuse
- Ragusa
Beste tip voor Taormina, niet heen gaan, is de zaanse schans/Rudesheim/ Venetie van Sicilië, bom en bom vol toeristen en toeristenwinkeltjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')