abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2005 @ 03:46:35 #151
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24350333
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:41 schreef -Pepe- het volgende:
..
Pepe,

wat je hier doet met jou post, is een zeer breed terrein opgaan, wat het onmogelijk maakt om voor mij een zinvolle reactie te geven. Je verkondigt hier namelijk simpel een mening, maar waarom? Je betreedt namelijk heel erg veel gronden, dus als je een specifiek iets wilt zeggen, graag doen. Want je post is voor mij een beetje warrig, en je punt is nogal verloren gegaan, mits je een punt had die je naar voren wilde brengen.

En al vraag ik niet van je om volledig ontopic te gaan, omdat ik me kan voorstellen dat het moeilijk is om mee te praten over lichtvoeding terwijl er weinig stof is.. Er zijn veel onderwerpen die eraan te relateren zijn, maar ik vraag je wel niet te ver af te dwalen in je posts. .
pi_24350567
Wat ik probeer te zeggen was, niet inhoudelijk op de punten in te gaan, maar meer in het algemeen:
Als iemand onbewust zijn eigen leer niet volgt, in dit geval dus: wel verlichting nastreven, maar ondertussen laat zien niet bijzonder ruimdenkend te zijn, in hoeverre je dan dus verder naar de leer van deze persoon kunt/moet luisteren. Vooral omdat in de spirituele hoek vaak uitspraken gedaan worden die moeilijk te testen zijn.
Maar goed, het wordt inderdaad een beetje off-topic, en hierover nu al een aantal posts gehad.
  zondag 2 januari 2005 @ 11:57:12 #153
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24352307
quote:
Op zondag 2 januari 2005 04:22 schreef -Pepe- het volgende:
Wat ik probeer te zeggen was, niet inhoudelijk op de punten in te gaan, maar meer in het algemeen:
Als iemand onbewust zijn eigen leer niet volgt, in dit geval dus: wel verlichting nastreven, maar ondertussen laat zien niet bijzonder ruimdenkend te zijn, in hoeverre je dan dus verder naar de leer van deze persoon kunt/moet luisteren. Vooral omdat in de spirituele hoek vaak uitspraken gedaan worden die moeilijk te testen zijn.
Maar goed, het wordt inderdaad een beetje off-topic, en hierover nu al een aantal posts gehad.
. Tja, ik ben zelf geen voorstander voor discussies van algemene aard. Omdat elke reactie die ik op jou post zal geven niet voor jou is, maar ook algemeen. Maar algemeenheid, in spirituele ontwikkeling, is er vrijwel niet. Dus als je dit post voor jezelf, met als reden om je eigen ontwikkeling weer een nieuwe dimensie in te blazen, dan kan ik wellicht beter een reactie geven, zo niet, dan stel ik voor om terug ontopic te gaan.
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:17:12 #154
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24407031
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:10 schreef MUUS het volgende:

[..]

En dat snap ik eigenlijk niet. . Omdat de feestdagen eraan kwamen en jouw moeder bepaald eetgedrag van je is gewend, stop je met jouw ehm... plan/overtuiging/ ideaal?

Waarom? .
Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.
Mensen, de dagen zijn weer hemels,
Geniet ervan!!!
Eind januarie geef ik nog even een update voor zij die geinteresseerd zijn.
pi_24410691
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:59 schreef -Pepe- het volgende:
Ik twijfel ook nl,
Ook bijvoorbeeld over andere spirituele boekjes e.d. Laatst las ik nog iets wat ook wel interessant is van ene goeroe uit India. Als hij dan op een gegeven moment de hele wetenschap af gaat kraken, zeggen dat dingen als evolutie niet klopt, blijkt het vooral op dat punt zijn onwetendheid. Wil niet zeggen dat er niets nuttigs in het boekje meer kan staan, maar vooral omdat de schrijver zijn visie op het leven als de enige waarheid brengt (waar veel spirituele meesters last van hebben) heb ik al snel zoeits dat ik niet meer verder hoef te lezen.
Swami Prabhupada is de oprichter van ISKCON aka Hare Krishna. In Lupa Solitaria's topic kan je er meer over lezen: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
Ook de anti-cult & sekte gids Rick Ross heeft veel info: http://www.rickross.com/groups/krishna.html

Naar mijn weten predikt ISKCON/Prabhupada geen lichtvoeding, ik zie niet in wat het met Choices' zijn reis te maken heeft, behalve dat beiden een spirituele leefwijze behandelen. Wat ik begreep van Lupa Solitaria hebben ze zelfs het lekkerste eten wat bestaat.

Ik weet niet of ik het eerder gepost had maar M. Gandhi heeft ook nogal wat geschreven over vasten (mbt protesten) en wat daarvoor nodig is. Hier zijn idee over dieet (eten+drinken) http://www.mkgandhi.org/health/keytohealth/food.html en hij heeft ook een boek geschreven "Ethics of Fasting" die ik helaas online niet meer terug kan vinden.. hier een enigzins relevante pagina voor in de plaats dan
pi_24430181
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:17 schreef Choices het volgende:

[..]

Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.
Mensen, de dagen zijn weer hemels,
Geniet ervan!!!
Eind januarie geef ik nog even een update voor zij die geinteresseerd zijn.
.

Pas op jezelf.

En probeer een balans te vinden. Niet alles wat jouw geest 'stiekem' aangeeft is sneaky! Soms is het een echte waarschuwing.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:35:01 #157
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24441073
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
.
Pas op jezelf.
En probeer een balans te vinden. Niet alles wat jouw geest 'stiekem' aangeeft is sneaky! Soms is het een echte waarschuwing.
Ik pas echt wel op mijzelf, dat zeiden mensen ook aanvankelijk voor het proces, en dat is ook zeker goedgekomen. Als ik niet kon onderscheiden welk gevoel werkelijk van mij is, en welke van mijn ego. Angsten, zijn er namelijk niet, als je werkelijk het absolute begint te leren kennen. Dan kom je erachter dat het absolute je ondersteund. Maargoed, dit is dan een ervaring die je moet kennen om het te begrijpen helaas. Maar ik kan je geruststellen dat ik weet wanneer het echt fout gaat, en wanneer niet.
Niet eten, en eten, heeft vrij weinig met balans te maken. Want tijdens het niet eten en niet drinken, eet ik wel, maar geen materieel voedsel, maar pure energie.

Vergelijk je zorgen maar eens, met die van andere mensen voordat ik het proces ging doen, die dachten dat ik er zeker dood aan zou gaan, en toch wist ik, dat het niet zo was. Om je angsten leren los te laten, is zo'n prachtige ervaring. Nu zul je wellicht denken dat er een verschil zit tussen dat proces en werkelijk volledig van energiën leven, maar dat is slechts een bijstelling van een mening.
Bijvoorbeeld: Want als ik nu je zou vertellen dat ik nu het proces zou doen, en het nog niet gedaan zou hebben, dan zou je denken dat het gelijk zou staan aan zelfmoord.
En nu je weet dat ik het gedaan heb, begin je iets 'meer te geloven', Maar nu je weet dat ik volledig van energiën leef, begin je toch weer 'zorgen' te maken.

Ik zeg niet dat het volledig voor je geld wat ik hier zeg, maar zo ruwweg zal het voor meeste mensen gelden. Mensen, hoe open ze ook zijn, blijven vaak skeptisch voor bepaalde zaken. Zeker zaken die op het eerste gezicht zelfmoord lijken . haha
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:44:33 #158
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24544285
http://www.rickross.com/reference/breat/breat13.html

Dit is het artikel van het programma waar is bevonden dat Jasmuheen een oplichtster is. . En daar doet ze het ook 7 dagen, en haalt de 4e dag vrijwel niet. En zodoende, moest het stopgezet worden. . Dus weet wat je doet .
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:15:17 #159
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25585138
Ik heb een heel klein boekje geschreven; zo'n 14 blz. Over mijn ervaring van Lichtvoeding hierin beschrijf ik ruweg wat ik allemaal heb gedaan alvorens het aangaan van het proces.

Nu wil ik graag een paar mensen hier op FOK! het boekje laten lezen voor feedback. Zodat ik het kan uitbreiden of veranderen op basis van de feedback die ik hier krijg.

Wie voelt zich geroepen om mij hier even mee te helpen, ik zou je dankbaar zijn!
mail naar;
Mark_wind@hotmail.com

met als onderwerp/subject: e-book feedback.
Let op: Dit boek is wel geschreven in het engels.

Alvast bedankt voor je aandacht, en voor het overwegen!
  maandag 21 maart 2005 @ 17:36:53 #160
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25639484
Boekje is gepost op de site. Voor de geinteresseerden. . Hopelijk is het een leuke eye-opener, en commetaar mag ten aller tijde gegeven worden natuurlijk!
Fijne avond allemaal!

ps, bedankt voor zij die helpen/geholpen hebben!
pi_25753699
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:36 schreef Choices het volgende:
Boekje is gepost op de site. Voor de geinteresseerden. .
Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:54:13 #162
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25753772
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:49 schreef Semjase het volgende:

[..]

Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)
Alleen het e-book staat er nog op: http://home.planet.nl/~mewwind/

Daar kun je het e-book vinden. Veel plezier!
pi_29267130
in de autobiografie van een yogi staan ook een aantal dingetjes in over lichtvoeding

(ik zal wel een stukje typen )

the non eating state attained by giri bala is a yogic power mentioned in patanjali's yoga sutras she employs a certain breathing exercise that effects the visuddha chakra the fifth center of subtle energies located in the spine. the visuddha chakra opposite the throat controls the fifth element akash or ether pervasive in the intra atomic spaces of the physical cells concentration on this chakra ''wheel'' enables the devotee to live by etheric energy

er wordt gezegd dat alles uit atomen licht bestaat en dat we met bepaalde technieken alleen maar op zonnelicht en lucht kunnen leven en dat doen we nu ook al natuurlijk alleen dan op een andere manier

misschien als je op licht leeft zit daar een eenheid in en heeft het alle informatie om alles wat er in je lichaam moet gebeuren dat dat gewoon gebeurt en wordt aangevuld.

maar ok wat ik eigenlijk wou vragen .. wat voor soort technieken heb je gebruikt? (ik wil het zelf niet doen hoor maar vind het reuze interessant )
  zaterdag 30 juli 2005 @ 15:59:19 #164
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29267391
enorm goed boek.. Autobiography of a Yogi.

Technieken? zijn er duizenden, het draait allemaal om: Wilskracht, geloof, vertrouwen, wetenschap, en de subtiele werkelijkheid kunnen aanvoelen, en deze met volledige liefde te vertrouwen. Bij sommige gaat het redelijk vanzelf, bij andere niet. Weet niet hoe het zit.

Maar er is vrij weinig wat je ervan hoeft te weten. Er zijn technieken, maar uiteindelijk moet je gaan wat het beste aanvoelt. Want dat creeërt het beste zelfvertrouwen/vertrouwen, in hetgeen dat je wilt bereiken.
Om je vraag te beantwoorden, ik begon met het 21 daagse ritueel van Jasmuheen. Alleen hield ik me volkomen niet aan haar regels, maar speelde het volgens mijn eigen . Dus ik ging niet solitair in mn huis zitten, voor 3 weken en niemand spreken tijdens deze 3 weken. Plus geen pc/tv/radio/boeken voor die 3 weken.

Nee, ik deed lekker alles wat goed aanvoelde. Ik merkte wel dat spellen spelen op pc, en/of playstation niet makkelijk meer ging. Want dan leg je je aandacht helemaal in het spel, dit gaat ten koste van je levenskracht merkte ikzelf. Dus ik kon mijzelf tijdens dat proces; doodspelen haha. Maargoed, dat merk je wel goed, dus houd je er snel genoeg mee op. Voor de rest kan je eigenlijk alles nalezen in mijn e-book.

Edit; dit zegt dus niet dat je allerlei limieten hebt in wat je kan doen. Alleen tja, je moet ermee leren omgaan heh. leren hoe je je energie huishouding regelt. Het klinkt moeilijker dan dat het is, maar het kost gewoon tijd.
pi_29271832
had al eerder naar je gepost(ander ropic), goed om een zelfstandige tegen te komen(zijn maar weinig die het echt zijn)

anyway ignore this Bullshit off-topic crap

GRtZ G
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:07:02 #166
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29272014
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Dj_White_Night het volgende:
had al eerder naar je gepost(ander ropic), goed om een zelfstandige tegen te komen(zijn maar weinig die het echt zijn)

anyway ignore this Bullshit off-topic crap

GRtZ G
Thanks. .. maar echt zelfstandige zijn er maar heel weinig. Ikzelf ben dat echt niet, ik leer van mensen die ik tegenkom, en doe misschien hier en daar zeldzame of radicale dingen.. Maar, zelfstandig? Nee, ik kan trots zeggen dat ik ook geleid word door het leven .

[ Bericht 1% gewijzigd door Choices op 30-07-2005 19:27:03 ]
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:41:06 #167
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29601786
Nieuwe ebook te vinden ook op mijn site; www.spiritnet.tk
The essence of telekinesis. Met deze ervaring begon mijn zoektocht eigenlijk wel zo'n beetje .

Wat dus ook leide tot het geloven in de mogelijkheid van lichtvoeding. Ik hoop dat je het boekje kunt waarderen. -enkele bladzijden maar, misschien breid ik het in de toekomst uit. .
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:26:06 #168
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29626173
Men... stay off te drugs out of this topic

[ Bericht 37% gewijzigd door Mirage op 14-08-2005 13:32:18 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:31:29 #169
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29626363
choices zou je mischien wat verscheidene technieken kunnen posten of links er naar. ga ik het ook es proberen om 3 weken zonder fysiek voedsel rond te lopen. op het moment kan ik mijn levens energie wel aanvullen van buiten af, maar om er puur op te gaan leven...wil het wel es proberen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29626483
Enyalius, wat zijn je beweegredenen ?

Ik vind dit een erg interessant topic, maar naar mijn mening verloochenen mensen hun eigen zijn als ze stoppen met eten b.v..
Wát er ook in dit lichaam zit en wát je ook bent... op dít moment zit je ín een lichaam en een lichaam is er gewoonweg op gebouwd om voedsel tot zich te nemen.

Waarom ontkennen wat je op dit moment gegeven is ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29626526
ow, en even voro mijn eigen gemoedsrust... ik raad het af.

Erover praten, je erin verdiepen.. allemaal oké en interessant. maar het dóen ?
Ik raad het je echt af.
Het is een gevaarlijk spel dat je speelt, het heeft zeker nadelen..

Choices kan je daar vast meer over vertellen...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:38:44 #172
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29626601
mijn beweegredenen...hmm dat komt uit een spiritueele visie. en voedsel is leuk en aardig maar in princiepe heb je het niet nodig. ik zou het helemaal uit kunnen leggen, maar je zou ook de celestijnse belofte kunnen lezen, dat boek staat vol met waarheden.

in feite ontken je niet wat je gegeven is...je hebt voedsel gepakt het is je niet gegeven. mensen hebben een energie bron nodig om zich zelf intact te houden. zoals gewoonlijk is er meer dan 1 manier. maar omdat voedsel van de omgeving het meest makkelijke was nam de mens dat.

ik eet ook, ik houd van vlees en eet niks waar geen vlees in zit. maar als het echt mogelijk is om op energie te leven dan stap ik over.

de gevolgen...tja niks is zonder gevaren. daarom stel ik altijd een paar anderen op de hoogte van wat ik doe. en als ik doodga...so what. mijn taak is nog niet vervuld dus ik word gewoon weer terug in me lichaam geduwd zoals de laatste ke(e)r(en). en dan heb ik geleerd van wat ik fout doe en doe het daarna beter

enige wat ik uit choices e-book haalde was dat ie slechte adem kreeg hahaha
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29626865
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:38 schreef Enyalius het volgende:
mijn beweegredenen...hmm dat komt uit een spiritueele visie. en voedsel is leuk en aardig maar in princiepe heb je het niet nodig. ik zou het helemaal uit kunnen leggen, maar je zou ook de celestijnse belofte kunnen lezen, dat boek staat vol met waarheden.
Dat boek en vele anderen heb ik gelezen.
Ik vond nog steeds dat je je lichaam ontkent als je stopt met eten.
Je hébt een lichaam op het moment en die ís gebouwd om voedsel tot je te nemen.
Je hebt een mond, een slokdarm, je hebt maagzuur.. je hebt darmen.. je hebt een poepgat... moedertje natuur, de Almachtige Allah, de Éne God, je moeder... of wie je dan ook in jouw visie gemaakt heeft, heeft je deze zaken gegeven.
Ze niet gebruiken en beweren dat ze overbodig zijn.... Je begrijpt mijn punt wel.
quote:
in feite ontken je niet wat je gegeven is...je hebt voedsel gepakt het is je niet gegeven. mensen hebben een energie bron nodig om zich zelf intact te houden. zoals gewoonlijk is er meer dan 1 manier.

ik eet ook, ik houd van vlees en eet niks waar geen vlees in zit. maar als het echt mogelijk is om op energie te leven dan stap ik over.
Nogmaals.. waarom ?
Wat denk je dat de voordelen zijn (.to.v. voedsel nuttigen)
Waar denk je dat het je brengt ?
Ik ben erg benieuwd naar wat je verwacht dat het je zal geven of dat je verwacht dat het je van zal ontdoen.
quote:
de gevolgen...tja niks is zonder gevaren. daarom stel ik altijd een paar anderen op de hoogte van wat ik doe. en als ik doodga...so what. mijn taak is nog niet vervuld dus ik word gewoon weer terug in me lichaam geduwd zoals de laatste ke(e)r(en). en dan heb ik geleerd van wat ik fout doe en doe het daarna beter
Vind je dit niet een beetje "eng" en overmoedig ?
Sir Winston Churchill
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:47:44 #174
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_29626873
Waarom werd mijn hongerstaking topic geslote en dit niet? Komt op hetzelfde neer!
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_29627015
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:47 schreef Kebab het volgende:
Waarom werd mijn hongerstaking topic geslote en dit niet? Komt op hetzelfde neer!
feedback topic je vraag herhalen ?
Ik kan hier (nog) geen antwoord op geven want ik heb je topic niet gezien.
Vraag het in feedack als het belangrijk voro je is, dan zal ik het even op proberen te zoeken.

Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')