Pepe,quote:Op zondag 2 januari 2005 02:41 schreef -Pepe- het volgende:
..
quote:Op zondag 2 januari 2005 04:22 schreef -Pepe- het volgende:
Wat ik probeer te zeggen was, niet inhoudelijk op de punten in te gaan, maar meer in het algemeen:
Als iemand onbewust zijn eigen leer niet volgt, in dit geval dus: wel verlichting nastreven, maar ondertussen laat zien niet bijzonder ruimdenkend te zijn, in hoeverre je dan dus verder naar de leer van deze persoon kunt/moet luisteren. Vooral omdat in de spirituele hoek vaak uitspraken gedaan worden die moeilijk te testen zijn.
Maar goed, het wordt inderdaad een beetje off-topic, en hierover nu al een aantal posts gehad.
Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:10 schreef MUUS het volgende:
[..]
En dat snap ik eigenlijk niet.. Omdat de feestdagen eraan kwamen en jouw moeder bepaald eetgedrag van je is gewend, stop je met jouw ehm... plan/overtuiging/ ideaal?
Waarom?.
Swami Prabhupada is de oprichter van ISKCON aka Hare Krishna. In Lupa Solitaria's topic kan je er meer over lezen: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:59 schreef -Pepe- het volgende:
Ik twijfel ook nl,
Ook bijvoorbeeld over andere spirituele boekjes e.d. Laatst las ik nog iets wat ook wel interessant is van ene goeroe uit India. Als hij dan op een gegeven moment de hele wetenschap af gaat kraken, zeggen dat dingen als evolutie niet klopt, blijkt het vooral op dat punt zijn onwetendheid. Wil niet zeggen dat er niets nuttigs in het boekje meer kan staan, maar vooral omdat de schrijver zijn visie op het leven als de enige waarheid brengt (waar veel spirituele meesters last van hebben) heb ik al snel zoeits dat ik niet meer verder hoef te lezen.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:17 schreef Choices het volgende:
[..]
Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.
Mensen, de dagen zijn weer hemels,
Geniet ervan!!!
Eind januarie geef ik nog even een update voor zij die geinteresseerd zijn.
Ik pas echt wel op mijzelf, dat zeiden mensen ook aanvankelijk voor het proces, en dat is ook zeker goedgekomen. Als ik niet kon onderscheiden welk gevoel werkelijk van mij is, en welke van mijn ego. Angsten, zijn er namelijk niet, als je werkelijk het absolute begint te leren kennen. Dan kom je erachter dat het absolute je ondersteund. Maargoed, dit is dan een ervaring die je moet kennen om het te begrijpen helaas. Maar ik kan je geruststellen dat ik weet wanneer het echt fout gaat, en wanneer niet.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:14 schreef MUUS het volgende:
[..].
Pas op jezelf.
En probeer een balans te vinden. Niet alles wat jouw geest 'stiekem' aangeeft is sneaky! Soms is het een echte waarschuwing.
Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)quote:Op maandag 21 maart 2005 17:36 schreef Choices het volgende:
Boekje is gepost op de site. Voor de geinteresseerden..
Alleen het e-book staat er nog op: http://home.planet.nl/~mewwind/quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:49 schreef Semjase het volgende:
[..]
Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)
Thanks.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Dj_White_Night het volgende:
had al eerder naar je gepost(ander ropic), goed om een zelfstandige tegen te komen(zijn maar weinig die het echt zijn)
anyway ignore this Bullshit off-topic crap
GRtZ G
Dat boek en vele anderen heb ik gelezen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:38 schreef Enyalius het volgende:
mijn beweegredenen...hmm dat komt uit een spiritueele visie. en voedsel is leuk en aardig maar in princiepe heb je het niet nodig. ik zou het helemaal uit kunnen leggen, maar je zou ook de celestijnse belofte kunnen lezen, dat boek staat vol met waarheden.
Nogmaals.. waarom ?quote:in feite ontken je niet wat je gegeven is...je hebt voedsel gepakt het is je niet gegeven. mensen hebben een energie bron nodig om zich zelf intact te houden. zoals gewoonlijk is er meer dan 1 manier.
ik eet ook, ik houd van vlees en eet niks waar geen vlees in zit. maar als het echt mogelijk is om op energie te leven dan stap ik over.
Vind je dit niet een beetje "eng" en overmoedig ?quote:de gevolgen...tja niks is zonder gevaren. daarom stel ik altijd een paar anderen op de hoogte van wat ik doe. en als ik doodga...so what. mijn taak is nog niet vervuld dus ik word gewoon weer terug in me lichaam geduwd zoals de laatste ke(e)r(en). en dan heb ik geleerd van wat ik fout doe en doe het daarna beter
feedback topic je vraag herhalen ?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:47 schreef Kebab het volgende:
Waarom werd mijn hongerstaking topic geslote en dit niet? Komt op hetzelfde neer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |