abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23400240
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:28 schreef Choices het volgende:

[..]

Angsten en dit proces gaan niet samen, des te meer je angst overheerst des te meer het je werkelijkheid en bevelingswereld zal vormen. Ik was van mijn normale eet patroon overgegaan op niets. Maar ik heb in de afgelopen 4 maanden enorm veel gevast, om de 2/3 weken een paar dagen vasten. Als je werkelijk waar over wilt stappen op lichtvoeding, wees verstandig en doe alles rustig aan. Besef je dat haast nergens voor nodig is, en vertrouw erop dat je er vanzelf wel komt. Voorlopig, is mijn tip aan je; Vasten. Voor zolang als dat voor jou goed voelt.
Maw; 2 dagen, of 5 dagen bepaal het zelf op basis van je ervaring.

Begin eerst met "water vasten" waarbij je dus nog wel vocht inneemt. Droog vasten zou ik nog even links laten liggen. Als je intentie puur en zuiver genoeg is, komt het allemaal zelf naar je toe. Ik zal je een dezer dagen wel even mailen, ik heb je mail adres genoteerd.
Bedankt voor je reactie! Je hebt gelijk dat ik geen haast moet hebben om over te gaan op licht. Vandaag nog heel weinig gegeten... Ik hoop in de toekomst helemaal niets meer te eten, maar zover ben ik nog niet... Hoop snel van je te horen via de mail!
  zaterdag 4 december 2004 @ 19:16:21 #127
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23763006
http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/295761.cms

Misschien dat sommige dit interessant leesvoer vinden.
"Consider this: Prahlad Jani (76) —popularly known as ‘Mataji’ — says he has not had a single drop of water for the past 65 years.
Neither has he put a morsel of food in his mouth. His body also does not perform vital functions like passing urine and stool. "
pi_23765442
Ben erg benieuwd ga binnenkort ermee aan de slag!
pi_23765534
Nu een oefening om compleet stil te zijn, voor degene die dit nog niet 'kunnen':
Je kent het verschijnsel wel, dat een kat muisstil voor een muizenhol zit, wachtend op een muis. Die kat doet dan ook werkelijk waar niks, alleen maar kijken. Als een kat zou kunnen denken, zou het niet denken want al zijn aandacht moet gericht zijn op het muizenhol.

Dit is een symbolische uitdrukking van de oefening, de rolverdeling is als volgt:
Je ware ik (jij) = De kat
Het verstand (gedachten) = de muis.

Dit bedoelde ik trouwens! Ik begrijp het ..
  zondag 5 december 2004 @ 03:47:18 #130
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23772839
Cygnus, inderdaad. De oefening die jij beschrijft is een 'kennismaking' met innerlijke stilte.

Deze innerlijke stilte kan bereikt worden door je bewustzijn op 'waakstand' te zetten. Dit kan je ook doen door te vragen: Wat is mijn volgende gedachte?
Vraag dit 1 keer aan jezelf en wacht, wacht totdat er een gedachte opspringt.
  zondag 5 december 2004 @ 03:53:03 #131
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_23772926
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 21:16 schreef Cygnus het volgende:
Ben erg benieuwd ga binnenkort ermee aan de slag!
Als je vragen hebt, kan je me mailen op: ...****

[ Bericht 4% gewijzigd door Choices op 05-12-2004 13:41:18 ]
pi_23776793
Heel erg bedankt!
Ik heb je e-mail opgeslagen.
pi_24276240
Zijn er nog updates van Choices te verwachten? En Cygnus, inmiddels al gestart?
  woensdag 29 december 2004 @ 21:07:45 #134
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24283656
sorry dat ik een beetje laat binnenstap...

maar wat ben je precies aan het proberen te bereiken? ben je voor het eerst op zoek naar je gids? of probeer je een Outer body experience voor elkaar te krijgen? of is er iets anders wat je doel is?

hmm...als het alleen de manier van eten is en daardoor dingen beter waar te kunnen nemen...uhm...vasten is leuk en aardig maar niet gezond voor je lichaam. verschilt natuurlijk per persoon, maar voor mij is een simpel dieetje meer dan voldoende.

in de ochtend normale hoeveelheid brood, middag beetje yoghurt, avond 2 stukken vlees met groenten en de rest van de dag alleen maar water drinken. dit doe je dan 5-6 dagen en de overige dagen van de week eet je gewoon normaal en drink je water. op die manier is je lichaam in top vorm en heeft alle energien die het nodig heeft. en je zult merken dat je zelf ook meer energie hebt. als je meer energie hebt merk je automatisch gewoon meer, omdat je alerter bent. als je aanleg hebt om iets waar te nemen dan zul je dat ook gewoon doen zonder te mediteren etc...

mediteren doe ik alleen als ik iets specifieks wil bereiken, zoals het contact leggen met mijn gids en voorbereiden om specifieke dingen die meer dan gewone hoeveelheid energie nodig heeft.

[ Bericht 67% gewijzigd door Enyalius op 29-12-2004 21:19:37 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  woensdag 29 december 2004 @ 21:28:25 #135
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24284092
daarnet had ik alleen pagina 1-2 gelezen. heb nu ook de laatste pagina gelezen.

hehe...ik begrijp je volkomen. ik ben ook helemaal los van alles, maar bij mij zit er een haakje aan. ik zie meer en daardoor kom ik pessimistisch en cynisch over naar anderen toe. dit komt omdat ik de "waarheid" zie en die is behoorlijk negatief voor de algemene samenleving.

ik wil andere mensen in mijn directe omgeving de ogen openen, zodat ze het zelf kunnen zien. dit is waar ik dan weer in het oude val en in charge wil zijn. simpel weg ik wil ze dwingen om hun ogen open te doen. helaas is zo goed als iedereen gelukkig om te leven in ontwetendheid en het "comfortabele" leventje wat ze nu hebben. daar kan ik heel erg boos over worden, want zoals het nu is is niet goed voor de toekomst van iedereen.

is jammer als je weet wat er allemaal nog meer is om ons heen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_24286679
quote:
Op woensdag 29 december 2004 14:27 schreef dubya het volgende:
Zijn er nog updates van Choices te verwachten? En Cygnus, inmiddels al gestart?
Meerdere malen zelfs... helaas nog geen succes maar weet dat dit tijd nodig heeft. (voor mij persoonlijk dan)
pi_24292511
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:28 schreef Enyalius het volgende:
daarnet had ik alleen pagina 1-2 gelezen. heb nu ook de laatste pagina gelezen.

hehe...ik begrijp je volkomen. ik ben ook helemaal los van alles, maar bij mij zit er een haakje aan. ik zie meer en daardoor kom ik pessimistisch en cynisch over naar anderen toe. dit komt omdat ik de "waarheid" zie en die is behoorlijk negatief voor de algemene samenleving.

ik wil andere mensen in mijn directe omgeving de ogen openen, zodat ze het zelf kunnen zien. dit is waar ik dan weer in het oude val en in charge wil zijn. simpel weg ik wil ze dwingen om hun ogen open te doen. helaas is zo goed als iedereen gelukkig om te leven in ontwetendheid en het "comfortabele" leventje wat ze nu hebben. daar kan ik heel erg boos over worden, want zoals het nu is is niet goed voor de toekomst van iedereen.

is jammer als je weet wat er allemaal nog meer is om ons heen.
mag ik, als individue die lekker comfortabel onwetend ben, vragen wat het dan is wat je merkt, ziet??

Ik weet wel dat je van vasten inderdaad een vrij alert gevoel krijgt, maar om nu te zeggen dat dat gevoel dermate sterk is dat ik dingen zie die anderen niet zien??
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 30 december 2004 @ 10:04:45 #138
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24292922
hmmm...

het is niet alleen het lichtvoedsel, je moet er nog iets naast hebben. zoiets kan zijn van het zien van geesten, delen van mogelijke toekomsten etc (onthoud dat veel van je toekomst niet vaststaat, je ziet gewoon een blik van een bepaalde weg die je zou kunnen volgen. maar een heleboel dingen staan ook gewoon vast)...je moet dus ook gedeeltelijk een ziener zijn.

het lichtvoedsel kan hierbij gebruikt worden. zoals Choices zij, je maakt je los van een heleboel zaken en daardoor begin je een heleboel dingen beter te begrijpen. je ziet dus het grotere plaatje zal ik maar zeggen. en zoals ik begrepen heb zou je ook energie patronen e.d. kunnen zien op een moment, ik zelf heb dit nog niet gezien.

ik persoonlijk zie wel hoe de planeet lekker leeggezogen word door alle industrien die maar blijven groeien. ik zie ook dat de wereldbevolking bijna op zijn limiet ziet, maar we blijven maar fokken. op sommige gebieden wonen mensen op een kliekje terwijl op andere gebieden nog ruimte zat is. dit is maar 1 van de vele voorbeelden die je op zich ook zou moeten kunnen zien met logica.

Als je los bent zie je het mooie en het vieze van dingen. Choices heeft alleen het mooie gezien tot nu toe, die indruk heb ik tenminste.
pi_24293026
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:04 schreef Enyalius het volgende:
ik persoonlijk zie wel hoe de planeet lekker leeggezogen word door alle industrien die maar blijven groeien. ik zie ook dat de wereldbevolking bijna op zijn limiet ziet, maar we blijven maar fokken. op sommige gebieden wonen mensen op een kliekje terwijl op andere gebieden nog ruimte zat is. dit is maar 1 van de vele voorbeelden die je op zich ook zou moeten kunnen zien met logica.
Maar om dit te zien heb je toch geen lichtvoeding o.i.d. nodig??
Ook ik zie dit en ik denk dat een heleboel mensen dit wel zien, echter ze kiezen ervoor dit te negeren, om welke reden dan ook.
Zou het zo kunnen zijn dat je altijd al meer "bewogen" bent met dit soort thema's en dat je nieuwe geestelijke gesteldheid dit nog meer benadrukt?

Ik was onder de indruk dat jij dingen ging zien die een "normaal" etend mens niet kon zien..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 30 december 2004 @ 11:03:19 #140
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24293728
Mensen die willen vasten, wil ik nog even benadrukken, moeten GOED weten waar ze aan beginnen. Ik heb zelf zonder al teveel ongemak het proces doorstaan waarbij ik de eerste 7 dagen niet mocht eten noch drinken, zoals jullie hebben gelezen, het was genieten voor mij.

Maar, dit kan dus ook heel anders gaan, afhankelijk dus hoe goed je weet waar je aan begint. Ik post een quote van een ander forum, waar iemand een 24 uur water vast deed. niet zo boeiend, maar als dit al zulke effecten bij iemand teweeg kan brengen, dan laat dat al heel goed zien dat je goed moet weten waar je aan begint:
quote:
Motivatie voor het vasten:

Ik was moe om sinaas appelsap te drinken, niet vanwege smaak, maar ik bedacht me; als ik 70% uit water besta, dan zou ik water lekker vinden.. maar water verveelt mij, water is geur en smaakloos. Als ik een onplezierige sensatie krijg van het drinken van water, dan ligt de oorzaak bij mij, niet bij het water.

Morgen
Ik had een paar knagende en stekende sensaties in mijn keel. Mijn keel was het aan het uitschreeuwen. De rest van mn lichaam had het naar zn zin, dus ik negeerde de sensatie, en ging verder met mijn vakantie vrije tijds activiteiten, dat was inclusief een wandeling van 1.6 Km.

Niks is er eigenlijk gebeurt tijdens de dag van het vasten, ik heb zekere behoeftes gehad om te eten. Plaatjes verschenen in mijn hoofd van mijn favoriete voedsel. Maar ik zei tegen mijzelf: Niemand gaat dood van 24 uur droog vasten, gewoon 24 uur volhouden!

De volgende morgen:

Ik voelde me ontzettend verschikkelijk de volgende morgen. Hoofdpijn, verstopte neus, volledig dood in mn lichaam, ik kon amper bewegen. Het duurde minstens 45 min voordat ik echt wakker was. Mijn maag voelde zich alsof ik de dag ervoor een enorme wild feest heb gehad, waar ik allerlei donuts en wijn heb gedronken. Ik had (Kon de exacte betekenis niet vinden zo even snel: indegestion), en een klein beetje kramp. Geen (Kon de exacte betekenis niet vinden zo even snel: 'heartburn' ).

Ik wist dat ik uitdroging had, en ik forceerde mijzelf om veel water te drinken. Ik had stoelgang gehad, maar ik kon erna niet rechtopstaan, ik bleef gebogen staan.

Ik was zwak, en bibberig, ik had geen goed gevoel van balans. Ik had gedouchet. Ik deed wat pranayama oefeningen en dat deed me even goed, maar snel erna voelde ik onbalans weer opkomen

Ik ging naar Whole Foods Market, en kocht daar wat sinaasappelsap, en nog wat gezonde drankjes. ik Dronk 2 flessen Kombucha, en een liter sinaas appelsap. Dit sap ging snel naar beneden, maar toen kwam het weer terug naar boven.
Ik viel in slaap voor een paar uur, en ik werd wakker om boven de wc te hangen.

Ik ging weer naar Whole Foods, om wat kruiden te kopen voor heling, en purificering

Reflectie:

Er was een suggestie in Tom Chalko's boek, over een darm spoeling doen, voordat je gaat vasten, en ik denk dat dat een goede suggestie is. Ik voel zien dat er veel afgrijselijke zooi uit me kwam maar stopte ergens in mijn interne verterings kanaal.

Ik had voor de droog vast, op slechts sinaas appelsap geleefd, zodat mijn lichaam aan reinigen was, en daarna alleen op water gaf het een kans om zichzelf te purificeren. Ik denk niet dat ik een water vast wil doen als het zo erg aanvoelt. Een Droge vast zou nog erger geweest zijn. (droog vast = waar je niet drinkt noch niet eet)
Zoals je al kan gokken, de ervaringen van vasten zijn enorm breed. Mensen hangen in sommige gevallen op het randje van dood, en andere hebben de tijd van hun leven. Doe het rustig aan, en overhaast niks, want als je niet begrijpt wat je doet, kom je jezelf snel genoeg tegen. Dit doe ik niet om mensen angst te geven, maar wat wel zo is, is als dat een ervaring van een ander je al afschrikt, dan komt jou 'weten' niet vanuit jouzelf, maar slechts gebaseerd op anderen.
Bijvoorbeeld, ik deed het 21 dagen lichtvoeding proces, daar zijn enkele mensen aan gestorven, en ik was me daarvan bewust alvorens het proces, en toch deed me dit niet afzien van het proces, noch gaf me dit enige angst, dit komt omdat mijn weten vanuit mijzelf komt. Succes allen

[ Bericht 5% gewijzigd door Choices op 30-12-2004 11:08:37 ]
  donderdag 30 december 2004 @ 11:38:30 #141
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24294441
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar om dit te zien heb je toch geen lichtvoeding o.i.d. nodig??
Ook ik zie dit en ik denk dat een heleboel mensen dit wel zien, echter ze kiezen ervoor dit te negeren, om welke reden dan ook.
Zou het zo kunnen zijn dat je altijd al meer "bewogen" bent met dit soort thema's en dat je nieuwe geestelijke gesteldheid dit nog meer benadrukt?

Ik was onder de indruk dat jij dingen ging zien die een "normaal" etend mens niet kon zien..
Je hebt gedeeltelijk gelijk. het voorbeeld dat ik noemde is iets wat iedereen kan zien door gewoon logica te gebruiken. bepaalde manier van eten kan je waarneming vergroten.

een "normaal" etend mens eet veel dingen en zijn lichaam is vol met troep. die kunnen gewoon weinig zien. het vasten/bepaald dieet is niks anders dan gewoon je lichaam te reinigen om zo te zorgen dat je zintuigen en waarnemingen weer 100% functioneren. dus ja je zult dan dingen zien en begrijpen die een "normaal" etend persoon niet ziet. is beetje lastig om hier concrete voorbeelden te geven, maar wat Choices beschreef is duidelijk genoeg denk ik zo.
pi_24317564
Hoi .....,

Ik heb nu dat boek uitgelezen en heb een hoop tegenspraken gevonden. Ook noemt ze een aantal mensen die me niet erg aantrekken. Sai Baba, James Redfield.

Ken je die mensen? Ze zet ze nogal op een voetstuk, vooral die Sai Baba vindt ik geen zuiver mannetje, bergen met geld, mooie autos, vrouwen?? Zoek maar eens op google. Ze citeert hem meedere malen, als je je kennis op zon persoon baseerd? Hmm.......

Kijk op blz 88. Daar staat dat een vrouw haar menstruatie niet kan tegenhouden, en kijk nu eens op blz 115 : "Vrouwen kunnen hun menstruatiecyclus controleren voor contraceptie, hun bloedverlies stoppen en starten naar wil, en nog veel meer..." .. Ow??

blz. 185: "Als ze zien dat je soep neemt - omwille van het sociale spel - of honing in je thee, dan zeggen ze onmiddellijk: "Ik dacht dat je niet at. Je kan leven op dat soort dingen!. en dit soms op zo'n cynische , veroordelende manier dat het echt ontstellend is. "
Honing heeft een enorme voedingswaarde. En waarom zou je om sociale wille honing in je thee doen.

Zelf eet ze trouwens wel:
blz 153: "Voor mij, een absolute voedselpurist gedurende zo'n 20 jaar, was het proces uiterst bevrijdend! Om van prana te leven en dan de vrijheid te hebben om eens chocolaatjes te eten, of al eens een gebakken aardappel gewoon voor het plezier - dat is plezierig! "
blz 191: "door één keer per week, en soms meer, toxische substanties in te nemen omwille van de smaak en het plezier ervan, zonder naar hun voedingswaarde te kijken. "
blz 193: uit deze blafzijdes blijkt dat ze toxische (= giftige) stoffen inneemt, om te "experimenteren"

Ze eet dus:
Honing
Soep
Aardappel
Taart
Chocolade

Jasmuheen wegt 43kg, ik kan even niet vinden hoe groot ze is. Maar wist je dat er genoeg modellen zijn die 175cm groot ook 43 kg wegen?
Deze modellen eten in de ochtend een halve sinasappel en sávonds een aardappel...

Ik vraag me af of die Jasmuheen zelf alles wel op een rijtje heeft.

Ik denk dat het zeker mogelijk is om zonder voeding te leven, maar de manier waarop Jasmuheen het uitlegt is niet een goede methode. Komt bij mij over als een sekte, je moet het op deze manier doen, anders werkt het niet Je moet je aan dit schema houden en dat... Bovendien heeft ze het constant over het christusbewustzijn, god, jezus.... Niet echt een onderwerp wat me aanspreekt, integendeel, genoeg vervelende ervaringen met welk geloof dan ook. Zoals ze alles in dit boek beschrijft komt het bij mij ook over als een geloof.

Het zal best mogelijk zijn zonder voedsel te leven, maar dat ga ik niet op haar manier doen.

Ik heb nog een stapel dingen in het boek gevonden die niet kloppen

blz 180: daar zegt ze dat kinderen verbonden zijn met de energievelden van hun ouders en elkders zegt ze dat babys wel zonder eten kunnnen
blz. 102 volgens haar leeft er een man die 2000 jaar is in Indië.... Is dit ooit gecontroleerd? Geloof er niets van, is dit na te trekken?

Nou ja, nogal veel kritiek op dit boek zoals je ziet.
Ik zie wel of ik later geen voedsel meer neem, maar eerst maar verder op veganistisch eten komende jaren en op gewicht blijven/komen.
Ik ben 198cm lang en woog vorige maand nog 76kg. Nu is het al 84kg, en wil het nog wat opschroeven tot rond de 90kg. Drie maanden geleden woog ik nog 72 kg, met 198cm langte is dit nogal erg weinig. En zoals je kunt lezen op blz. 88 kan het zijn dat je erg veel gewicht gaat verliezen als je zonder voedsel leeft (hoe kan dat nou? ;-) )

Ervaar jij ook gewichtsverlies tijdens het niet eten?
pi_24328952
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:03 schreef Choices het volgende:

Bijvoorbeeld, ik deed het 21 dagen lichtvoeding proces,
kan ik hier uit opmaken dat je inmiddels weer "normaal" eet?
C. Sagan
  zaterdag 1 januari 2005 @ 20:31:36 #144
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24343049
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:28 schreef visvogel het volgende:
..
VIsvogel..Je interesse is leuk, maar wees niet oordelend over datgeen wat je niet hebt doorgemaakt. Kritiek op het boek, mag je hebben, maar dat laat alleen maar zien dat je zelf nog amper wat begrijpt van het algehele proces. Ik ga hiervan niks beantwoorden, omdat jou twijfel in je hoofd zit, en geprojecteerd word door de zaken die jij leest.

Dat je twijfel hebt, is volkomen normaal, maar dat je dan gaat oordelen over zaken waar je nog geen kennis van hebt. Wist je dat Jasmuheen, een oplichter is bevonden door een tv demonstratie van 7 dagen geen eten en drinken? Op de 7e dag schijnbaar was ze verre van wel.
Probeer jij de Oplichterij van jasmuheen, te combineren met het feit dat ik TOCH het proces heb gedaan. Jij twijfelt teveel, jij denkt de kennis uit de boeken te halen, maar die geven je alleen maar richtlijnen, wijsvingers. OOK het boek van jasmuheen zit bordevol zaken die je goed kunnen helpen. Dat het afkomt van een oplichtster, is onbelangrijk, als de kennis vanbinnen zit, en het is onbelangrijk of die adviezen opvolgen goed is, want uiteindelijk bepaal je op je gevoel wat het beste voor je is.

Je bent nog heel erg bezig met het ontdekken van leugens, en zaken langs dezelfde lijnen. Maar het doel van het boek, zou niet leugens ontdekken moeten zijn, het zou om jou moeten draaien, het onderwerp van zo'n proces is niet het boek, de schrijfster, de leugens, de waarheden, de waarheid moet je vanbinnen vinden, dan maakt het niet meer uit wat je leest of ziet. je haalt er slechts uit wat je eruit wilt halen.
Totdat jij dit alles realiseert, zul je altijd falen in enige pogingen tot lichtvoeding, of leven van energieën.
Want samen met mij, zijn er nog duizenden anderen die het proces Wel hebben doorstaan.. hoewel er ook mensen aan dood zijn gegaan.. tis geen kattepis.
Dus ik ben blij dat je het boek hebt gelezen, al was het alleen al omdat het prachtig naar voren brengt hoezeer jij nog met twijfels en onduidelijkheden kampt.

En op de vraag, of ik weer eet;
Ja, . Volgens mij had ik dat ook eerder aangegeven, in dit topic, met redenen.
pi_24344886
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:31 schreef Choices het volgende:

[..]

En op de vraag, of ik weer eet;
Ja, . Volgens mij had ik dat ook eerder aangegeven, in dit topic, met redenen.
En dat snap ik eigenlijk niet. . Omdat de feestdagen eraan kwamen en jouw moeder bepaald eetgedrag van je is gewend, stop je met jouw ehm... plan/overtuiging/ ideaal?

Waarom? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24345790
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 20:31 schreef Choices het volgende:

Je bent nog heel erg bezig met het ontdekken van leugens, en zaken langs dezelfde lijnen. Maar het doel van het boek, zou niet leugens ontdekken moeten zijn, het zou om jou moeten draaien, het onderwerp van zo'n proces is niet het boek, de schrijfster, de leugens, de waarheden, de waarheid moet je vanbinnen vinden, dan maakt het niet meer uit wat je leest of ziet. je haalt er slechts uit wat je eruit wilt halen.
Totdat jij dit alles realiseert, zul je altijd falen in enige pogingen tot lichtvoeding, of leven van energieën.
Want samen met mij, zijn er nog duizenden anderen die het proces Wel hebben doorstaan.. hoewel er ook mensen aan dood zijn gegaan.. tis geen kattepis.
Dus ik ben blij dat je het boek hebt gelezen, al was het alleen al omdat het prachtig naar voren brengt hoezeer jij nog met twijfels en onduidelijkheden kampt.
hmm interessant.
pi_24345937
Ik twijfel ook nl,
Ook bijvoorbeeld over andere spirituele boekjes e.d. Laatst las ik nog iets wat ook wel interessant is van ene goeroe uit India. Als hij dan op een gegeven moment de hele wetenschap af gaat kraken, zeggen dat dingen als evolutie niet klopt, blijkt het vooral op dat punt zijn onwetendheid. Wil niet zeggen dat er niets nuttigs in het boekje meer kan staan, maar vooral omdat de schrijver zijn visie op het leven als de enige waarheid brengt (waar veel spirituele meesters last van hebben) heb ik al snel zoeits dat ik niet meer verder hoef te lezen.
  zondag 2 januari 2005 @ 00:22:10 #148
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24347480
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:59 schreef -Pepe- het volgende:
Ik twijfel ook nl,
Ook bijvoorbeeld over andere spirituele boekjes e.d. Laatst las ik nog iets wat ook wel interessant is van ene goeroe uit India. Als hij dan op een gegeven moment de hele wetenschap af gaat kraken, zeggen dat dingen als evolutie niet klopt, blijkt het vooral op dat punt zijn onwetendheid. Wil niet zeggen dat er niets nuttigs in het boekje meer kan staan, maar vooral omdat de schrijver zijn visie op het leven als de enige waarheid brengt (waar veel spirituele meesters last van hebben) heb ik al snel zoeits dat ik niet meer verder hoef te lezen.
Ja, maar het is hetzelfde principe als hetvolgende:

Stel je voor, een meester, schrijft een boek, en dat boek onthult De Ultieme waarheid van het leven. En laten we er nou even vanuit gaan dat het dan werkelijk de ultieme waarheid is. En alles wat hij in dat boek zou schrijven is zelfs te begrijpen voor een kind van 10 bijvoorbeeld.
Maar helaas, ik lees het boek, en ik heb bijvoorbeeld een enorme aversie tegen alle religieuze gerelateerde termen zoals; God, Christus bewustzijn. En dat zijn nou net de woorden die hij al op de eerste bladzijde neerzet. Waardoor ik al geen zin meer heb in het lezen van dat boek. en het dus weggooi, daarbij gooi ik dan ook meteen HET boek weg dat de ultieme waarheid bevat.
Maar in een andere situatie;

Stel je voor, een meester, schrijft een boek, en dat boek onthult De Ultieme waarheid van het leven. En laten we er nou even vanuit gaan dat het dan werkelijk de ultieme waarheid is. En alles wat hij in dat boek zou schrijven is zelfs te begrijpen voor een kind van 10 bijvoorbeeld.
Maar in plaats van de religieuze termen, gebruikt hij open termen zoals: Zijn, Ruimer Bewustzijn. En dat zijn nou net de woorden die hij al op de eerste bladzijde neerzet. En toch, lees ik het boek door, omdat de termen mij vertrouwd, en niet sectarisch/religieus in de oren klinken.

Vroeg of laat, zullen jullie leren, dat woorden, slechts gekozen worden door talloze omstandigheden, cultuur en gewoonte bepalen daar veel van. Woorden zijn slechts woorden, een Spirituele Meester, die zijn woorden in een boek zet, als de ultieme waarheid, kan je echt vanuit gaan, dat dat de ultieme waarheid is. Alleen dat zijn woordkeuze jouw niet aanspreekt doet niks af aan de kern van wat hij zegt. Op een bepaald punt in jullie ontwikkeling, zullen jullie zien dat uiteindelijk alles wat door alle Werkelijke Spirituele meesters beschreven word, allemaal terugleiden naar 1 punt.

De mens is een geweldig wezen, wij zijn in staat om eigen waarheden te creëren, en daarbij alle andere waarheden weg te laten glippen, en zelfs de Ultieme waarheid, te verdoezelen. Onze eigen waarheden, bedekken de werkelijke waarheid. Dat is niet erg, dat is zoals het moet verlopen. Door je te hechten aan woorden, hecht je aan de ruwe werkelijkheid, door afstand ervan te nemen, ervaar je de subtielere werkelijkheid.

Gooi niet al te snel met termen als Onwetend. Je weet maar nooit hoe jou eigen waarheid de werkelijke waarheid bedekt. En totdat je het verschil weet daartussen, is het wijs om niet te oordelen.
  zondag 2 januari 2005 @ 00:40:25 #149
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24347884
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:10 schreef MUUS het volgende:

En dat snap ik eigenlijk niet. . Omdat de feestdagen eraan kwamen en jouw moeder bepaald eetgedrag van je is gewend, stop je met jouw ehm... plan/overtuiging/ ideaal?

Waarom? .
Ja, voor mij is het in weze ook een mysterie geweest. Ik denk dat ik zelf gewoon nog kamp met angst voor de confrontatie, ik bedoel ik leef nog steeds natuurlijk vanuit mn ego, kamp nog steeds met angsten, alleen ervaar gedurende mn leven wel een constante vrede, als ik bewust blijf bij het moment.

Het is niet alleen de confrontatie, maar de ook de overgave, niet alleen op gebied van voedsel, maar op elk gebied van het leven wat relateerbaar is aan voedsel. Overgave aan hoe mensen naar je zullen kijken, etc etc.
Ik kom er wel, maar het is voor me echt moeilijk uit te leggen waarom ik het niet doorzette, maar nu ik zo zit te typen klikte er iets, ik zal het proberen uit te leggen.

Zoals ik waarschijnlijk al verteld heb hier in dit topic, was het proces zeker voor de eerste week, voor mij een enorme onthechting aan vanalles en nog wat, niet alleen voedsel, maar zoveel meer. Een bevrijding in weze, en het voelde geweldig. Maar in de 2e week, mocht ik weer sappen drinken, dus ik dronk lekkere zoete sappen. En voordat de erge in had, was mijn ego constant zichzelf aan het hechten aan smaak.. ik was op dat moment blijkbaar niet bewust genoeg om dat op te merken op et moment.
Je moet het zien als dit:
Je adem inhouden, tot dat je niet meer kunt, en zelfs dan nog een klein stukje verder gaan. En dan omdat je zoveel zuurstof tekort komt, ga je als een bezetene ademen. Zo geld dit ook voor het ego, waar ik al verschillende keren zo'n effect heb meegemaakt, was het nog nooit zo krachtig als tijdens en na dit proces.

ik denk dat ik voorzichtig kan zeggen, dat des te dieper je duikt in je bewustzijn, en terugkeert naar de oppervlakte des te blijer het ego is om weer te kunnen ademen. Het ego kan alleen maar ademen aan de oppervlakte, maar je voelt je werkelijk pas bevrijd als je zo diep duikt in je bewustzijn als je kan. Wat ten koste gaat van het ego.. Dus eenmaal terug aan de oppervlakte, doet het ego er alles aan om er te blijven.

MUUS, bedankt! Je hebt voor mij zonder dat je er erge in had een stuk voor mijzelf opgehelderd, Iets waar ik uit mijzelf niet bewust van was.

Kortom, ik heb me beet laten nemen door het ego, haha, en al die tijd had ik het niet door. Zie mensen, een perfect voorbeeld in weze, over hoe sluw het ego kan zijn. Zo geld dit voor iedereen die nog niet volledige controle over zijn geest heeft bereikt.

Ah wat houd ik van het leven, van bewustzijn, van iedereen. Slaap lekker allemaal straks!
pi_24349771
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:22 schreef Choices het volgende:
Ik snap je punt en ben het er gedeeltelijk mee eens. Het punt is denk ik, dat in dit specifieke geval het niet gaat om gekozen woorden, maar puur wat de schrijver wil zeggen.
Ik heb het er even bij gepakt, het gaat om "the science of self-realisation" over "His divine Grace Bhaktivedanta Swami Prabhupada", van de Krishna society. Op een gegeven moment is er dus een interview/discussie over het verschil tussen wetenschap en geloof.

Dr.Sing: There is a scientific journal called Nature. It contains articles concerning natural products like plants and animals, but it doesnot mention God-ony Nature.
Srila Prabhupada: We may correctly observe that plants are being produced by nature, but we must ask, "what has produced nature?" To ask this question is intelligence.
Dr. Sing: The scientists dont think about that.
Srila Prabhupada: So they are fools. ...
andere quotes:

"Matter is generated from life, this is not theory; it is fact. Science is based on an incorrect theory, therefore all its calculations and conclusions are wrong, and people are suffering because of this."

"they are ignorant of the origin. The scientists start from one point- but where does that point come from?"

Scientists say that life was created biochemically.
"and I say to them, why don't you create life"

....."since they cannot answer this, they must accept that the living force has mystic power"

scientists don't accept God or acinta-sakti
"That is their rascaldom. God exists, and His acintyasakti also exists"

"knowledge means that one must be able to demonstrate his theory. They should be able to show in their laboratories that life is caused by a combination of chemicals."

-----------
Ik vind dat uit deze zinnen blijkt dat deze swami zich niet heeft verdiept in hoe het proces van de wetenschap verloopt. Daarom gebruik ik het woord onwetend want als hij dit wel had gedaan had hij dit niet gezegd. Het is namelijk iets anders dan een andere mening hebben wat uiteraard wel mag.
Aan de ene kant getuigt het namelijk van niet uit de box denken, rigide naar je eigen ideeen staan, juist dus wat hij/de beweging anderen probeert aan te leren.
Aan de andere kant dus, het idee dat wetenschap een religie is die zegt de waarheid in pacht te hebben. Zo werkt het niet, het is het voortdurend bouwen van theorie op theorie op wat we wel weten, met zo min mogelijk aannames te doen. En nee, je kunt er niet alles mee verklaren, of alles creeeren, maar dat zegt toch niets?

Kortom, ik vind dat je zoveel mogelijk open moet staan voor discussie en mensen die er andere ideeen op nahouden, daar leer je van in het leven. Als iemand dan blijkt zelf niet bijzonder open te staan, en zelfs beledigend is en anderen voor fools uitmaakt, hoe kan dat dan de 'ultieme waarheid' zijn, sterker nog moet je zowiezo wel iets van aannemen van iemand die dus zijn eigen beginselen kennelijk niet op orde heeft?
Oftwel waarschijnlijk is er niet 1 juist pad, of zodra je denkt ver te zijn ben je bewust of onbewust dat toch niet.

Misschien(waarschijnlijk) weet deze swami toch op andere punten wel dingen waar ik iets van kan leren, en moet ik dit interpreteren als conditionering om 1 punt te vinden om mijn eigen werkelijkheid op alle punten bevestigd zien worden.
Zoals iedereen doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')