abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2005 @ 03:46:35 #151
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24350333
quote:
Op zondag 2 januari 2005 02:41 schreef -Pepe- het volgende:
..
Pepe,

wat je hier doet met jou post, is een zeer breed terrein opgaan, wat het onmogelijk maakt om voor mij een zinvolle reactie te geven. Je verkondigt hier namelijk simpel een mening, maar waarom? Je betreedt namelijk heel erg veel gronden, dus als je een specifiek iets wilt zeggen, graag doen. Want je post is voor mij een beetje warrig, en je punt is nogal verloren gegaan, mits je een punt had die je naar voren wilde brengen.

En al vraag ik niet van je om volledig ontopic te gaan, omdat ik me kan voorstellen dat het moeilijk is om mee te praten over lichtvoeding terwijl er weinig stof is.. Er zijn veel onderwerpen die eraan te relateren zijn, maar ik vraag je wel niet te ver af te dwalen in je posts. .
pi_24350567
Wat ik probeer te zeggen was, niet inhoudelijk op de punten in te gaan, maar meer in het algemeen:
Als iemand onbewust zijn eigen leer niet volgt, in dit geval dus: wel verlichting nastreven, maar ondertussen laat zien niet bijzonder ruimdenkend te zijn, in hoeverre je dan dus verder naar de leer van deze persoon kunt/moet luisteren. Vooral omdat in de spirituele hoek vaak uitspraken gedaan worden die moeilijk te testen zijn.
Maar goed, het wordt inderdaad een beetje off-topic, en hierover nu al een aantal posts gehad.
  zondag 2 januari 2005 @ 11:57:12 #153
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24352307
quote:
Op zondag 2 januari 2005 04:22 schreef -Pepe- het volgende:
Wat ik probeer te zeggen was, niet inhoudelijk op de punten in te gaan, maar meer in het algemeen:
Als iemand onbewust zijn eigen leer niet volgt, in dit geval dus: wel verlichting nastreven, maar ondertussen laat zien niet bijzonder ruimdenkend te zijn, in hoeverre je dan dus verder naar de leer van deze persoon kunt/moet luisteren. Vooral omdat in de spirituele hoek vaak uitspraken gedaan worden die moeilijk te testen zijn.
Maar goed, het wordt inderdaad een beetje off-topic, en hierover nu al een aantal posts gehad.
. Tja, ik ben zelf geen voorstander voor discussies van algemene aard. Omdat elke reactie die ik op jou post zal geven niet voor jou is, maar ook algemeen. Maar algemeenheid, in spirituele ontwikkeling, is er vrijwel niet. Dus als je dit post voor jezelf, met als reden om je eigen ontwikkeling weer een nieuwe dimensie in te blazen, dan kan ik wellicht beter een reactie geven, zo niet, dan stel ik voor om terug ontopic te gaan.
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:17:12 #154
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24407031
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:10 schreef MUUS het volgende:

[..]

En dat snap ik eigenlijk niet. . Omdat de feestdagen eraan kwamen en jouw moeder bepaald eetgedrag van je is gewend, stop je met jouw ehm... plan/overtuiging/ ideaal?

Waarom? .
Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.
Mensen, de dagen zijn weer hemels,
Geniet ervan!!!
Eind januarie geef ik nog even een update voor zij die geinteresseerd zijn.
pi_24410691
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 22:59 schreef -Pepe- het volgende:
Ik twijfel ook nl,
Ook bijvoorbeeld over andere spirituele boekjes e.d. Laatst las ik nog iets wat ook wel interessant is van ene goeroe uit India. Als hij dan op een gegeven moment de hele wetenschap af gaat kraken, zeggen dat dingen als evolutie niet klopt, blijkt het vooral op dat punt zijn onwetendheid. Wil niet zeggen dat er niets nuttigs in het boekje meer kan staan, maar vooral omdat de schrijver zijn visie op het leven als de enige waarheid brengt (waar veel spirituele meesters last van hebben) heb ik al snel zoeits dat ik niet meer verder hoef te lezen.
Swami Prabhupada is de oprichter van ISKCON aka Hare Krishna. In Lupa Solitaria's topic kan je er meer over lezen: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'
Ook de anti-cult & sekte gids Rick Ross heeft veel info: http://www.rickross.com/groups/krishna.html

Naar mijn weten predikt ISKCON/Prabhupada geen lichtvoeding, ik zie niet in wat het met Choices' zijn reis te maken heeft, behalve dat beiden een spirituele leefwijze behandelen. Wat ik begreep van Lupa Solitaria hebben ze zelfs het lekkerste eten wat bestaat.

Ik weet niet of ik het eerder gepost had maar M. Gandhi heeft ook nogal wat geschreven over vasten (mbt protesten) en wat daarvoor nodig is. Hier zijn idee over dieet (eten+drinken) http://www.mkgandhi.org/health/keytohealth/food.html en hij heeft ook een boek geschreven "Ethics of Fasting" die ik helaas online niet meer terug kan vinden.. hier een enigzins relevante pagina voor in de plaats dan
pi_24430181
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:17 schreef Choices het volgende:

[..]

Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.
Mensen, de dagen zijn weer hemels,
Geniet ervan!!!
Eind januarie geef ik nog even een update voor zij die geinteresseerd zijn.
.

Pas op jezelf.

En probeer een balans te vinden. Niet alles wat jouw geest 'stiekem' aangeeft is sneaky! Soms is het een echte waarschuwing.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:35:01 #157
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24441073
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
.
Pas op jezelf.
En probeer een balans te vinden. Niet alles wat jouw geest 'stiekem' aangeeft is sneaky! Soms is het een echte waarschuwing.
Ik pas echt wel op mijzelf, dat zeiden mensen ook aanvankelijk voor het proces, en dat is ook zeker goedgekomen. Als ik niet kon onderscheiden welk gevoel werkelijk van mij is, en welke van mijn ego. Angsten, zijn er namelijk niet, als je werkelijk het absolute begint te leren kennen. Dan kom je erachter dat het absolute je ondersteund. Maargoed, dit is dan een ervaring die je moet kennen om het te begrijpen helaas. Maar ik kan je geruststellen dat ik weet wanneer het echt fout gaat, en wanneer niet.
Niet eten, en eten, heeft vrij weinig met balans te maken. Want tijdens het niet eten en niet drinken, eet ik wel, maar geen materieel voedsel, maar pure energie.

Vergelijk je zorgen maar eens, met die van andere mensen voordat ik het proces ging doen, die dachten dat ik er zeker dood aan zou gaan, en toch wist ik, dat het niet zo was. Om je angsten leren los te laten, is zo'n prachtige ervaring. Nu zul je wellicht denken dat er een verschil zit tussen dat proces en werkelijk volledig van energiën leven, maar dat is slechts een bijstelling van een mening.
Bijvoorbeeld: Want als ik nu je zou vertellen dat ik nu het proces zou doen, en het nog niet gedaan zou hebben, dan zou je denken dat het gelijk zou staan aan zelfmoord.
En nu je weet dat ik het gedaan heb, begin je iets 'meer te geloven', Maar nu je weet dat ik volledig van energiën leef, begin je toch weer 'zorgen' te maken.

Ik zeg niet dat het volledig voor je geld wat ik hier zeg, maar zo ruwweg zal het voor meeste mensen gelden. Mensen, hoe open ze ook zijn, blijven vaak skeptisch voor bepaalde zaken. Zeker zaken die op het eerste gezicht zelfmoord lijken . haha
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:44:33 #158
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_24544285
http://www.rickross.com/reference/breat/breat13.html

Dit is het artikel van het programma waar is bevonden dat Jasmuheen een oplichtster is. . En daar doet ze het ook 7 dagen, en haalt de 4e dag vrijwel niet. En zodoende, moest het stopgezet worden. . Dus weet wat je doet .
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:15:17 #159
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25585138
Ik heb een heel klein boekje geschreven; zo'n 14 blz. Over mijn ervaring van Lichtvoeding hierin beschrijf ik ruweg wat ik allemaal heb gedaan alvorens het aangaan van het proces.

Nu wil ik graag een paar mensen hier op FOK! het boekje laten lezen voor feedback. Zodat ik het kan uitbreiden of veranderen op basis van de feedback die ik hier krijg.

Wie voelt zich geroepen om mij hier even mee te helpen, ik zou je dankbaar zijn!
mail naar;
Mark_wind@hotmail.com

met als onderwerp/subject: e-book feedback.
Let op: Dit boek is wel geschreven in het engels.

Alvast bedankt voor je aandacht, en voor het overwegen!
  maandag 21 maart 2005 @ 17:36:53 #160
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25639484
Boekje is gepost op de site. Voor de geinteresseerden. . Hopelijk is het een leuke eye-opener, en commetaar mag ten aller tijde gegeven worden natuurlijk!
Fijne avond allemaal!

ps, bedankt voor zij die helpen/geholpen hebben!
pi_25753699
quote:
Op maandag 21 maart 2005 17:36 schreef Choices het volgende:
Boekje is gepost op de site. Voor de geinteresseerden. .
Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:54:13 #162
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25753772
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:49 schreef Semjase het volgende:

[..]

Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)
Alleen het e-book staat er nog op: http://home.planet.nl/~mewwind/

Daar kun je het e-book vinden. Veel plezier!
pi_29267130
in de autobiografie van een yogi staan ook een aantal dingetjes in over lichtvoeding

(ik zal wel een stukje typen )

the non eating state attained by giri bala is a yogic power mentioned in patanjali's yoga sutras she employs a certain breathing exercise that effects the visuddha chakra the fifth center of subtle energies located in the spine. the visuddha chakra opposite the throat controls the fifth element akash or ether pervasive in the intra atomic spaces of the physical cells concentration on this chakra ''wheel'' enables the devotee to live by etheric energy

er wordt gezegd dat alles uit atomen licht bestaat en dat we met bepaalde technieken alleen maar op zonnelicht en lucht kunnen leven en dat doen we nu ook al natuurlijk alleen dan op een andere manier

misschien als je op licht leeft zit daar een eenheid in en heeft het alle informatie om alles wat er in je lichaam moet gebeuren dat dat gewoon gebeurt en wordt aangevuld.

maar ok wat ik eigenlijk wou vragen .. wat voor soort technieken heb je gebruikt? (ik wil het zelf niet doen hoor maar vind het reuze interessant )
  zaterdag 30 juli 2005 @ 15:59:19 #164
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29267391
enorm goed boek.. Autobiography of a Yogi.

Technieken? zijn er duizenden, het draait allemaal om: Wilskracht, geloof, vertrouwen, wetenschap, en de subtiele werkelijkheid kunnen aanvoelen, en deze met volledige liefde te vertrouwen. Bij sommige gaat het redelijk vanzelf, bij andere niet. Weet niet hoe het zit.

Maar er is vrij weinig wat je ervan hoeft te weten. Er zijn technieken, maar uiteindelijk moet je gaan wat het beste aanvoelt. Want dat creeërt het beste zelfvertrouwen/vertrouwen, in hetgeen dat je wilt bereiken.
Om je vraag te beantwoorden, ik begon met het 21 daagse ritueel van Jasmuheen. Alleen hield ik me volkomen niet aan haar regels, maar speelde het volgens mijn eigen . Dus ik ging niet solitair in mn huis zitten, voor 3 weken en niemand spreken tijdens deze 3 weken. Plus geen pc/tv/radio/boeken voor die 3 weken.

Nee, ik deed lekker alles wat goed aanvoelde. Ik merkte wel dat spellen spelen op pc, en/of playstation niet makkelijk meer ging. Want dan leg je je aandacht helemaal in het spel, dit gaat ten koste van je levenskracht merkte ikzelf. Dus ik kon mijzelf tijdens dat proces; doodspelen haha. Maargoed, dat merk je wel goed, dus houd je er snel genoeg mee op. Voor de rest kan je eigenlijk alles nalezen in mijn e-book.

Edit; dit zegt dus niet dat je allerlei limieten hebt in wat je kan doen. Alleen tja, je moet ermee leren omgaan heh. leren hoe je je energie huishouding regelt. Het klinkt moeilijker dan dat het is, maar het kost gewoon tijd.
pi_29271832
had al eerder naar je gepost(ander ropic), goed om een zelfstandige tegen te komen(zijn maar weinig die het echt zijn)

anyway ignore this Bullshit off-topic crap

GRtZ G
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:07:02 #166
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29272014
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Dj_White_Night het volgende:
had al eerder naar je gepost(ander ropic), goed om een zelfstandige tegen te komen(zijn maar weinig die het echt zijn)

anyway ignore this Bullshit off-topic crap

GRtZ G
Thanks. .. maar echt zelfstandige zijn er maar heel weinig. Ikzelf ben dat echt niet, ik leer van mensen die ik tegenkom, en doe misschien hier en daar zeldzame of radicale dingen.. Maar, zelfstandig? Nee, ik kan trots zeggen dat ik ook geleid word door het leven .

[ Bericht 1% gewijzigd door Choices op 30-07-2005 19:27:03 ]
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:41:06 #167
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29601786
Nieuwe ebook te vinden ook op mijn site; www.spiritnet.tk
The essence of telekinesis. Met deze ervaring begon mijn zoektocht eigenlijk wel zo'n beetje .

Wat dus ook leide tot het geloven in de mogelijkheid van lichtvoeding. Ik hoop dat je het boekje kunt waarderen. -enkele bladzijden maar, misschien breid ik het in de toekomst uit. .
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:26:06 #168
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29626173
Men... stay off te drugs out of this topic

[ Bericht 37% gewijzigd door Mirage op 14-08-2005 13:32:18 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:31:29 #169
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29626363
choices zou je mischien wat verscheidene technieken kunnen posten of links er naar. ga ik het ook es proberen om 3 weken zonder fysiek voedsel rond te lopen. op het moment kan ik mijn levens energie wel aanvullen van buiten af, maar om er puur op te gaan leven...wil het wel es proberen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29626483
Enyalius, wat zijn je beweegredenen ?

Ik vind dit een erg interessant topic, maar naar mijn mening verloochenen mensen hun eigen zijn als ze stoppen met eten b.v..
Wát er ook in dit lichaam zit en wát je ook bent... op dít moment zit je ín een lichaam en een lichaam is er gewoonweg op gebouwd om voedsel tot zich te nemen.

Waarom ontkennen wat je op dit moment gegeven is ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29626526
ow, en even voro mijn eigen gemoedsrust... ik raad het af.

Erover praten, je erin verdiepen.. allemaal oké en interessant. maar het dóen ?
Ik raad het je echt af.
Het is een gevaarlijk spel dat je speelt, het heeft zeker nadelen..

Choices kan je daar vast meer over vertellen...
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:38:44 #172
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29626601
mijn beweegredenen...hmm dat komt uit een spiritueele visie. en voedsel is leuk en aardig maar in princiepe heb je het niet nodig. ik zou het helemaal uit kunnen leggen, maar je zou ook de celestijnse belofte kunnen lezen, dat boek staat vol met waarheden.

in feite ontken je niet wat je gegeven is...je hebt voedsel gepakt het is je niet gegeven. mensen hebben een energie bron nodig om zich zelf intact te houden. zoals gewoonlijk is er meer dan 1 manier. maar omdat voedsel van de omgeving het meest makkelijke was nam de mens dat.

ik eet ook, ik houd van vlees en eet niks waar geen vlees in zit. maar als het echt mogelijk is om op energie te leven dan stap ik over.

de gevolgen...tja niks is zonder gevaren. daarom stel ik altijd een paar anderen op de hoogte van wat ik doe. en als ik doodga...so what. mijn taak is nog niet vervuld dus ik word gewoon weer terug in me lichaam geduwd zoals de laatste ke(e)r(en). en dan heb ik geleerd van wat ik fout doe en doe het daarna beter

enige wat ik uit choices e-book haalde was dat ie slechte adem kreeg hahaha
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_29626865
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:38 schreef Enyalius het volgende:
mijn beweegredenen...hmm dat komt uit een spiritueele visie. en voedsel is leuk en aardig maar in princiepe heb je het niet nodig. ik zou het helemaal uit kunnen leggen, maar je zou ook de celestijnse belofte kunnen lezen, dat boek staat vol met waarheden.
Dat boek en vele anderen heb ik gelezen.
Ik vond nog steeds dat je je lichaam ontkent als je stopt met eten.
Je hébt een lichaam op het moment en die ís gebouwd om voedsel tot je te nemen.
Je hebt een mond, een slokdarm, je hebt maagzuur.. je hebt darmen.. je hebt een poepgat... moedertje natuur, de Almachtige Allah, de Éne God, je moeder... of wie je dan ook in jouw visie gemaakt heeft, heeft je deze zaken gegeven.
Ze niet gebruiken en beweren dat ze overbodig zijn.... Je begrijpt mijn punt wel.
quote:
in feite ontken je niet wat je gegeven is...je hebt voedsel gepakt het is je niet gegeven. mensen hebben een energie bron nodig om zich zelf intact te houden. zoals gewoonlijk is er meer dan 1 manier.

ik eet ook, ik houd van vlees en eet niks waar geen vlees in zit. maar als het echt mogelijk is om op energie te leven dan stap ik over.
Nogmaals.. waarom ?
Wat denk je dat de voordelen zijn (.to.v. voedsel nuttigen)
Waar denk je dat het je brengt ?
Ik ben erg benieuwd naar wat je verwacht dat het je zal geven of dat je verwacht dat het je van zal ontdoen.
quote:
de gevolgen...tja niks is zonder gevaren. daarom stel ik altijd een paar anderen op de hoogte van wat ik doe. en als ik doodga...so what. mijn taak is nog niet vervuld dus ik word gewoon weer terug in me lichaam geduwd zoals de laatste ke(e)r(en). en dan heb ik geleerd van wat ik fout doe en doe het daarna beter
Vind je dit niet een beetje "eng" en overmoedig ?
Sir Winston Churchill
  zondag 14 augustus 2005 @ 13:47:44 #174
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_29626873
Waarom werd mijn hongerstaking topic geslote en dit niet? Komt op hetzelfde neer!
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_29627015
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:47 schreef Kebab het volgende:
Waarom werd mijn hongerstaking topic geslote en dit niet? Komt op hetzelfde neer!
feedback topic je vraag herhalen ?
Ik kan hier (nog) geen antwoord op geven want ik heb je topic niet gezien.
Vraag het in feedack als het belangrijk voro je is, dan zal ik het even op proberen te zoeken.

Sir Winston Churchill
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:02:25 #176
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29627277
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:47 schreef Mirage het volgende:
Nogmaals.. waarom ?
Wat denk je dat de voordelen zijn (.to.v. voedsel nuttigen)
Waar denk je dat het je brengt ?
Ik ben erg benieuwd naar wat je verwacht dat het je zal geven of dat je verwacht dat het je van zal ontdoen.
Mirage, als ik ze mag beantwoorden:

Het nuttigen van voedsel, water, en vast voedsel, heeft enorm veel 'giftige' effecten op je lichaam. niks is werkelijk 100% goed voor je, maar de combi van zoveel producten is dan wel weer optimaal te noemen. Maar er zit altijd afval bij -hence de afval die we lozen op de wc-. Maar niet al dat afval word uit je lichaam gepompt, het word ook opgeslagen in je lichaam, in kleine beetjes, maar toch wel merkbaar. Kortom; Het menselijk lichaam is een vervuild voertuig. Leven op 100% energie, is de enige manier van voeding dat 100% echt gezond is. Maar, natuurlijk kleven daar weer hele andere gevaren aan vast.

Voor zover het fysieke aspect. het mentale aspect:
Het was voor mij een ware hemel. Ik hoefde maar enkele uurtjes per nacht te slapen, en ik voelde heel erg dat mn lichaam gereinigd werd. Ik deed nog mn allerdaagse dingetjes zoals men in het ebook heeft kunnen lezen. En ik was gewoon lekker actief -geen afbraak aan mijn functioneren zonder eten en drinken. Ik moest gewoon wel beter opassen, meer in mijzelf zitten. Maar dat is geen straf, .. dat is een genot.

Dit alles is geen reden om het te gaan doen heh mensen. Want hoewel ik dit wel hier allemaal zo ervaar. Mirage heeft echt gelijk met wat ze zegt. (Vaak is de 'waarheid' en een 'leugen' maar een perspectief van elkaar verwijdert). Mensen, lichamen, zijn ontworpen voor het innemen van voedsel, en het verwerken van voedsel. Laat deze ideeën niet naar je hoofd stijgen, doe verstandig . Ik durf bij lange na niet iemand te coachen, of te assisteren bij zo'n proces. Dat is een verantwoordelijkheid die niemand aan een ander mag geven vind ik zelf.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:06:11 #177
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29627391
er zijn inderdaad veel boeken, maar persoonlijk herken ik veel te veel fouten in de meeste. ook in dit boek zitten fouten, maar de gedachten in grote lijn kloppen wel.

de slokdarm en ingewanden e.d....tja dan kom je meer op mijn mening qua evolutie. de mens kreeg dat allemaal omdat het het nodig had om zijn keuze om vast voedsel tot zich te nemen te kunnen ondersteunen. ik gebruik ze dus omdat het moet vanwege de keus die onze verre voorouders gemaakt hebben. maar zoals altijd zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. er moeten dus ook andere manieren zijn om je leven in stand te houden. en die vindt je alleen maar door het te proberen.

ik verwacht, net zoals alle andere dingen die ik gedaan heb tot nu toe, dat het mij nieuwe inzichten zal verschaffen. dat het mij completer maakt dan dat ik al ben. het zal me een stuk dichter bij mijn complete vorm brengen. ik breek gewoon beetje bij beetje het menselijke ego en al zijn beperkingen af. je zal niet meer het gevoel hebben afhankelijk te zijn van anderen om je heen en materiele zaken.

zoals ik zei, op het moment ben ik al in staat om energie van de omgeving tot mij te nemen om zo een tijdje geen honger te hebben of geen vermoeidheid te hebben. de vorm waar choices het in beschrijft is een paar stappen verder dan dat...en ik wil het gewoon proberen. als het niet mogelijk is om er echt volledig op te leven heb ik wel weer wat nieuws geleerd qua energie huishouding in mezelf.

ook heb ik het idee dat het enigzins vergelijkbaar is met de 21daagse reiniging die je ondergaat na een reiki inwijding, met elke graad heb je die reinigings periode. tijdens die periode wordt zowel je lichaam als geest als chakra's gereinigd. na elke reiniging had ik steeds minder trek om te eten, drinken e.d. omdat ik er geen behoefte voor voelde. ik drink met moeite 1 liter water per dag. ik voel me alles behalve ongezond.

wat zouden de nadelen moeten zijn van niet eten tov van wel eten? volgens de wetenschap gaat je lichaam dan minder goet functioneren. maar als dat zo was dan zou ik daar nu al problemen van moeten hebben aangezien ik al bijna niks eet noch drink vergeleken met een jaar terug, en het word steeds minder.

eng? allerminst. ik ben altijd gestuurd door nieuwsgierigheid en de kennis dat er meer is. en zodra het gevaarlijk word...tja...so be it. ik maar me daar echt niet druk om eigenlijk. angst lijdt je alleen maar in verwarring en dan creeer je pas echte gevaarlijke situaties.

Overmoedig? in tegenstelling tot velen ben ik geen beginneling en ben in staat om aardig wat dingetjes te kunnen. dus weet precies wat ik aan kan en wat niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Enyalius op 14-08-2005 14:12:31 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:20:47 #178
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29627819
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 13:31 schreef Enyalius het volgende:
choices zou je mischien wat verscheidene technieken kunnen posten of links er naar. ga ik het ook es proberen om 3 weken zonder fysiek voedsel rond te lopen. op het moment kan ik mijn levens energie wel aanvullen van buiten af, maar om er puur op te gaan leven...wil het wel es proberen
Enyalius, zoals je in mijn ebook hebt kunnen lezen; Ik werd overvallen door een enorme boodschap van het leven dat het tijd was om dat proces te doen voor mijzelf. Tuurlijk heb ik veel dingen daarvoor gedaan, veel bepaalde oefeningen enzo. Zeker, dat is niet te ontkennen.

Maar, wat voor wat geholpen heeft? ik zou het niet weten enyalius. Sterker nog, ik denk dat mijn dingen voor jou helemaal niet hoeven te werken. Jij hebt een ander bewustzijn als ik, jij hebt andere dingen nodig als ik.

Daarbij, als jij 3 weken wilt rondlopen zonder fysiek voedsel (inclusief water), moet je realiseren wat dit werkelijk doet voor het lichaam. Je lichaam kan ineens al zijn gifstoffen niet meer wegspoelen, en alleen daar aan kan je al bezwijken. Het is geen wonder dat het eerste orgaan wat er aan bezwijkt een verteringsorgaan is (lever, of nieren zo uit mijn hoofd), waar je dan aan dood zult gaan. En wil je echt het risico lopen??

Dan vraag je je misschien af; waarom deed jij (ik) het dan?? als het dan zo gevaarlijk is.
Nou ten eerste het streven, zoals je gelezen hebt, kwam precies uit dezelfde hoek als jij.
Ten tweede, had ik nooit gedachtes van; wat als het mis gaat.
Ten derde, het 'was gewoon mijn tijd' om het te doen. Ik kon het niet vermijden, ik moest er naar luisteren. Het was de innerlijke leidraad die het overnam, waar ik al veel ervaring mee had, dus ik wist dat het goed zat.

Voor mij was het toen maar voor een bepaalde tijd, maar ik garandeer je dat de meeste mensen die nu helemaal zonder voedsel leven, waar dan ook ter wereld, dat hen het ook overkwam.

Waarom wil je dit doen enyalius? Wat kan jij voor jouzelf hier uit halen? -en nee, niet je antwoorden baseren op mijn vorige post . hehe. _je hebt het al beantwoord in bovenstaande post_

Mirage, als je voelt dat dit topic 'te gevaarlijk word' sluit het gerust hoor . ik wil zelf niemand aansporen tot dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Choices op 14-08-2005 14:26:48 ]
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:25:35 #179
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29627940
ik heb mijn verwachtingen en alles net toch al uit geschreven? o.O

en ja ik ben bewust dat jouw methode niet voor mij hoeft te werken. iedereen heeft zijn eigen manier. maar het zou toch interesant wezen om een begin punt te hebben om daar een eigen methode op te baseren.

drinken zal ik waarschijnlijk wel blijven doen, maar niet echt veel zoals al beschreven was.
en als het niet vol te houden is en me lichaam geeft het signaal dan stop ik gewoon er mee.
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:28:02 #180
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29628028
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:25 schreef Enyalius het volgende:
ik heb mijn verwachtingen en alles net toch al uit geschreven? o.O

en ja ik ben bewust dat jouw methode niet voor mij hoeft te werken. iedereen heeft zijn eigen manier. maar het zou toch interesant wezen om een begin punt te hebben om daar een eigen methode op te baseren.

drinken zal ik waarschijnlijk wel blijven doen, maar niet echt veel zoals al beschreven was.
en als het niet vol te houden is en me lichaam geeft het signaal dan stop ik gewoon er mee.

Hehe, je instelling is vrij vergelijkbaar aan de mijne toen ik dit topic starte. .
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:30:58 #181
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29628104
ach ja...ken gebeuren. na dat hele paranormale te begrijpen zag ik de link naar het spirituele en heb daar nu ook de helft van me pad gevonden

http://niburu.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1875& dat zal me voorlopig wel voldoende info verschaffen om te beginnen
pi_29628576
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 14:20 schreef Choices het volgende:

[..]

Waarom wil je dit doen enyalius? Wat kan jij voor jouzelf hier uit halen? -en nee, niet je antwoorden baseren op mijn vorige post . hehe. _je hebt het al beantwoord in bovenstaande post_

Mirage, als je voelt dat dit topic 'te gevaarlijk word' sluit het gerust hoor . ik wil zelf niemand aansporen tot dingen.
Tnx Choices, de vraag mét note die je erachter zet is precies wat ik probeerde uit Enyalius te krijgen.
Deels omdat ikzelf benieuwd ben en geïnteresseerd ben in andermans beweegredenen.
Deels omdat ik probeer hem (mocht dat nog niet het geval zijn geweest) voor zichzelf "gedwongen" zijn beweegredenen onder de loep te nemen.

Vandaar ook dat ik mij specifiek tot hem richtte ipv jouw.
De jouwe heb ik in het begin dat dit topic begon te lopen...lang lang geleden al gefilterd/begrepen.

En sluiten niet nodig denk/vind ik.
Ik heb niet de indruk dat jij mensen aan wilt zetten tot gevaarlijke zaken.
jij deelt hier je opvattingen, bevindingen en je "reis" (ergens vergelijkbaar met mijn winti topic misschien zelfs). Daar schuilt vanuit jouw geen kwaad in.

Enyalius, in mijn ogen ben je zeker overmoedig.
Juist omdat je herhaald dat je ervaring genoeg hebt en daarom alles wel losloopt.
het zou me meer geruststellen als je zegt "ik weet dat dit niet zonder risco's is, ik weet dat er zaken verkeerd kunnen gaan... het liefst zelfs dat je de zaken benoemd en vanaf daar verder gaat dat je dáárom goed geïnformeerd de zaken wilt bekijken".
Sir Winston Churchill
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:54:29 #183
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29628769
kijk ik vind het best, aardig, stel het op prijs e.d. Maar zoals ik al zo vaak gezegd heb...via een forum ken je niemand echt. en ik kan zeggen wat ik wil maar jij en de anderen zullen altijd een bepaald beeld van mij behouden dat niet klopt. zo zij het...

ik ben niet overmoedig, ik weet precies de gevaren, ik weet dat ik er aan onder door kan gaan, ik ben al sinds mijn 8e bezig met energie werk, ik put niet alleen uit ervaring van dit leven maar ook uit mijn vorige levens, ik weet dat ik dit aan kan als het echt mogelijk is, ik ga me in verscheidenen technieken verdiepen en ik ga het daarna proberen van zolang als mijn lichaam het toe staat.

daarnaast heb ik genoeg mensen in mijn omgeving die nog krachtiger zijn dan ik zelf en die mij bij staan als het nodig is.

je kan zo geinformeerd zijn als je wilt maar uiteindelijk moet je toch op je gevoel vertrouwen en dat doe ik. en mijn gevoel zegt me dit te proberen en ook andere technieken die wat anders te weeg brengen dan alleen zonder eten te leven voor een tijd.

egoistisch? arrogant? overmoedig? maak er maar van wat je wilt

[ Bericht 6% gewijzigd door Enyalius op 14-08-2005 15:01:23 ]
pi_29658559
Choices, ik heb veel bewondering voor je, en zeker dat je het langer dan een dag volhield, de meesten zouden dan al toegegeven hebben aan de verlangens van de geest.

Echter:

Diegene die oorspronkelijk begonnen met de lichtvoeding, de zogenaamde "bedenkers" waren allen spirituele mensen. De meesten leefden in gemeenschappen buiten de "normale" maatschappij, allen waren gewend om te vasten, of om met weinig te leven.

Omdat zij buiten de normale maatschappij leefden, en gewend waren om te vasten en dat op regelmatige basis te doen was hun lichaam al minder "vergiftigd". Zij namen alleen biologische groenten tot zich, en aten al helemaal geen vlees en zuivel. Ze gebruikten zo min mogelijk suikers, en al helemaal geen gerafineerde.

Je moet je dus bedenken of jullie bereid zijn om jullie leven zo om te gooien en ook zo te gaan leven. Een rein dieet en een rein leven met zo min mogelijk materialistische invloeden. Zijn jullie dat niet bereid om te doen dan is het niet geschikt voor jullie om te doen.

Lichtvoeding is alleen geschikt als je leven zo is, het is niet te combineren met de maatschappij zoals die hier in het westen is.
Don't do what you can't undo, until you have considered what you can't do once you've done it
pi_29659643
uit die Niburu site...
quote:
Een ?beetje? een nadeel is dat Breatharianisme binnen de new age beweging als een gigantiese status word gezien.
Als je kunt leven van licht... nou... dan ben je wel heel ver en dan heb je het helemaal gemaakt!
met mijn religieuze achtergrond moet ik zeggen dat al deze TROEP leuk is als je leuke truckjes wilt leren, maar van belang is deze techniek niet!!!
Het is een verwatering van de langvergeten zielen identiteit, we waren zielen met menselijke ervaring... dus we waren nie afhankelijk van de fysieke wereld, maar nu (reincarnatie na reincarnatie) denken we dat materie onze ondergrond is(illusie is onze ondergrond..).
Mensen die lichtvoeding uitvonden/beoefenen hebben van deze realiteit een herinnering over... maar door MIND is deze herinnering vertroebelt, en de liefde/LICHT van God werdt vervangen door de zon...

Dus dit is onderdeel van de new age hype!!! die meer schade dan goeds zal brengen..
kijk maar naar die new age kindertjes, er wordt nu van hun verwacht dat ze super zijn... hebben we over 20 jaar een nieuwe psychologische afdeling, God's waanzin...
(ik ken moeders die door onwetendheid hun kinderen op een platform plaatsen die gewoon niet gezond is.)

Mensen verspil je tijd niet met powers, tricks en kennis.. want 99% lijdt naar illusie wat je terleurstelling en pijn zal geven.
WIJZIGING :::: natuurlijk achterwege gelaten dat die terleurstelling en pijn je dichterbij de "waarheid" brengt doormiddel van ervaring.(zonder pijn zouden we niet verder komen... het is een drijfveer)

Dus de keuze is zoals altijd : God of Mind... welk geloof je, ongrijbare waarheid.. of tastbare illusie

De ultieme vraag uit The Hitchhikers guide to the galaxy = Is She the one??? Is God echt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Dj_White_Night op 15-08-2005 17:14:29 ]
pi_29660790
Vind het wel goed om te zien dat sommige bereidt zijn te sterven in hun "quest" 4 truth...

Paulus: Ik sterf dagelijks(ga hier nog geen betekenis aangeven, want dan ben ik 10 boeken verder)

leuke quote BTW uit (waar ik van vind dat dit verhaal spirituele wortels heeft)
Pirates of the Carribean :
Jack Sparrow(vrije vogel) : to save your bonnielass, how far are u willing to go?
Orlando Bloom(char. naam vergeten) : I'm willing to die for her
Jack Sparrow : Owwh good, no worries then

waarom spiritueel?

op zijn hoofd heeft jack sparrow een zilveren(zilver is wordt vaak als ziel's energie gezien, waar god goud is) muntje TERHOOGTE van zijn 3e oog, alleen muntje zit vaak scheef(jack sparrow ook wel )

De perfect getimed entree met het zinkende bootje wijst op synchronisatie(harmonie met alles)

voor de rest is die vloek een weerspiegeling van onze situatie : onze lusten zijn nooit vervuld.
de maan laat hun ware aard zien( maan = vaak emoties)

En dat eiland van de dood(???) waar de schatkist is verstopt is de halte tussen spiritueel leven(schuldloos) en Mind leven(als je munten uit die ene kist meeneemt, wat je de vloek geeft)

Maarja flink off-topic...... vond dat dit het plaatje rond kon maken.

GRtZ
  maandag 15 augustus 2005 @ 17:14:59 #187
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29661711
quote:
Je moet je dus bedenken of jullie bereid zijn om jullie leven zo om te gooien en ook zo te gaan leven. Een rein dieet en een rein leven met zo min mogelijk materialistische invloeden. Zijn jullie dat niet bereid om te doen dan is het niet geschikt voor jullie om te doen.

Lichtvoeding is alleen geschikt als je leven zo is, het is niet te combineren met de maatschappij zoals die hier in het westen is.
ik vind dat kort door de bocht. tegenwoordig zijn steeds meer mensen op zoek naar een gezondere levensstijl. gezonder eten, drinken, meer sporten e.d. ze zijn nog niet op het meest gezonde niveau, maar ze komen al aardig in de beurt. dus zo'n grote omslag in levens stijl is het nu ook weer niet.

bepaalde maatschappijen erbij halen vind ik ook niet gepast. het maakt op zich niet uit waar je het doet overal zijn wel verleidingen die je van je pad af proberen te lokken de wildernis in. en dat gaat niet alleen op voor dit onderwerp.

@dj white light
er is gelukkig een verschil tussen religie en spiritualiteit. mensen die religieus zijn, maakt niet uit of het christen/islam/wetenschap whatever is, maar die vinden alles troep wat niet binnen hun gedachtegang past. daarboven op missen ze ook nog persoonlijke ervaringen om er ook maar enigzins over mee te kunnen praten. er is een verschil tussen dingen alleen in theorie weten en het ook zelf uitgeprobeerd hebben/doen. gelukkig kies ik voor spiritualiteit ipv religies. alhoewel ik hang deels het boedhisme aan

dit is alles behalve een tendens van een new-age hype aangezien dit al een lange tijd geleden gedaan werd door het boedhisme en verscheidene yogi's. ook nu leven er mensen die geen slaap noch voedsel hebben genuttigd in de afgelopen 50 jaar.

wat is new-age anyway? ik vind dat op zich al een dom begrip aangezien alle leefregels en visies daarin afkomstig zijn van het paganisme. en laat dat nu net een geloof ouder zijn dan welk ander geloof dat er bestaat. en laat het merendeel van de "regels" van bestaande religies nu uit het paganisme voortkomen. maarja helaas kijken mensjes niet verder dan hun neus lang is en omdat het zolang in vergetelheid geduwd werd door ontwetende christenen, en dat het nu opeens weer bekender begint te worden is het opeens new-age terwijl Old/Original-Age toepasselijker zou zijn.

en die quotes van films... tja laat ik daar maar niet op ingaan.

om terug on-topic te komen...

Ik heb mijn bestaande technieken een beetje aangepast en ben er nu mee aan het experimenteren om te zien hoe lang ik zonder voedsel kan op deze manier. op het moment zit ik pas op 23 uur dus nog een lange weg te gaan. enige wat ik tot me neem is water. ben de hele dag ook actief geweest met fietsen. ben benieuwd hoe lang het vol te houden is, zeker als je fysiek bezig blijft.

heb er nu al het 1 en ander van geleerd qua energie huishouding in jezelf. constant energie overal uitfilteren en tot je nemen deed ik altijd bewust en is nu de kunst om dat dus iets natuurlijks te maken, net zoals ademen. op zich wel beter, hoef ik mindere hoeveelheden elders vandaan te channelen als me dat lukt
pi_29663260
quote:
er is gelukkig een verschil tussen religie en spiritualiteit. mensen die religieus zijn, maakt niet uit of het christen/islam/wetenschap whatever is, maar die vinden alles troep wat niet binnen hun gedachtegang past. daarboven op missen ze ook nog persoonlijke ervaringen om er ook maar enigzins over mee te kunnen praten. er is een verschil tussen dingen alleen in theorie weten en het ook zelf uitgeprobeerd hebben/doen. gelukkig kies ik voor spiritualiteit ipv religies. alhoewel ik hang deels het boedhisme aan
JA er is een groot verschil tussen religie(tradities enzo) en spiritualiteit, maar ik bedoelde iets meer in de zin van godsDIENST... ongeacht boeken van XXXX aantal jaren terug

En ja New Age bestaat al eeuwig, ik gebuik de term new age omdat mensen daar mee bekend zijn.
Maar om New Age/Paganisme als een waarachtige bron van spiritualiteit te noemen vind ik niet kloppen.

ik vind dit soort(voor eigen belang) spiritualiteit nep, je gebruikt je ziels energie om materiele dingen te verwerven.

Ik hoor bij geeneen van die organisaties(kerk of whatever), zelf volg(gebruik) ik een yoga die zelfondervinden als zijn fundering heeft!! Ook hier worden de chakra's als hulpmiddelen gezien.
de yoga die ik volg is van Guru Nanak eind 16e begin 17e eeuw(??) en Guru Nanak bespreekt ECHTE spiritualiteit. => Science of the soul is een ondertitel die vaak gebruikt wordt voor Shabd-Yoga.
tot nu toe heeft niemand mij kunnen overtuigen dat dit pad onwaar is.

lichtvoeding heb ik zelf ook gedaan(ongeveer een weekje(1,5 jaar terug??), inderdaad licht uit de tv werkt vampierachtig), alleen heb ik gekozen om zoals Fitzz zegt van zo min mogelijk voedsel te leven(puur wat ik nodig heb).
Omdat ik ervoor kies mijn focus op iets te houden wat BLIJFT en sinds mijn lichaam vergaat vind ik het onnodig om lichtvoeding in !!mijn!! reis toe te passen.
Zoals games/tv je energie afnemen als je erop focused(je geeft energie) vindt ik dat erop focusen dat je lichaam zonder eten kan ook zonde... want netzoals je tv zet je die ook uit, en investeren in iets tijdelijks
behalve als reinigingkuur vind ik lichtvoeding niet gepast om van te leven.
Uit eigenervaring heb ik deze conclusie getrokken, niet overgenomen of ingeprent door mijn omgeving... das nu net mijn huidige hoofdstuk : zelfrealisatie.

daarom dit: hoezo energie ergens vandaan channelen, heb je geen vertrouwen in je eigen ziel?
kingdom of god is within... maarja das mijn pad...

hoop dat mensen uit dit standpunt hun informatie/energie te kunnen halen die ze nodig hebben, want iedereen loopt een ander pad.

GrtZ
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:11:01 #189
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29690257
echte spiritualiteit? uhm...niks is echt. alle godsdiensten, alle yogi's, diverse paganistische stromingen...het zijn allemaal maar levensfilosofien die je aan kunt hangen. elk is zijn eigen weg naar spiritualiteit en elk mens kiest zijn eigen weg die hij/zij wil volgen. dus iets af doen als de enige echte manier van spiritualiteit is verkeerd. je kunt wel praten over de eindresultaten van een zoektocht, die zijn wel hetzelfde, maar de weg zeker niet.

ik ben tegen godsdiensten omdat, zoals het woord zegt, je een god dienstig bent. je bent een schaap dat volgt en zelf nauwelijks tot niet denkt. je wordt in zulke omgevingen niet voldoende gestimuleerd omzelf bezig te gaan. zodra je dat wel doet zul je merken dat je buiten de godsdienst actief zult zijn en dan ben je opeens een godslasteraar.

daarom valt het boedhisme eigenlijk niet onder godsdienst. je werkt naar verbetering van jezelf en werkt af en toe samen met de godheid om dat punt te bereiken. je bent die god alles behalve dienstig, het is meer een samenwerking. zo ook met het paganisme. vanwege de meerdere richtingen volgt iedereen een andere god waar hij/zij prettig bij voelt. en ondanks wat jij beweert ben je niet met zelf verreiking bezig en je gebruikt het ook niet om zelf materialistisch er aan beter te worden. er zit geen schrijntje eigen belang in. en beide wegen zijn zeker wel volwaardige paden die je kunt bewandelen om dat spirituele punt te bereiken. ook ik gebruik alles dat zelfondervonden is. net zoals yogi technieken werkt een paganist met dezelfde energie, alleen anders verwoord.

de enige "echte" spiritualiteit in mijn ogen is iemand die astraal kan reizen en die op het astrale kan zien wat er werkelijk gebeurd. zo'n iemand kan alle veranderingen zien die er plaatsgevonden hebben sinds al die heilige boeken op aarde gepubliceerd zijn. dan zul je zien dat vele technieken noch handbaar zijn, maar vele visies van zo'n beetje elke levensfilosofie allang niet meer bruikbaar is.

ik heb de volste vertrouwen in mijn ziel, maar ik ga GEEN levens energie gebruiken tenzij het echt moet. trouwens de hoeveelheden energie waar ik mee werk kunnen niet eens geleverd worden door mijn ziel. mijn ziel werkt op die momenten als doorgeef luik van de andere universele energie bronnen waar ik op aangesloten zit. je kunt zeggen wat je wilt, maar je ziel heeft ook beperkingen en die beperkingen worden steeds minder naarmate het meer leert en krachtiger wordt.

op het moment trek ik geen energie uit aparaten, noch steel ik de levensenergie van planten en andere levende organismen in mijn omgeving. ik sla simpelweg zonne energie op in mijn hele lichaam en als alternatief gebruik ik 1 van de energie bronnen van mij om daar es lekker in te "wassen" tot ik weer heel en gevuld ben. ook probeer ik constant energie te filteren uit de lucht die ik inadem. deze manier van doen is bedoeld om:
1. te kijken of het echt mogelijk is om puur op energie te leven
2. kijken hoe erg de opgelegde verleidingen van de maatschappij werkelijk zijn
3. hopelijk nieuwe inzichten verkrijgen die ik later kan gebruiken in andere dingen
4. mijn energie huishouding optimaliseren

wat ik er voor de rest mee doe zie ik wel na deze 3weekse periode. op het moment is de verleiding rond het avondeten zwaar. al die geuren uit al die keukens in de straat...maar na 5 minuten is dat geknor in me maag weer verdwenen. het enige wat ik op het moment mis is de smaak van dingen, als ik denk aan een appel dan loopt het water al in mijn mond. echt honger gevoel heb ik gewoon NIET. afgelopen nacht kon ik nauwelijks slapen omdat ik te energiek voelde en iets moest doen. vanochtend wel even valsgespeeld...1 plakje kaas naar binnen gewerkt om mijn smaakpupillen te stillen. rest gewoon water drinken en actief blijven zoals normaal.

qua reinigen merk ik weinig, maar ja ik heb net al een 3weekse reiniging van de reiki 3 inwijding doorgaan.
pi_29699258
Ik heb nu heel het topic gelezen maar 1 ding snap ik dus niet helemaal en dat is dus hoe je energie kan krijgen uit licht ofzo..

Kan ik het vergelijken met energie krijgen van muziek? Dus als ik op een feest sta dat de muziek mij oppeppt, energie geeft, ik niet meer stil kan staan, geen behoefte heb aan eten en drinken, en door kan gaan ookal heb ik spierpijn van het dansen enz. ?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:48:20 #191
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29703235
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb nu heel het topic gelezen maar 1 ding snap ik dus niet helemaal en dat is dus hoe je energie kan krijgen uit licht ofzo..

Kan ik het vergelijken met energie krijgen van muziek? Dus als ik op een feest sta dat de muziek mij oppeppt, energie geeft, ik niet meer stil kan staan, geen behoefte heb aan eten en drinken, en door kan gaan ookal heb ik spierpijn van het dansen enz. ?
Licht is maar een interpretatie. Je kunt net zo goed zeggen; Je bent zelf de energie waarmee je je voed. Het is niet dat uit licht de energie gehaalt word. Totdat de wetenschap dit erkend als een mogelijkheid/waarheid. Zul je nooit zeker weten 'hoe' het werkt. Maar naar mijn denken is dat ook helemaal niet nodig.

Er zijn zooo ontzettend veel benaderingen over. Hoe het werkt kan je gewoon niet zeker weten, je kan het enkel aanvoelen, en dat zo best mogelijk in woorden uitdrukken waarvan jij denkt dat het het beste past.
Dus of dit de werkelijkheid zal weerspiegelen? Weet het niet, er is ook een mogelijkheid dat de werkelijkheid zich niet laat uiten in woorden.
Dus voor mijzelf heb ik het 'hoe' losgelaten, en meer vertrouwen op het gevoel. Voor de buitenstaander kan dit frustrerend zijn, omdat zij niet begrijpen wat ik nou bedoel, maar voor mijzelf is dit het beste om veilig door dit soort processen te gaan.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:50:42 #192
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29703322
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:11 schreef Enyalius het volgende:
ook probeer ik constant energie te filteren uit de lucht die ik inadem. deze manier van doen is bedoeld om:
1. te kijken of het (voor jou) echt mogelijk is om puur op energie te leven
pi_29719577
quote:
alleen anders verwoord.
Das echt een grote bron van misverstanden.
quote:
je werkt naar verbetering van jezelf en werkt af en toe samen met de godheid om dat punt te bereiken
Is dat niet de ware betekenis van Godsdienst?

Ik noem Godsdienst omdat het mij zo is aangeleerd, sow die yoga die ik volg is ook in samenwerking met...hoe je het ook noemt.
Alle godsdiensten,levensovertuigingen,waarheden komen uit 1 bron(wat volgens jouw een echte meester van astrale wereld moet kunnen waarnemen, correct?).

wat ik bedoelde te zeggen is dat de ziel beperkt word door mind... je zei zelf dat de ziel beter werdt naarmate HET(ziel) meer leerde,maar het denken vertroebelt de visie(astraal) van de ziel.
en daarom ben ik tegen dit soort dingen... omdat de mind meer materiaal krijgt om afleiding/verleiding mee te creeeren(Smoke & Mirrors : minder visie en spiegelingen van de "echte" waarheid).
En daarom ben ik het er niet mee eens dat alle wegen naar rome lijden... (1e par.) want zelf boehdda zegt : Life is suffering... aards leven bedoelt, dit bevestigt(voor mij) dat het niet de bedoeling is krachtig te worden hier, of slim, of rijk(in wat dan ook) maar juist terug te gaan naar een wereld die puur spiritueel is.
En reincarnatie maakt in principe ook een eind aan alle wegen leiden naar rome, want het is gewoon een continue(denk computer games) voor HETZELFDE level... alleen je bent weer iets meer ervaren, ander lichaam en een geresette mind.

En de Astrale wereld valt voor mij niet onder pure spiritualiteit, want je bent astraal nog steeds bezig met deze wereld(smoke & Mirrors) en valt astraal dus onder mind.
Ik heb ondervonden dat mind een negative routinive power is,
Negative :dat wil zeggen dat het langzaam afbreekt(kijk naar demente mensen)...
Routinive :via de routines die het is aangeleerd(zien we niet veel afbraak in tradities, constant?).
Power spreekt voor zich.
En de ziel is natuurlijk zijn tegenpool : Positive Creative Power
Positive : bouwt op... . Hoe je je voelt is toch belangrijk bij maken van keuzes? GOEIE keuzes...
Creative:Nieuwe dingen verzinnen... kunst is ook het best gebruikte medium om kennis door te geven, plaatje zegt immers meer dan 1000 woorden.
Power...

Om dan de yoga uit te leggen , met het bovengenoemde beeld in gedachte(beeld??), waar ik mijn creatieve krachten op los laat( experimenteren ).
Wij leven dus in een illusie... vaak zelfs als gevangenis uitgelegd(alle (??) "heilige" boeken.
Om terug te keren moet we via een stroom omhoog klimmen... dit word uitgelegd als God's woord, Logos, Shabd.. maar de beste uitleg vind ik muziek.....(maar God's woord enzo worden dan weer lettetlijk genomen, door de tekst in bijbel of OMM enzo)
de ziel heeft 2 functies zien en horen, doormiddel van zien (astraal) kan het die stroom opzoeken (waar "god" de bron is) en met horen kan het klimmen.
En als je ECHT in de boeken duikt zul je OVERAL verwijzingen naar muziek/geluid en beeld terug vinden... denk aan de kerkbel, OMMMMM, moslims die s'morgens vroeg zingen, joden zien verlichting als opgehaald worden door een gouden koets(beeld) met hemelse muziek.

En doormiddel van focus richt je je eigen op puurheid : wat je zelf kunt ondervinden ; beeld en geluid geven meestal een goed idee van wat iets is en wat niet.
probeer niet echt te zeggen dat er maar 1 methode is, ik wil alleen zeggen dat er maar 1 sleutel(mind) is...voor maar 1 sleutelgat (3e oog) en hoe je je mind overhaalt om deze wereld te vergeten en naar binnen te gaan(astraal reizen kan introvert en extrovert, ik beoefen dus introvert) moet je zelf achterkomen... er is eigenlijk maar 1 voorwaarde : The Kingdom of God is WITHIN!!! BINNENIN...

Wil je van iemand anders nog een statement over muziek, download dan wat lamb muziek... weet echt niet meer welk nummer maar daar zingt ze over het feit dat ze soms uit haar lichaam gaat en muziek uit de hemelen hoort(volgens mij zegt ze letterlijk dat engelen die muziek spelen)

overal worden engelen met muziek instrumenten weergegeven. ik kan doorgaan, maar ondervind het zelf maar... het is echt waar!!! zoveel kennis is gebouwd op zien/horen, en het is volgens mij een van de constanste wijsheid door de geschiedenis heen en die ook universeel herkent wordt.
Alleen anders verwoord.........
Zo verdraait mind alles doormiddel van levensvisies , en dan nog ego... en dan als laatste "freelance souls" die er bijna zijn, maar nog nie helemaal. en die laatste gaan dan zoals wij hier, filteren...

wat Choices zegt : uiteindelijk valt het niet in woorden te bevatten, en dat is ook zo...
wij denken( limited ) iets maar de echte realiteit(zoals benoemd : echt zien in de astrale wereld) is oneindig, dus experimenten geven kennis/weten(schap) via ervaring en niet denken.

Had mijn vorige posts geplaatst tegen het gebruik van powers, maar tijdelijk gebruik is ontdekken... om zo weer (creatief gewijs) nieuwe wijsheid te vergaren.
pi_29749736
Maar willen jullie beweren dat jullie daadwerkelijk die ware Waarheid hebben mogen ervaren? Of in ieder geval een tipje van de ijsberg hebben mogen aanraken?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:03:18 #195
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29750679
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:28 schreef FuifDuif het volgende:
Maar willen jullie beweren dat jullie daadwerkelijk die ware Waarheid hebben mogen ervaren? Of in ieder geval een tipje van de ijsberg hebben mogen aanraken?
Kan een mens dat uberhaupt zeggen? Naar mijn denken niet namelijk. Wat is De waarheid?
Niemand kan mij uitleggen _wat_ die waarheid is, hoe kan ik dan ooit weten het te hebben aangeraakt?

Er is niks om dat mee te meten toch? Je kan hoogstens zeggen dat je je voelde zweven, alsof alle zwaarte verloren was, alsof alle mensen jouzelf waren, alsof elk ding waar je naar keek, jij zelf was. Alsof jij jezelf in alles kon zien, dat je zag, hoorde, voelde, rook. Alsof jij zo licht was, dat je compleet met de stroming mee ging, geen conflicten, geen eigen wil, maar varen op de stroom des levends.
En weer een ander zal zeggen; zo zit het niet in mekaar, bij het leren kennen van de werkelijke Waarheid, zijn jou fysieke limieten als sneeuw voor de zon. Jou fysieke word jou geestelijke, en buigt mee met jou wil. Alsof je realiseerde dat het leven een droom is, waar je enkel niet van bewust was.

Zoveel gedachtengangen over wat die waarheid nou is, ik kan je alleen maar zeggen, dat ik zoveel moois heb mogen ervaren. Zeg ik meer dan dat, en het zou een leugen zijn.

Door alles wat ik heb mogen voelen, zien, horen, ruiken, ervaren, voel ik mijzelf al een vervuld mens. Alsof ik een oude man, die zijn leven al heeft geleefd en vol vreugde en genot terugkijkt, wetend dat hij prachtige ervaringen heeft. Geen enkel materieel gebaseerd genot zou daar tegenop kunnen wegen, zelfs niet zoiets perfect als de natuur. Ik zou niet durven te beweren wat ik heb gekend, de werkelijke waarheid is. Ik zou het niet eens kunnen, en zo moet je het ook niet zien. .

[ Bericht 16% gewijzigd door Choices op 18-08-2005 13:10:23 ]
pi_29751281
Oke, dat kan ik begrijpen. Je kunt uiteraard niet meer dan aangeven hoe de ervaring voor jou was. Ik geloof overigens zelf dat alle materiële zaken, deze fysische werkelijkheid een illusie is. Ik geloof dus ook dat het inzicht daarin, maar vooral de ervaring zoals jij die hebt ervaren, alles overtreft. Ik geloof dat dat een ultieme bevrediging is, ultieme rust en ultiem geluk.

Maar dit alles is jouw gelukt in jouw (huidige) leven? En je ervaart het dus ook als je loopt? Niet alleen tijdens meditatie, maar ook tijdens het actief bezig zijn overdag?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:39:42 #197
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29751760
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 13:22 schreef FuifDuif het volgende:
Oke, dat kan ik begrijpen. Je kunt uiteraard niet meer dan aangeven hoe de ervaring voor jou was. Ik geloof overigens zelf dat alle materiële zaken, deze fysische werkelijkheid een illusie is. Ik geloof dus ook dat het inzicht daarin, maar vooral de ervaring zoals jij die hebt ervaren, alles overtreft. Ik geloof dat dat een ultieme bevrediging is, ultieme rust en ultiem geluk.

Maar dit alles is jouw gelukt in jouw (huidige) leven? En je ervaart het dus ook als je loopt? Niet alleen tijdens meditatie, maar ook tijdens het actief bezig zijn overdag?
Nee niet meer, het is geen constante. Maar ik ervaar het aardig snel ja. Maar er zijn weken/maanden geweest waarin ik het constant voelde ja, wat mijn bezigheid ook was. Het was alsof ik een arm alleen hoefde op te tillen, zo gemakkelijk was het, om er weer in te weken. Helemaal in opgaan. Tranen die constant onder de oppervlakte lagen, van vreugde, die er op sommige momenten uitsprongen.
Maar nu niet, ben nu weer vrij aards aant leven, met zo af en toe zulke momenten. Het komt wanneer het nodig is, voor mij. Maar het is zeker voor eeuwig een deel van me, dat weet ik zeker. Het is nu zo'n groot besef geworden dat ik daar geen twijfels over heb.

Maar op dit moment is het niet nodig, alleen als het leven mij een boodschap wilt geven of iets in die trant. Maar voorlopig bereid ik me lekker voor op het toelatingsexamen, en later vandaag, lekker naar lowlands .
ja, het leven van mij lijkt er een van 2 persoonlijkheden aan de ene kant heb ik mijn bovenaardse kant, in weze, waar het 'ik' ophoud als ik er echt diep inzit, aan de andere kant mn simpele ik.
pi_29752895
Ja, momenteel lees ik een boek over deze materie en ik sta versteld van de overeenkomsten die ik terugvind in jouw verhaal! Maar ook wat je hierboven zegt, dat je op twee niveau's leeft. Het gaat er ook niet om dat je voor altijd nu op dat hogere niveau leeft, maar om het innerlijk weten. In sommige gevallen kun je niet anders dan op vanuit het lagere niveau leven. Je bent immers een mens en met je stoffelijk lichaam verbonden met deze stoffelijke wereld. Maar dat maakt niet uit, jij weet inmiddels innerlijk, door ervaring, wat in feite de essentie is. En die bewustwording, daar gaat het om denk ik.

Hoe lang heb je erover gedaan om deze fase te bereiken en wanneer en waarom ben je er mee begonnen?
pi_29752922
Ik weet overigens dat ik zelf te analytisch denk en dat je daarmee geen steek verder komt op dit vlak. Ik wil het dan weer plaatsen in allerlei kadertjes en verklarende modelletjes en ik weet dat dat geen zin heeft. Dus ik zal daar eerst vanaf moeten stappen .
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:32:54 #200
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_29753256
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 14:20 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, momenteel lees ik een boek over deze materie en ik sta versteld van de overeenkomsten die ik terugvind in jouw verhaal! Maar ook wat je hierboven zegt, dat je op twee niveau's leeft. Het gaat er ook niet om dat je voor altijd nu op dat hogere niveau leeft, maar om het innerlijk weten. In sommige gevallen kun je niet anders dan op vanuit het lagere niveau leven. Je bent immers een mens en met je stoffelijk lichaam verbonden met deze stoffelijke wereld. Maar dat maakt niet uit, jij weet inmiddels innerlijk, door ervaring, wat in feite de essentie is. En die bewustwording, daar gaat het om denk ik.

Hoe lang heb je erover gedaan om deze fase te bereiken en wanneer en waarom ben je er mee begonnen?
Ik heb een australische kennis, die mij enorm geholpen heeft. Die mij ook met lichtvoeding heeft geholpen -kan je lezen in mijn ebook-.

maargoed, tja, ik zou je de andere antwoorden kunnen geven, maar ze dienen voor jou geen functie. Anders dan dat je op den duur zult realiseren dat dit voor iedereen weer een stukje anders ligt. Want hoelang? Ik ben nu 2 jaar met deze materie bezig. Ben nu 20, maar dit ligt voor iedereen anders. Ook wat betreft vorige levens, mocht je daarin geloven. Het enige wat je nodig hebt is de intentie, fuifduif, de rest valt voor jou zelf op zijn plaats zoals jij het nodig hebt.

Ik heb voor mijzelf niks bereikt, anders dan een sterk besef van een bepaalde van realiteit. Een hele dikke bodem, door vanalles wat ik ervaren heb. En wat betreft essentie, ik weet het niet, maar ik voel het, zo zie ik het voor mijzelf eigenlijk. En wat ik voel, is niet absoluut, dit is voor iedereen anders, afhankelijk van zijn fase in zijn ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')