Pepe,quote:Op zondag 2 januari 2005 02:41 schreef -Pepe- het volgende:
..
quote:Op zondag 2 januari 2005 04:22 schreef -Pepe- het volgende:
Wat ik probeer te zeggen was, niet inhoudelijk op de punten in te gaan, maar meer in het algemeen:
Als iemand onbewust zijn eigen leer niet volgt, in dit geval dus: wel verlichting nastreven, maar ondertussen laat zien niet bijzonder ruimdenkend te zijn, in hoeverre je dan dus verder naar de leer van deze persoon kunt/moet luisteren. Vooral omdat in de spirituele hoek vaak uitspraken gedaan worden die moeilijk te testen zijn.
Maar goed, het wordt inderdaad een beetje off-topic, en hierover nu al een aantal posts gehad.
Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:10 schreef MUUS het volgende:
[..]
En dat snap ik eigenlijk niet.. Omdat de feestdagen eraan kwamen en jouw moeder bepaald eetgedrag van je is gewend, stop je met jouw ehm... plan/overtuiging/ ideaal?
Waarom?.
Swami Prabhupada is de oprichter van ISKCON aka Hare Krishna. In Lupa Solitaria's topic kan je er meer over lezen: Mijn ervaringen in ISKCON, aka 'de Hare Krishna-beweging'quote:Op zaterdag 1 januari 2005 22:59 schreef -Pepe- het volgende:
Ik twijfel ook nl,
Ook bijvoorbeeld over andere spirituele boekjes e.d. Laatst las ik nog iets wat ook wel interessant is van ene goeroe uit India. Als hij dan op een gegeven moment de hele wetenschap af gaat kraken, zeggen dat dingen als evolutie niet klopt, blijkt het vooral op dat punt zijn onwetendheid. Wil niet zeggen dat er niets nuttigs in het boekje meer kan staan, maar vooral omdat de schrijver zijn visie op het leven als de enige waarheid brengt (waar veel spirituele meesters last van hebben) heb ik al snel zoeits dat ik niet meer verder hoef te lezen.
quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:17 schreef Choices het volgende:
[..]
Muus, bedankt, doordat ik ging nadenken op jou vraag, kwam ik op het antwoord zoals eerder gepost.. en ik ben nu weer aan het vasten om erna weer van lichtvoeding te leven. Dit keer is het proces niet nodig omdat ik, en mn lichaam, hetgeen herkend. Zolang de intentie er maar is.
Mensen, de dagen zijn weer hemels,
Geniet ervan!!!
Eind januarie geef ik nog even een update voor zij die geinteresseerd zijn.
Ik pas echt wel op mijzelf, dat zeiden mensen ook aanvankelijk voor het proces, en dat is ook zeker goedgekomen. Als ik niet kon onderscheiden welk gevoel werkelijk van mij is, en welke van mijn ego. Angsten, zijn er namelijk niet, als je werkelijk het absolute begint te leren kennen. Dan kom je erachter dat het absolute je ondersteund. Maargoed, dit is dan een ervaring die je moet kennen om het te begrijpen helaas. Maar ik kan je geruststellen dat ik weet wanneer het echt fout gaat, en wanneer niet.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:14 schreef MUUS het volgende:
[..].
Pas op jezelf.
En probeer een balans te vinden. Niet alles wat jouw geest 'stiekem' aangeeft is sneaky! Soms is het een echte waarschuwing.
Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)quote:Op maandag 21 maart 2005 17:36 schreef Choices het volgende:
Boekje is gepost op de site. Voor de geinteresseerden..
Alleen het e-book staat er nog op: http://home.planet.nl/~mewwind/quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:49 schreef Semjase het volgende:
[..]
Op welke site staat het Choices? Ik ben wel geinteresseerd :-)
Thanks.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:01 schreef Dj_White_Night het volgende:
had al eerder naar je gepost(ander ropic), goed om een zelfstandige tegen te komen(zijn maar weinig die het echt zijn)
anyway ignore this Bullshit off-topic crap
GRtZ G
Dat boek en vele anderen heb ik gelezen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:38 schreef Enyalius het volgende:
mijn beweegredenen...hmm dat komt uit een spiritueele visie. en voedsel is leuk en aardig maar in princiepe heb je het niet nodig. ik zou het helemaal uit kunnen leggen, maar je zou ook de celestijnse belofte kunnen lezen, dat boek staat vol met waarheden.
Nogmaals.. waarom ?quote:in feite ontken je niet wat je gegeven is...je hebt voedsel gepakt het is je niet gegeven. mensen hebben een energie bron nodig om zich zelf intact te houden. zoals gewoonlijk is er meer dan 1 manier.
ik eet ook, ik houd van vlees en eet niks waar geen vlees in zit. maar als het echt mogelijk is om op energie te leven dan stap ik over.
Vind je dit niet een beetje "eng" en overmoedig ?quote:de gevolgen...tja niks is zonder gevaren. daarom stel ik altijd een paar anderen op de hoogte van wat ik doe. en als ik doodga...so what. mijn taak is nog niet vervuld dus ik word gewoon weer terug in me lichaam geduwd zoals de laatste ke(e)r(en). en dan heb ik geleerd van wat ik fout doe en doe het daarna beter
feedback topic je vraag herhalen ?quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:47 schreef Kebab het volgende:
Waarom werd mijn hongerstaking topic geslote en dit niet? Komt op hetzelfde neer!
Mirage, als ik ze mag beantwoorden:quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:47 schreef Mirage het volgende:
Nogmaals.. waarom ?
Wat denk je dat de voordelen zijn (.to.v. voedsel nuttigen)
Waar denk je dat het je brengt ?
Ik ben erg benieuwd naar wat je verwacht dat het je zal geven of dat je verwacht dat het je van zal ontdoen.
Enyalius, zoals je in mijn ebook hebt kunnen lezen; Ik werd overvallen door een enorme boodschap van het leven dat het tijd was om dat proces te doen voor mijzelf. Tuurlijk heb ik veel dingen daarvoor gedaan, veel bepaalde oefeningen enzo. Zeker, dat is niet te ontkennen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 13:31 schreef Enyalius het volgende:
choices zou je mischien wat verscheidene technieken kunnen posten of links er naar. ga ik het ook es proberen om 3 weken zonder fysiek voedsel rond te lopen. op het moment kan ik mijn levens energie wel aanvullen van buiten af, maar om er puur op te gaan leven...wil het wel es proberen
quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:25 schreef Enyalius het volgende:
ik heb mijn verwachtingen en alles net toch al uit geschreven? o.O
en ja ik ben bewust dat jouw methode niet voor mij hoeft te werken. iedereen heeft zijn eigen manier. maar het zou toch interesant wezen om een begin punt te hebben om daar een eigen methode op te baseren.
drinken zal ik waarschijnlijk wel blijven doen, maar niet echt veel zoals al beschreven was.
en als het niet vol te houden is en me lichaam geeft het signaal dan stop ik gewoon er mee.
Tnx Choices, de vraag mét note die je erachter zet is precies wat ik probeerde uit Enyalius te krijgen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:20 schreef Choices het volgende:
[..]
Waarom wil je dit doen enyalius? Wat kan jij voor jouzelf hier uit halen? -en nee, niet je antwoorden baseren op mijn vorige post. hehe. _je hebt het al beantwoord in bovenstaande post_
Mirage, als je voelt dat dit topic 'te gevaarlijk word' sluit het gerust hoor. ik wil zelf niemand aansporen tot dingen.
met mijn religieuze achtergrond moet ik zeggen dat al deze TROEP leuk is als je leuke truckjes wilt leren, maar van belang is deze techniek niet!!!quote:Een ?beetje? een nadeel is dat Breatharianisme binnen de new age beweging als een gigantiese status word gezien.
Als je kunt leven van licht... nou... dan ben je wel heel ver en dan heb je het helemaal gemaakt!
ik vind dat kort door de bocht. tegenwoordig zijn steeds meer mensen op zoek naar een gezondere levensstijl. gezonder eten, drinken, meer sporten e.d. ze zijn nog niet op het meest gezonde niveau, maar ze komen al aardig in de beurt. dus zo'n grote omslag in levens stijl is het nu ook weer niet.quote:Je moet je dus bedenken of jullie bereid zijn om jullie leven zo om te gooien en ook zo te gaan leven. Een rein dieet en een rein leven met zo min mogelijk materialistische invloeden. Zijn jullie dat niet bereid om te doen dan is het niet geschikt voor jullie om te doen.
Lichtvoeding is alleen geschikt als je leven zo is, het is niet te combineren met de maatschappij zoals die hier in het westen is.
JA er is een groot verschil tussen religie(tradities enzo) en spiritualiteit, maar ik bedoelde iets meer in de zin van godsDIENST... ongeacht boeken van XXXX aantal jaren terugquote:er is gelukkig een verschil tussen religie en spiritualiteit. mensen die religieus zijn, maakt niet uit of het christen/islam/wetenschap whatever is, maar die vinden alles troep wat niet binnen hun gedachtegang past. daarboven op missen ze ook nog persoonlijke ervaringen om er ook maar enigzins over mee te kunnen praten. er is een verschil tussen dingen alleen in theorie weten en het ook zelf uitgeprobeerd hebben/doen. gelukkig kies ik voor spiritualiteit ipv religies. alhoewel ik hang deels het boedhisme aan
Licht is maar een interpretatie. Je kunt net zo goed zeggen; Je bent zelf de energie waarmee je je voed. Het is niet dat uit licht de energie gehaalt word. Totdat de wetenschap dit erkend als een mogelijkheid/waarheid. Zul je nooit zeker weten 'hoe' het werkt. Maar naar mijn denken is dat ook helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb nu heel het topic gelezen maar 1 ding snap ik dus niet helemaal en dat is dus hoe je energie kan krijgen uit licht ofzo..
Kan ik het vergelijken met energie krijgen van muziek? Dus als ik op een feest sta dat de muziek mij oppeppt, energie geeft, ik niet meer stil kan staan, geen behoefte heb aan eten en drinken, en door kan gaan ookal heb ik spierpijn van het dansen enz. ?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:11 schreef Enyalius het volgende:
ook probeer ik constant energie te filteren uit de lucht die ik inadem. deze manier van doen is bedoeld om:
1. te kijken of het (voor jou) echt mogelijk is om puur op energie te leven
Das echt een grote bron van misverstanden.quote:alleen anders verwoord.
Is dat niet de ware betekenis van Godsdienst?quote:je werkt naar verbetering van jezelf en werkt af en toe samen met de godheid om dat punt te bereiken
Kan een mens dat uberhaupt zeggen? Naar mijn denken niet namelijk. Wat is De waarheid?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:28 schreef FuifDuif het volgende:
Maar willen jullie beweren dat jullie daadwerkelijk die ware Waarheid hebben mogen ervaren? Of in ieder geval een tipje van de ijsberg hebben mogen aanraken?
Nee niet meer, het is geen constante. Maar ik ervaar het aardig snel ja. Maar er zijn weken/maanden geweest waarin ik het constant voelde ja, wat mijn bezigheid ook was. Het was alsof ik een arm alleen hoefde op te tillen, zo gemakkelijk was het, om er weer in te weken. Helemaal in opgaan. Tranen die constant onder de oppervlakte lagen, van vreugde, die er op sommige momenten uitsprongen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:22 schreef FuifDuif het volgende:
Oke, dat kan ik begrijpen. Je kunt uiteraard niet meer dan aangeven hoe de ervaring voor jou was. Ik geloof overigens zelf dat alle materiële zaken, deze fysische werkelijkheid een illusie is. Ik geloof dus ook dat het inzicht daarin, maar vooral de ervaring zoals jij die hebt ervaren, alles overtreft. Ik geloof dat dat een ultieme bevrediging is, ultieme rust en ultiem geluk.
Maar dit alles is jouw gelukt in jouw (huidige) leven? En je ervaart het dus ook als je loopt? Niet alleen tijdens meditatie, maar ook tijdens het actief bezig zijn overdag?
Ik heb een australische kennis, die mij enorm geholpen heeft. Die mij ook met lichtvoeding heeft geholpen -kan je lezen in mijn ebook-.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:20 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, momenteel lees ik een boek over deze materie en ik sta versteld van de overeenkomsten die ik terugvind in jouw verhaal! Maar ook wat je hierboven zegt, dat je op twee niveau's leeft. Het gaat er ook niet om dat je voor altijd nu op dat hogere niveau leeft, maar om het innerlijk weten. In sommige gevallen kun je niet anders dan op vanuit het lagere niveau leven. Je bent immers een mens en met je stoffelijk lichaam verbonden met deze stoffelijke wereld. Maar dat maakt niet uit, jij weet inmiddels innerlijk, door ervaring, wat in feite de essentie is. En die bewustwording, daar gaat het om denk ik.
Hoe lang heb je erover gedaan om deze fase te bereiken en wanneer en waarom ben je er mee begonnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |