bron: Sunday Express/de Standaard.quote:Bin Laden gelokaliseerd in Pakistan (Sunday Express)
LONDEN 22/02 (BELGA/AG) = De speciale Amerikaanse en Britse eenheden zouden de leider van het terreurnetwerk Al-Qaïda, Ossama Bin Laden, gelokaliseerd hebben in een bergachtig gebied in het Noord-Oosten van Pakistan, niet ver van de Afghaanse grens, zo meldt het Britse dagblad Sunday Express. De krant, die zich baseert op een Amerikaanse inlichtingenbron, deelt mee dat Bin Laden zich samen met ongeveer vijftig fanatieke aanhangers schuilhoudt binnen een zone van 16 kilometer ten noorden van de stad Khanozai en Qetta. "Bin Laden is omsingeld en de speciale Amerikaanse eenheden zijn absoluut zeker dat hij niet kan ontsnappen," aldus de niet nader geïdentificeerde bron in de Sunday Express. Nog volgens dezelfde bron zou ook mollah Mohammed Omar zich in het gezelschap van de leider van Al-Qaïda bevinden.(SVR)
(Belga)
Je twijfelt toch niet mag ik hopen?quote:Op maandag 23 februari 2004 03:28 schreef DaMook het volgende:
Laten we hopen dat het ze lukt... EINDELIJK...
Geloof jij het?quote:Op maandag 23 februari 2004 02:51 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
bron: Sunday Express/de Standaard.
Dat wordt weer een spannende week.
BIERquote:Op maandag 23 februari 2004 05:06 schreef doemaardrie het volgende:
Ik denk dat bin laden inmiddels twee flinke tieten heeft en blonde haren en ergens is ondergedoken in zweden onder de naam knackbrod ofzo.
maar nu eerst een .........
hey bavaria telt niet hequote:Op maandag 23 februari 2004 05:07 schreef Billengezicht het volgende:
[..]
BIER
quote:Op maandag 23 februari 2004 09:43 schreef SpongeDion het volgende:
Als ze hem hebben, zijn we weer van een Terrorist af. Maar de vraag is, in hoe verre valt de media te vertrouwen. Want de media is zo machtig, dat ze de hele massa kunnen laten denken dat ze Bin Laden hebben gevangen, maar hij kan ook best ergens verstopt zitten om een nieuw plan te bedenken. Daarom vertrouw ik dit bericht voor geen meter.
De vraag is niet in hoeverrre de media te vertrouwen is, want dat zijn ze niet. Maar de vraag is nog meer in hoeveere zijn overheden te vertrouwen met de infromatie die ze naar de media doorsplen. Dat is een nog groter probleem. Zeker met de amerikaanse overheden wat ze in de afgelopen jaren gelogen hebben.quote:Op maandag 23 februari 2004 09:43 schreef SpongeDion het volgende:
Als ze hem hebben, zijn we weer van een Terrorist af. Maar de vraag is, in hoe verre valt de media te vertrouwen. Want de media is zo machtig, dat ze de hele massa kunnen laten denken dat ze Bin Laden hebben gevangen, maar hij kan ook best ergens verstopt zitten om een nieuw plan te bedenken. Daarom vertrouw ik dit bericht voor geen meter.
quote:Sunday newspaper is claiming Osama bin Laden has been found and is surrounded by US special forces in an area of land bordering north-west Pakistan and Afghanistan.
The Sunday Express, known for its sometimes colourful scoops, claims the al-Qaeda leader has been "sighted" for the first time since 2001 and is being monitored by satellite.
Vast een publiciteitsstunt heh.. die DNA onderzoeken maken uiteraard geen verschilquote:Op maandag 23 februari 2004 09:37 schreef skunkator het volgende:
Lijkt me sterk dat ze hem hebben, sterker nog, ik twijfel er nog steeds aan dat ze Saddam Hoessein hebben, het klinkt te grapperig:"I am the president of Irak and I want to negotiate"
En de angst van de landen te aanschouwen die nu opeens wel meewerken met inspecties e.d. Net zoals bij Iran en N-K. Het terrorisme zal overwonnen worden.quote:Op maandag 23 februari 2004 23:37 schreef s3m het volgende:
zou wel is leuk zijn als die gekken is zijn opgesloten..
Ze kunnen immers allemaal eindigen als Saddam en dat weten ze nu.quote:Op maandag 23 februari 2004 23:40 schreef sanniejj het volgende:
[..]
En de angst van de landen te aanschouwen die nu opeens wel meewerken met inspecties e.d. Net zoals bij Iran en N-K. Het terrorisme zal overwonnen worden.
Levend hoofd op dienbladquote:Op dinsdag 24 februari 2004 01:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik geloof het pas als ze zijn hoofd op een dienblad presenteren. Levend mag ook.
Net vers van de guillotine? Kan.. Kan..quote:Op dinsdag 24 februari 2004 01:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
Levend hoofd op dienblad![]()
Wie zegt dat het een gozer is.quote:Op maandag 23 februari 2004 03:03 schreef Vampier het volgende:
gewoon een gozer met een baard, Amerikaanse propaganda
Dat geldt alleen als men een kip is. Of een paling.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 02:17 schreef Megumi het volgende:
Men schijnt na afhakken van het hoofd nog een paar minuten te leven.
De reden die hieronder gegeven wordt mischien, helaas wel een indymedia site, kan ik niet verder verifieren.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 07:39 schreef MokroKees het volgende:
zijn "gevangenname" stond inderdaad pas voor november gepland.
als ze de osama troef nu eerder in gaan zetten , ben ik benieuwd van welk schandaal bush daarmee de aandacht wil afleiden...
quote:21% Amerikanen wil betalen voor executie Bin Laden op tv
Een op de vijf Amerikanen zou willen betalen om de executie van al-Qaeda- leider Osama bin Laden op tv te zien, als hij gevonden en veroordeeld wordt.
Onderzoek
Slechts één op de drie Amerikanen vindt dat executies niet op televisie vertoont zouden moeten worden. Dat blijkt uit een onderzoek van Harris Interactive in opdracht van een Amerikaans tvbedrijf.
Is gewoon ziek.quote:Op woensdag 25 februari 2004 01:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Vind ik niet. Reken maar dat er naar de 2e wereldoorlog hier een hoop mensen waren die de heer Hitler en zijn companen persoonlijk wilden verbranden. Ik denk dat zo'n gevoel ook overheerst bij de Amerikanen na de gebeurtenissen van 11 september. Ik vraag me maar net af hoe Nederland had gereageerd als Bin Laden wat Boeiings op een vol Amsterdam had laten storten.quote:Op woensdag 25 februari 2004 02:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Is gewoon ziek.
Ja, stout. De regering is onthutst, verbaasd, geschokt, machteloos etc. zoals vaker.quote:Op woensdag 25 februari 2004 02:15 schreef Steijn het volgende:
[..]
Vind ik niet. Reken maar dat er naar de 2e wereldoorlog hier een hoop mensen waren die de heer Hitler en zijn companen persoonlijk wilden verbranden. Ik denk dat zo'n gevoel ook overheerst bij de Amerikanen na de gebeurtenissen van 11 september. Ik vraag me maar net af hoe Nederland had gereageerd als Bin Laden wat Boeiings op een vol Amsterdam had laten storten.
quote:Bin Laden 'surrounded'
February 22, 2004
A BRITISH Sunday newspaper is claiming Osama bin Laden has been found and is surrounded by US special forces in an area of land bordering north-west Pakistan and Afghanistan.
The Sunday Express, known for its sometimes colourful scoops, claims the al-Qaeda leader has been "sighted" for the first time since 2001 and is being monitored by satellite.
The paper claims he is in a mountainous area to the north of the Pakistani city of Quetta. The region is said to be peopled with bin Laden supporters and the terrorist leader is estimated to also have 50 of his fanatical bodyguards with him.
The claim is attributed to "a well-placed intelligence source" in Washington, who is quoted as saying: "He (bin Laden) is boxed in."
The paper says the hostile terrain makes an all-out conventional military assault impossible. The plan to capture him would depend on a "grab-him-and-go" style operation.
"US helicopters already sited on the Afghanistan border will swoop in to extricate him," the newspaper says. It claims bin Laden and his men "sleep in caves or out in the open. The area is swept by fierce snow storms howling down from the 10,000ft-high mountain peaks. Donkeys are the only transport."
The special forces are "absolutely confident" there is no escape for bin Laden, and are awaiting the order to go in and get him.
"The timing of that order will ultimately depend on President Bush," the paper says. "Capturing bin Laden will certainly be a huge help for him as he gets ready for the election."
The article says bin Laden's movements are monitored by a National Security Agency satellite.
On Thursday last week, General Richard Myers, chairman of the US joint chiefs of staff, said America had been engaged in "intense" efforts to capture bin Laden, who was believed to be hiding in the border area between Pakistan and Afghanistan.
But he insisted that the focus of the search had not narrowed for months.
quote:Op woensdag 25 februari 2004 14:10 schreef _Flea_ het volgende:
Ik weet niet wat ik hiervan moet geloven. Ik hoop wel dat het zo is, maar ik denk eerder dat het verkiezingspropaganda is van Bush. Hij zal er alles aan doen om z'n plannen door te drukken.
Amerika is niet beter van hem geworden.
Neuh, want als Osama nu alweer ontsnapt is Bush helemaal de lul.quote:Op woensdag 25 februari 2004 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[afbeelding] Verkiezingscampagne van Bush.. Bush is dom.
Maar niet zo dom.
Als dit propaganda was van Bush, zou dit dan niet wat breder uit gemeten worden in de pers, ipv een roddelkrantje in Engeland dat een gerucht de wereld in helpt?
quote:Pakistani troops have arrested some 20 suspects in an operation aimed at tracking down Al-Qaeda and Taliban fighters believed to be hiding in remote tribal areas along the border with Afghanistan. This latest offensive comes amid heightened speculation that U.S.-led forces are closing in on Al-Qaeda leader Osama bin Laden.
Prague, 25 February 2004 (RFE/RL) -- Pakistani troops hunting for Al-Qaeda and Taliban fighters zeroed in yesterday on the Pakistani village of Azam Warsak near the Afghan border.
Some 20 suspects, including a number of foreigners, were arrested in the operation in Pakistan's tribal South Waziristan region.
It's the latest offensive by Pakistani forces in the area and follows the expiration of a deadline for locals to hand over militants.
But the raids also come amid heightened speculation that the U.S. and its allies are closing in on Al-Qaeda leader Osama bin Laden, who is thought to be hiding in the area straddling the Pakistan-Afghan border.
Britain's "Sunday Express" newspaper this week cited unidentified American sources as saying U.S. and British forces have pinpointed bin Laden to a 16-square-kilometer area along the border.
Pakistani officials dismiss speculation that the latest raids are targeting bin Laden, though Interior Minister Faisal Saleh Hayat say there is a "strong possibility" that senior Al-Qaeda figures like bin Laden and top aide Ayman al-Zawahri are hiding in the region.
"Most of these stories linking some reports that Ayman al-Zawahri and Osama bin Laden have been seen there. They have been witnessed by people. They are merely conjectures and highly speculative. There is no denying the fact that this border area between Pakistan and Afghanistan is a very porous area, and there could be a possibility of certain high profile elements connected to Al-Qaeda hierarchy. There could be a strong possibility that they could be anywhere in these areas. Although we do feel that there [is] sufficient and strong evidence to the effect that Osama bin Laden and his top henchmen would be somewhere in Afghanistan," Hayat said.
Brian Hilferty, a U.S. military spokesman in Kabul, plays down reports about bin Laden's location. "If we knew where he was," Hilferty says, "we would go get him."
But other statements suggest the U.S. military is confident bin Laden will be captured soon.
It was Hilferty who boldly stated last month that the U.S. military is "sure" it will capture bin Laden this year. Another spokesman, Matt Beevers, said today that time is running out for bin Laden.
Christopher Langton is a defense expert at London's International Institute for Strategic Studies.
"If they are so certain that they are closing in on bin Laden, which indicates they know roughly where he is, it's probably not a good thing to make that knowledge public because it would only alert [bin Laden] to that fact. So my feeling is that this has been said partly to [give] more credibility to the U.S. approach in Afghanistan before the [November] U.S. [presidential] elections, but also maybe to encourage the Pakistanis to [make a] greater effort," Langton said.
Richard Evans, a terrorism expert with Jane's military publishing group, is cautious also. He says it's possible the U.S. and Pakistani authorities do, indeed, have accurate intelligence on bin Laden's movements. But he notes it's not the first time bin Laden has been reported to be cornered.
"During [U.S.-led] Operation Enduring Freedom in Afghanistan, it was thought that bin Laden had been cornered at Tora Bora [at the end of 2001]. And after several days of fierce fighting, when the troops finally got up there, they found he'd managed to slip away. It's been assumed for several months that bin Laden was in the Northwestern Frontier Province of Pakistan, moving around regularly with a small number of bodyguards, having bought off certain tribal leaders in that area to act as a kind of early warning whenever Pakistani or U.S. forces might be drawing near. He's gotten away before. It remains to be seen whether the latest claims -- generally by unnamed officials [quoted] in the media -- have any substance to them," Evans said.
This week, two audio tapes attributed to al-Zawahri gave what some experts interpret as Al-Qaeda's response to the speculation.
On one tape, al-Zawahri threatens new attacks on the U.S. and dismisses a claim by U.S. President George W. Bush that two-thirds of the Al-Qaeda network has been crushed.
Afgestudeerd op Yale.. lid van de elite studentenclub op yale..quote:Op woensdag 25 februari 2004 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[afbeelding] Verkiezingscampagne van Bush.. Bush is dom.
Maar niet zo dom.
Als dit propaganda was van Bush, zou dit dan niet wat breder uit gemeten worden in de pers, ipv een roddelkrantje in Engeland dat een gerucht de wereld in helpt?
Klopt, waarom mensen altijd denken dat Bush dom is, snap ik niet. Stond laatst mooi interview van Maarten van Rossum die goed analyseerde hoe het nou met bush in elkaar steekt.quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:47 schreef sanniejj het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 25 februari 2004 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[<a href="http://images.fok.nl/s/nosmile.gif" width="15" height="15" target="_blank">afbeelding</a>] Verkiezingscampagne van Bush.. Bush is dom.
Maar niet zo dom.
Als dit propaganda was van Bush, zou dit dan niet wat breder uit gemeten worden in de pers, ipv een roddelkrantje in Engeland dat een gerucht de wereld in helpt?</div></blockquote>Afgestudeerd op Yale.. lid van de elite studentenclub op yale..
Lijkt me knap dat je dan dom genoemd kan worden.
Hopelijk wordt de capture live uitgezonden, wij hebben de rest van de week vrij genomen en hebben onafgebroken CNN aanstaan.quote:Op woensdag 25 februari 2004 14:21 schreef realist_ik het volgende:
The special forces are "absolutely confident" there is no escape for bin Laden, and are awaiting the order to go in and get him.
volgens het laatste recente rapport uit afghanistan is die regio al 5 keer gecontroleerd,quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:08 schreef battlesickloner het volgende:
Yeah right, ik heb ook al gelezen dat twee SAS teams klaarstaan samen met Amerikaanse special forces en dat een spionagesatteliet OBL continu volgtDaarentegen is schijnen er wel een massaal aantal (Pakistaanse ?) parachutisten gedropt te zijn in die regio, maar dat zou te maken hebben met het lenteoffensief dat gepland staat.
Het is dus best mogelijk dat OBL wordt gevangen, maar de info die rondgestrooid wordt is waarschijnlijk onjuist. Mss dat ze met dit soort troepenbewegingen OBL tot een fatale vergissing willen aanzetten ofzo.
[..]
lol! dat roepen die figuren al sinds ze elkaar voor het eerst tegenkwamen in een theehuis in Kandahar oidquote:Op donderdag 26 februari 2004 15:56 schreef Binas het volgende:
[..]
volgens het laatste recente rapport uit afghanistan is die regio al 5 keer gecontroleerd,
mullah omar, azawahiri en obl zijn ongedeerd, dat blijkt tenminste uit de 2 laatste audiotape op arabische zenders,
maar is binladen wel aan de grenzen van afghanistan-pakistan ?
wat is het nut van de satellieten als je geen doel hebt dat je moet volgen?
mullah omar waarschuwde dathet niet meer lang zal duren voordat de vs instorten, ik weet niet precies wat dat inhoud, maar azawahiri melde dat hij nieuwe vechters naar amerika zal sturen..
Heb geen zin in die brakke sattelietbeeldenquote:Op donderdag 26 februari 2004 03:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hopelijk wordt de capture live uitgezonden, wij hebben de rest van de week vrij genomen en hebben onafgebroken CNN aanstaan.
quote:Op donderdag 26 februari 2004 00:47 schreef sanniejj het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 25 februari 2004 14:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
[<a href="http://images.fok.nl/s/nosmile.gif" width="15" height="15" target="_blank">afbeelding</a>] Verkiezingscampagne van Bush.. Bush is dom.
Maar niet zo dom.
Als dit propaganda was van Bush, zou dit dan niet wat breder uit gemeten worden in de pers, ipv een roddelkrantje in Engeland dat een gerucht de wereld in helpt?</div></blockquote>Afgestudeerd op Yale.. lid van de elite studentenclub op yale..
Lijkt me knap dat je dan dom genoemd kan worden.
volgens mij krijgen we veel kapingen als Osama gevangen word gehouden..quote:Op dinsdag 24 februari 2004 05:02 schreef Megumi het volgende:
In elk geval vindt ik een zeer lange gevangenisstraf voor Ben Laden de beste optie. Ben niet voor de doodstraf. Laat hem maar lang na denken over zijn zonden.
Volgens Sifaoui weet de VS al geruime tijd waar OBL zich ophoudt en is er geen onrkomen meer aan voor OBL, de beslissing van de VS wanneer Osama op te pakken zou nog even uitgesteld worden tot wat meer nabij de verkiezingen.quote:'Bin Laden wordt opgepakt"
Netwerk spreekt met Mohammed Sifaoui, een Algerijns-Franse journalist die na een reis door Pakistan tot de conclusie komt dat Bin Laden leeft en nog dit jaar door de Amerikanen wordt opgepakt. Siffaoui schrijft momenteel een boek over de jacht op Bin Laden.
Gadverdamme zegquote:Op zaterdag 28 februari 2004 02:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:
In Netwerk vanavond eveneens over de op handen zijnde arrestatie van OBL:
[..]
Volgens Sifaoui weet de VS al geruime tijd waar OBL zich ophoudt en is er geen onrkomen meer aan voor OBL, de beslissing van de VS wanneer Osama op te pakken zou nog even uitgesteld worden tot wat meer nabij de verkiezingen.
Nee dan zitten al die Amerikanen in de Kerken, zondag-avond ofzo lijkt mij een ideaal tijdstip.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 11:29 schreef err het volgende:
bij voorkeur op zondag, net na het ontbijt, rond koffietijd.
Bij voorkeur het tijdstip voor arrestaties van most wanted figuren, het bombarderen van schurkenstaten of het overlijden van leden van het koningshuis
Daar waren ze bij Saddam ook bang voor. Mijns inziens komt het "verzet" dan alleen maar beter aan het licht. Het blijft een goeie zaak, dat dergelijke figuren worden opgepakt.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 14:46 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
volgens mij krijgen we veel kapingen als Osama gevangen word gehouden..
Mits hij nog in leven is dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:56 schreef Disorder het volgende:
Zoals iedereen al dacht, hij zal worden opgepakt wanneer Bush het 't beste uitkomt.
blablablaquote:Bush intensiveert opsporing Bin Laden
ANP
NEW YORK - De Amerikaanse president Bush intensiveert de inspanningen om de terrorist Osama bin Laden te vangen of te doden. Volgens de Amerikaanse krant The New York Times keurde Bush een actieplan daartoe goed.
Het dagblad baseert zich op topfunctionarissen bij de regering en militaire functionarissen. Een hoofdtaak is weggelegd voor het speciale team van de strijdkrachten en de geheime dienst, Task Force 121. Deze groep was al betrokken bij de gevangenneming van de Iraakse leider Saddam Hussein.
CIA-directeur George Tenet bracht begin februari een bezoek aan Pakistan om te overleggen over de strijd tegen het terrorisme. Na diens terugkeer zeiden Amerikaanse functonarissen dat de Pakistaanse president Musharraf zich veel meer dan voorheen bereid toonde om jacht te maken op strijders van de Taliban en het terreurnetwerk al-Qaeda.
bron: ADquote:NET SLUIT ZICH ROND BIN LADEN.
Van onze redactie buitenland
VS opent offensief in grensstreek Pakistan en Afghanistan
Het net sluit zich rond Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk al-Qaeda, die zich schuil zou houden in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan.
Medewerkers van het Witte Huis maakten bekend dat president Bush toestemming heeft gegegeven de jacht op staatsvijand nummer 1 op te voeren. Amerikaanse elitetroepen worden vanuit Irak overgevlogen naar het noordwesten van Pakistan en het aangrenzende gebied in Afghanistan. Onder de troepen bevinden zich eenheden van Task Force 121, die de gevluchte Iraakse leider Saddam Hussein opspoorde.
Pakistaanse paramilitaire troepen voeren intussen extra patrouilles uit in de onherbergzame regio Zuid-Waziristan, het gebied waar Bin Laden zou zijn ondergedoken en waar de Pakistaanse regering moeilijk greep op kan krijgen.
De verhoogde militaire activiteit gaat hand in hand met pogingen om de familie van Osama bin Laden zwaarder onder druk te zetten.De Amerikanen hopen op deze manier meer informatie te verkrijgen over zijn verblijfplaats. Deze tactiek wierp ook vruchten af in de zoektocht naar Saddam.
Ja, dom kun je Bush niet noemen, hij speelt gewoon simpel op de gevoelens van de amerikanen in.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:03 schreef DeBastaard het volgende:
Die man hebben ze volgens mij al maar hij word pas met de verkiezingen gevonden zodat de monkey man kan zeggen ' Hey kijk wat ik heb gedaan! Bin Laden en Saddam gepakt'. En de gemiddelde retarded amerikaan gelooft het en tadaaa meneer bush is weer voor 4 jaar de president.
Net als met Hoessein, die ze tactisch een jaar voor de verkiezingen vonden...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:22 schreef pekel het volgende:
Nu nog wachten op het ideale moment van Bush..
CNNquote:Sources: Bin Laden may be 'on the move'
From Jamie McIntyre
CNN Washington Bureau
WASHINGTON (CNN) -- Al Qaeda leader Osama bin Laden might be preparing to move from Pakistan to Afghanistan, according to sources with access to the latest U.S. intelligence.
U.S. intelligence found signs of a network of al Qaeda couriers and safe houses on the Afghan side of the border, sources said. Such a network could be a sign bin Laden might be planning to flee Pakistan.
Pentagon officials said they think bin Laden is hiding along the mountainous Pakistan-Afghan border, but they said they do not know bin Laden's exact location.
The officials said they think the fugitive terrorist leader is increasingly facing pressure from Pakistan's close efforts with the United States as well as the cooperation of some tribes that rule the largely ungoverned region along the border.
The Arab television network Al-Jazeera aired video Monday showing some 2,000 men from a tribe in the Wana border region of Pakistan who, under pressure from the Pakistan government, have joined the hunt for al Qaeda members.
"The Wana region is like a ship, and we're all on board," said Noor Mohammed, whom Al-Jazeera identified as a tribal leader.
Efforts to catch bin Laden increased
The U.S. military recently said it was increasing efforts to find bin Laden, who has eluded the United States for years.
Pakistani troops arrested 25 people during a raid on the Pakistan side of border last month. It was not clear if any of the people detained were al Qaeda, but the Pakistani troops found passports, weapons and documents, Pakistani military officials said.
The U.S. commander in Afghanistan, Lt. Gen. David Barno, said last month U.S. and Pakistani forces are operating on each side of the border in hopes of driving al Qaeda fighters toward the 11,000 U.S. and Afghan troops across the frontier.
Pentagon officials insist that it's only a matter of time before bin Laden is found.
The Taliban ruled much of Afghanistan from the mid-1990s until a coalition of U.S. and allied forces drove the fundamentalist Muslim regime from power in November 2001. The Taliban provided haven to al Qaeda before the September 11, 2001, attacks.
zorg jij dan dat je in de buurt staatquote:Op woensdag 10 maart 2004 07:48 schreef pro_jeex het volgende:
Laten we hopen dat Osama Bin Laden op tijd zijn bommengordel kan laten afgaan, als ie omsingelt is.
Zou wel een grote eer zijnquote:Op woensdag 10 maart 2004 07:52 schreef milagro het volgende:
[..]
zorg jij dan dat je in de buurt staat
Een bom in je reet vind jij eer?quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:29 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Zou wel een grote eer zijn
Laten we hopen dat jij een goede psychiater hebt in het Pieter baan Centrum.quote:Op woensdag 10 maart 2004 07:48 schreef pro_jeex het volgende:
Laten we hopen dat Osama Bin Laden op tijd zijn bommengordel kan laten afgaan, als ie omsingelt is.
Pieter Baan centrum? Das alleen voor criminelen die in onderzoek zitten nav een zware misdaad. Er wordt bepaald of TBS noodzakelijk is. Ik ben een gewoon vrij man, dus ik snap je opmerking dan ook niet helemaal.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Laten we hopen dat jij een goede psychiater hebt in het Pieter baan Centrum.
Pro jeex, Jihad strijder in pre. Je bent helemaal geen vrij man: je bent nu slaaf van de islam, je extremistch waanzinnige denkbeelden. Sttraks als je jezelf opblaast zal het iig bar tegen vallen, denk maar niet dat je dan 70 maagden krijgtquote:Op woensdag 10 maart 2004 19:15 schreef pro_jeex het volgende:
[..]
Pieter Baan centrum? Das alleen voor criminelen die in onderzoek zitten nav een zware misdaad. Er wordt bepaald of TBS noodzakelijk is. Ik ben een gewoon vrij man, dus ik snap je opmerking dan ook niet helemaal.
Update:quote:Op donderdag 11 maart 2004 00:39 schreef Najra het volgende:
Hebben ze hem al?
quote:Hi-tech upgrade for bin Laden hunt.
CNN Washington Bureau
WASHINGTON (CNN) -- The Pentagon is considering beefing up the already enhanced technology U.S. forces are using to search for al Qaeda leader Osama bin Laden along the mountainous border between Pakistan and Afghanistan.
CNN reported last week troops will start using ground sensors, U-2 spy planes and unmanned Predator drones to monitor the area 24 hours a day, seven days a week.
Al-Jazeera aired a video in September 2003 that appeared to show Osama bin Laden, left, with top deputy Ayman al-Zawahiri.
The U.S. military also is examining using the E-8 Joint Surveillance Target Attack Radar System, a long-range, air-to-ground surveillance system designed to locate, classify and track in any type of weather, according to GlobalSecurity.org, a nonpartisan international policy-research group.
The craft has a range of more than 150 miles (250 kilometers) and can receive a video feed from a Predator drone and mark ground targets for attack.
The U.S. military also may use the RC-135 Rivet Joint, an aircraft that allows the U.S. military to monitor electronic activity, according to GlobalSecurity.org.
The U.S. military is counting on constant surveillance of the border region and the "squeeze play" by U.S. and Pakistani forces surrounding the border to present the best chance to net the world's most-wanted terrorist.
Pentagon officials said they think bin Laden is hiding along the Pakistan-Afghan border, but they said they do not know the al Qaeda leader's exact location.
Top Bush administration officials said they believe that bin Laden may begin to feel the heat from troops now hunting for him and that he might start to move.
U.S. intelligence recently found signs of a network of al Qaeda couriers and safe houses on the Afghan side of the border, sources said. Such a network could be a sign bin Laden might be planning to flee Pakistan.
"We are putting the pieces in place to throw the net over him," one official said.
Officials warn bin Laden is elusive, has slipped through the U.S. military's grip before and may do so again.
Among the devices that will be in place within days are the U-2 spy planes, which fly at 70,000 feet, taking pictures, using radar and intercepting communications.
Unmanned Predator drones, flying at 25,000 feet, are equipped with cameras that can spot vehicles and people and special radar that can operate through clouds. Some of the Predators also may carry Hellfire missiles.
In addition, ground sensors may be placed along mountain passes to listen for vehicles.
The planes and sensors will send data via satellite to analysts. The U.S. military has bought up satellite transmission capacity in the region, to ensure it can respond quickly.
None of the measures are being acknowledged officially.
"Of course you've heard and seen in the press that Osama bin Laden is surrounded, we have him cornered and we know where he is, etc., etc. And of course, we don't know that," said Gen. John Abizaid, commander of U.S. Central Command, in an interview with PBS' Jim Lehrer.
Abizaid added no American troops are on Pakistani soil, saying U.S. efforts with Pakistan are focused on cooperation and coordination.
When asked if he thought bin Laden would be captured this year, the general said he had no way of knowing.
But he said, "I think that we will make it very painful for al Qaeda between now and the end of the year."
CNN's Jamie McIntyre contributed to this report.
ik hoop het niet!! is er tenminste nog iemand over die niks pikt van die arrogante amerikanen.quote:Op maandag 23 februari 2004 03:28 schreef DaMook het volgende:
Laten we hopen dat het ze lukt... EINDELIJK...
Ik hoop dat jij nog eens in een flatgebouw komt. Liefst zo hoog mogelijk als er een vliegtuig aan komt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:53 schreef bandito het volgende:
[..]
ik hoop het niet!! is er tenminste nog iemand over die niks pikt van die arrogante amerikanen.
van osama kan balkenende nog wat leren, beetje ballen tonen tegen die amerikanen in plaats steeds te bukken.
Hij was omsingeld, momenteel sluit het web zich rond hem enzo.quote:Op donderdag 11 maart 2004 02:41 schreef Vampier het volgende:
is ie al opgepakt of is rumsfeld weer seniel aan het wezen?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 07:48 schreef pro_jeex het volgende:
Dan krijg je er weer veel martelaren bij.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:43 schreef Vampier het volgende:
[..]
![]()
inderdaad... laat het maar een legende blijven.
Wat het geweldige web van het geweldige legeren van de geweldige USA die geweldig alles naar de geweldadigheid hebt waar ze met hun geweldadige poten aankomen? Geweldig gewoon!!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hij was omsingeld, momenteel sluit het web zich rond hem enzo.
Pim had het zo gewildquote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:46 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan krijg je er weer veel martelaren bij..
Ze nemen alleen meestal nog wat meer mensen mee in hun martelaarschap.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:47 schreef Vampier het volgende:
[..]
Pim had het zo gewild
quote:Rumsfeld: aanhouding Bin Laden niet einde van oorlog tegen terreur
De eventuele aanhouding van Al-Qaida-leider Osama bin Laden zal niet het einde van de oorlog tegen het terrorisme betekenen en ook de kans op aanslagen door radicaal-islamitische groeperingen niet doen afnemen. Dat heeft de Amerikaanse minister van defensie Donald Rumsfeld dinsdag gezegd.
Het zou een goede zaak zijn als hij van het toneel verdween, maar het probleem van het internationale terrorisme zal met de aanhouding of liquidatie van Bin Laden niet verdwijnen, aldus Rumsfeld, die er aan toevoegde dat er een reële kans is dat de terroristenleider in Afghanistan om het leven is gekomen.
De Amerikaanse veiligheidsdiensten gaan er vooralsnog echter van uit dat hij waarschijnlijk nog in leven is en zich ophoudt in het grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan. Het Amerikaanse leger startte afgelopen weekeinde Operatie Bergstorm, die als doel heeft de zich nog in het grensgebied bevindende Taliban- en Al-Qaida-strijders te doden.
Behalve Bin Laden moeten ook andere terroristenleiders worden uitgeschakeld. De oorlog tegen het terrorisme heeft tot een decentralisatie van groeperingen geleid die deel uitmaken van Al-Qaida of aan de organisatie gelieerd zijn, aldus Rumsfeld in een radio-interview ter gelegenheid van de herdenking van de oorlog tegen Saddam Hussein, vrijdag precies een jaar geleden.
GvAquote:Fransman probeert 'Bin Laden' aan te rijden
Een rechtbank in het Franse Montpellier heeft een 35-jarige man tot drie jaar voorwaardelijke celstraf veroordeeld omdat hij maandag heeft geprobeerd met zijn auto een man aan te rijden die hij aanzag voor Osama bin Laden.
Het slachtoffer, een man van in de 30, wist de auto te ontwijken en bleef ongedeerd. De dader moet hem vijfhonderd euro betalen. Volgens de advocaat van de dader, David Mendel, was zijn cliënt, een kunstenaar, getraumatiseerd door de aanslagen in Madrid en was hij "het slachtoffer van een hallucinatie". "Het was Bin Laden niet. Als hij het wel was geweest, hadden we vijf miljoen dollar verdiend." Dat laatste klopt overigens niet: de VS hebben 25 miljoen op het hoofd van Bin Laden gezet.
Dan is hij als martelaar gestorven, en dat is zijn wens !quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:09 schreef Brammetje het volgende:
Een blaffer in zijn nek en de trekker een paar keer overhalen. Zijn we daar ook mooi vanaf.
Lijkt me ook een logisch scenario.quote:Op donderdag 11 maart 2004 02:43 schreef Chooselife het volgende:
Hij's gepakt, en wordt voorjaar/zomer 2004 gepresenteerd.
En Bush verlengt z'n ambstermijn.
Ik denk dat 't echt zo simpel is.
Net zoals ze Hoessein net voor de verkiezingen naar boven brachten?quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:18 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Lijkt me ook een logisch scenario.
Dat is helemaal niet zo gegaan ? Waar leef jij ?quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Net zoals ze Hoessein net voor de verkiezingen naar boven brachten?
Ten eerste is zijn wens heus niet om te sterven.quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:15 schreef skunkator het volgende:
Dan is hij als martelaar gestorven, en dat is zijn wens !
ik zou iig niet naar die mannen hun huis gaan om hun vrouwen te verkrachtenquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:07 schreef Binas het volgende:
slaaf van Allah ? toch beter dan slaaf van een mens of een super power!:D
wat is volgens jou extremisme? stel : een groep mannen willen je vrouw verkrachten, je bent toevallig naast haar, je weet dat ze sterker zijn dan jou en dat je 'machteloos' zit te kijken, maar je weet ook dat je haar toch moet verdedigen, zal jij je leven opofferen voor haar om haar te beschermen ? of zal je blijven kijken tot ze klaar met haar zijn en dan haar gaan troosten?
Jawelquote:Op donderdag 18 maart 2004 13:01 schreef Brammetje het volgende:
[..]
Ten eerste is zijn wens heus niet om te sterven.
die Fransen ook altijd ... de papieren waren zeker weer niet in orde of in drievoud ingeleverd voor ze hem konden arresterenquote:Email This Story
Print This Story
AP
French: Bin Laden Nearly Caught
Mar 15, 2004 1:37 pm US/Mountain
Osama bin Laden narrowly escaped capture by French troops working with American forces in Afghanistan, perhaps several times, the head of France's armed forces said Monday.
"Our men were not very far," Gen. Henri Bentegeat told France's Europe-1 radio station. "On several occasions, I even think that he slipped out of a net that was well closed."
Meanwhile, U.S.-led troops surprised eight enemy fighters in a cave complex in southeastern Afghanistan, prompting a gunbattle in which three militiamen were killed and five others were wounded, the American military said Monday.
The fighting was the first reported by the U.S. military since the March 7 start of a new sweep for insurgents and terror leaders, including bin Laden and Taliban chief Mullah Mohammed Omar.
The Taliban and their allies appear to have launched their own new offensive along the instable Afghan-Pakistan frontier, killing an Afghan soldier at checkpoint in the latest attack.
The gunbattle occurred Saturday morning as dozens of troops, including special forces, searched caves southwest of Qalat, the capital of Zabul province, 240 miles southwest of Kabul, spokesman Lt. Col. Bryan Hilferty said.
Hiferty said none of the coalition force was harmed.
"We surprised them," Hilferty said. "I don't know who started the engagement."
Also Saturday, coalition troops detained five militiamen in the caves and found "anti-coalition propaganda," Hilferty said. He gave no details.
Hilferty said eight more suspects were detained in the same area Sunday.
Zabul is one of the provinces along the rugged Pakistani border where Taliban guerrillas are believed to have taken refuge after the ouster of the hard-line Islamic regime by a U.S.-led coalition in late 2001.
The military announced a new operation on Saturday called Mountain Storm, a revamp of its efforts to crush militants and capture their leaders — aiming to make the region safe for reconstruction and summer elections, and capture bin Laden and others.
Commanders say they are working in a "hammer-and-anvil" approach with Pakistani troops on the other side of the frontier to pin down guerrillas using the mountains as a base.
Pakistani President Gen. Pervez Musharraf said Monday that there were 500 to 600 suspected foreign terrorists living in the semiautonomous tribal areas along the border, and vowed to drive them out if they would not surrender.
More than 160 people have died in violence this year in Afghanistan, including aid workers and government employees as well as Afghan and foreign troops.
On Monday, an Afghan soldier was killed and another injured when four people opened fire from a vehicle at a checkpoint near Maywand, 45 miles west of Kandahar, an Afghan military commander said.
"Our forces fired on the vehicle, but we don't know if they were hit, because it sped away toward the north," the commander, Gen. Khan Mohammed, said.
He blamed Taliban militants, but didn't elaborate. Troops were sent to the area to investigate, he said.
On Saturday, suspected Taliban armed with rockets and heavy machine guns attacked a government office near the border in Kandahar province, sparking a gunbattle that left three attackers and one Afghan soldier dead.
Hilferty also said that two American airmen were injured, one seriously, when a mine exploded at Bagram Air Base, the main American military camp north of Kabul, on Saturday.
"We believe it was just an old one left over from the wars here," he said.
The seriously injured airmen was evacuated to Germany for treatment. The other was under observation at Bagram, he said. The soldiers were not identified.
Bin Laden is believed to be hiding in the rugged mountains on the border between Pakistan and Afghanistan. Bentegeat said that about 200 French troops are working with American forces in Afghanistan in the hunt for holdouts of the ousted Taliban regime and al Qaeda.
"In Afghanistan, the terrain is extremely favorable to escapes, there are underground networks everywhere," Bentegeat said.
Bentegeat did not say when or where the escapes took place and a Defense Ministry spokeswoman declined to give details.
French soldiers are determined to capture the fugitive head of the al Qaeda network by the end of the year, Bentegeat said.
Bentegeat said bin Laden "symbolizes Sept. 11" and that the intricacy of bombings last Thursday in Madrid — when 10 bombs tore through four rush-hour trains just minutes apart — suggested the involvement of al Qaeda. The attack killed 200 people.
Bentegeat called al Qaeda a "hydra with several heads."
"If we catch one head there will be others," he said. But, "for justice, for the innumerable victims of these monstrous attacks, it is indispensable."
©MMIV, The Associated Press. All Rights Reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten, or redistributed.
pffff als dat zo was zat hij in het eerste vliegtuig dat zich in het pentagon boordequote:Op donderdag 18 maart 2004 13:05 schreef skunkator het volgende:
[..]
Jawel![]()
Dan is hij gestorven als martelaar en daar gaat het hem om. Zijn doel is in ieder geval toch al bereikt, hij wordt serieus genomen door iedereen
ziekelijk ventjequote:Op donderdag 11 maart 2004 16:53 schreef bandito het volgende:
[..]
ik hoop het niet!! is er tenminste nog iemand over die niks pikt van die arrogante amerikanen.
van osama kan balkenende nog wat leren, beetje ballen tonen tegen die amerikanen in plaats steeds te bukken.
CNN.comquote:BREAKING NEWS Pakistani president tells CNN he believes troops have surrounded al Qaeda fighters protecting "high-value target." Details soon.
quote:By AHSANULLAH WAZIR, Associated Press Writer
WANA, Pakistan - Pakistani troops and paramilitary forces using artillery and helicopter gunships launched a new assault Thursday against al-Qaida and Taliban suspects in a tribal region near Afghanistan (news - web sites), two days after a fierce assault that left dozens dead.
In a report from Islamabad, CNN said Pakistani President Gen. Pervez Musharraf told them Pakistani forces had surrounded a "high-value target" that was being protected by al-Qaida fighters. CNN said the identity of the target was not known.
The new push began in Azam Warsak, Shin Warsak and Kaloosha villages in South Waziristan, the tribal region that borders Afghanistan, said Brig. Mahmood Shah, the chief of security for the area. Army spokesman Gen. Shaukat Sultan said there have been casualties in the new offensive, but he had no details of how many or on which side.
The operation follows a clash between security forces and suspected Taliban and al-Qaida holdouts in a fortress-like compound in the village of Kaloosha, just miles from the border. Some 39 people — including 15 troops and 26 militants, died in the raid on Tuesday, the military said Thursday in a statement. Eighteen other suspects were captured.
The statement said most of those killed Tuesday were foreigners, but it gave no details of nationalities and acknowledged that only two of the bodies had been recovered. No senior al-Qaida figures are believed to have been among those killed or captured.
One of the two dead militants whose bodies were recovered was a Chechen and the other was believed to be of Middle Eastern origin, a military official said on condition of anonymity.
In another part of the tribal region — North Waziristan — attackers launched a rocket and fired gunshots at a Pakistan army post before dawn on Thursday, Sultan said. Two soldiers died and several were injured in the attack, according to an intelligence official who spoke to The Associated Press on condition of anonymity.
The official also said that assailants threw a hand grenade at an army truck heading to Miran Shah, the main town of North Waziristan,and that several soldiers were injured. But Sultan denied the incident occurred.
The fresh operation in South Waziristan began as U.S. Secretary of State Colin Powell (news - web sites) began talks with Pakistani leaders in the capital, Islamabad, on Thursday.
Powell was meeting with Musharraf, a key ally in the U.S.-led campaign against terrorism. They were expected to discuss the operation in Kaloosha, as well as U.S. efforts to track al-Qaida and Taliban holdouts on the Afghan side of the border.
The aim of the operation is to "flush out foreign terrorists from Pakistani territory," Shah told The Associated Press from the northwestern city of Peshawar, a regional capital where he is based.
Early morning calls from mosques warned residents in Azam Warsak, Shin Warsak and Kaloosha to leave the area, apparently to give the troops more room to operate.
About a dozen helicopters buzzed over Wana, in South Waziristan, early Thursday, flying toward the operation zone about 6 miles to the west.
A convoy of army trucks carrying soldiers also passed Wana hours before it started. Later, when the operation began, mortar booms could be heard in the town, from the direction of the battle zone.
Interior Ministry spokesman Abdur Rauf Chaudhry said extra troops were dispatched in anticipation of the new offensive.
"Reinforcements have been sent to the area," Chaudhry told AP.
He said "a few" paramilitary troops are missing since the operation in Kaloosha on Tuesday, with rumors in the region that they may have been kidnapped by the suspected militants.
The raid in Kaloosha on Tuesday sparked outrage in the tribal region, which fiercely covets its autonomy and has resisted foreign intervention for centuries.
After the battle, attackers set fire to several military vehicles, some containing weapons and munitions.
U.S. forces in Afghanistan announced over the weekend the start of an operation — dubbed Mountain Storm — to capture terror fugitives, including Osama bin Laden (news - web sites) and Taliban leader Mullah Omar.
On Monday, Musharraf promised to rid Pakistan's tribal areas of foreign terrorists. Pakistan's semiautonomous tribal regions border eastern and southern Afghanistan — the focus of operation Mountain Storm.
Het net om de hoofdpersonen van Al-Quada sluit zich wel denk ik. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:31 schreef the-O het volgende:
Air and groundforces aanwezig, schijnbaar al een aantal slachtoffers. Zou het echt dit keer?
Na het nieuws van 15 Mrt. ben ik hier niet al te zeker van...quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:
>>>breaking news<<<
'Tweede man al-Qaeda omsingeld'
Pakistaanse troepen hebben de tweede man van het terreurnetwerk al-Qaeda, Ayman al-Zawahri (wie kent hem niet), omsingeld. Dat zeggen officieren van het Pakistaanse leger.
RTL.
(mogelijk zou Ayman al-Zawahri zelfs al in de boeien zijn geslagen)
-edit-: [afbeelding]
Osama zal niet ver weg zijn. Misschien zitten ze er alletwee! Er gaan zelfs geruchten dat Osama al opgepakt is.quote:Officials believe Ayman al-Zawahri, who is Osama bin Laden's deputy, is surrounded in a standoff with Pakistani troops, according to news services.
Zeg maar een soort Jim, waar Osama Jamai is?quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:49 schreef the-O het volgende:
Ayman al-Zawahri
Zat eigenlijk op echt groot nieuws te wachten. De man zal best een legende zijn, maar hij heeft het net niet.
Zat meer aan Ron en Boris te denken eigenlijk, maar vooruit.quote:Op donderdag 18 maart 2004 20:16 schreef err het volgende:
[..]
Zeg maar een soort Jim, waar Osama Jamai is?
Anders hadden ze een probleem ivm Khan en zijn nuke handeltjes, de VS heeft ze dat gewoon vergeven in ruil hiervoor.quote:Op donderdag 18 maart 2004 20:06 schreef Monidique het volgende:
Pakistan heeft er in ieder geval wel een aantal doden en destabilisatie van het gebied voor over, dus ze zullen het wle niet voor niets doen, deze operatie.
quote:Prijs op hoofd Bin Laden verdubbeld
AMSTERDAM - Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft donderdag besloten de beloning voor de gouden tip die leidt tot de gevangenneming van Osama bin Laden te verdubbelen naar vijftig miljoen dollar (41 miljoen euro).
De verdubbeling van de prijs op het hoofd van de Al-Qaidaleider is onderdeel van een pakket wetten dat het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken de mogelijkheid moet bieden mensen te belonen voor tips over terroristen en over de financiers van het internationaal terrorisme. Alle 414 aanwezige afgevaardigden keurden de wetten goed, waarna ze werden doorgestuurd naar de Senaat.
De nieuwe wetgeving maakt het voor het ministerie van buitenlandse zaken ook mogelijk tipgevers te voorzien van auto's of andere goederen die ze graag zouden willen hebben. De beloningsprogramma's van buitenlandse zaken en het Amerikaanse departement voor de bestrijding van drugshandel, de DEA, zijn in de wetgeving bijeengevoegd. Volgens de afgevaardigden is dat gedaan omdat het internationaal terrorisme steeds vaker wordt gefinancierd met opbrengsten uit de drugshandel.
De hoogste beloning die de Amerikanen ooit uitbetaalden aan een tipgever was de dertig miljoen dollar voor de Irakees die Amerikaanse soldaten in Irak leidde naar de schuilplaats van de twee zoons van Saddam Hussein. De zoons, die beiden omkwamen bij de Amerikaanse aanval op het huis waarin zij zich verschanst hielden, waren ieder vijftien miljoen dollar 'waard'. De 25 miljoen dollar die op het hoofd van Saddam Hussein zelf stond, is niet uitbetaald. Hoewel er wel Irakezen tips hebben gegeven over de omgeving waar de Iraakse ex-leider zich bevond, werd zijn exacte schuilplaats uiteindelijk door Amerikaanse soldaten gevonden.
OBL zal wel in de buurt zitten (als hij nog leeft) en als hij ook sterft hoeven ze het niet uit te keren.quote:Pakistani forces believe they have surrounded Ayman al-Zawahiri, al Qaeda's number two leader, near the border with Afghanistan, Pakistani officials tell CNN. Government sources say the military plans a heavy air assault once the sun comes up in hope of preventing Zawahiri from escaping.
Eerst is Pakistans handeltje in nucleaire technologie weggepoetst (symbolisch zondebok aangewezen, die vervolgens pardon krijgt waar Washington daarop geheel voor de buhne genoegen mee neemt) en nu is het opgenomen in het clubje bevriende niet-navo landen. Wat zoveel betekent als je ziel aan washington verkopen in ruil voor wapens en het in zadel houden van je regime.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 03:12 schreef Caesu het volgende:
grappig dat ze nu juist die prijs hebben verdubbeld.
ze zijn namelijk van plan het gebied waar Al-Qaida's 2de man zit te bombarderen over een paar uur.
[..]
OBL zal wel in de buurt zitten (als hij nog leeft) en als hij ook sterft hoeven ze het niet uit te keren.
al is 40 mln natuurlijk een schijntje.
die pakistani zullen het niet leuk vinden als het amerikaanse leger daar gaat bombarderen, maar het zal musharraf's leger wel zijn - vinden die fundamentalisten ook niet leuk trouwens.
het zou trouwens een ramp zijn als daar een coup wordt gepleegd of musharraf wordt omgebracht. komen die fundamentalisten aan de macht waarschijnlijk. hebben ze controle over kernbommen enzo.
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 03:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eerst is Pakistans handeltje in nucleaire technologie weggepoetst (symbolisch zondebok aangewezen, die vervolgens pardon krijgt waar Washington daarop geheel voor de buhne genoegen mee neemt) en nu is het opgenomen in het clubje bevriende niet-navo landen. Wat zoveel betekent als je ziel aan washington verkopen in ruil voor wapens en het in zadel houden van je regime.
Nu is Musharraf geen Saddam maar de parallelen Irak zijn duidelijk. Geheel in tegenspraak met Bush' toespraak waarin hij beloofde dat Amerika haar leven zou beteren en voortaan geen dictators en bedenkelijke regime's meer te steunen, is het prompt weer in de cahoots met een dictatoriaal, militair regime, dat bovendien geheel tegen de wil van de bevolking ingaat.
Als het volk in opstand komt krijgt Musharraf dan bijvoorbeeld net als Saddam destijds, ook de middelen om de opstand neer te slaan?
quote:Taliban: Osama en al-Zawahiri veilig in Afghanistan
KABUL - Al-Qaeda leider Osama bin Laden en Ayman al-Zawahiri bevinden zich veilig en wel in Afghanistan en niet zoals wordt aangenomen in Pakistan. Dat verklaarde vrijdag een zegsman van de Taliban, de voormalige machthebbers in Afghanistan en de beschermheren van al-Qaeda.
"Al deze berichten over Ayman al-Zawahiri die zou zijn ingesloten door Pakistaanse troepen zijn niet waar. Het is slechts propaganda van de Amerikaanse coalitie en het Pakistaanse leger om het moreel van de Taliban te verzwakken", aldus zegsman Abdul Samad tegen het Franse persbureau AFP.
Goede analyse. In feite is het regime in Pakistan idd niks anders dan het regime in Irak voor de oorlog.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 03:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eerst is Pakistans handeltje in nucleaire technologie weggepoetst (symbolisch zondebok aangewezen, die vervolgens pardon krijgt waar Washington daarop geheel voor de buhne genoegen mee neemt) en nu is het opgenomen in het clubje bevriende niet-navo landen. Wat zoveel betekent als je ziel aan washington verkopen in ruil voor wapens en het in zadel houden van je regime.
Nu is Musharraf geen Saddam maar de parallelen Irak zijn duidelijk. Geheel in tegenspraak met Bush' toespraak waarin hij beloofde dat Amerika haar leven zou beteren en voortaan geen dictators en bedenkelijke regime's meer te steunen, is het prompt weer in de cahoots met een dictatoriaal, militair regime, dat bovendien geheel tegen de wil van de bevolking ingaat.
Als het volk in opstand komt krijgt Musharraf dan bijvoorbeeld net als Saddam destijds, ook de middelen om de opstand neer te slaan?
...een utopie...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 03:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
(...)
Geheel in tegenspraak met Bush' toespraak waarin hij beloofde dat Amerika haar leven zou beteren en voortaan geen dictators en bedenkelijke regime's meer te steunen,
(...)
Hoewel het inderdaad een dictatoriaal regime is, zijn de wreedheden, volgens mij, niet vergelijkbaar met die van Saddam Hoessein, hoor.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 03:49 schreef gelly het volgende:
Goede analyse. In feite is het regime in Pakistan idd niks anders dan het regime in Irak voor de oorlog.
De Standaard (Be)quote:Al-Qaedaleden mogelijk via tunnel uit Pakistan ontsnapt
WANA (ap) - Al een week belegert het Pakistaanse leger dorpen in de provincie Waziristan. De autoriteiten dachten dat Ayman al-Zawahri, de rechterhand van Osama bin Laden er zich schuil hield. Maar gisteren zei een woordvoerder van het leger dat er ontsnappingstunnels zijn gevonden.
Als er zich al leiders van het terreurnetwerk Al-Qaeda schuilhielden in de provincie Waziristan, dan zijn die bij het begin van het offensief van het leger via tunnels de belegerde dorpen ontvlucht. Dat zei de veiligheidschef voor Waziristan, Mahmood Shah, gisteren.
quote:Op donderdag 18 maart 2004 20:16 schreef err het volgende:
Zeg maar een soort Jim, waar Osama Jamai is?
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 03:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Goede analyse. In feite is het regime in Pakistan idd niks anders dan het regime in Irak voor de oorlog.
nieuws.nlquote:Waarom Bin Laden niet op tijd werd geliquideerd 02-04-2004
Ergens in Afghanistan vóór 11 september 2001 had de CIA een ontmoeting met Ahmed Shah Massood. De Tadzjiekse krijgsheer had de Amerikanen al eens geholpen met zijn verzet tegen de sovjetbezetting in de jaren '80 en nu hadden ze hem opnieuw nodig: voor een aanval op Osama bin Laden.
Toen de CIA-officieren Massood bezochten, waarschijnlijk in zijn thuishaven in de Pansjir-vallei in Noordoost-Afghanistan, vocht de keiharde krijgsheer met zijn Noordelijke Alliantie een oorlog uit tegen het Taliban-bewind in het land. Osama bin Laden had zich met zijn terreurnetwerk Al-Qaida verbonden aan dit bewind en genoot zijn bescherming. Hij was daarmee, net als de Sovjet-Unie eerder, een gezamenlijke vijand van Massood en de Amerikanen en dus was de krijgsheer best bereid de terroristenleider aan te pakken.
Voor de deal zou worden gesloten kreeg Massood de basisregels te horen. Een CIA-agent las hem een document voor met daarin de exacte wettelijke voorwaarden waarbinnen soldaten van Massoods leger moesten opereren bij een aanslag op Bin Laden. Massood lachte. Jullie, Amerikanen, zijn gek. Jullie veranderen nooit, zei hij.
De ongedateerde ontmoeting in de Pansjir-vallei werd vorige maand naar voren gebracht door de onafhankelijke commissie die de aanslagen van 11 september 2001 in de VS onderzoekt. De bevindingen van die commissie scheppen een zeldzaam en opvallend gedetailleerd beeld van de geheimste operaties van de VS. Dat beeld lijkt vooral te bestaan uit de grote frustraties van de CIA over de obstakels, of eigenlijk de wettelijke beperkingen, waarmee zij bij haar achtervolging van Bin Laden tussen 1998 en 2001 kampte.
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk welke beperkingen er tot 11 september 2001 bij een aanval op Bin Laden en Al-Qaida golden. Medewerkers van ex-president Bill Clinton hebben voor de commissie getuigd dat er presidentiële besluiten zijn uitgevaardigd die de CIA ruime bevoegdheden gaven om Bin Laden te liquideren. CIA-officieren houden vol dat zij de terroristenleider alleen mochten doden bij een legitieme poging om hem gevangen te nemen.
Omdat de presidentiële besluiten vertrouwelijk zijn, moet de commissie het alleen doen met de getuigenissen van regerings- en CIA-functionarissen, en die spreken elkaar dus nogal eens tegen. Alle presidentiële besluiten over de aanhouding of liquidatie van Bin Laden dateren van na de aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania in augustus 1998. Volgens de commissie kreeg de CIA in de besluiten de instructie om haar bondgenoten te gebruiken om Bin Laden en zijn luitenanten gevangen te nemen of aan te vallen in operaties waar zij wellicht bij zouden sneuvelen. De instructies waren, behalve in één gedefinieerd geval, om Bin Laden gevangen te nemen.
Naarmate de tijd verstreek en Bin Laden niet gevangengenomen werd, werd het mandaat van de CIA ruimer, maar de dienst kreeg volgens één agent nooit volledige toestemming voor pure liquidatie. Je kon hem proberen gevangen te nemen en als hij daarbij omkwam, prima. Maar je mocht je niet achter een boom verstoppen en hem doodschieten, zei de agent.
Richard Clarke, de voormalig terrorisme-expert van het Witte Huis, spreekt dit echter tegen. Volgens hem had het mandaat dat Clinton de CIA gaf om Bin Laden te pakken, de dienst er niet van moeten weerhouden om de terroristenleider te doden. De CIA moest inderdaad proberen Bin Laden gevangen te nemen, maar als ze door omstandigheden niet in staat zou zijn om hem gevangen te nemen, had ze hem mogen doden, aldus Clarke.
Volgens het rapport van de commissie hebben juridische adviseurs van Clinton bovendien speciaal onderzocht of een aanslag op Bin Laden in strijd zou zijn met het verbod op liquidaties uit 1976 en geconcludeerd dat dat niet het geval was. Een aanslag op Bin Laden zou moeten worden beschouwd als zelfverdediging tegen een man die een dreiging vormde voor de veiligheid in de VS, aldus de adviseurs. De aanval met kruisraketten op Afghanistan in 1998 na de aanslagen op de Amerikaanse ambassades was volgens medewerkers van het Witte Huis duidelijk een poging om Bin Laden te vermoorden. Ook zou Clinton toestemming hebben gegeven voor een raketaanval op een helikopter met de Al-Qaidaleider aan boord.
De Afghaanse bondgenoten van de CIA, zoals Massoud, hadden niet alle vrijheid van handelen, aldus voormalige Witte Huismedewerkers. Zij waren gebonden aan richtlijnen omdat een aantal van hen bekendstond om de wreedheden die zij begaan hadden in de verschillende conflicten in het land en betrokken waren bij drugshandel. Mede hierom kreeg de CIA geen toestemming om met een zak geld naar Afghanistan te gaan en de Afghaanse strijders in te zetten als huurmoordenaars tegen Bin Laden en andere terroristen, aldus een medewerker van Clinton. De Afghaanse strijders hadden volgens het onderzoeksrapport zo'n zes kansen om Bin Laden aan te vallen. Iedere keer nam hij echter een andere route dan voorzien, was de beveiliging rondom hem te streng, of vreesden de aanvallers dat er onschuldigen zouden omkomen.
Volgens de voormalige medewerkers van Clinton mag de CIA niet klagen over het mandaat dat zij had voor aanvallen op Bin Laden, omdat zij zelf heeft geholpen bij het opstellen ervan. Geen enkele CIA-agent heeft voor 2001 zijn beklag gedaan over beperkingen die hij zou hebben bij de jacht op de man die in Amerikaanse ogen de moord op drieduizend landgenoten op zijn geweten heeft. CIA-directeur George Tenet zei tijdens zijn verhoor dat zijn dienst destijds ook helemaal geen problemen had met het mandaat, maar dat ze gewoon nooit echt de kans heeft gehad om Bin Laden gevangen te nemen of te doden.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:U.S. Won't Send Troops Into Pakistani Region to Hunt Al-Qaeda
April 7 (Bloomberg) -- The U.S. won't send troops into Pakistan's border region with Afghanistan to hunt for al-Qaeda fugitives and backs efforts by Pakistan's army to find suspected terrorists, the U.S. State Department said.
U.S. military operations in Pakistan's tribal region are an eventuality ``that fortunately we don't have to deal with at the moment,'' State Department spokesman Adam Ereli said yesterday, according to a department transcript. Pakistan's military has taken ``concerted and courageous actions'' against the fugitives in recent months, he said.
Zalmay Khalilzad, the U.S. ambassador to Afghanistan, said this week in Washington the U.S. will deal with terrorists hiding in the region if Pakistan fails to act, Agence France-Presse reported. Pakistan ``knows better what is going on,'' Information Minister Sheikh Rashid told AFP.
Pakistan's army carried out a 12-day operation last month in the South Waziristan region on the border with Afghanistan and killed more than 60 suspected al-Qaeda and Taliban fighters. Many al-Qaeda and Taliban supporters fled into Pakistan to escape the U.S.-led war against terrorism in Afghanistan in 2001.
The Pakistani army said last month's conflict involved a group of about 500 fighters in bases near Wana. Military officials said the group's leaders may have escaped through tunnels found at the bases.
Al-Qaeda and Taliban fugitives are able to ``base, train and operate'' in the tribal region bordering Afghanistan, Khalilzad said in Washington, according to AFP.
``We have told the Pakistani leadership that either they must solve this problem or we will have to do it for ourselves,'' AFP cited Khalilzad as saying. ``We cannot allow this problem to fester indefinitely.''
The U.S. is engaged in a ``good dialogue'' with Pakistan on Pakistani efforts to combat terrorists in the country, Ereli said in Washington.
``This is going to be an ongoing effort,'' Ereli said. ``It's not a question of now or never. We're both in this for the long haul. There are deep-rooted and committed terrorists in that part of the world, who need to be acted against. Pakistan is doing that.''
http://www.nieuws.nl/bericht/5/40622quote:Franse legerstafchef: Bin Laden enkele malen 'binnen bereik' 02-06-2004
Osama bin Laden is de afgelopen jaren zeker twee keer "binnen bereik" geweest van de door Amerikanen geleide troepenmacht in Afghanistan. De Franse legerstafchef generaal Henri Bentegeat heeft dit woensdag tijdens een bezoek aan de Afghaanse hoofdstad Kabul gezegd.
Bentegeat zei dat de Al-Qaida-leider sinds 2002 verscheidene malen aan arrestatie is ontkomen, maar niet recentelijk. Hij zei niet waar Bin Laden zich toen ophield en weigerde te zeggen of er Franse elitetroepen bij betrokken waren. Frankrijk heeft ongeveer tweehonderd militairen gelegerd in het zuidoosten van Afghanistan.
Ook naaste medewerkers van Bin Laden enkele malen maar net ontkomen. Volgens Bentegeat is dat bij operaties als in Afghanistan niet abnormaal.
Bentegeat legde in maart tegenover het Franse radiostation Europe-1 soortgelijke verklaringen af. Hij zei toen dat Bin Laden ternauwernood was ontkomen aan Franse militairen, misschien verscheidene malen. Ook toen zei hij niet waar dit was gebeurd.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Voor een deel opereert hij denk ik gewoon handig en kan hij bovendien rekenen op de loyaliteit van de plaatselijke bevolking. Voor een ander deel is het echter denk ik stom geluk en eens zal dat opraken en loopt hij tegen de lamp.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:45 schreef My_Way het volgende:
Wat ik toch maar steeds niet vat, is dat als ze een paar x zo dicht bij waren 't toch onmogelijk is voor die kerel om weer uit bereik te komen. Hij verplaatst zich naar mijn weten niet sneller dan de Amerikaanse troepenmachten?!
Wat ze daar nodig hebben is Derrick, die heeft hem binnen een aflevering te pakken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:49 schreef speknek het volgende:
Kunnen ze daar andere specialistische troepen dan Franse heensturen? Geen wonder dat ie telkens ontstnapt.
Het kan natuurlijk heel goed dat bij operaties tegen Osama spionnen voor Osama aanwezig zijn, zodat hij iedere keer een paar etmaal de tijd heeft om zich te verplaatsen, net zoals bij Karadzic bijv.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor een deel opereert hij denk ik gewoon handig en kan hij bovendien rekenen op de loyaliteit van de plaatselijke bevolking. Voor een ander deel is het echter denk ik stom geluk en eens zal dat opraken en loopt hij tegen de lamp.
Louis de Funes naar verluidt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:49 schreef speknek het volgende:
Kunnen ze daar andere specialistische troepen dan Franse heensturen? Geen wonder dat ie telkens ontstnapt.
Dat is ook de bedoeling. Het is voor zowel de VS als voor Al Qaida zelf een belang dat OBL een mythe wordt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:51 schreef jagermeister1 het volgende:
Als het zo door gaat is Bintje laden over 100 jaar een legende of mythe.
ja of ze willen de indruk wekken dat ze hem op de hielen zitten tot NA de verkiezing om vervolgens in een persbericht mede te delen dat hij het niet was of hij ontsnapt is... maar we pakken hem wel hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
Het kan ook zijn dat hij gepakt wordt op het moment dat het de VS het beste uitkomt. Een dag of drie voor de presidentsverkiezingen bijvoorbeeld.
ik wel hoorquote:Op maandag 23 februari 2004 04:08 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Je twijfelt toch niet mag ik hopen?
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:15 schreef ria-lubbers het volgende:
Osama is nog sneller dan het geluid en dan de handen van mijn Ruud![]()
Natuurlijk is het afwachten, maar het is wel bijzondeer vreemd dat we veel horen van OBL naasten en extreem weinig over OBL zelf. Het Moslimfundamentalisme zou wel Bush zijn herverkiezingscampagne kunnen dwarsbomen door het zelf nu naar buiten te brengen i.p.v. Bush net voor de verkiezingen. Maar helaas heeft dat als neveneffect dat ze dan veel support kunnen verliezen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 21:44 schreef HarigeKerel het volgende:
Als men hem niet net voor de verkiezingen oppakt/dood gaat er een populaire theorie aan diggelen![]()
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
in principe
Een tijdje terug werd zelfs geopperd dat ze Osama allang te pakken zouden hebben, maar dat Bush vlak voor de verkiezingen een toneelstukje op gaat voerenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
Het kan ook zijn dat hij gepakt wordt op het moment dat het de VS het beste uitkomt. Een dag of drie voor de presidentsverkiezingen bijvoorbeeld.
Jij verward AL Qaida met Moslims, dat zijn ze niet, dat zeggen ze enkel en alleen maar. Ze hebben de Koran en de andere heilige boeken van de Islam op heel veel punten geschonden en dus zijn het geen Moslims.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:15 schreef loveme het volgende:
Dat is ook de bedoeling. Het is voor zowel de VS als voor Al Qaida zelf een belang dat OBL een mythe wordt. [/b]
niet waar, dat isniet goed voor het voortbestaan van alqaeda, maar daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat de jihad onafhankelijk is van de personen, elke lid moet vervangbaaar zijn, omdat het niet toegestaan is in de islam om de jihaad afhankelijk te maken van personen.
Zucht...tuurlijk zullen ze een nieuwe leider kiezen, ik beweer toch niet dat ze het niet gaan doen?! Alleen zullen ze er baad van gaan trekken dat er nooit iets van OBL's dood bekend is gemaakt.quote:VOor Al Qaida zijn er twee goede mogelijkheden. De eerste is een martelaar. Dan kunnen ze vertellen hoe heldhaftig hun baardaapje wel niet in de strijd tegen de troepen van de VS en Pakistan heeft gevochten en dat kunnen ze nog jaaaaaren exploiteren. De tweede is wat jij zegt. Een mythevorming waarbij over 150 jaar er nogsteeds mensen zijn die denken dat ze OBL hebben gezien. (a la 'de king') [/b]
de eerste mog. is goed! de tweede is anders, zodra een nieuwe leider komt, zal hij verkondigen dat alqaeda zal voortvechten tegen de amerikanen en de kruisvaarders in het algemeen, alqaeda zal een grote aanslag plegen om de zekerheid binnen de leden en de aanhangers te handhaven,.
Dat zie je fout. De VS heeft voldoende bronnen en bondgenoten om dit spelletje (want dat is het voor hun) nog wel met gemak honderd of tweehonderd jaar vol te houden in de huidge situatie. De vraag is enkel hoe lang dat nog nodig is, een max van 20 jaar dus i.v.m. de oliereserves.quote:Voor de VS zou vooral die laatste goed uitkomen omdat er dan altijd een reden is om 'de strijd tegen het terrorisme' voort te zetten. Je weet wel, controle op vliegvelden, alarmfasen, binnenvallen in landen in het mom van terrorisme. (ookal zit er dan toevallig ook iets van waarde in dat land)
[/b]
afhankelijk van de reactie en het effect van de liquidatie van binladen. Als er blijkt na ruim een tijd dat alqaeda nog sterk is en dat alqaedaleden moreel niet verzwakt zijn, dan is het natuuurlijk een grote klap voor de vs.
Zoals al eerder gezegd wordt Al Qaida alleen maar gebruikt. In weze hebben de aanslagen in het westen zelf totaal geen effecft. WTC, is al hersteld (binnen 3 jaar!!) Madrid, dat was al helemaal niets, Al Qaida laat zich misleiden door de westerse pers die de aanslagen en hun effect groter afschilderen als werkelijk is.quote:Al Qaida is allang geen grote terrorgroep meer. Het is een netwerk van splintercellen geworden nadat hun thuisbasis in Afghanistan in bijna een enkele keer totaal werd gefragmenteerd. (niet vernietigd) [/b]
alqaeda is geen terreurgroep, de basis-loosheid verzwakte het aanvalvermogen van alqaeda, maar het verdedigingsvermogen is nu sterker, want de wapens van de vs lijkennu nutteloos te zijn, de amerikanen moeten dus nieuwe wapens otnwikkelen voor de cia/fbi ect..
Dat zeg ik, maar die onafhankelijke cellen vernietigen zichzelf heel gemakkelijk. Goede voorbeelden zijn bijvoorbeeld de ETA en IRA splintergroeppen dioe zich afscheidde van de hoofdgroep juist door dergelijke redenen.quote:Echter zet ik vraagtekens bij deze reorganisatie. Ik denk dat veel cellen (met name in het westen) zullen verwateren of inactief gaan worden omdat de leden naar verloop van tijd geen zin meer hebben om zich op te offeren. Verder zal Al Qaida's top het lastig hebben om een volledig overzicht te houden in een dergelijk onoverzichtelijk netwerk.
[/b]
in allerlei tijdschriften en boeken van alqaeda, wordt benadrukt op onafhankelijke, losse cellen en dat piramidische organisaties makkelijk te vernietigen zijn.
Dat wis t ik, ik voeg er verder ook niets meer aan toe.quote:Maar AL Qaida komt in tijdnood voor zijn plannen. Hun eigenlijke plan is een wereldwijde Moslimstaat waarbij iedereen buigd onder de shariah. Dit betend o.a. de Islamitische indeling waarbij de man de baas is van het gezin, de Imam's de bazen zijn van de mannen en het leger de imam's onder controle houdt. (al is het leger vaak bestaande uit mensen die het liefst de voeten van de Imam's kussen)
[/b]
nou, wel een moslimstaat in plaats van 80 islamistische landen!!
de imams kunnen de baas niet spelen, ze zijn volgens sharia niet bevoegd om de bazen te zijn, soennieten zijn geen sijeten, de geleerden doen mee met het beleid en niet de imams.
Goh, je geeft je nu al bloot?!? Dat vindt ik wat jammer, ik had je sterker verwacht. Maar goed, de rol van Al Qaida is afgelopen zodra de olie niet meer belangrijk is. Sterker nog, door Al Qaida zal het MO na de olie totaal worden overbrugt. Je ziet de langere route niet. Het MO wordt als onstabiel geacht door Al Qaida en co. En terwijl na de olie het westen en zijn bondgenoten samen met China en dergelijke gaan samenwerken zullen die landen allemaal groeien en groeien. De wetenschappelijke kennis en kracht zullen toenemen, ondanks de aanslagen. honderd jaar later is het westen zo machtig dat zelfs de maan die voor de Islam de ramadan aankondigd volledig in de macht van het westen is. En omdat het MO is overbrugt vanwege zijn instabiliteit ligt die maan buiten schot van aanslagen en zo zal het westen alles langzaam in handen krijgen terwijl de Islam nogsteeds vast zit in het MO.quote:Maar omdat olie binnen nu en twintig jaar kompleet van de markt af zal worden geduwd door te hoge prijzen zal het westen het MO links laten liggen. Het gevolg hiervan is dat het MO totaal geisoleerd raakt en dat terwijl Al Qaida juist afhankelijk is van mensen die het westen haten vanwege zijn inmening in het MO. [/b]
alqaeda heeft geen 'smoesjes\ nodig om de vs aan te vallen, de steun voor israel is al meer dan genoeg, bovendien, als amerika geen islamistische staat toestaat, dan is het ook een reden om tegen de vs te vechten, verder geldt er dat alle islamistische landen waarin geen sharija wordt toegepast moeten verlost worden van de duivelse krachten gesymboliseerd door communisme, democratie, fascisme, ntionalisme cet..
Dat is mijn mening idd, maar jij weet schijnbaar ook niet veel van het westen zelf af, dus dat compenseerd zich hier makkelijk.quote:Naar alle waarschijnlijkheid zullen ze proberen jongeren uit het westen te ronselen en hier in het westen een sterkere voet te krijgen. Ze onderschatten echter de gemakzucht van de mens, veel van de jongeren die ze warm willen maken voor het Moslimfundamentalisten zien het geloof allang niet meer als zo sterk. Hun vernaamste recruten zullen dan ook alleen maar komen uit wijken waar vrijwel alleen Moslims wonen, helaas zijn die in redelijke nummers aanwezig en schat ik op zo'n 100 recruten per jaar in Nederland.
[/b]
nou..dat is jouw mening.. geen feiten, geen cijfers en een grote onwetendheid over de islam en de moslims.. ik raad je aan om ' Jihaad voor Dummies" te bestellen en lezen.
Daar ga ik, en de VS waarschijnlijk ook, van uit. In het westen geld zo'n systeem ook al enige tijd, maar dan wat onvoorspelbaarder. De seculaire natuur van democratie is ook de reden waarom een aanslag op een politucus veelal zinloos is. Er zijn uitzonderingen (Kennedy, Pim Fortyun, etc. etc.) Maar dat zijn er maar heel weinig gezien een grote tijdsduur.quote:daarnaast wil ik je vertellen, dat als je terugkijkt in de geschiedenis van de islamsitische staten, met name de mensen die obl als referentie neemt, meestal meer dan 1 vervanger hebben, dus binladen zou ook meer dan 1 vervanger hebben . bijv: zijn zoon, Ayman athawahiri, of een lid die wij nooit hebben gekend
Oké, zoals je wilt. Ik hoor alleen vaak van andere Moslims dat Al Qaida's leden geen echte Moslims zijn, daarom zei ik dat dus ook. Verder doden ze andere mensen, waaronder ook medemoslims, das een hoofdzonde enzo. Veel van hun 'helden' hebben ook nog eens gezondigd (leven lang bierdrinken, naar stripshows gaan enzo) en dat terwijl het helemaal niet nodig is om op te gaan in het westen, ze hebben er dus geen goede reden voor. En zo zijn er nog wel meer punten.quote:Op zondag 6 juni 2004 19:23 schreef loveme het volgende:
ik wil jen iet teleurstellen, maar er is geen actie ondernomen door alqaeda waardoor blijkt dat die organisatie nietmoslims is. misschien hebben ze een verkeerde interpretatie van de koran en de soenna, maar ze geloven immers in één God en dat Mohammed is zijn profeet, bovendien zijn het moslims extremisten,,dus niet alleen moslim..
welke punten zijn geschonden? ..ik jou ff niet kunnen volgen
Dat weet ik ook wel, maar een bericht is tegenwoordig makkelijk vervalst. En bovendien zijn we weer een hele tijd verder, maar de vangst voor OBL zou voor mij iig niet echt belangrijk zijn.quote:mm, hij was tot vlak na 11/3 niet dood, anders had hij niet gesproken over Madrid en vrede met europa. 'helaas weigerde europa dat'.. maar wat ik wil zeggen is dat de organisatie is zo opgericht dat de tijdelijke afwezigheid van een geestelijke leider geen fatale gevolgen heeft, de leden worden geleerd dat wat ze doen voor Allah is en niet voor Obl, dat zei hij zelf in meerdere audio en videoberichten, vergeet niet dat hij een selefie is, dus iemand die netjes houdt aan de soenna en wat profeet Mohammed heeft gedaan/gezegd .ecct
Je vergelijking gaat niet op. Tegenwoordig is het westen veel machtiger als vroeger. Destijds had de Islam als heel grote legers die rivaliseerde met de westerse leger. Daarbij konden de kruisvaarders minder goed versterking vragen. Tegenwoordig bestaan de legers uit geronselde mensen die nauwelijks kennis van de wereld hebben en kan de macht die Jeruzalem in handen heeft (Israel) snel en constant op versterking rekenen en zijn hun legers vele malen krachtiger als hun tegenstanders. (ikk ben het overigens niet met Israels politiek eens, maar ze 'de zee indrijven' gaat te ver en is onrealistisch)quote:ja, dat kan. dat is ten laatste mijn mening. De Azhwahairi zei in een audiobericht, dat de jihaad tegen de kruisvaarders kan tot 200 jaar duren, vergeetn iet dat de jihaad om Jeruzalem te bevrijden van de kruisvaarders in de kruistochten ong. 92 jaren heeft geduurd. De jihaad is islamistisch gezien een plicht tot de Laatste Dag, dat staat vast in de soenna.
Op heteerste gedeelte heb ik niets aan te merken, dat wist ik allemaal allang.quote:Mm, alqaeda kan zeker gebruikt worden, de vs trouwens ook. Israel gebruikt de vs om palestina, jordanie, irak en egypte te veroveren en een groot israel op te richten. Aanslagen in het westen dienen ten eerste om de moslims wakker te maken zodat ze meer aan geloof doen en zich te verenigen tegen dit onrechtvaardige wereldsysteem en ten tweede om economische doelen te verwoesten. Vlak na 11/9, in een videobericht zei binladen dat het verwoesten van 2 torens relatief makkelijker is dan het wakker maken van 1200 000 000 moslims. Hij zei dat de boodschap achter 11/9 ten eerste voor de moslims was bedoeld en niet voor de amerikanen. De effecten van 11/9 zijn enorm, niet alleen economisch, maar ook voor allerlei onderdelen van het leven. Vergelijk de sfeer van de wereld voor,tijdens en na 11/9...
Tenet gaat om een andere reden weg. Sterker nog, ik kan je verzekeren dat dit een slechte ontwikkeling voor Moslims is!quote:mm, nou.. dit is geen onregemde onafhankelijkheid, de connectie is wel minimaal en bovendien, juist de jihadiste ideologie verenigt ze, maar na 2.5 jaar na 11/9 is Tenet van de CIA verslagen en stapt nu weg, hij herhaalde altijd dat hij binladen zou oppakken of doden.!! Daarnaast is amerika niet zo ongelofelijk sterk, de oorlog tegen irak, 11/9 en het bestaan van alqaeda nu al meer dan 15 jaar is meer dan een bewijs.
en bovendien, waaruit blijkt dat alqaedacellen nu uit elkaar gaan?
Hier missen wij elkaar in denk ik. Voor het westen is de olie belangrijk, dus na 20 jaar is Saudie niet meer voor het westen belangrijk. (net als iedere oliestaat) Dat er de graven liggen van de eerste Moslims zal ons (het westen) een b*l jeuken.quote:nou, saudie is belangrijk niet vanwege olie, maar vanwege het feit dat de islam uit saudie is gekomen, daar liggen de graffen van de eeerste moslims en daar heb je Mekka.
het MO zal niet belangrijk worden, hoop ik. dan zal de steun voor israel ook onbelangrijk zijn...als het goed is, meer wil alqaeda niet. Een taliban-staat in saudie om jihadisten weer te exporteren naar allerlei delen van de wereld waar de moslims het zwaar hebben. bijv: De europese unie, als turkije lid wordt en als de sharia niet mag .
euhm, dat met die aantallen valt wel mee, naar ik weet. China is een communistische staat die iedereen met een ander geloof als de staatsreligie strak in de gaten houdt en netjes geisoleerd houdt. Dus opstand hoef je van die Moslims niet te verwachten. Daarbij is China steeds meer en meer westers aan het worden, zie je, hun concurrentie wat jij ziet is een poging om marktleider te worden. Daarvoor moet je onafhankelijk zijn van bijvoorbeeld de VS. Zo ontwikkeld Chian zijn eigen Linux based OS voor computers. Ze willen de positie die nu de VS heeft overnemen, maar willen geen oorlog met het westen. Dat betekend dus maar een enkel ding voor zowel China als het westen; handel! (yummi wat een lekker woord.quote:Nou, china is meer een concurrent en profiteert van 11/9. China ziet namelijk in de steun voor Taiwan en de sancties een bedreiging voor het voortbestaan van de communistische ideologieen, ik verwacht dat china het 2e Rode Leger zal spelen, alleen dit keer, zullen veel moslims niet tegen china vechten, maar tegen het westen,. er zijn ok tientallen tot honderden miljoenen moslims in china, .. elke bemoeienis met moslimszaken zal leiden tot onrust in china.
Het westen is zo opgebouwd dat het niet echt kan worden vernietigd. Alles hangt af van elkaar, maar kan ook onafhankelijk van elkaar opereren. Zie het maar zoals het internet, het hele internet vernietigen met 1 slag, of duizende kleine slagen leukt niet, het is ontworpen om zoiets te doorstaan.quote:ik hoop dat alqaed met de loop van de tijd meer ervaring krijgt, om in de toekomst grote nuttige spectaculaire aanslagen kan organiseren. Ik hoop ook dat europa binnenkort niet aan de kant van de vs zal staan, omdat dat alleen ellende, onrust en mogelijke burgeroorlogen zal veroozaken, dit keer met moslims als lhoofdslachtoffers.
Het vernietigen is veel makkelijker dan opbouwen, daarom is de huidige taak van alqaeda ook veel makkelijker dan die van de vs of het westen .
vergeet niet dat alqaeda zeer flexibal is, dat zeg ik niet, dat zeggen experten. Dus dat alqaeda biologische wapens ofzoiets gebruikt is mogelijk als de vs verder gaan met het bombarderen van steden met 7tonnige bommen.
[/quote
mm, dat van de soenna wist ik al. Dei geleerden zijn natuurlijk wel Islamgeleerden en geen wetenschapsgeleerden. Echter, je stipt zelf al aan dat de interpretatie nogal te wensen over laat. Dat houdt in dat er bij voorbaad al een onzekerheidsfactor is over zaken zoals de Jihad. Verder heeft OBL een 'fatwa'uitgeroepen een tijd terug terwijl hij dat helemaal niet mocht.quote:Op zondag 6 juni 2004 23:01 schreef loveme het volgende:
mm, kijk, vergelijkend met andere stromingen in de islam, is de selefie stroming één van de zuiverste stroming. hiermee bedoel ik dat ze slechts de koran, de soenna en de eerste opvolgingen van Mohammed. terwijl bij andere stromingen veel toegevoegd is dat eigenlijk niet bestond, bijv. tijdens het leven van Mohammed en na zijn dood was rente totaal verboden bij moslims, nu zie je in sommige landen 'geleerden' die beweren dat een lage rente niet verboden is..maar het vrschil zit er echter in de interpretatie van "Ashahada', trouwens in de islam geldt normaal gesproken dat alleen geleerden bij betrokken zijn bij de jihaad hun mening mogen uitspreken over jiahd-zaken..
Ja, dat zou bin Laden kunnen zeggen, maar hij ondermijnd daarmee wel de regeling van de Islam. Wie heeft hem de toestemming gegeven om een Jihad te beginnen. Ik weet dat zijn suprieur Mullah Omar als Islamitische prins dat volgens mij mag, maar die heeft het voor zover duidelijk ook niet gedaan. Schijnbaar heeft OBL het zelf gedaan, en dan kan er met net zoveel geldigheid worden beweert dat OBL dat doet om zelf meer macht te vergaren.quote:mm, de regels zijn te interpreteren, dat kun je doen op basis van deskundigheid, het misbruik is altijd mogelijk. Misschien zijn de tegenstanders van binladen de 'niet-moslims', omdat ze samenwerken met de 'vijanden' en de jihaad ontkennen zodat de moslims in slaap blijven, de rol van die geleerden is dezelfde als die vn een calmeermiddel.. dat kan binladen ook zeggen
Die acht landen wat je opnoemt beschikte destijds niet over de middelen van nu. Tegenwoordig kan het westen overal ter wereld een troepenmacht neerzetten in een enkele dag als het moet. Vroeger kon dat bijvoorbeeld niet. Ook is de technologie in het spel gekomen, in de tijd van de kruistochten was hier nauwelijks spraken van. Dat lijdde ertoe dat versterkingen maanden in beslag namen om te arriveren terwijl het vandaag de dag in 24 uur kan.quote:niet waar, het waren acht of nog meer landen die allemaal hun troepen stuurden, de moslims waren verdeeld, maar daar gaat het niet om bij de jihaad, want 'islamistische gezien\ gaat het meer om hoe veel je god aanbidt, er waren ook veldslagen waarbij moslims groter in aantal waren en toch hadden verloren, datr was ook zo in de tijd van Mohammed. Het kan ook zijn dat het westen ook zal verzwakken net als de moslims vroeger, en bovendien is de huidige strategie van alqaeda niet gebaseerd op aantallen.
Ik vindt het jammer om je teleur te stellen, maar allang voor 11\9 vonden de meeste Europeanen de VS te hoog van zijn toren blazen. Nu is dat welalswaar hoger opgeschoven in de politiek, maar feitelijk is er in de samenwerking weinig veranderd. Zelfs het tegenstribbelen van bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland komt enkel omdat duidelijk was dat het om de olie ging, en niet door 11\9. Je kan je hierop wel verschuilen omdat het niet te bewijzen valt.quote:mm, kijk, 11/9 is vor obl geen Peal Harbor, volgens hem is de oorlog al lang begonnen en verklaard, 11;9 was een soort herstel van balance. de amerikanen kregen eerst medelijding, maar daarna werd ze alle schuld gegeven, de talloze anti-amerikaanse bewegingen zijn in opkomst, een glansende amerikaanse cultuur is er niet meer, amerika wordt nu anders aangekeken, dat is een stap in de goede richting, vroeger had men geen begrip voor 11/9, met deloop van de tijd begrip men wel de Oorzaken en zocht niet in Torabora maar in het middenoosten ernaar. de argumenten van alqaeda worden ook sterker en hun voorstelling voor de oorlog in irak (KRUIStocht) lijkt bevestigd te worden.
Is het vertrouwen of angst wat hun in de steun drijft?!? Ze weten dat het MO totaal verloren gaat na de oliepiek. Al Qaida's actieviteiten zorgen ervoor dat er geinvesteerd wordt door het westen in het MO. Daarbij is na de terugtrekking van het westen uit het MO (als gevolg van de oliepiek) het baadzaam voor de huidige MO staten om AL Qaida te vriend te houden omdat ze AL Qaida's steun moeten hebben om in hun eigen landen aan de macht te blijven omdat het westen hun dan niet meer steunt. Dat betekend dus dat in plaats van oliesjhieks die door het westen aan de macht worden gehouden andere mensen met behulp van AL Qaida aan de macht worden gehouden. Dat is geen verbetering, er veranderd dan niets aan hun situatie.quote:het zijn allemaal analyzes van ons huidige leven. Volgens een recent onderzoek hebben moslims in Jordanie, Marokko en nog andere met amerika goedbevriende leiders meer vertrouw in binladen dan in bush,
Zoals eerder gezegd was de VS al op zijn terugtocht al voor de 11\9, Al Qaida heeft alleen het onvermijdelijke versneld, maar niet veroorzaakt. Dat ios iets wat Al Qaida graag wil hooghouden om zelf met de eer te strijken. SPanje was al van plan om hun troepen terug te trekken, dat was ook gebeurt zonder Madrid. Maard at is een opmerkelijk AL Qaida patroon. Iets aanvallen waarvan al duidelijk is dat het doelwit zowiezo al van plan was om de gewenste handeling uit te voeren. Na de aanslag kan AL Qaida dan beweren dat hun aanslag voor het effect heeft gezord terwijl het hoogstens versneld is. Ze proberen zo in het MO het te laten lijken dat democratie een waan is end atd e Shariah beter is. China was ook al voor 11\9 sterker aan het worden als gevolg van de VS zijn verzwakking. Wederom heeft Al Qaida niets anders gedaan als het versneld.quote:nee, naar mijn mening stijgt het aantal alqaeda leden dankzij bush en zijn bende. De heftige reacties door amerika op de omgeving en de aarde als geheel, maakt van iedereen een mogelijk doel van een amerikaanse bemoeinis, spanje en sommige landen zijn gestopt met irak-gedoe, frankrijk eist voorwaarden voor vn-revoluties, china wordt sterker, .. de vs raken geisoleerd door hun eigen vrienden, dankzij de mono-politiek van bush. de vn wordt verwaarloost.!
Geen verder commentaar, alleen een kleine toevoeging dat er hard aan een vervanger wordt gewerkt. Maar enige uitspraken over wat wanneer en hoe is speculatie op dit moment.quote:natuurlijk, er komen meer reservoirs die worden ontdekt, russland zal een belangrijke rol spelen. Het midden-oosten is nog steeds belangrijk, misschein voor de 3e wereldlanden en china. Die landen zulen niet beschikken over de benodigde technologie en zullen dus olie nodig hebben ect.. maar het zwaartepunt zal zeker verschuiven.
Chian's leger is hopeloos verouderd. Ze hebbenm het grootste infanteristen leger, dat is waar, maar die zijn allemaal uitgerust met eenshots geweren, en niet met automatics. Verder bemoeid China zich niet graag met andere landen met militair geweld, ze hebben 300 jaar geisoleerd geleefd. Verder vallen twee handelaars elkaar niet snel aan als ze er beide verlies bij leiden. Ze zullen eerder samenwerken om beide winst te boeken. Dat geld ook tussen het westen en CHina (die er deel van zal worden)quote:dat klopt gedeeltelijk. Maar daarnaast is china een grote millitaire reuze. verwacht niet dat china zich niet zal bemoeien met andere landen voor eigen belangen. Geen twee handelaren hebben altijd parallele belangen, met name als een van de handelaren heel hebtzuchtig is..
Hmm, AL Qaida heeft juist het westen wakker gemaakt. Te lang hebben we getolereerd dat andere kunnen meeparasiteren van onze rijkdom. Te vaak hebben we geld gestort in bodemloze putten. Het westen wordt weer zoals het was, en daar is geen plaats in voor nietsnutten. Verder is de kern van vrijheid nogsteeds intact. De intoleranties waar jij over spreekt waren eerder overtoleranties. Over die rust heb ik niet te klagen tussen nu en voor 11\9 is geen verschil naar mijn mening.quote:mm, een meteorietinslag kan dat wel doen. bovendien, we hebben wel gezien hoe ondemocratisch de democratische landen zijn geworden na 11/9. De grondrechten meteen gewijzigd, het oppakken en doden wordt de normaalste zaken van de wereld, verharding tegen ethnische minderheden en beperking van hun vrijheden ect.. zullen allemaal zorgen voor een niet-rustig west, dat is een sub doel van 11/9.
opbouw betektn ook kosten, het gaat hiet ook om schade in miljoenen of miljarden. en alqaeda is zeer flexibel, daarom is een aanslag in de vs bijv. veel zwaarder dan een aanslag met hetzelfde aantal doden in elders, want het kapitalistische systeem betekent dat particulieren worden beschadigd en die kunnen druk uitoefenen op de overheid.
Daarnaast heeft een overheid geen gezag en kan haar hoofdplichten niet doen:
- gelijke behandeling voor burgers.
- veiligheid handhaven.
-welvaart enzooort..
Verhipquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef Sjasju het volgende:
Steeds wordt de wereld door vertoon bedrogen.
http://morelemodepolitiek.web-log.nl
quote:Op dinsdag 22 juni 2004 18:10 schreef Najra het volgende:
En hebben ze hem al?
quote:maandag 23 februari 2004:
"Bin Laden is omsingeld en de speciale Amerikaanse eenheden zijn absoluut zeker dat hij niet kan ontsnappen"
Nou, da's mooi danquote:Op woensdag 23 juni 2004 01:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
quote:Pakistaans leger is spoor Bin Laden bijster
WASHINGTON - Het Pakistaanse leger zit bij de jacht op de terroristenleider Osama Bin Laden op een dood spoor. Dat erkent de Pakistaanse president Musharraf in een interview dat in de zondageditie van de Amerikaanse krant The Washington Post is gepubliceerd.
Musharraf zegt dat de militairen die in het grensgebied van Afghanistan en Pakistan naar Bin Laden zoeken, niet over recente informatie over de mogelijke verblijfplaats van de al-Qaeda-leider en zijn vertrouwelingen beschikken. ,,Hij leeft, maar we weten niet waar hij is'', aldus de Pakistaanse president.
Musharraf stelt dat het voor een groot deel ook de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten is, dat Bin Laden nog op vrije voeten verkeert. ,,De door de Amerikanen geleide coalitie heeft niet genoeg troepen in Afghanistan, daardoor zijn leemten ontstaan.''
ANP
Bron: LC
Lijkt me een uiting van Bush' idee dat Bin Laden niet interessant meer is. Als ik in New York woonde zou ik heel boos zijn. Maar die mensen stemden toch al niet op Bush.quote:Op zondag 5 december 2004 13:14 schreef Sidekick het volgende:
,,De door de Amerikanen geleide coalitie heeft niet genoeg troepen in Afghanistan, daardoor zijn leemten ontstaan.''
Of hij is allang dood en in gemystificeerde vorm doet ie ook wat Bush van hem nodig heeft?quote:Op zondag 5 december 2004 14:34 schreef killerkef het volgende:
bin laden wordt nooit gevonden... bush heeft een vijand nodig voor z'n war on terror
Precies, zolang ze geen ander geschikte kandidaat(Patsy) gevonden hebben zal hij niet "gevonden" worden. Hij zal en moet iemand aan kunnen wijzen als Bush en zijn gang weer wat smerigs plannen. Misschien dat Abu Musab al-Zarqawi een geschikte opvolger is.quote:Op zondag 5 december 2004 14:34 schreef killerkef het volgende:
bin laden wordt nooit gevonden... bush heeft een vijand nodig voor z'n war on terror
Osama Bin Laden is slim , Hele wereld zoekt hem en hij kan zich goed verstoppenquote:Op zondag 5 december 2004 14:24 schreef Dos37 het volgende:
Hoe doet ie het toch
ze kunnen vanalles maar heb kunnen ze niet vinden
Ben jij naar hem op zoek dan?quote:Op zondag 5 december 2004 15:14 schreef Meki het volgende:
Osama Bin Laden is slim , Hele wereld zoekt hem en hij kan zich goed verstoppen
hoe doet ie dat
als ik hem tegenkom dan ga ik uiteraard wel voor die 25 miljoen $ dat lijkt me duidelijkquote:
Hij heeft waarschijnlijk zijn muts afgezet en een bril op. Of zo.quote:Op zondag 5 december 2004 15:14 schreef Meki het volgende:
[..]
Osama Bin Laden is slim , Hele wereld zoekt hem en hij kan zich goed verstoppen
hoe doet ie dat
Moet je ff in Amsterdam West checken, daar loopt 'ie vast wel rondquote:Op zondag 5 december 2004 15:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als ik hem tegenkom dan ga ik uiteraard wel voor die 25 miljoen $ dat lijkt me duidelijkmaar denk niet dat ik hem hier zal treffen.
![]()
Het nieuwsbericht zou in Osama wordt vermoedelijk vannacht gepakt. ook niet misstaan.quote:Op zondag 5 december 2004 15:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dit topic dreigt op deze manier nog een klassiektopic te worden.
Vergeet deze niet: Bin Laden als 'rat in de val' ?quote:Op zondag 5 december 2004 17:20 schreef Sidekick het volgende:
Het nieuwsbericht zou in Osama wordt vermoedelijk vannacht gepakt. ook niet misstaan.
Ja maar daar hebben we tegenwoordig de al even obscure, onvindbare en "is hij dood of leeft hij" Abu Musab al-Zarqawi voor.quote:Op zondag 5 december 2004 14:34 schreef killerkef het volgende:
wanneer is het op TV ? *** grijpt zak chips vastquote:Op maandag 6 december 2004 00:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja maar daar hebben we tegenwoordig de al even obscure, onvindbare en "is hij dood of leeft hij" Abu Musab al-Zarqawi voor.
En we weten zeker dat hij in Fallujah zit dus is het een kwestie van tijd voor we hem pakken. Al moeten we de hele stad platgooien.
Dat is nu al bijna een maand aan de gang. Wel opletten hé! Ze hebben hem nog niet maar er staat niet veel meer overeind in Fallujah dus lang zal het niet meer duren.quote:Op maandag 6 december 2004 00:41 schreef GewoneMan het volgende:
wanneer is het op TV ? *** grijpt zak chips vast***

quote:hoe maak je dat andere icoon met 1 traantje ¿¿¿ eerder stond die gewoon tussen de icons nu niet meer
quote:Op maandag 6 december 2004 00:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is nu al bijna een maand aan de gang. Wel opletten hé! Ze hebben hem nog niet maar er staat niet veel meer overeind in Fallujah dus lang zal het niet meer duren. [afbeelding]
[..]
en het idee wordt bevestigd met amerikaanse slimme praktijken in irak, guantanamo, afghanistan, palestina ect..!quote:Op woensdag 22 december 2004 16:53 schreef pro_jeex het volgende:
Ze pakken alleen maar de middelmoot op. Mythische topfiguren zoals eerder genoemde moslim broeders hebben zowel de fundamentalistische Moslims als de Fundi's in de VS nodig. Die worden echt niet gepakt. Ze zijn niet meer het werkelijke gevaar, ze fungeren als symbool. Enerzijds als het symbool van het kwaad (voor de Yankees) en anderzijds voor de Moslims als voorbeeld. Al-Qaida is klaar met haar missie. Ze hebben een idee/concept gevestigd, een idee die nu allerlei andere organisaties nadoen. Ze spiegelen zich aan Al-Qaida. Dus de organisatie is niks meer, maar het gaat om die nieuwe groepen. Ook doden ze Usama (wordt ie wel een martelaar overigens, dus men zal hem eerder oppakken en berechten), dan maakt het niet uit. Je kunt mensen doden, maar het idee leeft voort.
Volgens Arafat kon het soms wel een tijdje durenquote:Op woensdag 22 december 2004 20:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoe lang kun je iemand omsingelen
quote:Op woensdag 22 december 2004 21:55 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Volgens Arafat kon het soms wel een tijdje duren![]()
och naar Ratko Mladic is bijna de hele wereld op zoek.quote:Op woensdag 22 december 2004 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit toont wel hoe zwak de VS eigenlijk wel niet zijnZe zoeken al jaren 1 persoon, en tevergeefs
quote:Op donderdag 23 december 2004 23:27 schreef MoChe het volgende:
tenzij je je in een gebied begeeft waarvan de mensen je zien als een bevrijder, een god, een profeet en een man die hen zal bevrijden van de imperialsische honden die Amerikanen worden genoemd
Niet iedereen in die regio (het berglandschap tussen Afghanistan en Pakistan waar Osama zich waarschijnlijk schuilhoudt) is een voorstander van Bin Landen en co. Maar de Pashtun (de stammen daar) hebben een zeer strikte erecode waar ze zich aan moeten houden, de Pashtunwali. Een aspect van deze code is de nanawateh.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
als er zo n hoge prijs op je hoofd staat wordt het wel moeilijk om je schuilplaats geheim te houden.
de arrestatie van Ratko Mladic levert je 5 miljoen dollar op.quote:Op donderdag 23 december 2004 19:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
als er zo n hoge prijs op je hoofd staat wordt het wel moeilijk om je schuilplaats geheim te houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |