abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19664909
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
Het kan ook zijn dat hij gepakt wordt op het moment dat het de VS het beste uitkomt. Een dag of drie voor de presidentsverkiezingen bijvoorbeeld.
Een tijdje terug werd zelfs geopperd dat ze Osama allang te pakken zouden hebben, maar dat Bush vlak voor de verkiezingen een toneelstukje op gaat voeren
  zaterdag 5 juni 2004 @ 16:46:46 #202
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_19664949
ze hebben hem allang, dit is allemaal PR voor Bush
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  zondag 6 juni 2004 @ 11:22:22 #203
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19679636
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 16:15 schreef loveme het volgende:

Dat is ook de bedoeling. Het is voor zowel de VS als voor Al Qaida zelf een belang dat OBL een mythe wordt. [/b]
niet waar, dat isniet goed voor het voortbestaan van alqaeda, maar daar gaat het niet om, het gaat om het feit dat de jihad onafhankelijk is van de personen, elke lid moet vervangbaaar zijn, omdat het niet toegestaan is in de islam om de jihaad afhankelijk te maken van personen.
Jij verward AL Qaida met Moslims, dat zijn ze niet, dat zeggen ze enkel en alleen maar. Ze hebben de Koran en de andere heilige boeken van de Islam op heel veel punten geschonden en dus zijn het geen Moslims.
quote:
VOor Al Qaida zijn er twee goede mogelijkheden. De eerste is een martelaar. Dan kunnen ze vertellen hoe heldhaftig hun baardaapje wel niet in de strijd tegen de troepen van de VS en Pakistan heeft gevochten en dat kunnen ze nog jaaaaaren exploiteren. De tweede is wat jij zegt. Een mythevorming waarbij over 150 jaar er nogsteeds mensen zijn die denken dat ze OBL hebben gezien. (a la 'de king') [/b]
de eerste mog. is goed! de tweede is anders, zodra een nieuwe leider komt, zal hij verkondigen dat alqaeda zal voortvechten tegen de amerikanen en de kruisvaarders in het algemeen, alqaeda zal een grote aanslag plegen om de zekerheid binnen de leden en de aanhangers te handhaven,.
Zucht...tuurlijk zullen ze een nieuwe leider kiezen, ik beweer toch niet dat ze het niet gaan doen?! Alleen zullen ze er baad van gaan trekken dat er nooit iets van OBL's dood bekend is gemaakt.
quote:
Voor de VS zou vooral die laatste goed uitkomen omdat er dan altijd een reden is om 'de strijd tegen het terrorisme' voort te zetten. Je weet wel, controle op vliegvelden, alarmfasen, binnenvallen in landen in het mom van terrorisme. (ookal zit er dan toevallig ook iets van waarde in dat land)
[/b]
afhankelijk van de reactie en het effect van de liquidatie van binladen. Als er blijkt na ruim een tijd dat alqaeda nog sterk is en dat alqaedaleden moreel niet verzwakt zijn, dan is het natuuurlijk een grote klap voor de vs.
Dat zie je fout. De VS heeft voldoende bronnen en bondgenoten om dit spelletje (want dat is het voor hun) nog wel met gemak honderd of tweehonderd jaar vol te houden in de huidge situatie. De vraag is enkel hoe lang dat nog nodig is, een max van 20 jaar dus i.v.m. de oliereserves.
Of Al Qaida werkelijk verzwakt is daarbij niet van belang, Al Qaida wordt gebruikt en laat zich door de VS gebruiken als excuus.
quote:
Al Qaida is allang geen grote terrorgroep meer. Het is een netwerk van splintercellen geworden nadat hun thuisbasis in Afghanistan in bijna een enkele keer totaal werd gefragmenteerd. (niet vernietigd) [/b]
alqaeda is geen terreurgroep, de basis-loosheid verzwakte het aanvalvermogen van alqaeda, maar het verdedigingsvermogen is nu sterker, want de wapens van de vs lijkennu nutteloos te zijn, de amerikanen moeten dus nieuwe wapens otnwikkelen voor de cia/fbi ect..
Zoals al eerder gezegd wordt Al Qaida alleen maar gebruikt. In weze hebben de aanslagen in het westen zelf totaal geen effecft. WTC, is al hersteld (binnen 3 jaar!!) Madrid, dat was al helemaal niets, Al Qaida laat zich misleiden door de westerse pers die de aanslagen en hun effect groter afschilderen als werkelijk is.
quote:
Echter zet ik vraagtekens bij deze reorganisatie. Ik denk dat veel cellen (met name in het westen) zullen verwateren of inactief gaan worden omdat de leden naar verloop van tijd geen zin meer hebben om zich op te offeren. Verder zal Al Qaida's top het lastig hebben om een volledig overzicht te houden in een dergelijk onoverzichtelijk netwerk.
[/b]
in allerlei tijdschriften en boeken van alqaeda, wordt benadrukt op onafhankelijke, losse cellen en dat piramidische organisaties makkelijk te vernietigen zijn.
Dat zeg ik, maar die onafhankelijke cellen vernietigen zichzelf heel gemakkelijk. Goede voorbeelden zijn bijvoorbeeld de ETA en IRA splintergroeppen dioe zich afscheidde van de hoofdgroep juist door dergelijke redenen.
quote:
Maar AL Qaida komt in tijdnood voor zijn plannen. Hun eigenlijke plan is een wereldwijde Moslimstaat waarbij iedereen buigd onder de shariah. Dit betend o.a. de Islamitische indeling waarbij de man de baas is van het gezin, de Imam's de bazen zijn van de mannen en het leger de imam's onder controle houdt. (al is het leger vaak bestaande uit mensen die het liefst de voeten van de Imam's kussen)
[/b]
nou, wel een moslimstaat in plaats van 80 islamistische landen!!
de imams kunnen de baas niet spelen, ze zijn volgens sharia niet bevoegd om de bazen te zijn, soennieten zijn geen sijeten, de geleerden doen mee met het beleid en niet de imams.
Dat wis t ik, ik voeg er verder ook niets meer aan toe.
quote:
Maar omdat olie binnen nu en twintig jaar kompleet van de markt af zal worden geduwd door te hoge prijzen zal het westen het MO links laten liggen. Het gevolg hiervan is dat het MO totaal geisoleerd raakt en dat terwijl Al Qaida juist afhankelijk is van mensen die het westen haten vanwege zijn inmening in het MO. [/b]
alqaeda heeft geen 'smoesjes\ nodig om de vs aan te vallen, de steun voor israel is al meer dan genoeg, bovendien, als amerika geen islamistische staat toestaat, dan is het ook een reden om tegen de vs te vechten, verder geldt er dat alle islamistische landen waarin geen sharija wordt toegepast moeten verlost worden van de duivelse krachten gesymboliseerd door communisme, democratie, fascisme, ntionalisme cet..
Goh, je geeft je nu al bloot?!? Dat vindt ik wat jammer, ik had je sterker verwacht. Maar goed, de rol van Al Qaida is afgelopen zodra de olie niet meer belangrijk is. Sterker nog, door Al Qaida zal het MO na de olie totaal worden overbrugt. Je ziet de langere route niet. Het MO wordt als onstabiel geacht door Al Qaida en co. En terwijl na de olie het westen en zijn bondgenoten samen met China en dergelijke gaan samenwerken zullen die landen allemaal groeien en groeien. De wetenschappelijke kennis en kracht zullen toenemen, ondanks de aanslagen. honderd jaar later is het westen zo machtig dat zelfs de maan die voor de Islam de ramadan aankondigd volledig in de macht van het westen is. En omdat het MO is overbrugt vanwege zijn instabiliteit ligt die maan buiten schot van aanslagen en zo zal het westen alles langzaam in handen krijgen terwijl de Islam nogsteeds vast zit in het MO.
quote:
Naar alle waarschijnlijkheid zullen ze proberen jongeren uit het westen te ronselen en hier in het westen een sterkere voet te krijgen. Ze onderschatten echter de gemakzucht van de mens, veel van de jongeren die ze warm willen maken voor het Moslimfundamentalisten zien het geloof allang niet meer als zo sterk. Hun vernaamste recruten zullen dan ook alleen maar komen uit wijken waar vrijwel alleen Moslims wonen, helaas zijn die in redelijke nummers aanwezig en schat ik op zo'n 100 recruten per jaar in Nederland.
[/b]
nou..dat is jouw mening.. geen feiten, geen cijfers en een grote onwetendheid over de islam en de moslims.. ik raad je aan om ' Jihaad voor Dummies" te bestellen en lezen.
Dat is mijn mening idd, maar jij weet schijnbaar ook niet veel van het westen zelf af, dus dat compenseerd zich hier makkelijk.
quote:
daarnaast wil ik je vertellen, dat als je terugkijkt in de geschiedenis van de islamsitische staten, met name de mensen die obl als referentie neemt, meestal meer dan 1 vervanger hebben, dus binladen zou ook meer dan 1 vervanger hebben . bijv: zijn zoon, Ayman athawahiri, of een lid die wij nooit hebben gekend
Daar ga ik, en de VS waarschijnlijk ook, van uit. In het westen geld zo'n systeem ook al enige tijd, maar dan wat onvoorspelbaarder. De seculaire natuur van democratie is ook de reden waarom een aanslag op een politucus veelal zinloos is. Er zijn uitzonderingen (Kennedy, Pim Fortyun, etc. etc.) Maar dat zijn er maar heel weinig gezien een grote tijdsduur.
Ik hoop dat AL Qaida's Jihad nog eeuwen zal doorgaan, het waarborgt de economie van het westen aangezien het westen no1 is in wapenproducties. Aangezien alles wat wordt vernietigd moet worden opgebouwd en ook daar het westen no1 in is. En ookal besteed het MO geen geld aan die dingen uit het westen, het westen besteed wel in het westen en dat zorgt voor goede economie. Daarbij gaan die kalashnikov's ook niet voor altijd mee en zal ooit nieuw materiaal worden gekocht. En tenzij het materiaal is uit het MO zewlf zal het westen, of onze bondgenoten er winst op boeken.
Verder zul je, als je in het verleden van het westen kijkt, zien dat oorlog en geweld (dus ook terrorisme) ervoor hebben gezorgt dat het westen er sterker en sterker van werd.

[ Bericht 1% gewijzigd door pomtiedom op 06-06-2004 11:31:51 ]
I mean no harm
pi_19679808
De kans dat Osama gepakt zou zijn EN dat men dat geheim weet te houden acht ik verwaarloosbaar klein.
Er zullen gewoon teveel soldaten betrokken zijn bij een arrestatie en gevangenhouding. D'r hoeven d'r maar een paar een camera in hun mobieltje te hebben en de foto's zijn overal te zien.
  zondag 6 juni 2004 @ 19:23:20 #205
96640 loveme
http://www.tawheedwaljihad.tk/
pi_19688815
[quote]Op zondag 6 juni 2004 11:22 schreef pomtiedom het volgende:

Jij verward AL Qaida met Moslims, dat zijn ze niet, dat zeggen ze enkel en alleen maar. Ze hebben de Koran en de andere heilige boeken van de Islam op heel veel punten geschonden en dus zijn het geen Moslims.

ik wil jen iet teleurstellen, maar er is geen actie ondernomen door alqaeda waardoor blijkt dat die organisatie nietmoslims is. misschien hebben ze een verkeerde interpretatie van de koran en de soenna, maar ze geloven immers in één God en dat Mohammed is zijn profeet, bovendien zijn het moslims extremisten,,dus niet alleen moslim..
welke punten zijn geschonden? ..ik jou ff niet kunnen volgen
Zucht...tuurlijk zullen ze een nieuwe leider kiezen, ik beweer toch niet dat ze het niet gaan doen?! Alleen zullen ze er baad van gaan trekken dat er nooit iets van OBL's dood bekend is gemaakt.

mm, hij was tot vlak na 11/3 niet dood, anders had hij niet gesproken over Madrid en vrede met europa. 'helaas weigerde europa dat'.. maar wat ik wil zeggen is dat de organisatie is zo opgericht dat de tijdelijke afwezigheid van een geestelijke leider geen fatale gevolgen heeft, de leden worden geleerd dat wat ze doen voor Allah is en niet voor Obl, dat zei hij zelf in meerdere audio en videoberichten, vergeet niet dat hij een selefie is, dus iemand die netjes houdt aan de soenna en wat profeet Mohammed heeft gedaan/gezegd .ecct

Dat zie je fout. De VS heeft voldoende bronnen en bondgenoten om dit spelletje (want dat is het voor hun) nog wel met gemak honderd of tweehonderd jaar vol te houden in de huidge situatie. De vraag is enkel hoe lang dat nog nodig is, een max van 20 jaar dus i.v.m. de oliereserves.
Of Al Qaida werkelijk verzwakt is daarbij niet van belang, Al Qaida wordt gebruikt en laat zich door de VS gebruiken als excuus.

ja, dat kan. dat is ten laatste mijn mening. De Azhwahairi zei in een audiobericht, dat de jihaad tegen de kruisvaarders kan tot 200 jaar duren, vergeetn iet dat de jihaad om Jeruzalem te bevrijden van de kruisvaarders in de kruistochten ong. 92 jaren heeft geduurd. De jihaad is islamistisch gezien een plicht tot de Laatste Dag, dat staat vast in de soenna.

Zoals al eerder gezegd wordt Al Qaida alleen maar gebruikt. In weze hebben de aanslagen in het westen zelf totaal geen effecft. WTC, is al hersteld (binnen 3 jaar!!) Madrid, dat was al helemaal niets, Al Qaida laat zich misleiden door de westerse pers die de aanslagen en hun effect groter afschilderen als werkelijk is.

Mm, alqaeda kan zeker gebruikt worden, de vs trouwens ook. Israel gebruikt de vs om palestina, jordanie, irak en egypte te veroveren en een groot israel op te richten. Aanslagen in het westen dienen ten eerste om de moslims wakker te maken zodat ze meer aan geloof doen en zich te verenigen tegen dit onrechtvaardige wereldsysteem en ten tweede om economische doelen te verwoesten. Vlak na 11/9, in een videobericht zei binladen dat het verwoesten van 2 torens relatief makkelijker is dan het wakker maken van 1200 000 000 moslims. Hij zei dat de boodschap achter 11/9 ten eerste voor de moslims was bedoeld en niet voor de amerikanen. De effecten van 11/9 zijn enorm, niet alleen economisch, maar ook voor allerlei onderdelen van het leven. Vergelijk de sfeer van de wereld voor,tijdens en na 11/9...

Dat zeg ik, maar die onafhankelijke cellen vernietigen zichzelf heel gemakkelijk. Goede voorbeelden zijn bijvoorbeeld de ETA en IRA splintergroeppen dioe zich afscheidde van de hoofdgroep juist door dergelijke redenen.

mm, nou.. dit is geen onregemde onafhankelijkheid, de connectie is wel minimaal en bovendien, juist de jihadiste ideologie verenigt ze, maar na 2.5 jaar na 11/9 is Tenet van de CIA verslagen en stapt nu weg, hij herhaalde altijd dat hij binladen zou oppakken of doden.!! Daarnaast is amerika niet zo ongelofelijk sterk, de oorlog tegen irak, 11/9 en het bestaan van alqaeda nu al meer dan 15 jaar is meer dan een bewijs.
en bovendien, waaruit blijkt dat alqaedacellen nu uit elkaar gaan?

Dat wis t ik, ik voeg er verder ook niets meer aan toe.

is goed

Goh, je geeft je nu al bloot?!? Dat vindt ik wat jammer, ik had je sterker verwacht. Maar goed, de rol van Al Qaida is afgelopen zodra de olie niet meer belangrijk is. Sterker nog, door Al Qaida zal het MO na de olie totaal worden overbrugt. Je ziet de langere route niet. Het MO wordt als onstabiel geacht door Al Qaida en co. En terwijl na de olie het westen en zijn bondgenoten samen met China en dergelijke gaan samenwerken zullen die landen allemaal groeien en groeien. De wetenschappelijke kennis en kracht zullen toenemen, ondanks de aanslagen. honderd jaar later is het westen zo machtig dat zelfs de maan die voor de Islam de ramadan aankondigd volledig in de macht van het westen is. En omdat het MO is overbrugt vanwege zijn instabiliteit ligt die maan buiten schot van aanslagen en zo zal het westen alles langzaam in handen krijgen terwijl de Islam nogsteeds vast zit in het MO.

nou, saudie is belangrijk niet vanwege olie, maar vanwege het feit dat de islam uit saudie is gekomen, daar liggen de graffen van de eeerste moslims en daar heb je Mekka.
het MO zal niet belangrijk worden, hoop ik. dan zal de steun voor israel ook onbelangrijk zijn...als het goed is, meer wil alqaeda niet. Een taliban-staat in saudie om jihadisten weer te exporteren naar allerlei delen van de wereld waar de moslims het zwaar hebben. bijv: De europese unie, als turkije lid wordt en als de sharia niet mag .
Nou, china is meer een concurrent en profiteert van 11/9. China ziet namelijk in de steun voor Taiwan en de sancties een bedreiging voor het voortbestaan van de communistische ideologieen, ik verwacht dat china het 2e Rode Leger zal spelen, alleen dit keer, zullen veel moslims niet tegen china vechten, maar tegen het westen,. er zijn ok tientallen tot honderden miljoenen moslims in china, .. elke bemoeienis met moslimszaken zal leiden tot onrust in china.

Daar ga ik, en de VS waarschijnlijk ook, van uit. In het westen geld zo'n systeem ook al enige tijd, maar dan wat onvoorspelbaarder. De seculaire natuur van democratie is ook de reden waarom een aanslag op een politucus veelal zinloos is. Er zijn uitzonderingen (Kennedy, Pim Fortyun, etc. etc.) Maar dat zijn er maar heel weinig gezien een grote tijdsduur.
Ik hoop dat AL Qaida's Jihad nog eeuwen zal doorgaan, het waarborgt de economie van het westen aangezien het westen no1 is in wapenproducties. Aangezien alles wat wordt vernietigd moet worden opgebouwd en ook daar het westen no1 in is. En ookal besteed het MO geen geld aan die dingen uit het westen, het westen besteed wel in het westen en dat zorgt voor goede economie. Daarbij gaan die kalashnikov's ook niet voor altijd mee en zal ooit nieuw materiaal worden gekocht. En tenzij het materiaal is uit het MO zewlf zal het westen, of onze bondgenoten er winst op boeken.
Verder zul je, als je in het verleden van het westen kijkt, zien dat oorlog en geweld (dus ook terrorisme) ervoor hebben gezorgt dat het westen er sterker en sterker van werd.

ik hoop dat alqaed met de loop van de tijd meer ervaring krijgt, om in de toekomst grote nuttige spectaculaire aanslagen kan organiseren. Ik hoop ook dat europa binnenkort niet aan de kant van de vs zal staan, omdat dat alleen ellende, onrust en mogelijke burgeroorlogen zal veroozaken, dit keer met moslims als lhoofdslachtoffers.
Het vernietigen is veel makkelijker dan opbouwen, daarom is de huidige taak van alqaeda ook veel makkelijker dan die van de vs of het westen .
vergeet niet dat alqaeda zeer flexibal is, dat zeg ik niet, dat zeggen experten. Dus dat alqaeda biologische wapens ofzoiets gebruikt is mogelijk als de vs verder gaan met het bombarderen van steden met 7tonnige bommen.
  zondag 6 juni 2004 @ 19:59:20 #206
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19689466
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:23 schreef loveme het volgende:

ik wil jen iet teleurstellen, maar er is geen actie ondernomen door alqaeda waardoor blijkt dat die organisatie nietmoslims is. misschien hebben ze een verkeerde interpretatie van de koran en de soenna, maar ze geloven immers in één God en dat Mohammed is zijn profeet, bovendien zijn het moslims extremisten,,dus niet alleen moslim..
welke punten zijn geschonden? ..ik jou ff niet kunnen volgen
Oké, zoals je wilt. Ik hoor alleen vaak van andere Moslims dat Al Qaida's leden geen echte Moslims zijn, daarom zei ik dat dus ook. Verder doden ze andere mensen, waaronder ook medemoslims, das een hoofdzonde enzo. Veel van hun 'helden' hebben ook nog eens gezondigd (leven lang bierdrinken, naar stripshows gaan enzo) en dat terwijl het helemaal niet nodig is om op te gaan in het westen, ze hebben er dus geen goede reden voor. En zo zijn er nog wel meer punten.
quote:
mm, hij was tot vlak na 11/3 niet dood, anders had hij niet gesproken over Madrid en vrede met europa. 'helaas weigerde europa dat'.. maar wat ik wil zeggen is dat de organisatie is zo opgericht dat de tijdelijke afwezigheid van een geestelijke leider geen fatale gevolgen heeft, de leden worden geleerd dat wat ze doen voor Allah is en niet voor Obl, dat zei hij zelf in meerdere audio en videoberichten, vergeet niet dat hij een selefie is, dus iemand die netjes houdt aan de soenna en wat profeet Mohammed heeft gedaan/gezegd .ecct
Dat weet ik ook wel, maar een bericht is tegenwoordig makkelijk vervalst. En bovendien zijn we weer een hele tijd verder, maar de vangst voor OBL zou voor mij iig niet echt belangrijk zijn.
Dat van die leider heb ik al eerder aangestipt. Ziojn systeem is echt niet nieuw, het bestaat al honderden tot duizenden jaren en het westen maakt er al weer 60 jaar algemeen gebruik van en al eerder. (Franse revolutie enzo luidde dat al in)
Hij misleidt mensen, ook onder zijn eigen soenna volgelingen en breekt zo de regels van de Koran.
quote:
ja, dat kan. dat is ten laatste mijn mening. De Azhwahairi zei in een audiobericht, dat de jihaad tegen de kruisvaarders kan tot 200 jaar duren, vergeetn iet dat de jihaad om Jeruzalem te bevrijden van de kruisvaarders in de kruistochten ong. 92 jaren heeft geduurd. De jihaad is islamistisch gezien een plicht tot de Laatste Dag, dat staat vast in de soenna.
Je vergelijking gaat niet op. Tegenwoordig is het westen veel machtiger als vroeger. Destijds had de Islam als heel grote legers die rivaliseerde met de westerse leger. Daarbij konden de kruisvaarders minder goed versterking vragen. Tegenwoordig bestaan de legers uit geronselde mensen die nauwelijks kennis van de wereld hebben en kan de macht die Jeruzalem in handen heeft (Israel) snel en constant op versterking rekenen en zijn hun legers vele malen krachtiger als hun tegenstanders. (ikk ben het overigens niet met Israels politiek eens, maar ze 'de zee indrijven' gaat te ver en is onrealistisch)
quote:
Mm, alqaeda kan zeker gebruikt worden, de vs trouwens ook. Israel gebruikt de vs om palestina, jordanie, irak en egypte te veroveren en een groot israel op te richten. Aanslagen in het westen dienen ten eerste om de moslims wakker te maken zodat ze meer aan geloof doen en zich te verenigen tegen dit onrechtvaardige wereldsysteem en ten tweede om economische doelen te verwoesten. Vlak na 11/9, in een videobericht zei binladen dat het verwoesten van 2 torens relatief makkelijker is dan het wakker maken van 1200 000 000 moslims. Hij zei dat de boodschap achter 11/9 ten eerste voor de moslims was bedoeld en niet voor de amerikanen. De effecten van 11/9 zijn enorm, niet alleen economisch, maar ook voor allerlei onderdelen van het leven. Vergelijk de sfeer van de wereld voor,tijdens en na 11/9...
Op heteerste gedeelte heb ik niets aan te merken, dat wist ik allemaal allang.
De effecten van 11\9 hebben niet veel grote gevolgen voor het westen. De economie van de VS is alweer herstellende, Europa is al hersteld voor het grootste deel. (ondanks Madrid)
De ergste die onder de 11\9 lijden zijn de Islamieten in het MO, juist ja, dat is de schuld van OBL. ALs hij in het verleden had gekeken (Pearl Harbor bijvoorbeeld) had hij gezien dat de VS zou reageren. Verder was het OBL doel niet om Israel te vernietigen, maar om een Moslimwereldrijk op te bouwen. (daar bestaat een woord voor: grootheidswaanzin)
quote:
mm, nou.. dit is geen onregemde onafhankelijkheid, de connectie is wel minimaal en bovendien, juist de jihadiste ideologie verenigt ze, maar na 2.5 jaar na 11/9 is Tenet van de CIA verslagen en stapt nu weg, hij herhaalde altijd dat hij binladen zou oppakken of doden.!! Daarnaast is amerika niet zo ongelofelijk sterk, de oorlog tegen irak, 11/9 en het bestaan van alqaeda nu al meer dan 15 jaar is meer dan een bewijs.
en bovendien, waaruit blijkt dat alqaedacellen nu uit elkaar gaan?
Tenet gaat om een andere reden weg. Sterker nog, ik kan je verzekeren dat dit een slechte ontwikkeling voor Moslims is!
Tenet was aangesteld door de democraat Clinton die een onafhankelijk persoon wou hebben. Clinton probeerde altijd zo goed mogelijk zich aan de regels te houden internationaal en zal dus ook zo Tenet hebben gekozen.
Maar raad eens wie nu het nieuwe hoofd mag kiezen...juist ja, Bush. Dat is juist voor Al Qaida een slechte ontwikkeling. Tenets aftreden heeft denk ik ook meer te maken met Bush zijn wil, dan met Al Qaida.
quote:
nou, saudie is belangrijk niet vanwege olie, maar vanwege het feit dat de islam uit saudie is gekomen, daar liggen de graffen van de eeerste moslims en daar heb je Mekka.
het MO zal niet belangrijk worden, hoop ik. dan zal de steun voor israel ook onbelangrijk zijn...als het goed is, meer wil alqaeda niet. Een taliban-staat in saudie om jihadisten weer te exporteren naar allerlei delen van de wereld waar de moslims het zwaar hebben. bijv: De europese unie, als turkije lid wordt en als de sharia niet mag .
Hier missen wij elkaar in denk ik. Voor het westen is de olie belangrijk, dus na 20 jaar is Saudie niet meer voor het westen belangrijk. (net als iedere oliestaat) Dat er de graven liggen van de eerste Moslims zal ons (het westen) een b*l jeuken.
Overigens kun je ervan uitgaan dat het aantal geimporteerde vanuit het MO ook een stuk minder zal worden als gevolg van desintresse in het MO.
quote:
Nou, china is meer een concurrent en profiteert van 11/9. China ziet namelijk in de steun voor Taiwan en de sancties een bedreiging voor het voortbestaan van de communistische ideologieen, ik verwacht dat china het 2e Rode Leger zal spelen, alleen dit keer, zullen veel moslims niet tegen china vechten, maar tegen het westen,. er zijn ok tientallen tot honderden miljoenen moslims in china, .. elke bemoeienis met moslimszaken zal leiden tot onrust in china.
euhm, dat met die aantallen valt wel mee, naar ik weet. China is een communistische staat die iedereen met een ander geloof als de staatsreligie strak in de gaten houdt en netjes geisoleerd houdt. Dus opstand hoef je van die Moslims niet te verwachten. Daarbij is China steeds meer en meer westers aan het worden, zie je, hun concurrentie wat jij ziet is een poging om marktleider te worden. Daarvoor moet je onafhankelijk zijn van bijvoorbeeld de VS. Zo ontwikkeld Chian zijn eigen Linux based OS voor computers. Ze willen de positie die nu de VS heeft overnemen, maar willen geen oorlog met het westen. Dat betekend dus maar een enkel ding voor zowel China als het westen; handel! (yummi wat een lekker woord. )
Verder is de relatie tussen China en Europa als bijna 2000 jaar oud in de handel. (maar dat is niet echt belangrijk)
quote:
ik hoop dat alqaed met de loop van de tijd meer ervaring krijgt, om in de toekomst grote nuttige spectaculaire aanslagen kan organiseren. Ik hoop ook dat europa binnenkort niet aan de kant van de vs zal staan, omdat dat alleen ellende, onrust en mogelijke burgeroorlogen zal veroozaken, dit keer met moslims als lhoofdslachtoffers.
Het vernietigen is veel makkelijker dan opbouwen, daarom is de huidige taak van alqaeda ook veel makkelijker dan die van de vs of het westen .
vergeet niet dat alqaeda zeer flexibal is, dat zeg ik niet, dat zeggen experten. Dus dat alqaeda biologische wapens ofzoiets gebruikt is mogelijk als de vs verder gaan met het bombarderen van steden met 7tonnige bommen.
[/quote
Het westen is zo opgebouwd dat het niet echt kan worden vernietigd. Alles hangt af van elkaar, maar kan ook onafhankelijk van elkaar opereren. Zie het maar zoals het internet, het hele internet vernietigen met 1 slag, of duizende kleine slagen leukt niet, het is ontworpen om zoiets te doorstaan.
En dat opbouwen langzamer gaat klopt. Maar houdt hierbij twee dingen goed in het oog;
- Na opbouw werkt een zelfde strategie tegen het doel niet meer.
- Opbouw betekend handel, dat betekend weer winst voor het westen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pomtiedom op 06-06-2004 20:06:29 ]
I mean no harm
  zondag 6 juni 2004 @ 23:01:18 #207
96640 loveme
http://www.tawheedwaljihad.tk/
pi_19693884
[quote]Op zondag 6 juni 2004 19:59 schreef pomtiedom het volgende:

Oké, zoals je wilt. Ik hoor alleen vaak van andere Moslims dat Al Qaida's leden geen echte Moslims zijn, daarom zei ik dat dus ook. Verder doden ze andere mensen, waaronder ook medemoslims, das een hoofdzonde enzo. Veel van hun 'helden' hebben ook nog eens gezondigd (leven lang bierdrinken, naar stripshows gaan enzo) en dat terwijl het helemaal niet nodig is om op te gaan in het westen, ze hebben er dus geen goede reden voor. En zo zijn er nog wel meer punten.

mm, kijk, vergelijkend met andere stromingen in de islam, is de selefie stroming één van de zuiverste stroming. hiermee bedoel ik dat ze slechts de koran, de soenna en de eerste opvolgingen van Mohammed. terwijl bij andere stromingen veel toegevoegd is dat eigenlijk niet bestond, bijv. tijdens het leven van Mohammed en na zijn dood was rente totaal verboden bij moslims, nu zie je in sommige landen 'geleerden' die beweren dat een lage rente niet verboden is..maar het vrschil zit er echter in de interpretatie van "Ashahada', trouwens in de islam geldt normaal gesproken dat alleen geleerden bij betrokken zijn bij de jihaad hun mening mogen uitspreken over jiahd-zaken..

Dat weet ik ook wel, maar een bericht is tegenwoordig makkelijk vervalst. En bovendien zijn we weer een hele tijd verder, maar de vangst voor OBL zou voor mij iig niet echt belangrijk zijn.
Dat van die leider heb ik al eerder aangestipt. Ziojn systeem is echt niet nieuw, het bestaat al honderden tot duizenden jaren en het westen maakt er al weer 60 jaar algemeen gebruik van en al eerder. (Franse revolutie enzo luidde dat al in)
Hij misleidt mensen, ook onder zijn eigen soenna volgelingen en breekt zo de regels van de Koran.

mm, de regels zijn te interpreteren, dat kun je doen op basis van deskundigheid, het misbruik is altijd mogelijk. Misschien zijn de tegenstanders van binladen de 'niet-moslims', omdat ze samenwerken met de 'vijanden' en de jihaad ontkennen zodat de moslims in slaap blijven, de rol van die geleerden is dezelfde als die vn een calmeermiddel.. dat kan binladen ook zeggen

Je vergelijking gaat niet op. Tegenwoordig is het westen veel machtiger als vroeger. Destijds had de Islam als heel grote legers die rivaliseerde met de westerse leger. Daarbij konden de kruisvaarders minder goed versterking vragen. Tegenwoordig bestaan de legers uit geronselde mensen die nauwelijks kennis van de wereld hebben en kan de macht die Jeruzalem in handen heeft (Israel) snel en constant op versterking rekenen en zijn hun legers vele malen krachtiger als hun tegenstanders. (ikk ben het overigens niet met Israels politiek eens, maar ze 'de zee indrijven' gaat te ver en is onrealistisch)

niet waar, het waren acht of nog meer landen die allemaal hun troepen stuurden, de moslims waren verdeeld, maar daar gaat het niet om bij de jihaad, want 'islamistische gezien\ gaat het meer om hoe veel je god aanbidt, er waren ook veldslagen waarbij moslims groter in aantal waren en toch hadden verloren, datr was ook zo in de tijd van Mohammed. Het kan ook zijn dat het westen ook zal verzwakken net als de moslims vroeger, en bovendien is de huidige strategie van alqaeda niet gebaseerd op aantallen.
Op heteerste gedeelte heb ik niets aan te merken, dat wist ik allemaal allang.
De effecten van 11\9 hebben niet veel grote gevolgen voor het westen. De economie van de VS is alweer herstellende, Europa is al hersteld voor het grootste deel. (ondanks Madrid)
De ergste die onder de 11\9 lijden zijn de Islamieten in het MO, juist ja, dat is de schuld van OBL. ALs hij in het verleden had gekeken (Pearl Harbor bijvoorbeeld) had hij gezien dat de VS zou reageren. Verder was het OBL doel niet om Israel te vernietigen, maar om een Moslimwereldrijk op te bouwen. (daar bestaat een woord voor: grootheidswaanzin)

mm, kijk, 11/9 is vor obl geen Peal Harbor, volgens hem is de oorlog al lang begonnen en verklaard, 11;9 was een soort herstel van balance. de amerikanen kregen eerst medelijding, maar daarna werd ze alle schuld gegeven, de talloze anti-amerikaanse bewegingen zijn in opkomst, een glansende amerikaanse cultuur is er niet meer, amerika wordt nu anders aangekeken, dat is een stap in de goede richting, vroeger had men geen begrip voor 11/9, met deloop van de tijd begrip men wel de Oorzaken en zocht niet in Torabora maar in het middenoosten ernaar. de argumenten van alqaeda worden ook sterker en hun voorstelling voor de oorlog in irak (KRUIStocht) lijkt bevestigd te worden.

Tenet gaat om een andere reden weg. Sterker nog, ik kan je verzekeren dat dit een slechte ontwikkeling voor Moslims is!
het zijn allemaal analyzes van ons huidige leven. Volgens een recent onderzoek hebben moslims in Jordanie, Marokko en nog andere met amerika goedbevriende leiders meer vertrouw in binladen dan in bush,

Tenet was aangesteld door de democraat Clinton die een onafhankelijk persoon wou hebben. Clinton probeerde altijd zo goed mogelijk zich aan de regels te houden internationaal en zal dus ook zo Tenet hebben gekozen.
Maar raad eens wie nu het nieuwe hoofd mag kiezen...juist ja, Bush. Dat is juist voor Al Qaida een slechte ontwikkeling. Tenets aftreden heeft denk ik ook meer te maken met Bush zijn wil, dan met Al Qaida.

nee, naar mijn mening stijgt het aantal alqaeda leden dankzij bush en zijn bende. De heftige reacties door amerika op de omgeving en de aarde als geheel, maakt van iedereen een mogelijk doel van een amerikaanse bemoeinis, spanje en sommige landen zijn gestopt met irak-gedoe, frankrijk eist voorwaarden voor vn-revoluties, china wordt sterker, .. de vs raken geisoleerd door hun eigen vrienden, dankzij de mono-politiek van bush. de vn wordt verwaarloost.!

Hier missen wij elkaar in denk ik. Voor het westen is de olie belangrijk, dus na 20 jaar is Saudie niet meer voor het westen belangrijk. (net als iedere oliestaat) Dat er de graven liggen van de eerste Moslims zal ons (het westen) een b*l jeuken.
Overigens kun je ervan uitgaan dat het aantal geimporteerde vanuit het MO ook een stuk minder zal worden als gevolg van desintresse in het MO.
natuurlijk, er komen meer reservoirs die worden ontdekt, russland zal een belangrijke rol spelen. Het midden-oosten is nog steeds belangrijk, misschein voor de 3e wereldlanden en china. Die landen zulen niet beschikken over de benodigde technologie en zullen dus olie nodig hebben ect.. maar het zwaartepunt zal zeker verschuiven.

euhm, dat met die aantallen valt wel mee, naar ik weet. China is een communistische staat die iedereen met een ander geloof als de staatsreligie strak in de gaten houdt en netjes geisoleerd houdt. Dus opstand hoef je van die Moslims niet te verwachten. Daarbij is China steeds meer en meer westers aan het worden, zie je, hun concurrentie wat jij ziet is een poging om marktleider te worden. Daarvoor moet je onafhankelijk zijn van bijvoorbeeld de VS. Zo ontwikkeld Chian zijn eigen Linux based OS voor computers. Ze willen de positie die nu de VS heeft overnemen, maar willen geen oorlog met het westen. Dat betekend dus maar een enkel ding voor zowel China als het westen; handel! (yummi wat een lekker woord. )
Verder is de relatie tussen China en Europa als bijna 2000 jaar oud in de handel. (maar dat is niet echt belangrijk)
dat klopt gedeeltelijk. Maar daarnaast is china een grote millitaire reuze. verwacht niet dat china zich niet zal bemoeien met andere landen voor eigen belangen. Geen twee handelaren hebben altijd parallele belangen, met name als een van de handelaren heel hebtzuchtig is..

Het westen is zo opgebouwd dat het niet echt kan worden vernietigd. Alles hangt af van elkaar, maar kan ook onafhankelijk van elkaar opereren. Zie het maar zoals het internet, het hele internet vernietigen met 1 slag, of duizende kleine slagen leukt niet, het is ontworpen om zoiets te doorstaan.
En dat opbouwen langzamer gaat klopt. Maar houdt hierbij twee dingen goed in het oog;
- Na opbouw werkt een zelfde strategie tegen het doel niet meer.
- Opbouw betekend handel, dat betekend weer winst voor het westen.

mm, een meteorietinslag kan dat wel doen. bovendien, we hebben wel gezien hoe ondemocratisch de democratische landen zijn geworden na 11/9. De grondrechten meteen gewijzigd, het oppakken en doden wordt de normaalste zaken van de wereld, verharding tegen ethnische minderheden en beperking van hun vrijheden ect.. zullen allemaal zorgen voor een niet-rustig west, dat is een sub doel van 11/9.
opbouw betektn ook kosten, het gaat hiet ook om schade in miljoenen of miljarden. en alqaeda is zeer flexibel, daarom is een aanslag in de vs bijv. veel zwaarder dan een aanslag met hetzelfde aantal doden in elders, want het kapitalistische systeem betekent dat particulieren worden beschadigd en die kunnen druk uitoefenen op de overheid.
Daarnaast heeft een overheid geen gezag en kan haar hoofdplichten niet doen:
- gelijke behandeling voor burgers.
- veiligheid handhaven.
-welvaart enzooort..
  zondag 6 juni 2004 @ 23:36:36 #208
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19694307
Leer eens te quoten, zo lees ik het niet.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 7 juni 2004 @ 17:57:07 #209
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19707663
quote:
Op zondag 6 juni 2004 23:01 schreef loveme het volgende:
mm, kijk, vergelijkend met andere stromingen in de islam, is de selefie stroming één van de zuiverste stroming. hiermee bedoel ik dat ze slechts de koran, de soenna en de eerste opvolgingen van Mohammed. terwijl bij andere stromingen veel toegevoegd is dat eigenlijk niet bestond, bijv. tijdens het leven van Mohammed en na zijn dood was rente totaal verboden bij moslims, nu zie je in sommige landen 'geleerden' die beweren dat een lage rente niet verboden is..maar het vrschil zit er echter in de interpretatie van "Ashahada', trouwens in de islam geldt normaal gesproken dat alleen geleerden bij betrokken zijn bij de jihaad hun mening mogen uitspreken over jiahd-zaken..
mm, dat van de soenna wist ik al. Dei geleerden zijn natuurlijk wel Islamgeleerden en geen wetenschapsgeleerden. Echter, je stipt zelf al aan dat de interpretatie nogal te wensen over laat. Dat houdt in dat er bij voorbaad al een onzekerheidsfactor is over zaken zoals de Jihad. Verder heeft OBL een 'fatwa'uitgeroepen een tijd terug terwijl hij dat helemaal niet mocht.
quote:
mm, de regels zijn te interpreteren, dat kun je doen op basis van deskundigheid, het misbruik is altijd mogelijk. Misschien zijn de tegenstanders van binladen de 'niet-moslims', omdat ze samenwerken met de 'vijanden' en de jihaad ontkennen zodat de moslims in slaap blijven, de rol van die geleerden is dezelfde als die vn een calmeermiddel.. dat kan binladen ook zeggen
Ja, dat zou bin Laden kunnen zeggen, maar hij ondermijnd daarmee wel de regeling van de Islam. Wie heeft hem de toestemming gegeven om een Jihad te beginnen. Ik weet dat zijn suprieur Mullah Omar als Islamitische prins dat volgens mij mag, maar die heeft het voor zover duidelijk ook niet gedaan. Schijnbaar heeft OBL het zelf gedaan, en dan kan er met net zoveel geldigheid worden beweert dat OBL dat doet om zelf meer macht te vergaren.
quote:
niet waar, het waren acht of nog meer landen die allemaal hun troepen stuurden, de moslims waren verdeeld, maar daar gaat het niet om bij de jihaad, want 'islamistische gezien\ gaat het meer om hoe veel je god aanbidt, er waren ook veldslagen waarbij moslims groter in aantal waren en toch hadden verloren, datr was ook zo in de tijd van Mohammed. Het kan ook zijn dat het westen ook zal verzwakken net als de moslims vroeger, en bovendien is de huidige strategie van alqaeda niet gebaseerd op aantallen.
Die acht landen wat je opnoemt beschikte destijds niet over de middelen van nu. Tegenwoordig kan het westen overal ter wereld een troepenmacht neerzetten in een enkele dag als het moet. Vroeger kon dat bijvoorbeeld niet. Ook is de technologie in het spel gekomen, in de tijd van de kruistochten was hier nauwelijks spraken van. Dat lijdde ertoe dat versterkingen maanden in beslag namen om te arriveren terwijl het vandaag de dag in 24 uur kan.
Verder vertrouwd het westen ook niet op grote nummers, het westen vertrouwd op technologie, en die verzwakt minder snel. Omdat die technologie wordt gefabriceerd door het westen betekend dat dus dat het westen geld verdient met oorlogen waarin het nodig is om nieuwe wapens te bouwen.
Verder hoop ik voor ons allemaal dat het westen niet valt, want dan is de wereld reddeeloos verloren. Het si bijna 100% zeker dat het westen in een val de rest van de wereld meeneemt in zijn val met het nuclaire arsenaal om te voorkomen dat vijanden de wereld gaan regeren. AL Qaida valt daaronder. Ik moet overigens wel erbij zeggen dat als het westen valt, ik ervoor zou zijn om de mensheid te vernietigen. Het westen heeft heden ten dage de beste bestuursvorm weten te vestigen, ik heb het dan over democratie en niet over het kapitalisme. Die democratie is beter als andere bestuursvormen zoals Communisme, dictatuur, koningshuizen en de shariah.
quote:
mm, kijk, 11/9 is vor obl geen Peal Harbor, volgens hem is de oorlog al lang begonnen en verklaard, 11;9 was een soort herstel van balance. de amerikanen kregen eerst medelijding, maar daarna werd ze alle schuld gegeven, de talloze anti-amerikaanse bewegingen zijn in opkomst, een glansende amerikaanse cultuur is er niet meer, amerika wordt nu anders aangekeken, dat is een stap in de goede richting, vroeger had men geen begrip voor 11/9, met deloop van de tijd begrip men wel de Oorzaken en zocht niet in Torabora maar in het middenoosten ernaar. de argumenten van alqaeda worden ook sterker en hun voorstelling voor de oorlog in irak (KRUIStocht) lijkt bevestigd te worden.
Ik vindt het jammer om je teleur te stellen, maar allang voor 11\9 vonden de meeste Europeanen de VS te hoog van zijn toren blazen. Nu is dat welalswaar hoger opgeschoven in de politiek, maar feitelijk is er in de samenwerking weinig veranderd. Zelfs het tegenstribbelen van bijvoorbeeld Frankrijk en Duitsland komt enkel omdat duidelijk was dat het om de olie ging, en niet door 11\9. Je kan je hierop wel verschuilen omdat het niet te bewijzen valt.
Verder is er door de 11\9 meer schade aan de reputatie van de Islam gedaan dan aan de VS, die was toch al op een terugtocht, de 11\9 versnelde deze enkel wat, maar door de oorlogen wordt de VS weer wat langer omhoog gehouden. Verder is de VS niet bezig aan een kruistocht zoals Al Qaida omhoog probeerd te houden als verhaaltje om hun rol te romantiseren, maar aan een economische inval. Ze storten zich op de olie voordat die waardeloos wordt voor verhandeling. De democratie die ze willen vormen is op zich goed, ookal is duidelijk dat het westen winst maakt bij een vrij Irak. Maar aan de andere kant maakt een vrij Irak ook meer geld als democratie en dat is goed voor de bewoners.
quote:
het zijn allemaal analyzes van ons huidige leven. Volgens een recent onderzoek hebben moslims in Jordanie, Marokko en nog andere met amerika goedbevriende leiders meer vertrouw in binladen dan in bush,
Is het vertrouwen of angst wat hun in de steun drijft?!? Ze weten dat het MO totaal verloren gaat na de oliepiek. Al Qaida's actieviteiten zorgen ervoor dat er geinvesteerd wordt door het westen in het MO. Daarbij is na de terugtrekking van het westen uit het MO (als gevolg van de oliepiek) het baadzaam voor de huidige MO staten om AL Qaida te vriend te houden omdat ze AL Qaida's steun moeten hebben om in hun eigen landen aan de macht te blijven omdat het westen hun dan niet meer steunt. Dat betekend dus dat in plaats van oliesjhieks die door het westen aan de macht worden gehouden andere mensen met behulp van AL Qaida aan de macht worden gehouden. Dat is geen verbetering, er veranderd dan niets aan hun situatie.
quote:
nee, naar mijn mening stijgt het aantal alqaeda leden dankzij bush en zijn bende. De heftige reacties door amerika op de omgeving en de aarde als geheel, maakt van iedereen een mogelijk doel van een amerikaanse bemoeinis, spanje en sommige landen zijn gestopt met irak-gedoe, frankrijk eist voorwaarden voor vn-revoluties, china wordt sterker, .. de vs raken geisoleerd door hun eigen vrienden, dankzij de mono-politiek van bush. de vn wordt verwaarloost.!
Zoals eerder gezegd was de VS al op zijn terugtocht al voor de 11\9, Al Qaida heeft alleen het onvermijdelijke versneld, maar niet veroorzaakt. Dat ios iets wat Al Qaida graag wil hooghouden om zelf met de eer te strijken. SPanje was al van plan om hun troepen terug te trekken, dat was ook gebeurt zonder Madrid. Maard at is een opmerkelijk AL Qaida patroon. Iets aanvallen waarvan al duidelijk is dat het doelwit zowiezo al van plan was om de gewenste handeling uit te voeren. Na de aanslag kan AL Qaida dan beweren dat hun aanslag voor het effect heeft gezord terwijl het hoogstens versneld is. Ze proberen zo in het MO het te laten lijken dat democratie een waan is end atd e Shariah beter is. China was ook al voor 11\9 sterker aan het worden als gevolg van de VS zijn verzwakking. Wederom heeft Al Qaida niets anders gedaan als het versneld.
quote:
natuurlijk, er komen meer reservoirs die worden ontdekt, russland zal een belangrijke rol spelen. Het midden-oosten is nog steeds belangrijk, misschein voor de 3e wereldlanden en china. Die landen zulen niet beschikken over de benodigde technologie en zullen dus olie nodig hebben ect.. maar het zwaartepunt zal zeker verschuiven.
Geen verder commentaar, alleen een kleine toevoeging dat er hard aan een vervanger wordt gewerkt. Maar enige uitspraken over wat wanneer en hoe is speculatie op dit moment.
quote:
dat klopt gedeeltelijk. Maar daarnaast is china een grote millitaire reuze. verwacht niet dat china zich niet zal bemoeien met andere landen voor eigen belangen. Geen twee handelaren hebben altijd parallele belangen, met name als een van de handelaren heel hebtzuchtig is..
Chian's leger is hopeloos verouderd. Ze hebbenm het grootste infanteristen leger, dat is waar, maar die zijn allemaal uitgerust met eenshots geweren, en niet met automatics. Verder bemoeid China zich niet graag met andere landen met militair geweld, ze hebben 300 jaar geisoleerd geleefd. Verder vallen twee handelaars elkaar niet snel aan als ze er beide verlies bij leiden. Ze zullen eerder samenwerken om beide winst te boeken. Dat geld ook tussen het westen en CHina (die er deel van zal worden)
quote:
mm, een meteorietinslag kan dat wel doen. bovendien, we hebben wel gezien hoe ondemocratisch de democratische landen zijn geworden na 11/9. De grondrechten meteen gewijzigd, het oppakken en doden wordt de normaalste zaken van de wereld, verharding tegen ethnische minderheden en beperking van hun vrijheden ect.. zullen allemaal zorgen voor een niet-rustig west, dat is een sub doel van 11/9.
opbouw betektn ook kosten, het gaat hiet ook om schade in miljoenen of miljarden. en alqaeda is zeer flexibel, daarom is een aanslag in de vs bijv. veel zwaarder dan een aanslag met hetzelfde aantal doden in elders, want het kapitalistische systeem betekent dat particulieren worden beschadigd en die kunnen druk uitoefenen op de overheid.
Daarnaast heeft een overheid geen gezag en kan haar hoofdplichten niet doen:
- gelijke behandeling voor burgers.
- veiligheid handhaven.
-welvaart enzooort..
Hmm, AL Qaida heeft juist het westen wakker gemaakt. Te lang hebben we getolereerd dat andere kunnen meeparasiteren van onze rijkdom. Te vaak hebben we geld gestort in bodemloze putten. Het westen wordt weer zoals het was, en daar is geen plaats in voor nietsnutten. Verder is de kern van vrijheid nogsteeds intact. De intoleranties waar jij over spreekt waren eerder overtoleranties. Over die rust heb ik niet te klagen tussen nu en voor 11\9 is geen verschil naar mijn mening.
Zoals al gezegd, het westen is zo ingericht dat het zelf ook flexibel is. De kosten als gevolg van een aanslag zijn minder als de winst van opbouw. Ga alleen maar na hoeveel werk (en dus winst) het ontwerpen en opbouwen van de nieuwe WTC locatie opleverd, dat is meer winst dan het oorspronkelijk neerhalen van het oude heeft gekost. Daardoor krijgen particulieren meer werk en zullen ze dus ook gaan stemmen voor de overheden die het extra werk als gevolg van de aanslag aan hun hebben bezorgt.
Dat een overheid geen gezag heeft is onzin. Een overheid heeft altijd gezag over die dingen. Het veranderen van de handelingen op die onderwerpen wordt pas netjes iedere regeringsperiode herbepaald, maar wordt nooit gestopt, hooguit aangepast of veranderd. Als er een aanslag volgt leid de groep waar de daders vanaf komen eronder omdat de particulieren dan reageren door een regering te kiezen die die groep harder zal aanpakken, pas l;ater, Als de effecten van de aanslag zijn verwaterd veranderd de mening van de bevolking, maar dan is het te laat voor de groep waruit de oorspronkelijke daders komen en hebben de terroristen er ook geen baad meer bij.

Ik had eerder willen reageren, maar het forum was down.
I mean no harm
  woensdag 9 juni 2004 @ 01:18:37 #210
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_19743835
Joh ze hebben hem allang. Alleen ze hadden afgesproken dat Osama de amerikaanse bevolking wat bang zou maken , opdat Bush en co. er een politiestaat van kunnen maken. Dat is nu bijna af, na herverkiezing, laten ze Osama ff zien. Die kan daarna weer naar z'n maten van Al-Qaida toe, en de CIA belt wel als tie nodig is.......

of moet dit in TRU
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 9 juni 2004 @ 01:20:21 #211
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_19743864
Ze zijn zeker een wereldrecord theekransje aan het houden .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_19746036
Bin Laden is omsingeld Nou dan houd ie het wel goed uit hè?

Flauwekul allemaal
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_19754592
Steeds wordt de wereld door vertoon bedrogen.
http://morelemodepolitiek.web-log.nl
pi_19755556
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef Sjasju het volgende:

Steeds wordt de wereld door vertoon bedrogen.
http://morelemodepolitiek.web-log.nl
Verhip ,

Het bewijs
  donderdag 10 juni 2004 @ 00:36:34 #215
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19771873
Bin laden is allang dood
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:51:51 #216
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20098979
Bin Laden is zo 2001, Dick Advocaat is het nu helemaal.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 18:10:22 #217
56951 Najra
---------------
pi_20099502
En hebben ze hem al?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20111178
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 18:10 schreef Najra het volgende:
En hebben ze hem al?
quote:
maandag 23 februari 2004:
"Bin Laden is omsingeld en de speciale Amerikaanse eenheden zijn absoluut zeker dat hij niet kan ontsnappen"
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 23 juni 2004 @ 01:07:55 #219
136 V.
Like tears in rain...
pi_20111212
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 01:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Nou, da's mooi dan

Containment-politiek. Gaaf!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 23 juni 2004 @ 02:00:16 #220
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_20111983
Ik zag Osama laast nog in Rotterdam lopen, vlakbij zo'n moskee
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 5 december 2004 @ 13:14:34 #221
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23776528
23 februari 2004:
"[...] een Amerikaanse inlichtingenbron, deelt mee dat Bin Laden zich samen met ongeveer vijftig fanatieke aanhangers schuilhoudt binnen een zone van 16 kilometer ten noorden van de stad Khanozai en Qetta. "Bin Laden is omsingeld en de speciale Amerikaanse eenheden zijn absoluut zeker dat hij niet kan ontsnappen [...]"

5 december 2004:
quote:
Pakistaans leger is spoor Bin Laden bijster

WASHINGTON - Het Pakistaanse leger zit bij de jacht op de terroristenleider Osama Bin Laden op een dood spoor. Dat erkent de Pakistaanse president Musharraf in een interview dat in de zondageditie van de Amerikaanse krant The Washington Post is gepubliceerd.

Musharraf zegt dat de militairen die in het grensgebied van Afghanistan en Pakistan naar Bin Laden zoeken, niet over recente informatie over de mogelijke verblijfplaats van de al-Qaeda-leider en zijn vertrouwelingen beschikken. ,,Hij leeft, maar we weten niet waar hij is'', aldus de Pakistaanse president.

Musharraf stelt dat het voor een groot deel ook de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten is, dat Bin Laden nog op vrije voeten verkeert. ,,De door de Amerikanen geleide coalitie heeft niet genoeg troepen in Afghanistan, daardoor zijn leemten ontstaan.''

ANP

Bron: LC
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 5 december 2004 @ 14:11:45 #222
136 V.
Like tears in rain...
pi_23777550
Ik dacht al, hebben ze hem nou alwéér omsingeld?

Maar nee dus.

Osama Wie?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 5 december 2004 @ 14:24:40 #223
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23777784
Hoe doet ie het toch

ze kunnen vanalles maar heb kunnen ze niet vinden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 5 december 2004 @ 14:34:39 #224
11729 killerkef
Veni, Vidi, Prutsum Erat
pi_23777956
bin laden wordt nooit gevonden... bush heeft een vijand nodig voor z'n war on terror
  zondag 5 december 2004 @ 14:48:29 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_23778216
quote:
Op zondag 5 december 2004 13:14 schreef Sidekick het volgende:
,,De door de Amerikanen geleide coalitie heeft niet genoeg troepen in Afghanistan, daardoor zijn leemten ontstaan.''
Lijkt me een uiting van Bush' idee dat Bin Laden niet interessant meer is. Als ik in New York woonde zou ik heel boos zijn. Maar die mensen stemden toch al niet op Bush.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23778608
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:34 schreef killerkef het volgende:
bin laden wordt nooit gevonden... bush heeft een vijand nodig voor z'n war on terror
Of hij is allang dood en in gemystificeerde vorm doet ie ook wat Bush van hem nodig heeft?

Of Bush hoopt gewoon dat iedereen vergeet dat 't hem oorspronkelijk allemaal om BinLaden te doen was. De Amerikanen zijn 't voor 't grootste deel alweer vergeten. En die geloven (voor de helft) toch dat het Hussein was en die hebben ze al.
Zucht.
  zondag 5 december 2004 @ 15:10:24 #227
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_23778691
quote:
Precies, zolang ze geen ander geschikte kandidaat(Patsy) gevonden hebben zal hij niet "gevonden" worden. Hij zal en moet iemand aan kunnen wijzen als Bush en zijn gang weer wat smerigs plannen. Misschien dat Abu Musab al-Zarqawi een geschikte opvolger is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aurora025 op 05-12-2004 15:18:15 ]
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_23778748
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:24 schreef Dos37 het volgende:
Hoe doet ie het toch

ze kunnen vanalles maar heb kunnen ze niet vinden
Osama Bin Laden is slim , Hele wereld zoekt hem en hij kan zich goed verstoppen
hoe doet ie dat
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 december 2004 @ 15:30:01 #229
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_23779057
Hij heeft zich verstopt in Mars Pathfinder en zit nu op mars

The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 5 december 2004 @ 15:42:12 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_23779245
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:14 schreef Meki het volgende:
hoe doet ie dat
Ben jij naar hem op zoek dan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_23779304
Dit topic dreigt op deze manier nog een klassiektopic te worden.
pi_23779317
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Ben jij naar hem op zoek dan?
Zoeken we Hem niet allemaal?
pi_23779411
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zoeken we Hem niet allemaal?
als ik hem tegenkom dan ga ik uiteraard wel voor die 25 miljoen $ dat lijkt me duidelijk maar denk niet dat ik hem hier zal treffen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23779880
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:14 schreef Meki het volgende:

[..]

hoe doet ie dat
Hij heeft waarschijnlijk zijn muts afgezet en een bril op. Of zo.
pi_23779977
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 5 december 2004 @ 17:16:47 #236
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_23781083
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:51 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als ik hem tegenkom dan ga ik uiteraard wel voor die 25 miljoen $ dat lijkt me duidelijk maar denk niet dat ik hem hier zal treffen.
Moet je ff in Amsterdam West checken, daar loopt 'ie vast wel rond
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 5 december 2004 @ 17:20:37 #237
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23781159
quote:
Op zondag 5 december 2004 15:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dit topic dreigt op deze manier nog een klassiektopic te worden.
Het nieuwsbericht zou in Osama wordt vermoedelijk vannacht gepakt. ook niet misstaan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23790053
quote:
Op zondag 5 december 2004 17:20 schreef Sidekick het volgende:

Het nieuwsbericht zou in Osama wordt vermoedelijk vannacht gepakt. ook niet misstaan.
Vergeet deze niet: Bin Laden als 'rat in de val' ?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † maandag 6 december 2004 @ 00:37:48 #239
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23790218
quote:
Ja maar daar hebben we tegenwoordig de al even obscure, onvindbare en "is hij dood of leeft hij" Abu Musab al-Zarqawi voor.

En we weten zeker dat hij in Fallujah zit dus is het een kwestie van tijd voor we hem pakken. Al moeten we de hele stad platgooien.
pi_23790283
quote:
Op maandag 6 december 2004 00:37 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja maar daar hebben we tegenwoordig de al even obscure, onvindbare en "is hij dood of leeft hij" Abu Musab al-Zarqawi voor.

En we weten zeker dat hij in Fallujah zit dus is het een kwestie van tijd voor we hem pakken. Al moeten we de hele stad platgooien.
wanneer is het op TV ? *** grijpt zak chips vast ***

hoe maak je dat andere icoon met 1 traantje ¿¿¿ eerder stond die gewoon tussen de icons nu niet meer
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  † In Memoriam † maandag 6 december 2004 @ 00:53:38 #241
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23790551
quote:
Op maandag 6 december 2004 00:41 schreef GewoneMan het volgende:

wanneer is het op TV ? *** grijpt zak chips vast ***
Dat is nu al bijna een maand aan de gang. Wel opletten hé! Ze hebben hem nog niet maar er staat niet veel meer overeind in Fallujah dus lang zal het niet meer duren.
quote:
hoe maak je dat andere icoon met 1 traantje ¿¿¿ eerder stond die gewoon tussen de icons nu niet meer
pi_23790665
quote:
Op maandag 6 december 2004 00:53 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is nu al bijna een maand aan de gang. Wel opletten hé! Ze hebben hem nog niet maar er staat niet veel meer overeind in Fallujah dus lang zal het niet meer duren. [afbeelding]
[..]

pi_24140741
Ze pakken alleen maar de middelmoot op. Mythische topfiguren zoals eerder genoemde moslim broeders hebben zowel de fundamentalistische Moslims als de Fundi's in de VS nodig. Die worden echt niet gepakt. Ze zijn niet meer het werkelijke gevaar, ze fungeren als symbool. Enerzijds als het symbool van het kwaad (voor de Yankees) en anderzijds voor de Moslims als voorbeeld. Al-Qaida is klaar met haar missie. Ze hebben een idee/concept gevestigd, een idee die nu allerlei andere organisaties nadoen. Ze spiegelen zich aan Al-Qaida. Dus de organisatie is niks meer, maar het gaat om die nieuwe groepen. Ook doden ze Usama (wordt ie wel een martelaar overigens, dus men zal hem eerder oppakken en berechten), dan maakt het niet uit. Je kunt mensen doden, maar het idee leeft voort.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_24141067
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:53 schreef pro_jeex het volgende:
Ze pakken alleen maar de middelmoot op. Mythische topfiguren zoals eerder genoemde moslim broeders hebben zowel de fundamentalistische Moslims als de Fundi's in de VS nodig. Die worden echt niet gepakt. Ze zijn niet meer het werkelijke gevaar, ze fungeren als symbool. Enerzijds als het symbool van het kwaad (voor de Yankees) en anderzijds voor de Moslims als voorbeeld. Al-Qaida is klaar met haar missie. Ze hebben een idee/concept gevestigd, een idee die nu allerlei andere organisaties nadoen. Ze spiegelen zich aan Al-Qaida. Dus de organisatie is niks meer, maar het gaat om die nieuwe groepen. Ook doden ze Usama (wordt ie wel een martelaar overigens, dus men zal hem eerder oppakken en berechten), dan maakt het niet uit. Je kunt mensen doden, maar het idee leeft voort.
en het idee wordt bevestigd met amerikaanse slimme praktijken in irak, guantanamo, afghanistan, palestina ect..!
  woensdag 22 december 2004 @ 17:14:14 #245
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24141144
februari 2004.. duistere bronnetjes, sure... Bin Laden, waar ben je?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 22 december 2004 @ 17:36:23 #246
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24141522
Dit toont wel hoe zwak de VS eigenlijk wel niet zijn Ze zoeken al jaren 1 persoon, en tevergeefs

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 22 december 2004 @ 17:52:19 #247
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_24141805
joehoeeeeeeeeee

OJAAJOH?
pi_24145596
hoe lang kun je iemand omsingelen
  woensdag 22 december 2004 @ 21:55:32 #249
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24146982
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoe lang kun je iemand omsingelen
Volgens Arafat kon het soms wel een tijdje duren
pi_24152094
En hebben ze hem al?
  donderdag 23 december 2004 @ 11:42:05 #251
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24155593
quote:
Op woensdag 22 december 2004 21:55 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Volgens Arafat kon het soms wel een tijdje duren
-
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Moderator donderdag 23 december 2004 @ 12:05:07 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24156034
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit toont wel hoe zwak de VS eigenlijk wel niet zijn Ze zoeken al jaren 1 persoon, en tevergeefs

och naar Ratko Mladic is bijna de hele wereld op zoek.

het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om een enkel iemand op te sporen voor het zelfde geld zit hij net als Saddam al jarenlang in 1 of ander rattenhol met een deksel erop ... zie hem dan maar is te vinden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_24164908
als er zo n hoge prijs op je hoofd staat wordt het wel moeilijk om je schuilplaats geheim te houden.
pi_24169962
tenzij je je in een gebied begeeft waarvan de mensen je zien als een bevrijder, een god, een profeet en een man die hen zal bevrijden van de imperialsische honden die Amerikanen worden genoemd
пусть всегда будет солнце
pi_24175838
quote:
Op donderdag 23 december 2004 23:27 schreef MoChe het volgende:
tenzij je je in een gebied begeeft waarvan de mensen je zien als een bevrijder, een god, een profeet en een man die hen zal bevrijden van de imperialsische honden die Amerikanen worden genoemd
pi_24176201
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
als er zo n hoge prijs op je hoofd staat wordt het wel moeilijk om je schuilplaats geheim te houden.
Niet iedereen in die regio (het berglandschap tussen Afghanistan en Pakistan waar Osama zich waarschijnlijk schuilhoudt) is een voorstander van Bin Landen en co. Maar de Pashtun (de stammen daar) hebben een zeer strikte erecode waar ze zich aan moeten houden, de Pashtunwali. Een aspect van deze code is de nanawateh.

Die regel betekent dat iedereen die een Pashtun om onderdak vraagt, dat zal krijgen. De gastheer zal goed voor zijn gast zorgen en deze verdedigen als het nodig is. Er is zelfs een dorp dat Osama's mensen onderdak gaf, en ze vervolgens van alles hadden beroofd en de mannen het dorp uit hadden gejaagd. Een schending van de nanawateh dus.Een tijdje later kwamen andere stammen langs en hebben het complete dorp afgebrand omdat ze regel hadden geschonden. Het schenden van die regels is een schande voor jezelf, je familie en je stam voor vele generaties.

Oftewel, Osama kan daar niet alleen vrij rondlopen omdat hij daar vrienden heeft zitten. De Pasthun zullen onderdak verlenen aan wie het maar vraagt, van Amerikaan tot Osama.

Voor wie nog meer hierover wil lezen raad ik de National Geographic van December te kopen, daar staat een goed artikel in waar ik deze infomatie vandaan heb.
pi_24176246
dan wordt het hoog tijd dat enkele leden van de CIA daar onderdak vragen.
  Moderator zaterdag 25 december 2004 @ 17:44:25 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_24203590
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de arrestatie van Ratko Mladic levert je 5 miljoen dollar op.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')