abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2236368
Britse en Amerikaanse commando's zitten Osama Bin Laden op de hielen. Volgens militaire bronnen - die in de Sunday Times worden geciteerd - zal hij binnen een paar dagen gevonden worden. Bin Laden zou zich schuilhouden in Maruf, een plaatsje tussen Kandahar en de Pakistaanse grens.

Speciale Amerikaanse en Britse eenheden hebben hun zoektocht naar de plaats waar Osama bin Laden zou verblijven, toegespitst op een gebied in het zuiden van Afghanistan. Bin Laden zou volgens Amerikaanse bronnen 'als een rat in de val zitten'.

Volgens de Noordelijke Alliantie houdt Bin Laden zich schuil in de stad Maruf in de provincie Kandahar, op zo'n 50 kilometer van de Pakistaanse grens. Om te verhinderen dat Bin Laden naar Pakistan vlucht, wordt de grens bewaakt door Britse en Amerikaanse eenheden.

Ook de Taliban-ambassadeur in Pakistan zegt dat Bin Laden nog in Afghanistan is. Volgens de ambassadeur kloppen eerdere berichten dat Bin Laden gevlucht zou zijn naar het buitenland niet. Hij weet de plaats waar Bin Laden verblijft niet te melden.

Bin Laden bevindt zich nog steeds in Afghanistan en houdt zich schuil in de stad Maruf in de provincie Kandahar op 50 kilometer van de grens met Pakistan. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Yunis Qanooni van de Noordelijke Alliantie zondag gezegd.

Volgens Qanooni beschikt Bin Laden in Maruf over ondergrondse bunkers en zijn in die stad trainingskampen voor de strijders van zijn terroristische netwerk al-Qaeda gevestigd.

Speciale eenheden van het Britse en Amerikaanse leger hebben hun zoektocht naar Osama bin Laden toegespitst op een gebied van zo'n 50 vierkante kilometer in het zuiden van Afghanistan. Elitetroepen zouden gedropt zijn langs de zuidgrens van het gebied, om te verhinderen dat Bin Laden naar Pakistan vlucht. Dit meldt de krant The Sunday Times.

Volgens een bron bij de Britse militaire inlichtingendienst, die door de krant wordt aangehaald, is Bin Laden de laatste weken niet in staat geweest om zich ver te verplaatsen van de plek waar hij zich voor de bombardementen bevond.

De krant The Sunday Telegraph meldt dat de speciale eenheden Bin Laden tot op enkele uren genaderd zijn. Volgens een bron bij het Britse ministerie van Defensie hebben de troepen afgelopen week belangrijke informatie gekregen, die er toe zou kunnen leiden dat Bin Laden binnen enkele dagen wordt gevonden.

De Taliban-ambassadeur in Pakistan zei zaterdag dat Bin Laden zich nog in Afghanistan bevindt, maar dat de Taliban niet weten waar precies. De Arabische zender Al-Jazeera meldde eerder dat de Taliban-ambassadeur juist had laten weten dat Bin Laden naar Pakistan was gevlucht.

De Britse minister van Defensie Geoff Hoon verklaarde zaterdag dat de strategie altijd al was geweest om Bin Laden te verhinderen zich te verplaatsen. Volgens Hoon wordt de terrorist binnen korte tijd dan wel gevonden, dan wel verraden door plaatselijke leiders

bron: RTL nieuws en Nu.nl

==================================================================

Nou dat worden spannende dagen!
Ik vraag me ten zeerste af of ze OBL ooit zullen vinden, laat staan al over een paar dagen, maar misschien is het een idee om alle ontwikkelingen over de speciale eenheden die Bin Laden op de hielen zitten in dit topic te plaatsen, en dagelijks te updaten. (met overzichtkaartjes erbij indien deze worden vrijgegeven).

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 19 november 2001 @ 19:48:25 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2236440
of het is een knap geplande desinformatie strategie om hem uit de tent te lokken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_2236474
Geloof er alleen weinig van...
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_2236884
Leuke propaganda, maar verder?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_2236905
De oplossingen ...

1 - Vang BL en 'bring him to justice' - BL wint als Martelaar

2 - Laat BL lopen - BL wint

3 - Vang BL en 'kill him on the spot' - BL wint als martleaar

4 - 'Kill BL on the spot' en geef er geen ruchtbaarheid aan ... zoiets als hij is ons ontglipt ;-)
Dit laatste vereist wat intelligent werk van SAS en Seals (beetje rommelig om te zien waarschijnlijk)

Zijn er andere opties?

The answer is 42 !
pi_2236944
Wil je wel even zo vriendelijk zijn om Bin Laden niet met een rat te vergelijken?

Naar verluid heeft de Nederlandse Vereniging van Rattenliefhebbers al formeel protest ingediend tegen deze schromelijke belediging van hun troeteldiertjes...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_2236961
Jongens, Osama zit toch allang niet meer in Afganishtan?!
Die is hem echt wel gemoved naar Pakistan/Iran/Irak/Verwegistan/Whatever.

Of ben ik nou de enige die dit gelooft???

De Nu-Realiteit? Een 4 dimensionale droom, een nooit eindigende droomgeschiedenis in een holografisch, multidimensionaal universum.
pi_2237014
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:57 schreef Jabba het volgende:

Nee, je bent zeker niet de enige die dit gelooft, ik heb daar al meerdere topics over geopent trouwens (oa deze:Osama bin Laden (nog) wel in Aghanistan?) , het onderschrift in de topicopener was dan ook cynisch bedoelt Jabba.
  maandag 19 november 2001 @ 21:06:43 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_2237054
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:48 schreef hackbox het volgende:
De oplossingen ...

1 - Vang BL en 'bring him to justice' - BL wint als Martelaar

2 - Laat BL lopen - BL wint

3 - Vang BL en 'kill him on the spot' - BL wint als martleaar

4 - 'Kill BL on the spot' en geef er geen ruchtbaarheid aan ... zoiets als hij is ons ontglipt ;-)
Dit laatste vereist wat intelligent werk van SAS en Seals (beetje rommelig om te zien waarschijnlijk)

Zijn er andere opties?

Ja levenslang opsluiten in een klein kamertje. En hem natuurlijk zo lang mogelijk in leven laten. Misschien via internet een OsamaCam uitzenden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2237520
Misschien kunnen we hem naar Elba verbannen. Of misschien is Sint Helena beter...
pi_2237672
quote:
Op maandag 19 november 2001 21:50 schreef EnderW het volgende:
Misschien kunnen we hem naar Elba verbannen. Of misschien is Sint Helena beter...
Anders komt ie weer terug he
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_2237702
quote:
Op maandag 19 november 2001 20:57 schreef Jabba het volgende:

Jij weet er echt veel van he? Vooral het noemen van Iran, een van de grote vijanden van de Taliban en het soort Islam dat de Queda beweging voorstaat in je rijtjes is wel leuk. Ook de mensen die denken dat hij een martelaar wordt hebben ze niet allemaal op een rijtje. Over een paar weken wordt vanuit Afghanistan een gestage stroom op gang gebracht van de misdaden die de Taliban en de Queda leden hebben begaan en dan zijn ze gewoon weer de zoveelste roversbende die een land probeerde te overheersen. En de gemiddelde Arabier weet wel wat ie daar van vindt.
  maandag 19 november 2001 @ 23:15:26 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2238707
Ow, als de VS via de pers laat lekken dat ze denken te weten waar hij zit, kun je er vanuit gaan dat ze gelijk hebben. In deze oorlog is verdomd weinig info naar de pers gebracht, en de VS is niet zo stom om nu te blunderen met zo'n bericht. OBL kan natuurlijk ontsnappen, maar ik geloof wel dat de VS weet waar hij zit.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2238911
quote:
Op maandag 19 november 2001 22:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vooral het noemen van Iran, een van de grote vijanden van de Taliban en het soort Islam dat de Queda beweging voorstaat in je rijtjes is wel leuk.

Die is hem echt wel gemoved naar Pakistan/Iran/Irak/Verwegistan/Whatever
De Nu-Realiteit? Een 4 dimensionale droom, een nooit eindigende droomgeschiedenis in een holografisch, multidimensionaal universum.
pi_2238991
quote:
Op maandag 19 november 2001 23:15 schreef links234 het volgende:
Ow, als de VS via de pers laat lekken dat ze denken te weten waar hij zit, kun je er vanuit gaan dat ze gelijk hebben. In deze oorlog is verdomd weinig info naar de pers gebracht, en de VS is niet zo stom om nu te blunderen met zo'n bericht. OBL kan natuurlijk ontsnappen, maar ik geloof wel dat de VS weet waar hij zit.
me 2
pi_2239033
quote:
Op maandag 19 november 2001 23:15 schreef links234 het volgende:
Of het is een trucje dat ze uithalen. Hij zit bv. ergens anders. Men laat via "betrouwbare" bron info uitlekken, vervolgens lacht OBL zich te barsten, waant zich veilig (in een ander land) En alsnog staan daar een stelletje Commandos op de stoep om hem ff in zijn kraag te vatten.
pi_2239130
quote:
Op maandag 19 november 2001 23:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of het is een trucje dat ze uithalen. Hij zit bv. ergens anders. Men laat via "betrouwbare" bron info uitlekken, vervolgens lacht OBL zich te barsten, waant zich veilig (in een ander land) En alsnog staan daar een stelletje Commandos op de stoep om hem ff in zijn kraag te vatten.

Briljant! M.a.w. weten ze dus waar hij zit
pi_2239271
quote:
Op maandag 19 november 2001 23:56 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Briljant! M.a.w. weten ze dus waar hij zit

Men denkt te weten waar hij zit. Hij waant zich nu veilig, dus zal wat meer risico's nemen. Nu hopen ze dus dat hij zich laat zien. Zo bedoelde ik het eigenlijk....
pi_2239484
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 00:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Men denkt te weten waar hij zit. Hij waant zich nu veilig, dus zal wat meer risico's nemen. Nu hopen ze dus dat hij zich laat zien. Zo bedoelde ik het eigenlijk....

Als je weet dat Bin Laden vanwege veiligheidsmaatregelen zelfs geen gebruik maakt van directe telefoonverbindingen en (gecodeerde) e-mails e.d., dan lijkt me een dergelijke verklaring van de VS alleen maar meer reden voor Bin Laden om extra op te letten... Hij is geen muis die je vangt met een blokje kaas.
pi_2239514
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 00:43 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Als je weet dat Bin Laden vanwege veiligheidsmaatregelen zelfs geen gebruik maakt van directe telefoonverbindingen en (gecodeerde) e-mails e.d., dan lijkt me een dergelijke verklaring van de VS alleen maar meer reden voor Bin Laden om extra op te letten... Hij is geen muis die je vangt met een blokje kaas.

Klopt, maar ja, ze moeten toch wat. Uiteindelijk zullen ze hem toch wel vinden op de 1 of andere manier. Elke verbinding die hij maakt, kan mbv alles zijn, wordt toch opgevangen. Of hij moet met vlagsignalen gaan werken naar zijn medewerkers toe.
pi_2239582
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 00:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, maar ja, ze moeten toch wat. Uiteindelijk zullen ze hem toch wel vinden op de 1 of andere manier. Elke verbinding die hij maakt, kan mbv alles zijn, wordt toch opgevangen. Of hij moet met vlagsignalen gaan werken naar zijn medewerkers toe.

Tja.. Het hoeft niet eens te gaan om de huidige verblijfplaats van Bin Laden. Na de overwinningen in Afghanistan ontstaat er natuurlijk een vacuum in de 'war on terrorism', Bin Laden moet wel nog even onder de aandacht gebracht worden.

Toch lijkt het me sterk dat ze hem uiteindelijk zullen vinden in Afghanistan.

pi_2239623
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 01:01 schreef FuTilE het volgende:

Toch lijkt het me sterk dat ze hem uiteindelijk zullen vinden in Afghanistan.

Mij ook, maar dat ze hem vinden daar ben ik van overtuigd.
  dinsdag 20 november 2001 @ 16:01:58 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2244071
Zo zeker als ze eerst lieten voorkomen blijken die Amerikanen nou ook weer niet te zijn, getuige dit artikel in Het Parool van vandaag:
quote:
AMSTERDAM - De Amerikanen zijn veel minder zeker van de verblijfplaats van Osama bin Laden dan de media de laatste dagen deden voorkomen. Minister Donald Rumsfeld van Defensie zei gisteren dat berichten als zou de leider van al-Qaeda door de inlichtingendiensten zijn gelokaliseerd, 'een miskenning zijn van de problemen waarvoor wij ons gesteld zien'.

Rumsfeld liet doorschemeren dat hij hoopt dat de Afghanen het karwei om Bin Laden op te sporen voor de Amerikanen zullen opknappen. De prijs van 25 miljoen dollar (ruim zestig miljoen gulden) die Washington op het hoofd van de leider van al-Qaeda heeft gezet, zou de Afghanen ertoe kunnen aanzetten 'zelf door die tunnels en grotten te gaan kruipen' waar Bin Laden zich mogelijk zou kunnen verbergen, zei hij.

''Als het karwei uiteindelijk toch door de Amerikanen moet worden geklaard, is daar een ander soort troepen voor nodig dan de Special Forces die nu in Afghanistan opereren,'' aldus Rumsfeld. Bin Laden zou zich op drie plekken in Afghanistan kunnen bevinden: in de streek ten zuidoosten van Kandahar, in het gebied rond Jalalabad, waar gisteren vier westerse journalisten werden vermoord, of in de belegerde stad Koendoez, die onder meer door drieduizend leden van al-Qaeda wordt verdedigd.

De Amerikanen hebben de afgelopen dagen zoveel mogelijk ruchtbaarheid gegeven aan de hoge beloning die op het hoofd van Bin Laden is gezet, zei Rumsfeld. ''Om bekend te maken dat er een beloning van 25 miljoen dollar is uitgeloofd om Bin Laden en een select groepje van zijn medewerkers te pakken te krijgen, hebben we deze week pamfletten in de lokale taal op Afghanistan laten neerdalen als sneeuwvlokken in december op Chicago.''

Washington gelooft nog altijd niet dat het Bin Laden zal lukken naar Pakistan te ontsnappen. Die route wordt door de Special Forces nauwkeurig in de gaten gehouden. Rumsfeld waarschuwde gisteren Pakistan op voorhand geen dubbel spel te spelen.

''Als we erachter komen dat één van de mensen op wie wij in het bijzonder het oog hebben, een grens zou oversteken, zouden we onmiddellijk een intensief overleg met de buren voeren.'' Pakistan is de enige vluchtweg voor Bin Laden. Hij kan zich daar verschansen in Kasjmir.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2244991
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 16:01 schreef golfer het volgende:
Zo zeker als ze eerst lieten voorkomen blijken die Amerikanen nou ook weer niet te zijn, getuige dit artikel in Het Parool van vandaag:
[..]
Thanks Golfer
Ik vond die berichten over "tot op een paar uur genaderd" en "binnen een paar dagen gevonden" nl vrij ongeloofwaardig.

Het is overigens niet mijn bedoeling de mensen die daar wel in geloven voor het hoofd te stoten.

dinsdag 20 november 2001 @ 17:38:01 #25
15206 J.B
Jostie Banaan is een Aardbei!!
pi_2245138
Men neme een ongelooflijk grote kankerbommmm....

En sodeflikkert dat ding op afghanistan..

En niemand die OBL ooit meer vind laat staan te pakken krijgt...

En ik weet inderdaad dat dit een ongenuanceerde opmerking is maar wel de oplossing en iedereen weet dat maar niemand wil het vanwege die onschuldige mensjens... I DON'T CARE... dus droppuh maar...

I rest my case...

Life Is What Happens To You, While Your Busy Making Other Plans..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')