Ik zat daar ook bij.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:42 schreef Ricky_ het volgende:
Hehe, en dan die positieve reacties in het begin van dit topic
quote:Op donderdag 22 september 2005 15:45 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik geloof dat een Feyenoorder toch wel de allerlaatste is die mag lachen over falende verdedigers
Hij is gewoon niet goed genoeg als centrale verdediger, punt.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:44 schreef methodmich het volgende:
Wat is er toch met hem aan de hand? Het lag dus niet aan Koeman, maar waaraan dan wel?
Alle wedstrijden die hij samen met Nigel de Jong in het centrum begon, ik hield mijn hart vast.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:54 schreef methodmich het volgende:
Dat is vreemd hoor Radegast, want dat heeft hij toch vaak genoeg wel bekwaam gedaan.
Na het EK begon het ongeveer.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Alle wedstrijden die hij samen met Nigel de Jong in het centrum begon, ik hield mijn hart vast.
Die onzekerheid bij Johnny, het is niet iets van de laatste tijd hoor. Denk maar eens terug aan de wedstrijden vorig jaar tegen bijvoorbeeld Munchen, Tel-Aviv. Of Heerenveen uit in 2004.
Hij kan zich beter gaan richten op het middenveld, zoals hij met Oranje tegen Engeland speelde. Anders zie ik voor hem weinig toekomst bij Ajax.
Na de rode kaart tegen Tsjechie is het helemaal fout gegaan met hem.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Na het EK begon het ongeveer.
Ik denk niet dat hij het type is om een stap terug te doenquote:Op donderdag 22 september 2005 20:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Op de bank blijven zitten wel dan?
Daar zit nu net het probleem van Johnny.. Volgens mij gelooft hij het zelf ook nog niet ..dat zijn ster dalende is.. of wil hij er nog niet aan toegeven..quote:Op donderdag 22 september 2005 22:41 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het type is om een stap terug te doen
Hij is met rood van het veld gegaan, dus geschorst. Ik neem dat die schorsing gelijk van kracht wordt.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:28 schreef supertux het volgende:
ik hoop dat ie zaterdag weer speelt..
En zitten wij ons weer te verbijten......quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Naar het buitenland gaan lijkt me de beste oplossing, dan zullen we snel weer een goede Johnny zien.
FC Thun?quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:07 schreef nik2043 het volgende:
was er niet een buitenlandse club die interesse in hem had, en ook nog eens iets van 9 (!!) miljoen wilde betalen?
Barcelona had toch interesse ?quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:07 schreef nik2043 het volgende:
was er niet een buitenlandse club die interesse in hem had, en ook nog eens iets van 9 (!!) miljoen wilde betalen?
Waarom kan hij niet vrijuit spelen volgens jou?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Naar het buitenland gaan lijkt me de beste oplossing, dan zullen we snel weer een goede Johnny zien. Hij kan niet vrijuit voetballen bij Ajax en ik denk dat dat er ook niet meer inzit.
Nee.quote:Op zondag 25 september 2005 00:21 schreef Suijk het volgende:
Ken het programma niet, maar is dat live dan?
dat meen je niet, was hij bij Paulquote:Op zaterdag 24 september 2005 22:13 schreef TheVulture het volgende:
Hij was vanavond live bij Paul de Leeuw terwijl zijn ploeg aan het voetballen was. Geschorst of niet, ik vind dat je dan uit teamgeest op de tribune moet zitten en niet in een show moet gaan staan![]()
Yups.quote:Op zondag 25 september 2005 00:21 schreef Suijk het volgende:
Ken het programma niet, maar is dat live dan?
Das ook best belangrijk en nuttig natuurlijk!quote:Op zondag 25 september 2005 00:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Yups.
Hij moest een meisje voordoen hoe je een lobje moest maken.
jaa, en op maandag de herhalingquote:Op zondag 25 september 2005 00:22 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee.
Oh, volgens Golfer is dat programma wel live.
Het is echt live, want Bluezz en ik kijken altijd de live-beelden ook nog eens na de uitzending verder op de after-party op Internet.quote:Op zondag 25 september 2005 00:37 schreef Suijk het volgende:
Volgens mij is het niet live, als ik die reacties in het gastenboek zo lees. Een cameraman (?) is blij dat zijn beelden zijn gebruikt, hoe kan hij dat al weten? En Paul zou op vakantie zijn ofzo op dit moment.
quote:Op donderdag 22 september 2005 17:42 schreef Ricky_ het volgende:
Hehe, en dan die positieve reacties in het begin van dit topic
Daar kan Heitinga weinig aan doen natuurlijk.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:17 schreef wolfrolf het volgende:
Uit de grond van mijn hart: Heitinga jij enorme kolossale nietsnut, FLIKKER OP UIT ORANJE.
Dat dus.
Bedanken?quote:Op donderdag 7 september 2006 09:20 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
[..]
Daar kan Heitinga weinig aan doen natuurlijk.
Hij had al veel eerder moeten opstappen, toen hij besloot om de echte wereldspelers thuis te laten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 02:57 schreef MarkNMGN het volgende:
Als v Basten Heitinga de volgende keer selecteerd, maakt hij zichzelf compleet belachelijk en kan hij beter opstappen.
Hoe was het ook al weer: "1 zwaluw maakt nog geen zomer" of zoiets...quote:Op zondag 21 januari 2007 18:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Goede wedstrijd, goede goal en hopelijk snel een handtekening onder een nieuw contract.
En dus één van mijn favoriete spelersquote:Op zondag 21 januari 2007 21:35 schreef Erwtensoep het volgende:
Hij speelt niet altijd even gelukkig, maar het is wel een jongen met een echt Ajax hart.
Verdedigende middenvelder he michquote:Op maandag 22 januari 2007 19:50 schreef methodmich het volgende:
Wat heet, al zijn vierde goal. Ik denk samen met Alex de meest scorende verdediger in de eredivisie dit seizoen dan.
Het blijft een verdediger. Hij doet ook mij licht verbazen, nu nog de laatste stap.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:36 schreef stefmans het volgende:
[..]
Verdedigende middenvelder he mich![]()
Lucius heeft er al 5quote:Op maandag 22 januari 2007 19:50 schreef methodmich het volgende:
Wat heet, al zijn vierde goal. Ik denk samen met Alex de meest scorende verdediger in de eredivisie dit seizoen dan.
Voor een waterdrager op het middelveld is dat idd best veel.quote:
Die tellen ook gewoon hoor. Of worden aan het eind van het seizoen bij de topscoorders ook de pingels eraf getrokken?quote:
Hoeveel zou hij er hebben zonder pingels, 2 ofzo?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:45 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Die tellen ook gewoon hoor. Of worden aan het eind van het seizoen bij de topscoorders ook de pingels eraf getrokken?
Zeg gewoon niets als je er geen verstand van hebt. Lucius heeft 17 van de 20 wedstrijden achterin gespeelt. Heitinga staat veel vaker op het middenveld.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:45 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Voor een waterdrager op het middelveld is dat idd best veel.
Kan zijn, maar ik doelde meer op zijn uiteindelijke kwaliteiten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:49 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Zeg gewoon niets als je er geen verstand van hebt. Lucius heeft 17 van de 20 wedstrijden achterin gespeelt. Heitinga staat veel vaker op het middenveld.
Die zijn van Sjonnie ook niet al te hoogquote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:55 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ik doelde meer op zijn uiteindelijke kwaliteiten.
Toch denk ik dat daar (veel) meer potentieel in zit, maar dan uiteindelijk wel als verdediger.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:03 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Die zijn van Sjonnie ook niet al te hoog![]()
Oei oei oei... als dat maar goed gaat.quote:Op maandag 29 januari 2007 11:24 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Volgende week samen met Vermaelen het verdegingsduo denk ik.
Tegen harry en van hooijdonk wel johquote:Op maandag 29 januari 2007 18:59 schreef manny het volgende:
[..]
Oei oei oei... als dat maar goed gaat.
Net of van Hooijdonk speeldquote:Op maandag 29 januari 2007 19:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tegen harry en van hooijdonk wel joh![]()
Tegen harry en kolka dan? Of huisegems? Ik weet eigenlijk niet. Ben van geen van allen onder de indruk.quote:
Dat ben ik van Sjonnie ook nietquote:Op maandag 29 januari 2007 19:03 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tegen harry en kolka dan? Of huisegems? Ik weet eigenlijk niet. Ben van geen van allen onder de indruk.
quote:Heitinga bikkelt voor Europese transfer
Written by Jacques Happe
Friday, 18 May 2007
John Heitinga heeft het maar druk deze dagen. Met trainingen voor de beslissende play-offs tegen AZ vult hij grotendeels zijn dagen, maar hij bezoekt ook het tweede John Heitinga ARC Toernooi. Gisteren, vandaag en morgen strijden junioren uit de D, E en F in Alphen aan den Rijn tegen elkaar. Hij gaf er niet alleen zijn naam aan, maar ook zijn betrokkenheid voor de Bart Foundation. Heitinga bikkelt zich een weg door de laatste dagen van het seizoen.
Niet veel voetballers hebben hun eigen toernooi. John Heitinga wel. Voor de tweede keer draagt dit jaar het ARC Toernooi voor DEF junioren zijn naam. En daar is-ie best trots op. “Ik ben hier natuurlijk begonnen bij ARC in Alphen aan den Rijn. Ik volg het nog steeds op de voet. Mijn vader heeft hier gevoetbald. Ik ben hier zelf begonnen en heb hier een aantal jaren gevoetbald. Ik kom uit Alphen, ARC is altijd de club geweest waar ik toch met trots op terugkijk.” Zolang heeft hij er niet eens gevoetbald, want al vanaf zijn zevende speelt Heitinga voor Ajax. “Niet zo heel lang, nee, maar ik heb er wel altijd met veel plezier getraind en mijn wedstrijdjes gespeeld. Ik ben al sinds mijn zevende Ajacied. Ik ben al een hele tijd weg.”
Hoe kwam hij ertoe om zijn naam te geven aan een voetbaltoernooi? “Ik werd benaderd om mijn naam te verbinden aan het ARC-toernooi”, vertelt hij trots. “Ik hoefde daar niet lang over na te denken. Het is altijd mooi als je iets terug kunt doen voor deze club. Het is ook mooi voor de jeugd, denk ik. Het duurt drie dagen en er is veel belangstelling voor. Vorig jaar was het een geslaagd toernooi. Ik kon toen helaas niet langskomen, omdat ik met Oranje naar het WK moest, maar dit jaar kom ik beslist minimaal een dag langs. Play-offs of niet. Ik probeer zeker om een paar uur vrij te nemen om hier aanwezig te kunnen zijn.”
Aan het toernooi is John’s werk voor de Bart Foundation verbonden, genoemd naar Bart de Graaf. De Bart Foundation biedt jonge mensen met een ingrijpende ziekte of beperking de kans hun ambitie waar te maken. Dat doen ze in de vorm van humanitaire projecten waarbij de hoofdrolspelers, de bikkels, geen slachtofferrol vervullen, maar waarbij het doorzetters zijn die op basis van wilskracht en talent hun ambitie waar willen maken. “Ik ben al een tijd ambassadeur van de Bart Foundation.”
John Heitinga neemt de tijd om uit te leggen wat de Foundation doet. Belangrijk werk volgens de jonge voetballer. “Ik vind het belangrijk dat de Foundation ook in beeld komt. Er komen veel mensen naar het toernooi toe. Vorig jaar waren er zo’n 800 kinderen en dit jaar verwachten ze 1100, 1200 kinderen. Die nemen ook hun ouders mee. Die krijgen uitleg wat de Bart Foundation precies inhoudt. Zo hopen we meer leden te kunnen krijgen en wat goeds te kunnen doen voor de mensen. De Bart Foundation helpt mensen hun droom te verwezenlijken. Jonge mensen die ziek zijn een steuntje in de rug te geven, toch een plekje te kunnen geven in de maatschappij.”
Bikkels, overwinnaars van persoonlijk en fysiek ongemak. “Als je een tegenslag hebt, proberen terug te komen”, legt Heitinga uit. “Hoe moeilijk het ook is, je doel proberen te halen. Daarin proberen wij de mensen te ondersteunen. Daarom vind ik het belangrijk om het in de media duidelijk te maken.” Heitinga is zelf ook zo’n bikkel. Hij overwon tot twee keer toe een zware blessure, waardoor hij maandenlang uitgeschakeld was.
Vorig jaar nog overwon hij een ernstige vormcrisis, die hem buiten de selectie hield. Zijn wilskracht deed hem terugkomen. “Ik heb er keihard voor gewerkt. Ik was uit vorm. Je weet wat je kan, je weet dat je goed kan voetballen en dat het vanzelf wel weer komt, maar daar moet je wel keihard voor werken. Door veel wedstrijden te spelen kom je ook weer beter in je ritme.”
Heitinga werd gevraagd om ambassadeur te worden van de Bart Foundation. “Het is niet zo dat ik zelf naar een stichting toe stap. Het is mooi. Ik heb wel eens een dag opgetrokken met iemand en dan besef je ook dat je zelf heel gezond bent en dat je het heel goed hebt. Dat sommige mensen met veel pijn ook verdriet hebben en er weer bovenop moeten komen. Ik probeer ze een leuke dag te bezorgen en dat het impact heeft op zo iemand. Op mij heeft het in ieder geval veel impact. Je probeert iemand te helpen. Helpen zijn droom te verwezenlijken.”
Het verwezenlijken van dromen van jonge mensen met een ernstige ziekte of een beperking is een doelstelling van de Bart Foundation, maar John heeft zelf ook dromen. “Ik hoop ooit een mooie transfer te maken en ooit een mooie Europese prijs te pakken.”
Pas de volgorde maar aan;quote:“Ik hoop ooit een mooie transfer te maken en ooit een mooie Europese prijs te pakken.”
quote:Heitinga wil wel naar Atlético
JOP VAN KEMPEN
NOORDWIJK - Ajaxspeler John Heitinga is verheugd met de interesse van Atlético Madrid.
De Spaanse club meldde zich bij Ajax en wil de verdediger al in januari overnemen. ''Maar ik maak het seizoen af bij Ajax,'' zegt Heitinga.
Ná het seizoen staat Heitinga echter nadrukkelijk open voor een vertrek. Hij heeft een contract tot 2011, maar daarin staat wel een gelimiteerde transfersom.
Dat Heitinga niet in de winterstop mag verkassen, vindt hij goed te begrijpen. ''Door het afscheid van Jaap Stam en de blessures van Thomas Vermaelen en Gregory van der Wiel ben ik op dit moment de enige centrale verdediger van Ajax.''
Al aan het begin van dit seizoen liet Heitinga weten dat hij zin heeft in een buitenlands avontuur. De Alphenaar speelt al sinds zijn zevende voor Ajax. En de verdediger die gisteren 24 jaar werd, is bezig aan zijn zevende seizoen in de selectie. ''Ik denk dat er met uitzondering van Ger Senden van Roda JC in de eredivisie op dit moment geen enkele speler is die langer bij één en dezelfde club speelt als ik.''
Heitinga is gevleid door de interesse van Atlético, dat zesde staat in de Primera División. ''Het is een mooie club die vorig seizoen veel goede spelers heeft gekocht: Maxi Rodriguez, Simao en Diego Forlan. Atlético krijgt een nieuw stadion, heb ik gegoogled. Ik hoor van Wesley Sneijder en Ruud van Nistelrooij goede verhalen over de stad Madrid.''
Hoewel de Spaanse sportkrant Marca al schreef dat Heitinga heeft ingestemd met een overgang in de zomer, ontkent hij dat zelf. ''De kans is groot dat ik na dit seizoen vertrek, maar ik weet niet naar welke club.''
Heitinga is al enige tijd bezig met een cursus Spaans. ''Ik mis wel eens een lesje, maar het gaat best aardig. De discussie tussen Albert Luque en Luis Suárez vorige week in de rust van Feyenoord-Ajax ging me echter iets te snel.''
Heitinga bereidt zich momenteel voor met Oranje op de EK-kwalificatiewedstrijd van zaterdag tegen Luxemburg. Als Oranje wint, is het verzekerd van deelname aan het titeltoernooi dat in juni in Oostenrijk en Zwitserland wordt gespeeld. Heitinga wil in principe al rond zijn met een nieuwe club voordat het EK van 2008 is begonnen.
© Het Parool, 16-11-2007
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |