quote:Zie voor de "Londonse" versie: Jamie Oliver zijn nieuwe project
De Britse televisiekok Jamie Oliver opent dit najaar een restaurant op de Oostelijke Handelskade, in een leeg pand naast winkelcentrum Brazilië.De naam van het restaurant is nog niet bekend. Het is de bedoeling dat in het restaurant kansarme jongeren een koksopleiding volgen, net als in Oliver's restaurant Fifteen in Londen.
Oliver maakt sinds 1996 een stormachtig carrière als tv-kok. Koken is vooral 'fun' en niet zo ingewikkeld, eten is om mee te gooien. Zijn kookboeken vinden gretig aftrek en zijn tv-shows worden in veertig landen uitgezonden.
*heb de link van mike al, dus meer info is neit nodig *
Dankje
[Dit bericht is gewijzigd door vrouwtjetrouw op 26-01-2004 14:05]
*Ugh!*
[Dit bericht is gewijzigd door Tasha op 26-01-2004 14:04]
quote:Die hoort hier thuis.
Op maandag 26 januari 2004 14:02 schreef Mike het volgende:
'Naked chef' Jamie Oliver begint restaurant in Ams
Leuk he, zo'n wispelturige mod.
Gelieve wel over het project te kleppen enzo, de culinaire hoogstandjes kunnen in het andere topic.
quote:Ach hij is gewoon enthousiast over koken en dat werkt erg aanstekelijk. Kookprogramma's van Delia Smith is voor mij erg saai. Het lijkt wel op klinisch koken.
Op maandag 26 januari 2004 14:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind die kerel echt irritant zoals hij op TV is
quote:Ik ook!
Op maandag 26 januari 2004 15:10 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik wil er wel eens eten als het klaar is.
Dan maar een keer dr eten!
quote:Dat soort opmerkingen kun je ook in SHO gevoegelijk achterwege laten.
Op maandag 26 januari 2004 19:41 schreef urkerboy het volgende:
Dan heb je echt vieze zwarte die je eten moet maken.
quote:en jij bent van mening dat jouw blanke huidje schoner is dan van een zwarte ???
Op maandag 26 januari 2004 19:41 schreef urkerboy het volgende:
. Dan heb je echt vieze zwarte die je eten moet maken.
quote:Er komt dus ook een TV-programma van
Jamie Oliver opent zaak in Amsterdam
ROB ROMBOUTS
AMSTERDAM - De Britse televisiekok Jamie Oliver opent dit najaar een restaurant aan de Oostelijke Handelskade. In het restaurant wil Oliver net als in zijn Londense vestiging Fifteen kansarme jongeren opleiden tot kok. Binnenkort worden de contracten getekend. Jamie - 'Naked Chef' - Oliver is nog in onderhandeling met een televisiezender die de wederwaardigheden van de koks in opleiding gaat uitzenden.
Dit gebeurt nu ook met de Engelse koks in wording. Het Amsterdamse restaurant, dat in een vrijstaand pand naast winkelcentrum Brazilië komt, moet in augustus of september open gaan. Het pand dat momenteel leeg staat, telt 450 vierkante meter en biedt uitzicht op het water. De naam van het nieuwe restaurant is nog niet bekend maar een betrokkene houdt het op 'Fifteen Nl'. ''Er komt waarschijnlijk een Nederlandse kok. Jamie zal er niet altijd zijn, maar zal wel vaak komen kijken.''De verbouwing van het pand, die volgende week begint, wordt uitgevoerd door de Amsterdamse architecten Madir Shah van Urbanoffice en Antoine van de Vijver van bureau Antarctic. Beide architecten maakten ook het ontwerp voor de verbouwing van het voormalige Rum Runners, aan de Prinsengracht tussen Westerkerk en Anne Frankhuis. In deze voormalige vleeshouwerij opent café-restaurant NieuweWerck over zes weken, met een groot terras en op één hoog een zonneterras met ligstoelen met uitzicht op de Westertoren.
Beide architecten willen niets zeggen over hun plannen met het gebouw van Oliver aan de Oostelijke Handelskade. Otto Nan, die in augustus in het pand van de voormalige Lloyds jeugdgevangenis aan de Oostelijke Handelskade een hotel met 120 kamers opent, is blij met Oliver als overbuurman. Hij ziet het restaurant niet in de eerste plaats als concurrent voor zijn eigen restaurant. ''Of ik nu dol ben op Oliver of niet, we zijn blij met zijn komst. Dan komt de loop in het gebied.''
Naked Chef Oliver staat vooral bekend om zijn simpele gerechten. Koken is vooral 'fun' en mag niet te ingewikkeld zijn. Hij gooit met groenten, is scheutig met olie en kruiden en woelt bij voorkeur met zijn vingers in de salade. De salade die hij zelf het lekkerst vindt, bestaat uit dragon, druiven en een dressing van olijfolie, citroensap en ricotta. Sinds 1996 verloopt zijn carrière stormachtig. Zijn kookboeken gaan met honderdduizenden over de toonbank, hij bereidde het kerstdiner voor premier Blair. Zijn kookshows, waarin de Maserati-liefhebber Oliver grossiert in de stopwoordjes 'mates' en 'darlings', worden uitgezonden in veertig landen.
Een jaar geleden opende hij in het Londense East End restaurant Fifteen om kansarme jongeren te scholen. Hij stak zelf twee miljoen euro in het project. ''Ik wilde kansarme jongeren dezelfde mogelijkheden geven die ik heb gehad. Uit vijftienhonderd aanmeldingen heb ik uiteindelijk vijftien kandidaten geselecteerd, die ik zelf heb opgeleid. Een nachtmerrie in het begin. Niet alleen konden ze niet eens spaghetti bolognese van ossenhaas onderscheiden, ook waren ze aanvankelijk niet in het gareel te krijgen. Kwamen ze hun nest niet uit of gingen ze liever shoppen. Terwijl ik dacht: zo'n kans grijpen ze met beide handen aan. Niks hoor. Heel veel tijd, energie en aandacht heb ik moeten investeren voordat het uitgroeide tot wat het nu is,'' aldus de 'Robbie Williams van de studiokeuken' in het Algemeen Dagblad.
Fifteen, dat eind 2002 werd geopend en waar dagelijks duizenden telefoontjes binnenkomen, maakte in oktober voor het eerst winst - ondanks de toeloop en de prijs van honderd euro voor een lunch van drie gangen inclusief wijn. Voor zestig gasten heeft Oliver naast de vijftien koks in wording vijftig mensen in dienst.
Het restaurant, waar het personeel bedient in voetbalshirts met nummer 15, is populair bij bankiers uit de City die het niet bezwaarlijk vinden om in lange rijen aan tafeltjes te zitten die dicht op elkaar staan.
Olivers dochter Poppy Honey is zijn 'eerlijkste klant', zegt hij. ''Wat ze lust eet ze op, de rest spuugt ze uit.''
bron: parool.nl
quote:Restaurant tv-kok in november open.
De bekende Engelse tv-kok Jamie Oliver begint in november met zijn restaurant en opleidingsprogramma Fifteen. Werkloze jongeren (16 - 24 jaar) met een voorliefde voor lekker eten, krijgen de kans zich in één jaar tijd om te scholen tot chef-kok.
Rond november moet de verbouwing van het pand aan de Veemkade klaar zijn. Dan kan de tent open voor publiek.
De eerste groep studenten start in augustus met de versnelde opleiding via een ROC. Een cameraploeg registreert de vorderingen, Net5 gaat het programma uitzenden. Het is nog niet bekend hoe vaak Oliver zelf aanwezig zal zijn.
quote:400 Werkloze jongeren, 20 vacatures.
Meer dan 400 jongeren hebben zich inmiddels aangemeld voor het project Fifteen van Jamie Oliver, de koksopleiding in zijn nieuwe restaurant in Pakhuis Amsterdam aan de Oostelijke Handelskade. Dat meldt Het Parool zaterdag.
Slechts 15 tot 20 van hen zullen worden geselecteerd. De Britse tv-kok begon eerder een soortgelijk project in Londen. Daar hadden zich 1500 jongeren aangemeld, 15 daarvan werden uiteindelijk opgeleid.
Het ROC van Amsterdam zal de deelnemers bijstaan. Het restaurant wordt eind 2004 geopend voor het publiek.
Vanavond dus.quote:10-delige serie programma's waarin de leerlingen door chef-koks Bastiaan Doesburg en Ben van Beurten opgeleid worden tot volwaardige koks. Daarnaast moet het restaurant Fifteen Amsterdam waar ze komen te werken, ook nog compleet worden ingericht. De druk om deze werkeloze jongeren klaar te stomen voor het grote werk én om het restaurant op tijd open te krijgen, is erg groot en brengt de nodige emoties en spanningen teweeg. Nederlandse variant op het succesvolle Engelse programma Jamie's kitchen waarin vijftien kansloze jongeren de mogelijkheid krijgen hun leven weer op het goede spoor te zetten.
goed!!!^O^quote:Op donderdag 11 november 2004 01:13 schreef MissHobje het volgende:
Pff saved !! zondag om 19.00 wordt het herhaald!!
* Ole heel erg blij is !!
Vond ik trouwens hier
En hij kan nog koken ook!quote:Op woensdag 10 november 2004 22:47 schreef MissX het volgende:
Die Vincent vind ik wel lekker![]()
de ideale manquote:Op donderdag 11 november 2004 09:54 schreef Hik het volgende:
[..]
En hij kan nog koken ook!![]()
![]()
Mathilde is stoer!quote:Op maandag 15 november 2004 14:41 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Mathilde vond k eng...
alleen door dr haar weet je dat t een meisje is..quote:Op maandag 15 november 2004 16:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Mathilde is stoer!
Niet erg toegankelijk volgens mij, maar wel stoer!
Ik hoop dat ze erbij komt, al lijkt het me wel lastig combineren met een baby...![]()
Die lage stem vinnik juist cool.quote:Op maandag 15 november 2004 16:37 schreef MissX het volgende:
Ik vond der ook wel stoer, maar damn wat een lage stem.
Klopt. Misschien dat er namelijk nog een paar afvallen tijdens de opleiding. Ook vonden ze dat er veel kwaliteit tussen zat.quote:Op zaterdag 20 november 2004 16:22 schreef Hik het volgende:
Begrijp ik het nou goed als ik zeg dat ze met 18 man door zijn?![]()
Inderdaad! Relatief begrip blijkbaar!quote:Op maandag 22 november 2004 12:02 schreef Leep het volgende:
iHeeft iemand volkskrant magazine gelezen?
Ik vond t wel typisch dat ze ALLEMAAL nee zeiden op de vraag of ze probleem jongere waren.
quote:Op maandag 22 november 2004 16:17 schreef Pfffff het volgende:
Vind het leuk!!!!![]()
Profieltjes van de deelnemers kun je trouwens hier vinden:
http://www.sbs6.nl/module(...)et5programma&pid=409
Wow!quote:Jamo Quadiri
Bijzonderheden: is een wereldburger. Hij spreekt zes talen!! (Russisch, Nederland, Perzisch, Kroatisch, Engels, Spaans, en stiekem ook beetje Duits)
quote:Een dag onzichtbaar: dan zou ik de bankrekening van Bush plunderen en het geld aan weeskinderen in Afghanistan geven
Wow indeed. Niet bepaald kansloos lijkt mequote:Op maandag 22 november 2004 16:52 schreef Hik het volgende:
Wow!![]()
Owkee..quote:Op maandag 22 november 2004 16:17 schreef Pfffff het volgende:
Vind het leuk!!!!![]()
Profieltjes van de deelnemers kun je trouwens hier vinden:
http://www.sbs6.nl/module(...)et5programma&pid=409
Geweldig toch, dat Nederlandse asielbeleid!quote:Op maandag 22 november 2004 22:35 schreef Bagheera het volgende:
Hij komt uit Oezbekistan, en leeft met zijn vader al 7 jaar in een asielzoekerscentrum, te wachten op een verblijfsvergunning.....
Anders mag-ie wel voor mij koken...quote:Sympathieke, slimme gozer volgens mij, hopelijk mag hij blijven.
Ik vond het een zielig grietje.....kansloos....lekker zo door gaan......quote:Op donderdag 25 november 2004 01:25 schreef Nonneke het volgende:WHAHAHA die Cindy, ohw men 15 pillen en wat GHB
![]()
![]()
![]()
Ja dat snap ik ook niet helemaal, maar misschien zijn ze bang dat als ze te streng zijn de leerlingen helemaal niet meer komen opdraven ofzo. Maar goed ... dit is wel een heel soft beleid.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:59 schreef JooB het volgende:
Dus als je je pet niet bij je hebt, mag je naar huis, maar als je lam bent omdat je dat weekend 15 pillen in je murf douwt en nog wat GHB krijg je een zacht waarschuwend woordje.... kee?![]()
Ik heb de uitzending van woensdag nog niet gezien, maar kreeg door dat voorstukje (en ook de uitzending van de afgelopen keer) de indruk dat ze eerder een beetje een roddeltante is. Ik kreeg een beetje een naar gevoel bij hoe ze sprak over de zwangerschap van *hoeheetzeookalweer* en nu weer over die pillen...quote:Op donderdag 25 november 2004 18:51 schreef schatje het volgende:
Wat een heerlijke kwebbel is Melanie zeg.
Nee hoor, dat zou heel goed kunnen. Echt oordelen kan nog niet omdat we nog heel wat afleveringen te gaan hebbenquote:Op vrijdag 26 november 2004 09:49 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending van woensdag nog niet gezien, maar kreeg door dat voorstukje (en ook de uitzending van de afgelopen keer) de indruk dat ze eerder een beetje een roddeltante is. Ik kreeg een beetje een naar gevoel bij hoe ze sprak over de zwangerschap van *hoeheetzeookalweer* en nu weer over die pillen...
Misschien zie ik het verkeerd hoor, en is het alleen bezorgdheid, maar het kwam op mij een beetje "bemoei je met je eige" over![]()
Leuk! Mag ik mee???quote:Op maandag 29 november 2004 12:56 schreef Aventura het volgende:
Ik ga er vanavond proef-eten![]()
Het personeel wordt natuurlijk ook niet voor niets aangeduid als 'kansloos'. Dan kun je ook niet verwachten dat ze zich vanaf dag één etaleren als het ideale personeel.quote:Op maandag 29 november 2004 14:10 schreef Aventura het volgende:
Ik owrd altijd wel een beetje pissig van dit programma. Krijg je zo'n gouden kans, zie je nog een manier om het te verknallen. De leiding is veel te soft daar!
Hm ja ok, de amusementswaarde stijgt natuurlijk wel als je zo'n door pillen beneveld kind in de klas in slaap ziet sukkelenquote:Op maandag 29 november 2004 14:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het personeel wordt natuurlijk ook niet voor niets aangeduid als 'kansloos'. Dan kun je ook niet verwachten dat ze zich vanaf dag één etaleren als het ideale personeel.
En juist dat verknallen van kansen vormt voor mij een toegevoegde kijkwaarde.
Ja, je bedoelt die kale?quote:Op maandag 29 november 2004 14:18 schreef Copycat het volgende:
Ik vind vooral die vage gast zwaar irritant.
Of die gozer draagt een groot geheim met zich mee of hij is constant beneveld door het een of ander. Prototype loser die zichzelf amper een kans gunt.
Zal wel fraai zijn als juist die bij voorbaat door mij al afgeschreven types het straks hartstikke goed gaan doen.
quote:Op maandag 29 november 2004 14:21 schreef Aventura het volgende:
Of hij verbergt een duister geheim!!
Aventura vanavond in de keuken:quote:Op maandag 29 november 2004 14:28 schreef Aventura het volgende:
Misschien zie ik hem vanavond wel! Ik ga hem bespioneren
Jeetje wat gaaf! Hoe dat zo?quote:Op maandag 29 november 2004 12:56 schreef Aventura het volgende:
Ik ga er vanavond proef-eten![]()
Dat restaurant is een participatie van het bedrijf waar ik deels voor werk..btje ingewikkeld uit te leggen. Maar ja, wel echt een erg leuk project!quote:Op maandag 29 november 2004 15:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Jeetje wat gaaf! Hoe dat zo?
Het was weer leuk! Die Joost is echt een beetje rare gast inderdaad.
Cindy vond ik echt een beetje een klein meisje, als je haar zo heel lief bezig zag in de keuken van l'Europe. En dan ineens die pillen!Typisch stukje foute vrienden waarschijnlijk.
Sowieso zijn die stages wel een goed idee. Nog afgezien van wat ze inhoudelijk leren is het hartstikke slim dat die mensen in elk geval een deel van de tijd zonder hun vriendjes in het min of meer normale leven functioneren. Dat is iets waar de meeste deelnemers tot nu toe wel een beetje gebrek aan hebben gehad volgens mij.
quote:Op donderdag 2 december 2004 00:16 schreef Morwen het volgende:
Was wel weer geinigEnne, ik had die amuse bouche met bloemkooldrap en kaviaar ook niet genomen
![]()
quote:
quote:
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 12:32 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb het idee dat Ci behoorlijk emotioneel verwaarloods wordt door haar ouders.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:19 schreef Christine het volgende:
Aventura, heb je ook nog wat spoilers, over wie er in de keuken stonden bijvoorbeeld? Was Joost erbij en Giovanno en Cindy? En had Mathilda een dikke buik?
Of zouden ze niet allemaal tegelijk aan het werk zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: spoilers erbij gezet
[ Bericht 7% gewijzigd door Aventura op 02-12-2004 15:03:31 ]
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja! Ik zag ze eigk allemaal behalve die lange kale, is dat joost? die was er niet!
Misschien is die eruit gekickt?
En Matilda stond er maar een beetje bij, ze heeft natuurlijk nu al een toeter (op tv nog niet) ws. mocht ze daarom niet koken, zij kwam steeds bij ons om de gerechten toe te lichten.
oops,sorry, was me er niet van bewust, was alleen mijn observatie, weet niet of het ook echt zo is..quote:Op donderdag 2 december 2004 14:42 schreef static het volgende:
[..]
Als je echt gaat spoileren svp de spoiler-tags gebruiken.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:02 schreef Aventura het volgende:
We hadden als voorgerecht toost met krab, st. jacobsmossel, en een biet met zure room, als tussengerecht risotto met paddenstoelen, als hoofdgerecht fazant met boter en honing en witlof en als nagerecht schaafijs en pannacotta.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:55 schreef schatje het volgende:
Cindy staat meer strak van drugs dan dat ze nuchter is. Wat ik ook schandalig vond was dat vele bellen en het eten niet willen proeven. Dat geeft wel blijk van desinteresse. Eigenlijk wel een streepje waard. Kim kreeg er namelijk ook heel snel één.
Wie was nou degene die een taxichauffeur in elkaar had geslagen?? Vincent??
Verder vind ik Joost eng, heel eng.
quote:
Volgens mij wordt dat vanavond helemaal niet herhaald.. staat nl een uitzending van I love sinterklaas gepland.. best wel klote dus,.., want nu mkis ik het ookquote:Op vrijdag 3 december 2004 01:48 schreef Ole het volgende:
Lees niet teveelkijk nl zondag pas...
Maar dat restaurant is toch bij Panama in de buurt??? Niet echt makkelijk bereikbaar voor een meet lijkt me...
Heb jequote:Op vrijdag 3 december 2004 09:50 schreef Aventura het volgende:
Het is redelijk onvindbaar, ik liep er 2 keer langs voordat ik het vond. Het is op zich wel makkelijk te bereiken, het is nog een heel stuk voor Panama dus vanaf CS goed te belopen. Maareh voor een meet is het echt geen optie
Dan moet je er wel een klikbare linkje van maken lieverd.quote:Op zondag 5 december 2004 23:43 schreef static het volgende:
Hier kun je terecht voor de culinaire recensies.
Oeps.quote:Op zondag 5 december 2004 23:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Dan moet je er wel een klikbare linkje van maken lieverd..
Balen.. niets gezien..quote:Op zondag 5 december 2004 17:41 schreef Ole het volgende:
wordt wel herhaald hoor, zag ik net op tt..
zometeen, 17.55!
Ik snapte al niet waarom het hier over culinaire recensies moest gaan.quote:Op zondag 5 december 2004 23:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Dan moet je er wel een klikbare linkje van maken lieverd..
En over een kleine 20 minuten weer een nieuwe afleveringquote:Jamie Olivers Fifteen opent 14 december
Gepubliceerd op dinsdag 07 december 2004
AMSTERDAM (ANP) - Restaurant Fifteen in Amsterdam van de Engelse tv-kok Jamie Oliver opent dinsdag 14 december de deuren. De 'hot-kok', ook wel The Naked Chef genoemd, verricht zelf de opening van het etablissement dat tevens een opleidingsprogramma is voor werkloze jongeren.
De Nederlandse initiatiefnemers zijn Sarriel Taus en Coen Alewijnse. De chefkoks Ben van Beurten en Bastiaan Doesburg leiden momenteel de nu achttien geselecteerde leerlingen op. Hun verrichtingen zijn iedere week te volgen in Jamies Kitchen Amsterdam op Net5.
Ook mijn favorietquote:Op woensdag 8 december 2004 23:03 schreef haagse_elfje het volgende:
ik vind die griet die telkens al die pillen slikt en er zo vernageld daarna eruit ziet super cool...
quote:Op donderdag 9 december 2004 11:17 schreef Kugari-Ken het volgende:
Gilvano is semi-opgerot.
Goedzo, die gillende keukenmeid is te achterlijk om zo'n kans te krijgen. Dat snap ik overigens van meer van de jongeren niet, waarom nemen ze het risico om hun leven echt goed te vergallen. Ze krijgen de kans aangeboden en ze kiezen er actief voor om het in duigen te laten vallen.
Ze zijn kansloos, maar verdienen geen greintje medelijden, het is hun eigen schuld. Ze zijn niet kansloos omdat ze een product van de maatschappij zijn, hun leven wordt niet met stront besmeurt door het bureaucratische systeem, nee, ze zijn kansloos omdat ze zo godsongenadig dom zijn, omdat ze gewoon kansloos willen zijn.
Moet ik daar nou respect voor opbrengen?
Overal gooien ze je met kansloze jongeren om de oren. Met dit project, Gabbers en Gasten, de kranten raken er niet over uit gejengeld en de koningin word door de politiek aangespoord om bij de arme kindertjes op de thee te gaan.
Maar als ik ze dan zo zie in een programma als dit, dan krab ik de schilfers achter m'n oren vandaan en snap ik niet waarom mensen zich nog druk maken om deze figuren, want ze willen het zelf, ze vergallen het zelf, het is de schuld van niemand anders behalve henzelf. Ze krijgen de kans van hun leven, een kans die ik nooit zal krijgen, en nog weten ze het te verknallen.
wat mij dan weer opvalt is dat Vincent heel stil is en zich voornamelijk op de achtergrond houd als onrecht aangedaan word aan Jamo... voornamelijk het incident waar het vlees van Jamo in de vuilnisbak gedonderd werd.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:01 schreef Luuksor het volgende:
In feite zijn alleen de 5 die gister met Bastiaan en Ben mee mochten "koken" (Mathilda, Vincent, Jamo, Toby en Stefan) echt van plan om hun oude gebruiken aan de kant te zetten en er echt voluit voor te gaan. Jim komt hierbij ook nog wel redelijk mee. De rest vind ik dom en godse irritant. Ik schrok wel even van Vincent zn agressiviteit toen hij gefilmd werd na het verwijderen van Gilvano gister..
De eerste keer dat Mathilda echt los kwam. Erg leuk om te zienquote:Op donderdag 9 december 2004 12:13 schreef schatje het volgende:
Ik vond die rap trouwens ook helemaal geweldig, en dan vooral de stukjes van Mahilda en Vincent..
Dat vraag ik me nou ook af.. Ze is volgens mij vrij slim, komt goed uit d'r woorden en ziet er goed uit..quote:Op donderdag 9 december 2004 13:18 schreef Luuksor het volgende:
Wat is er zo kansloos aan Kimm trouwens?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 december 2004 13:44 schreef Christine het volgende:
Aventura:Ja dat zou wel het e.ea verklaren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het volgende schreef iemand eerder in dit topic:quote:Op donderdag 9 december 2004 12:19 schreef Kugari-Ken het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen waren Jamo kansloos is? Behalve een muurbloempje en een pushover lijkt hij me nog redelijk normaal...
Als je in asiezoekerscentrum zit, heb je denk ik niet zoveel kansen om er echt wat van te maken. Dan is dit wel een ultieme mogelijkheid voor hem.quote:Op maandag 22 november 2004 22:35 schreef Bagheera het volgende:
Hij komt uit Oezbekistan, en leeft met zijn vader al 7 jaar in een asielzoekerscentrum, te wachten op een verblijfsvergunning.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:05 schreef Stranger het volgende:
Leuk ook dat er op de voorpagina van de metro een foto stond van Jamie met de nieuwe (top)koks bij de opening van zijn restaurant
Het is toch geen afvalrace? Het doel is om heel die groep daar aan het werk te krijgen...quote:Op woensdag 15 december 2004 19:05 schreef Stranger het volgende:
Leuk ook dat er op de voorpagina van de metro een foto stond van Jamie met de nieuwe (top)koks bij de opening van zijn restaurant
dat was wel de bedoelingquote:Op woensdag 15 december 2004 22:25 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Het is toch geen afvalrace? Het doel is om heel die groep daar aan het werk te krijgen...
Het levert natuurlijk altijd leuke tv op als er mensen van die opleiding af geknald worden.quote:Op woensdag 15 december 2004 22:25 schreef LostFormat het volgende:
Het is toch geen afvalrace? Het doel is om heel die groep daar aan het werk te krijgen...
Hoe bedoel je dat precies? Dat er nu wel mensen op de tocht staan en dat nu duidelijk is dat giovanni wel door is? Mja, ik vind dat nou geen wereldschokkende openbaring.quote:
hun opzet was rand groep jongeren aan het werk zetten....quote:Op woensdag 15 december 2004 22:50 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Dat er nu wel mensen op de tocht staan en dat nu duidelijk is dat giovanni wel door is? Mja, ik vind dat nou geen wereldschokkende openbaring.
Onbegrijpelijk dat die 3 gasten zonder problemen door mochten. Voor de grap een telefoon jatten, jaja.
Jim werkte in LeCirquequote:Op woensdag 15 december 2004 17:17 schreef corr het volgende:
Weet iemand waar iedereen stage liep? Ik meen Jim bij 'Blauw aan de wal' gezien te hebben. Maar dat kan ook heul iemand anders geweest zijn.
Dat was Verano...quote:Op woensdag 15 december 2004 23:56 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kijk al reikhalzend uit naar de aflevering van volgende week. Ik vond het leuk om te zien dat Gilvano stage liep in Maastricht
Ja, stuitend gewoon.quote:Op donderdag 16 december 2004 09:37 schreef bianca en michael het volgende:
Wat die ene (donkere) gast zei:
"Ik kom niet uit zo'n milieu van werken enzo..."
Het is toch niet te geloven........
wat zou nou het weer zijn een overdosis???? coke,pillen,speed....quote:Op woensdag 15 december 2004 23:56 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kijk al reikhalzend uit naar de aflevering van volgende week. Ik vond het leuk om te zien dat Gilvano stage liep in Maastricht en Joost, die het schillen van het ei maar een saaie bedoening vond
Ik vroeg me ook af waarom Cindy niet mee was op excursie.
Excuses. Het lijkt ook allemaal op elkaarquote:
Hij heeft iets minder ADHDquote:Op donderdag 16 december 2004 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Excuses. Het lijkt ook allemaal op elkaar
Als ik het goed zag op die diploma-uitreiking dan zagen die ouders er best bemiddeld uit. Netjes gekleed enzo. Ik heb het vermoeden dat die cindy zo ontspoord is dat de ouders haar strak aan de riem hebben gelegd.quote:Op donderdag 16 december 2004 09:32 schreef Hik het volgende:
Ik ben ontzettend benieuwd wat er nou in jezusnaam met die ouders van Cindy is. Verplicht naar huis bellen? Niet mee op excursie mogen? Váág....![]()
Volgens mij zijn het sowieso pleegouders, wat ik begreep.quote:Op donderdag 16 december 2004 14:45 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Als ik het goed zag op die diploma-uitreiking dan zagen die ouders er best bemiddeld uit. Netjes gekleed enzo. Ik heb het vermoeden dat die cindy zo ontspoord is dat de ouders haar strak aan de riem hebben gelegd.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
Wat mij opvalt is dat Vincent er zo godsongenadig makkelijk van de hele zaak afkomt, en zo ziekelijk apathisch. Het kan hem blijkbaar geen bijbal schelen hoe anderen reageren. De anderen toonden tenminste nog een greintje spijt voor hun daad, Vincent deed dat nauwelijks.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:49 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind het trouwens echt onbegrijpelijk dat die gilvano eruit werd geschopt omdat die z'n wiet niet inleverde en dat die 3 gasten gewoon mogen blijven.
D'oh!quote:Op donderdag 16 december 2004 21:33 schreef Hik het volgende:
Jezus, het zit je wel hoog he?![]()
Overigens ben ik het over Ryan met je eens. Over Vincent ook ten dele. Het viel me inderdaad ook wel op dat hij een behoorlijke dikke huid heeft en dat is niet handig als hij zo bovenmatig wordt gewaardeerd door de andere deelnemers (behalve Jamo dan...). Ik denk ook dat het erg waar was wat er in de aflevering werd gezegd over zijn moeite met dingen aannemen van vrouwen, dat was me al eerder een keer opgevallen ergens.
Toch denk ik dat Bastiaan terecht wat in hem ziet. Hij snapt waar het om gaat, is een harde werker en als hij zijn aandacht op de juiste dingen vestigt is het typisch iemand die ver kan komen. Vraag is of hij in staat is uit het wereldje van zijn eigen gelijk te stappen.
De derde van het jatgroepje was overigens niet Joost, maar Stefan.
Ryanquote:Op donderdag 16 december 2004 09:37 schreef bianca en michael het volgende:
Wat die ene (donkere) gast zei:
"Ik kom niet uit zo'n milieu van werken enzo..."
Het is toch niet te geloven........
Ik vind dat juist wel de charme van het programma. Het zijn kansarme jongeren, waarvan sommigen gedragsproblemen hebben. Juist door die gedragsproblemen zullen ze bij menig ander baantje ontslagen zijn. Hier proberen ze juist daaraan te werken en ze een nieuwe kans te geven. Ik zou zelf heel veel dingen die ze bij fiteen pikken, ook niet gepikt hebben, maar je hebt hier vaak wel te maken met gewoontes die je er niet heel snel uit krijgt.quote:
Okay, maar doe dit dan consequent en ga niet een gilvano er uitknikkeren omdat die z'n wiet niet ingeleverd had.quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:24 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel de charme van het programma. Het zijn kansarme jongeren, waarvan sommigen gedragsproblemen hebben. Juist door die gedragsproblemen zullen ze bij menig ander baantje ontslagen zijn. Hier proberen ze juist daaraan te werken en ze een nieuwe kans te geven. Ik zou zelf heel veel dingen die ze bij fiteen pikken, ook niet gepikt hebben, maar je hebt hier vaak wel te maken met gewoontes die je er niet heel snel uit krijgt.
Dit viel me bij het Blok ook al op, hun verdraaien alles wat gezegd werd gewoon! Nu weer, met dat vincent weer terug naar de bak moest enzo. Zijn nog wel meer voorbeelden.quote:Op woensdag 22 december 2004 22:25 schreef kultivate het volgende:
Ja zie het niet wat we na de reclame allemaal gaan zien dat belooft niet veel goeds
Joost is cool, ook weer in de nieuwe afleveringquote:Op vrijdag 17 december 2004 16:14 schreef Ripley het volgende:
JoostDat vind ik zo'n schatje! Hoe hij fictief een aardappel zat te schillen
En dan die griote blauwe ogen er bij. Goed uitgekozen ook de plek: hij zal het bij Jonnie boer veel beter doen dan bij Le Cirque.
Mijn favorieten blijven toch echt Cindy en die kleine met die flaporen (heet ie Charles ofzo?).quote:Op donderdag 23 december 2004 00:43 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Joost is cool, ook weer in de nieuwe aflevering![]()
![]()
Een van de leukste gasten die er is (samen met Mathilde)![]()
idd,viel mij ook al op.. heel irritant, ander voorbeeld is dat ze in het voorstukje "na de reclame" zeiden dat Jamie Oliver misschien zijn naam niet wilde verbinden aan fifteen in Amsterdam... Crisis! Bleek het gewoon een (logische) test te zijn van de Jamie Oliver mensen uit de UK, of er aan de eisen voldaan werd. Alles was OK .. helemaal geen sprake van crisis...helaas...quote:Op woensdag 22 december 2004 23:23 schreef Euc- het volgende:
[..]
Dit viel me bij het Blok ook al op, hun verdraaien alles wat gezegd werd gewoon! Nu weer, met dat vincent weer terug naar de bak moest enzo. Zijn nog wel meer voorbeelden.
Verder heb ik het gevoel dat hun veel sneller gaan dan bv de engelse versie. Niet genoeg afleveringen lijkt het, of ben ik de enige![]()
Ja, rare vent was dat. Hij was ook enorm aan het kankeren op het eten. Het smaakte als gummi, vond hij. Lekker opbeurend voor je kindquote:Op donderdag 23 december 2004 08:40 schreef imago het volgende:
Die pleegvader van Cindy vond het maar normaal dat ze elk weekend helemaal kapot gaat aan de drugs
Jep, das de beste manier van verkopen, goeie marketing en alles 'corporate' communiceren.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:17 schreef Hik het volgende:
Filmpjes waren inderdaad nogal opgeklopt. Bizar om te zien dat "Jamie Oliver" dus echt een merk is geworden. Wel logisch misschien, maar toch...
De Engelse versie heb ik helaas nooit gezien, maar het gaat idd wel erg snel, nu alweer de opening.... jammer. De opleiding ging ook al razendsnel, ik had echt nog weken van opleiding verwacht.quote:Op woensdag 22 december 2004 23:23 schreef Euc- het volgende:
Verder heb ik het gevoel dat hun veel sneller gaan dan bv de engelse versie. Niet genoeg afleveringen lijkt het, of ben ik de enige![]()
Die zijn ook wel leuk, vooral Charles is wel grappig. Jammer dat Cindy nogal een drugsgebruiker is, hou ik niet van. Drugs gebruiken en met eten werken vind ik ook totaal niet samengaan.quote:Op donderdag 23 december 2004 07:10 schreef Stranger het volgende:
[..]
Mijn favorieten blijven toch echt Cindy en die kleine met die flaporen (heet ie Charles ofzo?).
Wtf? Nu al?quote:Op woensdag 29 december 2004 14:58 schreef schatje het volgende:
Vanavond is de laatste aflevering.
quote:
bronquote:Laatste aflevering 'Jamie's Kichen Amsterdam'
Jamie Oliver maakt zijn opwachting
NET 5, 22.05 UUR
De leerlingen van Jamie's Kitchen Amsterdam staan vanavond voor de vuurdoop, Jamie Oliver komt een bezoek brengen aan de keuken. In de laatste uitzending bij NET 5 ontmoeten de koks in opleiding eindelijk hun grote voorbeeld. Samen met Jamie duiken ze de keuken in, krijgen ze tips, voeren ze lange gesprekken en leren ze elkaar kennen.
Jamie ontmoet ook chef-kok Bastiaan Doesburg voor het eerst en geeft zijn mening over de manier waarop Bastiaan met de leerlingen is omgegaan en heeft opgeleid tot een voor iedereen belangrijk moment: de opening van 'Fifteen Amsterdam', het restaurant van Jamie in Nederland.
De vaste kijkers zijn de afgelopen maanden getuigen geweest van de nodige hoogte- en dieptepunten. Tijdens de slotaflevering wordt teruggekeken naar deze momenten en komen de leerlingen terug op gebeurtenissen die voor hen van grote invloed zijn geweest tijdens de opleiding.
Ik denk dat dat niet genoeg materiaal zou opleveren.quote:Op woensdag 29 december 2004 15:07 schreef schatje het volgende:
[..]
[..]
bron
Het had mij leuk geleken als we ook nog getuige waren van het reilen en zeilen van het restaurant zelf.
Nou heel jammer voor jullie beide, want die zogenaamde gillende keukenmeid hebben ze wel weer teruggenomen en uiteindelijk heeft hij t wel gered, diploma gehaald en al. En eindstand stond hij in de schijnwerpers en jullie niet. O is dat t .. jullie zijn stiekem een beetje jaloeeeerrsss oo ik snap tquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |